Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 403

2000
‎Erantzuna jarrera sortzailean dago. Eta erantzuna gu joango gara ematen, sortzaile bezala eta Elkarteko mugimendu bezala.
‎Hizkuntza guztiak dira errespetagarriak eta normalena da gu guretik joatea, besteak errespetatuz eta gurea errespetaraziz.
‎Ezezkoa eman diot; ez nuela ezagutzen eta, gainera, tabernan izan zuen jokaera arraroa ez zitzaidala batere gustatu. Erantzun dit barkatzeko, mahaian jarrita berarekin zeuden lagunek esan ziotela guregana joateko. Duncanek, batez ere mozkortuta dagoenean, berba larregi egiten duela, eta ez zutela nahi bere hizjarioarekin ni molestatzerik.
‎Eta etxeko ardi galdua ikusten baduk, emaizkiok goraintziak neure partetik". Eta gurekin zihoan morroiari, zeinak ni zaintzeaz eta begiratzeaz arduratu behar baitzuen, erran zion: " Eta hik, badakik:
‎Baina natorren lehenbailehen etorri beharrekorat eta lot nakion gaiari, nahiz eta aitzinetik jakinarazi behar dizudan ezen ez dizudala kontatuko bidaia osoa, zeren bertze liburu bat skribatu behar bainizuke, baina bai hiruzpalau gertakiren aitzin gibelak, gure joan etorri haren berri eman diezazuketenak.
‎Leherketaren izua apur bat pasa zitzaidanean itzuli nintzen ostera jolasean ibilitako tokira. Bilbotik gurekin joandako neska koskorretako bat hil zuen bonbak; aitonarekin joandakoa ez, bestea baizik. Burdinazko farola odolez eta haragi zatiz zipriztinduta ikusi nuen.
2001
‎Nire buruari egiten diot barre, eta laguntzera atera den bolondresa zirikatzailea bada, harekin katxondeo pixka bat izaten dut, baina neurrian. Gainera, besteei barre egitea gure aurka doa, inork ez baitu laguntzera atera nahiko.
2002
‎Barriz, gure artetik juan da, itsasuak apurtzen, Ertze" tar Andoni, euzkel idazle gastia. Ondo ibili, gero!
‎Jadanik topikoa da, Europarekin konparatuz, gure egoera zentzu askotan atzeratutadagoela aipatzea; baina gure kasuan, topikoa bete egiten da; eta, nabaria daEuropako lurralde gehienak gure aurretik doazela, hiri arkeologiaren hausnarketateoriko eta metodologikoari dagokienez ere.
‎Txertoan lan egiten duten laborategietarako nazioarteko komunitate zientifikoaren aldarrikapen nagusietako bat GIBaren aldakortasunarekin lotuta dago. “Hiesaren aurkako txerto unibertsalak bilatu behar ditugu”, bai lehenengo munduarentzat bai hirugarren munduarentzat balio dutenak, “bestela birusa beti gure aurretik joango baita”, ohartarazi du Lawrence Corey adituak, Seattleko (Washington) Fred Hutchinson zentroko gaixotasun infekziosoen programaren arduradunak. Munduko biltzarra Hiesaren aurkako txerto saiakera profilaktiko onena laster egingo da, urtea amaitu baino lehen, Thailandian.
‎gizon gaixtoek, zuk diozun bezela, aitari erran diote gintuela gehiago ikusi orduan erabaki horrekin bat ez zetorrenez, guregana etortea erabaki du. Baina, autorik ez duenez eta gu joan ezin garenez, honaino ekarriko duen norbait xekatzeko galdegin dit bart gizonak ekarri eskutitzean.
‎Honetan ere, beste alderdi askotan bezala, zakurrak gure aurretik doaz. Badakite behar den tokian orduan xuxen xuxen egoten.
‎Sorgindutako basoa balitz bezala, harkaitz gorrixkak zeruraino altxatzen dira eta zirrara berezia uzten dute ikuslearen gogoan. Gainera, gu joan ginen egunean udako ekaitz batek bete betean harrapatu gintuen harrizko irudi bitxi haien artean geundela, eta hodei ertzetik gugana zetozen laino beltzek itxura mehatxagarriagoa ematen zioten paisaia ederrari.
2003
‎Kontra dagoenak pentsatuko du nahi duena, segitzea dauka! Gurea joan da. Gurea beste era batekoa izan zen eta joan zen.
‎–egin du Joxek lagunaren alde?. Gu bagoazak aldizkaria ikustera! Goazen, Gabi!
‎–Batzuek gizon hura faxista zela eta faxista izanda herritik faxistekin joana zela pentsatuko zuten. Besteek ostera gizon hura gurea zela eta gurea izanda gureen aldera joana zela pentsatuko zuten.
2004
‎Auzi honetan, bestetan bezalatsu, nork bere lekukotasunen indarra areagotzeko joera duenez, betaurreko ideologikoen mende gabiltza halabeharrez. Ondoren datorkigun euskaltzalea gure artetik joan berria dugu, urte luzetan San Migeleko kapilaua izan ondoren. Inozentzio Aierbek, euskaltzale paregabeak, euskaldun frankoren arroztasuna eta erdaldun ez gutxiren euskaltzaletasuna egiaztatu zituen bere bizialdian:
‎Euskal nazio identitatearen eta euskararen arteko uztarketa hau nola ikusten ote zen frankismopean? Damurik, gure artetik joana dugun euskaltzale fin eta prestu baten ahotsa landatuko dut hemen orduko iritziaren lekuko. Zalantzarik gabe, euskalgintzaren eremuan Imanol Laspiurrek utzi zigun lorratza oraindik ere bizirik dago:
Gu joan ginen XXII. mendera, eta ez genuen halako mundu ikaragarria ikusi.
‎Bueno, guk joan beharra dugu. Agur!
‎Zuzen zaude. Gu bagoaz!
‎Denbora gure aurka doa eta.
2005
‎Askoz txarragoa: gu joan ginenean putetxeak zarratu egin zituzten, eta prostituzio guztia kaleetan egiten zen. Nire parroko ona, On Julian Uriarte bermeotarra eta biok orduko poliziari joan ginen esaten neurri batzuk hartzeko, zeren prostituzioa kalean zegoen!
‎Hori da tristeena, emakumeoi ematen digun alergia. Eta ez luke hala izan behar, feminismoa gure alde doalako. Nik hasarre handia daukat, Euskal Herrian, eta euskal kulturan, emakumeoi" saldu" egin digutelako matriarkatu bat egon dela hemen.
‎Ni neu txapelketara joateko nagi samarra izan naiz beti, baina batzuetan besteek bultzata, eta beste batzuetan obligazioa sentituta, hainbeste aldiz izan naiz txapelketetan, eta beharrezkoak direla uste dut. Bertsolaritzari noizean behin astinaldia emateko, eta bertsolaritza ezagutzera emateko, ondo ikusten dut txapelketara jendea joatea, gu joaten ginen modura edo borondate gehiagorekin.
‎Hemendik ikus dezaket bere ordenagailuan egiten duen guztia. Baina garrantzitsua zen zure lehengusuari gu bagindoazela sinestaraztea. Uste dut buruan duen zerari ziria sartzeko lehen urratsa zure lehengusuari sartzea dela.
‎–Orduan gu joan behar –esan zuen Halimek.
‎Uste zuten record hura Francoren begikoa izanen zela, eta hantxe azalduko zitzaiela pipari bezala tximiniari lehen kea eragiteko. Baina Generalisimoa ez zen Hernanira inoiz ailegatu, hernaniarrak ez ziren gurekin joan hurrengo asteburuan hiriburuko zinema aretoetara trumilka, denok gure auzune berria eta batzuk bere burua ikusteko Nodo albistegian. Han ageri zen Francisco Franco almirantez, mikro baten aitzinean mintzo, paperik gabe, esatariak esaten zizkigunak esaten:
2006
‎Ulertzen dut hain fama txarra izatea, guk patriarkatua jartzen dugu benetan kolokan. Gurea benetan iraultzailea da, eta beraz gure kontra joan behar dute gupidarik gabe. Jendea erakartzeko gaitasunari dagokionez, erakartzeko tresna, leku eta era ezberdinak egon behar dute.
‎Eta gero, Alderdi Komunistako jendea ibiltzen zen gure etxean, intelektualak, aita alderdikoa baitzen. Baina nik sei bat urte nituela aita Carabanchelgo kartzelan sartu zuten, eta orduan inor etxera etorri beharrean, gu joaten ginen aita bisitatzera.
‎Era horretan, gu goazen tokiraino lagunduko gaitu konexioak.
‎nondik norakoaz, eguraldiaz, kale batean edo bestean egiten ari ziren konponketa lanez... eta hitz juxtuekin normalean. Kalean geldiarazten zuten ezagunekin beste pixka bat hitz egingo zuen, baina jendetasunez beste ezer baino gehiago, aukeran nahiago izaten baitzuen gure joan etorria honelako topaldirik gabe burutzen bagenuen.
‎Horrekin dena esanda geratu zen. Gu bagindoazen, amarruak eta mendekuak, presoak eta matoiak, heriotza zigorrak eta paseotxoak atzean utzita baina utzi gabe.
‎Harmonia onean zihoazen, inoiz entzun ez nuen hizkuntza batean hizketan. Atzerritarrak izango zirela pentsatu nuen, baina gurekin zihoan batek sorabieraz ari zirela argitu zigun. Birao bat atera zitzaidan, eramanezina egiten zitzaidan-eta sorabiar haiek, alemanak izan arren, alemana ez zen hizkuntza batean aritzea han, gure lurrean, alemanaren zelai mendietan.
Gu joan goaz.
‎Jung ek (1981) erabiltzen duen feminitatearen autoritate magikoaren arketipoa darabil Arrietak pertsonaia femenino protagonistaren bitartez. Familia baten barne bizitza kontatzen da, kontzientzia kolektiboaren (Jung) berri emanez," istorio historia horien haziak jaiotzen garenean gurekin doazelako bi begi, bi hanka, bi beso eta bihotz bat doan bezelaxe" (Jostorratza eta haria, kontrazala). Ama batek sabelean daraman alabari kontatuko dio familiaren historia.
‎Pobreak ginen orduan ikastolan. Aurreko egunean igual ijitoek lo egindako tokiak, gu joan eta ikastola! Zuk esandakoa dela eta, eskola eman aurretik, pentsatu nuen umeak trankildu egin behar zirela.
‎Hala eta guztiz ere, azkenean derrigorrezko galdera hori egitea eta guk erantzutea, horixe lortu dute emakumezko langile bik. Nongoak garen, eta baskoak, eta eurek barre, eta tratu berezia eman. Gozatu egin dute gure joan etorriekin, zinez, geu baikara hemen ikuskizuna.
2007
‎" We are the nation' s first line of defense. We accomplish what others cannot accomplish and go where others cannot go" (Guk erdiesten dugu besteek erdietsi ezin dutena, gu joaten gara besteek joan ezin duten lekuetara). Bada hor aparra eta bitsa.
‎Dantzan eta aizkoran, jarraitu zazkigu. Gu joan izan giñan, bañan ordaindu digu.
‎–Aizu, Iraitz, gure gelan zerbait ari gara, e! Gutxienez galdetu diogu Josuri gurekin joango litzatekeen, eskolaz kanpoko monitore gisa, eta ez zuen ezetzik esan. Baina gero, segun zein fetxatan, igual zuela esan omen zien Mikel eta horiei.
‎Hauxe da benetan munduaren azkena. Gu goazen lekuan ez dago biderik, kilometroetan eta kilometroetan hauxe baino ez.
2008
‎indigenentzat iragana aurrean dago. Arbasoak dira gure aurretik doazenak, bidea erakusten. Hori guretzako etorkizuna litzateke, baina beraientzat ez, iragana gure aurretik doa, eta norabide horretan goaz gu ere.
‎Arbasoak dira gure aurretik doazenak, bidea erakusten. Hori guretzako etorkizuna litzateke, baina beraientzat ez, iragana gure aurretik doa, eta norabide horretan goaz gu ere. Mendebaldeko kulturan zera irakatsi zaigu, unibertsoaren sorreraren jaunak garela, dominatzaileak, eta harrapariak bilakatu gara.
‎Nik uste hasieratik elkarlana egon dela, oso ondo uztartzen da lan hori, ez da errepikatzen. Batzuetan gu goaz ideiekin eta bestetan alderantziz, inor ez da guztiz autonomoa. Eragile izatearen funtzio hortaz oso kontziente gara.
‎Ume jostaria negar baten geratu da herritik alde egin dugunean. Amak barrez heldu dio besotik ea gurekin joan gura duen galdetzeko,, ume faltan ez gaude, edo antzekoren bat esan digu eta hantxe geratu zaio haurra izterrera atxikita.
‎Aitaren ustezko arerioa, euskal barkuak preso hartzen zituen gizon hura orain Euskal Herrira etorri nahian zebilen. Gu joan ginen bezala Stornoway ezagutzera, hark gurea ezagutu nahi zuen.
‎Baina gu JOANA rengana joango gara, aparte baitago. Triste ikusten da, etxean izan duen sesioa dela-eta.
‎Alpeetako lehen etapan Agnel da oso gogorra, 2.700 metrotik gora ibiliko baikara. Gu joan ginenean, artean elur asko zegoen. Tourraren amaiera aldera iritsiko gara Alpeetara, eta hori izango da gogorrena.
‎Etorriko dira gu joan ginen bezala, eta hain ondo ezagutzen duten ipuin hau kontatuko digute.
‎«Kamiseta horiekin» erantzun zidan berak, «sorbaldak eta eskotea estali dituzue» azaldu zigun. Esaten zigunari jaramon gehiegirik egin gabe aurrerantz jarraitu genuen( gurekin joan ziren bi gizonezkoak katedral barruan genituen zain), baina atzetik jarraitu zigun. Edukazio handiz katedraletik irteteko eskatu zigun.
‎Adibide esanguratsua da. Guk joan den denboraldikoa hobetu gura dugu, baina hankak lurrean izanda.
‎Batera ren azken dinamika handia galdeketa egiteko eskakizuna izan da. Gauza bat da sektore zabalekin egin daitekeen elkarlana, eta bestea, guri doakigun proiektua. Ez dira bata bestearen kontra ezarri behar.
2009
‎Artikutzako auzunea bisitatu izanak sorrarazi digun sentipen goxoa burutik aldendu ezinda, Eskaseko harrera gunera zuzenduko dugu ostera gure joana. Eta nola, gainera:
‎Erriko yaie Lemux selebraten gendun, Andra Mari. San Lorentzotan gu yoten gintzesan ba osabe ta ixeko, Billebason euki gendusen, or barrion euki gendusen, eta ara beskaritten ta olan bai. Eta gero beste bat emen, Ataunen bere euki gendusen osabe ta ixeko ta, ta orra beskaritten.
Gu joaten gara ikustera ez zer azaldu nahi diguten batzuek eta besteek, bakoitzak bere argudioekin.
‎Baina hauen ahalegin horrek ez du espero zuten emaitza izan. Ez dugu ezer lortu, politikariek ez digute kasurik egin, baina hala ere gu bagoaz. Beste modurik ez badago, neuk eraikiko dut putzua neure eskuekin, azaldu du Karlosek amorruz.
‎Baina hauen ahalegin horrek ez du espero zuten emaitza izan. Ez dugu ezer lortu, politikariek ez digute kasurik egin, baina hala ere gu bagoaz. Beste modurik ez badago, neuk eraikiko dut putzua neure eskuekin, azaldu du Karlosek amorruz.
‎–Tira, gu bagoaz leku ona hartzera. Aio, mutilak.
‎Bizitza osoan mundu honetan betirako egongo bagina bezala bizi ondoren, bat batean jaikitzen gara eta konturatzen gara nobela mardul eta luze baten kapitulu bateko pertsonaia baino ez garela. Une batean ohartzen gara behin behinekoa dela gure presentzia mundu honetan, eta gu joan ondoren ere hemen geratuko direla eguzkia, ilargia, haizea, aurreko harrizko eliza. Eta haizeak hodeiak mugituko dituela zeruan alde batetik bestera, eta balsaren doinuek jarraituko dutela airean, ezer gertatu ez balitz bezala.
‎Azken hilabeteetan. Biktoriarekin hasi nintzenez geroztik, hain juxtu? puskaz hotzagoak ziren gure arteko joan etorriak. Ozta ozta ematen zuen bere berri.
‎JOANA. Festatxo bat dago eta gu joatea nahi du.
‎NEKANE. Ederto. (KAR ri) Tira, gu bagoaz. Beharrean jarrai dezakezue.
‎LEO: (Koldori besotik tiraka) Bueno, guk joan egin behar dugu, a. Jordi eta bazkaltzeko zain egongo dira!
‎(Irribarrez) Hara, ia familia osoa! Bueno, gu bagoaz komisariara. Gero arte!
‎–Ba, andrea, gu bagoaz, esanez agurtu zuen
‎Gugan sortua gugandik doa/ baina ez beti gugatik/ zuengana eta zuekin goaz/ eta beti zuengatik kantatu zien Jon Maiak Kursaalean bildutako bertsozaleei. Uztarri beretik doaz bertsolaria eta bertsozalea, eta aurtengo Bertso Egunean inoiz baino argiago laga nahi izan du hori Bertsozale Elkarteak, bertsozalea inoiz baino protagonistago izan baita.
‎Espainiako Gobernuak dena aitzakia baten pean jartzen duela esan du, eta bere ustez, bitartean denbora gure kontra doa. Gakoa erabaki eskubidea dela aldarrikatu du, eta horretarako hiru esparru daudela zehaztu ostean, nabarmendu du herritarrak konbentzitu egin behar direla.
‎Nik ezin dut hori onean eraman. (...) Gurea joan da. Gurea beste era batekoa izan zen eta joan zen.
‎Badirudi mamuren batek gurekin joatea nahi duela, zioen Oliver Knickelek. Gauero, bi kidek elektroenzefalograma makina baten elektrodoak jarrita egin behar dute lo.
‎Eta ez. Gure aldetik joan gara.
‎Irrikan nago mendebaldeko politikari batek, politikoki nafarrak garela argudiatuta, noiz esango duen zuek ez bazatozte gu joango gara. Mendebaldeko lurraldeak Nafarroa Garaiari bueltatu behar zaizkiola dioen Alfontso VIII.aren testamentuko lehen anexoa eskutan hartuta.
‎Joan aurretik zenbat ebakuntza egin dituzten badakite, bertako gizarte segurantzako arduradunek, Aviacion Canaria k eta Mugarik Gabeko Medikuak GKEko medikuek gaixoen zerrenda egiten baitute. . Hango mediku zein erizainak gaixoen bila joaten dira barkuan, eta, horrela, gu joaten garenerako, badakite zenbat gaixo dagoen ebakuntza egiteko zain?.
‎Uzinek argi du erasoa bost auzipetuen aurka baino haratago doala. Horrelako gauzak auzitegietan erabakitzen dira, eta ematen du ez duela gurekin zerikusirik, baina gure aurka doa, gure egunkaria zelako, eta ezin da ahaztu itxi egin zigutela. Gorosabelek ere ez dauka dudarik auziaren ataria honetan herritarrek zeregina badutela.
‎Berandu bada ere, bizitzan ikasi dudan lezioetariko bat da gauzak ez direla norberak uste duen moduan gertatu izan. Paperotan kontatu dizut nik nola ikusten ditudan gure arteko joan etorriak; behin edo gehiagotan esan dizudanez, gustatuko litzaidake zuk zer diozun ezagutzea. Ezin da, eta zer egingo diogu, ba.
‎Barkatu, uste dut ez nizkizula egin behar izan. Kontua da, esate baterako aitxitxeren eta amumaren baserrira joateko asmoa geneukala azaltzen genizunean, ez zenuela gurekin joan nahi erantzuten hasi zinela. Apurka apurka, gurekin joan gura ez hari argudio bat gehitu zenion, sasoi hartatik aurrera txitean pitean aurpegiratzen zeniguna:
‎Kontua da, esate baterako aitxitxeren eta amumaren baserrira joateko asmoa geneukala azaltzen genizunean, ez zenuela gurekin joan nahi erantzuten hasi zinela. Apurka apurka, gurekin joan gura ez hari argudio bat gehitu zenion, sasoi hartatik aurrera txitean pitean aurpegiratzen zeniguna: gurekin etortzeko zeozer proposatzen genizun bakoitzean, zuk zeure planak zeneuzkala edo zeure planak egin zenituela edo zeure planak pentsatzen ari zinela... erantzuten zenigun, eta zure planetan inoiz ez zen sartzen gurekin etortzea.
‎Joan Perez Lazarragako ez zen euskal abertzalea. Areago, gure Joan Perez Espainiako erregearen miresle eta jarraitzaile porrokatua zen, eta ez da dudarik bere burua espainoltzat zeukala, garai hartako guztiak bezala, jakina.
‎Entzun dugu oraintxe bertan Kike Fernandez de Pinedo eta Xabi Otsoa de Aldaren eskutik egin den hitzaldian Araban izandako sorgin ehizaren berri. Entzun dugunari segituz, azpimarratu behar da prozesu horietako batek, gainera, zuzen zuzenean ukitu zituela Larrea eta Lazarragatar batzuk8 Bada, Axularren kasuarekin Patxi Salaberrik egin duen bezala9, galde genezake zein izan zen gure Joan Perez poetaren jarrera. Ez dakigu, baina badugu zantzu garbi bat:
‎Bada, Pedro Perez hau gure Joan Perez poetaren herenaitona zen, hots, haren aitonaren aitona. Beste modu batean esateko, gure Joan Perez bosgarren belaunaldiko Lazarraga zen Araban.
‎Bada, Pedro Perez hau gure Joan Perez poetaren herenaitona zen, hots, haren aitonaren aitona. Beste modu batean esateko, gure Joan Perez bosgarren belaunaldiko Lazarraga zen Araban. Badirudi aski izan litzatekeela haren arabartasunaz dudarik ez izateko.
‎Egia da Lazarragatarrek, Gebaratarrek bezala, beti izan zutela lotura handia Oñatirekin. Familiaren bi adar hantxe geratu ziren eta, adibidez, gure Joan Perezen aita bera ere bi aldiz ezkondu zen, lehena Oñatin eta bigarrena Erdoñan. Bigarren ezkontza honetatik sortu zen gure poeta, ziur aski Erdoñan bertan, non bizi ziren bere gurasoak.
‎Bigarren ezkontza honetatik sortu zen gure poeta, ziur aski Erdoñan bertan, non bizi ziren bere gurasoak. Alegia, gure Joan Perezen aita eta ama, biak ziren arabarrak eta bera ere Araban jaio, bizi eta hil zen; ezkondu ere arabar batekin ezkondu zen, Katalina Gonzalez Langarikako, eta Larreko dorretxea heredatu aurretik Arriolan bizi izan zen ezkonduta, hots, Araban.
‎Lehenago esan dugun bezala, XI. mendetik geroko Erdi Aroko gizartean unitate nagusia ez zen gaur egungo familia, leinua baizik, hots familia zabal moduko bat. Gure Joan Perezen lanetan ikusten dugu behin eta berriro, bere familiaren historia egitean, oinarrizko unitatea ez dela familia gaur egun ulertzen dugun bezala, beste familia askoz ere zabalagoa baizik, Lazarragatarrak, edo XVI. mendean euskaraz deitzen zuten bezala, Elazarragarrak. Euskarazko hitz hori bizpahiru aldiz agertzen da bere azalpenetan, argi utziz hori dela bere familiaren oinarrizko erreferentzia; gaztelaniaz, los Lazarragas esaera erabiltzen du5 Leinu horren barruan denak Lazarragatarrak baziren ere, bakoitzak bere izena zeukan, baina adi puntu honetan:
‎Ez zen bera joango, baina bai azkar asko esan zer egin behar zen. Tailerra jaso behar zuela enkargatua iritsi aurretik, guk joan genuela, baina berak egin behar balu, egun argiz eta eskura banatuko lituzkeela. Ezin genuela koldar agertu, ezin genuela beldurrik erakutsi.
‎Orain arrunt gusto txarra du, gorri izugarria etortzen da. Orain, guk joan beharra daukagu... kilometro bat hara".
2010
‎Bibi maiteminduta zegoen, bai, eta xehetasunak eman zizkidan segidan: . Izeba Ernestina guretik joan zenetik, hilero egiten diot bisita, badakizu, baina ez dakizuna zera da: bisita horietako batean, gizon ile zuri batek kalean geldiarazi ninduela, eta??.
‎–Mario, esan agur aitonari, gu bagoaz McKenzieren bila!
‎2 Ikuspegi horretaz zein glotopolitikoaz jabetu nahi duenak aditu ezagunak ditu Euskal herrian bertan: aspalditxo gure artetik joana dugun Jose A. Obietaz gainera, eta alfabeto ordenari narraikiola, hor ditugu Iñaki Agirreazkuenaga (2001 eta 2003) eta Ander Bergara (1996), Jose Manuel Castells (1985, 1990) eta Edorta Cobreros (1989, 1990), Josu Mezo (1996) eta Urrutia biak, Andres eta Iñigo (2005). Espainiako hainbat adituk ere badu kontuokin harreman zuzenik.
‎–Nik uste dut behartu egin genituela lege hori egin behar izatera. Azken finean, horrek esan nahi zuelako gu bagindoazela eskola publikorantz, baina ez ordura arte zegoen eskola publiko sarerantz. Bateratze bat egon behar zuen, alde bakoitzean aldaketak eginez eta alde bakoitzaren gauza onak jasoz, Euskal Eskola Publiko berria eraikitzeko?.
‎JULENE. (Urduri) Bueno, guk joan egin behar dugu.
‎ITXASO: Bueno gu bagoaz e?
Gugandik joan zela hirurogeita hamabost urte betetzen diren honetan, bitsetan legoke Matxin gazteon bertsoak entzuten; harro sentituko litzateke!
‎–Danelen gurasoek pisu bat daukate Saloun, gu joaten ez garenean hutsik egoten dena. Han ez zaitu inork ezagutuko.
‎POZ POZIK zihoan Mikel, esku bat bolantean eta bestearekin bozina joka etengabe. Megafonia ere guri uztea nahi zuen, baina komiteko arduradunak hartu zuen bozgorailua eta gure aurrean zihoan, kontsigna sindikalak behar bezala aldarrikatzen; une hartan, baina, eztarriari atsedena ematearren, zinta bateko musika entzuten zen, egin ahala guztian: " Kapitalismoak dakarren/ Katai ta zapalketa/ Izan dadila guretzat/ Indar askatzailea..."
‎Bibi maiteminduta zegoen, bai, eta xehetasunak eman zizkidan segidan: " Izeba Ernestina guretik joan zenetik, hilero egiten diot bisita, badakizu, baina ez dakizuna zera da: bisita horietako batean, gizon ile zuri batek kalean geldiarazi ninduela, eta...".
‎Egia. Izan ere oinetxe oneko seme baitzen gure Joan Migel, auzi honetan bertan Joseph Azcarraga eskribauak ederki aitortzen dion bezala (95 or.): que era natural de la casa solariega de Berdabio.
‎Beharbada, libre bizi nahi izateaz aparte, bazuen beste interesik ere gure Joan Migel Etxagarai gonazaleak, inorekin ezkondu nahi ez izateko. Beste gauza askoren artean, honako hauxe baitio bere testamentuak [216]:
‎Tony Garcia baino etsai bihurriagoa izango zela Lubis. " Arrazoi du —esan zuen Adelak— Bikiak esnatuko zaizkit horrela builaka segitzen badugu."" Gu bagoaz, Adela", esan zuen Lubisek, eta kanpora atera zen anaia berarekin eramanez.
‎" Artistak zarete!", hots egin zuen mirespenez. " Artistak sarie!"" Ez gaituk gu joan azterketara. Beste bat bidali diagu."" Ba, artista duk."" Behar zen tokian eta behar zen orduan jarri dik beraz dena."" Ipini bakarrik ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gu 123 (0,81)
Gu 78 (0,51)
gurekin 37 (0,24)
gure 31 (0,20)
gure artetik 21 (0,14)
gure aurretik 16 (0,11)
gure kontra 14 (0,09)
guk 13 (0,09)
Guk 9 (0,06)
gure aurka 8 (0,05)
guretik 6 (0,04)
guri 5 (0,03)
Gurekin 4 (0,03)
gure alde 4 (0,03)
Gure 3 (0,02)
gure aldetik 3 (0,02)
gure arteko 3 (0,02)
gurera 3 (0,02)
Gurea 2 (0,01)
Guri 2 (0,01)
gugandik 2 (0,01)
gure artekoetatik 2 (0,01)
gure aurrean 2 (0,01)
guregana 2 (0,01)
guretzat 2 (0,01)
Gugandik 1 (0,01)
Gugatik 1 (0,01)
Gure aldetik 1 (0,01)
Guregana 1 (0,01)
gureak 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
gureen aldera 1 (0,01)
gutarik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu joan etorri 16 (0,11)
gu joan nahi 11 (0,07)
gu joan behar 9 (0,06)
gu joan egin 9 (0,06)
gu Joan Perez 7 (0,05)
gu joan hemendik 4 (0,03)
gu joan baino 3 (0,02)
gu joan ez 3 (0,02)
gu joan berri 2 (0,01)
gu joan ere 2 (0,01)
gu joan gura 2 (0,01)
gu joan lehenengo 2 (0,01)
gu joan leku 2 (0,01)
gu Joan Migel 2 (0,01)
gu joan morroi 2 (0,01)
gu joan toki 2 (0,01)
gu joan ukan 2 (0,01)
gu joan utzi 2 (0,01)
gu joan afari 1 (0,01)
gu joan ahal 1 (0,01)
gu joan aita 1 (0,01)
gu joan aitite 1 (0,01)
gu joan Albret 1 (0,01)
gu joan aldizkari 1 (0,01)
gu joan argi 1 (0,01)
gu joan argudio 1 (0,01)
gu joan arraun 1 (0,01)
gu joan artamendatu 1 (0,01)
gu joan atmosfera 1 (0,01)
gu joan aurreko 1 (0,01)
gu joan aurrera 1 (0,01)
gu joan azterketa 1 (0,01)
gu joan balkoi 1 (0,01)
gu joan bat 1 (0,01)
gu joan bera 1 (0,01)
gu joan bi 1 (0,01)
gu joan bueltan 1 (0,01)
gu joan denbora 1 (0,01)
gu joan denda 1 (0,01)
gu joan diru 1 (0,01)
gu joan Duero 1 (0,01)
gu joan e 1 (0,01)
gu joan erabat 1 (0,01)
gu joan esan 1 (0,01)
gu joan eskaintza 1 (0,01)
gu joan eskatu 1 (0,01)
gu joan eskola 1 (0,01)
gu joan ezin 1 (0,01)
gu joan gaineratu 1 (0,01)
gu joan gaur 1 (0,01)
gu joan gauza 1 (0,01)
gu joan geroztik 1 (0,01)
gu joan gizonezko 1 (0,01)
gu joan han 1 (0,01)
gu joan hegoalde 1 (0,01)
gu joan hurrengo 1 (0,01)
gu joan ideia 1 (0,01)
gu joan jende 1 (0,01)
gu joan jin 1 (0,01)
gu joan joan 1 (0,01)
gu joan jokatu 1 (0,01)
gu Joan Joxe 1 (0,01)
gu joan karabela 1 (0,01)
gu joan komisaria 1 (0,01)
gu joan lasai 1 (0,01)
gu joan lehenbailehen 1 (0,01)
gu joan lekuan 1 (0,01)
gu joan mende 1 (0,01)
gu joan momentu 1 (0,01)
gu joan neska 1 (0,01)
gu joan ohartu 1 (0,01)
gu joan ondoan 1 (0,01)
gu joan paseotxo 1 (0,01)
gu joan proiektu 1 (0,01)
gu joan Sarrionandia 1 (0,01)
gu joan Segovia 1 (0,01)
gu joan sinetsarazi 1 (0,01)
gu joan ukrainar 1 (0,01)
gu joan urte 1 (0,01)
gu joan zain 1 (0,01)
gu joan zuek 1 (0,01)
gu joan zuzenean 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia