Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 719

2000
‎Gaztetan, lagunen arteko elkarrizketetan, maiz egiten genion barre jende helduak, ustegabeko topaketetan (autobusean, igogailuan, medikuaren itxaron gelan...) eguraldiaz mintzatzeko agertzen zuen joerari. Gure iritzi adoleszente murritzean, zerbait adierazteko hitz egin behar zen. Zer esanik ez bazegoen, horrelako berriketak denbora alferrik galtzea besterik ez ziren.
‎Nazio nortasunen kasuan, gure iritziz, ezberdina da taldeari kohesioa ematendioten ezaugarri historiko eta kultural enpirikoen eta taldearen autopertzepzioarenartean sortzen den harremana. Alde batetik, nazio estatuen ezarpenetik eratortzen dirennazio nortasunen kasua dugu:
Gure iritziz, hedabideen jarduera eskema honetan kokatzeak, alde batetik, talde nortasunak eraikiak direla azpimarratzea ahalbidetzen digu (subjektuek berenarteko harremanetan eraikiak), aldi berean aldez aurretiko osagai estrukturalenpresentzia ahaztu gabe.
Gure iritziz, datu hauek argiro erakusten dute euskal nortasunaren mota ezberdinenexistentzia. Egituraketa politiko administratibo bereizgarririk ez duen Ipar EuskalHerrian, euskal nortasunak esangura etnikoa du gehienbat, bereziki hizkuntza etajatorriari lotua.
‎Bestalde, unibertsitateetan, jakintza espezializatuen garaiotan, ikuspegi zabalaeta integratzailea eskainiko duten ikastaroak falta dira, gure iritziz. UEUren baitanFilosofia Sailak, besteak beste, espazio hori bete dezakeela iruditzen zaigu.
‎Horren ondoren hasiko litzateke gukmahaigaineratzen dugun prozesua, hots, proiektu politiko bat gauzatzearena. Horretarako, gure iritziz, ezinbestekoa da gizartearen parte hartzea, gizartearen sektoreguztiena, herritarrena zein sindikatu, gizarte mugimendu, Udalbiltza eta abarrena.Ezinbestekoa da, baita ere, alderdi politiko guztien artean proiektu hori jorratzea etalantzea, ezinbestekoa den bezala, denen artean, alderdi abertzaleak ere berenproiektua gauzatzea, momentu historiko honetan horixe baita eskatzen zaiguna etaeg... Guk, jeltzaleok, geure ahalegina egin dugu ponentzia politiko baten eta horren gehigarriaren inguruan, eta nikuste dut beste alderdiek ereegina dutela (EAk egin du, eta badakit EH ere lehenengo proposamena gehiago lantzeko asmotan dabilela).
‎Markel Olano (EAJ PNV): Gure iritziz, Euskal Herria Atturri eta Ebrorenarteko lurraldea da. Momentu honetan instituzionalki hiru gunetan banaturik dago, alde batetik Erkidego Autonomikoa, bestetik Nafarroa eta beste aldetik oraindikkonfigurazio instituzionalik ez duen Iparraldea.
‎Bestalde, hain zuzen ere, eszenak garatzeak eta eszena horietan gertatutakoinprobisazioek subjektuari berari buruzko gauzak ezagutzea ahalbidetzen diote, bestela zaila gertatuko litzaiokeelarik. Gainera, gure iritziz, ezaugarri honek talde psikoterapia ere ahalbidetzen du, eta berez ez da psikodramaren berariazkoezaugarria. Taldekako psikodrama analitikoan, aldiz, bere eragina biderkatzenduen kualitatea da.
‎Hauxe da, gure iritziz, psikodraman katarsia ahalbidetzen duen ezaugarria.Horrela, prozesu mental batean pentsa dezakegu, non subjektuak kanpo mundukopertsonengan proiektatzeagatik (kasu honetan rol bat burutzen duten taldekideak) benetako objektu horiek bere barne munduko pertsonez inbestitzen dituen. Martinez Bouquet en iritziz, subjektuak bere irudimenezko eszenako pertsonaien lekuahartzera behartzen ditu taldekideak.
‎Egia dalako, emandezagun gauzak sakonki aldatu dirala berrehun urte huntan. Hizkuntzari buruz, gisadanez, gure iritziak eta jokabideak (eta erresumak) aldatu egin dira? (1966c:
‎Azken kasu honetan zaila izango da nazioaren irudia gizartean zabaltzea, zeren lehen azaldu dugunez, aipatutako prozesu nazionalak ez baitu, besteak beste, hezkuntza sistema bezalako tresnarik. Beraz, hori lortzeko, beste bide batzuk aukeratzeaz gain (prentsa, folklorea, etab.), nazionalismoak hezkuntza sisteman izango du borroka fronte garrantzitsuenetariko bat (hauxe da, gure iritziz, euskal nazionalismoaren kasuan gertatzen dena). Gero aztertuko dugun kultura eta nazionalismoaren arteko lotura estuak bultzatzen gaitu hau esatera, Gellner ek dioenarekin bat eginez:
‎22 Ikus daitekeenez, Estatu nazioaskodunen kasua alde batera utzi dugu. Gure iritziz,. Estatu nazioaskodun, aren formula hori, hainbat kasutan behintzat (gertukoak adibidez), egoera gatazkatsuak indargabetu nahirik Estatua kolokan jar dezaketen prozesu nazionalak estaltzeko erabilia izan da; guk, hain zuzen, kasu horiek itzaletik atera nahi ditugu geure analisirako. Azkenean ez dira faltan izango, aniztasuna onartu arren, honako argudio honen antzekoak:
‎Konstituzio honetan irakaskuntzaren auziak zuen lege tratamenduaren azterketa guztiz funtsezkoa da, gure iritziz, gero eraikiko zen hezkuntza sistema nazionalaren zutabe nagusi batzuk aldarrikatzen zituen neurrian eta liberalismo espainiarraren joera uniformizatzailearen oinarrien berri emango digun heinean. Izan ere, irakaskuntzaren arazoa aparteko garrantzia duen jauzi kualitatiboaren testuinguruan ulertu behar da:
Gure iritziz, hemen azpimarratu litzatekeen errealitatea honako hau dugu: aipatutako ezaugarriak zituen Estatuak, kontrolaturiko sarearen sorrerari ekin nahi zion, sare hori guztiz funtsezkoa zelarik,, batasun nazionala?
‎Mendearen lehenengo erdialdean gertaturikoaren azalpen azkarra egin badugu, mendeko lehenengo berrogeita hamar urteetako zipriztinak azalduz, oraingo honetan hurbilpen sistematikoagoa egitea merezi duela uste dugu. Beraz, egituratzen ari zen sistemaren zutabe nagusiei banan bana helduko diegu, horiek baitira, gure iritziz, edonolako alternatiba edo jarrera kritikok (euskal nazionalismoarenak, adibidez) egin beharreko hori pentsa zitekeen behintzat analisiaren ardatzak, nahiz hezkuntza sistemaren barruan jokatzeko (lor litezkeen kontrol aukerak zirela medio), nahiz bultza zitekeen eraldaketaren bila joateko, edota beste hezkuntza sistema bat eraikitzeko ere.
‎izenaz ezagutzen zenak izango zuela berriro. Itxuraz administrazioaren inguruko jokoaren barruan joan etorri gisa uler daitekeen honek badu, gure iritziz, garrantzia duen eta kontuan hartu behar izango den elementu adierazgarri bat. –Fomento?
‎Ez dugu uste, eta hemen bat egiten dugu Gellner ekin Kedourie k dioenaren aurka, nazionalismoak nazionalismo espainiarrak kasu honetan (edota Estatuaren nazionalismoak, nahi izanez gero) homogeneitate hori inposatzen zuenik. Aldiz, gure iritziz, homogeneitearena gizarte berri hori eraikitzeko nahiak zekarren edo sortzen zuen beharra zen; baina homogeneitate horrek nazionalismo moduan azalduz bukatu zuen, nazioarena baitzen modernotze prozesuan behar zuen Estatu motaren Estatu Nazioa zutabe ideologiko legitimatzaile nagusia. Zentzu horretan, zentralizatu eta uniformea zen hezkuntza sistema nazionalak funtsezko zeregina bete zuen, erabat monolitikoa zen hezkuntza sistemak ahalbideratu baitzituen gizarte modernoaren eraikitze baldintzak.
2001
‎Aldiz, Barru eta KanpoFokalizazioaren arteko desberdintasunik nabarmenena fokalizatuan egongo litzateke. Horrengatik, gure iritziz, Bal ek proposaturiko bereizkuntza honek argitasun ugari ematen dio arazoari, eta hasiera batean hemen erabiltzen den hitz mordoak zailtasunik sor badezake ere, azterketa praktikora pasatzen garenean argigarri gertatzen da.
‎108 zenbakiko balkoia, odol koagulatuz mantxatutako adokina (2 eta 3 kapituluetan), adokin bustia (4 kapituluan), eta arkupeak (5 kapituluan). Gure iritziz, narratzaileak azken elementu hauek bereizteko eduki dezakeen arrazoia ihesaren planoa eta bertan gertatzen den heriotza behin eta berriro irakurleari gogoraraztea izango litzateke.
‎, azterketa honetan azterkizun genuen nobela trinkoaren iruzkin partziala besterik ez dugu egin. Aipatzeke geratu diren alderdiak onartuz, honelako nobela baten irakurketak iradoki ditzakeen irakurketa anitzen artean gure iritzirako nobela honetan pisu handiena duen alderdia azaltzen saiatu gara: kontaketaren ezintasuna, hain zuzen ere.
‎Laugarren nobela honetan, nobela irakurtzen hasi orduko igartzen den saio literario ausarta egin du Saizarbitoriak. Hamaika pauso, gure iritzi apalean, Saizarbitoriak orain artean egin duen ahalegin anbiziosoena gerta daiteke, nobelaren beraren luzeraz haratago, kontaketa biribila, oso" lotua" eskaintzen digulako. Forma eta egitura literario berri bat egiten saiatu da egilea, bere hitzak erabiliz" abentura literario" berri bat.
‎Pertsonaien atal honekin amaitu baino lehen, pertsonaia nagusienen, hots, Daniel Zabalegiren eta Iñaki Abaituaren taiuketa narratiboaz bi hitz esan nahiko genituzke. Gure iritziz, pertsonaia hauen sendotasun deskriptiboa eta garapen narratiboa benetan nabarmenak dira. Beste hiru nobeletan baino ahalegin handiagoa dago azken nobela honetan pertsonaien taxuketari dagokionez.
‎Erantzuna ez dago, gure iritziz, arrazoi ez literarioetan ere, eta zentzu honetan, liburu honen argitalpenaren inguruan sortutako iskanbilek (zentsura arazoak zirela medio), edo zenbaitzuek nobelan ikusten zuten mezu politikoak zailtasun handiak izango lituzke oraindik gaur egun duen harrera ona azaltzeko. Halaber, euskal literaturaren irakurleriaren motibazioak ezagutzen ez ditugun une honetan, harrera honen arrazoia betebehar akademikoetan ikusteari ere sinpleegia deritzogula esan behar.
‎Zuzendaritza batzordean bi espainiar daude, gure iritziz integrazioa alderantziz egin behar baita: Espainiako GKEek beren egituraren barruan etorkinak sartu beharrean askotan apaingarri hutsa izaten baita hori guk nahiago izaten dugu espainiarrak ATIMEn sartzea, gizarte honetako proiektu komun eta pluralean sinesten baitugu.
‎Barrene Barreneten modu sistematikoan eta era guztietan landu dira ikas estrategiak, aurretik premisa bat genuelako. Gure iritziz, ikas estrategietan instruitzeakareagotu egin luke ikas prozesuarekiko ikasleen atxikimendua, eta bultzatu egin lituzke ikasleak ikasgelatik kanpo ere beren hizkuntz trebetasunakerabiltzera. Oraindik goiz da, gure lan hipotesia baieztatu den ala ez esateko, etagure atazek espero genituen fruituak eman dituzten ala ez jakiteko.
‎Horrek ez du kentzen auto-ikaskuntzaren inguruko debatea ireki egin behardela uste izatea, eta baita esperientziak garatu ere: gure iritziak argitu, auto-ikaskuntzak euskalduntze alfabetatzean zein betebehar duen zehaztu, moda kutsuaalde batera utzi eta benetan garia eta lastoa ondo bereizi... Orain arte gure artean, hau da, AEKn?
‎Askatasun pittin bat irabazi dugu. Mingarri zitzaigun zerbaitez gure iritzia, gure kontra iritzia, gure iritzi eza, gure iritzi ñabarduraz pikardatua, azaldu beharretik begiratzeaz gain, bertzelako gai eta kezkezaritzera behartuko baikaitu.
‎Askatasun pittin bat irabazi dugu. Mingarri zitzaigun zerbaitez gure iritzia? gure kontra iritzia, gure iritzi eza, gure iritzi ñabarduraz pikardatua, azaldu beharretik begiratzeaz gain, bertzelako gai eta kezkezaritzera behartuko baikaitu.
‎Askatasun pittin bat irabazi dugu. Mingarri zitzaigun zerbaitez gure iritzia, gure kontra iritzia, gure iritzi eza, gure iritzi ñabarduraz pikardatua, azaldu beharretik begiratzeaz gain, bertzelako gai eta kezkezaritzera behartuko baikaitu.
‎Askatasun pittin bat irabazi dugu. Mingarri zitzaigun zerbaitez gure iritzia, gure kontra iritzia, gure iritzi eza, gure iritzi ñabarduraz pikardatua, azaldu beharretik begiratzeaz gain, bertzelako gai eta kezkezaritzera behartuko baikaitu.
‎Obabakoak liburuaren ondoren, gauzek berdin jarraituko al dute euskal literaturan. Galdera zaila, baina erantzuten ahalegintzea merezi duena, etorkizuna azti gisaantzematen hasteak dituen arriskuak ahaztu gabe. Eta, gure iritzi apalean, hemendikaurrera ez dira gauzak berdinak izango gure narratibagintzan. Ahaleginduko garazein alderdi aldatuko zaigun adierazten, labur antxa bada ere.
‎Zer dela eta elkar harrarazi digu U. jaunak? Gure iritzien ezberdintasuna gutxitu egin du denborak, egia esan. Baina, dakidanez, behin bakarrik adierazi du hori Aita Villasantek, hainbeste aldiz aipatu dugun Euskeraren zenbaki honetan, hain zuzen ere.
‎Eta bitara gerta daiteke hori: gure iritzi berekoak direlako ala ez direlako. Progresismoa zokoratu baldin badute azkenean, gure xinplekeriari egingo diote barre, eskua luzatze hutsarekin ilargia harrapatu ustean genbiltzan haurrak ginelakoan.
‎Hau da, maitatzea indar pasiboa da bere ustez, maitagaia da maitatzearen kausa42 Ez dut uste gurarien zirkulua horrela hasten denik. Gure iritzia, esan dugunez, beste hau da: lehenbizi, guraduna da; gero guradunaren gurako guragaia aurkitzea; eta atzenik, guragaira joz lortzen duen pozezko atsegina.
2002
‎Hori argi ikusten da iritzi inkestetan alderdien sustenguaren eta herritarren iritzien artean dagoen aldean. Gure iritziz, prozesu honek gizartean hedatzen eta indartzen bada baino ez du izango aurrera egiteko modurik. Guk ez dugu Ibarretxe bide honetatik ikusten.
‎Pertsonalki eta publikoki esan diegu hori. Nahiko bilera izan dugu Aralarrekin, haiek pentsatzen dutena ezagutzen dugu, baita haiek gure iritzia ere. Gure harremanak lagun gisara hautsi ditugu eta haiekin gehiago ez biltzea erabaki dugu.
‎Lasagabasterrentzat (1989: 339), Gure iritziz, gehiegizko intertestualitate horrek eragozten du eleberriak behar bezala funtzionatzea. Irakurleak, aurkezten zaion joko literarioak hasieran erakartzen badu ere, Manu militariren labirintoan galtzeko arriskua du. a.2) Arantxa Urretabizkaia (1947) 3
‎Euzkerea berpiztuko ba" da, gaurko indarra eztau galdu biarko, gure eretxiz, bestela ¡ betiko ondatuko da Euzko Errijarentzat!...
Gure eritxiz; euzkera galtzen ba" dogu, eztogu euzko gogorik berpiztuko, ezkara azkatuko.
‎Ona" Larreko" maitagarrijaren aspaldiko lelo zuurra. Ta ona urrengo egingo dan Euzkel idazlien Batzarrerako gai jaso ta beñena, gure eretxiz.
‎Geuk be, ostera, siñismen arazuak eurek baizen azaletik darabilguz. Areik gure eretxiz, zatar eta gaizo batzuk dira; baña beste enparauok be, eztaigun uste izan aingeru zuri ta garbi garianak.
‎Gero, deskriba dezagun kritikatu nahi dugun jokaera edo egoera, lehen pertsonako mezuen bidez: gure iritziak dira, ez gehiago eta ez gutxiago.
‎1993ko EAEko Kooperatiben Lege berria kontzentrazio eta nazioarteratze prozesu horientzako lege marko egokia sortzen ahalegindu da, BatzarOrokorraren eskuduntzak murriztuz eta erabakiak goragoko mailetan kontzentratzea ahalbidetuz; horrela, organo zentralek erabaki gehien gehienakbaldintzatzen dituzte. Egoera horren aurrean, gure iritziz, beharrezkoak dirazenbait neurri sozial zuzentzaile, sistema osoaren hierarkizazio hazkor horiorekatzeko.
‎hots, beharrezkoa da ekonomia sozialeko enpresetako langileen eta gizarteko gainerako langileen arteko lotura, harremana.Halatan, aintzat hartzekoa da sindikatuek lan sozietateen barnean arazorikgabe funtzionatzeko aukera. Gure iritziz, gizarte kooperatiboetan auzi sozialei (gizartearen beharrei) lehentasuna ematen dien politikak nahitaez baimendu eta bideratu behar du aukera sindikal ezberdinen ezarpena.
‎Zenbait azterketa enpirikok (Cooke, 1998) erakusten dutenez, enpresen arteko kooperazioa ez da berez sortzen; aitzitik, hasieran ez da kooperazioa existitzen normalean. Beraz, gehienetansustarazi egin behar da kooperatzeko beharra, ikaskuntza prozesuak bultzatzendituzten ekimen politikoen bidez. Gure iritziz, bakarrik botere politikoa da gaienpresen arteko kooperazioa bultzatzeko, xede kolektibo eta nazionalak lortzekoasmoz. Sektore publikoak erakuts diezaieke enpresei beharrezkoak direla epelaburretik harantzago begiratzea eta maila indibiduala gainditzea.
‎Historialariok eztabaida luzeak izan ohi ditugu gure lan eremua non bukatzenden finkatzeko orduan, eta asko dira norberak bizi duen garaia historiatik kanporadagoela uste duten ikertzaileak. Ez da hori, noski, gure iritzia, baina bidezkoairuditzen zaigu aukeratu dugun denbora epearen nondik norakoak azaltzea. EuskalUnibertsitatearen aldarrikapena luzeagoa bada ere, euskararekin duen lotura1975/ 76an azaldu zen.
‎batetik, ongi egituratutako talde handiak, aurrekontu handia kudeatzen dutenak eta kalitate gorenekoargitalpen ugari ateratzen dituztenak, eta bestetik, baita ere talde txikiak, doi doiproiektuak eskatu ahal izatera iristen direnak, eta nazioartean eragin handiegirik ezdutenak. Hala ere, gure iritziz, ez dago alde handirik euskarazko taldeen eta erdarazko taldeen artean. Horretan gauzak asko aldatu dira, irakasle euskaldunakheldutasunera iritsiz joan diren heinean.
‎Zentzu horretan, gure iritziz, unibertsitate publikoak ez du gizarte elebidunbaten isla izan behar bakarrik, hau da, ez bakarrik gizartean gertatzen dena apurbat islatu, eta, beraz, gizartean dauden tentsioak eta arazoak ere unibertsitateanizatea?; aitzitik, urrats bat aurrerago joan behar du, apur bat aurretik euskararennormalkuntzan eta euskararen zabalkuntzan. Beraz, berriro diot, nik ez dut hortazezer esango, Mikel Aizpuruk azaldu baitu gure historia.
‎Hor zeharo disolbatu zen kareharrizko harlauzatxomehe bat izan ote zuen, edo enbor edota oholtzarren bat? Gaur egun horrentzat ezdugu erantzunik, nahiz eta, gure iritziz, egurraren erabilera uste baino arruntagoaizan (trikuharrien ganberak enborrez zeharkatuz eta hauek harkoskoz sendotuzestalki gisara, edo beste batzuetan ganberaren aldeetako harlauza baten ordezjarriz, etab.). Horren frogak hainbat tokitan daude: Monte Areo (Asturias), TresMontes (Bardeak), Peña de la Abuela (Soria), Collado Mallo (Errioxa), etab.
Gure iritziz, ikerketaren beharra bereziki azpimarragarria da pentsamendupedagogikoaren arloan. Agian, salbuespena da Unamunoren kasua, bibliografia zabala duelako.
‎Hau argitaratu zen EHUko liburu batean (hortaz, etxetik hasiko naiz), Jose Ramon Zubimendik aski ongi bildu zuen gisa: " Bada, gure eritziz aipatu arrazoiak berdin berdin balio du hemen ikertzen den denboraldirako, zeinetan gertatzen bait da, lehen esan bezala, baskoin protoplasmikoaren leherketa eta eztanda ikusgarria: behionlako mundo euskaroide haren agerpen eremu zabal berberara gutxi gorabehera hedatzen den eztanda, alegia.
2003
‎«Aurkaria konbentzitzeko alta, iritzi publikoa gure alde behar dugu. Guk iritzi bat dugu gure aurkariaz, baina gure helburua erdiesteko iritzi publikoak aurkariaren jarreran eragin behar du. Lehen helburua iritzi publikoa gure dinamikaren alde jartzea da, beraz.
‎Bat bateko gauza izan al da? Ez bada hala izan, zergatik ez deitu lehendabiziko egunean informatzeko eta esateko gure iritziak kontuan hartuko zituztela" kolaboratzaile birtual" izan arren.
‎Hori interesgarria da, entzuteko prest dagoenarentzat. Gure iritzia bera ez da apartekoa. Esateko moduan dago bertsolaritzaren muina.
‎Sasoi batzuetan zalantza bat sortzen da gai edo termino baten inguruan eta euskalgintzan ari den jendea, itzultzaileak, normalizazioan dabiltzanak kezkatuta ibiltzen dira. «Inoiz guri ere heltzen zaizkigu horrelako zalantzak, inon argituta ez daudenak eta guk ere askotan ez dakigu edo gure iritzia ematen dugu beste barik», jakinarazi digu. «Denok dauzkagu gure zalantzak, guk ez dakigu dena, guk ere gure harremanak egiten ditugu gauzak konpontzeko», gaineratu du.
Gure iritziz, bertsolaritzak, bere indar bizian iraungo ba du, bi entzule mota auek: baserritarra bezela kaletarra, kontuan artu bearko ditu.
‎Oskillaso, Gernikan, Saraspe auzokoa zen, eta handik hurbil dago Lurgorri auzoa. Gure eritzian hortik atera zukeelakoa dugu Arrigorrieta hiri izen literarioa. Idazlearen jaioterriagazko atxikimendua aipatua dugunez, ez gara honetan gehiago luzatuko. f) Dialogoen bizitasuna, entretenigarritasuna, ugaritasuna eta sinesgarritasuna da beste ezaugarri argi bat, hemen horrezaz luzatuko ez bagara ere.
‎1 Berak emoten ditu horren ganeko argibide batzuk hasierako atalean. dau barruan lehen ez ebala h rik idazten, baina orain bai. Gure eretxiz, gaur egun dituan ezaugarriak prozesu baten betetasuna adierazoten dabe, eta hori testu osora zabaltzeari eretxi deutsagu zuzenena. Bada hirugarren arrazoi bat be:
‎Hona inkestaren beste ondorio bat: lehenago baino diru gehiago daramagu poltsikoan baina, gure iritziz, kopuru berak denbora gutxiago irauten du orain.
‎Euroaren alderdi onuragarriak, gure iritziz
‎Euroaren alderdi onuragarriak, gure iritziz
‎: jokamolde asertiboa praktikan jarriz, gure iritzi eta asmoak zuzen, bihurrikeriarik gabe azalduko ditugu, antsietaterik eta beldurrik gabe, zigor edo amenazo planteamenduak zokoratuta.
‎Izatez Aizpururen ustez (2002: 228), Euskal Herriko erdarazko historiografiak ere ez du erreferentzialtasun handirik lortu, nahiz, gure iritziz, euskarazkoaren aldean aski egoera sendoan dagoen. Guk euskarazko historiografiak erdarazkoak duenaren antzeko erreferentzialtasun bat erdietsi gura genuke, ez gehiago, ez gutxiago.
‎kartillak, historia ofizialak eta santuen bizitzak), eta aitortu behar da iraganak aberastu egin duela kultura hitzari buruzko ekarpen kontzeptuala; baina hori aitorturik ere, gaur egun beharrezkoa da kultur fenomenoa eta prozesua oroko rrean gaurkotzea bere abiapuntutik beretik, hots, gizabanakoarengandik abiatuta, helmugaraino iristeko edo kultur politika bururaino eraman arte, hots, gizabanakoarenganaino. Horretarako, gure iritziz, hauxe guztia birplanteatu beharra dago: kultura hitzaren erabilpena, kultura aztertzeko erabilitako kontzeptuak, beste arlo batzuetara gertatu diren desbideraketak ezabatzea (ekonomia, ikuskizuna, engainua...) arlo horiek kulturaren bizkarroi edo parasitoak baitira, eta, jakina, gure ondorio operatiboek ez dute zerikusirik Administrazioek, Komunikabideek eta kultur ekoizpenak, oro har, eginiko jokaerarekin, eta, herri baten kulturari buruz ari garenean bereziki interesatzen zaigun aspektua da kulturaren izaera pertsonala eta eskubide naturalak aintzat hartu behar direla herri horren identitate kolektiboan barneraturik, bere eskubide kolektiboaren iturri eratzailea izatera pasatuz.
‎Eta, ondorioz, unean uneko soluzioak lortu dituzte. Gaur egun, gizadiak duen eboluzio mailan, gure iritziz, ez gara behar bezalako soluzioetara iritsi pertsonak jokabide zuzena eta orekatua izan dezan identitate alorrean. Estamentu batzuek jokatzen segitzen dute gaindituak dauden egoeren arabera.
‎Gainera faxista berba hori ez dut gogoko. Eskuindarrak dira, gure iritzien bestelakoak dituztenak, baina fede oneko jendeak.
2004
‎Egunez egun, Eginek »garai hartan han lan egiten nuen nik» tarte handia eskaintzen zion borrokari. Informazioa ematen genuen, gure orrialdeak eskaintzen genizkien langileei, gure iritzia ematen genuen eta salaketak egiten. Euskaldunako langileek lan hori ikusten zuten, eta eskerrak ere eman zizkiguten, egunez egun garai hartan, eta lekukotasun honen berri ematen ari denaren aurka egin zen bista judizialean ondoren.
‎Gure barrenak, segun eta ze harrera emozional ematen dion edozein asunto berriri, aldeko edo kontrako iritzia eraikiko du. Gainera, gure iritzi hori, errepikatu egingo da" berri" emaile horrek denboran zehar esaten duen beste edozeren aurrean. Gaia hau edo bestea izanda ere, gure jarrera, denbora luzean gutxienez, aurreikusita dago.
‎Aurrera joan baino lehenago, alta, komeni da zehaztapen bat egitea. Erlijioaz berba egitera abiatzen garenean, gutariko askok ohitura dugu aldez aurretik argi uzteko ez garela sinestun, hori egitean, gure iritziek objektibotasuna irabazita dutelakoan edo. Nik neuk zalantzan jartzen dut erlijio jakin baten ikusmoldeari eutsi ez izanagatik, ezinbestean, pertsona objektiboagoak, arrazionalagoak edota toleranteagoak garela.
‎Planteatu zaigun kasu honi legezko testu hori aplika dakioke, gure iritziz, baina hitzez emaniko informazioaren egiazkotasuna frogatzea zaila izango litzateke epaiketan.
‎Bigarren galderari dagokionez, gure iritziz eraikitzailearen atzerapenak eraginiko kalte ordainak erreklamatzeko modukoak dira (Espainiako Kode Zibileko 1100 artikulua), dela indemnizazio gisa, dela ordaindu behar izan diren alokairuko errentak berreskuratzeko.
‎Alde horretatik, soinean itsatsirik daraman konnotazio hori kontra dauka hitz horren gure erabilerak. Nolanahi ere, gure iritziz, ez da tresna teoriko kamutsa kontraesanez jositako gizarte ehunak ulertzeko. Zentzu horretan, orekarik amesgarriena bera ere ez dugu ahantzi behar gizarte indarren arteko oreka dela, ez kontraesanik gabeko mundu ideala.
‎Hizkuntza komunitate desegin baten sustapen antropologikoa gizarte eragiketarik korapilatsuenetakoa dela iriztea, ez dirudi oso iritzi okerra denik. Axaleko sendabidea da, gure iritzian, traumarik gabeko tratamendu eztia. Gizartean erabateko hegemonia daukan hizkuntza komunitatearen estatus orokorra dagoen dagoenean ukitu gabe utzi, eta diglosiaren aje guztiak berekin dituen mintzaira xumea normaltzeko itxurak egitea, ez da biderik zuzenena.
‎Ikaslearen motibazioa eta jarrera faktore horien eraginpean dago. Hori ez da gure iritzi soila, ez, hizkuntza pedagogiaren hari ezkutu gehienak lotzen saiatu den Joanba Bergara dugu gogaide: –Motibazioa indartu egingo da, ikasleak bigarren hizkuntzako hiztunen aldeko jarrera ona baldin badu.
‎Aipatu erronkei erantzuteko, kooperatibamugimenduaren antolaketa alorrean egin dituzten aldaketak handiak izan dira. Ezda gure helburua aldaketa guztien inbentarioa egitea, baina gure iritziz nabarmenenak direnak jasoko ditugu:
‎Lehia testuinguru berriari egokitzeko, Arrasateko esperientziak bizitako aldaketa prozesu hau, gure iritziz, egokitzapen soila baino gehiago mutazio prozesu batda12 Izan ere, antolaketaren eta erakundearen ohiko jokabide eskemen hausturadakar berekin. Kategoria berri batean sartu dira kooperatibak, enpresa transnazionalen kategorian, eta jokatzeko arauak aldatu egin dira.
Gure iritziz, ondorengo hauek kooperatiba sistemaren kontraesanak areagotzendituzte: kooperatibek kapital enpresak kontrolatzeak eta kooperatibako bazkideenerrenten parte geroz eta handiagoa orokorrean lortutako emaitzetatik etortzeak.Kooperatiba enpresek merkatu handiak osatzen dituzten eta kostuak merkeago diren atzerriko herrialdeetara bideratzen badute ekoizpena, tentsio guneak elikatzendituzte:
‎Arrasateko mugimendu sozio-ekonomikoaren antolaketa paradigma berriakhainbat erronka ditu, hala nola, ekonomia berriari egokitu, nazioartekotzeansakondu eta garapen teknologikoa areagotu. Gure iritziz, dena den, azken urteetan, taldearen barruan lanaren eta kapitalaren artean sortutako harreman berrienondorioz, enpresa eta lankidetza eredu berri bat sortzea da erronka nagusienetakoa. Hain zuzen ere, MCC ren paradigma berriaren kontraesan eta erronka nagusiakooperatiba eta partizipatutako enpresen arteko desberdintasunean datza.
Gure iritziz, Merkataritza etikorako ekimena, berez, MCC n aplikatzeko ezda oso egokia, baina jokabide kodeen bidea lantzeko atea zabaltzen du ordea. Alderdi horiei buruzko hausnarketa, dena den, lan honetako hirugarren zatirako utziko dugu; izan ere, lehenago, Korporazioak berak zabaldutako proposamenak, edohobeto esanda, mezuak, aztertu eta eztabaidatuko ditugu.
‎Lehenengoa, jokabidekodeen ingurukoa. Gure iritziz, enpresa transnazionalen gaineko egungo jokabidekodeen azterketak, nazioartekotze politiken marko bezala interpretaturik, informazio erabilgarria eskain diezaieke atzerriko filialen sorkuntzan eta kudeaketanesperientzia gutxi duten eta filialekiko politika sozioekonomiko aurrerakoia bultzatu nahiko luketen enpresa taldeei. Kode horretan, Etxe Nagusiak filialarekinhainbat esparrutan izan dezakeen jokabideari buruzko irizpideak aurki daitezke, hala nola, oinarrizko lan baldintzak, enplegua eta heziketa, jabegoa eta kontrola, informazioa zabaltzea, transferentzia prezioak, zergak, teknologia transferentziaeta gobernuekiko harremanak23.
‎Azken urteetan sortu diren nazioarteko holding kooperatiboak eta kooperatibaknazioartean ematen ari diren urratsak ikusirik, esperientzia horietako demokraziaindustrialaren eredua hausnartu eta berrasmatzea premiazkoa da. Gure iritziz, kooperatibak eta beren atzerriko filialen arteko harremanak, eta ondorioz, lana etakapitalaren arteko harremanak, birplanteatzea eskatzen du. Printzipioen birdefinizioak Arrasateko mugimendu sozioekonomikoarentzat lan egiten duten gizakiguztiak bere baitan hartu lituzke, bai bertakoak eta baita kanpokoak ere, hala kooperatibako bazkideak nola partizipatutako enpresetako langileak.
‎Enpresa partizipatuetan lan egiten duten langileek edo Etxe Nagusiak. Enpresa multinazionalaren eta kooperatibaren arteko bateraezintasunaadieraziko luke. Gure iritziz, aurretik aipatu dugun bezala, bi printzipiokontrajarri horiek ebazpidea aurki dezakete Etxe Nagusiaren eta filialarenarteko artikulaziorako, menpekotasun harremanetatik haratago daudenkoordinazio bide berrien bitartez, interkooperazioaren printzipioaren eremuan, hain zuzen ere. Erabakien zentralizazioaren eta autoeraketarenarteko oreka bilatzea posible izan daiteke.
‎Gure ideiak hitzetan errepresentatzenditugu, baita horiek inori helarazteko asmorik ez dugunean ere. Hizkuntza, beraz, gizajakintzaren eta aktibitatearen alor guztietan aurkitzen dugu, eta, horrenbestez, hizkuntzarenazterketak giza izatearen alor askori buruzko gure iritzi eta interpretazioak alda ditzake.
‎Batzuen ustez Fries ctaHcgcl izan ziren, bestc balzuen fritziz. bcrnz, Kani. Gure iritziz, sortzailea Slorchcnau izanhazcn cre, bcnetako, aita. Kant izan zen.
‎Arrazoi hauek ikusiz, ezinezko egiten zaigu ulertzea Azpeitiko Udala nola ari den udal jabetzako kirolgune batean merkataritza zentru bat jartzea pentsatzen, gure iritziz PERCO planaren aurka doanean.
Gure iritzian helburu hauek ez datoz bat Azpeitian merkataritza gunea jartzearekin, erabat kontrajarriak dira.
‎Egia dalako, eman dezagun gauzak sakonki aldatu dirala berrehun urte huntan. Hizkuntzari buruz, gisa danez, gure iritziak eta jokabideak (eta erresumenak) aldatu egin dira.
‎Hitz batez gure iritzia biltzeko: hizkuntzaren gorabeherak ez dira oharrezkoak izan, ez dira herrien edo gobernamenduen kontzientzian ari izanak; baiña oharkabean, ageritasunez jantzirik, inkontzientean nahi bada, ba dira, eta betidanik izan dira, hizkuntzei buruzko atxikimenduak, herrak, maitasunak, arbuioak eta erresuma politikak.
‎Han hasi ginen ikasten eta euskal kulturgintzan leku hartzen, nolabait esateko. Gure iritziak zabaltzen. Arestirekin adiskidantza handia izan genuen, Euskaltzaindiko urgazle nintzenez, garai horietan bilkuretara joaten nintzen; antzerki bat ere idatzi zuen guretzat:
2005
‎Laburki errateko: " Gure iritzia ez baduzue kontutan hartzen, zergatik denbora galdu gogoetak egiten?".
‎Ekarpen honetan plazaratu ditugun datu eta proposamenek argi uzten dute lan handia dagoela egiteko. Gure iritziz egoerari buelta emateko beharrezkoa da aliantza sindikalak eta sozialak lotzea.
‎Horrela jokatzen du, gure iritziz, ikastegi horrek kontratua ez betetzearen ondorioz eragin dizkion kalte galerengatiko (ordaindutako dirua, kalte morala, denbora galtzea, etc.) ordainak erreklamatzeko ikasleak has ditzakeen egintza judizialen esperoan.
‎Koma erabilita9, 11 sailean ikusitako aurkaritza (6), argudioa (7a), kausa (Sb), eta emendiozko lau harremanak (9), puntuarekin hatera bezain ando edo lagunarteko mailan puntuarekin hatera baino are hobeto molda daitezke gure iritziz. (7b) ko ondorioztapena eta (Sb) ko ondorioa, aldiz, ulergaitzagoak dira
‎Beraz, gure iritziz, Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan helburu zehatzakplanteatu behar dira, batik bat, neurgarriak direlako eta ebaluatzeko arazo etaoztopo gutxiago daudelako. Helburuak neurtezinak badira ez dakigu helmugarairitzi garen edo asmoak lortu diren.
‎Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuaren asmoak eta helburuakbetetzeko, ikastetxeak ikasturte horretan egin beharreko urrats zehatzak finkatukodira. Horrela, gure iritziz, Urteko Plangintzan azalduko diren alderdiak hauek izandaitezke:
Gure iritziz, bai Brundtland Bartzordeak 1987an argitaratu zuen" Gure Etorkizun Komuna" izeneko txostenak eta bai 1992an Rio de Janeiroko Goi bileran onartutako dokumentuek balio handia dute gaur egun ere. Egia da, goi bilera, dokumentu adostu eta abarretan hain ugariak izan diren azken hiru hamarkada hauetan egin denaren balantzea ezkorra dela:
‎Eta gure iritziaren arabera, begi bistakoa da giza antolamendua finkatzeko ditugun egiturek eginkizun erabakigarria betetzen dutela gure gizarteetan. Egitura horiek ideiak, pentsamendu eskemak, iritziak eta portaerak baldintzatzen dituzte.
‎Halaz, urtez urteko txosten hauen bidez etengabeko aipamenak egiten dira ingurumena babesteari eta iraunkortasuna bermatzeari buruz. Hori dela eta, zuhurtziaz jokatzeko egin ditugun aipamenak hor badaude ere, GGIa da, gure iritziz, giza garapenari buruz dugun adierazle orokor onena. Eta 1990az geroztik argitaratu diren Giza Garapenari buruzko urtez urteko Txostenek, osotara harturik, garapenaren kontzepzio zabal eta integral bat erakusten digute.
Gure iritziz, eztabaida sakona bultzatu litzateke, munduko lurralde eta herrialdeak, iraunkortasunerantz jotzeko, modu eraginkorrean auto antolatzeko behar diren gaitasun instituzionalei buruz; ezen esparru horrexetan sakontzen dira garapen iraunkorrarekin lotutako erabakiak hartzeko prozesuetan aurrera egitearren ezinbesteko diren antolaketa, kudeaketa, politika eta gizarte mailako gaitasunak.
‎Gazteak euskarazko telebista kontsumitzera bultzatu nahi baditugu, ohitura hartzeko" amu" egokiak eskaini behar zaizkie. Beharbada oso ikusle exijenteak dira, agian ez da beti dirua irabaziko, baina, gure iritzian, telebista publikoak apustu hori egin behar du. Etorkizunera begira egindako apustu sendoa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 482 (3,17)
Gure 208 (1,37)
GURE 10 (0,07)
Guk 2 (0,01)
gure arteko 2 (0,01)
gure kontrako 2 (0,01)
gutaz 2 (0,01)
Gure artean 1 (0,01)
gu 1 (0,01)
guk 1 (0,01)
gure aldeko 1 (0,01)
gure aurkako 1 (0,01)
gure gaineko 1 (0,01)
gure inguruko 1 (0,01)
gure kontra 1 (0,01)
gure lekukoen 1 (0,01)
guri 1 (0,01)
guri buruzko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu iritzi eman 39 (0,26)
gu iritzi ez 15 (0,10)
gu iritzi plazaratu 11 (0,07)
gu iritzi kontu 9 (0,06)
gu iritzi publiko 7 (0,05)
gu iritzi adierazi 6 (0,04)
gu iritzi apal 6 (0,04)
gu iritzi aldatu 5 (0,03)
gu iritzi azaldu 5 (0,03)
gu iritzi politiko 5 (0,03)
gu iritzi bera 4 (0,03)
gu iritzi ere 4 (0,03)
gu iritzi garrantzitsu 4 (0,03)
gu iritzi bat 3 (0,02)
gu iritzi bederen 3 (0,02)
gu iritzi eskatu 3 (0,02)
gu iritzi guzti 3 (0,02)
gu iritzi hori 3 (0,02)
gu iritzi jakin 3 (0,02)
gu iritzi jaso 3 (0,02)
gu iritzi osatu 3 (0,02)
gu iritzi ukan 3 (0,02)
gu iritzi aintzat 2 (0,01)
gu iritzi aipatu 2 (0,01)
gu iritzi argudio 2 (0,01)
gu iritzi arrazoi 2 (0,01)
gu iritzi asertiboki 2 (0,01)
gu iritzi baino 2 (0,01)
gu iritzi bezain 2 (0,01)
gu iritzi defendatu 2 (0,01)
gu iritzi desberdin 2 (0,01)
gu iritzi entzun 2 (0,01)
gu iritzi esan 2 (0,01)
gu iritzi ezberdintasun 2 (0,01)
gu iritzi gu 2 (0,01)
gu iritzi helarazi 2 (0,01)
gu iritzi hirigintza 2 (0,01)
gu iritzi hizkuntza 2 (0,01)
gu iritzi horrelako 2 (0,01)
gu iritzi konpartitu 2 (0,01)
gu iritzi libreki 2 (0,01)
gu iritzi moldatu 2 (0,01)
gu iritzi oinarri 2 (0,01)
gu iritzi oso 2 (0,01)
gu iritzi propio 2 (0,01)
gu iritzi publikatu 2 (0,01)
gu iritzi zabaldu 2 (0,01)
gu iritzi adoleszente 1 (0,01)
gu iritzi ahal 1 (0,01)
gu iritzi alda 1 (0,01)
gu iritzi aldi 1 (0,01)
gu iritzi alfer 1 (0,01)
gu iritzi ardura 1 (0,01)
gu iritzi argi 1 (0,01)
gu iritzi argitu 1 (0,01)
gu iritzi askatasun 1 (0,01)
gu iritzi atal 1 (0,01)
gu iritzi aurreko 1 (0,01)
gu iritzi axola 1 (0,01)
gu iritzi bai 1 (0,01)
gu iritzi baina 1 (0,01)
gu iritzi bakar 1 (0,01)
gu iritzi bakarrik 1 (0,01)
gu iritzi baliagarri 1 (0,01)
gu iritzi behintzat 1 (0,01)
gu iritzi bertsolaritza 1 (0,01)
gu iritzi bertze 1 (0,01)
gu iritzi bestelako 1 (0,01)
gu iritzi beti 1 (0,01)
gu iritzi bildu 1 (0,01)
gu iritzi defenditu 1 (0,01)
gu iritzi den 1 (0,01)
gu iritzi desobedientzia 1 (0,01)
gu iritzi eduki 1 (0,01)
gu iritzi egile 1 (0,01)
gu iritzi egin 1 (0,01)
gu iritzi egoera 1 (0,01)
gu iritzi egon 1 (0,01)
gu iritzi ekarri 1 (0,01)
gu iritzi entzunarazi 1 (0,01)
gu iritzi erabaki 1 (0,01)
gu iritzi erabat 1 (0,01)
gu iritzi eragin 1 (0,01)
gu iritzi eraikitzaile 1 (0,01)
gu iritzi erosi 1 (0,01)
gu iritzi errealitate 1 (0,01)
gu iritzi erreferentzia 1 (0,01)
gu iritzi errespetatu 1 (0,01)
gu iritzi errusiar 1 (0,01)
gu iritzi errutina 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia