Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2001
‎Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez, gure lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren irakurketa gomendatzen dugu. Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
‎Uste egozentrikoak eta exozentrikoak alderatuz, ordea, beste ikerketetan aurkitutako emaitzak ez dira baieztatzen, ez psikologia sozialaren tradizioan (Allard eta Landry, 1994), ez eta euskarari buruzko ikerketa tradizioan ere (Ros, Azurmendi, Bourhiseta Garcia, 1999; Romay, Garcia Mira eta Azurmendi, 1999): gure lan honetan ezbaita lortzen uste egozentrikoak (agian inplikazio pertsonala adierazten dutelako) exozentrikoak baino ahalmen gehiago dutela bestelako prozesu psikosozialekinlotzeko, identitate etnolinguiskoarekin kasu, eta hizkuntz portaerak azaltzeko, hizkuntz erabilera adibidez.
‎Azkenik, gure lan honen mugak aipatu behar dira. Alde batetik, erabili denlagina ikasle unibertsitarioez osaturiko, komenentziazko lagina?
2002
‎Hau guzti hau esan ondoren, gure lan honetan euskal eleberriak nahiz eleberri laburrak aztertzeko asmoa dugula esan beharra dugu. Ikusi den modura, bien arteko mugak eztabaidagarriak izanik ere, ipuinaren intentsitatea eta eleberriaren patxada bilatzen duten testuak, hots, eleberri laburrak nahiz eleberriak, izango ditugu aztergai. b) Euskal eleberrigintzaren sorrera eta garapena XX. mendearen lehen erdian.
‎Beste batzuk erakunderen baten agindupekodiagnostiko koiuntural gisa plazaratu dira. Guztiak dira Euskal Herriko ekonomiaezagutzeko lanabes preziatuak eta, alta bada, gure lan honetan horien ekarriabistakoa da.
2003
‎Eta baita, nola ez, zenbait dokumentu eta transkripzio eman zizkigun Inge Zubero ikaskideari. Eta nola ez, pazientziaz gure lan hau itxaroten egon zen irakasle Joseba Zuazori, bere garaian emandako orientazioagatik.
‎Gizarte komunikazioaren esparrua aztertzerakoan, sarri argitaratu dira gure artean taulak, non argi aurkezten baita euskara ez dela ispilu publikoaren modako antzezlea, batez ere eredu komunikatibo diglosikoetan. Horri gaineratu izan zaio, baita gure lan honetan ere, ze garrantzitsua eta estrategikoa den esparru konpartituetatik ateratzea eta esparru beregainen aldeko apustu garbia egitea, hor baitago etorkizuneko eguzkiaren izpi indartsua.
2004
‎Bistan denez, batzuk begikoago ditugu; besteak ez horrenbeste. Nolanahi ere, gure lan honen xedea ez da batez ere harako haren iritzi usteak arbuiatzea, honako honenak goretsi eta txalotzeko. Halere, kritikarik gabe ez goaz inora.15 Oroz gain, euskalgintzaren eremu kontraesankorrean dauden ikuspegien bilduma egin nahi genuke hemen kontrako iritzi jarreren ñabardurak agerian jartzeko.
‎kultura etahizkuntzen dibertsitatea, gizarte mugimenduen dibertsitatea, antolakuntza moduendibertsitatea, ikuspegi eta planteamendu sozialen dibertsitatea... Gure lan honetan, arlo zehatz bat interesatzen zaigu: esperientzia sozio-ekonomikoen dibertsitatea.Esperientzia sozio-ekonomikoen arloa, jakina, beste guztiekin lotuta dago, eta garrantzi handiko tokia betetzen du.
‎23 Xavier Zubiriren idazlan gehienak Madrilgo Alianza Editorialean argitaratu dira. Gure lan honetarako gehien erabili ditugunak Sobre la Esencia (1962) eta Sobre el hombre (1982) dira.
2005
‎Aurrerantzean goranzko doinua eta isilune laburra direlako horiei koma ezaugarri esango diegu, edo besterik gabe, koma. Beheranzko doinua eta isilune luzea, bestalde, puntu ezaugarriak izango dira gure lan honetan, edo osterantzean, puntua. Horrela, bestelakorik esan ezean, puntuazio ikur jakin bietako bakoitzak zuzen zuzenean proso­ dia ezaugarrien multzoetako bat adierazten duela onartuko dugu hemen.
‎3 Gure lan hau are premiatsuagoa da, gure garaian ez baitira falta eta lehenago ere ez baitziren falta, zuzenbidearen atal hau gaitzesten zutenak, bere izatean izen hutsa besterik ez balitz bezala. Guztien aho mihietan dago Eufemoren esana, Tuzididesenean jarria:
2006
Gure lan honen aztergaiari begira, Historia Compostelanako ondorengo pasartea ikusiko dugu:
‎programako Hugo Cano, Iñaki Ciarsolo eta Unai Gartzia lagunei, Etor Telleriari, Oier Imazi eta Jose Mª Aguirre ri eta izendatu gabe doazen gure hainbat laguni. Guztiei dedikatu nahi diegu gure lan hau. Jakina, azpimarratu nahi dugu, lan honetan aurki ditzakezuen gauza onetan aurrekoen laguntza izan badugu ere, dauden AKATS GUZTIAK GEUREAK direla inolako dudarik gabe.
‎Bukatzeko, esan, gure lan hau beste hobe batzuk zirikatzeko hasiera izatea espero dugula eta, hutsuneak hutsune, lanerako tresna edonola ere.
2007
‎Zuek, irakurleok, eta gu egileok, aldi berean ari gatzaizkio lan honi hurbiltzen. Ez zuek, ez guk, ez dakigu oraindik zein izango den gure lan honen ildoa. Zuek, lana irakurtzeke duzuelako; eta guk, aldiz, idazteke.
‎Izan ere, intelektual baten emaitzak emankorrak izanez joango dira besteekiko ez adostasunek eta eztabaidek eraginda, iritziok pentsalari horren pentsamoldea landuaraziko baitute. Erakusle gisa, Piarres La, tteri buruzko gure lan hau, non jende ikasia baino ez zaigun agertuko irakaslearen sarekideen artean.
‎Torturaz... eta zehazkiago, TATen ekimenez, aurten sortu den Torturatuen Asanbladaz eta haren ekarpenaz. Ezin ahaztu honetan, jakina, gure artean lan honetan aitzindaria izan den eta aurten joan zaigun Eva Forest idazlea eta argitaldaria. Zeren torturaren ikusezintasunaren aurrean lekukotasunak jaso, bildu, landu eta argitaratutako bere ekarpenak ere kultur ekarpenak izan baitira zalantza izpirik gabe.
2008
‎berrelkarketaren kasuan euskal morfologiak eskura dituen elkarketa bi (§1.1) eta sintaxi hedapenaren kasuan izen baten sintaxi hedapena eta haren gaineko elkarketa bat (§1.2). Gure lan honetan agerian jarri nahi dugu tandem elkarteak bakarrak direla euskal morfologian: gainontzeko hirukoteak ez bezala, morfologi prozesu bakar batek sortzen ditu (§1.3).
‎Hamaika ikuspegitatik azter litezke bakea eta bakezaletasuna. Guk lan honetan gizarte mugimenduen ikuspegitik egingo dugu hurbilpena, eta horregatik, garrantzitsua da alor honetan bakezaletasunaz zer esan nahi den zehaztea. Mariano Agirreren definizioa1 gure egingo dugu horretarako.
2009
‎17 Atal hau egiteko, gure lan hau erabili dugu oinarritzat: Iriani eta Alvarez, 2003.
‎Hiru urtetan besterik ez zuen iraun Euskal Erria ikastetxeak; azkenean euskal etxearen eta kongregazioaren arteko ika mikak zirela eta, 1927ko abenduan ikastetxea itxi zen betiko. Gure lan honen helburuak gainditzen ditu historia horren azterketak. Edonola ere, Euskal Errian ematen zen hezkuntza eredua Euskal Echekoaren oso antzekoa zela esan dezakegu.
‎Kandelatxo bat piztu dela eta jende asko jarri dela hona begira? Bai, hori uste dut badela, gure lanari esker eta gure lan honek izan duen bozgorailuari esker. Guk hemen egin dugun guztiak komunikabideetan oihartzunik izan ez balu, ez zuen izango izan duen zabalkundea.
‎Lehenago ere esan dugunez, estilo hori funtsezkoa da euskal kantagintzak nazioaren sorreran parte hartu zuten gertaerak eta espazioak behin eta berriz azaltzeko eta kontatzeko duen beharra ulertzeko. Inolako konplexurik gabe, eta batez ere zehaztasun handiz, guk lan honetan aztertu ditugun eta gai horretaz diharduten kantek asmo didaktiko garbia dute: hamarraldi batzuk lehenago euskaldunei armen bidez kendutako duintasuna berreskuratzea.
2010
‎Guk gure lan honetarako igorlea izendatzeko esatari> erabili dugu (2 kapituluan) eta 3 kapitulutik aurrera esatari> edo enuntziatzaile> baliatuko ditugu, eta nagusiki enuntziatzaile, aurreko biak lotzeko duen erraztasunagatik (azalpenetarako, ikus aurrego Ducrot). Sermoien hartzaileei dagokienez, esan bezala, sermoilariak aurrez aurre daukana izendatzeko solaskide baliatuko dugu eta obra osoarena, Asteasuko sermoian presente ez dagoen auditorio zabal horri begira, enuntziatzaile kide.
‎153). Azken puntu honi gagozkiola, interakzionismo moten arteko bereizketetan, lehen motaren barruan kokatzen da gure lan hau; bestela esanda, mintzairaren eta giza instituzioen arteko interakzio espazioan. Horrela bada, mintzaira ekoizpenaren eta gizarte testuinguruaren arteko elkar mendekotasun harremana kontuan hartzen da, bi norabideetan gertatzen dena.
‎Horrek, noski, ez du esan nahi auzia erabakita dagoenik, baina auzia bederen arrazionalki eztabaidagarria da. Guk lan honetan ez dugu eztabaida horiek aztertzeko asmorik. Halere, gogora ekarri nahi dugu Humek egiten duen galdera bat:
2011
‎", 162, 2007, 71). Baina hori guk lan honi ezarritako mugetatik kanpo dago.
2012
‎Pertsuasioaren teoria zientifikoa, aldiz, gure ikerketaren gida nagusia izanik, aurrerago azalduko dugu sakonkiago. Hemen, hortaz, gaingiroki aipatu besterik ez dugu egingo, gero marko teorikoa osatzerakoan azalduko baitugu hobeto zertan den gure lan honetarako nagusi den ikerketa lerroa. Esan gabe doa, aipatuko ditugun ikerketa batzuk jakintza esparru bateko eta besteko osagaiak dituztela.
‎Postmodernismoaren interpretazio hori, Kortazarrek eta Aldekoak proposatutako definizioetatik gehiegi urruntzen ez dena, ez dator bat guk lan honen hasieran eman dugunarekin.180 Deskribatu ditugun itzulpenaren teoria postmodernoek gutxi dute pasibotasunetik eta axolagabekeriatik. Aitzitik, teoria gehienek itzultzailearen rol aktiboa aldarrikatzen dutela ikusi dugu, eta edozein itzulpenek literatura den sare erraldoi horren biziraupen eta eraldaketan duen erantzukizuna azpimarratu dugu.
Guk lan honetan bi diskurtso zati edo bi enuntziaturen arteko lotura dugunez aztergai (eta ez perpaus beraren barneko osagaiak), testu mailako kohesio prozedurak soilik izango ditugu kontuan. Beraz, kohesio prozeduren barnean, testu antolatzaileak ere aztergai izango ditugu, baina ez Larringanek (1995), nahiz Esnalek (2008) kontzeptu horren barnean aztertzen dituzten guztiak, testu mailakoak diren haiek soilik.
2013
‎Azken urteotan berriz ere eztabaidagai bihurtu den eta pil pilean dagoen ikerlerro batean kokatzen da gure lan hau. Diskurtso markatzaileez dihardugu artikulu honetan:
‎Ziur asko euskaraz bizitzeko pauso hori eman dezaten zerbaitetan lagundu diegu, ezta? Beraz, oro har, esanen nuke atsegina izan dela, aukera handia eman digula jendea ezagutzeko eta, gainera, poz handia izan dugula ikustean hainbeste heldu euskaldundu dela gure lan honetan. Euskarak zer egoera bizi du gaur egun?
‎Baina zerbaitetan ziur asko pauso hori eman dezan lagundu diogula, ezta? Orduan nik uste dut orokorrean esanen nuke atsegina izan dela, aukera handia eman digula jendea ezagutzeko eta, gainera, poz handia izan dugula ikustean hainbeste heldu euskaldundu dela gure lan honetan.
2014
‎Gero, taldeak abestiaren bideoklipa egin eta Youtube bideoak ikusteko plataforman eskegi du. " Guretzat lan hau benetan hunkigarria izan da; gertutik bizi izan dugu Abby gure umetxoa ere bihurtu zelako".
‎Esperientzia elebidunak lehenago hasiak ziren Euskal Herrian ikastolen bidez, baina guk lan honetan 1982 ikasturtea hartzen dugu hasierako erreferentzia gisa, garai horretakoa baita Euskararen Erabilera Normaltzeko Oinarrizko legea.
‎Dependentziekin etiketatutako corpus horretan 1.457 aditz eta 31.639 agerpendaude guztira. Gure lan honetan 30 agerpenetik gora duten aditzak landu ditugu (167).
‎Ikusiko dugu. Baina dantzatik abiatzen bada gure lan hau berehala egiten du bertsoekin topo. Eta dantzatik ikusiz beti, oraingo bertsolaritzari ditu bi hitz erran.
2015
‎—Tira, gure lan honen arriskuak dira horiek.
‎Esfortzua eginda ere, ez duzu inoiz ulertuko zer den guretzat lan hau.
2016
‎Vitoria Gasteizko gurasoekin euskararen transmisioaz eginiko ikerketa kualitatiboaren ondorio txostena – Aritza Escandon arabera egokienak aukera zitzaten. Lelo bakoitzak mezu bat transmititzen du eta gure lan honetan osagarritzat jo dugu informazioa zeharka lortzeko. Aurrerago leloen aukeraketa eta emandako puntuazioa ikusiko dugu.
‎Euskal Herriko kale erabilera hori hainbat herritan neurtu izan du Soziolinguistika Klusterrak eta lekuan lekuko emaitzak argitara emanik daude han hemen. Argitalpen monografikoei dagokienez oso kontuan hartzekoak dira, gure lan honen xedea kontuan izanik, Bermeoko, Gernikako, Lekeitioko, Ondarroako, Baztango, Altsasuko, Andoaingo, Errenteriako, Tolosako eta Zestoako kale neurketen emaitzak. Badira horietan izan ere, alde eta bereizgarri nabarien ondoan, amankomuneko puntuak.
‎1988ko apirilean datatua. Gure lan honen xedea ez da literarioki aztertzea. ETAko gudariei, egindako gorazarrezko eleberri hori.
‎Inguru diogu, 1996tik aurrerako datuetan, eta bereziki urteak bitartekoetan ezinbestekoa delako Espainiaz kanpo jaioriko etorkinen ondorengoen populazio kopuruen eragina zehatzago neurtzea guk lan honetarako egin ahal izan dugun baino.
2017
‎19 ez da ezinegon horren azterketa gure lan honen helburua, baina adibide gisa oso esanguratsua izan zen Sustatuko elkarrizketa hau: Euskararen mapa berrien premia:
‎Ez dugu gure ostetik jotzen zutenek baino askoz gehiago kobratzen, baina guri ez digute deitzen oso garestiak omen garelako. Gure arrakastarekin pozten direla esaten digute, baina gure lana hau dela onartu genuenetik, merezi gabeko kritika gehiegi jasotzen dugu.
‎Partekatzen zuten ahozko kultura sozial euskalduna aski zuten euskaldun izateari zentzu betea emateko51 Baina gauzak errotik aldatu dira geroztik, eta gaurko Euskal Herrian ez du behar adinako ahalduntzerik erakusten euskaldun izateko jarrera eta praxi linguistiko etnikoak. Auzi horixe da, hain zuzen, gure lan honen jomuga: alegia, euskalduntasun etnikotik nazionalera dagoen koska gainditzeko behar ditugun ahalduntze estrategiak ezagutaraztea.
‎ezkerrera a mugatzailea argi erakusten duten postposizioak(? §2.1), ustezko a mugatzailea erakusten duten postposizioak(? §2.2), eta ageriko mugatzailea inoiz izan ez arren betiere paradigma guztiak ondo bereizten dituzten postposizioak(? §2.3). Prolatiboa alde batera utziko dugu gure lan honetan, betiere mugagabea deitu izan den horren barruan azaltzen delarik.
‎noraino izan behar dute umeentzako liburuek zuzenak edo, nahi bada, «politikoki» zuzenak? Gizartean taldeen inguruan egiten diren txisteak islatzea, kasu honetan bezala, egokia da gure lan honetan darabilgun ikuspegi hezigarritik?
2018
‎Jendeak, zortzi ordu lan eginda, denbora librea du gero. Gure lan honetan zortzi ordu ez dira nahikoa; gehiago behar dira. Ni autonomoa naiz; gaixotasun bat eduki dut orain dela ez asko, eta nire pattal aldietan ere etorri egin behar izaten nuen.
2019
‎Eraldatzailearekin lerrokatu ote daitezkeen argi eta garbi jakiteko, aztertu behar da zenbait baldintza betetzen ote dituen. dizkie Lasak (2018: 101). hona hemen baldintza horiek, laburtuta eta gure lan honen premietara moldatuta:
‎Arloa sakonki aztertu ahal izateko, autorearen eleberri guztietako pertsonaien arteko harremanen xehetasunak kontuan hartu behar genituzke eta horrek azterlan honen mugak gainditzen ditu. Gure lan honetan eginiko ibilbidearen ondorio gisa, bigarren aldiko zenbait lanetan zentratuta, eta aztergai nagusi dugun eleberrian ikusiaren arabera, egileak sorturiko pertsonaien eta ahots narratiboaren erregistroari esker, uste dugu ekarpen guztiz estimagarria egiten duela genero indarkeriaren ezagutzarako, nahiz gizarte patriarkalari buruzko hausnarketarako. Bereziki, Floraren identitatearen ahultze eta menderatze prozesuaren errepresentazio literario guztiz arretagarria eraikitzeko gauza izan da, gehiegizko eskematismo parodikoan edo gehiegizko sotiltasunean jausi gabe, eta bai, aldiz, obra literario erakargarria sortuz.
‎Hortaz, gure lan honetan arreta berezia ematea erabaki dugu Saizarbitoriaren eleberrietan pertsonaia maskulino eta femeninoen arteko harremanetan iradokitzen diren mezuen zentzuari, bereziki, Bihotz bi. Gerrako kronikak (1996) liburua hartuko dugularik aztergai, berau delako, gure ustez, maitasun erromantikoaren izenean ematen/ pairatzen diren egoera, tratu txar eta kalteen gaiari modu agerikoan heltzen dien narrazio luzea.
‎Ohar praktikoen esparruan, azpimarra dezagun liburuaren 1999ko edizioa baliatu dugula, Erein argitaletxearen laugarren edizioari dagozkiola gure lan honetan zehar aurki daitezkeen aipamen guztiak. Era berean eta bukatzeko, ohartarazi nahi dugu testuaren bidez eleberriko protagonistaren izenik ezagutzen ez dugunez, eta ardatz nagusi denez Bihotz bi.
‎Beraz, gure lan honen helburua ez da soilik literaturaren inguruko azterketa bat egitea, gure helburua haratago joatea da. Zeharka, gai honen inguruko hausnarketa piztu eta bideratu nahi genuke eta guk ere emakumeon borroka honetan gure hondar alea gehitzea.
‎Are gehiago gertatzen da hori genero beltza eta genero ikuspegiari buruzko ikuspuntu kritikoek elkartu behar luketen bidegurutzea suertatzen denean. Javi Cillerok euskal eleberri poliziakoez eginiko doktorego tesian beharrezkotzat jo zuen alderdi horri heltzea, baina ez zion tarte berezirik eskaini, gure lan honetan baliatuko ditugun adierazpen interesgarriak egin zituen arren. Cilleroren adierazpenez gain, Gema Lasartek (2011, 2015) idatzi du genero beltzaren eta genero auzien intersekzioez aurrerago adieraziko dugun moduan.
‎Eskolari lotuta, gure lan honetarako interesgarria den beste ekarpen bat Arrue Proiektuarena da (Eusko Jaurlaritza, 2013). Bertan, Euskal Autonomia Erkidegoko LH4tik DBH2ra arteko ikasleeneskola giroko hizkuntza erabilerak aztertzen dira; hau da, euskara eta gaztelera zenbat erabiltzendituzten eta erabilera hori errazten edo zailtzen duten aldagaiak zeintzuk diren ikertzen da.
‎Ereduez ari garela, Lazarragaren iturriak eta irakurketak aipatu behar ditugu ezinbestean. Ezin dugu ziurtatu Lazarragaren ereduak guk lan honetara ekarri ditugun lekukotasunak edo beste batzuk izan ziren, baina litekeena da horiek ere, batzuk, bederen, tartean izatea.
‎• Gero, pertsona izenordainez baliatuz, 2 pertsonan, aginte esaldi konplexuagoak asmatu zituzten. Aurrekoekin batera osatzen dituzte guk lan honetan benetako aginduak deitu ditugunak.
‎Hala ere, ez dugu uste sorpresa handirik izanen dugunik. Gure lan honetan ikusi dugu hizkuntza osagarri batzuk oso modernoak direla: pertsona izenordainetan, zuek; eta aditzetan, konjugazio trinkoa eta zarete/ duzue motako adizki oro.
2021
‎Halako perpausak, gure lanean zein erlatiboak deituko ditugunak, tradizio luze luzea dute euskal literaturan, nahiz ez diren hain erabiliak egun euskara mintzatuan, eguneroko erregistroan behintzat; bai, ordea, idatzian. Aitzinago ariko gara perpaus horietaz (§ 31.4.4), bai eta Iparraldeko autore modernoek bereziki baliatu izan dituzten eta gure lan honetan bait erlatiboak deituko dugun motakoez. ariko Haien ondotik aztertuko ditugu korrelaziozko perpaus erlatiboak eta aurrekaririk gabeko galdera izenordaina duten beste batzuek haiek ere tradizioa baitute gure literaturan, luzeagoa edo laburragoa: Nor ere ikusiko baituzu han, hari emaiozu; Ekarriko diot nori ere erranen baituzu; Ez dago nork egin dezan horrelakorik.
‎gramatikariek irizpide desberdinei eman diete garrantzia predikazio egituren sailkapenak egiteko unean. Guk lan honetan egitura hauen ezaugarriak azaltzeari emango diogu bereziki garrantzia.
‎Andrea gaixotu egin zen, eta azkeneraino zaindu nuen. Tira, nireganako tratua ez zen inoiz guztiz zuzena izan, baina nire besoetan hil zen, eta une horretan ikasi nuen gure lan honek asko duela afektibitatetik, fisikoak ez diren behar eta gabezia asko asetzen ditugula. Bakardadea nire baitan ez ezik, zaindu izan ditudan horien baitan ere ikusi dut sarritan.
‎Militar jubilatuak edo tropen agintean ez zirenak (farmazeutikoak, musikoak, etab.) Ainplikatugabeak@ bezala kontatu ditut: etsaiari mina emateko eta indarra erakusteko helburu errazak ziren, baina, gure lan honetako irizpideen arabera, Ainplikatu@ edo Ainplikatugabe@ kategoria biktimen erantzukizun zuzenari doakio eta ez Erakundeak atera (edo atera uste) abantailari.
‎nik neuk ez ditut banan banan komunikatu denak bildu eta osoki irakurri, artxiboetan egin behar den lan sakona ez baita haboro ene gaitasunen artean. Zuzendu behar diren hutsuneak badira gure lan honetan.
Gure lan honen hipotesi nagusia hauxe da: ETAn haustura etiko eta estrategikoa gertatu dela garaian, baina aktibitateak iraun zuela aspaldiko ondare militanteari lotua.
‎Eskuratu aditz hau izango da, hain zuzen ere, gure lanaren mugetako bat: nekez bada ere, oraindik adiera fisikoari eusten dio, eta badugu gure lan honetan pilota eskuratu alkatetza eskuratu bikotea aztertzea.
‎Oraingo itzultzaile taldean sei lagun izan gara era finkoan jardun dogunak: Ramon Irizar, frantziskotarra, Biblian aditua; Dionisio Amundarain, beneditarra, EaBren itzulpen lanetan Koordinatzaile izan genduana; hil berri den Eustasio Etxezarreta, Donostiako eleizbarrutiako Liturgi arloko Ordezkaria eta gure lan honetan koordinatzailea; Jesus Mari Arrieta, Tolosako Parrokoa; Jose Mari Rementeria, Ondarroako Parrokoa; eta neu (Lontzo Zugazaga), orduan Eleizbarrutiko Katekesirako Ordezkaria eta Getxoko Andra Mariko Parrokoa. Azken aldi honetan, Donostiako Liturgiarako Gotzain Ordezkari barria izanik, Unai Manterola gehitu jaku; beronen esku egon da" musika testu" guztiak sartzea, bai" batukoak" eta baita" bizkaierakoak" be, eta liburuaren argitaratze lanen ardurea.
‎XX. mende amaierako poeten artean Meaberen belaunaldikotzat jo genitzake Aurelia Arkotxa (1953), Itxaro Borda (1959) edota Tere Irastortza (1961) idazleen ekarpen poetikoak; halere, Meabek haiekin partekatzen dituen alderdiak eta ezberdintasunak aztergaitzat hartuko dituen lan kritikoa garatzeke dago, tamalez. Gure lan honen asmoa ildo horretan urrats bat eman eta Meaberen lan poetikora hurbiltze kritiko monografikoa egitea da, geroagoko ikerketa konparatuei oinarria eskaintzeko helburuz. Gisa berean, nabarmena da emakume idazle eta bereziki poeten kopuruaren igoerak estilo eta molde askotariko idazleak ekarri dituela:
‎Miren Agur Meaberen poesiagintzan gune tematiko horiek garrantzi handia badute ere, ez dago ahanzterik bestelako gai ildo aski finkoak nabari ditzakegula bere poesian, gure lan honetan behar bezala azaldu ez ditugun arren. Horien artean bizpahiru nabarmenduko genituzke nagusitzat:
2022
‎Proposamenak akademiako eta akademiaz kanpoko egile feministek garatutako ekarpenetako asko biltzen ditu, horiek gabe gure lan hau pentsaezina bailitzateke. Dena den, formulazio orokorraren eta ekarpen horiei buruzko bana banako gogoeten iturburua bizipen enpiriko jakin bat da; hau da, Euskal Herriko komunitate ekintzaileetako indarkeria sexistaren analisia, ekoizpen narratiboen teknikaren bidez egina.
2023
‎Hemen, gure lan honetan, proposatutako bi bibliografiak oso aberats eta lagungarri izan, antzerki obra dugunez aipatzen, gure lana osatzeko beste iturriak beharrezkoak izan ditugu. margarita, nafarroako erregina(). Antzezlanak eta gutunak 232
‎Ikasle kanpotarrek eta oro har arazoak dituztenek ikas badezakete, ez dugu ikusten inolako nekerik irakasleek ere ahoskera zuzen horiek bereganatzeko. Betiere pentsatu behar dugu, gure lan honek hartzen duen eskualdean hagitz ongi bereizten direla hots horiek.
‎Beraz, bi definizio horien ekarpenak bateratuz, gure lan honetan hezkuntza inklusiboa aipatzean, honako definizio honi egingo zaio erreferentzia: ikasle guztien ikaskuntza eta parte hartzea oztopatzen duten faktoreak gutxitzera zuzendutako amaierarik gabeko prozesu multzoa.
Gure lan honetan ere, ikastoletako kultura eta hizkuntza aniztasunak dakarren aberastasun eta problematikari erreferentzia egin zaio. Horregatik, atzerritar jatorria duten ikasleez eta kulturartekotasuna, euskal kultura eta euskara erreminta integratzaile moduan erabiltzen duen hezkuntza inklusiboaz hitz egitean, EHIEren" BIHAR:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia