Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 143

2000
‎Desagertu dira gure aurretik. Urtean behin, edota bi urtez behin, etortzen zaizkigu, Errege Magoak bailiran, eta inguratzen dira gureganaino hau eta bestea eskainiz, hau eta bestea esplikatuz, ustez egia dena hobe apainduz eta gezurra dena itxuraldatuz, eta niri Iris Murdoch idazlearen aipamen hura datorkit gogora: " Isiltasun eta ausentziaren duintasunaren ondoren, hitzaren arrunkeria".
‎Koma egoeran sartzen dagoen gaixo bati oxigenoa eskaintzea bezala; guri honen ondoren su etenaren zaporea duen perfusio bat gehituko zitzaiolarik berandukeago.
‎–< Politikarik> ezak hondatu gaitu euskaldunok, hain zuzen. Euzkadi sortzen jakinez dugulako gaude gure huntan. Ez gaitu galdu, hitz batez, < politika> ren gehiegiaketa < soberaniak>, ezak eta eskasiak baizik!
‎zergatik ez dute militantzia hori serio islatzen? Inor ez da gauza izan mundu txiki gure honetan pistola hartu duten emakumeak leial eta fier azaltzen. Herri honek ez du bere kontalaria aurkitu.
2001
‎Oinarrizko maila deitu diogu guk honi. Eta kontzeptu honek antz handia duaspaldiko, atalase maila?
‎Nekerik gabe ager daiteke zer nahi izan zuen Larramendik euskarari, euskara idatziari, buruz. Euskarak burua jasoko bazuen, bere lagunak idatzi zuen bezala, premiazko iruditzen zitzaion, gure alde honetan batez ere, artean ez bezalako euskal prosa erabiltzea: garbiagoa, jatorragoa, apainagoa.
‎Bide horrek ere badu, haatik, bere" koxka". Mundurik onena hautatu omen zuen Jainkoak, Leibnizek zioenez, gure hau sortzekoan; ez, ordea, erabat onena, baizik eta inter possibilia onena, izan zitekeen mundurik onen hori mundu zelarik eta ez hutsik gabeko, Jainkoaren beraren pare. Hutsez eta makurrez betea sortu zuen, bada, baina ahal zitekeen neurrian hutsik eta makurrik gutxien zituena, halaz ere.
2003
‎Ondotxo dakite batzuek nola besteek une honetan Estatu Batuek gure alde honetan duten baza sendo bakarra Britainia Handia dela; eta gainerako guztian, lekuan lekuko agintari (txo) en gutizia. Ez dago bereziki inor aipatu beharrik.
‎Hitz hain dira erabiliak enpresa alorrean non beraien ezean enpresagintzako hainbat kontzeptu ezin izango lirateke enpresa elkarrizketetan adierazi. Buffer hitzak zentzu desberdinak ditu hiztegian eta guk hau kontuan hartuko dugu: talken kontrako motelgailua.
‎Kontraesanaren seme alaba gara; zalantzaren kume; konzesibaren morroi. Epelen upel da gure hau.
‎Gugaitik ez zenduke estutu behar, guretzako hau dana arrunta baino arruntagoa da eta. Badakizu, ni gaztetarik etorri naz hona eta berak be ez dauka ezelako arazorik, baina aituten deutsut.
Gure honetan 35 edo 40 urtez beherakoek beren gurasoekin konektatzen dute.
2004
‎Hizkuntzaren aldetik lau eginkizun nagusi ikusi uste ditut nik gure honetan:
‎" Politikarik" ezak hondatu gaitu euskaldunok, hain zuzen. Euzkadi sortzen jakin ez dugulako gaude gure huntan. Ez gaitu galdu hitz batez," politika" ren gehiegiak eta" soberaniak", ezak eta eskasiak baizik!
‎Itzai begiratu ezkero, besterik ematen du: esan egiten dugu danok eta batasuna billatu bear dala, gure ontan deus onik egiterik ez daukagula, eta abar. Baña egin, ez dugu ezer sendorik egiten egiazko batasun orren alde.
‎Gaur, gure huntan, erderaz ez dakien euskaldunak eta frantseseraz ez dakien bretoiñak, ez dira" konplejo" baten jopu; egia objetibo baten ikusle argi baizik. Berdin ere erromatarrei buruz, eta latiñerari buruz, akitaniarrak, tartesiarrak eta gaiñerakoak.
‎–Ez dago gauza gutxi konpontzeko gure honetan. Eta jendea faltan.
‎–Kontu handiz ibili behar izan dugu –adierazi zuen Einsteinek– horrelakorik ez ekartzeko gure honetara. Tellerrek, eta Tellerren moduan askok, Estatu arrazoia dute errege.
2005
‎Prostatako gaitzak izan ezik, gizonezkoaren patologia eta hauen sintoma gutxi hartu dituzte aintzat gizasemeek (nahiz nozituko dituztenak beraiek izan); beraz, ohiko kontua da espezialistari gure honetan, urologoari egin beharreko kontsulta beldurgarria nahi baino gehiago geroratzen da, hots, molestiak egoera kritikora iritsitakoan egiten du gizonezko pazienteak.
‎Nolanahi, autore batzuek gas trukeari kanpo arnasketa esaten diote, eta arnasketari barne arnasketa edo arnasketa zelularra. Izenak izen, gure honetan gas trukeari buruz mintzatuko gara soil soilik.
2006
‎Gas naturalaz (konprimitua, gure honi dagokionez) ari garela, honek ere eragiten du emisio kutsagarriak eta hotsak biziki murriztea.
2007
‎Tresnatasunaren irudi hori onartuta ere, alegia, hizkuntzaren eginkizuna ez litzateke jardun mekanikoaren izaerakoa izango. Zereneta, oker ez bagaude behintzat, prozesu sozialetan, eta gure hau prozesu soziolinguistikoa da ezer izatekotan, bitartekoaren zeregina ez da jardun mekaniko hutsaduen betekizuna, helburua bera determinatzen duen langintza baizik. Kasu honetan, kulturaren izaera determinatzen duena oroz gain euskara bera da, euskarabitartekariak kultura helburuaren izaera gainerako kulturetatik, espainoletik etafrantsesetik, hain zuen bereizi egiten duelako.
‎Hori bidezko iruditzen zait. Ez zait hain bidezko iruditzen, ordea, Euskal Herri gure honetan maiz gertatzen dena, alegia: aitortu gabe, historia liburuak bailiran saiakera politikoak sal  tzea, historiaz baliatzen baitira zein bere proiektua sustatzeko.
2008
‎Bai, eta ez dugu esan, baina esan behar dugu guretzako hau ez dela gure arlo nagusia. Oskorrirentzako garrantzitsuenak dira sortzen dituen kantu berriak eta modernoak, gure sentimendu eta espiritua adierazten dutenak.
‎Baina batzuetan tokatzen da. Hori izan da guretzat hau. Armairu bat irekitzea eta han perla batzuk topatzea.
‎(Egia esan, eromena eta heriotza ez dabiltza oso aparte zenbait hizkuntzatan. Gure honetan bertan badirudi eroa ez dela" hila" besterik).
‎[Harrimenetik.] Hizkuntza gure honetaz aditu zuhur eutsiek esan izan dute" harrigarria" omen dela nolaz iraun duen gaurdaino. Eta nik diot harrimen errealista itsusi bat dela hori, ez haur batena edo herri jendearena.
2009
‎Olatuak bata bestearen atzetik etorri dira, edo bata bestearen kontra, hobe esanda, apar oparoa sortuz. Planetaren gure alde honetan hirugarren olatuaren gailurrean geunden bitartean, gainera, beste herrialde batzuetan lehenengo olatuetako lorpenak bozka eskubidea, kasu oraindik eskuratzeke zituzten. Horrez gain emakume beltzak, latinoak, islamiarrak eta lesbianak beren ikuspuntua errebindikatzera sartu ziren, sekulako zalaparta sortuz.
‎Egan eko eta Elorri ko testuak ez dira guztiz berdinak; baina aldaketak ez dira esanguratsuak gure honetarako; Elorri koa hartuko dugu hemen gidatzat.
‎Begira dezala berak interneten, edo horoskopoan nahiago badik. Guk hau gainetik kendu behar diagu.
Guretzat hau lortzea obsesio bat bihurtu zen, helburua musika anplifikatuaren etxean bizi diren familia desberdinak jasotzen zituen identitate aglutinatzailea aurkitzea zen.
Gure hau Euskal bada, baldinbaitere!, batzuen batzuok euskaldun gaudelako; eta (barka, ene ba!) Herria ere bada, izan nahi dugulako, batzuen batzuok bederen; ez kastillano eta frantses bezainbeste, onean, baina bai bezainbateko, munduan. Zer nor dira, gero, deabru ostiok, oilo demokrata bustiok, auzo herritar malapartatu guztiok, amorru orroz gure borondatea ukatzeko, gure izana deuseztatzeko, gure izena ere legez kanpo uzteko?
‎beti betirako izango ote ditugu, bada, gure artean, torturatuen zauri gorri odola izozten duten hauek? Hitzik ere trukatu nahi ez bada, badu gure honek erremediorik...?
2010
‎Astero legez, hona hemen Euskal Herrian egongo diren kontzertu garrantzitsuenen errepasoa. Estilo orotariko musika eta ospe handidun kantariak pasatuko dira guretik honetan.
‎Gaur erakutsiko diat eginalean, gure izkuntza leuna dela, eze dagola, sasi iakintsu orrek uste baño geiagorako gai ditekela. (?) Zer esango luke euskaldun erdelzale orrek, nik esanen banio nongonaiko izkuntzara baino gure ontara obeki itzuli ditezkela Iliada eta Odisea??; banekien, azkenik, Orixek berak ere sariren bat irabazia zuela, Kixoteren 9 atalaren itzulpenagatik; euskal mundua, beraz, ez zegoen lotan, zuk aditzera eman zenidàn auzian, baina nola, alde batetik, ez nuen gai hura behar bezala menderatzen, eta nola, bestetik, zure erasoaren bat batekotasunak ezustean harrapatu ninduen, halaxe geratu nintzen z...
‎Esan genien: ? Guk hau sinatzen dugu??. Mahaian kolpea eman du ukabilarekin Otegik, dokumentu bati zigilua jarriko balio bezala.
‎Hain zuzen ere Aita Gurea honen kariaz, eztabaida luze eta mamitsua zabaldu zen Sustatu atarian. Patxi Huarte marrazkilariak idatzitako artikulua harriduratik jaio zen, nola ote zen posible ostraka batean agertzen den testua (GIIVRII ATA SVTAN SIIR. A ANA, SAN TV ISAN BII TI SIIVRII ISIINA IITOR).
‎Baina sei diziplinetatik bostek esaten baldin badizute akats asko dituela, ez bakarra, orduan? Egia da bakarrik euskararen historiaren liburuarekin, horrekin bakarrik, jada esan behar dela honek ez duela balio, baina gu azkenak ginen, lanean lehenak izan arren, guri hau ez zitzaigun inoiz iritsi behar. Bertako arkeologoek salatu behar zuten!?.
‎Aditzera emago dizuet Aguinte onec esaten diguna: GU honek salatzen du dizuet hori ez dela autorea, baizik eta sermoilaria esatari den aldetik.
‎Esataria bera ere talde honetako kidea da, eta erdibana dituzte zenbait kontu taldekideok. Horrela, GU= ZU/ ZUEK+ NI. GU honi kontsentsuzkoa ere esan geniezaioke: kristauen (ar) taldea biltzea lortzen du:
‎Binarismo hori, hala ere, ezkutuan gordetzen da edo behitzat gutxitan azaltzen da sermoietan. Batzuetan, GU hau dispositibo ideologiko batekin irmoturik dator, talde mitiko erlijioso bati dagokion historia eta genealogiaren sakontasuna duena: Salbazioaren historia:
‎kantuan ere berdin berdin dator. Gure honetan antzerako zerbait ikusten dugu: gazterik eztakizün xurit bilhua.
‎Postreekin batera esan zidan, kafeak eskatu aurretik: " Gure hau utzi egin behar dugula uste dut, bion onagatik".
‎Gaur erakutsiko diat eginalean, gure izkuntza leuna dela, eze dagola, sasi iakintsu orrek uste baño geiagorako gai ditekela. (...) Zer esango luke euskaldun erdelzale orrek, nik esanen banio nongonaiko izkuntzara baino gure ontara obeki itzuli ditezkela Iliada eta Odisea?"; banekien, azkenik, Orixek berak ere sariren bat irabazia zuela, Kixoteren 9 atalaren itzulpenagatik; euskal mundua, beraz, ez zegoen lotan, zuk aditzera eman zenidàn auzian, baina nola, alde batetik, ez nuen gai hura behar bezala menderatzen, eta nola, bestetik, zure erasoaren bat batekotasunak ezustean harrapatu ninduen, halaxe geratu nint...
2011
‎Errealitatea fikzio konpartitu bat baino ez da. Gu hau eta hura gara, handik gatoz eta hara goaz. Imaginario konpartiturik gabe ez dago ez komunitaterik, ez talderik, ez bikoterik, ez norbanako kabalik.
‎Primavera Soundeko kronikak Boligrafo Gorrian, Iban Zalduaren Biodiskografiak liburuaren aurkezpena, Family gora Family behera ttakunetan, ezker abertzaleko zenbaiti kritikak... Baiki, Jose Luisek ongi gaztigatuta etxeko kontuetara itzultzeko garaia dela erabaki dut; euskal identitateari, Gu honen indartzeari, ekarpentxo zintzo eta leiala egitekoa.
Guretzat hau izan da burututako lan emonkorrenetariko bat; alde batetik, zuen laguntza eta partaidetza izan dogulako, eta zuok egin dozuelako, eta bestetik, betiko edo luzarorako iraungo dauen lana izango dalako.
‎–Herrialde bakoitzak badizu bere kolorea, segitzen zuen haurrak?. Gure hau berde den bezala badirade beltzak, xuriak eta gorriak, ez dea hala?
‎Etiketa jarriz gero, jakingo nuen, baina? Guretzat hau soportea izan da, lur azaletik ibiltzeko aukera, askotan basamortua, hondarra, hautsa, asfalto beltza ere bai.
‎–Liburua eskuan esan nion D. Eutikiri: guk hau erraz erraz antolatu genezake. Korua hemen daukagu (benetan, korua ederra zen).
‎Erreala bertan da, denek ikusten dute, diskurtso eta praktika ideologikoak kutsatu barik, eta hala eta guztiz ere, denek egiten dute ez ikusiarena. Gure honetan, ondo ohituta egonda ere, Errealean diren antagonismoa, subordinazioa eta gatazka ikusi arren, bestela ulertzen ditugu: Ideologiaren hitzen bidez. Beraz, Erreala den sinbolizazioz landakoa kontrakarreko praktika ideologikoek irakatsiko digute, ez ikusten, baizik eta ulertzen.
2012
‎Euskararen kasua EAEn – Iñigo Fernández Ostolaza gutxituek hizkuntza hegemoniko edo normalizatuek baino eraginkortasun handiagoa eskaintzen dutela. Hori horrela zergatik izan litekeen zehatz mehatz jakiteko, ikerketa gehiagoren beharra egon daiteke, baina gure honetan honako zantzu hauek behintzat agertu zaizkigu: a) Pertsuasio prozesuan eraginkortasuna handitzen laguntzen dute, itxura guztien arabera, euskararen eta haren inguruko zenbait gorabeherek:
‎Eta lan eremu horretan kokatu nahi dugu hizkuntza gutxituen eta, zehatzago esanda, euskararen pertsuasio eraginkortasunaren inguruko ikerketa hau. Euskararen kasua da gertuen daukaguna eta hobekien ezagutzen duguna, eta haren inguruko ikerketa da gure hau, baina egoera antzekoan egon daitezkeen beste hizkuntza gutxituei ere ekarpenen bat egiteko asmoz dihardugu hemen.
‎Haiek esentzia arbuiatzen zuten tokian (erridikulua egiten zutela ohartu baitziren), orain ghost writer progreagoren batek identitatea ukatzeraino progresatu du. Ez du asko ematen, atzo esentzialismoaren kritikoak esentzialismoarenaz baino, gure hau informatuagoa dabilenik identitateari buruzko egungo literatura ez soziologiko eta ez filosofikoaz. Ukatu nahi duena ukatu nahi eta, doinu berri bateko terminologia hautatzen hasita, nekez hauta zezakeen moldegabeagoa?
‎Eta hori, gizartekiokgaren neurrian, gutasunetik egiten dugunez, hau da, gure espazialitatea eraikitzeazeregin kolektibo gisa ulertzen dugu?, gure lurra edo gure lurraldea definitzerajotzen dugu. Etengabeko behargintza horretan gizartekion historian ezagutu ditugunkultura eta zibilizazio askotan lurralde eman batean bizi diren beste espeziekin etalurrarekin berarekin harreman (gutxi gorabehera) harmoniatsu eta jasangarriakartikulatzeko gauza izan gara (eta gara hau, gu hau, oso oso sinbolikoa da, gu, gizaespeziea historian zehar) eta beste kultura eta zibilizazio askotan oso harreman (gutxi gorabehera) harrapari eta suntsitzaileak eratu ditugu. Era berean, gurearteko harremanak antolatzean, gure sen hierarkiko eta lehiakorrak antolamendupolitiko, ekonomiko eta kultural autoritario, ez zuzen eta areago genozidak ezartzerabultzatu gaitu, eta gure sen kooperatibo eta elkarren laguntzaileak antolamendudemokratiko, zuzen eta askeak eratzera eraman gaitu (azken esaldi honetan, bistanda pare bat gutxi gorabehera ipini behar nuela, parentesi artean, aurrekoan bezala, irakurle azkarra konturatu den moduan).
‎Eta hori, gizartekiokgaren neurrian, gutasunetik egiten dugunez, hau da, gure espazialitatea eraikitzeazeregin kolektibo gisa ulertzen dugu?, gure lurra edo gure lurraldea definitzerajotzen dugu. Etengabeko behargintza horretan gizartekion historian ezagutu ditugunkultura eta zibilizazio askotan lurralde eman batean bizi diren beste espeziekin etalurrarekin berarekin harreman (gutxi gorabehera) harmoniatsu eta jasangarriakartikulatzeko gauza izan gara (eta gara hau, gu hau, oso oso sinbolikoa da, gu, gizaespeziea historian zehar) eta beste kultura eta zibilizazio askotan oso harreman (gutxi gorabehera) harrapari eta suntsitzaileak eratu ditugu. Era berean, gurearteko harremanak antolatzean, gure sen hierarkiko eta lehiakorrak antolamendupolitiko, ekonomiko eta kultural autoritario, ez zuzen eta areago genozidak ezartzerabultzatu gaitu, eta gure sen kooperatibo eta elkarren laguntzaileak antolamendudemokratiko, zuzen eta askeak eratzera eraman gaitu (azken esaldi honetan, bistanda pare bat gutxi gorabehera ipini behar nuela, parentesi artean, aurrekoan bezala, irakurle azkarra konturatu den moduan).
2013
‎Konponketa hauek egiteko bi urteko atzerapena daramatela dio" kudeaketa faltagatik". Okendon konponketakOkendoko aparkalekuei dagokionez," Bilduk hauetan lan batzuk burutu behar direla esan du baina guk udal teknikariei galdetu eta adierazi digute lanak ez direla beharrezkoak". Atzerapena Bilduk eragiten duela salatu du Zaballosek hain zuzen" gure ustez udal gobernuak ez daki zer egin Udaletxe berriarekin, ez dauka proiekturik, liburutegiaren parte bat bertara eramatea pentsatzen ari da eta gu honen aurka gaude. Udaletxe berriak zerbitzu administratiboak eskaini behar dituela uste dugu". Azkenik, Bilduk publiko egindako oharraren harira" pozten gaitu ikustea behingoz onartzen dutela EAJ eta Plataforma Bildurekin batera ari direla" ontzia gidatzen"".
‎Horregatik, adierazpena abiapuntutzat hartuta, bestelako elkarlan motak eta esperientzien trukea bultzatu nahi ditugu. Guretzat hau ez baita bidearen amaiera, gerturatze eta konpromisozko prozesu baten hastapena baino. Zergatik eskatu duzue Latinoamerikako presidente ohien babesa?
‎Gelditu ere, gure ikastolumeak, erdaraz ikasten duten ikasleek dituzten aurrerakuntzen ondoan, eskas gelditzen zaizkigu hiztegi alorrean. Urritasun honi nolabaiteko irtenbidea eman nahian kaleratzen dugu gure hau ikasle irakasleentzat baliabide izango den ustetan.
‎—Urrumiako zaharrak etxetik botatzen ari diren bitartean, nor bere etxeko goseteaz eta zein antzinako liskarrez kezkatuta gabiltza. A zer ikuskizuna gure hau, alajaina! Baina non daude eta zertan aritu dira orain arte herriko agintariak?
‎– Zuk ez nauzu behar. Gure hau uzten badugu...
2014
‎Bestalde, ez dago egun gehiagotan irekitzeko ezta ordutegiak luzatzeko beharrizanik, kontsumitzaileek dagoeneko erosketak egin ahal izateko ordutegi zabala bait dute eta hemengo ohiturekin bat datozelako. Era berean, alde batzuetatik (Bilboko alkatetza kasu) turismoa areagotu eta honek utzitako mozkinak handituko direla ere entzun izan dugu, guk hau erabat gezurtatu nahi dugu datuek erakusten baitigute gurera etortzen den turismoa ez datorrela erosketak egiteko asmoarekin eta aitzakiatzat erabiltzen diren egun puntual batzuk (beste helburu batzuekin datozen Basket eko mundialeko zaleen kasuak adibidez) ezin dituzte langileon eskubideak baldintzatu.
‎Hau erokeria litzake. Are larriagoa, gainera, gure huntan bezala hizkuntza oso horren hiztunak milloi bat ere ez diralarik.
Gureek hau aurkitu zuten
2015
‎–Ez dut Jainkoarengan sinesten, bai, ordea, kanpaietan?). Ofizio ohia ote gure hau, XX. mendeko ikuspegi humanistaren jarraitzaileei dagokienez. Lokatzetan bezala, XX. mendean geratuko gara agian zenbait, betiko:
‎Ez dea egiazki gure hau zerbitzurik ederrena, funtsean zuek estimatzen duzuena, irakurleak, froga ainitz emanez: gure arbasoen mintzaira eta kulturaren maitatzea, zaintzea, laguntza ofizialik kasik gabe, gostaia gosta!
‎Bada, bertan sartzeaz hainbesteko irabazia egonik, egoki izango da Jaunak hain naturaz gaindiko gauzak eman ez dizkienak itxaropenik gabe geratzen direlako irudia ez agertzea; izan ere, benetako bat egitea ongi irits daiteke, gure Jaunaren laguntzaz, gu lortzen saiatzen bagara, geure borondaterik ez izanez Jainkoaren borondatearekin lotua izan ezik. Oi, zenbat kasu izango diren, guk hau esan eta besterik ez dugula nahi irudituko zaigunekoak eta egia honengatik hilko ginenekoak, ustez esana dudanez! Bada, nik esaten dizuet, eta behin eta berriro esango dut, hori hala denean, lortu duzuela Jaunaren mesede hau, eta ez izan inolako goserik esanda geratu den gozotasunezko beste bat egite horrenik; izan ere, horrek bere baliorik handiena orain diodan honetatik datorrelako hartzen du eta esandako horretara ezin delako iritsi gure borondatea Jainkoarenaren mende ezarritako bat egite ziur ziurra ez bada.
Guk hau online jarri eta gutxira, EgungoTestuen Corpusa aurkeztu zen, 200 milioi hitzekoa.
‎munduaren, historiaren, bere herriaren, bere buruaren interpretazio fragmentuak elkarjosirik, mugimendu sozialak elkarloturik nahi lituzkeen moduan. Eta gure hau bera Sarrionandiaren interpretazioen interpretazio saioa baizik ez da.
‎Eragilea beti izaten da eragindakoaren garaikide eta bizikidea. Beste kontu bat da nola heldu den gure honetara, eta kontu horrek, egia esan, asko esango digu eragin eta determinazio horretaz.
2016
‎«Pentsatzen dugu lege horri aurre egiteko modurik onena dela desobeditzea. Guk hau onartuko bagenu, atea irekiko genuke. Kazetariok ezin dugu barneratu hau normala balitz bezala», azaldu du Lopezen lankide Lander Arbelaitzek.Muruak, Munarrizek eta Arbelaitzek bezala, komunikazioaren alorreko hainbat profesionalek parte hartu zuten atzo Donostian eginiko elkarretaratzean; besteak beste, han izan ziren Martxelo Otamendi BERRIAko zuzendaria eta Estitxu Eizagirre Argia koa, Gara ko kazetari Mertxe Aizpurua, Alberto Barandiaran Hekimeneko zuzendaria, Danele Sarriugarte idazle eta kazetaria eta Gari Garaialde argazkilaria.
‎Bidezkoa da, arrazoin da hala izan dedin. Zeren eta zaharrei esker baikera gure huntan. Ez da dudarik.
‎Bidezkoa da, arrazoin da hala izan dedin. Zeren eta zaharrei esker baikera gure huntan. Ez da dudarik.
‎Hamabikoa eta kolore bixi bixikoa. Zenbatean despatxatuko genuke guk hau, maitea (maiterik banu). Ajeak aje, hilekoak hileko, migrainak migraina, neke kosmikoak neke kosmiko, hezurretako herdoilak hezurretako herdoil..., bizpahiru egunetan bai (beren gauekin, jakina).
‎Lehen ere esana dugu, badirela zenbait ekintza, eguneroko bizimoduan guztiz arruntak eta hala ere literatur lanetan inoiz agertzen ez direnak; komun barruko zereginez ari ginen, zehatzago esanda gure gorputz barruko soberakinen hustuketaz, baina bada eguneroko bizitzako beste ekintza mota bat ere, aurreko horiek bezain ezkutu eta ia ia madarikatua literaturari dagokionez, komunean egin litekeena, edo ohean, edo beste edozein bazterretan, normalki bakarka gauzatu ohi dena, bakardadeko lagunen mamuez inguratuta: masturbazioaz ari gara, ez hitza eta ez ekintza ez baitira liburuetan usu agertu ohi, are gutxiago emakumezkoena, istorio pornografikoa ez bada behintzat; gure hau ezin esan pornografikoa denik, ez da erotikoa izatera ere iristen, banaketa horiek kontzientzia txurien eskrupuluak lasaitzeko baizik ez diren arren; ez da erotikoa baina ez dugu isilduko zer ari den egiten Alsina bainuan, urteek eta praktika jarraituak ematen dituzten lasaitasun, trebezia eta segurtasunarekin, bere gorputzean barrena elektrizitate txinpartak piztuz estreina eta baretasun uhi... Gizonekiko beldurra, masturbazioaren babesera jotzea, lehen ia ezer ez genekien eta orain berriz ia gehiegi eta guzti emakume honen bizitzaz, are alderdi intimoenez ere; orain baten batek eska liezaguke mamu horietan sakontzeko, beste sexuarekiko harreman zuzenerako zailtasun horretan aztarrika jarraitzeko, baina liburu erotikoa ez den bezala ez dugu nobela psikologikoa egin nahi ere; hortaz, arazoaren aipamen hutsarekin konformatu behar, baldin eta arazo deitzerik badago, izan liteke aukera pertsonala ere, nork bere bizimodua nahi duen eran antolatzeko askatasuna behar baitu, are gehiago aukeren eta askatasunen herria omen diren Estatu Batuetan.
‎Euskaldunon komunitatearena eta erdal komunitatearena. Guk honen eskubide demokratikoak defendatzera konprometitu behar genukeen bezala. Gaurko Euskal Herrian bizi garen hiru milioi pertsonen betebehar demokratikoa bihurtu behar dugu euskaldunon komunitateari ziurtatzea gure lurrean euskaraz eroso bizi ahal izateko dugun eskubidea, Iparraldean, Nafarroa Garaian eta EAEn, guztietan ere gutxienez erdal komunitatea bizi den bezain eroso, zeinen eskubideak horren zintzo gordetzen ditugun denon artean iure eta facto.
‎Remigia Etxarren, Ignazia Pradere, Bizenta Mogel, Julene Azpeitia, Julie Adrienne Karrikaburu, Robustiana Mujika, Bustintza ahizpak, Madeleine Jauregiberri, Katalina Eleizegi, Katalina Erauso, Maria Maeztu, Juana Ines Asbaje, Nafarroako Margarita eta Joana erreginak, Sorne Unzueta, Pantzeska Astibia, Aña Urruthi, Balendiñe Albizu, Faustina Villaverde, Tomasa Lauzurika, Marguerite Brunet, Rufina Azkue, Joakina Garaialde, Rita Errezola, Josepa Martiarena, Florentina Loitegi, Jule Gabilondo, Perpetua Saragueta, Kapitolina Bustintze, Frantziska Sarasate... Segida horrek bukaera izan zuen, ez ordea txirikordatzeko gai zitezkeen gaineko aipuak ahiturik zeudelako, ezpada, bazterketaren gauzatze modua bazterketa bera zela oharturik, berdintasunezko ereduari azpi sail batek mesede mardulik egiten ez ziolako ziurtasuna baitugu; eta horretan gaudela, azpi sailik gabe ere, emaztekiek, gizonezkoek bezala, bere lekua badute, izan, gure honetan.
‎Bada euskal literaturan uste ohi dena baino emankorragoa den atala, bidaietako testuei dagokiena hain zuzen ere; gure honetan Duqc, Joannategi edota Anabitarteren liburuak aipatuak ditugu honezkero, alabaina genero horri letxezkiokeen beste zenbait idazki badira aipagai, besteak beste, Bilbao marinelarenak edota Olabarri misiolariarenak.
‎Beraz testu ez hain ilun honen interpretapena egiten jardun lehena Ange Jacques Marie de la Chabeaussiere izan genuen, Parisen 1755.eko abuztuaren 6an sortu eta ber hirian 1823.eko urriaren 22an zendu zena. Euskal Herria sobera ongi ezagutzen zuen norbait bazen honako gure hau, beste bidaiari bat besterik ez baitzen. Olerkariaz gainera, mineralogaria ere bazen, eta horren kariaz Baigorriko meatzategietako zuzendari jardun zuen.
‎P asa dira jada Durangokoaren urrinak, eta hartan estreinakoz agertzeko karrikaratu ez bazen ere, gure honetatik bertaratu abondo nafarrek lapurtar eta zuberotar hainbatek, akaso, ere bailiburu azokan ikusiko zuen lehenbizikoz. Izan ere, aurtengoan agertu baita Esteban Antxustegiren Luis de Eleizalde:
‎Adibideak ausarki aipa litezke. Hortxe dugu, esate baterako, gure honetan aipatua dugun Esarte Jaimerena apaiz iruritarra. Julien Laplaceren hutsunea ere tamalgarria da.
‎Laspel berezi horien zerrendan eman ginuen beraz gure hau," makron" deitu ginuena, ahoan bilorik gabe. Alabainan, hitz greko horrek erran nahi du" handia".
‎Otsagabia kantorea! " Hilarrietan loreak goizalderako zimeldu", bai bena beste behin, gure honetan zauria... lili! Etsipenaren hume haatik borrokarako deia eta ez besoak kurutxe ñagi egoitekoa.
‎Bainan katalan abertzaleen artean ezin adostua gertatzen da orain, bereziki CUPekoek (erradikalak) ez dutela onartzen Artur Mas moderatua izan dadin horgo lehendakari. Egia erran, guk hau dena hemendik jujatzea zaila da, zeren gauzeri hurbilagotik behatu behar da iritzi argi eta seguru bat ukaiteko. Denen gainetik ikusten da halere politika joko guziaren gainetik katalan jende andana handia deliberatua dela oraino independentziaren ibilbidea den bezala ere aitzina eremateko.
‎Emakumeenganako indarkeriaren kontra egoteko modua ez da neutroa. Guk hau dena aldatu nahi dugu eta bide horretan lanean ari gara. Horregatik edozein ekintzarekin ados egotea ez zaigu nahikoa iruditzen.
2017
‎guk bidea egin genuen, eta bagenituen beste lagun batzuk hori aprobetxatu zezaketenak… Baina ez genien esan," hau dut, nahi duzu aprobetxatu?". Esan genien," guk hau egin dugu, hemen duzu mahaia, mailua, iltzeak, etorri eta egin zuk zeuk".
‎Eta ikusten dudalako belaunaldi horrengan eta Maialenengan transmisio sena beste behin. Aurreko belaunaldietatik eta neurri batean beharbada geuregandik jasotako testigu hori hartu eta esatea" orain guk honekin egin dugu guri ateratzen zaiguna, eta hurrengoentzat beste koska bat jarri."
‎Arreta errefuxiatuengan eta haiekin lanean ari diren elkarteengan jartzea nahi dugu. Guri hau pasatu zaigu, bai, baina konpondu da. Haien arazoek, ordea, hor jarraitzen dute eta jarraituko dute, inork konponbiderik jarri ezean.Une gogorrak izan direla esan duzu, baina gozotik ere izan duzue azken egunetan.
‎Ez naiz horrenbestera iritsi oraindik, badakizu ailegatu berri naizena, eta bertakoek harrera ona eta txera goxoak egin badizkidate ere, euren bihotzak zabaltzerako denbora dute. Ia ia esan liteke, eta badakit zuk behintzat ez didazula erkaketa hau txartzat hartuko, zure irri gaixto hori egiteko eskubidea baduzun arren noski, esan litekeela diot, aldeak alde, bi maitaleren arteko hartu emanen antzekoa dela gure hau. Aurrena begiz jo, aurpegi garbia elkarri ezagutu, soin atalen higidurei erreparatu, solas alferretan luzatu, batak bestearen isilaldiak konprenitu, maitatu, eta gero hasiko dira elkar biluzten, azkenean gorputz eta arima bat egiteko.
‎Hala moduzko zer edo zer da eta denen nahasketa; biren artean bata guztiz ahul eta babesgabe denean eta bestea berriz erabat garai eta ahaltsu, maitasun eta gorrotoaren erdibideko egoera sor liteke, menpekoak gainekoari herra bizia izanik ere haren premia baitu erabat, eta halaber nagusiak, azpikoa behar du hain zuzen ere nagusi dela erakusteko. Alabaina, gure arteko hau askoz gauza nahasiago eta ilunagoa duzu, izan ere, hartaz zenbat eta gogoeta gehiago egin, orduan eta gutxiago dakidalako nor den hemen nagusi eta nor menpeko, nork erabiltzen duen nor, zeinek zein menderatu. Ulertzen al zait zer esan nahi dudan?
‎Esan genezake gu naizen gorputz hau edo ni garen gorputz hau. Ni honetatik, gu honetatik, gurea, emakume izendatuena, gorputz bortxagarria, gorputz esplotagarria, gorputz prekarizatua, prekarizagarria, gorputz feminizatua, gorputz kontrolatua. Despolitizatua, gorputz hila.
‎Ikusgarri iduritu zaie gure herritarrei nola antolatzen ziren hangoak gereziari iraupen gehiago atxikitzeko bildu ondoan, berrogoi egunetaraino iraun baitezake naski fruituak biltzetik jan arte. Gerezi ondoen artatzeko edo moxteko molde zenbait ere interesgarriak kausitu dituzte, baina orokorrean lurralde hura arras desberdina denez gure huntarik, ez da hemen berehala izanen gerezi ondo urtatze beharrik, edo onkailuz laguntze asmorik.
2018
‎Nolabait, higidura biribilak egoera egonkor samarrak sortzen ditu. Bertako mugimendua adierazpidea erabiliko genuke guk honetaz mintzatzeko, era adierazgarrian aditzera ematen baitu mugitu arren bertan jarraitzen dugula. Kurt Lewin gizarte psikologiaren sortzailetarikoak ere harreman eremuak sistema ia egonkor gisa definitu zituen (Lewin, 1997).
‎Zer gertatu da, ordea? Irudiaren gizarte bihurtu zaigula gure hau, eta hitz hutsezko jardun batek hor kokatzeko bere burua derrigor berrasmatu behar izan duela. Askotan aipatzen da telebistarako pauso hori mugarri garrantzitsua izan zela, eta bat nator horretan.
‎Hogei eta hamabost pezeta kanbioan. Dena dela, gure hau erreko dut dagoen bitartean eta ez dagoenean, ez erretzen saiatu. Mugan daukadan tabakoa pasatzen utziko ote didate?
‎hango tresnak baliotsuegiak dira gure zuhurtziagabekeriaz erretzeko. Nor prestatuko da fabrikako atezaina hiltzera guk hau dena egiten dugun bitartean. Zeuden gizon andere baino esku gehiago altxa ziren.
‎–Halako egoeretan, zenbaitetan, identitate elementuak bilatzen dira: ? Gu hau gara, hau izan gara, eta hau izaten jarraituko dugu?. Nik uste dut horrek eragina izan zuela?.
‎Eta geroxeago: «Zer esango luke euskaldun erdelzale orrek, nik esanen banio nongonaiko izkuntzara baino gure ontara obeki itzuli ditezkela Iliada eta Odisea?». Oztopoz betetako bidea zen Orixek, Ibinagabeitiak, Zaitegik eta gainerako itzultzaileek hartutakoa.
‎Lehen uda gogorra izan zen, bigarrena are gogorragoa. Azkenean gu honetatik ez gara bizi. Ostirala heldu, larunbat eta igande askotan ere kontzertuak izaten genituen.
‎Hori esaten zen gurean: " Lasai egon, bizi osoan ezagutu dugu guk hau". Beste leku batean jarri gaitu gu denborak, eta irudipena dut hozkia sorrarazten digula epikaren egia handiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 61 (0,40)
guk 17 (0,11)
Gure 12 (0,08)
Guk 10 (0,07)
Guretzat 7 (0,05)
gu 7 (0,05)
Gu 5 (0,03)
GU 3 (0,02)
Gure alde 3 (0,02)
gure alde 3 (0,02)
guri 3 (0,02)
gurean 2 (0,01)
guretzako 2 (0,01)
guretzat 2 (0,01)
Gurea 1 (0,01)
Gureek 1 (0,01)
Guri 1 (0,01)
gure arteko 1 (0,01)
gureganaino 1 (0,01)
guretik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu hau egin 7 (0,05)
gu hau ez 5 (0,03)
gu hau hobeki 3 (0,02)
gu hau baino 2 (0,01)
gu hau den 2 (0,01)
gu hau egon 2 (0,01)
gu hau ukan 2 (0,01)
gu hau utzi 2 (0,01)
gu hau ' 1 (0,01)
gu hau aditu 1 (0,01)
gu hau aipatu 1 (0,01)
gu hau antzerako 1 (0,01)
gu hau arduradun 1 (0,01)
gu hau asko 1 (0,01)
gu hau aurkitu 1 (0,01)
gu hau bat 1 (0,01)
gu hau batzuetan 1 (0,01)
gu hau bera 1 (0,01)
gu hau berde 1 (0,01)
gu hau bero 1 (0,01)
gu hau bertan 1 (0,01)
gu hau bertaratu 1 (0,01)
gu hau bezala 1 (0,01)
gu hau bezalako 1 (0,01)
gu hau dena 1 (0,01)
gu hau deus 1 (0,01)
gu hau dispositibo 1 (0,01)
gu hau egoera 1 (0,01)
gu hau entsegu 1 (0,01)
gu hau erabat 1 (0,01)
gu hau eragin 1 (0,01)
gu hau erraz 1 (0,01)
gu hau erre 1 (0,01)
gu hau erremedio 1 (0,01)
gu hau esan 1 (0,01)
gu hau eskubide 1 (0,01)
gu hau euskal 1 (0,01)
gu hau ezin 1 (0,01)
gu hau gain 1 (0,01)
gu hau gas 1 (0,01)
gu hau gertatu 1 (0,01)
gu hau hain 1 (0,01)
gu hau hautsi 1 (0,01)
gu hau hirugarren 1 (0,01)
gu hau honako 1 (0,01)
gu hau ikasle 1 (0,01)
gu hau indartu 1 (0,01)
gu hau informatu 1 (0,01)
gu hau jaiera 1 (0,01)
gu hau kari 1 (0,01)
gu hau kontsentsu 1 (0,01)
gu hau kontu 1 (0,01)
gu hau lortu 1 (0,01)
gu hau maiz 1 (0,01)
gu hau mintzatu 1 (0,01)
gu hau onartu 1 (0,01)
gu hau ondoren 1 (0,01)
gu hau online 1 (0,01)
gu hau oso 1 (0,01)
gu hau pasatu 1 (0,01)
gu hau pistola 1 (0,01)
gu hau proposamen 1 (0,01)
gu hau prozesu 1 (0,01)
gu hau salatu 1 (0,01)
gu hau saretu 1 (0,01)
gu hau sinatu 1 (0,01)
gu hau soporte 1 (0,01)
gu hau sortu 1 (0,01)
gu hau talde 1 (0,01)
gu hau zauri 1 (0,01)
gu hau zerbitzu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia