Emaitzak: 10
2000 | ||
Inperio hark hizkuntzarik gehienak suntsitu zituen. Gureak ere bide hori eraman zezakeen, baina hara hor suspertu eta indarberrituz | gure herriak nola berreskuratu zuen. | |
2004 | ||
Bahoa karrikatik eta bazegok herrian bizi eta ezagutzen ez duan jendea. Akordatzen haiz | gure herria nola aldatuko genukeen amesten genuenean... ba aldatu, aldatu duk baina...". | |
2007 | ||
hemengoa eta hangoa, honelakoa eta halakoa, eta, azkenean, bere identitatearen argazkiak izango duenitxura ez da izango nortasun nabar ugari eta oparoaren soslaia, mendeko nortasunlardaskatu eta zatikatu baten egitura izango da. Jakina, nortasun mota horribadakigu | gure herrian nola esaten zaion: identitate askotarikoa eta plurala. | |
2012 | ||
Adineko pertsonok ikusten dugu | gure herrian nola jaiak hala ohiturak aldatzen diren. Fraideen, mojen eta eskolatik igaro ondoren, gaztelaniaz, jakina? | |
Are gehiago, batzuek erabakitzen dute noiz, norekin eta nola erabil edo ikas dezakegun guk geure hizkuntza. Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute | gure herriari nola deitu behar diogun. Ondorioz, une honetan ez dugu baldintza nahikorik normalizazio prozesua burutzeko. | |
Are gehiago, batzuek erabakitzen dute noiz, norekin eta nola erabil edo ikas dezakegun guk geure hizkuntza. Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute | gure herriari nola deitu behar diogun. Ondorioz, une honetan ez dugu baldintza nahikorik euskararen normalizazio prozesua burutzeko. | |
2013 | ||
Hizkuntzen arteko gatazketan botere gatazkak daude eta, ondorioz, batzuek erabakitzen dute noiz, norekin eta nola erabil edo ikas dezakegun guk geure hizkuntza. Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute | gure herriari nola deitu behar diogun jasotzen genuen euskararen normalizazio prozesua burutzeko baldintza nahikorik ez genuela berresteko. Eta, 2012 urtearen hondarrean, Espainiako Gobernuak, beste behin, Damoklesen ezpata bere eskuetan dagoela erakutsi nahi izan zuen, eta Hezkuntza Kalitatea Hobetzeko Lege Organikoaren (LOMCE) lehen zirriborroa aurkeztu zuen. | |
2014 | ||
EKTren aurtengo gai ardatza" euskal nazio kulturalaren aurrerabidea" izango da, Arexolaleibaren hitzetan, eta Sarrionandiak bi hitzaldi egingo ditu: " Kanpotik | gure herria nola ikusi izan duen eta aurrera begira nola ikusten duen, batetik; eta bestetik, euskal literatura azken hamarkadetan, ze eman duen eta ze erronka dituen". | |
2020 | ||
Eta ondorio bat: pandemiaren aurrean | gure herrian nola egin behar litzatekeen formulatzera ere ez gara iritsi. Hori eginda protestarako aukera genuke; egin gabe, zer esan? | |
2021 | ||
Gaur egun, enpresa pribatu handiak ari dira sartzen zaintzaren sektorean, eta gure ustez, Zestoan daukagun eredua da bultzatu beharrekoa: herrian bertan erabaki behar da | gure herrian nola zainduak izango garen. Tokiko proiektu bat egin nahi dugu, zaintzaren kudeaketa integrala eskaintzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 10 (0,07) |
Lehen forma
gure | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
Jakin | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
goiena.eus | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Urola kostako GUKA | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gu herri | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
gu herri nola | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |