Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 988

2000
‎–Atlantika Pirene etako sinheste zaharrak?. Gure Herria. Baiona, 1965.
‎Barbier, Jean, (1921),. Saint Sauveur d. Iraty, Chaindia?, Gure Herria, Baiona.
‎Oxobi,(): . Harpeko Saindua?, Gure Herria, Baiona.
‎Baina ez dugu denok arlo guztietankuxkuxeatu behar. Herri baten kulturaren osagaiaz ari gara, ez biztanle bakoitzarenaz.22 kromosomak denon artean osatu behar ditugu, gure Herriaren gorputza osa dadin: besoak, begiak, hankak, burua. Ez zaigu komeni bakoitzaren kultura Euskal Herriosoaren miniatura gisa antolatzea.
‎Azken bi mila urteotan zehar, biribil hitz egiteko, Euskal Herriosoa ez bada, gure Herriko lurralderen bat bederen, ia eten gabe konkistapean izan da.Beraz, konkista egoera jasan beharra, aspalditik da gure Herriko ezaugarria. Jakinadenez, konkista horiek gure Herriarekin bukatzea lortu ez badute ere, Auñamendiko bialdeetan zabaldu zen lurraldeetan mugak murriztea. Gaurko Euskal Herria ez da duelabi mila urte zenaren erdia ere; heren bat edo laurden bat ote?
Gure Herriaren etengabeko konkista egoera hau gaitzat hartu eta begi aurrean izanda, bost ezaugarri azpimarratu nahi nituzke bereziki.
‎Euskal Herriari buruz edozein deskribapen egiten ari garelarik, ez da berdinakonkistapeko egoeratik ikustea ala ez. Adibidez, Euskal Herri konkistatuaren Historia, egoera soziologikoa eta psikologia konkistapean, Euskararen garapen ezina etadiglosia konkistapean, euskal musika eta kirola konkistapean, euskal ekonomia, sindikalgintza eta politika konkistapean, nazioarteko harremanak Euskal Herriankonkistapean, ertzaintza Euskal Herrian konkistapean, etab. Gure Herria konkistapekoHerria da. Konkista herriarteko harremanen gertakizun politikoa da, baina ondorioakbizitza sozialeko esparru guztietara zabaldu eta kutsatzen ditu.
‎Ez dago esan beharrik konkistatzaile guztiek, garaiguztietan, konkistatuen ustiaketa eragin dutela. Espainiarrek egunen batean EuskalHerriko konkistari amore eman badiote ere, gure Herriaren ustiaketa beste 20urtetan zehar luzatu ahal izanez gero, zertarako 10 urtetan bakarrik edo 3 urtetanbakarrik ustiatu. Tamalez, ez du ematen gaur egun Espainiak Euskal Herriari eragitendion ustiaketa ekonomikoaz ikerketa lan handirik egiten denik.
‎hitz egiteari egokiago deritzot, honen jarduera hainzabala izan baita historikoki eta munduko esparruan zehar. Nik esango nuke konkistaharrapakaritzaren gertakizun nagusiena dela eta gure Herria konkistapeko Herria dela.
‎Bukatzeko, gaskoinera eta Nafar Aragoiko erromantzeak onartzenhasiz gero, zergatik ez frantsesa eta gaztelania? Zertan bihurtuko litzateke gure Herria, Euskara gehi lau erromantze hitz egiten den Estatu txikia. Ezin gara Soziolinguistikaren irakaspenak bazterrean utzita ibili.
‎Konkista kontzeptuaren definizio orokorra zehazten baino, gure Herriak azken bi milaurteetan zehar jasan behar izan duen konkista egoeraren ikuspegitik arituko garagehiago. Konkista egoera historiko hori aipatu eta gero, konkistaren gertaeratikabiapuntu hartuta, zenbait hausnarketa egiten saiatuko gara.
2001
GURE HERRIAREN IRAGANAZ ETA EGUNGO ERRONKAZ
Gure Herriarekiko, kalitatezko iraultza total hau proposatzen dugu gazteok. Ez duzuia sentitzen bizimodu tentel hau ankaz gora jaurtiki eta hippiek erosteko diren ugarte horretara ihes egiteko gogo bizirik?
‎hirikoikeriak salatzen eta zirikatzen ziren bertsoen apaingarri maneran irakur daiteke gaur egun Narbaitzen idazkia. Aire berdinekotestuak agertzen ziren Herria, Gazte edo Gure Herria aldizkarietan.
‎Eta hori bi aldeetarik: batetik, artikuluetaz, dotrina kristauetaz, hizkuntz ikerketa lanetaz, bidaia erreportaia obretaz (beribilez Etxepare Medikua) edo kontseilu liburuetaz gain, ipuin asmatu edoohituratik birmoldatuen xendra zulatu zuelako Herrian, Gure Herrian eta ordukoizparringi askotan: Iturralderen Murtuts eta Bertze izeneko nobela eskainiz berak, Maddi Elizegiren Amattoren Uzta berriro argitaratuz eta Marijan Minaberrirenhaur olerki eta antzerkiei bidea irekiz, bereziki; baina bestetik, Literaturaz bildumairakurriz ohar gaitezkeenez hain zuzen, Iparraldeko literaturaren historia arrasalder eta zatikoia eskaintzen digulako, bazterrezinak eta bere adiskide minak idazlegisa aurkeztuz.
‎badaude goragoko interesak, dudarik gabe. Badugu ordu, beraz, gure Herria gogoan dugunok nondik eta nola jo behar dugun pentsatzen hasteko. Bestela, maiz gertatu zaigunez, ardi galduak izango gara berriz ere, otso harraparien artean.
Gure Herria, horra gure xedea, berreuskaldundu nahi genuke osorik –gero eta gehiagok, dirudienez–, izenezko eta alegiazko Euskal Herria egiaz  ko Euskal Herri bilaka dadin. Bat gatoz horretan Uztaritzekoak, Santamaria, ni eta aipatuko ez ditudan hainbeste eta hainbeste.
‎Oihenarten eskutitz luze bat agertu da, Piarres Lafitte jaun kalonjeak argitara duena: " L, art poétique basque (Un inédit d. Arnau d. Oyhénart)", Gure Herria 39 (1967), 195 1665eko eskutitz horretan, Primitiae hauen inork aditzerik ez zuen beste edizio bat izendatzen da: Erroanen, Garibaik zioen bezala esateko, hots, Frantziako Rouenen" chez Adrian Morront" egina.
‎Kexatzen gara eztela errebista asko gure literaturarako, baino are gutxiago dago Eus  kalerrian erderazko literaturarako. Euskaldunok Egan daukagu, eta gero Euzko Gogoa, Olerti, Gure Herria. Baina Egan euskaldun hutsa egin zenetik, erdaldunek eztaukate Euskalerrian errebista batere, nun idatzi...
‎Bere burua amildegian behera amildu nahi duenik baldin bada gure artean, eta badirudi badela, ez diot nik eragozpenik ipiniko. Gogor egingo nioke, ordea, ahal dudan bezainbeste, gure Herria bere buruarekin batean amildu beharrean ari baldin balitz.
‎Haiek, bildurik, Eusko Ikaskuntza sortu zuten, sortu eta aurrera eraman behar zen bidetik. Bide galtzerik gabe segitzea, gure Herriaren onerako, zor diegu haiei, itzali zirenei, eta batez ere argizari bizi dugun Barandiaran jaunari.
‎Esaldi guztiak dira Petainen aldeko karra sustatzera bideratuak. Liburuak, Akizeko apezpiku Clement Mathieu jaunak bere eskuz idatzi aitzinsolasa du —Mathieu apezpikuak Ve rdier kardinalaren laguntzaz Espainiako GerraZibileko euskal iheslarientzat laguntza batzordea antolatu zuen; Gure Herria eta Eusko Ikaskuntza ko lehendakari izan zen, besteak beste— Bertan dio, uste ez zutela, Frantzia eri zela, urteak zituela eri, ustez sendo zelakoan, ttipitzen ari zela ustez handitzen ari zelakoan, eta atsekabean:
‎1998ko irailaren 2an, ETA erakunde armatuak zera idatzi zuen: " Gure Herrian ez du tokirik euskararen desagerpena helburu duen inork. Euskararen etsaiek ez dute gure Herrian bizitzeko eskubiderik".
‎" Gure Herrian ez du tokirik euskararen desagerpena helburu duen inork. Euskararen etsaiek ez dute gure Herrian bizitzeko eskubiderik".
‎El asesino escucho al necio, dictaminando aquello de" Gure Herrian ez du tokirik euskararen desagerpena helburu duen inork. Euskararen etsaiek ez dute gure Herrian bizitzeko eskubiderik".
‎El asesino escucho al necio, dictaminando aquello de" Gure Herrian ez du tokirik euskararen desagerpena helburu duen inork. Euskararen etsaiek ez dute gure Herrian bizitzeko eskubiderik".
2002
‎Kalkuluen arabera, 1876 eta 1936 artean 140 inguru aldizkako argitalpen sortu ziren (almanakak, astekariak, urtekariak...), garai hartako kultur bizitasunaren adierazgarri. Orduko zenbait aldizkari aipatzearren, hortxe dauzkagu, Euskal Erria(), Eskualduna(), lehen euskal astekaria, 30 urtean Jean Hiriart Urruti kazetari lapurtarra zuzendari izan zuena, Euskaltzale(), Ibaizabal(), Euskal Esnalea(), Euskalerriaren alde(), Euskera (1919), Yakintza(), Antzerti(), Euzko Deya(), Zeruko Argia(), Argia(), Gure Herria(), Euzkadi(; hiruhilabetekari gisa sortu eta hilabetekari bihurtu zen gerora), Ekin()... Deigarria da hainbat emakumezko idazlek parte hartu zuela argitalpen horietako batzuetan, hala nola Euskal Esnalea eta Euskalerriaren alde aldizkarietan.
‎b) Gure Herriak Euskal Unibertsitatea behar du, hau da, gure hizkuntzari etakulturari lehentasunezko tokia emango diena, eta Euskal Herriko errealitatenazional eta sozialari egoki erantzungo diona, bai Irakaskuntza alorrean, bai Ikerkuntzarenean.
‎Euskal gizarteak ez du sortu, oraindik, medioen jarduera zaintzeko eta hobetzeko erreminta publikorik. Egia da egoera arruntetan ez dela ikusten beharrizan hori; baina gure Herriak bizi duena ez da erabat arrunta. Bada garaia, ordea, erreminta hori sortzeko.
2003
‎Eta ze opa deutsezue gotzainok gure kristinauei eta gure Herriari?
GURE HERRIAREN BALIOAK ETA ABERASTASUNAK AINTZAT ETA ONTZAT HARTU, JAGON ETA AURRERA ATERATEN AHALEGINDUTEA.
‎une honetan, aldi honetan, kristinauok ezin geintekezala lotan egon: itxarrik eta ardura biziaz baino, gaurko Eleizeak eta gure Herriak zer eskatzen deuskuen ikusi eta zintzo erantzuteko asmoz.
‎" Omnia ad maiorem Dei gloriam": " Dan dana, Jainkoaren aintzarik handienerako!" Bihotz handiko gizon eta emakumeak behar ditu gaur gure Eleizeak, gure Herriak; epelak, bildurtiak, badaezpadakoak, ez deuskue ezer onik ekarriko. Inazioren antzekoak behar ditugu:
‎Biblia eta meza liburua dira, duda barik, Kerexetaren lanik behinenak, gure Herrian eraginik handiena izan dabenak. Euskerazko zenbat liburu irakurriago eta, batez be, entzunago gure Bizkaian mende honetan?
‎Hirugarren bat be egin neban, lagun askoren eskabideari baietza emonez. Euskaltzaletasuna gehitzen joian aldi haretan gure Herrian, batez be gazteen artean. Batetik, alfabetatzekanpainak, bestetik euskera batuaren bultzadea...
‎Gisa oroz, iduritu zait geroztik, orduan ene begien aitzinean gertatu gertakari horrek markatzen zuela gure Herriarentzat, beti barnatuz eta hedatuz joan izan den belaunaldien arteko haustura. Ezen handik lekora, eta Espainiako diktadore zaharra itzaliz geroz bereziki, lehian eta sokatiran hasi zaizkigu atzoko eta gaurko belaunaldiak, eskuineko eta ezkerreko alderdiak, bakoitzak ongi finkatuz bere zedarriak eta gogor eraikiz bere gotorleku propioak?
‎ez idatzi ere nahi. Alta bada, etikarik gabeko politikarik onar eta eraman ote dezake herri batek, politika xede berri bati lotzeko garaietan gertatzen delarik, 60ko hamarkadan, hain zuzen, gertatu zen bezala gure Herria?
‎Eta gainera, nola ez ohar, orai beretik, gure Herriaren biziraupena eta Munduko Hiri bakarrarena, elkarri lotuak direla hertsiki. Hots, Herriaren arazoak edo, grekoek zioten bezala, arazo, politikoak?
‎Dena dela, XVI XVII. mende berri horietara itzuliz eta gure Herriaren zorteari soako bat eginez, ohartzen gara garai berean gertatu zela, alde batetik, gure Nafarroako erreinu zaharraren suntsiketa eta, bestetik, Allande Oihenart historialari zuberotarrak eman zuela gure zazpi herrialde puskatuen gaineko begirada bateratzaile sakona.
‎Euskal Herriko historiaren lehen hiru liburukien ondotik, Manex Goyhenetchek laugarren liburuki bat osoa behar izan du Frantziako Iraultzaren gorabeherak gure Herrian kontatzeko.
‎Badakigu euskal nazionalismoaren hazia erein zuen gizona, Sabin Arana Goiri, gazterik hil zela, 1903an eta, geroztik, anitz gorabehera jasan duela sabindar alderdiak. Bizkitartean ez da dudarik, XX. mende hastean, Bizkai aldetik zetorren indar berri horrek eragin izigarria izan duela gure Herriaren bilakaeran, nahiz ez urrats berean, ez maila berean, ez itxura berean, alde guztietan.
‎Alta bada, berrikitan, Kepa Altonaga adiskideak, Jean Etxepareren abertzaletasunaz galde bera egiten ziolarik bere buruari, erakusten zizkidan, 1922an, Gure Herria n, Oñatiko Unibertsitateaz lapurtar idazleak idatzi zituen lerro hauek:
‎1933ko udazkenean, Luhusoko herrian, egin zen urteko bilkuran ongi etorria egin zieten euskaltzale zaharrek, Gauden gu! ziotenek, Piarres Lafitteren inguruan Gure Herria zaharberritu nahi zutenei eta Aintzina! zioen belaunaldi berriari.
Gure Herriak ez dauka Kondairarik.
‎Badakigu ez dela hori zuzena, baina guhauri dagokigu gure Herriaren historia egiazkoa ongi ezagutzea, egin ditugun hutsak zuzentzea eta puntu nagusi batzuetan gure gizabidea argitzea, auziaren muineraino sartuz.
‎Guhaurk, bada, Hannah Arendtek berak Bortizkeriaz eta Politikaz idatzi zuen lan baten ondotik nahi genituzke egin zenbait gogoeta. Udako Euskal Unibertsitateak, gai berari buruz, duela bospasei urte proposatu zituen gogoetak, kanpoko ikuspegi zabalago baten aldean para genitzake horrela, aspaldiko denboretan gure Herria hertsatzen duten arazo nagusietarik batez hausnartzeko xedetan.
‎Han ikasi nuen lehenik, gure Herriak izan duen teologo handienak, Frantzisko Vitoriakoak, idatzi zuela: –Hain eremu zabalak hartzen ditu eta hain eginkizun handiak betetzen teologiak, non ez den arazorik, ez problemarik, guztiz arrotz izan dakiokeenik?
‎Eta azkenik, Tazitoren Quid leges sine moribus hura gogoratuz, gaixo eriak gomendatzen zidan, nehondik ahalaz, herri ohiturak begiratzea eta gure Herria ahal bezain ongi zaintzea.
‎Uztaritzeko bikario, geroago, Liginaga eta Gerezietako erretore egin zuten.Oso gaztetatik Eskualdunaaldizkariaren kolaboratzaileazelarik, Hamalauko Gerlakokronikak bidali zituen frontetik. Gero Gure Herrian hartu zuen parte.EskualzaleenBiltzarreko idazkaria izanzen berrogei bat urtez, eta bai euskaltzain osoa1930etik aurrera. Lapurtera garbiaren aldekoa, ez zuen onartzen Piarres Lafittek defendaturiko nafar lapurtar nahasia.
‎Urdaibai gure Herriaren eta munduaren lagina da; bertako eskarmentuak, onak eta traketsak, zabaldu dira.
Gure Herria 8, 1922, 444 or. Kepa Altonaga lagun eta UEUko zuzendari ohiari zor diot idazlan honen berri izatea.
‎Ostiak, Parentesi, ostiak, esan ohi zidan bi ukabilak elkar joz?. Institutuan ez zigutek gure Herria jasaten ari den zapalkuntzaren berririk emango, ez horixe... Institutua kanposantua duk, motel, baina gure Herria oraindik ez zagok hilik.
‎Institutuan ez zigutek gure Herria jasaten ari den zapalkuntzaren berririk emango, ez horixe... Institutua kanposantua duk, motel, baina gure Herria oraindik ez zagok hilik.
‎Haiek ere ikusia zuten geltokira hurbiltzen ari zen espresa (orain argi ageri zen) eta denak oihuka hasi  ginen: " Herriak ez du barkatuko!"," Presoak kalera, amnistia osoa"," Errepresiorik ez"," Zuek, faxistak, zarete terroristak", eta halakoak (parentesi artean, gure Herrian zeregin handiak eta ugari genituen, eta, Keparen hitzetan, sufrimendu plusa; baina gazte espainiarrek ez bezala, helburu bat genuen: gure Herriaren independentzia; eta ni bezalako batzuk ilusio bat ere bagenuen, umetan galdutako euskara berreskuratzea, ametsetan esnatu, eta euskaraz ari garela ohartzea...).
‎" Herriak ez du barkatuko!"," Presoak kalera, amnistia osoa"," Errepresiorik ez"," Zuek, faxistak, zarete terroristak", eta halakoak (parentesi artean, gure Herrian zeregin handiak eta ugari genituen, eta, Keparen hitzetan, sufrimendu plusa; baina gazte espainiarrek ez bezala, helburu bat genuen: gure Herriaren independentzia; eta ni bezalako batzuk ilusio bat ere bagenuen, umetan galdutako euskara berreskuratzea, ametsetan esnatu, eta euskaraz ari garela ohartzea...).
‎‘qui dit basque, dit croyant’". Frantsesezko itzulpen hori Philippe Veyrinek eskaintzen du," La sagesse du peuple basque" erakusten duten esaera zaharren bilduma batean( Gure Herria, 1930: 75);  aurreko mendeetako esaera zaharren bilduma handietan ez da ageri, ordea. Hortaz, askoz lehenagotik osatzen joan zen ideia primeran jasotzen eta laburtzen duen esapidea dugu, eta horrela erabiliko dugu guk ere.
‎Lozorroan barik, beti iratzarturik den eskakizuna da Euskal Unibertsitatearena: " euskaldunok, mendeetan barrena, gure Herriarentzat goi mailako ikerkuntza eta irakaskuntzarako Unibertsitate nazional eta euskaldun baten beharraz73" jabetu izan omen gara.
2004
‎" Mikel guria, zaizu gure Herria."
‎Erantzun nekezeko galdera dakar idazle bizkaitarrak, ahots gora, bere buruari eta irakurleari egin diona: ? Gure Herria, gure kultur balioak, gure hizkuntza eta gure jendea horrela tratatzen dutenekin segitzeko, zertarako atxikimendu askeko statusik proposatu. Horrela estimatzen gaituzten auzoekin, nork nahiko du haiekin etxe berean bizi?
‎Zer gizon harrigarria!... Berriz harekin has baledi gure Biltzarra (Hendaiako biltzar famatua) eta haren pre­ sondegian harekin elharetara baginte, gure Herriarentzat, gure mintzairaren­ tzat, gure gizonentzat, euskal ortografiarentzat, zer loria!... Bai ospe eta indar berri aurki lezakeela katakunba berri horietan, hain gaitzetsia ta hain bizitorea den gure mintzaira maiteak» (152).
‎(243) < < Un proces linguistique autour de Sabino Arana Goiri> >, Gure Herria, 1951, Maiatz­
‎Orobat ikusten dugu gure Herriaren izena Joanes Leizarragaren lanean. Lapurdiko apaiz higanot honek, 1571n argitaratu Testamentu Berriaren eta beste zenbait testuren itzultzaileak, honela zioen, irakurle guztiek aise ulertzeko moduko hizkera aurkitzeko zailtasunaz:
‎1921 Donostian Argia eta Ipagna, 1921 rraldean Gure Herria kaleratzen dituzte.
‎Othoi —zioen—, ez zitela hainbertzetaraino hasarra bertzen kontra; eta, dakizunaz geroz zer den egiteko, lot zaizkio zuhaur lanari: gure astekari huntan berean badukezu toki, eta segur naiz" Gure Herria" ez zaitzula hetsiko, zonbait kitzika gora-behera. Jakizu, eskualzale zaharrak ez direla, zonbaitek uste duten bezain gaitzikor (Lafitte, ibidem).
‎Oso gazte zela euskal kulturaren alde lan egin beharra sortu zitzaiolarik, literaturari zerbait berri ekar ziezaiokeela sentitu zuelarik, bere burua sail horretan formatzetik hasi behar izan zuen. Bere kasa, literaturaz janzten eta euskara lantzen hasi zen, euskal klasikoak irakurriz, liburutegi zabal bat osatuz, hainbat idazlerekin harremanetan jarriz, eta garaiko euskal agerkari nagusiakbe re idatzien hedatzailetzat hartuz: Elga r, Jaki n, He rria, Olerti, Gure Herria, Eusko Gogoa, Gazte, Herriz Herri, Anaita suna, Jaunaren Deia, Fedegintza eta Maiatz.
2005
‎Zer du bada galdatzen Arotzarenak, hauxe baizik ez: Euskal Herriak izan dezan Frantzia berrian bere begitartea. Arima berezi bat badu alabaina gure Herriak. Gu ezagutzen gaituzten guztiek aitortzen dutena da:
‎Bigarren artikuluak jakinarazten digu lehen ur: rats bat egin dutela mendiz honaindian euskararen eta herri ohiduren zaintzeari aspaldion bermatzen diren hiru batasunek: Euskalzaleen Biltzarrak, Gure Herriak eta Eskualdunak, Darlan amiralari gutun bat bidali diote adierazteko garbiki zer nahi duten Frantziako euskaldunek: Ez ditzatela bederen Iparraldeko hiru probintziak elkarretarik bereiz eskatzen dute, eta herrialde hau bere gain uzte­ ko tipiegi balitz, 3 B deitu eskualdean, hots, Pays Basque, Béarn, Bigorre hiru aldeak billitzakeen elkargoan sar dadiela, baina bere begitarte berezia atxikiz.
2006
‎Urtea joan eta urtea etorri, aurrekontuz aurrekontu gauzatzen dira egitasmo politikoak, erakundeen egitekoak. Eta zalantzarik gabe, gure baliabideak dira, gure aurrekontuak dira gure Herria eraikitzeko eta gure gizartea babesteko erremintarik baliotsuenetakoak. Herrigintza eta gizartegintza esku artean ditugun baliabidez lor daitezke, helburuak betetzeko erabiltzen direnean.
Gure Herrian gehien kontsumitzen den kontserbetako bat honakoa izaki, landare oliotan kontserbaturiko zazpi atun lagin aztertu dira oraingoan.
2007
‎Adigai orokorra da hori mundu zabalean; izan ere, animalienganako tratamendu jakin hori da gizaldietan zehar izan diren jokaera batzuk aldatzen ari direla erakusten duena, alegia, animaliak, kasu honetan, modu batera ikustera datorren joera berri baten araberakoa. Eta gure Herriak ezin dezake ikusmolde orokor horretatik at geratu. Halandaze, badugu beste gogoeta gai bat:
‎Parage aldrebesak diranik ez det nik esango, bañan gure Herria bezain348 apaiña ez da izango.
‎Bien que né à Paris, c, est du pays basque que je me sens originaire, c, est en lui que plongent toutes mes racines spirituelles et affectives. (. Souvenirs d, enfance?, in Gure Herria, 1968).
‎II.7.1 Gure Herria elkartea. ............................ 120
‎Aztergai bihurtu ditugun elkarte kulturalak aukeratu orduko, entzute handieneko sozietateetara jo dugu. Iparraldeko zein Hegoaldeko elkarteak ziren. Société> Sciencies, > ttres> Arts> Bayonne, > Eskualzaleen Biltzarra, Eusko Ikaskuntza, Euskaltzaindia, Gure Herria elkartea eta Euskal Museoa?, Piarres La, tte abiapuntua izan baita, harremanetan egon zena Pirinioen alde bietako euskaltzaleekin.
‎Gure> Herriak Eskualdunarekin> zituen harreman komunen berri eman zuen, adieraziz: Gure ustez segurik Gure Herria hartzen duten gutiz gehienek Eskualduna irakurtzen dute317 Beste aldetik, Dominique Soubelet zoriondu egin zuen Jean Elissaldek Gure> Herriaren orrialdeetan, kaleratu berri baitzuen sei orriko Eskualduna:
‎Hala hala Euskaltzaindiko edo Akademiako jaunak bil ditela gure aldamenera... Gure Herria eskualdungoaren azken atherbea da322.
‎Heureusement que Gure Herria, le Bulletin du Musée Baque, et celui de la Société des Sciencies, Lettres et Arts, nous restent encore pour maintenir allumé la, ambeau de la culture euskarienne, de la littérature et de lérudition régionale323.
‎Dena dela, Jules Moulieren ikuspututik, Gure> Herriak gainerako argitalpenek baino betebehar xumeagoa izan zuen; gogoz lan egiteko prest bazegoen ere: Ahala ttipi du Gure Herriak; bainan nork ere lan eginen baitu zuhurki eskuararen onetan324.
‎Baina 1930 arte Gure> Herriaren lan taldeak ez zuen harremanak sustatuko zituen bilera gehiago burutu. 1930eko otsailean, aldiz, batzar bat izan zen antolatua pour proclamer que Gure> Herria> ne doit pas mourir330 Gure> Herriaren helburuak eguneratzearekin batera, erabaki zuten Gure Herria elkartea sortzea, izen bereko aldizkariari indarra emango liokelakoan. Elkarte berriaren Administrazio kontseilua sortu zuten:
‎Dominique Dufau, Jean Elissalde, Jean Etchepare, Albert Léon, Clément Mathieu, Jules Moulier, Emmanuel Souberbielle eta Maurice Souberbielle, gehienak jadanik aipatuak aztertzen ari garen jarduera intelektualean. Frantsesezko testuak Blazy edo Emmanuel Souberbielleri bidaliko zizkioten eta Dominique Dufauk Gure Herria elkartearen estatutuak landuko zituen.
Gure Herria elkartea sortu zenetik hilabete gutxira Cartagoko apezpiku izendatu zuten Jean Saint Pierre; elkartean utzitako idazkari postuan Emanuel Souberbielle jarri zuten333 eta Jules Moulier Emanuel Souberbiellen ordez bilakatu zen aholkulari Gure Herria elkartean.
‎Gure Herria elkartea sortu zenetik hilabete gutxira Cartagoko apezpiku izendatu zuten Jean Saint Pierre; elkartean utzitako idazkari postuan Emanuel Souberbielle jarri zuten333 eta Jules Moulier Emanuel Souberbiellen ordez bilakatu zen aholkulari Gure Herria elkartean.
‎Aldizkariak zituen arazoei dagokienez, azaldu dugu 1930eko azaroan Gure Herria elkartea sortu zutela Gure> Herriari indarra emateko helburuz. Horretaz, Jean Etchepare lehendakariordeak La, tte idazkariari aipatu zion Gure> Herria> interesgarriago egin beharra334 Erantzun moduan, Gure> Herria> hilabetekari bihurtzea proposatu zuen Etcheparek, bihilabetekaria izan beharrean; 40 orrikoa izango litzateke, txandakatuz erdarazko (espainolez eta frantsesez) eta euskarazko zenbakiak; euskarazkoetan euskalki guztiak erabiliko zituzten.
‎On songe aussitôt à Emmanuel Souberbielle: ses relations brillantes et nombreuses dans le monde littéraire, son goût à la fois large et délicat, son oeuvre connue jusque dans la capitale, en, n sa légendaire amabilité lappellent à ce poste, LAssemblée Générale de lAssociation Gure Herria, > Gure> Herria, 1930, 53 or.
‎1930ean Etcheparek hilabetekari moduan argitaratzeko proposatu bazuen ere, bihilbetekari izanez jarraitu zuen. Dena dela, arazoak arazo, Gure Herria elkarteak lortu zuen Gure> Herriak 1938 arte iraun zezan. Are gehiago, oso eginkizun garrantzitsua bete zuen, bidea eman baitzuen idazleek iritziak, kritikak eta laudorioak argitara zitzaten, aurrerago ikusiko dugun bezala.
‎Baina itzul gaitezen Gure Herria elkarteaz aritzera, hain zuen ere, elkartekideen partaidetza aipatuz:
‎Hamargarren> ukia.> > Lagunkideen partaidetza Gure Herria elkartearen bileretan:
‎Lauki laburpen honen arabera, Piarres La, tte Gure Herria elkarteak burutu zituen bederatzi bileratara joan zen, baita Jules Moulier eta Emmanuel Souberbielle ere. Dassance eta López de Mendizabalek ere grinaz jarraitu zieten elkartzeko deialdiei, batean izan ezik, batzar guztietan izan baitziren; jarraian, Leon Léon, Maurice Souberbielle eta Jean de Jaureguibérry ditugu batzarrotan bertaratzeari dagokionez.
‎eta Jean de Jaureguibérryk? 7 bider? parte hartu izana, Administrazio kontseiluan kargurik gabekoak izan arren, lehialtasunez sustatu zutelako euskal kulturaren hedapena Gure Herria elkartea zela medio.
Gure Herria elkartearen bileretara itzuliz, bil dezagun aztertu ditugun bost elkarteen partaidetza, ikusteko Gure Herria elkartearen egoera besteekin konparatuz:
‎Gure Herria elkartearen bileretara itzuliz, bil dezagun aztertu ditugun bost elkarteen partaidetza, ikusteko Gure Herria elkartearen egoera besteekin konparatuz:
‎Hamaikagarren> laukia.> > Lagunkideen partaidetza Société> > des> > Sciencies, > Lettres> et> rts> de> Bayonne, Eskualzaleen Biltzarra, Eusko Ikaskuntza, Euskaltzaindia eta Gure Herria elkarteen bileretan 1920tik 1940ra bitartean:
Gure Herria elkartea, 1930eko otsaila, Baiona.
Gure Herria elkartea, 1931ko urtarrila, Baiona.
‎La Rédaction: LAssemblée Générale de Gure Herria, Gure> Herria, 1931ko urtarrila otsaila, 1 orr.
Gure Herria elkartea, 1932ko urtarrila, Baiona.
Gure Herria elkartea, 1933ko urtarrila, Baiona
Gure Herria elkartea, 1934ko urtarrila, Baiona.
Gure Herria elkartea, 1935eko urtarrila, Baiona.
‎Société des Sciencies, Lettres et Arts de Bayonne, 1922ko ekaina, Baiona. Gure Herria elkartea, 1932ko urtarrila, Baiona.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Gure 809 (5,33)
gure 160 (1,05)
GURE 18 (0,12)
guk 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu Herria elkarte 353 (2,32)
gu Herria aldizkari 94 (0,62)
gu Herria n 29 (0,19)
gu Herria bizi 16 (0,11)
gu Herria ez 12 (0,08)
gu Herria hilabetekari 12 (0,08)
gu Herria argitaratu 10 (0,07)
gu Herria ere 7 (0,05)
gu Herria agerkari 5 (0,03)
gu Herria bera 5 (0,03)
gu Herria almanaka 4 (0,03)
gu Herria beharrezko 4 (0,03)
gu Herria ko 4 (0,03)
gu Herria agertu 3 (0,02)
gu Herria astekari 3 (0,02)
gu Herria edota 3 (0,02)
gu Herria egin 3 (0,02)
gu Herria euskara 3 (0,02)
gu Herria ezagutu 3 (0,02)
gu Herria hartu 3 (0,02)
gu Herria historia 3 (0,02)
gu Herria independentzia 3 (0,02)
gu Herria La 3 (0,02)
gu Herria ohiko 3 (0,02)
gu Herria sortu 3 (0,02)
gu Herria ados 2 (0,01)
gu Herria arazo 2 (0,01)
gu Herria aurre 2 (0,01)
gu Herria behar 2 (0,01)
gu Herria berpiztu 2 (0,01)
gu Herria egoera 2 (0,01)
gu Herria eskubide 2 (0,01)
gu Herria etengabeko 2 (0,01)
gu Herria euskal 2 (0,01)
gu Herria euskaldun 2 (0,01)
gu Herria idatzi 2 (0,01)
gu Herria k 2 (0,01)
gu Herria kazeta 2 (0,01)
gu Herria nagusiki 2 (0,01)
gu Herria on 2 (0,01)
gu Herria ra 2 (0,01)
gu Herria sortzaile 2 (0,01)
gu Herria ukan 2 (0,01)
gu Herria zer 2 (0,01)
gu Herria = 1 (0,01)
gu Herria adoptatu 1 (0,01)
gu Herria ahal 1 (0,01)
gu Herria alderdi 1 (0,01)
gu Herria aldiz 1 (0,01)
gu Herria anitz 1 (0,01)
gu Herria antzinatasun 1 (0,01)
gu Herria asko 1 (0,01)
gu Herria aurrerabide 1 (0,01)
gu Herria azken 1 (0,01)
gu Herria aztertu 1 (0,01)
gu Herria balio 1 (0,01)
gu Herria banatu 1 (0,01)
gu Herria bar 1 (0,01)
gu Herria batzuk 1 (0,01)
gu Herria be 1 (0,01)
gu Herria begira 1 (0,01)
gu Herria ETA 1 (0,01)
gu Herria Euskaltzaindia 1 (0,01)
gu Herria Jean 1 (0,01)
gu Herria Piarres 1 (0,01)
gu Herria XXI. 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia