Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 703

2000
‎Edozein kasutan, arazo guztien gainetik, itxaropentsu egoteko motiboak badauzkagu. Urte t' erdiko su etena ez da alferrikakoa izan, herriarengan ilusio eta esperantza sortu dira, gatazka gainditu dezakegu, mahai baten ondoan negoziatzeko eseritzea nahi ez duten horiek, eseri araziko ditugu, guk, gure egia esplikatzeko ahaleginak biderkatu behar ditugu, gure hitza eta ahotsa isiltzen saiatuko dira, gure bidea luzea da, ezin dugu amore eman, eta are gutxiago herriari bizkarra eman. Martxoaren 12an beste urrats bat eman behar dugu, abertzaleok, Madrilen gure eskubideen aldeko lan itzela dugu aurrean, eta egun hori eta gero, gauza bera, etengabe Euskal Herriaren askatasunaren bila
‎Ez dugu egin jendeak hor jarritako tontakeriak esango dituela pentsatuz. Gonbite bat da gure hizkuntzarekin, eta inguruan ditugun erreferentziekin, gure hitz egiteko modua sortzeko. Inoiz etorri behar du horrek eta etorriko da, azkenean hor daude Euskaltzaindia eta gauza horiek guztiak, baina hanka zabaldu eta puzker bat lasai botatzeko aukeraren bat dugu, bestela beti zuzentasunari lotuta ibili behar badugu azkenean nazkatu eta ito egingo gara.
‎ZEIN hauskorrak izan daitezkeen gure hitzak eta gure promesak, jaun André!
‎Jendea guri begira genuen, Edurnek jo ninduela ikusi ondoren. Baina nekez entzungo zuketen gure hitzik. Pa!
‎gizon batek benetako etika liburua izango litzatekeen etika liburu bat idatzi balu, liburu honek eztanda batean munduko gainerako liburu guztiak suntsituko lituzke. Gure hitzak, zientziaren baitan bezala erabilita, esanahia eta zentzua, esanahi eta zentzu naturalak, eraman eta edukitzeko ontziak baino ez dira. Zerbait izatekotan, etika naturaz gaindikoa da.
‎Zerbait izatekotan, etika naturaz gaindikoa da. Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten. Esan dut gertakari eta proposizioei dagokienez balio erlatiboa baino ez dagoela, on eta txar erlatiboak bezalakoak, eta beste horrenbeste.
‎Hitz erlijiozkoak ere erabiltzen dira modu honetan berean, antza, konparazio edo alegoria gisa. Bada, Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
‎Wittgensteinen esanetan: gure hitzak, zientziaren baitan bezala erabilita, esanahia eta zentzua, esanahi eta zentzu naturalak, eraman eta edukitzeko ontziak baino ez dira. Etika, berriz, zerbait izatekotan, naturaz gaindikoa da.
‎Etika, berriz, zerbait izatekotan, naturaz gaindikoa da. Te kikara batean litro bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak eta era berean —Wittgensteinen aburuz— gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten.
2001
‎(Leireri) Agian gurekin hitz egin nahi du, besterik gabe.
Guk hitz bakar batez, eleberria edo nobela formulaz adierazten ditugu bi biak. Idazlearen garaiko ispilutza, nahiz edozein garaitan gerta zitezkeengorabeheren kontakizuna, biak biltzen ditu eleberri hitzaren kapak.
‎Eta gure hitzen jolasa apur bat hausten zuen musu bat emanez ezpainetan, atzera aulki bat hartu eta txanda bukatu arte nire zain geratzen zen lasai lasai, gainetik begirik kendu gabe, hor barraren ertzean.
‎Ni, ostera, ezjakinean iratzartu nintzen. Goizeko zortzietan, klasera sartzera gindoazela, Padre Solanak deitu zigun, lehenengo Goiori eta gero niri, errektoreak gurekin hitz egin nahi zuela.
‎osatzen dituzte beren hitz eskolatuak. Horrelaxe, artzain edo ikazkin euskaldun bati azaltzen badizkiogu teologiaren edo fisikaren ezkutu sakonak, jabetuko da gure hitzen mamiaz; ez, ordea, erdaldun ezjakin bat, erdaraz sail horietan erabili ohi diren hitzak badarabiltzagu.
‎Bai, galdegile maitea," pinpirina" ere deitu diote. Erakutsiko genizkizuke zenbait, gure hitza aski ez bazenu. Harro  tzeko ere bada, eta harrotuko ginatekeen, ez bageneki gure arteko  goramen laudorioak, euskal sail honetakoak alegia, Minas del Rif-eko papera baino  beherago daudela.
‎–Nahigabetzen gaituen ala ez, Jainkoak daki, eta gure eginek eraku  tsiko dute gure hitzek baino garbiroago. Gurasoek erakutsi zigutenez, marrurik ozenenak ez dira beti saminenak.
‎Ezaren duda mudak agertzen genizkielarik gutxiesten gintuzten. Gure hitzen irrazionaltasuna azpimarratuz, oihuka zutitzen ziren.
2002
‎Larriak dira ARGIAk egindako ikerketetatik ateratako ondorioak eta dioguna arkeologian prestigio handiko pertsonekin hitz egin ondoren adierazten dugu. Ez da erraza arkeologoekin Gazteluko Plazako lanari buruz hitz egitea eta gurekin hitz egin dutenek nahiago izan dute anonimatotik hitz egitea. Nafarroan ondare historikoaz arduratzen den Principe de Viana erakundeak badaki gauzak gaizki egiten ari direla eta babes bila ere aritu da.
‎Begira, funtsean alderdi abertzale batzuek defenditzen duten plan bat delarik, eta baita ere hau garbi esan behar da egiten ari zaizkieten guztiak egin eta hala ere atxikitzen ari diren Ezker Batuko kideek defenditua, meritu oso handiz... azken finean autodeterminazio eskubidea defenditzen den plan bat izanik, egoera normal batean, iaz adibidez, Batasunako kideek onartu egingo zuten. Urteotan gure artean hitz egin dugun guztiarekin. Dudarik gabe.
‎Bere taldearekin, Deiarekin, denboraldiaren prestakuntza betean dela, tartetxo bat egin du kilometroz, probaz eta igoeraz beteriko agendan, zaletasun izatetik proiektu profesional izatera iritsi zenaz gurekin hitz egiteko.
‎Gorputz propioa zertarako? Gorputz propioa, izakera propioa garatzeko, mundu oso bat eraikitzeko, munduaren irakurketa propioa egiteko, munduarenkoloreak gure hitzekin izendatzeko; gorputz propioa, geure erara amesteko.
‎Ez zekiat. Gero, gure artean hitz egin, eta zer edo zer pentsatuko diagu.
2003
‎Antton Olariaga maisuak ekin zion gure artean hitzekin eta hizkuntzarekin jolas egitearen bide honi. Geroztik, ekarpen garrantzitsuak eta aberatsak ditugu euskal kulturaren esparru guztietan.
‎Baina horrek ez du esan nahi «diru erraza» denik. Emakundeko Txostenean elkarrizketatutako prostitutek ziotenak eta gurekin hitz egin dutenek esandakoak frogatzen du ez dela horrela. Honetan diharduten emakumezkoek (gizonezkoek neurri txikiago batean) sufrimendu ugari pairatzen dute.
‎Palazzo idazten duan bakhoitzean Edgar Poe" k Itali" ko aizeak ekarten dizkigu. Guk ere, jauregi, gure hitz ederra, iphuin huntan bazterturik, palazzo ipini dugu (hau palatzo idatzia bailegoan irakurri behar da). Roquelaire hitza be ezta arkitzen inglesezko encyclopaedietan, handi handietan izan ezik, eta ezta euskerazko irakurleentzat inglesezkoentzat baino arrotzagoa.
‎Behar duzun denbora guztia egoten ahal zara gurekin eta gure hitzak Atikako putzuak bezain sakon eta agortezinak dira. Zurekin eztabaidatzea gustatzen zait.
‎Baina lirika estimu handitan ez zuen norbaitek, gure hitz ximelgaitzak aprobetxatuz, urak beraren errotara eraman nahi izan zituen.
‎Jendeen arteko gaiak dira, gure artean hitz horri ematen zaion esanahiaren arabera, nazio batek beste batekin dituen komunikazioei buruzkoak; kasurako, bake itunak, tregoak, armistizioak, negoziazioetan fede izatea, enbaxadoreen zintzotasuna, espeen betebeharrak, gerra adierazteko eta egiteko molde desberdinak, merkataritzako askatasuna eta antzekoak. (Legeen Tratatua, XIII, 6)
‎6 Jendeen arteko gaiak dira, gure artean hitz horri ematen zaion esanahiaren arabera, nazio batek beste batekin dituen komunikazioei buruzkoak; kasurako, bake itunak, tregoak, armistizioak, negoziazioetan fede izatea, enbaxadoreen zintzotasuna, espeen betebeharrak, gerra adierazteko eta egiteko molde desberdinak, merkataritzako askatasuna eta antzekoak.
‎Nire atzean nuen afixa erakutsi nion. " Etsaiak gure hitzei belarria adi" zioen afixak. Hala bada, belarria nire ahora hurbiltzeko keinua egin nion.
2004
‎53 urte ditu Mohammed Shagir ek, zerrategi bateko nagusia da, eta bera izan zen X Ray Campera iristen lehenetakoa. «Lehen hilabetea erabateko isiltasunean pasatua dut »dio Shagirrek» sei astez gure artean hitz bat egiten ere ez ziguten uzten, ezin genuen otoitz egin, are gutxiago otoitzerako deia».
‎Ez duzue antzinako lapurtar klasiko gehiegirik aurkituko, baina, hau ez da helburua, plazera eta ongi pasatzea baizik. Gazteek, bereziki Ipar Euskal Herrikoek erraxki ulertuko duten hizkuntzan, Hegoaldekoentzat parada ederra gure hitz egiteko manera, gure haserreen agertzeko erak, gure munduaren ezagutzeko aukera paregabea. Euskarak bizi dituen berrikuntzen jarraitzeko tresna egokia dugu, eskualde desberdinetako euskaldunen arteko ezagutzaren sakontzeko aukera ona.
Gure hitzek gure pentsamendua islatzen.
‎Azken finean, legeria elebidun hau justiziako profesionalen, eta, oro har, herritarren esku geratzen da, horiek guztiek baliabide aproposak izan ditzaten, euskararen erabilera justiziaren eremuan normalizatzeko. Horrela, herri botere gisa dagokigun betebeharra betetzen dugu, eginkizun horretan gure hitza eman baitugu.
‎–Beno, gutaz hitz egin behar dugu, ala Joanaz. Gainera, hori ez da zure kontua.
‎–Ez. Gutaz hitz egiteko deitu dizut. Baina biren arteko elkarrizketa ezinezkoa izaten da batek nahi ez duenean.
‎Euskara da euskal Herriaren hitza jaso dezakeen hizkuntza bakarra. Gu hitz horri zor gatzaizkio. Mututu egin gaituzte, baina poetak zionez, populu mutuaren eztarria frutukorra da.
‎Euskaldunon Egunkaria ren kontrako erasoaren aurrean barrenak kalera darama, ez dago eskubiderik egin dutena egiteko: . Euskaldunok oso onak gara protesta egiten. Pako Aristiren iritziari garraizkio?, baina oso txarrak gure hitzak betetzen. Euskararen beharra, euskararekiko maitasuna ez ditugu gure eguneroko bizitzan agertzen.
‎Nola ez geran gu euskaldunok ibilli, erdi lotsaturik," berde" hitza erderatik nondik eta nora sartu ote zaigun!... Euskal Herria horren berde izanik, nola ez izan guk hitz jator eta" garbi" bat. Ez dakit zergatik dan.
‎Anai arreben sailla parte gehiagotan zatitu du euskerak. Sail hortan gure hitzek, horregatik, zabalera txikiagoa betetzen dute erderazko beren antzekoek baiño.
‎Eta abar. Gure hitzak landareen sail hortan ugaldu ala, hitz bakoitzaren adierazki eremua txikitu egingo da; gure hizkuntza ere piskana, gero eta zorrotzago eta zehatzago egingo da sail hortan, hitzek gero eta sentidu hertsiago bana hartuz. Zeren eta, berriz ere," edozein hitzen adierazkia, hitz hori inguratzen duten ondoko hitzek mugatzen baitute" (Saussure, Cours, 160).
‎Irudi guztiak alde batera utzirik, ametsaren, hautematearen, oroimenaren oinarrian egitura logiko bat aurkituko genuke giza adimenezko ekintza ororen zuztarretan egongo litzatekeena, ezinbestekoa ametsean ere bera ulergarria izan ahal izateko. Har dezagun inoiz izan dugun ametsik xelebreena, zentzugabekoena; hala ere, bera kontatu ahal izango dugu, gure hitzetara itzuli ahal izango dugu, dugu amestu kontatu dugun historia, egitura logikoa izango ez duena. Horrela, bada, egia matematikoa iratzarrita gaudeneko bizipen guztien nola ametsaren aurrebaldintza izango da.
‎Zientziak modu jakin batean erabiltzen ditu hitzak, gertakarien" ontziak" bailiran. " Gure hitzak, zientziaren baitan bezala erabilita, esanahia eta zentzua, esanahi eta zentzu naturalak, eraman eta edukitzeko ontziak baino ez dira" (59). Wittgensteinek adibide oso adierazgarri bat proposatzen digu esandakoa hobeto ulertzeko.
‎Wittgensteinek adibide oso adierazgarri bat proposatzen digu esandakoa hobeto ulertzeko. " Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten" (59h). Egia ote da?
‎Bada Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
‎Gero eta nagiago, gero eta gozoago, La Vache nire laguna ia erabat joan zitzaidan burutik. Bera oso gutxitan azaltzen zen ukuilutik, Genovevak disko bat jartzen zuenean eta holako aldi berezietan, eta gurekin hitzik gurutzatu gabe betetzen zuen aldi hura. Altxa bere buru handia, eta mespretxuz begira egoten zitzaigun:
‎" Bueno, esan zuen, agertzen den bitartean guk hitz egin dugu... Zuek noski, joan duzue..."
2005
‎Suaren bitartez janaria egosi edo erre daiteke, haragia samurtu. Guk hitz egiten badugu, maseteroak ahuldu ditugulako da. Bestela, haragia gordinik jateko muskulatura bagenu, ez ginateke hitz egiteko gauza.
‎Guk Salabururekin harreman liskartsuak izan genituen. Monterorekin ezta hori ere, ez baitzuen gurekin hitz egin izan nahi. Salaburu izan zen gu kanpoan utzi gintuen arduradun nagusia, hala ere.
‎Oraiko euskaldun fededuna jarraikitzen zaie arbasoei, lehen bezala orain ere, sanoki bizi baita Jainko bakarraren baitan sinetsiz. Bi aldiz errepikatuz gure hitza (gure arbasoetan, gurek) Dibarrartek azpimarratzen du nola euskaldunen historian, belaunaldiz belaunaldi, seinale lehena den fidelitatea, erlisione sainduan egoitea eta irautea.
‎Uste dut munduan hizkuntza handi bi daudela: guk hitz egiten duguna eta latina. Eta ingelesa apur bat.
‎Garaitzeaz gain, konbentzitzen, pertsuaditzen saiatu behar dugulakoan nago, nahiz eta batzuetan eta batzuekin hau ia ezinezkoa izan. Baina, behintzat, gure hitz etaargudioetan ez dezatela aurkitu beren jarreran tematzeko motibo gehiago (cfr. gorago demoen inguruan esandakoa).
‎Postaria inoiz ez zen aldageletara sartzen, ez genekien zergatik. Guri hitz egin eta Mameni begira geratzen zitzaion, harengandik zer edo zer jaso balu bezala. Baina harekin ere jai, Gerenak baino kasu gutxiago ematen zion.
2006
‎Berri ona da arrasatearrentzat: " Pozgarria izan da arin arinak edota porrusaldak egin ez arren, Euskal Herriko Trikitixa Elkarteak gutaz hitz egin izana. Ongi dago musika tradizionaleko medioek gure lana onartzea.
‎Epaile baten inbestigazioa oso baita ezberdina, bat edo beste izan. Beraz, bada garrantzitsua gure hitza. Baina hori bai, iritzi bat ematen dugunean argumentu tekniko eta zientifikoetan oinarritu behar dugu, eta konbentzitua egon diogunarekin, edo bestela aitortu ez gaudela ziur.
‎Landareek guri buruz ez dute ezer esango bai baitakite gutaz hitz egitea denbora alferrik galtzea dela. Nik beti esaten dut landareak guri barrez ari direla.
‎Eta hala izango da. Bertsolari bati entzun nion, Azpeitira etortzen hasi zenean, hasieran, nahiko galduta ibili zela, haria hartu ezinik, zeren, Azpeitiarrak gure artean hitz egiten dugunean, ezin zaigulako antzeman benetan edo txantxetan ari garen.
‎Noski gurekin hitz egin behar zenuen, hortik zer aterako duzu. Lan hori gainera... ez da zuretzako.
‎– Anderren irakasleak deitu du; gurekin hitz egin nahi du. Anderrek sozializazio arazoak dituela dio, ez dela ezer baina apur bat kezkatuta dagoela.
‎Gizonaren ipurdiaren estuaz, eta esfinterrak askatzeaz, ze esfinterrak lasaiago bizi eta gureago izaten da mundua. Gogoetan, hitzak ere askatzeaz, ze gure hitzak askeagoak eta zabalago gure mundua. Gogoetan, gizonak izan behar duen fedeaz.
2007
‎Kanpotik dirudiena baino leku gehiago dago barruan, lasai eta eroso joateko moduan. Ahorainoko mikrofonoa erantsita duten entzungailuak ipini ditugu, helizearen hotsak eragotzi gabe gure artean hitz egin ahal izateko. Komunikazioa itxia da; hots, gu hirurok baino ez dugu entzuten, baina pilotua aparailu batera konektatuz gero, gainontzeko abioiekin eta aireportuko dorrearekin komunikatu gaitezke.
‎Ez genuen bista handirik, borondatea bai sobera. Baina ikusi egin behar zen gure hitzak entzun eta prostitutek nolako begiekin begiratzen gintuzten, galdetuz bezala: " Nondik atera ote dira moja xahar hauek?".
‎Bigarren egun horretan guk hitz egin genuen gehiago. Hontaz eta hartaz:
‎Eta Lucien inoiz etortzen ez bazen? Eta etorrita ere gurekin hitz egin nahi ez bazuen. Azken finean, nola lagun dezakezu apenas ezagutzen duzun norbait horrelako egoera batean?
‎Ipar Euskal Herrian duela hogeita hamar urte sortu zen lehenbiziko artzain eskola. Eta duela hamar urte, Batiz eta bere taldea etorri ziren gurekin hitz egitera, Maulera alegia, eta beraien proiektuan parte hartzea proposatu ziguten. Beraz, orain parte hartzen hasi gara eta prestakuntza horrekin bat egin dugu.
‎Hizkuntza izatearen etxe delako, horregatik iristen gara badenarengana etxean zehar etengabe ibiliz. Gu iturrira, basora goazenean, gu beti goaz «iturri» hitzaren zehar, «baso» hitzaren zehar, nahiz guk hitz horiek ahoskatu ez eta hizkuntzan pentsatu ez854.
‎“Senideok humanismorik ez dugula diote. Guri hitz egin behar digute hortaz? ”, galdetzen du Aroa Arrietek.
‎Jende aurrean hitz egiteari benetako izua diogunez, lehenbailehen eginez gero, hobe. Bestela gure aurrekoak hitz egiten ari diren bitartean zer esan pentsatzen hasten gera. Behin erabakitakoan iritziz aldatzen degu “ez, horren partez beste hau esangoiat”, “beste bi tipo hoiek, eta gero nire txanda”… eskuak izerditan bustitzen zaizkigu.
‎Bai, bazekien ederki jendea bereganatzen, eta nabaritzen zidan barneko ertzen batean poza eragiten zidala gure aldeko hitzen bat esaten zuen bakoitzean. Euskaraz zekien esaldi bakarra gaineratzen zuen ia beti horretarako, ameriketako ingelesaren kutsuarekin irteten zitzaiona ahotik:
gure arteko hitz horiek balira bezala
gure arteko hitzak
2008
‎Eta keinu hizkuntza aipatu duzula, nik ere banuen aurreiritzi bera. Alegia, keinu hizkuntzak guk hitz egitean egiten ditugun keinuen antzeko zerbait izango zirela, eta guztiz okerra da uste hori. Izatez, burmuinarentzat keinuak (zerbait seinalatzea, adibidez) harreman espazialak dira, eta ondorioz, eskuin hemisferioarekin lantzen ditu; baina, keinu hizkuntzekin, burmuinak ezker hemisferioarekin egiten du lan, beste hizkuntzekin gertatzen den bezala.
‎Judu gaztelania ez dugu asko erabiltzen, ezta sinagogetan ere. Duela 25 urtera arte, judu gaztelaniaz egiten genituen sermoiak, baina turkierara aldatu behar izan genuen, entzuleek ez baitzuten ulertzen zer esaten genuen, eta noski, helburua haiek kongregaziotik gertu izatea eta gure hitzak ulertzea zen".
‎Egunerokotasunean oinarritzen dira gure hitzak, arimak uki ditzakeen zentzu ezberdinetan. Azken finean, nire musika eskarmentuaren ondorioz sortu da, bidean aurkitutako zailtasun guztien fruitua da.
‎Azken finean, nire musika eskarmentuaren ondorioz sortu da, bidean aurkitutako zailtasun guztien fruitua da. Mezu ugari zabaltzen dituzte gure hitzek: batez ere Afrikan eta geure herrian ikusten dugunaz hitz egiten dugu.
‎Maia esaten diote batzuk Mariri. Inkisizioa oso presente dago gure hitzetan eta mitologia eta jakinduria zaharrak asko gustatzen zaizkigu, baina ez gara paganoak.
‎Esan didazu FOXP2 genea edonon dagoela; orduan, zergatik gara gu hitz egin dezakegun bakarrak?
‎Eskifaia hau ez dago gustura; eskifaia hau ez da makilazoka tratatu beharrekoa; eskifaia honek beste edozein eskifaiak bezalakoxe eskubideak ditu, gauzak diren bezala esaterik baldin badut. Eta, zeure arauen arabera, nik uste gure artean hitz egin dezakegula. Atrebentziarekin esanda, jauna, gure kapitaina zarela aitortuta, nire eskubidea erreklamatzen dut, eta kanpora noa batzarra egitera.
‎Bi hizkuntza menderatzaile horien kultura, espiritua, sena eta giroa elkarrekiko kidetasunean bazkatzen dira gizarte nazionalaren eguneroko eraikuntzan. Eraikuntza nazionala, izan ere, eguneroko jarduna da gurean, baina bi nazio estatu arrotzen eraikuntza da egiten dena Euskadi edo Euskal Herria izeneko lurraldean, ez guk hitzetik hortzera darabilgun euskal nazioarena.
‎Gainera euskara, hizkuntza gutxiagotua izanez, edo ez dakigulako, edota alboko erdaren estutzea ezin bortitzagoa delako alor honetan erabil genezakeen bezain ondo ez dugu erabiltzen. Mendeen joanean metaturiko hainbat berba eta esapide, gure hitz altxorra, ahantzi samarturik dugu eta uste dugu gauza berriak asmatu baino lehen, geureari eutsi behar diogula. Daukagunetik abiatu behar dugu eta ez badaukagu, nola ekin pentsatuko dugu, baina errazkerietan jausi gabe.
Gure hitza atchikitzen dugu.
‎UNAI: (Irribarrez) Faltan bota ditut gure arteko hitz aspertu hauek! (Penaz).
‎LUKAS. (tonu sosegatuan) Aitonak gurekin hitz egin dik. Eta ez dut gozoa izan.
‎Harekin bat egin eta bake taldeetan parte hartzen zutenek, nolabait ere,, salduta? ( gure hitzak dira, ez autorearenak) ikusi dute beren mezua, eta bake taldeetan parte hartu ez, baina gerora gai horrekiko interesa izan dutenek errazago izan dute, arrisku gutxiago baitakartza, erakunde horiekin bat egitera jotzea bake taldeetara hurbiltzea baino.
‎Alkateari gurekin esertzeko dei egiten diogu. Gero eta gehiago gara, eta gurekin hitz egin dute. Guk proposatzen dugun egitarauak baimenak eta irteerak izan behar ditu.
‎Inondik ere ez. Guk hitz egiten genuen ikerketa egin zutenekin, eta esaten ziguten nahiko ondo zegoela. Beraien ustez, ez zegoen hain hondatua.
‎Zenbatu egin genituen: gurekin hitz egin nahi zutela eta, 124 dei jaso genituen Espainiako komunikabideetatik. Ez nago oso pozik haien jarrerarekin, ez dute jokatu profesionalki.
‎Errektore hauteskundeetako azken ekitaldia den klaustroko hautagaien aurkezpena Leioan egin ez izana errektoregaien eta EHUren beraren porrotaren seinale dela badakigu ikasleok. Ez dute gure hitza errespetatzen eta, gainera, aurpegia eman ordez, ikasleon hitza entzutea saihestu nahi dute Bilboko itsasadarrera eramanez beren klaustroa. Ez dute beste campus jendetsurik aukeratu, ez; guztiz bakartuta dagoen fakultate batera joan dira.
‎Koldarkeriak alboratu eta ekimen politiko ausart batera deitzen zaitugu ikasle eta abertzaleok, zintzoki. Bitartean aurrean edukiko gaituzu, atzo bezala gaur, eta gure hitza errespetatua den artean zure arka abordatzen jarraituko dugu!
‎Uste dut jokalari batzuen eta Miarritzeren arteko bidea hemen bukatuko dela. Bakoitzak bere ardurak hartu ditu, eta gure artean hitz egingo dugu hori gauzatzeko. Giroa ez zegoen txantxetarako, eta Cardiffen aurkako partidak zauri sakonak utziko ditu Agileran.
‎Nire ustez, administrazioa guztiz erraturik eta okerturik dago. Eta Keparen kasuaz baino, nahiago dut gureaz hitz egin. Oskorrik 37 urte egin ditu plazan, eta orain pare bat urte plazaratu genuen 35 urteurrena ospatzeko proiektua:
‎Ez gara ideologoak, ezta filosofoak ere. Gure hitzek ez dute mundua aldatuko, baina ez genuke nahi Inaxioren heriotza zerrenda luze bateko izen bat gehiago izatea. Jendeak ahaztuko du hau guztia eta munduak biraka jarraituko du, badakigu.
‎Handik bidali nuen zutabea eta egun haietan ateratako argazkiak gorde nituen ziber espazioan, memoria txartelak mukuru egon ez zitezen. Zerbitzariak jatorrak ziren eta behin baino gehiagotan saiatu ziren gurekin hitz egiten, nongoak ote ginen jakite aldera. Haatik, nire ingeles kaskarrak –beraiena bezain kaskarra, esan dezadan bide batez– behin eta berriro huts egiten zuen eta komunikazioa zaila izaten zen.
2009
‎Ez baitugu fitsik ere ikasi, dirudienez. Oraindik ere Madrilekin negoziatu beharra baita gure hitz totema. Ez dago besterik:
‎Azken bost urteotan, Gospel Musika Beltzaren eragin itzelaz konturatu naiz. Sam Cookeren ondorengo ahozko musika guztiaren iturri gisa izan duen garrantzia aparte utzita, Eliza Beltza izan da kultura guztiaren haria, gure hitz egiteko eraren jatorria, Estatu Batuen norabide morala aldatzen lagundu duen indar etikoaren eta lege ekintzen benetako oinarria, argitu du Byronek.
‎Mehatxuei ez diegu beldur, gure hitzen eta ekintzen bidez mezuak bidaltzen jarraituko dugu: Ipar Koreak ez baditu nazioarteko betebeharrak errespetatzen, segurtasuna murriztuko da, adierazi du Obamak.
‎–Zure seme alabak nireak ere badira, badakizu, Regina: esan nahi dizudana da nik ere neure babesean eta neure magalean nahi nukeela Domingo, arrisku guztietatik libre, baina jakin ezazu amaren magala espetxe ere bihur daitekeela, eta gure hitzak kate, eta nik ez dut inorentzat ez kate ez espetxe izan nahi?.
‎Askatasunaren metafora bikaina dela, paregabea. Izan ere, Teofilo Mariak askatasunaren ahatea itoko zuen, bai, berak hala uste izango zuen behintzat bere debekua ezarri zigunean, baina ai, nola lortzen dugun hura piztea geure karta bakoitzean, gure hitzei tipula pixka bat erantsiz, azenarioa, porrua, patata, erramua eta koñak tanta batzuk, baita hitzen ardo gozoa ere, gure kasuan, ezta?
‎–Lehengo egunean ahizpa garbitu eta orain teatro hau: egunak egin dituela logelatik atera gabe, ohean dela baina gurekin hitz egiteko ahalegina egingo duela. Tea tro a, jaun andreok.
‎Gaur Olatzek deitu du. Ez da sinestekoa, Estatu Batuetatik hona dauden kilometro guztiak egonda, guk horrelako erraztasunez hitz egitea, gure hitzak ozeanotik igarotzea horrelako abiaduraz. Ondo daudela esan dit, alaba ondo dagoela eta senarra ere bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 262 (1,72)
Gure 101 (0,66)
gurekin 82 (0,54)
gure artean 41 (0,27)
GURE 40 (0,26)
gutaz 34 (0,22)
guk 30 (0,20)
Gure artean 16 (0,11)
Guk 13 (0,09)
Gurekin 11 (0,07)
gurean 6 (0,04)
Guri 5 (0,03)
Gutaz 5 (0,03)
gu 5 (0,03)
gure arteko 5 (0,03)
guretzat 5 (0,03)
Gu 4 (0,03)
gure alde 4 (0,03)
guri buruz 4 (0,03)
Guri buruz 3 (0,02)
Gurea 2 (0,01)
Gurean 2 (0,01)
gugan 2 (0,01)
gure artekoaz 2 (0,01)
gureaz 2 (0,01)
guretik 2 (0,01)
guri 2 (0,01)
Gugan 1 (0,01)
Gure alde 1 (0,01)
Gure inguruan 1 (0,01)
Guretzat 1 (0,01)
gure aldeko 1 (0,01)
gure aurrekoak 1 (0,01)
gure baitan 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
gure ordez 1 (0,01)
gureari buruz 1 (0,01)
gureekin 1 (0,01)
guretako 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 111 (0,73)
Herria - Euskal astekaria 66 (0,43)
Berria 65 (0,43)
Pamiela 57 (0,38)
Argia 45 (0,30)
Open Data Euskadi 42 (0,28)
Alberdania 41 (0,27)
Susa 35 (0,23)
Booktegi 21 (0,14)
Jakin 15 (0,10)
Goenkale 15 (0,10)
Jakin liburuak 15 (0,10)
Consumer 14 (0,09)
Maiatz liburuak 13 (0,09)
Urola kostako GUKA 12 (0,08)
Hitza 12 (0,08)
Bertsolari aldizkaria 12 (0,08)
UEU 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Liburuak 8 (0,05)
Noaua 7 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 6 (0,04)
ETB serieak 5 (0,03)
LANEKI 5 (0,03)
aiurri.eus 5 (0,03)
Karmel Argitaletxea 4 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
Uztarria 3 (0,02)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu hitz egin 248 (1,63)
gu hitz ez 12 (0,08)
gu hitz esan 10 (0,07)
gu hitz bete 8 (0,05)
gu hitz hori 8 (0,05)
gu hitz ukan 7 (0,05)
gu hitz gu 6 (0,04)
gu hitz sail 5 (0,03)
gu hitz aspertu 4 (0,03)
gu hitz baino 4 (0,03)
gu hitz bakar 3 (0,02)
gu hitz bakoitz 3 (0,02)
gu hitz bat 3 (0,02)
gu hitz berri 3 (0,02)
gu hitz beste 3 (0,02)
gu hitz egia 3 (0,02)
gu hitz eman 3 (0,02)
gu hitz errespetatu 3 (0,02)
gu hitz gertakari 3 (0,02)
gu hitz hartu 3 (0,02)
gu hitz horiek 3 (0,02)
gu hitz hortz 3 (0,02)
gu hitz itzultzaile 3 (0,02)
gu hitz oihartzun 3 (0,02)
gu hitz oso 3 (0,02)
gu hitz aintzat 2 (0,01)
gu hitz alaba 2 (0,01)
gu hitz aske 2 (0,01)
gu hitz eder 2 (0,01)
gu hitz ehundu 2 (0,01)
gu hitz entzun 2 (0,01)
gu hitz erabili 2 (0,01)
gu hitz eragin 2 (0,01)
gu hitz gako 2 (0,01)
gu hitz guzti 2 (0,01)
gu hitz ibili 2 (0,01)
gu hitz inuzente 2 (0,01)
gu hitz itzuli 2 (0,01)
gu hitz kantu 2 (0,01)
gu hitz kate 2 (0,01)
gu hitz kristal 2 (0,01)
gu hitz neurtu 2 (0,01)
gu hitz nolako 2 (0,01)
gu hitz ordu 2 (0,01)
gu hitz pisu 2 (0,01)
gu hitz tipula 2 (0,01)
gu hitz trukatu 2 (0,01)
gu hitz ulertu 2 (0,01)
gu hitz adiera 1 (0,01)
gu hitz adierazi 1 (0,01)
gu hitz aditu 1 (0,01)
gu hitz agertu 1 (0,01)
gu hitz agur 1 (0,01)
gu hitz aingeru 1 (0,01)
gu hitz altxor 1 (0,01)
gu hitz apur 1 (0,01)
gu hitz arras 1 (0,01)
gu hitz arrisku 1 (0,01)
gu hitz arrotz 1 (0,01)
gu hitz asegarri 1 (0,01)
gu hitz aski 1 (0,01)
gu hitz asmatu 1 (0,01)
gu hitz aspaldi 1 (0,01)
gu hitz asteburu 1 (0,01)
gu hitz Atika 1 (0,01)
gu hitz atun 1 (0,01)
gu hitz auzi 1 (0,01)
gu hitz axolagabe 1 (0,01)
gu hitz azaldu 1 (0,01)
gu hitz azken 1 (0,01)
gu hitz bahitu 1 (0,01)
gu hitz bake 1 (0,01)
gu hitz baobab 1 (0,01)
gu hitz bazter 1 (0,01)
gu hitz behar 1 (0,01)
gu hitz belarri 1 (0,01)
gu hitz berak 1 (0,01)
gu hitz berbera 1 (0,01)
gu hitz bide 1 (0,01)
gu hitz bihotz 1 (0,01)
gu hitz bildu 1 (0,01)
gu hitz Bixintxo 1 (0,01)
gu hitz Churchill 1 (0,01)
gu hitz Eguberri 1 (0,01)
gu hitz Ekaitz 1 (0,01)
gu hitz Manex 1 (0,01)
gu hitz Oaxaca 1 (0,01)
gu hitz Urtezahar 1 (0,01)
gu hitz Veracruz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia