Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Urte batzuk lehenago, bere arloko kongresu baterako, aipatu irakasle hori Madrileko unibertsitate batera etorri zen. Bere alaba Salomek, orain dela urte batzuk Euskaltzaindiaren kide urgazle izendatuak, eskatua zion, Espainiako hiriburura egiten zuen bisitaz baliatuz, euskal gramatikaren bat eros ziezaiola, hark gure hizkuntza ikasteko gogoa baitzuen, tipologian haienarekin, georgierarekin alegia, antz handia du eta. Sinposioan zehar Gabunia jaunak unibertsitate hartako errektorea agurtzera hurbildu eta, paradaz baliatuz, galde egin zion ea Madrilen zein liburu dendatan eros zezakeen euskal gramatika bat.
2001
‎Euskarari zegokionean ere, lan franko egiten zuten, bada. " Nork kontatu, askok eta askok, gaur gure izkuntza ikasten, ari eta ari, sartzen dituzten orduak. Noiz eman diote bere semeek oinbeste esker gure erriaren izkuntzari?
2007
‎Egun, eskolak kulturaren biziraupenerako eta berriztapenerako motorrik garrantzitsuenetakoak dira. " Gure seme alabek gure hizkuntza ikastea oso garrantzitsua da, honek biziraungo duela ziurtatu behar baitugu", iritzi dio Kirsten A. G. Buyo Kautokeinoko irakasleak. Aipatu estatuetan hainbat eskola daude hezkuntza sami hizkuntzan ematen dutenak eta estatistikek erakusten dutenez, urtez urte gero eta ume gehiagok ematen dute izena eskola hauetan.
2010
‎Euskara debate politikotik atera behar dugu betiko; horretarako bide bakarra dago, guztion arteko itun politiko bat egitea euskararen inguruan. Gure hizkuntza ikasteari uko egiten dion komunitateari argi esan behar diogu ez dugula kalte ordainik gura mendeetan euskara debekatu, mespretxatu eta hiltzen saiatzeagatik. Baina eurek gure hizkuntza eurena ere badela ikasiz frogatu arte gatazka iturri den mesfidantza historikoak bizirik jarraituko du.
2011
‎gure mintzairak ez dakizkiten identitaterik gabeko afrikarrak. Agintari atzerritarrak dauzkagu, beste hizkuntza batzuk darabiltzatelako, beren hezkuntza sisteman gure hizkuntzak ikastea galarazten digute, sistema hori europarren uztarripekoa delako. Are okerrago:
‎Hori frogatzeko ezin konta ahala adibide egonda, har dezagun, bat behar eta, Estoniakoa: . Egia da estoniar herritartasuna eskuratzeko gure hizkuntza ikastea eta hizkuntz testa pasatzea derrigorrezkoak direla, baina helburu bererako Alemanian galdatzen dutenarekin alderatuta, ezer gutxi da gure herrialdean exijitzen duguna?. Lauri Karp,. Los estonios temen ser dirigidos por alguien que está muy lejos de su país?, Gara,.
‎Gainera, iruditzen zaigu egungo euskal gizartearentzat erronka handia dela hizkuntza berrien etorrera hau arriskua izan ordez, euskararentzat indargune bihurtzea. Horretarako, etorri berriei adierazi zaie gure hizkuntzak ikasteak, besteak beste, lurralde honetan bizitzeko eta integratzeko duen garrantzia. Baina ikuspegi hau aldebiko izatea ezinbestekoa da, bestela etorri berrien asimilazioan erortzeko arrisku handia egon daiteke eta.
2012
‎Zer egiten dugu alta, euskara biziarazteko? Parisen beha egon behar dugu gure hizkuntza ikasi eta mintzatzeko. Uste dut aurtengoa lehen kanpaina izan dela non ez den hitzik ere erran herri hizkuntzei buruz.
‎Berak ematen didalako aukera besteena ulertzeko, eta besteek niri konprenitzeko. Literatura ona izateko aukera eskaintzen digulako, irakaskuntzan jarduteko parada, berriak jakiteko era, erdaldunek gure hizkuntza ikasteko egokiera. Esan dudan legez, benetako batuaren zale naiz, ez batutzat saldu nahi diguten herrenarena.
2013
‎Guztiok elebidun bagina, orduan bai aukera berdintasunetik hurbilago; bitartean, ezinezko. Horrenbestez, gizarte hau berreuskaldundu egin behar da, eta aurreko urratsa, elebakarrek gure hizkuntza ikastea, ezinbesteko. Zer esanik ez guztion dirutik ordaindutako zerbitzu publikoak emateko kontratatuak, eta are gehiago pazientearekiko enpatia eskatzen duen osasun zerbitzuetan ari direnek, 1894an jadanik nahiko argi omen zuten Zestoan.
2014
‎Meza Santuak eta Kristau Ikasbideak markatzen duen bidea. d) Pedagogiaren arloan batasuna urratzea, bereziki gure lana dela uste dugu. Hala ere, nola eta zer mailatan batasun hori egin, gurasoekin eta gure hizkuntzari buruz ikasia den jendearekin kontatzeke ez genuke aurrera eraman nahi.
2015
‎4 Inork ez daki zentauroa guregana nola iritsi zen; ezta hark berak ere, halako amnesia sakon batek jota bezala baitago, eta iraganaz galdetzen zaionean, gure hizkuntza ikasi duen arren, mutu gelditzen da, zeharo galduta. Egin zaizkion azterketa zientifikoen arabera, baina, esan liteke, ia zuhurtzia erabatekoz, zentauroa Kristo jaio aurretiko bost edo seigarren mendekoa dela, eta, gorputzean dauzkan hainbat orban eta zauri direla medio, ziurta liteke, era berean, garai hartan hain puri purian zeuden zentauromakia askotan parte hartua dela, etsai zituzten lapiten kontra.
‎" Euskararen lurraldean, gure hizkuntza ikasteko, erabiltzeko eta dagokion estatusa eta tokia izateko behar ditugun baliabideak eta arau aldaketak programaren hezur muina izatea".
‎Gogor tematu zen nahikaria hortan. Eta Asimil metodoarekin lotu zen gure hizkuntza ikasteari etxean berean, interneten bidez ere ariketak egin zezazkeela. Artetik Landibarren egin zuen adiskide batek ere laguntzen zuela, interneten bidez gehien bat.
‎Euskaltzale guzientzat baitezpadakoa da alabaina hiru haur horien etorrera prestatzea, elkartasun eta laguntasunaren baloreak partekatuz, Senpereko aintziraren inguruan. Hiru ikastola berri, ez ote da alegeratzeko arrazoi bat ezin ederragoa, gero eta ikasle gehiagok gure hizkuntza ikasten dutela erakusten baitu.
2016
‎Aldi berean, ariko dira euskara irakasleak ikasle ohiei deika, denda eta tabernetan esku-orriak banatzen, buzoietan propaganda uzten... Euskal Herrian milaka eta milaka lagun daude gure hizkuntza ikasi guran edo beharrean, eta onartuko didazue keinutxoa behar afektiboaz ari naiz, batez ere. Mitinetara joango diren guztiak batuta ere!
‎Baina, herritarren jarrera eta eguneroko jarduna asimilaziotik gertuago egon daitezke integraziotik baino. Izan ere, ongi ikusia dago etorkinek gure hizkuntzak ikastea eta, Arabarari buruz hurrengo testuak dioskun bezala, beraienak gure begien aurrean ezkutatzea:
‎Ikusi al dugu, bada, Andaluzian Lauaxeta omentzen? Andaluziarrak euskal kultura bereganatzen, gure hizkuntza ikasten eta defendatzen, gure aberastasuna aitortzen bertako erakundeetan. Zer tratu modu dugu kultura zapaltzailearen arietea izan den horrekin, Ez Dok Amairukoek «nazional flamenkismo» deitzen ziotena?
‎Azken 40 urtean horrenbeste ugaritzea lortu dugunak EAEn batez ere, eta ezin bereziago eskertu behar ditugunak gure komunitatera hurbiltzeko egin duten ahaleginean gure hizkuntza ikasita. Baina aldi berean eskubide osoa dutenak beste hiztun komunitate baten parte ere sentitzeko, eta ez ezinbestean euskaldunon komunitatearen.
2017
‎Bazela lehen hainbeste haur, badela oraino han edo hor gure etxaldetan. Ez zutela arras oraikoen euskara lehengoek, izan dela bitartean gure hizkuntza ikasi ez dutenen belaunaldia. Etxaldetan eta auzoen artean eskuratu zutela askok jakitate beroa, ikasbide luzetan biltzen ahal dutela oraikoek erakaskuntza ofizialaren jakitate hotza...
2018
‎Hitz egin besterik ez genuke egingo, azalpenik eman gabe. Eta gurera etorritako batek edo hemengo batek gure hizkuntza ikasi nahi ez badu, hor konpon, ez genuke kontzientzia kargurik izango hari espainolez edo frantsesez egiten segitzeagatik, gu errudun sentitu beharrean. Gainera, egoera irreala izango litzateke.
2019
‎" Ume indigena, gure artean hezi arren, gure hizkuntza ikasi eta gure ohituretara egokitu arren, bere lurraldera doanean, ez dago gugana itzularazteko modurik. Alderantziz, zuri bat bahitzen dutenean indigenek, arra zein emea, haiekin heziz gero, umearen ahaideek berreskuratze saria ordaintzen dutenean, hark ez du itzuli nahi izaten...".
2022
‎Hamar urte lehenago Mustafa Hijrik leku hartan bertan esandakoa betetzen ari zen: " Gure hizkuntzan ikastea debekatzen digute, ingurumena erabat suntsitzen dute, langabeziaren eta pobreziaren ondorioz mugaldean zama abereen moduan ibili behar izaten du jendeak, eta, hala ere, behin eta berriz hiltzen dituzte. Borrokatzea da irtenbide bakarra".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia