2000
|
|
Poesia sumiso bat sortu nahi dugu? Gure aurrekoek atzamarrez bidea ireki zuten eta gaur
|
gu
hemen Jaurlaritzako sariketen" idazle" bilakatu gara. " Idazle" deitu ahal bazaio behintzat.
|
|
Euskarazko formak baino gehiago erdarazkoak, euskarazkoen erabilera, puztua?, erdal jatorrikoen artean, aberastasuna?.
|
Guk
hemen forma bakoitzaren erabilera aztertu ez badugu ere, interesgarria litzateke azterketa sakon bat egitea etahainbat alderdi aztertzea: euskarazko erabilera jatorra gordetzen den, forma bakoitzarierabilera berriak erantsi edo kendu zaizkion, erdarazko mailegu eta kalkoek zein formaordezkatu dituzten...
|
|
Baldintzaobjektibo guztien aurkako matxinada zen hura, garaitzeko inongo aukerarik ez zuena. Etahala ere, gazte txoro haiek egoskortu zirelako gaude
|
gu
hemen, mende berriari itxaropenberriz begira. David eta Goliaten ipuinean bezala edo.
|
|
Adibide honek garbi asko erakusten du hezkuntza legediaren historiatik hezkuntzaren historiara izugarrizko jauzia dagoela. Nolanahi ere,
|
guk
hemen nabarmendu nahi duguna hauxe da: horrelako lege mailako erabakiak indarrean jar daitezke, baldin eta burutu ahal izateko nahiaz gain, aldi berean administrazio egiturak ere eraikitzen badira.
|
|
Eta nik galdetzen diot neure buruari eta galdetzen dizut zuri, jaun André: baldin indiar gorriak han bizi baziren eta
|
gu
hemen, eta baldin guztiak ere beldur berak lotzen bagintuen, ez ote zen eta ez ote da guztiak ere gizon garelako, gizon zuria edo indiar gorria izan aitzin, eta funtsean eta azken finean berdin samarrak garelako?
|
|
Amen, amen, amen... Zu hor ta
|
gu
hemen, apaiza eliza gainen... hasi nintzen ni.
|
|
Bizi al gara?
|
Gu
hemen beroak kiskalita gabiltza. Egia da net paisaje ederrak ikusten ari garela, baina izerdiz belztua ibili behar hau ere...
|
|
Kant, Avenarius, Natorp, Weyl, etab.5 Nolabait, batzuen eragina beste batzuena baino sakonagoa izan zen.
|
Gu
hemen ibilbide nagusi bat erakusten ahaleginduko gara, Zirkuluaren jite enpirista eta positibista bere neurri juxtura mugatzeko. Mugapen honetan, Zirkulua oro hartuz, Hume, Comte eta Mach sartuko ditugu, alde batera utzitako Stuart Mill, Avenarius edota Helmholtz ere eraginkorrak izan zirela jakin arren.
|
|
Eta, telefonoz sarritan hitz egiten zuen.
|
Gu
hemen ginela behinik behin, afalondoan hortxe, beti dei bat edo bi izaten zituen; beti kanpotik hots egiten zioten. Bistan da, norekin eta zertaz ari zen guk ez genekien fitsik"; Belek Xani begiratu, gero bista jaitsi, begiak bere eskuetan tinkatu zituen; Xanek zerbait esatea espero zukeen; Xan berriz, oraindik Belek nora heldu nahi zuen ez zekiela zegoen; hartaz, Belek, burua jaso eta:
|
2001
|
|
Euskal komunitatea oso garrantzitsua da Argentinan, Txilen, Idahon... eta haiek gustoko dituzte Euskal Herriko irudiak eta berriak, ze
|
guk
hemen 20 kate baditugu, haiek 75 dituzte, eta nahi dutena da euren herriko telebista hori ikustea. Lehengoan, adibidez, Oiñatiri buruzko erreportajea egin genuen, eta mail pila bat jaso genuen, Oiñatitik Amerikara joandakoena.
|
|
Garai hartan Tanttakak Reduced Shakespeare Company talde amerikarrari erosi zizkion antzezlanaren eskubideak.
|
Guk
hemen bizpahiru urtetan antzeztu genuen eta izan zuen harrera paregabeaz ohartuta, lan estilo horretatik jarraitzeko irrika sortu zitzaigun. Hala, Asier Hormazak, Patxi Barcok eta nik Reduced Shakespeare taldea gaur egun New Yorken arrakasta handiarekin antzezten ari den ikuskizunaren eskubideak erostea erabaki genuen, «Biblia osoa (gutxi gorabehera)» lanarenak, alegia.
|
|
Callahan zuzendari ezezagun estatubatuarrak ordea ironiaz erantzungo lizuke galdetzen ausartzeaz gero... "
|
Gu
hemen gaude eta gure garaia da, nor da Billy Wilder?".
|
|
Baina zu han eta
|
gu
hemen, eta hala izan bedi piska batean, oso ondo gaude eta bakoitza gauden tokian.
|
|
Ironia hori hizkuntzari eta idazketari buruzkoa bihurtzen da momentu askotan, bere langintza ongi ezagutzen duen egilea baita Elorriaga, eta hizkuntzaren maratila guztiak menderatzen dituen aldetik paradoxak, barbarismoak edo iniziatuentzako keinuak tartekatzen ditu han hemen; hitz ponpoxorik gabeko zinezko poesia. Idazteari buruzko gogoetekin batera, ez dira falta idazle maiteentzako zeharkako omenaldiak, baina ez da itxurazkoa izango
|
guk
hemen nabarmentzea egileak erdi ezkutuan utzi nahi izan duena.
|
2002
|
|
Ez da seriotasunez jokatzen, eta gero oso" alai" hitz egiten dugu besteek uste dutenaz. Nik adibidez nire ikuspegia dut Erriberaz, baina galdetu behar diot nere buruari ea nire ikuspegia, edo
|
guk
hemen eduki dezakeguna, interesgarria den esateko" hau da Erribera".
|
|
Edo organizazioa falta izan zaigulako, edo eskuin abertzale sendo bat falta genuelako.
|
Guk
hemen ez dugu izan Euskal Herriko beste leku askotan eduki duten koltxoi hori.
|
|
Zergatik
|
gu
hemen, galdetu zidan.
|
|
Hurbilpen horiek guztiak, eta, halaber, horien konbinaketetatik sor daitezkeenak ongi ezagutu lituzke irakasleak, eta ezagutu ez ezik, identifikatzen erejakin lituzke metodologia eta ikasmaterialetan.
|
Guk
hemen lehena aztertuko dugu soilik, ustez hizkuntzaren funtzionamendu sozial eta holistikoa batzenduelako, eta, gainera, didaktikarako ez ezik, gela barruko ikerketarako ere irizpidegarbiak eta tresna egokiak eskaintzen dituelako.
|
|
Izenburu honen pean bi helburu batu nahi ditugu: alde batetik, geure tesiarenproiektua aurkeztu nahi dugu; bestetik, laburki bada ere, ikerketa hori aurreraeramateko abiapuntu metodologiko nagusiak eta sortzen zakizkigun galdera etaarazo nagusiak zein diren azaldu nahi dugu1 Geure ikerketa oraindik burutzen arigarenez, oraindik galderak dira nagusi; baina galdera horiek beharrezkoak diralanean aurrera jarraitzeko, eta zentzu horretan,
|
guk
hemen azaldutakoa interesgarria izango delako esperantza dugu.
|
|
Euskal Unibertsitatearen definizioak zehaztapen eta kolore desberdinak izan ditu urte hauetan guztietan.
|
Guk
hemen, elkar ulertze aldera, definiziorik oinarrizkoena edo arruntena hartuko dugu abiapuntu gisa: euskaraz arituko den unibertsitatea da Euskal Unibertsitatea.
|
2003
|
|
Baina atlas honek duen ederrena horixe da:
|
guk
hemen letra eta zifra asko erabiliz luzatu genukeen zerrenda xehea begirada batez ulertzeko modua ematen duela. Hori lortzen du artikulu honekin batera doan lehen grafikoak.
|
|
Zer da kirola egitea ordea? Badirudi poliki poliki
|
gu
hemen bereizten ari garela kirola eta ariketa fisikoa. Kirola egituratuena da, federazioen alorra… Alemanian ez dago bereizketarik, dena da kirola edo ariketa fisikoa.
|
|
Iruñera etorri osteko urteak euskarari eskainirik badaude ere neurri handi baten eta alderdi hori da
|
guri
hemen gehien ardura diguna, Oskillasoren euskalzaletasuna askoz lehenagotik zetorren. Txikitarik gehiago gorde, zaindu eta landu duen barnesentipen bat izan dela esango genuke.
|
|
Ba
|
gu
hemen ibili gara, ez Gabilondo jauna?, komunisten zatarkeriak agerian ipintzen.
|
|
Guk ez ete dogu gehiago merezidu? Erdu, mesedez, hemendik urte bira,
|
guk
hemen Saniñazioetan handikiro ospatu ohi dogun Jaialdi ederrera. Guretzat poz handia izango litzateke, jai horretako meza nausia zeuk emongo bazendu, bertoko gotzainagaz batera."
|
|
Erderaz, eta osorik, Urriko Boletinean agertu zan. Gaur
|
guk
hemen, euskeraz, Egitarau horren aurkezte antzeko bat eskaintzen dogu, gure Bilbo Herri Irratiaren bidez" Jaunaren Hitza" irratsaioan ekinaldi bitan emondakoa batuaz. Alkarrizketa eran dago, eta erantzunak K. Etxenagusiarenak dira.
|
|
Ba horixe da,
|
guk
hemen nahi doguna: gure Eleizeak gaur zer eskatzen deuskun jakitea.
|
|
Hasi baino ez gara egin!
|
Guk
hemen, eleizliburuen artean," liturgikoak" eta" ofizialak" baino ez doguz aitatu.
|
|
Baina ia inok ez dakigu Eleizea zer dan, misterio bat da ta.
|
Guk
hemen, labur bada be, azken Kontzilioaren irakatsi nausi batzuk agertu nahi doguz. (LG, 9)
|
|
sendia, herria, gorputza, batasuna.
|
Guk
hemen, San Paulori jarraituz, gorputzarena hartuko dogu:
|
|
Kristau fedea bera ordea, aipa daiteke bai esentziaren aldetik, bai fededunak berak bizi duen existentziaren eta esperientziaren aldetik.
|
Guk
hemen azken ikuspegi hau dugu hautatzen: Aristotelesentzat gizon zuzenaren ekintza besterik ez baita justizia, guretzat ere, fededunaren ekintza besterik ez da fedea.
|
|
Elkarrizketa, Hizketa, Hizkuntza, Hitza, Elea edo Berba, ez du euskarak termino eskasik, gizabereak bere kidekoekin komunikatzeko dituen tresna berezien izendatzeko.
|
Guk
hemen, hitza, bera, eta horren eratorria,, hizkuntza?, dugu erabiliko.
|
|
Ene auzia dela irudi du egun. Einsteinen ildoari jarraikiz gauzak erlatiboak direla ikasia dut. Eta
|
guk
hemen irauteko gisan etsai indartsuen beharra daukagu; alabaina, norbera bakunaren balioa etsaien baliotik darigu. Dena dela, gurea defenda  tzeko altxatzekoak gara, bestela aberastasun kulturalak oro galtzera uzteko arriskua dugu.
|
|
|
Gu
hemen jaioak gera ba, beti hemen bizi izan gera; zu estudiante izango zera, ezta?
|
|
Hitz bitan, gizarteari dagozkionak eta sektoreari dagozkionak.
|
Guk
hemen jakin nahi duguna da zer gertatu den euskal gizartean, Euskal Herrian, 70 hamarkadetatik gaurdaino, hain zuzen ere beherakada hau esplika dezakeen zer. Galdeketa hau euskalduntze eta alfabetatzearen errealitatea oso ongi ezagutzen duten adituen artean banatu dugu.
|
2004
|
|
Hemen Egunkaria kasua zela eta zenbait gauza ezagutzen zituen, euskaldun batzuen bidez, eta bere gutunean aipatzen zigun ez zuela ezustean harrapatu
|
guri
hemen jazotakoak. Argentinako zenbait probintziatan kristorenak eta bi ari zela nozitzen jende kritikoa, eta bera eta bere familia behin eta berriro eraso zutela.
|
|
Zu hor ta
|
gu
hemen.
|
|
Ez da ikusten esperantzarako zirrikitu bat ere.
|
Gu
hemen gabiltza jo eta ke, erakunde internazionalen laguntza eske, baina gaur arte ezer gutxi lortu dugu. Baina ez dugu etsiko.
|
|
frantsesak maisu, asmakizunaren jabe; espainolak, berriz, ikasle zintzo. Hau guztia gertatu da, hau guztia egin digute, eta hala eta guztiz ere
|
gu
hemen gabiltza demokrazia gora eta demokrazia behera Estatu hauen sistema politikoa eta nazionala definitzeko orduan. Zinez eta benetan:
|
|
Sabino Aranarentzat, esan bezala, euskalduna euskararen jabe dena daba karrik; baina euskaltzale, hots, euskarafilo izan daiteke euskara jakin gabe ere, baldin maite badu.
|
Guk
hemen, euskalari diogunean, euskaran adituari deitzen diogu eta euskalaritza, euskarari buruzko jakintza jasotzen duenari.
|
|
Irakurlcakaukera dezala, beraz, bcre interesen arabera.
|
Guk
hemen zerrenda motz hau baino ez duguaurkeztuko, iradokizun txiki batzuk crantsiz aukcraketa errazteko.
|
|
–Eta
|
gu
hemen geratuko gara, zure lagunaren zain –gero belarrira hurbildu zaio–; baina, zintzo berba egitea nahi baduzu, nik uste dut abandonatu egin zaituela. Fray Ciccillo.
|
|
317). Filosofia mota horri
|
guk
hemen Filosofia Handia esango diogu. Platon, Descartes, Kant eta beste horre nbesteren filosofia da.
|
|
" Oi, bai;
|
gu
hemen gaudenak baino ez ginen, familia antzeko bat: Marck, Carlos, Ike, Sean eta bostok.
|
|
Brotxarekin, uste dut. Aizu," bonbila bat bere roskan sartzen ari balizko imintzioa eginez," zer egiten dugu
|
guk
hemen?"
|
|
" Eta
|
gu
hemen..."
|
2005
|
|
Diotenez, niretzat astakiloa baino ez zen gizon horrek asko maite zuen pilota. Beno, pilota baino gehiago apustuen kontua zuen, beharbada, ze han egiten den pilota jokoa ez da
|
guk
hemen ezagutzen duguna, puntu bakar bateko partidatxoak baizik. Binaka jokatzen dute, bata bestearen kontra, eta batek galtzen duelarik beste bati utzi behar dio bere lekua… Pilotazaleek ez dute maite horrelako jokoa.
|
|
«Beste herrialdeek euren nortasun zeinuak azpimarratu egiten dituzte, motibo zeltak eta horrelakoak.
|
Guk
hemen balio asko ditugu». Geurea azaleratzeko bizitako oztopoak ditu gogoan Jose Maria Arriagak Jose Pabloren aitak, kaxak tailatzen espezialista denak:
|
|
–Estatubatuarrek Nagasakin bonba atomikoa bota zitenan, hasi ez beste eten zuen amona Kontxik bilobaren esaldia?, eta
|
gu
hemen, mikrobio putageno horiei begira?
|
|
–Mateoz ari naiz –azaltzen dit Monikak eta barre egiten du jarraitu aurretik– Hondartza batean etzanda imajinatzen dut,
|
gu
hemen beroak itota lanean gabiltzan bitartean.
|
|
–Goazen orain –esan nion, ekimena nireganatuta–, ez nuke nahi jendarmeek
|
gu
hemen topatzea.
|
|
Hemen ere oinarrizko desira edota obligazio batez hitz egin dezakegu, ze pertsonak pertsona izateko bere burua etengabe landu behar du eta, honekin batera, behin eta berriz adiskidetu behar du berau inguratzen duen munduarekin. Azken finean, giza-formazioak ez du bere bidea maila kontzeptualean bukatzen eta, honengatik," aldi berean garaiagoa eta intimoagoa den zerbaiten" beharra du ere, alegia," joera espiritual eta moral guztien ezagutzatik eta sentimendutik sortzen den eta sentsibilitatearen eta karakterearen gainean harmonikoki isurtzen den" zerbaiten beharra117
|
Guretzat
hemen esanguratsuena, gorago aipatutakoaren antzera, hizkuntzak prozesu honetan ere funtzio formatzaile ordezkaezina duela antzematea da.
|
|
Nahiz eta batek bere perspektiba propioa asko landu eta besteenarekin asko aberastu, beti izango du zerbait berria ikasteko eta beti irekiko zaizkio bide berriak bere burua oraindik gehiago osatuz joateko. " Perspektiba bakoitzak beti aurkitzen du berria den zerbait" eta, honengatik," ezinezkoa da munduan aditzera ematen den gizadiaren espiritua perspektiba kopuru mugatu batekin erabat ezagutzea" 120 Hala ere
|
guk
hemen azpimarratu nahi dugun ideia, bestelako aspektuen garrantzia ukatu nahi gabe, hizkuntzak honetan guztian duen funtzioarekin loturikoa da. Azken finean honek, ikusi bezala," subjektibitatetik objektibitaterako igarotzea ematen deneko puntu nagusia" 121 osatzen du.
|
|
– Hauxe bakea!
|
Gu
hemen sufritzen, kideak hiltzen ikusten eta gerlara deitu gaituztenak han, lasaiki beren bulegoetan, lan hiroa dagigula...
|
|
Fede gutxiko gizonak! Ez al duzue gogoan erlijio batek bere gerizpean hartzen gaituelako gaudela
|
gu
hemen, besteak beste?
|
|
Euskalduna izan edo extremeñoa izan, bi pezetagatik lan egiteko prest dagoena eskirola duk.
|
Guk
hemen nahi ez duguna horixe besterik ez duk, eskirola.
|
|
–
|
Gu
hemen utzita mulata artera alde egin zian arraioak! Orain zatorrek politika egitera!
|
|
Karrika bakarra duen auzoan mutikoek edo neskatoek hegan ez bada etxetik ihes egitea ezinezkoa dutela usteko du auzo hau, itsasertzekoa izateaz gainera, menditsua dela ez dakienak. Pendizaren orpoan daude kokatuak mendiari eusten bezala karrikaren estiborreko etxeak, nolabait esatearren, eta hauen atzealdearen eta mendiaren artean gelditzen da zenbait lekutan karkaba, beste batzuetan belena eta
|
guk
hemen zurruna esaten diogun pasabide meharra, etxez etxe trabarik gabe doana, mendirako xendra ugarien sorburu eta auzoko katu guztien babesleku. Zurruna erabili dute Huckek eta Tomek, beraz, etxetik ihes egiteko.
|
2006
|
|
Udaletxean hainbat bilera egin ondotik, ikusten zen ez zutela biderik ematen
|
guk
hemen toki bat izateko. Orduan okupatzea erabaki genuen eta Leitzako eragile ezberdinekin bilera egin genuen, etxe honek lau solairu dituelako eta gazteen txokoaz gain, Gizarte Zentroa ere egin daitekeelako.
|
|
1) euskal herriaren jatorriari buruzko ameskerien kritika, 2) euskarari buruzko Larramendi, Astarloa eta abarren estrabagantzien kritika, 3) euskal legenda eta tradizio ipuinezkoen kritika (Xaho), 4) euskararen ahultasuna bizi borrokan gaztelaniari ezin buru eginik205 Guretzat, gogoan hartu beharrekoa da," Espíritu de la raza vasca" ko testua –ikustera goazena– polemika artean formulatua dela; erantzun bat legez, nolabait, haren foralismoaren zintasunaz fido ez direnei. Hala ere, bestelako zerikusi politikoak oro alde batera utzi eta, herri gogoaren kontzeptua jokoan nola ageri den ikustera mugatuko gara
|
gu
hemen.
|
|
HURA HAN ETA
|
GU
HEMEN
|
|
Ez eskerrik eta ez kontrakorik Jainkoari. Hura han eta
|
gu
hemen, denok bakean. Beharbada izango da garaia baino lehen hasi nintzelako ni harekin topo egiten.
|
|
Eta Jaungoikoa han eta
|
gu
hemen. Bake bakean denok.
|
|
Bale, bale. Garbitu gabeko eztabaida ez dugunez
|
guk
hemen gehiago argituko, bego horretan.
|
2007
|
|
Ez da okupazioaren ikurrik, ez pankartarik ikusten. " Egunero bertan bizitzen aldarrikatu eta erakutsi nahi izan dugu okupazioa bizitzeko modu bat dela eta
|
guk
hemen bizimodu normala egin nahi dugula. Agian, hiri batean pankarta bat jartzeak badu bere zentzua, baina hemen oraingoz ez dugu horren beharrik ikusi", azaldu dute.
|
|
–Bai baina, beste guztiak, udan, al pueblo? joaten dira, eta
|
gu
hemen gelditzen gara beti?.
|
|
Alegia:
|
gu
hemen gaudenez, Naturak posible izan du gizona agertzea.
|
|
|
Gu
hemen Erromarekin hasi gara (R. de Basterra-ren arimatxoa estasiarazten zuen, el alma de la ciudad de Roma, handi hori), baina hiriaren, izpiritu?
|
|
Darwin-en irakurketarekin hizkuntza kontsideratzeko perspektiba erabat aldatzen da. (Ohartaraz dezagun,
|
guri
hemen lehentiarki ez zaigula interesatzen hizkuntza bera, baizik izpirituaren rola. Volksgeistaren desagerpena, haren lekua arrazarentzat libre utziz).
|
|
Arestian aipatua dagoenez, objektuaren irudikapen hau hizkuntzan izan daiteke, (1) artez onomatopeikoa («kukua», «trumoia»), edo (2) sinbolikoa («Wind», «wehen» «fereka», «gorroto», «piztu»: adierazlearen hotsak sinestesia modu batean adierazia irudiaraz dezakeenean, kualitate komunak bezala hautematen ditugun batzuengatik), biak interes handirik gabekoak
|
guretzat
hemen; edo izan daiteke, zailagoa ulertzen, baina garrantzi handiagoa duena guretzat? (3) analogikoa, Humboldt-en terminologian esanda.
|
|
Humboldt-ek hainbat ohar psiko eta sozio linguistikoki interesgarri berduratzen du han hemen bere notetan,
|
guk
hemen alderatu beharra daukaguna, ohar propioki linguistiko eta fonologikoak bezala.
|
|
185 Humboldt-en hausnarketaren kontzeptua hor zehazki Fichte-rena dela, ez Herder-ena, abertitzen dute A. Flitner eta K. Giel argitaratzaileek.
|
Guk
hemen nahas mahaski jokatuko dugu.
|
|
Hemen etengo dugu informazioa zehar galderen gainean. Gai hau (erlatiboa erdaraz, zehar galdera euskaraz) luze zabala da, sustrai luzea du eta
|
guk
hemen muturra besterik ez dugu erakutsi, hasi masiak. Hurrengo batean gehiago.
|
|
Espero dut garbi utzi izana, ez dugula" Hizkuntza eta hezkuntza" gaia beste askoren arteko gai posible bat bezala bakarrik aukeratu eta, modu berean, ez diogula ere horrekin haize bati —bereziki filosofiatik guregana etorritako haize bati— jarraitu.
|
Gu
hemen, egiaz, gure espazio propioenean gaude, hau da, hezkuntzaren baitako gure erantzukizunaren espazioan. Beste inon ez bezala gaude hemen deituak gure erantzukizuna hartzera:
|
|
Gizakiak bere nortasuna osatu behar du, hain zuzen bere gaitasun guztien garapena modu proportzional batean bultzatuz, eta bere burua berari dagokion gizataldean modu egoki batean txertatuz. Esan dezakegu, beraz, paideia kontzeptuak —zeina
|
guk
hemen ez dugun bere zentzu grekoan zuzenean aztertuko— hezkuntza bera ulertzeko modu orohartzaile bat islatzen duela, hain zuzen gizakiaren garapen integrala eta harmonikoa bultzatu nahi duen hezkuntza bat.
|
|
Gaur goizean iritsiko den itsasontziari esker aseko ditugu bezeroak. Kexatu dira pittin bat, baina horretarako gaude
|
gu
hemen, ezta?
|
|
Ez diat gehiago entzun nahi...
|
Guk
hemen segitzen diagu. Ez duk gutxi, ezta?
|
|
– Beharbada jadanik baratzera itzuli dun,
|
gu
hemen estiraz estira gabiltzalarik. Zotüka gaitezen.
|
2008
|
|
duela hogei urteko ijitoei begira jarri eta etorkizuneko ijitoengan pentsatu zuen. Hari esker gaude
|
gu
hemen. Askoren ametsa betetzeko bidea jorratu zuen.
|
|
–Ez dakit, Brigitte. Gaur gauean, Madameri
|
gu
hemen egonarazteko ezer arrarorik bururatzen ez bazaio, behintzat, Pierrerekin elkartuko naiz horretaz hitz egiteko.
|
|
[. Hizkuntzen arazoa gainditzeko auzoaren hizkuntza ikastetik hasi behar da:
|
guk
hemen gaztelania, eta han frantsesa?]. Ibarretxe jaunak eta Markel Olano jaunak ez entzunarena edo ez ulertuarena egin zuten, euskara hizkuntza nazionaltzat dugunon ordezkari ez balira bezala, aukera baliatu gabe euskararen alde, euskaldunon alde hitza ateratzeko?.
|
|
Nire lagun arkitekto bat etorri zen bisitan â??
|
guk
hemen aste bete pasata, eta hau ikusi zuen eta esan zuen, 70 hamarkadako supazter itsusi hori kenduko duzue ezta. Eta nik esan nuen â?. Tira, egia esan, jatorrizkoa da.
|
|
Ba ez genuen etxe hau erosi konexio guztiengatik. Etxe hau erostearen arrazoi nagusia
|
gu
hemen bizi gintezkela pentsatu genuela izan zen.
|
|
Bat batean, ur izoztua zuten euren gainean, eta itzelezko presioan. (
|
Gu
hemen ur azalean gaude; baina periskopio sakoneran ere presioa azalekoa baino bi aldiz handiagoa da, eta zenbat eta sakonago ura presio handiagoarekin sartuko zen. Luzaro gabe, itsaspekoaren atzeko aldean zeuden gizonen ahalegin guztiak alferrekoak izango ziren.
|
|
Izatez, derrigorrezkota suna kontu irristakorra da, are gehiago euskara bezalako pro drop hizkuntzetan, eta euskara bertan ageri zaizkigun hainbat fenomenoren aurrean.
|
Guk
hemen planteatzen dugun ikuspegian, derrigorrezkotasunari baino, aukerakotasuna eta ezinezkotasuna markatzeari eman diogu lehentasuna. Hain zuzen ere, aditz bakoitzak perpaus zuzen bat osatzeko, beharrezkotzat?
|
|
1 Argumentu bakarreko aditz iragangaitzak izendatzeko, termino desberdinak erabili izan dituzte autoreek.
|
Guk
hemen Perlmutter ek (1978) proposaturikoa erabili dugu, zabalduena delakoan eta egokitasunari gehiegi erreparatu gabe. Aipa dezagun, halere, Burziok (1981),, inakusatibo?
|
|
Aditzen semantika kontuan hartzen badugu, mota askotako aditzak ditugu (informazio hori, hain zuzen, hiztegiak eman behar digunez, ez dugu
|
guk
hemen kontuan hartuko, aditzen forma edo itxuran eraginik ez duen bitartean). Horietako batzuk inkoatibo dei tzen ditugu.
|
|
Bestalde, garapenean dagoen saio baten berri emango dugula azpimarratu nahi dugu. Alegia,
|
guk
hemen aditzak lantzeko prozedura bat proposatzen dugu, horretara eraman gaituzten arrazoiak agerian jarriz, baina ez dugu emaitzarik ez eta ondoriorik aurkeztuko, horixe baita uneotan egiten ari garena. Honenbestez, hemen, aditzak lan.tzeko hautatutako metodologia bera eta horretarako baliatu ditugun tresna auto matikoak nahiz beharrezkoa izan zaigun eskuzko lanaren nondik norakoak azaltzeak du garrantzia.
|
|
Horiek horrela, komeni da ondorioetako batzuk esplizitatzea, baldintza horrek isats luzea baitu ondorio gisa.
|
Guk
hemen bi ondorio aipatuko ditugu, baina ez nola nahikoak: lehena, errorearen izaerari buruzkoa da, eta bigarrena, zuzentze moduari buruzkoa.
|
|
Merino Urrutiak berak aitortzen digunez, bere aportazioak partzialak ziren eta, gehienbat, l932 alde an Guilermo Riitwagen en emaztekiak ahoz bilduriko lekukoetara mugatuak.
|
Guk
hemen aipatzen herri asko ikuskatua dugu eta bertako lekuko batzuen ahozko testi gutza ere jasoa, kartulario, kastatro eta jabetzazko erregistroetan bilduriko idatz adie razpenez gain.
|
|
Hala bada,
|
guk
hemen Saroïhandyren ustez eskuzkribu zaharrenaren, alegia, Pierre d' Arhex15 larrañetar zapataginak XVIII. mende bukaeraldean
|
|
Aurten, gainera, sekulako emaitza izan dugu, lehenago inoiz ez ditugu hainbeste sari irabazi. Horrek aurrera jarraitzeko indar handia ematen die artzainei eta gaztandegiei, adore handia ematen die, mende askoko tradizioa baita, eta halere
|
guk
hemen jarraitzen dugu eta egiten dugunak bere horretan dirau. Kalitate aldetik produktu oso ona da, zentzuz egina dago, harmonia handia du...
|
|
Elizaren atarian herriko kontseilua eta alkate jauna zain, ongietorrizko hitzak esateko, frantsesez. Goizeko bederatzi t, erdiak dira eta jaia hasi besterik ez da egin, baina
|
guk
hemen ez dugu egun osoa kontatuko.
|
|
Amaitzeko, 12 taulak modu hagitz eskematikoan biltzen eta alderatzen ditu antolaketa eredu tradizionalaren eta berriaren ezaugarriak. Dena dela, argi gera bedi
|
guk
hemen antolaketa eredu berriari buruz planteatzen dugun eskema ez dela, inolaz ere, itxia eta zurruna, beste hainbat eredu, guztiak ere elkarrekin partekatutako oinarrizko dimentsio edo ezaugarri batzuk dauzkatenak, bere baitan jaso ditzakeen espazio zabala baizik.
|
|
zioen Kristofororen emazte Margarita printzesak. Veneziako golkoa ia ia bistan, eta
|
gu
hemen, matxura baten erruz...
|
|
Ohore handiekin egin dio harrera Afganistango estatuburuak: Neroni eta herritarrak ere harro gaude bihotz bihotzetik Bush presidentea gaur
|
gure artean
hemen dugulako, adierazi du.
|
|
Ikusten duan bezala, gauza batzuk aldatu dituk. Baina,
|
gu
hemen gaudek. Eta hi hor segitzen duk, maiatzaren azpian eserita, Sakana honetako paisaiari begira.
|
|
|
Gurekin
hemen bazina
|
|
Alfonso Diaz de Ilundain, PSOEko kide; Iñaki Elustondo, mediku egibarzalea; Patxi Etxeberria apaiza, Alec Reid ezizenekoa; Xatur Zumalabe aralarkidea; Andoni," legez kanpoko gizalegez" (18 or.). Urteroko hitzorduetan politika gaiez hitz egin izan dute, nork bere bideari eutsiz. Urteren batean, argazki bat egindakoan ere Saturrarango Hitzarmena (17 or.) sinatzearekin aritu ziren txantxetan;" ai ene,
|
guk
hemen lortzen dugun komunikazioa, adostasun gogoa, konponbide grina, gizarte osoan zabaldurik balego, eta abar" (19 or.). Baina, nobelak aurrera egin ahala, argi ikusten da komunikazio eta elkar ulertze omen dena, itxurakeria baino ez dela: " eta urterokoa, ay, si nuestros respectivos se llevasen tan bien como nosotros, kaka zaharra, gezurra, dena antzerkia, dena asaskapen alkoholiko sabel, Jon..." (152 or.). Politika gaiez hitz egiterakoan ere, horixe baita nobela honetan zabaltzen den mezuetariko bat, nork bere esperientzia eta sufrimenduaren berri besteei ematea zein zaila den, eta zein zaila politikaz hitz egitea, arazo kolektiboez hitz egitea, gai horiek erabat pertsonalizatzeko ohitura zabaldu denean:
|
|
Maiana bere alaba Graxienarekin etxeratu denean, Bittor, oraindik etxean zegoen Helenaren aldean. Irakurtu paperra eskuan baitzeukan, Maianak ikusi du eta dio, mintzo erlats batean: Horra, zertan garan,
|
gu
hemen! Ni zuen laguntzaile emaiten naiz segidan. Sorginkeria guziak eginen ditut izan dezazuen denborarik aski zor diozuenaren ordaintzeko. Eskerrak zuri, Bittor, bainan ez otoi zuhaur gaitz bideratu guregatik!
|