Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 106

2000
‎Honi dagokionez, esan zuen, alde batetik, (1) joko guztien artean zerbait komuna izan arren, horrek ez duela inplikatzen, joko jakin bati" joko" deitzen diogunean, esan nahi duguna hori denik, eta, beste aldetik, (2) hain desberdinak diren ekintzei" joko" deitzeko arrazoiak ez duela izan behar horien guztien artean zerbait komuna dagoenik, baizik eta erabilera batetik bestera igarotzeko" mailaz mailako iragaite" bat dagoela, sailaren bi muturren artean ezer komunik izan ez arren. Bazirudien" eder" hitzaren gure erabilera desberdinetan ezer komunik ez dagoelakoan zegoela," hamaika joko desberdinetan" erabiltzen dugula esanez —adibidez, aurpegi baten edertasuna eta aulki baten edertasuna, edo lore batena, edo liburu koadernaketa batena, desberdinak direla—. " On" hitzari dagokionez, esan zuen halaber norbaitek, A k, beste norbait, B, zerbait" ona" dela konbentzitzeko modu desberdin bakoitzak finkatzen duela eztabaida horretan" ona" erabiltzeko esanahia —" eztabaidaren gramatika finkatzen du"; baina" mailaz mailako iragaiteak" izango direla, esanahi horietako batetik bestera, eta" zerbait komunaren lekua hartzen dutenak" —.
‎Egiaz, berezitasun honek ez du bakarrik zerikusirik" ghost" eta" shade" adierazpenekin, eta garrantzi txikia ematen zaio" arima"," espiritu"(" spirit") hitzak gure hiztegi jasoaren zati gisa kontuan hartzeari. Honekin konparatuta, gure arimak jan eta edaten duenik guk ez sinestea ñimiñoa da8.
2001
‎Eta irakurketez ari garenez, hori izango da ondorengo hitzotan gure hizpide nagusi. Nobela eta testu literario orok irakurtzen den neurrian bakarrik osatzen baitu bere izatea; azken batean, postestrukturalisten ondoren dakigunez, irakurketa idazketaren beste alderdia besterik ez baita, banaezinezko binomio sortzaile bilakatuz.
2003
‎Badirudi diseinua eta praktikoa izatea kontraesanean daudela. Hedabideetan erakusten dutenagatik, jada «diseinua» hitzak gure buruan gauza arraro bat esan nahi du, zerbait bitxia izan behar du, harrigarria eta nik ez dut hala ikusten. Inguratzen gaituzten gauza gehienak diseinatuak izan dira, autotik hasi eta edalontzi edo mahaietara.
‎Intermón Oxfamek otsailean ekingo dio berriro hegoaldeko emakumeen eskulanaren baldintzen salaketari. “Baina azken hitza guk dugu, kontsumitzaileok —dio Idoia Zabalak — Geure buruari galdetu behar diogu nola eskain daitekeen hain ongi bukatutako alkandora merke hori, zergatik jarrai dezakegun modak gehiegi ordaindu gabe”.
hitzaren gure aurreko azti zaharrek
2004
‎Lan zamatsua egin da horretarako". Ez dakigu Blasen hitzek gure galderari erantzun dioten, baina behintzat gauza bat geratu zaigu argi: asko dago egiteke.
‎Gure hitzek gure pentsamendua islatzen.
‎liburuan (Jakin, 2002) gogor kritikatu duena.Filosofia? hitza gure eguneroko hiztegian sartu dugunetik hitza esanahiz hustu da etaedozertarako balio du (edo ezertarako ez). Hari mota horretako esapideak dira, hau filosofiarekin hartu behar duzu?,, haren bizi filosofia gustuko dut?
2005
‎Zergatik ez dute guregana jotzen, ea zer uste dugun galdetzera? Azken hitza gurea izan litzateke.
‎Azkenik, ezinbestekoa da kontsumitzaileen eskubideak aintzat hartzen ez dituen kultura politiko, txitan esateko, kontsumitzaileen eskubideei buruzko kultura gizarteratu beharra dago etorkizunean ere egoki biziko bagara. instituzional, zientifiko eta ekonomiko osoa zalantzan jartzea. Hitz gu
2007
‎Sartre, boussole éthique? hutsa zen(, iparrorratz etikoa?, gero bera definitzekotan erabili izan diren hitzak gure eginik).
‎Nekazaritza eta laborantza (hau ere latina, bestalde) hitzakbaditugu horretarako. Aldiz, kultura eta kultu hitzak gurean ere badira.
‎Beste hitzetan esan dezakegu, aurrekoa zehaztuz, gizakiaren humanizazio prozesuak suposatzen dituen —eta elkarren osagarri diren—" munduaren" zabaltzea (kanpora begira) eta" ni" aren sakontzea (barrura begira) ezin daitezkeela kontsideratu ere egin hizkuntzarik gabe. Horregatik esan dezakegu" formazioa hizkuntzan eta formazio gizatiarra", Menzeren hitzak gure eginez," modu bereiztezinean datozela bat": " Formazio linguistikoak, azken batean, batek bere burua etengabe ‘objektiboago’ eginez joatea esan nahi du, alegia, nitasunean lotuta egotetik askatzea edota nitasun hori bera infinituki zabalduz joatea" 121 Hizkuntzari buruzko hausnarketa horiek, hala ere, pedagogiatik abiatutako ikerketa linguistikoen esparru orokorra baino ez dute zehazten, eta, zentzu honetan, hezitzaileak ezinbestean aztertu du ere gainontzeko giza eta gizarte zientziek hizkuntzaz esaten dutena.
2008
‎Zeren eta, nahi ala ez, gatazka hau luzerako daukagu mende eta erdi daramagu horrela eta ez dut ikusten zergatik aldatuko litzatekeen egoera egunetik biharamunera. Hitzak higatu egiten dira, errepikatzearen poderioz, eta uste dut darabiltzagun hitzak gu baino are nekatuago, gastatuago, daudela euskal gatazkari dagokionean. Kazetaritzaren korpusa aztertzen duzuenok, Jose Inazio, badakikezue hori beste inork baino hobeto.
‎Estres hitza gure eguneroko hiztegian sartu da.
‎Gai hauen inguruan liburu interesgarri bat eman du argitara Xabier Arregik oraindik orian, eta bere hitza gure solasaldi honen barruan txertatu nahi nuke. Zera dio, besteak beste:
‎egunekoak eta gauekoak. Eguneko hitzek gure pentsamenduarekin dute zerikusia, gure arrazoiarekin, gure erabakiekin. Gaueko hitzak, berriz, geure sentimenduetatik sortzen dira, geure irrika eta desioetatik, eta askoz ere libreagoak dira, benetakoagoak.
2009
‎(. Zipaio? hitzak gure Institutuan galdua du zeharo konnotazio txarra,, ertzain, en sinonimo da erabat.)
‎Badagoelako nazioartean onartutako transkripzio sistema estandar bat; horregatik, latindar alfabetoa erabiltzen duten hizkuntzetan sistema horixe baliatzen da.Har dezagun, beraz, lehengo galdera: ez ote dute errusiarrek berek, edo nazioarteko erakundeek bestela, moduren bat alfabeto zirilikoan idatzitako hitzak gure alfabetora aldatzeko. Bai. Errusiak badu sistema ofizial bat, ISO nazioarteko erakundeak nazioartean erabiltzeko emandako sistema bera (ISO 9).
‎Teknologian, adibidez, aizkorak badu ahoa, besoa eta begia. Nahikoa da Euskaltzaindiak azkenik argitaratu Hiztegi Batua ikusteko zenbat hitzek gure gorputzaren hiztegia darabilten.
‎Historian barrena, beti egon izan dira bereizirik emakumearentzat egokiagoakziren kirolak (tenisa, igeriketa, gimnasia erritmikoa...) eta gizonarentzat zuzendurikoak (gorputzen arteko kontaktua eskatzen dutenak, oldarkortasuna dutenak...). Mosquera eta Puig en (2002) hitzak gurera ekarriz, emakumeentzat eta gizonentzatziren kirolen banaketaren zorroztasuna malgutzen joan da eta estereotipo homogeneoetatik urruntzen doazen jarrerak ari dira agertzen (Mosquera eta Puig, 2002). Eta gaur egun ere kirolaren aukeraketan, estereotipazioak duen eragina handia da.Hala ere, gero eta gehiago dira estereotipo hegemoniko hauekin hautsi eta izaeramaskulinoa duten kiroletan (futbo... Kirola uztearen inguruan, 2002an Gipuzkoan egindako azterketa baten emaitzek agerian utzi zuten orain esandakoa, hau da, kirolaren aukeraketa estereotipoen arabera egiten dutela emakume gehienek (Diez etaGuisasola, 2002).
‎Metakaraktere berri honekin 2 letrako hitzen gure bilaketa findu dezakegu:
‎Euskarak Europari ekar dakiokeena asko da. Baina hitzak gure hiriari ekar dakiokeena, are eta premiazkoa. Nire ustez.
‎Izan ere, pixka bat pentsatzen jartzen banaiz, ez al dira abesti malenkoniatsu asko eta asko gure lagun preziatuenak bihurtzen direnak? Ez al dute, bada, saminetik abestutako hitzek gure bihotza gehiago hunkitzen?
‎Heriotzaren zauria mintzoaren bihotzeraino iristen da. Esaten dugun edozein hitz gure kalterako izango da. Sortzen dugun edozein arrazoik fanatismora eramango gaitu.
‎Bigarren aldian alta gelditu zen parkinean. Ez ote zen hitza hitz gurean, jendea jende, aita zenak urguiluz zioenez. Eiki, ele aisetak ziren aitarenak, ez baitzuen sekula klandestino bat baserrira ekartzearen beharrik izan.
2010
‎Hala eta guztiz ere, jarrera bezalako kontuetan, azken hitza gurea dela jakin behar dugu. Izan ere, gu gara egiten dugunari zentzua emateko borondatea izan behar dugunak, gaineratu du Herranek.
‎Jarraian zutitu, eta alde egin zenuen. Geroztik, ez bisitarik ez hitzik gure artean. Edo guztiz bestela izan ote da?
‎Jarraian zutitu, eta alde egin zenuen. Geroztik, ez bisitarik ez hitzik gure artean... Edo guztiz bestela izan ote da?
‎–Bai. Zuritik beltzera pasatzea izan zen, baten eztia eta doinu gozoa bestearen purrusta eta agindu beharra zen; batek Jaunaren hitza guretzako ulergarri eta maitagarri egiten bazuen, bestearentzako txistua jo eta lerden jartzea zen. Beregatik izan balitz, Jainkoa ez zen maitasuna eta ona izango, iluna eta zekena baizik.
‎" Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik: " Inor ez da kultura batekin jaiotzen, baizik eta berori eskuratzeko gaitasunarekin" 119 Eta horregatik esan dezakegu, Goodenoughen hitzak gure eginez," kultura jendeak ikasi behar duen zerbait edo bere herentzia biologikotik ezberdintzen den zerbait dela" 120 Hudsonek ere, hari hori luzatuz," sozialki eskuratutako ezagutza" bezala ezaugarritzen du" kultura", beti ere azpimarratuz berori" jendearen adimenean bakarrik existitzen dela" 121 Kontua da, aurrera eginez, kulturaren interpretazio horr... Horrela dio, adibidez, antropologia kultural amerikarraren sortzaileetakoa den Boas alemaniarrak:
‎Zentzuzkoagoa dirudi esatea, bada, ez gure hitzek gure pentsatzea aurretik zehazten dutela, baizik eta hitz horiek egiaz pentsamendu lerro batzuen aldeko gure jarrera aurretik prestatzen dutela144.
‎Hizkuntza bitxia zela, baina ederra. Bere kezka azaldu zidan gero, ea ez zegoen zazpigarren hitzaren ordezkorik gure hizkuntzan. " Rantxo, diozu?" Gizonak belarrira eraman zuen hatza.
‎Gradua gure kulturan hitza baita, eleak egiten baikaitu jende eta ez ostatua karrikan izateak. Eta hitza gure kasuan euskara da.
2011
‎Txepetx izan genuen, antza, diglosia hitzak gure artean, kontzeptu soziolinguistikoa izateaz gainera, ageri duen erabilera arrunt," man in thestreet issue" k eragindako horretaz lehenik idatzi zuena.
‎Gurekin ez dauden guztien ohoretan izan bedi utzi gaituena gure gidaria; haren hitzak gure hezurretako muina!
‎Eta horretarako emango diogun azalpenak sinplea, argia eta zehatza izan behar du. Susmatzen badugu ez duela ondo ulertu, bere hitzez guk esandakoa errepikatzeko eska diezaiokegu.
‎Bizitza, eta bizitzaren zama. Nire ustez, hitzek ez dute bizitza erredimitzen, baina ahalegin bat egin behar dugu, eta egiten dugu, hitzen bitartez gure bizitza argitzeko, eluzidatzeko, esplikatzeko. Geronentzat eta albokoarentzat, hurkoarentzat.
‎Askotan erabiltzen zuen dizipulu hitza gure ikasleak izendatzeko. nuke azaldu zein zen haren ahoan hitz horrek hartzen zuen esanahia, baina beti begitandu zait errespetuz darabilela, ezti puntu batez ere bai agian.
‎ez zion bere buruari ekintzarik eza barkatzen, eta idaztea eta hitz egitea zen Sotorentzat ekintzarik zuzenena. Nobela ibiltaria zen Soto, performance hitza gure artean sasoiko jarri aurretik hogeita lau orduz performer gisan jokatzen zuena, ez agian modu kontzientean, horrelakoa zelako baizik, barrutik ateratzen zitzaion.
2012
‎–Maisu? hitzak guk eman dizkiogun konnotazio guztiak galtzen dituen lekura. Erlijio arautuetan, gizakia menderatzeko prestatuak dauden filosofia edo ideologia sistemetan, maisua guru bat da, totem bat, egia daukana.
‎Eta anaiari, hitzok gure egiteagatik.
‎Zerura iristeko bide erakusle ziurra genuen Jainkoaren Hitza, eta guk, bedeinkatua izan dadila Jainkoa? Jainkoaren Izpirituaren ikusmen sendotzailea genuen, Haren Hitzaren bidez guri irakatsi eta prestakuntza ematen baitzigun, gu biok egia osora bultzatu eta gogotsu eta esaneko bihurtzeko, Haren Hitzak ematen zigun prestaketa eskuratzean. Ez dut ikusten munduan halako nahasmenduak sortu zituzten erlijio gai eztabaidagarriei buruzko jakituria sakonagoak, halakorik lortu izan bagenu ere, guretzat izango lukeen erabilerarik txikiena.
‎Ondorioz, hitzei ematen diegun zentzu edo interpretazioa hitzek gugan eragiten duten sentipen horien menpe egongo da. Gizakien zentzumenen subjektibitatean oinarritutako ikusmolde hau Platonen haitzuloaren mitoaz geroztiko filosofia mendebaldarraren aurka altxatzen da.
‎XIX XX. mendeko espainiar modernistak (Machado, Juan Ramón Jiménez), eta XX. mende hasierako bi poeta txiletar ere (Gabriela Mistral eta Pablo Neruda) etapa honetan itzuli zituen, eta eragin nabarmena izan zuten Arestiren garai honetako poesian. Itzulpen horiek, Sarrionandiaren hitzak gure eginez,, lengoaia literario baten bilaketa entseguak, dira, eredutzat zeuzkan idazleen joera estetikoak bereganatzeko egindako saioak.
‎Gustuko dugun abestia da, soinu oso industriala du. Musika Bad F line ena da, baina hitzak gureak dira. Iñaki talde horren parte izan zen eta guregan eragina izan duen talde bat da.
‎Guk, moderno baino modernoagoak garen aldetik, ez dugu arazo berezirik horrekin. Aldaketa, berrikuntza, proiektua, iraultza eta halako hitzak gure berbaroko hots arruntak dira eta.
‎Zohaz ikustera, Herrian berean bizi eta xumeki euskal kultur biziaz eta horren geroaz arduratzen diren euskal alaba eta seme goresgarriak, heian atzetik ausiki egiten duten elkarri? Gure Nafarroako ipar huntan ere, Euskal Herri guziko beste lur aldetan bezala egina izan zen, aski goizik naski, elez eta hitzez gure mintzairaren ezagutza. Gero, denentzat modu berekoa izan behar lukeen mintzaira horri lur alde bakoitxak egin nahi izan badio bere gisako moldakuntza edo adierazpena, mendi artetako gurutzamendu eskasiatik zetorkeen.
2013
‎Osasun laguntza maila berean, berdintasunean, eskaintzen zaio edonori arraza, sexu, jatorri, adin, ideologia edo beste edozein ezaugarrirengatik inor alde batera utzi gabe. Osakidetza Euskadiren ikurretako bat da, Osasun Sailburuaren hitzetan gure DNAn txertaturik dago, eta Osakidetzarik gabe ez omen dago Euskadi ulertzerik. Beraz, Osasun alorreab ez dago arazorik, ez dago liskarrik, ez dago gatazkarik.
‎Ez dira hiztegietan. Zoroak, konplizeak," Ez da amaiera" ren hitzak guretzat. José Luis Padrón, Jon Benito, Kirmen Uribe eta Fermin Etxegoienek ezin hobe egin dute bat proiektu honen izaera eta erro sakonarekin.
‎Arrotza egiten zen hitza gure herrian, zeren, izebak bezalaxe, gainerako senide eta lagunek ere, nire ama salbuespen, oso gutxi erabiltzen baitzuten gaztelania. Jatetxera lehen telebista aparatua ekarri zuten egunekoa gogoratzen zait.
‎Arreta jarri nuen zerbait egiteaz batera ahoskatzen zituzten hitzetan, eta haien hizkuntzak gisa honetako hitzak dituela jakin nuen: pire hitzak gure hizkuntzan" eser zaitez" esan nahi du; intomene, nola duzu izena?; sumite, emadazu. Eta horrela beste gauza asko.
2014
‎Descartes eta Kantek subjektumodernotzat hartu zuten gorputzaren adiera; identitatea eta esentzia aitortu zizkioten.Baina testu honetan, gorputza eraldaketan, bilakaeran ikusiko dugu eta Meri Torrasen (2007: 20) hitzak gure egiten ditugu esateko gorputza beronen irudikapena dela, etaizaera performatiboa duela marko kultural batzuen barnean eta ikusgarri bihurtzenduten kode batzuen barnean.
‎Izan ere don Anizetori esker lortu zuen anaiak La Salleko ateak zabaldu zizkion beka. Andre batek zabaltzen zigun atea apaizen etxean eta gero bietako batek egiten zuen hitz gurekin. Beti aurkitzen zuten zer zuzendua gure hitzetan, nik esaten genuenean ni esan behar genuela edo alderantziz.
2015
hitzei gurean toki bat egin, eta aurkako adiera eman.
‎7 Gogora etorri zait Jaunaren agur honek, eta Magdalena dohatsuari bakean joateko esateak, hitzen soinuak dioena baino askoz ere gehiago izan behar zuela; izan ere, Jaunaren hitzak gugan egintza eran gauzatuak direnez gero, dagoeneko prest zeuden arimetan, gorputz erakoa zen oro arimatik bereiztea eta espiritu hutsean uztea eragingo zuen, bat egite zerutar honetan kreatu gabeko espirituarekin bildu ahal izateko, egi egia baita gu kreatura den oroz hustu ahala eta hartatik Jainkoaren maitasunagatik askatu ahala, Jaunak berak beteko duela bere izatez. Eta horrela, Jesu Kristo gure Jaunak behin apostoluen alde otoitz eginez, ez dakit non?
‎Eta benetan zirraragarria izan zela haiek entzutea. Eta gure elkartasun osoa eskaintzearekin batera Herri Ekimenetik Manuk botatako hitzak gureak egiten ditugula argi utzi nahi dugu. Atzo eztabaidagai egongo zen proposamenari buruzko galdera bati erantzunez “Soilik Parlamentu eta Gobernu ergel batek lituzke hildako gehiago akatsa zuzentzeko”.
‎" Zernahi izanik, ez dezakegu uka, Erromanoak alde orotarik hurbildu zitzaizkotenean, gure arbasoek latinarekin joritu zutela [euskara], beharraren beharrez. Hortik hainbertze latinezko hitz gure oraiko mintzaian. Ez dira berehala ezagun, bainan latinezkoekin hitz horiek duten eitetik begi erne batek aski errex zila dezake zoin duten aita.
‎Hizkuntz totalitarioa erabatekoa eta irmoa izaten da; bukatua, denotatiboa, biribila, itzalgunerik gabea; behar du intonazio hanpurutsua, nostalgia merkea ustiatzen duten telebistaren" no do" albistegi zaharretako esatariena, adibidez; edota esatari haien imitatzaileen doinua, politikari profesionalena. Botere politikoa hitzaz jabetzen da; hitzek gure pentsamendua eta emozioak trokelatzen dituztelako eta ez alderantziz. Laurogeita hamarreko hamarraldian
‎Hitza politikaren hasieran egon zen eta politikaren bukaeran egonen da. Bai, gure hitzek gure DNA atxikia daramate. Gidari batek autoaren leihatilatik arekako sasitzara bota du zigarro mutxikina.
2016
‎Gure hitzak Gure hitzak Gure hitzak
‎Gure hitzak Gure hitzak Gure hitzak
‎Ez dago dudarik, aurreko autore guztien iritziak eta ideiak kontuan hartu behar direla, eta hala izanda, une honetako eta etorkizuneko haurrei ahozko literatura transmitituz gero, pertsona berriak sortuko ditugula. Baina, gure barnean zeozer mugitzea lortu duena, eta bere hitzak gure gorputzean betiko gordetzea lortzen duena, Juan Kruz Igerabide da. Berak idatzitako liburuetan eta artikuluetan, ahozkotasunari, ahozko literaturari eta tradizioari buruz hitz egiten duenean, bere barneko sentimenduetatik hitz egiten du, haurrarentzat edo pertsonarentzat onuragarria izan daitekeela adieraztea baino haratago joanez.
‎Utzi geuri ere zure hitzak gureak baino gehiago esaten.
‎Zure hitza gure haritza
‎Gertakari hau Ezkia plazan iraganen da goizeko 10etatik eguerdi arte. Egunaren lema dago" Zure hitza gure haritza". Jean Verdun ikastegiko haurrek eta ikastolakoek hitz bat edo bertsu bat idatziko dute hosto batzutan eta plazan eraikia izanen den haritz baten abarretan lotuko dituzte.
2017
‎Muniyak ere memorian grabatuta dauka Eldin lehen aldiz ikusi zuen egun hura. . Ama eta biok entzule gisa joan ginen hitzaldira, eta haren hitzek gure ikuspegia aldatu zuten?, gogoratu du. Muniyak 18 urte bete ditu, eta ablazioaren aurkako ekintzaile sutsua da:
‎Jausorok bere azterketan darabiltzan hitzak gure mintzairara egokituta, jadanik hamaika aldiz esana errepikatuko genuke: hain zuzen ere, gaur egun euskararen funtzioak gehienbat etnokulturalak direla, tokian tokikoak eta ahozkoak funtsean; bien bitartean, gaztelaniarenak gizarte nazional bati dagozkion funtzio egituratzaileak direla.
‎E tengabe entzuten dugu zuzenbide hitza gure inguruan, eta une oro dago pertsonen bizitzan. Horrenbestez, hurrengo lerroetan zuzenbidea zer den eta hura osatzen duten bi alderdiak azalduko ditugu.
‎Azken finean,, hizkuntza kontuak botere kontuak dira? Chomsky-ren hitzak gurera ekarriz (1979, in May 2000b: 368).
‎Anari Alberdiren hitzak gure eginda, esan daiteke hizkuntzak hitzetik hortzera ibili behar duela ahozkoarekiko gutxieneko konfiantza izan eta hori abestietara hel dadin. Hain justu, horrekin lotuta dago euskarazko lehen rock taldeen bigarren berezitasun nabaria:
2018
‎Euskara batuaren alde egin dugu azkenik, hautuak aitortuta desleial izanagatik ederrago direlakoan beheko bertsook (itzulpen askori buruz esaten den bezalaxe, les belles infidelles direlakoan). Jakin badakigu xehetasunen bat hizkuntza batetik besterako bidean galdu zaigula, baina, dagokigun prozesuko itzultzaileen hitzak gure eginez, esan dezagun bertsoon mezua eta prozesuko paperetako mezua alderatuta, “funtsezkoenean ez dagoela bariaziorik”. Hobeto egin zitekeen, seguru, baina entregatzeko epea ailegatu orduko, itzulpenekin gertatzen den modu moduan, bukatu ordez, bertsook abandonatu behar izan ditugu.
‎segitu zuen Margaritak Entzun dezatela! Beraien hitza gure hitzaren kontra izanen da. Aita Ladisek lau haizetara aldarrikatuko du aitak bere azken hatsa ematen duela arameeraz, hau da, Jesukristo gure salbatzailearen hizkuntzaz, hitz egiten.
‎Ez dugu uste Aranak, comarca? hitza guk ulertzen dugun moduan erabili zuenik, baizik eta era murritzagoan, ondoko herriei buruz baino ez, Laudio, Zuhatza, Orozko eta Amurriori buruz, besteak beste.
‎Gure zaratek, gure doinuek, gure hitzek gutaz asko konta dezakete, norbanakoak eta talde bakoitzak oinarrizko lelo multzo bat osatzen du-eta. Donostiako antropologia jardunaldian horri erreferentzia egin zioten hainbatek.
‎Herri jai parekideen gaiak egin du salto mahai gainera, eta hala diote: “Ikusi izan dugu gure burua hitzak alboratzen, feminismo hitza gure testuetatik kentzen. Batzuetan helburua jende horrekin lan egiten jarraitzeko aukera ez galtzea da.
‎Gure desberdintasunekin gure nigarrekin, baita irriekin tarteka gure isiltasun hitzekin gure bi bihotzek bat egitearekin handitu gara bata bestearen altxorrarekin
‎Zergatik? Bada, Torrealdairen hitzak gure eginez, itzulpenak apurtu egiten zuelako Frankismoaren hizkuntza politika, hots, euskararen" berezko garapena" edo baserrian eta landa munduan geratuta hiltzen uztearena. Izan ere, hizkuntza politika horren baitan euskarak balio tradizionala zuen, baina ez modernoa (Torrealdai, 2000:
2019
‎170 Orbainak eta zauriak dira munduak gure gorputzean idazten dituen hitzak gure bizitzako abestiarentzat.
‎Geure gorputzei uzten genien eurak mintza zitezen, ahalik eta zarata txikiena ateratzen saiatuz, geure intziriak itoz, ahoa batak besteari tapatuz, ilunpetan elkar igurzten, musukatzen, ferekatzen eta hozkatzen genuen bitartean. Larrua jotzen genuen hitzak gure grinan tartekatzen hasi baino askoz lehenago, izena ematen ikasi baino lehenago, sexuari balorazio moralik ematen hasi baino lehenago. Gauzak izendatzeak ilunpetik ateratzen gaitu, baina sexuari dagokionean, hitzek harresi bat eraikitzen dute, desira lurperatzen dute, gorputzak mugatzen dituzte.
Hitzekiko gure ardura xumean eta xehean jartzeak ere, hitzekin jolasean, hitzen poza gozatzen, hitzen musika entzuten, aukera berriak bilatzen, asko laguntzen du hizkuntzaren osotasuna trinkotzeko orduan.
‎urperatu. Horrela, ur, urpe eta urperatu hitzak gure hiztegian sartu zituzten.
2020
‎Nola irakurri eleberri bat? Maitasunez, hartan azaldutako hitzen bidez gure amodioa ostatatzeko gai bada; eta kontu handiaz, gure denbora eta espazio mugen irudi bihur daitekeelako, eta, hala ere, bedeinkazio proustianoarra ematen duen neurrian, bizitzaz gehiago gozatzeko aldarria geureganatuz. Beste behin ere, irakurleak aukeratu behar du transzendentzia sekularreko irudi baten aurrean edo espiritualaren asmaera baten aurrean dagoen.
‎Hitzen eta irudien arteko hartu eman hura argitu nahian joan nintzen 2003an Parisera Magritteri buruzko bilduma berezia ikustea. Parisko Jeu de Paume galeriak haren margoen eta idazkien erakusketa antologikoa antolatu zuen horri magia zerion non, Magritteren irudiak eta hitzak gure zain zeuden Konkordiako obeliskoaren itzalean.
‎Bide batez, pentsatzeko erabili ohi ditugun hitzak gureak ez direla jakinda.
‎Bukatu dira ipuinak, sutondoko gaubelak, arto bizar garbiketetako famili kantu kontuak. Infernuko zera horren zarata amorragarriak lehenengoz sartu ditu nepalerazko hitzak gure etxoletako banbu artera. Gureak egin du".
‎Garrantzitsua da kontuan hartzea Radar COVID dela Gobernuak onartu eta onartu duen aplikazio ofizial bakarra, eta bere instalazioa guztiz borondatezkoa dela. Beraz, ez dugu kontuan hartu behar mota honetako beste edozein aplikazio, iruzur informatikorik jasan ez dezaten, eta azken hitza guk dugula jakin behar dugu. Teknologia horren abantailak eztabaidaezinak dira, eta Fernández Muñoz oso argia da horri dagokionez:
‎Hitzak sortzaileak dira: zerbait ez da existitzen izena jarri arte; eta gero, hitzek gure pentsamendua adierazten dute eta moldatu egiten dute.
‎Aurten, egia da, arduraren eta erantzukizunaren kontuak bolo bolo ibili dira komunikabideetan. Esaterako, behin eta berriro entzun dugu ardura hitza gure aurkako arma gisa erabilia (arduragabekeria egozten zitzaigularik, besteak beste, gazteoi). Halaber, egin ditugu gauza batzuk agian ardura bati beste ardura bat gainjarriz, utzi diogu beste gauza batzuk egiteari arrazoi berarengatik.
‎Galdera horren erantzunak arduradun bat edo beste ipiniko du jopuntuan. Maizegi, nire ustetan, entzuten ditugu hitzok gure ezbeharren jatorri gisa: gobernua, legegilea, araua, epaia, nazioarteko ekonomia, kapitalismoa, mundu globalizatua,...
2021
‎" Hitza da gure lurra, lur hau ez da gure jabetza, bizi garen lur hau guretzat zelako promesa ez zuen inork egin, ez zigun inork hitzeman, hitza guk eman genion lur honi... noiz eta nondik hona iritsi ginenean, babes beharrean, hemen landatu genuen gure hitza eta landare hartatik sortu zen harreman sare mugagabe bat, orain gure herria deitu dezakeguna, Euskal Herria, euskara eman eta hartzen duen jendea, hizkuntza da oraingoz munduak eskaini digun bizileku bakarra...
‎Gainera, historiagile berriek, batez ere generoen banaketari dagokionez eta periodizazioei dagokienez, aldaketak ekarri dituzte euskal literaturaren historiografietara, eta Aldekoaren Euskal literaturaren historiak (2004an argitaratutako 2008ko euskarazko itzulpena darabilgu hemen) berrikuntzak dakartza, hala nola XIX. mendeko herri poesiaz egindako" balorazio berezia" (idem). Hala ere, Casenaveren hitzak gure eginez, oro har Mitxelenaz geroz finkatutako kanon bera darabil Aldekoak berak ere 1970eko hamarkadako idazleetarainoko tartean (Casenave, 2012: 84).
‎Norbaitek balia litzake Kontseilu Konstituzionalaren hitzak gure kontra egiteko, baina guk ez dugu atzerapausorik onartuko. Gure eredua beharrezkoa da.
‎Zenbaitetan ezinezkoa da asmatzea nolatan iritsi den zenbait hitz gure mingainetara. Ia guztiok dakigu zer den paraguaioa, eta baita gaztelaniak ekarri digula ere, baina nor arraiok deitu zion paraguayo fruta horri, Txinan mutazioz sortu eta Estatu Batuetatik etorri baitzen Mediterraneo aldeko lurretara?
‎Ez bailitzan sekula existitu. Hitzak gure ezpainetan, besterik ez, gure bihotzean irudi bat. Elezahar bat.
‎" Vitela" deitzen zitzaion larru horri, eta kume jaioberrien edo are amek abortatutako enbrioiena zen. Burura heldu zait mendeetan zehar zenbat animaliaren intziri aditu diren eta zenbat odol isuri den iraganeko hitzak gureganaino irits zitezen. Pergaminoaren lan bikainaren eta tintaren atzean, kukutuak daude, baztertutako anai arreba bizkien gisa, azal zauritua eta odola, hots, zibilizazioaren angelu itsuetan gordeka mehatxu egiten duen basakeria.
‎* Ez dugu hitzik gure kosternazioa adierazteko.
2022
‎Munduaren, zure herriaren, biziaren, etxekoen amodioz bete duzu bizia Piarres. Zure hitza gurekin egonen da, milesker gu guzien partez.
‎“Modu arraroan, artifizialean ikastea da. Ikasi nahi dugun hitza gure hizkuntzan fonetikoki iruditzen zaion beste bati lotzean datza, nahiz eta zerikusirik ez izan, eta eszena bat irudikatzean, ikasi nahi dugun hitzaren esanahiarekin lotuko duena”, dio. Control de la manera de la manera de la medida.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hitzak 42 (0,28)
hitza 23 (0,15)
hitzek 13 (0,09)
hitz 6 (0,04)
hitzik 3 (0,02)
hitzaren 2 (0,01)
hitzez 2 (0,01)
hitzok 2 (0,01)
Hitz 1 (0,01)
Hitzak 1 (0,01)
Hitzaren bidez 1 (0,01)
Hitzek 1 (0,01)
Hitzekiko 1 (0,01)
hitzaren ordezkorik 1 (0,01)
hitzei 1 (0,01)
hitzekin 1 (0,01)
hitzen 1 (0,01)
hitzen bidez 1 (0,01)
hitzen bitartez 1 (0,01)
hitzetan 1 (0,01)
hitzotan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hitz gu egin 12 (0,08)
hitz gu pentsamendu 4 (0,03)
hitz gu gorputz 3 (0,02)
hitz gu hitz 3 (0,02)
hitz gu hizkuntza 3 (0,02)
hitz gu baino 2 (0,01)
hitz gu bizitza 2 (0,01)
hitz gu DNA 2 (0,01)
hitz gu eguneroko 2 (0,01)
hitz gu ekarri 2 (0,01)
hitz gu eman 2 (0,01)
hitz gu haritz 2 (0,01)
hitz gu hiztegi 2 (0,01)
hitz gu mintzaira 2 (0,01)
hitz gu ukan 2 (0,01)
hitz gu alfabeto 1 (0,01)
hitz gu amodio 1 (0,01)
hitz gu ardura 1 (0,01)
hitz gu arma 1 (0,01)
hitz gu asko 1 (0,01)
hitz gu azti 1 (0,01)
hitz gu berbaro 1 (0,01)
hitz gu bi 1 (0,01)
hitz gu bihotz 1 (0,01)
hitz gu bilaketa 1 (0,01)
hitz gu buru 1 (0,01)
hitz gu deserriratu 1 (0,01)
hitz gu egintza 1 (0,01)
hitz gu egon 1 (0,01)
hitz gu erabilera 1 (0,01)
hitz gu eragin 1 (0,01)
hitz gu ere 1 (0,01)
hitz gu esan 1 (0,01)
hitz gu etxola 1 (0,01)
hitz gu ez 1 (0,01)
hitz gu ezbehar 1 (0,01)
hitz gu ezpain 1 (0,01)
hitz gu galdera 1 (0,01)
hitz gu grina 1 (0,01)
hitz gu herri 1 (0,01)
hitz gu hezur 1 (0,01)
hitz gu hiri 1 (0,01)
hitz gu hizpide 1 (0,01)
hitz gu ikasle 1 (0,01)
hitz gu ikuspegi 1 (0,01)
hitz gu institutu 1 (0,01)
hitz gu irakatsi 1 (0,01)
hitz gu iritsi 1 (0,01)
hitz gu kalte 1 (0,01)
hitz gu kasu 1 (0,01)
hitz gu mingain 1 (0,01)
hitz gu ondare 1 (0,01)
hitz gu orain 1 (0,01)
hitz gu oraingo 1 (0,01)
hitz gu pentsatu 1 (0,01)
hitz gu sasoiko 1 (0,01)
hitz gu solasaldi 1 (0,01)
hitz gu testu 1 (0,01)
hitz gu toki 1 (0,01)
hitz gu ulergarri 1 (0,01)
hitz gu ulertu 1 (0,01)
hitz gu zain 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia