2000
|
|
batetik, zer gizarte eredu, zer estetika eredu, zer pauta dominante ari zaizkigun sartzen eguneroko bizitzan, eta bestetik elkartetik nola bermatu dugun bertsolaritzaren transmisioa bertso eskoletan eta abar. Bertso saio antolatzaileen artean ere, oso nabaria da
|
gure
egunetako irudiaren eta batez ere telebistaren eragina, eta bertsolarien espektakulua bideokliparen terrenora eraman nahi da. Bertso saio antolatzaileek geroz eta gehiago eskatzen dute:
|
|
Bere jaioterri zuen Barasoain herrian ospitalea eraiki zuen, Nafarroaganako maitasuna erakutsiz.
|
Gure
egunotan, berriz, Eusko Ikaskuntzak ohore egiten dio Zuzenbideko koaderno sailari Azpilkueta izena ematean.
|
|
|
Gure
egunotan, ordea, horiek historia zuzenari bihurtzeko asmoz, Jose Luis Lizundia jaunak, 1981eko maiatzaren 27an txosten bat aurkeztu zuen Eusko Legebiltzarrean Eusko Jaurlaritza bere aldetik jar zedin Castilla Leongo agintariekin harremanetan, Treviño berreskuratzeko ahalegina egiteko. Baina une hartan gure politikariak ez ziren gehiegi ahalegindu.
|
|
gazteek Latin gramatika ikasten dutenean, nahiz Gaztelaniaz, nahiz Frantsesez, nahiz Euskaraz hitz egiten dute, eta hori eragozten ez diete. Gramatikako Maisu famatu bat
|
gure
egunean zen, Latin gauzak ere Euskaraz erakusten zituena: eta Frantses Euskaldunei Gramatikako Erreglak Euskaraz adierazi, eta erakusten dizkiete.
|
|
Hezierarik ezaz noski, demokraziaren heldutasunik eza
|
gure
egunotan nabari zaigu, Uda Treviñoren kasuan argi azaltzen zaigunez. Bestalde, epaitegietan gure hizkuntzak duen sarrerarik ezaren lekukotasunak ematen ditugu eta horren arabera norbere burua behar bezala zuzen defendatu ezinarenak.
|
|
euskararen unibertso horretan soilik lortu ahal izango dugu kontsentsupraktikoa, edo beste hitz batzuez esateko, gizarteko bizitzaren euskal elebakartasuneanedo gizarte barneko euskal monolinguismoan. Txillardegiri irakurriz argi ulertugenuen elebitasunaren tranpa,
|
gure
egunotan ere oraindik Euskal Herrian argi ezdagoena, eta egunero entzuten ditugun diskurtso moduetan gehiegi argitu gabedagoena. Elebitasun edo eleaniztasun pertsonala eta elebakartasun soziala elkarrekinbateragarriak direla ikusten dudan modu berean, eleaniztasun kolektiboan oinarriturikoproiektuaren gezurra sumatzen dut argiro, eta hori benetan kezkatzen nauen arazoa da.Jakin baitakit gure herriaren (berr) eraikunta nazionaleko proiektuan argi ez dagoenpuntua dela, lurraldetasunaren eztabaida gero eta argiago dagoen arren.
|
|
Eta, jauzi batean zutitzen nintzela eta lasterrari emaiten niola, erran nion: " Ezetz harrapatu, Elbira!", baina Elbira ez zen ene gibeletik abiatu, eta hala akabatu zen
|
gure
egun hartako josteta.
|
|
—Zergatik ez dute beroriek
|
gurean
egun bat haboro egiten, atzokoaren ondotik atseden hartzeko eta indarberritzeko?
|
|
Indian hindierak ingelesa eta portugesa baztertu ditu; frantsesa zokoan utzi dute arabierak eta vietnamerak; Israelen hebreera yiddish, aleman eta polonieraren gainean jarri da, Filipinetan tagalogak espainierari lekua kendu dion bezala. Eta azken informazioen arabera,
|
gure
egunotan Sobietar Errepublika Sozialisten Batasuna ezereztu zenetik, Kaukaso aldean errusierak atzera egiten du, inondik ere malgukariak ez diren georgiera, txetxeniera edo Azerbaijango turkieraren bultzadapean. Beraz, dakusagunez, errealitatea, azkenean, espekulazioaren eta aurriritzien gainetik ageri zaigu6.
|
|
Ezagunak dira, halaber, zer nolako hondamen kalteak ekarri zizkioten SESBaren ekonomiari Trofim D. Lysenkok nekazaritzan eta abel hazkuntzan eskala handitan eginiko esperimentuek, mitxurinismoaren urratsei jarraikiz, marxismoaren postulatuak biologiari aplikatuz hobekuntza genetikoak erdietsi nahi izan zituenean. Eta ez dira ahanztekoak, halaber,
|
gure
egunotan emakumeek herri askotan fundamentalismo erlijiosoaren ideologiagatik oraindik pairatzen dituzten legezko bereizkeria lotsagarriak.
|
|
Bere historian zehar, greziar mundu klasikotik
|
gure
egunetara arte, demokraziaren teoriak legearen aurrean gizakiak berdinak direla azpimarratu du9 Gaur egun, ordea, kontuan harturik klase, etnia, genero, erlijio edota kultura jatorri ezberdinak dituztela eta talde batzuk pribilegiatuak direla beste batzuk zapaldurik dauden bitartean, gizabanakoak berdinak balira bezala tratatzea bidegabekeria bat izan daiteke. Gizarte modernoetan, beraz, gizabanakoari taldearen araberako eskubideak bereiztea eskakizun zilegia izan daiteke.
|
|
Ni-arekin harreman praktikoan sartzeko hiru modu hauek (Honneth, 1995) gainerako gizartekideengandik jasotako errekonozimenduarekin (edo errekonozimendu faltarekin) elkarloturik daude. Guztietatik, errekonozimendu kulturalak (hau da, bestearen kultura norberarena bezain baliotsua dela onartzea, jarrera horrek ekar ditzakeen ondorioekin) egundoko garrantzia hartzen du
|
gure
egunetan. Nortasun indibiduala prozesu elkarrizketatua bada, Taylorrek defendatzen duen bezala, orduan gainerako gizartekideen aldetik errekonozimendua jasotzen dugunean harreman igualitarioagoak izango ditugu eta, ondorioz, gure buruarekiko autokonfiantza, autoerrespetu eta autoestimuan irabaziko dugu.
|
2001
|
|
Egundo sekula etzan izango Euskalerrian orain ainbateko bertsolari talderik. Asko ta onak ditugu, zorionez,
|
gure
egunetan. Ez dit onetxek poz makala ematen.
|
|
Zoritxarrez,
|
gure
egunotan erreakzio hori gehiegitan jartzen da martxan, eta estresak bere garai bateko alarma ezaugarri hura galdu duenez, kortisolak bere eragin lasaitzailea galdu egin du eta estres egoera iraunkor bilakatzen da: horrek kalte fisiko larriak ekar ditzake, estresa bide patologikotik bideratuz.
|
|
Lana dela bide, amarentzat umea maiztasun jakin batez eradoskitzea ezinezkoa gertatzea ere ohiko kontua da
|
gure
egunotan.
|
|
|
Gure
egunetako marinelentzat ere halabeharrezkoa da kondatzea eta kantatzea, soinuarekin, edo soinurik gabe, lagun artean edo ia bakardadean (MZ, 8 or.).
|
|
|
Gure
egunotan hindutarrak musulmanak baino landuago dira eta hobeki bizi dira. Musulmanen bizimodua pariena beraiena baino errukarriago dela erakusten dute gizarteko azterketek.
|
|
|
Gure
egunotan, berriz, izurria antzinateko amesgaizto bat besterik ez dela pentsatu ohi da. 1994 urtean, ordea, Gujaraten izurria sortu zen.
|
|
Hiri pizgarri, ernegarririk ezagutu nahi baduzu, zoaz New Yorkera. New Yorken
|
gure
egunetako computer munduaren alderdirik kilikagarrienak bildu direla esan liteke. Modernotasunaren distira ikusteko ez da New York bezalako hiririk.
|
|
|
Gure
egunotan ere gertatu ohi dira horrelako jazokunak. Kontinente guztietan.
|
|
Hau izan zen, halaz guztiz, Larramendiren bidea saiatu zuena inork baino  lehenago eta areago, mundu honetako gauzak (dantzak zein erabateko  kondaira) tratatzeko.
|
Gure
egunotaraino begira egon gabe, horrexek erakusten digu Larramendi izan zela, lehenengo eta behin," aldiritarren" hizkuntza hiritartu nahi izan zuen euskaltzalea. Noiz bata, noiz bestea:
|
|
bezala erantzuten.
|
Gure
egunotakoa batez ere, maleziaz josia baitago hainbeste eta hainbeste irakurgai, axaletik bederen, miratu ondoren.
|
|
aipatu berria dut Ahaide Nagusiekin batean alde egin zuen Erdi Aroko epika, lirikaz ahaztu gabe. Eta
|
gure
egunotakoa da izan, dudarik gabe, inoiz ezagutu dugun aldakuntzarik izugarriena. Horrexegatik jokatu behar genuke, nik uste, inoiz baino bortitzago, tradizio haria ez dadin gure artean eten; ur haizeen joera lagun ez dugunez gero, ez dezagun orain sekula baino galera galgarriagorik izan.
|
|
Hurrengo, bide okerretik ibilia dugu gehienbat,
|
gure
egunotan dirdai berriz agertu zaigun literatur tradizio handi zabaletik urruti, alegia. Etxepareri bezalaxe, badario beraz, heresia usaina ez ezik, halako heresia kiratsa ere.
|
|
Lapurdik, lehenik, XVII. mendean zuen indar ekonomikoa 1700 inguruan galdu zuela13 Ekonomiarekiko aldakuntzek berehalako ondoriorik izaten ez dutelako beste zenbait mailatan, gero, hango mintzairaren gehientasunak, ahultzen zihoalarik, iraun zuela oraindik. Han bertan, bestaldean, hirugarren, deuseztaturik ikusten dugula
|
gure
egunotan  gehientasun hori. Izenak izen, baduela zer ikusirik, laugarren, indargabetze horrek Baxenabarrek edo Nafarroa Behereak Lapurdiren aldean, jendez eta eremuz, orain duen nagusitasunarekin.
|
|
Eta Europa ez da, guretzat behintzat, eskualde zabal nahiz mehar, bortitz nahiz ahul, aberats nahiz behartsu baten deitura soila. Hori ederki ikusi zuen Wilhelm von Humboldt-ek 1800 inguruan, eta are nabarmenkiago ageri da
|
gure
egunotan. Europa dioenak zerbait gehiago dio, nahitaez.
|
|
|
Gure
egunotan
|
|
Teofilok musika ematen zien sari Zelaiko haritz zaharrei, eskaintzen zioten gerizaren truke, Parisen erosiriko bota elegante haiek hanketan eta bere akordeoia xuabe xuabe jotzen, etxekoek siesta egiten zuten bitartean. Lesakako sanferminetara etorria zen, urtero bezala, deitzen baitzioten soinua jotzera joateko, eta, hango lana finiturik,
|
gurean
egun batzuk pasatu zituen. Maleta hantxe zuen, Irungo trena ez zelako etorri.
|
2002
|
|
Eskubide historikoak, funtsean eta finean, autodeterminatzeko atarian jarriko nituzke.
|
Gure
egunetara ekarriz, herri honek Europaren baitan nola egon nahi duen galdetzea suposatzen du. Jatorrizko eskubide hauek itun gisara gauzatu ziren edo harremanen maila berdinean behintzat.
|
|
Bestela elitzake jazoko
|
gure
egunotan bijotza minduta edonoiz dakusguna. Noraño jausi garian!...
|
|
Baiña illuntasun ori,
|
gure
egunetan, sarri askotan, bildurrak eragiten dau.
|
|
|
Gure
egunetan, ezkontzen zireanei erretratuak ataretan eutsezan, senar emazteai, ain zuzen bere. Eztegura joaten zireanak be, iñoiz, guztiak urteten eben argazkietan," fotoetan".
|
|
Barragarria litzateke, negargarria ez balitz. Gure eremuko edota arrotz eremutik heldurikoek euskereaz ganoraz eta modu egokian jabetu baiño lehen, euskereari ikutuak, mozketak, adabakiak, txaplatak, bortzakeriak ezarri guran ikusi daroaguz batez be
|
gure
egunotan.
|
|
Errege egoitza horri, ordea, Hansako merkatari alemanek su eman zioten XIV. mendean, eta
|
gure
egunetan harrizko eliza eskualdearen iraganaren lekuko bakarra da.
|
|
– ?
|
Gure
egunetako historia?
|
|
Etorkizunean ere, iruditzen zait, historialariok gehiago landu genukeen arloa?
|
gure
egunetakoa, deiturikoa dela.
|
|
Su etena apurtu ondoren, berriz, lehenago ezagutzen ez genituen argibide berriak agertu ziren, lanaren zenbait hipotesizalantzan jartzen dituztenak hain zuzen. Beraz,
|
gure
egunotako historiakgaurkotasun handiagoa ekartzen badu ere, mugatu egiten du historialariokgeure aztergaiekiko behar izaten dugun aldea edo distantzia. Arrisku horretazkontziente izatea eta gure hipotesien behin behinekotasuna azpimarratzeadira arrisku horren aurkako botika bakarrak.
|
|
1900 urtearen itzulian abiatutako informazioaren merkaturatze mundialaren ezaugarri horiek bizirik diraute hein handi handi batean
|
gure
egunotan ere. Joera ez da aldatu:
|
|
Zoritxarrez,
|
gure
egunetako ohitura sartu sartua daanimaliak opari egitea... zakurrak, katuak, loroak, arrainak, karnabak, dortokak, hamsterrak, iguanak, urtxintxak, kameleoiak, untxiak...
|
|
Gainera,
|
gure
egunotan artzainak ez dira egunero artaldea zaintzen egoten. Horregatik, bai otsoek bai zakur basek artaldeei erasotzeko era hobea dute.
|
|
|
Gure
egunotan gero eta rottweiler gehiago ikusten da Euskal Herrian: 1.477 Bestelakoak:
|
2003
|
|
Inperio izaera, hala ere, Frantziako historian konstante bat da. Monarkia izan edo Errepublika izan, inperioaren ezaugarriak ia ia
|
gure
egunetara iritsi baitira. Luis XIV. erregeak, monarkiaren absolutismoaren ikur nagusiak, «Estatua neu naiz» esan zuen XV. mendean.
|
|
" Bakearen aldeko eguna" da hau. Eta, nik esan beharrik ez dago, guztiok dakizue, ondo baino hobeto, bakerik eza zer dan, eta bakearen preminea ze gorria dan
|
gure artean
egunotan. Gure artean eta mundu osoan.
|
|
Baina egia da: " tempus fugit", iges doaz
|
gure
egun laburrok.
|
|
Bigarren hau izan zan, hain zuzen be, Mikelen azken lana.
|
Gure
egunotan hainbeste zabaldu diran kanta barriok Mikelen azken bihozkadaz eta itxaropenez beterik dabilz. " Gure Aita" gaz batera, ez ete da" Eskerrik asko, Jauna" gaurko eleiz kantarik erabiliena?
|
|
%4, 2 zeharo erdaldunduta egozan ordurako, Erribera aldean batez be. d) Harrezkero, zoritxarrez, atzerakada handiak egin ditu euskereak hegoaldetik (iparraldean ez gauza haundirik), batez be Naparroan eta Araban (XVII XIXgarren gizaldietan).
|
Gure
egunotan be, azkenengo gerraostean, ez da gitxi galdu ta makaldu bai inguruetatik, bai barru barrutik gure artean asaba zaharren hizkuntza. Agiri agirian daukagun jazoera negargarria dogu hau.
|
|
4
|
Gure
egunotan, askatzerako deia (Mensaje de liberación).
|
|
Jaungoikoak bere Seme bakarraren Amatzat aukeratu dauan Andra eder hau ezagutu, geroago ta hobeto. Beharbada,
|
gure
egunotan, behin baino sarriago gizona bere
|
|
Aldi bakotxak bere berarizko preminak izan ohi ditu, bere jokabide ta erantzunak.
|
Gure
egunotan, euskerearen arloan, ahalegin eta gurari bizi batzuk gailendu dira: euskerea arau zehatzetan finkatzea," euskara batu" bakar bat sortu eta lehenbailehen danetan sartzea, hasi umetxuen ikastolatik eta goi mailako Unibersidaderaino, harako Lizardirena egi bihurtuz:
|
|
aldetik
|
gure
egunotara: euskararen estandarizazioa, segidadun produkzioa, taldeko lana, profesionalizazioa.
|
|
Baina azkenerako onartu egiten dugu maisulanak direla, euren txikian. Esaterako" kuxin" hitzarekin edo" jipoi" hitzarekin nekez disfrutatuko dugu inoiz, ezta
|
gure
egunik exultanteenetan ere. Baina" habe" hitzarekin bai.
|
|
" Nortzuk bizi zirian obeto? Aen lautasuna obia etzan
|
gure
egunetako bitxitasunak baño. Galdu gaitube arrotz ta erdaldunak, ta tximino eginik jarraitu gura deutseegu aen asmuei" (Peru, 1881: 92).
|
2004
|
|
Beste arazo sakonagoa ere bada kontu honetan.
|
Gure
egunetako antropologo edo soziologoek" pertsona publikoaren gainbehera" deitzen dutena. Bizitzaren pribatizazioa, nor bere zulotxoan gorderik bizitzea, bere arazoetan bakarrik murgildua, gure garaietako ezaugarri kaskarra da.
|
|
Ahozkotasun hori, jakina, ez litzateke lehen arokoaren berdina, gaur egun mundu guztiak baitaki irakurtzen eta idazten. Bigarren mailako ahozkotasuna litzateke, beraz,
|
gure
egunotakoa, idatziaren ezagutzaren saldan egositakoa, eta ez lehen aroko ahozkotasun gordin hura. Hori dela eta, idatzia eta ahozkoa kontrajartzeko joera du hainbatek.
|
|
1914/ 18tik 1936/ 45era, gerra eta gerrarte epe ezegonkorra (lehen mundu gerraren ondoren Europa osoan, XIXtik zetozen sistema liberal kontserbadoreak krisian sartu baitziren, alternatiba liberal demokratiko, komunista, zein faxistak agertuz; eta giro ezegonkor hau azkenean gerra berrietan lehertu zen. Hor koka ditzakegu Euskal Herrian eragin zuten diktadura desberdinak, errepublikak zein gerra zibil eta mundialak); 1945etik
|
gure
egunetara, atlantismoa eta Europaren eraikuntza aldia (gerra ostean mendebaldeko Europa estatubatuar orbita atlantiarraren pean geratu zelarik, multzo honen baitan zati batek, Alemania Frantziak gidatuta, europar eraikuntza abiatu zuen, Ipar Euskal Herria barne hartuz; eta beste zati bat, Espainia frankista kasu, atlantiar orbitan egon arren europar eraikuntza eta dinamika demokratikotik kanpo ge... Era horretara periodizazio propio bat ehundu dugu, guztiz independentea izan ez arren, gutxienez autonomoa (ez autonomikoa) eta estatuena baino testuinguru zabalagoan kokatuko dena.
|
|
–Hitza ez duzu bete,
|
gurea
egun bakarreko kontua baitzen, eta oso gaizki iruditzen zait.
|
|
—Hori da —jarraitu nuen—, gurekin ematen zuten bigarren pausoa, gure bitartez bidaltzen zuten mezua Genovevak eta Usandizagak.
|
Gu
egun osoan ukuiluan eta pentsu jaten edukitzen gintuztenean, esaterako, mendikoek begiratzen zuten Balantzategira eta beltzik ez, gorriak bakarrik belaze hesituan. Eta zer esan nahi zuen horrek?
|
2005
|
|
Festa erlijiosoak sinkretismoarekin bat egiten du, festen gainean errito erlijiosoak daude, eta errito kristauen aurretik beste errito batzuk zeuden. Gure festen osagaietako bat aurrekristaua da, ura eta suari kultu egiten diona, Elizak kristautu egin zituen kultuak dira,
|
gure
egunetara heldu direnak. Urteko zikloa, bere motzean begiratuta, kristaua, erromaniko eta apostolikoa da.
|
|
Fedegabekoen festa oso zorrotza izan zen, lehenengo kristautasunaren ildoko festak baino zorrotzagoa.
|
Gure
egunetara etorriz, Eliza baldintzatua izan da Antxonek esan bezala, apaizak aldenduak eta bereiziak izan dira corpus sozialetik. XVII. eta XVIII. mendeetan apaizak dantzan aritzen ziren, festaren barnean zeuden...
|
|
Bihotzeraino doazen bideak, handik ateraten diranak, nahas mahasean dabiltza sarri askotan edo gehienetan, hori dinoe behintzat
|
gure
egunotaraino horrezaz zerbait esan dabenek, zientzialari, poeta zein horoskopo igarle izan. Hau guzti hau baina, eta orain konturatzen naz, ez dator aurretik esandakoagaz bat, hau da, bideak ondo be ondo finkatuta dagozala eta zaila dala errailetatik kanpo ibiltea dinoen horregaz.
|
|
Baina gure aldia ez deno... Goazen
|
gu
egunean egunekoarekin... Gure ondokoak akomea ditela gero nahi duten (edo ahal duten?) bezala gu egin garen bezala!
|
|
60 hamarkadatik aurrera, Espainian emakumearen inguruan emandako aldaketen aurrean, SFk ez zuen aldaketa eraginkorrik burutu, 1961eko legea bultzatzearen salbuespenarekin, eta ondorioz, errealitate sozialetik urruntzen joan zen. Azkenean, 1977an, dekretu berezi baten bidez SF desagerrarazi zuten, baina Nueva Andadura taldea sortu zen,
|
gure
egunetaraino emakumeen erakunde falangista horri jarraipena ziurtatu diona.
|
|
Artzainek pairatu behar zuten bakardadea ere antigoaleko kontua da.
|
Gure
egunotan, euren ardien esnearekin gazta egiten duten artzainak, lau probintziatakoak, Artzain Gazta Kooperatiban elkartuta daude. Elkarteak aspaldian hasi zuen bere ibilbidea, duela hamar urte baino gehiago, sektorea egituratzeko asmoz.
|
|
Honek guztiak agerian uzten du bi Alardeek garai ezberdinei egokitzen jakinizan dutela eta egokitze ahalmen horrek Alardea
|
gure
egunetaraino irauten lagundu duela. Horregatik, gaur egungo errealitateak, oinarri sozial, ekonomiko, politiko eta juridikoak tarteko?
|
|
Nik askotan kalkatzen dut Madagaskar mapetan. Eta aitak beti esaten dit Madagaskarrera joango garela
|
gu
egunen batean. Horregatik esan zidan ospitalean Noiz joango gara Madagaskarrera, Tomas?
|
|
Baina egungo legeen interpretatzaile traketsak izan ohi dira. Eta entzun egin behar zaie, batez ere, ohitura aipatzen dutenean, ohitura hori
|
gure
egunotan jendeen zuzenbidearen zati baita.
|
|
58 Baten batek zitalkeria egingo du,
|
gure
egunetako gatazkak, jadanik sortu direnak eta gerokoan sor daitezkeenak, kontuan hartu ditudala pentsatzen badu. Nik argi eta garbi aitortzen dut zuzenbidea aztertzeko orduan kasu zehatzetik aldendu egin naizela.
|
|
Saiatzen zen: emaguzu gaur
|
gure
egun huntako ogia... baina gero, nola zen gero. Barkatu gure zorrak agian?
|
2006
|
|
Mugak gainditzea urrutiegi joatea dela oroitaraziz ekiten diote aipatu liburuaren egileek, eta hain baieztapen xumea sarritan ahaztu egiten dugu. Gizabanakoaren eta gizartearen eskubideen gaindi erraz egiten da
|
gure
egunotan, inoiz gutxitan ez gizabanakoari ezta gizarteari ere iritzia eskatzen ez zaien bitartean. Noren izenean zeinen onuran aritzen dira sistemaren jagoleak?
|
|
Salustioren bi obra iritsi dira
|
gure
egunetaraino: Katalinaren konjugazioa eta Yugurtaren aurkako gerra.
|
|
Deeren historiak baditu gaur eguneraino iritsi diren printza batzuk, etsenpluen liburu, esoterismo ikasgai eta biografia berrituen hitzezko zipriztinetatik kanpora. Deek erabilitako zenbait objektu, adibidez,
|
gure
egunetaraino iritsi dira. Izan ere, Deek bildutako liburuek eta tresnek –bere altxor preziatuak– beti izan zuten jendea erakartzeko ahalmena, Deeren azti ilun ospeak hura hil ondoren ere denbora luzez iraun baitzuen.
|
2007
|
|
Azterketa sakonak egin dira, bestalde, hala jabetza horizontalaren eraketari buruz, nola hori osatzen duten eginbehar eta eskubideen zehaztapenari buruz.
|
Gure
egunok arte, eta honek badu oinarri historikorik, gai hori autonomia pribatuaren esku geratu da ia erabat, lege arauak izan ezean. Autonomia pribatu hori estatutuetan jasotzen da.
|
|
Lehendakaria batzako kideen artean aukeratu behar da. Lehendakari karguak berarekin dakar titular guztiak, epaiketan nahiz epaiketatik kanpo, ordezkatzea; horrela, legitimazioaren arazo larria konpontzen da, arazo hori gertatu izan baita
|
gure
egunok arte. Eta, azkenik, administratzailea batzak izendatuko du, eta kargutik ken dezake.
|
|
Ez gara sartuko ikustera, hau dena nola konkretatzen den zuzenbidearen teoriako atal bakoitzean (zuzenbidearen iturriak, etab.). Eskola Historikoa bera historian kokatze aldera, haren eraginaren handia?
|
gure
egun hauetaraxe arte. González Vicen ek, arlo juridikoan hark ezarri bide dituen bi puntuotan biltzen du:
|
|
Aspaldi ez duela berotegi bat zabaldu du Mungian, eta hura ezagutzera joango gara Sustraia saio honetan. Punta puntako instalazio batzuk dira,
|
gure
egunotako teknologiarik aurreratuenaz hornituak.
|
|
Behinolako terminologia
|
gure
egunetara egokituz, hedabideetako testuei gagozkielarik, batetik, erretorika argumentatiboaz hitz egin liteke (alegia, bere jarduna bai ezagutzan, bai zientzian eta bai justizian oinarritzen duen erretorikaeredua); eta, bestetik, erretorika hutsa dei geniezaiokeenaz (hots, aieruzko sinesmenetan oinarritutako erretorika eredu bihurria).
|
|
ekitaldia: (Marie). Wir Mädchen sind doch eine wunderliche Nation?, ik. Goethes Werke, loc. cit, bol. IV, 297
|
Gure
egunotan, orobat, Connor, W., Etnonacionalismo, 1998, nazio hitzaren erabilera nahastaileak behin eta berriro kritikatzen ditu, eta ailegatzen du: «como ejemplo del uso negligente del término nación véase Jill Johnston:
|
2008
|
|
Azken hauetan, elkarrizketetan batik bat, tokian tokiko formak askoz gehiago erabiltzen dira ahozko komunikazioan. edo eredu berri bat sortu: Resurrección Mar� a de Azkueren gipuzkera osotua edo aranisten (Ebaristo Bustintza buru zela) euzkera garbija(
|
gure
egunetan hiperbizkaiera izena eman dio eredu horri Itziar Laka irakasleak) edota Herria aldizkarian erabiltzen zen nafarrera lapurtera literarioa, Piarres Lafittek kodetua. Azkenik, dakigunez, ortografia, flexioa eta aditza bateratu ziren, erdiko euskalkietan oinarritzat hartuta.
|
|
Autokritika egiten badaki Zigandak: Ez dago azalpenik, ez zen
|
gure
eguna izan, ez genuen ezertan asmatu, eta hau ez da jokalarien kontua soilik, nik ere ez nuen asmatuko agian. Ez nuen asmatuko hamaikakoa erabakitzerakoan, edo Sorian zer aurkituko zuten behar bezala azaltzerakoan.
|
|
GRAHAM PHIL: Eta
|
guk
egunean zehar argi urdina erabiltzen dugu egunaren argia indartzeko eta kalitate ederra ematen dio.
|
|
3 EEBS (Egungo Euskararen Bilketa lan Sistematikoa): 1900 urtetik
|
gure
egunetaraino iristen da, urtero eguneratuz eta handituz. Hala ere, XX. mendeko corpusa denez, urtearen bukaeran corpus itxi izatera pasako da, alegia, ez da eguneratzen jarraituko.
|
|
Hori horrela, eta
|
gure
egunotan ere delako erak bizirik ote dirauen jakin nahiz, handik egun gutxira auzo horretara joan eta bertako hiru etxe euskaldunetan harako galdera egin nuen ezezko borobila jasoz, ez omen dute lako inoiz horrelakorik aditu. Diodan, bide batez, Argin Karrika dela gaur egun han erabiltzen duten izena nahiz, galdetuz gero, Argintz Karrika ere bai, aditu egin dutela dioten.
|
|
Lege horren arabera, kasu honetan helduak ez luke legea aintzat hartuko eta gazteak, aldiz, bai. Egia esan,
|
gure
egunotan oso murriztua da bien arteko bereizkuntza.
|
|
Pozez nago aitatxi etorriko delako, bere umore onarekin
|
gure
egunak alaitzera. Hamahiru urte nituenean, aitatxik Parisera eraman gintuen Ibai eta ni.
|
|
Familia guztiei gure esker ona adierazi nahi diegu, bai jaira hurbildu eta
|
gurekin
eguna igaro zutelako, baina baita jende gehien erakarri zuten ekintzetan parte hartu ahal izateko egin zituzten ilaretan pazientzia handia erakutsi zutelako ere.
|
|
|
Gure
egunotan, bakeak, alferrikako apainkeria gabea ez ezik, ahulenekiko elkartasunaren sinonimo izan behar du. Egiteetan ikusten den zerbait.
|
2009
|
|
Eta nazionalismo horren atzean, mendebaldarrok ondo ikusi ez dugun pelikula dago. Sobiet Batasunaren gainbeheratik
|
gure
egunetaraino Errusia ezezagun egin zaigu; gure albisteetan azaldu denean, mila deabruren koloreekin jantzi dute. Joan den abuztuko zenbaki batean, Georgiako gerra hizpide, Time aldizkariak honako titularra eraman zuen azalera:
|
|
Sekula ez da izan hain erraza bidaiatzea. Gu baino bi belaunaldi zaharrago direnek lauzpabost hilabeteko soldatarekin erosten zuten Londreserako txartela,
|
guk
egun bakarreko lanaldiarekin ordaindu dezakegu. Gero bidaiatzeko modu asko dago.
|
|
Nabarmentzekoa da arrazoi hori dela eta gure kostaldeko arrantzale gehienek ez zekitela igeri egiten. Eta erreketako putzuekin lotutako izaki mitologikoen kontakizunak ia
|
gure
egunetara arte heldu izanaren arrazoi posible bat ere izan daiteke. Gurasoen helburua, beti ere, umeak, gaixotu zitzakeen ur hotzetatik urruntzea zen, edo umeak erreketan sartuta itotzeko beldur zirelako.
|
|
Ezer ez. Orduan, mundutik eta historiatik baztertua, Jainkoaren kausalitateak eliz bizitza eta arima barrura errefuxiatua dirudi
|
gure
egunotan (liturgia, otoitza), intimitatera. Eta, printzipioz bederen, hobe horrela, eta hobe kausalitatearen kategoria guztiz baztertzea arlo honetatik.
|
|
Gauzak iragaten ez ziren antzinaro galduko puska bat gure gaurko munduan, isiltasun zabalez zabal. Aloña, Azkartza, Begiolatza, zer esan nahi dute doinu horiek? Antzinako jakinduria izen emaile esoterikoa gordetzen du izenak,
|
gure
egunotan ahaztuz doana. –Zekilaga, neuk aurkitu nuen, astazakilen batek lurrera botata.
|
|
Zein Gizaki da moderno hau, zein ikuste da horrena, eta zein Jainko da horrek ikusten duena edo ez duena, zein Naturatan? Historia hau
|
gure
egunotarainoko bilakaerarena baita: modernitateak gizakiaren kontzeptua transformatu du (orain arrazoimen eta subjektu da), Naturaren kontzeptua tranfsormatu du (objektu), eta Jainkoaren kontzeptua ere Perfekzio guztizkoaren kontzeptutan transformatu du.
|
|
Gero kristautasuna etorri da, eta San Agustinez gero, mendebaleko filosofiaren historia guztiak adostezina adosteko, kontzeptua eta mitoa etengabeko Sisiforen lana dirudi Hegelenganaino gutxienez. Jarraiko XIX. mendearen azken partean eta XX.ean, filosofia garaikide diferenteak amorraturik ibili dira edozein metafisikaren eta Jainkoren birrinketan; eta metafisika horren agerketak behin eta berriro mila buru berrirekin, hidraren antzera, borrokatzen jarraitzen dute oraindik
|
gure
egunotan. Beharbada Jainkoarena, kontzeptu gisa hertsiki, kontzeptu inposible bat da, eta kontzeptua baino gehiago Ideia erregulatzailea edo sinbolo bat dela esan genuke Kantekin.
|
|
Ez ditut izen hoiek berriro entzun nahi.
|
Gure
eguna da eta ondo pasatzera etorri gara.
|
|
Izan ere, Arabako Errioxan tankera askotariko upategiak ditugu. Batzuk arkitektura aldetik sekulako proiektuak dira, ikono arkitektonikoak dira, oso erakargarriak; beste batzuk, berriz, familia upategiak dira, txikiak, bai, baina xarmaz beteta, belaunaldiz belaunaldi
|
gure
egunotaraino iritsiak, eta upategi txiki horiek ere asko lagundu dute ardoaren mundua dinamizatzen, tradiziotik abangoardiara salto egin dute eta. Noski, ez ditugu ahaztu behar ehunka urte dituzten upategiak; upategi tradizionalak dira, betidanik ezagunak eta jakituria eta baliabide handikoak.
|
|
Gaur egun kalean diren euskarazko hedabide gehienak XX. eta XXI. mendeetan sortu ziren. Hainbatetan bidea ez da samurra izan, baina zailtasunak zailtasun mezu bide asko
|
gure
egunetaraino heldu dira, behargin askoren lanari esker neurri handi batean. Zein da, ordea, euskarazko hedabide pribatuetan diharduten langileen egoera profesionala?
|
|
Edozein otordu ogiarekin laguntzeko ohitura da gurea ez bezalako kulturen arteko desberdintasuna markatzen duen ohitura dietetikoetako bat. Hain zuzen, ogia,
|
guretzat
egun bakoitzerako oinarrizko eta ezinbesteko elikagai bihurtzen dena, ez da beste herri batzuentzat, arrozaren ordezko perfektua aurkitu baitute, adibidez.
|
|
Zer da 1930ko hamarkadatik berria dena? Aproposa al da
|
gure
egunotan aspaldiko terapia, terapia baldin bazen Keynes-en ekarpena?
|
|
Probabilitate zalea naiz, eta argi dut etapa bat irabazteko hor egon behar dela, eta gu hor gabiltza egunero. Noizbait izango da
|
gure
eguna.
|
|
|
gure
egunen ertzetan
|