Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.853

2000
‎Baina AEK ez dago ados. Bere ustez, Jaurlaritzarekin sinatutako konpromisoak ez dira betetzen. Horien arabera, Eusko Jaurlaritzak AEKko euskaltegiei zuzendutako dirulaguntzak beste euskaltegienekin parekatu lirateke.
‎. Zuzendaria Macarena Pombo madrildarra dugu; euskaraz ez dakien arren, proiektuan murgildu da. Bere ustez,
‎nik bere baitan uste dedana
‎Ikuspegi orokor eta kritiko bat ematearren ahalegindu naiz esate baterako literaturaren gehiegizko pisuari hanka egiten, gipuzkoanismoari, galderarik ez dakarten kronikei... Gaien aukeraketan bertan uste dut badagoela ideologia bat.
‎Gomezen iritziz ordea," haurrei zer esan eta zer ez erabakitzerakoan, gure one tik irtenda gaude". Ipuinak errealitatea emateko beste modu bat dira bere ustez. Urrunago joan zen Gunter Grass honako baieztapenarekin:
‎ETAk atentatuei berrekin dienean," EAJ eta erradikalen arteko elkarlana justifikaezina" dela dio. Bere ustez," aliantza hau lotzen duen Lizarrako Ituna hautsi egin behar da". Euskal Herritik urruti dagoela ere erakusten du, ordea, hauteskundeak egin daitezen EAEko populazioaren aldarria gero eta handiagoa dela esaten baitu.
‎Obsesioari buruzko estilo ariketa ere bada: protagonistarena lehena, bere ustez berri txarra dena emateko hamaika modu bilatzen du-eta; eta bigarrena egilearena, oinarri errealista batzuetatik irten gabe gai beraren gainean eskaintzen den ugaritasunari zentzu teatrala ematen saiatu dena. Tricicle ko taldekide Paco Mir da egilea.
‎Itsasoko konponketen eta laguntzaileen sektoreko enpresak biltzen dituen ADIMDE Gipuzkoako Itsas Industrien Elkarteak proiektu honen aldeko jarrera erakutsi du dagoeneko, bere ustez honelako zentro bat onuragarria gertatuko litzatekeelako untzigintzaren industriarako eta itsas sektoreko eraikuntza eta laguntzaileen esparrurako. Elkarte hori guztiz jabeturik dago ekimen hau gauzatuz gero, itsas sektoreko euskal industriaren lehiakortasunak gora egingo lukeela.
‎Ekimenaren bultzagilea Horacio Usandizaga da, Batasun Zibiko Erradikala alderdiko Santa Fe probintziako senatorea. Bere ustez," Canal Vasco" k Argentinako euskaldunen historiaren gaineko begirada berria ahalbidetzen du eta" euskal etorkinek beren ohitura eta tradizioei denboran zehar eutsiz argentinar kultura aberatsago bihurtu" dutela aitortzen du.
‎Soziologo frantses honek dioenez gizartearen historiak garbi erakusten du" ez dagoela politika sozialik baldin eta hartara behartzen ez duen gizarte mugimendurik ez badago" eta, bere ustez," bankuen Europari, moneta bakarraren Europari, Europa polizial eta zigortzaileari oso aurreratua jadanik eta Europa militarrari benetako Europa sozial batez aurre egin nahi diotenen arazo nagusia helburu hori lortzeko behar diren indarrak nola mobilizatu behar diren eta mobilizazio lan horri ekiteko nori eskatu behar zaion jakitea da".
‎Gauzak horrela, Bourdieuk ez du itxaropenik epe motzean Europako Sindikatuen Konfederazioak (CES) hor sarturik daude ELA, CCOO eta UGT" sindikalgintza militantea" bildu eta ekinean jarriko dituen, eta, horregatik, bere ustez, oraingoz, behin behinekoz bada ere, sindikatu nazionalen gaitasunaz baliatzea beste biderik ez dago. Baina ezin da inolaz ere ahaztu, sekulako arazoak daudela benetako eraldaketa egin eta, Europako ikuspegitik, tentazio teknokratiko diplomatikoa saihesteko eta, ikuspegi nazionaletik, eguneroko ohikeria eta betiko muga nazionaletan geratzeko pentsamoldeak baztertzeko.
‎Bourdieuk, bere txostenean, Europako Konfederazio Sindikal Bateratua eratzearen helburua bultzatu nahi du, eta, utopikoa dirudien arren, ez dago esaterik ezinezko helburua denik. Bere ustez, Europako mugimendu soziala" eraiki" nahi baldin bada, helburu hori gauzatzea guztiz ezinbestekoa izango da eraberritu diren erakunde kolektibo ugariak eta milaka jarrera partikularrak aldaraziko lituzkeen bide kolektiboa indartzeko eta gidatzeko.
‎Hori guztia lantxo hau izenpetzen duenaren interpretazioa baino ez da, jakina, besterik ere izan zitekeen arren: idazten zuena bere uste sendoa azaltzen saiatzen zen, eta kitto. Indira Gandhi eta bere herriko maharaja delakoen arteko afera horretan ziur horrela izan zela.
‎Stephen Jay Gouldek, eboluzionista sutsua izanda ere, ez du bat egiten eboluzionista ortodoxoen iritzi askorekin. Bere ustez, eboluzioaren norantza ez dago determinaturik, eta bere ibilbidea ez da batere lineala izaten. Horren ordez," eboluzio suntsipena" edota" kontingentzia" kontzeptu berriak sortu ditu.
‎Ipuin sortari buruzko kazetari oharrei begiratuz, aldiz, Joxean Muñoz(" Ifar aldeko orduak", Habe, 1990, 177 alea, 29 or.) bere erreseinan, hamar ipuinok euren dibertsitatearen azpitik zer duten komunik bilatzen saiatzen da, eta bere ustez, batasun hori euren mamian, giro minberaz," lekuz beste egin beharra" z mintzatzen da egilea: " Norberaren sorterritik, etxetik eta haurtzarotik, senide, adiskide eta burkideengandik edo norberaren baitatik lekuz beste egin beharra edo egin behar izana darabilte airean ipar aldeko ipuin hauek.
‎Lehen artikuluan liburua generoari dagokionez, sailkatzeko dauden zailtasunak aipatzen ditu, ez baita, bere ustez, ez narratiba, ez poesia eta ez saiakera, hiruetatik duelarik halere. Sarrionandiak berak emaniko definiziora jotzea erabakitzen du azkenean" asmakizunak, datziboak, haur ipuinen perbersioak, moebius zintak, paradoxak, penny dreadfuls, ametsak, laburmetraiak, gogoeta solteak eta beste botoi galduak."
‎Aipaturiko bigarren artikuluan zehaztu egiten du samurtasuneranzko itzuli horren zentzua: ...rauetan eginiko aldaketetan; bai poema berrien egituraketa kaskarragoa eta hizkerarekiko arreta txikiagoan; bai berauetako askoren tonu mikatz eta garratzean, askok kartzelako esperientziaren islapen zuzenegia (guztiz ulergarria baina gure ustetan lan poetikoarentzat kaltegarri suertatzen zena) sumatu genuen, baita nolabaiteko desbiderapena arestiko poetikaz ere." (3 or.) Horregatik da, bada, bere ustez, oraingo liburu hau Sarrionandiaren samurtasunaren berreskuraketa.
‎Liburuaren aintzin solasean Ruper Ordorikak gogoratu egiten du" ez zaigu (la) komeni ahaztea egileak beti edukitzen duela obra helburutzat, sartu bide diren bitarteko guztiak onerako dituela baldin eta xede horrekin bat egiten badute." (6 or.) Aitzpea Azkorbebeitiak aipatzen du zenbait kritikok poema horien lirikotasuna, literaturtasuna eta indarra azpimarratzen dutela. Sarrionandiaren epe honetako kartzelako poemei, liburu honetakoei eta Marinel Zaharrak en zeudenei," poesia militante" edo" konprometitua" bezalako etiketak jarri izana Azkorbebeitiak arbuiatzen du, aurreiritzietan oinarritzen direlako bere ustez, gaiaren erabilerak obraren asmoa bera ez baitu ukatzen. Lan literarioa" planteamendu ideologiko horren alde egiteko bitartekotzat erabiltzen omen baita eta" konpromezu" horren zerbitzutan jartzen." (J.S.Irakurketa proposamen bat, 76 or.)
‎Hegats aldizkarian 1989ko artikuluan zehaztasunez agertzen du ikuspuntu hori. Bere ustez, Izuen gordelekuetan barrena k (1981) bidaiaren eskema arketipikoari erantzuten dio. Bere protagonista nagusia Ulisses dugu, eta liburua zedarritu ahala, izaera mitikoa darien herrialde eta ziutateetan zehar erori gabe nabigatzen du.
‎Labayru, 1998) oraindainokoan Sarrionandiaren obra osoaren ikuspegirik zabalena eta ondo ehundua argitaratua du, haren ideia poetikoen azterketarako" harrera teoria" ri atxikitako metodologia erabiliz. Liburu honi dagokionez, bere ustez, bidaia liburuaren egituraren bizkarrezurra bada ere," poesia honen iturburuan dagoen deserrotzearen sentimenduaren ondorioa ere bada." (70 or.)" Poetak bilaketari ekiten dio, euskal literatura eta kultura lur agorrak eta panorama desolagarria" gertatzen omen zaizkiolako.
‎Iruzkingile beraren ustetan," garbi utzi digu gaiak baino gehiago istorioak eta kontatzeko moduak daudela." (Egunkaria VI)
‎Nahiz eta Perls ek ez zuen inkontzientea ukatu, lanerako zuen baliogarritasunari ez zion garrantzirik eman, bere ustez, hemen eta orainean, pazientearenjabetze maila handitzeak baitzuen benetako garrantzia.
‎aztertuzituen. Bere ustez, bukagabeko egoerek memorizazioan eragina duen tentsio sistema sortzen dute. Hau dela eta, bukatuta eta burututa dagoena baino, bukagabedagoena gogoratzeko joera handiagoa daukagu.
‎Subjektu batek bertan joka ditzakeen antzeko rolen errepikapenen bidez, terapia taldeek egoera hauek argi ikustea ahalbidetzen dute. Adibidez, ikus daiteke (eta hau neurri handiagoan edo txikiagoan unibertsala dela esan genezake), esperientzia eta eraso latzen biktima moduan kexatu eta ager daitekeela pertsonabat, agerian eta bere ustez, horretarako arrazoi justifikagarririk egon ez arren. Halaere, ezin da konturatu besteekiko duen jarrerak, berarekiko portaera hotzak edoerasokorrak erakartzen dituela; beraz, azkenean egoera errepikatu egiten da, etaberriro ere ingurunearen, bidegabeko erasoaren?
‎Bestemodura esanda, bere barne munduan barne objektuekiko biktima lekuan kokatutadago, eta hori kanpo mundura proiektatzen du. Batzuetan kanpokoak borrero paperean kokatuta senti ditzake halako pertsona batek, eta honek eragindakohaserrea adierazte rakoan, subjektuari bere usteen egiaztatzea datorkio, bere barne fantasia berrindartuz eta besteen erasoen biktima errugabea dela egiaztatuz.
Beraren ustez, hizkuntzaren erabileraren arazoa soziala da, eta lege soziologikoakaztertzea behar beharrezkoa da hizkuntzaren inguruko jokabide eta portaerak ulertu etaazaltzeko. –Berriro ere, dena dela, oso aspaldian Mackeyk Eire-ri buruz egindakoinkesta klasikoan erakutsi zuenaren ildotik, motibazioa aski ez dela agertzen zaigu; eta, bihotzean euskara eta ahoan erdara?
‎Zentzu horretan, esan behar da, Fichte tradizio erromantikoarekin lotzen dela, nazioari buruz duen ideia kontuan harturik. Nazioak duen ezaugarririk garrantzitsuena, beraren ustez, hizkuntza da: hizkuntza abiapuntutzat harturik eraikiko litzateke nazioa, eta hizkuntzari esker hitz egin ahal izango litzateke kultura nazionalaz.
‎irakasleek ez zuten inolako ordezkaritzarik junta haietan. Baina, bere ustez, gobernadore eta alkateen boterea zen alderik larriena, botere hau garaiko jauntxokeria eta absolutismoaren testuinguran ere irakurri behar zelarik. Cuesta k ere antzeko zerbait dio:
‎Eta harritzeko motibo gehiago, Rocíok ez baitaki bere aita nor den. Bere ustez mexikarren bat izango da, Kalifornian beste asko legez beharbada modu ilegalean bizi dena. Eta ez du ezagutu nahi ere, benetako gorrotoa baitio.
‎Eta irabazi ninduen, gainerat, lehen egunetik beretik. Zeren eta, amak ez bezala, zeinak bere usteak eta iritziak ezartzen baitzizkidan eneak entzun ere gabe, hau honela da eta hori horrela da, eta honetaz eta horretaz ez dago hitz egin beharrik, zeren eta hemen nihaurk manatzen baitut, doña Lidiak, aldiz, entzuten eta aditzen baitzidan. Eta zalantzaren ertzetik hitz egiten zidan gero...
‎" honek bikote triste bat ere ez dik". Ez nion galdetu bere ustea zertan bermatzen zuen orain. Hamazazpi urtetan ere beti haztatzen zuen.
‎Ba orain dela gutxi arte ezin izan dute harrapatu, hain zuzen ere Central Park en ezkutatua... Hori argitu didanean, Rubeni musu emateko gogoa etorri zait; baleki zer nolako lasaitua eman didan (ez, Mary Landford ez dago berak uste bezain gaizki); baina Karmelorekikoa hain gertu sentiturik, badaezpada ere musua biltegian utzi dut.
‎Fiskalak (T) orduan adierazi du ez dugula geure burua zertan engainatu. Gaineratu du halako salaketen atzean maltzurrak, egon, beti egon izan direla, baina bere ustetan harremana amaitutakoan sortu zirela eta, guztiarekin, hori beste epaiketa baterako gaia dela. Epaimahai honi presidentearen jokamoldea epaitzea dagokiola zehaztu ondoren, Lewinskyri (A) galdera hau luzatu dio:
‎Zientzi eginkizunaren baldintza historiko, soziologiko, ideologiko eta linguistikoak azpimarratu zituen batik bat, eginkizun hura zerbait konplexua, ez lineala, kontingentea eta partziala bailitzan hartuz. Bere ustez, pentsatzeko moduen aldaketak gizarte edota teknika mailako eraldaketetatik hurbil zeuden, eta ez zuten ezagutzaren inolako metatze prozesu linealik jarraitzen, historiaren ikusmolde enpirista inozoak uste bezala. Neurri batean, beraz, geroago Kuhnek defendatuko zituen ideia batzuk ikustatzen ziren jadanik Neurathengan.
‎Schlickek, adibidez, errealismo/ antierrealismoaren eztabaida gutxietsi zuen, ‘Kanpoko mundua existitzen al da? ’ edota ‘Mundua nire sentsazio hutsa ote da? ’ bezalako galderei zentzugabekeriak izatea leporatuz. Bere ustez, idealismoa versus errealismoa eztabaida ere hutsala zen, ezereza; metafisika hutsak planteatzen zuen sasiarazo hutsa, azken buruan.
‎Izan ere, ezagutzak eta kontzeptualizazioak ez dute ez esperientzia ezta errepresentazio intuitiboa ere behar, kontzeptu eta objektuen arteko koordinazio erlazio bat (Zuordnung) baizik. Bere ustez, hortaz, zientzia modernoaren entitateak eskuratu —intuitu, esperientziatu— ezin izan arren, gure kontzeptuen sareaz besarka ditzakegu. Eta hori da ezagutzak behar duen guztia, Schlicken aburuz.
‎Nondik atera ziren, haatik, arestian aipatu ditugun erantzun irmoak? Batik bat, Logische Syntax (1934) testuan Carnap bere uste konbentzionalistetan indar handiagoz bermurgildu zenean. Bere ustez, eta Tolerantzia Printzipioa deiturikoa aplikatuz, esanahia konbentziozko auzia da:
‎Batik bat, Logische Syntax (1934) testuan Carnap bere uste konbentzionalistetan indar handiagoz bermurgildu zenean. Bere ustez, eta Tolerantzia Printzipioa deiturikoa aplikatuz, esanahia konbentziozko auzia da: " Ez da gure eginkizuna oztopoak jartzea, konbentzioetara ailegatzea baizik" 84 Gure konpromiso filosofikoak, logikaren arauak eta printzipio epistemikoak, aukeratzen ditugun konbentzioak dira —etekinaren arabera, adibidez—; beraz, ez dira ez faltsuak ez egiazkoak.
‎Ez zehatz mehatz, baina bai modu probable eta pragmatikoan: etorkizunari buruz ari bagara, razionalena, bere ustez, indukzioaz fidatzea da91 Hautaketa honen aurkako oztoporik handiena, alabaina, aurresateari buruzko beste arau askoren, baita ere razionalen, baliozkotasunean zetzan.
‎Vienarrek jasotako kanpo kritikek —ez teorikoak, esan bezala— beren Weltanschauung a zuten xede, hau da, Zirkulukoen mundua ikusteko modu filosofikoa, hain zuzen ere. Hasieretako eta gogorrenetakoena Max Horkheimerrek" Der Neueste Angriff auf die Metaphysik" [Metafisikaren aurkako eraso berriena] 1937ko idatzian agertutakoa izan zen1 Zirkuluko filosofoek zeukaten munduaren ikusmolde zientifikoa zulatzeko argitaratuta berariaz, frankfurtarraren lana, Vienako Zirkuluko partaide batzuen jarrera bere ustez behintzat inkontsekuentearen aurka zuzendu zen. Zehatzago esanez, beren postulatu politiko liberalaren eta beren filosofiaren arteko urruntasunak ekar zezakeen kontraesanari begira, azken honek arrazoimen iraultzaileari uko egitea besterik ez baitzekarren, bere ordez arrazoimen erreakzionario eta instrumentala jartzeko.
‎Geroago, Mathesis universalis monografian, eta aurreko ideia bera hedatuz, matematikak zeukan zorroztasuna filosofian gura izan zuen barneratu, logika berri batez baliatuz. Tamalez, bere ustez, filosofoak ez ziren gai logika hori garatzeko, eta jarduera hori matematikarien esku utzi beharra zegoen. Hau guztiaren gakoa notazio sinboliko baten diseinuan zetzan, hau da, ‘ezaugarri unibertsal’ bat eratzean:
‎" Egiatan ‘ederrari’ buruz esaten dudan guztia kasik modu berean erabiltzen da ‘onarekin’". Hala eta guztiz ere, Estetikaren bere erabilera bere ustez Urrezko abarra n Frazerrek behin eta berriro egindako suposizioekin nahastuta zegoen era bitxian, baita Freudi egindako kritikekin ere.
2001
‎Jose Ingacio Lopez Borderias kontseilari ohia da Octavio de Toledok duen sostenguetako bat. Sanz gailentzea zaila dela aitortu du hautagaiak, baina Nafarroa osoan militanteen botoak lotzen ari da eta bere aldekoen ustez, 700 bat lortu ahal izango lituzke. Kongresura UPNk dituen 4.000 afiliatuetatik 1.500 bat joango direla espero da, eta alde horretatik esperantzaren bat ere badute.
‎berak maite zuen Espainiaren erakusleak estatubatuarrei eramatea. Nekazari zonalde lehorretan topa zitekeen Espainia autentikoa bere ustez belaunaldikoentzat bezalaxe eta esentzia hori islatzen zuten margolariak zituen gogoko. Zuloaga eibartarrari zera idatzi zion behin:
‎dio autoreak. Bere ustez, Santxo Azkarraren bizitza nobelatu egin zezakeen, historiari fidela izaki, baina, askatasunari kantu bat eskaini nahi izan dio eta askatasunez jokatu. Askatasun bila doana jakitatez jantzi beharra dago.
‎Noiz eta, Gotzon Garatek euskara zuzenaz eta hainbeste urtetan euskal baserrietan bildutakoaz ziharduela, itsasoko munduaz galdetu ziotelarik, Garatek baserrikoarekin bakarrik lan eskerga bazeukala esan zuela. Bilbaok hitza hartu zuen eta bere ustea azaldu: euskara eta Euskal Herria eliza inguruko jendeak ikertu izan du beti, eta itsasertzean gutxi izan ei dira.
‎" Bilketa lana kulturala ere bada, eta beti ahal beste hizkuntzen baliokideekin sistematizatu behar da". Asko eskatzea izango da hori jasotzea, ekibalentzia matematiko teknifikatuak euskaraz ez direlako eman, aparatuak ingelesez daudelako, baina lan talde kualifikatu batek jasoko balu, gero, Euskaltzaindiak edo onespena eman eta kalera irteterakoan argia eta erraza izan luke, bere ustetan.
‎Literatuaren klasiko honek ez zuen, hala ere, arrakastarik ezagutu Herman Melville bizi zen artean. Egilearen beraren ustez, moralistegia zen eta bera hil eta urte batzuetara, literatura nazionalaren kontzeptuak garrantzia hartu zuenean, hasi ziren nobelaren balioa ikusten EEBBetan.
‎Eta beren baieztapena zalantzan jar zezakeen norbait izan zitekeelakoan edo, esandakoari honakoa gehitzen zioten: " Bere ustetan hau da, bere buruaz beste egindako pertsona horren iritziz ez baitu egin ori bere kaltetan. Ark ere zerbait ona nahi du beretzat eta horregatik il du bere burua".
‎Izan ere, bere ustean," herri eta hiri bakoitzean beti izaten da euskeraren alde zerbait egin dezakeen norbait, baina martxan jarri beharrekoa, bultza ere egin beharrekoa". Adibide baten premia ikusiz, hauxe eskaintzen zuen:
‎Egilearen iritziz," entzun edo irakurtzean, itz bat nola edo zer eratan artzen dan, asko esan nai du eta' etxekoandrea' baiño itz txukunagorik, oitura bezela ez da noski Euskal Errian emakume eldu batentzat, zeren orren urrena ibilli oi dana, neskazarra edo atsua izan oi da". Halere, bere ustetan," aurreko orren idazlanari Luis Haranburu Altunaz ari zen bere esnaia edo muiña ateratzeko ez dago Euskal Erritik atera bearrik", zeren emakumea" etxekoa, etxeari lotua, beti katibu dago gizonezkoaz konparatuta. Orrengatik, ongi daritzat emen jartzea, emakumearen bizitza nolakoa izan dan; eta guzia dijoa nik nere senitarte, erriko eta inguruetan ikusi ta entzun eta ezagutu dituanaz, gutxi gora beera".
‎Miguel Tardagila Kontxako estropaden koordinazio lanetan dabil aspalditik eta Epai Eskolako presidentea izan zen 1995era arte. Bere ustez, estropadak kirol lehia bilakatu zirelako ez ziren desagertu. Portu ezberdinen arteko lehia horrek mantendu ditu estropadak bizirik, Galiziatik Euskal Herrira zabaltzen den kirola eta afizioa.
Bere ustez kanpotik askoz ere hotzagoak ematen dute urrutitik ikasteko baliabide berriek: " Azken finean, irakaslea edo tutorea beti daukazu ondoan nolabait esateko.
‎" Matrikula beste guztiek bezala egin nuen, baina klasera joan gabe azterketetara aurkeztuta aprobatzeko asmoarekin". Ez zitzaizkion gauzak berak uste bezala atera: " Batzuek esaten dizute erraza dela, Psikologia ez dela lizentziatura zaila...
‎Ez du aurpegi gozoa jartzen bere esperientzia kontatzen duenean. Bere ustez, klasean lantzen diren hartu emanek asko laguntzen dute ikasketetan. Giroari garrantzia handia ematen dio, eta ez du uste bere burutazio bat denik," Nirekin batera jende gehiagok utzi zuen diplomatura alde batera.
‎ELA eta LABen arteko ekintza batasunaren ondorioz gauzatutako ekimen nagusiek orduengatiko maiatzaren 21eko greba, ELHren eta oinarrizko soldataren aldeko jarduera iraunkorra betiere" gure erabateko adostasuna izango zutela". Bere ustez ekintza horiek denak oso baliagarriak izan dira sindikatuen mugimenduaren geldotasuna hausteko, eta aire freskoa ekarri dute sindikalgintzaren berrikuntzarako, gizartearen eta elkartasunaren aldeko jokabideak indartuz. Adierazi duenez, antzeko zerbait esan daiteke ekintza sindikalaren beste esparru batzutan:
‎Denboran luze jotzen duten bereizketarik gabeko erasoen okerreko bidea hartzen badute (gizarte zibila barne), ondorio neurtezineko krisialdian amilduko da ekonomia. Aldiz, egiten diren urratsak politikoak baldin badira, aliantza handi bat gorpuzten bada, eta palestinarren arazoari bere ustez, hori baita honen guztiaren ernamuinean dagoena ahalik eta ikuspegi objektiboenez begiratzen bazaio, nahiko azkar lor daiteke ekonomia bide onetik abiatzea berriro.
‎Eta benetako nobela moderno bat egin zuen". Bilinguea, noski, Euskal Herriaren errealitatea euskaraz kontatzea faltsua baitzen bere ustez. ihesean egindako azken ehun metroak kontatzea. Bertan" euskal nobela nazionala" (politikoki ulertua, noski) ikusi zuten irakurleek ez zuten egileak objektibotasun osoz transkribatu nahi izan zuen ekintza bortitza, hots, militante baten heriotza izugarria, hala ulertu.
‎Erromantikoak egoera ideal gisa defendatuko du, beste ezer ez baita bere ustez maitasun suak sortzen duen zorionarekin parekatzeko modukoa.
Bere ustez, zerbitzu horien erabiltzaileek kexua aurkeztu eta erantzukizunak eskatu behar lizkiekete iragarpenak huts egiten duenean.
‎Metafora bat erabiliz, nutrizionistaren eta pazientearen arteko harremana bezalakoa litzateke gurea: nutrizionistak ikasiak ditu bitamina, proteina, oligoelementu eta abarren izenak, zertarakoak... eta pazientea behatu ondoren (sintomak, ohiturak), honen gabeziak eta gehiegikeriak zein diren (diagnosia) jakin dezake.Gero, diagnosiaren arabera, dietarik egokiena eskainiko dio, bere ustez. Pazienteak, gurean ikasleak?
‎Pirenne ren ustez, gauzak ez dira horrela, bi ekonomia kontrastatu zeudelabaizik10 Beraren ustez, VIII. mendean aurreko Antzinaroko ekonomiarekin apurtuzen, merkataritza minimoetara jaitsiz; eta lurra bihurtu zen gunea (iritzi horrenaurka, dagoeneko Behe Inperioaren krisitik gertatzen ari zela esan genezake, halaere). Dena den, Veneziarekin batera, Flandesen merkataritzari eutsi zioten, Britainiar Uharteetara espezieak eramanez eta trukean garia ekarriz, oihal flandestarrenelkartrukeaz eta eskandinabiarrekin zeukaten tratuaz.
‎Interpretazio orokor honi jarraiki, Larrea saiatu egin zen Goi Erdi Aroko Nafarroako gizartea ulertzen. Bere ustez, Iruñeko erresumara feudalismoa ekarri zuenkrisialdia beranduxeago kokatu behar da: XI. mendearen erdialdean, hain zuzen.Beraz, aurreko lerroetan aurkeztu dugun gizarte nafarraren deskribapena, inolakobaliorik badu?
‎psikologia sozial nagusiak egindakoidentitate sozialaren teoriaren ez nahikotasuna agerian uzten du. Identitatea ikertzeko, bere ustez konplexuago eta egokiagoa den beste prozedura bat proposatzendu. Autore horren arabera, identitate soziala esplikatzeko ez dira nahikoak faktorekognitibo motibazional afektiboak; ikuspegi horretatik identitate soziala taldebaten garapen historiko sozialaren ondorioa da, eta garapen historiko soziala kontuan hartzeko,, alterzentrismo?
‎Meade k aspaldian azpimarratu zuen nazioarteko sistemaren beharra. Beraren ustez (1963), sistema horrek ondoko ezaugarriak eduki behar zituen:
‎Perfumeen diagrama egitean, Jean Carles-ek hiru multzotan sailkatzen ditu esentzia olioak, eta, bere ustez, proportzioak ondoan adierazitakoak izan daitezke:
‎Lorenzo Milá kazetariak aurkeztu zuen ekitaldia, eta bertan izan ziren ONCEko lehendakaria eta haren Fundazioa, José María Arroyo, eta Elbarrien Ordezkarien Espainiako Batzordeko lehendakaria, Alberto Arbide. Lehenengoak eskerrak eman zizkien bi ministroei ekitaldian egoteagatik, eta horrek, bere ustez, agerian uzten du “Gobernuak egiten ari garen lan ildoari ematen dion laguntza”, gero adierazteko ezinduen integrazioa ezinezkoa dela informaziorik gabe. “Guretzat garrantzitsuena da teknologia berriei lotuta ez bagaude gerta daitekeen beste bazterketa mota hori saihestea”, zehaztu zuen.
‎Txiru, eskolako mutilik guapoena konkistatu zuen gure Trinik eta, futbol zelai zaharrean autoa aparkatuta, hantxe egin zion Trinik estreinako felazioa Txiruri. Esan zigunez goragalea etorri zitzaion zakila ahoan sartu eta ia eztarriraino iritsi zitzaionean, baina gero, Txiruren hasperen eta deiadarrak entzunda, bera ere eszitatzen hasi omen zen eta, mutila hustu zenean, espermaren zaporea berak uste baino gozoagoa zela konprobatu zuen. Nazka pixka bat eman zigun Trinik kontatutakoak eta, egia esan, inork ez zuen inbidiarik izan.
‎–Atzo anbulantzian hil zitzaigunak ere seguru gauza bera uste zuela... bazterra jo zuen arte!
‎Edozertaz. Eguraldiaz lehendabizi, herri guztian zehar egin berri dituzten biribilguneek bere ustez oinezkoentzat sortzen dituzten arriskuez gero, auzoko jaietako musika ozenaz. Edozertaz.
‎Gizartearen motorra, ongi ibiliko bada, olioz ongi igurtzi behar. Karl Marx, aldez, zuzen zebilen bere usteetan.
Beraren ustez bere neskatilek ez zuten etorkizunik. Bere senarra laboraria da eta ez ditu urtean 3.000 rupia irabazten (12.000 pezeta).
‎Biziro maite, baina nork geure gisara moldatua eta aldatua, horrela" politago" delako, ez den denean. Eta hori, nire iritziz, ez da euskara maitatzea, nork bere burua, bere usteak eta setak, baizik. Gu gara hizkuntzari makurtu behar gatzaizkionak, ez hizkuntza guri, gogoak ematen digunean eta gogoak ematen digun bezala.
‎Campion batek, eta ez zen juez kaskarra maitasunak itsutzen ez zuenean behintzat, gorengo izarretaraino goretsi zuen. Otxandiarra izan zitekeen, bere ustez, hil aginean zegoen euskarak behar zuen sostenguetarik bat, poesiaren arnasaz biziberrituko zuena. Campionek, eta ez genuke hau sekula ahaztu behar, Nafarroako zenbait eskualdetako hizkuntza erian ikusten du euskararen egoera, ahaleginean eta epetan ibili gabe sendotu behar den hilzorikoa.
‎Ezta berotu ere, alazankoa! Ez baitu oraindik jakin Berruezok bere uste eta iritziak kaxkar  tzat jotzen nituenik.
‎Are  gehiago, sortu baino lehenagotik. Eleizalde zenaren izen maiteak baditu zenbait kutsu, berak ez baitzituen bere usteak, iritziak eta joerak ezkutuan gorde sekula. Nolanahi ere den, badakizu zuk nik bezain ongi ez zebilela haren muinetan zuk susmatzen dituzun jokabide makur horien aztarrenik.
‎Inor ez da izan pragmatikoagoa bere diplomaziaren eguneroko gidatzean. Inor ez da izan ideologikoagoa bere uste sendo eta moral historikoen bila. Inor ez da izan uzkurragoa atzerrian sartzeko, aurrekaririk gabeko irismen eta neurrien konpromiso eta aliantzak egiten zituen bitartean.
‎bere filosofiaren ardatz garrantzitsuenak ahoz azaltzen zituela eta ardatz filosofiko horiek idatziz inoiz azalduko ez zituela erabaki zuela: " Ez da izan, eta ez da inoiz izango gai horiei buruzko nire lan idatzirik" 6 Platonek filosofia adierazteko bide gisa idazkerari susmo txarra hartzen zion, bere ustetan ikasleari informazio hutsa emateagatik ez zelako ikaslearen arima eraldatzeko gai; ez baitu azalpen anitzetarako lekua uzten, izan ere, liburu bat irakurtzerakoan irakurleak pasarte bat ulertzen ez badu, berrirakurtzerakoan aurretik idatzirikoa berriz irakurri egiten baitu, inolako aldakuntzarik aurkitu gabe; eta idazleak bere irakurlegoa aukeratzeko ahalmenik ez duenez politikoki arrisku... Platonek hobesten zuen ahozko irakaspenak, ordea, ez du eragozpen hauetako bat ere sufritzen.
‎Olerkari bakoitzak Musa baten eragina duen moduan, lonek, Homerorengandik, eta ez beste olerkari batengandik, jasotzen du inspirazioa. Eta lon posesio honi esker (eta ez artez edo zientziaz) da gai Homero ulertu eta azaltzeko. lonek, ordea, ez du ondorio hau onartuko, bere ustez Homero errezitatzen duenean ez dagoelako jainkozko indar batek hartua, egoera irrazional batean, alegia.
‎Zein gai homerikori buruz hitz egiten du lonek? Bere ustez, guztiei buruz. Hau entzunik, Sokratesek berriro erasoari ekiten dio.
‎4 Jarrera hau Nietzschek gogor kritikatuko du, zeren teologia zaharberritzea besterik ez bailitzateke bere ustez. Bestalde, Hegeli espiritu politikoaren eta historikoaren garapen konkretua ulertzeko bidea irekitzen dio.
Bere ustezko ‘oinarrizko ahalmen’ (Grundkraft) hori gogoa da, gizakia bera den men orokorra, maitagogoa.
‎Hau da, maitatzea indar pasiboa da bere ustez, maitagaia da maitatzearen kausa42 Ez dut uste gurarien zirkulua horrela hasten denik. Gure iritzia, esan dugunez, beste hau da:
‎Amaiak errukiz begiratu zidan, edo niri behintzat hala iruditu zitzaidan. Bere ustez argi asko zegoen esan nahi zuena eta nire lerdokeria baino ez zen nabarmen geratzen zena.
‎Estreinako aldiz nolabaiteko onberatasun arrastorik zerion, eta edonork, Steve aldez aurretik ezagutu ezean bederen, akaso pentsa zezakeen pertsona ahul eta errukigarri baten aurrean zegoela. Ez zuen, haatik, bere ustezko aldaketak luze iraun. Azkar asko, bisaia aldatu eta ukabilaz indarrez mahaia joz, altxatu egin zen.
‎– Berandu baino lehen hutsen bat egingo du, bere ustezko segurantzian irrist ñimiño bat baino ez akaso. Nahikoa izango da hori...
‎Baina ezin zinan besterik egin, horixe baitzen bere azken aukera. Juliari eman zionan, noski, bahiketaren berri, berarengan uste osoa zeukan eta.
2002
‎XL Iruñea eta Gasteizko graffitilariek osatzen dute; SG, berriz, Espainia mailakoa da, Gasteiz, Burgos, Santander eta Madrileko «idazle»ek osatzen baitute. Azken honetako partaidea da «Boni M» eta bere ustez aipatu taldeak dira gaur egun dauden hoberenetakoak.
‎Landaren hitzetan," definizio horren atzean enpresa handi batzuen helburu ekonomikoak daude". Gainera," eBook" terminoa baino" liburu elektronikoa" hobesten duela esan digu, eta bere ustez" euskarri elektronikoa duten liburu guztiak" direla liburu elektronikoak, horiek irakurtzeko ordaindu beharra edota software jakin bat deskargatu beharra izan nahiz ez izan.
‎Nahiak nahi, errealitatea hor dagoela gogorarazi dio Xabier Aizpuruak, datu, ikerketa eta interpretazio askoren jabetzatik, Euskal Herriko hizkuntz errealitatea gutxik moduan ezagutzen duela erakutsiz. Iñaki Martinez de Luna EHUko irakaslea baikor agertu da datuen aurrean, baina hizkuntz gutxitu guztiek duten desagertzeko arriskua garbi utziz; horrexegatik, bere ustez, tentsio puntua mantentzea ezinbestekoa da.
‎Ioldiren ustez, alde bateko nahiz besteko kasuek tratamendu berdina izango balute, beharbada ez litzateke tortura desagertuko, baina pauso handia emango litzateke. Bere ustez, Unai Romanoren aurpegia ETAren atentatu baten ondoriozko argazkia izan balitz zalaparta izugarria sorrarazi izango zuen. Torturaren ondorioz izan denez, Estatuak praktikatzen duen biolentziaren lekukotasuna, ez du lekurik ez oihartzunik izan.
‎Jarraian, gizarte mailan torturarekiko dagoen sentsibilitatea izan dugu hizpide Behatokiko kide honekin. Bere ustez, gatazkaren ondorioz sortzen diren gaiek gatazkaren egoeraren araberako abiadura hartzen dute, eta neurri batean, ekimen eta lanaren poderioz gizartea gehiago sentsibilizatzen da. Duela bi urte, giza eskubideen arloan presoen sakabanaketa izan zen gai nagusia, gizartea giza eskubideen urraketa salatzeko prest izan zen.
‎Eroski Bidaiak ek pasa den apirilean berritu zuen bere orrialdea, eta egindako lanaren lehen balorazio bat egiteko oraindik goiz samar izan daitekeen arren, Jon Aguerak esan digunez gero eta jende gehiagok jotzen du Internetera bidaia bat erosteko orduan. Berarekin gaudela aprobetxatuz, orain arte arrakastarik handiena izan duen bidaia eta uneotan bere ustez erakargarrienak zeintzuk diren esateko galdetu diogu: " Harrera onena izan duena, 328 eurogatik astebete Mallorcan igarotzeko aukera ematen duena da, eta gomendagarriena, bat aukeratzearren, eguna Marbellan 33,50 eurotik aurrera igarotzeko aukera".
‎XABIER Arzalluzek ez dio beldurrik Eusko Jaurlaritza eta Madrilgo gobernuaren arteko soka tenkatzeari. Bere ustez, horrek kalte egingo dio Alderdi Popularrari eta Ibarretxe lehendakariari mesede. Bere esanetan, Araban PPkoak artega daude tentsionatze berri honekin, eta Arabako PPko buruzagiek jadanik adierazi omen dute Madrilen ez jarraitzeko bide horretatik, horrek Araban galtzea ekar dezakeelako.
‎Zergatik? Bere ustez, sektore zabal horrek baduelako marko berri bat egiteko oso estrategia argia. Beraien ustez, eta hala diote, dena frogatu dute ezker abertzalearen aurka:
‎Dioenez, ezagutzaren datuei so eginez, ezaugarri beretsuak dituzten herriekin alderatuz egoera ez da txarra, baina erabilerari dagokionez" kaxkar samarra" da. Bere ustez," argi dago jende gero eta gehiagok dakiela euskaraz, baina aisialdira bideraturik dauden eskolaz kanpoko ekintza gehienetan erdara da nagusi. Kirolean adibidez, entrenatzaile erdaldun bat izanez gero jokalari guztiak erdaraz aritzen dira, eta berdin musika ikasten ari direnek andereño erdaldun bat baldin badaukate".
‎Ez zen bakarra horrela pentsatzen, Kardaberaz taldearen inguruan zebiltzan ehun eta berrogeita hamar bat idazlek ere gauza bera uste omen baitzuten. Eta euskara batuaren aldekoekin konpontzeko erarik aurkitu ez zutenez, Arantzazuko Batzarra amaitu aurretxu, beraietako bat aurreratu, eta denen aurrean hauxe esan omen zuen:
‎Nola liteke hori? Kataluniako sozialisten buruzagi den Pasqual Maragall-en ustez ez da harritzekoa hezkuntzak okerrera egitea Lege horrekin, bere ustez hasieratik" hankekin egindako legea da eta». PP ko Hezkuntza Ministroak bere aldetik esan du Lege honekin Espainiako ikasleak Europako lehen lekuetara igoko direla...
‎1996ko udaberrian kaleratu zen espainierazko bertsioa, eta 20.000 aleko lehen edizioa segituan agortu zen. Eleberriaren oinarri politikoa zela eta, elkarrizketa ugari eman zituen Atxagak, eta bertan gogoeta egin Euskadiko politikari abertzaleen ikuspegi eta jarreretan bere ustez nagusitzen zen gehiegizko erromantizismo politikoaz. Hausnarketa kritikoari dagokionez, esan daiteke, eskuarki, pentsatu zela eleberria gehiegi mugatzen zuela bere garapen tematikoak, eta nahiz testuaren kalitateaz dudarik egiten ez zen, kritikari gehienek obra txikia ikusi zuten honetan, Gizona bere bakardadean harekin konparatuz (ik.
‎Alegia, L. Whitek bere 1996ko doktorego tesian frogatu zuen modura8, guztiz eztabaidagarriak dira euskal literaturaren historietan erabili ohi diren emakumezko idazleen kopuruak. Bere ustetan, gehienetan irizpide desberdinak erabili ohi dira idazle emakumezkoa edo gizonezkoa literatur historietan sartzeko garaian. Lan bakarra edo itzulpena argitaratu izana ez da aski izaten emakumezko bat idazle gisa hartzeko, eta bestela gertatzen da gizonezkoen kasuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 2.767 (18,22)
Bera 86 (0,57)
Lehen forma
bere 1.597 (10,51)
Bere 823 (5,42)
berak 191 (1,26)
Berak 64 (0,42)
beraren 50 (0,33)
bera 49 (0,32)
Beraren 22 (0,14)
berean 17 (0,11)
Beraz 6 (0,04)
beraz 6 (0,04)
berarengan 3 (0,02)
bere baitan 3 (0,02)
bere buruan 3 (0,02)
Berari 2 (0,01)
bere aldeko 2 (0,01)
bere aldetik 2 (0,01)
bertan 2 (0,01)
Beragan 1 (0,01)
berakoak 1 (0,01)
berarekin 1 (0,01)
berarenganako 1 (0,01)
bere aldekoen 1 (0,01)
bere ingurukoen 1 (0,01)
bere ingurutik 1 (0,01)
berea 1 (0,01)
beregan 1 (0,01)
beren artean 1 (0,01)
beretik 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 435 (2,86)
EITB - Sarea 263 (1,73)
Argia 237 (1,56)
Berria 201 (1,32)
Pamiela 176 (1,16)
Consumer 138 (0,91)
Alberdania 131 (0,86)
UEU 126 (0,83)
Booktegi 100 (0,66)
Labayru 85 (0,56)
Susa 81 (0,53)
Jakin 78 (0,51)
Deustuko Unibertsitatea 72 (0,47)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 52 (0,34)
Jakin liburuak 47 (0,31)
Open Data Euskadi 47 (0,31)
hiruka 44 (0,29)
Maiatz liburuak 44 (0,29)
Herria - Euskal astekaria 38 (0,25)
Euskaltzaindia - Liburuak 37 (0,24)
Uztaro 28 (0,18)
Kondaira 27 (0,18)
aiaraldea.eus 24 (0,16)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 21 (0,14)
erran.eus 21 (0,14)
Anboto 19 (0,13)
Txintxarri 17 (0,11)
Karmel Argitaletxea 14 (0,09)
Hitza 14 (0,09)
Bertsolari aldizkaria 13 (0,09)
HABE 12 (0,08)
Goenkale 12 (0,08)
Antxeta irratia 12 (0,08)
Euskalerria irratia 12 (0,08)
goiena.eus 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Sarea 10 (0,07)
Guaixe 10 (0,07)
Euskaltzaindia - EHU 9 (0,06)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 9 (0,06)
ETB dokumentalak 9 (0,06)
barren.eus 9 (0,06)
Erlea 8 (0,05)
LANEKI 7 (0,05)
Karmel aldizkaria 7 (0,05)
alea.eus 7 (0,05)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 6 (0,04)
IVAP 6 (0,04)
aiurri.eus 6 (0,04)
Karkara 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
AVD-ZEA liburuak 5 (0,03)
Noaua 5 (0,03)
Urola kostako GUKA 5 (0,03)
Aizu! 4 (0,03)
Uztarria 4 (0,03)
Ikaselkar 4 (0,03)
Maxixatzen 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
ETB serieak 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera uste ukan 182 (1,20)
Bera uste ukan 57 (0,38)
bera uste ez 32 (0,21)
bera uste baino 31 (0,20)
bera uste oso 26 (0,17)
bera uste bezala 13 (0,09)
bera uste egoki 13 (0,09)
bera uste gu 13 (0,09)
bera uste hori 13 (0,09)
bera uste komenigarri 13 (0,09)
bera uste egin 12 (0,08)
bera uste on 11 (0,07)
bera uste bezain 10 (0,07)
bera uste sendo 8 (0,05)
bera uste zein 8 (0,05)
bera uste adierazi 7 (0,05)
bera uste euskara 7 (0,05)
bera uste apal 6 (0,04)
bera uste bera 6 (0,04)
bera uste bi 6 (0,04)
bera uste euskal 6 (0,04)
bera uste familia 6 (0,04)
bera uste mundu 6 (0,04)
bera uste hizkuntza 5 (0,03)
bera uste horiek 5 (0,03)
bera uste arte 4 (0,03)
bera uste azaldu 4 (0,03)
bera uste behar 4 (0,03)
bera uste beharrezko 4 (0,03)
bera uste eman 4 (0,03)
bera uste Europa 4 (0,03)
bera uste gertatu 4 (0,03)
bera uste guzti 4 (0,03)
bera uste halako 4 (0,03)
bera uste merezi 4 (0,03)
bera uste nu 4 (0,03)
bera uste oker 4 (0,03)
bera uste ustel 4 (0,03)
bera uste zuzen 4 (0,03)
bera uste agertu 3 (0,02)
bera uste aipatu 3 (0,02)
bera uste aita 3 (0,02)
bera uste arazo 3 (0,02)
bera uste arrazoi 3 (0,02)
bera uste asko 3 (0,02)
bera uste aukera 3 (0,02)
bera uste baieztatu 3 (0,02)
bera uste behintzat 3 (0,02)
bera uste berretsi 3 (0,02)
bera uste berri 3 (0,02)
bera uste beste 3 (0,02)
bera uste bete 3 (0,02)
bera uste beti 3 (0,02)
bera uste bezainbat 3 (0,02)
bera uste egia 3 (0,02)
bera uste esan 3 (0,02)
bera uste euskalgintza 3 (0,02)
Bera uste ez 3 (0,02)
bera uste ezin 3 (0,02)
bera uste ezker 3 (0,02)
bera uste Frantzia 3 (0,02)
bera uste froga 3 (0,02)
bera uste gaizki 3 (0,02)
bera uste garrantzitsu 3 (0,02)
bera uste gobernu 3 (0,02)
bera uste ideia 3 (0,02)
bera uste kaleratu 3 (0,02)
bera uste lagun 3 (0,02)
bera uste lege 3 (0,02)
bera uste nahiko 3 (0,02)
bera uste zer 3 (0,02)
bera uste zor 3 (0,02)
bera uste adiskide 2 (0,01)
bera uste al 2 (0,01)
bera uste aldaketa 2 (0,01)
bera uste aldatu 2 (0,01)
bera uste argi 2 (0,01)
bera uste atzetik 2 (0,01)
bera uste auzi 2 (0,01)
bera uste azken 2 (0,01)
bera uste bai 2 (0,01)
bera uste Elizabeth 2 (0,01)
bera uste Espainia 2 (0,01)
bera uste Euskaltzaindia 2 (0,01)
bera uste Fenizia 2 (0,01)
bera uste Palestina 2 (0,01)
bera uste PSOE 2 (0,01)
bera uste Sokrates 2 (0,01)
Bera uste baino 1 (0,01)
Bera uste bera 1 (0,01)
Bera uste beste 1 (0,01)
Bera uste June 1 (0,01)
Bera uste ote 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia