Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 547

2000
‎Eta bistan da, hura ez genuen gustuko inola ere. Guk hori ez genuen eta ez dugu sekula sinistu izan. Guk beti sinistu izan dugu tokian tokiko lanean.
‎Datorkigun munduaren erresistentzia gisa, alegia. Eta gu hortan saiatzen gara
‎Ez dakit kongresuaren ondorioz beste askatasun maila bat izango duen. Adostasunaren bidea posible ez bada, gure proposamenak egingo ditugu guk edo beste alderdi abertzale batzuekin batera eta horrek gatazka politikoa ekarriko balu, bada, guk horri ez diogu beldurrik. Baina Nafarroa eta Iparraldeko egoera zein den kontuan hartuta, espainolismoaren munduan egon daitekeen indar baten beharra ikusten dugu.
‎Produktu idatzietan egoera nahiko normalizatua dago. Baina euskarri berrietako produktuetan dago hutsunea eta guk horri erantzun nahi diogu. Ni hona etorri nintzenean euskaraz horrelakoak eskura ezinak ziren.
‎Garbi daukagu, beraiek betetzen ez dituzten esparruak Jaurlaritzak beteko dituela eta gu horretan laguntzeko prest gaudela. Beraiek erantzuten ez badute, guk erantzungo dugu, geure proiektua aberri proiektu bat delako.
‎Proposamen zurrunak egiteari muzin egiten diogu, zeren uste baitugu formatuek gure zerbitzuan egon behar dutela, gure mezuaren alde, helburu eta entzuleriaren soslaiaren alde edozer egin nahi izanda ere. Izaera erabilgarria daukatela-eta, nahastu egin ahal dira eta ekoizkin berriak sortu, guk horren behar edo premia izanez gero.
2001
‎Guk ez dugu hori horrela ikusten. EAJk hilabeteak pasatu ditu PSOErekin harremanetan akordio bat bilatzeko, eta guk hori salatu dugu. Joseba Egibarrek erantzun izan digu batez ere," ez dago ezer PSOErekin"; eta guk beti esan diogu," ez dago ezer ez EAJk ez duelako nahi, PSOEk une honetan ezin duelako baizik".
‎Hori zaila da esatea. EAJ eta ezker abertzalearen artean erritmo eta denbora arazo bat izan dela esateko ohitura bat dago, eta guk hori ukatu egiten dugu. Hori gauzatu arte marko demokratiko nazional baten alde aritu behar da baina guk ez dugu datarik jarri.
Gu hori erabakiko duen azterketaren zai gaude. Baina hor arrisku bat dago," ez da beharrezkoa eta horregatik ez dugu egiten" esatea.
‎Harremanak eta bizitza bera modu erromantiko batez ulertzen dituen protagonistak Afrikatik iritsi berri den gizonarengan bere ametsetako amorantea ikusiko du, sentsibilitatez betetako gizona. Laster konturatuko da, ordea, bere senar haginlaria eta ezagutu berri duen gizon lerdena ez direla hain ezberdinak," emakume honen inguruko gizon guztiak berdinak dira, egozentrikoak, eta guk hori komedia egiteko aitzakia gisa erabili dugu", dio hiru pertsonaia ezberdinen papera egiten duen Mikel Laskurainek.
‎Ideia sinplea zera da: autodeterminazio eskubidea baldin badago eta eskubide hori herriei badagokie, guk horretarako eskubidea dugu. Hori galarazteko lege bat jartzen bada, lege hori beteko da baldin eta guk betetzen badugu; beraz, gure esku dago horri aurre egitea, eta guk erabaki behar dugu eskubide hori aurrera eramatea, ez dugu Estatuaren baimena itxaron beharrik.
‎ZUZEN. Guk hori beste era batean ikusten dugu. Adibide bat jarriko dut, hobeto uler dadin, baina ez nuke nahi sinplifikatzea.
‎Beste edozeinek egiten zuena bere hizkuntzan egingo genuen guk ere gurean, baina ez besteek bezala: guk hori berbera egin genezakeen hankak mozturik, besoak loturik, baita burua txapelarekin batean zoko batean utzirik ere. Mirestekoa da, benetan, nola zenbait idazlan eder. Lizardiren poesia, esaterako?
‎Horrela uler daiteke, adibidez, Bizkaiko museoetan, bai eta Enkartazioetan ere, idazki guztiak bizkaieraz ipintzea; Zornotzako jendea alfabetatzeko eta herriko berriak emateko omen den aldikaria Arkalaz izen aberranteaz bataiatzea, bizkaitar gehienek horrek zer esan nahi duen jakin ez arren, guk hori normalean" alkarregaz" esaten dugulako; bizkaieran euskara batuak ere onartzen duen forma bat dagoenean (ditu eta dauz, zituen eta ebazan, kanta tzen eta kantetan), sistematikoki aldenduena eta dialektalena erabiltzea; Balmasedan, Barakaldon edo Bilbon dauden euskaldun gehienak de facto euskara ikasitakoak direnean, bertoko berriakEgunkari a n dialektoz eskaintzea, horiek euskara i...
‎Bestalde, Europako aginte gorenek Hizkuntzen Europako Eguna izendatu izana kontraesan handia da gure artean horren lekukoa hartu zuten erakunde eta taldeenurritasuna eta profilari erreparatuz gero: Euskal Kultur Erakundea (EKE) eta Euskal Konfederazioa, Iparraldean, eta Hizkuntz Eskubideen Behatokia, Euskararen Gizart e
2002
‎Garai batean mugitzen ziren (interesatzen zitzaielako, agian) eta gaur, ETAren dinamika dela-eta, komeni zaie gelditzea. Guk hori ez dugu ulertzen.
‎Dena den, antzerki lan garaikideez gain, antzerkiari buruzko liburu teorikoak eta teknikoak ere plazaratuko dituzte. Gorostizak dioenez, «errentagarrritasun ezagatik edo, hutsune handia zegoen antzerki argitalpenetan eta guk horri ekin diogu».
‎(...) Kantatu ere egin behar da, beste gauza asko egin behar diren bezala Euskal Herri honetan. Gu horretan ari gara urte luzez, eta zergatik ez jarraitu. Jende askok egiten du, gero eta gehiagok, esaterako, jende gazteak.
‎Euskal Herriko beste eskualde askotan bizirik zeukaten abertzaletasun zaharraren erreferentzia, eta askotan haren kontra egin zuten gainera borroka. Guk horren falta nozitu genuen, eta gure egoera definitzeko euskarri ideologiko hori falta genuen.
‎Zeren eta, bestalde, inposaketaz ez baitugu ezer lortuko, alde batera utzita gainera inposaketa ez dela zuzena. Nafarroako jendea izango da berak izatea nahi duena, eta guk hori onartu egin dugu. Horrek ez du esan nahi gure aldarrikapenak eta gure lana ez burutzea, alderantziz baino.
‎Betiko arrazoietan eta topikoetan erortzeko arriskua egoten da. " Betiko topiko tipikoa" deitzen diogu guk horri. Horregatik gustatzen zait hiru bat ordu laurden librean gogor egin, eta gero gaiak jarrita aritzea.
‎Demagun, azterketa egunean ikaskide batek kopiatzen uztea eskatzen digula. Guk hori txarto dagoela uste dugu, arriskutsua gerta daitekeelako. Halaber, ez dugu txarto geratu gura eskaria egin digunagaz.
‎Nahiz hori ere ez den falta hemen, giltzariz betetako herri honetan. Zorigaiztoz, hain gaude gu horretara eginak, aginduak ematera eta onartzera makurtuak esan nahi dut, ez da harritzekoa mutxurdinaren joera duen ama ezkonduren bat tentazio horretan erortzea, alegia, eta, bere buruiritzian, hau euskaltzalea den edo ez den esateko eskumena duela, isilpeko erlijioren batek bultzaturik hain segur ere, pentsatzera iristea. Hala dira kontuak gure artean, malgutu ezinik zalutasuna baino bereago baitute batzuek zurruntasun zorrotz maiztua.
‎Harrigarria da, bestalde, neurketa eta ebaluaketarako tresna horiek gure artean horren erabilera urria izatea, batez ere kultura anglosaxoniarrean duten hedapen zabala ikusita.
‎Hemendik hiru astera, kontrabando operazio bat deskubrituko dute poliziek. Aztarna guztiek guganantz zuzenduko dituzte susmoak, eta gu horretaz baliatuko gara deskubritutakoarekin ezelako zerikusirik ez daukan beste zerbait burutzeko. Baina horretarako hi haugu, Joselu...
2003
‎«Baina proiektu horiek azalera ateratzen direnean, ezin defendituzkoak dira. Guk horri deitzen diogu' Drakula estrategia': piztia ikaragarria egun argitara ateratzen badugu, atzera egin beharra dauka».
‎Hori dela eta, bide berriak bilatzeko eta ikertzeko luxua ere har dezakete. Guk hori oraindik lortzeko baliabiderik ez dugu.
‎Edozein dela plana, plana akordioak lortzera behartuta dago prozesuak aurrera egin dezan. Guretzat hori da prozesu honen ezaugarri baikorrena.
‎Oso handia, behintzat, Irakurgaiak izeneko liburutzar hori. Ez dakit gure artean horren liburu handirik aspaldion argitaratu izan danik...
‎Arrazoi handia duzu, aita. Ongi dakigu guk horren berri esan zuen errukitsu Martinak.
‎ez, beste horiek ez daude aberriaren alde. Irakurketa tradizionala da gure artean hori, baina jarrai dezagun. Eta noski, ez baldin badaude, eurek jakingo dute zergatik ez dauden, baina nola ez dauden (nahiz ez dakidan zergatik ez dauden, edo ezta ba ote dauden edo daudekeen, edo agian egon litezkeen baldin eta ez dakit zer batera garatzerik balego, edo horrelako zerbait) onena horiek guztiak berrogeialdian jartzea da; bai hormari begira jarri eta ondo begiratu, miatu eta susmopean gorde.
‎Etorriko da garaia, dio Urrutikoetxeak. Baina ezinbestekoa da guretzat hori jakitea: zati guztiak aldi berean botatakoak ote diren.
2004
‎A. OLANO. Ziklismo profesionala emakume bakarrarentzat dela esaten da, gure artean horretaz bizi den eta bizi daitekeen bakarra Joane baita. Aurten, Tourra eta Munduko Txapelketa irabazi ditu, eta horri esker, pixkanaka hainbat txapelketatan emakumearen presentzia zabaltzen ari da.
‎Ez zegokigun guri hori erabakitzea, baina haritik tiraka ibili ginen aldiero. Laponian kilometroko, batez beste biztanle bakar bat bizi da eta tarteka gutxiago.
‎Iparralde guztian ez duzu politiko bat horrela mintzo. Guretzat hori amets bat da. Hemengo politikoentzat euskara fantasia da.
‎baldin eta euskaldunok hizkuntza eta kultura politika totalitario bat egiteko biderik aukeratuko bagenu ere, politika arbuiagarri hori gure etxean egingo genuke, ez besterenean, espainolek eta frantsesek egin duten moduan. Beraz, dena esaten hasita, esan genuke, Arregiren ideologiak demokraziaren izenean legitimatzen duen hizkuntza politika erdaldunek besteren etxean egindakoa dela, orain guk hori bera egiteko zilegitasunik ez badugu ere geurean.
‎Jaun eta jabe den hizkuntzako hiztun askoren mihia ere pipiak jota dago non bait. Ez gara gu hori ukatzen hasiko. Gaitasun komunikatiboaren zer nolakoa ez baita soil soilik hizkuntzaren egoerari darion tasuna edo keria.
‎Greta robota ez dela finkatzeko ikerkuntza enpiriko sakonaegin behar izan dugu. Hala bada, ikuspegi aristotelikoa onartuz gero, Greta zakurra denez, hau da, zakurtasuna haren zerizana denez, Greta zakurra da ezinbestean, nahiz eta guk horia posteriori jakin izan dugun. Hortaz, okerra litzateke identifikatzea apriorikotasuna etabeharrezkotasuna.
‎Motorren zaratak orain kalean errealak diran letxe. Baina guk ori guztiori bizi bizi ezagutu genduan etxean.
2005
‎Edonola ere Batasunak denbora behar du. Guk horregatik konfiantza eman nahi diogu. Gure konpromisoa klabe abertzalean lan egitea da, instituzioetan nahiz Nazio Eztabaidagunean.
‎Unibertsitate honetan (65.000 ikasle) egindako azterketan konturatu ginen hainbat ikaslek katalanaren aldeko jarrera oso ahula zuela. Kezkagarria da guretzat hori. Ikasle horrek katalana Soriako edo Manchesterreko bat etorri orduko baztertuko luke, edozein modutara ere, utzi egingo luke hizkuntza.
‎Artean, PPk bilatzen zituen helburuak ez dira bete, hauteskundeetako emaitzak lekuko, eta ezker abertzaleak legealdi honetan ekimen politikoa berreskuratu du, kasurako EHAKren bidez lortu duen sostengua. Guk horri esaten diogu sendo egotea.
‎Nik uste dut pentsatu nuen xede hori, amets hori, ahal den bezala gauzatu dudala. Adibidez, guk bete ditugu gure lehenbiziko euskaltzainen ametsak, erran nahi baita euskara literario bat behar zela sortu, behar zela atlas bat, guk hori egin dugu eta egiten ari gara. Beraz gure belaunaldiak bere eginbidea bete du.
‎nik ere parte hartu nuen hamar urterekin estanko bat lapurtzen. Guretzat hori zen normala. Zorionez, nota onak ateratzen nituen eskolan, eta horrek salbatu ninduen bide horretan segitzetik.
‎Gaur egun, euren ohiturak gordetzeko ahaleginean dabiltza. " Kanpotar bat, beharbada, ez litzateke konturatuko Errumaniako dantzen eta gureen arteko aldeaz, baina guk hori azpimarratu nahi dugu, hain zuzen".
‎Nokiako buruzagi batek deklaratu zuen: «Esan dezakegu hau izan dela orain arte egindako marketing operaziorik onen eta handienetako bat, eta gu hori baliatzen ari gara bai edukiak eta bai marka sendotzeko». Bitartean, Kongoko militanteak haserre, Nokia delako bere sakelako telefonotan erabiltzen den koltan minerala dela eta, hango gerra berotzen dutenetako bat.
‎Bildur horri gainetik egiteko hainbat salbabide erabili izango ziran, hamaika lan eder askoak irakurriak baikara, guk hori bildur hori sentitzeke. Hutsala dirudien arren, buruan aldez aurretik zerbait pentsaua eta idatzia balitz, paper berberori ez litzateke hain zuri eta hutsik agertuko.
‎Bainan on liteke bi gogoeta egin ditzagun ikusteko zein litezkeen gure baitan erroak barna eginak dituzten sineste makurrak. Gure horretan sartzen dut neure burua, bixtan dena.
‎–Ogia erosten izan diogu guk horri oraintsu arte –Martinak.
2006
‎Gizarteari promesak egin zaizkio eta horietako batzuek lur jo dute. Guk hori nabaritu dugu konpromiso publiko batzuk hartzean. Hori agerikoa da.
‎abortua, dibortzioa... Baina guk horren alde borrokatu behar izan genuen, eta horrek egundoko energiak, egundoko barren luizia sortu zigun. Bat nator Begoñaren planteamenduarekin, baina hau prozesu bat da.
‎gizartean egon diren lege, teoria filosofiko eta historialariek baztertu egin gaituztela. Baina guk hori erabil dezakegu geu ere gizartean beraien parean jartzeko: kritikatuz, filosofo batzuen teoriak salatuz...
‎Guk gutxi dakigu areago prozesua une larrian dela esaten den uneon eta dauzkagun erreferenteekin hitz egiten dugu. Gu horretaz kontzienteak gara, dakiguna dakigu eta dugun informazioarekin ari gara. Ditugun datu objektiboekin azaldu dugu gure jarrera:
‎Txalaparta hain oinarrizko zerbait izanda, eta gainera biren artean jotzen dena, eskertu egiten dute, eta gero beraiek animatzen dira jotzera, eta horrek erraztu egiten ditu gauza asko. Proiektu honetan, txalaparta sinbolo bihurtu dugu, edo berez sinboloa zen eta guk hori aprobetxatu dugu. Ez soilik musikarien arteko harreman eta zubiak eraikitzeko, baita herrien arteko zubiak eraikitzeko ere.
‎Hortik aurrera, zahartzen hasten dira eta gero eta artile gutxiago ematen dute. Baina guri hori interesatzen zaigu: artilea, hain zuzen.
‎Lauren artean, laugarrena ikusten dut egokiena, etaez bakarrik emakumeentzat onuragarriagoa delako (ez lukete emakumeek lanmerkatua utzi). Zaintzaileren bat kontratatzearekin hasteko, esan dezakegugaur egun aukera hori gure artean horren zabaldua eta eskuragarria izateak adierazten duela langile horiek lan baldintza eskasetan eta oso diru gutxi kobratzen daudela, eta feministak garen neurrian horren kontra egin genuke, kontuan harturikgainera zaintzaileak orokorki emakumeak direla. Hau da, zaintzaileen lan baldintzajustuak bermatzea askoz bideragarriagoa da zentroetan eta enpresetan etxe pribatuetan baino.
‎horrela, espazio osoko puntuak koka daitezke. Hala ere, guk horren kasu berezi bat baino ez dugu aztertuko: erradioa konstantea denean, alegia.
‎Hain zen egoera txarrean nun erran ziguten ez zela posible. Hala ere, gure horretan segitu ginuen eta gure baitatik moldatuko ginuela hitz emanik onartu zuten». Hilabeteak joan ahala, sortzaileen taldea handituz joan zen.
‎Eta ez dugu guk horren beharra ukatuko. Euskara larri dabil, eta larritasunetik aterako duen estrategia orokor bat behar du, zalantzarik gabe.
‎Dakigukezute bat esanda, ordea, hegalak baino gehiago 500 kiloko zama jarri diogu gure hizketari. Eta iaioak gara gu horretan. Egokitasunaren irizpide sinplea ahaztuta, gai gara lagunarteko poteoan, esaterako," lekizkioke" edo" zeniezazkiguketen" bezalakoak lasai ederrean botatzeko.
2007
‎Egin dezagun lan, nork bere tokitik, ahal dugun guztia". Guk hori esan genion geure buruari. Euskararen onura nahi genuen, ez besterik, eta ematen du liskar hartaz hitz egiten hasteak berriro dakarrela haserrea, eta guk ez dugu asmorik.
‎Nire bizitza ez dago markatua psikologoa izatearren, beste berrehun faktore gehiagok ere markatzen naute, eta prostitutak ere berdin. Baina arazoa da, eta guk hori borrokatzen dugu gehienbat, oso estigmatizatuak daudela. Autoafirmatzen hasten diren prostitutek lehenik hauxe esaten dute:
‎Irribarreak eta ezpanak lotuta daukiez. Guk hori ikusi dogu.
‎Audio artxibo batean, berriz, soinu grabe eta akutuenak (muturrekoak) kentzen dira, giza belarriak horrelakoak hautematen ez baititu; horri esker doinu digital baten karga hogei aldiz arinago gerta daiteke baina, hori bai, kalitatea urrituta( guk horren berri atzematen ez badugu ere).
‎Zelula horiek ugatz zelulen portaera zein den erakusten digute. Horrez gain, duela urte batzuk hipotesi bat sortu zen, eta gu horren gainean ari gara lanean.
‎Gas ihesen bat? Ezinezkoa, auto karabanako sukaldea elektrikoa zen, ongi genekien guk hori eta horrela azaldu genuen. Suaren arrastorik ere ez zegoen, edo etxe istripua iradoki zezakeen beste inongo aztarnarik.
‎Iraupena eta jarraipena irudikatzeko eta gauzatzeko giltzak behar ditugu: edozein identitate irudizkoa da, gizakiok sortutako irudikapen bat. Atzera begira, esan dezakegu gu hori noiz sortu zen eta zein izan zen bere garapena, gu horiirudien bidez, sinbolo eta erritualen bidez gauzatzen dugulako. Jende eraikuntzahutsa delako.
‎Modernitatean Estatuak gu politikoaren irudikapenaren bidez berebotere eta eginkizunak legitimatu ditu. Gu horren batasunak eta berdintasunakkultur batasuna izan behar zuten, arlo politikotik kanpo zegoen batasun sortzailea.Horrela irudikatu da, kontrara bada ere, euskal identitatea eta euskal kultura.Diskurtso horretan hartu dute euren balioa euskal kulturaren eta identitatearenkapitalek. Horrexegatik, ahalegin asko eta asko eman dira kapital hori araztera, garbitzera eta bereiztera.
‎geurekabuz gauzak egiten uztea. Gure gu horren potentzialitateak nonbait izugarriak izanbehar du. Izan behar du nioen; izan ere, ez baitago batere garbi, ikusiak ikusita, totalitarismoari erantzuteko gaitasun ahalmen hori non arraio dagoen gaur egun.
‎Gaurko filosofo handi batzuek aldarrikatzen dute jendetasunaren gakoa honakohau dela: sentitu, pentsatu eta egin1 Guk hori dena bere gauzatze baldintzetanikusi behar dugu, alegia, sentimena, gogamena eta ekimena zer nolako baldintzasozial eta psikologikoetan garatu ahal diren. Kultura eta identitatea jorratu dituguikuspuntu horretatik:
‎Hau, artekogabeki eta estu harturik, aldian aldiko hitz egitearena da definizioa; baina hizkuntza bezala kontsideratu ere adiera egiazko eta esentzialean, hitz egite honen osotasuna bakarrik kontsidera daiteke nolabait. Zeren hitz eta arauen kaos berduratuan, guk hori deitzen ohi baitugu hizkuntza, hitz egite haren bitartez produzituriko zer banakoa bakarrik dago presente eta hori ere inoiz ez osoki, bera ere beste lan bat gehiagoren premian, hitz egite biziaren moldea handik ezagutzeko eta hizkuntza biziaren irudi egiazkoa emateko. Hain zuzen gorena eta mehena ezin da elementu sakabanatu haietan ezagutu eta (hainbat areagoan frogatzen
‎Hortaz, goiko itzultzailearen itzulpena japonierara berritzultzen badu, orduan bai, hor gu nahasgarri horregaz egiten du topo. Izan ere, gu hori itzuli, nolabait itzul daiteke japonierara, baina ez subjektu tente nahitaez predikatu bat esijitzen duen hori gisa, ezpada perpauseko elementu bat bezala adberbio baten antzekoa, adierazpen nagusia erreferentzialki estutu edo zabalduz. Goethe-ren eleak izan ala Kant-enak, perpaus alemaneko subjektuak sekula ez du originaleko rola jokatu ahal izango japonierazko itzulpenean.
‎«Hizkuntzaren beharrak behartuta» itzuli du itzultzaileak japonieratik indogermaniarrera: «Guk ez dugu oker hau inoiz berrirotuko», eta horrela gu hori nabarmendurik gelditu da. Berdin berdin itzul zezakeen:
‎Barne subjektu logiko ezkutu batez mintzatu nahi bada, hori gu dela esan litzateke, eta itzultzaileak ongi itzuli dio atzerritarrari, gu problematikoa gehituz. Eta, hala ere, itzulpena, zuzena bada zuzena menturaz, aurrean gu horregaz eta hilak desagerturik, testu original japoniarrarentzako mingarria da.
‎Ze, azken batean, elkarrizketa pedagogiko delako horrek —berori oraindik egiazko elkarrizketa oso ez denez— ez gaitu eramaten aipatutako zailtasun eraginkor horien dimentsiora. Jakin behar dugu, bestela, irakaskuntza, bere sakonean, ezin daitekeela inolaz ere elkarrizketan agortu, baizik eta horrekin batera instrukzioak ere bere funtzioa gordetzen duela281 Guk horrekin, hala ere, ez dugu pentsatzen giza topaketa oro elkarrizketa batean garatu behar denik, baina bai erabakigarria denean —oposizioa borrokan gaiztotu aurretik— elkarrizketara etortzea ezinbestekoa dela. Pedagogikoki garrantzitsuena, egiaz, prestakuntzak behar du izan, hau da, gizakiarengan elkarrizketarako ezinbestekoak diren aipatutako aurrebaldintzak garatzea, bai eta horretara —modu batean zein bestean— zuzenduriko posibilitatea atzematea eta kontuz zaintzea.
‎Zutitu nintzen, leihora jo nuen eta Larrun nekusan berriz, eguzkipean, distiraz. Baiki, segitu nuen kolpearekiko hausnarrean, zaharturik zirela, ordea zergatik eta zerekin batu behar zuten, eta funtsean nor zen gu hori osatzen zuen taldeko kide. Galdera gehiegik larrutzen zidan izpiritu aldea.
2008
‎“Jakin badakite beraiek bost direla eta beste taldeen botoak behar dituztela, baina, halan be, ez digute inongo proiekturik aurkeztu”. EAE ANV udal taldeko bozeroale Basaurik, “edozein kasutan oso kontuan hartu beharrekoa da, proiektu hori garatzen bada, lur publikoa den eremua esku pribatuetara pasatuko delako, eta guk hori oso presente edukiko dugu”, adierazi digu. Egitasmoa aurrera eramatea erabakitzen bada, “lanei berehala” ekitea itxaroten dutela azaldu digu alkateak.
‎Erreferente izatearena ez dakigu egia den, baina guretzat hori esatea ohorea da. Urte askoan ahal izan dugun leku guztietan jo dugu, eta badirudi horrek fruituak eman dituela.
‎Aldiz, gu hori izaten bada nahikari bera konpartitzen dugunon multzoa, orduan libre da atxikimendua. Eta borondateen bilketan datzan egitasmoa hobea da elkarbizitzarako, historian oinarritutakoa baino.
‎Beraien ustez, lan horren abantaila nagusia da aldi berean bidaiatu eta dirua irabaz daitekeela: gehienetan, jendeak diru asko gastatzen du Europako herrialde guztiak bisitatzeko, baina guri horretarako ordaintzen digute; beraz, itzela da.
‎–berriz gazteak?. Guk horretaz ez dakigu ezer. PSPkoen zeregina da hori ikertzea.
‎arauak bete behar dituzu. Eta gu horretan geunden, Europar
‎artikuluan bere iritzi propioa aurkeztu arren, lehen pertsona pluralean mintzo zen. Gu hori nori zegokion ez zuen esplizitatzen, baina zalantzarik gabe egiazko, jeltzaleak, edo Sabinoren, jarraitzaile?
‎NEKANE. Zaude lasai. Arduratuko gara gu horretaz.
‎Hizkuntza askotan dialektoen eta estandarraren lekua mugatzen saiatu dira, batak besteari dakarzkion kalte onurak aztertuz. Gurean hori da arnasten dugun giroa, azken urteotan, batez ere.
‎Entzun eta azalpenak emango ditugu. CSNk ondo egiten du neurriak hartzen, eta guretzat hori ona da.
‎Azken helmuga independentzia izan daiteke, hots estatua sortzea. Baina guretako hori oso zaila da, beste herri batzuekin nahastuta gaudelako, eta muga fisiko asko ditugulako. Guri dagozkigun arazoei buruz geuk erabaki behar dugula konturatzea da garrantzitsuena.
‎Baita, haiek lekukotasuna eman dezaketelako. Kanpoan begiak ditugu, eta guretzako hori babesa da, errepresioa zailagoa delako kanpoko lagunak bertan daudenean.
‎" Guk horri, hurritza, esaten diogu, ez dakit...".
‎Ahatik mirikuekin erabaki dezakegu zer egin, bi mutikoen onetan, dio auzapezak. Baietz, baietz, badituela harro bultak! Gure horrek, dio Katixak. Hain xuxen Gillomerekin erabakia dugu zuri eta mirikuari aitortzea zer maneretan egina dugun gure mutikoaren kontzebitzea.
2009
‎Ez da enpresa euskarara etorriko, euskara txertatu egin behar da enpresaren jardunean. Gure hizkuntza politika horretan oinarritzen da, enpresak zer parametroren baitan funtzionatzen duen eta bere lan ildoak zein helbururen arabera definitzen dituen antzeman eta gu horretara hurbiltzen gara. Oraingoz, enpresa munduan, hizkuntzen kudeaketa aurreratuena hizkuntz gutxituen normalizazio prozesuekin lotuta dago, baina munduan enpresak gero eta globalagoak diren heinean, inpresioa daukat, hizkuntzen kudeaketa hori enpresen eginkizun inportante bihurtuko dela.
‎Normalean jendeak paso egiten du aurreiritziez baino guri horrek indarra ematen digu, bai, batuago egoteko.
‎Hizkuntza alorrera etorrita, kalitatearen jardun lerro hori bakarrik betetzen da bezeroak hautatu badezake harreman hizkuntza. Ez da zaila konprenitzea bezeroa hizkuntza batean zuzentzen bazaigu eta guk horretan behar bezainbesteko gaitasunik ez dugulako beste hizkuntza batera eramaten badugu, kalitate galera nabarmen bat gertatzen dela. Galera horrek gurekiko harremanean izan lezakeen eragina bezeroaren esku geratzen da, bere erabakia da zenbaterainoko garrantzia emango dion.
‎Zorionez, iaz egin zuen HABEk lan bikaina norabide horretan, Europako mailaketara bilduz gurean urteen poderioz sortu diren mila eta bat bertsioak. Guk ere gurea horretara bildu dugu eta lau mailako eskailera gelditu zaigu, gure kudeaketarako nahikoa eta aproposa.
‎Bidea eta helburua elkarri datxezkio. Dialektika gure artean horren modan egonik, hizkuntzaren etorkizunari buruz dialektika lege horiexen ondorio nabarmenak diren hauek nola ez diren maizago aztertzen, eta azterketaren arabera gero jokatzen, ez da ulertzen. Zer ari gara?
‎Batean bata jazo ei dala eta bestean bestea, esan gurean hori ez dala Jaungoikoaren legea.
‎zelan izan daiteke horrenbesteko giza eta ekonomia garapena lortu izana indarkeria tartean egonik? Zalantzarik gabe, gure helburu nagusia bakea lortzea da eta guk horretan porrot egin dugu, baina saiatu gara. Errua denona izango da, baina behintzat gauza bat lortu dugu:
‎Nola ipini nire itxaropena eta poza, niaren ezabatze eta Dena Bat bihurtzean?). Gure gaurko sentieran, orokorraren eta banakoaren batasuna ez dugu sentitzen; guretzat hori hautsita dago, hala nola gorputzaren eta arimaren batasuna, eta gizakiaren eta Jainkoaren batasuna, guretzat bikoteko termino bakoitza bere aldetik joan da; baina, batez ere, bizitzaren eta heriotzaren batasuna bion oposizio dago bilakatua, bata bestearen ukoa.
‎Brent hiltzen bazen, edo gaixotzen bazen, edo zerbait gertatzen bazitzaion, Ingalaterrako beste muturrera bidaliko zuten Emily? Beti jakin izan dugu guk hori. Horregatik komeni zitzaidan Mrs.
‎Lehendabiziko aukera hautatzen badut, alena? Etxepare baino lehenagotik datorkidan tradizio erritmiko batean ari naiz; bigarren aukerak, berriz, erritmo hain gure hori puskatzen dit, nahiz euskara batuak bedeinkatutako forma izan. Gramatikak eta arauak ezin dituzte hizkuntzaren tripak mendean hartu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
guk 176 (1,16)
gu 101 (0,66)
Guk 81 (0,53)
Gu 43 (0,28)
guretzat 26 (0,17)
Guretzat 18 (0,12)
gure 16 (0,11)
guri 16 (0,11)
gure artean 11 (0,07)
Guri 8 (0,05)
gurean 7 (0,05)
gurea 5 (0,03)
Gure 4 (0,03)
Gure artean 3 (0,02)
Gurean 3 (0,02)
Guretzako 3 (0,02)
gugandik 3 (0,02)
guretzako 3 (0,02)
gure artekoa 2 (0,01)
gure inguruan 2 (0,01)
gurekin 2 (0,01)
guretako 2 (0,01)
gutaz 2 (0,01)
GURE 1 (0,01)
Gure alde 1 (0,01)
Gure aldetik 1 (0,01)
Guretako 1 (0,01)
gure aurretik 1 (0,01)
gure esku 1 (0,01)
gureak 1 (0,01)
guregatik 1 (0,01)
gurekiko 1 (0,01)
gutarik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu hori ez 30 (0,20)
gu hori egin 24 (0,16)
gu hori oso 15 (0,10)
gu hori egon 10 (0,07)
gu hori behar 8 (0,05)
gu hori berri 8 (0,05)
gu hori ari 7 (0,05)
gu hori ere 6 (0,04)
gu hori esan 6 (0,04)
gu hori jarraitu 6 (0,04)
gu hori ni 6 (0,04)
gu hori parte 6 (0,04)
gu hori bultzatu 5 (0,03)
gu hori jakin 5 (0,03)
gu hori nahi 5 (0,03)
gu hori sartu 5 (0,03)
gu hori aldatu 4 (0,03)
gu hori baliatu 4 (0,03)
gu hori bera 4 (0,03)
gu hori erabaki 4 (0,03)
gu hori eskatu 4 (0,03)
gu hori lan 4 (0,03)
gu hori salatu 4 (0,03)
gu hori aztertu 3 (0,02)
gu hori defendatu 3 (0,02)
gu hori jarri 3 (0,02)
gu hori lortu 3 (0,02)
gu hori ondorio 3 (0,02)
gu hori saiatu 3 (0,02)
gu hori ukan 3 (0,02)
gu hori ukatu 3 (0,02)
gu hori ahalegindu 2 (0,01)
gu hori arrasto 2 (0,01)
gu hori beste 2 (0,01)
gu hori bizi 2 (0,01)
gu hori borrokatu 2 (0,01)
gu hori bukatu 2 (0,01)
gu hori deitu 2 (0,01)
gu hori demostratu 2 (0,01)
gu hori den 2 (0,01)
gu hori ekidin 2 (0,01)
gu hori ekin 2 (0,01)
gu hori entzun 2 (0,01)
gu hori erantzun 2 (0,01)
gu hori erran 2 (0,01)
gu hori errespetatu 2 (0,01)
gu hori eskaini 2 (0,01)
gu hori estrategia 2 (0,01)
gu hori ezer 2 (0,01)
gu hori ezin 2 (0,01)
gu hori ezinezko 2 (0,01)
gu hori gazte 2 (0,01)
gu hori gero 2 (0,01)
gu hori gertatu 2 (0,01)
gu hori guztiori 2 (0,01)
gu hori hartu 2 (0,01)
gu hori horrela 2 (0,01)
gu hori ikaragarri 2 (0,01)
gu hori ikusarazi 2 (0,01)
gu hori indar 2 (0,01)
gu hori kontatu 2 (0,01)
gu hori lagundu 2 (0,01)
gu hori moda 2 (0,01)
gu hori normal 2 (0,01)
gu hori ohore 2 (0,01)
gu hori onartu 2 (0,01)
gu hori ondo 2 (0,01)
gu hori ordaindu 2 (0,01)
gu hori osatu 2 (0,01)
gu hori pentsatu 2 (0,01)
gu hori segitu 2 (0,01)
gu hori sekulako 2 (0,01)
gu hori sentitu 2 (0,01)
gu hori sumatu 2 (0,01)
gu hori abiapuntu 1 (0,01)
gu hori ados 1 (0,01)
gu hori agindu 1 (0,01)
gu hori aintza 1 (0,01)
gu hori alai 1 (0,01)
gu hori aldarrikatu 1 (0,01)
gu hori alde 1 (0,01)
gu hori amets 1 (0,01)
gu hori amore 1 (0,01)
gu hori amorrazio 1 (0,01)
gu hori animatu 1 (0,01)
gu hori aplikatu 1 (0,01)
gu hori aprobetxatu 1 (0,01)
gu hori apurtu 1 (0,01)
gu hori Donostia 1 (0,01)
gu hori Manu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia