Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 248

2000
‎Bistakoa denez, badira zedarri objektiboak eta horien eskutik guk geuk ere soberapolitizatu, sindikalizatu edo judizializatzen ditugu bidegabekeria eta transmititzenditugun baloreak. Itxuraz erabat erraza dirudi, zintzo jolas egin?
2001
‎Ezin ukatuko dugu literatura iturri dokumental garrantzitsua dela ohituren, jantzien eta jokabide sozialen garapena aztertzeko. Guk geuk ere, irakurle garenaldetik, zenbat zor diegu Dostoievski, Chejov, Tolstoi edo Turgueniev i, Errusiazdaukagun irudiari dagokionez. Edo Dickens-i, aurreindustrializazio garaiko girosoziala (umeen explotazioa eta abar) irudikatzean?
‎Ez dago pertsonarik eta herririk imajinariorik gabe. Herri bat bere iraganaosatuz hazten da, gu geu ere geure iragana osatuz hazten garen modu berean.Oroitzapen zehatzekin batera, badaude mistifikazioak eta asmazioak ere gureimajinario horretan. Betelana egiten dugu hutsuneak nabarmentzen ditugunean, hainbat oroitzapen deseroso baztertzen, beste batzuk edertzen eta osatzen...
2002
‎Herritarren kezkak, baina baita nahiak, eskakizunak bizi, entzun eta irtenbideak atzematen saiatuko diren ordezkariak gara( gu geu ere herritar garelako).
‎Gerrate ondo urte lakar, zakar, larderiatsu eta siñistu eziñeko aetan, fedearen eta zuzenaren izenean alako dongakeriak jazo ziranean, latz bait zan ikusten genduana aintzat artu beharra, ontzat ezetara ere ez, sinismen sendo orren txertu guri geuri ere, barriro sartu euskun bariñagarrak. Zelan ahaztu dohai ezin esan ori?
‎edo azalpen teorikoaegin, metodologiaren ingurukoa, edo material sorta honen barrua hustu. Bigarrenaren alde egin dugu; izan ere, gaur egun hizkuntzen metodologian pragmatikarenbidea lehenesten den moduan, guk geuk ere geure buruarekin zintzo jokatu nahiizan dugu, eta, hitz potoloak eta goi mailako jarduna baztertuta, azalpen praktikoaegitea erabaki.
Guk geuk ere, asko edo gutxi, zerbait irakurri dugu; espainiarrena gehiago; baina oso berandu izan dugu frantsesez, ingelesez, arabieraz... idatzi duten idazleen berri. Eta irakurri dugun mundua da, neurri handi batean, gure kultura egiten duena.
2003
‎Segurtasunari dagokionez kontuan hartu behar den beste tresna bat, bisitatzen ari garen web gunea segurua dela ziurta diezagukeen onespen agiri digitala da. Ziurtagiri hauek hainbat erakundek ematen dituzte eta guk geuk ere eskuratu ditzakegun arren, normalean enpresek eskatzen dituzte. Demagun, esaterako, gure datuak formulario bidez bidali behar ditugula eta datu horiek garrantzitsuak direla, kontu korrontearen zenbakia, adibidez.
‎Eta, artetik erraiteko, kasu berean geunden gu geu ere euskaldunok, ezen, gure Hegoaldeko diputatu batzuek bidali ziotelarik Wilson presidenteari beren askatasun deia, ez zien, nik dakidala, nehork neholako erantzunik eman. Estatuburu handientzat gu ez ginen, jakina, ez populu, ez nazio, ez ezer, hain aspaldian beren atzaparra gure gainean emana zutenez geroz auzoko frantses eta espainol inperio puxantek.
‎immigrazio poltsa gero eta handiagoak, natura baliabideen agortzea, ekoizpen ereduen krisia (aheria, dioxinadun oilaskoak, behi eroak, txerri kutsatuak...), ondasunen banaketagero eta desorekatuagoa eta abar. Itzalgune horiek paradigma aldaketa behar dute.Hala ere, gu geu ere has gaitezen lanean, badaezpada ere. Eta lanean hasteak hauxeesan gura du, besteak beste:
‎Ze itsutasun eroan murgildu izan garen gu geu ere, esan izan dugunean ezen komunikazio esparru euskalduna eraiki beharra dagoela. Egon badago, ez dago zertan asmatu behar; hobetu behar da, sinergiak kudeatu behar dira, helburuak argitu, argitalpenak edertu eta marduldu, sustengu taldeak berpiztu, amateurrismoa eta profesionalismoa uztartu; baina esparrua hor dago.
‎Lotsagabe egiten dituzte gauzak —azkenekoak Iruñeko udalean— eta lotsagabearen aurrean arma dialektikorik gabe gelditzen gara itxuraz. Edukatuegiak, nonbait, gu geu ere lotsagabe aritzeko.
2004
‎Guztia 0 eta 1 bihurtzean, informazioaren metaketa inoiz baino errazagoa da. Gu geu ere informazio bihurtu gara, dela kode genetikoaren eraginez, dela kanpo irudia digitalizatuz. Musika eta zinema ere informazio digitala dira eta gainera, inoiz baino errazagoa bihurtu da datu digital horiek elkarren artean banatu eta kopiatzea.
‎–Egia da espainiarrek beren inperioa galdu zutela, baina inperioa ez da kontzeptu geografiko soila, psikologikoa ere bada, eta bigarren ikuspuntu honetatik espainiarrek oraindik ere, oro har, inperio bat daramate beren inkontzientean, beren burua espainiar nazionalistatzat ez duten horiei ere noiznahi azaleratuko zaiena. (...) Baina garaia da erdaldunen artean ere geure gisa eta geure mina aldarrikatzeko, eta esateko edukazioaren lehen legea eta araua dela etxekoekiko errespetua, eta guk ere badugula, hizkuntza mailan, kanpotik etorritako hainbat eta hainbat herritarren adinako eskubidea, etxean etxeko sentitzeko gogo izugarria dugula alegia guk geuk ere, eta ez gaudela alor horretan atzera egiteko prest?. 74
‎Kataluniako literatura soziolinguistikoan hegemoniaren baliabide teorikoa ez da batere ideia arrotza. Horren lekuko dakart hona Isidor Maríren pasarte hau, haien itzala eta oihartzuna gurean etengabeko ahotsa denez gero, gu geu ere gure hizkuntza politikaren ardatzean txertatzen has gaitezen. Hizkuntzaren normalkuntzak honako eskakizun hauek omen ditu funtsezko zimentarri, eta tartean, hegemoniarena:
‎Egia erlatiboa da eta, gainera, ondo argudiaturiko gezurrak egia indargabe dezake. Spinozak, esaterako, bere egingoduen hipotesia da?. Gorgiasek, segur aski, bere garaiko entzuleei sinetsarazi zien Troiaraihesi joan zen Helena errugabea zela, haren aldeko laudorio ederrak gu geu ere hunkituegiten gailuen bezalaxe (Gorgias, Encomio a Helena, 14).
‎Baina errua badela onartzeak talka egin luke Descartesek Jainkoari buruz duen adierarekin eta baita egiari buruz duenarekin ere. Jainkoa perfektua bada eta berak sortu badu mundua, eta baita gu geu ere, orduan, behin onartuta errua badela, zaila izango da munduan egon daitezkeen hutsen ardura Jainkoari ez egoztea eta, azken batean, akats horien bidez Jainkoa akastun eta, azken batean, ez jainko, bihurtzea.
2005
‎Konpromisoa zabalik dago, hain zuzen nahi duen pertsona edo erakunde orok aukera izan dezan libreki atxikitzeko eta ideia sorta horrekiko konpromiso pertsonala adierazteko. Gu geu ere bat gatoz testuaren asmo onekin eta edukiarekin. Erakusgarri gisa doaz, beraz, zati labur hauek:
‎Murgilduta bizi garen erritmo zoroak sortarazten digun denbora falta zaigulako sentsazio horrek garrantzia kentzen dio norantz jotzen ari garen jakin ahal izateko kontzeptu esparru garbiak planteatzeko eginkizunari. Nahi dugun gizarte eta mundu eredua hausnarketan murgilarazi gintuzkeen gai bat da; baina kontua bestelakoa da, ezen ez dugu zertan pentsatzen hasi, uste badugu politikak eta jarduerak urrun ditugula eta sinesgarritasunik batere ez duen buruzagi klase baten eskuetan daudela, are gu geu ere sartuta gauden gizarte sistemak berak sinesgarritasuna erabat galdua duelarik. " Egungo sistema demokratikoetan indarrean dagoen ideiaren aurrean, horren arabera demokrazia kontu garrantzitsuegia baita herritarren eskuetan uzteko, demokrazia bakar bakarrik buruzagi eliteen eskuetan uzteko garrantzitsuegia dela dioen filosofia izango litzateke demokrazia kontzeptu berriaren euskarria" (Jáuregui, 2000).
‎Horrela finkatzen dute frogaren hasierako puntua. Guk geuk ere bide beretik joko dugu, oinarria eta gainontzekoak jartzeko eta zenbait erregela eta lege orokorrenak garatzeko, horiek izango baitira gerora ere nork bere bostean ikasi baino, gogoratu behar dituenen aurrerakinak.
‎Horrela finkatzen dute frogaren hasierako puntua. Guk geuk ere bide beretik joko dugu, oinarria eta gainontzekoak jartzeko eta zenbait erregela eta lege orokorrenak garatzeko, horiek izango baitira gerora ere nork bere bostean ikasi baino, gogoratu behar dituenen aurrerakinak. (De iure praedae commentarius, I.k.)
‎Hain zuzen nazioen ezberdintasuna era zehatzen eta garbienean euren hizkuntzetan adierazten delako, horrelako deskribapenetan, hizkuntzaren estudioak halabeharrez bilatu behar du ohituren estudioarekiko eta historiaren estudioarekiko lotura. Azken aldi honetan, onartu beharra dago, egin izan da hainbat ekarpen estimagarri honi buruz, baina estudio linguistiko historiko batua, oraindik, ez da perfekzioaren maila egokira iritsi, eta guk geuk ere ez ditugu artean ikerketa eremu horren atal bakar bat ere errazago aztertzen lagunduko liguketen ideia orokorrak lortu. Hizkuntzen ahaidetasun gradua zehazteko beharrezkoak diren printzipio sendoak falta dira oraindaino.
2006
‎Nik uste dut korronte biak daudela: botereek gu erabiltzen gaituzte baina gero guk geuk ere botereak erabiltzen ditugu. Geuk ere ikasi dugu arlo publikoan egoten, eta arlo publiko horietatik eskuratu ahal den boterea eskuratzen eta erabiltzen.
‎Eremu elektriko horiek bizi garen eguneroko errealitatearen zati dira, eta nabaritzen ditugu, esate baterako, ilea indarrez eskuilatzean edo jertse batekin boligrafo bat igurztean. Guk geuk ere elektrizitate estatikoa metatzea eragin dezakeen beste modu bat gainazal plastiko, moketa, tarima edo lauzatu baten gainean ibiltzea da. Kasu horietan, erraz ikusiko dugu zer ondorio dituen eskuak ate bateko helduleku metalikoan edo automobil baten atean jartzen baditugu.
‎Hasiera batean, egia esango dizuet, grazia egiten zigun Aloña eta bioi: " Hau da hau astapistola!" esaten genuen irribarrez, eta, dena aitortzen hasita, gu geu ere animatzen ginen, noizbehinka, goikoen emulazioan; emulazio isilean, erants dezadan, eta ez lehia zaratatsuan, sexuaren alorrean tolerantziaren aldekoak izan arren pertsona diskretuak baikara Aloña eta biok, lehen esan dudan moduan, eta ez bainuke jakin nahi zer astakeria botatzeko gauza litzatekeen gure bizilaguna, tabernako txolarteetan bere balentriak kontatzen hasten zenean....
‎Arte garaikide edo modernoko hainbat margolan, eskultura eta bestelako artelanen aurrean, maiz izaten dugu gisa horretako lanak, erakusten zaizkigunak bezain on eta ikusgarriak gutxienez, guk geuk ere aise egin genitzakeelako irudipena; edo ume batek, zoro batek, edonork. Orobat gertatzen da poesiarekin, poesia garaikide edo modernoarekin behintzat, poesia abangoardista hermetikoarekin.
‎Lehenik Nez Perce Tribal Turismo delakoaren arduradun Farran Penneyk egin digu berba. Ni Mi Pui hitzaren esangura Lurreko Herria dela esan digu, eta jarraitu du esanez indio nazioen artean Ni Mi Pui honek izena baduela, medikuntzan nabarmentzen baita, eta bisitari asko etorri izaten dela hona, munduko bazterretatik, eta gu geu ere ongi etorriak garela diosku azkenean.
2007
‎Nondik etazein modutan ekartzen ditugu ez ditugun lehengaiak eta nora doaz gure hondakinak? Kalteekologikoak ikusirik, argi dago gure eredua ezin dela mundu osora zabaldu (nahiz eta Txina edoIndia horretan ari), ez baitago beste planetarik errekurtso horiek guztiak erdiesteko, eta ondorioz, munduan nolabaiteko berdintasuna nahi badugu ezarri, guk geuk ere aldatu behar dugu bizimodua; beste era batera bizitzen ikasi beharra dugu (aukeran, berdintasuna gure balioetatik erauzi ahal dugu,, ondo, bizitzeko oztopoa baita).
‎Lambert-en eta Klineberg en (1967) arabera, klase ertaineko haurrek langile klasekoek baino sentimendu positiboagoakzituzten kanpo talde nazionalekiko. Guk geuk ere ikusi genuen ez direla berdinaketxean euskara hutsez hitz egiten duten haurrek kanpo talde nazionalekiko dituztensentimenduak eta etxean gaztelania hutsez hitz egiten duten haurrenak (Reizabal etal., 2002, 2004). Etniaren araberako ezberdintasunei dagokienez, Ukrainanegindako ikerketa batean Pavlenko, Kryazh, Ivanova eta Barrett (2001) ikertzaileek egiaztatu zuten ez zetozela bat jatorri errusiarra eta ukrainarra zuten haurrensentimenduak.
‎«Biraketa linguistikoaren» protagonistatzat eman genezake. Mundua hizkuntzan topatzen dugu; eta gu geu ere hizkuntzan gaude, edo gara.
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere entzierroa eduki dugula esan genezake: Tourreko entzierroa.
‎(...), baina guk geuk ere esan genezake ZER: Tourreko entzierroa
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere esan genezake [entzierroa eduki dugula]: Tourreko entzierroa.
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere entzierroa eduki dugula esan genezake: Tourreko entzierroa.
‎(...), baina guk geuk ere esan genezake ZER: Tourreko entzierroa 2.3.6.
‎Hitz egite eta iritzi trukatze interesgarriak egoteaz gain —ez naiz nire kasuaz mintzo, ordea— Mendebalde elkartearen jardunaldiak bezalako antolaketek euskaldunon arteko elkar ezagutzeari laguntzen diote. Han ibili ginen zuberotarrek gure lurraldeaz zer edo zer jakitera eman bagenien —hala izan dela espero dugu behintzat— jardunaldietako entzun ikusleei, guk geuk ere Zuberoaren kontura inoiz ikasi ez genituenak jakiteko aukerarik izan genuen. Hala, Mendebalde elkarteko arduradun Kepa Altonaga adiskideak ‘Atharratzeko taldea’ deitu dion lagun multzoari buruz jakinean ezarri dizkigun argibide harrigarriak.
‎Horrek guztiak, bada, hezkuntza eta hizkuntz aniztasunaren inguruko diskurtsoa —askotan arinegia dirudiena— egoera gutxituan dagoen euskal hizkuntzaren eta herriaren perspektibatik aztertzera garamatza. Horixe bera gertatzen da, adibidez, euskal hezkuntzan sarritan aipatzen den elebitasunaren kontzeptuarekin, zeinaren adiera orokorra guk geuk ere gurera ekarri behar dugun: zentzu honetan, bada, garrantzitsua iruditzen zaigu gurea ez hainbeste" euskal hezkuntza elebiduna" bezala baizik eta batez ere" elebitasunerako euskal hezkuntza" bezala ezaugarritzea, azken horrek egoera egonkor bat baino gehiago prozesu baten noranzkoa aditzera ematen duelako.
2008
‎Ordea, eta ongi etorri bitez tresna berri denak: gu geu ere ez ginen alferrik arbeltxotik koadernora pasatu!
‎Komunikabideek uste duguna baieztatzen dute gehienetan, bestela audientziak bizkarra emango liokeelakoaren beldur. Eta guk geuk ere horixe nahi izaten dugu, pentsatzen duguna egunkarietan edo telebistan konfirmatuta ikustea.
Gu geu ere ez gara onak isil isilik egoteko, ez horratik, eta bateko eta besteko azalpenak eta arrazoibideak aditu ahala geureak ere isuri ditugu tarteka. Gure hautua, gainera, nabarmena izan da sokatiraren dialektika horretan, eta sokaren mutur batekoak bestekoak baino gogorrago hartu ditugu, batzuk hobetsiz eta besteak kritikatuz.
‎–Ibili dira zuriak misterioa argitu nahian, baina guk geuk ere ez dugu marrazki guztien esanahia ezagutzen. Beno, batzuek ezagutzen dute, bai, baina berrogeita bost edo berrogeita hamar urte dituzunean familiatik jasotzen duzun sekretua da, eta halaxe gorde behar duzu.
‎Goxo goxoak dira saltsan. Hobeto geundeke gu geu ere elkarrizketa hau egiten baino martinak jaten bageunde?.
‎Elorrioko Udala Labayru Ikastegia, 2006 Anexionatutako Sanagustinetxebarri elizatearen dermioko baserri auzoetako leku izenak albo batera utzita, hiribildukon, hots, hirigunekoan egileek bildu takoetan hauek nabarmenduko nituzke nire gaiari lotuak: ...ñoana, Berrixona, Katxarrona (jatetxe bat), Biskondiena, Sagastizabalena, Etxagibelena, (ikastola zaharra), Amerikanuena, Markoidena, Iztegiena (bilduta Isteiña), Kamiñeruena, Kalbona, Martinatxuena, Erreketena edo Seroriena, Modetena, Olasoena, Gerrikabeitiena, Belarruena, Robusena, Lupìolena, Ugaldena, Kasajarena edo Markesena (Marqués de Casajara ren jauregia, Bernardiñona (izen ho rrekin guk geuk ere ezagutu dugu udaletxearen ondoko taberna), Petratxikiña, Xoxuena. Dena dela ahozko bilketatik egileek emaitza askoz ugariago atera zezaketen, zeren eta guk ere, eskualde berekoak izanda ezagutu ditugu, ena> atzizkidun gehiago, bi jatetxe oso famatuak garai batean, Arrrasaterako irteeran Tetuanena eta Tanjerrena.
‎1796 urteko fogerazioetan, etxe erroldetan alegia, ena> dun etxe hauek agertzen dira: Antartorrena, Barkineroena, Elbirena, Mari> Sarnena, Txope > rena, Gauntzena, Marundena, Pantaleonekoa, Gernikenekoa, Mikelenekoa (1704an Mikelena), Blasenekoa, Txominzarrenekoa, Agustinenekoa, Errandoena (izen bereko etxea guk geuk ere ezagutu dugu Abadiño Zelaieta herrigunean, orain dozena bat urte bota dutena; beraz, argi dago Errando> ponte izena ez bakarrik Nafarroan, Bizkaian ere oso ezaguna zela garai batean), Matioena, Beresiena. Herritxo bat izateko eta, nolabait kalean, asko dira.
‎Zenbait azterlan egin dira jadanik, baina egitekoak gehiago dira. Aurreragoan guk geuk ere horretan jarduteko asmoa dugu, geuretzat berariaz interesgarri diren beste puntu berezietan induska. Hala bedi.
‎Etxeko bat tartean duenak (semea, biloba, alaba, koinatua...) ongi daki zer sufrimendua ekarri dion ondorioz egoera honek. Etxekoa duenak esaten dugu, baina guk geuk ere etxekotzat dauzkagu hala fede! Eta ez geroz gutxiago, gauzak ondo pentsatzen jarriz gero.
‎»June ez zegoen ongi, June ez da ongi egon. Eta gu geu ere ez gara ongi egon. Azken asteotan oso makal zegoen.
‎Horra, zoritxarrez, ikasleekin dugun talka. Guk geurea ere baden unibertsitate honetan ez gaude prest atzera egiteko, asko kostatu baitzaigu lortua dena lortzea; are gehiago, EHUren geroa gazteleraren gaindosian sustatu nahi duten horien eskuan izateko arrisku handia izanda. Eta batak zein besteak irabaztea berdin zaiola esaten duen unibertsitario euskaldunik bada, unibertsitate honek behar besteko gaitasun kritikoa duten pertsonak hezteko gai ez den seinale da; baina ez, oraingoz, Bolognagatik, irakasleongatik baizik, seguruenik.
‎Horra, zoritxarrez, ikasleekin dugun talka. Guk geurea ere baden unibertsitate honetan ez gaude prest atzera egiteko, asko kostatu baitzaigu lortua dena lortzea; are gehiago, EHUren geroa gazteleraren gaindosian sustatu nahi duten horien eskuan izateko arrisku handia izanda. Eta batak zein besteak irabaztea berdin zaiola esaten duen unibertsitario euskaldunik bada, unibertsitate honek behar besteko gaitasun kritikoa duten pertsonak hezteko gai ez den seinale da; baina ez, oraingoz, Bolognagatik, irakasleongatik baizik, seguruenik.
‎holatsu bukatu izan dituzte beren esplikazioak giza-aldi guztietako aditzaile ez adituek. Holakorik batere gabe bukatu izan dituzte beren esplikazioak aldi guztietako azti, sorgin, apez, jakintsu, tekniko eta gainerako aditu ez aditzaileek, eta guk geuk ere bai, gizaki orogaraikideok, eta ni neu aurrena naizela gainera, zeren bai baitakit hori hola dela, inori deus aditu gabe.
‎infotainment diote Inperioaren bihotzean. Ulertu beharra dago gu geu ere haiek bezalakoxeak garela.
‎Neri ez zait iruditzen heste sobre edo apendizea alferrik egongo denik; aldi berean iruditzen zait ni neu alfer samarrik nagoela munduan eta gu geu ere bai. Ez dakit ulertzen den; ez dakit ulertzen dudan.
‎Baina orain arte esandakoaz gain, immigranteen kolektibo horiek, euskara ez den beste hizkuntzaren bat eta euskalduna ez den beste identitate bat duten horiek, bi arazoak beren arazoak ere badirela sentitzeko, nahitaezkoa litzateke guk geuk ere haien arazoak gureak ere badirela sentitzea. Analisigileek, kultura aniztasuneko bizikidetzari buruzko azken eztabaidetan," aitortze politikak" deitzen diote horri.
2009
‎Eta ikuspegi politikotik ere, egun oso modan ez dagoen modernitateak izan duen ikuspegia da bikotearena, Berlingo harresia erori aurretik ulertzen zen moduan ulertzen baitu bikoteak politika. Eta guk geuk ere hala ulertzen dugu oraindik, nahiz eta mundu postmodernotzat jotzen den honetan bizi, eta nahiz eta liberalek, oro har, ideologiaren amaieraren garaian gaudela kontsideratu".
‎Lortu behar duguna da akatsak gutxitzea, baina iragarpen meteorologiko bat ez da inoiz guztiz zehatza, inoiz ez dugu %100ean asmatuko. Guk geuk ere onartzen dugu batzuetan hanka sartzen dugula eta hori jendeak ere onartu behar du.
‎Izan ere, norbanakoa eta gizartea, politika eta erlijioa eta artea (kirola bera, etc.) gaur ez dira antzinako polisean ziren orobatasuna; zatikatu eta banatuak daude, bata bestearekin zerikusgabetuak, kontrajarriak ere ez daudenean. Gu geu ere pluralak gara bakoitza bere barnean. Adibidez, munduaren jatorriaren galdera guk, irakaskuntzagatik eta, alorren espezializazioagatik, banatu egin dugu:
‎Ezin dugu ahaztu emozioek gureharremanetan eragiteko duten gaitasuna ikaragarria dela. Geure buruari galde geniezaioke zenbaitetan ikusi dugun geure burua besteari barkamena eskatuz kontrolikgabe erantzun dugunean, edota zenbaitetan kutsatu garen bestearen sentimenduarekin, edota zenbaitetan saiatu garen gure erantzun emozional bat justifikatukoduten argumentuak bilatzen, guk geuk ere ez dakigunean zergatik sentitzen dugunsentitzen duguna. Egoera zehatz batean sortzen den emozioa ulertzeko zailtasunabi arrazoietan oinarritzen da:
Guk geuk ere galdera berbera egiten diogu geure buruari, ez pentsa.
‎Sektore publikoa sakon bai sakon ulertu beharra dauka, gure existentzia guztia diseinu politiko ekonomikoak baldintzatzen duen aldetik: klase oligarkiak eraikitzen du diseinu hori, gu geu ere eraikitzeko gure eguneroko harreman ekonomikoetan, bai lanean, bai etxean bai kontsumoan eta abar. Horretaz ohartzea izugarria da, erakusten baitigu bai gauzak eta bai gu geu bestelakoak izan gaitezkeela eta, beraz, erabaki dezakegula nolako sektore publikoa nahi dugun, nolako ekonomia eredua, nolako bizimodua; azken batean, gure egiazko autogobernua.
‎Zozketa egunean gertatzen dena kontatzeko, zuzeneko emanaldia ere egingo dute irratian. Helburua, noski, dirua biltzea da, baina guk geuk ere zerbait eskainita.
‎Egun, eta aspalditik, hedabide handiek bereziki interes politiko ekonomiko jakin batzuei erantzuten diete. Argi utzi nahi dugu gu geu ere ez garela neutralak. Ez dago kazetari neutralik, baina uste dugu kazetariek egiarekiko ahalik eta fidelen izan behar dutela.
Gu geu ere sobreseimendua irits zitekeen esperantzaren altzoan kulunkatu gara azken asteetan, esan bezala. Prebentzio guztien aurka, baina beharraren beharraz ziurrenik, laminen kantu lausoari kasu egiten hasiak ginen...
‎Filma Yuki da. Baina era berean bi guraso ditu, bai fikzioan bai gu geu ere, Suwa eta ni. Niretzat, haurren bizitza irudimenarekin dago lotuta, ni neu ere ameslaria izan naiz.
‎–Dena isurian doa, ibaia bezala. Baita gu geu ere.
‎XXI. mendeak kulturen deuseztatze masiboa dakar. Nabarmena zaigu guk geuk ere bizi desafioan segitzen dugula, aipaturiko mintzaira horien mina gurea ere badela, eta lanak izango ditugula hurrengo 100 urteotan desagertuko diren 3.000 hizkuntza komunitateen artean ez egoteko.
‎kontsumo gizartea irrazionaltasunari eraikitako monumentua bada ere, gaurko errespetagarri gehienek belarriekin txalo egiten dute sistema ekonomiko, sozial eta kultural horren alde; are, gaurko krisi global sistemikoaren aurrean kontsumitzeko eskatzen digute, suari egur gehiago bota nahi dion piromanoaren antzera joka dezagun eskatzen digute. Eta anorexiaren bidea ibiltzen hasia den gaztetxoari lehen bi kiloak galtzean animuak nola ematen zaizkion, halaxe animatzen gaituzte, gu geu ere txaloka has gaitezen, guk geuk ere sisteman sinets dezagun, berau izadiaren, naturaren, hurkoaren eta niaren, aurkako krimen izendatu beharrean.
‎kontsumo gizartea irrazionaltasunari eraikitako monumentua bada ere, gaurko errespetagarri gehienek belarriekin txalo egiten dute sistema ekonomiko, sozial eta kultural horren alde; are, gaurko krisi global sistemikoaren aurrean kontsumitzeko eskatzen digute, suari egur gehiago bota nahi dion piromanoaren antzera joka dezagun eskatzen digute. Eta anorexiaren bidea ibiltzen hasia den gaztetxoari lehen bi kiloak galtzean animuak nola ematen zaizkion, halaxe animatzen gaituzte, gu geu ere txaloka has gaitezen, guk geuk ere sisteman sinets dezagun, berau izadiaren, naturaren, hurkoaren eta niaren, aurkako krimen izendatu beharrean.
‎izatez, ezer ez litzateke haziko. Guk geuk ere ezin dugu eguzkirik gabe hazi. Beraz, badakigu eguzkiaren argia dagoela paperezko orri honetan ere.
‎Era berean, Xativako kantari ospetsuak kantatua zuen trantsizio prozesua baino lehen ere gure historia ezabatzeko eta gu geu ere historiatik ezabatzeko Espainia frankistaren obsesio hori. Baina beharbada Raimonek inoiz esperoko ez zuena zera izango zen:
‎Bizitzarik gehiena zintzo konplitzaile, eskuineko esku eta besoa erabiliz, ezkerra laurogei urtez mespretxatuz ibiliak, orain dardarizoak hartuta, koilara bidean hustuko ez bazaio, ezkerrez eta ezkerretik ahoratzen, asko kostata, ikasi beharra izan duenak... agian, oraindik ez du azken lezioa ikasi. Baina ezta guk geuk ere; begiraleok, alegia... Erreparatzeaz baliatzea komeni!
‎Multimedia kontzeptuak, sarritan, korporazio handiekin lotzen ditugu. Baina guk geuk ere landu dezakegu esparru hori, irudimen, gogo eta auzolanaren bitartez. Hori egin da Egunkariaren alde, horretan dihardu hainbat lagunek.
2010
‎Ez dut inolako itxaropenik bilkura honengan; lehenik eta behin, estatu palestinarra sortzeko, talde palestinar nagusiek bat eginda egon behar dute. Ez dio inori onik egiten balizko irtenbideez hitz egiteak, gu geu ere bat eginda ez bagaude, nabarmendu du palestinar errefuxiatu horrek. Kauasmik aitortu du dagoeneko ez dela ia batere fidatzen politikariez.
‎...ederra zegoen, landareen eta objektuen formari zehaztasun handia ematen ziona, airearen gelditasunean; hunkituta nengoen, eta, hala ere, argiak eta formak hain itxura sendoa ematen zioten kanpoko errealitateari, landare bakoitza eta objektu bakoitza doi doi zegoen bere lekuan, finko eta zurrun?, non halako nora ez tupusteko bat nagusitu baitzitzaidan; egia ote zen landare eta objektu haien artean gu geu ere beste landare edo beste objektu bat besterik ez ginela?; egia ote zen izebak arestian esana?; egia ote zen Benjamin Maria inoiz existitu izan zela?; egia ote zen hunkituta nengoela?; baina begiak arretagunez aldatu eta izebaren begiekin topo egin nuenean, hutsetik zintzilik zeudèn arrenezko begiak ziren harenak, zalantzak inoiz ez bezala inguratuak eta beste begi batzuen bila zebiltzanak... hitz baten eta esku baten bila, alegia?, barruko errealitatea kanpokoari gainjarri, makurtu ziren landareak bat batean begi hain benetako haien aurrean, makurtu ziren objektuak eta makurtu zen eguzkia?
‎Banuen nik, bai, Helenarekin bekatu egin nuelako kontzientzia, baina, gurasoak hain gure maitasunaren aurka ikusi nituenean, zenbat zabor jaso genuen geure heziketa hura medio, eta zenbat zabor ekoiztu dugun guk geuk ere, gainetik kendu nahi eta ezinean gabiltzana, Damaso, hain estu josi zaio zaborra gure geurezko azalari, likatsu eta itsaskor, beste azal bat osatuz!?, bihotza matxinatu zitzaidan: hura ez zela posible eta ez zela posible; haiena, gure gurasoena?
Guk geuk ere ezagutu genuen markesa, hamar bat urte izango nituen orduan?, gure etxera etorri eta hilabete eskas bat egin baitzuen bertan; bisita hura ezin hobeto etorri zitzaion gure amari, egia esan, amak ez baitzuen burua altxatzen Benjamin Maria urtebete eta erdi lehenago hil zenetik, nire kalkuluak oker ez badaude; izan ere, markesa gure etxean sartzea eta amaren aurpegia erabat aldatzea, guztia...
‎Ordurako bagenekien, bai, Iparraldean euskaldunak bazeudela. Gu geu ere ordurako euskaldunduak ginen, baina oporraldi haietan geure euskarak eta bertakoak nekez egiten zuten bat, Niko Etxart kantariari egindako bisitetan ez bazen.
‎Rifen, berriz, ez zen jateko zaborrik, ez europarrik, ez marokoarrik. Gosea ez zen mundu honetakoa, gu geu ere ez ginen gizaki.
‎Testuaren testuinguru osoa bere horretan kontuan hartuz, eta errdukzionismo metodologikoa gainditu guran, esango da testua objektu enpirikoa eta semiotikoa dela (Albert Galera 1990). Beste batzuek, eta guk geuk ere bai, esango dugu testua mintzaira ekintzaren produktua dela, interakzionismo sozio diskurtsiboarena; hots, produktu historiko eta soziologikoa.
Guk geuk ere ezagutu genuen markesa —hamar bat urte izango nituen orduan—, gure etxera etorri eta hilabete eskas bat egin baitzuen bertan; bisita hura ezin hobeto etorri zitzaion gure amari, egia esan, amak ez baitzuen burua altxatzen Benjamin Maria urtebete eta erdi lehenago hil zenetik, nire kalkuluak oker ez badaude; izan ere, markesa gure etxean sartzea eta amaren aurpegia erabat aldatz...
‎...goen, landareen eta objektuen formari zehaztasun handia ematen ziona, airearen gelditasunean; hunkituta nengoen, eta, hala ere, argiak eta formak hain itxura sendoa ematen zioten kanpoko errealitateari —landare bakoitza eta objektu bakoitza doi doi zegoen bere lekuan, finko eta zurrun—, non halako nora ez tupusteko bat nagusitu baitzitzaidan; egia ote zen landare eta objektu haien artean gu geu ere beste landare edo beste objektu bat besterik ez ginela?; egia ote zen izebak arestian esana?; egia ote zen Benjamin Maria inoiz existitu izan zela?; egia ote zen hunkituta nengoela?; baina begiak arretagunez aldatu eta izebaren begiekin topo egin nuenean —hutsetik zintzilik zeudèn arrenezko begiak ziren harenak, zalantzak inoiz ez bezala inguratuak eta beste begi batzuen bila zebilt... hitz baten eta esku baten bila, alegia—, barruko errealitatea kanpokoari gainjarri —makurtu ziren landareak bat batean begi hain benetako haien aurrean, makurtu ziren objektuak eta makurtu zen eguzkia— eta, haren eskua hartuta —hain nengoen hunkituta—, halaxe mintzatu nintzaion:
‎Banuen nik, bai, Helenarekin bekatu egin nuelako kontzientzia, baina, gurasoak hain gure maitasunaren aurka ikusi nituenean —zenbat zabor jaso genuen geure heziketa hura medio, eta zenbat zabor ekoiztu dugun guk geuk ere, gainetik kendu nahi eta ezinean gabiltzana, Damaso, hain estu josi zaio zaborra gure geurezko azalari, likatsu eta itsaskor, beste azal bat osatuz! —, bihotza matxinatu zitzaidan: hura ez zela posible eta ez zela posible; haiena —gure gurasoena— ote zen, bada, benetako maitasuna...?
Guk geuk ere jasoko dugu kexarik terrorismoaren eta hiesaren aurrean, baina goseari jaramon gutxi.
‎egia ez da gardena, egiarekin topo egiteko ahalegina eta doitasuna premiazkoa da. Bestetik, guk geuk ere oztopoak jartzen ditugu bidean: zenbaitetan, gure nahiek bideratzen dute ikerketa, gure nahiak egiazkoak izatea nahi dugu.
‎Aingeruek ez dute botere hori gizakien gainean, botere hori ez baita berezkoa aingeruengan, eta Jainkoak ez baitie halako botererik eman aingeruei. Eta, guk dakigunetik, ez zaio beste inori botere hori errebelatu, eta, horren ondorioz, guk geuk ere ezin dugu asmatu. Hortaz, orain aipatzen ari garen jainko legea ez da Jainkoarengan existitzen dena, baizik eta Jainkoarengandik bereziki datorrena.
2011
‎Bizkaiera beste herrialdeetako euskaldunek ez dute ulertzen. Gu geu ere galdu egiten gara bermeotar batek hitz egiten duenean, eta hori guri gertatzen bazaigu, maila teoriko bat landuta daukagunoi?, zer esanik ez jendeari. Ez da posible, zoritxarrez, zeren nik ere nahiago nuen bizkaiera.Mitxelenak zuen tesiekin bat egin ez balu, euskara batuak ez zuen aurrera egingo, ezta. Guk bultzatu genuen, baina Mitxelenak jarri zion zigilua.
‎Hala ere, gutako askok euskara eskoletara mugatzen dela pentsatzen dugu (oinarrizko zikloetan gainera) edo beste erremediorik ez daukagu. Erakundeak ez duela gehiegi laguntzen onartuta ere, guk geuk ere ez dugu gauza handirik egiten egoera aldatzeko, errazegi onartzen dugu ikerketa gaztelaniaz izan behar duela. Arte diskurtsoa gaztelaniaz errazago egiten zaigulako izango da?
‎Enpresa pribatuek euskarazko hedabide berriak sortzen dituzten bitartean, laguntza publikoak oraindik geldialdi berean mantentzen dira eta, aldi berean, botere publiko gehienek ez dituzte kontuan hartzen euskarazko hedabideak beren publizitate kanpaina ordainduetan.Jakitun gara sektorearen etorkizuna gure lanaren baitan dagoela nagusiki. Guk geuk ere aztertu behar ditugula gure indargune eta ahuldadeak, sektorean elkarrekin jardunda errazagoa izango zaigula garai zail honi aurre egitea. Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu.
‎Giorgos Papandreu lehen ministroaren iritziz, ordea, Grezia berri batean «inbertitzen» ari dira: «Ez Grezia zaharrean, guk geuk ere sinetsi behar dugun Grezian baizik».Antonis Samaras NDko buruak erantzun zion atzo jokoan zegoena ez zela herrialdea hondoratzen den edo ez, «hondamendirantz urrats bat gehiago egiten dugun edo ez baizik». Alderdi Komunistarentzat, berriz, nazioarteko erakundeek xantaia egin diote Greziari.
‎Besteek dagoeneko aztertu eta erakusten digutena, esaterako. Eta guk geuk ere gauzak hobeto ikus ditzagun derrigorrez izan behar dugu ahalik eta begirik zorrotzena.
‎Tasio n ere, agerikoa da tradizioaren eta ate joka datorren mundu modernoaren arteko talka,, uste dudalako gure existentziaren motorra dela neurri batean. Aipatu dudan moduan, une historiko edo pertsonal jakin batean geratzen saiatzea akatsa da; zientziak frogatu du ez mundua bakarrik, gu geu ere mugimendua garela, eta ez bagara mugitzen hilda gaude. Aldaketak mugimendua esan nahi du, aurrera egiten dugula, eta dagoeneko igaro denetik ikasi egin behar da, ezkorra izan bada berriz ez dadin gertatu?.
‎Arabako Aldundiaren izenean, euskararen normalizazioaren alde mintzatu da: . Euskaltzaindiak berak bezala, guk geuk ere gure konpromisoa berresten dugu. Horrela, Arabako Lurralde Historikoan euskararen ezagutza eta erabilera bermatuko dituen giza sarea sustatzen eta ehuntzen laguntzen jarraituko dugu?.
‎Etxean telebista bakarra daukagu. Logeletan ez da inoiz izan(?); izan ere, gu geu ere absorbitzen gintuen. Neskei ere berdin gertatzen zitzaien, telebistak absorbitzen zituela; txikia gehiago nagusia baino(?) Ez dakit, agian zorrotzegia naiz, baina, gure etxean telebista ezin dute ikusi asteburuko etxerako lanak eginda izan arte(?) Hala ere, arau hori ez da beti bete.
‎Jardunaldi ederrak, oihartzun handikoak, ondo osatuak; erakusketa duina; zapatukoa, ikaragarria. Ez dira gure berbak, baina guk geuk ere hala moduz bizi izan ditugu.
‎Gaur egungo garaiak ez dira onenak. Halako uneetan irudimena gehiago lantzen da, eta aukera gehiago izaten dituzte gazteek euren ideiak aurrera eramateko. Bai, egia da ez direla garai onenak, eta guk geuk ere gure baitan bizi dugu egoera hau. Horrelakoetan maiz esaten da ideia onak sortzen direla eta aurrera joanez gero baliteke haiek proiektu sendoak sorraraztea; baina bestetan, akaso, laguntza faltagatik oztopo gehiago izan ahal dira.
‎Jakitun gara sektorearen etorkizuna gure lanaren baitan dagoela nagusiki. Guk geuk ere aztertu behar ditugula gure indargune eta ahuldadeak; sektorean elkarrekin jardunda errazagoa izango zaigula garai zail honi aurre egitea. Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan, eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu.
‎Jakitun gara sektorearen etorkizuna gure lanaren baitan dagoela nagusiki. Guk geuk ere aztertu behar ditugula gure indargune eta ahuldadeak, sektorean elkarrekin jardunda errazagoa izango zaigula garai zail honi aurre egitea. Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu.
‎Eta askatasunarekin batera, adiskide alaiak, emaztegai edo senargai gazte eta ederrak, ilunabarreko koloreak, haizearen laztanak, euriaren musuak eta batzuetan hondartza zabalak ere bai. Halere, ez dio inork jendeari jakinarazten autoarekin batera, eta gorago esandako gauza horiekin batera, gu geu ere erosten gaituela, gusanoak ere erosten dituela, alegia.
2012
‎«Bai, jakina, Kopari buruz hitz egiten dugu aldagelan. Guk geuk ere gure ametsak ditugu, baina beti oinak lurrean edukita». Zuhurtziari kateatuta bizi dira Donostian, gehiegizko baikortasunak eragin dien kaltea gertutik ezagutzen dutelako.
‎Balerdi Balerdi agertu zenean genuen inpresioa zen gure musika oso gutxik zutela gustuko, orain badirudi lehenengo disko horiek hobeki ikusita daudela. Gu geu ere musika kontuetan zalantza askorekin ibili gara. Batzuetan rocka egiten genuen, eta besteetan poperoagoak ginen.
‎Inork ez dizu kontatzen umearen irteera basatiaren ostean hustuta sentitzen zarela, plastikozko esku bat zure barruan sartu eta arimaren zati bat kenduko balizu bezala. Gezur handi bat dago, guk geuk ere gizentzen duguna; ezkutatzen dugun sekretu bat. Eta sekretu horrek kalte egiten digu azkenerako?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia