Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.782

2000
‎Bai. Gure kantutegia eta ibilbidea landu ahala sentitzen hasi ginen gure lana pixka bat gehiago aberastu behar genuela, eta gu baino trebeagoa zen norbait ongi zitekeela gurekin biltzea. Pierpol Berzaitzekin topo egin genuen, suertez, ostatu batean kantuz ari ginela.
‎Gai anitz dago kanpoan saltzeko, `Euskal sortzaileen' dokumentalak adibidez, ez dira atzerrian saldu, nahiz eta egundoko maila eduki, bai itxuran, bai mamian. Hori dela eta, euskal gaiei heltzen diegun ekoiztetxeak batzen saiatuko gara gure lanak munduan barrena sal ditzagun. Gai unibertsalak izanik, Japonia eta Korean alegia, erraz saldu ditugu».
‎Bai 60ko hamarkadako musika, bai gaur egungoa, musika elektronikoa, kanpokoa, hemengoa... eta hori gero igarri egiten da. Eragin desberdinak geureganatu eta gure lanean islatzen ditugu. Diskoko abesti guztietan ikusten da hori.
‎Berari dagokio Eusko Jaurlaritzari kontuak eskatzea. Gure lana da gogoratzea giza eskubideen urraketa etengabea dela espetxeetan, eskubideak ezin direla abagune edo estrategia politikoen arabera defenditu
‎Globalizazio fenomeno hau multinazionalek kontrolatzen dute osoki, guk argiro ikusten ez dugun arren. Multinazionalek politikoengan agintzen dute, gure bizitza, gure lana, gure elikadura eta hedabideak (izkilu handienetariko bat beraientzat) kontrolatzen dituzte. Horretarako, haien xedea lor dezaten, Samir Aminen ustez, badauzkate monopolio teknikoa, merkatu finantzieroa, naturaren baliabideen lorpidea eta, azkenean, sekula erabiltzeko prest, arma suntsitzaileen boterea.
‎Eta horregatik ez dugu trasladatzen euren ikuspuntua gure lanetara.
‎Bizibidez irakaslea naiz eta urteak daramatzat unibertsitatean, Hezkuntzaren Soziologia irakasten eta maila horretako ikerketak egiten, gure lan akademikoa herri honi erantzunak ematea baita. Dena den, aspalditik, jada" Zabal" aldizkaria sortu nuenetik, nire ametsa izan da lan akademikoa eta beste lanak (alegia militantismoan sartzen direnak) bereiztea.
‎Bai, eta hori ofizioak berak egiten du, akaso ez da bertsolarien meritua. Gure lana lankidetza da definizioz. Bakarrik ez dugu kantatzen.
‎Esaterako, epaileok holako manifestazio batean egotea kontraesan bat litzateke. Azken funtsean, gu botere bat gara eta gure lana erabakiak hartzea eta berauek inposatzea ere bada. Bateon bati inposatu egiten zaio gure erabakia.
‎Ez gara asko euskalgintzako taldeak baina bakoitza gure lanean murgilduta ari gara, gehienetan baliabide eskasekin zenbait egitasmo aurrera ateraz. Hedabide euskaldunek,, ikastolek, bertsolariek, euskara taldeek, eredu publikoko guraso elkarteek... bakoitzak berean erantzukizun ikaragarria dute hauen guztien eta bakoitzaren arrakastaren baitan egongo delako azken emaitza.
‎Hemen, gure lana ez da zentratu, gutxiengo egoeran dauden taldeek gehiengoan daudenekin harremanetan jartzen direnean ekoizten dituzten prozesu guztiakaztertzen. Ondoren agertuko ditugun bi ikerketa enpirikoekin, aurreko bi prozesuakilustratzen saiatuko gara bakarrik.
‎Txillardegi genuen gidaria. Piarres Lafitte handiaren oniritzia ukanzuen gure lanak. Arantzazuko Biltzarrari ate bat ireki zion, Euskara Baturantz aurreraegiteko.
‎Erne. Mundu osoan balioen berriztapena egiten ari dela jakiteak, ez digueuskaldunei gure lana premiazkoa dela adierazi besterik egiten. Orain arteko gurebalioen errebisioa egin behar dugu, zaharrak baliogabetuta geratu zaizkigulako.Gaurko euskal genoma behar dugu, ez aspaldikoa.
‎Solaskide bakoitzari, izenak identifikatu ahal izateko, bere izen abizenak etaadina ahoz esateko eskatu genion. Eztabaidak irauten zuen bitartean gure lana, eztabaida agortzen zenean gai berriak edo galderak plazaratzera mugatu zen.
‎Diskurtsoetan, albiste zatiak bainoez genituen erabili, esataria aldez aurretik prestatutako testua irakurtzen zebilelagenekien kasuetan. Halatan, kontestua bat dator gure lanaren helburuarekin (testuenirakurketa automatikoa). Gainera, testuak eman egin zitzaizkigun, eta horrela, azterketarako seinaleen etiketazioa erraztu egin zen.
‎Dena den, proposamen guztiak hedatuen daudenbarietateetan oinarrituta daude. Gure lana proposamen horietariko alderdi batzuengauzapen praktikoa egitea izan da, gehien bat.
‎Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren, gure lanaren helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu. Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
‎Haiek baino gutiago izan behar ote dugu guk? Bai, bazekiat ezen gure lana ez dela egun bakarrekoa izanen, zeren eta ez baitut pentsatu ere egin nahi zer gertatuko litzaidakeen, baldin mementu honetan etxean erranen banu protestant naizela... Baina, geldiro eta baratx bada ere, aitzina egin behar diagu...
‎Pasa hitza ere nirearen une berdinean eskatu zuen. Egunkarikoak ez zuen aktibaturik segurtasun sistema —nork arraio izan zezakeen gure lan argitaratuen jakin minik! —, baina Ttipirenak bai, ezbairik gabe. Aditua nuenez, trastearen zainak agerian nahi zituena hiru aukeraz balia zitekeen pasa hitza idazteko; hirugarrenean huts eginez gero, ordenagailua berez deskonektatuko zen eta berritik hasi beharra izanen.
‎Ez da batere erraza aipatzea gure lanean egunero dauden aldaketak eta egitera behartuta gauden moldaketak zeintzuk diren. Kontuan izan behar dugu gure artean denak ez garela berdinak, zentro bakoitzak helburu ezberdin batzuk bete behar dituela, erabiltzaile ezberdinak ditugula, medio ekonomiko eskasak gustatuko litzaigukeen mailara iristeko, eta abar.
‎Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da gure lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu ditugu gure lanean.
‎Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da gure lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu ditugu gure lanean. Langile hauen prestaketan, aurreko programetako ohiko ikasgaiez gain eta informazio gizarte honi erantzuteko, gai berriak ikasten dira:
‎Oro har, bibliotekari eta dokumentalistontzat gure lanean aurrera egin ahal izateko eta egunero topatzen ditugun erronkei erantzun ahal izateko, formakuntza jarraia ezinbestekoa da.
‎Hau guztia gure formazio jarrai honetan kontuan izan behar dugu gure informazio kudeatzaile irudi berriaren barruan. Hau aldatzen ari da, erabiltzailea profesionalarekiko gero eta hurbilago dago, zentroko kolekzioa ez da propioa lehen maiz gertatzen zen bezala, gure lanean katalogazioa ez da helburua, bitartekoa baizik...
‎Internet ez da bibliotekari eta dokumentalisten eremua bakarrik ezta bakarra ere, ez da gure lanbidearen berezitasun bat, nahiz eta gure lanarekin oso loturik egon. Guztien eta inoren eremua da Internet.
‎Nola labur ditzakegu gure eguneroko lanak sare honetan? Gure lanaren helburu nagusia, interesgarria eta kalitatezkoa den ezagueradun informazioa sortu eta integratzea da, beti ere erabiltzailearekiko interaktibitatea pizteko bitartekoa izango delarik, webguneak etengabe eguneratu eta dinamizatuko direlarik, eta, beti ere komunikazio egoki baten mesedetan, erabiltzaileak identifikatuak izango direlarik.
‎Onuragarri iruditu zaigu gure lanak atariko liburu batez hastea: Zuzenbidea eta legeak orokorrean.
‎Erakunde horietarako jarri dugun egitasmoak, beteko al du gure helburua? Barkamena galdatzen dugu gure lan xumeentzako, horien atzetik izan ditugun gogo gorabeherak. Gure egitekoan jarri diren itxaropen zintzoen azpian gelditu gara, zalantzarik gabe.
‎Onuragarri iruditu zaigu gure lanak atariko liburu batez hastea: Zuzenbidea eta legeak orokorrean.
‎Atxiloketa, hilketa eta ahal zuen guztiarekin erantzuten zuen Poliziak. Guk lanean jarraitzen genuen artean, baina mobilizazio haietara joaten nintzen, hurbiletik bizi nahi nuen.
2001
‎n Hortaz, eta gurean itzultzaile bikainak egonik, inolako lotsarik gabe itzuli ditzazkegu gure lanak beste ezein hizkuntzetara. Ez da
Gu lan handia egiten ari gara, esate batera, Euskal Batasunarekin, haiek ere estrategia nazionalaren alde lan egitea erabaki dutelako. Udalbiltzaren aldeko hautetsien biltzarrean ere badira independente asko, batez ere Nafarroan, eta horiekin ere ari gara.
‎Aktore bezala oholtza gainean bakoitzak bere benetako izena erabiltzeak abantailak dituela iritzi diote taldekideek, Espe Lopezen aburuz, gainera," tradizioko gauza da. Guk ez ditugu gure lanetan zentzu klasikoan ulertzen diren pertsonaiak erabiltzen, guk pertsona funtzioak erabiltzen ditugu. Hauei gure izena jartzen diegu hein batean gure' alter egoa' rekin lan egiten dugulako batzutan".
‎Autodeterminazio eskubidearen aldarrikapenak ezin gaitu gure lan nagusitik aldendu: harreman, instituzio, foro eta subjektu nazionalen eraikitzea euskal herriari berezko neurri kolektiboa eta lurralde aldetikoa eman ahal izateko.
‎Nekez espero dezakegu aurrerapausorik Gobernu espainiar eta frantsesaren aldetik Euskal Herriaren autodeterminazio eskubidearen aitortzaren bidetik. Hori dela-eta, ardura berezia izaten jarraitzen dugu konponbide demokratikoan sinesten eta eskubide guztien aldarrikapenean eta beren aitortzaren erdiestean gure lana ikusten dugunok. Eskubideen aitortza eta errespetuak ezinbestekoa jarraitzen du izaten gatazkaren irtenbide demokratikoari begira eta beraz, hortxe dugu erronka euskal demokratok:
‎«Lehenik eta behin, argi gera bedi gure lana irabazi asmorik gabekoa dela, zinez maite dugulako eta hura egiten gustura sentitzen garelako aurrera jarraitzen dugu jarduera bitxi honekin. Eta zer egiten dugu?
‎Horrek Ameriketako hainbat tokitan ikusle potentzialak izatea dakar, eta hala, konpainia honek interesa agertu du gugan. Beraz, gauzak txukun badoaz gure lana zabaltzeko aukera ikusten dugu; ez dugu ideia hori baztertzen. Dena den, egun, horiek asmoak besterik ez dira.
‎Asmoa lehen entsegu egunetatik ordezkoekin lan egitea da hauek ikuskizunaren jabe egin daitezen. Beraz, behar izanez gero, edozein unetan gure lana beste aktore batzuk egiteko aukera izango dugu.
‎Gure nahia benetan eraginkorra izatea da. Kontzientziazio lan bat egin dugu, baina Estatuak gure lanaren aurkako jarrera bat hartzen duenean, desobedientzia beste fase batean sartzen da. Aldi berean, zuk ordezkatu nahi duzun gizarte zatiak ere jarrera bat hartu behar du egoera horrekiko.
‎Izenburu orrek alde askotara azter dezake euskaldunon arte berezia. Gure lanak badu bere erakutsian koska bat baiño geiago lanbide guzietan. Eta liburua argitaratzerakoan, gogoan du, gure erri, auzo, bidexka ta mendi eta zelaietan bere galderei erantzun dien jendea.
‎Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez, gure lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren irakurketa gomendatzen dugu. Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
‎Hirugarren pausua dugu hau gure lanean. Beti jarraitu diogu arrasto berari.
Guretzat lanean ari dena, eguneko orduetan ari da guretzat lanean.
‎Guretzat lanean ari dena, eguneko orduetan ari da guretzat lanean.
‎Mesedez, Anton, botoa eman baino lehen pentsa ezazu gurekin lanean ari diren lagunez.
‎Bainanahikoa ote da? Hementxe bukatzen ote da gure lana? (eta, gure?
‎Guk euskaldunak atera nahi ditugu eta, beraz, gure lana ez da izan beharbakarrik hizkuntza egiturak eta horrelakoak irakastea; gurean euskarairakastea beti egon da loturik motibazio eta erabilerarekin. Datozkigunikasleak motibazio batekin datozkigu eta ateratzean zaletuak bihurtzenditugu.
‎Baliteke (etauste dut gehienok izango dugula horren esperientzia) ikasle bat titulu edo agirijakin baten bila hurbiltzea euskaltegira, edo bestelako beharrizan jakin eta zehatzbat betetzera, eta gero prozesuan zehar euskaltzaletzea. Horretarako ezinbestekobaldintza da gure lana kalitatezkoa izatea.
‎Zer lortu dugun, zelan baloratuden eta zer geratu zaigun jakiteko. Eta, jakina, gure lanaren fruitua eta gure estrategiaren baliagarritasuna ere zein den erabakitzeko.
‎Artikulu honen hasieran esaten genuen bezala, Euskal Herria euskalduntzekohelburuarekin ari garenok, euskara erabiltzen duten pertsonak behar ditugu. Beraz, gure lana ez da bukatzen euskara ikasten dutenean, erabiltzen dutenean baizik.Helburu hori lortzeko, ez da bukaera arte zain egon behar. Aitzitik, gaitasunkomunikatibo partziala lortzen duten neurrian, aurrerapausoak emango ditugu, ikasi duten hori beren ingurune hurbilean praktikara eramateko; eta, era berean, ingurune hurbilean dauden euskaldunek parte hartu behar dute aktiboki ikaslearenikas prozesuan, berau azkartzeko, eta batez ere, ohitura komunikatiboak sortzeko.Honela ikasteari kulturgintza deitu diogu.
‎Ikasleen helburuak ez zirenguretzat existitzen.? Ikaslea ez zen gure lanaren ardatz.
Gure lanetako bat ikasleen ohiturak (oharkabeko estrategiak, eskuarki) ebaluatu eta jakinaren gainean jartzea da; eta, behar denean, zuzentzea.
‎Gure iritziz, ikas estrategietan instruitzeakareagotu egin luke ikas prozesuarekiko ikasleen atxikimendua, eta bultzatu egin lituzke ikasleak ikasgelatik kanpo ere beren hizkuntz trebetasunakerabiltzera. Oraindik goiz da, gure lan hipotesia baieztatu den ala ez esateko, etagure atazek espero genituen fruituak eman dituzten ala ez jakiteko.
‎Baina, bitartean, egitarau ezberdinen arteko lehiaketan murgilduta gaude, sortzen diren teoria berrieierantzuteko ikuspegi kontraesankorrak aurkitzen ditugu, eta metodologiadibergenteak bata bestearen ondoan azaltzen dira, nonahi. Eta nahaste horren erdi erdian irakasleok gure lana egiteko bide egokia aurkitzen saiatu behar dugu.
‎Hyman ek eta Rossoff ek (1984) honako proposamen hau luzatu zigutenirakasleoi gure lanerako:
‎Konkista musulmana gure lanaren abiapuntua da; VIII. mendean arabiarrak etaberbereak Iruñeko inguruetara iristean, zer egoera topatu zuten. Oraintsu artepentsatu den ez bezala, bere berezitasun etnografiko eta kulturalak gorabehera, lurralde horiek Toledoko erresumaren partea izan bide ziren.
‎darabilten sailkapenak, aldiz, bi epe baino ez ditu bereizten: Goi (V XII. mendeak) eta Behe Erdi Aroa (XIII XV. mendeak) 4 Gu azken joerahoni atxiki gara erabatean, eta gure lanean Karlomagnoren aurreko eta ondorengomendeetako Hego Euskal Herriko kultura materialean murgildu nahi izan dugu.
‎Hegoaldeko ahozko zein idatzizko prentsan, salbuespenaksalbu, Iparraldean berdin? gure lanak aipatzen ez baldin badira, ez da, literaturaaldetik exkaxak, txarrak eta oxo ahulak, direlako, baizik eta hitzen, pentsamenduaren eta munduaren ikuspegiaren aldetik hobetsi edo apaletsi gabe,, merkatuak, irensten ahal ez duen ezberdintasuna dakarkiogulako.
‎3) Geroz eta gehiago motibazio motaaskoren beharra aipatzen dela (Dornyei, 1994, 1996; Oxford eta Shearin, 1996), batez ere motibazioaren bitartez 2Hekin lotzen diren portaerakesplikatu nahi badira, 2Hen jabekuntza maila adibidez, lan honetan egitenden modura. Zentzu horretan, gure lanean zenbait motibazio mota aurkituditugu, horien arabera gure berrikusketa berezia proposatu ahal izateko. 4) Motibazio mota asko behar izatea gauza bat da, eta horien artean zeintzukgertatzen diren testuinguru bakoitzean beharrezkoenak beste gauza bat.Guk aztertu ditugun bi laginetan zeintzuk diren frogatu dugu enpirikoki, mota bakoitza euskalduntze maila ezberdinekin nola lotzen den ere aztertudugu, baina horrek ez du esan nahi modu bereko erlazioak aurkitu daitezkeenik beste ukipenezko egoeretan; hau da, egoera eta testuinguru ezberdinen arabera ulertu behar dira bai motibazio mota ezberdinen beharra, etabaita zein motatakoak izango diren garrantzitsuenak ere.
‎Uste egozentrikoak eta exozentrikoak alderatuz, ordea, beste ikerketetan aurkitutako emaitzak ez dira baieztatzen, ez psikologia sozialaren tradizioan (Allard eta Landry, 1994), ez eta euskarari buruzko ikerketa tradizioan ere (Ros, Azurmendi, Bourhiseta Garcia, 1999; Romay, Garcia Mira eta Azurmendi, 1999): gure lan honetan ezbaita lortzen uste egozentrikoak (agian inplikazio pertsonala adierazten dutelako) exozentrikoak baino ahalmen gehiago dutela bestelako prozesu psikosozialekinlotzeko, identitate etnolinguiskoarekin kasu, eta hizkuntz portaerak azaltzeko, hizkuntz erabilera adibidez.
‎Azkenik, gure lan honen mugak aipatu behar dira. Alde batetik, erabili denlagina ikasle unibertsitarioez osaturiko, komenentziazko lagina?
‎Eeeee, zera, hau... hau lankide baten arreba da, Mattinen arreba, ez zara gogoratzen? A, ez, beharbada ez duzu ezagutuko, orain gutxi hasi da gurekin lanean... Ez zuen sinetsiko.
‎Arrillagak kamilla ekarri du. Gure lanak izan ditugu hara pasatzen, izugarri pisatzen zuelako eta zangoak zuzen jarri ezin zituelako. Anbulantziara igo dugu.
‎Estatutu estu zorrotz bat, hitzez hitz bete behar duguna. Guk, adibidez, ezin dugu gure lana afizioz edo debozioz egin: debekatuta daukagu gozamena:
Gure lana da zeharka transmitituriko doktrina ez idatzi eta elkarrizketa idatzien arteko sintesi bat lortzea. Eta orain lan hori egiten saiatuko naiz Platonen filosofiaren sintesi labur honekin, landuriko eduki filosofiko bakoitza tradizio bi hauetako zeini dagokion zehaztu gabe.
‎Esan genion baietz, ez zegoela arazorik, gu lanerako prest geundela, gogotik ekingo geniola. Konforme, esan zuen, orduan, behar duzuen lehenbiziko gauza, hasteko, kanon literario bat da.
2002
‎Behin baino gehiagotan izan dut irudipena bertso mundukooi zuzenduegia egon ote den. Kontuak kontu, batzutan gustuko eta bestetzutan ez hainbeste, jendaurreko jardunean gabiltzanok, eta horren barruan kritikoak beraiek, gure lanaren zigor edo txalotze publikoa onartu beharra daukagu. Hori bai, ez gaude elkar maite izatera derrigortuta.
‎Hasteko, herri eta auzoetan berkokatu eta ekimen berriak bultzatu nahi ditugu. Garai batean sortu zen ilusioa, beharra eta gogoa berpiztea izango da gure lana. Testigantza batean oinarriturik, ahalik eta jende gehiena antolatu nahi dugu, hasierako asmo bakar eta natural batez antolatu ere:
‎Hala ere, arroparen mundua konpetentziak eta norgehiagokak zuzentzen du eta handiak txikia zapaltzen du beti. Euskaldunok daukaguna, gurea dena, zaindu genuke, jendeak ez baitu beti behar bezala gure lana baloratzen.
‎Nafarroako jendea izango da berak izatea nahi duena, eta guk hori onartu egin dugu. Horrek ez du esan nahi gure aldarrikapenak eta gure lana ez burutzea, alderantziz baino.
‎Guk, oraindik ere, unibertsitatean, ikasleei testuak «irakurtzen» edota «aztertzen» erakusten diegu, testuetan barneratzen. Gure lana oinarrizkoa da oraindik. Aukera urria duzunean ahal duzuna egiten duzu.
‎Gure ikuspuntua ezberdina da, zeren eta irudimena landu nahi dugu eta positiboak izan, euskararen inguruan albiste txarrak eman baino, gure hizkuntzaren inguruan sortutako dena zabaldu behar dugu. Nafarroako Gobernuak hartzen dituen neurriak, noski, garrantzizkoak iruditzen zaizkigu, baina ez du gure lana baldintzatzen". Positibotasun horri esker Sareak jendearen artean harrera ona izan du, eta orain hiru hilabete martxan jarri programa honen inguruan balorazioa egitea zaila bada ere, Elkargoko kideen ustez positiboa da, eta Nafarroan filosofia bera duen mugimendu bat osotzen ari da.
‎Jorgek, Agirreren lankideak argi dauka: " Moldeak oinarrizkoak dira gure lanean, dena moldeetatik ateratzen baita".
‎BERAZ, Kultura Ministerioak Zientzia eta Arteen Institutua garatuz Espainiako zinema nazioarteko egituretan barneratzen jardun zuen bitartean, Euskal Herriko egoerak txarrera egin zuen. Zenbaitek biziraun badugu, gure lana Zientzia eta Arteen Institutuak sorturiko marku legalaren inguruan garatu dugulako da. Batzuetan, batzuk Euskadin bizitzen jarraitzea zirkunstantziala izan da etxean jarraitzeko desio hutsagatik.
‎PCE legeztatzea, edo Frantziaren kasuan Aljeriari independentzia ematea, erabaki horiek oso latzak izan dira onartu dituzten estatu gizonentzako. Ez naiz hasiko PSOEren apologia egiten, baina ezagutu ditut gurekin lanean Euskal Kontseilu Nagusian, ikusi dut Juan Iglesias bat haur bat bezala negarrez PSEtik nafartarrek alde egin zutelako... Zergatik ez da azalduko PSOEn estatu gizon bat?
‎Hau guzti hau esan ondoren, gure lan honetan euskal eleberriak nahiz eleberri laburrak aztertzeko asmoa dugula esan beharra dugu. Ikusi den modura, bien arteko mugak eztabaidagarriak izanik ere, ipuinaren intentsitatea eta eleberriaren patxada bilatzen duten testuak, hots, eleberri laburrak nahiz eleberriak, izango ditugu aztergai. b) Euskal eleberrigintzaren sorrera eta garapena XX. mendearen lehen erdian.
Gure lana Santimamiñen hasi zan arren Bizkaian, bizitzearen hasiera ta jatorkia berezkoa zan Bilboko Ibaian amaitzea, orokartasun sinbolo ta itxaropen bide danez, Europaren eta munduaren etorkizunerantz doana. Eta horretara, azkenengo egunean, erremolkadoraren brankan jesarrita, Schommer alboan, Santurtzitik San Antongo zubiraino astiro ta bazterretara begira joan ginan, eta geroago Sestaoko Benedikta mailaraino bihurtu.
Gure lanak iraun asteetan bidertzean ipinten genduan Stendhalek inoskun espilu zintzoa. Baina haren kristalean agerturiko irudiak," gorriaren eta baltzaren" bitartean gelditu barik, eukiezineko itsumendiz, berdetik gorrira doan maila koloredunean zehar joaten ziran beti.
‎Oraindiko gure lan gustijak arren, euzkotarrak buru lanetan erdi asi barrijak gaituzu. Geure elez, alegija.
‎Euzko mendijak gau orretan ames egingo eben gure asabakaz. Ames ori egi biurtu dadin gure lanak ixan bediz.
‎Idazlan oneon lenengo atalian idazten gendun lez, geure izkuntzea makaldu eta zapaltzen datortzanen aurrez euzkerearen aldezko gure lanak ixan bediz. Eta orreik azkenen ixentau doguzan udatzaliok, orixe lanori egiten, euzkereari indar barri ta bixitza emoteko lanetan geugaz batera ekin, geurekin batian iñardu biar dabela ta gagoz.
‎Gure estudiora neska ezkongai bat datorrenean, haren aldamenean amona baldin badu, badakigu komunikazioa askoz ere errazagoa izango dugula eta gure lana hobeto ulertuko dela.
‎Haziz joan gara eta bitartekoak biderkatuz joan dira, gure baliabideak egokitu egin ditugu, gure lana ehunka pertsonengana barik, milaka pertsonarengana iritsi dadin, eraginkor izateko bitartekorik egokienak erabili behar genituelakoan.
‎Berotzen bada, zutik jartzen da, gure lana txalotu egiten du, meritua aitortu egiten dizu eta, garrantzitsuena, badaki une jakin horretan antzeztu denaren protagonista dela.
‎Beste batzuk erakunderen baten agindupekodiagnostiko koiuntural gisa plazaratu dira. Guztiak dira Euskal Herriko ekonomiaezagutzeko lanabes preziatuak eta, alta bada, gure lan honetan horien ekarriabistakoa da.
‎Ezaguna denez, azpiegitura terminoaren atzean mota askotako baliabide etasareak sartzen dira; hala nola, garraiokoak, telekomunikabideen arlokoak, teknologiaren arlokoak, kulturakoak, energiaren arlokoak, hezkuntza eta osasun sistemakoak, eta abar. Horregatik, gure lana mugatu behar izan dugu. Agian, produkzio arloarekin lotuagoak direnak hartu ditugu edo, hobeto esanda, arlo horretakoakizan direnak, alegia garraio eta teknologia azpiegiturak, kontuan izanik liburuhonetan beste azpiegiturak modu batean edo bestean aipatuko direla.
‎Historialariok eztabaida luzeak izan ohi ditugu gure lan eremua non bukatzenden finkatzeko orduan, eta asko dira norberak bizi duen garaia historiatik kanporadagoela uste duten ikertzaileak. Ez da hori, noski, gure iritzia, baina bidezkoairuditzen zaigu aukeratu dugun denbora epearen nondik norakoak azaltzea.
‎Ikerketa honetan irakasgai derrigorrezkoak, enborrezkoak eta hautazkoakaztertuko ditugu, horiek baitira egiaz garrantzitsuenak gure lanerako, eta %95 inguru hartzen baitute. Derrigorrezkoak eta enborrezkoak multzo bakar batean bilduko ditugu,, derrigorrezkoak?
‎Anitz dira hizkuntzaren normalizazioa xedetzat hartzen duten ekimenak.Ezin dugu, jakina, horien berri eman. Baina, gure lanean izan duten eraginagatik, biren aipamena ekarriko dugu hona:
‎Iruditzen zaigu esperientzia hau baliagarri izan daitekeela EHUko bestesailetan ere. Hori horrela, gure lanean erabilitako eta sortutako material gehiengehiena eskuragarri dago taldearen web-gunean. Informatika Fakultateko bestegainerako sailak lankidetzarako gertu ditugu, eta oso litekeena da ezarpen lanakabian jartzen ditugunean sailen arteko jardunbideak bultzatzea.
‎Orainkeria ez da orain egitekoakbiharko uztea, baizik oraina gerogintzari ez lotzea. Egiturakeria ez da gure lana ezegituratzea, baizik egiturari garrantzi handiagoa ematea egiten den lanari beraribaino.
‎Hortikkanpo, ezer ez. Orain kaleratuta dauden irakasle batzuk aritu zitzaizkigun behinbaino gehiagotan itzultzaile lanetan, erdal irakasleei guk ikasleok egindako zenbaittestu erdaratzen, irakasle horiek gure lanak uler eta kalifika zitzaten. Gaur egun, gure karrera (komunikazioaz eta kazetaritzaz ari naiz) ezin da erabat euskarazikasi, baina ia ia.
‎Gure estres horretan animatzen gaituena da pentsatzea denbora gutxi barru, gaiak errepikatzen ditugunean, erdi eginak egongo direla eta gure lana, saltsamehetzea, besterik ez dela izango.
‎oeconomicaren barnean emakume haiei emandako funtzioak, betetzen zituzten jarduera espazioak, zeukaten autoritate eta botere espazioa zein zen, autoritate eta jarduera espaziohori nola erabiltzen zuten, eta, izatekotan, egoera hori posible egiten zuen gizartekonfigurazioa zein zen ulertzea2 Ikerketa hau, noizbait gure tesia izango den esperantzarekin, Jose Antonio Marin Paredes irakaslearen zuzendaritzapean burutzenari gara. Esan daiteke gure lana, Donostian Deustuko Unibertsitateak duen egoitzan Historia Sailean garatzen ari den ikerketa lerroaren barruan dagoela. Ikerketahorien xedea, ikuspuntu eta garai ezberdinetatik, Gipuzkoako lurraldean komunitate izateko egon diren modu ezberdinen analisia egitea da, eta, zentzu horretan, ezinbestekoa iruditzen zaigu Elena Barrena, Jose Angel Achon eta Jose AntonioMarin en lanak aipatzea3.
‎Oinarri horretatik hasita, gure lana burutzeko ezinbestekoa zitzaigun planteamendu metodologiko jakin bat edukitzea. Metodologiaren barruan sartukogenituzke, analisirako metodoa, erabiliko ditugun iturriak, eta errealitate huraulertu eta interpretatzeko beharrezkoak deritzegun tresna kontzeptualak.
‎Nabaria da, bestetik, euskal historialariok ez dugula problematizatzen gure lanen espainiar izaera. Euskal markoaren hautaketa ez litzateke, halabeharrez, gauregungo autonomia politikoaren ondorioa izango, ikerketa historikoaren behar metodologikoen luzapena baino; azterketa eremu txikien eta gizarte zehatzen analisiabultzatu baitute azken urteetako korronte historiografiko nagusiek40 Urrun gaude, Pere Anguera k salatutako, balkanizazioaren?
‎Elkarrizketa eta truke horietan, ordea, gure lanen menpekotasun egoera osonabarmena da. Espainiako Berrezarkuntzako historiografian ikusi dugunez, euskalprodukzioaren tokia oso txikia da.
‎“Diru hori gure kanpainak finantzatzeko erabiliko da”, azpimarratu du Greenpeaceko Javier Bilbaok. “Irudiak aztertu ditugu eta gure lanarekin kontsekuenteak dira. Gure ustez, liburu hau beste batzuk baino iragazgaiztuago dagoen kontsumitzailearengana iritsiko da ingurumen mezuen aurrean.
‎“Hala da, dio Luis Bergarechek. Montserrat Caballé, adibidez, gurekin lan egiteagatik agenda bertan behera uzteko gai da; beste batzuek, berriz, zailagoa dute”. Baina pertsonaiak kontu handiz aukeratu behar dira.
‎Bueno, gero hobeki pentsatuko zuen eta aurreko astean inprimategira eramandako liburuaren egileari deituko zion, ez Atxagari, eta esango: " Hi, barkatu, baina gure lanetan halako eta holako arauak ditiagu, badakik, batasuna nahi diagu, hori serioagoa delako, eta hire izenburuan" disko" jarri diagu, hori delako Euskaltzaindiaren gomendioa eta gure ohiko ohitura". Gomendioa edo erabakia, batek daki, edozein gauza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu 2.782 (18,31)
Lehen forma
gure 1.885 (12,41)
Gure 549 (3,61)
gurekin 87 (0,57)
guk 61 (0,40)
Guk 42 (0,28)
guretzat 33 (0,22)
gu 23 (0,15)
Gurekin 18 (0,12)
Gu 13 (0,09)
gurean 7 (0,05)
Guretzat 6 (0,04)
guri 6 (0,04)
gurea 4 (0,03)
Gure artean 3 (0,02)
Gure aurreko 3 (0,02)
Gurea 3 (0,02)
Gureak 3 (0,02)
Guri 3 (0,02)
guretzako 3 (0,02)
GURE 2 (0,01)
Gure inguruan 2 (0,01)
Gurean 2 (0,01)
gure aldetik 2 (0,01)
gure arteko 2 (0,01)
gure aurrekoen 2 (0,01)
guretako 2 (0,01)
Gure aldetik 1 (0,01)
Gure aurretikoen 1 (0,01)
Guregatik 1 (0,01)
Guretzako 1 (0,01)
gure alde 1 (0,01)
gure artean 1 (0,01)
gure aurreko 1 (0,01)
gure aurrerako 1 (0,01)
gure kontra 1 (0,01)
gure kontrako 1 (0,01)
gure kontrakoen 1 (0,01)
gure lekuko 1 (0,01)
gure partez 1 (0,01)
gureak 1 (0,01)
gurera 1 (0,01)
guretik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 427 (2,81)
Argia 279 (1,84)
ELKAR 229 (1,51)
UEU 140 (0,92)
Open Data Euskadi 122 (0,80)
Susa 97 (0,64)
Pamiela 96 (0,63)
Euskaltzaindia - Liburuak 81 (0,53)
Jakin 78 (0,51)
Hitza 75 (0,49)
goiena.eus 71 (0,47)
Alberdania 70 (0,46)
Booktegi 66 (0,43)
Consumer 60 (0,39)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 60 (0,39)
Maiatz liburuak 52 (0,34)
Urola kostako GUKA 42 (0,28)
Uztaro 41 (0,27)
Osagaiz 38 (0,25)
Anboto 38 (0,25)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 31 (0,20)
aiurri.eus 31 (0,20)
Labayru 30 (0,20)
Goenkale 29 (0,19)
Uztarria 28 (0,18)
Guaixe 27 (0,18)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 24 (0,16)
EITB - Sarea 23 (0,15)
alea.eus 22 (0,14)
uriola.eus 22 (0,14)
Herria - Euskal astekaria 22 (0,14)
hiruka 21 (0,14)
Txintxarri 20 (0,13)
barren.eus 18 (0,12)
Zarauzko hitza 18 (0,12)
Maxixatzen 17 (0,11)
Euskaltzaindia - Sarea 15 (0,10)
Erlea 15 (0,10)
Noaua 15 (0,10)
aiaraldea.eus 14 (0,09)
Karkara 14 (0,09)
Aldiri 13 (0,09)
erran.eus 13 (0,09)
HABE 12 (0,08)
Sustraia 12 (0,08)
Euskaltzaindia - EHU 10 (0,07)
ETB dokumentalak 10 (0,07)
Karmel aldizkaria 10 (0,07)
Kondaira 10 (0,07)
Jakin liburuak 10 (0,07)
Bertsolari aldizkaria 10 (0,07)
Euskalerria irratia 9 (0,06)
ETB serieak 7 (0,05)
LANEKI 6 (0,04)
Ikaselkar 6 (0,04)
aikor.eus 6 (0,04)
Aizu! 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 3 (0,02)
ETB marrazki bizidunak 3 (0,02)
Kresala 3 (0,02)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Berriketan 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
gu lan 2.779 (18,29)
gu LAN 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
gu lan egin 253 (1,67)
gu lan ez 75 (0,49)
gu lan hau 75 (0,49)
gu lan baldintza 46 (0,30)
gu lan jarraitu 28 (0,18)
gu lan ondo 24 (0,16)
gu lan helburu 22 (0,14)
gu lan hori 21 (0,14)
gu lan ere 19 (0,13)
gu lan esparru 19 (0,13)
gu lan oso 18 (0,12)
gu lan harreman 15 (0,10)
gu lan ari 14 (0,09)
gu lan balio 14 (0,09)
gu lan ikusi 14 (0,09)
gu lan asko 13 (0,09)
gu lan guzti 13 (0,09)
gu lan bat 12 (0,08)
gu lan emaitza 12 (0,08)
gu lan ongi 12 (0,08)
gu lan zati 12 (0,08)
gu lan behar 11 (0,07)
gu lan hasi 11 (0,07)
gu lan ildo 11 (0,07)
gu lan bete 10 (0,07)
gu lan parte 10 (0,07)
gu lan ahal 9 (0,06)
gu lan ardatz 9 (0,06)
gu lan argitaratu 9 (0,06)
gu lan aurre 9 (0,06)
gu lan beste 9 (0,06)
gu lan egon 9 (0,06)
gu lan talde 9 (0,06)
gu lan bizitza 8 (0,05)
gu lan eskubide 8 (0,05)
gu lan fruitu 8 (0,05)
gu lan handi 8 (0,05)
gu lan indar 8 (0,05)
gu lan merkatu 8 (0,05)
gu lan tresna 8 (0,05)
gu lan aritu 7 (0,05)
gu lan berri 7 (0,05)
gu lan eragin 7 (0,05)
gu lan erakutsi 7 (0,05)
gu lan eremu 7 (0,05)
gu lan erraztu 7 (0,05)
gu lan jardun 7 (0,05)
gu lan mundu 7 (0,05)
gu lan nagusi 7 (0,05)
gu lan oinarri 7 (0,05)
gu lan ukan 7 (0,05)
gu lan zein 7 (0,05)
gu lan amaitu 6 (0,04)
gu lan bi 6 (0,04)
gu lan burutu 6 (0,04)
gu lan eduki 6 (0,04)
gu lan eraginkor 6 (0,04)
gu lan euskara 6 (0,04)
gu lan ezagutu 6 (0,04)
gu lan ezinbesteko 6 (0,04)
gu lan gogor 6 (0,04)
gu lan hemen 6 (0,04)
gu lan hipotesi 6 (0,04)
gu lan sortu 6 (0,04)
gu lan utzi 6 (0,04)
gu lan abiapuntu 5 (0,03)
gu lan aintzat 5 (0,03)
gu lan egun 5 (0,03)
gu lan euskal 5 (0,03)
gu lan ezin 5 (0,03)
gu lan garrantzi 5 (0,03)
gu lan garrantzitsu 5 (0,03)
gu lan gizarteratu 5 (0,03)
gu lan hitzarmen 5 (0,03)
gu lan ibili 5 (0,03)
gu lan kontu 5 (0,03)
gu lan molde 5 (0,03)
gu lan on 5 (0,03)
gu lan oztopatu 5 (0,03)
gu lan sistema 5 (0,03)
gu lan toki 5 (0,03)
gu lan zabaldu 5 (0,03)
gu lan zer 5 (0,03)
gu lan atera 4 (0,03)
gu lan aztergai 4 (0,03)
gu lan beti 4 (0,03)
gu lan egoki 4 (0,03)
gu LAN errespetatu 1 (0,01)
gu LAN nagusi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia