2000
|
|
Bai. Gure kantutegia eta ibilbidea landu ahala sentitzen hasi ginen
|
gure
lana pixka bat gehiago aberastu behar genuela, eta gu baino trebeagoa zen norbait ongi zitekeela gurekin biltzea. Pierpol Berzaitzekin topo egin genuen, suertez, ostatu batean kantuz ari ginela.
|
|
Gai anitz dago kanpoan saltzeko, `Euskal sortzaileen' dokumentalak adibidez, ez dira atzerrian saldu, nahiz eta egundoko maila eduki, bai itxuran, bai mamian. Hori dela eta, euskal gaiei heltzen diegun ekoiztetxeak batzen saiatuko gara
|
gure
lanak munduan barrena sal ditzagun. Gai unibertsalak izanik, Japonia eta Korean alegia, erraz saldu ditugu».
|
|
Bai 60ko hamarkadako musika, bai gaur egungoa, musika elektronikoa, kanpokoa, hemengoa... eta hori gero igarri egiten da. Eragin desberdinak geureganatu eta
|
gure
lanean islatzen ditugu. Diskoko abesti guztietan ikusten da hori.
|
|
Berari dagokio Eusko Jaurlaritzari kontuak eskatzea.
|
Gure
lana da gogoratzea giza eskubideen urraketa etengabea dela espetxeetan, eskubideak ezin direla abagune edo estrategia politikoen arabera defenditu
|
|
Globalizazio fenomeno hau multinazionalek kontrolatzen dute osoki, guk argiro ikusten ez dugun arren. Multinazionalek politikoengan agintzen dute, gure bizitza,
|
gure
lana, gure elikadura eta hedabideak (izkilu handienetariko bat beraientzat) kontrolatzen dituzte. Horretarako, haien xedea lor dezaten, Samir Aminen ustez, badauzkate monopolio teknikoa, merkatu finantzieroa, naturaren baliabideen lorpidea eta, azkenean, sekula erabiltzeko prest, arma suntsitzaileen boterea.
|
|
Eta horregatik ez dugu trasladatzen euren ikuspuntua
|
gure
lanetara.
|
|
Bizibidez irakaslea naiz eta urteak daramatzat unibertsitatean, Hezkuntzaren Soziologia irakasten eta maila horretako ikerketak egiten,
|
gure
lan akademikoa herri honi erantzunak ematea baita. Dena den, aspalditik, jada" Zabal" aldizkaria sortu nuenetik, nire ametsa izan da lan akademikoa eta beste lanak (alegia militantismoan sartzen direnak) bereiztea.
|
|
Bai, eta hori ofizioak berak egiten du, akaso ez da bertsolarien meritua.
|
Gure
lana lankidetza da definizioz. Bakarrik ez dugu kantatzen.
|
|
Esaterako, epaileok holako manifestazio batean egotea kontraesan bat litzateke. Azken funtsean, gu botere bat gara eta
|
gure
lana erabakiak hartzea eta berauek inposatzea ere bada. Bateon bati inposatu egiten zaio gure erabakia.
|
|
Ez gara asko euskalgintzako taldeak baina bakoitza
|
gure
lanean murgilduta ari gara, gehienetan baliabide eskasekin zenbait egitasmo aurrera ateraz. Hedabide euskaldunek,, ikastolek, bertsolariek, euskara taldeek, eredu publikoko guraso elkarteek... bakoitzak berean erantzukizun ikaragarria dute hauen guztien eta bakoitzaren arrakastaren baitan egongo delako azken emaitza.
|
|
Hemen,
|
gure
lana ez da zentratu, gutxiengo egoeran dauden taldeek gehiengoan daudenekin harremanetan jartzen direnean ekoizten dituzten prozesu guztiakaztertzen. Ondoren agertuko ditugun bi ikerketa enpirikoekin, aurreko bi prozesuakilustratzen saiatuko gara bakarrik.
|
|
Txillardegi genuen gidaria. Piarres Lafitte handiaren oniritzia ukanzuen
|
gure
lanak. Arantzazuko Biltzarrari ate bat ireki zion, Euskara Baturantz aurreraegiteko.
|
|
Erne. Mundu osoan balioen berriztapena egiten ari dela jakiteak, ez digueuskaldunei
|
gure
lana premiazkoa dela adierazi besterik egiten. Orain arteko gurebalioen errebisioa egin behar dugu, zaharrak baliogabetuta geratu zaizkigulako.Gaurko euskal genoma behar dugu, ez aspaldikoa.
|
|
Solaskide bakoitzari, izenak identifikatu ahal izateko, bere izen abizenak etaadina ahoz esateko eskatu genion. Eztabaidak irauten zuen bitartean
|
gure
lana, eztabaida agortzen zenean gai berriak edo galderak plazaratzera mugatu zen.
|
|
Diskurtsoetan, albiste zatiak bainoez genituen erabili, esataria aldez aurretik prestatutako testua irakurtzen zebilelagenekien kasuetan. Halatan, kontestua bat dator
|
gure
lanaren helburuarekin (testuenirakurketa automatikoa). Gainera, testuak eman egin zitzaizkigun, eta horrela, azterketarako seinaleen etiketazioa erraztu egin zen.
|
|
Dena den, proposamen guztiak hedatuen daudenbarietateetan oinarrituta daude.
|
Gure
lana proposamen horietariko alderdi batzuengauzapen praktikoa egitea izan da, gehien bat.
|
|
Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren,
|
gure
lanaren helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu. Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
|
|
Haiek baino gutiago izan behar ote dugu guk? Bai, bazekiat ezen
|
gure
lana ez dela egun bakarrekoa izanen, zeren eta ez baitut pentsatu ere egin nahi zer gertatuko litzaidakeen, baldin mementu honetan etxean erranen banu protestant naizela... Baina, geldiro eta baratx bada ere, aitzina egin behar diagu...
|
|
Pasa hitza ere nirearen une berdinean eskatu zuen. Egunkarikoak ez zuen aktibaturik segurtasun sistema —nork arraio izan zezakeen
|
gure
lan argitaratuen jakin minik! —, baina Ttipirenak bai, ezbairik gabe. Aditua nuenez, trastearen zainak agerian nahi zituena hiru aukeraz balia zitekeen pasa hitza idazteko; hirugarrenean huts eginez gero, ordenagailua berez deskonektatuko zen eta berritik hasi beharra izanen.
|
|
Ez da batere erraza aipatzea
|
gure
lanean egunero dauden aldaketak eta egitera behartuta gauden moldaketak zeintzuk diren. Kontuan izan behar dugu gure artean denak ez garela berdinak, zentro bakoitzak helburu ezberdin batzuk bete behar dituela, erabiltzaile ezberdinak ditugula, medio ekonomiko eskasak gustatuko litzaigukeen mailara iristeko, eta abar.
|
|
Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da
|
gure
lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu ditugu gure lanean.
|
|
Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da gure lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu ditugu
|
gure
lanean. Langile hauen prestaketan, aurreko programetako ohiko ikasgaiez gain eta informazio gizarte honi erantzuteko, gai berriak ikasten dira:
|
|
Oro har, bibliotekari eta dokumentalistontzat
|
gure
lanean aurrera egin ahal izateko eta egunero topatzen ditugun erronkei erantzun ahal izateko, formakuntza jarraia ezinbestekoa da.
|
|
Hau guztia gure formazio jarrai honetan kontuan izan behar dugu gure informazio kudeatzaile irudi berriaren barruan. Hau aldatzen ari da, erabiltzailea profesionalarekiko gero eta hurbilago dago, zentroko kolekzioa ez da propioa lehen maiz gertatzen zen bezala,
|
gure
lanean katalogazioa ez da helburua, bitartekoa baizik...
|
|
Internet ez da bibliotekari eta dokumentalisten eremua bakarrik ezta bakarra ere, ez da gure lanbidearen berezitasun bat, nahiz eta
|
gure
lanarekin oso loturik egon. Guztien eta inoren eremua da Internet.
|
|
Nola labur ditzakegu gure eguneroko lanak sare honetan?
|
Gure
lanaren helburu nagusia, interesgarria eta kalitatezkoa den ezagueradun informazioa sortu eta integratzea da, beti ere erabiltzailearekiko interaktibitatea pizteko bitartekoa izango delarik, webguneak etengabe eguneratu eta dinamizatuko direlarik, eta, beti ere komunikazio egoki baten mesedetan, erabiltzaileak identifikatuak izango direlarik.
|
|
Onuragarri iruditu zaigu
|
gure
lanak atariko liburu batez hastea: Zuzenbidea eta legeak orokorrean.
|
|
Erakunde horietarako jarri dugun egitasmoak, beteko al du gure helburua? Barkamena galdatzen dugu
|
gure
lan xumeentzako, horien atzetik izan ditugun gogo gorabeherak. Gure egitekoan jarri diren itxaropen zintzoen azpian gelditu gara, zalantzarik gabe.
|
|
Onuragarri iruditu zaigu
|
gure
lanak atariko liburu batez hastea: Zuzenbidea eta legeak orokorrean.
|
|
Atxiloketa, hilketa eta ahal zuen guztiarekin erantzuten zuen Poliziak.
|
Guk
lanean jarraitzen genuen artean, baina mobilizazio haietara joaten nintzen, hurbiletik bizi nahi nuen.
|
2001
|
|
n Hortaz, eta gurean itzultzaile bikainak egonik, inolako lotsarik gabe itzuli ditzazkegu
|
gure
lanak beste ezein hizkuntzetara. Ez da
|
|
|
Gu
lan handia egiten ari gara, esate batera, Euskal Batasunarekin, haiek ere estrategia nazionalaren alde lan egitea erabaki dutelako. Udalbiltzaren aldeko hautetsien biltzarrean ere badira independente asko, batez ere Nafarroan, eta horiekin ere ari gara.
|
|
Aktore bezala oholtza gainean bakoitzak bere benetako izena erabiltzeak abantailak dituela iritzi diote taldekideek, Espe Lopezen aburuz, gainera," tradizioko gauza da. Guk ez ditugu
|
gure
lanetan zentzu klasikoan ulertzen diren pertsonaiak erabiltzen, guk pertsona funtzioak erabiltzen ditugu. Hauei gure izena jartzen diegu hein batean gure' alter egoa' rekin lan egiten dugulako batzutan".
|
|
Autodeterminazio eskubidearen aldarrikapenak ezin gaitu
|
gure
lan nagusitik aldendu: harreman, instituzio, foro eta subjektu nazionalen eraikitzea euskal herriari berezko neurri kolektiboa eta lurralde aldetikoa eman ahal izateko.
|
|
Nekez espero dezakegu aurrerapausorik Gobernu espainiar eta frantsesaren aldetik Euskal Herriaren autodeterminazio eskubidearen aitortzaren bidetik. Hori dela-eta, ardura berezia izaten jarraitzen dugu konponbide demokratikoan sinesten eta eskubide guztien aldarrikapenean eta beren aitortzaren erdiestean
|
gure
lana ikusten dugunok. Eskubideen aitortza eta errespetuak ezinbestekoa jarraitzen du izaten gatazkaren irtenbide demokratikoari begira eta beraz, hortxe dugu erronka euskal demokratok:
|
|
«Lehenik eta behin, argi gera bedi
|
gure
lana irabazi asmorik gabekoa dela, zinez maite dugulako eta hura egiten gustura sentitzen garelako aurrera jarraitzen dugu jarduera bitxi honekin. Eta zer egiten dugu?
|
|
Horrek Ameriketako hainbat tokitan ikusle potentzialak izatea dakar, eta hala, konpainia honek interesa agertu du gugan. Beraz, gauzak txukun badoaz
|
gure
lana zabaltzeko aukera ikusten dugu; ez dugu ideia hori baztertzen. Dena den, egun, horiek asmoak besterik ez dira.
|
|
Asmoa lehen entsegu egunetatik ordezkoekin lan egitea da hauek ikuskizunaren jabe egin daitezen. Beraz, behar izanez gero, edozein unetan
|
gure
lana beste aktore batzuk egiteko aukera izango dugu.
|
|
Gure nahia benetan eraginkorra izatea da. Kontzientziazio lan bat egin dugu, baina Estatuak
|
gure
lanaren aurkako jarrera bat hartzen duenean, desobedientzia beste fase batean sartzen da. Aldi berean, zuk ordezkatu nahi duzun gizarte zatiak ere jarrera bat hartu behar du egoera horrekiko.
|
|
Izenburu orrek alde askotara azter dezake euskaldunon arte berezia.
|
Gure
lanak badu bere erakutsian koska bat baiño geiago lanbide guzietan. Eta liburua argitaratzerakoan, gogoan du, gure erri, auzo, bidexka ta mendi eta zelaietan bere galderei erantzun dien jendea.
|
|
Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez,
|
gure
lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren irakurketa gomendatzen dugu. Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
|
|
Hirugarren pausua dugu hau
|
gure
lanean. Beti jarraitu diogu arrasto berari.
|
|
|
Guretzat
lanean ari dena, eguneko orduetan ari da guretzat lanean.
|
|
Guretzat lanean ari dena, eguneko orduetan ari da
|
guretzat
lanean.
|
|
Mesedez, Anton, botoa eman baino lehen pentsa ezazu
|
gurekin
lanean ari diren lagunez.
|
|
Bainanahikoa ote da? Hementxe bukatzen ote da
|
gure
lana? (eta, gure?
|
|
Guk euskaldunak atera nahi ditugu eta, beraz,
|
gure
lana ez da izan beharbakarrik hizkuntza egiturak eta horrelakoak irakastea; gurean euskarairakastea beti egon da loturik motibazio eta erabilerarekin. Datozkigunikasleak motibazio batekin datozkigu eta ateratzean zaletuak bihurtzenditugu.
|
|
Baliteke (etauste dut gehienok izango dugula horren esperientzia) ikasle bat titulu edo agirijakin baten bila hurbiltzea euskaltegira, edo bestelako beharrizan jakin eta zehatzbat betetzera, eta gero prozesuan zehar euskaltzaletzea. Horretarako ezinbestekobaldintza da
|
gure
lana kalitatezkoa izatea.
|
|
Zer lortu dugun, zelan baloratuden eta zer geratu zaigun jakiteko. Eta, jakina,
|
gure
lanaren fruitua eta gure estrategiaren baliagarritasuna ere zein den erabakitzeko.
|
|
Artikulu honen hasieran esaten genuen bezala, Euskal Herria euskalduntzekohelburuarekin ari garenok, euskara erabiltzen duten pertsonak behar ditugu. Beraz,
|
gure
lana ez da bukatzen euskara ikasten dutenean, erabiltzen dutenean baizik.Helburu hori lortzeko, ez da bukaera arte zain egon behar. Aitzitik, gaitasunkomunikatibo partziala lortzen duten neurrian, aurrerapausoak emango ditugu, ikasi duten hori beren ingurune hurbilean praktikara eramateko; eta, era berean, ingurune hurbilean dauden euskaldunek parte hartu behar dute aktiboki ikaslearenikas prozesuan, berau azkartzeko, eta batez ere, ohitura komunikatiboak sortzeko.Honela ikasteari kulturgintza deitu diogu.
|
|
Ikasleen helburuak ez zirenguretzat existitzen.? Ikaslea ez zen
|
gure
lanaren ardatz.
|
|
|
Gure
lanetako bat ikasleen ohiturak (oharkabeko estrategiak, eskuarki) ebaluatu eta jakinaren gainean jartzea da; eta, behar denean, zuzentzea.
|
|
Gure iritziz, ikas estrategietan instruitzeakareagotu egin luke ikas prozesuarekiko ikasleen atxikimendua, eta bultzatu egin lituzke ikasleak ikasgelatik kanpo ere beren hizkuntz trebetasunakerabiltzera. Oraindik goiz da,
|
gure
lan hipotesia baieztatu den ala ez esateko, etagure atazek espero genituen fruituak eman dituzten ala ez jakiteko.
|
|
Baina, bitartean, egitarau ezberdinen arteko lehiaketan murgilduta gaude, sortzen diren teoria berrieierantzuteko ikuspegi kontraesankorrak aurkitzen ditugu, eta metodologiadibergenteak bata bestearen ondoan azaltzen dira, nonahi. Eta nahaste horren erdi erdian irakasleok
|
gure
lana egiteko bide egokia aurkitzen saiatu behar dugu.
|
|
Hyman ek eta Rossoff ek (1984) honako proposamen hau luzatu zigutenirakasleoi
|
gure
lanerako:
|
|
Konkista musulmana
|
gure
lanaren abiapuntua da; VIII. mendean arabiarrak etaberbereak Iruñeko inguruetara iristean, zer egoera topatu zuten. Oraintsu artepentsatu den ez bezala, bere berezitasun etnografiko eta kulturalak gorabehera, lurralde horiek Toledoko erresumaren partea izan bide ziren.
|
|
darabilten sailkapenak, aldiz, bi epe baino ez ditu bereizten: Goi (V XII. mendeak) eta Behe Erdi Aroa (XIII XV. mendeak) 4 Gu azken joerahoni atxiki gara erabatean, eta
|
gure
lanean Karlomagnoren aurreko eta ondorengomendeetako Hego Euskal Herriko kultura materialean murgildu nahi izan dugu.
|
|
Hegoaldeko ahozko zein idatzizko prentsan, salbuespenaksalbu, Iparraldean berdin?
|
gure
lanak aipatzen ez baldin badira, ez da, literaturaaldetik exkaxak, txarrak eta oxo ahulak, direlako, baizik eta hitzen, pentsamenduaren eta munduaren ikuspegiaren aldetik hobetsi edo apaletsi gabe,, merkatuak, irensten ahal ez duen ezberdintasuna dakarkiogulako.
|
|
3) Geroz eta gehiago motibazio motaaskoren beharra aipatzen dela (Dornyei, 1994, 1996; Oxford eta Shearin, 1996), batez ere motibazioaren bitartez 2Hekin lotzen diren portaerakesplikatu nahi badira, 2Hen jabekuntza maila adibidez, lan honetan egitenden modura. Zentzu horretan,
|
gure
lanean zenbait motibazio mota aurkituditugu, horien arabera gure berrikusketa berezia proposatu ahal izateko. 4) Motibazio mota asko behar izatea gauza bat da, eta horien artean zeintzukgertatzen diren testuinguru bakoitzean beharrezkoenak beste gauza bat.Guk aztertu ditugun bi laginetan zeintzuk diren frogatu dugu enpirikoki, mota bakoitza euskalduntze maila ezberdinekin nola lotzen den ere aztertudugu, baina horrek ez du esan nahi modu bereko erlazioak aurkitu daitezkeenik beste ukipenezko egoeretan; hau da, egoera eta testuinguru ezberdinen arabera ulertu behar dira bai motibazio mota ezberdinen beharra, etabaita zein motatakoak izango diren garrantzitsuenak ere.
|
|
Uste egozentrikoak eta exozentrikoak alderatuz, ordea, beste ikerketetan aurkitutako emaitzak ez dira baieztatzen, ez psikologia sozialaren tradizioan (Allard eta Landry, 1994), ez eta euskarari buruzko ikerketa tradizioan ere (Ros, Azurmendi, Bourhiseta Garcia, 1999; Romay, Garcia Mira eta Azurmendi, 1999):
|
gure
lan honetan ezbaita lortzen uste egozentrikoak (agian inplikazio pertsonala adierazten dutelako) exozentrikoak baino ahalmen gehiago dutela bestelako prozesu psikosozialekinlotzeko, identitate etnolinguiskoarekin kasu, eta hizkuntz portaerak azaltzeko, hizkuntz erabilera adibidez.
|
|
Azkenik,
|
gure
lan honen mugak aipatu behar dira. Alde batetik, erabili denlagina ikasle unibertsitarioez osaturiko, komenentziazko lagina?
|
|
Eeeee, zera, hau... hau lankide baten arreba da, Mattinen arreba, ez zara gogoratzen? A, ez, beharbada ez duzu ezagutuko, orain gutxi hasi da
|
gurekin
lanean... Ez zuen sinetsiko.
|
|
Arrillagak kamilla ekarri du.
|
Gure
lanak izan ditugu hara pasatzen, izugarri pisatzen zuelako eta zangoak zuzen jarri ezin zituelako. Anbulantziara igo dugu.
|
|
Estatutu estu zorrotz bat, hitzez hitz bete behar duguna. Guk, adibidez, ezin dugu
|
gure
lana afizioz edo debozioz egin: debekatuta daukagu gozamena:
|
|
|
Gure
lana da zeharka transmitituriko doktrina ez idatzi eta elkarrizketa idatzien arteko sintesi bat lortzea. Eta orain lan hori egiten saiatuko naiz Platonen filosofiaren sintesi labur honekin, landuriko eduki filosofiko bakoitza tradizio bi hauetako zeini dagokion zehaztu gabe.
|
|
Esan genion baietz, ez zegoela arazorik,
|
gu
lanerako prest geundela, gogotik ekingo geniola. Konforme, esan zuen, orduan, behar duzuen lehenbiziko gauza, hasteko, kanon literario bat da.
|
2002
|
|
Behin baino gehiagotan izan dut irudipena bertso mundukooi zuzenduegia egon ote den. Kontuak kontu, batzutan gustuko eta bestetzutan ez hainbeste, jendaurreko jardunean gabiltzanok, eta horren barruan kritikoak beraiek,
|
gure
lanaren zigor edo txalotze publikoa onartu beharra daukagu. Hori bai, ez gaude elkar maite izatera derrigortuta.
|
|
Hasteko, herri eta auzoetan berkokatu eta ekimen berriak bultzatu nahi ditugu. Garai batean sortu zen ilusioa, beharra eta gogoa berpiztea izango da
|
gure
lana. Testigantza batean oinarriturik, ahalik eta jende gehiena antolatu nahi dugu, hasierako asmo bakar eta natural batez antolatu ere:
|
|
Hala ere, arroparen mundua konpetentziak eta norgehiagokak zuzentzen du eta handiak txikia zapaltzen du beti. Euskaldunok daukaguna, gurea dena, zaindu genuke, jendeak ez baitu beti behar bezala
|
gure
lana baloratzen.
|
|
Nafarroako jendea izango da berak izatea nahi duena, eta guk hori onartu egin dugu. Horrek ez du esan nahi gure aldarrikapenak eta
|
gure
lana ez burutzea, alderantziz baino.
|
|
Guk, oraindik ere, unibertsitatean, ikasleei testuak «irakurtzen» edota «aztertzen» erakusten diegu, testuetan barneratzen.
|
Gure
lana oinarrizkoa da oraindik. Aukera urria duzunean ahal duzuna egiten duzu.
|
|
Gure ikuspuntua ezberdina da, zeren eta irudimena landu nahi dugu eta positiboak izan, euskararen inguruan albiste txarrak eman baino, gure hizkuntzaren inguruan sortutako dena zabaldu behar dugu. Nafarroako Gobernuak hartzen dituen neurriak, noski, garrantzizkoak iruditzen zaizkigu, baina ez du
|
gure
lana baldintzatzen". Positibotasun horri esker Sareak jendearen artean harrera ona izan du, eta orain hiru hilabete martxan jarri programa honen inguruan balorazioa egitea zaila bada ere, Elkargoko kideen ustez positiboa da, eta Nafarroan filosofia bera duen mugimendu bat osotzen ari da.
|
|
Jorgek, Agirreren lankideak argi dauka: " Moldeak oinarrizkoak dira
|
gure
lanean, dena moldeetatik ateratzen baita".
|
|
BERAZ, Kultura Ministerioak Zientzia eta Arteen Institutua garatuz Espainiako zinema nazioarteko egituretan barneratzen jardun zuen bitartean, Euskal Herriko egoerak txarrera egin zuen. Zenbaitek biziraun badugu,
|
gure
lana Zientzia eta Arteen Institutuak sorturiko marku legalaren inguruan garatu dugulako da. Batzuetan, batzuk Euskadin bizitzen jarraitzea zirkunstantziala izan da etxean jarraitzeko desio hutsagatik.
|
|
PCE legeztatzea, edo Frantziaren kasuan Aljeriari independentzia ematea, erabaki horiek oso latzak izan dira onartu dituzten estatu gizonentzako. Ez naiz hasiko PSOEren apologia egiten, baina ezagutu ditut
|
gurekin
lanean Euskal Kontseilu Nagusian, ikusi dut Juan Iglesias bat haur bat bezala negarrez PSEtik nafartarrek alde egin zutelako... Zergatik ez da azalduko PSOEn estatu gizon bat?
|
|
Hau guzti hau esan ondoren,
|
gure
lan honetan euskal eleberriak nahiz eleberri laburrak aztertzeko asmoa dugula esan beharra dugu. Ikusi den modura, bien arteko mugak eztabaidagarriak izanik ere, ipuinaren intentsitatea eta eleberriaren patxada bilatzen duten testuak, hots, eleberri laburrak nahiz eleberriak, izango ditugu aztergai. b) Euskal eleberrigintzaren sorrera eta garapena XX. mendearen lehen erdian.
|
|
|
Gure
lana Santimamiñen hasi zan arren Bizkaian, bizitzearen hasiera ta jatorkia berezkoa zan Bilboko Ibaian amaitzea, orokartasun sinbolo ta itxaropen bide danez, Europaren eta munduaren etorkizunerantz doana. Eta horretara, azkenengo egunean, erremolkadoraren brankan jesarrita, Schommer alboan, Santurtzitik San Antongo zubiraino astiro ta bazterretara begira joan ginan, eta geroago Sestaoko Benedikta mailaraino bihurtu.
|
|
|
Gure
lanak iraun asteetan bidertzean ipinten genduan Stendhalek inoskun espilu zintzoa. Baina haren kristalean agerturiko irudiak," gorriaren eta baltzaren" bitartean gelditu barik, eukiezineko itsumendiz, berdetik gorrira doan maila koloredunean zehar joaten ziran beti.
|
|
Oraindiko
|
gure
lan gustijak arren, euzkotarrak buru lanetan erdi asi barrijak gaituzu. Geure elez, alegija.
|
|
Euzko mendijak gau orretan ames egingo eben gure asabakaz. Ames ori egi biurtu dadin
|
gure
lanak ixan bediz.
|
|
Idazlan oneon lenengo atalian idazten gendun lez, geure izkuntzea makaldu eta zapaltzen datortzanen aurrez euzkerearen aldezko
|
gure
lanak ixan bediz. Eta orreik azkenen ixentau doguzan udatzaliok, orixe lanori egiten, euzkereari indar barri ta bixitza emoteko lanetan geugaz batera ekin, geurekin batian iñardu biar dabela ta gagoz.
|
|
Gure estudiora neska ezkongai bat datorrenean, haren aldamenean amona baldin badu, badakigu komunikazioa askoz ere errazagoa izango dugula eta
|
gure
lana hobeto ulertuko dela.
|
|
Haziz joan gara eta bitartekoak biderkatuz joan dira, gure baliabideak egokitu egin ditugu,
|
gure
lana ehunka pertsonengana barik, milaka pertsonarengana iritsi dadin, eraginkor izateko bitartekorik egokienak erabili behar genituelakoan.
|
|
Berotzen bada, zutik jartzen da,
|
gure
lana txalotu egiten du, meritua aitortu egiten dizu eta, garrantzitsuena, badaki une jakin horretan antzeztu denaren protagonista dela.
|
|
Beste batzuk erakunderen baten agindupekodiagnostiko koiuntural gisa plazaratu dira. Guztiak dira Euskal Herriko ekonomiaezagutzeko lanabes preziatuak eta, alta bada,
|
gure
lan honetan horien ekarriabistakoa da.
|
|
Ezaguna denez, azpiegitura terminoaren atzean mota askotako baliabide etasareak sartzen dira; hala nola, garraiokoak, telekomunikabideen arlokoak, teknologiaren arlokoak, kulturakoak, energiaren arlokoak, hezkuntza eta osasun sistemakoak, eta abar. Horregatik,
|
gure
lana mugatu behar izan dugu. Agian, produkzio arloarekin lotuagoak direnak hartu ditugu edo, hobeto esanda, arlo horretakoakizan direnak, alegia garraio eta teknologia azpiegiturak, kontuan izanik liburuhonetan beste azpiegiturak modu batean edo bestean aipatuko direla.
|
|
Historialariok eztabaida luzeak izan ohi ditugu
|
gure
lan eremua non bukatzenden finkatzeko orduan, eta asko dira norberak bizi duen garaia historiatik kanporadagoela uste duten ikertzaileak. Ez da hori, noski, gure iritzia, baina bidezkoairuditzen zaigu aukeratu dugun denbora epearen nondik norakoak azaltzea.
|
|
Ikerketa honetan irakasgai derrigorrezkoak, enborrezkoak eta hautazkoakaztertuko ditugu, horiek baitira egiaz garrantzitsuenak
|
gure
lanerako, eta %95 inguru hartzen baitute. Derrigorrezkoak eta enborrezkoak multzo bakar batean bilduko ditugu,, derrigorrezkoak?
|
|
Anitz dira hizkuntzaren normalizazioa xedetzat hartzen duten ekimenak.Ezin dugu, jakina, horien berri eman. Baina,
|
gure
lanean izan duten eraginagatik, biren aipamena ekarriko dugu hona:
|
|
Iruditzen zaigu esperientzia hau baliagarri izan daitekeela EHUko bestesailetan ere. Hori horrela,
|
gure
lanean erabilitako eta sortutako material gehiengehiena eskuragarri dago taldearen web-gunean. Informatika Fakultateko bestegainerako sailak lankidetzarako gertu ditugu, eta oso litekeena da ezarpen lanakabian jartzen ditugunean sailen arteko jardunbideak bultzatzea.
|
|
Orainkeria ez da orain egitekoakbiharko uztea, baizik oraina gerogintzari ez lotzea. Egiturakeria ez da
|
gure
lana ezegituratzea, baizik egiturari garrantzi handiagoa ematea egiten den lanari beraribaino.
|
|
Hortikkanpo, ezer ez. Orain kaleratuta dauden irakasle batzuk aritu zitzaizkigun behinbaino gehiagotan itzultzaile lanetan, erdal irakasleei guk ikasleok egindako zenbaittestu erdaratzen, irakasle horiek
|
gure
lanak uler eta kalifika zitzaten. Gaur egun, gure karrera (komunikazioaz eta kazetaritzaz ari naiz) ezin da erabat euskarazikasi, baina ia ia.
|
|
Gure estres horretan animatzen gaituena da pentsatzea denbora gutxi barru, gaiak errepikatzen ditugunean, erdi eginak egongo direla eta
|
gure
lana, saltsamehetzea, besterik ez dela izango.
|
|
oeconomicaren barnean emakume haiei emandako funtzioak, betetzen zituzten jarduera espazioak, zeukaten autoritate eta botere espazioa zein zen, autoritate eta jarduera espaziohori nola erabiltzen zuten, eta, izatekotan, egoera hori posible egiten zuen gizartekonfigurazioa zein zen ulertzea2 Ikerketa hau, noizbait gure tesia izango den esperantzarekin, Jose Antonio Marin Paredes irakaslearen zuzendaritzapean burutzenari gara. Esan daiteke
|
gure
lana, Donostian Deustuko Unibertsitateak duen egoitzan Historia Sailean garatzen ari den ikerketa lerroaren barruan dagoela. Ikerketahorien xedea, ikuspuntu eta garai ezberdinetatik, Gipuzkoako lurraldean komunitate izateko egon diren modu ezberdinen analisia egitea da, eta, zentzu horretan, ezinbestekoa iruditzen zaigu Elena Barrena, Jose Angel Achon eta Jose AntonioMarin en lanak aipatzea3.
|
|
Oinarri horretatik hasita,
|
gure
lana burutzeko ezinbestekoa zitzaigun planteamendu metodologiko jakin bat edukitzea. Metodologiaren barruan sartukogenituzke, analisirako metodoa, erabiliko ditugun iturriak, eta errealitate huraulertu eta interpretatzeko beharrezkoak deritzegun tresna kontzeptualak.
|
|
Nabaria da, bestetik, euskal historialariok ez dugula problematizatzen
|
gure
lanen espainiar izaera. Euskal markoaren hautaketa ez litzateke, halabeharrez, gauregungo autonomia politikoaren ondorioa izango, ikerketa historikoaren behar metodologikoen luzapena baino; azterketa eremu txikien eta gizarte zehatzen analisiabultzatu baitute azken urteetako korronte historiografiko nagusiek40 Urrun gaude, Pere Anguera k salatutako, balkanizazioaren?
|
|
Elkarrizketa eta truke horietan, ordea,
|
gure
lanen menpekotasun egoera osonabarmena da. Espainiako Berrezarkuntzako historiografian ikusi dugunez, euskalprodukzioaren tokia oso txikia da.
|
|
“Diru hori gure kanpainak finantzatzeko erabiliko da”, azpimarratu du Greenpeaceko Javier Bilbaok. “Irudiak aztertu ditugu eta
|
gure
lanarekin kontsekuenteak dira. Gure ustez, liburu hau beste batzuk baino iragazgaiztuago dagoen kontsumitzailearengana iritsiko da ingurumen mezuen aurrean.
|
|
“Hala da, dio Luis Bergarechek. Montserrat Caballé, adibidez,
|
gurekin
lan egiteagatik agenda bertan behera uzteko gai da; beste batzuek, berriz, zailagoa dute”. Baina pertsonaiak kontu handiz aukeratu behar dira.
|
|
Bueno, gero hobeki pentsatuko zuen eta aurreko astean inprimategira eramandako liburuaren egileari deituko zion, ez Atxagari, eta esango: " Hi, barkatu, baina
|
gure
lanetan halako eta holako arauak ditiagu, badakik, batasuna nahi diagu, hori serioagoa delako, eta hire izenburuan" disko" jarri diagu, hori delako Euskaltzaindiaren gomendioa eta gure ohiko ohitura". Gomendioa edo erabakia, batek daki, edozein gauza.
|