Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.129

2011
‎3 pausoa. Zure herrian transformazio zentro aurrefabrikatu bat instalatzeko egiten ari diren obra bat aurkitu, eta jabeari eskatu, muntatzen ari diren bitartean, bisita tekniko bat egiteko (instala­zioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaia egiten duen instalazio enpresarekin hitz egin, bisita eguna eta, ordua zehaztu, praktikaren helburua eta obran egin beharreko lana, ikasleen izenak, irakasle arduradunaren izenak... agertzen diren txostena eman obrako nagusiari). Obrara egindako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎Lotura instalazio elektrikoan, kontadoreen zentralizazioari dagokion zatian, tarifa elektrikoei eta neurketa aparatuei buruz hitz egingo dugu. Izan ere, zuzeneko eragina dute instalazioaren zati horren planifikazioan eta neurrietan, eta garrantzi handia hartu dute, 2009ko uztailaz geroztik, tarifa elektrikoak desagertu eta, betiko kontadore mekanikoen ordez, kontadore elektroniko berriak agertu zirenetik.
‎1 taldea. Ikastetxeko administrazioekin hitz egin, eta eskatu azken sei hilabeteetan jasotako energia elektrikoaren ordainagiriak. Kontagailuak dauden gelara joan.
‎2 taldea. Eskatu inguruko industria enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎3 taldea. Eskatu inguruko zerbitzu enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin; praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎4 taldea. Eskatu inguruko saltoki txiki bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren ardura­dunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
Hitz batean, NOR esklusibo atea zirkuitu inbertsorea edo ez inbertsorea izan daiteke, kontrol sarreran aplikatutako seinalea zein den, 0 edo 1, hurrenez hurren.
‎Launa biteko bi hitzen batura bitarra.
‎7 Ate logikoekin inplementatutako zer zirkuitu digitalek detekta dezake bit bateko bi hitz berdinak ala ezberdinak diren. Diseina ezazu.
‎8 Ate logikoekin inplementatutako zer zirkuitu digitalek detekta dezake bi biteko bi hitz berdinak ala ezberdinak diren. Diseina ezazu.
‎1 Diseinatu MSIko sistema konbinazional bat, lau biteko bi hitz konparatzen dituena eta bietako handienaren zenbaki hamartar baliokidea pantaila batean bistaratzen duena. Berdinak izanez gero, 0 bat bistaratu behar da.
‎74HC85 zirkuitu integratua (4 biteko 2 hitzen konparadorea)
‎Lau biteko bi hitzen konparadorea.
‎Zortzina biteko bi hitzen konparadorea.
‎7 Ate logikoekin inplementatutako zer zirkuitu digitalek detekta dezake bit banako bi hitz berdinak ala ezberdinak diren. Diseina ezazu.
‎8 Ate logikoekin inplementatutako zer zirkuitu digitalek detekta dezake bina biteko bi hitz berdinak ala ezberdinak diren. Diseina ezazu.
‎1 Diseinatu MSIko sistema konbinazional bat, launa biteko bi hitz konparatzen dituena eta bietako handienaren zenbaki hamartar baliokidea pantaila batean bistaratzen duena. Berdinak izanez gero, 0 zenbakia bistaratu behar da.
Hitz batean, OR esklusibo atea zirkuitu inbertsorea edo ez inbertsorea izan daiteke, kontrol sarreran aplikatutako seinalea zein den, 1 edo 0, hurrenez hurren.
‎Kontagailua zirkuitu sekuentzial bat da, sarrera bat (kontaketa pultsuak jasotzen dituena) eta zenbait irteera (biegonkorrak adina) dituena; kontagailuaren kontaketa ahalmenaren araberakoa da irteera kopurua.Une oro, sarreran aplikatzen den pultsu, kopuruari dagokion konbinazio bitarra aterako da irteeran, lanerako kode jakin batean adierazita. Hitz batean, jasotzen duen pultsu kopurua kontatzen du kontagailuak.
Hitz batean, kontrol sarrerak bidea ireki edo itxi egiten dio datu sarrerara aplikatutako seina­learen irteerari.
Hitz batean, kontrol sarrerak bidea ireki edo itxi egiten dio datu sarrerara aplikatutako seinale­­aren irteerari.
Hitz batean, kontrol sarrerak bidea ireki edo itxi egiten dio datu sarrerari aplikatutako seina­learen irteerari.
Hitz batean, kontrol sarrerak bidea ireki, alderantzikatuz, edo itxi egiten dio datu sarrerari aplikatutako seinalearen irteerari.
‎30 artikulua. Gutxiengo etniko edo erlijiosoek haien printzipio kultural edo erlijiosoen arabera bizitzeko eta haien hizkuntza hitz egiteko duten eskubidea aitortzen du.
‎Mota horretako hainbat zerbitzu mota daude, besteak beste, haur etxeak, ludotekak, landa eremuko hezkuntza zerbitzuak, haur eta adinekoentzako topaketa zentroak? Horiei buruz Haur Hezkuntzaren Didaktika moduluan hitz egingo dugu.
‎Haurtzaroari buruz hitz egiten dugunean, argi daukagu haurrei buruz ari garela, baina, lehenengo hurbilketa horretatik haraindi, zalantzak sortzen zaizkigu: zer adinetarainokoa da etapa hori?
‎Haurren alde lan egiten duten beste gobernu erakunde batzuk dira OMEP, UIP edo IIN. Jarraian hitz egingo dugu horiei guztiei buruz.
‎–Opor luzeak hartu ditu?,. Bidaia luze batean daude?,. Gaixo dago ospitalean?, edo, besterik gabe, ezer ez esatea, eta hazi arte itxarotea. Baina, egia esan, hobe da argi eta lehenbailehen hitz egitea gertatutako heriotzari buruz, heriotzaren inguruko termino nahasgarriak saihestuz eta gertakariaren atzeraezintasuna nabarmenduz.
‎Komeni da hezitzaileak beste haurrei azaltzea zergatik falta den haien gelakidea, eta heriotzaz hitz egitea hura itzuli baino lehen. Berriro eskolara itzultzen denean, haurraren hezitzaileak berehala transmititu behar dio bere laguntza eta gela guztiarena, haren sentimenduei babesa eman behar die, eta gelan jolastera eta haren bizitza normalizatzera bultzatu behar du.
‎3.3 jardueraRol jokoa: ...itzuli delako etxera, eta eskolan uzten den bakoitzean negar egiten duelako.Bikote bakoitzak gai horietako bat hautatu behar du, eta elkarrizketarako gidoia prestatu.Gelan, zenbait elkarrizketa motaren rol jokoak egin behar dituzue; pertsona batek hezitzailearen papera egingo du, eta beste bik haurraren amarena eta aitarena.Gainerako gelakideek elkarrizketa ikusiko dute, eta, amaieran, horri buruz hitz egin behar duzue talde handian.GarapenaOrdubeteko saio bat erabil liteke elkarrizketa prestatzeko, eta beste bat rol jokoak egiteko eta eztabaidatzeko.3.4 jardueraFilma: El milagro de Candeal (Candealgo miraria) AzalpenaEl milagro de Candeal (Candealgo miraria) film dokumentala ikustean datza.
‎Bere buruari eta bere familiari buruz hitz egitea saihesten du 20
Hitz egiten duzu zure bikotekidearekin etxean dituzuen arazoei buruz?
‎Mapa familiarra pertsonak berak eraikitzen du, bere etxebizitzaren plano baten bidez. Plano horretan zehaztu du zein diren denentzako guneak, norena den etxeko gela bakoitza, zer lekutan hitz egin eta eztabaidatzen den gauza garrantzitsuez, non ikasten den, non bilatzen den babesa?
‎Hori dela eta, elkarrizketa horietan ez dira jorratu behar gai gatazkatsuagoak, esaterako, ama bat ez dagoela gustura janariarekin edo hezitzaile jakin batek ematen duen zaintzarekin, edo haurrari hozka egin diotela aste honetan, bigarren aldiz. Egoera horietan, hezitzaileak amari proposatu behar dio gai horretaz beste une batean hitz egitea, beharrezko pribatutasun baldintzak betetzen direnean, eta une egokia bilatu du dagozkion azalpenak emateko.
‎Irekiagoa eta malguagoa da. Elkarrizketa egiten duen pertsonak galdera irekiak egiten ditu, aurrez finkatutako sekuentziarik jarraitu gabe, eta erantzuten duen pertsonari aukera ematen dio bere hitzekin mintzatzeko. Hala, informazio subjektiboa eta kualitatiboki garrantzitsua lortzen da.Elkarrizketa erdiegituratua edo mistoa.
‎Informazio hori idatziz laburbildu da, gidoi batean. Gainera, kalkulatu behar da horretaz guztiaz lasai hitz egiteko denbora eman behar duela adostutako denboran (iraupena 45 minutu eta ordubete artekoa izan ohi da, gutxi gorabehera).
‎Badira, ordea, kontrakoa frogatzen duten esperientziak: adibidez, frogatu da ikusmen minusbaliotasuna duen haur bat duen talde baten hizkuntza gaitasuna handiagoa dela hezkuntza maila bereko beste talde batzuena baino; izan ere, minusbaliotasun hori duten pertsonekin bizitzen ikasten duten haurrak gehiago ohitzen dira hitzez adieraztera, eta hori egiten ez duten haurrek baino egokiago gainera.
‎Familia gai baldin bada gune hori sortzeko, errazagoa da arrisku egoerak prebenitzea, hala nola eskola jazarpena edo sexu gehiegikeriak. Gurasoekin lasai hitz egiten duten haurrek denbora gutxiagoan ezkutatzen dituzte gehiegikeria egoerak.
‎eredua aplikatu nahi badu, koherentziarik gabeko heziketa emango dute; horrek desorientatu egingo ditu haurrak, eta eragin negatiboa izango du haiengan. Garrantzitsua da bikoteak hitz egitea eta seme alabak nola hezi nahi dituzten elkarrekin erabakitzea, irizpide batzuk hartzea, eta beti berdin aplikatzea.
‎3.1 dokumentuaZentroko Eskola Kontseiluaren eraketa eta eskumenak126 artikulua. ...keratutako irakasleak; irakasle horien kopurua Kontseilua osatzen duten guztien herena izango da gutxienez.e) Gurasoak eta ikasleak, haiek beren artean aukeratuak; guraso eta ikasle horien kopurua Kontseilua osatzen duten guztien herena izango da gutxienez.. f) Ikastetxeko administrazioko eta zerbitzuetako langileen ordezkari bat.g) Ikastetxeko idazkaria, Kontseiluko idazkari lanak egingo dituena; hitza izango du, baina botorik ez.127 artikulua. Eskola Kontseiluaren eskumenak.Ikastetxearen Eskola Kontseiluak honako eskumen hauek izango ditu: a) Lege honen V. tituluaren II. kapituluan adierazitako proiektuak eta arauak onartzea eta ebaluatzea.b) Ikastetxearen urteko programazio orokorra onartzea eta ebaluatzea, irakasleen Klaustroak irakaskuntzaren plangintzari eta antolamenduari dagokionez dituen eskumenak aparte utzi gabe.c) Zuzendaritzarako kandidaturak eta hautagaiek aurkeztutako zuzendaritza proiektuak ezagutzea.d) Ikastetxeko zuzendariaren hautaketan parte hartzea.. e) Ikasleen onarpena erabakitzea.f) Diziplina gatazken ebazpenaren berri izatea eta gatazka horiek indarrean dagoen araudiaren barruan bideratzeaz arduratzea.g) Ikastetxeko elkarbizitza, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna eta gatazken konponbide baketsua, bizitza pertsonalaren, familiakoaren eta sozialaren eremu guztietan?
‎Gurasoek hezkuntza zentroan duten parte hartzeari eta esku hartzeari buruz hitz egitean, ezin dugu alde batera utzi zenbait zentrok praktikan jarri duten esperientzia; hor, gurasoen parte hartzea ez ezik, komunitate osoarena ere lortzen da.
‎Taldeko gainerako kideek ez dute oso ondo onartzen, eta esaten du errua berari botatzen zaiola beti.Lehenengo informazio horietan oinarrituta, Juanen HPIa egiten da: HPIIzena: Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. ...bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. ...rekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Batzarren libreta. Batzarretan, adingabeek hezitzaileekin hitz egiten dute. Libretak akta gisa balio du, eta, astero, adingabe bakoitzaren ebaluazioa erregistratzen da.
‎Mariak hiru urte ditu, eta, duela bi aste eskolan hasi zenetik, ez du hitzik esan. Zeharo lotsatia eta isila dirudi.
‎Ez zaio gustatzen bera ukitzea, hezitzaileak egiten dizkion laztanen aurrean estu agertzen da, eta, oro har, uko egiten dio edozein pertsona heldurekin kontaktua izateari; halakoetan, defentsa erreakzioak izaten ditu. Gaur, Inguruneko eskolan, mutilen eta nesken arteko desberdintasun fisikoei buruz aritzean, lehenengo aldiz hitz egin du. Bikain izendatu ditu organo genitalak, eta bere adinari ez dagozkion sexu datuak azaldu ditu.
‎gain utz dezan tutoretza. Epaileak du azken hitza , eta familiak harengana jo du dagokion taldeak hartutako neurriarekin ados egon ezean, babes eskeko helegite baten bitartez.
‎Bilera horietan, familiak egin dituen aurrerapausoak azaltzen dira, jarri zaion lan planari dagokionez, dela adingabea sartu den unean, dela lehenago, jasaten ari zen arrisku egoera zela eta). Esaterako, gai hauei buruz hitz egiten da: familiak bizitzeko egoera onean dagoen etxebizitza iraunkor bat eskuratu ote duen, lanik ba ote duten, nola doan toxikoen kontsumoa (hori bada kasua)?, eta ildo horretatik egindako aurrerapausoak edo atzerapausoak ebaluatzen dira.
‎Adingabeari buruzko gaiez ere hitz egiten da, besteak beste, haren bilakaera, nola egokitu den zentrora edo nola gizarteratu den eskolan, haren izaera, arazoak?
‎Haurrak familian izaten ditu bere lehenengo lorpenak, eta han sendotzen ditu ohitura nagusiak: ibiltzea, hitz egitea, janztea, obeditzea, jatea, esfinterrak kontrolatzea, itxura eta higienea zaintzea, ongia eta gaizkia bereiztea. Hau da, autonomia lortzen hasten da, eta horrek aukera ematen dio izaki independente bihurtzeko.
‎Gorako hodiaren giltzatik gertu, eta behin, gutxienez, komunitate eremuan?, hodia ondo seinaleztatu behar da,, gasa? hitza idatzita edo ikusten den lekuan zerrenda hori bat marraztuta.
‎Eremu komunetan (patioak edo) edo etxebizitzen barruan hodiak ahalik gehien disimulatzeko, eusten dituen hormaren kolorearekin ahalik eta antz handiena duen koloreaz margotu behar dira hodiak. Beste zerbitzu batzuekin nahastu daitezkeen lekuetan, eta instalazio komunean behin, gutxienez?, kolore horiko zerrenda bat edo" GASA" hitza jarri behar da, gorako hodiaren giltzatik ahalik eta gertuen, halakorik baldin badago, edo ikusten den lekuan.
‎Datarekin batera, datu hauek ere jaso behar dira: jabearen izena, botilaren zenbakia, OXY hitza , edukiera, botilak hutsean duen pisua, proba presioa eta betetze presioa.
‎C motako suteen kasuan, eta babesari buruz hitz egin aurretik, gogoeta batzuk egin behar dira:
‎Galderak10 Deskribatu, zure hitzekin , Laneko Segurtasunaren eta Osasunaren Europako Agentziaren eta Laneko Segurtasunaren eta Osasunaren Europako Sarearen funtzioak.11 Adierazi funtzio hauetatik zein betetzen dituen LSHINk.a) Laneko Segurtasunaren eta Osasunaren Batzorde Nazionalaren idazkaritza lanak egiten ditu.b) Autonomia erkidegoen ordezkaria da prebentzioaren nazioarteko erakundeetan.c) Hitzarmenak egin eta gomendioak ematen d... LSHINk laguntza teknikoa ematen du, eta erakunde honekin lan egiten du: a) Lan eta Gizarte Segurantzaren Ikuskaritzarekin.b) LSOBNrekin.c) Lanaren Nazioarteko Erakundearekin.13 Adierazi prebentzioarekin erlazionatutako erakunde publikoei buruzko esaldi hauek zuzenak ala okerrak diren.
‎Galderak21 Sailkatu eta ordenatu jarduera hauek beren planaren fasearen arabera.a) Enpresak aztertu du zer arrisku dituen fatxada bat garaieran pintatzeak.b) Enpresak erabaki du garaieran pintatzean langileak arnes bat eraman behar duela, egitura finko bati eutsita egoteko.c) Langile guztiei azaldu die erabili behar duten lan sistema berria.22 Azaldu, zure hitzetan , zergatik den ziklikoa prebentzio sistema.23 Adierazi tresna hauetatik zein diren funtsezkoak prebentzio plan bat aplikatzeko.a) Prebentzio jardueraren plangintza.b) Arriskuen ebaluazioa.c) Aldaketen kontrola.d) Prebentzio sistemaren hobekuntza.24 Adierazi adierazpen hau zuzena ala okerra den: –Enpresako langile guztiek ezagutu behar dute prebentzio plana?. 25 Arrazoitu zergatik txertatu behar den prebentzio plana enpresaren kudeaketa sisteman.26 Adierazi elementu hauetatik zein sartuko zenituzkeen prebentzio plan batean.a) Enpresaren helburua da lan arriskuak ezabatzea.b) Enpresak segurtasun eta osasun batzorde bat duela adieraztea, prebentzio arloko ordezkaritza organo baten moduan jokatzen duena.c) Enpresan erabiltzen diren antolaketa prozedura guztien zerrenda bat.d) Arriskuen prebentzioaren arloko erantzukizunen zerrenda.e) Enpresako langile kopurua.27 Definitu zure hitzekin, prebentzio politika?
‎Galderak21 Sailkatu eta ordenatu jarduera hauek beren planaren fasearen arabera.a) Enpresak aztertu du zer arrisku dituen fatxada bat garaieran pintatzeak.b) Enpresak erabaki du garaieran pintatzean langileak arnes bat eraman behar duela, egitura finko bati eutsita egoteko.c) Langile guztiei azaldu die erabili behar duten lan sistema berria.22 Azaldu, zure hitzetan, zergatik den ziklikoa prebentzio sistema.23 Adierazi tresna hauetatik zein diren funtsezkoak prebentzio plan bat aplikatzeko.a) Prebentzio jardueraren plangintza.b) Arriskuen ebaluazioa.c) Aldaketen kontrola.d) Prebentzio sistemaren hobekuntza.24 Adierazi adierazpen hau zuzena ala okerra den: ...sartuko zenituzkeen prebentzio plan batean.a) Enpresaren helburua da lan arriskuak ezabatzea.b) Enpresak segurtasun eta osasun batzorde bat duela adieraztea, prebentzio arloko ordezkaritza organo baten moduan jokatzen duena.c) Enpresan erabiltzen diren antolaketa prozedura guztien zerrenda bat.d) Arriskuen prebentzioaren arloko erantzukizunen zerrenda.e) Enpresako langile kopurua.27 Definitu zure hitzekin –prebentzio politika, adierazpena.28 Bilatu enpresa baten prebentzio plan bat, eta adierazi erakundeak zehaztutako helburu batzuk.29 Ikertu zure hezkuntza zentroak prebentzio planik baduen:
‎a) arnesak; b) armazoidun betaurrekoak; c) segurtasun kaskoak; d) pomadak; e) azpantarrak.43 Bilatu liburuan jaso ez diren seinale batzuk. Aurkeztu taldeari, eta adierazi zer seinale mota den eta zertarako erabiltzen den.44 Antolatu hitzaldi bat, eta hitz egin esaldi honi buruz: –Langileek prebentzio arloari buruzko informazio teoriko eta praktiko nahikoa eta egokia jasotzeko eskubidea izango dute?. 45 Langile bat zentro mediko batera joan da esku ariketak egiteko, eta hala, istripu baten ondoren galdutako mugikortasuna berreskuratzeko.
‎Horrek hiru gaixotasun baja eragin ditu dagoeneko.? Hitz egin prebentzioaren aurrean duen jarreraz.
‎1 Aurreko orrialdeko albisteak larrialdi egoera baten simulazioaren arrakastaz hitz egiten du. Istripu bat egiaz gertatzen denean nola jokatu behar genukeen jakiteko entrenamendua da.
‎Galderak1 Esan autobabeserako planari buruzko adierazpen hauek zuzenak ala okerrak diren. Okerrak badira, zuzendu.a) Autobabeserako oinarrizko arauak autobabeserako planak egiteko eta ezartzeko betebeharra zehazten du.b) Autobabeserako plana enpresa batena edo erakunde jakin batena izango da, eta ez da beste plan batzuekin koordinatuko.2 Azaldu zure hitzekin zer den konfinamendua, eta adierazi zure zentroan zer leku erabil daitezkeen helburu horretarako. Eman leku horien berri ikaskideei, eta arrazoitu haien egokitasuna.3 Ordenatu larrialdietako jokabide hauek, eta esan zer faseri dagokion bakoitza.a) Larrialdietako buruak eraikinaren plano bat eman die su hiltzaileei.b) Kanpo laguntzari abisua eman zaio.c) Gas ihes bat dagoela detektatu da.d) Lehen laguntzako ekipoko kideek zaurituak artatu dituzte.e) Alarma batek gas ihes baten abisua eman du.f) Alarma eta ebakuazio ekipoak argibideak eman dizkiete langileei, aurreikusitako bideari jarraitu diezaioten.g) Larrialdietako burua kontrol zentrora joan da, agintariei abisu emateko.h) Lehenengo esku hartzeko ekipoak egiaztatu du ez dela langilerik geratu ihesa izan den eremuan.4 Autobabeserako planaren dokumentu hauen artean, egiaztatu zein sartzen diren larrialdi egoeretarako jardun planean.a) Arriskuaren ebaluazioa.b) Larrialdiaren simulazioa.c) Erabiltzaileei informazio orokorra emateko programa.d) Alarma mekanismoak.e) Ebaluazio eta konfinamendu prozedurak.f) Larrialdietako buruaren funtzioak.g) Larrialdien identifikazioa eta sailkapena.5 Adierazi lan istripuaren ikerketa txostenaren zer atali dagokion informazio hau: Istripua izan duen langilea Andoni Fernández da; Andonik soldagailua erabili du soldatzeko pantaila ongi jarri gabe; langileei trebakuntza eman behar zaie soldatzeko pantailak ongi erabil ditzaten.6 Adierazi zer epe dauden istripuen partea aurkezteko.a) Bajarik gabeko istripu bat.b) Bost zauritu larri eragin dituen istripu bat.c) Bajadun istripu bat.7 Adierazi zer alde dagoen Delt@ eta CEPROSSen artean.8 Zertarako dira laneko ezbeharren estatistika adierazleak? 9 25,68ko maiztasun adierazleak babes neurriak eraginkorrak direla adierazten du? 10 20 zinema dituen aisia zentro baten autobabeserako planak kontuan izan behar du zentro hori kokatzen deneko merkataritza gunearen autobabeserako plana.. Hitz egin esaldi horri buruz.
‎Okerrak badira, zuzendu.a) Autobabeserako oinarrizko arauak autobabeserako planak egiteko eta ezartzeko betebeharra zehazten du.b) Autobabeserako plana enpresa batena edo erakunde jakin batena izango da, eta ez da beste plan batzuekin koordinatuko.2 Azaldu zure hitzekin zer den konfinamendua, eta adierazi zure zentroan zer leku erabil daitezkeen helburu horretarako. ...eragin dituen istripu bat.c) Bajadun istripu bat.7 Adierazi zer alde dagoen Delt@ eta CEPROSSen artean.8 Zertarako dira laneko ezbeharren estatistika adierazleak? 9 25,68ko maiztasun adierazleak babes neurriak eraginkorrak direla adierazten du? 10 20 zinema dituen aisia zentro baten autobabeserako planak kontuan izan behar du zentro hori kokatzen deneko merkataritza gunearen autobabeserako plana.? Hitz egin esaldi horri buruz. Egia da dioena? 11 Adierazi zer ekipok jardun behar duten larrialdirik izanez gero, eta azaldu zer funtzio dituzten.12 Adierazi zure profil profesionaleko zer lan arriskuk eragin dezaketen lan zentroa hustea.13 Adierazi zergatik den beharrezkoa autobabeserako planak mantentzeko eta eguneratzeko programak izatea.. Zertarako balio dute simulazioek? 14 Ikertu zure eskolak baduen autobabeserako planik, eraginkorra den, eta noiz egin zen azken simulazioa.. Erantzuna ezezkoa bada, arau hausterik bada?
‎Arrazoitu zure erantzuna.11 Sailkatu arrisku hauek sor ditzaketen inguru arriskuen faktorearen arabera: a) bero kolpea; b) hatz zuria; c) erredura esku batean azidoaren ondorioz; d) gripea; e) hipotermia.12 Eman zure familia profesionaleko inguru arriskuen faktore baten adibide bat.13 Zer arrisku mota du argiztapen eskakizun handia duen laborategiko langile batek argiztapena 200 luxekoa bada? 14 Hitz egin esaldi honi buruz: " tenperatura arrisku bat izan daiteke, bai baxua denean, bai altua denean". 15 Bilatu informazioa, eta azaldu nola areagotu dezakeen bero kolpearen arriskua alkoholdun edariak kontsumitzeak.16 Zein da minaren atalasea zarataren kasuan?
‎Kasu askotan, langileak bere zereginarekiko interesa galtzen du, aspertu egiten da eta ez du arreta egokia jartzen. Lanean pozik ez egoteaz hitz egiten da orduan.
‎9 Alfontsok mailu pneumatiko batekin lan egiten du duela hamar urtetik.Gizon handia eta hiztuna da, eta lan egiten duenean ez du belarriak babesteko ekiporik erabiltzen, lankideekin hitz egin ahal izateko. Gainera, indartsua denez, ez ditu makina erabiltzeko denbora mugak errespetatzen. a) Deskribatu zer eragin mota jasan ditzakeen bere lanaren ondorioz. b) Hitz egin, arrazoiak emanez, Alfontsoren jarrerari buruz.
‎9 Alfontsok mailu pneumatiko batekin lan egiten du duela hamar urtetik.Gizon handia eta hiztuna da, eta lan egiten duenean ez du belarriak babesteko ekiporik erabiltzen, lankideekin hitz egin ahal izateko. Gainera, indartsua denez, ez ditu makina erabiltzeko denbora mugak errespetatzen. a) Deskribatu zer eragin mota jasan ditzakeen bere lanaren ondorioz. b) Hitz egin, arrazoiak emanez, Alfontsoren jarrerari buruz.
‎Orain arte, lan kondizioez eta haien eraginez, negatiboez nahiz positiboez, hitz egin dugu, baina zer kondizioak eragin diezagukete?
‎Galderak1 Prestakuntza zikloa ikasten ari zaren ikasgelan edo lantegian oinarrituz: a) Identifikatu ikasgelan ikasleen segurtasunerako arriskutsuak izan daitezkeen kondizioak.b) Partekatu ikasleekin kondizio horiek, eta esan zer kalte nozi daitezkeen.2 Azaldu zeure hitzekin " prebentzioaren kultura" adierazpenaren esanahia.3 Osasunean arriskurik sor dezake aroztegi batean egurra moztean izaten den zarata etengabeak?. Hitz egin zure erantzunari buruz.4 19 urteko gazte batek gaueko txandan lan egiten du lantegi batean. Zer eragin izan dezakete kondizio horiek langilearen osasunean?
‎...ikasten ari zaren ikasgelan edo lantegian oinarrituz: a) Identifikatu ikasgelan ikasleen segurtasunerako arriskutsuak izan daitezkeen kondizioak.b) Partekatu ikasleekin kondizio horiek, eta esan zer kalte nozi daitezkeen.2 Azaldu zeure hitzekin" prebentzioaren kultura" adierazpenaren esanahia.3 Osasunean arriskurik sor dezake aroztegi batean egurra moztean izaten den zarata etengabeak?? Hitz egin zure erantzunari buruz.4 19 urteko gazte batek gaueko txandan lan egiten du lantegi batean. Zer eragin izan dezakete kondizio horiek langilearen osasunean?
‎Irudikatu hori gerta daitekeen egoeraren bat.15 Adierazi zer arrisku faktorek eragin ditzaketen ondorio hauek langileengan: a) Detergente lantegi bateko langile batek zorabioak eta okadak ditu.b) Begian lesio bat du mekanika lantegi bateko langile batek.c) Animatzaile soziokultural batek ebaki bat egin du xafla batez.16 Pentsatu egiten ari zaren prestakuntza zikloari dagokion lantokiko prestakuntza egin duzun enpresan hasi zarela lanean.a) Deskribatu lantokia.b) Identifikatu eta sailkatu lantoki horretako arrisku faktoreak.c) Esan zer eragin jaso ditzakezun.d) Esperientzia txikia izateak areagotu dezake kalte bat jasotzeko aukera? Arrazoitu zure erantzuna.17 Bilatu lan istripu baten albistea Interneten; ahal bada, zure sektore profesionalarekin erlazionatua izan dadila.a) Identifikatu istripuan parte hartu duten arrisku faktoreak.b) Hitz egin langileak edo langileek jaso dituzten kalteei buruz.c) Langilearen kondizio pertsonalen batek eraginik izan du istripuan? 18 Egin arrisku faktoreen kategoriak jasotzen dituen eskema bat. Langilearen kondizio pertsonaletatik eratorritako faktoreak ere kontuan izan.a) Arrisku faktore bakoitzaren ondoan, haren adibide erakusgarriren bat aipatu.b) Bateratu zuen adibideak.19 Egin zure profil profesionaleko arrisku faktore espezifikoen zerrenda bat.a) Sailkatu kategoriaren arabera.b) Aipatu kasu bakoitzak zer ondorio izan dezakeen langilearengan.
‎Jarri adibideren bat.21 Prebentzio ekintzaren printzipioen artean, adierazi zein lehenetsi behar diren. ...angile berri bati kargak jasotzeko prozesua azaldu dio, lesiorik izan ez dezan.b) Makina baten zarata neurtu du, haren intentsitatea zenbatekoa den ikusteko.c) Baranda bat jarri du, langilerik ez erortzeko lehenengo solairutik.d) Haurdun dagoen emakume bat karga astunak jasotzetik salbuetsi du.e) Gela bat hosgabetu du, langile guztiek entzumena babesteko gailuak erabili beharrik izan ez dezaten.23 Hitz egin adierazpen honi buruz: «Enpresaria da enpresako arriskuen ebaluazioa egitearen arduraduna».24 Jarri lan arriskuen ebaluazioaren faseetako bakoitzaren adibide bat zure sektore profesionaleko enpresa baterako.25 Adierazi arriskuaren zer zenbatespen eta balorazio lortu den klinika batean.a) Ebakiak:
‎Arriskuaren ebaluazioan, kalte jasangarritzat hartua zegoen.. Arriskuen beste ebaluazio bat egin behar du enpresak? Arrazoitu zure erantzuna.30 Hitz egin prebentzio ekintzaren printzipio honi buruz: " Taldearen babesa banakoaren babesaren aurretik jartzea". 31 Arriskuen ebaluazioa egin ondoren, EFM finantza enpresak lau arrisku identifikatu ditu, eta zenbatetsi egin ditu.
‎Langileen osasuna kaltetu dezaketen arrisku faktoreez hitz egin dugu dagoeneko.Kaltea bi kategoriatan sailkatuko dugu: lan istripua eta gaixotasun profesionala.Bi kalte mota horiez gainera, lanetik eratorritako beste kalte batzuk ere izan ditzakete langileek; adibidez, lanean pozik ez egotea, estresa eta neke profesionala.
‎Galderak35 Azaldu zure hitzekin lan istripuaren eta gaixotasun profesionalaren arteko aldeak.36 Deskribatu zure sektore profesionalean izan daitekeen lan istripuren bat.. Adierazi zer arrisku faktorek eragiten duten.37 Mariak fatxadak pintatzen ditu. Lanean ari zen batean, fatxadaren erlaitzetik askatu zen harri batek buruan kolpatu zuen, eta ebaki bat egin zion.. Arrazoitu zergatik hartzen den gertaera hori lan istriputzat.38 Sailkatu kalte hauek, lan istripuak edo gaixotasun profesionalak diren kontuan izanik.a) Erizaintzako laguntzaile bat kutsatu egin da lan egiten duen ospitalean.b) Langile bat leiho batzuk garbitzeko erabiltzen ari zen eskailera mugikorretik erori da.c) Administrari batek hatza erre du ordenagailu eramangarri bat konektatzean izandako deskarga elektriko baten ondorioz.d) Metalurgia enpresa bateko langile batek arnasketa arazo kronikoak ditu.e) Enpresa bateko kontulari bat bulegoan erori da, garbitu berri den zoru bustia zapaltzean.f) Nekazari batek besoa moztu du gidatzen ari zen traktorea iraultzean. g) Diseinuko goi mailako teknikari batek buruko minak ditu lantokiko argiztapen txarraren ondorioz.h) Muntaketa kate bateko langile batek entzumen arazoak ditu, enpresariak emandako bitartekoak gaizki erabiltzearen ondorioz.39 Azaldu gaixotasun profesionalen taularen funtzioa.40 Azaldu zer sor daitekeen egoera hauetan:
‎arrisku faktorea, izan litezkeen ondorioak eta hartu behar diren prebentzio neurriak.8 Egin aztertutako prebentzio neurrien zerrenda bat. Proposatu besteren bat.9 Bilatu lantokiei buruzko 486/ 1997 ED, eta hitz egin husteko bide eta irteerek bete behar dituzten ezaugarri batzuei buruz.
‎–Iraupena. Zarata jarraituaz hitz egin dezakegu denboran konstante mantentzen denean. Gorabeheratsua izango da aldaketak baditu jardunaldian zehar.
‎Horren ondorioz, langileek entzumena babesteko gailuak erabili behar dituzte, zarataren eragina murrizten baitute. Lanaldian zehar elkarrekin hitz egiteko ohitura dute langileek, eta hori dela eta, belarrietako bat babesik gabe uzten dute, elkarri entzun ahal izateko.Urteko mediku azterketan, langile batek entzumena galdu duela hauteman da, eta enpresak ikerketa abiarazi du, prebentzio ekintzetan akatsak hautemateko.
‎1 Lehenengo albistearen arabera, langileen% 5ak lan istripu bat izan du.Ezagutzen duzu lan istripurik izan duen langilerik? Hitz egin istripua eragin duten arrazoiei eta istripuaren ondorioei buruz. Ez baduzu kasurik ezagutzen, prentsan edo Interneten bila dezakezu berriki izandako gertaeraren bat.
‎Horrenbestez, alkohola erabili du zauria desinfektatu eta zaintzeko. Ez dago botika kutxa mantentzeko arduradunik.a) Zuzena da Pedroren jokabidea?; b) Hitz egin botika kutxaren egoerari buruz.
‎Kanpoko laguntzak iristean, Usoak eraikinaren plano bat eman die, eta adierazi die non piztu den sua, eta lagun bat zaurituta dagoela.a) Zure ustez, larrialdiaren aurreko prozedura egokia izan da? b) Hitz egin Usoaren eta Mariaren jokabideari buruz. c) Nola eman behar zaio lan istripu baten berri lan agintaritzari, d) Kalkulatu batez besteko iraupenaren adierazlea langilea 15 egunez egon bada bajan eta urte horretan izandako istripu bakarra bada (alderatu emaitza sektoreko batezbestekoarekin:
‎4 Bilatu hiztegian hitz hauen esanahia: bakterio anaerobioak, pruritoa, zerbizitisa, endometritisa, salpingitisa.
‎Zer eragin izan zuen infekzioak gaixotasunaren larritasunean eta ospitaleratze denboran? Hitz egin ikaskideekin zeure esperientziari buruz.
‎Beharrezkoak ez diren joan etorriak saihestea.? Hitzik ez egitea, beharrezkoa ez bada.
‎–kuru? hitzak dardara esan nahi du. Garapen geldoko gaixotasuna da.
‎Bilatu hitz hauen esanahia: EndozerbikalBakteriologiaUltzeraIsipuExudatuGatz disoluzio
‎gaixotasun kutsagarriak zabaltzea saihesteko teknika batzuei dagokie, eta pertsona gaixoak osasuntsuengandik bereiztea da.. Berrogeialdia? hitza itxuraz osasuntsu dauden baina gaixotasun kutsagarri baten eraginpean egon diren pertsonen isolamenduari esaten zaio.
‎Zer ondorio negatibo ditu argiztapen txarrak? Esan zer ondorio onuragarri dituen argi naturalak, eta hitz egin horretaz ikaskideekin.
‎8 Bilatu hiztegi mediko batean hitz hauen esanahia: deziduoendokarditisa, endokarditisa, gangrena gaseosoa, meningitisa eta osteomielitisa.
‎Tanten bidez gaixotasunik ez kusatzeko babes neurriekin, 5 mikrako diametrotik gorako tanten bidez hedatzen diren gaixotasun kutsakorrak saihesten dira. Eztul egitean, hitz egitean, doministiku egitean edo ziztatzeak, bronkoskopiak, xurgaketak eta antzeko osasun prozedurak egitean hedatzen dira tanta horiek.
‎–Higiene? hitza grekoko Hygieiatik(, osasuna, dator.
‎Seguru asko,, higiene? hitza etzutean batez ere garbitasuna etorriko zaizu burura. Higienearen bi kontzeptu onartzen dira gaur egun:
‎Hori dela eta, laneko jarduera ahalik eta isilen egiten saiatu behar dugu: pazienteei eta bisitariei baxu hitz egiteko eskatu behar zaie, eta telebista, irratia eta gainerakoak ozen ez jartzeko.
‎Ospitaleko langileek ere saiatu behar dute ahalik eta zaratarik txikiena egiten: hitz egitean, batetik bestera mugitzean, lana egitean... Horretarako, gomazko oinetakoak, erabili eta botatzeko plastikozko materiala (lehen, metalezkoa izaten zen) eta abar erabili behar dira.
‎15 Azaldu, hitzekin , toxoplasmosiaren transmisioa.
‎Odolera sartzeko bidea, gehienetan, azaleko edo mukosetako zauriak izaten dira: arnasaren bitartez, hitz egitean, eztula edo doministiku egitean, mikroorganismoak, spray, baten moduan sakabanatzen dira, eta, aerosol?
‎Odontologiako profesionalaren trebetasunetako batek izan behar du pazientea egoki tratatzea. Higienistak pazientearenganako enpatia izan behar du, horren larritasunak eta beldurrak ulertu behar ditu, eta horrelakoak gutxitzen saiatu behar du; odontologoa etorri bitartean, garrantzirik gabeko gaiei buruz edo, pazienteak hala nahi izanez gero, tratamenduari buruz hitz eginez.
‎Pazienteak parte hartzea lortu nahi badugu, lehenik eta behin, pazienteak zer dioen entzungo dugu. Une horretan, pazienteak erabilitako hitzei ez ezik hitzak esateko moduari ere erreparatu behar diogu.
‎Pazienteak parte hartzea lortu nahi badugu, lehenik eta behin, pazienteak zer dioen entzungo dugu. Une horretan, pazienteak erabilitako hitzei ez ezik hitzak esateko moduari ere erreparatu behar diogu.
‎Pazienteak esandakoa entzun ostean, hitz egiten hasiko gara; baina, hitz egiteko unean, erabiliko ditugun hitzak eta modua zainduko ditugu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hitz 601 (3,96)
hitzak 89 (0,59)
Hitz 84 (0,55)
hitza 75 (0,49)
hitzez 37 (0,24)
hitzik 29 (0,19)
Hitzik 21 (0,14)
hitzekin 21 (0,14)
hitzik gabeko 19 (0,13)
hitzen 17 (0,11)
hitzetan 17 (0,11)
hitzez kanpoko 14 (0,09)
hitzaren 11 (0,07)
Hitzak 8 (0,05)
Hitzik gabeko 8 (0,05)
Hitzen arteko 6 (0,04)
hitzetik 6 (0,04)
hitzei 5 (0,03)
hitzen bidez 5 (0,03)
Hitzez kanpoko 4 (0,03)
hitzaren bidez 3 (0,02)
hitzetatik 3 (0,02)
HITZIK 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Hitzek 2 (0,01)
hitzarekin 2 (0,01)
hitzaren ordez 2 (0,01)
hitzean 2 (0,01)
hitzek 2 (0,01)
hitzen arteko 2 (0,01)
hitzen ordezkoak 2 (0,01)
hitzetara 2 (0,01)
hitzik gabekoek 2 (0,01)
HITZ 1 (0,01)
Hitzaren bidez 1 (0,01)
Hitzaz gain 1 (0,01)
Hitzen 1 (0,01)
Hitzen artean 1 (0,01)
Hitzen bidez 1 (0,01)
Hitzetan 1 (0,01)
Hitzez 1 (0,01)
hitzaren arabera 1 (0,01)
hitzaren bitartez 1 (0,01)
hitzaren ondoan 1 (0,01)
hitzari 1 (0,01)
hitzen artean 1 (0,01)
hitzen aurrean 1 (0,01)
hitzen bidezko 1 (0,01)
hitzen bidezkoa 1 (0,01)
hitzen ondoren 1 (0,01)
hitzen ordez 1 (0,01)
hitzera 1 (0,01)
hitzez kanpokoa 1 (0,01)
hitzez kanpokoak 1 (0,01)
hitzik gabe 1 (0,01)
hitzik gabekoa 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hitz egin 525 (3,46)
hitz gabeko 39 (0,26)
hitz erabili 27 (0,18)
hitz bat 24 (0,16)
hitz komunikazio 13 (0,09)
hitz esan 12 (0,08)
hitz ez 12 (0,08)
hitz jario 12 (0,08)
hitz adierazi 11 (0,07)
hitz hizkuntza 11 (0,07)
hitz tarte 8 (0,05)
hitz gutxi 7 (0,05)
hitz hitz 7 (0,05)
hitz horiek 7 (0,05)
hitz batzuk 6 (0,04)
hitz eman 6 (0,04)
hitz etorri 6 (0,04)
hitz tekniko 6 (0,04)
hitz bikoitz 5 (0,03)
hitz bistaratu 5 (0,03)
hitz esanahi 5 (0,03)
hitz hauek 5 (0,03)
hitz multzo 5 (0,03)
hitz agertu 4 (0,03)
hitz baliabide 4 (0,03)
hitz berdin 4 (0,03)
hitz errepikatu 4 (0,03)
hitz jarri 4 (0,03)
hitz kendu 4 (0,03)
hitz mezu 4 (0,03)
hitz ulertu 4 (0,03)
hitz adierazpen 3 (0,02)
hitz bihurri 3 (0,02)
hitz entzun 3 (0,02)
hitz gutxien 3 (0,02)
hitz hori 3 (0,02)
hitz isolatu 3 (0,02)
hitz keinu 3 (0,02)
hitz konparadore 3 (0,02)
hitz saihestu 3 (0,02)
hitz solte 3 (0,02)
hitz zein 3 (0,02)
hitz asko 2 (0,01)
hitz azaldu 2 (0,01)
hitz baino 2 (0,01)
hitz bakoitz 2 (0,01)
hitz bera 2 (0,01)
hitz esaldi 2 (0,01)
hitz ezagun 2 (0,01)
hitz gehiago 2 (0,01)
hitz greko 2 (0,01)
hitz gu 2 (0,01)
hitz hasi 2 (0,01)
hitz hau 2 (0,01)
hitz hitzezko 2 (0,01)
hitz idatzi 2 (0,01)
hitz indartu 2 (0,01)
hitz itzuli 2 (0,01)
hitz jatorri 2 (0,01)
hitz kanal 2 (0,01)
hitz kargatu 2 (0,01)
hitz komunikatu 2 (0,01)
hitz konparatu 2 (0,01)
hitz kopuru 2 (0,01)
hitz lehen 2 (0,01)
hitz mintzaira 2 (0,01)
hitz sinonimo 2 (0,01)
hitz zer 2 (0,01)
hitz % 1 (0,01)
hitz XX. 1 (0,01)
hitz adiera 1 (0,01)
hitz adierazpide 1 (0,01)
hitz ahalmen 1 (0,01)
hitz ahoskatu 1 (0,01)
hitz alfabeto 1 (0,01)
hitz argi 1 (0,01)
hitz argitu 1 (0,01)
hitz arintasun 1 (0,01)
hitz arrunt 1 (0,01)
hitz artxibatu 1 (0,01)
hitz aspertu 1 (0,01)
hitz aukeratu 1 (0,01)
hitz bakar 1 (0,01)
hitz batura 1 (0,01)
hitz berbera 1 (0,01)
hitz bereizi 1 (0,01)
hitz bereizle 1 (0,01)
hitz bezero 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hitz gabeko komunikazio 39 (0,26)
hitz egin behar 19 (0,13)
hitz egin ari 17 (0,11)
hitz egin nahi 11 (0,07)
hitz egin ezan 10 (0,07)
hitz egin hasi 7 (0,05)
hitz egin ikasi 6 (0,04)
hitz egin utzi 6 (0,04)
hitz egin ez 5 (0,03)
hitz berdin ala 4 (0,03)
hitz egin arazo 4 (0,03)
hitz egin aurre 4 (0,03)
hitz egin txanda 4 (0,03)
hitz ez ez 4 (0,03)
hitz egin ahal 3 (0,02)
hitz egin amaitu 3 (0,02)
hitz egin baino 3 (0,02)
hitz egin erabili 3 (0,02)
hitz egin esaldi 3 (0,02)
hitz egin gai 3 (0,02)
hitz egin ukan 3 (0,02)
hitz egin zailtasun 3 (0,02)
hitz gutxien erabili 3 (0,02)
hitz hauek esanahi 3 (0,02)
hitz hizkuntza erabili 3 (0,02)
hitz hizkuntza ere 3 (0,02)
hitz bat etorri 2 (0,01)
hitz batzuk erabili 2 (0,01)
hitz batzuk esan 2 (0,01)
hitz egin al 2 (0,01)
hitz egin arin 2 (0,01)
hitz egin aukera 2 (0,01)
hitz egin beste 2 (0,01)
hitz egin distantzia 2 (0,01)
hitz egin egon 2 (0,01)
hitz egin erabaki 2 (0,01)
hitz egin ere 2 (0,01)
hitz egin erraztasun 2 (0,01)
hitz egin gain 2 (0,01)
hitz egin gaitasun 2 (0,01)
hitz egin gertatu 2 (0,01)
hitz egin konfiantzazko 2 (0,01)
hitz egin lortu 2 (0,01)
hitz egin mezu 2 (0,01)
hitz egin modu 2 (0,01)
hitz egin prebentzio 2 (0,01)
hitz egin trebetasun 2 (0,01)
hitz egin une 2 (0,01)
hitz egin zu 2 (0,01)
hitz erabili behar 2 (0,01)
hitz esan modu 2 (0,01)
hitz gutxi batzuk 2 (0,01)
hitz indartu keinu 2 (0,01)
hitz jario egon 2 (0,01)
hitz jario handi 2 (0,01)
hitz keinu horiek 2 (0,01)
hitz komunikazio barne 2 (0,01)
hitz mezu ere 2 (0,01)
hitz multzo bat 2 (0,01)
hitz solte berri 2 (0,01)
hitz tarte estu 2 (0,01)
hitz adiera zabal 1 (0,01)
hitz adierazi bat 1 (0,01)
hitz adierazi hasi 1 (0,01)
hitz adierazi nagusitu 1 (0,01)
hitz adierazpen baliabide 1 (0,01)
hitz adierazpen baliatu 1 (0,01)
hitz adierazpen probetxu 1 (0,01)
hitz adierazpide solaskide 1 (0,01)
hitz agertu den 1 (0,01)
hitz agertu sail 1 (0,01)
hitz ahoskatu kosta 1 (0,01)
hitz alfabeto hurrenkera 1 (0,01)
hitz argitu behar 1 (0,01)
hitz arintasun gutxitu 1 (0,01)
hitz arrunt erabili 1 (0,01)
hitz asko izendatu 1 (0,01)
hitz asko zaindu 1 (0,01)
hitz azaldu ahal 1 (0,01)
hitz baino modu 1 (0,01)
hitz bakar erantzun 1 (0,01)
hitz bakoitz eman 1 (0,01)
hitz bakoitz letra 1 (0,01)
hitz baliabide aztertu 1 (0,01)
hitz bat enfasi 1 (0,01)
hitz bat esleitu 1 (0,01)
hitz bat jarri 1 (0,01)
hitz bat kargatu 1 (0,01)
hitz bat konfiguratu 1 (0,01)
hitz bat laburdura 1 (0,01)
hitz bat letra 1 (0,01)
hitz batura bitar 1 (0,01)
hitz batzuk agertu 1 (0,01)
hitz batzuk bildu 1 (0,01)
hitz bera esan 1 (0,01)
hitz bera ez 1 (0,01)
hitz berbera erabili 1 (0,01)
hitz bereizi denbora 1 (0,01)
hitz bereizle idatzi 1 (0,01)
hitz bezero eduki 1 (0,01)
hitz bihurri erabili 1 (0,01)
hitz bikoitz bat 1 (0,01)
hitz bikoitz gisa 1 (0,01)
hitz bikoitz iritzi 1 (0,01)
hitz bikoitz kargatu 1 (0,01)
hitz bikoitz transferitu 1 (0,01)
hitz egin abiadura 1 (0,01)
hitz egin adierazpen 1 (0,01)
hitz egin ahalegin 1 (0,01)
hitz egin ahalmen 1 (0,01)
hitz egin aholku 1 (0,01)
hitz egin animatu 1 (0,01)
hitz egin aritu 1 (0,01)
hitz egin arrisku 1 (0,01)
hitz egin asko 1 (0,01)
hitz egin azaldu 1 (0,01)
hitz egin bai 1 (0,01)
hitz egin bitarte 1 (0,01)
hitz egin botika 1 (0,01)
hitz egin bultzatu 1 (0,01)
hitz egin denbora 1 (0,01)
hitz egin egin 1 (0,01)
hitz egin entzun 1 (0,01)
hitz egin era 1 (0,01)
hitz egin eraitsi 1 (0,01)
hitz egin eskatu 1 (0,01)
hitz egin etorri 1 (0,01)
hitz egin etzan 1 (0,01)
hitz egin gabe 1 (0,01)
hitz egin gaixotasun 1 (0,01)
hitz egin gero 1 (0,01)
hitz egin gonbit 1 (0,01)
hitz egin gozatu 1 (0,01)
hitz egin guzti 1 (0,01)
hitz egin haiek 1 (0,01)
hitz egin hartu 1 (0,01)
hitz egin helburu 1 (0,01)
hitz egin heldutasun 1 (0,01)
hitz egin hezibide 1 (0,01)
hitz egin hitz 1 (0,01)
hitz egin hori 1 (0,01)
hitz egin hura 1 (0,01)
hitz egin hustu 1 (0,01)
hitz egin ikaskide 1 (0,01)
hitz egin istripu 1 (0,01)
hitz egin jarraitu 1 (0,01)
hitz egin joera 1 (0,01)
hitz egin komunikatu 1 (0,01)
hitz egin kontu 1 (0,01)
hitz egin laburpen 1 (0,01)
hitz egin lagundu 1 (0,01)
hitz egin langile 1 (0,01)
hitz egin lehenbiziko 1 (0,01)
hitz egin leku 1 (0,01)
hitz egin ohi 1 (0,01)
hitz eman erantzun 1 (0,01)
hitz eman nabarmendu 1 (0,01)
hitz entzun ez 1 (0,01)
hitz erabili egin 1 (0,01)
hitz erabili etzan 1 (0,01)
hitz erabili ezinezko 1 (0,01)
hitz erabili hizkuntza 1 (0,01)
hitz errepikatu eskatu 1 (0,01)
hitz errepikatu etzan 1 (0,01)
hitz esaldi esan 1 (0,01)
hitz esaldi hau 1 (0,01)
hitz esan amaitu 1 (0,01)
hitz esan ezin 1 (0,01)
hitz esan gabe 1 (0,01)
hitz esanahi bat 1 (0,01)
hitz esanahi bereizle 1 (0,01)
hitz esanahi ezagutu 1 (0,01)
hitz esanahi literal 1 (0,01)
hitz esanahi zabal 1 (0,01)
hitz ez egin 1 (0,01)
hitz ez etorri 1 (0,01)
hitz ez kendu 1 (0,01)
hitz ezagun osatu 1 (0,01)
hitz ezagun ulertu 1 (0,01)
hitz gehiago elementu 1 (0,01)
hitz gehiago ukan 1 (0,01)
hitz greko etorri 1 (0,01)
hitz gu esan 1 (0,01)
hitz gutxi erabili 1 (0,01)
hitz gutxi erantzun 1 (0,01)
hitz gutxi komunikazio 1 (0,01)
hitz hasi ez 1 (0,01)
hitz hau jatorri 1 (0,01)
hitz hitz bikoitz 1 (0,01)
hitz hitz hartu 1 (0,01)
hitz hitz jaso 1 (0,01)
hitz hitzezko itzulpen 1 (0,01)
hitz hitzezko transkripzio 1 (0,01)
hitz hizkuntza baliabide 1 (0,01)
hitz hizkuntza gizarte 1 (0,01)
hitz hizkuntza lagundu 1 (0,01)
hitz hizkuntza lortu 1 (0,01)
hitz hori atze 1 (0,01)
hitz hori barru 1 (0,01)
hitz hori erabili 1 (0,01)
hitz horiek aurreko 1 (0,01)
hitz horiek batzuk 1 (0,01)
hitz horiek erabili 1 (0,01)
hitz horiek esan 1 (0,01)
hitz horiek esanahi 1 (0,01)
hitz horiek estres 1 (0,01)
hitz horiek ikusi 1 (0,01)
hitz isolatu agertu 1 (0,01)
hitz isolatu eman 1 (0,01)
hitz itzuli behar 1 (0,01)
hitz jario nahasi 1 (0,01)
hitz jarri behar 1 (0,01)
hitz jarri hura 1 (0,01)
hitz jarri utzi 1 (0,01)
hitz kanal baliatu 1 (0,01)
hitz kanal transmititu 1 (0,01)
hitz kendu aukera 1 (0,01)
hitz komunikatu eskubide 1 (0,01)
hitz komunikatu gaitasun 1 (0,01)
hitz komunikazio ahozko 1 (0,01)
hitz komunikazio aldatu 1 (0,01)
hitz komunikazio bat 1 (0,01)
hitz komunikazio elementu 1 (0,01)
hitz komunikazio eraginkor 1 (0,01)
hitz komunikazio hitz 1 (0,01)
hitz komunikazio igorri 1 (0,01)
hitz komunikazio nozio 1 (0,01)
hitz lehen abizen 1 (0,01)
hitz lehen adiera 1 (0,01)
hitz mezu hitzezko 1 (0,01)
hitz mezu kontu 1 (0,01)
hitz mintzaira pentsamendu 1 (0,01)
hitz multzo bera 1 (0,01)
hitz tarte desegoki 1 (0,01)
hitz tarte egoki 1 (0,01)
hitz tarte lerro 1 (0,01)
hitz tekniko baztertu 1 (0,01)
hitz tekniko saihestu 1 (0,01)
hitz ulertu ez 1 (0,01)
hitz ulertu gaitasun 1 (0,01)
hitz ulertu zenbat 1 (0,01)
hitz XX. mende 1 (0,01)
hitz zein entzun 1 (0,01)
hitz zein hitz 1 (0,01)
hitz zer ulertu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia