2010
|
|
Ekin aspertu barik. Ia munduan zear erakusten dogun apain apain
|
gure
berezitasuna eta nortasun au, gure izkuntzaren ezaupide au?.
|
|
Ekin aspertu barik. Ia munduan zear erakusten dogun apain apain gure berezitasuna eta nortasun au,
|
gure
izkuntzaren ezaupide au?.
|
|
Oraindik bide luze eta aberatsa du eta Ana Urkizaren liburua bidelagun on ona gertatuko zaio. Nik, biografia hau gidari dudala, liburuaren iruzkin txiki bat egin nahi izan dut Karmelen irakurleentzat, baina ez biografia osoarena,
|
guretzat
urrunena den zatiarena baizik. Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut.
|
|
Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut. Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta
|
guretzat
ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
|
|
Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta
|
gure
interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
|
|
Bizkaieran eta idazkera forma zaharrean, h gabekoan, irmo iraun zuen. Salbuespen hori bai, baina bestela, garai honetako haren testuetatik
|
guk
ezagutu dugun Augustinen azken testuetara alde handia dago. Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik.
|
|
Nire Ordenako hauteskundeak be, nahiz eta oso demokratikoak izan, sarritan istilutsuak be izaten dira.
|
Gure
kapitulu probintzialak eta jeneralak eta komunitateko batzarrak ez dira izaten beti bare baretsuak. Ezta parrokietako eta elizbarrutiko batzarrak be.
|
|
Gezur borobila! Gezur beldurgarria, inoiz ez baitzen
|
gure
Administrazio Kontseiluaren bileretan ETAren izenean inor izan, ez komisariorik ez bestelakorik. Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz.
|
|
), ISILTASUNAk alegia, garbi laga zuten guardia zibil haren lekukotasunaren baliorik eza, gezur borobila bota baitzuen inolako kezka eta urduritasunik batere gabe. Fiskala?
|
gure alde
–egon ez balitz, zer gertatuko zen?
|
|
egon ez balitz, zer gertatuko zen? (Galdera honek,
|
gure
herritar askok Audiencia Nacional horretan aurkitu (eta aurkituko) duten giroaz arduratzera bultzatzen edo eramaten nau. Kezkatzeko eta izutzeko moduko giroa, inolako zalantzarik gabe!
|
|
Beste hitzetan: fiskalak bat egin izan balu guardia zibilen eta DyJ eta AVT elkarteekin, nolako egoera psikikoan aurkituko ginateke
|
gu
orain?
|
|
2.3. Ez nuke inola ere idazki hau amaitu nahi
|
gure
auzian. Herri salaketa, ren ordezkaritza izan duten. Dignidad y Justicia? (DyJ) eta AVT elkarte edo taldeez zerbait esan barik.
|
|
Han ikusitakoa ikusi eta entzundakoa entzun, nola liteke, auzipetuoi begira? keinurik txikiena ere ez egitea
|
gureganako
zelanbaiteko errukia eta gizatasuna azalduz. Ez dut eskatzen, jakina, geure askatasunaren alde egitea.
|
|
Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia
|
gure alde
baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
|
|
Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada,
|
gu
bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
|
|
epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean?
|
Gure
bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute. Barkazioa eskatuko al digute?
|
|
2.4. Eta azken hitza: nire/
|
gure
ESKER ONA. Nori?
|
|
Eta neuk holako zerbait erantzun nion: lehendabizi, auzipetuon arteko adiskidantzazko harremanak; bigarrenik, senide, adiskide eta lagunen gertutasuna eta berotasuna; hirugarrenik, bidegabekeriaren aurrean jende on asko dagoela, Euskal Herrian eta kanpoan, egoera irauli ezin bada, goxatzeko behinik behin prest dagoena; laugarrenik, bakoitzak bere mugak ezagutzeko aukera paregabea eta
|
gu
baino lehen antzeko egoeran aurkitu diren pertsonekin nolabaiteko solidaritza sentitzeko abagune zirragarria; eta azkenik, kristau izanik, Jesus gurutzbidean eta gurutzean iltzaturik izan nuen oso gogoan, baita hari jarraitzeko asmotan edota historian zehar mundu berria, zuzenagoa eta gizatiarragoa egiteko ahaleginetan. Kristorenak, jasan dituzten gizon emakumeak ere, eta ez sinestekoa da Harengandik eta haiengandik, jaso?
|
|
Euren lana zen. Madrila iristean, autoaren sirena abian jarri eta jo eta fuego ailegatu ginen?
|
gure
–egoitzara, 5 egun luze eta infernukoak izan ziren haiek emandako lekura.
|
|
13:00 edo?
|
Gure
egonaldi inkomunikatua hasieran 3 egunekoa izan behar zen.
|
|
B/ Egun osoan zehar mugimendu handia sumatu nuen sotoan: jendearen sartu irteerak, kolpe ikaragarriak(. X, zatoz/ hator
|
gurekin
! Begiak itxi eta burua makurtu!?), oihuak, orruak, izen berriak (IƱaki, Xabier Oleaga, Marcelo).
|
|
Elkarren berri ez izatea nahi zuten g.z.ek. Egun honetan forentsea goizean ikusi nuen, betiko moduan. Beti goian, ez
|
gure
ziegetan noski! Lo geunden Xabier eta biok ohe bakarraren gainean, bakoitza zati erdia edo hartuz (makur makur eginda, baina ondo).
|
|
Gelak, zegoen pertsona multzoagatik eta hitzen oihartzunagatik? handiagoa ematen zuen, askozaz,
|
gure
ziegak baino. Zenbat lagun?
|
|
argitu nahian. Lehenengoaz
|
gure artean
inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez, eta bigarrenaz neuk ez nuela hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
|
|
Bihar horrelako deklarazioak eginez gero, dena ondo joango zaizu. Horrela
|
guk
eman dizugun tratu onaren aurrean zeure esker ona erakutsiko diguzu?. Orduan ez zegoen. Hauek salatu zaituzte!
|
|
–Bukatu zaizkizu orain arteko pribilegioak!
|
Gu
ondo portatu gara zurekin, eta zuk holako erantzuna eman?. Eta ziegara sartu ninduten.
|
|
Burutik hauxe pasatu zitzaidan:
|
Gutako
norbait hil da edo haietako inor hil dute atentaturen batean! Ezin kontua argitu!
|
|
Oso tonu oneko elkarrizketa izan zen, begietara so eginez, normaltasunez egoera oso anormalean. Bera ere kristau izanik,
|
gu
bion zeregina pertsonei laguntzea zela bota zidan, bakoitzak bere erara: berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion:
|
|
berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion: ?
|
Guri
hor behean bizitzea tokatu zaigun guztiak zerikusirik badauka pertsonei laguntzearekin??, eta bere ihardespena: –Todo esto es una locura, es un problema econĆ³mico:
|
|
Hango g.z. gizon emakumeenganako errukia, negar egiteraino eraman ninduena. Negargarri egiten baitzitzaidan hain portaera ez gizatiarra ikustea, beren deshumanizazio prozesuaz jabetzea:
|
gu
ezerezten gintuzten gizaki gisa eta gure giza eskubideetan, eta beraiek beraien izaera gizatiarra galduz zihoazen. Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari):
|
|
Hango g.z. gizon emakumeenganako errukia, negar egiteraino eraman ninduena. Negargarri egiten baitzitzaidan hain portaera ez gizatiarra ikustea, beren deshumanizazio prozesuaz jabetzea: gu ezerezten gintuzten gizaki gisa eta
|
gure
giza eskubideetan, eta beraiek beraien izaera gizatiarra galduz zihoazen. Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari):
|
|
Arrazoia: epaile honetaz ez naiz inolaz ere fidatzen berak sarrarazi baikaitu 5 eguneko infernuan, pertsona (k) txikituz, umiliatuz, bexatuz eta
|
gure
oinarriko giza eskubideak zapalduz. Eta hau guztia lege eta demokraziaren izenean!
|
|
bidegabekeriazko egoera hura ezin nuen isilik pasatzen utzi! Beste inork ez zuen
|
gu
pasatako 5 eguneko infernutik pasa behar, ez eta egun bakar bat ere! Legeak babestutako jokabide bidegabe perbertso hura, gizakiak suntsitu eta umiliatu besterik egin nahi ez dituen jokabide hura, giza eskubide oinarrikoak urratzen dituen jokabidea (sistema polizial juridikoa) salatu eta gaitzetsi beharra sentitu dut kontzientzia eragozle bihurtuz.
|
|
2003 urteko otsailaren 20an hasi zen
|
guretzat
–dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta IruƱekoa) ere.
|
|
Eta besteak libre, bermea ordaindu ondoren. Inkomunikaturik geundela, Euskal Herrian
|
gure aldeko
lehendabiziko keinua egin zuten milaka eta milaka herritarrek: Donostian inoiz egin den manifestaldirik jendetsuena.
|
|
Del Olmo epaileak itxiarazi zuen EGUNKARIA guardia zibilen eskaria onartuz eta hauxe izan da
|
gure kontrako
salaketa: ETAkide izatea eta egunkaria ETAren zerbitzuan jartzea.
|
|
elkarteek ere. Inoiz ez da
|
gure kontrako
salaketa partikularrik izan. Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz.
|
|
Inoiz ez da gure kontrako salaketa partikularrik izan. Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen,
|
gure kontrako
froga sendorik ez zegoela argudiatuz. Del Olmo epaile instruktorea, guardia zibilak eta berriki aipatu bi elkarteak izan dira gure kontrako protagonismoa guztiz berenganatu dutenak.
|
|
Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz. Del Olmo epaile instruktorea, guardia zibilak eta berriki aipatu bi elkarteak izan dira
|
gure kontrako
protagonismoa guztiz berenganatu dutenak.
|
|
Joan Mari TORREALDAI (Egunkaria SAko Administrazio Kontseiluko Lehendakaria), Txema AUZMENDI (Administrazio Kontseiluko Idazkaria), IƱaki URIA (Egunkaria SAko Kontseilari Ordezkaria), Martxelo OTAMENDI (Euskaldunon Egunkariako Zuzendaria) eta Xabier OLEAGA (Euskaldunon Egunkariako Zuzendariorde ohia). Zer eskatzen dute
|
gure kontra
–Herri salatzaileek?? 14na urteko espetxealdia eta 15nako inhabilitazioa.
|
|
Auzi honetan ere ez dago salaketa partikularrik
|
gure kontra
, bai ordea Herri salaketa deritzana(. Dignidad y Justicia, elkartearena) eta fiskalarena, honek bat egin baitu DyJ delakoak eskatutakoarekin, baina epaiketa Audiencia Nacionalean egin beharrean Tolosako epaitegian?, epaitegi naturalean??
|
|
Eta
|
gure kontra
eskatzen dena, hauxe: 26na urteko espetxe zigorra eta ia 33na milioi euroko isuna zerrendako lehen 5entzat (J.M. TORREALDAI, T. AUZMENDI, I. URIA, J.M. SORS eta A. ALBISU), ia 22 urteko espetxe zigorra eta 27 milioi euroko isuna Mikelentzat, 17 urteko espetxealdia eta 21? 5 milioi euroko isuna BegoƱarentzat eta, azkenik, 13 urteko espetxealdia eta 21 milioi euroko isuna Fernandorentzat.
|
|
zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino?
|
Guri
ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
|
|
Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat,
|
gure
logikari dagokionik.
|
|
7 urte joan dira
|
gutako
batzuentzat erokeria, zabarkeria eta bidegabekeria sinesgaitz hau hasi zenetik. Behin behineko neurriak (funtsean:
|
|
Behin behineko neurriak (funtsean: EGUNKARIA itxi, guardia zibilek eskuartean
|
gure kontrako
froga sendoagorik izan arte) behin betiko bihurtu dira, eta EUSKALDUNON EGUNKARIA kitto: guk pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe, zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat?
|
|
EGUNKARIA itxi, guardia zibilek eskuartean gure kontrako froga sendoagorik izan arte) behin betiko bihurtu dira, eta EUSKALDUNON EGUNKARIA kitto:
|
guk
pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe, zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat. Espainiako Audiencia Nacional delakoan zuzentasunik balego, kalte izugarri hau nolabait arintzen edo biguntzen zerbait egin lukete.
|
|
Nor izango da guardia zibil, espainiar polizia eta abarren tratu txar, umiliazio eta torturetatik libratuko gaituena epaileak ez badira? Nork eseraraziko ditu akusatuen aulkietan
|
guri
torturak eta tratu txarrak eragin zizkiguten guardia zibil haiek eta guztiari bizkar eman eta baimendu zuen Del Olmo epailea?. Jarrai al dezakegu, kontzientzia etikoaren izenean ari naiz, noski?
|
|
Bestalde, badut baikor izateko beste arrazoi handi bat:
|
gure
abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria. Lehenengoak gure epaiketaren markoa, nolazbait esan, ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen.
|
|
gure abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria. Lehenengoak
|
gure
epaiketaren markoa, nolazbait esan, ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen. Nire abokatuak, lehen erakunde hartako fiskala izandakoak?
|
|
Ez dakit abokatu honek epaiketaren hasieratik 5 auzipetuoz iritzi bera zuen, alegia guretariko inork ez zuela ETArekin zerikusirik izan EGUNKARIAren historia osoan. Hasieran ez bazuen, bukaeran behintzat garbi azaldu zuen
|
gu
guztion aldeko portaera garbia, gu denok defendituz eta ez neu bakarrik. Hitza hartu zuen azken abokatuak maisu-lana egin zuen:
|
|
Ez dakit abokatu honek epaiketaren hasieratik 5 auzipetuoz iritzi bera zuen, alegia guretariko inork ez zuela ETArekin zerikusirik izan EGUNKARIAren historia osoan. Hasieran ez bazuen, bukaeran behintzat garbi azaldu zuen gu guztion aldeko portaera garbia,
|
gu
denok defendituz eta ez neu bakarrik. Hitza hartu zuen azken abokatuak maisu-lana egin zuen:
|
|
Elkarri besarkadak, maitasun hitzak e.a. Ilunabarrean 3 (Inma, Luis eta Martxelo) libre atera dira, fidantza ordaindu ondoren. Eta bihar arte geratu da
|
gurekin
Fermin.
|
|
|
Guk
lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa.
|
|
bat. Aldizkarietako bi eredu interesgarrienak
|
Gure
Herria 1925, nĀŗ 11, Constantin medikuaren eredua, eta Gure Herria 1928, nĀŗ 2.
|
|
bat. Aldizkarietako bi eredu interesgarrienak Gure Herria 1925, nĀŗ 11, Constantin medikuaren eredua, eta
|
Gure
Herria 1928, nĀŗ 2.
|
|
Barkoxeko herri tradizioa, batetik, garai bateko kantarien ustea. (Hemen, jakina, goraxeago aipatu dugun Sebastien Eppherre ere badugu, nahiz ez den barkoxtarra.) Frogarik sendo eta irmoena, arrazoibiderik indartsuena, ordea, Haritschelharrek ere baieztatzen duenez, kantaren estiloan berean aurki daiteke,
|
gure
ustez.
|
|
Hona hitz bitan
|
gure
frogabidearen argudioetako batzuk. Kanta Etxahunen garaikoa da; kantaren estiloak ere, apur bat zehatzago esanez, XVIII mendeko herri lirikakoa izateaz gainera badu Etxahunen bihotz oldarra.
|
|
Hasera bukaera hauek kanta paperetako eitea dute hasera ahapaldi bat eta bukaera ahapaldi bat dutela.
|
Gure
ustean behintzat bukaera ahapaldiak Etxahuen estiloko silu edo zigilu nabarmenagoa du. Autore ezagunak sortutako kanta asko tradizionaldu egin dira, denok dakigunez.
|
|
kantuan ere berdin berdin dator.
|
Gure
honetan antzerako zerbait ikusten dugu: gazterik eztakizĆ¼n xurit bilhua.
|
|
kantuan. Bistakoa den bezala, herriak beretu duen kanta honetan herri herrikoak diren beste ahapaldi batzuk txertatuz osatuko ziren
|
guk
ezagutzen ditugun aldaerak.
|
|
Ahapaldi barruan, ordea, badira aldaera txikitxoak.
|
Gure
puntu honetan grafia eta puntuazio gaurkotua erantsiko dizkiogu. Testua hobeto ulertzeko neska mutilen arteko elkarrizketa ere markatukodugu.
|
|
Bi berset/ bresetkhantatĆ¼ egitura egina dugu, batez ere Etxahunen khantoreetan aukitzen duguna.
|
Gurean
bresetmetatesisduna agertzen da, besteetan berset. Ezagutzen ditugun ereduetatik desberdintzen duen maitiahitza ikusten dugu geure ereduan eta KKKkoan.
|
|
eranen, eta abar.
|
Gure
ahapaldi hau eredu osoagoa. Delako exian hau osoagoa da, etzin?
|
|
|
Gure
ereduan, ibili, aditza jokaturik aurkitzen dugu nabilazĆ¼, beste ereduetan, egon?
|
|
Ahapaldi hau seigarrena da KKKan eta zazpigarrena Hts en ereduan.
|
Gure
eredu honetan, bestalde, oskidetasuna hautsi egiten da azken goga horrekin.
|
|
KKK liburuan eta Haritschelharrenean zitzaitzat ikusten dugu.
|
Gurean
haplologia argi batez zitzait. Haritschelharrenean aisa eni erridator.
|
|
KKK ko alean aisa nitaz erri.
|
Gure
kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida. Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean.
|
|
Gure kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida. Era berean,
|
gure
ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean. KKK eta Hts enean begieizĆ¼/ BegiraizĆ¼dira, gurean bena abisa zite.
|
|
Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean. KKK eta Hts enean begieizĆ¼/ BegiraizĆ¼dira,
|
gurean
bena abisa zite.
|
|
Hemen ere Ʊabardura txikiak doaz eredu batetik bestera.
|
Gure
ereduan bere denbora beitĆ¼ er [r] ota egiledugu. KKK an bere denboran beita errota egileeta Hts bere denbora dizĆ¼ errota egile.
|
|
–Herri metafora da Graziano Anduagaren liburuan agertzen denez Jaungoikoa eskilara egilea dela, goikoak behean jartzen dituelakoa eta behekoak goian, denboraren joanean.
|
Gure
irudi hau landu edo kultuagoa dirudi.
|
|
KKKko ereduan berdin dator arrantzale, Hts en ihizlari.
|
Gure
eredua desberdin da beste kontu batzuetan. Hona konparagai bi ereduak KKK:
|
|
Muthilak ere goxo amoros direnoeta Hts Mutilak ere trende amoros direno.
|
Gure
ereduan muthilak esan beharrean neskatilakdio. Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da.
|
|
Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da. Bada, azkenik, beste hitz desberdin bat desira/ desirrahitzak agertzen dira KKK eta Hts ereduetan,
|
gurean
, ordea, dese, a. Hitz zuberotarra dugu dese, aeta, asmoa?,, guraria?
|
|
Ehiztariak ez lezake hartu edo ehizatu erbia tirorik tiratu gabe.
|
Gure
ereduko elioikusten dugu KKKko ereduan eta espalizoaditza ere eredu berean. Lehen zatia oso antzerakoa da KKKko ereduarekin.
|
|
Adizkietan bada Ʊabardura batean dĆ¼zĆ¼denabesteandĆ¼kezu da.
|
Gurearekin
erkatuz, ordea, badira hainbat Ʊabardura txiki. Aipa dezagun bakarren bat:
|
|
Aipa dezagun bakarren bat: Aita eta amaridena KKKan eta Hts enean,
|
gurean
etxekuer dugu.
|
|
Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute. Bestela esan, puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste bi ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11
|
Gure
ustez, ordea,
|
|
11. Batzuetan besterik gabe kanta ez dela bukatzen adierazteko da,
|
gure
ustean. Edo aldaera asko izan ahal dituela adierazteko.
|
|
Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian bi ahapaldi berri datoz,
|
gure
atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak. Bi ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik.
|
|
Bestela esan, amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez. Bi ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko?
|
Guk
halaxe uste dugu. Jarri dezagun, azkenik, hamar ahapaldiak eskuidatzian agertzen diren bezalaxe, inongo aldaketarik gabe:
|
|
12. Puntu suspentsiboen kasua konplexuago ere izan daiteke., arrazoi nagusia Haritschelharrek aipatu duena bada ere.
|
Guk
esku artean dugun eskuidatzian zazpigarren eta bederatzigarren ahapaldien ondoan lerro bakarreko eten puntuak jartzen ditu eta ez dakigu zertarako diren eten puntu horiek.
|
|
13. Beste aukera bat bezala
|
Gure
posesiboaren gainean ZelĆ¼ko idatzi du.
|
|
AntchĆ¼tto bat badizĆ¼t bere achurireki,
|
Gure
olhan sartzeko desir handireki.Erbajiren saria eztizĆ¼15bereki, Gure olhan sartzeko eztizĆ¼ zereki.
|
|
AntchĆ¼tto bat badizĆ¼t bere achurireki, Gure olhan sartzeko desir handireki.Erbajiren saria eztizĆ¼15bereki,
|
Gure
olhan sartzeko eztizĆ¼ zereki.
|
|
Bosgarren ahapaldian, ostera, eskuidatzian aukera bi ematen ditu:
|
Gure
Jinko Jaonak badu pietate/ ZelĆ¼ko Jinko Jaonak badĆ¼ pietate.
|
|
Artzain munduko metaforabideari jarraiturik iruzkindu dezagun
|
Gure
olhan sartzeko desir handireki. Emakume gazteak artzainaren etxean (edo metaforikoko ardi txabolan) sartzeko gogo handia du.
|
|
Erbajiren saria eztizĆ¼ berekizailtxo egiten zaigu ulertzea.
|
Gure
ustez, frantsesezko, herbage, dugu Zuberoako, erbajia?, hau da, belarra jateko alhagiaedo, bazkalekua?.
|
|
Artzainak ez du onartzen haurdun utzi duen emakumea bere umearekin joan dadin bere etxera bizitzera. Horrexegatik uxatzen du
|
gure
olhan sartzeko eztizĆ¼ zereki esanez. Hau da, bere artegian edo olhan sartzeko ez duela zerekin, sor eta gogor erantzunik.
|
|
Bederatzigarren ahapaldia ulergarriagoa da, behin irudiak onartuz geroz. Mutilak erbaji (a) ren sariaez duela esatean baliteke,
|
gure
ustean behintzat, doteaz mintzatzea. Neskak umea egin baino lehen ez ziola holakorik aipatu erantzuten dio.
|
|
Eskuidatzia nagusiki transkribatu duen esku berak idatziak ote dira?
|
Guk
ezetz uste dugu, dudatzaka. Hona gehiagokorik gabe ahapaldi berriak:
|
|
16. Hemen,
|
gure
ustez, ez dago erabat ondo transkribaturik. Zubeoako euskararen ezaugarri guztiak ez dagoz erabat markaturik.
|
|
Non jarri behar diren markatzeko marra beltz batez markatzen da lekua.
|
Guk
uste dugu marra beltza leku zehatza markatzeko dela. Puntu honetan aldaera ezagunenekin iraizeko iruzkin bat egingo dugu.
|
|
|
Guk
lantto honetan eskaintzen dugun ahapaldi berrian ez legoke potorik. Ez litzateke, galdĆ¼rik?
|
|
Eta zaldiak bere bizkarrean pertsonaia hartu eta urrundu egingo du zoritxarraren gertalekutik.
|
Gure
kasuan, ordea, zaldi xuria ama umeak bere gainean hartu eta urrutira eramateko da. Ahapaldi hau. Xarmagarria zira eder eta gazte?
|
|
Salaberriren beraren paperetatik bi ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona.
|
Gure
asmo nagusia testuak fidel eskaintzea izan da, gerora era bateko edo besteko ikerketa saio eta lanak egin ahal izateko.
|
|
Ene charmagarria, etzitiala changrina, Laster izanen dĆ¼zĆ¼
|
gure
jĆ¼ntatzia; Zaldiz igorriko deizĆ¼t zure cherkhariaHartan ga, en jinen ziraie zĆ¼ eta zĆ¼re frĆ¼tia.
|
|
Erbirik lortuko bada, tiroa tiratu behar.
|
Gure
ahapaldiko ezliro delakoak, ez lezake, adierazten du* ironaditzaren forma jokatua da.
|
|
|
Gure
ahapaldiko lehen amorosdelakoa, amodioz, izan behar luke.
|