2001
|
|
Ez da inoiz falta metapoetika testuan. Sarrionandiak behin eta berriro aipatzen du
|
hitzaren
adierazpen ezina egoera limiteetan:
|
|
Nolabait gizakiagan datzan zerbait bereizgarriari erreferentzia eginez. Metodologia guztien gainetik, nik Elhuyar Hiztegiaren ‘definizio’
|
hitzaren
adierazpena hobesten dut. Arazoa hitzaren esanahia edo gauzaren izaera adieraztean datza, gure azterketan izaki soinezkoa gizaki egiten duenaren izaera adieraztea.
|
2007
|
|
Ib., 359(. Afekuen definizioak?, XX., Azalpena): «Ene xedea ez da
|
hitzen
adierazpena aztertzea, gauzen izaera esplikatzea baizik» (meum institutum no est, verborum significationem, sed rerum naturam explicare). «Hitz errebelatuaren» interpretaziorako naturaren eta adimenaren arabera, ik. Tratado teológico político, Sígueme, Salamanca 1976, 154 (7 kap.,. De la interpretación de la Escritura?).
|
2008
|
|
Honako hauek izaten dira huts egitearen arrazoia: hizkuntzaren kodifikazio arazoak,
|
hitzen
adierazpena eraikitzean sortutako zailtasunak eta fonemak grafema bihurtzean eta alderantzizko bidean sorturikoak. Batez ere, ezaugarri komunak dituzten grafemetan gertatzen dira aipaturikogikoan.
|
|
Azken
|
hitzak
adierazpen askatasunaren alde izan dira, ahots guztientzat izan dadila eskatuz. Langile ohiek uste baitute gaur egun adierazpen askatasuna esaten diotenak ez duela balio iritzi guztiak plazaratzeko.
|
|
Emilio, mikroa utzirik itzuli eta, entzuleeri agur bat eginez, doa Pettan Ildoxuriren aldean jartzera. Entzuleak, dena beharri, harria bezain ixil egonak dira Emiliok, Argia, gai hori lantzen erabili dituen
|
hitzen
adierazpena ongi ulertu nahitan. Dena dela, txalo aldi eder batez eskertua izan da gure Emilio.
|
2009
|
|
1959: euskal
|
hitzen
adierazpena..............................................................................
|
|
Elkarrekin egotea baino, elkar ezagutzea, komunikazioa, baloratzen ditu Villasantek. Arantzazuko Biltzar horrek bide berri bati hasiera eman zion, 1958an Bilbon egin zenak segida (hor egosten da euskal
|
hitzen
adierazpena), eta zirkulua biribilduz amaitzen da atzera Arantzazun batasunarekin.
|
|
1959: euskal
|
hitzen
adierazpena
|
|
Gerra ostean ere nagi ibili da, gerra amaitu eta hogei urtera baitator lehenbizikoa: euskal
|
hitzen
adierazpena, 1959an.
|
2010
|
|
Gaixoak hiztegia etengabe galtzen du eta, nahiz eta sentitzeko eta pentsatzeko gai izan, ezin ditu sentimendu edopentsamendu jakin batzuk adierazteko hitzak aurkitu. Kasu batzuetan, ezin dituingurukoak ulertu, zailtasunak ager daitezke
|
hitzen
adierazpenean eta ulermenean.
|
2012
|
|
– Etenaldiek laburrak izan behar dute, isilune deserosorik gerta ez dadin, ez baitago
|
hitzik gabeko
adierazpena baliatzeko aukerarik.
|
|
Ahozko mezua aurrez aurre transmititzen da, eta erabiltzen den keinu hizkuntzak sendotzen du. Hala ere, kontuz ibili behar da; hobe da keinu hizkuntza ez areagotzea eta
|
hitzik gabeko
adierazpenari probetxua ateratzea. Hitzik gabeko adierazpenaren baliabide batzuk telefonoz ere, nabaritzen dira?; esate baterako, telefonoz irribarrea, entzun egin daiteke?.
|
|
Hala ere, kontuz ibili behar da; hobe da keinu hizkuntza ez areagotzea eta hitzik gabeko adierazpenari probetxua ateratzea.
|
Hitzik gabeko
adierazpenaren baliabide batzuk telefonoz ere, nabaritzen dira?; esate baterako, telefonoz irribarrea, entzun egin daiteke?. Azkenik, mezua transmititzeko fasean, mezua jasotzea zailtzen duten arazoak sor daitezke, hala nola zaratak, interferentziak, etab. Jasotzea Hartzaileak seinaleak hautematen ditu eta seinaleak bereganatzeko asmoa adierazten du.
|
2014
|
|
AinaraSantamariak (2012), esaterako, Hesian musika taldearen letretan maitasunareninguruko diskurtsoa nola eraiki den aztertu du, ikuspuntu feminista batetik. Baina, gorputz irudikatzeez diharduen azterketarik ez dago, eta interesgarria litzateke horrierreparatzea, alegia,
|
hitzaren
adierazpenetan nolako gorputz irudiak eta gorputzdiskurtsoak eraiki diren aztertzea. Esanguratsua da oso, adibidez, Euskal Herrikozenbait musika talderen izenak.
|
2019
|
|
Tolkienek, beraz, literatura praxiz hizkuntza eta mitologiaren barne barneko harremana opariaren aurrekozirraraz errealitateari izen ematean datzala erakusten digu. Hori dela eta, Heidegger eta Barfieldfilosofoen mintzamen eta poesiaren
|
hitzari buruzko
adierazpenek Tolkien-en lan mito poetikoansaiakera aurkitzen dute. Hau da, XX. mende bete betean, hitzak soinu eta esanahi arteko lotura bakohizki multzoa denean, gizakia mintzamen izaki, hitz izaki, denaren aurkezpen eta azalpena ditugu.Mythosa Logosaren egileorde eta hedatzaile gisa garatuz gizakiari eusten diona da.
|
2020
|
|
73 http://www.euskaltzaindia.eus/dok/ euskera/ 11645.pdf diskurtsoaren imitazioarekin loturik dago. Cказ herrikoitasunean jaiotzen da –idatzia ez den
|
hitzaren
adierazpen esparru eta sorburuan– eta horren iturrira heltzeko nahia azaltzen du.
|
2021
|
|
30.8.2.2d Galde
|
hitzak
adierazpen perpaus osagarrietan. Galde hitza izan daiteke adierazpenezko perpausen osagai ere perpaus osoa galderazkoa eginik:
|
|
Bisitan etortzen zitzaidanean, irakurritakoez mintzatzen ginen kafe bat hartuz; liburu batzuk eramaten zituen, beste batzuk ekarri. Irten aurretik, besarkada estu bat ematen zidan beti,
|
hitzik gabeko
adierazpen goxo bat.
|
|
Artearen bidezko adierazpen politikoek, forma tradizionalak eskaintzen duen
|
hitzaren bidezko
adierazpenaz gain, suspertzen ari diren modu berriak eta askotarikoak erabiltzeko aukera ematen dute. Errepertorio eta estetika barietatea zein sortzaileen diziplinartekotasuna hain dira zabalak, erabiltzen dituzten estrategiak askotarikoak bihurtzen baitituzte.
|
2023
|
|
Adin horretan, hitz bat hainbat esanahirekin erabiltzeko gai da, eta besteen arreta hitzen bidez erakartzeko gai. Oraindik ez du esaldirik egiten, baina bai bi
|
hitzen
adierazpenak konbinatzen ditu (ama, tete). Imagen:
|