Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 671

2000
‎Ez, ez. Hemen, gutako bakoitzak bere proiektua herri honentzat proiektu hoberena dela dio, baina, herri eta nazio ikuspegi komun batetik herri proiektua denon artean asmatu behar dugu. Lehenik aber tzaleon artean.
‎Objektu behatua aldatugabe, naturak bere bidea nola jarraitzen duen behatzen bazterrean (eraginik izangabe) jardun dezakeen behatzaile independenterik ez dago (Zukav, 1991, or. 123). Teorizazio hauen inguruan sortzen den hausnarketak Bateson enganako itzulerabat eta komunikazioaren teorien berriztatze bat dakar berekin, eta orientaziozientifiko ezberdinetan garatutako jarrera epistemologikoa den Konstruktibismoaren Familia Teoriaren aplikazioa eragiten du. Oinarrizko baieztapenarenarabera, errealitatea ez da existitzen, hura aurkitu nahirik gizabanakoak hurbildukolitzaizkiokeen egia absolutu modura; aitzitik, gutako bakoitzak eraikitzen du beregizarte testuinguruan. Jadanik alferrikakoa gertatuko den modu batera jokaerasintomatikoa birdefinituko duen errealitate berri bat eraikitzen saiatuko denbatasun bat eratzen dute Familiak eta Terapeutak (Keeney eta Ross, 1987, Watzlawick eta besteak, 1988).
‎Elkarkidetasunak edo auzolan adigaiak erakusten duenmodura: nahiz eta gutariko bakoitzaren esperientzia besteei begira ezberdina izan etanor bera izan besteengandik ezberdina, kultura bateko eta bereko partaide gara; intereshistoriko komunak ditugu (sozialak, politikoak, ekonomikoak). Pentsatzen dut ezgarela behar bezain kritiko, sasi guztien gainetik, mozorrotutako jokabidez, lankide, adiskide... izenekin eusteko leherre nak egiten ditugunean, eta horiguztia diot sexuaz eta patriarkalismoaz egiten ditugun erabilerak bazter utziz.
‎Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko. Azkenik, ditugun kontraesanak saihestezinak direnez, esaten zaigu ezinbestekoa dela horiek aztertzea, hausnartzeaeta konpartitzea.
2001
‎" Entzute" hitza da esperientzia honetan klabeetako bat eta proposamenaren abiapuntua honakoa da: gutako bakoitzak, haur bakoitzak, bere berezitasunak ditu eta berezitasun horiek dira, hain justu, entzun behar direnak. Entzuketa da beste batekin elkartu ondoren sortzen den lehen jarrera.
‎Igo eskaileretatik igogailua erabili beharrean, eta, ahal baduzu, joan eskolara oinez. Jolas ordua une egokia da jarduera fisikoren bat egiteko (futbolean jokatu, konbaren gainera jauzi egin…). Gutako bakoitzak nahi duen kirola probatu eta praktikatu behar du. 10 Gogoan izan ez dagoela elikagai onik, eta ez zarela errudun sentitzen elikagai jakin batzuk jateagatik.
‎Otutzen zait begi lausoz so egiten diogula denari, gure bizimoduaren argitasun eta erabakikortasuna azalekoa dela, eta gutako bakoitza mundu zarratua dela, parentesi artean bizi garela, nire lagun betikomaitea ia ezezaguna bihurtu baitzait berehalakoan. Eta itolarria sentitu dut, igarriz ez nagoela etxean, ez nagoela portuan, eta naufragoak garela.
‎Clemente Lopez, galdera beste hiru edo lauri egin ondoren, nork bere ofizioan gure aitek emandako etsenpluaz mintzatu zen, haien postuak gero geuk bete genituela gizartea mantendu eta zibilizazioa bilakatzeko, gutako bakoitza bere aitaren ordezkoa bihurtuko zela eta, hain zuzen, geure aita hartu genuela duintasun eredutzat.
‎Nonbait, ezaguera orotan osotasunik eza dago maila batean. Baina gure bakoitzaren ezagumena da epaile bakarra egia, eder eta on ororena, beste ordezkorik inoiz onartu ezin duena. Absolutu eta erlatibo hitzek ez dute zentzurik gure ezagumenaren arazoan.
‎Jesukristoren maitasunezko sokari oratuta goaz, bai, baina gu ere eskaladakide eginda, guk ere maitatuz elkarri gorantz laguntzen, berarekin batera, nahiz eta aldizka eragozten ere. Gure buru den garamatza aurretik bere gorputz eta odolaz gu bakoitza indartuz, heriotzara iristerainoko gu bakoitzaren ardura hartuz, gure maitasunezko ahalegin laguntzak onetsiz, berarekin bat eraginez, bera Aita Jaungoikoarekin bat izanik, Espiritu Santuarekin batera.
‎Jesukristoren maitasunezko sokari oratuta goaz, bai, baina gu ere eskaladakide eginda, guk ere maitatuz elkarri gorantz laguntzen, berarekin batera, nahiz eta aldizka eragozten ere. Gure buru den garamatza aurretik bere gorputz eta odolaz gu bakoitza indartuz, heriotzara iristerainoko gu bakoitzaren ardura hartuz, gure maitasunezko ahalegin laguntzak onetsiz, berarekin bat eraginez, bera Aita Jaungoikoarekin bat izanik, Espiritu Santuarekin batera.
2002
‎Nik badakit munduak paira dezakeen (pairatzen ari den?) katastrofe ekologikoaren arduradun eta erantzule gutariko bakoitza egin nahi izatea demagogiatik gertu dagokeela. Baina badakit, baita ere, egoera bestelakotuko zuen edozein ahalegin egiazkok, gobernuena eta erakundeena ez ezik, gure konpromisoa ere eskatuko lukeela.
‎Eta Antton Kazabonek idatzi dituen poesiotan horixe dago: gutako bakoitzaren barruan adi adi datzan gizatasun egarriaren oihartzuna. Eta orain poesia horrek batzen gaitu Antton Kazabon, zuek, irakurle gazteok, eta ni.
‎Herrialde aurreratuetako biztanleonak edo herrialdetxiroetan biziraupenaren mugan bizi direnenak? (Kontuan izan, kasurako, herrialdeaurreratuetan, munduko biztanleriaren %25 izanik, baliabide naturalen %80 xahutzen dugula eta hondakinen %75 ekoizten dugula; gutako bakoitzak herrialdetxiroetako biztanle batek baino hamabost aldiz paper gehiago, hamar aldiz altzairugehiago eta laurogei aldiz energia gehiago darabiltzala; eta New Yorken 2001ekoirailean eraso zituzten World Trade Center eraikinek Afrikako Niger estatuakbaino energia gehiago zerabiltela urtean). Gainera, zer arraio dakigu ondorengo belaunaldien beharrizanei buruz?
‎Estatu espainiarrean egindako azterketek agerian uzten dute nerabeen ia deitorua arrazoi justifikaturik gabe gizenak daudela, eta horrek hausnarketa sakona eragin behar digula. Denbora asko ematen dugu loditasunari edo argaltasunari buruz hitz egiten, obesitatearen arbuio bat dago, lan batzuek irudi jakin bat eskatzen dute arrakasta lortzeko? Gutako bakoitzak lagundu dezake hori guztia lortzen. Zer da nerbio anorexia?
‎Dekorazioak dakarren zereginari erreparatuz, Gabonetako zuhaitz tradizionalak jaiotzarekin borrokatzen du etxe bakoitzeko protagonista bihurtzeko. Gutako bakoitzaren aukeraketa edozein dela ere, ezin da inoiz falta Jaiotza, hau da, Ama Birjina, San Jose eta Jesus Haurra. Hirukote horri idia eta astoa gehitu dakizkioke, baina horiek ere presta daitezke.
‎–Gure kontuak. Gero, gainera, gutako bakoitzak ere –keinu bat egin zuen esku batekin, gelako guztiak hartzen zituela adieraziz– bere aldetik egin zuen. Lana, unibertsitatea, lagun berriak...
‎Begira besteak; ez gaude okerrago. Gutako bakoitza ortzadar erraldoi baten zati txikia da. Eta ortzadarra nahiko nahasia da.
‎–Auskalo –hausnartu zuen– Agian norberak bere bidea jorratzen dik, edo agian patu mugatu bat zaukak gutako bakoitzak, eta, orduan, egiten dugun edozein gauza ondo zagok. Akatsik ez horrela –eskua uretan sartu zuen, pentsakor.
‎Bitan banaturik dago mundua; beharbada, bi zatietako bakoitza beste bi zatitan bana liteke, eta horietako bakoitza beste bitan; beharbada, gutako bakoitza ere bitan banaturik dago: batzuetan pozik dago, eta beste batzuetan triste samar; batzuetan norbaitek zapaldua sentitzen da, eta aldika hori bai, oharkabean beste baten gainean ipintzen du hanka.
2003
‎Urrutira joan gabe hor dugu kurduen kontra egindako erasoa. Hori hala da, eta ez dugu inolaz ere ezkutatu behar, nahiz eta gutako bakoitzak arrazoi franko izan Bush jaunak dituen gerrarako grinen aurka. Huseinek ez du gure elkartasuna merezi, ezta ere bere erregimena babesten duen armadak eta poliziak.
‎Euskal gizartea gizarte heldua da eta orain arte espainiar aginduetara soilik egon den gizarte honek ez ditu hausturarako bitartekoak jarri. Gutako bakoitzaren poltsikoan nortasun agiri berri batek, demokratikoki erabakitako legedi berri batek, ez du zertan gizarte haustura sortu. Eztabaida sano bat ekiditeko aitzakia bat da hori, debate politikoari beldurra diotelako, herriak askatasunez eta demokratikoki erabakitzen duenari beldurra diotelako.
‎Kontua da iniziatiba guzti horiei zentzu bakar eta nazionala eskaini behar zaiela, eta horretarako ezinbestekoa dela abertzaleon arteko hitzarmena. Galdera da gutariko bakoitza zer eskaintzeko prest dagoen eszenategi horretara iristeko. Eta galdera da noiz jasoko dugun aingura. n
‎Zenbat deabruaren muino gutariko bakoitzaren bizitzan!
‎"... Kontua da iniziatiba guzti horiei zentzu bakar eta nazionala eskeini behar zaiela eta horretarako ezinbestekoa dela abertzaleon hitzarmena. Galdera da gutariko bakoitza zer eskeintzeko prest dagoen eszenategi horretara iristeko."
‎Internetekin edo Internetik gabe, gutariko bakoitzak bere entziklopedia txiki, apal, partikularra osatu behar du: horra bizitzea egokitu zaigun garaiak eskatzen diguna.
‎Asko, gutako bakoitzak ukiezinen ditugun usteak Jainkoa bezala proletargoa, Euskadiren historia, iraultza, CIAko agenteak, bizitza, heriotza, maitasuna eta beste hainbat jartzen dira bertan kolokan, eta hortik dator nobelako ironia.
‎Poesia utopia den ez dakit. Guretako bakoitzak gure utopia txikitxoak edukiko ditugu, ezta. Pertsonak behar du utopia, behar du itxaropena, jan eta natura kontenplatzea behar duen eran.
‎Gutariko bakotxa bake egile izan daiteke, danon artean eta bakotxak siniste hau sortuten badau: zuzentasunean oinarritutako bakearen alde egin behar da; baina gutariko bakotxa bakehondatzaile be izan daiteke, maitasunaren eta bata bestearen begirunearen kalterako diran eretxi ta jokabideakaz, eta lagun hurkoaren eskubideen aurka jokatuz.
‎Argi be argi dinosku Aita Santuak: " Bakea, daitekena da, gutariko bakotxak bakea maite badau, bere pentsakerea bakean hezi ta eratuten badau, bakearen alde ahalegin guztia egiten badau".
‎hauxe da Aita Santuaren asmo nausia, egarririk biziena. Jaungoikoagaz adiskidetu, lehenengo, gutariko bakotxa, Beragana bihotzez bihurtuz eta barru barrutik barriztauta; eta bata besteagaz be adiskidetu, geure artean be bakeak egin.
‎Hitzak alde batera itxita, egintzak eta ekintza behar ditugu. Herriak eta Eleizeak guztion beharrizana daukela ta, gutako bakotxak, Jaunaren aurrean bihotza zabal zabalik, hauxe esan behar deutsagu: " Jauna, nik zer egitea nahi dozu?" Hauxe izan zan Pauloren galdera, zalditik botata Jaungoikoagana bihurtu zanean.
‎Jendeak onartzen ohi du alabaina,, abere lagunkina? dela gizakia, edo, Aristotelesen hitzekin erraiteko, Zôon politikon garela gutarik bakoitza. Baina jatorrizko laguntasun edo sozialtasun horrek dakarzkion betekizunak, bi gisatara bete ditzake bakoitzak:
‎Dena dela, fedeaz edo fededunez ari garelarik, ez gara halere mintzo mundu zabalean alha diren sineste, erlijio edo ideologia mota guztiez; ez eta ere gutarik bakoitzak bere sekretuan gorderik dauzkan atxikimendu eta lokarri bereziez. Orain hemen gogoan dugun fedea, kristau fedea besterik ez da.
‎Jasangarritasuna lurralde fisikotik gure espazio psikosozialera ere eramanbehar dugu. Zein da gutariko bakoitzak duen garapenaren, naturaren edobizikidetzaren irudia. Informazioa eta kontzientzia garatu behar dira jasangarritasuna gure balioen artean ager dadin adiskidetza, askatasuna, bakea, demokrazia eta bestelako balioen multzoan.
‎" EHNAren bitartez euskal herritarrak izateko gure borondatea adierazten dugu, gutako bakoitzak egiten duen baieztapena da, ekimen pertsonala da eta aldi berean kolektiboa, pertsona bakoitzaren borondatea besteenekin batera elkartzen delako. Herritarrok herria osatzen dugu", adierazi dute.
‎Une hartantxe, pentsatu nuen polita izango zela jakitea zer hiru gauza eramango genukeen gutako bakoitzak uharte galdu batera, eta nire proposamentxoa azaldu nion tribuari. Iradokitzaile iruditu zitzaien jolasa, eta segituan paper mutur bana banatu nuen taldekideen artean, beren hiru lehentasunak edo aukera kuttunak idatz zitzaten.
‎Bestalde, helburuak eta diskurtsoak argitzeko asmotan, beharbeharrezkoa da terminologian ere adostasun puntuak aurkitzea. Edo, adostasuna ezinezkoa izatekotan, gutxienez gutako bakoitzak termino bakoitzarekin zer esan nahi duen argitzea (aitortu behar dut, terminologiaren zehaztasunak duen garrantziaz Mikel Zalbidek ohartarazi ninduela; mila esker, Mikel).
‎Eta zuek ere iritzi berekoak bazarete, hitzaldietan nahid ko denbora pasa izango genuke. Izan ere gutako bakoitzak Maitasunaren gorespen hitzaldi bat esan lukeela uste dut, ahal duen ederren, eta ezkerretik hasita, Fedrotik alegia, aurrena etzanda dagoelako eta aldi berean hitzaldiaren aita delako.
Gutako bakoitza bitatik zati bat da, mihi arraina bezala, batetik erdibitutako bi izanik, eta norbera beti bere beste zatiaren bila dabil. Horrela orduan androginoa zeritzan sexu komunaren zatia diren gizonak emakumezaleak dira eta adulteriogileetako gehienak mota horretatik sortuak dira, eta emakume gizonzale eta adulteriogile guztiak ere mota horretae tik sortzen dira.
‎Baina badirudi ez dela hori edozer ederki gorestea, gaiari handienak eta ederree nak eranstea baizik, hala izan ala ez. Eta gezurrezkoak badira, batere axolarik ez, dirudienez gutako bakoitzak Maitasuna goresteko itxura egitea proposatu baitzen, eta ez gorestea. Horregatik, nik uste, edozein hitz erabilita Maitasunari eransten diozue, horrelakoa dela eta hainbeste onuren sorburu dela diozue ahal den ederren eta hoberen iruditzeko, ez da199 kitenei noski, dakitenei inola ere ez behintzat.
2004
‎Su etenaz adierazpenik ñimiñoena eginda ere, berehala aztoratzen dira bazterrak. Nahikoa izan zen abenduan talde batek su etena aldarrikatzea jendaurrean, gutariko bakoitzak galdera zaparrada jasotzeko bere inguruan. Gaia izanik su etena, jendea hasi zen makinatzen zer nolako sukalde lana ote zebilen ezkutuan, pulpitutik esan zena esateko.
‎Gaiak argitaletxeko aditu talde batek psikoanalisiaren teoria eta praktika aztertuz osatu duen liburu honen izenburu zehatza Zer da psikoanalisia? Inkontzientea, Super nia, Libidoa, Terapiak da, eta gutako bakoitzaren barnean dagoen inkontzientea aztertzetik hasiz, super ni kontzientearen eta inkontzientearen nondik norakoak agertu eta gizakiaren garapenean eta bizitza psikikoan psikoanalisiarentzat hain funtsezkoa den sexualitateari buruzko azalpenak eman eta gero, sendabide psikoanalitikoaren gaiari heltzen zaio bertan. Ondoren, XX. mendearen erdialdeaz geroztik Freuden lana berrikusi eta alditan bazterrera ere utzi zuten teoria eta ikuspegi psikoterapeutikoen berri ere ematen da liburuan.
‎" Memoria pixka bat eta amnesia dosi handitan: horra gutariko bakoitzaren historia", idatzi dut beti soinean daramadan ohartxoen koadernoan.
‎Urduri jartzen gaituzten" umeen gauza" horiek ez genituzke gillotinatu. Eta amaitzeko, gutako bakoitzak duen anbiziorik handiena »egiaz asetzen gaituena» ez al da gure berezko gaitasunak ahalik eta gehien garatzea. Ea loteria hori tokatzen zaigun!
‎Hamalau urteko ume batek gorputza belardi munizipalean utzi duelarik ezin baitugu serioski baieztatu" denok" esatea" inor ez" esatea bezala dela. Denok akusatzen gaitu, alegia," gutariko bakoitza". Pedagogiaz espantuka hitz egin eta baliabiderik ematen ez duen politikaria da bakoitza, gelan gertatzen ari dena zuzentzeko gauza izan ez den hezitzailea da bakoitza, semearen ubeldu moral eta fisikoak eztitzeko gai izan ez den gurasoa da bakoitza, bere burua amildu duena bera da bakoitza... baina batez ere tradizioaren izenean edo eguneroko epelean herrian eredu matxomerkea nagusitzen utzi duen oro da bakoitza.
‎Nik bederen zeharo onartzen dut ideia hori. Inor ez da uharte; denok osatzen dugu kontinente berezia den gizadia eta gutariko bakoitza zati bat gara osotasun horretan. Elkarrekin bizi gara, nahiz eta distantzia geografikoa handia daitekeen.
‎Egia da, ala topiko hutsa, gutariko bakoitzak ezagutza alor jakin batzuetarako sarrera galarazia duela?
‎Kontua da geure burua zertzat hartzen dugun. Gutako bakoitzak zer nahi duen. Izan gaitezen ausart.
‎Historiazko interpretazioetan subjektibotasuna ahalmen handiko zirrikitua baldin bada, gauza bertsua gertatuko zaigu seguru aski egungoa ebaluatzerakoan. Zirrikitu horretan barrena interes eta helburu ezberdinak sartuko zaizkigu, ezarian ezarian sartuko ere, gutako bakoitza, pentsaerari dagokionez bezainbatean, izaera ideologikoaren mirabe baikara nahitaez.
‎–Galduaz doa hiztun euskaldunaren sortzeko ahalmena, dio Koldo Zuazok?, galduaz hizkuntzarekin jolasteko eta gozatzeko gaitasuna, eta hori galtzen denean, hizkuntza bera dago galbidean. Izan ere, sortze etengabean egon behar du hizkuntzak bizirik iraungo badu, eta ez da nahikoa telebista eta Euskaltzaindia izatea sortzaile; gutariko bakoitzak izan behar du asmatzaile. (...) Garbi dago kontua zein den:
‎Badago zer hartu eta zer kendua bietatik. (...) Mikroek eguneroko konpromisoa eskatzen dute gutako bakoitzarengandik; baina aldi berean, gutxietsi egiten dute legeen eta estatuaren garrantzi ukaezina. Beraz, zergatik ez jo sintesira??. 329
‎Zentzu horretan, alde bateko tesiak dakarren antitesiari, sintesiaren aterabidea zabaldu nahi lioke Zuberogoitiak: . Mikroek eguneroko konpromisoa eskatzen dute gutako bakoitzarengandik; baina aldi berean, gutxietsi egiten dute legeen eta estatuaren garrantzi ukaezina. Beraz, zergatik ez jo sintesira?
‎Teoria hauen arabera, gutariko bakoitzak eginbehar zehatzak ditu eta, moralaren ikuspegitik begiratuta, horiei jarraituz soilik jardun dezake zuz.en. Hemen ez digu axola gureekintza, zuzen, horren ondorioak zein diren.
‎Energia elektrikoaren hornidura sorgailuak alokatzea, fluidoa mozten bada, baita edateko urarena ere. Neurri horiek osatzeko, 112 larrialdietarako telefono zenbakia eta gutako bakoitzak hartzen dituen neurriak hartuko dira. Babes Zibileko Zuzendaritza Nagusiak aholku hau eman du:
‎Eta, horren berri izateaz batera, nahi ditugu entzun gaurko pedagogia zientziaren norabide nagusien nondik norakoak, gutariko bakoitzak irizpide jatorrak erabil ditzagun geure hezkuntza jardueran.
gu bakoitzak.
‎Gogoeta batzuetan polemika inplizitu bat sumatuko duzu: nola pentsatu gutako bakoitzaren banakotar, herritar eta mundutartasuna. Progreenek abertzaletasun nazionalistari unibertsaltasuna kontrajarri izan diote.
‎Mundua, hartara, eraikuntza bihurtu ahal izango da, baina ez Jainkoaren eraikuntza, subjektuaren eta bere gaitasun razionalaren etengabeko eraikuntza baino. Hori da Descartesen ondotik gizabanakoaren, gutariko bakoitzaren, eskuetan geratzen den indarra eta boterea.
2005
‎A. Agirre. Mikel, entzuten duzunez, festa oso gauza bizia da, eta gutako bakoitzak festaren bere ikuspuntua daukagu. Eta eseri baino lehen bagenekien, ezagutzen baitugu elkar.
‎Ez dut erran nahi defaut bat dela hori ez... are gutiago hemengo jendeen hainerat behar dugula erori... Ixtorio ttipi horren medioz nahi nuke bakarrik erakutsi, eta gutarik bakotxari gogoeta bat eginarazi: ez duela sosak eta aberastasunak egiten gizonen zoriona eta hemengo jenden araberan parabisuaren erdian girela..." 25
‎Ebanjelio eta Biblia osoaren helburua da sinesdunen, gizonaren, gutarik bakoitzaren fedearen haztea, azkartzea, gure zoriona Jesusek erakutsi bidean bila dezagun eta ez beste nonbait. Zenbat giristinok irakurtzen dute oinarrizko helburu hori gogoan?
‎Bada garaia, nik uste, gutako bakoitza ari garen lanean (kultur produkzioan, sormenean, hedapenean edo kudeaketan) serioak izaten saiatzen hastekoa.
‎–Esku artean duguna handiegia izan daitekek guretzat, horregatik, bakoitzaren seguritateagatik, gutariko bakoitzak gutxi zakik. Informazioa izan ahala zer egin behar duan esango diagu, lanean hasteko prest bahago.
‎Hain zuzen, gutako bakoitzaren baitan, kimera indar amaigabe bat dago, hots, oroimena, munstro beldurgarria; ez du lehen gertatutakoaren errainu argirik ematen, hauts bihurturiko apurrik ere ez du berpizten.
‎Senekak Luziliori idatziriko XLI. gutunean dioenez, espiritu sakratu bat, jainko bat, bizi da gutako bakoitzaren baitan, kalteetatik babestuz eta mesedeak eskuratuz. Zein jainko?
‎Beharbada jainko horrek gidatzen gaitu barrutik, zuzen ibil gaitezen, herrenik egin gabe. Jainko hori ez da beti onbera eta errukitsua; alta, batzuetan, kontrako indar bihurtzen da, Akilimarro bat, Marroren barruan bizi zen jainko deabrua bezalakoa, eta gutako bakoitzaren baitan agertzen da noizbehinka.
‎Gaur egun, 1,5 hektarea daude pertsonako. Garbi ikus dezakegu gutako bakoitzari dagokigun lur ekologikoki produktiboa izugarri murriztu dela. Murrizte hori ekarri duten faktore garrantzitsuenak hazkunde demografikoa, desertifikazioa eta lurzoruen higadura dira.
‎Inork ez du bestea osoki eta guztiz ulertzen, ez kultura garaieneko kontuetan, ez eta gauza sinpleenetan ere. Gutako bakoitzak hitz egiten duenean, egiaz, gaizki ulertua izateko posibilitatearekin kontatu behar du, eta jakintsuagoak berriz baita gai finetan gaizki ulertua izateko probabilitatearekin ere. Banakoak, beti ere, bestearen ulermenera zuzentzen du bere hizketa eta, berau aldi berean iriztearen eta ulertzearen menpeko izanik, hizkuntza berez bi hizlarien emaitza kolektiboa da bakarrik eta beti.
‎Ohar hauen guztien helburua, azken finean, Humboldten ustetan hizkuntzak gizakiaren humanizazioan, formazioan edota hezkuntzan betetzen duen funtzioa antzematea eta agerian jartzea izan da. Lehen une batean, hizkuntzak garapen intelektualean edo kognitiboan duen paperaz aritu gara eta, honela, hark gutako bakoitzaren mundu ikuskera propioa zabaltzeko duen gaitasunaz jabetu gara. Jarraian, hizkuntza horrek aldi berean gizakiaren garapen pertsonalean edo etiko moralean duen zeregina aztertu dugu eta, honen eskutik, giza-formazioa bere osotasunean hobeto ulertzen saiatu gara.
‎Erdiko zainean jo gaitu. Gure itzalari so gelditu gara eta, hainbatetan legez, era autonomoan mugitzen dela iruditu zaigu, filme batean, gutariko bakoitzak sortzen duena beste norbaitek duela agintzen sinetsita. Gure burua ikusi, eta ukatu.
2006
‎Munduan izan behar dugu, haren osagai gara eta, halakotzat, bertan gutariko bakoitzak bere gela eduki behar du, Virginia Woolf-ek zioen legez.
‎Lan profesionala izango da urkoarekiko maitasunaren seinalea. Mundu honetan gutako bakoitzak bere eginbeharrak betetzea, horixe da Jainkoa goresteko eta bere onespena jasotzeko bidea. Luteroren eta Erreformaren ekarpenik garrantzitsuenetakoa bizitza profesionalaren balorazio etiko berria izan zen.
‎balio edo zentzurik; gizakiak dira interpretazio anitz eta kontraesankorren bidez munduari/ bizitzari zentzua eman diezaioketenak. Gutako bakoitzak atera behar ditu bere izanetik bizitza gidatuko duten azken balioak, eta modu horretan, bizitza gauza baliotsu bilakatu, hau da, bizitzea merezi duen bizitza:
‎Aitzitik, errealitatea eraldatzea (eraldatze partziala ala orokorra) bilatzen duten mugimendu, erakunde eta talde berriak agertu dira. Eragile berriez gain, pertsona bakoitzak bere autobiografia propioa eraikitzea du asmo, gutako bakoitzak geure burua ere, giza agentzia, gisa ulertuz.
‎Zenbait neurozientifikok esango lukeen bezala, bion arteko bizikizun berberak elkartzen gaitu: elkartzen gaituen hori neuronen jardun mota berberaren emaitza da gutariko bakoitzarengan, bai zugan eta bai nigan. Ezberdintasuna, bizikizun hori adierazteko gutariko bakoitzak erabiliko lituzkeen hitzetan gerta liteke.
‎elkartzen gaituen hori neuronen jardun mota berberaren emaitza da gutariko bakoitzarengan, bai zugan eta bai nigan. Ezberdintasuna, bizikizun hori adierazteko gutariko bakoitzak erabiliko lituzkeen hitzetan gerta liteke. Ederki.
‎Bi adieratan da irekia taldea: batetik, gutako bakoitza euskalgintza edo kulturgintzako esparru gehiagotan egon garelako; eta bestetik, taldez kanpoko jendearekin batera egin dugulako lan lehen ordutik hona.
‎Baina poesia beti iritsiko da jendearengana, ezinbestean. Beti izango baitugu poesiaren premia, aldez edo moldez, forma batean ez bada bestean, denok eta gutariko bakoitzak. Eta gainezka egin eta liburuaren esturatik irtendako poesia baldin bada, askoz hobe, gainera.
‎Onartu nahi ez badugu ere –zein irrigarriak gure ahalegin zoro askotarikoak–, aise adieraz daiteke, oso hitz edo keinu gutxirekin, gure izana eta gure emana, gutariko bakoitza zein denok batera garen guztia, zehaztasun osoz, bete betean. Laburbilduz:
Gu bakoitza leiho bat garbitzen ari, kaletik pasatu da Anselmoren anaia, igeltseroa, hark bertan dagoen pasteleriako neskari zerbait esan dio, gure kontu barre ederrak, Anselmori grazia gutxi horrek, bufaka hasi da.
‎– Hona gure paradoxa; harea alearen balioa dik gutariko bakoitzak, harea alearen balioa dik zuetariko bakoitzak, honetan berdinak gara denok; harea aleak gara; haatik, zuek lakuko hareetan diren aleak baino ale gehiago zarete, eta gu eskukada bateko aleak baino ale gutxiago; gure harea aleak guztiak batera zuen begietara jaurtiz gero, segundo batez itsu gera zintezkete, oi zuen mina; zuek guri zuen aleak jaurtiz gero, lurperaturik geratuko gaituk, oi ...
‎Kasik ezin sinesterainokoa. Ez ditu ba aldarri ozen batean denon izenak banan banan esan, eta baita gutariko bakoitza nondik datorren erantsi?
2007
‎" Zergatik maite ditut honenbeste atzerritar guztiak, bereizketa gabe?". Eta aurreraxeago erantzuten din: " Gertatzen dena zera da, gutako bakoitza bakarren baten beldur dela, edozein mozkorrek, bost urteko haur batek, edozein momentutan meteque dei gaitzan eta guk ezer ez erantzun ahal izatearen beldur".
‎Ikertzaile Prekarioek eskatzen dutena, azken batean, ibilbidea ondo definitzea da: " Ikertzaile karrera bat egon dadila, ondo diseinatua", dio Larrañagak," eta garbi utzi behar da ez garela gutako bakoitzarentzako lanpostu bana eskatzen ari, ez dugu funtzionario izan nahi. Hoberenak sartuko dira, lehiaketak egin dira, baina aukerak egon daitezela behintzat".
‎" Ez dakigu zehatz nork edukiko duen istripua, baina badakigu ehun lagunetik batek istripua edukiko duela. Horri ordaindu zaion diruaren ehunen bat ipintzen badu gutako bakoitzak, ehun laguneko talde horrek badauka asegurua eginda". Aseguru etxeetan aktuario izeneko langileak dituzte.
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. batzuk osatzen dute gutako bakoitzaren kode erreferentziala (kulturgileak, ekintza bereziak, errito bereziak, gizartearentzako garrantzitsuak izan diren norbanako zein taldeak,...). Guzti horiek gure kodean txertatuta taldeko kide sentitzen gara, besteekin harremanetan jartzen gara, komunikatu egiten gara...
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. batzuk osatzen dute gutako bakoitzaren kode erreferentziala (kulturgileak, ekintza bereziak, errito bereziak, gizartearentzako garrantzitsuak izan diren norbanako zein taldeak,...). Guzti horiek gure kodean txertatuta taldeko kide sentitzen gara, besteekin harremanetan jartzen gara, komunikatu egiten gara...
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. Jendeak ez du musika ingelesa entzuten euskal musika gustatzen ez zaiolako, baizik eta hori delako eskuragarrien duena, publizitate gehiena eman eta sortzen duena, mundu erreferente kulturalak ez zaizkiolako arrotz egiten, munduko" lingua franca" nagusia ingelesa delako,...
‎zortzi neska gara, eta elkar ondo ezagutzen dugu aspaldidanik. Era askotako lagunak egiten ditugu koadrilatik kanpo, hori zilegi da, baina koadrila beti hor dago, gutariko bakoitza babesteko. Arau jakin batzuen barruan gabiltza beti, baita parrandetan ere, inolako gehiegikeriarik gabe.
‎Alabaina, esplikazio modu jeneral horietan asaldatu ohi gaituena, ez da horien apriorismo eta zientifikotasun eskasa, baizik prozedura horren azkenean balio ororen ezabatzea gure edozein jokamoldetan: gure eginek ez dute baliorik, praktikan ez dira gureak, haurtzaroko traumarenak baizik, edo partaide garen klasearenak, eta gutako bakoitzaren nia transmisore soila izatera murriztua gelditzen da. Historia indar batzuen historia bilakatzen da, gu geu haien baitan desagerraraziz, eta gurekin gure balioak, hots, hau edo hura egitera garamatzan gure arrazoia.
Gutako bakoitzak pentsatu egin behar du azala zaintzeko zer egin behar duen.
‎Kanpora eta barrura, estimulu batzuk bidaltzen ari da etengabe enpresa, gutariko bakoitzak egiten duen bezala: janzteko eran, keinuetan, hitz egitekomoduan. komunikatzen ari gara.
‎Baina ez da hain ezaguna ingurumen eragileek geneei eragiten dietela eta geneen funtzionamenduan eragiten dutela. Horregatik, gene berak dituzten klonak ere ez dira berdinak; haien DNA, gutako bakoitzarena, ingurumeneko faktore desberdinek aldatu dute.
2008
‎Gizateria delako izugarria. Gure arteko bakoitza delako izugarria. Nola esplikatu bestela orain dela hirurogei urte genozidioa jasan zuen herri judutarrak orain palestinar herriari jasanarazten diona?
‎Eta oso aintzat hartu behar genuke, halaber, zein egokitzen zaion ongien gutako bakoitzaren adinari eta hartu nahi dugun arriskuari.
‎Baina momentuz, gutako bakoitzaren ezaugarri genetiko bereziak zein diren ikusi, eta norbere dieta horri egokitzea ezinezkoa da
‎Hori aztertuta jakin daiteke zer dieta komeni zaion gutako bakoitzari.
‎Etorkizunean, beraz, bakoitzaren genoma nolakoa den jakinda, gutako bakoitzaren beharretara egokitua dagoen dieta egiteko modua izango dugu, eta zehaztu ahal izango dugu zein den elikadurarik egokiena, adibidez, ezaugarri bertsuak dituzten giza taldeentzat, ezaugarri bereziak dituzten giza taldeentzat edo norbanakoentzat.
‎Helburua da gutako bakoitza saltokira joan dadila, bere agiri genetikoa eskuan, eta ongien egokitzen zaizkion elikagaiak erosi ahal izatea, bai gaixotasunei aurre egiteko edo bai osasuntsu egoteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gutako 356 (2,34)
gutariko 140 (0,92)
Gutako 107 (0,70)
gutarik 29 (0,19)
gu 25 (0,16)
Gu 4 (0,03)
Gure arteko 2 (0,01)
gure 2 (0,01)
Guk 1 (0,01)
Guretako 1 (0,01)
gure artean 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
gurerako 1 (0,01)
guretako 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 104 (0,68)
Berria 67 (0,44)
Argia 54 (0,36)
Alberdania 48 (0,32)
Consumer 37 (0,24)
Pamiela 37 (0,24)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 35 (0,23)
Herria - Euskal astekaria 35 (0,23)
Susa 33 (0,22)
Booktegi 21 (0,14)
Jakin 17 (0,11)
UEU 14 (0,09)
Jakin liburuak 12 (0,08)
Open Data Euskadi 11 (0,07)
Noaua 10 (0,07)
Maiatz liburuak 10 (0,07)
Urola kostako GUKA 10 (0,07)
goiena.eus 8 (0,05)
Ikaselkar 8 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 5 (0,03)
aiurri.eus 5 (0,03)
alea.eus 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 4 (0,03)
erran.eus 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Uztarria 3 (0,02)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
ETB dokumentalak 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Anboto 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
ETB serieak 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu bakoitz bera 42 (0,28)
gu bakoitz ukan 22 (0,14)
gu bakoitz ere 19 (0,13)
gu bakoitz egin 13 (0,09)
gu bakoitz egon 9 (0,06)
gu bakoitz gu 9 (0,06)
gu bakoitz bizitza 8 (0,05)
gu bakoitz bizi 7 (0,05)
gu bakoitz zer 7 (0,05)
gu bakoitz eduki 6 (0,04)
gu bakoitz euskara 6 (0,04)
gu bakoitz beste 5 (0,03)
gu bakoitz ez 5 (0,03)
gu bakoitz geu 5 (0,03)
gu bakoitz gogo 5 (0,03)
gu bakoitz hartu 5 (0,03)
gu bakoitz mundu 5 (0,03)
gu bakoitz eguneroko 4 (0,03)
gu bakoitz etxe 4 (0,03)
gu bakoitz ahal 3 (0,02)
gu bakoitz behar 3 (0,02)
gu bakoitz bi 3 (0,02)
gu bakoitz bihotz 3 (0,02)
gu bakoitz esku 3 (0,02)
gu bakoitz identitate 3 (0,02)
gu bakoitz ikusi 3 (0,02)
gu bakoitz nahi 3 (0,02)
gu bakoitz non 3 (0,02)
gu bakoitz norbera 3 (0,02)
gu bakoitz nortasun 3 (0,02)
gu bakoitz on 3 (0,02)
gu bakoitz pentsatu 3 (0,02)
gu bakoitz zenbait 3 (0,02)
gu bakoitz ardura 2 (0,01)
gu bakoitz askatasun 2 (0,01)
gu bakoitz aske 2 (0,01)
gu bakoitz aukera 2 (0,01)
gu bakoitz aukeratu 2 (0,01)
gu bakoitz babestu 2 (0,01)
gu bakoitz bakarrik 2 (0,01)
gu bakoitz barne 2 (0,01)
gu bakoitz barru 2 (0,01)
gu bakoitz bezala 2 (0,01)
gu bakoitz bide 2 (0,01)
gu bakoitz diagnosi 2 (0,01)
gu bakoitz dozenaka 2 (0,01)
gu bakoitz eginbehar 2 (0,01)
gu bakoitz egun 2 (0,01)
gu bakoitz ekintza 2 (0,01)
gu bakoitz eman 2 (0,01)
gu bakoitz eskatu 2 (0,01)
gu bakoitz gauza 2 (0,01)
gu bakoitz gorputz 2 (0,01)
gu bakoitz gutxi 2 (0,01)
gu bakoitz hainbat 2 (0,01)
gu bakoitz halako 2 (0,01)
gu bakoitz hori 2 (0,01)
gu bakoitz jarrera 2 (0,01)
gu bakoitz jarri 2 (0,01)
gu bakoitz joan 2 (0,01)
gu bakoitz kontraesan 2 (0,01)
gu bakoitz lagundu 2 (0,01)
gu bakoitz lehen 2 (0,01)
gu bakoitz Maitasuna 2 (0,01)
gu bakoitz ohitura 2 (0,01)
gu bakoitz oso 2 (0,01)
gu bakoitz portaera 2 (0,01)
gu bakoitz unibertso 2 (0,01)
gu bakoitz zapalkuntza 2 (0,01)
gu bakoitz zeregin 2 (0,01)
gu bakoitz aberaski 1 (0,01)
gu bakoitz adi 1 (0,01)
gu bakoitz adin 1 (0,01)
gu bakoitz ados 1 (0,01)
gu bakoitz agertu 1 (0,01)
gu bakoitz Artze 1 (0,01)
gu bakoitz Berlusconi 1 (0,01)
gu bakoitz COVID 1 (0,01)
gu bakoitz Gabon 1 (0,01)
gu bakoitz Pierre 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia