Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.843

2002
‎Kreaturaetakreatzaileakelkarrekindutenamodiozkoharremangorenarenahotsa da.Yehudahha Levi, izanere, ezdaliteratura hutseangelditzen. Jakintza, trebetasuna eta israeldarrenherriminamaisukierakutsi arren, bere bihotza aurreragodoa; poetaizateazbestaldemistikoa erebadaetaerantzukizunari uko egindionjainko herri aukeratuarendoluminadarieberehitzei.Malenkoniada olerkihauendoinubereziaetanoizbaitbereherriarenetorkizunabideratukoden ametsitxaropentsuamantentzendu.Oreinemepoxpolina(= srael), zureegoitzatik aldendua! Maite zaituena(=' Elohim) haserredago!, eta etsipenaren doinu ezkorrean, haudio: Nondapr...
2005
‎/ béste/ hitzarekin: béstiak ergatibosingularrazeinabsolutibo/ ergatiboplurala izan daiteke eta béstiai datibo singularra zein plurala. Era berean , Gernikaldean etziék etaetzíekgixonarí erg sgvs.abs erg pl, etagixónaridatsgvs.datpldatsg= datpl, etab., bereiztendira, bainabéstiekbéstieri ergsg= abs ergpl, dugu, azentuera markatuarekin.
‎Joandoanetaetorridatorrenbereizkuntakezdigutelaguntzen hiztunok harremanetanhizketa bidezegitendugunerabileraren azpianetaazaleangertatzendenaargitzen, ezindelakoteorizatu errealitatean egitendenakontuan hartu gabe.Eman dezagun linguistika teorikoarenalderdiak bere horretan hartuetahizkuntzaarrotzenirakaskuntzaraedopatologietaraeramatenditugula, etaharrokeriakitsutzen ez bagaitu behintzat, berehala ohartuko gara umezurtasunaz, hots, elkarlanaren beharraz: hiztunek egiazkiegitenduten erabileraren ezagutzabeteagoaezinbestekoa izateazgain, bestealoraskotako ezagutzak eregurutzatuko zaizkigulako: besteakbeste, pedagogikoak, psikologikoak, soziologikoakedo antropologikoak.Honenbestez, ezdago lehen mailakoteorizatzeriketabigarrenmailakoaplikaziorik, ezasimetriarik, bien arteko harremana elkarreraginezkoada, elkarelikatzen baitute elkarren osagarridirelako.
‎tate... eta abar bere baitan daramatzate.
‎3 Zentzua, nork bere esperientziatik, biografiatik, behar, nahi eta elkarri eragiteko sentitzen dugun beharretik hezurmamitzen da. Geure izatetik eta egoera zehatzetik komunikatu eta pertzibitzen dugun neurrian, Semantikaren arloan kokatzen da zentzuaren mundua.
‎Hiztunokahoskuntz organoen anatomia fisiologiaketamintzo garen hizkuntzakberakmugatzen bagaituere, ezinkontaahaladiragureaho, eztarri, mihi, ezpainek... eginditzaketenmugitze itxuratzeaketa, ondorioz, ekoitz ditzakegun hizketa hotsak. Aldakortasunaetakoartikulazioaunibertsalak izanik postula ote litezke organoen itxuratze aldatzeen kopuru mugatua, ereduakustiko egonkorraketapatroialdagaitzak. Alaazterketak berak , lortu nahidugunak, bultzatzen gaituhorretara?
‎Iurretako euskal lore jokoetan, 1891an, aurkeztua izan zen kantu bat, titulutzat Euskaldunen loriak zeukana. Hamahiru bertsu, bakoitzak hamahiru silabako (7+ 6) lau neurtitz, itxuraz beraz Iparraldetik etorria, airea Adio Euskal Herria edo Gernikako arbola, hona zein diren kantu horren ezaugarriak. Kantuaren lehen neurtitza:
‎Gaia herbera edo bederen idurikoa, lehen neurtitza adibidez, hitz baten aldaera bakarrik dauka guziz 1 zahar eta bi kantuak konparatuz ez da dudarik Dibarrart izan zela Iurretako kantuaren egilea eta, aldaketa zenbait eginik, aurkeztu zuela kantu bera Donibane Lohizunen 1894an.
‎] ainkoak igorria Tuba/ en gogora, Eta Tubalek bere haur guzietara.
‎] ainkoak igorria Tuba/ en baithara, Eta Tubalek bere haur guzietara.
‎Ildo beretik doa Dibarrart, bizi diren euskararen zerbitzariak, alde bate­ tik, zaharrak, bertzetik bizien 1 zaharren lehen neurtitzean. Bertze aldaketek ez dute garrantzirik, sinonimoak direlakotz hizkuntza 1 mintzaia edo sinoni­ motzat har daitezkenak:
‎Xehetasunetan sartzen da Dibarrart, Tubalen leinua emanez, Japeten bos­ garren semea eta hau Noerena. Horrekin goaz uholde famatu hartara, erakus­ teko, denbora berean , euskararen zahartasuna, munduko zaharrena (III. ber­ tsoa). Tubaletik Iberoera doa, jakinik garai hartan Humboldt-en teoriek arra­ kasta handia bazutela.
‎Ildo beretik joateko eta hala nola ikusi dugun kontsonanteen berdintasuna lauburu eta labarum en artean, halaber jokatuko da Dibarrart Tuba/ eta tabalarekin VI. bertsuan.
‎Apologistena, Poza tik hasiz, Larramendiren gataskak barne XVIII. mendean, ahantzi gabe Sarako Joanes Etxeberri, bere Laburdiri escuararen hatsapenac deritzan obran azaltzen dituelarik, bertzeak bertze, kapituluen tituluetan: Escuara garbia da, Escuara noblea da, pentsa-molde berak iraunen duela XX. menderaino.
‎Apologistena, Poza tik hasiz, Larramendiren gataskak barne XVIII. mendean, ahantzi gabe Sarako Joanes Etxeberri, bere Laburdiri escuararen hatsapenac deritzan obran azaltzen dituelarik, bertzeak bertze, kapituluen tituluetan: Escuara garbia da, Escuara noblea da, pentsa-molde berak iraunen duela XX. menderaino.
‎Ez da errepublikazale bakarra Betiri Santz, baditu lagunak, hobeki erran, bera nagusi izanez, baditu, beraz, soldadoak, ilunpean jokatzen direnak, framazonak.
‎Bertzalde, ez ditzagun ahantz Michel Elissamburu edo Frere lnnocentius en obrak bereziki: Zer izan diren eta zer diren oraino framazo­ nak munduan, Eskualduna astekariak agertu zituen artikuluen bilduma (1890) eta urte berean Framazonak, bigarren edicionea, eta Frantziako hirur Errepubliken istorioa laburzqui.
‎Bertso honetan laudatzen du euskaldun jendea, fermu egon delakotz bere sineste! ln arbasoen ildotik joanez; euskalduna eta fedea osoki lotuak dira eta, berak dioen bezala azken neurtitzean:
‎Bertso honetan laudatzen du euskaldun jendea, fermu egon delakotz bere sineste! ln arbasoen ildotik joanez; euskalduna eta fedea osoki lotuak dira eta, berak dioen bezala azken neurtitzean:
‎Bainan ausarkeria horien kontra badira harresiak. Ez da euskaldun fededuna aldatuko, jende zuhurra egonen da fermu bere sinestean. Ironiaz beterik azken neurtitzak gutiesten du gaitz berria bai jendeetan ergel batzuk bakarrik dira joak eta bai herrian, han hemenka diolarik.
‎Hain zuzen lurretan, 1891an Dibarrartek aurkezten duelarik bere Eskualdunen loriak badator bertze kantu bat akrostiko moduan egina Ama euskarari (Akrostikoa) Zazpiak beti bat tituluarekin.
‎Zuben anaiak izango gera bizi artian, Adierazten dizuet gogoz biyotzetikan, Zazpiak bada lotsaz ez gaiten geldi atzian, Pozik alegin egin dezagun aman gatikan, Izan liteke negar eginaz guregatikan, Arkitutzia buru makurka baztar batían, Korri mutilak jarri gaitian danen gatikan, Barkaziyua eskatutzeko bere aurrian.
‎Euskaldun danak ama euskara maita dezagun, Ta biyotzetik] aungoikoari beti eskatu Idukitzeko bere onduan gau eta egun
Bere barrunen gaitzik beinere ez dedin sartu,
‎Iparraldean ere nabari da giro aldaketa eta bereziki Gratien Adema­ Zalduby ren baitan. Hura bera , Errepublikaren kontra bortizki azaldu zena, orain, hogei urteren buruan, agertuko da Zazpiak bat ospatuz.
‎Alabainan euskal letretako mezenas hain ezagutua Académie des Sciences eko president edo buru izendatua izana da eta karia horretara omenaldi bat eskaintzen zaio. Hain zuzen, mintzaldiei ihardesteko xutitu zen Antoine dAbbadie eta amaitu zuen bere eskerrezko mintzaldia aldarrikatuz: Zazpiak bat!
‎Zazpiak bat nahian Ginauden aspa/ di handian. Oi 1 zein liteken ederrago, Baldin Eskualdun herrian, Eskualduna librorik halago Bere zuzenen erdian.
‎Azpeitian, 1893an, Adema Zalduby k aurkezten du Gauden Eskualdun deritzan kantua eta azpi titulua dauka: Laphurtar kantu berriak, Gipuzkoar eta Bizkaitarrek Gernikako Arbolarenak dituzten gisa berekoak .
‎Bada aitzinagoko kantu bat, titulu berekoa , Eskualduna astekarian ager­ tu dena berant, 1893ko urriaren 6an, Azpeitian aurkeztutakoa baino zaharragoa dudarik gabe. Beti bezala badira bien arteko aldaketak, bainan arrakasta handia ukanen duen bertsoa jadanik hor dago bere osotasunean bertze batzuk bezala.
‎Bada aitzinagoko kantu bat, titulu berekoa, Eskualduna astekarian ager­ tu dena berant, 1893ko urriaren 6an, Azpeitian aurkeztutakoa baino zaharragoa dudarik gabe. Beti bezala badira bien arteko aldaketak, bainan arrakasta handia ukanen duen bertsoa jadanik hor dago bere osotasunean bertze batzuk bezala. Falta dena da errepika, Azpeitian agertuko dena:
‎16 Biba beraz goraki, biba Zazpiac bat!
‎Oxaldek eta Dibarrartek parte hartu zuten zeingehiagoka horretan. Oxaldek bere Hizkuntzetan lehena kantuaren bosgarren ahapaldian aipatzen ditu zazpi probintziak:
‎Erakusten du Dibarrartek zein kartsuki segitzen dituzten dantzariak eta pilotariak eta haien txalo eta oihu beroak. Eskualduna ren aitzin solasarekin bat egiten du eta agertzen du, denbora berean , urguilu pixka batekin zer den egiazki euskaldun jendea.
‎rrenean agertzen du bere gogoko ametsa:
‎lraganean ikusten du zazpien batasuna, lehen egina zena, orain hautsia. Lehengoaren mina, iraganaren mina azaltzen du azken bi neurtitzetan, bere baitan daukan bihotz mina eta auhenka deitoratzen du bereizte hori, auhenka ere askatasun galdua. Zorigaitza adierazten du bereziki ondikotz hitzarekin.
‎Segi beza euskaldunak bere jokoekin, izan dadin beti euskaldun fededun, bainan ez du Dibarrartek deus ikuspenik geroari buruz, nahiz osoki aldatu
‎Denbora berean , Zazpiak bat en ideología sortzen ari da Euskal Herri osoan, harreman gehiago bada Abbadie-ren Lore jokoei esker, ideologia horren alde eta maisu gisa dago Gratien Adema Zalduby Dibarrartek miresten duena. Baigorriko xantrea, beti kontserbatzailea, moda berriari jarraikiko zaio.
‎Entzunik Dibarrarten 1894ko kantuaren azken bertsoa pentsa daiteke gustatu zaizkiola lehen bi neurtitzak eta baliatu dituela. Beraz, Dibarrarten ildotik doa ideología berarekin .
‎Beraz, teoria jakin baten aplikazio aurkitu beharrean, oraingoan, unean uneko gertakizunen azter­ ketaren ondoren geure teoria sortu behar, jakina, hizkuntza ulergarrian, ikerke­ ta historikoak parekatu ahal izateko eta ondorioak atera., historia isolaturik ez dagoelako. Mundua bera dugu partikulartasun nagusia eta horrexegatik ezin dugu partikulartasun biltegia eginez historia burutu dugunik pentsatu. Zerbait gehiago behar da eta euskal historia egiten dugunean saiatzen gara, hein berean historia unibertsala egiten, geure unibertsala delako, unibertsoaren zatia baino ez garelako, eta ez da gutxi.
‎Mundua bera dugu partikulartasun nagusia eta horrexegatik ezin dugu partikulartasun biltegia eginez historia burutu dugunik pentsatu. Zerbait gehiago behar da eta euskal historia egiten dugunean saiatzen gara, hein berean historia unibertsala egiten, geure unibertsala delako, unibertsoaren zatia baino ez garelako, eta ez da gutxi. Eta Euskal Herriko historiatik abiatzea iraskas­ kuntzako curriculumean erabat zilegizkoa da inguruko unibertsoetan txertatuz eta irekiaz pertsona ez eta herri isolaturik ez dagoelako.
‎Historiografiazko lana eta azterketa burutzerakoan, Voltaire eta Muniberen garai ilustratuan bereizten zen bezala, alde batetik erudizio enpiri­ koa, datuetan oinarrituriko ezagutzak ditugu eta aldi berean edo ondoan interpretazioak, literaturak. XVII. mendean, Hobbesek Leviathan liburuan esan zuen bezala, gauzez (things) ez dago asko esaterik, baina diskurritzen hasten garenean, speech ak sortzen ditugu eta, orduan bai, ona edo txarra deritzogu eskubide osoz.
‎Oihenart Nafarroako historian murgildu zen Nafarroa Frantziako erresuman kokatzeko eta gero Vasconiakoa landu zuen'. Erresumako histo­ riak lantzen ziren eta aldi berean historia nazionalak. Baina nazio kontzeptua, jaioterriarekin loturik zegoena, modernitatean lurraldeko giza komunitatea5 Oihenarten laugarren mendeurrena.
‎Bestalde, Euskal Herri mendebaldea Cantabriaren nortasunez jabeturik agertzen zen, nolabait ikuspegi vaskonikoari kontrajarririk.Errenazimientu garaian, euskaldunak, frantziar eta espainiar inperio nagusien baitan ageri ziren. Nafarroa, indarraren poderioz sarturik Espainiako erresuman eta Louis XIII.a, Frantziako eta Nafarroako errege iza­ nik, bere borondatez eta Donapaleun bildu ziren jaunek aurkako iritzia ager­ tu arren, Nafarroa Beherea Frantziako koroako parte bihurtu zuen. Kontestuhorretan bizi zen A. Oihenart eta bere Notitia utriusque Vasconiae histori lana, LARRAMENDI, M., Diccionario trilingüe del Castellano, Bascuence y Latín.
‎Nafarroa, indarraren poderioz sarturik Espainiako erresuman eta Louis XIII.a, Frantziako eta Nafarroako errege iza­ nik, bere borondatez eta Donapaleun bildu ziren jaunek aurkako iritzia ager­ tu arren, Nafarroa Beherea Frantziako koroako parte bihurtu zuen. Kontestuhorretan bizi zen A. Oihenart eta bere Notitia utriusque Vasconiae histori lana, LARRAMENDI, M., Diccionario trilingüe del Castellano, Bascuence y Latín. San Sebastián, 1853, XXVII.' MENÉNDEZ PIDAL, R., Los españoles en la historia.
‎Froga positiboak behar ditu eta dokumentuen kritika zorrotza eragingo zuen. M. Montaigne eta F. Bacon izango dira gizarte zientzien arloan libertino eru­ ditoen eredu teoriko berriak eta modernitatearen aitzindariak.Oihenartek bere kontzeptu historiografikoa finkatzerakoan herri eta hiz­ kuntz komunitateari garrantzi sakonagoa erantsi zion bestelako gertakizun historiko eta politikoei baino. Bere gogoetaren bidez espazio bat definitzen du eta espazio horretan bizi diren gizataldeez arduratzen da, bere nortasun eta erakundetze juridiko politikoak desberdinak izan arren.
‎M. Montaigne eta F. Bacon izango dira gizarte zientzien arloan libertino eru­ ditoen eredu teoriko berriak eta modernitatearen aitzindariak.Oihenartek bere kontzeptu historiografikoa finkatzerakoan herri eta hiz­ kuntz komunitateari garrantzi sakonagoa erantsi zion bestelako gertakizun historiko eta politikoei baino. Bere gogoetaren bidez espazio bat definitzen du eta espazio horretan bizi diren gizataldeez arduratzen da, bere nortasun eta erakundetze juridiko politikoak desberdinak izan arren. Horra bere original­ tasuna eta ondorioz bere horno vasconicus en sorrera asmatu zuen, kanpora begira bereziki.
‎M. Montaigne eta F. Bacon izango dira gizarte zientzien arloan libertino eru­ ditoen eredu teoriko berriak eta modernitatearen aitzindariak.Oihenartek bere kontzeptu historiografikoa finkatzerakoan herri eta hiz­ kuntz komunitateari garrantzi sakonagoa erantsi zion bestelako gertakizun historiko eta politikoei baino. Bere gogoetaren bidez espazio bat definitzen du eta espazio horretan bizi diren gizataldeez arduratzen da, bere nortasun eta erakundetze juridiko politikoak desberdinak izan arren. Horra bere original­ tasuna eta ondorioz bere horno vasconicus en sorrera asmatu zuen, kanpora begira bereziki.
‎Bere gogoetaren bidez espazio bat definitzen du eta espazio horretan bizi diren gizataldeez arduratzen da, bere nortasun eta erakundetze juridiko politikoak desberdinak izan arren. Horra bere original­ tasuna eta ondorioz bere horno vasconicus en sorrera asmatu zuen, kanpora begira bereziki. Euskal Herriaren hizkuntz nortasuna eta berezitasuna azpi­ marratuz, kategoria politiko berria sortarazteko eta indartzeko argudio sen­ doak burutzen ditu.38EUSKAL HISTORIAN BARRENA, ETORKIZUNARI BEGIRAILUSTRAZIO GARAIKO HERRI ADISKIDEAKXVIII. mendeko Euskal Herriko historialari eta pentsalari ilustratuetan hain pentsamolde arrazionalistaren jabe zen Oihenartek, badirudi ez zuela izan eragin zuzenik.
‎Bere gogoetaren bidez espazio bat definitzen du eta espazio horretan bizi diren gizataldeez arduratzen da, bere nortasun eta erakundetze juridiko politikoak desberdinak izan arren. Horra bere original­ tasuna eta ondorioz bere horno vasconicus en sorrera asmatu zuen, kanpora begira bereziki. Euskal Herriaren hizkuntz nortasuna eta berezitasuna azpi­ marratuz, kategoria politiko berria sortarazteko eta indartzeko argudio sen­ doak burutzen ditu.38EUSKAL HISTORIAN BARRENA, ETORKIZUNARI BEGIRAILUSTRAZIO GARAIKO HERRI ADISKIDEAKXVIII. mendeko Euskal Herriko historialari eta pentsalari ilustratuetan hain pentsamolde arrazionalistaren jabe zen Oihenartek, badirudi ez zuela izan eragin zuzenik.
‎Dena dela, Xabier Munibek sortu zuen erakunde sozial berria eta bertako kide ziren Euskal Herrialdeetakoek gehi Ameriketan edo Europako beste erresumetan bizi zirenek bascongado izatearen harrotasuna eta nortasuna erakusten dute. Munibe gizon praktiko eta politiko legez ageri zaigu. lrurac bat, laurak bat, zazpiak bat izan dira hari bereko aldarrikapenak gaur egun mundu mundializatuan euskaldunok bat, agian izan luke.Herri Adiskideen elkartean (Real Sociedad Bascongada de Amigos del País) hasieran gogoeta sozialak, historikoak eta politikoak egiten saiatu ziren, baina aurrerantzean gai hauek bazterturik ageri dira, zientzia aplikatuen eta teknologi gaien mesedetan. 1765eko apirilaren 18ko Herri Adiskideen batza­ rrean elkarteko idazkariak, M. Olasok memoria bat agertu zuen izenburu honekin:
‎Instrucciones para escribir la Historia Nacional, hau da, txostena bes­ teak beste Historia de nacion vascongada idazteko plangintza da, Euskal Herriko hiru probintzietara mugaturik, Bizkaia, Gipuzkoa eta Arabara. Giro berean beste txosten baten asmoa azaldu zen: Plan del discurso previo a la Historia Nacional de las tres provincias bascongadas dividido en tres partes y un apéndice o suplemento.
‎Testuak irakurriz, badirudi beste Euskal Herririk ez zela ageri. Egia esateko eta bere garaian garaiko ikuspegian murgilduz gero, probintzia soila gainditzeak eta Irurac bat izeneko elkarguneaz aritzeak, urrats nabarmen berria suposatzen zuen, ez baitugu ahaztu behar tokian toki­ ko aginteak probintzi mailakoak baino boteretsuagoak zirela. Hasieran Xabier Munibek bere Akademia proiektua Gipuzkoako Batzar nagusietan aurkeztu10 Arabako Artxibategi Probintziala, Prestamero saila, 11 kutxa.OLABARRI, I., Proyectos historiográficos de la Real Sociedad Bascongada de los Amigos del Pais, 1 Seminario de Historia de la Real Sociedad Bascongada de los Amigos del País.
‎Egia esateko eta bere garaian garaiko ikuspegian murgilduz gero, probintzia soila gainditzeak eta Irurac bat izeneko elkarguneaz aritzeak, urrats nabarmen berria suposatzen zuen, ez baitugu ahaztu behar tokian toki­ ko aginteak probintzi mailakoak baino boteretsuagoak zirela. Hasieran Xabier Munibek bere Akademia proiektua Gipuzkoako Batzar nagusietan aurkeztu10 Arabako Artxibategi Probintziala, Prestamero saila, 11 kutxa.OLABARRI, I., Proyectos historiográficos de la Real Sociedad Bascongada de los Amigos del Pais, 1 Seminario de Historia de la Real Sociedad Bascongada de los Amigos del País. San Sebastian, 1986, 461 470.39] OSEBA AGIRREAZKUENAGAzuen11 Baina handik lasterrera hiru probientzien mailan planteatu zuen, ondo­ ren bascongada izendatuz.
‎Hegoaldean, aldiz, ohiko Batzar Nagusiak, batzar errepresentatiboak, kultura politikoaren erakusle eta ikur bihurtu ziren. Historiografian iparraldekoak euskaldunen historiak eurrez burutzen hasi ziren, euskaldunen jatorriaz kezkatzen zen his­ toriografia mota berri hau, baina euskaldun guztiez arduratzen zen, horra bada bere berezitasuna. Gogora ditzagun Chaho Belzunze, Bladé, Jaurgain.
‎Gogora ditzagun Chaho Belzunze, Bladé, Jaurgain. Hori da beharbada iparraldeko historiografiaren konstantea, euskaldunez orokorki ari direla, Euskal Herria bere osotasun geografikoan hartuaz. Badirudi iparraldean bertako ohizko erakundetze politiko eta juridiko pro­ pioa galdu zenean, intelligentsiaren joera hizkuntza eta herri berezitasunez gogoetak burutzera eta histori arloan herri euskalduna lantzea bihurtu zela egitasmo berria.
‎Atzerrian, zegoen Hegoaldeko euskaldun liberala eta iparraldeko joera horretaz kutsaturik edo, Zamakolak histori lana Oihenarteren ildoa berriz ere hartzen duela dirudi, bere Historia de las naciones bascas izeneko liburuan15
‎Zalantza barik ildo berriztatua landu zuen, gizartea eta herria hartzen du bere diskurtso historikoaren abiapuntu eta Bizkaiko historiografia eztabaida juri­ diko politikoan murgildurik aurkitzen zenean, foru sistemaren legitimatate historikoa frogatu nahian, Zamakolaren historia berriztatzailea da. Sabino Aranak liburuaren bigarren edizioa Amorrorturen moldiztegian argitaratzea bultzatu zuen.
‎Vasconia osoaren ikerketa premia sortu zitzaion, bere aintzin solasean azaldu zuenez gero. Jaurgainek onartzen du vascoiberismoa eta iparraldearen inba­ sioa17 Hegoaldean, aldiz, historiografía ohizko erakundetze politikoaren zer­ bitzuan eta defentsan burutzen zen, batez ere probintzia bakoitzekoa azpima­ rratuz.
‎Aldi berean , leienda eta mito historikoak oraindik bizi bizi ezagutzen ziren ahoz aho edo idatziz eta bigarren menderdian sortu zen benetako etena euskal historiografian ere, Europan gertatzen zenekoa, hots, positibismo kri
‎tion a son histoire ancienne et moderne. Madrid Gaymebon éditeur) Bayonne Gaymebon éditeur), 1847, eta 65 La Cantabrie, la Vasconie, la tierra vascongada dira bere garaiko zazpi probintziak. BELSUNCE, Le Vicomte de, Histoire des Basques depuis leur établissement dans les Pyrénées occidentales jusqu' a nos jours.
‎Europa mailan bigarren erdian, Ranke historialari alemanak zientzia his­ toriko berriaren oinarriak ezarri zituen, batez ere lan egiteko tekniketan indar nagusia ezarriz eta horrela zientzia historiko sorburuen kritika positiboa egi­ ten zuen eta dokumentuen egiaztasunean oinarritzen zuen diskurtso histori­ koak benetakotasuna. Baina aldi berean , Ingalaterran, adibidez, historiaren lana halako espekulazio kutsua eta literaturaren atalean edo esparruan koka­ tzen zen. Ez da aski erudizio ona izatea historia zuzena egiteko.
‎Giro hori ezagutzen zuen Etxegaraik eta Kanpionek ere. Trabajos de un cronista liburuan, 1898an argitaratuan, bere helburu historiografikoa argi eta garbi adierazten zuen19 la más constante y arraigada de mis aspiraciones: la de contribuir por mi parte a la renovación de los estudios históricos relativos al pais vascongado, a fin de que sean cada vez menos espesas las tinieblas que preten­ den ocultarnos cual era la manera de pensar, de sentir y de obrar, cual era, en suma la manera de vivir de las generaciones que en la sucesión de los siglos ocu­ paron el solar euskaro(...) la historia no es obra exclusiva de los grandes, de los proceres, de los caudillos, mas que de ellos, es obra de los pequeños, de los desconocidos, de los anónimos de los invisibles, de aquellos que constituyen lo que llamamos pueblo.
‎Labayru Bizkaiko historia berria egiten saiatu zen. 1880an, egunkari tra­ dizionalistetan, kazetari legez, nabarmendu zen eta horra ondoan bere ikus­ pegi historiografikoa: La patraña y la novela afearon las páginas de la histo­ ria de un pueblo singular cual ninguno.
‎ECHEGARAY, C., Trabajos de un cronista. Bilbao, Biblioteca bascongada de Fermín Herrán, 1898, 131 Horrez gainera bere ideia historiografikoak ezagutzeko A. Kanpioni buruzko hitzaldi baten testua ere interesgarria dugu, Blancos y Negros (guerra en la paz) nobelaren argitalpenaren hitzaurre gisa argitaratua, Donostian, 1934an, Zabalkunde bildu­ man, Beñat Idaztiak.20 LABAYRU, E, Historia General del Señorio de Bizcaya. Bilbao 1895, 6 liburuki argitaratu zituen 1903 bitartean Bizkaiako historiaz.44EUSKAL HISTORIAN BARRENA, ETORKIZUNARI BEGIRAGiro horretan, Miguel de Unamunok Etxegarai eta Labayruren lanak kri­ tikatu zituen eta bidenabar historiaz zuen ikuspegi teorikoa lerro laburrean bezain sakonean adierazi zuen:
‎Horregatik, Unamunok, informazio berberean oinarrituz, bestelako interpretazio teoriko­ agoak egiten ditu. Azken batean, liburuaz zera dio, obra meritísima dela, abiapuntu eta gogoeta berriak irekitzen zituelako historiaren arloan.Arturo Kanpionen lan erraldoia ere testuinguru berean kokatu behar dugu. Nafarroako historiatik abiatzen da, Euskal Herriko ikuspegia izanik.
‎Horregatik Fermín Herrán idazleak eta Biblioteca bascongada bildumako editoreak 1898an zera adierazi zuen: ¡ que no facilmente se arrancan de cuajo leyendas y tradiciones acariciadas por lar­ gos siglos y que tanto enaltecen a la tierra que uno quiere!. Baieztapen honek erakusten digu ohiko mitología historikoaren dogmek indarra zutela eta Sabino Arana ere delako literatura mitologioaz baliatuko da bere proposamen politikoak erakusteko unean. Baina ez ditugu nahastu behar biak.
‎Euskaldunen azken 1.000 urteko historia zehatza idatzi zuen, inguruneak eta gizakiak sortu zituen zibilizazio desberdinak. Horregatik, demografiaz, migrazioez eta egu­ neroko bizitzan garatu ziren zibilizazio material guztiak ondo deskribatu zituen eta bere bilakaera azaldu. Euskal Herri ia osoa (Enkarterria eta Tutera izan ezik) eta kasu batzuetan inguruko lurrraldeak (Biarnoa) hartzen zituen aztergai.
‎Historia ikertzeko profesionalizazio bidea irekitzen zen unibertsitateetan. Ordura arte, artxibategi eta bibliotekariak ziren historiazko lanetan profesio­ nal gisa aritzea lortu zutenak.Giro honetan eta Unibertsitatean ikasia izan arreo, bere kabuz ikerketa lanak eginez, Eusko Ikaskuntzan eta CSIC erakundearen inguruan ibiliaz, euskal historiazko ikerketak beste pertsonaia handi bat ezagutu zuen: Julio Caro Baraja.
‎Haren lana historialariek sarritan ez dute ezagutzen, antropolo­ giatik hurbil dagoelako agian. Baina 1956 arte, zalantza barik, bera dugu his­ torialari sozial garrantzitsuena. Los Vascos izeneko liburua, 1949an argitara­ tua, Annales aldizkarian, Parisen indartzen zegoen historiazko paradigma berriaren ispilu zena, historia egiteko modu berriaren erakusletzat aipatua tzan zen.Jakina, teoriari eta aukeraturiko ikerketa esparrura loturik du bere meto­ dologia.
‎Baina 1956 arte, zalantza barik, bera dugu his­ torialari sozial garrantzitsuena. Los Vascos izeneko liburua, 1949an argitara­ tua, Annales aldizkarian, Parisen indartzen zegoen historiazko paradigma berriaren ispilu zena, historia egiteko modu berriaren erakusletzat aipatua tzan zen.Jakina, teoriari eta aukeraturiko ikerketa esparrura loturik du bere meto­ dologia. J.C.B.ren lana ulertzeko Pío Barajaren ideiak eta nobelak ezagutzea premiazkoa da.
‎Baina nobelaren bidea hartu beharrean, lobak saiakera eta ikerketa sakona erabili zuen. Berak aitortu zuenez, La leyenda de] aun de Alzatek bere etnografi zaletasuna biztu zuen.Euskal gaiak batez ere 1940tik 1956ra bitartean ikertu zituen. Ondokoak aurretik ikerturikoaz gogoetak dira.
‎Biografia, tokian tokikoa zein baztertuen ibilbidea izango ditu gogokoen. Bere bizitzaren amaieran, aldiz, kezka teorikoez jabeturiko lanak argitaratzea­ ri ekin zion. Benetan harrigarria dugu ikustea zenbat produzitu zuen jakintsu honek.
‎Baten batzuen ustez, J.C.B. k ez zuen metodorik. Eta beharbada egia da, metodo desberdinak erabili zitue­ lako eta bere bizitzan zehar bere ikuspegiak aldatu egin baitzituen. Baina hala­ ka joera finkoak bere lanetan ageri dira:
‎Baten batzuen ustez, J.C.B. k ez zuen metodorik. Eta beharbada egia da, metodo desberdinak erabili zitue­ lako eta bere bizitzan zehar bere ikuspegiak aldatu egin baitzituen. Baina hala­ ka joera finkoak bere lanetan ageri dira:
‎Eta beharbada egia da, metodo desberdinak erabili zitue­ lako eta bere bizitzan zehar bere ikuspegiak aldatu egin baitzituen. Baina hala­ ka joera finkoak bere lanetan ageri dira: lehendabizirik, hizkuntzari buruz zehaztapenak egiten ditu, erabili behar dituen kategoria eta kontzeptuen erre­ latibotasuna azpimarratuz.
‎lehendabizirik, hizkuntzari buruz zehaztapenak egiten ditu, erabili behar dituen kategoria eta kontzeptuen erre­ latibotasuna azpimarratuz. Bigarrenez, kezka epistemologikoa planteatzen du, baina berehala filosofo grekoen garaian, delako kezken berri bazegoela igert­zen saiatzen zen.47] OSEBA AGIRREAZKUENAGAOndoren bere diskonformitatea adieraziko du, nahietaezko abiapuntua balitz bezala. Ikerketan aritzeko abiapuntu jakingarria berau.
‎Pertsonen grinen garrantziaz ere jabeturik zegoen. Horregatik, genero bio­ grafikoaz gogoeta jakingarriak idatzi zituen bere bizitzaren azken aldian eta modu originalean aplikatu bere buruaren azterketara.Beraz, badugu bai zer ikasi, J.C.B.ren lanetan, ikerketa egiteko moduaz.AZKEN MENDE LAURDENAXX. mendean paradigma interpretatibo nagusiak, funtzionalismoa, alde batetik, aldaketarena, bestetik, non marxismoa barne kokatzen baitut, egon direla esango nuke. Ikerlariok, beraz, teoria ondo eta sakon ikasi behar genuen eta gero hori aurkitu errealitatean, datuak egokitu eskema teorikora.
‎Pertsonen grinen garrantziaz ere jabeturik zegoen. Horregatik, genero bio­ grafikoaz gogoeta jakingarriak idatzi zituen bere bizitzaren azken aldian eta modu originalean aplikatu bere buruaren azterketara.Beraz, badugu bai zer ikasi, J.C.B.ren lanetan, ikerketa egiteko moduaz.AZKEN MENDE LAURDENAXX. mendean paradigma interpretatibo nagusiak, funtzionalismoa, alde batetik, aldaketarena, bestetik, non marxismoa barne kokatzen baitut, egon direla esango nuke. Ikerlariok, beraz, teoria ondo eta sakon ikasi behar genuen eta gero hori aurkitu errealitatean, datuak egokitu eskema teorikora.
‎Baina sal­ buespenez jositako errealitatea eta kasuak ditugu eta horrenbesteraino iritsi direnez, azkenean, paradigma nagusien puxkaketa osoa gertatu da azken hogeita bost urteotan. Bakoitza bere aldetik ari da eta historia, iragana gaurko hizkerara azaltzeko unean, gaur egun, erlatibismo kulturalean murgildu gara. Ez dago egia handirik, egiak baizik eta egia horiek bakoitza bere testuinguru sozial eta espazialean argitzen saiatu behar da.
‎Bakoitza bere aldetik ari da eta historia, iragana gaurko hizkerara azaltzeko unean, gaur egun, erlatibismo kulturalean murgildu gara. Ez dago egia handirik, egiak baizik eta egia horiek bakoitza bere testuinguru sozial eta espazialean argitzen saiatu behar da. Beraz, guztia ulergarria eta jus­ tifikagarria bihurtzen da testuinguruan, zapalketa arbuiagarriena ere. Dena dela, historia lantzerakoan, datuak ukatu ezinekoak ditugu, erudi­ zioak hortxe jarraitzen du eta beharbada tokian tokiko eta talderik taldeko teoriak lantzen dira.
‎Zientzia produkziorik probisionalena eta eztabaidagarriena gertatzen zaigu, beraz, ziurtasun laburrekoa dugu. Kultura artistikoak, aldiz, literarioak eta abar, horiek bai dutela bere indibidualtasuna eta iraunkortasuna aldaezina delako arte ederreko lan zehatza.Giro honetan bizi gara eta historiaren esparruan lerroak aipatu lirateke, historia ekonomikoan, historia sozialean, historia politikoan edo kul­ turgintzazkoa edo historia ekologikoan. Bestalde, mikroanalisiaren garrantzia eta premia garatzen doa.
‎Hala ere, subjektu kolektiboaren nortasunean, baterokatasun eta desberdintasuna ikusten eta arakatzen saiatu behar dugu. Horregatik, herri ikuspegia esaten dugunean, gizartean islatzen zaiguna, abiapuntutzat hartu behar dugu, herri eta gizartea multzo berekoak baitira.Badago gai bat, besteak beste, historia nazionalari buruzkoa. Estatu nazioak XIX. mendean eraiki eta antolatu zirenean, Espainian nazio politiko bakarra zegoela adierazteko historia nazionalak idazteari ekin zioten.
‎Egon ziren beste asmoak ere, adibidez, Pi i Margall politikari eta historialariak ida­ tzita. 1877an argitaratu zuen bere liburu ezagunean, hara zer idatzi zuen: En España la cuestión de los vascos es mucho más grave que en Francia(...) Vencidos, se trata actualmente no de arrancarles sus fueros, pero sí de quitarles la exención del servicio militar y de los tributos.
‎oraintsuko lan batzuen berri ekarri da orain anikulura, baina 1999an idatzitakoa bera da funtsean dakarguna.
‎Dialektoak bikoitza den eginkizuna du: bere hiztunei hizkuntza horretako gainerateko hizkeretako kideekin elkar ulertzeko aukera ematen die dialektoak, baina zeregin demarkatiboa ere badu: hizkuntza hori baliatzen duten beste erkidegoetarik bereizteko, gizatalde batek bere hizkera berezia du (Séguy 1973).
‎bere hiztunei hizkuntza horretako gainerateko hizkeretako kideekin elkar ulertzeko aukera ematen die dialektoak, baina zeregin demarkatiboa ere badu: hizkuntza hori baliatzen duten beste erkidegoetarik bereizteko, gizatalde batek bere hizkera berezia du (Séguy 1973). Bereizkuntzaren oharmen horretan oinarritzen du Terracini k dialektoaren sentimendua (1937, 1960); aipatu sentimendu horren arabera hiztuna bere erkidegoari loturik egon ohi da.
‎hizkuntza hori baliatzen duten beste erkidegoetarik bereizteko, gizatalde batek bere hizkera berezia du (Séguy 1973). Bereizkuntzaren oharmen horretan oinarritzen du Terracini k dialektoaren sentimendua (1937, 1960); aipatu sentimendu horren arabera hiztuna bere erkidegoari loturik egon ohi da. Hizkera erkidegoaren bizitasunaren ezaugarria da arestiko sentimendu hori eta Euskal Herriko bazter guztietan berdin gertatzen ez bada ere, Bizkaian adibide nabarmenak ditugu:
‎' Diaf!, losia darabilgunean hiztunak hizkera geografikoen arrean batetik bester edo bat bamo gehiagotara bere mintzoan egiten duen iragatea adierazi nahi dugu; aldiz, diglosia dio­ gunean, bi ereduren arteko konkurrentziaz dihardugu; eredu horietarik bat, gainera, nagusi dabilena da. Gure kasuan euskara batua eta norberaren herriko hizkera lirateke bi ereduok.
‎...doaz beti beti norabide bereanetaezditu betizioberberak eraginedosortu; ezdituzte, gainera, lekuguztietanedotahiztun taldeguztien arteanemaitzaberakizaten.Ikasdezagunjabetzen, gizarte zientzietanbilakabideeketagertakariekezdutelakausabakarbatizaten, koiunturaaskotarikoareninguruangertadaitezkeela, kulturalak, historikoak, gizartezkoakedopsikologikoakdirenzioekeraginik.Denaez dalekuguztietanerritmo berean gertatzen.
‎tzatenak; gaineratekoan, bere berezko herrieuskaraegitendutealdioro, erregistroenaberastasunean etakonplexutasuneanadinekohiztunerkideenerabilerarekikosoiltzeetalaburbide batzukhautatu dituztenarren.
‎Zergatikaipatzenditugu, bada, gazteak. Egungosoziolinguistikanitzali­akotzat jotzendagazteekerabiltzen ezduten dialektoa. Eskualde edogune bateko bereko gazteriak hizkera edodialekto baterabiltzen ezduen unetik beretik, dialektohorihiltzat jotzenda.EuskalHerrian badituguhonelako hamaikatxoeredu, alderdibatetikbesteraaldeaketa aldiakdaudenarren. Belaunaldienartekohiatusarenarloandialektoak bizirikdiraueninguruneetan hizkuntza aldaketa hasikininteresgarriakaurkitudituazkenurteotan lñaki Gaminde hizkuntzalariaspergaitzak Zumaia, GetariaedoBermeonadinekoenetagazteenhizkeraazterturik.
‎Zergatikaipatzenditugu, bada, gazteak. Egungosoziolinguistikanitzali­akotzat jotzendagazteekerabiltzen ezduten dialektoa. Eskualde edogune bateko bereko gazteriak hizkera edodialekto baterabiltzen ezduen unetik beretik , dialektohorihiltzat jotzenda.EuskalHerrian badituguhonelako hamaikatxoeredu, alderdibatetikbesteraaldeaketa aldiakdaudenarren. Belaunaldienartekohiatusarenarloandialektoak bizirikdiraueninguruneetan hizkuntza aldaketa hasikininteresgarriakaurkitudituazkenurteotan lñaki Gaminde hizkuntzalariaspergaitzak Zumaia, GetariaedoBermeonadinekoenetagazteenhizkeraazterturik.
‎Euskarabatuaren aldeegoteaetaeuskalkienaldeereegoteagauzabatda etahorretan ezdago zalantzarik 68anhaur batzuk besterik ezginenontzat bederen.Garbiikustenezduguna, batuaezdirenhizkerak idazteko erearau bereziakfinkatzen hasibeharhorida.Estandarra ezdenalorhonetan, norberaknahiduen bezalaetasenakedointuizioak agintzen dion legezjarduteko aukeraedukitzeaikustendugubiderikegokiena. Zenbatidatzizkoereduikasi behar ote ditugu, bada, euskaldunok. Hiztunetaaldi berean filologo izan beharotedugueuskaldunguztiok, euskalkianidazteanzererabilieta zerez jakiteko. Dialektoak, erajasoan nahizlagunartekoan, berdinbaliodezake elkarrengana biltzekonolabesteetarikbereizteko, nonnola, noiznola: aurkakoapentsatzea hiztuna etataldeaetaberenezaugarriak aintzat hartu nahiez izateada.
‎Besteleku batzuetan, ordea, ordezkatzearenerritmoa biziagoaizanda: nabarmena da hau hizkuntza bera galtzeko zorian izan den alderdietan. Nafarroa GaraikoPirinioeninguruko Aezkoaibarrean, esaterako, gibelamendugaitzajasandueuskarakgizaldihonetan, bainabertako bizilagunak garaiz ohartu diraetaazken hamarkadetanberreskuratzearengiltzari gogor eragin diote.Etxeia iaguztietan transmisioaren kateaetenikegondenez, belaunaldi batekbederen hutseginduetaherri euskaraapitxi amutxendakogeldituda, bilobek eskolan eredu batuaikasidutelarik.
‎Pentsaotedezakeoraindik norbaitek guztizintimoakdirenezedotaseni­ deeninguruko egoerabatzuezkanpodialektoek orainarteanbezalaberen ezaugarri guztiekin aldaketarik gabeiraun dezaketela? Are herriko bereko hainbategoeratan, dialektoak ezdugaurgerobalio, hainbat etahainbat errealitatekontzeptual etatekniko geuregogoakeuskalkitik guztizdisoziaturik dakuskielako: kulturaetaohitura kontua bainoezdahau, egiaesanbeharbal­ dinbada.Berdin berdingertatzen dabestehizkuntzabatzuetan etabereziki gureabezalakohizkuntzatxikiedotaeremuurrikoetan.
‎«Baionan erakasleak badira E.H. barnetik ere, beraz nafarro lapurteratik abiatzendiranagusiki> > (1996: 535).
‎Datuzehatzakizateralasterbidehorienguztiennorabideaea beti beti batu/ estandarreranzkoaotedenhobekixejakinengenuke; berebat, erritmoen etaprozesuen sakontasunarenmailenberriereizanengenuke.Aldaketa prozesuan dagoen hizkera batennorabidea guztiz garden ageriezden kasurik balitz, aldakortasunarenberarenegiturasinkronikoa aztertzekoetagerta litezkeen arau plurizentrikoenetorrera eta beren arteko lehia ezagutzeko aukeraedukiko genuke.Bizentzutanplurizentrikoak, gainera: batetik, hizkerahaterairistendirenhizkuntza aldaerakhedagune batetik bainogehiagotatik iristeko aukera legoke. Eta bestetik, hizkuntza ezaugarri bat eta bera
‎Datuzehatzakizateralasterbidehorienguztiennorabideaea beti beti batu/ estandarreranzkoaotedenhobekixejakinengenuke; berebat, erritmoen etaprozesuen sakontasunarenmailenberriereizanengenuke.Aldaketa prozesuan dagoen hizkera batennorabidea guztiz garden ageriezden kasurik balitz, aldakortasunarenberarenegiturasinkronikoa aztertzekoetagerta litezkeen arau plurizentrikoenetorrera eta beren arteko lehia ezagutzeko aukeraedukiko genuke.Bizentzutanplurizentrikoak, gainera: batetik, hizkerahaterairistendirenhizkuntza aldaerakhedagune batetik bainogehiagotatik iristeko aukera legoke. Eta bestetik, hizkuntza ezaugarri bat eta bera
Berarengan ohikoa denhizkuntzalari senaetazorroztasunadarion artikulu batean (1998), delako «prosodia gaztea»gaitzatharturik ederki itxuratzen du Miren Lourdes Oñederrakguk artikulu honexetan erakutsi nahi dugun ideiaedosentimendua; hauda, egungoeuskaraz denaz bezainbatean badakigugutigoitibeheitizertatik zertaragoazen, bainaezzaizkigubistaratu goien barrenetazeharbide guztiak, ezdakiguxuxeniraganbideak ...
‎Hizkuntza, edotanahiagobada, hizkera, hiztunonada, bereegitekoadu, bere baldintzak, kanpotikakopresioak e.a.Berrikuntzaartifizialez kanpo edotaeuskarabatuaren gaitiklanda, hizkera batenbarreneko berregituraketa eraginduten hizkuntza aldaerenartekolehiadago, hizkerenartekoberdintze edonahastetik kanpo egondaitekeena.Honen guztiaren adibideonaeskainidiguJ.I.Uhaldek (2000). Bermeokohiztun gazteeneuskaranaditzaren sisteman aldaketa gaitzagertatu damorfologiari dagokionez... adizkiek soiltzeko joerahartuduteetaaldaerenkonplexutasuneanmurriztea gertatuda: honela, naientsutennintzen, nizun, dotennuen, basintsutdiezazuket, etorriko balekisara, dxungo (leki) garisenetorrikobazina, joanenginateke gisako berrikuntzakditugu; batetik, orainekoaldaeretarik iraganekobesteautomatikoagobatzukeratortzendiraeta, bestetik, osagaigramatikalbatzuenhelmena hedatzen etaorokortzendaparadigmetakoaldaerakaurrezteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 2.843 (18,72)
Lehen forma
bere 1.239 (8,16)
bera 338 (2,23)
berean 299 (1,97)
berak 276 (1,82)
Bere 105 (0,69)
beraren 103 (0,68)
bertan 41 (0,27)
bertatik 39 (0,26)
berari 36 (0,24)
bertako 34 (0,22)
bereko 32 (0,21)
beretik 32 (0,21)
berarekin 31 (0,20)
bere aldetik 20 (0,13)
berea 20 (0,13)
beraz 17 (0,11)
bertara 16 (0,11)
bere gain 13 (0,09)
berekoak 10 (0,07)
berekoa 8 (0,05)
bereak 7 (0,05)
Beraz 6 (0,04)
bere baitan 6 (0,04)
Bertako 5 (0,03)
Bertan 5 (0,03)
berarena 5 (0,03)
berarentzat 5 (0,03)
berari buruzko 5 (0,03)
bere alde 5 (0,03)
Bera 4 (0,03)
beraren baitan 4 (0,03)
beraren barruan 4 (0,03)
beren artean 4 (0,03)
beretzat 4 (0,03)
beraren inguruan 3 (0,02)
berari buruz 3 (0,02)
bere baitako 3 (0,02)
Beraren 2 (0,01)
Bere aldetik 2 (0,01)
Bertatik 2 (0,01)
beraren alde 2 (0,01)
berarenak 2 (0,01)
berarengana 2 (0,01)
bere bizkar 2 (0,01)
bere lekuan 2 (0,01)
bereari 2 (0,01)
beren arteko 2 (0,01)
Berak 1 (0,01)
Berarengan 1 (0,01)
Bere aurretik 1 (0,01)
Bere inguruan 1 (0,01)
Berea 1 (0,01)
Bertara 1 (0,01)
beragaz 1 (0,01)
beraren arabera 1 (0,01)
beraren aurka 1 (0,01)
beraren aurrean 1 (0,01)
beraren aurreko 1 (0,01)
berarengandik 1 (0,01)
berari esker 1 (0,01)
bere aldeko 1 (0,01)
bere aurkako 1 (0,01)
bere aurrean 1 (0,01)
bere aurreko 1 (0,01)
bere aurrekoa 1 (0,01)
bere bidez 1 (0,01)
bere buruan 1 (0,01)
bere esku 1 (0,01)
bere gainerako 1 (0,01)
bere gisa 1 (0,01)
bere inguruan 1 (0,01)
bere ingurukoek 1 (0,01)
bere kontra 1 (0,01)
bere ordez 1 (0,01)
bere ordezkotzat 1 (0,01)
bere partez 1 (0,01)
berearekin 1 (0,01)
beregan 1 (0,01)
berekoek 1 (0,01)
berekotzat 1 (0,01)
beren baitan 1 (0,01)
bererako 1 (0,01)
bertakoen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bera buru 86 (0,57)
bera lan 50 (0,33)
bera ere 46 (0,30)
bera egin 39 (0,26)
bera lehen 24 (0,16)
bera bertso 22 (0,14)
bera bera 21 (0,14)
bera bizitza 21 (0,14)
bera ez 19 (0,13)
bera ukan 19 (0,13)
bera garai 18 (0,12)
bera hartu 16 (0,11)
bera jarri 16 (0,11)
bera ahots 14 (0,09)
bera hori 14 (0,09)
bera ibilbide 14 (0,09)
bera bide 13 (0,09)
bera esan 13 (0,09)
bera gain 13 (0,09)
bera azken 12 (0,08)
bera eragin 12 (0,08)
bera historia 12 (0,08)
bera hizkuntza 12 (0,08)
bera proiektu 12 (0,08)
bera etxe 11 (0,07)
bera hitz 11 (0,07)
bera itzulpen 11 (0,07)
bera argitaratu 10 (0,07)
bera baino 10 (0,07)
bera ekarpen 10 (0,07)
bera kasa 10 (0,07)
bera bertsolari 9 (0,06)
bera egon 9 (0,06)
bera euskal 9 (0,06)
bera euskara 9 (0,06)
bera helburu 9 (0,06)
bera ikuspegi 9 (0,06)
bera sorrera 9 (0,06)
bera testu 9 (0,06)
bera toki 9 (0,06)
bera uste 9 (0,06)
bera egitasmo 8 (0,05)
bera egitura 8 (0,05)
bera erabili 8 (0,05)
bera eskaini 8 (0,05)
bera izen 8 (0,05)
bera jarraitu 8 (0,05)
bera posizio 8 (0,05)
bera zuzendu 8 (0,05)
bera agertu 7 (0,05)
bera artikulu 7 (0,05)
bera autonomia 7 (0,05)
bera beste 7 (0,05)
bera gertatu 7 (0,05)
bera historiografia 7 (0,05)
bera idatzi 7 (0,05)
bera indar 7 (0,05)
bera iritzi 7 (0,05)
bera izaera 7 (0,05)
bera jaso 7 (0,05)
bera leku 7 (0,05)
bera ohiko 7 (0,05)
bera belaunaldi 6 (0,04)
bera bi 6 (0,04)
bera egoera 6 (0,04)
bera ekarri 6 (0,04)
bera eman 6 (0,04)
bera eraman 6 (0,04)
bera fruitu 6 (0,04)
bera ikerketa 6 (0,04)
bera jarrera 6 (0,04)
bera joan 6 (0,04)
bera kazetari 6 (0,04)
bera lagun 6 (0,04)
bera motxila 6 (0,04)
bera sortu 6 (0,04)
bera testuinguru 6 (0,04)
bera zutabe 6 (0,04)
bera artxibo 5 (0,03)
bera asmo 5 (0,03)
bera azaldu 5 (0,03)
bera bizi 5 (0,03)
bera erantzun 5 (0,03)
bera estilo 5 (0,03)
bera eutsi 5 (0,03)
bera hasi 5 (0,03)
bera hitzaldi 5 (0,03)
bera hiztegi 5 (0,03)
bera ideia 5 (0,03)
bera kantutegi 5 (0,03)
bera kide 5 (0,03)
bera kultura 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
bera gain hartu 11 (0,07)
bera fruitu eman 5 (0,03)
bera motxila berde 5 (0,03)
bera bide egin 4 (0,03)
bera buru eskaini 4 (0,03)
bera lehen pauso 4 (0,03)
bera ahots entzunarazi 3 (0,02)
bera ahots propio 3 (0,02)
bera azken urte 3 (0,02)
bera bera jaso 3 (0,02)
bera egin behar 3 (0,02)
bera ere bertso 3 (0,02)
bera ez ukan 3 (0,02)
bera hizkuntza alfabetatu 3 (0,02)
bera ikuspegi azaldu 3 (0,02)
bera kazetari ibilbide 3 (0,02)
bera lan autoitzuli 3 (0,02)
bera lan itzuli 3 (0,02)
bera leku literatura 3 (0,02)
bera ahots entzun 2 (0,01)
bera asmo berri 2 (0,01)
bera autonomia gorde 2 (0,01)
bera azken artikulu 2 (0,01)
bera azken lan 2 (0,01)
bera azken liburu 2 (0,01)
bera baino gehiago 2 (0,01)
bera bera buru 2 (0,01)
bera bera lan 2 (0,01)
bera bertso eskola 2 (0,01)
bera bertso ezagun 2 (0,01)
bera beste hainbat 2 (0,01)
bera bi anaia 2 (0,01)
bera bizitza labur 2 (0,01)
bera buru defendatu 2 (0,01)
bera buru ere 2 (0,01)
bera buru euskaldun 2 (0,01)
bera buru euskaltzainburu 2 (0,01)
bera buru itzuli 2 (0,01)
bera buru linguista 2 (0,01)
bera eragin akademia 2 (0,01)
bera eragin ez 2 (0,01)
bera erantzun hitzaldi 2 (0,01)
bera euskal literatura 2 (0,01)
bera gain hartz 2 (0,01)
bera historia kultural 2 (0,01)
bera hitz egin 2 (0,01)
bera hizkuntza bat 2 (0,01)
bera hiztegi errimatu 2 (0,01)
bera hori berrargitaratu 2 (0,01)
bera hori iraun 2 (0,01)
bera hori utzi 2 (0,01)
bera ibilbide profesional 2 (0,01)
bera ikerketa lan 2 (0,01)
bera indar guzti 2 (0,01)
bera jarri bertso 2 (0,01)
bera kazetari lan 2 (0,01)
bera kide gutxieneko 2 (0,01)
bera lagun on 2 (0,01)
bera lan beste 2 (0,01)
bera lan egin 2 (0,01)
bera lan itzulpen 2 (0,01)
bera lan zati 2 (0,01)
bera lehen maitasun 2 (0,01)
bera lehen urte 2 (0,01)
bera proiektu pertsonal 2 (0,01)
bera agertu idatzi 1 (0,01)
bera ahots ere 1 (0,01)
bera ahots erreprimitu 1 (0,01)
bera ahots eutsi 1 (0,01)
bera ahots ludi 1 (0,01)
bera argitaratu iberiar 1 (0,01)
bera artikulu asko 1 (0,01)
bera artikulu bertsolaritza 1 (0,01)
bera artikulu hainbat 1 (0,01)
bera artikulu idatzi 1 (0,01)
bera artikulu nagusi 1 (0,01)
bera artxibo gorde 1 (0,01)
bera artxibo historiko 1 (0,01)
bera artxibo osatu 1 (0,01)
bera artxibo pertsonal 1 (0,01)
bera asmo apezpiku 1 (0,01)
bera asmo poetiko 1 (0,01)
bera autonomia eraso 1 (0,01)
bera autonomia galdu 1 (0,01)
bera autonomia jarrera 1 (0,01)
bera autonomia tinko 1 (0,01)
bera azken antologia 1 (0,01)
bera azken idazlan 1 (0,01)
bera azken nobela 1 (0,01)
bera baino asko 1 (0,01)
bera baino etekin 1 (0,01)
bera baino gehiagoko 1 (0,01)
bera baino indar 1 (0,01)
bera baino lehenago 1 (0,01)
bera baino zabal 1 (0,01)
bera baino zahar 1 (0,01)
bera belaunaldi abertzale 1 (0,01)
bera belaunaldi argazki 1 (0,01)
bera belaunaldi definitu 1 (0,01)
bera belaunaldi kide 1 (0,01)
bera belaunaldi ordezkari 1 (0,01)
bera bera bizi 1 (0,01)
bera bera doi 1 (0,01)
bera bera eskuz 1 (0,01)
bera bera esparru 1 (0,01)
bera bera ezagutu 1 (0,01)
bera bera gain 1 (0,01)
bera bera interes 1 (0,01)
bera bera kontu 1 (0,01)
bera bera posizio 1 (0,01)
bera bera sufritu 1 (0,01)
bera bertso batzuk 1 (0,01)
bera bertso bilduma 1 (0,01)
bera bertso ezezagun 1 (0,01)
bera bertso hungariera 1 (0,01)
bera bertso irratsaio 1 (0,01)
bera bertso jarri 1 (0,01)
bera bertso jaso 1 (0,01)
bera bertso laster 1 (0,01)
bera bertso maila 1 (0,01)
bera bertso min 1 (0,01)
bera bertso olerki 1 (0,01)
bera bertso on 1 (0,01)
bera bertso plaza 1 (0,01)
bera bertso sail 1 (0,01)
bera bertsolari ere 1 (0,01)
bera bertsolari irudikapen 1 (0,01)
bera bertsolari rockero 1 (0,01)
bera bertsolari saio 1 (0,01)
bera bertsolari sare 1 (0,01)
bera beste batzuk 1 (0,01)
bera beste eremu 1 (0,01)
bera beste erretratu 1 (0,01)
bera beste txosten 1 (0,01)
bera bi hibridazio 1 (0,01)
bera bi hizkuntza 1 (0,01)
bera bi idazlan 1 (0,01)
bera bi lan 1 (0,01)
bera bide Berasategi 1 (0,01)
bera bide eraiki 1 (0,01)
bera bide hori 1 (0,01)
bera bide propio 1 (0,01)
bera bide topatu 1 (0,01)
bera bizi den 1 (0,01)
bera bizi guzti 1 (0,01)
bera bizi mundu 1 (0,01)
bera bizitza aberats 1 (0,01)
bera bizitza alderdi 1 (0,01)
bera bizitza amaiera 1 (0,01)
bera bizitza azaldu 1 (0,01)
bera bizitza azken 1 (0,01)
bera bizitza bera 1 (0,01)
bera bizitza bertso 1 (0,01)
bera bizitza bizi 1 (0,01)
bera bizitza erabakigarri 1 (0,01)
bera bizitza idatzi 1 (0,01)
bera bizitza kazetari 1 (0,01)
bera bizitza kontakizun 1 (0,01)
bera bizitza ta 1 (0,01)
bera bizitza testu 1 (0,01)
bera buru adierazi 1 (0,01)
bera buru agerian 1 (0,01)
bera buru akademia 1 (0,01)
bera buru arduratu 1 (0,01)
bera buru ari 1 (0,01)
bera buru arrisku 1 (0,01)
bera buru artikulugile 1 (0,01)
bera buru aurkeztu 1 (0,01)
bera buru autoitzuli 1 (0,01)
bera buru azti 1 (0,01)
bera buru bereizi 1 (0,01)
bera buru dezepzionatu 1 (0,01)
bera buru egin 1 (0,01)
bera buru eginkizun 1 (0,01)
bera buru egoera 1 (0,01)
bera buru eman 1 (0,01)
bera buru enperadore 1 (0,01)
bera buru erreibindikatu 1 (0,01)
bera buru erretratu 1 (0,01)
bera buru euskaltzain 1 (0,01)
bera buru ez 1 (0,01)
bera buru ezarri 1 (0,01)
bera buru galdera 1 (0,01)
bera buru galdetu 1 (0,01)
bera buru idazle 1 (0,01)
bera buru Italia 1 (0,01)
bera buru itzultzaile 1 (0,01)
bera buru j. 1 (0,01)
bera buru jabe 1 (0,01)
bera buru jantzi 1 (0,01)
bera buru jaun 1 (0,01)
bera buru jeltzale 1 (0,01)
bera buru kultura 1 (0,01)
bera buru nabarmendu 1 (0,01)
bera buru nozitu 1 (0,01)
bera buru Piarres 1 (0,01)
bera buru politikoki 1 (0,01)
bera buru r 1 (0,01)
bera buru seguru 1 (0,01)
bera buru sorkuntza 1 (0,01)
bera buru ukan 1 (0,01)
bera buru uko 1 (0,01)
bera buru zaindu 1 (0,01)
bera buru zuritu 1 (0,01)
bera buru zuzendaritza 1 (0,01)
bera egin aipamen 1 (0,01)
bera egin bide 1 (0,01)
bera egin deialdi 1 (0,01)
bera egin ezan 1 (0,01)
bera egin grabazio 1 (0,01)
bera egin kultura 1 (0,01)
bera egin nahi 1 (0,01)
bera egin ukan 1 (0,01)
bera egitasmo azaldu 1 (0,01)
bera egitasmo bai 1 (0,01)
bera egitasmo berri 1 (0,01)
bera egitasmo burutu 1 (0,01)
bera egitasmo kontatu 1 (0,01)
bera egitasmo nagusi 1 (0,01)
bera egitura alda 1 (0,01)
bera egitura aldatu 1 (0,01)
bera egitura Bilbo 1 (0,01)
bera egitura funts 1 (0,01)
bera egitura integratu 1 (0,01)
bera egitura jarraitu 1 (0,01)
bera egoera argitu 1 (0,01)
bera egoera ekonomiko 1 (0,01)
bera egoera f. 1 (0,01)
bera egoera negargarri 1 (0,01)
bera egoera psikologiko 1 (0,01)
bera egoera tamalgarri 1 (0,01)
bera egon ahal 1 (0,01)
bera egon aukera 1 (0,01)
bera egon bakarrik 1 (0,01)
bera egon batzuetan 1 (0,01)
bera egon oso 1 (0,01)
bera egon problematika 1 (0,01)
bera egon teoria 1 (0,01)
bera ekarpen azpimarratu 1 (0,01)
bera ekarpen Donostia 1 (0,01)
bera ekarpen egin 1 (0,01)
bera ekarpen egun. 1 (0,01)
bera ekarpen eskaini 1 (0,01)
bera ekarpen historiografiko 1 (0,01)
bera ekarpen kalte 1 (0,01)
bera eman ari 1 (0,01)
bera eman asmo 1 (0,01)
bera erabili alde 1 (0,01)
bera erabili egin 1 (0,01)
bera erabili ere 1 (0,01)
bera erabili esku 1 (0,01)
bera erabili gutxitu 1 (0,01)
bera erabili telebista 1 (0,01)
bera eragin esparru 1 (0,01)
bera eragin euskal 1 (0,01)
bera eragin indartu 1 (0,01)
bera eragin ukan 1 (0,01)
bera eraman aldizkari 1 (0,01)
bera eraman Euskaltzaindia 1 (0,01)
bera ere akats 1 (0,01)
bera ere aldatu 1 (0,01)
bera ere aritu 1 (0,01)
bera ere asko 1 (0,01)
bera ere babesgabe 1 (0,01)
bera ere baldintzatu 1 (0,01)
bera ere behartu 1 (0,01)
bera ere bi 1 (0,01)
bera ere bidaia 1 (0,01)
bera ere bilakabide 1 (0,01)
bera ere bururatu 1 (0,01)
bera ere egin 1 (0,01)
bera ere esplikatu 1 (0,01)
bera ere ezarri 1 (0,01)
bera ere ezezagun 1 (0,01)
bera ere gaitzetsi 1 (0,01)
bera ere garatu 1 (0,01)
bera ere geldialdi 1 (0,01)
bera ere gero 1 (0,01)
bera ere guzti 1 (0,01)
bera ere hainbat 1 (0,01)
bera ere hiri 1 (0,01)
bera ere horrelako 1 (0,01)
bera ere ibili 1 (0,01)
bera ere karlista 1 (0,01)
bera ere kolaboratzaile 1 (0,01)
bera ere oihartzun 1 (0,01)
bera ere parte 1 (0,01)
bera ere zaharkitu 1 (0,01)
bera esan agintari 1 (0,01)
bera esan azken 1 (0,01)
bera esan erantzun 1 (0,01)
bera esan ezan 1 (0,01)
bera esan moduan 1 (0,01)
bera esan nor 1 (0,01)
bera eskaini rapsodia 1 (0,01)
bera estilo egin 1 (0,01)
bera estilo ezaugarri 1 (0,01)
bera estilo hori 1 (0,01)
bera estilo pertsonal 1 (0,01)
bera estilo uste 1 (0,01)
bera etxe atari 1 (0,01)
bera etxe egin 1 (0,01)
bera etxe itzuli 1 (0,01)
bera etxe kanta 1 (0,01)
bera etxe lan 1 (0,01)
bera etxe leiho 1 (0,01)
bera etxe ondoan 1 (0,01)
bera etxe opa 1 (0,01)
bera euskal akademia 1 (0,01)
bera euskal antzerkigintza 1 (0,01)
bera euskal biblioteka 1 (0,01)
bera euskal ikasketa 1 (0,01)
bera euskal kultu 1 (0,01)
bera euskal kultura 1 (0,01)
bera euskara akademia 1 (0,01)
bera euskara aldizkari 1 (0,01)
bera euskara estandar 1 (0,01)
bera euskara ez 1 (0,01)
bera euskara hitz 1 (0,01)
bera euskara literario 1 (0,01)
bera ez eduki 1 (0,01)
bera ez ez 1 (0,01)
bera fruitu ere 1 (0,01)
bera garai aurreikusi 1 (0,01)
bera garai bertso 1 (0,01)
bera garai bertsolaritza 1 (0,01)
bera garai egin 1 (0,01)
bera garai eman 1 (0,01)
bera garai ere 1 (0,01)
bera garai euskal 1 (0,01)
bera garai garai 1 (0,01)
bera garai geroztik 1 (0,01)
bera garai Herria 1 (0,01)
bera garai mundu 1 (0,01)
bera garai prentsa 1 (0,01)
bera garai saio 1 (0,01)
bera garai telebista 1 (0,01)
bera garai zazpi 1 (0,01)
bera garai zientifikoki 1 (0,01)
bera gertatu hizkuntza 1 (0,01)
bera hartu behar 1 (0,01)
bera hartu bolumen 1 (0,01)
bera hartu erabaki 1 (0,01)
bera hartu jardun 1 (0,01)
bera hartu nahi 1 (0,01)
bera helburu aldizkari 1 (0,01)
bera helburu Bizkaia 1 (0,01)
bera helburu erdietsi 1 (0,01)
bera helburu garbi 1 (0,01)
bera helburu historiografiko 1 (0,01)
bera helburu lortu 1 (0,01)
bera helburu nagusi 1 (0,01)
bera historia berri 1 (0,01)
bera historia de 1 (0,01)
bera historia islatu 1 (0,01)
bera historia kontatu 1 (0,01)
bera historia moderno 1 (0,01)
bera historia nazional 1 (0,01)
bera historia propio 1 (0,01)
bera historia sozial 1 (0,01)
bera historia unibertsal 1 (0,01)
bera historiografia agertu 1 (0,01)
bera historiografia teatro 1 (0,01)
bera historiografia txertatu 1 (0,01)
bera hitz amerikar 1 (0,01)
bera hitz bete 1 (0,01)
bera hitz ekarri 1 (0,01)
bera hitz hitz 1 (0,01)
bera hitz islatu 1 (0,01)
bera hitz jolas 1 (0,01)
bera hitzaldi bat 1 (0,01)
bera hitzaldi erabat 1 (0,01)
bera hitzaldi euskara 1 (0,01)
bera hitzaldi sortu 1 (0,01)
bera hizkuntza berresan 1 (0,01)
bera hizkuntza eskola 1 (0,01)
bera hizkuntza lehen 1 (0,01)
bera hizkuntza nahiz 1 (0,01)
bera hizkuntza zuzendu 1 (0,01)
bera hiztegi egin 1 (0,01)
bera hiztegi handi 1 (0,01)
bera hiztegi ohar 1 (0,01)
bera hori ageri 1 (0,01)
bera hori eman 1 (0,01)
bera hori ez 1 (0,01)
bera hori jarraitu 1 (0,01)
bera hori jaso 1 (0,01)
bera hori mantendu 1 (0,01)
bera hori segitu 1 (0,01)
bera ibilbide akademiko 1 (0,01)
bera ibilbide azken 1 (0,01)
bera ibilbide gehien 1 (0,01)
bera ibilbide luze 1 (0,01)
bera ibilbide Madril 1 (0,01)
bera idatzi animatu 1 (0,01)
bera idatzi autonomizazio 1 (0,01)
bera idatzi papertxo 1 (0,01)
bera ideia hedatu 1 (0,01)
bera ideia historiografiko 1 (0,01)
bera ideia laburtu 1 (0,01)
bera ideia lanpa 1 (0,01)
bera ideia plazaratu 1 (0,01)
bera ikerketa abiatu 1 (0,01)
bera ikerketa egin 1 (0,01)
bera ikerketa jarraitu 1 (0,01)
bera ikerketa linguistiko 1 (0,01)
bera ikuspegi aldatu 1 (0,01)
bera ikuspegi Basarri 1 (0,01)
bera ikuspegi zabaltasun 1 (0,01)
bera indar eduki 1 (0,01)
bera indar hartu 1 (0,01)
bera indar ukan 1 (0,01)
bera iritzi adierazi 1 (0,01)
bera iritzi Euskaltzaindia 1 (0,01)
bera iritzi herri 1 (0,01)
bera iritzi kontu 1 (0,01)
bera iritzi plazaratu 1 (0,01)
bera itzulpen argitaratu 1 (0,01)
bera itzulpen bera 1 (0,01)
bera itzulpen esperientzia 1 (0,01)
bera itzulpen estrategia 1 (0,01)
bera itzulpen jardun 1 (0,01)
bera itzulpen kalitate 1 (0,01)
bera itzulpen lotu 1 (0,01)
bera itzulpen lotura 1 (0,01)
bera itzulpen praktika 1 (0,01)
bera itzulpen prozesu 1 (0,01)
bera izaera apal 1 (0,01)
bera izaera ausart 1 (0,01)
bera izaera autonomo 1 (0,01)
bera izaera berritzaile 1 (0,01)
bera izaera eutsi 1 (0,01)
bera izaera oso 1 (0,01)
bera izen akta 1 (0,01)
bera izen bera 1 (0,01)
bera izen gabe 1 (0,01)
bera izen idazlan 1 (0,01)
bera izen on 1 (0,01)
bera izen zerrendaratu 1 (0,01)
bera jarrera antimoderno 1 (0,01)
bera jarrera erakutsi 1 (0,01)
bera jarrera euskaltzale 1 (0,01)
bera jarrera politiko 1 (0,01)
bera jarrera ustez 1 (0,01)
bera jarri amets 1 (0,01)
bera jarri ere 1 (0,01)
bera jaso saio 1 (0,01)
bera joan Donostia 1 (0,01)
bera joan egin 1 (0,01)
bera joan grabatu 1 (0,01)
bera kantutegi Ariel 1 (0,01)
bera kantutegi bertso 1 (0,01)
bera kantutegi ordu 1 (0,01)
bera kasa A. 1 (0,01)
bera kasa argitaratu 1 (0,01)
bera kasa desagertu 1 (0,01)
bera kasa egin 1 (0,01)
bera kasa ere 1 (0,01)
bera kasa hasi 1 (0,01)
bera kasa ibili 1 (0,01)
bera kasa ikasi 1 (0,01)
bera kide batzar 1 (0,01)
bera kide berezi 1 (0,01)
bera kide idatzi 1 (0,01)
bera kultura arlo 1 (0,01)
bera kultura fokuratu 1 (0,01)
bera kultura interes 1 (0,01)
bera kultura masa 1 (0,01)
bera kultura proiektu 1 (0,01)
bera lagun handi 1 (0,01)
bera lagun harpidetu 1 (0,01)
bera lagun maite 1 (0,01)
bera lagun min 1 (0,01)
bera lan ageri 1 (0,01)
bera lan amaiera 1 (0,01)
bera lan arrakasta 1 (0,01)
bera lan azaldu 1 (0,01)
bera lan berri 1 (0,01)
bera lan deskribatu 1 (0,01)
bera lan ekin 1 (0,01)
bera lan erabili 1 (0,01)
bera lan esan 1 (0,01)
bera lan eskaini 1 (0,01)
bera lan eskerga 1 (0,01)
bera lan hitz 1 (0,01)
bera lan horiek 1 (0,01)
bera lan ikergai 1 (0,01)
bera lan jaso 1 (0,01)
bera lan Joxean 1 (0,01)
bera lan merezitu 1 (0,01)
bera lan oinarrizko 1 (0,01)
bera lan osatu 1 (0,01)
bera lan ospetsu 1 (0,01)
bera lan potolo 1 (0,01)
bera lan profesional 1 (0,01)
bera lan tresna 1 (0,01)
bera lan xede 1 (0,01)
bera lan zenbait 1 (0,01)
bera lan zizurkildar 1 (0,01)
bera lehen agerpen 1 (0,01)
bera lehen ateraldi 1 (0,01)
bera lehen bertso 1 (0,01)
bera lehen bilaldi 1 (0,01)
bera lehen edizio 1 (0,01)
bera lehen emaitza 1 (0,01)
bera lehen film 1 (0,01)
bera lehen irrati 1 (0,01)
bera lehen komunikazio 1 (0,01)
bera lehen lan 1 (0,01)
bera lehen liburu 1 (0,01)
bera lehen mitin 1 (0,01)
bera lehen orri 1 (0,01)
bera lehen txapel 1 (0,01)
bera lehen urrats 1 (0,01)
bera lehen zenbaki 1 (0,01)
bera leku bilatu 1 (0,01)
bera leku zer 1 (0,01)
bera ohiko bizimodu 1 (0,01)
bera ohiko diskrezio 1 (0,01)
bera ohiko ironia 1 (0,01)
bera ohiko jokabide 1 (0,01)
bera ohiko lan 1 (0,01)
bera posizio akademia 1 (0,01)
bera posizio berri 1 (0,01)
bera posizio deseroso 1 (0,01)
bera posizio euskal 1 (0,01)
bera posizio eutsi 1 (0,01)
bera posizio politiko 1 (0,01)
bera posizio subalterno 1 (0,01)
bera proiektu abiarazi 1 (0,01)
bera proiektu aldaera 1 (0,01)
bera proiektu bat 1 (0,01)
bera proiektu diskurtso 1 (0,01)
bera proiektu eutsi 1 (0,01)
bera proiektu gune 1 (0,01)
bera proiektu komunikazio 1 (0,01)
bera proiektu L. 1 (0,01)
bera proiektu ukan 1 (0,01)
bera sorrera ardatz 1 (0,01)
bera sorrera diskurtso 1 (0,01)
bera sorrera egin 1 (0,01)
bera sorrera espresuki 1 (0,01)
bera sorrera hedapen 1 (0,01)
bera sorrera hiru 1 (0,01)
bera sorrera kasik 1 (0,01)
bera sorrera mendeurren 1 (0,01)
bera sortu euskal 1 (0,01)
bera sortu mugimendu 1 (0,01)
bera testu bakar 1 (0,01)
bera testu egin 1 (0,01)
bera testu gehien 1 (0,01)
bera testu itzuli 1 (0,01)
bera testu itzulpen 1 (0,01)
bera testuinguru askatu 1 (0,01)
bera testuinguru eragin 1 (0,01)
bera testuinguru historiko 1 (0,01)
bera testuinguru sozial 1 (0,01)
bera testuinguru soziolinguistiko 1 (0,01)
bera testuinguru ulertu 1 (0,01)
bera toki aitortu 1 (0,01)
bera toki egin 1 (0,01)
bera toki hartu 1 (0,01)
bera toki kokatu 1 (0,01)
bera toki kultura 1 (0,01)
bera toki topatu 1 (0,01)
bera ukan apez 1 (0,01)
bera ukan arreta 1 (0,01)
bera ukan azpimarratu 1 (0,01)
bera ukan balio 1 (0,01)
bera ukan bi 1 (0,01)
bera ukan erantzun 1 (0,01)
bera ukan euskal 1 (0,01)
bera ukan ezaugarri 1 (0,01)
bera ukan indar 1 (0,01)
bera ukan partikulartasun 1 (0,01)
bera ukan zerikusi 1 (0,01)
bera uste bezala 1 (0,01)
bera uste euskal 1 (0,01)
bera uste mundu 1 (0,01)
bera zutabe erakutsi 1 (0,01)
bera zutabe ere 1 (0,01)
bera zutabe eskaini 1 (0,01)
bera zutabe La 1 (0,01)
bera zuzendu Euskadi 1 (0,01)
bera zuzendu ohi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia