2000
|
|
Haize moten izenen artean ez dago kopuruz desberdintasun handirik, ekialdekohaizea salbu. Beraz, lau haize mota nagusienak deitzeko
|
hitz
kopuru berdintsua lortuda EHHAko inkestetan.
|
2001
|
|
Kataklismo batean zientziaren ezagutza guztia galduko balitz eta ondorengo belaunaldira perpaus bat besterik transmitituko ez balitz,
|
hitz
kopuru gutxieneko zein esaldik transmitituko luke informazio maximoa?
|
2002
|
|
. Eraginkortasuna abiaduraren sinonimotzat hartu ohi da, eta analizatutako
|
hitzen
kopurua segundoko da ohiko neurria. Hasierako sistemek hitz gutxi batzuk analizatzen zituzten segundoko, baina gaur egungoak denbora tarte horretan milaka hitz analizatzera irits daitezke.
|
2005
|
|
Kodeak izen zoologikoen
|
hitzen
kopurua ezartzen du: berba bat espezietik gorako kategorietarako (Mammalia, Mollusca, Helicidae, Hominidae...), espezietarako berba bi (Homo sapiens, Helix aspersa...), eta hiru subespezietarako (Homo sapiens sapiens...).
|
|
euren hizkuntzaren dekadentzia ere, aurrera begira, ziurtasunez aurreikusteko modukoa da. Hala ere euskarak, herritxo honen gaurko txikitasuna alde batera utzita, garai batean zuen
|
hitzen
kopurua eta formen aniztasuna mantendu ahal izan du. Leku izen eta abizen berberek, zein hain zuzen aldatu gabe eta neurri handi batean erraz ulertzeko era harrigarrian gorde diren, garai bateko erro asko gorde dituzte, beti ere, egungo hizkuntz erabilerari gehiago edo gutxiago arrotzak zaizkionak.
|
2007
|
|
Hitzak lehengo berak dira, edo lehengoen aldaerak gehienez. Baina
|
hitz
kopurua gero eta txikiagoa da, eta adieraz dezaketen kontzeptu kopurua gero eta murritzagoa. Denboraz, newspeaka erabat onduta dagoenean, ideologia ofizialarekin bat egiten duten ideiak besterik ezin izango dira adierazi.
|
|
Hizkuntza batek, beste hizkuntza familia bateko hitzak beregandu arren eta
|
hitzon
kopurua handia izanagatik, ez du galtzen jatorriz edo antzinatik duen berezko izaera, bere osotasuna. Cavalli Sforzaren hitzetan:
|
|
Bada, neurtzeko ere, teknikoki tresnak garatzen ari diren arren, bilatzaileetan
|
hitz
kopurua, hizkuntz hautapena nabigatzaile, software eta bestelako tresnetan, eskakizunak, gune jakin batzuen bisita kopuruak... hori guztia zehaztea eta identifikatzen hastea falta zaigula uste dut. Zenbat gara galdera horri erantzuten hasi genuke, edonon edonoiz eta mundu mailako estatistiketan, esaten hasten hasi dugulako.
|
2008
|
|
Hizketaren teknologiak garatzeko corpusak, speech corpus direlakoak, ez ditugu irudian sartu. Bestetik, corpusak amaituta dudenean, amaiera urtea zehaztu dugu; corpus proiektua amaitu gabe badago, edo etengabe elikatzen bada, azken eguneratze lanen dataren eta
|
hitz
kopuruaren datuak ageri dira irudian. Kontuan hartu corpus proiektu batzuk iraupen luzekoak direla; esaterako, gaztelaniazko CREA corpusa 1997an hasi zen, eta gaur egun ere elikatu egiten da.
|
|
Ebaluazio fidagarriagoa lor daiteke automatikoki lortutako itzulpena itzultzaile bati emanez ahalik eta aldaketa gutxien eginda zuzen dezan [3]. Aldatutako
|
hitz
kopuruari dagokion portzentajea oso neurri fidagarria da, baina eragozpen bat du: ez da automatikoa.
|
|
Hiztegi bakoitzak bere aukera egiten du halako sarrerak hartzeko orduan, erabili den metodologiaren, bezeroaren eskakizunaren,
|
hitz
kopuru osoaren eta beste hain bat eragileren arabera. I. Sarasolaren Euskal Hiztegiak (Sarasola 1997) 84 hitz jasotzen ditu Send.> markarekin.
|
|
Hiztegi estandarrak esparru teknikotik jaso behar dituen
|
hitzen
kopurua eta haiek jasotzeko irizpide nagusiak eztabaidatu eta erabakitzea komeni da. Horrekin
|
|
1048 orrialdetako obra osatzen zuten tomo bien artean, ordura arte inoiz egin zen euskal hiztegirik osoena. Bildutako
|
hitz
kopurua zehazki zein zen ageri ez bada ere (eta bestelako iturrietan ere ez dut aurkitu), gutxi gora-behera 60.000 sarrera izan zitezkeela kalkulatu zuen Azkuek35 Hitz multzo hori biltzeko euskararen eremu osoko laurogei informante eta kolaboratzaile baino gehiagoren lekukotzak jaso zituen, zazpi probintzietako euskal lexikoa metatuz (ikus 2 grafikoa).
|
|
kuantitatiboak eta kualitatiboak. Lehenengoek kantitatean edo kopuruan gertatzen diren giza aldaketekin dute zerikusia (adibidez, altuera, pisua,
|
hitz
kopurua). Kualitatiboak, berriz, gaitasun mailako aldaketak dira eta fenomeno berriak agertzea dakarte.
|
|
Datu kuantitatiboak dira, eta, urteak pasatu ahala, gehitu egingo dira. Adibidez, umeak dakien
|
hitz
kopurua adinarekin batera areagotuz joango da. Dena den, dio aipatu eta kontuan hartu arren edukiek berez garrantzi handirik ez dutela.
|
|
–
|
Hitz
kopuru jakin batetik abiatu eta esaldiak eraikitzen dira.
|
|
1) Segmentazio lexikoa: esaldiko hitzak bereizteko edo esaldiaren
|
hitz
kopurua kontatzeko gaitasuna eta esaldi barneko hitza jatea, alderantzikatzea edo eranstea aztertzen ditu. 2) Silaben zatitzea:
|
|
Adin bakoitzeko haurrek hitz zerrendaren ulermenean izandako puntuazioaren batez bestekoa 4.4 irudiak erakusten du. Ulertutako
|
hitzen
kopuruak adinean gora era etengabean egiten duela ikus daiteke, alabaina, 9 hilabetetik aurrera azelerazioa gertatzen da ulermenean, eta 13 hilabetetik aurrera nabarmenagoa da oraindik bizkortze hori. Errore barrek adin bakoitzean aldakortasun handia egon daitekeela adierazten dute, 11 hilabetetik aurrera, batez ere.
|
|
Errore barrek adin bakoitzean aldakortasun handia egon daitekeela adierazten dute, 11 hilabetetik aurrera, batez ere. Ez da, beraz, harritzekoa, aldakortasuna areagotzea ulertutako
|
hitzen
kopurua handitzen doan heinean.
|
|
Hitzen ulermenaren inguruko estatistiko deskribatzaileak 4.12 taulan bildu dira. Haurrek ulertzen duten
|
hitz
kopurua 0 eta 397 bitartekoa izan daiteke. Batez besteko puntuazioa 50etik beherakoa da 11 hilabetera arte, baina adin horretatik aurrera sekulako gorakada egin du ulermenak, aurreko 3 hilabeteetakoarekin alderatuta.
|
|
Hurrengo taulan, 4.13 taulan alegia, ulermen lexikoaren aldakortasuna ikus daiteke. Taula horretan ulertutako
|
hitz
kopuruen tarte bakoitzean sartzen diren haurrak ageri dira (ehunekotan). Ikus daitekeenez, haur txikienen multzo handi batek(% 28k) ez du zerrenda honetako hitzik ulertzen.
|
|
Hasieran, oinarrizko hiztegia bakarrik izaten du (jakien izenak, familiako kideen izenak, jostailuak, eta halakoak) bai ulermen zein ekoizpen mailan. Horren ondoren, 18 hilabetearen inguruan, hiztegiaren bereganatzea bizkortu egiten da, eta haurrak ekoitzitako
|
hitz
kopuruak nabarmen egiten du gora. Fenomeno honi hiztegiaren leherketa esaten zaio, eta azken urteotan garapen gramatikalarekin duen lotura ezagutu da.
|
|
Tresna honek aukera paregabea eskaintzen du adina ez den beste irizpide batzuen araberako garapena azaltzeko. Esaterako, haurrek ekoizten duten
|
hitz
kopuruaren araberako sailkapenak egin daitezke, horrela, hiztegiaren eta gramatikaren garapenaren artean dagoen harremana hobeto ikusteko moduan.
|
|
Ekoizpen lexikoko bi neurrien arteko korrelazioa esanguratsua izan da (r= 0,76; p < 0,01). Esaldien luzeraren neurriei dagokienez, lortutako korrelazioak esanguratsuak izan badira ere (r= 0,51; p < 0,05 morfematan oinarritutako neurrirako eta r= 0,54; p < 0,05
|
hitz
kopuruan oinarritutako neurrirako), ez dira oso altuak izan. Horren arrazoietako bat izan daiteke 45 minutuko grabazioetan zaila dela haurrek ekoitzitako esaldien lagin adierazgarria jasotzea.
|
|
Sail honetan hiztegiaren garapena neurtzeko hitz zerrenda zabal batean haurrek ekoizten dituzten
|
hitz
kopuruak jasotzen dira. Hitzen ekoizpenaren garapena etengabea da haurrengan, eta halaxe erakusten du 4.10 irudiak.
|
|
Mutikoen eta neskatoen artean dauden aldeak ikusteko, 4.20 eta 4.21 irudietara jo daiteke. Esaldien batez besteko
|
hitz
kopuruari dagokionez, adinaren eta sexuaren, bien eragina gertatu da esanguratsu [F (14, 942)= 28,31, p < 0,00; F (1, 942)= 5,44, p < 0,05, hurrenez hurren]. Student en frogaren arabera neskatoen alde ageri diren sexuen arteko aldeak 20 hilabeterekin bakarrik dira esanguratsuak, eta tendentzialak 28rekin.
|
|
Hemengo irudiak esaldien
|
hitz
kopuruen batez bestekoak biltzen ditu. Adinaren eragina esanguratsua da (F (2, 935)= 87,5; p < 0,001), eta bariantzaren% 15,8 azaltzen du.
|
|
NF uneko lerroko eremu/
|
hitz
kopurua
|
2009
|
|
bi bokalak ezin dira berdinak izan. Baldintza guztiak betetzen dituzten hitzak bistaratzearekin batera, kontagailu batekin baliozko
|
hitzen
kopurua kontrolatuko du programak, bukaeran kopurua bistaratuz.
|
|
Fitxategi bat jaso eta edukia aztertu:
|
hitz
kopurua, bokal kopurua, hitz eta letra bakoitzaren maiztasuna, etab.
|
|
Hitzak array egitura batean gordeko ditu, ondoren beraien gainean edozein eragiketa aplikatu ahal izateko moduan. Guk, besterik gabe pantailan bistaratuko ditugu banan banan, bukaeran fitxategiaren
|
hitz
kopurua bistaratuz.
|
|
Programaren bigarren zatiak hitzak banan banan pantailaratzea besterik ez du egin behar, kontagailuak
|
hitz
kopurua zenbatzen duen bitartean. Programaren amaiera, hitz kopuru totala bistaratzen duen mezuarekin iritsiko da.
|
|
Programaren bigarren zatiak hitzak banan banan pantailaratzea besterik ez du egin behar, kontagailuak hitz kopurua zenbatzen duen bitartean. Programaren amaiera,
|
hitz
kopuru totala bistaratzen duen mezuarekin iritsiko da.
|
|
Argumentu gisa fitxategi izena eta N zenbaki bat jaso eta, fitxategi horretan dauden N karaktereko hitz guztiak pantailaratzen dituen programa nahi dugu oraingoan. Bukaeran, topatutako
|
hitz
kopurua ere bistaratu behar du programak.
|
|
3 Bistaratu N luzerako
|
hitz
kopurua
|
|
Badirudi askoz gehiago direla ezkerrez idatzitakoak, ezta? Moldatu ezazu programa ezker zein eskuin eskuez idatzitako
|
hitzen
kopurua zenbatu dezan. Hitz asko topatzen dituenean, pantaila ez da oso erosoa emaitza guztiak ikusteko.
|
|
Honek, hitz zerrenda osoa string bakarrean izateak? asko zailtzen du ondoren manipulatu ahal izatea; adibidez, bukaeran gako bakoitzaren
|
hitz
kopurua jakin nahiko bagenu, hitz guztien string a zerrenda bihurtu genuke lehenbizi, hitzak zenbatu, eta ondoren berriro string bakarrean kateatu hitz guztiak. Prozesua asko konplikatu zaigu eta aski nahasgarria da edozeinentzat.
|
|
hitza bera, bere agerpen kopurua edo maiztasuna, eta maiztasun erlatiboa. Hitz baten maiztasun erlatiboa, hitz horren agerpen kopurua
|
hitz
kopuru orokorraz zatituta lortzen den koefizientea da.
|
|
Lehenengo aukera testua zuzena izatea da, gramatika eta ortografia akatsik ez izatea, zentzurik gabeko esaldiak izatea, etab. Hau da, testua kontuan hartzeko gutxienekoa. Orrialde bakoitza 1 eta 3,6 euro artean kostatzen da,
|
hitz
kopuruaren arabera zenbat eta handiagoa izan, orduan eta prezioa eta nori eskatzen zaion lana. Oro har, artxiboan bertan zuzentzen da, eta bezeroak txosten labur bat jasotzen du, egindako aldaketak ulertzeko azalpen batzuekin.
|
2010
|
|
Gaitasun lexikoa (hiztegia) zahartzaro normalean aldaketa gabe manten daitekeedo hobera egin dezake, baina hitz jarioak (denbora unitateko esandako
|
hitz
kopurua) narriadura argia izaten du. Emaitza horiek logikoak dira, hitz jarioa ebaluatzen duten zereginetan ez hitzezko osagaiek parte hartzen dute-eta:
|
|
Antzeko emaitzak aurkitu dira 16 hilabete tartean, non neskatoen eta mutikoen arteko ezberdintasunak oso txikiak diren ondorengo aldagaietan: hitzen ekoizpenean, morfemen eta
|
hitzen
kopuruaren batez bestekoa ekoitzitako esaldietan, marka morfologikoen eta adizkien ekoizpenean.
|
|
Kontuan hartu behar da, Cohen-en arabera, aldakortasunaren% 10 baino gutxiago azaltzen duten eraginek tamaina txikia dutela,% 25en inguruan azaltzen dutenek tamaina ertaina dutela eta% 40ren inguruan azaltzen dutenek tamaina handia dutela. Bertsio laburraren emaitzetan, mutikoek eta neskatoek ulertzen dute
|
hitz
kopuru antzekoa (F (1,462)= 0,13; p= 0,14). Beraz, aldagai honetan ez da kontuan hartzekoa generoaren eragina.
|
2011
|
|
– 80 egunean eko azpitituluak errepasatzean ikusi dugu; gustatuko litzaiguke esaldia beste era batera jartzea, baina esaten dizute
|
hitz
kopuru mugatua erabili behar duzula. Hala ere, egia da bikoiztu gabe irabazi egiten dela aktoreen ahotsaren adierazkortasunean?.
|
|
–denori. Esaldi horren erabilera oso gomendagarria da filmean, antzeko beste batzuekin batera (Kaixo, Agur, Zer moduz?) denen artean pelikulako elkarrizketen %20 osatu arte(?) Berau da Hizkuntza Errealitatearen argudioa, esatea %20 hori bat datorrela Autonomia Erkidegoan euskaraz egiten den
|
hitz
kopuruarekin?. Artikulua (gainontzeko guztiak bezala) gaztelaniaz idatzi zuen Antxonek, donostiarrak ez baitu euskaraz egiten.
|
|
KGNZ II laburrean hiztegiaren ekoizpenari, hitzak esaldi berean elkartzeko gaitasunari eta haurrek ekoizten dituzten esaldi luzeenen luzerari buruzko datuak jaso dira. Hiztegiaren ekoizpenean nabarmen ikus daiteke hilabetez hilabete
|
hitz
kopuruak gora egiten duela (ikus 7 taula), eta bariantzaren analisiak adinaren (F (14,913)= 48,69; p< 0.001,? 2= 0,427) eta sexuaren (t (883)=; p< 0,01,? 2= 0,008) aldagaien eragin esanguratsua erakusten du. Alabaina, adinaren aldagaiaren eragina handia den arren, sexuaren aldagaiarena huskeriatzat jo daiteke.
|
2012
|
|
hizkuntza irakastera bidali zutela adierazi zidan keinuz. Lau orduz egon ginen elkarrekin eserita, eta denboraldi horretan
|
hitz
kopuru handiak idatzi nituen zutabeka, itzulpenarekin ondoan. Halaber, zenbait esaldi labur ikastea lortu nuen.
|
|
Herrialde hartako legeek ezin dute alfabetoko letrak baino
|
hitz
kopuru handiagorik izan, hogeita bi bakarrik alegia. Baina, egia esateko, gutxi iristen dira muga horretaraino ere.
|
|
Bidaltzeko prezioa erabilitako
|
hitzen
kopuruaren araberakoa denez gero, ahalik eta hitz gutxien erabiltzen dira. Hortaz, idazki horietan hizkuntza berezia erabiltzen da; adibidez, ez da aditz laguntzailerik erabiltzen, testua labur laburra izatea lortzeko.
|
|
Azkenik, telegrama berretsi behar du, edukia onartuz, eta telegrama ordainduko du. Telegramaren guztizko zenbatekoa entrega modalitatearen,
|
hitz
kopuruaren eta aukeratutako ohar motaren arabera kalkulatzen da. Sistema elektroniko baten bitartez ordainduko du, zordunketa txartelaren edo kreditu txartelaren bidez (Mastercard, 4B, VISA, etab.).
|
|
Juan Carlos Onettik betiko ohera sartzea erabaki zuen eta handik atera gabe idatzi zituen hainbeste liburu bikain. Hemingwayk saioa amaitutzat ematen zuenean beti apuntatzen zuen egun horretan idatzitako
|
hitz
kopurua, eta ez zion inoiz idazteari utziko aurretik jakin gabe zer idatziko zuen biharamunean, horrek izugarrizko segurtasuna ematen zion bazekielako hurrengo goizean ez zela blokeatuta geratuko. Horrela ekiditen zion idazleon artean hain ezaguna egin den" orrialde zuriari diogun izua" deituriko fenomeno horri.
|
2013
|
|
Erregistratutako erabiltzaileek bakarrik gehi ditzakete hitzak eta ebakerak Hitzak behar bezala grabatzea sustatzeko, erregistratutako erabiltzaileek bakarrik gehi ditzakete hitzak eta ebakerak. Gainera, erregistratutako pertsona bakoitzak fitxa bat du, erantsitako
|
hitz
kopurua, balorazioa eta web orrian egindako jarduerari esker jasotako bisitak adierazten dituena. Gaur egun, Forvok hau dio:
|
|
Egun adostasun nahikoa zabala dago Sapirrek eta Whorfek beren hipotesia justifikatze aldera emandako adibideak eta ebidentziak ez direla batere egokiak. Esaterako, eskimalek elurra izendatzeko erabiltzen dituzten
|
hitz
kopuruaren kasu ospetsua. Prinzek berak onartzen du Sapirrek eta Whorfek ez zutela fin jokatu beren tesia justifikatzeko orduan.
|
|
Liburuaren arabera, plangintza epe luzekoa da (gutxienez 80 urte), eta bere oinarriek sinpleak dirudite: hizkuntza baten
|
hitz
kopurua ahalik eta gehien murrizten bada eta hitzak batzen badira, gizakiak pentsatzeko eskuragarri dituen kontzeptuak gutxitzen dira, hizkuntzaren fineziak baztertuz. Modu horretan, biztanleak ez dira pentsatzeko gai, eta sentimenduak eta sentsazioak bihurtzen dira ekintzen oinarri.
|
2014
|
|
Argi dago Elhuyarren hiztegian agertzen diren hitzak ingeleseko testuetanmaizen agertuko direnak direla eta testu orokor bat ulertzeko nahikoa izanzitezkeela.
|
Hitz
kopuru dezentea den arren, Oxford English Dictionary aren bigarrenedizioko (1989) hiztegiak 231.100 sarrera nagusi dituela kontuan hartuta, Matxinenestaldura zabaltzeko asmoz bestelako iturri bat bilatzen saiatu ginen. Horretan, WordNetekin egin genuen topo.
|
|
kuantitatiboak eta kualitatiboak. Lehenengoek kantitatean edo kopuruan gertatzen diren giza aldaketekin dute zerikusia (adibidez, altuera, pisua,
|
hitz
kopurua). Kualitatiboak, berriz, gaitasun mailako aldaketak dira eta fenomeno berriak agertzea dakarte.
|
2015
|
|
erabiltzen dira tamaina neurtzeko:
|
hitz
kopurua, aldizkari eta artikulu kopurua, etab.
|
|
|
hitz
kopurua
|
|
|
hitz
kopurua
|
|
Corpusa osatzen duten testuen ezaugarri orokorrak aztertzea izan da lehen urratsa. 1 taulanikusgai ditugu errezeta testuen ekoizpen denboraren bataz besteko datuak eta ekoizleekerabilitako zeinu/
|
hitz
kopuruen bataz bestekoak.
|
|
1 taula. Errezeta testuen bataz besteko iraupenak eta zeinu/
|
hitz
kopuruak.
|
|
Zeinu/
|
hitz
kopurua
|
|
1 taulan jasotako datuetan agerian gelditzen da ikasle entzuleek espainiar zeinu hizkuntzanekoiztutako errezeta testuak direla iraupen gehien duten testuak. Bestalde, ikasle entzuleek ahozekoiztutako testuak
|
hitz
kopuru altuenak dituztela. Gorren testuei dagokienez, ekoizpen denboralaburra dute eta zeinu kopurua ere txikia da ikasle entzuleen testuekin alderatuta.
|
2016
|
|
Bestetik, asko atsegin dut hitzekin jolastea. Kasu honetan
|
hitz
kopurua oso mugatua izanik, ongi aukeratu nahi izaten ditut erabiltzen ditudan hitzak. Batzuetan lortzen dut nahi dudan hori esatea; gehienetan, ez.
|
|
erabiltzen dira tamaina neurtzeko:
|
hitz
kopurua, aldizkari eta artikulu kopurua, etab.
|
2017
|
|
Galderak kroazieraz egin zitzaizkien elkarrizketatuei, baina beharrezkoa izan zenean, bereziki azalpen deskriptiboak egiterako orduan, Zadarreko arbanasiera mintzaira erabili genuen. Ikerketak beranduago erakutsi zuen inkestatu askok, batez ere nagusienek, ez zutela kroazierako
|
hitz
kopuru esanguratsu bat ulertzen. Petar (U i) Perovi ek lagundu izan ez baligu, gure corpusa askoz ere murritzagoa litzateke; izan ere, ezinbesteko izan zaigu Zadarreko arbanasiera mintzairan duen hizkuntza gaitasuna, gehien bat ogibideak eta tresneria, mahasgintza eta abeltzaintza eremu semantikoetan, nik neuk ezagutzen ez nituen unitate lexiko askoren esanahia azaldu baitigu.
|
|
Kontuan izan ko okurrentzia matrizeek V x V tamaina daukatela, V hiztegiaren
|
hitz
kopurua izanik.Gauzak horrela, berba baten esanahia (matrizeko lerro bat) definitzeko milaka edo milioika dimentsiotakobektorea da (hitz horrek corpuseko beste berba guztiekiko dituen ko okurrentziak). NSHEetan, ordea, matrizeak V x d tamaina du, eta, hortaz, bektoreek informazioa modu askoz konpaktuagoan kodetzendute. txakur hitzaren EBak, esaterako, hurrengo itxura izango luke NSHE batean:
|
|
III. Online argitalpenak eskaintzen dituztenei etekin handiagoa aterako zaiela ebaluazio malguagoak eraikitzen badituzte eta horiek artikuluetako
|
hitz
kopuru, irudi, erreferentzia, garrantzi eta eraginen inguruko adierazle berriak miatzetik sortuko direla.
|
2019
|
|
Aspaldi liburu potolo bat irakurri gabe, seiehun orrialde, eta guztiz merezi du. Behar zuen neurria hori zen, kontatu nahi zuena kontatzeko erabili behar zituen
|
hitz
kopuru zehatza.
|
|
Alde bakarra, beraz, esaldietako
|
hitz
kopuruan edo, nahi baduzu, esaldiaren luzeran baino ez genuke igarriko. Esaldi bakunak, gero eta xumeagoak, pentsatzekoa baita" min hartu dut" belaunaldiaren garaian erabiltzen zituzten hitzek esanahi bat eta bakarra bertzerik ez zutela eta, esaldi horietan erabiltzen zituzten sintaxi funtzioak, hala nola, subjektuarena eta objektu zuzenarena, hitz soil batekin burutzen zituztela.
|
2020
|
|
LyricsTraining webguneak ingelesaren maila hobetu dezake, YouTubetik ateratako bideo musikalen bidez, letraren laguntzaz. Ikaslearen mailaren arabera, LyricsTraining ek testutik
|
hitz
kopuru jakin bat ezabatzen du, eta hori kantak aurrera egin ahala bete egin behar da. Irudia:
|
|
Kasu bietan emakumeen alde. Gainerako aldagaietan —irakurmena, hiztegia, berbazko arrazoinamendua,
|
hitz
kopuruaren ekoizpena, elkarrizketa eteteko joera, hitzontzikeria, asertibotasuna, atsekabea azaltzeko joera eta norberaren dibulgazioa egiteko gaitasuna— sumatu ziren aldeak ez ziren desbideratze estandarretik urrundu.
|
|
Eta antzeko zerbait esango nuke Paveseren poemaren itzulpenaz ere: beharbada erdia baizik ez da Paveserena, ez dakit neurtu ote daitekeen hori,
|
hitz
kopurutik harago baitoa poemaren indarra eta arima?, baina ez dago tonu pavesiarra hain ongi harrapatu duen beste itzulpenik. Heriotzaren begiak abestia gure musikaren historiako pieza ederra dugu, eta haren aire hunkigarrian daude, nola edo hala bat eginda, Pavese eta Lete.
|
|
Arazo hau hitz arraroekin ere ematen da; izan ere, sare neuronaletan entrenamenduak egiteko, hiztegi baten tamaina definitu behar da, eta hiztegi horretan sartzen ez diren hitzak ez dira ikasten. Horrek ikas ahalmenean eragina dauka, sare neuronalek ikas dezaketen
|
hitz
kopurua mugatzen duelako. Kontuan izan ordenagailuak ulertzen duela" etxe"," etxea"," etxera" eta" etxetik" 4 hitz ezberdin direla.
|
2021
|
|
Testu
|
hitz
kopurua
|
|
Bi lagun otordu bat egitera doaz jatetxe batetara; batak gari gogor eta txipiroi tintaz eginiko bucatiniak marinara saltsa, kalamar frijitu, txirla eta otarrainxkekin eskatzen ditu, eta besteak, tomatedun pasta plater normal bat. Ordaintzeko ordua iristean, plater bakoitzak menuko
|
hitzen
kopuruaren araberako prezioa duenez, plater luze eta garestiena eskatu duenak besteari erdi bana ordaintzeko eskatzen dio. Labur esanda, hori da hezkuntza pribatuko ikastetxeen ituna.
|
|
«Balorazio hori momentuan egiten da, baina arazoa da balorazio subjektiboa dela, neurtzeko zaila, hizkuntzari dagokionez batez ere», azaldu du. Neurologoak ezin du neurtu
|
hitz
kopurua, hizkeraren abiadura... Javier Zalduaren iritziz, «neuropsikologoentzat oso erakargarria da, haiek dakitena eginda ematen baitiegu».
|
2022
|
|
" Hurrengo egunetan, ulertzen ez nuen era hartan,
|
hitz
kopuru handia ikasi nuen. Besteak beste, orratz, kapela eta katilu, baita eseri, zutik jarri eta ibili bezalako aditz gutxi batzuk ere.
|
|
Bein da betiko. Ohoreaz desjabetzen du bere burua kontakizunean ezarritako
|
hitz
kopuruarengatik, ulertuz, neurri txikikoa zela eta Agirrek aurkeztutakoa nabarmen luzeagoa. Argitaratu zuen" lenengo irakurgai" horretatik hogeita bost urtera kaleratu zuen bigarrena eta atzena, hirugarrena, eskuizkribuan geratu zen.
|
|
Perpaus horiek, batez beste, 19 hitz dauzkate. Emaitza horiek bat datoz Bereziartuak eta Boillosek ikusitakoekin (2020); beraz, pentsa liteke euskaraz sortutako laburpenek ezaugarri horiek dauzkatela
|
hitz
kopuruari, perpausei eta perpausen araberako hitz kopuruari dagokienez. Hala ere, aurrerantzean aztertu egin litzateke horren atzean zein arrazoi egon litezkeen, esaterako, aldizkariek laburpenen luzerari eta ezaugarriei buruz egileei egiten dizkieten eskakizunak.
|
|
Perpaus horiek, batez beste, 19 hitz dauzkate. Emaitza horiek bat datoz Bereziartuak eta Boillosek ikusitakoekin (2020); beraz, pentsa liteke euskaraz sortutako laburpenek ezaugarri horiek dauzkatela hitz kopuruari, perpausei eta perpausen araberako
|
hitz
kopuruari dagokienez. Hala ere, aurrerantzean aztertu egin litzateke horren atzean zein arrazoi egon litezkeen, esaterako, aldizkariek laburpenen luzerari eta ezaugarriei buruz egileei egiten dizkieten eskakizunak.
|
|
|
Hitz
kopurua
|
|
|
Hitz
kopurua esaldi bakoitzeko
|
|
Bestalde, abiaduraren hobekuntzei dagokienez," Kopia azkarrean" hitz ulergarri 1 egitetik 11 egitera pasatu da," Alfabetoan" 5 letra ondo egitetik 33 letra ondo egitera pasatu da. " Gutunean" irakurgarritasunak gora egin du eta minutuko
|
hitz
kopurua haren adinekoen mailara iritsi da (4,89 hitz/ minutuko mutilak, haren ikasmailan 5 hitz minutuko). Oro har, letren arteko loturak ere barneratu ditu.
|
|
Kasu honetan, HandSpy sistemarekin bi gauza aztertu ditugu:
|
hitz
kopurua eta abiadura (soilik ulergarriak diren hitzak zenbatu dira). Alde batetik, idazlearen hitz ulergarriak" hitzak" barra urdinekin adierazita daude eta, beste alde batetik," abiadura ulergarria" marra laranja batekin adierazita.
|
|
Bestalde, abiaduraren hobekuntzei dagokienez," Kopia azkarrean" hitz ulergarri 1 egitetik 11ra pasatu da," Alfabetoan" 5 letra ondo egitetik 33 letra ondo egitera pasatu da. " Gutunean" irakurgarritasunak gora egin du eta minutuko
|
hitz
kopurua haren gelako mailara iritsi da ia ia (4,89 hitz/ minutuko mutilak, haren ikasmailan 5 hitz minutuko). Letren arteko loturak ere barneratu dituela esan beharra dago.
|
|
Baremoa: LHko 4 mailan bi minututan azkar kopiatu duten batez besteko
|
hitz
kopurua 22 da.
|
|
Helburua: 10/ 15 minututan idatzitako
|
hitz
kopurua zein den jakitea.
|
|
DASH testaren (Barnett et al., 2007)" idazketa librea" ebaluatzeko irizpideei jarraitu zaie, aurretik azaldutako" Kopia azkarraren proba" ren oso antzekoak. Lehen 10 minutuetako
|
hitz
kopurua eta guztira 15 minututako hitz kopurua jakiten da.
|
|
DASH testaren (Barnett et al., 2007)" idazketa librea" ebaluatzeko irizpideei jarraitu zaie, aurretik azaldutako" Kopia azkarraren proba" ren oso antzekoak. Lehen 10 minutuetako hitz kopurua eta guztira 15 minututako
|
hitz
kopurua jakiten da.
|
|
Sistema horretan eskuz sartu behar den informazioa burst length eta text dira. Burst lenght zutabean
|
hitz
kopuruak sartu ditugu. Euskaraz haurrak idatzitakoa sartu dugu text zutabe horretan8 (ikus 2 irudia).
|
|
Beraz, esku hartzearen ondoren, batetik, 2 minututan azkar kopiatutako
|
hitz
kopurua 8 hitzetik 14ra pasatu da; bestetik, 2 minututan kopiatutako hitzetatik ulergarria lehen egunean bakarrik bat izatetik, azken egunean 11 ulergarri izatera pasatu da (ikus 2 taula).
|
|
|
Hitz
kopurua/ hitz ulergarriak
|
|
Haur horrek egin duen aurrerapena ulertzeko eta haren ikasmailako haurrekin konparatzeko, esan daiteke, oro har, LH4ko mutilek 14 hitz ulergarri egin zituztela batez beste 2 minututan (Ibarra, 2016). 6 saioan ikus daitekeenez, idatzitako
|
hitz
kopuruetatik ulergarriak direnak asko dira, azkenengo egunean baino gehiago. Azalpen bat izan daiteke askotan ulergarritasuna jaitsi egiten dela abiaduraren kontsignak ematen direnean (ikus 2 taula eta 5 irudia).
|
|
Proba horietan, zereginaren konplexutasunaren hierarkia bat ezarriz ebaluatzen da letren ulergarritasuna. ...nposaketan ulergarri idatzi ez duen ikasleari diktaketa bidez idaztea proposatzen zaio arazoak non dauden ikusteko, eta hori ere ulergarri egin ez badu, kopia probak proposatzen zaizkio, jakiteko ea letra guztiak egiten dakien. ii) Eskuzko erritmoa (abiadura eta jarioa) neurtzeko, kontuan hartzen dira letren ulergarritasuna eta letrak idazteko abiadura, proba batean minutuko idatzi diren letra edo
|
hitzen
kopuru ulergarriak kontatuz (Limpo eta Graham, 2020). Bestalde, esku bidezko abiadura eta jarioa ebaluatzeko, zereginen konplexutasuna kontuan hartuz, 3 proba mota sortu izan dira:
|
|
Bestalde, esku hartzeekin erakutsi da idazkolpe segidetan idazten den
|
hitz
kopurua handitu daitekeela LH2n (Alves et al., 2015). Esaterako, 10 astez eginiko esku hartzean, esku bidezko transkripzioa landu dutenek (kopiaren eta alfabetoaren bidez neurtuta) idazkolpe segida bakoitzean 2,30 hitz idaztetik 4,76 hitz idaztea lortu da.
|
|
Erakutsi dudan moduan, euskararen ohiko gramatikek adberbio eratorle bezala aurkezten badute ere (2 atala), atzizki honek baditu alde batera utzi ezin diren zenbait berezitasun. Agerikoena, emankortasunik gabeko atzizkia dela, eta
|
hitz
kopuru oso txiki batean aurkitzen dena. Bigarrena, oinarrian ez dituela adjektiboak hartzen, 3.1 atalean aztertu ditudan atzizkiek ez bezala.
|
2023
|
|
Esposizioari dagokionez, irudiari lotuta, besteen aurrean modu jakin batean agertzea bilatzen dela iruditzen zait. Adierazpen hori eszenatoki gainean egon zaren denbora kopuruagatik neurtzen dela, itxura fisikoagatik eta esandako
|
hitz
kopuruagatik.
|