Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 637

2000
‎Udalbiltzak ofizialki bere iritzia eman zuen eta EH abstenitu egin zen. Guk esaten diogu gaia larria dela. Udal ordezkaritzaz ari gara eta ETAk bi ordezkari hil ditu.
‎Egia da kultura ezberdinek topo egiten dutenean. Estatu nazioaskodunen kasuan, adibidez? Estatuak kultura horien balioa pareka dezakeela; baina guk esango genuke, irakurketa klabe politikoetan eginez gero?, guztiz behin behineko moduan egingo lukeela, testuinguru politikoak hala bultzaturik. Hau esatera garamatzan arrazoia hauxe da:
‎Gero, gutaz esateko gehiagorik ez zegoenez, Karmelo eta Tomi buruz jardun dugu, baina luze gabe kanpora irten, eta Dabidek ibilaldi bat egingo ote genuen galdegin didanean, nik ezetz erantzun behar izan diot.
‎Bide bertsutik ere, esan ohi da izate eta aiurriaren bateraezintasunaren alegazioa dela eta, dibortzioaren abantaila guztiak ezabatu egiten direla. Aitzitik, guk diogunaren arabera, dibortzioaren abusuak biderkatu eta astundu egiten dira, izate eta aiurriaren bidezko bateraezintasuna gordetzen bada.
‎nekazari, artzain eta mendizale askorekin geratzen gara berriketan, bidean atsedenaldi bat eginez; denda eta taberna askotan sartzen gara janariak, edariak, egunkariak eta beste hainbat gauza erostera; batzuetan autobusa edo trena hartzen dugu eta noizean behin auto stop egitea ere maite dugu. Zuen antzeko pertsonek ikusi egiten gaituzte, entzun egiten dute guk esaten duguna, ukitu ere egiten gaituzte batzuetan, zuen antzeko pertsonak gurekin mintzatzen dira.
‎Beharrik ere noski. Berak guri esan zigun: halako enpresan lanean ari zela, gero egia zela jakin baikenuen, eta negozio inportante baten zain zegoela.
‎Ez zitzaigun buruan sartu ere egiten. Guri esate baterako erakutsi digute: lan eta lan!
2001
‎Eta laugarren puntua parlamentu nazionala da; hori ezin dela egin diote batzuek berehala, eta guk zera diogu, abertzaleei galdetuko balitzaie ea hiru probintzia edo sei probintzietako parlamentua nahi duten, denek sei herrialdetakoa esango lukete. Bada, guk dioguna da norabide horretan jarri behar dugula eta horretarako baldintza sozialak sortu behar ditugula. Eta hori noizko?
‎Kudeaketa herritar guztientzat egiten du, baina bera abertzaleek hautatutako lehendakari bat da. Horrez gain, EAJk beste akats bat du gurekiko esaten duenean gure proiektu politikoa inposatu nahi dugula; ez, gure proiektu politikoa independentzia eta sozialismoa da eta guk mahai gainean jartzen duguna marko demokratiko nazionala da, gutxieneko oinarri demokratiko batzuk izatea.
‎Nolanahi den ere, bakerako bidean eta herri honen gehiengoak erabaki dezan puntuetan bat gatoz Ibarretxerekin. Ibarretxek guk esandako gauza asko bere egin du. Lizarrako prozesuaren ondorenean gertatu diren gauza askotan Ibarretxek gurekin bat egin du eta horregatik benetan prest gaude berarekin aurrera egiteko.
‎Gure ikasleek, ordea, ondo bereiztendute etxea, pisua eta baserria gaztelaniazko casa, piso eta caserio esateko.Frantsesek chez erabiltzen dute; baina ez bizilekua adierazteko bakarrik: cheznous esaten dute gure artean esateko eta chez le boucher, harategian esateko.
‎Oraingo zenbait gizoni guztiok beregan gauzkan Jainkoaren eskua ageri ez zaionez gero –gure Orixek agian inork ez bezala kantatu duen" esku legun begiduna" –, nahitaezkoa da nor bere barrenean ezin hautsizko hesiz inguratua egotea. Gizonak bere burua munduan aurkitzen du, hemen gertatzen da –hemen suertatzen, gure artean esaten den bezala– nola eta zergatik ez dakiela. Jaiotzean piztutako argi harrigarria, mundu guztia beregana lezakeen  argia, ez da halaz guztiz ere, kanpotik eta barrendik inguratzen duen ezerezean, edozein haizetxok itzal dezakeen su ahul bat besterik, ezerezak luzaro gabe deuseztatu eta irentsi beharrekoa.
‎Zertarako? Adieraziak dauzka Lizardik, ez guk esan geni  tzakeen baino ederkiago bakarrik, baita zehatz eta zorrozkiago ere. Errainu artean bizi zen amesgile hark, egiazko poetaren dohaina izaki hori, begi argiagoak baitzituen lurreko gauzetarako jakintza gizonek baino.
‎Gure tesia zeharo bestaldekoa da. Guk esan dugu gogoa dela adimenaren eta bere emaitzen jaun eta epaile. Horien tesiak, aldiz, adimenezko zientziaren inperio osoa aldarrikatzen du.
‎Bestetik, aise ulertzen da B agerpenak eta bere errebelazioek sortu zituzten poza eta ilusioa itzelak izan zirela; eta, hori ulerturik, are aiseago ulertzen da denok –B ere barne, noski– sagardotegira afaltzera eta gero parranda egitera joan ginela. Eta parranda ikaragarria egin genuen, sekula ez bezalakoa, kanona bilatzen hastearena hurrengo egunerako, geroko, bai, geroko utzirik; eta edan ere, luze, ikaragarri luze edan genuen, batez ere B botika probatuko genuelakoan eta bestondorik edukiko ez genuelakoan (zeren, gure artean esan dezadan, bestondoa baita edateak sortzen duen arazorik txarrena). Eta horrela, hurrengo goizean, porru eginda geundenean, elkartu eta B bila joan ginen, orduan argituko zelakoan bestondoa kentzeko botikaren misterioa.
2002
‎Azken batean, harreman etikoa mantentzea baita kontua, eta ez mugimendua duten eta gure esanei erantzuten dien jostailu gisa edukitzea. Horretarako, ordea, buruz jokatu behar da eta ez kapritxoz
‎Naturaltasunez hartuko gaituzte hori bakarrik falta genuen! bat Corellakoa, bestea Tuterako alde zaharrekoa, Magdalena auzokoa bestea... Gainera, bost axola gutaz esango dutena.
‎hau honela denik uste ez dutelako. Ez dute sinesten guk dioguna, haiek uste dute hau esaten dugunok garela errudunak, Euskal Herriak honela izan behar duela eta pena bat dela guk bestela pentsatzea.
Guk esan genuen Udalbiltzak helburu horrekin bat egiten zuela. Ez zen esan guk geure gain hartzen genuela ardura hori, baizik eta gizarteak helburu horrekin bat egiten duela iruditzen zitzaigula eta guk ere horrekin bat egiten genuela.
‎Eta ezin baditugu denek bateratuta azaldu, bada hori horrela dela ikusten dugunok eskubide osoa dugu gauzak adierazteko. Aberri Egunean guk esan nahi izan genuen, orain arte indarrean egon diren bi estrategiak, alegia, autonomia estatutuarena eta borroka armatuarena agortuta daudela. Eta bestetik, bi aldeek hitz egin beharra dutela.
‎Hortik abiatu gara dokumentu honetan. Blokeo egoera hausten saiatu nahi dugu, guk esaten duguna jende askok pentsatzen duelako. Gurea ez da bihar praktikan jartzekoa, sindikatu barrura begira hala egingo dugun arren, beste batzuen proposamenekin batera denon artean adostu behar den proposamenaren osagai izango dena baizik.
‎Une honetan autonomiak ez du gehiago ematen eta espainiar legalitatearen menpe planteatzen den edozein estrategiak ez du inolako etorkizunik. Beraz, edozein prozesu soberanista zintzotasunez egiten bada, ELAk edo guk diogun bezala, gauza bat jarri behar da mahaiaren gainean: egungo estatusa galtzeko arriskua, eta hau, ez ezker abertzaleak nahi duelako, Estatuak autonomiaren bidea itxiko duelako, eta horrek bidegurutze historiko batean jarriko gaitu.
‎Hala erabaki genuen Estatutoa eztabaidatu zenean ere. Negoziatu genuenean, guk esan genuen: Nafarroak beste lurraldeek bezala izango du sartzeko eskubidea.
‎" Tempo politikoari erreparatu behar zaio" esan zuen. ' Tempoa', bai, baina 17 urte beranduago guk esandakoak esatera. Berak beste zerbait esan nahiko zuen," gauza bakoitza bere garaian" edo holako zerbait.
‎18 Liburu honen probak zuzentzen ari ginela irakurri genuen Jon Alonsoren Agur, Darwin (Pamiela, 2001) saiakera interesgarri eta guztiz gomendagarria. Guk diogunaren ildo beretik, halaxe dio Alonsok 123 orrialdean: " Komunikabideek saltzen dituzte liburuak.
‎Oso jakintsua da, zin degizut; eta nik, berriz, behar adina zentzu eta arreta izan ohi dut egin beharrekoak ongi egiteko. Zu ausarta baldin bazara, eta neurri berean zuhurra eta arretaduna, eta guk esandako guztiari kasu egiten badiozu, ez duzu inolako beldurrik izan behar, ez baitzara harrizko bihurtuko. Lehenengo egin behar duzun lana hauxe da:
‎Zer komunikatzeko bide eta modu nagusi izan ditu gizakiak elkarri informazioa emateko? Zelan komunikatu dituzte gure aurrekoek esan edo adierazi beharrekoak. Aldatu ere, zelan aldatu dira giza komunikaziorako erremintak historiaren joan etorrian?
2003
‎Interneten nabigatzen ari garenean litekeena da bigarren pertsona batek gu nondik nora gabiltzan jakiteak batere axola ez izatea. Gauza bera gerta dakiguke sarean hainbat datu pertsonal eman edota mezu elektronikoak bidaltzean ere, datu horiek berebiziko garrantzirik ez dutelako, eta guk esandakoak hartzailea ez den beste inorentzat ez direlako interesgarriak. Kasu horietan, norbaitek burutu ditugun operazioetan edo posta elektroniko bidez mantendutako komunikazioan muturra sartu eta guk idatzitakoak" lapurtzeko" aukera izateak ez digu loa galarazten.
‎Agindua helarazi zitzaigunetik Gizarte Segurantzarekin hitz egiten saiatu gara. Izan ere, edozein enpresari horrelako zorra leporatzen zaionean, guri esan digutena baino zerbait gehiago esan behar zaiolakoan gaude. Hitzordu bat adosteko ahaleginak egin ditugu baina ez dugu gauzatzerik izan.
‎Beste gauza bat da maratoi erdia egitea. Guri esaten digutenean" Behobia korritu behar dut", eta askotan erantzuna da: " Zu zoratuta zaude ala?
‎P. N.: Guk esaten dugu herrien eta herritarren eskubidea dela elikadura etanekazaritzako politika babestea, eta ez bakarrik merkataritza. Une honetan, neoliberalen globalizazioan hori ezin da izan.
‎Gero pribatizazioen proiektua ere badago, baserritarrak ezin dira lurretik, uretik eta hazietatik kanpo utzi. Guk esaten dugu, mundu osoko baserritarrekeskubideak eduki behar dituztela, lurra, ura eta haziak eskuratzeko; azken finean, munduan elikadura ekoizten duena baserritarra da, eta ez eredu globala, hau da, esportazioetan elikaduraren %10a bakarrik mugitzen da.
‎NonbaitEuskaltzaindia ren gainontzeko babesleekin —hots, Eusko Jaurlaritza eta beste hiru diputazioekin—" diferentziak" egon bazirela gogoetatu, eta enborretik erauztea erabaki zuen UPNko gobernuak. " Hemendik aurrera guk esango dugu zer ikertu behar den, eta zer den Nafarroarentzat interesgarria". Hizkuntza, gobernu baten nahietara makurtua.
‎–A gizon! –esan nion, gurean esaten zen moduan.
2004
‎Euskal gatazka. Madrilgo gizarteak sinesten al du komunikabideek gugatik diotena?
‎Kanpotik ikusten dena gauza bat da, eta barrutik ikusten dena beste bat. Guri esaten digute mimatuta gauden aktoreak garela, baina horrelakorik ezer ez! Guk presioarekin egiten dugu lana, beste askok bezala.
‎Hortik aurrera pasaz gero kontuz, laster min emango dizute. Garai hartan oso ezberdin zebiltzan IK eta gure alderdi hori, eta politikaz hitz egitean nik gu esateko aukerarik ez dut izan. Ni bai, onartua nintzen, baina gu ez.
‎Kixmi etorri zenean galdu ginela gu esan ohi da. Eta egia da, hainbat iratxo galdu baitziren orduan.
Gure esana zeharo beteko duzulakoan, bihar iluntzera arte, Don Trifon.
‎Esan bezala, gure helburua da gaztetxoek eurek egitea proposamenak, eta ez guk esatea zer egin behar duten. Gauzak horrela, datorren hilabeterako plangintza bat egiten dugu gaztetxoekin batera.
‎Baña egin, ez dugu ezer sendorik egiten egiazko batasun orren alde. Orrela jokatuz, gezurtiak dirudigu, edo zozoak, gure esanak geronen egiñak ukatzen baitituzte. Ahatik:
2005
‎Esate baterako, Konbentziorako Kongresuaren ordezkariak izendatu behar zirenean guk CiUko Ignasi Guardans proposatu genuen, baina gure eskaria ez zen aurrera atera. Orduan, guk esan genezakeen Euskal Herria ez dagoela ordezkatua, baina PSOEk eta PPk esango lukete baietz, gurekin baino hobeto gainera, beraiek beren taldeetako euskal herritarrak proposatu izan dituztelako eta horiek Euskal Herriko ordezkariak direlako.
‎Gainera, ez dakit konturatzen zaren, baina satanizazio egoeretan gauza arraro bat gertatzen da, fabulakoaren antzekoa, ardien artean ardi bat beltza da eta ardi beltz horri otsoa deitzen diote batzuek, ardi horrek beltza dela esango du hasieran, baina beste ardiek otsotzat ematez eta denborarekin, ardi beltzak otsotzat hartzen du bere burua, ardi zuriak jaten hasteraino. Esan nahi dut, inpresioa dudala, espainolek gutaz esaten dituzten gezur batzuk sinestu eta asumitu ditugula. Eta lehenago euskaldunek" arlote" aren papera asumitu zuten bezala, edo gero beste batzuek" indartsu" aren papera, asumitzen ditugula orain batzuetan ere" biolento" aren edo halako beste paper batzuk, azken batean geure kontrarioaren kreazioa direnak.
‎Ezkertiar eta abertzaleen erreferente nagusia izan nahi du Batasunak eta horretarako ate guztiak zabalik ditu; norabide horretan sektore desberdinekin hitz egiten ari gara eta hitz egingo dugu. Ate guztiak zabalik daude, baina guk diogu datozen lau urteetan gure ahalegina gure egituratzearen inguruan egingo dugula eta gure proiektu politikoa ezkertiar eta abertzale guztientzat erakargarri egin eta guztion bilgune izateko ahaleginak egingo ditugula.
‎Mirande Nietzche eta hauek, antidemokratak dira horregatik, ze esaten dute, moral honekin, gizon guztiak berdinak egiten ditugula, eta beraz, egiten duguna da nortasun inportanteak sortu ahal izatea ukatu. Sortzen baldin bada bat naturaz gehiago dena besteak baino, guk esaten diogu, ez ez hemen denok berdinak gara denok anaiak gara, eta orduan zer egin diogu:
‎Hartu genituen aksionmanak eta aritu ginen patioan, izkinan, andereñoek eta ez entzuteko. Baina gero entzun ziguten eta andereño Pilar haserretu zen eta guk esan genion erabaki genuela euskaraz ez egitea eta esan zigun amari eta aitari esango ziela. Eta aita eta ama haserretu ziren.
‎Ez ginen izenburuaz gogoratzen, harritzekoa. Gero izenburu batekin akordatu ginen, Six million symphony, baina ez ginen zuzendariaren izenarekin gogoratu, eta gainera, hori ez zen guk esaten genuen eskuen filma, beste bat baizik. Bere eskuek milioi bat dolar balio zutela esaten zuten zirujau hari buruzkoa.
2006
‎Aurten, haurrak San Jordiren kondaira antzezlana euskaraz eta katalanez ari dira prestatzen, baina Euskal Herriko ingurunean kokatu dute kondaira. «Haurrak garrantzitsuak dira guretzat dio Lagek, katalana etorkizunean mantenduko dutenak direlako». Hirurogeita bost urtetik gorakoentzat ere, propio beraiei zuzendutako programak egingo dituzte; pintura tailerra, besteak beste.
‎Derrigortze delitua ere egotzi digute, prentsaurrekoa kalean egiten utzi omen ez genielako. Gehiegizkoa deritzogu bortxatzat hartzea euren iritzia ez den beste bat plazaratu eta gutaz esan nahi zutena entzun nahi izatea.
‎Eta ganbara. Tamaina egokia; ederra ere badela guretzat esango nuke nik.
‎Umezurtz geratu zinen jaio berritan, eta guk, amari begiratu zion guk esatean, semetzat hartu zintugun.
‎Gerra amaitu eta berehala, zu jaio zinen eguntsuetan, Ingo hil zen. Eta ez dakit nola? guk esanda ez, behintzat, zure aitak Ingoren heriotzaren berri izan zuen.
‎Zuek hondoratu egin nahi nauzue, baina lau pareta hauen artean neu naiz errege; eta nire noten beldur zareten bitartean, ez zarete oilartuko. Begizta gorria estutu, eta hizketan hasten zen, aginduak ematen zizkigun, guk esandakoak edo idatzitakoak zuzentzen zituen, akats larrienak denen aurrean nabarmenduz. Gu umiliatzegatik, horretan bat gentozen ikaskide guztiak, eta ez irakasleak esaten zuen moduan, gure formazioa hobetu beharrez.
‎Gazte hitlerzaleen talde askotan komisario politiko bat egoten zela. Gu ideia nazionalsozialistetara zorrotz lotzea izaten zen haren lana, baina baita gure artean egon zitezkeen infiltratuak detektatzea ere; berehala konturatu nintzen, ordea, Klausek neurriz kanpo eta modu gaizto batez zaintzen zituela gure esanak eta ibilerak. Gure hondamendia bilatzen zuela malezia gaixo batez, ez gure ona.
2007
‎Gu engainatuta gaude, ezkondu ez genukeen indar horiekin ezkonduta gaude, boterearekin. Eta hortik askatzen ez garen bitartean guk esaten dugunak ez du mezurik, ez du arrakastarik eta erakargarritasunik izango. Beraz, niretzat fartsa batean bizi gara, teatro batean.
‎Horrek ez du esan nahi kultura zabaldu eta jendearen eskura jarri behar ez denik, baina beste parametro batzuetan. Guk esaten dugunean jendearenganako lan hori egin behar dugula eta plaza bat izan behar dugula, esaten ari gara inguratu behar ditugula kultur gai batzuk jendearengana. Baina jende horrek badu bere kultura propioa, beste arlo batzuetan.
‎Makroekonomia arrano beltzaren pare doa, goian. Baina beldurra ematen duten lekuetara jaitsi, guk esaten dugun bezala…
‎Musikan ere, sinetsita geunden zerbait berezia sortuko zuela. Talde bat ari omen zen prestatzen, Juankarrek Roberri eta Roberrek guri esan zigunez. –Eta berak zer jotzen dik??, galdetu zuen Eduk.
‎( Guk diogu)
‎Euren traiektoria politiko pertsonaletan, autoreok guztiok konprometituki liberalak agertu izan dira (hau ez da, Espainian bezala Alemanian ere, asko esan gura duen kontzeptu bat, baina lagun lezake orientatzeko? gure artean kuriosoa dena da, Alemaniako erromantikoon oso kritikoak izaten direnak, Espainiako liberalen sinpatisanteak izaten direla), h. d., lehen orduan Iraultzaren aldezle alaitsuak, hurrena Napoleonen aurkako ihardukitzaileak 1813 Askapen Gerretan (beraz, nolabait, nazionalistak?, batzuek gure artean esatea gustuko dutenez), biharamunean berriro gehien gehienak erreforma liberalen aldeko sutsuak Alemania errestauratuan (W. Grimm kargutik erauzia izan da Unibertsitatean, J. Grimm desterratua, Görres ek Suitzara ihes egin du, etab., gogora Humboldt-en asturu politikoa orobat) 276. Erromantikook?
‎gizakia gorputza eta arima dela, etab. Berak ez du ariman sinesten. Berriro irakurlearen harriduraz, ordea, hiru maila haiek Heidegger-ek ez ditu guk esan dugun modu horretan izendatzen, materia, animalia eta arrazoimena, ezpada: gorputza, arima eta izpiritua! 886 Irakurleak batere maite ez duen terminologia da horixe:
‎Batzuek diote oso zaila delahamar urte baino gehiagoz irabaziak izatea, zikloak egoten direla eta eraginegiten dutela. Guk diogu zikloak egon arren, daukazun kudeatzeko erarenarabera, hobeto prestatuta egon zaitezkeela krisi horiek gainditzeko. 1991neduki genuen aipatutako krisialdia; 1992 urtetik emaitza positiboak edukiditugu, eta hamalau urte pasatu dira.
‎Eraikuntza hizkuntza hori euskara ez baldin bada, ezin da Euskal Herririk taxutu eta oinarritu: zalantza zipitzik gabe, hizkuntzak definitzen du gurean? gurean diot, ez mundu zabalean beti eta nonahi, nazioaren muina azken buruan.
‎–Zu ez zara haiek baino gutxiago izango gurekin hazteagatik, esaten zion amak liburuak eskura ematen zizkionean. Haiek bere familiakoak ziren, eta gurekin esaten zuenean jornaleroez ari zen, herriko kale lokaztuetan berarekin batera espartinak zikintzen zituzten lagunen gurasoak, alegia. Demetriok destainaz aipatzen zituen mixerableak.
‎Askoz osoagoa eta eraginkorragoa da gizakiari berari eginiko zerbitzua, gizakiaren ekonomiari egina baino. Guk esaten dugu Kutxen eginkizunek beren zabal eta sakon osoan pizten eta indartzen dutela ekonomiazko dinamika ere. Horregatik, Kutxen zeregina merkatuan dirua irabaztera desbideratzea oso kaltegarria dela herritarrentzat orokorrean, eta baita ere, bereziki, herriaren ekonomiarentzat, zalantzarik gabe.
‎Elbarri eta ezindu jendea zela gurea esaten zuten, eta egoitza egokietan behar zutela gordeta, edo bizimodu normala egiten kasurik onenean. Baina, esan iezadazu, mon ami, nola egin behar duen bizimodu normala gorputz bakarra erdibanatzen duten bi ahizpa siamdarrek, edo aulki batera igotzeko gauza ez den ipotx batek.
‎– Ezkerreko gelan ordenagailua eta nire trasteak. Eskuineko hau gure logela da –eta gure esatean mingaina oraindik beroegi dagoen hitzarekin erre zaio. Ohea deseginda, Joakinek lurrean dauden Anaren arropa bizigabeei begiratu die– Gela hau hutsik dago, Ramonen seme alabena zen –jarraitu du Anak, baina ez du atea zabaldu– Eta hemen egongela eta sukaldea –amaitu du, txisteratik untxia atera duen mago hasiberriaren antzera.
2008
‎Beste erdian etxebizitzak, lokal komertzialak eta abar. " Guk esaten duguna da nahikoa dela hainbeste plataforma logistikorekin, hori ez da biziberritzea. Diputazioak badu inguru horretarako kultur aurreproiektua eginda, jar dezala martxan.
‎Umetan, bost edo sei urte bete arte, gurasoekin egiten genduan lo Tomasek eta nik, harek amagaz eta nik aitagaz. Aita Gurea esatean ez ginan bat etorten aita eta besteok. Harek, era zaharrean, betor gugana esaten eban eta guk, arrebei eta amari entzuten geuntsen era barrian:
‎Aita Gurea esatean ez ginan bat etorten aita eta besteok. Harek, era zaharrean, betor gugana esaten eban eta guk, arrebei eta amari entzuten geuntsen era barrian: betorkigu.
‎Asertibitatez jokatzen badugu pertsonen arteko harremanetan, alegia, norberaren eskubideak zein diren baieztatzeko gaitasuna erakusten badugu, inori aukerarik eman gabe ez gu manipula gaitzan, ez guk esaten duguna, orduan handitu egingo zaigu autoestimua, eta komunikazioa hobetu egingo da.
‎Ni oso larri eta asaldatuta nengoen, imajinatuko duzuen bezala, eta ezezaguna ere benetan ikaratuta zegoela ikusteak areagotu egin zuen nire beldurra. Aihotzaren kirtena libratu eta lasaitu egin zuen haren xafla zorro barruan; eta zain egon ginen bitarte guztian txistua irentsi eta irentsi egon zen, eztarrian, gure artean esaten dugunez, korapiloa egin balitzaio bezala.
‎Haizea, gure esanetara bezala, mendebalderantz jotzen hasi zen. Eta horri esker askoz aiseago nabigatu ahal izan genuen uhartearen ipar ekialdeko muturretik Ipar Adarraren ahoraino.
‎jotzen diren baina hizkuntza mintzatuan sarri asko gertatzen diren, eraikuntza edo erabilera gaiztoak?, eta, azkenik, hanka sartze eta erroreak. Gure esatekoak gogoetak dira, esan nahi da, ez direla ikerketa zehatz eta zuzen baten ondorio, gogoan darabiltzagun kontuak baino. Nolanahi ere badute oinarri sendorik eta enpirikorik, euskaraz emaniko hainbat hitzaldi, mintzajardun, hizketaldi,... grabatu, transkribatu eta aztertu baititugu.
‎Beraz, gure aldetik esango genuke Pierre d' Arhex larraintarraren Jan> de> Paris> eskuzkribua izan daitekeela, agian, antzerki testurik zaharrena (ez bada Jundane> Jakobe24, Espileren Ester25, edo besteren bat) eta beste zenbait bezala (Jean> de> > Les> Quatre> > Aymon, >) eleberrietarik antzerki modura egokituak. Eta eskuzkribu zaharrenaren data zehatzarik ematekotan, beste daturik ezean, 1760koa genukeela eman, hots, Oiharçabalek proposatzen duena baino hamar urte beranduagokoa.
‎1923an, adibidez, hola esango zien arrebei Alemaniatik idatzitako gutun batean: «gero prantzes [ak] (Doña Nieves gureak esango leukean los fran­chutes) or dabilz bateko boches, besteko barbaros [alemanengatik]. Chimin­os dira eurak [frantsesak] onen [alemanen] ondoan»365 Dena dela gutun hau Alemania jada aspalditik ezagutzen zuenean idatzi zuen.
‎Horixe da dagoena. Ez da joan guk esan genion ikasketa akademiara.
‎LEO. Gure teilatupean bizi behar baduzu, guk esandakoa egingo duzu. OK?
‎Aginte perpausak: besteek guk esandakoa egin behar dute edo guk besteek esandakoa bete behar dugu. Irakaslearen edo gurasoaren rola ematen zaio haur bati eta horrek beste haurrei eman behar dizkie aginduak.
‎Baina erakutsi eta adierazi egiten du; eta horrela, gu geu gara izenari esanahia ematen diogunok: guk adierazten dugu zerbait, guk ematen dugu aditzera zer edo zer, guk esan nahi dugu zerbait... Eta beti, norbaiti eta noizbait.
‎Kontua ez da guk esatea zer den maitasun ona edo txarra, baizik eta ez hartzea naturaltzat, emantzat edo bakartzat gizarteko zenbait mito. Eraikuntzak baino ez dira.
‎Paper bat entregatu zuten. Guk esan genien ea paper hori alda zitekeen. Hau gure papera da. Zuen papera izango da, baina ez da gurea. Handik pixka batera EAJk eta EAk egindako ñabardura haiekin eta zigiluekin helarazi zitzaien.
‎Ez zuten bilerarik nahi izan. Guk esan genien hura ez zela gure papera, beste bat aurkezten geniela, eta urriaren 2an Donibane Garaziko bilera egin zenean, iritsi zitzaigun ETAren gutun bat non esaten zigun guk sartutako ñabardurak ez zituela onartzen.
‎«Kutxak aukera asko ditu, guztiak, guk bat egitearen proiektua onar dezagun. da funtsean guk esaten duguna kontuan hartzea». Hitz horiekin mintzatu zen atzo Jose Mari Perez Banatuzeko kontseilaria.
‎«Zergatik emakume batek ezin du zakilik izan? Guk diogu sexua bera eraikia dela, eta gorputzak askotarikoak direla; hor daude intersexualak, adibidez». Ordea, intersexualei jaiotzez ebakuntza egiten zaiela, eta normalean gainera ezkutatu egiten zaiela dio Iturriozek.
‎Lurra txiki bihurtu da eta beronen gainean jauzika ari da azkeneko gizona, dena txiki bihurtu duena... Zoriona aurkitu dugu guk diote azkeneko gizonek eta begiei keinu eragiten diete... Badituzte egunerako atsegintxoak eta gauerakoak...» (Ikus Honela mintzatu zen Zaratustra n Zaratustraren Aurremintzaldiak V).
‎Lizarrako akordioa izan zenean, guk esan genuen eskema harekin zaila zela bakea lortzea, batzuk besteen kontra eskema zelako. Alderdi politiko nazionalistek beraien iritziak eta ikuspegiak beste guztiei inposatzea exijitzen zuen eskema hark.
‎" Marokoarrek beti dute euren seme alabak gaztelania noiz ikasiko duten kezka. Guk esaten diegu lasai egoteko, ikasiko dutela. Eta hala da, arazorik gabe ikasten dute.
‎Egun, Google Earth programari esker, Beijingeko kaleak satelitez ikusten ditudanean, oso oso gutxi mugitu ginela ohartzen naiz, ez genuela ia ia ezer paseatu, Paris edota Bartzelona bisitatzean ez bezala, Beijingen ez ginela ibili kalez kale eta auzoz auzo mapa soil baten laguntzaren eskutik. Gure alde esango dugu nahikoa loturik geundela ordutegi aldetik, haurren loak zein otorduek agintzen zigutela nora joan eta zer ikusi.
2009
‎Espainian zentroaren inposaketa handia da, baina Frantzian izugarria. Eta guk dioguna da, hain ezker muturrekoak bazarete, zoazte Euskal Herrira, edo Alsaziara, eskatu hori deskolonizatzeko, ea zenbat bozka dituzuen!".
Gure lekukoek diote euren sasoian ez zitzaiola zintarik ipintzen makilari, gaur egun legez. Baina hori, gertakizunen batek eragindako salbuespena izan liteke, kulSanta Ageda abesten ibilitakoak, 1950eko hamarkadan.
Gure lekukoen esanetan, arteragokoek behar handia egiten zuten, eta eskuz. Lehenago soroak ere hormaz zarratuta egoten ziren, ortu askoren antzean, batez ere ganadurik sar ez zedin.
Gure lekukoek diotenez, urtegunak ere ez ziren ospatzen antzina. Ez gozokirik, ez oparirik ez eta belarrietatik tira egiterik.
‎Andregaiak lore erramua eroatea eta horren ondorengo ohiturak ere berriak dira Jataben. Gure lekukoen esanetan, lehen ez zen lore erramurik eroaten. Eztei bazkaria egingo zen etxera zuzentzen ziren elizatik irten eta segituan; gehienetan, oinez.
‎Oiloei dagokienez, oillo loke (oilo loka) esaten zaio txitxek, txitak ateratzeko arrautzak berotzen dituen oiloari. Gure lekukoen esanetan, oilalokari ez zitzaion ezer ere egiten lokatu ez zedin. Arrari oilar esaten zaio.
‎Bestalde, karea ere bota izan da gortan, desinfektatzaile modura. Gure lekukoen esanetan, kareak garbi usaina ematen dio gortari.
Gure lekukoen esanetan, egun jaiegunak domekara igaro izanak, sano gaizten die ospakizun bakoitza noiz den jakitea.
‎Herriko abadeak bikotea banatu zuen eta neska propietario edo lur jabe batekin ezkondu zuen. Gure lekukoen esanetan, bizimodu txarra eman zion aberatsak neskatoari bizitza guztian. Frantzisko azkenean Felizianaren ahizpa batekin ezkondu zen.
‎Fraka baltzetan hari zuriek esaerak, pobrezia handia esan gura du gure lekukoen esanetan.
‎Horren ostean, urtarrilean, berriro hasiko zen zikloa. Gure lekukoen esanetan, euren gazte sasoian Jatan 3.000 ardi egoten ziren udan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
guk 220 (1,45)
Guk 193 (1,27)
gure 33 (0,22)
guri 20 (0,13)
gutaz 19 (0,13)
gure artean 18 (0,12)
gu 15 (0,10)
Guri 13 (0,09)
Gure lekukoen 10 (0,07)
gurean 8 (0,05)
Gure artean 6 (0,04)
Gurea 6 (0,04)
Gutaz 5 (0,03)
gugatik 5 (0,03)
guretzat 5 (0,03)
guri buruz 5 (0,03)
gure lekukoen 4 (0,03)
gurea 4 (0,03)
gureak 4 (0,03)
Gure 3 (0,02)
Gure lekukoek 3 (0,02)
Gurean 3 (0,02)
gure aurrean 3 (0,02)
gure aurrekoek 3 (0,02)
gurekin 3 (0,02)
Gu 2 (0,01)
Gure alde 2 (0,01)
Gureak 2 (0,01)
gure aldetik 2 (0,01)
gure aurka 2 (0,01)
gure inguruan 2 (0,01)
gure lekukoek 2 (0,01)
GUREA 1 (0,01)
Gugatik 1 (0,01)
Gure artekoak 1 (0,01)
Gure aurrekoek 1 (0,01)
Guregatik 1 (0,01)
Guri buruz 1 (0,01)
gugana 1 (0,01)
gugandik 1 (0,01)
gure artekoa 1 (0,01)
gure aurretikoek 1 (0,01)
gure ingurukoak 1 (0,01)
gurekiko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu esan nahi 15 (0,10)
gu esan ez 14 (0,09)
gu esan behar 10 (0,07)
gu esan ohi 6 (0,04)
gu esan egon 5 (0,03)
gu esan ezan 5 (0,03)
gu esan ukan 4 (0,03)
gu esan al 3 (0,02)
gu esan baterako 3 (0,02)
gu esan bezala 3 (0,02)
gu esan egin 3 (0,02)
gu esan guzti 3 (0,02)
gu esan zer 3 (0,02)
gu esan bera 2 (0,01)
gu esan den 2 (0,01)
gu esan entzun 2 (0,01)
gu esan ere 2 (0,01)
gu esan errepikatu 2 (0,01)
gu esan esan 2 (0,01)
gu esan eurak 2 (0,01)
gu esan gogoeta 2 (0,01)
gu esan gu 2 (0,01)
gu esan jaramon 2 (0,01)
gu esan moduan 2 (0,01)
gu esan ni 2 (0,01)
gu esan ordainsari 2 (0,01)
gu esan ' 1 (0,01)
gu esan a 1 (0,01)
gu esan agian 1 (0,01)
gu esan akaso 1 (0,01)
gu esan alai 1 (0,01)
gu esan ama 1 (0,01)
gu esan arazo 1 (0,01)
gu esan arduragabekeria 1 (0,01)
gu esan ari 1 (0,01)
gu esan artean 1 (0,01)
gu esan asko 1 (0,01)
gu esan aukera 1 (0,01)
gu esan aurrera 1 (0,01)
gu esan axut 1 (0,01)
gu esan azkeneko 1 (0,01)
gu esan baietz 1 (0,01)
gu esan bakarrik 1 (0,01)
gu esan banderola 1 (0,01)
gu esan beharrean 1 (0,01)
gu esan beharreko 1 (0,01)
gu esan berba 1 (0,01)
gu esan beste 1 (0,01)
gu esan bisitari 1 (0,01)
gu esan David 1 (0,01)
gu esan denbora 1 (0,01)
gu esan eduki 1 (0,01)
gu esan egia 1 (0,01)
gu esan egintza 1 (0,01)
gu esan emakume 1 (0,01)
gu esan eman 1 (0,01)
gu esan erakunde 1 (0,01)
gu esan eran 1 (0,01)
gu esan erantzun 1 (0,01)
gu esan erlazionatu 1 (0,01)
gu esan erraz 1 (0,01)
gu esan Erroma 1 (0,01)
gu esan errutina 1 (0,01)
gu esan espainol 1 (0,01)
gu esan espiritu 1 (0,01)
gu esan estatu 1 (0,01)
gu esan etorri 1 (0,01)
gu esan euskara 1 (0,01)
gu esan ezer 1 (0,01)
gu esan finantza 1 (0,01)
gu esan froga 1 (0,01)
gu esan gai 1 (0,01)
gu esan gaitasun 1 (0,01)
gu esan gauza 1 (0,01)
gu esan gehiagorik 1 (0,01)
gu esan gelditu 1 (0,01)
gu esan gerok 1 (0,01)
gu esan gerra 1 (0,01)
gu esan gertatu 1 (0,01)
gu esan gorabehera 1 (0,01)
gu esan Hazparne 1 (0,01)
gu esan Iñaki 1 (0,01)
gu esan Jondoni 1 (0,01)
gu esan Maroko 1 (0,01)
gu esan Praga 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia