Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 236

2001
‎Ikastetxe berriak zerbitzu guztiak emanen ditu. Errioxa hemen dago, eta gure eredu pedagogikoa gustatzen zaie. Tudelillako umea 17 kilometrora bizi da.
‎Horrela, orduan eta euskara ezagutza handiagoa izan subjektuaren sarean eta, ondorioz, erabilpen handiagoa egin, subjektuak identitate euskaldunagoa garatuko du, eta euskaldunekiko jarrera positiboagoaeta orientazio motibazional integratzaileagoa izango du; eta 3) amaitzeko, saresozialak eta aspektu psikosozialek subjektuaren portaeran, edo, bestela esanda, euskararen jabekuntza mailan eragingo dute. Beraz, eta gure ereduan proposatzengenuen bezala, subjektuaren sare soziala eszenatoki moduko bat litzateke, etaEuskal Herrian gertatzen denaren arabera, azpiprozesuak modu batera edo besteragertatuko dira subjektuaren eta objektuaren arteko interakzioan.
‎Eredu hori, euskara 2H bezala ikasten duten subjektuen lagin orokorreanfrogatu dugu, eta esanguratsua gertatu da (c2= 27.61, 22 a.g., p= 0.18). Gainera, GFI eta AGFI estatistikoak ere 0.88 baino handiagoak dira, hots, 0.97 eta 0.94koakhurrenez hurren; beraz, gure eredua fidagarria dela esan dezakegu.
Gure eredua soziopsikologikoarekin konparatuz gero, lortutako eredu kausalak baieztatzen ditu: 1) bai ikuspegi psikosoziala eta horren orientazio soziologikoa, eta 2) egokitze momentuan ematen diren jarrera eta motibazio motak (eta ezasimilazioan ematen den bizitasun etnolinguistiko subjektiboa).
‎Aurretik zenbait eredu teoriko aztertu ondoren, gure eredu soziopsikologikoaaurkeztera pasatuko gara. Zenbait asmoren ondorioa da ikerketa honetarako eraikidugun eredu soziopsikologiko hau.
‎1) soziologikoagoadena, soziologiarekin gehiago lotuz, gizarte egoera eta gizabanakoaren ezaugarrisoziodemografiko eta soziolinguistikoak (ezaugarri ez oso hautazkoak) kontuanhartzen dituena, eta 2) psikologikoagoa dena, psikologia orokorrarekin gehiagolotuz, gizabanakoaren prozesu psikologiko eta psikosozialetan (ezaugarri hautazkoagoak) oinarritzen dena. Gure eredu soziopsikologiko honetan bi enfasi haueklotu nahi ditugu. Laburbilduz, bi enfasi hauek ondoko modu grafikoan adierazdaitezke:
‎4) objetua, kasu horretan bezala, euskara bada, euskararekin interaktuatzeak euskararekiko erabilerak egitea dakar, beste hiztun batzuekinharremanetan jarriz; gauzak modu horretan ikusiz, kontsidera daiteke saresozialak objektuaren tokia beteko duela interakzionismoaren makroteoriahorretan; 5) egokitze edo indibidualizazio azpiprozesuan sar daitezke, batez ere, halako prozesuak: egozpenak, irudikapenak, usteak, jarrerak, motibazioak, nahiak, eta abar; gure eredu soziopsikologikorako aukeratuditugunak jarrerak eta motibazioak dira, literaturaren arabera gaiarekinondoen lotzen direnak kontsideratu ohi direlako; 6) asimilazio edo sozializazio azpiprozesuan, batez ere, honelakoak: hautemateak, kategorizazioa, eta abar; gure eredu soziopsikolo gikorako hautemateak aukeratu ditugu, bizitasun etnolinguistiko erlatibo subjektiboa izeneko teoriaren bitartez.
‎egozpenak, irudikapenak, usteak, jarrerak, motibazioak, nahiak, eta abar; gure eredu soziopsikologikorako aukeratuditugunak jarrerak eta motibazioak dira, literaturaren arabera gaiarekinondoen lotzen direnak kontsideratu ohi direlako; 6) asimilazio edo sozializazio azpiprozesuan, batez ere, honelakoak: hautemateak, kategorizazioa, eta abar; gure eredu soziopsikolo gikorako hautemateak aukeratu ditugu, bizitasun etnolinguistiko erlatibo subjektiboa izeneko teoriaren bitartez.
‎4 Gure eredu soziopsikologikoa eraikitzerakoan, makroteoria horri jarraitudiogu aipatutako bi enfasiak lotu nahian. Horregatik, makroteoria horren laukokaguneak bete nahi izan ditugu; horretarako aukeratu ditugun azterketa prozesuak literaturan gure aztergairako garrantzitsuenak kontsideratu direnak izan dira:
‎Hori guztia kontuan hartuz, gure eredua ondoko modu grafikoan adierazdaiteke:
‎Horrela, orduan eta euskara ezagutza handiagoa izansubjektuaren sarean eta, ondorioz, erabilpen handiagoa egin, subjektuak identitateeuskaldunagoa garatuko du, euskaldunekiko jarrera positiboagoa eta orientaziomotibazional integratzaileagoa izango du; eta 3) amaitzeko, sare sozialak etaaspektu psiko sozialek subjektuaren portaeran edo, bestela esanda, euskararenjabekuntza mailan eragingo dute. Beraz, eta gure ereduan proposatzen genuenbezala, subjektuaren sare soziala eszenatoki moduko bat litzateke, eta hor gertatzendenaren arabera, azpiprozesuak modu batera edo bestera gertatuko dira subjektuaren eta objektuaren arteko interakzioan». (319 or.) Horrela, hainbat autorek proposaturiko ideiak (Gardner eta Clement, 1990; Clement eta Noels, 1996) enpirikokifrogatzen ditu Arratibelek.
‎Kirolarien pare, kabalak guretzat ereduak izan daitezke; nago zenbaitetan, abereak ez direnez gure adineko zaharrak baino medikalizatuagoak. Baso bat etxeko ardo eta aspirina batez artatzen garenean, ardiak agalaxia, ikara, scrapiea, harrak buruan edo errapeetako mina dutenean, bospasei txerto ezti, bitaminak eta pomadak erdiesten dituzte, bat ere potretik eta marrakarik gabe.
2002
‎Gure erreferentzi nagusiak, egia esan, euskal tradizioan oinarritutako antzerkian baino Katalunian eta Espainian egiten ari zen antzerki modernoan zeuden. " Tabano" edota" Els Joglars" ziren imitaziorako gure ereduak.
‎Horietako bat da Arrasate Euskaldun Dezagun (AED), eta baita geroago jaio ziren Jardun eta Ttipi Ttapa ere. Horiek izan dira gure eredu", diosku Iturriozek.
2003
‎Gaur egun egoera bestelakoa da. Sasoi hartan oso gutxi ginen, zeharo errepresio mundu batean murgilduta, baina bazeuden gugandik aparte autore batzuk guretzako eredu zirenak, esaterako, Aresti. Batzuek lotzen dute Diktadura Abangoardiarekin.
‎e. Herrialde ez garatuek gure eredua jarraitu beharrean daude, haien populazioa hazkundea geldiaraziz eta merkatu libreari ateak zabalduz, horrela gure aurrerapen teknologikoak ailegatuko zaizikie eta ikustesinezko eskuareneraginez munduko desorekak bertan behera joango dira.
2004
‎Zenbaitetan errepideko profesionalei egozten dizkiegu saturazioa, mugikortasun handiagoa edo bide segurtasuneko arazoak, baina ez ditugu aztertzen benetako arrazoi sozioekonomikoak: gure eredu ekonomiko neoliberalak eragindako mugikortasun antzua, lurraldearen plangintza nahasia, jabetzaren kulturaren eraginez ibilgailu pribatuei ematen diegun gehiegizko erabilera (jabe izatearen estatusa eta" askatasuna" sustatzen dira eta horregatik bakoitzak bere ibilgailua eduki eta erabili nahi izaten dugu).
‎Gerra zibilaren inguruko urteetan, euskal dantzak abertzaletasun borrokalari eta garbizalearen agerpena ziren. Gure eredu plastikorik handiena, gure gazteriaren eskola, gure herri izaeraren ispilu gardena, gure… Urte haietan, euskal gazteak dantzari talde edo koru batetik pasa behar zuen, jatortasun seinale izateko.
2006
‎M. G. ESNAL. Josune, zu ari zara egiteko moduaz, jardunari ekiten diogun moldeaz. Gure eredua Mendebaldeko edozein gizarteren parean jarriko nuke, ajeak eta guzti.
‎Orain zorionez Europan gaude, eta jendeak ez dio begiratzen Europari. Jakina, mugimendu feministak behintzat, Europako iparraldeari begiratzen dio, Suedia, Finlandia eta Norvegia dira guretzat eredua.
‎Gizakiak kate trofikoaren buruan gaude. Hain zuzen ere, gure eredu batzuen helburua da substantzien biometatze potentziala iragartzea, eta, hala, jakin nahi da konposatu jakin bat, adibidez, amaren esnean edo hegazti harraparietan agertuko den. Pertsonalki, harrigarriagoa iruditzen zait zer ondorio dituzten zehazten lagunduko duten azterlanak finantzatzeko behar adinako lehentasunik ez ematea, jakinda.
‎Gero, Foru Aldundira pasatuko dira, eta sei hilabete dauzka behin betiko onarpena emateko. Arau horietan islatzen da hein handi batean gure eredua.
‎Gu udaletxean sartu aurretik aurreneko pausoa emanda zegoen. Gure ereduak nolabaiteko buelta eman dio, eta hori prozesu baten ondorio izan da. Prozesuan hausnarketak egon dira, eta erabaki garrantzitsu batzuk eman dira:
‎Baina aurrera jo behar da, erabakiak hartu egin behar dira. Gure eredua hor dago, eta gu konbentzituta gaude.
‎baiezkoa. Gure eredua hor daukagu, urrats nagusiak erabakita daude, eta hori gauzatzeko 4 urte gutxi dira. Nik uste dut, oro har, salbuespen batzuekin, 8 urte behar direla proiektu batzuk koherentzi batekin gauzatzeko.
2007
‎Zentzugabekeriatzat hartuko nuke, aitzitik, Eguzkiaren inguruan ezagutzen dugun gure eredu hau (hamar hamabost planeta, bere kometak eta asteroideak barne) Galaxiako bakarra dela aldarrikatzea.
‎Gure kasuan desorekarik ez dagoela esango nuke; garbi daukagu gurearrakastaren gakoa gure ereduan, gauzak egiteko modua dela.
‎Guk enpresa ezberdinak dauzkagu; batzuek karrozeria egiten dute eta bik ez.Ozeania kenduta, kontinente guztietan dauzkagu instalazioak, eta bestalde, autobusik egiten ez duten bi enpresa (bat Bartzelonan eta bestea Sevillan). Kooperatiba gu bakarrik gara, beraz, entitate juridikoak ez dauka zerikusirik; guztietan ezartzen da gure eredua. Eta arrakasta du leku guztietan.
‎Nondik etazein modutan ekartzen ditugu ez ditugun lehengaiak eta nora doaz gure hondakinak? Kalteekologikoak ikusirik, argi dago gure eredua ezin dela mundu osora zabaldu (nahiz eta Txina edoIndia horretan ari), ez baitago beste planetarik errekurtso horiek guztiak erdiesteko, eta ondorioz, munduan nolabaiteko berdintasuna nahi badugu ezarri, guk geuk ere aldatu behar dugu bizimodua; beste era batera bizitzen ikasi beharra dugu (aukeran, berdintasuna gure balioetatik erauzi ahal dugu,, ondo, bizitzeko oztopoa baita).
‎Globalizazio ekonomikoak ere ez. Prestige izeneko petrolio ontziak argi utzi zuen urperatu eta gero zer nolako arriskuak dituen gure eredu energetikoak. Gure zibilizazioaren aurrerapenak denbora geologiko luzeetan ekoiztutako erregai fosiletan —ikatza, petrolioa eta gas naturala, printzipalki— oinarritu dira, eta ekonomiaren zati handienetarikoa horren inguruan dabil.
‎Ekologisten aburuz, artean bizi zaigun hiper optimismo teknologikoarekin kontuz ibili genukeela argi atzeman zuten Prestige ren ingurumen gaitza azal azalean bizi izan zutenok. Pentsa genezake, gure eredu energetikoaren handikeri arazo horren aurrean, prebentzio printzipioa aplikatzea hobe genukeela (Riechmann 2002). Euskal arrantzaleek diote gure administrazioak ez duela irakasgaia ulertu eta oraindik ere bitarteko tekniko gabe gabiltza:
2008
‎Ikuspegi horri jarraituz, Montreal uhartean bizi diren ingeles hiztunak gure ereduaren 1 koadrantean koka ditzakegu, ongizate osoa lortzeko susperraldia adierazten duen koadrantean, hain zuzen ere. Dena den, argi dago koadrante berean dagoen Quebeceko gehiengo frankofonoak baino ongizate txikiagoa duela.
‎Montérégie eta Estrie eskualdeek osatzen duten" ekialdeko udalerri historikoak" eremuko komunitate anglofonoak gure ereduko 4 koadrantean koka ditzakegu: " egoera egonkorra baina gaixotasun problematikoa" egoeraren barruan, hain zuzen ere.
‎Komunitate horrentzat kanpora bidaiatzea garestia eta zaila da, nahiz eta ahaleginak egiten ari diren probintziako gainerako ingeles hiztunekin komunikatu ahal izateko sareak hobetzeko. Han probintzia osoko ingeles hiztunen artetik pobrezia tasarik eta langabezia tasarik (%31) handienetakoa dute, eta komunitatea" gaixotasun larri" egoeran koka genezake gure ereduaren barruan.
‎Elkarlanaren bidezko partaidetza orokorra ziurtatuta dago zenbait gobernumaila dituen estatu federal batean (Landry, argitaratzeko prozesuan b). Kultura autonomiaren gure ereduan adierazi dugun moduan, erronkei aurre egiteko beharrezko dira gizarte zibilaren buruzagitza, gobernuaren babesa eta zerbitzuak, eta bere beharrak, helburuak eta erronkak ezagutzen dituen komunitate bat izatea (Bourhis, 2003b).
‎–Irlandak, adibidez, askatasuna lortu bai, baina hizkuntza ia erabat galdu zuen. Zein daukagu guk eredu gisa??
‎Ikastolako ikasleen ehuneko 30 bakarrik dira etxetik euskara dakartenak eta horrek asko murrizten du euskalkien erabilpena. Gure ereduarekin bizkaiera eta batua ikasten dituzte, nahiz eta gurasoen euskaldun zaharren kopurua txikia delako azkenik euskara batua nagusitzen den, goiko mailetan irakasmateriala batuan baitago eta irakurgai gehienak ere bai. Hizkuntza probetan, erabat batua edo erabat bizkaieraz egiten duten ikastolen pareko emaitzak lortu ditugu eta biak ezagutuz ateratzen dira gure ikasleak (Ibidem).
‎Beldurtu egiten nau hemendik urte batzuetara Abel bezalakoa izango naizela pentsatzeak. Joder, guretzat eredu izan da...
‎Nagusiki eredu goiztiar partzialaren aldeko apustua egin da. Guk eredu horren ikuskapena egin nahi izan dugu adinaren aldagaia kontuan hartuta. Gainera, euskal komunitatean kezka nagusia den beste hizkuntzen analisia erantsi diogu.
‎Hortaz, hori ikusten baduzu, guk beste erremediorik ez dugu. Bere buruari izugarri eskatzen dio, eta guk eredutzat daukagu», azaldu du Josebak. Era berean, motibatzen dakiela eta gauza mordoa transmititzen dituela esan dute.
‎Garaian garaiko erdarakadak beti erabiliko omen dituzte gaztetxoek, eta hain gazteak ez garenak. Nik diferentzia nabarmen bat ikusten dut ordea, gure ereduak bertakoak zirela, etxekoak, auzokoak, herrikoak... eta oraingoak kanpokoak, telebistatik jasotzen duten zaparrada, interneteko leihotik jasotzen dutena, kalean doazenean ere, ingurukoaz ahaztu eta MP3a edo antzekoei belarriak konektatuta ibiltzen dira.
‎Baliteke. Estatu espainiarra ez da guretzat eredu. Baina gerra estrategian murgilduta dabilkeen bakarra ez da estatua.
‎Jaso ezazue besarkada bero bat Koska irratia egiten eta entzuten dugunon partez. Gure eredu zarete eta.
‎Horrela jakinarazi dute 80 bat auzokidek" 21 urte bahituta eta berriro kartzelara. Aski da!" eta" Zure borroka, gure eredu. ' Pinki' askatu!" leloen pean Plentziako kaleetatik burutu duten manifestazioa bukatu ostean.
‎Guraso askok ere ez dute hezkuntzan interes handirik eta esaten dietena egiten dute, beste barik. Guk ereduaren alde egiteko eskatzen diegu gurasoei, Hezkuntza sisteman eta Euskal Herriaren errealitatea den modukoa delako eta etorkizunean euskara gero eta garrantzitsuagoa izango delako. Bigarren mailako herritarrak izaten ez jarraitzeko, beharrezkoa da haurrak ereduan sartzea.10
‎Aurten, 2008/ 09 ikasturtean, sei gradu titulazio berri ari gara ematen. Mendeberri proiektua garatzeko ahaleginari esker erdietsi dugu aipatutako lorpena eta, era berean, gure ereduaren funtsezko elementuak aintzatetsi eta finkatu dira.
‎Bestalde, gradu berrien bidez aurrerapausoak eman ditugu gure ereduarekin urratzen ari garen bidean; adibidez, etengabeko ebaluazioaren ezarpenean. Gradu berrietan, amaierako azterketen ordez, etengabeko ebaluazio sistema ezarri dugu, ikasleekiko feedback edo elkarreragina oinarri hartuta.
2009
‎Elkarrizketa eta elkar ulertzea, beti funtzionatzen du-eta konfiantza konfiantza, hizki larriz baldin bada. Horixe da gure eredua. Beste zenbaitena, lehena berriz ere, kasurik gehienetan.
‎Ados nago orain arte esan dituzuenekin. Baina nik gaia gure eredu sozioekonomikoan kokatuko nuke, zeinak ondorio guzti hauek eragiten dituen. Oso garrantzitsua da eredu sozioekonomiko hau zalantzan jartzea.
‎Alegia, Barakaldoko ikastetxe batean normalagoa da eredua indartzea eta gaztelania gutxiago, eta ingelesa sartu. Hori da gure eredua, baina indarrean dagoena orain arteko eredua da.
‎Lortzen ari diren emaitzak, bai kuantitatiboki eta baita kualitatiboki ere, beste enpresa taldeek edota beste kudeaketa ereduek lortzen dituztenak baino hobeagoak dira. Gure eredua beste sistema batzuekin konparatzeko prest gaude, eta hau ez da askotan ikusten enpresa munduan.
‎Hainbat gauzak denbora behar dute, baita denon arteko analisia ere. Gure ereduak hiru maila ditu instituzio alorrean, komunean ditugun eskuduntzekin gainera, ondorioz, halako gauzak ondo aztertu behar dira.
‎birtransmisio bat dagoenean, transmisio leihoa murriztu egiten da. Murrizketa horren eragina neurtzeko, honako baldintza hau gehituko diogu gure ereduari:
‎Ezagutza eta posizioa elkarri lotuta daude, hots, auzi epistemologikoa [gure ezagutza] eta auzi ontologikoa[ gure eredua] lotuta daude. Proiektu baten bideragarritasuna eztabaidatzeko auzi asko kontsideratu ahal dira, ezagutza gatazka bat aditzera eman dezakeena.
‎Baina, bestetik, proiektu bat gauzatuta, bere ondorioak automatikoak dira, ezen herritarrari ez zaio hartara egokitzea beste aukerarik geratzen. Neurri berean, azpiegitura bat «efizientea» izateko ere, bizitza eredu bat egokitu behar da( guk eredu horretara egokitu behar dugu), AHTk zentzua izango badu13 Proiektu baten aurrekariek («parte hartzea neutralizatzea») azpiegitura bat determinatzen ahal duten bezala («AHT eraikitzea»), gerora ere gure bizitzak hartaratzeko joera determinatu egiten du («AHTren erabiltzea») 14.
‎Zorriez gain, zorra nahi al dugu gure bizieraren oinarrian? Kontsumismoa nahi al dugu gure eredu ekonomiko eta kulturalaren erdigunean. Mundua txikiagotu den honetan, euskararen herriak iraungo ote du hegemonia gune sendoak sortu barik?
‎Gutako batzuk ere bagara guraso erdaldunengandik jaiotako seme alaba euskaldunak, eta gutako askok ere badiogu zoazte euskaltegira!, nahi baitugu zuek ere gure eredu izatea, edo gu ere zuen eredu izatea. Azken finean, seme alabek gurasoengandik eta gurasoek seme alabengandik ikasten dugu, eta gurpila ez da inoiz gelditzen.
‎EB Berdeak koalizioko Lopez Aulestiak, berriz, aniztasuna mehatxua baino, harro egoteko moduko ezaugarria dela azpimarratu zuen: ? Guk eredu federalistaren alde lan egiten jarraituko dugu?.
Guk eredu publikoaren hautua egin dugu, eta, horren alde gaudenez, jaiak badu aldarrikapen puntu bat, eredu publikoarena.
‎–Hori da egin behar dena herri honek duen arazo nagusia bakean eta askatasunean bizitzen utzi nahi ez gaituen erakunde terrorista bat denean?. Gogoan izan zituzten ETAren biktimak,? gure eredu moral, etiko eta sozialista dira?.
‎Kooperatiba ikaskuntzari eta ekintzailetzari buruzko barne hausnarketa eta lan konpromisoa sustatu nahi ditugu, eta gure ikasleek emaitza hobeak lor ditzatela ezarri dugu erronka moduan. Euskal kooperatibek egiten dugun ekarpen bereizi hori azpimarratu nahi dugu, gure ereduak ikastetxe bakoitzeko eragileak modu eraginkorrean biltzen baititu, ardurak hartzeko eta erabakitzeko ahalmenean zentro bakoitzaren autonomia oinarri hartuta.
‎Lege marko honetan izena borondatez ematea, hezkuntza zerbitzu publiko moduan ulertzearen ondorio logikoa baizik ez da. Gure eredua eta gure hezkuntzaren kontzeptua esaldi bakar batek bil lezake: hezkuntza gizarte kudeaketako ondasun publikoa da.
‎Noski, ez da beti horrela izan, eta mundu honetako beste txoko batzuetan oraintsu hasi dira gure eredua ezagutzen. Sujata Khanak izeneko bati irakurri nion The Kathmandu Post egunkarian, bere herrialdeari buruz ari zela, Nepali buruz:
2010
‎Emaitzak uste bezain onak ez balira, genioke berehalakoan gure ekonomiari kalte egin. Krisiak mesede egiten digulakoan nago, gure eredua indartzen duelako. Baina krisirik gabeko testuinguru batean ere, Reala lehiakorra izan da historikoki bere parametroetatik irten gabe.
‎Eta horretarako aldaketa politiko eta soziala behar da. Gure subiranotasun ekonomikoak, gure eredu ekonomiko eta produktiboak, gure politika fiskalak, energiak, enpleguak, gizarte segurantzak, pentsioak, etxebizitzak, etorkinen integrazioak, nazioarteko elkartasunak... subiranotasun politikoa behar dute, agintean dagoen eredu neoliberala baztertu eta alternatiba sortu nahi bada bederen. Zeren eta aldaketa politikoak aldaketa sozialik gabe ez dira nahikoa, eta ezin da egon aldaketa sozialik aldaketa politikorik gabe.
‎Batere ez. Gure eredu ekonomiko, sozial eta politikoa ez baitago esperantoarentzat egina, ingelesarentzat baizik. Eta katalanaren kasuan, estandarra esperanto moduko bat izatea nahiko absurdua da.
‎Zer balio eta zer nolako mundua ari gara sustatzen? Zein dira gure eredu eta jainko idoloak. Zertara bideratzen ditugu lehentasunez giza eta diru baliabideak?
‎Faborez! Hori ez da gure eredua. Asko haserretu gintuzten feminismo ofizialeko jarrera horiek eta, horregatik erabaki genuen sinadura bilketa hari jarraipena ematea, feminismoaren pentsamendu kritikoaren sarea sortuz.
‎Gasteizen, metro koadro bakoitzari zer kuota dagokion kalkulatzeko, hiriko hiru auzotako katastro balioen batez bestekoak erabili ditugu, horietan daude-eta guk eredutzat erabili ditugu hiru etxebizitza motak: Zabalgunean, Koroatzearen kalean eta Adurtza kalean.
‎–Konturatu ginen ikastolek ez zutela etorkizunik Hezkuntza Sailekoekin eskutik helduta?, adierazi du Xabier Garagorrik. ? Gure eredua defendatu behar genuen; guk ez bagenuen gure eredua definitzen eta defendatzen, jai genuen. Ezin genuen egon beste batzuek gure arazoak noiz konponduko zain.
‎–Konturatu ginen ikastolek ez zutela etorkizunik Hezkuntza Sailekoekin eskutik helduta?, adierazi du Xabier Garagorrik. . Gure eredua defendatu behar genuen; guk ez bagenuen gure eredua definitzen eta defendatzen, jai genuen. Ezin genuen egon beste batzuek gure arazoak noiz konponduko zain.
‎Ez zegoen saiakera sendorik hezkuntza sistema beste era batera antolatzeko. Eta guk, ikastolok, sinesten genuen gure eredua publikoa zela eta ondo funtzionatzeko bidea zela. Eredu bezala, aberatsagoa zela.
‎Eredu bezala, aberatsagoa zela. Beraz, guk gure eredua finkatu beharra genuen; iniziatiba hartu behar genuen guk geuk, ez politikoek?.
‎Murgiltze eredua ezin zela zerbait monolitikoa izan, espontaneoa, ikastoletakoa guztiz espontaneoa zelako?, jarraitu du Garagorrik. . Diseinaturiko estrategia berrian gure eredua izango zen, jakina, ahalik eta denbora gehien euskaraz murgiltzearen aldekoa; %80, gutxienez. Baina hizkuntzaren trataeran, eta enborra berdina izan arren, lantzeko erak, garapen erak edo mailaketak ezberdinak izango ziren:
‎–Gure proposamenak hobekuntza bat ekarri zion eskola publikoari. Baina, gauzak garbi esanda, gure ereduak bi aldaketa zekartzan?, dio Etxezarretak.
Gure ereduan, ibili, aditza jokaturik aurkitzen dugu nabilazü, beste ereduetan, egon?
‎Ahapaldi hau seigarrena da KKKan eta zazpigarrena Hts en ereduan. Gure eredu honetan, bestalde, oskidetasuna hautsi egiten da azken goga horrekin.
‎Gure kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida. Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean. KKK eta Hts enean begieizü/ Begiraizüdira, gurean bena abisa zite.
‎Hemen ere ñabardura txikiak doaz eredu batetik bestera. Gure ereduan bere denbora beitü er [r] ota egiledugu. KKK an bere denboran beita errota egileeta Hts bere denbora dizü errota egile.
‎KKKko ereduan berdin dator arrantzale, Hts en ihizlari. Gure eredua desberdin da beste kontu batzuetan. Hona konparagai bi ereduak KKK:
‎Muthilak ere goxo amoros direnoeta Hts Mutilak ere trende amoros direno. Gure ereduan muthilak esan beharrean neskatilakdio. Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da.
‎Ehiztariak ez lezake hartu edo ehizatu erbia tirorik tiratu gabe. Gure ereduko elioikusten dugu KKKko ereduan eta espalizoaditza ere eredu berean. Lehen zatia oso antzerakoa da KKKko ereduarekin.
‎Ez hori bakarrik: gure eredua garatuz, askoz ekosistema ekonomiko justuagoa eta pluralagoa sortzen da. Dendek materiala saltzen dute, antenistek antenak muntatzen dituzte, etab. Hau da, lurraldeko profesionalak gaitu egiten ditugu, bestela baztertuta geratuko liratekeen jarduera bat egiteko.
‎Nik garbi daukat egunen batean gora igotzen bagara gure filosofiarekin izango dela. Orio eta Koxtape dira gure ereduak. Gipuzkoarren lana kopiatu behar dugu.
‎Informazio ona zuen eta miresten genuen. Nola hain urrun zegoen Orixerengandik, bai idazkeran eta bai erabiltzen zuen lexikoan, neurri batean guk eredua bagenuen. Baina ez genuen eredu ideologikoa!
2011
‎Hori jakiteak astiroago joaten lagunduko ziokeen ala? Hori da, beraz, gure eredu izan behar lukeen klase politikoa, etika eta herritarronganako begirunea nik komuneko papera pasatzen dudan tokitik pasatzen dituena. Beste herrialde batzuetan, Figueras politiko ohia izango litzateke dagoeneko.
‎Kontuz: ez dute dena ondo egin, baina gure eredu sozioekonomikoaren zilegitasuna kolokan jarri dute, bestelako ereduak posible direla erakutsiz. Eta horixe da iraultzaileei diktadore izena jartzen dietenei beldurrik handiena ematen diena.
‎" Haien lilurapean, haien mimetismoz, euskarazko produktuak egiten ditugu. Horri begira egon behar gara, baina hori al da gure eredua. Gure moduko hizkuntzetan badaude gauza dezente erabilgarriagoak eta arrakastatsuagoak izan daitezkeenak.
‎Ez dugu exajeratuko. Guk esan dugu Gipuzkoa Aurreraren eredua ez dela gure eredua. Ez dugula nahi lobby pribatu batek Gipuzkoarako erabakiak hartzea.
‎Yoyes. Nola igaro sakrifizioan oinarrituko ez den subjektu post ETA batera, hau izanik gure belaunaldiaren gaurko arazo politikoa, Yoyes da gure eredua. Yoyesek desenmaskaratu zuen zein neurritan zen ETAren jokabidea subjektu maskulino batena.
‎Ikus dezagun munduko hizkuntza zapalduek zer nolako presentzia daukaten murgiltze ereduaren( gure ereduaren) eremuan lagin aipatuaren argitan: –4 taldean dauden hizkuntzak irakaskuntza tresna gisa erabiltzen dira, baina eskolaurreko eta lehen hezkuntzako lehen mailetan baino ez.
‎–Indarrean jarri diren hezkuntza eredu elebidunek harrera ona izan dute komunitate frankotan, eta ekimen horietako ugari arrakastatsuak izan dira jatorrizko hizkuntzen eta kulturen berreskurapenari bagagozkio. (?) Orobat, hezkuntza eremuan aplikatu den murgiltze sistema( gure eredua) galdutako hizkuntzak berreskuratzeko modu eraginkorra bihurtu da, eta, horrenbestez, galtzeko arriskuan edo zorian dauden mintzairen iraupena bermatzeko gakoa?. El futuro de las lenguas, 2008, 24 or.
‎Industria politika bat dugu, Enplegua Sustatzeko Politikak garatzeko. Eta, hau guztia gutxi balitz, gure ereduak bermatzen du, herritarren ongizatea eta Europako iparraldeko edozein Estatuaren antzeko gizarte oreka".
‎Arantxa Tapia: " Gure eredua Euskadi bat jaso eta Euskadi hobeagoa uztea da"
‎Zorriez gain, zorra nahi al dugu gure bizieraren oinarri? Kontsumismoa nahi al dugu gure eredu ekonomiko eta kulturalaren erdigune. Mundua txikiagotu den honetan, euskararen herriak iraungo ote du hegemonia gune sendorik sortu gabe?
‎natura eta kulturaren arteko bereizketa analitiko horrek zenbait mende beranduago bi kontzeptu horien arteko banaketa erabatekora eramango gaitu Mendebaldean, eta, horren ondorioz, Arrazoimenak eta Zientziak Erlijioaren papera hartuko dute eta natura neutraliza daitekeen aldagaia dela pentsatzera ailegatuko gara. Gure eredu analitiko hori globalizatu dugun neurrian, tigreak zamakatzen ditugu munduan zehar. Aldaketa klimatikoa, hondakin nuklearrak, kloroaren kimika..., gizakiok sortu eta konpondu ezin ditzakegun arazoak dira; gure giza naturak oso ahalmen linguistiko handia eman digu, egiten duguna a posteriori azaltzeko gaitasun handia daukagu, istorioak sortzen ditugu gure ekintzak ulertzeko, baina azkenean istorio horietako batzuk, distiragarrienak, erabat sinistu ditugu eta tigrea katutxo baten moduan ikusten dugu.
2012
‎Ildo horretan, administrazio publikoko edo pribatuko kideekin behin bakarrik dituzten interakzio gehienetan, agenteak ez dira gai aurrez aurre dituzten pertsonak elebidunak ala elebakarrak diren jakiteko. Are gehiago, ikuspegi analitikotik inperfektua den informazioa garrantzitsuagoa da informazio perfektua baino; izan ere, gure ereduaren arabera, informazio perfektua duten elebidunak ondo koordinatzen dira B hizkuntza erabiltzeko, egoera erreal askotan gertatzen denez. Aztergai dugun testuinguruan, berriz, pentsatzekoa da interakzioan parte hartzen duen kide batek ere ez duela ageri edo ez duela adierazten elebiduna ala elebakarra den.
‎Nagusiki, kontua da jakitea zer eginkizun betetzen duen agente elebidunen jokaera estrategikoak (populazio elebidunak ezarritako hitzarmen linguistikoak) Nash orekaren egonkortasunean. Alde horretatik, Wickströmek (2005) egindako galderari erantzuten saiatuko da txosten hau, gure ereduaren testuinguruan: badago Nash oreka dinamikoki egonkorrik elebitasunean?
‎Ezin dena da libre utzi nahi duenaren kanona kobratu, eta fotokopiak egiten dituena kriminalizatu. Gure ereduak malgua izan behar du, derrigorrez, eta are gehiago une berezi honetan: zaharkitua dagoen industria batek bere egiturari eutsi nahi dio; baina berritu beharra dauka.
‎Hemengo erritmoa edonor izutzeko modukoa da, baita kutsadura ere. Baina azken batean, beraiek gure eredua kopiatu dute, inolaz ere jasangarria ez dena. Baina, behintzat, benetako errealitatearen jabe dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 156 (1,03)
Gure 50 (0,33)
guretzat 8 (0,05)
guk 7 (0,05)
Guk 4 (0,03)
GURE 2 (0,01)
Guretzat 2 (0,01)
Gu 1 (0,01)
Gure artean 1 (0,01)
gurea 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
gurearen 1 (0,01)
guretzako 1 (0,01)
guri 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 36 (0,24)
Argia 34 (0,22)
ELKAR 25 (0,16)
UEU 18 (0,12)
Jakin 13 (0,09)
goiena.eus 11 (0,07)
Alberdania 9 (0,06)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Liburuak 8 (0,05)
Uztaro 8 (0,05)
Uztarria 7 (0,05)
Karmel aldizkaria 7 (0,05)
Consumer 5 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 3 (0,02)
aiurri.eus 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
HABE 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu eredu ekonomiko 10 (0,07)
gu eredu energetiko 5 (0,03)
gu eredu propio 5 (0,03)
gu eredu beste 4 (0,03)
gu eredu bera 3 (0,02)
gu eredu hau 3 (0,02)
gu eredu sozioekonomiko 3 (0,02)
gu eredu ukan 3 (0,02)
gu eredu aldatu 2 (0,01)
gu eredu definitu 2 (0,01)
gu eredu desberdin 2 (0,01)
gu eredu garatu 2 (0,01)
gu eredu gisa 2 (0,01)
gu eredu gizarte 2 (0,01)
gu eredu helburu 2 (0,01)
gu eredu hor 2 (0,01)
gu eredu hori 2 (0,01)
gu eredu ikastetxe 2 (0,01)
gu eredu jarraitu 2 (0,01)
gu eredu publiko 2 (0,01)
gu eredu sortu 2 (0,01)
gu eredu sozial 2 (0,01)
gu eredu abiatu 1 (0,01)
gu eredu adierazi 1 (0,01)
gu eredu alde 1 (0,01)
gu eredu analitiko 1 (0,01)
gu eredu antzeko 1 (0,01)
gu eredu baliabide 1 (0,01)
gu eredu bat 1 (0,01)
gu eredu batzuk 1 (0,01)
gu eredu beharrezko 1 (0,01)
gu eredu benetan 1 (0,01)
gu eredu bermatu 1 (0,01)
gu eredu bi 1 (0,01)
gu eredu bideragarritasun 1 (0,01)
gu eredu bizkaiera 1 (0,01)
gu eredu defendatu 1 (0,01)
gu eredu deitu 1 (0,01)
gu eredu demokratiko 1 (0,01)
gu eredu direlako 1 (0,01)
gu eredu eman 1 (0,01)
gu eredu erabateko 1 (0,01)
gu eredu erabili 1 (0,01)
gu eredu eragin 1 (0,01)
gu eredu eraiki 1 (0,01)
gu eredu erantzun 1 (0,01)
gu eredu errealitate 1 (0,01)
gu eredu erreproduzitu 1 (0,01)
gu eredu Eskozia 1 (0,01)
gu eredu estatu 1 (0,01)
gu eredu etorkizun 1 (0,01)
gu eredu Euskadi 1 (0,01)
gu eredu ez 1 (0,01)
gu eredu ezagutu 1 (0,01)
gu eredu ezin 1 (0,01)
gu eredu federalista 1 (0,01)
gu eredu fidagarri 1 (0,01)
gu eredu finkatu 1 (0,01)
gu eredu funtsezko 1 (0,01)
gu eredu goi 1 (0,01)
gu eredu hasi 1 (0,01)
gu eredu hiru 1 (0,01)
gu eredu historiko 1 (0,01)
gu eredu idatzi 1 (0,01)
gu eredu ideal 1 (0,01)
gu eredu ikasi 1 (0,01)
gu eredu ikerkuntza 1 (0,01)
gu eredu imitaezin 1 (0,01)
gu eredu imitagarri 1 (0,01)
gu eredu inbidiagarri 1 (0,01)
gu eredu indartu 1 (0,01)
gu eredu kanpo 1 (0,01)
gu eredu klase 1 (0,01)
gu eredu kognitibo 1 (0,01)
gu eredu kopiatu 1 (0,01)
gu eredu kultural 1 (0,01)
gu eredu lan 1 (0,01)
gu eredu lokal 1 (0,01)
gu eredu malgu 1 (0,01)
gu eredu mantendu 1 (0,01)
gu eredu Mendebalde 1 (0,01)
gu eredu metodologiko 1 (0,01)
gu eredu moldatu 1 (0,01)
gu eredu moral 1 (0,01)
gu eredu muin 1 (0,01)
gu eredu Villabona 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia