Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Emisoretan sistema digitalak nagusitu ondoren, hurrengo urratsa frekuentzia banda digitalaren ezarkuntza izan daiteke. Arazoa zera da, DAB izeneko banda berri honek ohiko AM eta FM ordezkatuko omen dituela, eta frekuentzia berrira igarotzeko baliabiderik ez duten emisore txikiak, gure kasuan euskara erabiltzen duten irrati gehienak, bazterturik gera daitezkeela.
2004
Gure kasuan euskararen aldeko apustua argia da, eta uste dugu Urola Kosta bezalako eskualde euskaldun batean honek ez duela arazo azpimarragarri bat suposatzen.
2005
‎' Diaf!, losia darabilgunean hiztunak hizkera geografikoen arrean batetik bester edo bat bamo gehiagotara bere mintzoan egiten duen iragatea adierazi nahi dugu; aldiz, diglosia dio­ gunean, bi ereduren arteko konkurrentziaz dihardugu; eredu horietarik bat, gainera, nagusi dabilena da. Gure kasuan euskara batua eta norberaren herriko hizkera lirateke bi ereduok.
2007
‎Fishmanek adibidez, argi esaten du hiztunak hitzez eta idatziz ongi moldatzen direnean lan munduan hizkuntza hori txertatzea, gure kasuan euskara, hizkuntzaren biziberritzerako behar beharrezkoa dela: " Helduon bizitzako zati handi bat (tentsioaz eta espektatiba profesionalez, emulazio sozialez eta akulturatze bideez arras garrantzitsua) lan munduak eratzen, moldatzen eta mugatzen digu". 1
‎Eta hizkuntza batek, gure kasuan euskarak, aukera ematen badigu aditza aurreratzeko, galdegaia atzera botata, zergatik ez dugu aitzinatuko aditza. Edo masokistak gara, eta gustatzen zaigu nekez eta penaz irakurtzea?
‎Eta hizkuntza batek, gure kasuan euskarak, aukera ematen badigu aditza aurreratzeko, galdegaia atzera botata, zergatik ez dugu aitzinatuko aditza. Edo masokistak gara, eta gustatzen zaigu nekez eta penaz irakurtzea?
2009
‎Menpeko hizkuntzei funtzio esklusiboak emanez. Hau da, gure kasuan euskaraz egin litekeen guztia euskaraz egingo genuke eta gainerako esparruak utzi funtzio globalagoetarako. Enpresak, gizarte erantzukizunaren ikuspegitik, neurri ekologikoak hartzen baditu zergatik ez hizkuntzarekin?
‎Lehenik esan dezagun hizkuntza aldaketarako erabakigarria ez dela legea, herritarren jarrera eta jokabidea baizik. Legea( gure kasuan Euskararen Legea) herritarren euskararen aldeko jarrera eta jokabidea modu eraginkorrean orientatzeko tresna ezinbestekoa da, baina legeak egin dezakeena herritarren jokabideak mugatzen du gizarte demokratiko eta aurreratuetan.
2010
‎Adibidez: a) Gaur egungo egoera emergente eta trantsiziozko honetan — globalizazioa, post postmodernismoa, indibidualizazioa, pribatizazioa, aldakortasuna eta dinamikotasuna, sareen ahultasuna, norberaren aukerei indarra ematea,... —, nola ziurtatu bertako gutxiengoaren hizkuntzaren normalizazioa eta garapen jasangarria eleaniztasunarekin batera?, gure kasuan euskararena. Nire iritziz liburuan irtenbidea errazegia bezala adierazten da; b Norbanakoaren ezaugarriak geroz eta garrantzi handiagoa izango dutenez, ikuspegi psikosozialari geroz eta garrantzi handiagoa eman zaio —hautemateak, egozpenak, identitateak, irudikapenak, motibazioak, jarrerak, helburuak, emozioak, eta abar—, nahiz eta liburuan prozesu horiekiko emaitzak zalantzazkoak gertatu direnen artean dauden.
‎Gradua gure kulturan hitza baita, eleak egiten baikaitu jende eta ez ostatua karrikan izateak. Eta hitza gure kasuan euskara da.
2013
‎Lehenago ere aritu gara euskalkiak edo tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioaz, eta hemen ere berriro hori azpimarratu nahi genuke. Urla k (2012) nabarmentzen duen moduan, hizkuntzaren aldaera estandarra( gure kasuan euskara batua) bere tokian egonkortzen dijoan heinean, euskalkiek komunikazio funtzio berriak berenganatu dituzte. Eta, dioenez, bereziki hiztun gazteen kasuan tresna lagungarria izan liteke.
2014
‎Hortik apar­­te, «seme alabak­ izan nahi­ genituen eta haiek haunditzeko­ leku ona izan zitekeela pen­­tsatu genuen. Gainera, beti erakarri gaitu­ herriko bizimoduak:  mendiak, tradizioak nola bizi diren­, lasaita­suna eta gure kasuan euskaraz ikasteko aukera»­­.
2016
‎Eta nazioen artean Vasconia ezagutua denean nik ez dut ikusten batere problemarik euskararekin. Erabaki daiteke, adibidez, edukazio basikoan elebitasuna aukeratzea, bata izango litzateke nazioaren hizkuntza( gure kasuan euskara) eta bestea nazioartean erabakitako lingua franca obligatorioa. Eta kitto, bada posible ere nazioz aldatzea, eta orduan beste hizkuntza bat ikasi litzateke, nazio berriarena.
2017
‎Estatus plangintza alor horietan denetan eragiten saiatzen da, hizkuntza minorizatuak erabilera eremuak eta funtzio denak eskura ditzan. Hau da deitzen den normalizazioa, gure kasuan euskarak hizkuntza baten erabilera eremuak denak eta bete ditzakeen funtzio denak eskura edo berreskura ditzan.
2018
‎Helmuga aldiz, datuek azaltzen (edo erakusten) digutenaz gogoeta egitea litzateke. Datu horien azpian egon daitezkeen errealitateak eta egoerak hartu ditugu gogoetarako lehengai gisa, ikerkuntza feministan ezagunak eta jakinak diren zenbait genero dinamikak, harremanak zein arauak, hizkuntzaren eremuan( gure kasuan euskararen eremuan bereziki) zein itxura hartzen ari diren edo irudikatzeko.
‎Esan dut, arestian, Gurdiaren Paradigmaren lehen axioma edo oinarrizko axioma zein den: hizkuntza, gure kasuan euskara, komunikazio tresna bat da. Beraz, tresna hori komunikaziorako, zein mailatan, zein gradutan den beharrezko, erabilera horren araberakoa izango da (baita ezagutza ere).
2020
‎Zein helburu ditu? Wikipedia eta inguruko proiektua bulkatzea. Gure kasuan euskarazkoak. Beste hizkuntza eta herrialdeetakoak badaude.
2021
‎Ez dakit hankamotz den hitza… hizkuntzari buruz, gure kasuan euskarari buruz, jendeak daukan kezkarekin eta jakin min handiarekin alderatuta badaukagu zer ikasia. Zakilixutek ia egunero hizkuntzarekin zerikusia duten hainbat gai jartzen ditu mahai gainean.
‎Arte garaikidearen barruan, euskaraz sortzearen inguruko gogoetak dira, askotariko diziplinak uztartzen dituztenak. «Erakusketa honek ikusarazi nahi du artearen munduan ere hizkuntza bera, gure kasuan euskara, lanerako materia bilakatzen dela: aldarrikatzeko, jolasteko eta zentzumenak pizteko», adierazi du Lazkanok.
‎Hori zapalkuntza sofistikatu baten ondorioa izango litzateke, aurrerapen eta utilitarismo gezurti baten izenean eginda. Menpeko hizkuntza minorizatua bere normalizazioegoerara iristen denean, hots, gure kasuan euskararen ezagutza eta erabilera erabat bermaturik egongo direnean bakarrik mintza gaitezke eleaniztasunaz. Beren hizkuntza nazionala bermaturik daukaten estatu guztietan gertatzen den bezala".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia