Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.198

2000
‎Hori izan zen arrazoi nagusia. Gero, erran gabe doa, Pierpolek bazuen guk ez genuen beste filosofia diferente bat musika aldetik. Guk taldean kantuaren militanteak egon nahi genuen, hark berriz, kantuari beste maila bat eman nahi zion, kreazio artistiko bat.
‎Kalitatezko gauzak egiteko kantura emana bizi behar da, profesionalizatu. Berzaitzek bazuen hori, ez guk ez naski.
‎Ez dute ukatzen euskalduntasuna bederen. Gero, gaurko gazteek urtekoek guk ez genuen kapazitatea dute. Politikan ardura hartzeko gu baino prestatuagoak daude.
‎Politikan ardura hartzeko gu baino prestatuagoak daude. Aztertzeko eta ekintzarako guk ez genuen gaitasuna erakusten dute. Ekonomia eremuan oraindik ere abertzale gazte hauek ez dute politikan edo kulturan duten eragina.
‎Gu euskara batua eta ona erabiltzen saiatzen gara. Baina zenbait gauza gurean ez dugu onartzen, adibidez,
‎Soldaten gaian ere aitzindariak izan gara. Guk ez dugu deus ikusterik Fraga Iribarnerekin ez Aznarrekin.
‎Ez gara inola ere errudun sentitzen. Guk ez genituen tresna guztiak arazoa ondo bideratzeko. Nolanahi ere, gure asmoa ETA desagertzea da, eta euskal nazionalismoa modu demokratiko batez espresa dadin gizarte libre batean.
‎Eta hori dute gogoan bertako arduradunek, Garzon epaileak berriro haien aurkako erasoa jo duenean. " Ez nau kezkatzen", dio Erramun Osak," guk ez baitugu ezer ezkutatzeko". Homologazio prozesu progresiboa Jaurlaritzarekin adostua da eta hori betetzen duten neurrian ez omen dute lege arazorik izango.
‎Horregatik sortu ditugu literatur taldeak, hor gaudela erakusteko. Gu ez goaz hitz hutsekin. Besteak?
‎Zuek hasi baino lehen, gurean ez zen txotxongilo tradiziorik. Hutsune hori beraz, ezerezetik sortu behar izan zenuten.
‎Jakina, helburua komunikazioa lortzea da, baina ez dezagun ahaztu haurrek bat batekotasuna berez badutela zerbait botatzeko. Hori dela eta, guk ez ditugu umeak xaxatzen garrasika erantzun dezaten, barrenetik atera behar zaie, bestela ez da naturala. Bihotz, emozio eta irudimenarekin esku hartzen badute, zertarako jarri umeak builaka?
‎Diwan presatua da, zeren eta egoitza arazo handiak dituzte. Gu ez gara hain presatuak, baina interesantea da guretzat ere partikularki barnealdeko ikastolako egoitzen gai horretan eta publiko izate horren gaian. Zeren eta uste dugu ikastola ereduaren garapena Iparraldean hortik pasatzen ahal litekeela.
Guk ez dugu pertzepzio hori. Modu egokienean aurrera egiteko modua da abertzaleen artean ituna egin eta definitzea Euskal Herria norantz eraman nahi dugun, oraingo zatiketa gainditu eta Euskal Herri subiranoa egiteko.
‎Areago, gure ildoan eta jokabide politikoetan baztergarri diren instituzioetan ere babesa eskaintzen diogu EAJri eta dagoeneko azaldu diogu prest gaudela Jaurlaritza sostengatzeko aipatu bidean abiatuz gero. Baina gu ez gara geldi egongo, EAJk eta EAk jarrera noiz aldatuko zain, eta prozesuarentzat ardatz diren gaiak presoenean, esaterako sendo bultzatuko ditugu.
‎Baina Benedettik bazuen guk ez dugun abantaila: kanpotik idazten zuen.
‎" Naparraren" heriotzaren bertsioetara heldu gara eta, mingotsa izan arren, mahai gainean geratu da gaia. " Guk ez dugu zalantzarik, Batallon Vasco Español izan zen gure semea desagertarazi zuen taldea eta horretarako baliatu zuen Escaleras zator edo zelatari hura. Datu ugari ditugu hala izan zela sinesteko, Jose Miguel pertsona erreferentziala zen, interrogatorio zenbaitetan poliziak Naparrari buruz jakin beharrekoa bazekiela jakinarazi zien zenbait atxiloturi, Efe agentziaren muntaia poliziala (orduko Efeko norbaitek onartu zigun bezala)...".
‎Hots, Ajuria Enearen bigarren aroa aipatzen dute. Eta gu ez gaude prest hortik joateko. Gu lehendakariak deitzen duen bakoitzean joan egingo gara hitz egitera.
‎Horrela diote gure estatutuek. Gu ez gara autonomistazale izan, aurrera egiten laguntzen digun neurrian ez bada. Hau da, kontua ez da sei lurralde bilduko dituen hauteskundeak burutzea, baizik eta egoera horretara eraman gaitzakeen bidea aurkitzea.
‎Orain badirudi kidetasun bat duela Atapuercako zenbait hezurrekin, hain zuzen 300.000 urteko hezurra dela. Guk ez genuen garai hartan eta oraindik ere ez dugu zehaztasun hori lortzeko sistemarik. Radiokarbonoa 200.000 urtera arte iristen da, hortik atzera ezin daiteke horrekin ezer egin.
‎ea giza eskubideak zapuzten dituzten ekimenak nolabait gaitzesten dituen, eta ea ETAri ekimen armatua bertan behera uzteko eskatzeko unea ez ote den. Galdera hauei EHk baiezkoa emanez gero, guk ez genuke inongo arazorik beraiekin elkarlanean aritzeko. Su etenaren garaian elkarlana posible izan da; ondoren, ordea, Legebiltzarreko akordioa bertan behera geratu da eta Lizarra Garazi, Udalbiltza eta Batera izozkailuan sartu ditugu.
‎Ez da hori, inondik inora. Guk ez dugu hitz egin euskal sozialistekin, ez dugu mozten EHrekin besteekin joateko. Hau ez da truke bat.
‎" Irratilari berri hauek askatasun osoa dute nahi duten formatoa asmatzeko. Gainera, gu ez gara sartzen haiek adierazi nahi duten gauzetan", adierazi digu Isabele Barreitx kazetariak.
‎Egongo dira,( guk ez dakigu eta nik ez dut ulertzen), kokainarekin eta abar positibo ematen dutenak. Mila substantzia daude, batzuek sendatzekoak eta besteak errendimendua hobetzekoak, eta denek berdin ematen dute positibo.
‎Beste indar bat behar du horiei bultzada pixka bat emateko. Beste kirol guztietan zerbait modernizatzen da, guk ez dugu ezer egiten.
‎Ikastoletan teknikoki maila oso ona izan da, baina humanitateetan oso apala, Frantzian ez ezik Europa osoan bezala. Guk ez diegu belaunaldi berriei bere herriaren historia kontatu. Ez dugu kontatu Euskal Herriaren epopeia.
‎Zera esaten diogu ETAri: " Hemen guk ez dugu eska tzen zuek belauniko jartzea, ezta amore ematea ere". Baina, proiektu politikoak tartean baldin badaude, ezin da inola ere proiektu politikoak eta indarkeria nahastu.
‎Hortik aurrera, alderdi sozialista eta alderdi popularra Madrilen, Sevillan edota Valladoliden ezberdintzen diren beste ezberdintzen dira Euskadin. Gu ez gaude alderdi popularraren segimenduzko politika egiteko prest. PSE herri honetako historiaren lehen alderdia da, gobernu esperientziak izan ditugu eta badugu sostengu sozial sendo bat.
‎Oteizak eta izugarrizko garrantzia eman diote kulturbide honi. Guk ez diogu hainbestekoa emango, barrutik ezagutzen dena ez da mitifikatzen. Besterik gabe, beste jardunbide bat da, eta gizartean bere lekua badu, utzi bere bidea egiten.
‎" Gurea ez da tradizio literario ikaragarria daukan hizkuntza. Beraz, hizkuntzarekin jolas egin daiteke, hizkuntza asmatu eta berrasmatu.(...) Bi norabide hauetan goza daiteke gurean:
‎– Guk ez bait dugu eskatzen gauza haundirik. Libre izan bakarrik.
‎Libre izan bakarrik. Guk ez dugu munduedo ilargi arras berriren baten aspiratzen. Munduaren azkeneko iraultza egitera.Errepublika eta betiko bakera.
‎Pentsatzen dut, dena izango dela munduan beharrezkoa. Baina gu ez gara inperiorik eta gurea eginnahi dugu. –China no puede ser gobernada del mismo modo que la republica deLucca?, esaten zuen Voltairek oso modu plastikoan.
‎kontuan izanik prozesua oso korapilatsua dela eta alderdien artekozenbait desberdintasunek konponezinak diruditela, hori guztia ez ote da ondasunakbanatzeko saiakera hutsal bat? Eta hori, ez ondasunen jabe gu ez garelako, jabe izateko aukerarik izango ote dugun ez dakigulako baizik?
‎Baina gu ez bezala, dei deigarri hark deitua izan zen Pedro Huizi, itxura batean... eta harenganat gindoazen osaba eta biok, Florentziarat, gogoz gainezka, amak —Ubarneko damak— emanikako direkzionerat. Baita kezkaturik ere, zeren baitzirudien ezen urtebete zeramala Pedroren amak semearen berririk jaso gabe.
‎Eta berak: " Gehienik ere Domenico bezalakoak izaiteko jaio gintuan gu, mutila, eta hori, suerte izugarria izanik, zeren eta Domenicok hemen Florentzian bere lagunak ditik eta bere esku luzea, eta guk ez..."" Bada, Domenico bezalakoa izaiteko, nahiago diat letratu izan —erran nioan, neure baitaren baitarik—, zeren eta letratu izaiteko ikasi bainuen, azken finean". Eta egun hartan bertan pintatzeari utzi nioan.
‎" Ez nuen uste berorrek halakorik erran ziezadakeenik". Permatu eta entseiatu zen aita jesuita haren erremediatzerat, baina badakizu kontu horietan zer gertatzen den, zenbatenaz lohikeria nahasiago, hainbatenaz likitsago, zeren gure artekoak ez baitzuen jada erremediorik...
‎—Ordea, Ursuaren espedizioneak goiti beheiti egin zuen ibai Amazonas, eta gu ez gara Ursua baino gutiago izanen... zeren, baldin Ursua nafarra bazen, gure artean bada bertze nafar bat ere —eta, eskuz seinalatzen ninduela, eni beha ipini zen, irritsu; eta gero, irria areagotzen zuela, erantsi zuen—: Eta ni gipuzkoarra naiz, eta ez naiz nafarra baino gutiago...
‎Halarik ere, gurea ez zen bat bateko amorioa izan, baina urratsez urratsekoa.
‎Eta, horrela, nola Noeren denboretan ere uholdea iragan zen eta hala lehorreratu ahal izan zuen bere untzia Ararat mendian, gureak ere aurkituko dik noizbait bere Ararat mendia, libertatearen mendia... Eta gu ez bagara ere, bertze batzuk iritsiko dituk. Zeren libertatea neguan baitago, baina negu bakoitzak dik bere udaberria.
‎—Zeren gu ez baikinen Panurgoren aharien kofradiakoak izaiteko jaio... —eta segidan ahari haietaz aritu zitzaidan, zeinek Rabelaisen lumatik hartu baitzuten lehen hatsa, eta zeinak artaldean bizitzeko ohiturik baitzeuden, komoditateak, menekotasunak eta imajinazinoaren eskasak hartaraturik.
‎—Utopia, hitzak dioen bezala, nehon ez dagoen lurraldea duk, Joanes... baina mapa honek bertzela erakusten dik, eta hortxe zagok, Mundu Berrian!, eta guk ez diagu etsiko, harat heldu eta geure oinak lur haren gainean ipini arte!
‎—Zeren, hire osaba Joanikotek zioen bezala, gu ez baikara Panurgoren aharien kofradiakoak izaiteko jaio, ez artaldean bizitzeko... zeren libertatea maite bai tugu bertze deusen gainetik, eta zeren guhaur baikara, halatan, geure bizitzaren pilotuak eta lemazainak, geure denboraren untzia harat edo honat beha jartzen dugunak, erabakiz erabaki —eta, begietarat xuxen so eginik, eratxiki zuen—: Orain, berriz, itsasotik haratago nahi duk, uste dualako ezen han edirenen duala libertatearen lurra.
‎Eta, nola gaztetasuna baita, bertzalde, diruz ezin eros daitekeen aberastasun bakarretarikoa, abarizios izanen haiz, baldin gaztetasunaren donuak eta ondasunak, hala nola haragiari eta amorioari lotuak egon daitezkeenak, heuretzat bakarrik gordetzen badituk —eta, esku bat besagainean ipintzen zidala, eta bertzearekin urrezko hamar dukat eta berrogeita hamar errealeko poltsa emaiten zidala, bertze marinelei baino hagitzez gehiago, behatza galdu nuelako, erran zidan—: Aditu dudanez, Indietako itsasoetan barrena dabiltzan filibusteroek ere beren prezioa ditek, galtzen duten menbro bakoitzeko hainbateko saria jasotzen dutela, eta gu ez gaituk haiek baino gutiago izanen —eta, besagainetik atxikitzen ninduela, erantsi zuen—: Bretai niako kostan behatza galdu huen, baina ez gizontasuna, zeren gizontasuna ez baitu oineko behatzak egiten, baina bertze behatz batek... eta, beraz, ez erran niri ezen Amsterdametik itzultzen haizela gizon egin gabe...
‎—Katolikoek Erroma ditek amets; mahomatarrak, berriz, Mekarat joaiten dituk bizitzan behin... eta gu ez gaituk gutiago izanen: gu ere geure Erromarat eta geure Mekarat joanen gaituk egunen batean:
‎—Haiek ez, haien beldurrak... Zeren eta ni ere han egon bainaiz... eta Joa nes ere bai, eta guk ez ditiagu bele batzuk baizik ikusi... Ez al da egia, Joanes?
‎—Baina gure eliza hau ez duk Erromakoa bezalakoa izanen, zeren gu ez baikinen ardiak izaiteko jaio —eta, hatza altxatzen zuela, erran zidan—: Elizak bee, eta eliztarrak bee?
‎—Faborez, Eduardo. Guk ez diagu inor gogor erabiltzen. Horiek istorio zaharrak dituk.
‎Horrelaxe zuritu omen zuen bere burua. Erran gabe doa guk ez genuela eskurik batere aferan, Ximurrak —nork eta Ximurrak! — ez baitzuen haxixa gurekin partekatzeko inolako asmorik, dirutzeko baizik, oporretako gastuak berdindu alde. Bisnes tiki bat.
‎Soriaren ogitartekoari erraten genion" txilibita". Gainerako ikasleena baino puskaz luzeagoa, eguneko ogiaz egina izaten zen, gurea ez bezala, eta, denen txorizo edo txokolatearen partez, amak goizean berean frijitutako hirugihar zerra lodia izaten zuen tartean. Bere" txilibita" jaten ari zela, Soria gorrotoa eta aldi berean miresmena sorrarazten zituen ikuskizuna zen, erabat biribildua izateko gure isiltasun bekaiztiaren laguntza behar zuena.
‎Alabaina, lau osaba, hiru izeba eta hamasei lehengusuren begi luzeei ezin itzuriz ibiltzea hiritar biziaren anonimotasun preziatuaren kontrako atentatua zen niretako, Orwell irakurri gabea nintzen garai hartan ere. Herriko mutiletan adimen iluneko basajaun kumeak baizik ez nituen ikusten; hirian gelditu edo, guk ez bezala, oporrak kostaldean egiten zituzten ene lagunak —Karlos Ripodas" Charly", Fernando Soria" Ximurra", Anjel Urtxipia" Ttipi", baita Manuel Sarasa" Potzolo" bera ere... — saiatuta ere ordezka ez zitzakeen jendaila. Hango neskez, haien iheskeria —lotsa?
‎" Hik, beti bezala, itxi egiten dizkiok begiak errealitate latzari. Hauek ez dituk ez asmazioak ez eldarnioak; eta gu ez gaituk paranoiko batzuk. Kontuz, amigo!
‎Susmatu bezala, oin haiek ez ziren bereak, nahikoa txikiagoak baizik, beltzaranagoak, sendoagoak, azaz  kal berriekin guztiz ongi egokitzen zirenak. Oinak eta eskuak alderatu zituen gero, zehatz mehatz, eta hainbat xehetasun edo berdintasun edo arrazoi zirela medio baina guk ez dakizkigunak, eta, beraz, hemen, egiaren ohoretan, aipatuko ez direnak, Brown jaunak ondorioztatu zuen bai eskuak bai oinak gizon ezezagun berari zegozkiola, eta hortik aurrerako juzguetan sartzea gogor debekatu zion bere buru jada sobera nahastuari.
‎Orain arte gurago izan dut ezer ez esan, baina gau batez diskoteka batean ezagutu nuen eta harrezkero niri segika dabil. Benetan agintzen dizut gure artean ez dela ezer gertatu...
Guk ez ditugu fardelak hemen jai  tsiko. Gure hotelak hirian egon behar zuen...
‎Fiskalak (T) bere jarduna amaitu bezain laster, Esther txaloka hasi da eta epaileak (L) bai hari bai edanean eta solasean ari ginenoi, non geunden oroitarazi behar izan digu. Baina gure artean ez baitzegoen giro, bost minutuko atsedenaldia proposatu du. Horren ondotik, abokatu defendatzailearen (I) txanda heldu da.
Gurean ez da soldadu ezezagunik handizkako askatasunik Erraz dira desartikulatzen nire sentimenduak
‎Poeta, lurrik ezean, bere baitan biltzen da, edonongo zuhaitz baten pean, are gehiago, gurea ez den gerizpean. Erbesteratuen artean hain zabaldua zegoen herrimina alboratuz, poesia bortitz bat sortzen du, bulko handikoa, irudimen librekoa, ez inondik ere negartia.
‎Egiaz, berezitasun honek ez du bakarrik zerikusirik" ghost" eta" shade" adierazpenekin, eta garrantzi txikia ematen zaio" arima"," espiritu"(" spirit") hitzak gure hiztegi jasoaren zati gisa kontuan hartzeari. Honekin konparatuta, gure arimak jan eta edaten duenik guk ez sinestea ñimiñoa da8.
‎Urrezko abarra, I bol., 239 orr.15 Zentzugabekeria hutsa da hemen Frazerrek irudikatu izana herri hauek naturaren prozesuaren guztiz ideia faltsua (ia erotua) balute bezala, fenomenoen interpretazio berezi bat besterik ez baitute. Hau da, idatziko balute, naturaren beren ezaguera eta gurea ez lirateke, funtsean, desberdinak izango. Beren magia bakarrik da desberdina.
‎Ordurako mataderia ondoan bizi ginen, eta etxe osteko mendietan bonbak erortzen ari ziren, egundoko eztandak eginez. Gu ez ginen egoeraren larriaz ohartuko, baina jende helduarentzat begi bistakoa izango zen handik alde egin beharra zegoela. Gure amak hala erabaki bide zuen, eta etxea eta etxeko gauzak zeuzkan zeuzkanean utzita irten ginen Tolosara.
Gu ez gaituzte harrapatuko errepikatzen zenuten
‎Eta Goizederrek hil badu ere, litekeena duk bere burua defenditzeko hil izana, gizona Goizeder bortxatzen hasi delako. Guk ez zakiagu ezer. Eta nik ez zaukaat batere gogorik orain pikoletoei esplikazioak ematen hasteko.
‎– Ez da nirea. Guk ez genuen izan haurrik. Oraingo senarrarekin egin da Sorkunde ama.
‎Baina hori guk jakin, azkeneko egunean jakin genuen. Gu harrituta geunden, inoiz ez zelako hemendik ateratzen; Goretiri egiten zizkion kaleko mandatuak, egun batean tabakoa ekartzea zela, beste batean gutun bat eramatea zela... baina guk ez genuen susmatu ere egiten... hala zebilenik. Beharrik ere noski.
‎Gu hemen ginela behinik behin, afalondoan hortxe, beti dei bat edo bi izaten zituen; beti kanpotik hots egiten zioten. Bistan da, norekin eta zertaz ari zen guk ez genekien fitsik"; Belek Xani begiratu, gero bista jaitsi, begiak bere eskuetan tinkatu zituen; Xanek zerbait esatea espero zukeen; Xan berriz, oraindik Belek nora heldu nahi zuen ez zekiela zegoen; hartaz, Belek, burua jaso eta: " orduan, Henri ikusiko duzu?", galdetu zion.
‎" Eta", esan zuen Xanek," zer zen ba barruan?". " Hori guk ez dakigu", esan zuen Belek;" baina, ateratzeko garaian, kontu handiz ibiltzeko esan zigun. Esan baitzigun:
‎lagun bat etorriko da bila. Gu pixka bat larritu ginen; gu ez baikinen... gu ez baikara erakundekoak, noski". " Bera ere bazela... edo bazitekeela, orduan enteratu ginen", esan zuen Lupok.
‎lagun bat etorriko da bila. Gu pixka bat larritu ginen; gu ez baikinen... gu ez baikara erakundekoak, noski". " Bera ere bazela... edo bazitekeela, orduan enteratu ginen", esan zuen Lupok.
‎Nork hartuko zuen? Guk ez baitiogu deus esan inori...". " Berak hartuko zuen", esan zuen Xanek.
‎" Ezta kutsurik ere", esan zuen Belek; burua ari zenetik jasoz: " dena dela", esan zuen," gu ez gara hemen izan". " Noski", esan zuen Xanek," ez zarete izan"; Bele jaiki zela, ikusiz eta bi lagunak joatekoak zirela:
‎" Gari?", esan zuen Belek; Lupori begiratu eta: " guk ez dugu hori ezagutu". " Urruti al dago?".
‎lan eta lan! Guk ez dakigu besterik. Kasu egin, kontrola zagok"; hori aditzean, Xan makurtu, Beleren hanken artean kukurrukatu zen; geroxeago:
‎Inork ez zekian. Goian batzuek jakingo zitean... guk ez behintzat"; ilunki gogoratzen zituen Xanek gertakizun haiek; Garik beste zigarro bat piztu zuen;" hura izan eta handik egun gutxira Henrirekin eztabaida izan nian. Berak esaten zian, egurra ematen segitu behar zela, eta aldi berean gure aldera indarrak bildu.
‎Kontuz etorriko zineten! ’, esan zioan; ‘ez al dituzue atzean izango...! ’ Ama horrelakoa baita, bar bar bar, eta: ‘Ri ra joan zinen, guk ez genekien ezer, gauean etorri ziren’, hala etorri zituan-eta beste gau hartan sekretako txakurrak, atea hautsi, aita sutan jarri zuan, ateratzeko! ateratzeko etxetik eta pertsonak sartu behar diren bezala sartzeko!
‎Konkorrak zigarreta zapaldu zuen hautsontzian. " Harrezkero", esan zuen," guk ez diagu ikusi. Handik gutxira berriz, kasernako leherketa hura izan zuan eta... hi orduantsu atzeman hinduten ala?"; Xanek baiezkoa egin zuen;" ba, beharbada jakingo ez duana duk, Henrik egun haiek, edo aste haiek, ez zakiat, herritxo batean eman zituela, hemendik ez urruti.
‎" orain", esan zuen," askok esana duk, hirian ote den..."; eta, boz ozenarekin: " nik ez nikek baietz karraturik esango!"; bekainak goititu, sorbaldak jaso zituen, kanutoa egiteari lotu zitzaion; Xanek basoa kup batez hustu eta, usu bete zuen atzera;" guk ez diagu behinik behin ikusi", esan zuen konkorrak, papera listuaz hezetuz;" nik azkenekoan", esan zuen eta, korkotxak permititzen zion hartaraino bista gora emanik, kixkortuta begiak, segundo batzuk pentsakor eman zituen, gero: " aitaren entierroaren egunean ikusiko nian; bai, orduan izan zuan"; zigarreta piztu, segitu zuen:
2001
‎Akaso gure akatsa izango da baina guk ez dugu halakorik onartzen, bata alde instituzionala izatea eta bestea alderdia. Denak daude proiektu politiko berean, ezta?
Guk ez dugu hori horrela ikusten. EAJk hilabeteak pasatu ditu PSOErekin harremanetan akordio bat bilatzeko, eta guk hori salatu dugu.
‎Datu objektiboa da EAJ aliantza horren atzetik ibili dela, eta hori nahiko lukeela. PPk eta PSOEk une honetan itun bat egin dute, baina guk ez dugu albora tzen hauteskunde ostean EAJk berriz PSOErekin egitea. Gure ustez, EAJk PPk eta PSOEk sinatutako itun horren puntu guztiak sinatuko lituzke.
‎EAJ eta ezker abertzalearen artean erritmo eta denbora arazo bat izan dela esateko ohitura bat dago, eta guk hori ukatu egiten dugu. Hori gauzatu arte marko demokratiko nazional baten alde aritu behar da baina guk ez dugu datarik jarri. Hori da beraienaren eta gure proposamenaren aldeko diferentzia eta ez denbora, guk herri hau burujabetzaren norabidean jartzen dugula eta beraiek ez.
‎" Gure Erriko arazoetaz behar dan neurriz eta ugaritasunez mintzatu ez giñala diotenak ere ba dira" aitortzen zuen batean, behintzat, zirt eta zart hauxe erantzuten zien lotsagabeei: " Gu ez gaude iritzi orrekin ados. Emen argitaratu diran lanik gehienek, zuzen zuzenean Euskal Erriko arazoak aztertzen dituzte. Nazio arteko arazoak eta gizon ospetsuei buruzko lanak kenduta, beste gehienak, danak ez badira, Euskal Erriari zuzenduak dira".
‎Bai batak zein besteak, dena den, argi uzten dute tratamendu guztiak medikuen gainbegiratuaz egiten direla, eta helburua ez dela inolaz ere medikuntza orokorra ordezkatzea, laguntzea baizik: " Hemen ez dugu inor engainatzen dio Ana Valeronek hau ez da Lourdes-eko ura eta guk ez dugu miraririk egiten, badaude osatu ezin ditugun gaixotasunak, baina oinazea arin dezakegu, eta hori ez da gutxi; jendea horren kontziente da, eta sinesgaitz datorrelako edo joaterakoan oso pozik uzten gaitu".
‎Eta aparteko urte bat izatean" Erreserba Handikoa" egiten dugu. Gurea ez da ardo merkea, 4 urteko ardoa eta 24 hilabetez barrikan egon dena ezin da merkea izan. Sei urtero barrikak aldatzen ditugu, eta barrika bakoitzak 80.000 pezeta balio ditu.
‎" Nik ez dut halakorik sumatu; baditut lagun idazleak eta gure artean ez da inolako norgehiagokarik. Literatura hori baino askozaz serioagoa da.
‎Tresna, orduan eta hobea, orduan eta nereago, landuago, lanerakoago. Gure gauzak gureak ez diren hitzez jazten ditugu sarritan, eta gureak ez diren hitzetatik hasita geureganatzen dugu gurea dean gauza hori. Baina ez da gurea, ze demontre!
‎Tresna, orduan eta hobea, orduan eta nereago, landuago, lanerakoago. Gure gauzak gureak ez diren hitzez jazten ditugu sarritan, eta gureak ez diren hitzetatik hasita geureganatzen dugu gurea dean gauza hori. Baina ez da gurea, ze demontre!
‎Baina ez da gurea, ze demontre! Amerikarrek Europan saltzen dituzten oiloak gureak ez diren bezalaxe. Eta gure gauza politika, alegia hortan kultura gaiak aztertzen dira behar baino sarriago.
‎Aktore bezala oholtza gainean bakoitzak bere benetako izena erabiltzeak abantailak dituela iritzi diote taldekideek, Espe Lopezen aburuz, gainera," tradizioko gauza da. Guk ez ditugu gure lanetan zentzu klasikoan ulertzen diren pertsonaiak erabiltzen, guk pertsona funtzioak erabiltzen ditugu. Hauei gure izena jartzen diegu hein batean gure' alter egoa' rekin lan egiten dugulako batzutan".
‎PSEk eraman duen kanpaina eta orain bizi den egoera dela-eta ez dago gobernuan sartzeko kondizioetan nonbait. Eta haiek ez badute nahi, gu ez gara tematuko. Bide egokiena hori izan zitekeela esan dugu, baina oraingoz bazter utzi dugu.
‎Ezkerreko politika egiteko sail bat baino gehiago dago; batzuk beste batzuk baino egokiagoak dira, egia da. Baina gu ez gara itxita. Gure aldetiko akordioa ez dago sail bat ematearen menpe.
‎Ez badute ETA konbentzitzen, jarrera hori hartu behar dute behintzat, bestela, mundu horretan jende askok beste jarrera hartuko du. Gu ez gara Euskal Herriko ezker bakarra, eta ezkerreko jende horrekin lan egiteko prest gaude eta egongo gara, baina ETArekiko jarrera garbi harturik. Herri honek ez du borroka armatuaren bidez bere burua askatzea nahi, hori gero eta garbiago dago ezker abertzalearen inguruan.
‎Orduan, hegoaldetik mauritaniarrak eta iparraldetik marokoarrak sartu zirenean, batetik jendea babestu beharra zegoen, bestetik gizonezkoak frontera joaten hasi ziren eta hori dena antolatu beharra zegoen, jendeak janaria behar zuen, kotxeak, gasolina... Garbi zegoen sahararrak desagertarazi egin nahi zituztela, eta guk ez genien erraztasun gehiegi eman: eurentzat aproposena izango zen jende guztia hartu, konboi handi bat egin eta muga pasatzea, baina hori estrategikoki ez zen komenigarria.
‎Begiraleek mutikoei esaten dieten lehen gauza da: " Guk ez dizuegu ziurtatzen futbolari profesional aterako zaretenik, baina bai hemendik ikasketa batzurekin aterako zaretela". Horixe da gakoa, mutikoek ez sekula ikasketak uztea.
‎Fernando Muniozguren elkarteko kideak zera adierazi du: " Gu ez gabiltza nostalgiaz, bizitza arruntari eta egunerokotasunari euskalkian erantzun nahi diogulako eta euskara ona, jatorra eta bizia nahi dugulako baizik. Badakigu, zuberotarrekin eta lapurtarrekin mintzatzeko, eta ulertzeko euskara batua ezinbestekoa dela".
‎Horrek herrien eskubideen kontrako eraso zuzena izateaz gain, gizabanakoen eskubideen kontrako eraso garbia suposatzen du, hain zuzen, Euskal Herriak libre izateko duen eskubideen aldekoak fisikoki meha txatzen dituelako. Egungo marko juridiko politikoak gureak ez diren hizkuntzak, kulturak, kirol selekzioak, justizia administrazioak, nortasun agiriak, zerga ordainketa eta hemengoak ez diren polizien inposaketa bermatzen ditu. Aukeratu ez ditugun eredu frantses zentralista edota erregimen espainiar monarkikoaren menpe izatera behartu nahi gaituzte.
‎Asko hitz egin izan da dekretu foralen aurrean guk izandako jarreraz eta modu arinean gainera, agian guk gai horrekin inoiz ez dugulako nahi izan politika egitea, politika delako euskararen etsairik okerrena. UPNk Euskararen Legea aldatu nahi izan zuen, egungo hiru eremuak bitan utziz, eta guk ez dugu uste halakorik egin behar zenik, lege horrek euskara eta gaztelania Nafarroan elkarrekin bizitzea ahalbideratu duelako. Dekretuaren zati batekin ados gaude eta hala esan genuen:
‎Baina, gu ez gara akordio preferenteen bila ari, EBk oposizioa izateko eskubidea eta obligazioa du, akordio preferenteak, legealdi akordioak eta abarrekoak gure militantzia eta bozkatzailei iruzur egitea litzateke, beraz, ez dugu inolako beldurrik izango baldin eta aurrekontuetan, adibidez, gure proposamenak jasotzen ez badira hauen aurka bozkatzeko; edota zenbait legeen aurkako bozka emateko, zeren, lehen...
‎Haatik, Kontxako estropadetako posturak mantentzea erabaki zuen: «Ohitura polita da, nahiz guk ez dugun irabazirik. Guk diru trukaketa egiten dugu soilik.
‎Dena arraroegia da. Gurekin ez dela jolasean ari sinetsi behar al dugu. Autodidakta omen zara magian.
‎Ibili den leku guztietan itzala duen gizona da gure apez jauna. Guri ez zaigu damutu haren ondoan ibili izana
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu 5.198 (34,22)
Lehen forma
guk 1.227 (8,08)
Guk 1.098 (7,23)
gu 828 (5,45)
Gu 574 (3,78)
gurea 206 (1,36)
guri 123 (0,81)
gureak 118 (0,78)
gure artean 106 (0,70)
gurean 92 (0,61)
guretzat 87 (0,57)
Gurea 79 (0,52)
Gurean 59 (0,39)
Guri 59 (0,39)
Guretzat 56 (0,37)
gurekin 55 (0,36)
Gureak 40 (0,26)
Gure artean 37 (0,24)
gure esku 37 (0,24)
gure 26 (0,17)
Gurekin 23 (0,15)
gure artekoak 12 (0,08)
gure inguruan 12 (0,08)
guretzako 12 (0,08)
Gutaz 11 (0,07)
gure artekoa 11 (0,07)
gugandik 9 (0,06)
gure aldetik 8 (0,05)
Gugatik 7 (0,05)
gure aurrean 7 (0,05)
gure baitan 7 (0,05)
guregana 7 (0,05)
Gure aldetik 6 (0,04)
Guretzako 6 (0,04)
gugana 6 (0,04)
gurera 6 (0,04)
Gure artekoa 5 (0,03)
Gure artekoak 5 (0,03)
Gure inguruan 5 (0,03)
Guregatik 5 (0,03)
gugan 5 (0,03)
guregan 5 (0,03)
gugatik 4 (0,03)
gure aurrekoek 4 (0,03)
gure kontra 4 (0,03)
gutaz 4 (0,03)
Gure 3 (0,02)
Gure esku 3 (0,02)
Gure kontra 3 (0,02)
gure alde 3 (0,02)
gure aurrekoena 3 (0,02)
gure lekukoek 3 (0,02)
gure ordez 3 (0,02)
gureari 3 (0,02)
GUREA 2 (0,01)
Gure aurrekoek 2 (0,01)
Gure baitan 2 (0,01)
Gureek 2 (0,01)
Guretako 2 (0,01)
gu barik 2 (0,01)
guganaino 2 (0,01)
gure aldean 2 (0,01)
gure arteko 2 (0,01)
gure aurrekoak 2 (0,01)
gure baitakoak 2 (0,01)
gureek 2 (0,01)
guregandik 2 (0,01)
guretako 2 (0,01)
guretik 2 (0,01)
GU 1 (0,01)
Gu barik 1 (0,01)
Gugan 1 (0,01)
Gugana 1 (0,01)
Gugandik 1 (0,01)
Gure arteko 1 (0,01)
Gure aurrean 1 (0,01)
Gure gibelean 1 (0,01)
Gure kontrakoek 1 (0,01)
Gure partez 1 (0,01)
Gurearen aurka 1 (0,01)
Guregana 1 (0,01)
Guregandik 1 (0,01)
Gurera 1 (0,01)
gu-ak 1 (0,01)
gure aldeko 1 (0,01)
gure aldekoa 1 (0,01)
gure artekoan 1 (0,01)
gure artera 1 (0,01)
gure artetik 1 (0,01)
gure aurka 1 (0,01)
gure aurkakoa 1 (0,01)
gure baitako 1 (0,01)
gure bitartez 1 (0,01)
gure ingurukoa 1 (0,01)
gure ingurukoak 1 (0,01)
gure ingurukoek 1 (0,01)
gure lekukoentzat 1 (0,01)
gure parekoak 1 (0,01)
gurearekin 1 (0,01)
gureaz 1 (0,01)
gureen artean 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 932 (6,14)
Berria 659 (4,34)
Argia 620 (4,08)
Susa 309 (2,03)
Alberdania 306 (2,01)
Pamiela 231 (1,52)
Booktegi 229 (1,51)
Open Data Euskadi 212 (1,40)
Jakin 142 (0,93)
Goenkale 111 (0,73)
UEU 100 (0,66)
Hitza 88 (0,58)
Labayru 86 (0,57)
goiena.eus 79 (0,52)
Maiatz liburuak 75 (0,49)
Consumer 61 (0,40)
Euskaltzaindia - Liburuak 58 (0,38)
Urola kostako GUKA 56 (0,37)
Uztarria 47 (0,31)
EITB - Sarea 45 (0,30)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 40 (0,26)
Karmel Argitaletxea 39 (0,26)
Guaixe 38 (0,25)
Herria - Euskal astekaria 37 (0,24)
ETB serieak 35 (0,23)
Anboto 34 (0,22)
Bertsolari aldizkaria 32 (0,21)
Erlea 31 (0,20)
aiurri.eus 30 (0,20)
hiruka 28 (0,18)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 25 (0,16)
alea.eus 25 (0,16)
ETB dokumentalak 24 (0,16)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 24 (0,16)
Txintxarri 24 (0,16)
erran.eus 22 (0,14)
Karmel aldizkaria 20 (0,13)
aiaraldea.eus 19 (0,13)
Jakin liburuak 19 (0,13)
barren.eus 17 (0,11)
ETB marrazki bizidunak 16 (0,11)
Uztaro 16 (0,11)
Maxixatzen 15 (0,10)
Karkara 12 (0,08)
uriola.eus 12 (0,08)
Zarauzko hitza 12 (0,08)
Euskaltzaindia – Sü Azia 12 (0,08)
Noaua 10 (0,07)
HABE 8 (0,05)
Sustraia 8 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 7 (0,05)
LANEKI 7 (0,05)
plaentxia.eus 7 (0,05)
aikor.eus 6 (0,04)
Aizu! 5 (0,03)
Osagaiz 5 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
Euskalerria irratia 4 (0,03)
Ikaselkar 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu ez ukan 732 (4,82)
gu ez egon 368 (2,42)
gu ez jakin 192 (1,26)
gu ez eduki 177 (1,17)
gu ez bezala 82 (0,54)
gu ez bezalako 37 (0,24)
gu ez esan 37 (0,24)
gu ez ez 29 (0,19)
gu ez etorri 26 (0,17)
gu ez joan 26 (0,17)
gu ez beste 18 (0,12)
gu ez al 15 (0,10)
gu ez ibili 14 (0,09)
gu ez ote 13 (0,09)
gu ez gaitu 12 (0,08)
gu ez ikusi 11 (0,07)
gu ez behintzat 9 (0,06)
gu ez geratu 8 (0,05)
gu ez oso 8 (0,05)
gu ez hain 7 (0,05)
gu ez iritsi 7 (0,05)
gu ez omen 7 (0,05)
gu ez ahaztu 6 (0,04)
gu ez haiek 6 (0,04)
gu ez den 5 (0,03)
gu ez hainbeste 5 (0,03)
gu ez bada 4 (0,03)
gu ez baina 4 (0,03)
gu ez do 4 (0,03)
gu ez ego 4 (0,03)
gu ez ezagutu 4 (0,03)
gu ez ezan 4 (0,03)
gu ez gu 4 (0,03)
gu ez ulertu 4 (0,03)
gu ez bederen 3 (0,02)
gu ez kutsatu 3 (0,02)
gu ez maitatu 3 (0,02)
gu ez baita 2 (0,01)
gu ez borondate 2 (0,01)
gu ez deitu 2 (0,01)
gu ez delako 2 (0,01)
gu ez ekarri 2 (0,01)
gu ez eman 2 (0,01)
gu ez eraman 2 (0,01)
gu ez galdu 2 (0,01)
gu ez gonbidatu 2 (0,01)
gu ez hartu 2 (0,01)
gu ez hil 2 (0,01)
gu ez hurbildu 2 (0,01)
gu ez iruditu 2 (0,01)
gu ez izutu 2 (0,01)
gu ez jarraitu 2 (0,01)
gu ez kezkatu 2 (0,01)
gu ez konturatu 2 (0,01)
gu ez lesionatu 2 (0,01)
gu ez sartu 2 (0,01)
gu ez utzi 2 (0,01)
gu ez abusatu 1 (0,01)
gu ez adostasun 1 (0,01)
gu ez agertu 1 (0,01)
gu ez agian 1 (0,01)
gu ez agresibo 1 (0,01)
gu ez ala 1 (0,01)
gu ez Alemania 1 (0,01)
gu ez ama 1 (0,01)
gu ez animalia 1 (0,01)
gu ez animatu 1 (0,01)
gu ez antzeman 1 (0,01)
gu ez aplikatu 1 (0,01)
gu ez arduratu 1 (0,01)
gu ez argitu 1 (0,01)
gu ez arrunt 1 (0,01)
gu ez artzain 1 (0,01)
gu ez asko 1 (0,01)
gu ez aurre 1 (0,01)
gu ez axola 1 (0,01)
gu ez azaldu 1 (0,01)
gu ez ba 1 (0,01)
gu ez babestu 1 (0,01)
gu ez bakarrik 1 (0,01)
gu ez baldin 1 (0,01)
gu ez Elvis 1 (0,01)
gu ez Europa 1 (0,01)
gu ez Lapurdi 1 (0,01)
gu ez Romeo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia