2000
|
|
Beti da interesgarri besteek nola ikusten gaituzten jakitea.
|
Guk
geure buruak hobeki ezagutzeko modua da. Horregatik ere irakurri beharrekoa da Mark Kurlanskyren" The Basque History of the World"
|
2003
|
|
Egun hauetako telefono elkarrizketa ugarietako batean, mobilizazio zabal honen berri ematen ari nintzela, euskal kazetari batek eskerrak eman zizkigun. Beharrik ez zuela erantzun nion,
|
gu
geure burua defendatzera mugatzen baikara. Geure burua defendatzera," Egunkaria" ren itxiera ez baita soilik euskal prentsa eta euskararen kontrako erasoa.
|
|
Pottoka haurrei begira indartu dezakegu, eta haurrek 14 urtera arte koloreei erreparatzen diete. Hori da gure merkatua, eta
|
gu
geure buruari mugak jartzen! Hainbeste lan egin eta gero guk egindako bidea ebaki ziguten, eta nazkatuta utzi egin genuen.
|
|
Pentsamendua
|
guk
geure buruarekin dugun elkarrizketa da eta, halakotzat, hainbat egoera, gorabehera, pertsona eta gairi buruzko berrespenak dautza bertan.
|
2004
|
|
Daukagun potentzialean sinesten dugun egunean, lan esparruan emakumezko ezaugarriekin sartzen garen egunean, gizonei dena demostratu behar diegula ahazten dugun egunean, funtsezko urratsa emango dugu. Orduan legitimazio osoa izango dugu eta ez haiek legitimatzen gaituztelako,
|
guk
geure burua legitimatzen dugulako baizik.
|
|
Ez zela alegia herri honek bere kabuz, bere eskuko izatearen ahalmenez, jorratutako izendapena. Aitzitik, mendeko izatearen alienazio ideologikoaren higadura semantikoa hauteman zion
|
guk
geure burua izendatzeko darabilgun izenari. Ez da lan erraza, egia esan, arerioaren ideologiaz ondutako interpretazio gailendu baten aurrean, nork bere autodefinizioaren eredua eratu eta ezarri ahal izatea.
|
2006
|
|
Agian,
|
gure artean
geure burua gehiegi babestu ordez, elkarrenganako konfiantzaz jokatzen ikasi dugu, baina gure historiak, genetan daramagun horrexek, noiznahi jazarkundeak pairatu ditugula diosku eta horren ondorioz senak taldea babestera bultzatzen gaitu.
|
2007
|
|
Gu biok bakarrik. Geure buruei egin geniezaiekeen barre, hori bai, eta garai horretan
|
guk
geure buruei botatako barreak besteek botatakoak baino jasangarriagoak zitzaizkigun. Saiatzen ginen, beraz, edozein barre motari aurrea hartzen.
|
|
Etorkizunari dagokionez, nik uste dut egunkari bakoitzak bere definizio soziopolitikoa gero eta garbiago izan duela.
|
Guk
geure buruari esaten dioguez garela arituko ematen diguten informazioarekin bakarrik. Beraz, azala guksortutako gaiekin ateratzen saiatzen gara ia egunero.
|
|
|
guk
geure buruak beste,
|
2008
|
|
Halanda be, gauza askotan kaletarrak baino jakintsuago joten genduan
|
guk
geure burua. Horren adierazgarri da hurrengo kontauko dodana.
|
|
Gauza bat baita
|
guk
geure buruari estimua edukitzea, eta bestea, berriz, harroa izatea.
|
|
Horregatik, garrantzitsua da multikulturalismoaren zentzua, gaizki ulertuak saihestu eta komunikazioa errazteko.
|
Guk
geure buruak moldatu behar izan ditugu agertoki berri honetara, baina egungo umeak, gu ez bezala, transnazionalak dira berez, literaturaren bitartez beste herrialde eta kulturen berri dutelako. Horrenbestez, transnazionalismoa da multikulturalismoaren helburuetako bat, bai; baina umeek bereganatua dute dagoeneko transnazionalitate hori.
|
|
Bere azken mailan kontzientzia (objektiboa) autokontzientziara igortzen da, hori bere egia den heinean: uste genuen zerbait ezagutzen genuela mundu objektiboan, baina
|
guk
geure burua besterik ez dugu ezagutu.
|
2009
|
|
–Oso modu errazean esango dut:
|
guk
geure burua konbentzitzen saiatu gara elkarte hori beste modu batera ikusteko, baina ez dugu lortu. Moskuren kontrako eragin eremua da?, Dmitri Medvedev Errusiako presidenteak adierazitakoaren arabera.
|
|
|
Guk
geure buruari jartzen diogu presioa. ProTour Ligan gaude, goi mailan, baina gure taldea etxekoa da, euskaldunez jositakoa...
|
2010
|
|
Hori baita kontuen kontua: lehenetsi beharrean
|
guk
geure buruari eskain diezaiokegun begirada zintzoa, geure barne errealitatearen nondik norakoen azterbidean eta ikasbidean jar gaitzakeena, aldiz, besteen begirada lehenesten dugu, unez une epaitzen eta erabakitzen gaituena, baita erabat mugatzen ere, zeren besteen begirada harresi bat baita, lehenik eta behin, goitik behera bota nahiko genukeena, dela sedukzioaren bidez, dela konfrontazio zuzenago baten bidez, sedukzioak porrot egitekotan.
|
|
Gertatzen dena da okerreko ariketa egiten dugula, gorpu hilari gorputz biziaren ezaugarriak txertatzerakoan, irudimenaz baliatuta: arnasten ez duen gorpuari geure arnasa alokatzen diogu, eta hitz egiten ez duen gorpuari hitza ematen, egoera kataleptiko batean murgilduta balego bezala; irudikatutako gorpua, orduan, ezin tragikoago mintzatzen zaigu belarrira, eta guk entzun egiten diogu, ohartu ere egin gabe ez zaigula gorpua hizketan ari, luke eta ezin du?, baizik eta
|
gu
geure buruari, irudizko gorpuaren balizko ikuspuntutik. Baina gorpuak ez du ikuspunturik, arnasa hartzeko ahalmenik ez duen bezala, ez hitz egitekorik:
|
|
Gertatzen dena da okerreko ariketa egiten dugula, gorpu hilari gorputz biziaren ezaugarriak txertatzerakoan, irudimenaz baliatuta: arnasten ez duen gorpuari geure arnasa alokatzen diogu, eta hitz egiten ez duen gorpuari hitza ematen, egoera kataleptiko batean murgilduta balego bezala; irudikatutako gorpua, orduan, ezin tragikoago mintzatzen zaigu belarrira, eta guk entzun egiten diogu, ohartu ere egin gabe ez zaigula gorpua hizketan ari —ezingo luke eta ezin du—, baizik eta
|
gu
geure buruari, irudizko gorpuaren balizko ikuspuntutik. Baina gorpuak ez du ikuspunturik, arnasa hartzeko ahalmenik ez duen bezala, ez hitz egitekorik:
|
|
Hori baita kontuen kontua: lehenetsi beharrean
|
guk
geure buruari eskain diezaiokegun begirada zintzoa, geure barne errealitatearen nondik norakoen azterbidean eta ikasbidean jar gaitzakeena, aldiz, besteen begirada lehenesten dugu, unez une epaitzen eta erabakitzen gaituena, baita erabat mugatzen ere... zeren besteen begirada harresi bat baita, lehenik eta behin, goitik behera bota nahiko genukeena, dela sedukzioaren bidez, dela konfrontazio zuze... Hortik aurrera, zernahi, sentimenduen habian pazientziaren anaia bikia baita hira, eta ustezko errukiaren etxean ohorezko gonbidatua baita inbidia.
|
|
" Uste dugu eskubidea dugula, beste edozein naziok duen eskubidea, geure territorioa izateko, eta uste dugu Espainiar Partido Kolonialak gure eskubideok bortxatu eta erauzi dizkigula, protektoratuaren asmoaren legitimitateaz aparte[...]
|
Guk
geure burua gobernatu eta geure eskubide guziak bermatu nahi ditugu".
|
2011
|
|
Besteek diotenaren menpe egon gabe, iritsi da garaia guk geuk hitza hartzeko! Iritsi da momentua
|
guk
geure buruak ezagutzeko! Gure kezkak zein diren azaleratu eta aurre egiteko!
|
2012
|
|
A prioritasunean Kantekin deskubritua dugu ezagutza unibertsala, nonbait, sokratismora itzuliz, kosmos material honen definizio unibertsala, kosmos material honen esentzia ezagutzen da a prioritasunezko fenomenoetan (miriarietan batez ere), eta beraz, baita mundu inorganikoa eta baita mundu organikoa ere ezagutuak dira osoro, perfektuki, eta edozein objektu (inorganikoa ala organikoa) materialaren definizioa unibertsala da, eta hor esentzia ezagutzen dugu, guztiaren izatea, izaera. Baina guk ez, hau teorizazio hutsa da misterio batez, baina misterio hortatik, Jainkoaren misterioa deitua, ezagutuak gara
|
guk
geure burua ezagutzen dugun baino hamaika bider hobeto, perfektuki, eta horregatik esaten da Jainkoak guk baino hobeto ezagutzen duela zer behar dugun, guk eskatu baino aurretik, a priori.
|
2014
|
|
Historia ez da gertakari hutsez egindako egitura finkoa, baizik eta komunitate batek bere buruaz egiten duen kontakizun subjektiboa, oinarrian pasarte zehatz ba tzuk dauzkana, baina bere modura interpretatzen eta epaitzen dituena. Labur esanda,
|
guk
geure buruari konta tzen dioguna, horixe da geure buruari buruz daukagun sentimendua edo ustea. Idazleok, noski, horrekin guztiarekin lotura handia daukagu eta kontakizun horretan ahots garrantzitsua izan gaitezke.
|
2015
|
|
Bat zatoz horrekin. Bai. Nik uste dut
|
guk
geure buruarengan sinistu behar dugula. Alderdi abertzaleetan, oro har, salbuespenak izan daitezkeen arren, beti daude euskara eta euskal kultura baino aurreragokotzat jotzen diren borrokak.
|
|
Ordenagailuaren gailentasunak, batzuetan,
|
guk
geure burua izaki alienatutzat jotzea dakar. Badirudi ez dakigula zein garen.
|
|
kontuak hobeki eta azkarrago egin ditzake horrek. Gorputza aldamio ona da
|
guk
geure burua eraikitzeko, eta teknologiak gorputz horretan ari dira barneratzen. Neurona sareko cyborg garun batentzako gorputz egokia aurkitzen badugu, beharbada garun horrek hain konplexua izaterik ez du izango eta ardura batzuk delegatuko ditu teknologietan.
|
|
Honelako beste gauza batzuk ere esan nitzake hemen, hainbeste pertsona santu eta otoitzari emandakoekin harremana izan dudanez gero, asko dakizkit; baina neure buruaz ari naizela uste izan ez dezazuen, mihiari galga emango diot. Hau probetxu handikoa dela uste dut, kontura zaitezten zenbateraino pozten den gure Jauna,
|
guk
geure buruak ezagutzen eta geure txirotasun eta ezereza behin eta berriro begiratzen saiatzen garela, eta hartu gabekorik ez dugula ezer konturatzen garela ikustean. Beraz, ene ahizpak, honetarako eta Jaunak maila honetan duena arima bati eskaintzen dizkion gauza askotarako, adorea behar da; eta, nire iritziz, azken honetarako beste ezertarako baino gehiago, apaltasuna izanez gero.
|
|
16 Azken batean, ahizpak, hauek alde batera utzita ere, badira beste arrazoi batzuk; eta sinets iezadazue ziurrena Jainkoak nahi duena dela, Hark
|
guk
geure burua baino ere hobeki ezagutzen baikaitu eta maitatzen. Jar gaitezen beraren eskuetan, gugan beraren borondatea bete dadin, eta ezin izango dugu hutsik egin, borondate irmoz beti honetan irauten badugu.
|
|
21 Zein izutuak gakartzaten deabru hauek,
|
guk
geure burua izutu nahi dugulako ohore, ondasun eta atseginei beste era batera helduta egotea dela-eta! Izan ere, orduan, haiek eta guk geuk batera, aurkakoak garenok, gorrotoizan beharrekoa maitatuz eta estimatuz, kalte handia egingo digute.
|
|
1 Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin eta eman biezaio hain galera handia deritzagunean behar den bezalako kontsolagarria. Hala ere, egin duen eta
|
guk
geure burua baino maiteago gaituen Jaunak, ulertaraziko digu bere garaian hau zela nire lehengusinatzat eta hura maite dugun guztiontzat komenigarriena, beti eramaten baitu egoerarik hoberenean.
|
|
Erregeak ez die kezkarik ematen, beraiek egitekoak egin arren, isildu egiten dela ikusten dutelako, eta, beharbada, berorren aitatasunari zerbait egiten ausartuko balira, une txar txarra litzateke; izan ere, guztientzat pena eta atsekabe handia izanez gain, adore gaberik eta galdurik geratuko bailirateke. Jainkoak gorde gaitzala, eta uste dut hala egingo duela; baina
|
guk
geure buruari lagun diezagula nahi du. Honek, berorri idatzi nizkion beste gauzekin batera, bultzatzen nau honantz ez etortzeko eskatzera, gogo bizia badut ere.
|
|
Izan ere, egiaz, apaltasun handikoa da norbere burua errurik gabe kondenatua ikusi eta isilik egotea, eta erru guztiak kendu zizkigun Jaunaren antz antzera jokatzea da. Eta, honela, kontu handiz ibiltzeko eskatzen dizuet, horrek irabazi handiak dakartzalako berarekin batera;
|
guk
geure burua zuritzen saiatzeak, ordea, bat ere ez, egia ez esateak haserre edo eskandalua ekar dezakeen kasuren batzuetan izan ezik. Hau nik baino zuhurtzia handiagoa izan dezanak ulertuko du.
|
|
Lehen idazketan: Utz diezaiogun Jaunari egiten,
|
guk
geure burua baino hobeki ezagutzen baikaitu. Eta benetako apaltasuna ematen digutenaz pozik egotean datza.
|
|
Definizioak berak dio paisaia lurraldearen zati bat dela, bertako biztanleek hautematen duten moduan.Argi adierazten du paisaia ez dela lurraldearen baliokidea. Paisaia dela
|
guk
geure buruan sortzen dugun irudi bat, lurralde horrekin harremanetan sartzen garenean, eta gainera errekonozitzen du ikuspegi horren alde indibiduala; hau da, nik eta zuk paisaiari begiratzen diogunean, paisaia desberdinak ikusten ditugu gure esperientzia pertsonalen ondorioz. Baina esperientzia kulturalak ere, hau da, gizarte osoak partekatzen dituen esperientziak eta urteen poderioz eta kulturaren bitartez transmititu dituenak, horiek ere, bakoitzak ditugun paisaiaren betaurrekoetako kristaletan daude.
|
2016
|
|
Eta horren guztiaren helburua ere jakina da:
|
guk
geure burua zentsuratzea. Horretara behartu nahi gaituzte.
|
|
–esan nion neure buruari?. ...ar nazan neure bertutearen frogak emateko, zeinahi ere den aurkitzen naizeneko peril handia, zein ere den nire egoera, utz iezazkidazu sentitzen egoera horretatik sortzen diren mugidak, niri baitagozkit gizona naizen heinean, eta ene bihotz mugidok azpiratzea lortzen baldin badut gizon on eta zintzo batek legez, uste osoa jarriko dut zure justiziaren egintzetan, zeren zeuk sortu baikaituzu, eta ez
|
guk
geure burua?.
|
2017
|
|
Amatasunari buruzko bertsoak, adibidez, nik egin nituen, baina Bearekin aurretik elkartuta eta kontatuta.
|
Guk
geure buruari barre egin eta gure kontraesanetaz ari gara, eta hor konplizitate gehiago dago”.
|
|
Eta guztien buruan, ikas dezakegu eta atera honetatik erokeria handia dela
|
guk
geure buruan daramaguna eta esaten duguna: bekatuak uzten eta obra onak egiten gero hasiko garela.
|
|
Guk irratietan Interneteko espazio ‘birtualean’ (sic) gertatzen dena erreala ote den galdetzen jarraitzen dugu; unibertsitatean IKTak azkarregi aldatzen direnez, ezin direla ikertu diogu. Eta bien bitartean,
|
guk
geure burua pentsatu eta definitzen ez dugun bitartean, enpresa pribatuek gu pentsatzen gaituzte eta atzerriko estatuek geure burua definitzen digute.
|
2019
|
|
–Kontuan hartu behar dugu guk liburuarekin euskal kulturan eta euskal komunitatean kontatu nahi genuela: , hau da gure gatazka, ez da kanpoan gertatzen den gauza bat bakarrik, euskaldunoi dagokigun gatazka bat da, euskaraz landu behar duguna;
|
guk
geure buruari autokritikaz erantzun behar diogun gatazka bat da, aktibatuta ditugun biolentziak desaktibatzeko gatazka bat da??.
|
2020
|
|
Ez dira oso gustura egongo Andaluziako hiriburuan hau guztia bukatzeko borrokan ari diren ekintzaileak. Oso noizean behin egiten diren bekatuak direla edota horrelako final bat salbuespen onargarria dela esaten zurituko ditugu
|
guk
geure buru hiperkritikoak.
|
2021
|
|
" Zalaparta izugarria sortu zen. Esaldi horrek argi eta garbi adierazten duena da
|
guk
geure buruaren gainean agintzen dugula". Ez dakite zergatik zentsuratu duten.
|
|
Konturatu zen lehen ez zela hain antiklerikala, errespetuzko zer bat gordetzen ziola elizari (Linazasoro); Bere tokitik mugitu gabe zer beltz bat jaurti zidan, airez aire (Epaltza); Ez dakidana, zera da:
|
guk
geure burua ukatzeko beste maite izan ditugun zerok ote diren geure seme alabek nahi dutena (Joxerra Garzia).
|
|
Iparraldekoa da, baina B. Mogelek ere badu adibideren bat: Egizu nahi duzuna; berdin ez diogu
|
guk
geure buruari horrelako lorrik eman nahi (B. Mogel).
|
|
Hala ageri da tradizioan eta batez ere gaurko idazleen artean ere: Bi gizon haiek bere burua hil nahi zuten;
|
Guk
geure burua maite dugu gehien.
|
|
minduta egongo da Txapeldunen Ligatik kanpo gelditu ondoren, baina sekulako jokalariak dauzka, eta ziur gogotsu dagoela albait azkarren suspertzeko.
|
Guk
geure buruan jarri behar dugu arreta; helburua izan garenera itzultzea da.
|
2022
|
|
Horren harira, Lo Eizagirre Erguin transgenero eta irakasleak honako hau ohartarazi zuen: «Muga asko daude, eta muga horiek ez dira
|
guk
geure buruari jartzen dizkiogunak. Hemen, ezjakintasunak ematen duen egurrak eta jendarte mota estereotipatu honek bultzatzen gaitu mugak jartzera».
|
|
«Fantasia da sorkuntzarako sortu dugun gune bat, konfidantzazko gune bat,
|
guk
geure buruari ahalik eta askeen izateko eman diogun koartada bat». Horrela deskribatu du Eñaut Elorrietak bere bakarkako lan berria:
|
|
Latza. Inportantzia handia ematen diogu endogamikook, eta agian handik kanpo milaka dira futitzen direnak bertsoaz, baina buru errepresioaren galga kendu, ezarria kanpotik eta
|
guk
geure buruari jarria gehienetan, eta merezi dugu tarteka geure buruari orgasmo kolektibo bat ematea. Gainera kulturaren eremuko sexu ahozkoa oinarri, ez kirolaren eremuko sarketa gailen duena.
|
|
Besteek gugan sinisten dutela sentitzeko, beharrezkoa al da
|
guk
geure buruan sinestea?
|
|
Ez dugu aholkurik nahi. Aski gara
|
gu
geure buruak egurtzeko. Zuek dena eman zenuten, dena egin zenuten.
|
2023
|
|
Katolizismoa, gainera, nahiko festazalea ere bada. Lan egiteari uzteko opor egunak utzi dizkigu, oraintxe datozkigunak, adibidez; jainkoa dutenek hura zain dezatela egun libreetan, ateo maiteok, ea asmatzen dugun
|
guk
geure burua zaintzen, barkatzen, geure buruak ez jainkotzen, eta tragediaren ertzean elkarri gerritik heldu, eta hil arte, lanean berriro hasi arte, barkatu, dantzatzen.
|
|
Zeren Virgil, eta hau nik diotsut, kapitain zahar honek: apenas baldin bagara
|
guk
geure buruaz esaten duguna, nola izango da Maudey zuk berataz diozuna. Nola izango zara zu, Virgil, Maudeyk zutaz dioena?
|
|
Eta Calvinok, ikuspegi utilitarista ororen kontra, oroitarazten digu klasikoak berak ez ditugula irakurtzen zerbaitetarako balio behar dutelako: irakurtzearen gustu hutsagatik irakurtzen dira, beraiekin bidaiatzeko plazeragatik, haiek ezagutu eta
|
guk
geure burua ezagutu nahiak akuilaturik.
|
|
Lehenago aipatu dudan autokritikari dagokionez:
|
guk
geure buruari askotan jarri nahi izan diogu “marjinatu sozialaren” etiketa, berezitzat edo arrarotzat hartzen dugulako geure burua, eta horrek gizartearen prestigiotik urruntzen gaitu. Administrazioari lotuta, berriz, kexa asko ditugu.
|
|
utzi behar bada, uzten da. Prestigioa izateko,
|
guk
geure burua prestigiatu behar dugu: lan bera erdi prezioan egiteko prest bagaude, prestigioa kentzen diogu geure buruari, nolabait adierazten dugulako gure orduak ez direla bestearenak bezain baliagarriak.
|
|
Esan gabe doa, zentzu indibidualean ere badugu zer landurik. Ainara Gurrutxagak komentatu duen moduan, prestigioa izateko beharrezkoa da lehenengo
|
guk
geure buruari prestigioa aitortzea: adibidez, nor garen eta zer nahi dugun adieraziz edo muga sanoak ezarriz.
|
|
Zentzu horretan, geure buruaren etsairik handiena gu geu garela esan genezake. Edo, izaki sozialak eta sozializatuak garen heinean, gizarteak ezartzen dizkigun eta
|
guk
geure buruari ezartzen dizkiogun oztopoak antzekoak direla: iturri beretik edaten dutelako eta, ondorioz, bien arteko muga uste baino finagoa delako.
|