2002
|
|
Gatuzain argitaletxeak plazaratu duen «Herri bat, zortzi begirada» liburu ederrean, zortzi argazkilariren begi eta kameren bitartez Euskal Herriaren historia garaikidea ikusteko moldea azaltzen da. Christian Borderie, Jagoba Manterola, Angela Mejias, Daniel Velez, Marisol Ramirez, Mixel Dhers, Antonio Di Bellonio eta Bob Edme ditugu aipatu argazkilari horiek, eta azken 30 urteotan
|
gure
herriak bizi ahal izan dituen une zoriontsu eta itxaropentsuak, zein aldi berean jaso behar izan dituen gertaera tamalgarrien islak eskaintzen dituzte. Betirako joan zaizkigunen oroimena, presoen aldeko mobilizazioak, arrantzale, laborari eta bestelako langileen protestaldiak, Herri Urrats, Korrika, maskaradak, gas lakrimogenoaren dantza eta abar luze bat.
|
|
Estatu Batuetatik Euskal Herrira bertako lurra, biztanleak eta ohiturak ezagutzera etorritako gazte baten istorioa kontatzen zaigu. Erdi euskaldun, erdi iparramerikar, protagonista hunkitu egiten du trantsizio garaian
|
gure
herrian bizi zen giro sozio-politiko nahasiak. Zenbait pertsonaia eta egoerari esker, garai haren argazkia ikus dezakegu, deskribapen historiko hutsetik haratago joan eta biztanle aztoratu horien bizipenetan sartu nahi duen argazkia.
|
2003
|
|
|
Gure
herriko bizi itxaropen handia kontuan izanda, ez al genuke aldatu behar hain ikuspuntu konformista eta etsia?
|
|
Ez baita eraso isolatu bat. Euskaldunok eta
|
gure
herriak bizi dugun suntsipen estrategia baten ondorio zuzena da gertaera hau, herri eta euskal herritar gisa dagozkigun eskubideen ukazioan oinarritzen den egoera estrukturalaren ondorioa.
|
2004
|
|
|
Gure
herrian bizi dugun gatazka politikoaren ondorioz, guztiok dakigu eskubide urraketa ugari daudela. Eta badakigu ere gatazkaren konponbidea eskubide guztien berme ematean oinarritu behar dela.
|
|
Gaiak argitaletxeak plazaratu duen Euskal Herriko Historian, historiaurretik 1936ko Gerra arteko gertaera garrantzitsuenak azaltzen dira.
|
Gure
herriari bizitzea egokitu zaizkion gertaera gogoangarrien kontakizuna bi liburutan banaturik dago eta lehenengoa da hemen aurkezten duguna. Euskal Herriko Historia I (Historiaurretik Nafarroaren konkista arte) liburuan, Paleolitoaz dakigunaren laburpenetik hasi eta Gaztelak Nafarroako Erresuma konkistatu zuen arterainokoak jaso dituzte.
|
|
Euskaldunak bakarrik izan behar gara elebidunak?
|
Gure
herrian bizi diren besteek ez dute elebidunak izan behar??. 675
|
|
Erdaldunak
|
gure
herrian bizi diren bezala bizi izanik, esne mamitan bizi baitira, besteren eskubideak zapuztuaz, oharkabean edo jakinaren gainean, baina hori da gutxienekoa, nola arraio normaldu behar dugu euskaldungoaren biziera soziolinguistikoa. Oinarrizko gizarte antolamenduaren parametro soziolinguistikoak talde nazionalen asimetrian funtsaturik dauden honetan, Paula Kasaresek arrazoi du, dioena dioenean, baina besterik izango litzateke egoera horren aldrebestua ez balego.
|
2005
|
|
Gure hizkuntzak eta
|
gure
herriak bizi duten egoera korapilatsua dela eta, jazoera bakoitzean osotasuna jartzen dela jokoan esatera ausartuko nintzateke, hasteko. Eta gatazka honetan ere beste horrenbeste gertatzen dela uste dut.
|
|
– Damu handia dugu denok Francisco Franco
|
gure
herritik bizirik irtena.
|
2006
|
|
Hau da Udalbiltzak, Nazio Garapenerako Biltzarraren eta Gaindegiaren laguntzarekin egin duen Euskal Herria Datuen Talaiatik bigarren liburukian ikus daitekeen ondorio garrantzitsuetako bat. Bigarren liburuki honekin,
|
gure
herriak bizi duen zatiketa juridiko, politiko eta administratiboek hainbeste desitxuratzen duten Euskal Herriko zazpi lurraldeetako ikuspegi erreala egiantzekoagoa da.
|
|
Areetatik idatzitako gutun batean bere amari luze eta zabal hitz egin zion gure herriaz eta «euskal probintzia ederren» ohiturei buruz. Weber-ek harriduraz ikusten zuen, baita miresmenez ere, sasoi hartan
|
gure
herriak bizi zuen industrializazio prozesua: «Kapitalismorik modernoena hedatzen ari da berealdiko ahalmen eta kemenez» (Vivanco, 2004).
|
2007
|
|
(Gainean) (off)
|
Gure
herriak bizi duen drama lotsagarria bizi bizi agertu zaigu gaur berriro. Gure ohiturak eta gure zibilizazioa hondatzeko lanean ari diren espioiak atxilotzea ez da lan erraza.
|
2008
|
|
Christina Ganboa estatubatuarra da, Nevadakoa hain zuzen. Lau urte darama
|
gure
herrian bizitzen â?, haren birraitona birramonek utzi zuten lurrean, Amerikara joatekoâ??. Antropologia ikasi zuen eta ordu luzeak eskaini dizkio munduko artzain herrien tradizioak eta kultura aztertzeari.
|
|
Dregeren iritziz, kantuak funtzio garrantzitsua du: «Letonian jendearen gehiengoak kantatzen du, eta,
|
gure
herriak bizi izan dituen eraso eta gatazka garaietan, kantua kuraia iturri izan da». Euskal Herrira jiteko parada emaitea eskertu zuen.
|
|
|
Gure
herriak bizi izan dituen eraso eta gatazka garaietan, kantua kuraia iturri izan da»
|
2009
|
|
Euskal Herriari inposatutako Abiadura Handiko Trenaren lanetan bereganatutako erantzukizunagatik eta ETAren zerga iraultzailea ordaintzeari uko egiteagatik. Abenduaren 31an, Bilbon, EiTB, Antena, Expansión, El Mundo, eta Onda Cero komunikabideek dituzten egoitzen aurka lehergailuz zamatutako auto bidez buruturiko ekintza, kalte materialak eraginez.Antena 3, Expansión, El Mundo, eta Onda Cero espainiar faxismoaren mesedetan lan egiten duten sasi komunikabideak dira. Euskal Herriak bizi duen errepresio egoera bultzatu eta
|
gure
herriak bizi dituen erasoak zilegitzeko tresnak diren heinean, gure ekintzaren helburu izan ziren eta aurrerantzean izango dira ere. Unean uneko barne ministroaren sokatik independentismoaren aurkako errepresioaren xaxatzaile lana egoki betetzeko ardura hartzen dute.
|
|
estatuko benetako ezkerrean eta hainbat herrialderen burujabetzarako borroketan gero eta erakunde politiko eta pertsona erreferentzialdun gehiago daude ulertzen dutenak estatua, Europa eta munduarentzako gakoak anti kapitalismoa, herriei hitza ematea eta herrien arteko harreman bidea internazionalismoa direla. Baina gainera II k maiz esan du
|
gure
herrian bizi dugun egoera eta askatasun eta eskubide murrizketa Europako Legebiltzarrera eramango dituela. Horri esaten diogu herrien arteko elkartasuna.
|
|
Omenaldietan, legez kanporatzeak salatzeko deituriko manifestazioetan, hainbat herritako kale protestalditan, AHTaren aurka egindako ibilaldian, herriko tabernetan, bestelako tabernetan, gaztetxeetan, ikastoletan, kalean zein beste edozein lekutan entzun eta ikusitakoak erakusten omen zituzten
|
gure
herrian bizi dugun egoeraren gordintasuna islatzeko.
|
|
Horretarako, euskara bere lurraldean lehentasunezko hizkuntza izatera bideratu behar dugu. Euskara delako Euskal Herriko berezko hizkuntza, eta ondorioz berak lukeelako
|
gure
herriaren bizi hizkuntza.
|
|
Horretarako, euskara bere lurraldean lehentasunezko hizkuntza izatera bideratu behar dugu. Euskara delako Euskal Herriko berezko hizkuntza, eta ondorioz berak lukeelako
|
gure
herriaren bizi hizkuntza.
|
|
Horregatik gure ildoa ez da aldatzen, oinarrizko aldarrikapenak eta eskakizunak jarraitzen ditugu, abertzaleak elkartuz, gure nortasunak,
|
gure
herria bizi dadin gaur eta bihar, inor zapaldu gabe askatasun bideetan.
|
2010
|
|
" Olatu honek korapilo asko askatu ditu" Ubedaren hitzetan.
|
Gure
herrian bizi izan dugun azken gerrako biktimak ez dira oraindik ahaztu, eta ez dira ahaztuko abeslari batzuen ekimenari esker. Fermin Balentziak dioen bezala," nik Alto de Loiti kanta abesten jarraituko dut jendeak jakin dezan hura zer izan zen, eta zer izatera iritsi zitekeen".
|
|
Prentsa ohar baten bidez adierazi dutenez, “Okondoko hainbat herrikidek herri plataforma zabal bat sustatzen ari gara, azken urteotan
|
gure
herrian bizi den etengabeko eztabaida eta gatazkaz nekatuta eta klase politikoak gure herriarentzako egiteko egokirik ez dutela sinistuta”.
|
|
Prentsa ohar baten bidez adierazi dutenez, “Okondoko hainbat herrikidek herri plataforma zabal bat sustatzen ari gara, azken urteotan
|
gure
herrian bizi den etengabeko eztabaida eta gatazkaz nekatuta eta klase politikoak gure herriarentzako egiteko egokirik ez dutela sinistuta”.
|
|
Mundutik Euskal Herrira eta Euskal Herritik mundura. Honela, munduko hamaika txokotan
|
gure
herriak bizi duen zapalkuntza eta errepresio egoeraren berri ematen aritu da, besteak beste udan antolatu ohi dituen brigaden bidez, munduko txoko askotan sortu diren Elkartasun komiteak lagunduz e.a. Modu berean munduko hamaika txokotara iritsi da Euskal Herritik elkartasuna askapenaren bidez, besteak beste Irlandara, Venezuelara, Kubara, Boliviara, Argentinara, Uruguaira, Mexikora, Kolonbiara, ... Milaka izan dira azken bi hamarkadetan Askapenak antolatu dituen nazioarteko brigadetan parte hartu izan duten euskal herritarrak.
|
2011
|
|
Eta gure inperioa ere kontraerasoan ari denez, Nafarroako erreinuak horrelako kantaren bat lukeela pentsatu nuen. Euskal Herrian hegemoniko egin diren musika talde eta mugimendu ia guztiek kantatu diote nola edo hala
|
gure
herria bizitzen ari zen une politikoari. Ez Dok Amairu, RRV, euskal heavya?. Pena litzateke 500 urteko erregresio historiko hau kantarik gabe geratzea.
|
|
Baina gobernu hautaketen une hau halakoxea izaten da, erabaki potoloena; fintzearena agintzen hastean etor liteke, agintariek horretarako gaitasuna badute bederen, eta ez da ohikoena izaten. Egia esan,
|
gure
herriak bizi duen gatazka egoerak ez du brotxa finaren politika horretan laguntzen, alderdien nagusikeriak ere ez, gehiengo osoa dutenek ere adi ibili behar dute brotxa lodiekin…
|
|
Alegia, alde guztietako biktimak edota gatazkaren protagonistak, eta baita herritarrak ere, azterketetan parte hartzea ahalbidetu behar da, ikerketa prozesuaren baitan, euren zein Euskal Herriaren errealitatea eraldatu dezaten. Ikerketak,
|
gure
herriak bizi izan duen sufrimenduari buruzko informazioa biltzeko eta aztertzeko bideak izateaz gain, interbentzio moduak ere izan behar dira, herritarrek (bereziki biktimek) gatazkak sortu dituen arazoez jabetu daitezen, hauek konpontze aldera.
|
|
|
Guk
herriak bizi zuen zapalkultza salatu nahi genuen, eta epaiketan gutako bakoitzak zapalkuntza horren alderdi bat salatu behar duzen. Horixe izan zen gure planteamendua.
|
2012
|
|
Ezker Abertzalea urte luzez ari da herri kurduari eta askapen mugimenduari bere elkartasuna adieraziz bertara gerturatuz edota gure herrira ordezkari kurduak gonbidatuz. Estaturik gabeko herrietako biztanleak izanik gure arteko elkar ulertzea beti izan da handia.Urte hauetan makina bat aldiz izan gara nazioarteko foro eta instituzioetan elkarren ondoan,
|
gure
herriek bizi duten gatazken konponbide demokratiko baten aldeko lanean eta gure herrien oinarrizko eskubideen defentsan. Kurdistanek bizi duen jazarpen egoera oso larria dela uste dugu eta azken hilabeteotan oraindik okerrago bihurtu da.
|
|
Polizia jaun/ andreak, ez ezazue zeuen burua engainatu; zorionez, denok ez gara Ertzaintza; ondo dakizue zuek hori. Hau guztia ez dator bat
|
gure
herria bizitzen ari den une politiko itxaropentsuarekin. Ezker Abertzalea eta beste hainbat erakunde zein eragile, herri aske eta burujabearen aldeko indar bilketan sartuta gaude buru belarri.
|
|
Askoz zintzoagoa iritzi diot ni ere nire herriko festa giro horretan sartu eta giro horri dagokion zutabea idazteari. Ezen, nahiz urte asko kanpoan igaro, herrimina ez da inoiz galtzen eta barnean daramatzagu
|
gure
herrian bizitakoak. Ez dago zertan ukatu beharrik!
|
|
Ahotsak entzun ditugu berrikitan, eta antzinako beste ahotsei egiten diete oihartzuna: " komunismoak huts egin du; zutik gelditzen den balore bakarra nazionalismoa da; eta
|
gure
herria bizi dadin, ongi jakin behar dugu inongo internazionalismo edo humanismok ez dituela konflikto nazionalak konpontzen... Indarra da balore nagusia, etsaia hil ala hark gu hiltzea, mailua ala ingudea izatea... hori dugu aukera bakarra", diote.
|
|
Arabar bat Baionan. Euskal Herriko bi saihetsetatik zubia eraikiz, analista bizar txuri honek
|
gure
herrian bizi dugun egoeraren hausnarketa zorrotza egin digu. Horren bila zuzendu gintzaion uztailako goiz batean.
|
2013
|
|
Politika horrek mugatu digu gazte askori bizi proiektu propio bat garatzeko bidea. Zarautzen, etxebizitzek duten prezioa ikusita,
|
gure
herrian bizitzeko gurasoenean geratzea beste aukerarik ez dugu gazte askok. Asko izan dira Zarauztik atera behar izan duten gazteak, bizileku bila:
|
|
EH11kolore ekimenarentzat euskara da Euskal Herriko zazpi lurraldeetako hizkuntza komuna, eta, ondorioz, eremu horretan guztian arituko da lanean bere helburuak hedatzen eta garatzen. Aldi berean,
|
gure
herrian bizi diren beste hizkuntza eta kultura guztietako pertsonen topalekua izan nahi du euskara lokarri gisa darabilen gizarte askotariko honek.
|
2014
|
|
Oñatiko Euskal Memoria Taldeko kideok orain dela bi urte ekin genion euskarak
|
gure
herrian bizi izandako zapalkuntza lantzeari. Hala, euskararen kontrako jazarpenaren lekuko izan diren hainbat oñatiar elkarrizketatu genituen.
|
2015
|
|
Era berean, herritarren ezagutza eta harremanak sendotzea garrantzitsua dela ikusi dute eta gizarte mailan
|
gure
herrian bizitakoa partekatzeko aukerarik ez dela ikusi dute. " Gizartean gatazka amaitu eta gero, egoera berria sortu da eta zer gertatu den aukera eta beharra dagoela ikusi dugu".
|
|
–Hasteko eta behin, geure burua prestatu behar dugu. Kontzientzia hartu behar dugu
|
gure
herriak bizi duen egoera politikoaz, munduko potentzia nagusiak gure herriaren gainean ezarrita duen mehatxuaz. Zenbat eta gehiago formatu, modu egokiagoan egin ahal izango diogu aurre edozein egoerari.
|
|
|
gure
herriak bizi duen zapalkuntza,
|
|
Hizkuntzaeta lurraldea uztartu nahi dugunok bost pertsona izan gaitezke, baina soziogramaren bidez gureakzeintzuk diren ere irudika dezakegu, gure planteamenduarengandik hurbil daudenak. Gu, Gureak, Gurekin lan egiten dutenak, Gure planteamendutik hurbil daudenak, Desagertuak agian
|
gure
herrian bizi zen pertsona bat baina orain beste toki batera joan dena, edo gure herrira bizitzera etorriden pertsona bat baina inon ez dagoena, etxean dago, eta zeintzuk dira Etsaiak. Zeintzuk dira, zeintzuk daude, eta zergatik dauden.
|
|
Hizkuntzaeta lurraldea uztartu nahi dugunok bost pertsona izan gaitezke, baina soziogramaren bidez gureakzeintzuk diren ere irudika dezakegu, gure planteamenduarengandik hurbil daudenak. Gu, Gureak, Gurekin lan egiten dutenak, Gure planteamendutik hurbil daudenak, Desagertuak agian gure herrian bizi zen pertsona bat baina orain beste toki batera joan dena, edo
|
gure
herrira bizitzera etorriden pertsona bat baina inon ez dagoena, etxean dago, eta zeintzuk dira Etsaiak. Zeintzuk dira, zeintzuk daude, eta zergatik dauden.
|
|
Haatik, berrikitan Recep Erdogan turkiar presidenteak erran du: "
|
Gure
herrian bizi diren 100.000 armeniarrak herritik kanpo igortzen ahal genituen baina ez dugu deus egin, beti ongi etorriak dira Turkian". Duela aste bat mintzatu zen manera ezin onartu hortan Turkiako presidentea, Europar Parlamentuak errekonozitu zuelako Armeniarren kontra egin genozidioa, zenbait egun masakrearen oroimen zeremoniak hasteko mementoan, apirilaren 24an.
|
|
Jaun Apezpikua, Ortzaiztarrak gira,
|
gure
herriaren biziaz axolatuak. Betidanik herritar guziek, berexkuntzarik gabe, baliatu ditugu GARBI elkartearen leku eta inguruak.
|
|
Geroxago, kabala artatzaile bilakatu zen, orotan ezagutua eta estimatua. Bazuen 20 bat urte
|
gure
herrian bizi zela. Minbiziak ereman du denbora gutiz.
|
2016
|
|
Ez zen samurra
|
gure
herrian bizitzea. Tradizio karlista handiko herria zen Artazu; gutxi ziren (aurretik ere kasik nahitaezkoa zen) arautik ateratzen ziren herritarrak.
|
|
80ko hamarkadan. Bai soziopolitikoki, bai kultur sorkuntzari dagokionez,
|
gure
herriak bizi izan dituen egun sumenditsuenak izan ziren. Punk rokaren eta borrokarako kantagintzaren nagusitasuna erabatekoa zelarik, baziren literaturaren autonomiaren aldarrikapenarekin bat eginez bestelako kantagintza jorratzen zutenak ere.
|
|
Kontzertu Helduden larunbatean, buruilaren 3an, Tolosa aldeko Les Conferences Vocales koruak kontzertu bat eskainiko du gure elizan, 19:00etan. 2007an sortua den koru bat da, gaur hogoi bat kantari eta musikari dauzkanak, tartean
|
gure
herrian bizi den Maylis Boue. Oroitarazten dut hunek euskal kantu errepikak eskaintzen dituela gure herrian hamabostetarik eta nahi duenak parte har dezakeela errepika horietan.
|
2017
|
|
«Iruditzen zaigu pertsona hauen bizipenak eta errealitatea jasotzea inportantea dela. Azkenean, Zarauzko herriarentzat eraldaketa bat suposatzen du, bai kultural aldetik bai identitate aldetik; izan ere, bakoitzak norbanako gisa
|
gure
herria bizitzeko modu ezberdina dugu, eta modu horiek azaleratu nahi izan ditugu», esan du Eizagirrek.Espero dute egindako lanak balio izatea besteenganako aurreiritziak apurtzeko eta norbere burua zalantzan jartzeko, «etorkizun batean sistemak dituen ezberdintasunekin bukatzeko».Elkarrizketaturiko asko Hego Amerikakoak dira. Duela pare bat urteko ikerketak aztertuta, migrazio jatorri nagusiak Hego Amerikakoak zirela ikusi zuten, eta hori islatu nahi izan dute ikerketa lanean.
|
|
Egoera hau beti izan bada bidegabea, egun
|
gure
herrian bizi dugun errealitate soziopolitiko honetan berau mantentzea erabat zentzugabea eta onartezina bihurtzen da.
|
2018
|
|
Ordiziako (Gipuzkoa) Urdaneta zentroan, adibidez, «eskola aniztuna» dutela diote, maila sozioekonomiko eta jatorri desberdineko ikasleen bilgune dela. «Eskola publikoa gara, eta uste dugu hezkuntzak ahalik eta pertsona gehienengana iritsi behar duela; hartu behar ditugu kanpotik etorri eta
|
gure
herrian bizi direnak ere», azaldu du Mari Jose Garmendia irakasleak.Ikastetxe «inklusibotzat» dute beren burua Eskoriatzako (Gipuzkoa) Luis Ezeiza herri eskolan. «Euskal Herriko gizartea plurala da, gero eta pluralagoa; beraz, ulergarria da eskola horren isla izatea», azaldu du Arrate Agirre irakasleak.
|
|
Seguruenik, horregatik egin zait hain interesgarria, hain hunkigarria, Ugaon ikusi berri dudan Bizimiñak hau. Aspaldi zen ordua, baina orain inoiz baino orduago delako
|
gure
herriak bizi izan duen gatazka armatuaren zauriez hitz egiteko. Gatazka politikoak bere horretan dirau, bistan da, baina beharbada hobeto ekingo diogu beste bide batzuetatik gure herriaren eskubideen defentsari, eta, edozein kasutan, herri bezala irautekotan, gure arteko zauriak itxi behar ditugu lehenago, eta ez zurikerietan oinarrituta, baizik eta egia osoaren gainean eta elkarri entzunda.
|
|
" Euskal Herrian ohikoenetakoa den mahai jokoa izanik eta mus txapelketa ezberdinak antolatzen direla ikusirik, Euskal Herri osoko muslariak bildu eta antolatzeko helburuari ekin genion. Bide honetan sortu genuen Euskal Herriko Mus Federazioa. Zazpi herrialdetako muszale eta muslariez osatzen da eta
|
gure
herriak bizi duen zatiketa administratiboaz gaindik, nazio bakar gisa antolatu eta garatzen dugu gure jarduna eta aldi berean nazio kontzientzia indartu. Musean jokatzeko dauden modu eta ohitura ezberdinei lekua eskaintzen diegu herrietako kanporaketetan eta ondoren guztientzako joko arau eta irizpideak bateratu eta bat eginik antolatzen dugu Euskal Herri osoko txapelketa", adierazi dute.Ha... " Euskal Herriko Mus Federaziotik, Euskal Herri luze zabalera parte hartzeko deia luzatzen dugu.
|
|
" Euskal Herrian ohikoenetakoa den mahai jokoa izanik eta mus txapelketa ezberdinak antolatzen direla ikusirik, Euskal Herri osoko muslariak bildu eta antolatzeko helburuari ekin genion. Bide honetan sortu genuen Euskal Herriko Mus Federazioa. Zazpi herrialdetako muszale eta muslariez osatzen da eta
|
gure
herriak bizi duen zatiketa administratiboaz gaindik, nazio bakar gisa antolatu eta garatzen dugu gure jarduna eta aldi berean nazio kontzientzia indartu. Musean jokatzeko dauden modu eta ohitura ezberdinei lekua eskaintzen diegu herrietako kanporaketetan eta ondoren guztientzako joko arau eta irizpideak bateratu eta bat eginik antolatzen dugu Euskal Herri osoko txapelketa", adierazi dute.Ha... " Euskal Herriko Mus Federaziotik, Euskal Herri luze zabalera parte hartzeko deia luzatzen dugu.
|
2019
|
|
" Proiektu kolektiboen ilusioa behar dugu, normaltasuna onartuz gero korronteak eramango gaitu..." dio Sarrionandiak (2019). pultsio utopikoa eskatu du berriki Iurretarrak,
|
gure
herriak bizirik irauteko betidanik izan duen bulkada... Eta bizitza kolektibo horren ezinbesteko parte dira gatazka eta elkarlana.
|
|
Ikasle horiek eskola publikora bideratu izan balira, eskola publikoko egoera 14 eta 17 punturen artean orekatuko litzateke Haur Hezkuntzan. ...soreka bere horretan mantenduz eta epe ertain luzera desoreka areagotuz.Erabaki hauek, hasieran deskribaturiko desoreka betikotu eta areagotzearekin batera, herriko elkarbizitza, aniztasun orekatua, inklusioa eta euskalduntzea are zailagoa bihurtzen dute.Gure herriko eta eskola publikoaren oraina eta etorkizunarekin konprometituak gauden heinean, Hezkuntza Sailari eskatzen diogu gure eskoletan eta
|
gure
herrian bizi dugun desoreka nabari hau bideratzeko. Bide berean, Ordiziako agintari, eragile eta herritarrei ere eskatu nahi diegu beraien esku dagoen guztia egin dezatela guztion aberastasuna den gure herriko aniztasuna modu egokian kudeatu, guztiok aberastu eta elkarbizitza eta inklusio hobea izan dezagun.
|
2020
|
|
Bestela, ia oharkabean, gero eta joera handiagoa dago erdaretara jotzeko. Bai
|
gure
herrietara bizitzera edo bisitan datozenekin eta gure hizkuntza ohiturak ezagutzen ez dituztenekin, eta bai gu geu herritik kanpora ateratzen garenean ere, lanera, ikastera edo erosketak egitera. Horrek guztiak eragin handia duenez gure hizkuntza ohituretan, ezinbestekoa da kontzientziazio lana, eta Euskaraldia ekimen aparta da horretarako.
|
|
bai, zurekin ezkonduko naiz.
|
Gure
herrian biziko gara elkarrekin itzultzen zarenean. Hala ere, ez ezazu inongo presarik izan.
|
2021
|
|
Beste jostakeriaren bat, seguru...
|
Gure
herriak bizirik eta sendo menderik mende iraun dezan nahi badugu, jostaketa polit eta txoro horiek bazterrera utzi eta gure kulturari egiazko laguntza praktiko eta zabala emateko garaia da. Gure eginkizuna serio hartzen ez badugu, eta gure izatearen defentsan gorputz eta arima osoak jartzen ez baditugu, euskara laster hilko da, gezurrezko kixote ergelak garelako hilko da euskara.
|
|
Atzo Libe Goñi Garaterekin ospatu genuen Monzon Ganuza Sariaren eguna. Euskal umeek Euskal Herrian, eta bereziki Iparraldean, euskarazko eskoletan, ikastoletan, hazi eta hezteko utopia egia bihurtzea posible egin duen belaunaldi miresgarri baten ordezkaria da Libe; utopia honi jarraikiz bizitzan zehar gazi gozoak bizi izan dituena, arriskuak eta zorionak,
|
gure
herriaren aldeko bizi oso batean.
|
|
Antena, Expanstnn, ElMundo, eta Onda Cero espainiar faxismoaren mesedetan lan egiten duten sasi komunikabideak dira. Euskal Herriak bizi duen errepresio egoera bultzatu eta
|
gure
herriak bizi dituen erasoak zilegitzeko tresnak diren heinean, gure ekintzaren helburu izan ziren eta aurrerantzean izango dira ere.
|
2022
|
|
Badira liburuak eta agiriak juduek euskaraz idatzitakoak. Pena handia da, zeren gure herria ez da izan kolore batekoa,
|
gure
herria bizia izan da oso. Gure herriak jaso, integratu eta bat egin du bere lurretara etorrita gelditu zirenekin.
|
|
Dena den, zerbitzuen hornikuntzarako erreferentzia nukleo gisa funtzionatzen duten ondoko udalerrietan, Garínnoainen eta Barássoainen, ekoizpen industriala dago, tokiko sektorea" gehiago ustiatu litzatekeena". " Hemen garrantzitsuena ez da industria sortzea, baizik eta Valgorban ehunindustrial sendo bat sortzea, hori familiak erakartzeko eta
|
gure
herrietan bizi daitezen lortzeko modu bat izango da", argudiatu du.
|
|
Epaiketaren kontrako bilerak, manifestazioak... «Horiek izan ziren, niretzat,
|
gure
herriak bizi duen gatazkaren barruan, lehenengo korrikaldiak». Kontzientzia politikoaren eta borrokaren erabateko ernatzea orduan, eta euskaren inguruan harilkatua orduan ere.
|
|
Ororen buru, Abeberri Ipar Euskal Herriko kontzientzien piztailea izan zela nabarmen du: «Harentzat, kultura ez zen tresna bat politika egiteko, baizik eta sortzeko sentimendua,
|
gure
herria bizi dela sentitzeko, euskaltasuna bera, Euskal Herriarena».
|
|
Indiarrak eta cowboyak, euskal rock erradikala eta folklorea aurrez aurre borrokan jarri ditu. Musikaren bitartez
|
gure
herriak bizitako gertakariak errepasatu dira oholtzan; migrazioa, langile klasea, hizkuntza, mugimendu sozialak... Objektuen teatroarekin Bilboko Gaztetxearen desalojo bortitza berriro bizi izan dugu, bideo eta soinuaren erabilpenak orduko gizartera bidaia egitera eraman gaitu, eta, bide batez, belaunaldi oso baten soinu bandari errepaso miragarria eman diote.
|
|
Genero identitatea ez genuen zapalkuntza ardatz bakartzat, eta EHBFren sorreratik sexu/ genero, klase eta nazio zapalkuntzek eragindako errealitateak azaleratu ditugu: matxismoa, esplotazioa eta prekarietatea;
|
gure
herriak bizi duen ukazioa; gure kulturak, ondare naturalak edota hizkuntzak pairatzen dituzten erasoak… Azpiratze mekanismo horiek gure lurraldeak, gorputzak eta bizitzak zeharkatzen dituzte, gure nortasuna eraikitzeraino.
|
|
Geruza horiek guztiak kontuan hartu beharrekoak dira eta, beraz, konplexutasunez bizi dugu ikuspegi dekolonialetik eta kritika dekolonialetik
|
gure
herriak bizitako zapalkuntza aztertzea eta teorizatzea. EHBFko eta Emagineko kideon artean “Araka ditzagun gure bazterrak” Emakume* Abertzaleon VIII. Topaketak antolatzeko lantalde ideologikoa eratu genuen, eta saiatu ginen gaia kokatzen.
|
|
|
Gure
herrian bizi dugun zapalkuntza ikuspegi dekolonialarekin uztartzea garrantzitsua zaigun arren, ezin ditugu kolonialitateak gure herrian utzi dituen ajeak eta pribilegio egoerak ahaztu. Zaintza lanen aferan gako horiek nola azaleratzen diren ikusteak ezinegon ugari eragin izan dizkigu:
|
|
Internazionalismoa izan da, herri zapalkuntzari lotuta, landu dugun lerro garrantzitsuetako bat.
|
Gure
herriak bizi duen ukazioa menderakuntza kate global baten barruan irakurri dugu. Internazionalismoak herrien menderakuntzaren izaera global hori izan du ardatz, eta herrien arteko elkartasuna sustatu du.
|
|
1520an François 1.aren manuz, gure buruzagiek Xiberoko Usantxa izkirioz ezartzen dute:
|
gure
herriko bizi publiko ala pribatua kudeatzen du honek.
|
2023
|
|
Identitatea diodanean, norberarena, familiarena, kulturarena eta gizartearena diot. Tokikoa, noski; baina egun ez gara soilik
|
gure
herrietan bizi: lokalak eta globalak inoiz baino lotura estuagoa dute.
|
|
Amaitzeko hauxe esan nahi dut: espainiarrek ez lukete onartuko beren herrian gu
|
gure
herrian bizi garen bezala hizkuntzaren kontuan. Eta Justiziak ez dezala erabakirik hartu euskararen erabilera mugatzeko Konstituzioak hau edo hura dioela argudiatuta.
|