Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.442

2010
‎Ekin aspertu barik. Ia munduan zear erakusten dogun apain apain gure berezitasuna eta nortasun au, gure izkuntzaren ezaupide au?.
‎Ekin aspertu barik. Ia munduan zear erakusten dogun apain apain gure berezitasuna eta nortasun au, gure izkuntzaren ezaupide au?.
‎Oraindik bide luze eta aberatsa du eta Ana Urkizaren liburua bidelagun on ona gertatuko zaio. Nik, biografia hau gidari dudala, liburuaren iruzkin txiki bat egin nahi izan dut Karmelen irakurleentzat, baina ez biografia osoarena, guretzat urrunena den zatiarena baizik. Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut.
‎Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut. Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
‎Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
‎Bizkaieran eta idazkera forma zaharrean, h gabekoan, irmo iraun zuen. Salbuespen hori bai, baina bestela, garai honetako haren testuetatik guk ezagutu dugun Augustinen azken testuetara alde handia dago. Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik.
‎Nire Ordenako hauteskundeak be, nahiz eta oso demokratikoak izan, sarritan istilutsuak be izaten dira. Gure kapitulu probintzialak eta jeneralak eta komunitateko batzarrak ez dira izaten beti bare baretsuak. Ezta parrokietako eta elizbarrutiko batzarrak be.
‎Gezur borobila! Gezur beldurgarria, inoiz ez baitzen gure Administrazio Kontseiluaren bileretan ETAren izenean inor izan, ez komisariorik ez bestelakorik. Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz.
‎), ISILTASUNAk alegia, garbi laga zuten guardia zibil haren lekukotasunaren baliorik eza, gezur borobila bota baitzuen inolako kezka eta urduritasunik batere gabe. Fiskala? gure alde –egon ez balitz, zer gertatuko zen?
‎egon ez balitz, zer gertatuko zen? (Galdera honek, gure herritar askok Audiencia Nacional horretan aurkitu (eta aurkituko) duten giroaz arduratzera bultzatzen edo eramaten nau. Kezkatzeko eta izutzeko moduko giroa, inolako zalantzarik gabe!
‎Beste hitzetan: fiskalak bat egin izan balu guardia zibilen eta DyJ eta AVT elkarteekin, nolako egoera psikikoan aurkituko ginateke gu orain?
‎2.3. Ez nuke inola ere idazki hau amaitu nahi gure auzian. Herri salaketa, ren ordezkaritza izan duten. Dignidad y Justicia? (DyJ) eta AVT elkarte edo taldeez zerbait esan barik.
‎Han ikusitakoa ikusi eta entzundakoa entzun, nola liteke, auzipetuoi begira? keinurik txikiena ere ez egitea gureganako zelanbaiteko errukia eta gizatasuna azalduz. Ez dut eskatzen, jakina, geure askatasunaren alde egitea.
‎Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
‎Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
‎epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean? Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute. Barkazioa eskatuko al digute?
‎2.4. Eta azken hitza: nire/ gure ESKER ONA. Nori?
‎Eta neuk holako zerbait erantzun nion: lehendabizi, auzipetuon arteko adiskidantzazko harremanak; bigarrenik, senide, adiskide eta lagunen gertutasuna eta berotasuna; hirugarrenik, bidegabekeriaren aurrean jende on asko dagoela, Euskal Herrian eta kanpoan, egoera irauli ezin bada, goxatzeko behinik behin prest dagoena; laugarrenik, bakoitzak bere mugak ezagutzeko aukera paregabea eta gu baino lehen antzeko egoeran aurkitu diren pertsonekin nolabaiteko solidaritza sentitzeko abagune zirragarria; eta azkenik, kristau izanik, Jesus gurutzbidean eta gurutzean iltzaturik izan nuen oso gogoan, baita hari jarraitzeko asmotan edota historian zehar mundu berria, zuzenagoa eta gizatiarragoa egiteko ahaleginetan. Kristorenak, jasan dituzten gizon emakumeak ere, eta ez sinestekoa da Harengandik eta haiengandik, jaso?
‎Euren lana zen. Madrila iristean, autoaren sirena abian jarri eta jo eta fuego ailegatu ginen? gure –egoitzara, 5 egun luze eta infernukoak izan ziren haiek emandako lekura.
‎13:00 edo? Gure egonaldi inkomunikatua hasieran 3 egunekoa izan behar zen.
‎B/ Egun osoan zehar mugimendu handia sumatu nuen sotoan: jendearen sartu irteerak, kolpe ikaragarriak(. X, zatoz/ hator gurekin ! Begiak itxi eta burua makurtu!?), oihuak, orruak, izen berriak (IƱaki, Xabier Oleaga, Marcelo).
‎Elkarren berri ez izatea nahi zuten g.z.ek. Egun honetan forentsea goizean ikusi nuen, betiko moduan. Beti goian, ez gure ziegetan noski! Lo geunden Xabier eta biok ohe bakarraren gainean, bakoitza zati erdia edo hartuz (makur makur eginda, baina ondo).
‎Gelak, zegoen pertsona multzoagatik eta hitzen oihartzunagatik? handiagoa ematen zuen, askozaz, gure ziegak baino. Zenbat lagun?
‎argitu nahian. Lehenengoaz gure artean inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez, eta bigarrenaz neuk ez nuela hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
‎Bihar horrelako deklarazioak eginez gero, dena ondo joango zaizu. Horrela guk eman dizugun tratu onaren aurrean zeure esker ona erakutsiko diguzu?. Orduan ez zegoen. Hauek salatu zaituzte!
‎–Bukatu zaizkizu orain arteko pribilegioak! Gu ondo portatu gara zurekin, eta zuk holako erantzuna eman?. Eta ziegara sartu ninduten.
‎Burutik hauxe pasatu zitzaidan: Gutako norbait hil da edo haietako inor hil dute atentaturen batean! Ezin kontua argitu!
‎Oso tonu oneko elkarrizketa izan zen, begietara so eginez, normaltasunez egoera oso anormalean. Bera ere kristau izanik, gu bion zeregina pertsonei laguntzea zela bota zidan, bakoitzak bere erara: berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion:
‎berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion: ? Guri hor behean bizitzea tokatu zaigun guztiak zerikusirik badauka pertsonei laguntzearekin??, eta bere ihardespena: –Todo esto es una locura, es un problema econĆ³mico:
‎Hango g.z. gizon emakumeenganako errukia, negar egiteraino eraman ninduena. Negargarri egiten baitzitzaidan hain portaera ez gizatiarra ikustea, beren deshumanizazio prozesuaz jabetzea: gu ezerezten gintuzten gizaki gisa eta gure giza eskubideetan, eta beraiek beraien izaera gizatiarra galduz zihoazen. Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari):
‎Hango g.z. gizon emakumeenganako errukia, negar egiteraino eraman ninduena. Negargarri egiten baitzitzaidan hain portaera ez gizatiarra ikustea, beren deshumanizazio prozesuaz jabetzea: gu ezerezten gintuzten gizaki gisa eta gure giza eskubideetan, eta beraiek beraien izaera gizatiarra galduz zihoazen. Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari):
‎Arrazoia: epaile honetaz ez naiz inolaz ere fidatzen berak sarrarazi baikaitu 5 eguneko infernuan, pertsona (k) txikituz, umiliatuz, bexatuz eta gure oinarriko giza eskubideak zapalduz. Eta hau guztia lege eta demokraziaren izenean!
‎bidegabekeriazko egoera hura ezin nuen isilik pasatzen utzi! Beste inork ez zuen gu pasatako 5 eguneko infernutik pasa behar, ez eta egun bakar bat ere! Legeak babestutako jokabide bidegabe perbertso hura, gizakiak suntsitu eta umiliatu besterik egin nahi ez dituen jokabide hura, giza eskubide oinarrikoak urratzen dituen jokabidea (sistema polizial juridikoa) salatu eta gaitzetsi beharra sentitu dut kontzientzia eragozle bihurtuz.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat –dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta IruƱekoa) ere.
‎Eta besteak libre, bermea ordaindu ondoren. Inkomunikaturik geundela, Euskal Herrian gure aldeko lehendabiziko keinua egin zuten milaka eta milaka herritarrek: Donostian inoiz egin den manifestaldirik jendetsuena.
‎Del Olmo epaileak itxiarazi zuen EGUNKARIA guardia zibilen eskaria onartuz eta hauxe izan da gure kontrako salaketa: ETAkide izatea eta egunkaria ETAren zerbitzuan jartzea.
‎elkarteek ere. Inoiz ez da gure kontrako salaketa partikularrik izan. Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz.
‎Inoiz ez da gure kontrako salaketa partikularrik izan. Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz. Del Olmo epaile instruktorea, guardia zibilak eta berriki aipatu bi elkarteak izan dira gure kontrako protagonismoa guztiz berenganatu dutenak.
‎Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz. Del Olmo epaile instruktorea, guardia zibilak eta berriki aipatu bi elkarteak izan dira gure kontrako protagonismoa guztiz berenganatu dutenak.
‎Joan Mari TORREALDAI (Egunkaria SAko Administrazio Kontseiluko Lehendakaria), Txema AUZMENDI (Administrazio Kontseiluko Idazkaria), IƱaki URIA (Egunkaria SAko Kontseilari Ordezkaria), Martxelo OTAMENDI (Euskaldunon Egunkariako Zuzendaria) eta Xabier OLEAGA (Euskaldunon Egunkariako Zuzendariorde ohia). Zer eskatzen dute gure kontra –Herri salatzaileek?? 14na urteko espetxealdia eta 15nako inhabilitazioa.
‎Auzi honetan ere ez dago salaketa partikularrik gure kontra , bai ordea Herri salaketa deritzana(. Dignidad y Justicia, elkartearena) eta fiskalarena, honek bat egin baitu DyJ delakoak eskatutakoarekin, baina epaiketa Audiencia Nacionalean egin beharrean Tolosako epaitegian?, epaitegi naturalean??
‎Eta gure kontra eskatzen dena, hauxe: 26na urteko espetxe zigorra eta ia 33na milioi euroko isuna zerrendako lehen 5entzat (J.M. TORREALDAI, T. AUZMENDI, I. URIA, J.M. SORS eta A. ALBISU), ia 22 urteko espetxe zigorra eta 27 milioi euroko isuna Mikelentzat, 17 urteko espetxealdia eta 21? 5 milioi euroko isuna BegoƱarentzat eta, azkenik, 13 urteko espetxealdia eta 21 milioi euroko isuna Fernandorentzat.
‎zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino? Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
‎Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
‎7 urte joan dira gutako batzuentzat erokeria, zabarkeria eta bidegabekeria sinesgaitz hau hasi zenetik. Behin behineko neurriak (funtsean:
‎Behin behineko neurriak (funtsean: EGUNKARIA itxi, guardia zibilek eskuartean gure kontrako froga sendoagorik izan arte) behin betiko bihurtu dira, eta EUSKALDUNON EGUNKARIA kitto: guk pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe, zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat?
‎EGUNKARIA itxi, guardia zibilek eskuartean gure kontrako froga sendoagorik izan arte) behin betiko bihurtu dira, eta EUSKALDUNON EGUNKARIA kitto: guk pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe, zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat. Espainiako Audiencia Nacional delakoan zuzentasunik balego, kalte izugarri hau nolabait arintzen edo biguntzen zerbait egin lukete.
‎Nor izango da guardia zibil, espainiar polizia eta abarren tratu txar, umiliazio eta torturetatik libratuko gaituena epaileak ez badira? Nork eseraraziko ditu akusatuen aulkietan guri torturak eta tratu txarrak eragin zizkiguten guardia zibil haiek eta guztiari bizkar eman eta baimendu zuen Del Olmo epailea?. Jarrai al dezakegu, kontzientzia etikoaren izenean ari naiz, noski?
‎Bestalde, badut baikor izateko beste arrazoi handi bat: gure abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria. Lehenengoak gure epaiketaren markoa, nolazbait esan, ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen.
‎gure abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria. Lehenengoak gure epaiketaren markoa, nolazbait esan, ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen. Nire abokatuak, lehen erakunde hartako fiskala izandakoak?
‎Ez dakit abokatu honek epaiketaren hasieratik 5 auzipetuoz iritzi bera zuen, alegia guretariko inork ez zuela ETArekin zerikusirik izan EGUNKARIAren historia osoan. Hasieran ez bazuen, bukaeran behintzat garbi azaldu zuen gu guztion aldeko portaera garbia, gu denok defendituz eta ez neu bakarrik. Hitza hartu zuen azken abokatuak maisu-lana egin zuen:
‎Ez dakit abokatu honek epaiketaren hasieratik 5 auzipetuoz iritzi bera zuen, alegia guretariko inork ez zuela ETArekin zerikusirik izan EGUNKARIAren historia osoan. Hasieran ez bazuen, bukaeran behintzat garbi azaldu zuen gu guztion aldeko portaera garbia, gu denok defendituz eta ez neu bakarrik. Hitza hartu zuen azken abokatuak maisu-lana egin zuen:
‎Elkarri besarkadak, maitasun hitzak e.a. Ilunabarrean 3 (Inma, Luis eta Martxelo) libre atera dira, fidantza ordaindu ondoren. Eta bihar arte geratu da gurekin Fermin.
Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa.
‎bat. Aldizkarietako bi eredu interesgarrienak Gure Herria 1925, nĀŗ 11, Constantin medikuaren eredua, eta Gure Herria 1928, nĀŗ 2.
‎bat. Aldizkarietako bi eredu interesgarrienak Gure Herria 1925, nĀŗ 11, Constantin medikuaren eredua, eta Gure Herria 1928, nĀŗ 2.
‎Barkoxeko herri tradizioa, batetik, garai bateko kantarien ustea. (Hemen, jakina, goraxeago aipatu dugun Sebastien Eppherre ere badugu, nahiz ez den barkoxtarra.) Frogarik sendo eta irmoena, arrazoibiderik indartsuena, ordea, Haritschelharrek ere baieztatzen duenez, kantaren estiloan berean aurki daiteke, gure ustez.
‎Hona hitz bitan gure frogabidearen argudioetako batzuk. Kanta Etxahunen garaikoa da; kantaren estiloak ere, apur bat zehatzago esanez, XVIII mendeko herri lirikakoa izateaz gainera badu Etxahunen bihotz oldarra.
‎Hasera bukaera hauek kanta paperetako eitea dute hasera ahapaldi bat eta bukaera ahapaldi bat dutela. Gure ustean behintzat bukaera ahapaldiak Etxahuen estiloko silu edo zigilu nabarmenagoa du. Autore ezagunak sortutako kanta asko tradizionaldu egin dira, denok dakigunez.
‎kantuan ere berdin berdin dator. Gure honetan antzerako zerbait ikusten dugu: gazterik eztakizĆ¼n xurit bilhua.
‎kantuan. Bistakoa den bezala, herriak beretu duen kanta honetan herri herrikoak diren beste ahapaldi batzuk txertatuz osatuko ziren guk ezagutzen ditugun aldaerak.
‎Ahapaldi barruan, ordea, badira aldaera txikitxoak. Gure puntu honetan grafia eta puntuazio gaurkotua erantsiko dizkiogu. Testua hobeto ulertzeko neska mutilen arteko elkarrizketa ere markatukodugu.
‎Bi berset/ bresetkhantatĆ¼ egitura egina dugu, batez ere Etxahunen khantoreetan aukitzen duguna. Gurean bresetmetatesisduna agertzen da, besteetan berset. Ezagutzen ditugun ereduetatik desberdintzen duen maitiahitza ikusten dugu geure ereduan eta KKKkoan.
‎eranen, eta abar. Gure ahapaldi hau eredu osoagoa. Delako exian hau osoagoa da, etzin?
Gure ereduan, ibili, aditza jokaturik aurkitzen dugu nabilazĆ¼, beste ereduetan, egon?
‎Ahapaldi hau seigarrena da KKKan eta zazpigarrena Hts en ereduan. Gure eredu honetan, bestalde, oskidetasuna hautsi egiten da azken goga horrekin.
‎KKK liburuan eta Haritschelharrenean zitzaitzat ikusten dugu. Gurean haplologia argi batez zitzait. Haritschelharrenean aisa eni erridator.
‎KKK ko alean aisa nitaz erri. Gure kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida. Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean.
‎Gure kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida. Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean. KKK eta Hts enean begieizĆ¼/ BegiraizĆ¼dira, gurean bena abisa zite.
‎Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean. KKK eta Hts enean begieizĆ¼/ BegiraizĆ¼dira, gurean bena abisa zite.
‎Hemen ere Ʊabardura txikiak doaz eredu batetik bestera. Gure ereduan bere denbora beitĆ¼ er [r] ota egiledugu. KKK an bere denboran beita errota egileeta Hts bere denbora dizĆ¼ errota egile.
‎–Herri metafora da Graziano Anduagaren liburuan agertzen denez Jaungoikoa eskilara egilea dela, goikoak behean jartzen dituelakoa eta behekoak goian, denboraren joanean. Gure irudi hau landu edo kultuagoa dirudi.
‎KKKko ereduan berdin dator arrantzale, Hts en ihizlari. Gure eredua desberdin da beste kontu batzuetan. Hona konparagai bi ereduak KKK:
‎Muthilak ere goxo amoros direnoeta Hts Mutilak ere trende amoros direno. Gure ereduan muthilak esan beharrean neskatilakdio. Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da.
‎Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da. Bada, azkenik, beste hitz desberdin bat desira/ desirrahitzak agertzen dira KKK eta Hts ereduetan, gurean , ordea, dese, a. Hitz zuberotarra dugu dese, aeta, asmoa?,, guraria?
‎Ehiztariak ez lezake hartu edo ehizatu erbia tirorik tiratu gabe. Gure ereduko elioikusten dugu KKKko ereduan eta espalizoaditza ere eredu berean. Lehen zatia oso antzerakoa da KKKko ereduarekin.
‎Adizkietan bada Ʊabardura batean dĆ¼zĆ¼denabesteandĆ¼kezu da. Gurearekin erkatuz, ordea, badira hainbat Ʊabardura txiki. Aipa dezagun bakarren bat:
‎Aipa dezagun bakarren bat: Aita eta amaridena KKKan eta Hts enean, gurean etxekuer dugu.
‎Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute. Bestela esan, puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste bi ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11 Gure ustez, ordea,
‎11. Batzuetan besterik gabe kanta ez dela bukatzen adierazteko da, gure ustean. Edo aldaera asko izan ahal dituela adierazteko.
‎Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian bi ahapaldi berri datoz, gure atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak. Bi ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik.
‎Bestela esan, amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez. Bi ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko? Guk halaxe uste dugu. Jarri dezagun, azkenik, hamar ahapaldiak eskuidatzian agertzen diren bezalaxe, inongo aldaketarik gabe:
‎12. Puntu suspentsiboen kasua konplexuago ere izan daiteke., arrazoi nagusia Haritschelharrek aipatu duena bada ere. Guk esku artean dugun eskuidatzian zazpigarren eta bederatzigarren ahapaldien ondoan lerro bakarreko eten puntuak jartzen ditu eta ez dakigu zertarako diren eten puntu horiek.
‎13. Beste aukera bat bezala Gure posesiboaren gainean ZelĆ¼ko idatzi du.
‎AntchĆ¼tto bat badizĆ¼t bere achurireki, Gure olhan sartzeko desir handireki.Erbajiren saria eztizĆ¼15bereki, Gure olhan sartzeko eztizĆ¼ zereki.
‎AntchĆ¼tto bat badizĆ¼t bere achurireki, Gure olhan sartzeko desir handireki.Erbajiren saria eztizĆ¼15bereki, Gure olhan sartzeko eztizĆ¼ zereki.
‎Bosgarren ahapaldian, ostera, eskuidatzian aukera bi ematen ditu: Gure Jinko Jaonak badu pietate/ ZelĆ¼ko Jinko Jaonak badĆ¼ pietate.
‎Artzain munduko metaforabideari jarraiturik iruzkindu dezagun Gure olhan sartzeko desir handireki. Emakume gazteak artzainaren etxean (edo metaforikoko ardi txabolan) sartzeko gogo handia du.
‎Erbajiren saria eztizĆ¼ berekizailtxo egiten zaigu ulertzea. Gure ustez, frantsesezko, herbage, dugu Zuberoako, erbajia?, hau da, belarra jateko alhagiaedo, bazkalekua?.
‎Artzainak ez du onartzen haurdun utzi duen emakumea bere umearekin joan dadin bere etxera bizitzera. Horrexegatik uxatzen du gure olhan sartzeko eztizĆ¼ zereki esanez. Hau da, bere artegian edo olhan sartzeko ez duela zerekin, sor eta gogor erantzunik.
‎Bederatzigarren ahapaldia ulergarriagoa da, behin irudiak onartuz geroz. Mutilak erbaji (a) ren sariaez duela esatean baliteke, gure ustean behintzat, doteaz mintzatzea. Neskak umea egin baino lehen ez ziola holakorik aipatu erantzuten dio.
‎Eskuidatzia nagusiki transkribatu duen esku berak idatziak ote dira? Guk ezetz uste dugu, dudatzaka. Hona gehiagokorik gabe ahapaldi berriak:
‎16. Hemen, gure ustez, ez dago erabat ondo transkribaturik. Zubeoako euskararen ezaugarri guztiak ez dagoz erabat markaturik.
‎Non jarri behar diren markatzeko marra beltz batez markatzen da lekua. Guk uste dugu marra beltza leku zehatza markatzeko dela. Puntu honetan aldaera ezagunenekin iraizeko iruzkin bat egingo dugu.
Guk lantto honetan eskaintzen dugun ahapaldi berrian ez legoke potorik. Ez litzateke, galdĆ¼rik?
‎Eta zaldiak bere bizkarrean pertsonaia hartu eta urrundu egingo du zoritxarraren gertalekutik. Gure kasuan, ordea, zaldi xuria ama umeak bere gainean hartu eta urrutira eramateko da. Ahapaldi hau. Xarmagarria zira eder eta gazte?
‎Salaberriren beraren paperetatik bi ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona. Gure asmo nagusia testuak fidel eskaintzea izan da, gerora era bateko edo besteko ikerketa saio eta lanak egin ahal izateko.
‎Ene charmagarria, etzitiala changrina, Laster izanen dĆ¼zĆ¼ gure jĆ¼ntatzia; Zaldiz igorriko deizĆ¼t zure cherkhariaHartan ga, en jinen ziraie zĆ¼ eta zĆ¼re frĆ¼tia.
‎Erbirik lortuko bada, tiroa tiratu behar. Gure ahapaldiko ezliro delakoak, ez lezake, adierazten du* ironaditzaren forma jokatua da.
Gure ahapaldiko lehen amorosdelakoa, amodioz, izan behar luke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu 1.442 (9,49)
Lehen forma
gure 732 (4,82)
Gure 180 (1,18)
guk 106 (0,70)
gu 92 (0,61)
Guk 33 (0,22)
gure artean 28 (0,18)
Gu 22 (0,14)
guretzat 22 (0,14)
gurea 18 (0,12)
gurean 18 (0,12)
gurekin 16 (0,11)
gugan 14 (0,09)
guri 13 (0,09)
gugatik 10 (0,07)
gugaz 10 (0,07)
gure esku 8 (0,05)
Guri 7 (0,05)
guganaino 6 (0,04)
gure arteko 6 (0,04)
gure artetik 6 (0,04)
gutariko 6 (0,04)
gure kontrako 5 (0,03)
guregana 5 (0,03)
gurera 5 (0,03)
Gure artean 4 (0,03)
gure alde 4 (0,03)
gureak 4 (0,03)
Gure inguruko 3 (0,02)
Gurekin 3 (0,02)
gugana 3 (0,02)
gure aurka 3 (0,02)
gure kontra 3 (0,02)
gutako 3 (0,02)
Gurea 2 (0,01)
Gurean 2 (0,01)
Guretzat 2 (0,01)
gugandik 2 (0,01)
gure artera 2 (0,01)
gure baitan 2 (0,01)
guretzako 2 (0,01)
gutaz 2 (0,01)
GUREA 1 (0,01)
GUREAN 1 (0,01)
Gugana 1 (0,01)
Guganaino 1 (0,01)
Gugandik 1 (0,01)
Gure arteko 1 (0,01)
Gure aurrean 1 (0,01)
Gure aurreko 1 (0,01)
Gurearekin 1 (0,01)
Guregana 1 (0,01)
Guretzako 1 (0,01)
Gutako 1 (0,01)
guganantz 1 (0,01)
guganik 1 (0,01)
gure aldeko 1 (0,01)
gure artekoa 1 (0,01)
gure aurrean 1 (0,01)
gure aurreko 1 (0,01)
gure aurretik 1 (0,01)
gure baitara 1 (0,01)
gure gainera 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
gure ingurukoek 1 (0,01)
gurearen 1 (0,01)
guregan 1 (0,01)
gureganaino 1 (0,01)
gureganako 1 (0,01)
guregatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu herri 52 (0,34)
gu jaun 42 (0,28)
gu aita 21 (0,14)
gu ez 20 (0,13)
gu hizkuntza 20 (0,13)
gu ere 18 (0,12)
gu uste 16 (0,11)
gu ama 15 (0,10)
gu kultura 15 (0,10)
gu santa 14 (0,09)
gu geu 13 (0,09)
gu bezalako 11 (0,07)
gu historia 11 (0,07)
gu Herria 10 (0,07)
gu asmo 10 (0,07)
gu egun 10 (0,07)
gu lan 10 (0,07)
gu arima 9 (0,06)
gu etxe 8 (0,05)
gu guzti 8 (0,05)
gu ume 8 (0,05)
gu baino 7 (0,05)
gu egon 7 (0,05)
gu eredu 7 (0,05)
gu esku 7 (0,05)
gu gizarte 7 (0,05)
gu hiztegi 7 (0,05)
gu jarri 7 (0,05)
gu asko 6 (0,04)
gu bihotz 6 (0,04)
gu bizitza 6 (0,04)
gu egin 6 (0,04)
gu ezagutu 6 (0,04)
gu arbaso 5 (0,03)
gu begi 5 (0,03)
gu bizi 5 (0,03)
gu esker 5 (0,03)
gu etorri 5 (0,03)
gu ezagutza 5 (0,03)
gu fede 5 (0,03)
gu fraide 5 (0,03)
gu irakasle 5 (0,03)
gu iritsi 5 (0,03)
gu joan 5 (0,03)
gu karmeldar 5 (0,03)
gu kasu 5 (0,03)
gu logika 5 (0,03)
gu Karmel 4 (0,03)
gu adiskide 4 (0,03)
gu aldizkari 4 (0,03)
gu bakoitz 4 (0,03)
gu barru 4 (0,03)
gu bertsolari 4 (0,03)
gu bi 4 (0,03)
gu bide 4 (0,03)
gu euskal 4 (0,03)
gu herritar 4 (0,03)
gu hura 4 (0,03)
gu idazle 4 (0,03)
gu inguru 4 (0,03)
gu jainko 4 (0,03)
gu jakin 4 (0,03)
gu kultu 4 (0,03)
gu lur 4 (0,03)
gu on 4 (0,03)
gu ordena 4 (0,03)
gu adimen 3 (0,02)
gu ahapaldi 3 (0,02)
gu argitaletxe 3 (0,02)
gu argitalpen 3 (0,02)
gu bera 3 (0,02)
gu bertso 3 (0,02)
gu definizio 3 (0,02)
gu eman 3 (0,02)
gu enpresa 3 (0,02)
gu esan 3 (0,02)
gu gogo 3 (0,02)
gu guraso 3 (0,02)
gu harribitxi 3 (0,02)
gu hau 3 (0,02)
gu helburu 3 (0,02)
gu hemen 3 (0,02)
gu ikerketa 3 (0,02)
gu landatu 3 (0,02)
gu maitasun 3 (0,02)
gu maite 3 (0,02)
gu materiazko 3 (0,02)
gu merkatu 3 (0,02)
gu mintzaira 3 (0,02)
gu olerkari 3 (0,02)
gu orain 3 (0,02)
gu ortu 3 (0,02)
gu poeta 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
gu ez ukan 5 (0,03)
gu esker on 4 (0,03)
gu herri gertatu 4 (0,03)
gu herri lur 4 (0,03)
gu jaun hau 4 (0,03)
gu aldizkari hau 3 (0,02)
gu ama laguntza 3 (0,02)
gu ama lur 3 (0,02)
gu argitaletxe tamaina 3 (0,02)
gu argitalpen hau 3 (0,02)
gu bezalako kultu 3 (0,02)
gu bezalako kultura 3 (0,02)
gu egun arte 3 (0,02)
gu enpresa lehia 3 (0,02)
gu herri izen 3 (0,02)
gu herri literatura 3 (0,02)
gu hizkuntza berreskurapen 3 (0,02)
gu kultu industria 3 (0,02)
gu kultura babes 3 (0,02)
gu kultura ukan 3 (0,02)
gu merkatu etorkizun 3 (0,02)
gu uste ukan 3 (0,02)
gu aita jeneral 2 (0,01)
gu aita otoitz 2 (0,01)
gu ama monasterio 2 (0,01)
gu arbaso esan 2 (0,01)
gu arima zeru 2 (0,01)
gu asmo motxila 2 (0,01)
gu asmo nagusi 2 (0,01)
gu bertso plegu 2 (0,01)
gu bezalako kontestu 2 (0,01)
gu bi elkar 2 (0,01)
gu bide banandu 2 (0,01)
gu bihotz inor 2 (0,01)
gu definizio hiztegi 2 (0,01)
gu ere bai 2 (0,01)
gu ere bera 2 (0,01)
gu ere gazte 2 (0,01)
gu euskal herri 2 (0,01)
gu ez egon 2 (0,01)
gu fraide hau 2 (0,01)
gu geu ere 2 (0,01)
gu guzti guzti 2 (0,01)
gu hemen gag 2 (0,01)
gu herri historia 2 (0,01)
gu herri normalizazio 2 (0,01)
gu historia puska 2 (0,01)
gu hiztegi berriztatu 2 (0,01)
gu jainko ez 2 (0,01)
gu jaun agertu 2 (0,01)
gu jaun gomendatu 2 (0,01)
gu jaun goretsi 2 (0,01)
gu jaun jarri 2 (0,01)
gu jaun ni 2 (0,01)
gu jaun Pierre 2 (0,01)
gu jaun zerbitzu 2 (0,01)
gu Karmel hau 2 (0,01)
gu logika hari 2 (0,01)
gu santa estilo 2 (0,01)
gu santa obra 2 (0,01)
gu uste behintzat 2 (0,01)
gu adimen argi 1 (0,01)
gu adimen baino 1 (0,01)
gu ahapaldi hau 1 (0,01)
gu ahapaldi lehen 1 (0,01)
gu aita aintzatsu 1 (0,01)
gu aita errezatu 1 (0,01)
gu aita esan 1 (0,01)
gu aita Ezekiel 1 (0,01)
gu aita gaztetan 1 (0,01)
gu aita kapilau 1 (0,01)
gu aita kontakizun 1 (0,01)
gu aita Roman 1 (0,01)
gu aita San 1 (0,01)
gu aldizkari zu 1 (0,01)
gu ama fundatzaile 1 (0,01)
gu ama paseotxo 1 (0,01)
gu ama sari 1 (0,01)
gu arbaso ahots 1 (0,01)
gu arbaso jaso 1 (0,01)
gu arima alde 1 (0,01)
gu arima bera 1 (0,01)
gu arima diamante 1 (0,01)
gu arima duintasun 1 (0,01)
gu arima kreatu 1 (0,01)
gu asko atsegin 1 (0,01)
gu asko erosi 1 (0,01)
gu asko jainko 1 (0,01)
gu asko konturatu 1 (0,01)
gu asmo aurre 1 (0,01)
gu asmo den 1 (0,01)
gu asmo eder 1 (0,01)
gu baino aske 1 (0,01)
gu baino asko 1 (0,01)
gu baino aukera 1 (0,01)
gu baino hobeto 1 (0,01)
gu baino lehen 1 (0,01)
gu baino txar 1 (0,01)
gu baino ximur 1 (0,01)
gu bakoitz be 1 (0,01)
gu bakoitz geu 1 (0,01)
gu bakoitz hausnartu 1 (0,01)
gu barru aberastasun 1 (0,01)
gu barru barrutiko 1 (0,01)
gu barru iritsi 1 (0,01)
gu begi aurre 1 (0,01)
gu begi berriro 1 (0,01)
gu begi eurak 1 (0,01)
gu begi harago 1 (0,01)
gu begi urruneko 1 (0,01)
gu bera anaia 1 (0,01)
gu bera bizi 1 (0,01)
gu bera maitatu 1 (0,01)
gu bertso sail 1 (0,01)
gu bezalako beste 1 (0,01)
gu bezalako pertsona 1 (0,01)
gu bi nahiko 1 (0,01)
gu bi zeregin 1 (0,01)
gu bide lagun 1 (0,01)
gu bihotz baino 1 (0,01)
gu bihotz ere 1 (0,01)
gu bizi bizi 1 (0,01)
gu bizitza bide 1 (0,01)
gu bizitza gogoratu 1 (0,01)
gu bizitza kultural 1 (0,01)
gu bizitza zabaldu 1 (0,01)
gu bizitza zati 1 (0,01)
gu definizio gu 1 (0,01)
gu egin aurrerakuntza 1 (0,01)
gu egin eskatu 1 (0,01)
gu egon adin 1 (0,01)
gu egon hura 1 (0,01)
gu egun asko 1 (0,01)
gu egun bera 1 (0,01)
gu egun hain 1 (0,01)
gu egun hori 1 (0,01)
gu egun idazluma 1 (0,01)
gu egun iritsi 1 (0,01)
gu ere arratsalde 1 (0,01)
gu ere baita 1 (0,01)
gu ere ekarpen 1 (0,01)
gu ere hil 1 (0,01)
gu ere joan 1 (0,01)
gu ere plazaratu 1 (0,01)
gu ere sarri 1 (0,01)
gu ere ukan 1 (0,01)
gu eredu bera 1 (0,01)
gu eredu beste 1 (0,01)
gu eredu desberdin 1 (0,01)
gu eredu hau 1 (0,01)
gu esan gai 1 (0,01)
gu esan ordainsari 1 (0,01)
gu esan probatu 1 (0,01)
gu esker bero 1 (0,01)
gu esku arte 1 (0,01)
gu esku egon 1 (0,01)
gu esku erakutsi 1 (0,01)
gu esku heldu 1 (0,01)
gu etorri erantzun 1 (0,01)
gu etorri ikusi 1 (0,01)
gu etxe antzoki 1 (0,01)
gu etxe ate 1 (0,01)
gu etxe defenditu 1 (0,01)
gu etxe egin 1 (0,01)
gu etxe euskara 1 (0,01)
gu etxe gastu 1 (0,01)
gu etxe gertu 1 (0,01)
gu euskal artzain 1 (0,01)
gu euskal kultu 1 (0,01)
gu ez eman 1 (0,01)
gu ez jakin 1 (0,01)
gu ezagutza infinitu 1 (0,01)
gu ezagutza oro 1 (0,01)
gu ezagutza sekula 1 (0,01)
gu fede arrazoi 1 (0,01)
gu fede eduki 1 (0,01)
gu fede testimonio 1 (0,01)
gu fraide entzun 1 (0,01)
gu fraide euskaltzale 1 (0,01)
gu fraide gaixo 1 (0,01)
gu geu bost 1 (0,01)
gu geu buru 1 (0,01)
gu geu egoki 1 (0,01)
gu geu euskara 1 (0,01)
gu geu ez 1 (0,01)
gu geu geratu 1 (0,01)
gu geu haragi 1 (0,01)
gu geu hizkuntza 1 (0,01)
gu geu murgildu 1 (0,01)
gu gizarte egoera 1 (0,01)
gu gizarte estimulu 1 (0,01)
gu gizarte ezagutarazi 1 (0,01)
gu gizarte ezarri 1 (0,01)
gu gizarte hizkuntza 1 (0,01)
gu gizarte zirkulazio 1 (0,01)
gu gogo luzaroan 1 (0,01)
gu guraso gaztetxo 1 (0,01)
gu guraso santu 1 (0,01)
gu guzti ardura 1 (0,01)
gu guzti eguneroko 1 (0,01)
gu guzti eman 1 (0,01)
gu guzti esku 1 (0,01)
gu guzti gozamen 1 (0,01)
gu guzti portaera 1 (0,01)
gu hau antzerako 1 (0,01)
gu hau erraz 1 (0,01)
gu hau ikasle 1 (0,01)
gu helburu goren 1 (0,01)
gu helburu maximo 1 (0,01)
gu helburu nagusi 1 (0,01)
gu hemen egin 1 (0,01)
gu herri aitatu 1 (0,01)
gu herri asko 1 (0,01)
gu herri aurrerapen 1 (0,01)
gu herri berri 1 (0,01)
gu herri birrindu 1 (0,01)
gu herri bizi 1 (0,01)
gu herri egin 1 (0,01)
gu herri faxista 1 (0,01)
gu herri galdetu 1 (0,01)
gu herri gaurko 1 (0,01)
gu herri jasan 1 (0,01)
gu herri jatorri 1 (0,01)
gu herri jende 1 (0,01)
gu herri kondaira 1 (0,01)
gu herri lehenagotik 1 (0,01)
gu herri mende 1 (0,01)
gu herri mezu 1 (0,01)
gu herri nola 1 (0,01)
gu herri poz 1 (0,01)
gu herri sei 1 (0,01)
gu herri txiki 1 (0,01)
gu herri zori 1 (0,01)
gu Herria aldizkari 1 (0,01)
gu Herria desanexionatu 1 (0,01)
gu Herria eduki 1 (0,01)
gu Herria euskara 1 (0,01)
gu Herria izaera 1 (0,01)
gu herritar asko 1 (0,01)
gu historia arlo 1 (0,01)
gu historia ekonomia 1 (0,01)
gu historia hau 1 (0,01)
gu historia santutasun 1 (0,01)
gu historia sartu 1 (0,01)
gu historia zati 1 (0,01)
gu hizkuntza aberastasun 1 (0,01)
gu hizkuntza egon 1 (0,01)
gu hizkuntza estatus 1 (0,01)
gu hizkuntza ezaupide 1 (0,01)
gu hizkuntza idatzi 1 (0,01)
gu hizkuntza indarberritu 1 (0,01)
gu hizkuntza inguruko 1 (0,01)
gu hizkuntza kalitate 1 (0,01)
gu hizkuntza komunitate 1 (0,01)
gu hizkuntza normalizatu 1 (0,01)
gu hizkuntza oraindik 1 (0,01)
gu hizkuntza zenbat 1 (0,01)
gu hiztegi eguneratu 1 (0,01)
gu hiztegi ere 1 (0,01)
gu hiztegi Internet 1 (0,01)
gu hiztegi ordaindu 1 (0,01)
gu hiztegi sarrera 1 (0,01)
gu hura idazlan 1 (0,01)
gu hura oroipen 1 (0,01)
gu idazle eman 1 (0,01)
gu idazle kasu 1 (0,01)
gu ikerketa emaitza 1 (0,01)
gu ikerketa helburu 1 (0,01)
gu ikerketa induktibo 1 (0,01)
gu inguru Europa 1 (0,01)
gu inguru ikusi 1 (0,01)
gu inguru makurtu 1 (0,01)
gu irakasle bat 1 (0,01)
gu irakasle fin 1 (0,01)
gu iritsi den 1 (0,01)
gu jainko miragarri 1 (0,01)
gu jakin ardura 1 (0,01)
gu jakin gu 1 (0,01)
gu jarri ere 1 (0,01)
gu jarri iturri 1 (0,01)
gu jarri molde 1 (0,01)
gu jaun aita 1 (0,01)
gu jaun behin 1 (0,01)
gu jaun egon 1 (0,01)
gu jaun esker 1 (0,01)
gu jaun estalpetxo 1 (0,01)
gu jaun gizatasun 1 (0,01)
gu jaun gu 1 (0,01)
gu jaun han 1 (0,01)
gu jaun haragi 1 (0,01)
gu jaun jaiotza 1 (0,01)
gu jaun jo 1 (0,01)
gu jaun kontsumitu 1 (0,01)
gu jaun laguntza 1 (0,01)
gu jaun lehenengoz 1 (0,01)
gu jaun nola 1 (0,01)
gu jaun on 1 (0,01)
gu jaun zerbitzatu 1 (0,01)
gu Karmel aldizkari 1 (0,01)
gu Karmel esku 1 (0,01)
gu karmeldar anaidi 1 (0,01)
gu karmeldar aztertu 1 (0,01)
gu karmeldar euskal 1 (0,01)
gu karmeldar fusilatu 1 (0,01)
gu kasu euskara 1 (0,01)
gu kultu klasiko 1 (0,01)
gu kultura balio 1 (0,01)
gu kultura beste 1 (0,01)
gu kultura halako 1 (0,01)
gu kultura hau 1 (0,01)
gu kultura itsaso 1 (0,01)
gu kultura oinarri 1 (0,01)
gu kultura parte 1 (0,01)
gu lan baldintzatu 1 (0,01)
gu lan baliatu 1 (0,01)
gu lan bigarren 1 (0,01)
gu lan funts 1 (0,01)
gu lan hoberen 1 (0,01)
gu lan oparo 1 (0,01)
gu lan oso 1 (0,01)
gu logika egon 1 (0,01)
gu logika LOGO 1 (0,01)
gu logika nahasi 1 (0,01)
gu lur garbitu 1 (0,01)
gu lur hau 1 (0,01)
gu lur iragan 1 (0,01)
gu maitasun baino 1 (0,01)
gu maitasun maitasun 1 (0,01)
gu maite ukan 1 (0,01)
gu materiazko izaera 1 (0,01)
gu mintzaira eder 1 (0,01)
gu mintzaira hurbilketa 1 (0,01)
gu mintzaira iparralde 1 (0,01)
gu olerkari bigarren 1 (0,01)
gu on lan 1 (0,01)
gu orain ta 1 (0,01)
gu orain transkribatu 1 (0,01)
gu ordena fraide 1 (0,01)
gu ordena monasterio 1 (0,01)
gu ordena on 1 (0,01)
gu ordena priore 1 (0,01)
gu ortu behe 1 (0,01)
gu ortu horma 1 (0,01)
gu ortu lur 1 (0,01)
gu santa erabili 1 (0,01)
gu santa erakutsi 1 (0,01)
gu santa ere 1 (0,01)
gu santa gaixozain 1 (0,01)
gu santa gutun 1 (0,01)
gu santa saminez 1 (0,01)
gu santa sintaxi 1 (0,01)
gu ume asko 1 (0,01)
gu ume hizkuntza 1 (0,01)
gu ume mundu 1 (0,01)
gu ume ume 1 (0,01)
gu uste baino 1 (0,01)
gu uste ekitaldi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia