Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 191

2000
‎–Existentzialismo ateistetan ere (Heidegger, Sartre) agian zilegi litzateke Jainkoaren erreferentzia batez mintzatzea, dolu baten edonostalgia baten adieran, cfr. ESCOHOTADO, A., El espiritu de la comedia, Anagrama, Barcelona 1991,207?. Jainkoa hil eta gero gelditu den Jainkoaren nostalgia da gaur, agian, gure Jainkoa.
‎—erran zuen Antoniok— Ordea, zer dira hitz horiek eta zer dira erraztasuna eta zailtasuna bezalako eleak, Jainkoaren tzat ezinezkorik ez denean? Eta guk Jainkoa dugu oinarri, Jainkoa gidari...
2003
‎–Zaude lasai, Permin! Gure Jainkoaren faboreak nahi badituzu, lehenik aitortza, eta gero penitentzia ugari egin dituzu! Nik erakutsiko dizut bidea, eta hara:
‎Ez al dira konturatzen legea aldatuta Jainkoa bera aldatzen dutela eta Hura kontingente egiten? Eta ez al da gure Jainko hau, don Kosme, Jainkoa delako, hain zuzen ere, bakarra eta aldagaitza. Bestela ez bailitzateke Jainko izanen!
‎–Permin, entzun ezazu zer dioen gure Jainkoak: Fratres:
‎Oidipous Thebesko tiranoaren kinka larrian gaude. Ilunpeko gure jainko armatuari galdeak egiten dizkiogu, eta  honek, bere egiaren ekin makurra onartu nahi ez duelako, testuingurutik kanpo diren erantzunak ematen dizkigu. Ihardespenen anbiguotasunaren arabera buru belarri, sutsu, ezjakin, ezjakintzak dakarren harrotasunez, gure gurasoak berak hiltzeko prest gara.
‎–Meza zuentzat antolatu genuen –ingelesez ekin zion, George Steerri begiratuz– Kazetariontzat. Zuek munduari erakusteko guk jainkoagan sinesten dugula.
2005
‎" Entzun Israel: Jauna, gure Jainkoa, Jaun bakarra da! Maita zazu Jauna, bihotz guziaz, arima guziaz, adimendu guziaz eta indar guziaz.
‎Badira pizuegi diren beste 20 milioi: diru gehiegi xahutzen dugu jateko eta beste hainbeste... mehatzeko! 62 Ekonomia martxan da, eta nola ekonomia den gure jainko handia! Ameriketako Estatu Batuetan 17 mila milioi dolar xahutu dira 2003an gizenegi diren haurren artatzeko!
‎Estatua finkatu eta sendotzeko lur gehiago bereganatzea onirizten zion, hiru mila urte lehenagoko mugetara heltzea, hots, gure Jainkoak emandako lurrak berreskuratzeko zuzena.
2007
‎11 Konzienzia trankilo daukat gaizkik ez nuan egingo. Egun batian kontu guzia gure Jainkoari emango. Guraso zarrak erakutsia oso ondo egiña dago.
Gure Jainkoak izan gaitzala azkenian berentzako.
Gure Jainkoak dezala zerun zabaldurikan besuak.
Gure Jainkoak argitasuna emango al dit orainio.
‎Begien bixten342 eta onduan anai te danak sentitzen343, gure Jainkoari ez diot beste askorik eskatzen.
‎Ez al den guztiz bitxia galdetzen du Onfrayk: ? Gure Jainkoa antropomorfikoa da bere itxuraz, eta zuria, eta arra; eta arrazaz ariarra, noski? (16).
‎Batzuk, dio Dawkinsek? gure jainkoaren arkeria hori konpontzen saiatu dira. Zertarako horretan nekatuko, ordea?
‎(10) Gure Jainkoak, beti xuxen dabilana, ongi gidatzen baitu (M. Ariztia, Amattoren uzta, 16).
‎(10) Gure Jainkoak, beti xuxen dabilanaA, ongi gidatzen baitu (M. Ariztia, Amattoren uzta, 16).
‎" Heldu den igandean berriz holakorik gertatzea damu litake, jadanik gutti aski bailitake gure azken elizatiarren galtzeko, eta hori ezin onhartua litzaiguke. Orduan, egin dezagun otoitz, artetik, gure Jainkoari galdatzeko, zutaz urrikaldurik, indar berri bat eta bultza sendo bat igor dezauzun gainerat, mihia zaluaraziz, hitzak turrustan ahotik ateraziz, ahalge eta herabeak kasatuz, Hitza heda dezazun paropiako ardi guzien hoberenetan, amen".
2008
Gure jainkoa da petrolioa. Jendeak dio Jesus, Buda, Ala edo
‎Loterie, pikupeko garie. Gaur ere oraindik bizirik gara, ordea, eta animo, ez baitio gure Jainkoak promes inori biharamuna. Guk iritsi dugu, eta aurrera.
‎[Irregulartasunaz.] Gauzak ederki egiteko, izugarri gaizki egiten ere jakin behar da; kaka lana egiteari eta penagarri gelditzeari beldurra galdu behar zaie. Honetaz badakite zerbait torero jenialek eta Gure Jainkoak berak, zeinak harria eta ura asmatuz goiak harrapatu zituelarik, gure espezie hau egitean Bere izatea bera zalantzan jarri baitzuen.
2009
‎M UNDUAREN SORTZAILEA DA, ala gure hiriraren aldezkari armatua, ala pobre eta zapalduen anaia eta begiralea, etab., gure Jainkoa?
‎Handik aurrera banatu egin dira ordura arte bidaide izan ginen askoren bideak. Denok ere birpentsatu beharra edukiko dugu gure historia, gure kultura, gure fedea, gure Jainkoa. Aurre egin beharra edukiko dugu Europako influentzia intelektual eta sozialei.
‎Hau da, Jainko (ar) ekin egin da historiaren filosofia (teologia), hots, bilbatu da historiari ustetzen zaion zentzua, gure herriaren historiari edo gizadiarenari arrazoizkotasun bat suposatuz, Probidentzia bat. ? Gure Jainkoa garaile!?, hots, biba gu. Gero, egunen batean, gure Jainkoa ez da atera garaile, abarrikatu egin gaituzte arerioek.
‎–Gure Jainkoa garaile!?, hots, biba gu. Gero, egunen batean, gure Jainkoa ez da atera garaile, abarrikatu egin gaituzte arerioek. Orduan Jainkoa herriak juzgatzen eta zigortzen dituen epaile justu bilakatzen da:
‎Antzinate germaniarrean bezala antigualeko gizarte egipto mesopotamiarretan, edo Ameriketako kultura prekolondarretan, izutzekoa da zein loturik agertzen diren beti tenplua eta boterea, maiz era zatar askoan. Gure Jainkoaren kontzeptuaren bilakaera krimenez josita dago. Israelgo historia erlijiosoa eta historia politikoa eskuz esku doaz, goiti beheiti politiko militarren arabera ikusten dugula eboluzio erlijiosoa.
‎Eta hil anonimoon hiltzea, munduaren alde honetatik haraindi aldeko arbaso eta puntarengo jaun haien mundura joatea bezala ulertuko da. Gure Jainkoaren ideia seguruenik den mila motiboren laburbilduman, kontu bat funtsezkoenetakoa agian arbaso jainkozkotuen hauxe da. Izan ere, Jainkoaren ideia eta heriotzaren ideia elkarrekin oso lotuak daudela suposa genezake; baina lotura hori nolakoxea den, oso gutxi dakigu jakin.
‎Funtsean, gure Jainkoaren kontzeptua grekoa da: platoniko aristoteliko metafisikoa; eta mitoa, judua:
‎Zein Jainko? Edonola ere, guretzat Jainkoaren presentziaren ebidentzia oro galdua da.
‎–Inor, Bera bizi zitekeen, bai, ispilu baten aurrean, hain da Handia, Zuzena eta Majestuosoa, baina ez da bizi? Gure Jainkoa, izan ere, apaizak meza santuan sagaratutako ostian bizi da, badakizu. Baina ostia zirkulu zuri bat ere bada, eta zirkulua, forma simetrikorik simetrikoena.
‎Eta, bukatzeko, aholku bat eman zidan, geroztik ipartzat hartu eta betetzen ahalegindu naizena, hobeto edo okerrago: ? Gure baitan Jainkoa nahi genuke, baina, Jainkoa gure baitan sartzeko, tokia egin behar diogu lehenik, eta, tokia egiteko, barrua hustu behar diogu, baina ez bat batean, baizik eta zentzuz, txikikeria eta txorakeria guztiak bazter utzi arte, baita harrokeriaren patatazalak eta sagarrazalak ere, Jainkoaz guztiz fidatuz, Berak ez baitigu hutsik egingo, gu behar bezala hustuz gero?. Horrekin zera esan nahi dizut, eskrupuluak bazter uzten dituzunean irabaziko duzula heldutasuna.
‎bildu ohi gara gune horietan. Herriko haurtzaindegitik ume pare bat hartu eta sakrifizio bat eskaintzen diogu Luzifer gure jainkoari eta gero orgia sexuala dator. Bortxatzailez mukuru.
‎–Inor, Bera bizi zitekeen, bai, ispilu baten aurrean, hain da Handia, Zuzena eta Majestuosoa, baina ez da bizi... Gure Jainkoa, izan ere, apaizak meza santuan sagaratutako ostian bizi da, badakizu. Baina ostia zirkulu zuri bat ere bada, eta zirkulua, forma simetrikorik simetrikoena.
‎Eta, bukatzeko, aholku bat eman zidan, geroztik ipartzat hartu eta betetzen ahalegindu naizena, hobeto edo okerrago: " Gure baitan Jainkoa nahi genuke, baina, Jainkoa gure baitan sartzeko, tokia egin behar diogu lehenik, eta, tokia egiteko, barrua hustu behar diogu, baina ez bat batean, baizik eta zentzuz, txikikeria eta txorakeria guztiak bazter utzi arte, baita harrokeriaren patatazalak eta sagarrazalak ere, Jainkoaz guztiz fidatuz, Berak ez baitigu hutsik egingo, gu behar bezala hustuz gero". Horrekin zera esan nahi dizut, eskrupuluak bazter uzten dituzunean irabaziko duzula heldutasuna.
‎–Orduan, euskara da gure jainkoa. Mintzo xume bat gure jainko?
‎–Orduan, euskara da gure jainkoa? Mintzo xume bat gure jainko?
‎–Baina non dago gure jainkoa. Nor da bizirik irauteko ahalmena ematen diguna?
‎–Bere presentzian zaude. Nor den gure jainkoa. Mintzoa.
‎Mintzoa. Hor duzu gure jainko ahaltsua. Berak aukeratuak izanagatik gara garenak.
2010
‎Inoiz izatekotan, kristau bihurtuko diren egunean izango da. Jakingo ote dute soldaduen eta apezen artean bereizten, gu Jainkoaren zerbitzaritzat, bakearen eta karitatearen ministrotzat, anaia unibertsaltzat hartzen. Ez dakit».21
‎–Hiletetako leloa da esperantza, beti esaten dugu hori, heriotzaren mingotsaren aurrean itxaropena izan behar dela eta gaur ere esango dut hemen, itxaropena izan behar duzue, Manuela, Joxe Mari eta etxeko guztiak, Raimundo ez da bukatu, ez da desagertu, zain dago, elkartuko gara berriz, baina hori ez da aski eta ulertzen dut. Raimundok eta Manuelak beste zerbait merezi zuten eta Jainkoak, gure Jainko onak, ez die eman. Haserre nago.
‎" Halabaina segur izanez ezen Euskaldunak berze nazione guzien artean ez garela hain basa, non gure lengoajez ezin ezagut eta lauda dezagun gure Jainko Jauna".
‎Inoiz izatekotan, kristau bihurtuko diren egunean izango da. Jakingo ote dute soldaduen eta apezen artean bereizten, gu Jainkoaren zerbitzaritzat, bakearen eta karitatearen ministrotzat, anaia unibertsaltzat hartzen. Ez dakit". 423
2011
‎Hala bedi. Euskal Olympoko Hamabi Jainkoek, aintzindari dela Zeus, halan nahi dezatela, esan nahi bait da guk nahi dezagula, gu jainkook, Jainkook, euskararen jaube garen Jainkook. Geure esku dago eta da gure responsabilitatea, ez beste inorena.
‎Baina, garai hartan ni ere gazteagoa eta?, gogoa eman zidan esateko: «Ez, baina gure Jainkoak ez zuen zure adina, eta ez zekien zer zen zurea bezalako lunbagoa edukitzea». Ni bai bihurria, ezta?
‎SOR PARESI. Espiritu koldarrak bakarrik justifikatzen ditu horrelako ekintzak. Eta gu Jainkoaren zerbitzariak gara.
‎INES. Baina zerura begiratzen dudan bakoitzean lasaitu egiten naiz, badakidalako zu han zaudela ni zaintzen, gure Jainko Jaunaren ondoan, betiko bakean.
‎Haur gaixuak oihuka aita eta amabai eta gomendatzen gure Jainko jaunak.Martierren gorphutzaz uros du arima, orai gozatzen dute zerurik gorena.
‎–Laburbilduz, segitu zuen Franek?: gu Jainkoaren zati gara, izaki dibinoak nolabait, baina ez gara horretaz jabetzen. Eta bitartean, demiurgoak guretzat sortu duen mundu ilun honetan bizi gara, gorputz hilkor baten barruan, ihes egin ezinda.
‎(De benef., 4, 8, 2 eta 4, 7, 1). Ulertu behar da, noski, Natura hori gauzen haraindi eta natur lege mekanikoen haraindi dagoela, eta Jainkoa ere ez dela gure Jainko mekanizista, munduaren kausa ohikoa. Natura, physis, guztiaren sortzea, izateratzea da.
‎Horra zertako neguan geldirik dauden. Ederki egina baitu hori ere gure Jainkoak. Neguan ez dira landareak alha, eta geldirik daude ere haier alharen emaileak.
2012
‎Ilunabarrean leihoak irekitzen nituen, aurreko ibaian lamiak kantatzen entzuteko. Egun batean lamia horiek gaztelura gonbidatu nituen, eta, mahai handi baten inguruan jarrita, lamiak gure arbaso zaharren, gure jainkoen, gure patriarka guztien berri ematen hasi ziren. Kontatu zidaten arbaso horiek egun batean etorriko zirela gugana, herri honi ukitu bat ematera, behin betikoz salba zedin.
‎Arreta handiz entzuten zidan, eta atsegin handiz hartu zuen Jesukristo gu salbatzeko bidalia izatea, eta baita Jainkoari otoitz egiteko era ere, eta Hura zeruan zegoen arren, guri entzuteko gai izatea. Egun batean esan zidan gure Jainkoak eguzkitik harantzago entzuten bagintuen, Benamuckee baino handiagoa izan behar zuela nahitaez, bera ez baitzen oso urrun bizi eta halere ez baitzien entzuten, baldin eta bera bizi zen mendietara harekin hitz egitera joaten ez baziren. Galdegin nion ea inoiz joan zen harekin hitz egitera.
‎–esaten zion bizkarrean xafladaka?; zu bezalaxe egona naiz, neu ere! Nire emaztea, gaixo hura, hil zitzaidanean, landetan zehar joaten nintzen bakarrik egotearren, edozein zuhaitzen oinean etzaten nintzen, negar egiten nuen, gure Jainkoari dei egiten nion, ergelkeriak esaten nizkion; arbaztetan ikusten nituen satorrak bezala egon nahi izango nukeen sabelzola harrez josirik, lehertuta, alegia. Eta pentsatzen nuenean beste batzuk momentu horretan bertan beren emaztetxoekin zeudela elkarren kontra besarkadan loturik, nire makilaz lurrean egundoko danbatekoak jotzen nituen; ia ia eroturik bainengoen, ez nuen jan ere egiten; tabernara joatea pentsatze hutsak nazka ematen zidan, ez zenuke sinetsi ere egingo.
‎Ni, bikario saboiarraren Fede aitorpenaren eta 89.eko printzipio hilezkorren alde nago! Eta ez dut noski ametitzen gure Jainkoaren gizontxorik makila eskuan bere baratzean paseatzen dabilenik, bere lagunak balea sabeletan ostatatzen dituenik, garrasi bat boteaz hil eta hiru egunen buruan berpizten denik: gauza zentzugabeak beren baitan, eta, bestalde, fisikako lege guztien kontrakarrekoak zeharo; eta honek, bide batez, frogatzen dizu, apaizak betiere ezjakinkeria nabarmen batean murgildurik egon direla, eta herriak ere beraiekin batera hortxe hondoratzen saiatzen direla.
‎Zu ikusi ote zintuen galdetu nion, ezetz esan zidan, baina bi abere ikusi zituela ukuiluan, hortaz nik ateratzen dut ongi ari dela lanean. Hala hobe, haur maiteok, eta gure Jainkoak bidal diezazuela pentsa daitekeen zorion oro.
‎...rrek badaki zer atarramentu hartu genuen guk?, etxean gelditu ginen eta egunak zekarkigunari moldea hartzen ikasi genuen, armatan zebiltzanenganako izuari txalo egiten genion eta ihesi zihoazenen beldurrari adio, hala bizi izan ginen gu, orain batzuen eta gero besteen lagun ginela imintzio eginez, ez beza mesedez zirkin itsusi hori egin, gure portaera ez zaio berorri oso itxurosoa irudituko, baina gure Jainkoak ez digu bestelako entendimendurik eman.
2013
‎Nere aita eta anai maiteak, gu hola hiltzea naiko zuan gure jainko maiteak, zuei ere dicha on bat dizutela eman Virgiña gracias beteak.
‎Ez gurutze ta ez apaiz joan zan beste askoren antzera abertzalea ta bizkaitarra kristau zintzoa zan bera oraingo kristau berri auentzat gu erejeak bai gera gure Jainkoak artu dezala betiko atsedenera.
‎Minberea da gure Jainkoak bial dizun erasua, etzendun gelditzerikan uste ain bakar, seme gaxua!
‎Nola den ere hori haizu! [?] Gizonak gizon, gaichtaginak gaichtagin, bederen Jainkoak, gure Jainko onak ez kenduko gerla mundu huntarik behin bethikotz! Horra zer zautzuen heldu egun hits hautan gogora, eztea hala?
‎INES: Ba orduan, eskatu laguntza gure Jainko Jaunari. Eskatu indarrazoritxar honetatik ateratzeko eta aurrera egiteko.
‎(hukituta) Ez dakit? Baina sinistu nahi dut gure Jainkoak badakiela zergatik egiten duen egiten duena.
‎Zer arrazoiz atera dezakegu, har bat eta erle bat bezalako izaki hain arrazoi gabeak gure onerako lan egiten hain arduratsuak eta hainbesteko trebetasunaz ari direnak izan daitezkeenik, hartxo gaixoak bizia ahalegin horretan galtzeraino? Besterik esaten ez badizuet ere, zati baterako baduzue hemen, ene ahizpak, hausnartzeko, horretan gure Jainkoaren miragarriez eta jakinduriaz gogoeta egiteko aukera baituzue? (Barne Gaztelua, 5 Egoitzak, 2 kap. 2 zenb.).
‎Denak izugarri zoritxarreko sentitzen dira aipatutako arrazoiengatik. Horregatik, agindu ebanjelikoaren arabera, gure Jainkoari eskari hau eginez amaituko dut: Mitte Domine operiarios in menem team.
‎Edozein emakumek mirespena nahi du, gure Jainkoaren moduan.
2014
‎Alabaina segur izanez ezen heuskaldunak berze nazione guzien artean ez garela hain basa, non gure lengoajez ezin eza gut eta lauda dezagun gure Jainko Jauna... gogo egin nezan, neure ahal guziaren egitera, eta Jainkoak eman plazer ukan drautan guziaren borondate onez haren elizaren edifikazionetan enplegatzera (1571eko testamentu Berrian Joana Albretekoari eginiko aurkezpenean)
‎Katalina eta Margarita katolikoak dira eta gu biok protestanteak, eta berarekin izan nuen azken bileran garbi erantzun nion: " Nik eta nire semeak gure Jainkoa eta gure erlijioa alboratu baino nahiago dugu hil". Katalina bera da zu, Henrike, bere alabarekin ezkonarazteko interes gehien duena, baina uste dut, Henrike, bere helburu nagusia zu nigandik eta Jainkoarengandik banatzea besterik ez dela.
‎Ezinbestekoa da gure Jainkoaren garrantziaren neurriko eraikina egitea, eta ziur naiz munduko katoliko guztiek gustura parte hartuko dutela Elizaren eraikuntza gastuetan, Jesu Kristoren ohorezko obra handian partaide izango direlako. Hori da jende kristauaren artean induljentziak* saltzeko arrazoia.
‎ERRETORA: Gure Jainkoak holakorik ez du galdatzen. Erreparatu ba, behar duzu, Jainkoari eta gizoneri bainan aitorra, kofesioan dugu bakarrik zor, Jainkoaren ordainari.
gure jainko eta gure fededunen aurrean
‎" Jauna, zu armaden Jainkoa deitua zarena, geriza ezazu Frantzia, ez dezan gal, egina zaion gerla honetan, bere buruaren eta bere fedearen jabe egotea. Jauna, gure Jainkoa, zuti zaitez, eta ihes egin dezatela zure Elizaren alaba lehenari jazartzen zaizkion etsaiek". Kaperan ezin kabituak baitziren, atarian belauniko soldadu guziak, fededun eta sinesgogor, oro belaunikatuak apezpikuaren aitzinean, eskuak gurutzatuak, lurrerat so, buruak makur.
Gure Jainkoarekin hitz egiten.
‎Ba hau da gure Jainkoa, betierekotasunerako.
‎Eritasun bortitz batek ereman du polliki polliki. Gure Jainkoak har dezala Graxiana bere erresuman. Doluminik bizienak familia guziari.
2015
‎–Goian bego gure Jainkoaren babesean! –erantsi du Jakitunak zerura begiratu eta gurutzearena egin bitartean.
‎Horren guziaren berme hauxe izan zuten, hots, nihaur, alde bereko eta ideia bereko nintzen hau, ez nintzela hitzetan soilik gelditzen, baina bai egitez bestaldera iragaiten, Frantziako karguak bazterturik eta Espainiako Erregeen neholako eskaintzek erakarri gabe, nahiz eta gero aski laster Salamancara joan nintzen. Gure Jainko Jaun On eta Handiak berak badaki ene urrats horrek zer ospe eman zion Zesarri eta zer lasaitasun ekarri zien aipatu ditugun lagunei. (218 or.)
‎Etorriko da, Jauna, zure zuzentasuna agertuko den eta hura errukia bezain handia den erakutsiko den garaia. Begira, kristauok, har dezagun ongi gogoan, eta sekula ere ez ditugu ulertuko gure Jainko Jaunari zor dioguna eta haren errukiaren handia. Izan ere, haren zuzentasuna errukia bezain handia bada, ai ene!, ai ene!, zer zori izango dute betetzea eta beraiengan distira bizian agertzea merezi izan dauten haiek?
‎Ene Jainkoa, zenbateraino doakigun [bake hau] ikusten duzunez gero, egizu kristauek bilatu nahi dezatela, eta eman diezunei ez iezaiezu ken, zeure errukiagatik; izan ere, egiazko bakea ematen diezun arte, eta ezin amaitu den lekura eramaten dituzun arte, beti bizi behar da beldurrez. Egiazko bakea diot, ez hau ez dela egiazkoa uste dudalako, gu Jainkoagandik urrunduko bagina, lehenengo gerrara itzultzea gerta daitekeelako baizik.
‎...z komunikatzen zaien arima hauek (batez ere mesede hauetara iritsi ez direnek pentsa dezakete esango dudan hau, hauetaz gozatu badute eta Jainkoarenak badira, nik esango dudanaz konturatuko baitira) ziur egongo direla betiko gozatuko dutela Jainkoaz, eta ez dutela beren bekatuen beldur izan beharrik ezta haiengatik negar egin beharrik ere; eta engainu handia izango da oso, zenbat eta gehiago hartu gure Jainkoagandik, handiagoa izaten baita bekatuen samina. Eta nik uste dut, ezerk saminik ezin sor dezakeen lekuan egon gaitezen arte, ez dela kenduko samin hau.
‎6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎6 Hemen beste era batera da: gure Jainko onak begietako ezkatak kendu nahi dizkio eta ikus eta uler dezala egiten dion mesedearen zertxobait, era bitxi batean bada ere; eta egoitza hartan sartua dagoela, adimenezko ikuskariaz, egiaren irudipen antzera, Hirutasun guztiz Santua agertzen zaio aurrean, hiru pertsonak, lehenengo haren espiritura argitasun handi handiko hodei baten eran datorren su hartzearekin, eta pertsona desberdin ... Hemen komunikatzen zaizkio hiru Pertsonak, eta hitz egiten diote, eta Jaunak esandakotzat Ebanjelioak dakartzan hitz haiek aditzera ematen dizkiote:
‎Zer arrazoiz atera dezakegu, har bat eta erle bat bezalako izaki hain arrazoi gabeak gure onerako lan egiten hain arduratsuak eta hainbesteko trebetasunaz ari direnak izan daitezkeenik, hartxo gaixoak bizia ahalegin horretan galtzeraino? Besterik esaten ez badizuet ere, zati baterako baduzue hemen, ene ahizpak, hausnartzeko, horretan gure Jainkoaren miragarriez eta jakinduriaz gogoeta egiteko aukera baituzue. Bada, zer izango ote litzateke gauza guztien berezitasunen berri jakingo bagenu?
‎13 Beraz, ikusten duzue, ene ahizpak, gure Jainkoak hemen egiten duena, arima honek bere burua harentzakotzat ezagut dezan; Berak duena ematen du, hau da, beraren Semeak bizitza honetan izan zuena; ezin diezaguke egin mesede handiagorik. Nork nahi izango zuen bizitza honetatik irtetea hark baino gehiago?
‎Egia da, Jaunari zer zor diogun eta Hura nor den eta gu nor garen gogoan erabiltzetik arima borondatetsu bihurtzen dela eta irabazi handikoa dela, eta hasieretarako oso komenigarria; baina jakina, obedientzia eta lagun hurkoaren ona tartean ez direnean, esan nahi da. Bi gauza hauetako edozein gertatzen denean, denbora eskatzen dute guk Jainkoari emateko hain gogoko duguna, gure ustez Harekin bakarrean egotea eta ematen dizkigun dohainez gozatzea dena, alde batera uzteko. Hau uztea bi gauza hauetako batengatik, Hari atsegin ematea da eta Harengatik egitea, beraren ahoz esateko:
‎36 Lizentziaduna buruz oso argia da, eta argi ikusten zuen, berria zabaltzen hasiz gero, askoz ere gehiago kostako zitzaigula, edota ezin erosi izango genuela; eta horrela, arreta handia jarri zuen eta hitzetik hartu zuen elizgizona meza ondoren hara itzul zedin. Gu Jainkoari gomendatzera joan ginen, eta esan zidan: diru kontuekin gelditzen zara?
‎Izan bedi goretsia guztiagatik, hala baimentzen duenez gero, berorrek aintza handiagoa izan dezan komeni izango da. Oi, ene anderea, bai handiak direla gure Jainko handi honen erabakiak! Bizitza honetan izan dituen atsegin guztiak baino berorrek gehiago estimatuko dituen eguna etorriko da.
‎Nik diotsot, harekin harremana izan arren, ez naizela ohartu gizon honen balioaz. Bera zintzoa da nire begietan, eta guretzat Jainkoari eskatzen asmatu genuen baino hobea. Orain berorren agurgarritasunak eta guztiok egin behar duguna da Haren Maiestateari erregutzea eman diezagula prelatutzat.
‎Niri poz ematearren soilik etorri nahiko lukeela, baina gure Jainko handiak beste gauza bat agintzen zuela. Bera oso ziur zegoela, Granadan oso ongi egingo zirela gauzak eta Haren Maiestateak asko lagunduko zidala.
‎Gure Jaunaren aurrean erakutsi dute beren poza eta Hura goretsi dute; berorren jauntasunari atsegin izango zitzaiokeen ikusi balitu. Izan bedi beti goretsia, gutun hura idazteko bere burua behartzera eragin dion karitatea eman baitio berorren jauntasunari; eta deabruak hortik zetorren onura ikusten zuelako, gehiago saiatzen zen haren kontrako sua pizten; baina gutxi aurreratu du, gure Jainko ahalguztidunak nahi duena egin behar duelako.
‎Hala ere, hitz egiten ari naizen otoitz era honetan, ahalmen guztietan sortzen duen soseguagatik nik gelditasunezkoa deritzodan honetan, badirudi pertsonak oso bere gogara duela, baina batzuetan beste era batera sentitzen da, arima gozotasun honetan hain murgildua ez dagoenean; orain badirudi gizaki osoa sendotzen dela, barru eta kanpo, barne muinetan ukendu leun leuna emango baliote bezala, usain handi bat bezala, bat batean usain handia, ez gauza batena ezpada askorena? dagoen leku batera sartuko bagina bezala, eta ez dakigu zer den ezta non den ere usain hura, bakarrik gu guztion barnean sartzen zaigula; [3] honelakoa dirudi gure Jainkoaren maitasun guztiz leun honek: sartzen da ariman leuntasun handiaz, eta poztu eta asebete egiten du eta ezin du arimak ulertu ez nola ez nondik sartzen den ondasun hura.
gure Jainko hain handiak.
‎diot, bidezko zeregin batzuengatik edota era bateko edo besteko ondoezagatik egun batean edo batzuetan uztea ez baita ulertu behar besterik gabe emandakoa berriro hartzea denik. Asmoa sendo egon dadila, gure Jainkoa ez da hain milika: ez die begiratzen txikikeriei.
‎Beste min horrek, ordea, guztiz asaldatzen du, arima osoa nahasten du, oso mingarria da. Uste dut apaltasuna dugula guk pentsatzea nahi duela deabruak, eta ahal balu, bide batez, gu Jainkoaz mesfidatzera eramatea.
‎diot, bidezko zeregin batzuengatik edota era bateko edo besteko ondoezagatik egun batean edo batzuetan uztea ez baita ulertu behar besterik gabe emandakoa berriro hartzea denik. Asmoa sendo egon dadila, gure Jainkoa ez da hain milika: ez die begiratzen txikikeriei.
‎(?) Guztiz diot, bidezko zeregin batzuengatik edota era bateko edo besteko ondoezagatik egun batean edo batzuetan uztea ez baita ulertu behar besterik gabe emandakoa berriro hartzea denik. Asmoa sendo egon dadila, gure Jainkoa ez da hain milika: ez die begiratzen txikikeriei.
‎Euskalbar da gure jainko partikularra, ia egunero joaten natzaio galdezka zalantza existentzial batekin ez da txiste bat; gure existentzia kolektiboa hizkuntzaren iraupenarekin dago lotua erabat, baina baita gure existentzia intimoa ere: hiztegietan agertzen ez diren hitzak esaten ditut, eta horrek halako harrotasun bat ematen dit, eta aldi berean maila bereko arroztasun bat, eta oraintxe bertan ere hala etorri natzaio, larri, galdezka:
Gure Jainkoak!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 123 (0,81)
Gure 42 (0,28)
gu 11 (0,07)
guk 6 (0,04)
guretzat 3 (0,02)
Gure baitan 2 (0,01)
Gu 1 (0,01)
Guk 1 (0,01)
gurea 1 (0,01)
gureek 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 44 (0,29)
Booktegi 32 (0,21)
Karmel Argitaletxea 17 (0,11)
Alberdania 16 (0,11)
Open Data Euskadi 13 (0,09)
Labayru 10 (0,07)
Herria - Euskal astekaria 10 (0,07)
Pamiela 9 (0,06)
Berria 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Goenkale 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Maiatz liburuak 4 (0,03)
Jakin 3 (0,02)
UEU 3 (0,02)
Susa 3 (0,02)
Ikaselkar 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu jainko jaun 25 (0,16)
gu jainko ez 10 (0,07)
gu jainko eman 4 (0,03)
gu jainko handi 4 (0,03)
gu jainko bera 3 (0,02)
gu jainko ere 3 (0,02)
gu jainko on 3 (0,02)
gu jainko partikular 3 (0,02)
gu jainko zerbitzari 3 (0,02)
gu jainko ahalguztidun 2 (0,01)
gu jainko borondate 2 (0,01)
gu jainko eraman 2 (0,01)
gu jainko gomendatu 2 (0,01)
gu jainko gu 2 (0,01)
gu jainko hartu 2 (0,01)
gu jainko kontzeptu 2 (0,01)
gu jainko miragarri 2 (0,01)
gu jainko nahi 2 (0,01)
gu jainko ukan 2 (0,01)
gu jainko agerpen 1 (0,01)
gu jainko ahaltsu 1 (0,01)
gu jainko aita 1 (0,01)
gu jainko antropomorfiko 1 (0,01)
gu jainko argitasun 1 (0,01)
gu jainko arkeria 1 (0,01)
gu jainko armatu 1 (0,01)
gu jainko atsegin 1 (0,01)
gu jainko Baal 1 (0,01)
gu jainko babes 1 (0,01)
gu jainko beira 1 (0,01)
gu jainko bekatore 1 (0,01)
gu jainko berpiztu 1 (0,01)
gu jainko bidali 1 (0,01)
gu jainko borrokatu 1 (0,01)
gu jainko dei 1 (0,01)
gu jainko egin 1 (0,01)
gu jainko eguzki 1 (0,01)
gu jainko ekin 1 (0,01)
gu jainko errebelazio 1 (0,01)
gu jainko eskari 1 (0,01)
gu jainko eskatu 1 (0,01)
gu jainko euskaldun 1 (0,01)
gu jainko ezan 1 (0,01)
gu jainko fabore 1 (0,01)
gu jainko galdatu 1 (0,01)
gu jainko garaile 1 (0,01)
gu jainko garrantzi 1 (0,01)
gu jainko gizontxo 1 (0,01)
gu jainko gorputz 1 (0,01)
gu jainko grazia 1 (0,01)
gu jainko guzi 1 (0,01)
gu jainko hain 1 (0,01)
gu jainko hau 1 (0,01)
gu jainko hemen 1 (0,01)
gu jainko hitz 1 (0,01)
gu jainko holako 1 (0,01)
gu jainko hura 1 (0,01)
gu jainko Iban 1 (0,01)
gu jainko ideia 1 (0,01)
gu jainko iparraldeko 1 (0,01)
gu jainko irri 1 (0,01)
gu jainko irudi 1 (0,01)
gu jainko jainkosa 1 (0,01)
gu jainko kementsu 1 (0,01)
gu jainko lagundu 1 (0,01)
gu jainko lehentxoago 1 (0,01)
gu jainko leku 1 (0,01)
gu jainko lur 1 (0,01)
gu jainko maitasun 1 (0,01)
gu jainko maite 1 (0,01)
gu jainko mehatxu 1 (0,01)
gu jainko mekanizista 1 (0,01)
gu jainko mesfidatu 1 (0,01)
gu jainko modu 1 (0,01)
gu jainko mundu 1 (0,01)
gu jainko nola 1 (0,01)
gu jainko onartu 1 (0,01)
gu jainko presentzia 1 (0,01)
gu jainko promes 1 (0,01)
gu jainko sinetsi 1 (0,01)
gu jainko sortu 1 (0,01)
gu jainko txiki 1 (0,01)
gu jainko urrundu 1 (0,01)
gu jainko zahar 1 (0,01)
gu jainko zati 1 (0,01)
gu jainko zerbitzu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia