2000
|
|
Susta ditzagun txikienak eta eskualdeka elkartu. Eskualdeek badute
|
gurean
komunitate zentzurik, etorkizunak indartu egin lezakeena. Bultza ditzagun eskualdeetako komunikabideak enpresa multimedia modernoetan biltzera, hurbileko komunikazioaren esparru guztiak profesionaltasunez landu ditzaten.
|
2001
|
|
Euskaldun pertsona:
|
gure
komunitatea euskararen jakintza eta erabilera gradudesberdinetako euskaldunez osatuta dagoenez, euskaldun gehienen euskarazkogaitasuna, goren gradura, jasotzea da garapen osoaren zantzua.
|
|
Komunitatean txertaturik ikastea da kulturgintza. Ikasleak ikasten duenneurrian jarriko du praktikan eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa; eta
|
guk
komunitate euskalduna aktibatuko dugu, ikasleei prozesua errazteko. Komunitatearenkontzeptua ezin dugu bere zentzurik zabalenean aplikatu, beste gauza batzuen artean, ikasleek egin beharrekoak prozesu pertsonalak direlako eta gizarte proiekziorikinoiz eskuratzen ez dutelako.
|
2002
|
|
9 Elkarrizketa batean, berriz, honako hau dio: ?
|
Gure
komunitate etnikoaren hondamen historiko biolentoaren ondoan, komunitate etikoaren hondamena dugu? (2000).
|
|
Sinpatikoek nahi dute batzuetan gure tokia hartu, baina ez diegu utzi behar hori egiten, horixe dio Atxagak, horixe edo holako zerbait. Guk, beltzek eta indioek bezala,
|
gure
komunitatea aldarrikatu behar dugu. Handik eta hemendik tiraka baratua dugun komunitate gaixo eta hertsatu honetan bizi gara, baina agian hortik etorriko da noizbait konponbidea, egoera hori onartzetik eta sinpatikoengandik bereizten gaituzten mugak ere ongi bereiztetik.
|
|
Berdin dio izenak, Madrilgo Ministerioen hatzaparretatik kanpo badago. Hartara,
|
gure
komunitatearen erakundetzean pauso erabakigarri bat gauzatuko luke. Horra bide bat.°
|
|
Nik ez behintzat. Eta irreala deritzot
|
gure
komunitate akademikoa bitan zatitzeari.
|
2004
|
|
Esparruak berez ez du lankidetza adierazten, eta euskarazko hedabideen artean ez da lankidetza sumatzen. Aldiz, uste dut lankidetza hori beharrezkoa duela euskararen komunitateak,
|
gure
komunitatearen biziraupenerako lehentasun osoa duela komunikazio egitura indartsuak, hau da, egitura bateratuak.
|
2005
|
|
Bigarren, nik zu pertsonatzat bakarrik ez, hartu zaitzaket nire herritar edo herrikidetzat eta orduan proiektu bat egiteko asmoa izan genezake biok: zergatik ez dugu honela eta honela antolatzen
|
gure
komunitatea, beraz ari gara ja moral bat egiten.
|
2006
|
|
«Problema goitik dator.
|
Gure
komunitateko jesuitok gara unibertsitatea zuzentzen dugunak eta hemen ez dago euskararentzako maitasunik».
|
|
erakargarritasuna, ironia, probokazioa, limurketa... Euskaldun irmoak bihurtzen bagara, gainera, lider seduzitzaileak bakoitza bere inguruan, gurekin eramango dugu lidergora
|
gure
komunitatea.
|
2007
|
|
Horrelakoa da gure mundutxoa.
|
Gure
komunitate euskalduna.
|
|
Ez dut esango politikarekiko interesa gutxitu denik: sarritan, eta
|
gure
komunitate honetan froga lazgarriak ditugu begi bistan, zuk batere interesik ez eta bat batean irentsi egiten zaitu politikak, ustekabeko atzaparkada batez. Nolabaiteko interesa eta kezka hor dago beraz (edo arbuioa eta nazka, askoren artean); galdurik dagoena, beraz, ilusioa da, pilpira, gauzak aldatuko diren esperantza, eztabaidaren bitartez inor konbentzitzeko itxaropena, hitzak eta solasak ezertarako balio ote duten ustea bera.
|
2008
|
|
Beraz,
|
gure
komunitateak ahalegin ekonomiko handia egin behar du, eta aldi berean jendea kontzientziatzeko eta autoestimua indartzeko esfortzu berezia. Gure kultura duina dela azaldu behar dugu, bakarra munduan.
|
|
J. Zabala:
|
Gure
komunitatea txikia izan daiteke, baina nahiko bizia da. Bestalde, gaur egun komunitatea sortzera bideratutako proiektuek dute arrakasta.
|
|
Eta zer demontre da hori? Ba, euskaldunok euskara nagusi izango diren esparruak eraiki behar ditugula,
|
gure
komunitatea biziberritzeko, indartzeko edo salbatzeko. Bakoitzak erabili dezala berak nahi duena.
|
|
Nafarroako gizartea zenbateraino ote den plurala alde batera utzita, ez dut uste gezur handirik erranen dudanik, navarrismo deituriko ideologia
|
gure
komunitate honetan nagusi dela erraten badut. Navarrismo delakoa Unión del Pueblo Navarro (UPN) alderdi politikoarekin lotzen da eskuarki.
|
|
NARRATZAILEA Atari zabaleko piknik handiak
|
gure
komunitate zentzua biziberritzen du. Janaria banatu, elkar maitatu, berriketan aritu eta abestera bultzatu gaituen sentipena da hori.
|
|
Gure ezagutza historikoaren baitan hutsune nabarmena bete duela iruditzen zait. Seguru nago
|
gure arteko
komunitate zientifikoak eskertu egingo duela egin duen lan sakona. Hala ere, Azkue agortzerik ez dago.
|
|
Nafarroako Gobernuko Landa Garapen eta Ingurumeneko Departamentuko kontseilariak, Begoña Sanzberrok, azaldu zuen Nafarroako Gobernuak badakiela pertsona hauek egindako lanak, zer nolako garrantzia izan duen
|
gure
Komunitatea garatzeko, horregatik, aitzineko artzain nafar emigratzaileen biltzarrak babestu ditu. Hori dela eta, diruz lagundu da nafar oroimenaren parte bat jasotzen duen liburuaren argitalpena.
|
|
Oroimen hau oso hurbilekoa du Begoña Sanzberro kontseilariak, adierazi duenez, zeren bere jendaki batzuk Ameriketara emigratu behar izan baitzuten, gaur ezagutzen dugun
|
gure
Komunitatea oso bertzelakoa zenean. Beraz, agertu du pozik ikusten duela oraingo gazteek emigratzeko beharrik ez izatea, Nafarroa herrialde oparoa baita, aukera hobeen xerka etorritakoen hartzailea.
|
2009
|
|
Bi proiektu politiko eta identitate erro oso bestelako dituen egungo Nafarroan, baldintzak ez dira egokiak
|
gure
komunitate politikoarentzako gertaera historiko funtsezkoenetakoa izan zenari buruzko eztabaida barea burutzeko. Baina ahalegindu egin behar dugu.
|
|
Hori da EITBren konpromisoa, EITB+ deitu dutena. Konpromiso hori eguneroko zerbitzutik harago doa, eta
|
gure
komunitatearen gizarte sareari balioa eransteko esparru berriak arakatzen ditu.
|
|
Jainkoaz, erlijioaz gogoeta kritikoan ari garenean, geuretzat nahi dugun ala nahi ez dugun zerbaiti begira dihardugu, ala komunitate batentzat, gure herriarentzat nahi dugun edo ez dugun zerbaiti buruz, lehentasuna komunitateak daukala? Kontua da, nola paratu
|
gu
komunitate horren aurrean. Hau arazo hau ez da erlijioan bakarrik sortzen.
|
|
Orain arte,. cat da hizkuntza eta kulturen domeinua duen komunitate bakarra, eta
|
gure
komunitatearekiko ezberdina da, zentzu askotan. Lurralde aitorpenari lotutako domeinuetan, estatu kodeetan[. it,. co...], estatu txikiak eta handiak daude.
|
|
Hobe esanda: zirko soila,
|
gure
Komunitateko zein Estatuko alderdi nagusiak izanda, herritarroi ogia bermatzeko duten gaitasun falta estaltzeko zirkoa. Polemika eta espektakulua sortzen ahalegintzen ari dira egun bizi dugun egoera ekonomikoa eta oraindik ere heltzear dagoen krisi luze, gogor eta zailaren aurrean, gure arreta despistatzeko.Altsasun estrategia honen biktima zuzenak ari gara izaten.
|
|
" Leioako udalbatzek beti sustatu dute industria aktibitatea gure udalerrian, eta hori izan du ezaugarri. Horregatik, enpresa eta horri lotuta dauden pertsona guztiak
|
gure
komunitate eta bizilagunen hazkundean eta oparotasunean denbora luzez laguntzen jarrai dezatela espero dugu. Horrela egin dutelako Leioan lanean hasi zirenetik, duela mende bat baino gehiago", adierazi dute udal iturri leioaztarrek.
|
|
–Nik badakit zein pertsona arrunta eta txatxua naizen, goizero ikusten dut ispiluan. Gero oholtza batera joan, ez musika ez ezer, mikrofonoarekin eta gai batzuekin jendearen emozio horiek lortzea harrigarria egiten zait, baina
|
gure
komunitatearen ezaugarri bat da, horrekin emozionatzen gara. Eta bai jauna, bejondeigula?.
|
|
Autoirudiarekin izan ditugun arazo nerabeak gainditzea lortzen bada, apologia eta antiapologiaren penduluan dabil oraindik ere gure oldozpena?, orekatuxeago ager liteke denborarekin euskal herrien irudia gure buruetan. Eta irudi horretan, beharbada argixeago ikus dezakegu
|
gure
komunitateak dituen mugak eta dituen potentzialak mende berriko humanizazio bideetan. Gizarte energia badarie, batez beste, euskal herriei.
|
|
Aginduen sareak agintzeko eta izendatzeko ahalmena babesten eta sendotzen du. Mugen edo marken sareak, berriz,
|
gure
komunitatearen seinale eta markak antzeman eta aitortzeko ahalmena. Bi kasutan, ikusten duzunez, gorputzaren azaletik hasten da.
|
|
–Orduan gure lurraldetasun linguistikoa defendatzeko
|
gure
komunitatea abegi komunitate bilakatu behar dugu?
|
|
Erritmo hori, bizitzaren jarioa alegia, katalizatzaileek mantentzen dute, hain zuzen ere.
|
Gure
komunitate berriek katalizatzaileen erara eragiten dute. Mundu globalizatu honetan, bankarien diktaduraren kontra indar asko sortzen dira, baina, lur lehorrean erortzen diren haziak bezala, galdu egiten dira.
|
|
neurri txikietan (legamia bezala) eraginkorrak direla.
|
Gure
komunitateak ere horrelakoak dira. Masa handiak Estatuari dagozkio.
|
|
Biktimen errukia, hau da, biktimismoa gainditzea eta biktimenganako errukia, gure gogo sorgortasuna astintzea. Horrela errukia
|
gure
komunitatearen oinarria izango da eta berriro, bozkarioz, elkar ikusi eta agurtuko dugu.
|
|
Euskaldunon egoera zen, hain justu, gogo iraultzaile hura bultzatzen zuena. Haientzat euskara ez zen euskal folklorearen loretzarra
|
gure
komunitatearen mamia eta oinarria baizik. Euskara galduz gero, euskaldunok akabo.
|
|
Euskaldunok hartu behar dugun bidea erakusten digute; euskararen bidea, alegia. Baina, aldi berean,
|
gure
komunitatearen pobrezia eta mendekotasuna agerian uzten dute: Morroi lanetan gabiltzala, politikoen mendean.
|
|
Zein da erradikalagoa, desagertzeko mehatxatuta dagoena baino? Mehatxu horiek aztertuz,
|
gure
komunitatea norantz orientatzen den jakingo dugu. Jasaten ditugun mehatxuak honako hauek dira:
|
|
Nork defendatuko ditu adore eta deliberamendu gehiagoz zor zaigun eskubide politikoak, geuk, euskaldunok, baino? Non dago eskubide horien oinarria eta iturria,
|
gure
komunitatean ez bada. Ni ez naiz fidatzen nazionalistekin ezta ezkertiarrekin ere.
|
2010
|
|
Era berean, osasun arloan aritu zinetenoi ere eskerrik beroena, bai
|
gure
komunitatekoak zaretenoi, eta bai kanpotik laguntzera etorri zinetenoi ere, izan DYAkoak, Gurutze Gorrikoak, medikuak edota erizainak.
|
|
...rria nintzen Elorrietako komentura, Erriberrin hiru urte egin ondoren, filosofia ikasten?, nazionalek inguruko bi gizon amilarazi zituzten harkaitz batetik, zergatik eta nazionalistak zirelako; baina nola zitekeen kristau batzuek beste kristau batzuk horrela hiltzea erarik doilorrenean, Jainko infinituki errukitsuaren izenean hil ere?; krisi hura, baina, neure baitan nozitu behar izan nuen, zeren,
|
gure
komunitatean, Francoren gurutzadarekin lerratutako fraideak ere ez baitziren gutxi; ni abertzalea nintzen, Espainiako kulturan hezi, baina euskal kulturaren aldeko hautua egin nuena: Arturo Campiónen lan politikoak eta literarioak irakurtzen nituen; gure poeta handien lanak:
|
|
Argian agertzen zen erlijiotasuna ezkutatu egin da gaur egun. Baina
|
gure
komunitatean bertan, Deustun, baliteke lepoko zuria eramaten bakarra izatea ni. Lepoko zuri hau gure janzkera herriari egokitzeko asmotan ezarri zen, baina askotan esaten dut lagunartean –eta nire anaia Anjelmari Gotzoni ere esaten nion–, horrekin ez dugula ezer aurreratu herriari egokitzen.
|
|
...nintzen Elorrietako komentura, Erriberrin hiru urte egin ondoren, filosofia ikasten—, nazionalek inguruko bi gizon amilarazi zituzten harkaitz batetik, zergatik eta nazionalistak zirelako; baina nola zitekeen kristau batzuek beste kristau batzuk horrela hiltzea erarik doilorrenean, Jainko infinituki errukitsuaren izenean hil ere?; krisi hura, baina, neure baitan nozitu behar izan nuen, zeren,
|
gure
komunitatean, Francoren gurutzadarekin lerratutako fraideak ere ez baitziren gutxi; ni abertzalea nintzen, Espainiako kulturan hezi, baina euskal kulturaren aldeko hautua egin nuena: Arturo Campiónen lan politikoak eta literarioak irakurtzen nituen; gure poeta handien lanak:
|
|
Lehen adieraren arabera, hots, integrazioa asimilazioaren parekotzat hartzen duenaren arabera, integrazioa nagusiki migratzailearen egitekoa da. Etorkina da integratu behar dena, gure gizartean, gure kulturan,
|
gure
komunitatean... Eta etorkina hartzen duen gizarteak, berriz, ez du ezer egin behar.
|
2011
|
|
Twitterreko soslaiekin, aldiz, hainbat gauza bilatzen dira, profesionalagoak: Hasteko eta behin, irakurleekin feedbacka, jendeak dioena zuzen zuzenean jasotzea,
|
gure
komunitateari webgunearen azalean bertan leiho bat zabaltzea iritzia askotarikoagoa izan dadin... Informazioa jasotzeko erabiltzen dugu Twitter, emateko, baita elkarrizketa sortzeko ere.
|
|
–Gure hizkuntzaren heriotza saihestu nahi baldin badugu, eta munduan ezagutarazi nahi badugu, hazi eta hezi gaituen kultura errespetatua eta maitatua izatea nahi badugu,
|
gure
komunitateak askatasuna, demokrazia, duintasuna eta ongizatea edukitzea nahi badugu, borroka bide hori ez dago galduta aldez aurretik? .
|
|
Hizkuntzak, irudi eta sinbolo bidez, munduaren ikuspegi bat eman zigun, baina berezko edertasun bat ere bazuen. Etxea eta soroa gure eskolaurrea ziren orduan eta, eztabaida honetan are garrantzitsuagoa dena, gure iluntzeko ikasketen hizkuntza,
|
gure
komunitate hurbilenaren eta zabalagoaren hizkuntza, eta gure soro laneko hizkuntza bat ziren.
|
|
Sarreratik gertu eduki da (tolestuta, beharrezkoa bada), etxera iristean bertan uzteko eta atera baino lehentxeago hartzeko.
|
Gure
komunitatearen baimena eskatzen duen alternatiba bat eraikinaren sarreran gordetzea da. Hori ere praktikoa izan daiteke igogailurik ez dagoenean.
|
2012
|
|
Ez,
|
gure
komunitatean, erdia baino gehiago erdaldunak ziren. Kolegiora sartu ginen eta dena zen gaztelaniaz:
|
|
Iritzi berekoa da Rifat Qassis analista politikoa: " Intifaden garaian desobedientzia zibiltzat hartu ziren jokabideak modus vivendi bilakatu dira egun. Egitura sozialak galdu ditugu eta palestinarrok
|
gure
komunitateen aurka erreboltatzen hasi gara. Halere, Mendebaldean ez bezala, hori guztia kontrolatzeko araudirik ez dugu".
|
|
Gutxiagotze prozesu bortitzak pairatu izan ditu eta egun ere pairatzen ditu
|
gure
komunitateak bere lurraldean. Alta, prozesu horiek ez dira ausazkoak izan.
|
|
2012 hasi da, eta urte berriarekin batera, Udalaren gizarte, kultura eta kirol programazioa hasi da, baita udalerrian lan egiten duten irabazi asmorik gabeko elkarteena ere. Urte batzuetan estu ibili ostean, talde horiek udal diru apur bat gehiago izango dute
|
gure
komunitatean aurrera daramaten giza garapenaren lanari ekiten jarraitzeko. Krisia, hortaz, ezin da aitzakia izan dena geldiarazteko.
|
|
Zentzu honetan, Beste nagusiaren izaera kausa ideologikoen antzeko da, komunismoa eta kristautasuna bezalakoa, baita nazioa modukoa ere; eta Zulaikak arrazoia du: euskal nazioa gure imajinazioan existitzen da soilik eta bakarrik,
|
gure
komunitate imajinatua da, asmatua eta fabrikatua.73 Dagokigun kasuan, beraz, askapen mugimenduko (giza) kideen substantzia da, eta gure existentzia ardazten duen azken erreferentzia puntu eta esanahia baina, azken finean, existitzen den gauza bakarra gu gara, eta gure aktibitatea. Ondorioz bai:
|
|
Hutsetik ez Euskal Herrian ere: beti estatuaren aurka bere bizitza kudeatzen ikasi duen
|
gure
komunitatean, erreboltaren bidez marginazioa gainditzeko gaitasuna eta tradizioa baditugu. Baina estrategia berri baten bilatzeak bere legeak ditu; lehen errebolta proletarioetatik mugimendu komunista eratu baten sortzera, urte asko pasa zen.
|
2013
|
|
Hala ere, kazetariok badugu babesik:
|
gure
komunitatearen babesa. Zer iritzi duzu Segurtasun sailak esan duenaren inguruan?, hau da, kazetariak egon beharreko lekutik kanpo zeundetenez, beste guztien gisan atera zintuztela zu ere?
|
|
Liburuan lantzen den angeluetako bat da botere eta ahalmen gune desberdinen arteko ulermena lantzearena.
|
Gure
komunitatea ere egitura desberdinak dituzten erakundez osatuta dago. Egitura instituzional publikoa, gizarte antolatua eta pribatu lukratiboa.
|
|
Erabiltzailearentzat praktikoa izango baita euskaraz aritzea sarean, ohikoa, egunerokoa, erabilgarria eta praktikoa. Hori lortuz gero,
|
gurea
komunitate interesgarria izango da munduan zehar. Eta gaur egun komunitateak daukan garrantzia izugarria da.
|
|
Nolakoa da bizimodua Txilen euskaraz bizi nahi duen batentzat? Nahiz eta
|
gure
komunitatea oso txikia den, oso ongi pasatzen dugu. Gu Txilen sei euskara irakasle gara.
|
|
Logikoena da hurbilenetik hastea:
|
gure
komunitateak berdegunea badu, gainerako bizilagunei kontsulta egin diezaiekegu, guztiek gozatzeko baratze bihur baitaiteke. Hiri baratze batek ez du profesionala izan behar, baina bai landaketari eusteko gutxieneko zainketa batzuk, eta uzta baldintza egokietan lortzeko Beste aukera bat da inguruan abandonatutako edo erabilerarik gabeko lurrak aurkitzea.
|
|
Eta: "
|
Gure
komunitatea handitzeak Goienari egiten dio ekarpena, bailarari eta, noski, euskarari", Miren Arregik, azken hilabeteotan" norbanako, eragile, elkarte, alderdi politiko, ikastetxe, mugimendu eta abarrekin" harremanetan jarri eta Komunitateko kide izan daitezen animatuz dinamizazio lanean diharduenak –edonork bere kabuz ere sor dezake profila–. " Oñatin, Bergaran eta Arrasaten egin dugu, oraingoz, proposamena, eta oso harrera ona izan dugu, oso erabilgarri ikusten dute aukera berria", gaineratzen du.
|
|
Ideia komunak edo komunitate txikiak sortu behar dira. Euskara da
|
gure
komunitatea egiteko link nagusiena".
|
|
Erantzuna bigarrenera hurbiltzen bada, erro adar indigenaren ibilbide horretan ze elementu sorkuntzazko, ospakizunezko, antolaketazko, mitologiko, filosofiko egon litezke? Eta horiek ze gaurkotasun dute, ze eragin dukegu (bagenu) erro aborigen zahar horren jarraiduratik, egungo
|
gure
komunitatearen burubidean, kulturan, psikologia sozialean?
|
|
|
Gure
komunitate txikian ere, pareko ekoizpenak izan daitezkeenak, bi nobelagileren lanek adibidez, destino erabat desberdina lortzen dute. Batak sos gutxi batzuk lortzen ditu bere artisautzatik, bizitzan sei eleberri idatzi izanaren ordain logiko eta neurritsu xamar bat.
|
|
Elikatu egin da gure hiztun hautua. Elikatu egin da
|
gure
komunitate kokapena, eta gure inurri lanerako erabakia. Kulturgileen eskutik.
|
|
da munduko joera handiak eragin handikoak direla eta horretaz jakitun izan behar dugula, irekita jarri, zortzigarren kapituluan aipatu dugun ariketan. Horrekin batera
|
gure
komunitateak dituen dinamika propioen gakoak, ahalbideak, joerak, bilakaerak eta potentzialak ere ikusi behar ditugu. Kulturari buruzkoan esan dugun moduan, gizarte joeren analisia eta prospektiba egiterakoan ere, posible da begiratu exogenoa eta endogenoa batzea.
|
|
Munduko joerak eta gure dinamika sozial propioak, biak miatzea lupaz. Ba ote ditu baina
|
gure
komunitateak dinamika propio eta potentzial horiek. Hemen sartzen dira debatean gure baitako apologetak eta antiapologetak beren joera atabikoekin.
|
|
Ez zen gugandikoa izango ziurrenik. Kontua da, beste leku gehienetan galduz eta ordezkatuz joan ziren moduan,
|
gure
komunitateak bere erara atxiki, biziarazi eta garatu zituela biribil saltarin txikiaren inguruko jolas eta jokoak. Zergatik?
|
|
Baina hasi aurretik, utzidazue hitz batzuk esaten gure herritar gazteenei, bankuak
|
gure
komunitatean duen rolaren inguruan.
|
2014
|
|
Independentzia prozesu batzuk bai garatu dira bertako hizkuntzan edota bere mesedetan errepublika baltikoak, Katalunia... baina beste batzuk ez Irlanda, Eskozia.... Esango nuke bata edo bestea gertatzen dela hiztun komunitate bakoitzaren tamaina eta indarraren arabera, eta hori horrela bada
|
gure
komunitatea asko indartu dugu balizko independentzia euskararen mesedetan izan dadin.
|
|
Patria/ aberria sorterria da, lurrari zuzeneko erreferentziaz(, terre du père?), arbasoek landu zutena eta hobiratuak daudena; beraz, afekzio naturalez? maitatzen eta defendatzen dena2176 Eta
|
gure
komunitate naturala da. Han gureekin bat sentitzen gara, ongi sentitzen gara, libre gara2177 XVIII. mendean aberriaren kontzeptuak geroz eta gehiago askatasunaren kontzeptuarekin loturik eboluzionatuko du, eta, patriotak?
|
|
Zerain Paisaia Kulturala zer da?
|
Gure
komunitateak, milaka urtetan, bizitzeko izan duen ingurumen naturalaetengabe eraldatu du: artzaintzak, basogintzak, nekazaritzak, industriak...
|
|
Nafarrek jakin behar dute, lehendabizi,
|
gure
komunitatea ez dela bakarrik Nafarroatik defendatzen, Madrilen ere egon behar da eta Bruselan ere bai. Bertara soilik PP ailegatzen da.
|
|
Tokikomek azken urteetan egindako lanaren aitortza.
|
Gure
komunitateak, kalitatezkoak dira, eta gainera, euskaldun eta ez euskaldunengana iristeko ahalmena dute. Aurtengo gorakadarekin galga edo frenoa jarri diogu azken urteetako beheranzko joerari.
|
|
Beraz,
|
gure
komunitateak hautatu egin behar du.
|
|
|
Gure
komunitatearen sekretu eta beldur intimoenak entzuten ditut.
|
2015
|
|
Ez dugu uste gure anonimotasunak sinesgarritasuna kentzen digunik. Hitzek ez, ekintzek ematen diote bakoitzari sinesgarritasuna, eta
|
gure
komunitateak ongi ikusten du zer lan altruista den egiten duguna. Gure denbora librean egiten dugu guztia, gure baliabide xumeekin, baina maitasun handiarekin.
|
|
Orain pixka bat finkatu gara, jende askok Diario Vasco irakurtzeari utzi dio eta gu jarraitzen gaituzte.
|
Gure
komunitatea da hori eta asko maite ditugu. Jende hori da ahoz aho, txingurri lana eginez, gainontzeko jendeari Diario Vascok zer egiten duen azaltzen diona, eta gure lana da egunero argumentuak ematea, arrazoiak, sare sozialak erabiliz milaka sukaldetara zuzenean sartzen den mezu horri buelta ematen laguntzeko.
|
|
Herri bezala pentsatu eta lokalean ekin, hori da gakoa. Bestela
|
gure
komunitatean konpondu dugun arazoa ondoko komunitatetan mantenduko da. Gainera, kontuan hartu behar da beharrak aginduta batek baino gehiagok ezin diola uko egin soldatapeko lan horri, eta pertsona horiek ezin ditugu eraldaketatik kanpoan utzi.
|
|
Sariak ere birplanteatu nahi izan baititugu. Hilabetean balio edo gai bat landuko dugu ARGIAn, eta Gunea horri lotuta joango da, guk barneko lanketa egitearekin batera
|
gure
komunitate guztiarekin elkarbanatuz aurrera daramagun prozesua. Eta zozketan sartuko ditugu jorratutako gaiari lotuta egon daitezkeen herri eragileen produktuak, herri mugimenduarekin elkarlanean eman nahi baititugu ezagutzera euren proiektuak.
|
|
Eta horri eskutik emanda doaz edukietan sakontzearekin batera gure balioak ARGIAko txoko guztietara zabaltzea. Balioak eta edukiak artikulu eta ikus entzunezkoetan landu daitezke, baina jarrera bat ere badira, eta pausu hori eman nahi dugu,
|
gure
komunitate osoarekin batera; globalean pentsatuz baina txikitik eraginez.
|
|
Oraintxe gara gaina eta bikaina, oraintxe kakaren hurrena!
|
Gure
komunitatea oso da pasioduna, pasio handiz egiten ditugu gauza guztiak. Hargatik hainbeste psikoanalisi Argentinan.
|
|
Euskal Herrian, beste hizkuntza komunitate gutxitu askotan moduan, egoera soziolinguistiko berezia bizi dugu: horren lekuko dira, esate baterako,
|
gure
komunitateak daukan euskaldun zahar alfabetatu gabeen kopuru altua eta baita jatorrizkotzeke (beti ere Txepetxek berba horri damaion zentzuan) dagoen euskaldun berri andana ere. Horiek guztiz euskaldun daitezen (hau da, hiztun zahar landu eta hiztun landu jatorrizkotu bihur daitezen), zirkuituak bi norabideetan (erabilera ezagutza motibazioa eta motibazioa ezagutza erabilera) oztopo barik zirkulatzea ezinbesteko dela ere ikusi dugu.
|
|
Berezko hizkuntzari buruz hitz egin dute, administrazioan.
|
Guk
komunitate autonomoanhalako irizpide orokor bat hartzeko zaila daukagula uste dut. Orduan, galdetu nahi nien, haiek bereizketa positiboa egin badute urte hauetan, ahal izanez gero adibideak emanez, esan dezatela zernola erantzun duen Espainiako legediak, eta auzitegiek nola erantzun dieten.
|
|
Eta hau esanik, dugu garaipenik ospatu ez badugu
|
gure
Komunitatean hondakin kudeaketatik errausketa/ balioztatze energetikoa betirako baztertzen.
|
|
Bestalde, ZIO bildumako bigarren zenbakian gertatu bezala, Zergatik den egia eboluzioa liburu honetan ere hobetsi den lexikoa guztiz urrunekoa da
|
gure
komunitate zientifikoak propioa duen esateko moduaren aldean. Sintomatikoa da.
|
|
Ez da izango, hala uste dut, jende identiko edo homogeneoen komunitatea. Komun dugu kolusio bat hainbat izate eta bizi praktikari buruz, hura da
|
gure
komunitatea. Ez da zinez oro hartzailea.
|
2016
|
|
Berez, irakasle eskola 1976ko martxoan hasi zen, eta pentsatu genuen hori aitzakia moduan hartuta ospakizunak udaberrira pasatzea. Maiatzean hori konpartituko dugu gizartearekin eta
|
gure
komunitate osoarekin: irakasleekin, ikasleekin, hemendik pasatu diren profesionalekin...
|
|
Nolatan izango da hori ondo bizitzea? Badaude eraikitako hegemoniak ere, adibidez,
|
gure
komunitateak heterosexualak dira guztiz. Horrek bizitzaren sarea hausten du, guk aniztasunean sinesten dugu.
|
|
Era honetara bideratu zuten euskal kulturari buruzko proiektua: “Ikusi genuen haurrengan emozioa sortzen duen gauza garrantzitsu bat euren gurasoen, familiakoen edo komunitatekoen parte hartzea zela, edo
|
gu
komunitatera joatea eta bertan esperientzia bizipen bat edukitzea. Egin genuena zen begiratu zer dagoen gure hezkuntza komunitate barruan.
|
|
Hori 1933an izan zen, «Hamargarren urteurreneko labealdia» deitu zitzaionaren urtean alegia. Duce aren «errukiari» esker, zeren eta halako batean, goi argituta ia, «atzoko agnostiko edo aurkari» guztiei besoak zabaltzea erabaki baitzuen,
|
gure
Komunitatearen esparruan ere ehuneko laurogeita hamarrera igo ahal izan zen kolpetik Fascio an izena emandakoen kopurua. Eta gure aita, han eserita bere betiko mahaiburu lekuan, hamarka urtez aitona Raffaellok bestelako agintaritasun eta zorroztasun batez pontifikatu zuen leku berean, gertatutakoaz pozik azaldu zen.
|
|
Gutako bakoitza aldi berean sentitzen gara eta gara hainbat komunitateren kide. Baina, zein da
|
gure
komunitatea, euskal hiztun euskaltzalegisa. Ezen, komunitate horretaz ari gara, hala ezta?
|
|
espainolez. Izen aukeratzaile hobeak izan litezke, baina nik uste dut garbi komeni zaigula
|
gure
komunitatea definitzea ondoko hiru ezaugarri eta interesaren bueltan:
|
|
Baina gure hiztun komunitatearen/ hizkuntzaren arazoari behar duen neurrian heldu ahal izateko, uste dut ezinbestekoa dugula
|
gure
komunitatearen mugatze linguistiko huts hori izatea buruan. Eta hizkuntza mugatze hori gainera, beste adjektibo zehaztailerik gabea.
|
|
Elkarrekin ditugun interesak elkarrekin defendatzea zaigu. Garbi edukita beti zein den komunitateetako bakoitza, eta bereziki
|
gure
komunitatea.
|
|
Baina hala da. Guk aurrean daukaguna da
|
gure arteko
komunitate erdaldunen inertzia, besteak beste?. Eta gure arteko erdal (dunen) komunitate hori dira, mutatis mutandi:
|
|
Eta hala, artikulu honek berak maiz hartu lezake/ hartuko du akademikotik haragoko moldea, baina ezinbestekoa iruditu zaidana
|
gure
komunitatearen bizirauteaz ari garenez, eta ni tarteko zurrunbiloan?
|
|
Azken 40 urtean horrenbeste ugaritzea lortu dugunak EAEn batez ere, eta ezin bereziago eskertu behar ditugunak
|
gure
komunitatera hurbiltzeko egin duten ahaleginean gure hizkuntza ikasita. Baina aldi berean eskubide osoa dutenak beste hiztun komunitate baten parte ere sentitzeko, eta ez ezinbestean euskaldunon komunitatearen.
|
|
Agian ez da politikoki zuzenena izango zuzena den neurrian, baina ohar gisa bada ere zehaztu nahi nituzke aurreko oharraren harian
|
gure
komunitatearen etorkizuneko garapenerako guztiz kezkagarriak iruditzen zaizkidan bi alderdi. Eta ez bat bakarrik.
|
|
Berak esan duena da Franco pertsonaia gisa ez zaiola interesatzen, baina bai frankismoak utzi duen arrastoa eta oraindino ikus ditzakegun frankismo mota ezberdinak (frankismoa paralelismo batean ipinita nazismoaren pare), eta horrek dakarren injustizia eta beste mila gauza gaizto edo oker. Franco bera pertsonaia bezala ez zitzaion interesatzen, ezta guri ere; baina berak pertsona moduan eraikitako txarkeria hori guztia bai, eta batez ere
|
gure
komunitateari lotuta dagoen txarkeria, aztarna oso mingarri batzuk utzi dituena, herri honek inoiz merezi ez zituenak.
|
|
Autoeratzea izan da
|
gure
komunitate linguistikoak aurrera egiteko aukeratu izan duen bide nagusia (aukeratu diodan arren, hainbat eta hainbat kasutan beste aukerarik ez zegoela argi dut): ikastolak, gau eskolak eta euskaltegiak, komunikabideak, zerbitzu enpresak... eta euskara elkarteak (edo, orain, horietako batzuek nahiago duten bezala, euskaltzaleen topaguneak).
|
|
Zerbait egin ezean, inork ez du salbatuko
|
gure
komunitatea.
|