Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 102

2000
‎201 Cristauo Dtrina, ceñetan eracusten baitire gure fede sanduco gauzaric bearr enak, Iruña, 1802 (Astete Nafarroako euskaran). Hala ere bigarren liburua ez zen argitaratu askoz ere geroagora arte:
2001
‎Bestalde, sarri pentsatzen dut gure fedearen bikaina erakusteko ez dugula kristauok, nonbait, behar beste erabiltzen adierazpidetzat zer moduz, non kokatzen dugun guk gizakia. Gure kristautasunean dena dago kokatuta gizaki zehatz historiko batengan:
2003
‎Hauxe da gure fedeak emoten deuskun argia, indarra, eragina.
‎· Gure fedeak norberarena izan behar dau, hau da, neuk sinistu behar dot (ez beste inork nire ordez), neure borondatez, askatasun guztiaz, ondo jakinaren gainean; ez, gero, gurasoak eta abadeak eta irakasleak horixe irakatsi deustelako bakarrik, ezta nire inguruko gehien gehienak be beste hainbeste egiten dabelako, ezta euskalduna beste barik fededuna balitz legez. Norberak, bakotxak berak, hautatu behar dau egiazko fedea, gauzak ondo aztertu ta zintzo erabagiaz.
‎· Gaur beste gauza bat be egundo baino argiago agertzen jaku: gure fede hori eguneroko bizitzan eta eguneroko gorabehera guztietan sartu ta erakutsi behar dogula; gure kristau fedeak geure bizitza osoagaz bat eginda egon behar dauala.
‎fededunok sarritan batzen gara geure fedea ospatzeko (horra hor, gure domeketako mezak, sakramentuak, hainbeste eratako eleizkizunak, etxeko edo lagun arteko otoitzak...). Hori danori ondo dago, jakina; baina gure fede ospakizun guztioi ardura bizi bat sartu behar deutsegu: gure sinismen jatorraren eta bizikera zintzo ta zuzenaren espilu ta iturri izan daitezala, batera.
‎Bera dogu" munduko argia". Gure fedeari eusteko, Berak jarri deuskuz gaurko ebanjelioan aurkitzen doguzan bideok:
‎Egia da ere ordea, irakaspen eder horiek, mila estakururengatik eta interes zehatz batzuen eraginez, ahanzten dituztela usuegi gure doktore irakasle maisuek. Beste itxurarik izanen zuen bestela gure fedearen historiak, atxikiago izan balira buruhandi zenbait zentzuaren argiari, beren mementoko interes propioari baino. Kasu honetan, beste askotan bezala.
‎Ordu berean bizkitartean Pio XII.ak argitaratu zuen. Jesus Jaunaren gorputz misteriozkoa besterik ez den Elizaz? diharduen Mystici corporis deitu gutun famatua, eta aita Zapelena Iruritako gure irakasle maitagarriarekin landu genuen gure fedearen hazkurri eskaintzen zitzaigun testu berri hori.
2004
‎Kontua ez da" erdibideko konbikzioak" bilatzea, etikotasuna ongien eta emankorren funtsatuko duen perspektiba zabal, sakon eta ireki bat bilatzea eta eraikitzea baizik. Kuestioa ez da, beraz, Jainkoarengan sinesten dutenek (dugunok) gure fedea bazter uztea edota bide erdian geratzea, ez eta Historian, Naturan edo Gizadian immanenteki sinesten dutenek euren fedea (denok baitugu federen bat) alde bat utzi eta" kontsentsuzko" ikuskera edo sineskera bat besarkatzea. Besterik da gure asmoa eta egitasmoa:
2005
‎/ Jainko Jauna, zuk, iguzu gure artean bakea. / Zuhurki bizi dadien beti Eskualdun jendea,/ Eta begira fermuki betiko gure fedea" abestu edo pentsatuko dute, ziurrenik ere.
‎Haizea batere ez dugularik alde, lotsatzera ekarriak gara gure fedearen aldetik, geure buruaz dudatzera. Astean behin gure iduriko andaño batekin elgarretaratuz, noizean behinka andana eder batekin, kuraia hartzen dugu.
‎X. Eskualdunek oraino hau dugu loria, Guzia giristino da Eskual H erria, Gure fede hazkarra bethi atzarria,
2006
‎Gainerakoan, ilunpe erromatarrean bizi zen haren espiritua, nafar gehien gehienena bezala. Gure egiteek eta ez egiteek geure salbazioa erosten ahal zutela uste zuen oraino aitatxik, gure fedea eta Jainkoaren borondatea hutsa balira bezala. Jainkoarengan sinestea eta Andre Mariarengan eta sainduengan sinestea gauza bat eta bera ziren harendako.
‎–Beti erran izan dizuet: otoitzari baizik ez gara fidatzen ahal gure fedeak sendo irauteko. Alabaina, zenbaitetan otoitza ez da aski –murmurikatu zuen nahigabez.
‎–Haiek, bederen, harrapatzen badituzte, ez dute gure fedea ukatuko. Akademian eman ziguten agindu printzipalenetakoa zen nonahi eta noiznahi Erlijioaz harro agertu beharra.
2007
‎Euskal literaturak sortzen duen interes eskasa ondorio baino ez da, arrazoien bide luze bateko emaitza. Honaino ekarri gaituzten zioak hor daude, begi bistan, baina inor gutxi ausartzen da ozenki esatera, oinarri erlijiosoa baitute, gurean fedea ideologia baita, eta ideologia fedea, nola esan?
2008
‎Gure artetik galtzen balin bada eskuara gure baithan diren gauza hoberen guziak galduko ditugu. Harek atchikitzen ditu gure artean gure fede azkar eta kontsolagarria, gure garbitasun eta leialtasuna, gure zaharren printzipio eta ikhusteko manera zuzen eta ederrak, gure arteko errespetua.
2009
‎Handik aurrera banatu egin dira ordura arte bidaide izan ginen askoren bideak. Denok ere birpentsatu beharra edukiko dugu gure historia, gure kultura, gure fedea, gure Jainkoa. Aurre egin beharra edukiko dugu Europako influentzia intelektual eta sozialei.
‎Jakin en publikatu zen artikulu polemiko horrek (27/ 28 zenb., 1967; Che Guevararen heriotzari eskainitako zenbakia), honelaxe dio hasieran: . Euskal Herriaren problemak bere gordintasun guztian, XIX. gizaldian, planteatzen hasi zirenez geroztik, Jainkoaren izenak eta uste batek gure arteko pentsatzearen bizkar hezurra osatu dutelako, gure fedearen birpentsatze eta eguneratzean korapilorik gogorrenetakoa osatzen du. Bestaldetik, sarritan ikusten eta entzuten dugunez, euskal gaztedia fedea galtzen ari omen da.
‎Lau urte ere ez nituen Aitatxi Migelekin batera Erreforma besarkatu nuelarik. Parisen, nahigabea gainera etorri eta gure fedea mozorrotzera behartu nintzen arte, etenik ez zuen izan nire atxikimenduak Kalbinen ikusmoldeen aldera. Gilen anaiatako eta adiskidearekin batera hurbildua nintzen noizbait Garrüzeko eliza ingururaino, hango meza eta latinkeriei trufa egitera.
‎Eta Jainkoaren manamenduak begiratzeko. Eta nire emaztea gure federa ekartzeko eta seme alabak fede berean hazteko. Orobat eginahalak egiteko, papisteriaren itzala ez dadin inoiz Biarnora itzul.
‎Euskaldun izanez gero, nork jartzen du zalantzan hori? Gure fede dogma da. Politikoek ere, uste osoz," euskara desagertuz gero, akabo euskaldunak" aldarrikatzen dute behin eta berriro.
‎Ez, mintzoarekiko aliantzan; jasotako mintzoari leialtasunean, hain zuzen. Hori da gure fedea.
2010
‎Zertan bihurtzen dute gure fedea?, maitasunezko poemak idazten zer demostratzen dute?. Maitasunari buruzko liburuak idazten, oso poetikoak eta hola?.
‎Lagunok, ondorioztatu behar dugu gure fedea testimonio faltsuetan oinarrituta dagoela?. Hori ondorioztatu behar dut?. Denok gara diferente, eta ni honela aritzen naiz teorizatzen.
‎" Bat eta bera da gure fedea, kontzientziaren bizitza betikoaren fedea, zikoizkeria eta luxu herri horietan zientziaren atsekabearen azpian dagoen fedea: zientzia gutxitu, jakituria eternoaren errautsa baizik ez dena.
‎" Ikusi dut Bayonako Iaun Bikario Jeneralaren manuz Dotrina Kristiana daritzan liburu bat Aita Materrak egina, eta edireiten dut ez tuela deus ere gure Fede sainduaren kontrako gauzatik: Aitzitik dela obra bat ttipia delarik handia, hitz gutiz añhitz erraiten duena, ongi eskiribatua, eta merexi duena ibil dadin iendartean, eta guztien eskuetan.
2011
‎Irailaren 11ko Ahotsak elkarteko zuzendaria da, eta orain lasaiago hartzen duela arnasa dio: «Ongia gaizkiari gailendu zaiola sentitu dugu, eta gure fede hori indartu egin da orain, garaipen sinbolikoa eta morala da gizateriarentzat».Italiakoa da Massimo, eta egun batzuk pasatzera etorri da hirira. New York Times egunkaria erosi du, eta hura eskuetan hartu eta argazkia ateratzen ari da, «gaurkoa egun berezia eta gogoratzekoa delako».Zero gunean jendetza ibili da egun osoan.
‎Eta bat batean bati otu jakon danok batera otoitz egin behar genduala eta ahots zoliz" Credo in unum Deum..." abesten hasi zan. Bai frantziarrek bai guk, pozik eta bihotz dardaraz jarraitu genduan gure fede bakarra batera autortzen. Orduan bai, zeozertarako balio izan eban latinak, nahiz eta fede bera bakotxaren kulturan mamindu behar dan.
‎Ez nuen loaz bertze erantzunik eduki. Galdera hura oroitzean, orain, badakit zergatik ez digun Gure Jaunak erantzuten, erantzun ezik gure fedea laburregia dela erakusten eta frogatzen digulako alegia.
2012
‎Orain hogei urte kaleratu zan. Eleiza Katolikoaren Katixima?, jarten deusku Aita Santuak ordezkaezineko lagungarri bezala gure fedearen edukia hobeto ezagutu eta sakon hausnartzeko. Duda barik, Vatikanoko II. Kontzilioak emon dauan fruiturik ederrenetarikoa dogu Katixima hau.
‎Berretsiz gure fedea Gutunak aldarrikatutako giza eskubide eta oinarrizko askatasunetan eta gizakien bake, duintasun eta balio printzipioetan, eta gizarte justizian,
‎—Teniente jauna, Chrysostome agindutakoa egiten ari da, ni bezala. Gure fedea erakusteko eskatu zigun kapitainak —esan zion Lopesek. Ama Birjinaren domina zeraman urrezko katetik zintzilik.
2013
‎Arlo hori landu dugu azken 10 egunetan, lan saioak bukatuta, espresuki. Ea laster etortzen den gure fedea indartuko duen garaipena. Valladolid, Uxue, Manresa, Fuenlabrada eta Murtzia, hurrengo bost partidak.
‎Gari ogiarekin ari zen foi gras delako ahate gibela gogo handirik gabe milikatzen, tanpez jaulki zuelarik: . Frantziako tronuan esertzen den ezkutuko heretikoa galtzea, horra gure erregerentzat eta gure fedearentzat mesederik handiena?.
‎–Loa laburtzen digun kontua da Iruñetik hain gertu edukitzea gure erreinuaren eta gure fedearen arerio porrokatuena. Beste alde batetik, ez det ukatuko begien aurrean dagona:
‎Baina ezagutza alde bat lagatzen bada zerena da fedea?. Garbi dago ezen ezin dela izan fede garbia, san Pedrok aholkatzen zuen gertu egon behar ginela fededunok gure fedearen arrazoia emateko, baina arrazoirik gabea baldin bada gure fedea, permititzen bazait, orduan ez dugu arrazoirik, juizio gabeko fedea da ere, eta hor erotzat ere hartzen ahal gaituzte. Europan, arrazoi gabeko fedea, badaude bultzatzen dutenak, Hegel izan daiteke bat, eta Mayor Orejari nik badiot entzun ezen humanismo kristaua defendatzen ahal dela fedegabeko posturetatik, gure kulturaren parte inportantea baita, omen.
‎Baina ezagutza alde bat lagatzen bada zerena da fedea?. Garbi dago ezen ezin dela izan fede garbia, san Pedrok aholkatzen zuen gertu egon behar ginela fededunok gure fedearen arrazoia emateko, baina arrazoirik gabea baldin bada gure fedea, permititzen bazait, orduan ez dugu arrazoirik, juizio gabeko fedea da ere, eta hor erotzat ere hartzen ahal gaituzte. Europan, arrazoi gabeko fedea, badaude bultzatzen dutenak, Hegel izan daiteke bat, eta Mayor Orejari nik badiot entzun ezen humanismo kristaua defendatzen ahal dela fedegabeko posturetatik, gure kulturaren parte inportantea baita, omen.
‎Indioek ez hurbiltzeko esan zioten Jeneralari, baina hura hurbildu eta dena ikusi zuen, eta gurutzea egin eta Jesusen izena ipini zuen demonioaren gainean, eta indioei esan zien Jesus ona eta zerukoa zela eta idoloa demonioa zela. Txundituta geratu ziren indioak horrekin, eta segituan beren idoloa baztertu eta gure Fede Santua hartu zuten".
‎" Egunero, jaiki orduko normalean oso goiz, eta Haren Ama Txit Bedeinkatuarengana zuzentzen dituzte pentsamenduak, espainiarrek errezitatzen duten Alabado kantatuz. Otoitzak esan eta katixima errezitatu ondoren, galdera erantzunen bitartez, herri bakoitzean katekista batek doktrina saio bat ematen die gure Fede Santuaren misterioak eta betiereko itxaropena izateko arrazoiak azalduz, eta beren bekatuengatik damu izateko aholkatuz. Damu izateko arrazoi naturaz gaindikoak ere aipatzen dizkie, eta, behar izanez gero, baita fedearenak eta itxaropenarenak ere.
2014
‎A History of Racist and Nationalist Ideas in Europe, New York 1971, 171 Ibidem Poliakoven iritzia Kanten arrazismoari buruz. Alegia, egiaz egon den Ilustrazioa gure gustukoa ez bada, ez da ezer kostatzen geuk beste bat inbentatzea eta santuak asmatzea gure fede berri horrentzat, balio ere ez du ezer balio gero.
‎Urteak joaten ‘txu baina gure sekretua barda bezain azkar senditzen dixit bihotzean. Sekulan baino segurrago nuxu egonen girela gure fedean berme eta astiri guziz xuretako Agur Maria erraten dutalarik.
‎Guhaur aldiz, uste ez dugula, fedetik urrunxko gaudenak menturaz, zinezko fedeari hurbil gintezke, Frantsesek errana egiten bagenu. Oraikoaz besterik liteke gure fedea. Gaitza ez baita han nonbait, Batikanon, bainan hemen.
2015
‎Egia, hedabideen eta globalizazioaren biktimak garela, esango duzu. Nagusien giroa da aldian aldiko giro nagusia, esango duzu, eta nagusi globalizatzaile inperialena eta haien mirabeena da egungoa, gure arazoaren larria ahaztarazi nahi diguna, munduan arazo larriagoak badirelako aitzakian. Elizak egiten zuen halaxe?, azkenean gu geu ere tarraka eraman garamatzana gure fede onean egunero pixka bat gehiago erremedio gabe. Egia da.
‎Sendo ailegatzen ditugun arrazoiak. Gure fedeak. Gure mozorroak.
‎Ezinbestean gure fedeak ukatzen du bere duda.
‎Otoitz egiteko orduetan ere ez nintzen ni fededun sutsuenetakoa; eta gaur egun gure inguruan fede bakorik izatekotan, neu naizela esango nuke. Horrexek salbatu nau, seguruenik.
‎Eta horrela, nire bizitzaren kontakizuna era lauan esateaz gainerakoa, har beza berorrentzat,, ekin eta ekin egin baitit Jainkoak otoitzean egiten dizkidan mesedeak idatz ditzadan? gure fede santu katolikoaren egien araberakoa bada; eta ez bada, erre dezala berorrek berehala, nik horri men egiten diot-eta. Eta nigan gertatzen dena esango dut, haren araberakoa denean, berorri nolabaiteko probetxua egin diezaion; eta hala ez balitz, desengainatu egingo du nire arima, nik neuk irabazten dudalakoan deabruak irabaz ez dezan; izan ere, badaki Jaunak, gero esango dudanez, beti bilatu izan dudala argia emango didana.
‎Bada, aitortza egin nahi dut?. Eta eskribau edo notario bati deitzeko eskatu zuen, honetaz ez naiz gogoratzen, eta zin egin zuen handikiro ez zuela gehiago jokatuko eta zuzendu egingo zuela bere bizitza, testigantzatzat har zezatela, eta oso ongi aitortu zen eta debozio handiz hartu zituen Sakramentuak; beraz, gure fedearen arabera uler daitekeenez, salbatu egin zen. Gure Jaunak nahi beza, ene ahizpak, bizi gaitezela Ama Birjinaren benetako alabak bezala eta gorde dezagula geure profesioa, gure Jaunak agindu digun mesedea egin diezagun.
‎Harrigarria da hark nola sentitzen zituen berorien sufrimenduak eta izan zien maitasuna. Orain ordaintzeko unea da, Jaunari haren alde otoitz eginez, baina haren arimak behar ez balu (ez duela uste baitut, gure fedeak pentsarazten didanez), egin dezatena, behar handiagoa duten arimei ezartzeko baldintzaz, hartaz balia daitezen.
‎Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin eta eman biezazkio arimako eta gorputzeko indarrak, sufrimendu hau izan den bezalako kolpe latza eramateko; izan ere, hain esku errukitsu eta justutik etorria ez balitz, nuke kontsolatu berori, hain samin handia eman baitit. Baina, Jainko handi honek zein benetan maite gaituen ulertzen dudanez gero, eta berorrek buruan ongi sartua duela bizitza honetako ezereza eta iraunkortasunik eza, itxaro dut Haren Maiestateagan, berorri gehiago eta gehiago egingo diola argi, hura ezagutuz bertatik ateratzen duenari gure Jaunak egiten dion mesedeaz kontura dadin; batez ere, gure fedearen arabera, ziur egoteko eran izanik, arima santu hau bizitza honetan izan dituen proba ugarien, hain pazientzia handiz eramanak zirenen, neurriko saria jasoko duen tokian dagoela.
‎3 Jainkoari bere burua gomendatuz hil zen santu bat bezala, eta honela, gure fedearen arabera, sinets dezakegu denbora gutxi edota batere ez zuela egingo garbitokian. Izan ere, berorrek dakienez, betiere Jainkoaren zerbitzaria izan bazen ere, orain lurreko gauzez tratatzerik nahi ez zuela zegoen; eta Haren Maiestateaz hitz egingo zioten pertsonekin izan ezik, asper asper eginik geratzen zen, nik askotan kontsolatu beharra izateraino, eta horrela, Sernara joan zen bakardade handiagoa izatearren, eta han hil zen, edota hobeki esan bizitzen hasi zen.
‎Ez dut ulertzen hau nola den, eta ez ulertzeak atsegin handia ematen dit; izan ere, ene alabak, arimak ez ditu hainbeste begiratu behar geure behe mailako adimenen bidez ezagut ditzakegula diruditen gauzak, ezta gauza horiek ez diote eragiten bere Jainkoari begiratzera eta begirune izatera, inola ere ulertu ezin direnek eragiten dioten bezainbeste. Eta horrela biziki gomendatzen dizuet, libururen bat irakurri eta sermoiren bat entzun edota gure fede santuko misterioez gogoeta egin eta ezin uler dezazuenean, ez zaiteztela neka ezta burua hausten jardun ere; gauza asko ez dira emakumeentzat ezta gizonentzat ere.
‎7 Honekin amaitzen dut: ez gelditu esanikoa baino gehiago ez Eskritura Santuko gauzak, ez gure fedeko misterioak ulertzen ez dituzuenean, ezta ez harritu arimaren eta Jainkoaren arteko harremanetan goi goiko hitzak entzuten dituzuenean ere. Gehiago harritzen eta nahasten nau ni Berak izan zigun eta digun maitasunak gu garen modukoak izanik; haren maitasunak hartua izanik, konturatzen naiz ez dela hura adierazteko goi goiko hitzik, egintzen bidez gehiago adierazi ez duenik; dena dela, hona iristen zaretenean, niri didazuen maitasunagatik eskatzen dizuet, geldi zaiteztela pixka bat guri agertu diguna eta gugatik egin duena pentsatzen, hainbeste sufriarazi zion maitasun hain sendo eta indartsua harri eta zur utziko gaituzten zein hitzez adieraz daitekeen argi ikusiz.
‎Eman diezaizkiegula etorkinei gure bertuteak, eta ez gure okerrak, eta haiek ber gisa guri. Eta irauten dugu harresituak, ez harriez gero, baina gure jiteaz eta gure fedeaz".
‎Juan Maria Bandresek gutuna igorri zion Urmenetari, atsekabeturik" izugarri deitoratzen diat gure herriarentzako beste aukera berria galdu baitugu, irudiz. Hala ere, atxikitzen diagu gure fedea, libertateen etorrera gertuarengan, zeinaren bilaketa lanetan hainbeste sufritzen ari baikara", eta besarkada tinkiaz agurtu zuen," oso eskertua, eduki duan adeitasunarengatik".
2016
‎Idazkia, beraz, bere aro zehatzean idatzia izan zen, ez lehenago ez beranduago, bere aro zehatzean ere grekora itzulia eta bere aro zehatzean latinera itzulia izan zen. Gaur gure lana ez balitz liburu saindua berritzea, lehen aldiko idaztea baizik, ez litzateke batere berdina izango, eta gure fedea arras mota desberdinekoa izango litzateke ere. Dagoen bezala ber idazten bagenu, sinesgaitza bilakatuko litzateke!
‎Euskara pollita eta herrikoia derabillala Astiz Arregui jaunak, gogotik aitortzen dugu. Bainan gure Fedea ahulago sentitzen dugula batzutan, horiek irakur eta, adiarazi dugu ere, damurik. Iduri luke gure inguruko euskaldun arrontak, kaiku batzu direla, Konzilioaren edo Joanes XXIII Aita Sanduaren esanen berririk ez dituztenak.
Gure fedearen ezberdina zen berea, baina benetako gudaria zen.
‎Aita Ferreirak bizitza arriskatu zuen gure fedea Japonian zabaltzeko.
‎Agian gure fedeari izena are gehiago belzteko saiakera da.
‎Bai, baina nola utziko dugu gure fedean hezi gintuen gizona?
‎Baina gure misioan fedea izaten jarraitu dezazun nahi dut, guganako fedea indartu dezazun.
‎Ondorioz, giro hortan," lur berri" hortan dugu xertatu behar gure fedea. Nola jokatu?
‎Ez dago beraz Jainkoaren erregetzarik injustizia iturritzat eta ondoriotzat duten egitura sozial, ekonomiko eta politikoen eraldaketarik gabe. Hori da gure fedearen egiatasuna eta zilegitasuna frogatzeko bidea, dogmen froga arrazionalak eta historikoak bilatzen ibili ordez.
‎Arratsaldean, 2ak eta erditan Garakotxean Mixel Garikoitz-en familiaren historia eta bertze. Huna hor emana zaukula okasione bat ezin hobea gure fedearen eta elkartasunaren azkartzeko; gure ezin heldu edo ateraldi guzien artetik balia dezagun egun hori gure biziari emanez pausu bat eta meditazione memento bat. Familian etortzeko gomita berezi bat ere egiten daukute.
‎Jainkoari mintzatzeko mementoan, elkartasunari hitzak ezartzeko orduan, euskal gizarteak sortu ditu altxor frango, eltzeurre andana bat bete. Gure fedearen lekukotasuna eta ondare horren hoberena ondokoeri utzi nahi dugu.
2017
‎Azalpenetan agerkunde infernutarren bat ote dago, emakumeok infernuetako su, sufre eta guzti agertarazten dituena? Ez, ez dago halakorik, deabruaren agerpenak, jainkoaren mirariak bezala, oso bakanak baitira gaurko munduan, hartara gure fede eta sinesmenaren indarra zaildu eta neurtzeko; baina ama alaba hauei deabru adar eta isatsik ikusi ez badiet ere, erakutsitako jarrerak, pixkanaka pixkanaka nabarmendu nahiak, arian arian eta botatakoek, buztan gorriak bezain argiro salatzen didate, ni tentatu eta galbidean jarri beste helbururik ez dutela Ebaren alaba madarikatuok.
‎Ez nuen loaz bertze erantzunik eduki. Galdera hura oroitzean, orain, badakit zergatik ez digun Gure Jaunak erantzuten, erantzun ezik gure fedea laburregia dela frogatzen digulako halegia.
2018
‎Hunek gizagienganik hurbil den Maitasun Jainkoaren goseaz eta bilaketaz argitzen gaitu. Eta bertute hori da aurkitu edo ber aurkitu behar duguna, gure fedearen oinarri oinarrikoa delako: Jainkoa gaurko munduan dago, orain eta hemen, giza esperientzien haragian dago, gaur egungo kulturaren josturetan dago.
‎Gaur eta hemen gure garaikideekin harremanean bizi ditugun giza esperientzietan oinarrituz, haziz eta garatuz doa gure fedea: hau da gogan hartu eta adierazi behar duguna.
‎Kristo piztuaz eman nahi dugun lekukotasuna ez da entzungarri izango baldin eta gure garaiko gizon emazteekin partekatzen dugun hizkuntzara egokitzeko arriskua hartzen ez badugu, jakinik (eta onarturik) kultura horretan Jainkoari erreferentziak premiatasuna galdua duela. Erronka da sinestea gure fedea handitua aterako dela altertasunen arteko proba hortarik. Azkenean, esperantzaren erronka da.
Gure fedea ozenki aitortzea, gure mintzairan, kasik Santxo Azkarraren gerizapean, lagun eta adiskidez inguratua: zer loria!
‎Dirua sortzen du hutsetik eta edozein izan daitekeen zorioneko bati ematen dio. Mirari bat da (ogiaren eta arrainaren mirariaren antzera) gertakariaren zentzu antropologikoan, gure fedea berrindartzeko gertakari sozial bat: bere ospakizunarekin, bere zorioneko aukeratuarekin, bere enuntziazio errituarekin eta aurten aukeratuak nor izango ote diren jakin nahian dauden hedabide guztiekin, nori ez zaio iruditzen analogia bitxia?
‎Sendo alegatzen ditugun arrazoiak. Gure fedeak. Gure mozorroak.
‎Bizi bedi Jesus. Kristau doktriña zeñetan erakusten baitire gure fede sanduko gauzarik bearrenak, aita Astetek erderaz eta orai Nafarroako euskaran izarrak adirazten duena erantsirik, Iruñea, 1802 (Iruñean agertu bazen ere, azalean ez da zehazten ez urtea, ez moldiztegia, baina Perez Goienaren arabera 1802koa da; ospitalearen aldeko edizioa izan zen).
2019
‎Isak tea eskaini dio amari, eta gure fedearen gainean hitz egiteko eskatu dio. Ni deseroso sentitu naiz, baina ama pozak txoratzen dago; berehala ekin dio predikatzeari eta ordubetez baino gehiagoz luzatu da.
‎" Ez, ez da normala, baina etsenplu eman behar dugu. Haiekin ondo portatzen bagara, Jainko egiazkoak gidatzen gaituela ulertuko dute eta gure federa konbertituko dira". Gure eginbeharra da, batez ere mundua bukatzeko hilabete gutxi batzuetara gaudenean.
‎Jainkoak hezurrak jarri zituela gure fedea probatzeko.
2020
‎Baina, bestalde, kanpaiak entzun dituztela ere badirudi, baina ez dakite non. Zera esan nahi dut, gutxienez pertsona engaiatu eta solidarioak garela suposatzen dutela, gugan fedea daukatela. Izan gaitezen zintzo, horretan behintzat arrazoi daukate.
‎Zer gura duzu egitea? erantzun dit Sharak benetan harrituta ez diogu sekula uko egingo gure fedeari, bilduko ditugu gure hondasun guztiak eta Nafarroa alderantz joango gara.
‎Pablo' k garbi ikusi zuen hau orain dala hemeretzi mende: " iñoiz piztuko ez bagera, alperrikakoa da gure fedea". Piztuko ote gera, beraz?
‎Pazko bakarra ospatzen baitugu 50 egunez. 50 egunez gure fedearen oinarria ospatzen dugu. Aurten ezin izan dugu elkartean Pazko Hirurrena ospatu, baina Mendekoste eguna elkartean ospatzeko aukera izango dugu.
‎Aurten ezin izan dugu elkartean Pazko Hirurrena ospatu, baina Mendekoste eguna elkartean ospatzeko aukera izango dugu. Pazko Zuzia, gure fedearen ezaugarria Piztuko dugu. Biziagan dugun fedea aldarrikatzeko ezaugarria.
‎Ez dira hauek aita larritu baten intziri mintziriak. Gure demokraziaren aldeko konpromiso saihetsezinak, gure justiziaren senak, gure fede kristauak berak, hori egitea eskatzen digute. Ezin gara eztabaida antzuen lokatzetan gelditu.
‎Bai, gaitzaren indarren kontra hil zen, baina sartuta dagoen ezleku hartatik haren itzuleraren zain bizi gara; orduan bai, komunitatearen buru jarri eta fededun berdinen eta zoriontsuen behin betiko erreinua ezarriko baitu. " Hutsala da gure fedea, Kristo ez bazen berpiztu." Baina inoiz itzultzen ez bada. Bada, bitartean, bizitza igarotzen da.
2021
‎Hor dira ere giristino engaiatuak, elkarte dinamikoetan lan egiten dutenak, Ebanjelioa izan dadin gure fedearen motorra eta gure biziarena. Beldur naiz" ezker" bozkatzen dutela eta gaztetan Akzio Katolikoan militante zirela.
‎ez egonagatik, ez joanagatik eta abar. Berak ez izanagatik ere oro gure erlisione berekoek, eder eta ohoragarri zaizkote elizan eta kanpoan gure Fedeaz ematen ditugun ageri guziak (Zaldubi).
‎Ari zen irakur eta irakur (Etxarren); Eror eta xuti dabiltza (Axular), batean eror eta bertzean jaiki dabilanak (Axular); Mintza eta mintza, ez da ele egitetik baretzen. e) Orobat, une desberdinetan iragan aurkako gertakariak parez pare ezartzeko: Pilotan, batean gal eta bestean irabaz (Larre); Zer da gure fedea. Axalezko zer bat othe?
‎Bai fededun ustela kristau artean egonda berehala euren zirto gaiztoetara makurtzen dena, zinez lotsatu beharrekoa. Baina, jakina, berak azaldu egin dit behin baino gehiagotan edo ondo baino hobeto zein zen takiya izeneko jokaera gure jendea halako basapiztien artean dagoelarik, hau da, disumulua eta itxuraz bakarrik men egitea, ezinbesteko jokabide maltzurra gure fedeari ezkutuan atxikitzeko asmotan eta oraingoan nire lehengusuaren portaera harrigarria nolabait zuritzeko otutzen zaidan aitzakia bakarra.
‎Berak dio gure nortasunari atzerrian eusteko ezinbestekoak direla, zuzen dagoela inguratzen gaituzten gauza onak hautatzea, gureganatzea, baina beti gure erlijio edota ohiturekin bat datozela, bestela alde batera utzi beharrean gaude. Gauza jakina da, eta arrunt ohikoa, gurea baino aurreratuagoa edo hau da behintzat sinestarazi digutena gure auzokoek edota aberatsagoa den gizarte batek liluratuta suertatzea, baina guk ere jakin behar dugu gure fedearen indarra norainokoa den kalte egiten digunari uko egiteko, eta Hâkimen ustez indar hori sharian dago, hots, bizitzaren arlo guztiak arautzen dituen kode sakratuan. Nik ez dut sharia delakoa Hâkim fededun ikaragarri zintzoak bezain ondo edo zehatz mehatz ezagutzen, egia esan badakit entzunez bakarrik eta gehienbat Hâkim sasi muftiaren ahotik, gure etxean halako gauzak inoiz oso aintzakotzat hartu ez ditugulako, batez ere amak edo amandreak erlijioaren kontura zer edo zer esatekotan nire arrebak beherala aurre egiten dien aldetik Europan gaudela aurpegira botaz alkohola, txerrikiak edota okela ez odolgabetua haram direla, gehiena jota.
‎Noski ezetz, horregatik ez, nire kontura eta gainontzeko taberna zuloen gusturako adarjoka ibili, eta, batez ere, Ali behin berriro eta beti ni zirikatzeko asmoz bakar bakarrik deitzeagatik baino. Eta baita gero eta irribarre handiagoa darakusan Hâkimi gure fedea zein ohorea defendatzeko oso propio ditugun beste baliabide eraginkorrago batzuk daudela gogoratzearren ere.
‎Sobrenaturalismoak ez du ukatzen errealitatea, zabaldu egiten du errealitatearen ideia, gizakiok berezko dugun dimentsio sobrenaturalari leku egiteko. Gure mitoak, gure fedeak, sinesmenak, superstizioak eta irudipenak ere errealak dira, humanoak diren neurrian. Hori esan nahi zuen Gabriel Garcia Marquezek, errealismo magikoa errealista zela azaltzeko," errealitatea tomateen prezioa baino gehiago dela" esan zuenean.
‎Uturritik itxasoala hurak egin bere bidea hola doa jenteen barkoa beti lantuz gure fedea hortan dugu sinestea
Gure fedeak esaten digu hau ez dela amaiera, hasiera berri bat baizik.
2022
‎Gai ezin saihestua bere fedea barnatu nahi duenarentzat. Liburua irakur errexa zen eta anitz ikasten zinuen hor gure fede katolikoaz. Zenbait kapitulu euskaraz itzultzen nituen eta gero multxo bat baginen testu horien inguruan gure gogoetak egiteko.
‎Aldiz, inguruko erlijioetan, pauma eta Melek Taus aingeru eroria gurtzea deabruaren jarraitzaile izatearekin lotu dute. " Gure fedearen oinarria, ontzat jotzen dugun guztia azaltzeko esaten dugun kontakizuna, beste batzuek gure aurkako genozidioa justifikatzeko darabilte", dio Nadia Murad Bakearen Nobel saridunak Azken neska liburuan.
‎Konparazio batera: halakok bizi erdia pasa du jainkorik ez dela esanez, eta orain elizatik atera ere ez da egiten; hortik pentsatu zer gauza ederra den gure fedea, hori ere konturatu denerako. Hori izan denarekin! 2 (beste garai bateko kontuak dira).
2023
‎emanak zaizkigun krisialdiek, duda edo zalantza anitz sortzen baldin badute gure baitan eta gure artean, alderdi baikor bat ere badute: gure fedearen argiketa eta garbiketa batera behartzen gaituzte batzuk eta besteak. Hamalau urte du orain xuxenxuxena" Jainkoa Bizia Jendea" sail huntan nere" hausnarketak" agertzen ditudala eta ez du sekula ene artikulu batek iragan aldikoak [Traditua (k) Herria N° 3668] bezanbat erreakzio sortu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 85 (0,56)
Gure 12 (0,08)
gugan 1 (0,01)
guganako 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
gureganako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu fede santu 4 (0,03)
gu fede hori 3 (0,02)
gu fede oinarri 3 (0,02)
gu fede eduki 2 (0,01)
gu fede indartu 2 (0,01)
gu fede labur 2 (0,01)
gu fede ukatu 2 (0,01)
gu fede ahul 1 (0,01)
gu fede arerio 1 (0,01)
gu fede argiketa 1 (0,01)
gu fede arras 1 (0,01)
gu fede arrazoi 1 (0,01)
gu fede azkar 1 (0,01)
gu fede bakar 1 (0,01)
gu fede bako 1 (0,01)
gu fede bazter 1 (0,01)
gu fede berme 1 (0,01)
gu fede berri 1 (0,01)
gu fede berrindartze 1 (0,01)
gu fede bikain 1 (0,01)
gu fede birpentsatu 1 (0,01)
gu fede dogma 1 (0,01)
gu fede egiatasun 1 (0,01)
gu fede ekarri 1 (0,01)
gu fede eman 1 (0,01)
gu fede emon 1 (0,01)
gu fede erakutsi 1 (0,01)
gu fede esan 1 (0,01)
gu fede eutsi 1 (0,01)
gu fede ezaugarri 1 (0,01)
gu fede ezberdin 1 (0,01)
gu fede ezkutu 1 (0,01)
gu fede galdu 1 (0,01)
gu fede gutun 1 (0,01)
gu fede handitu 1 (0,01)
gu fede hazkurri 1 (0,01)
gu fede hezi 1 (0,01)
gu fede historia 1 (0,01)
gu fede hitz 1 (0,01)
gu fede ideologia 1 (0,01)
gu fede indar 1 (0,01)
gu fede izen 1 (0,01)
gu fede Japonia 1 (0,01)
gu fede katoliko 1 (0,01)
gu fede konbertitu 1 (0,01)
gu fede kristau 1 (0,01)
gu fede lekukotasun 1 (0,01)
gu fede mesede 1 (0,01)
gu fede misterio 1 (0,01)
gu fede motor 1 (0,01)
gu fede mozorrotu 1 (0,01)
gu fede norbera 1 (0,01)
gu fede on 1 (0,01)
gu fede ospakizun 1 (0,01)
gu fede ozenki 1 (0,01)
gu fede pentsarazi 1 (0,01)
gu fede probatu 1 (0,01)
gu fede saindu 1 (0,01)
gu fede sandu 1 (0,01)
gu fede sendo 1 (0,01)
gu fede testimonio 1 (0,01)
gu fede ulertu 1 (0,01)
gu fede zein 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia