Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 402

2000
‎1948ko abenduaren 10ean Nazio Batuen Batzar Nagusiak onartu eta aldarrikatu zuen Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsala; bere testu osoa dator ondoko orialdeetan.
‎Euskararen azterketa soziolinguistikoa euskararen aldeko herri mugimenduarilotzen dio zuzenean Txillardegik, bere testu argi horietako batean: Gure nazio hizkuntzaberriro Euskal Herriaren mintzabide eta oinarri bihurtuko bada, beraz, bi gauza lortubehar ditugu; eta lorpen horretan laguntzekotan sortu da eskuetan duzun aldizkarihau:
‎Hots, etenareniraupena estatistikoki lortzen, ezaugarrien arabera. Erabiltzen dugun metodoak azterketa morfologiko automatikorako programa baten emaitzak erabiltzen ditu (Aduriz, 1994) eta berarekin testuak morfologikoki etiketatu ziren. Elementu batek aurrean edoatzean etena onartzen duen mailen sailkapena, eta baita iraupenaren egokitzea ere, erregresio arbolen bidez (CART) egiten da (Breiman, 1984).
‎Gaur egunean, komentarista iruzkinaren egilea bera da, bere testua irakurriko duena. Beste garai batekoa da artikulugile edo informatzaile ospetsuak idazten zuenekoa, gero, hizlari batek irakurria izan zedin.
2001
‎" Oso gogoko dut Atxaga. Gainera, nobelagile ospetsu izan aurretik idatzi zituen lehen antzezlanak elkarrekin landu genituen, kale antzerki bidez bere testuak erabiltzen baikenituen".
‎Idazleak, beraz, testua" sortzen" du, ernalarazi egiten du eta prerrafaeliten garaiko kritikari ezagunak, J. Ruskinek, zioena gogoratuz, egilearen irudimena," sarkorra" dela defenditu izan du zenbait kritikari gizonezkok (Penetrating Imagination). Ildo honetatik, Juan Martinek hasieran bere testua(= zakila) Eugeniari erakusten dionean, sexu harremanetarako gonbite zuzena egiten diola zehaztuko genuke. Eta hortxe dago,, koxka:
‎Baina, autobiografiak badu genero berezia bere testuak idazteko, hilarri izkribua, eta" norberaren burua apenas identifikatzen" duenak, hil ala bizirik den ez dakienak bere hilarriak idatziko ditu.
‎Bada gizon eskergi bat misterioa argituaz izkiriatzen ari dena, Baina bere testuak, eskuin ezker eginak, Irakurleek (ispilu baten bidez irakurri beharrean) Lengoaia misteriotsuren bat delakotan uzten dituzte" (Marinel zaharrak, 45)
‎Sarrionandiak nomadaren itxura hartuko du, berak ere zabala maite izango du, lainoa, eta zabala dena horietako goitikako dorre zuzenei kontrajartzen zaie. Hiria eta itsasoa kontrajarriko ditu Iurretako idazleak bere testuan, bere izaera nomada, marinelez antzaldaturik. Marinelen mitologia da aztertzeko geratu zaigun bakarra, Erdi Aroko bidaia mitologia, eta Errenazimendu Aroko bidaia liburuak aztertu ondoren.
‎Ikusitako munduaren eta sentitutako munduen artean mugitzen da Holan en poetika, ikusitakoa beste mundu baterako bide balitz bezala: haizea, adibidez eroen begirada bihurtzen da bere testuetan.
‎Historia, antzinakoa zein gaurkoa, almazen handi bat bezalakoa da idazlearentzat. Asmamenak komeni zaion materiala hartzen du bertatik, eta idazleak nahi duenerako erabiltzen ditu materialok.Batzuetan, dekoratu gisa erabil ditzake, nik Baionarekin sarri egin dudan bezala.Besteetan, historiako pasarte jakin bat hautatzen du idazleak bere testuaren motore.Hainbatetan, modu analogikoan erabiltzen du historia.
‎ezbairik gabe, betidanik saiatu izan da gure bultzatzen, hasierako lanetatik bertatik, ohiko estrategiez baliatuz. Alabaina, eta hemen dagosaio honetan jorratu nahi dudan hipotesietatik bat?, gure idazlea ohikotasunhorretatik harago doa, irakurlea bere testuen muin eta protagonista bihurtuz, eraezin argiagoan bere azken lanetan (hortaz, hemen badago garapen baten zantzurik).
‎izugarria da testuartekotasuna, besarkaezina askotan. Beraren testuek gaitasun literario sakoneko irakurleaeskatzen dutela esaterik badago, beraz.
‎Hain zuzen, bere testuetan, kanpoko, nahiz, hemengo?
‎Beste idazle batzuen testuekiko eratzen dituen halako harremanen ondoan, Sarrionandiak bere testuen artean eratzen dituenak ere gogoangarriak dira. Barne testuartekotasunak osatzen dituzten halako loturen artean, aipa dezadan lAOko. Oroitzera eseri?
‎Hona heldurik, agerian geratu da Sarrionandiak hainbat testu estrategiarenbidez eragiten duela gure irakurketa: jolasteko, kronotopoa irudikatzeko, testuenarteko harremanak ezartzeko, azken finean, parte hartzeko prest dagoen irakurleaktiboari deitzen diote bere testuek. Nolanahi den, eta hasieran esaten genuenariberriro helduz, beste idazle askoren testuekin ere beste horrenbeste gertatzen delaonartu beharra dago, ohiko estrategia hauek beste egileengan ere agertzen edotaagertu ahal dira eta.
‎irakurleari eman dio hitza, eta irakurleak bere abotsa jartzea derrigorrezko egiten duten testuak eskaini dizkigu. Beste hitzetan esateko, geuk eta geurepartehartzeak osatzen dugu bere testuen muina. Izan ere, irakurleok bete beharrekozuloz edota hutsunez eratuta daude testuok.
‎Bada, hain zuzen, isiltasunaren bidez mintzatuz, ez esatearen bidez esanez, mututasuneanerortzeke. Horrexegatik dira bere testuak diren modukoak, komunikazio inplizitueta bikoitzaren bidez esplizituki ezer esan gabe mintzatzen ari da eta. Izan ere, esaten ez den horretan, inplikaturan?
‎Eta horrela, bere testuak diren bezalakoak direlako (oskol eta guzti helaraztendizkigulako, Hitzen ondoezako sarreran aipatzen den ipuina gogoratuz), nork bereirakurketa egin du, norberaren baitan begiratu eta norberaren iritzi etaaurreiritziak errebisatuz, gauzak birpentsatuz. Horri esker «irakurtzen duzularikirakurri egiten zara», hasieran jasotzen genuen idazlearen beraren aipura itzuliz.
‎Horregatik, edo gutxienez horregatik?, eskertzekoak dira bere testuak; etahorregatik ere,. Joseba Sarrionandiaren narratiba eta prosa lanak: irakurketarakogonbitea?
‎Sarrionandiaren hizkera landu eta honez gero konfundigaitza bere testuen harreraren eragilefuntsezkoenetakoa gertatu da, beraren gaineko artikulu, erreseina nahiz azterketetan alderdi aipatu etaazpimarratuena izateak erakusten duen legez (besteren artean, ikus Aldekoa 1997, Butron & de Pedro1990, Epaltza 1994, Ibargutxi 1987, Jimenez 1989a eta 1997, Kortazar 1982 eta 1997a, Landa 1990, Markuleta 1990b, 1992b eta 1993a, Uribe 1997, ZZEE 1985)....
‎Hemen, arrazoimenaren alderdi ezberdinak lotzen dituen funtsezko batasuna dabil lanean, Kantek gero bere testuetan ikuspegi bateratu bat aurkeztea lortu ez bazuen ere. Eremu teorikoa eta praktikoa batuko lituzkeen printzipio komunaz hitz egiten du, eta printzipio hori askatasuna dela aurkituko du.
2002
‎Utarre nor zen ere ez dakigu; nazionalista ziur aski EAJ edo ANV EAEko. Eusko langilearen izaera aipatzen du bere testuan, garbi esaten du gerra aberatsek sortua izan zela: «Badago gerraren interpretazio sozial bat, eta horrek berak frogatzen du herri xeheak egindako kantuak direla. Gerrak areagotu zuen kontzientzia nazionala, eta hartaz, kontzientzia soziala gero».
‎2 Benthamengan sakondu ahal izateko, ikus sarean dagoen webgune ofiziala (www.ucl.ac.uk/Bentham), non berari buruz jakin daitekeen ia guztia agertzen den (digitalizatutako bere testu asko barne).
2003
‎Errealitate horiei errespetu zorrotza eskaintzen zaie, baina euskaldun guztiok elkarrekin bide bera egin dezagun aukerak ere eskaintzen ditu. Testu artikulatua egiten hastean konkreziotarako aukera izango da; orain, bakoitzak bere aldetik testu horretara ekarpenak egiteko garaia da, azken urteotan guztiok buruan eduki ditugun egitasmoak hor txertatzeko garaia. Eskubide historikoen eskutik eta lehendakariak proposatzen duen testu honekin, batzuek prozesu konstituziogile baten hasiera ikusten dute.
‎Muñozen aburuz, ezizena ederki aukeratu zuen Ignaciak; hala dio «Txiki Zabalo: kronista grafikoa» bere testuan: «Anonimatutik irteteko asmatu zuen «Nor Nai» ezizena:
‎Badirudi bazekiela euskaraz pentsaturiko narratibari, eta beraz inplizituki euskal ikuspegitik egindako historiari hasiera ematen ari zela. Euskalduna, erdarazko testuetako aktore pasibo paperetik atera, eta, bere testu propioen protagonista bihurtu nahi zuela. Puntu honetan Manex Goihenetxek Iparraldeko historiografiaren gainean egindako lan bikaina segitzen dugu.15
‎‘Iturri irakurgaien’ antologiek garrantzirik gabeko zeregina dute zientzi hezkuntzan. Ikasleari ez zaio bere esparruaren historiako klasikoen irakurketa sustatzen —obra horietan bere testuan eztabaidatutako auziak jorratzeko beste modu batzuk aurki litzake, baina baita bere etorkizuneko lanbideak baztertu eta aspalditik ordeztu dituen kontzeptu eta ebazpen estandarrak ere—.3 Inoiz Whitehead-ek zientzien hain berezko ezaugarri horri heldu zion honakoa idatzi zuenean: " Bere fundatzaileak ahaztea zalantzan jartzen duen zientzia galduta dago".
2004
‎Voltairek dio bere testu zorrotz bezain zirikatzaile horietako batean: " Landareek eta harriek hitz egiten zekiten garaian, arbolek beren erregea hautatzea erabaki zuten.
‎Historialarien iritzia ez dator bat antzinako Greziako eta Erromako idazkien azterketarekin. Plutarkok, urrunago joan gabe, bere testuetako batean dio Osirisek berak probatu zuela ardoa historian lehen aldiz, eta, ondoren, ardoa egiteko teknikak erakutsi zizkien hilgarriei. Ardoaren jatorria Jainkoaren esku utzi arren, testuak faraoi handien Egiptorako tributua ematen du.
‎Ideia horietaz hitz egitean, orduan, Descartesek aurretik bagenekien zerbait gogoratzen dugula esango du, inolako zalantza barik mende batzuk lehenago Platonek ideien existentzia frogatzeko eskaini zuen irtenbideaz baliatuz. Platonek bere teoria garatzeko ideien berezko existentzia frogatu gura duenean oroimenak oinarrizko papera jokatuko du, bere testuetan zenbait pasarte garrantzitsutan aurkituko dugularik hori islatuta: hala nola, gurdi hegadunaren mitoaz jarduten duenean eta, beharbada modu eredugarriagoan, Menon izeneko elkarrizketan Sokrates eta morroiaren artean antzezten duen elkarrizketan.
2005
‎Beste horrenbeste artean ere. Balet dantzari bat ona denean koreografia eder batekin txunditu nahiko gaitu, eskultoreak bere estatuarekin liluratu edo aztoratu, poetak bere testuekin emozionatu, ez baita lantegi erraza. Posible al da hizkuntza artistiko ezberdinen arteko elkarlana?
‎–Bai, hori egia da. Mirandek ez du inoiz sistematiko egin, nik bere testuetan hori irakur dezaket, eta garai haietan asmatu nuen sistema erabiltzen dut neuk nolabait espresatzeko Miranderen kulturan badagoen baina berak garatu ez duen Frantziako Iraultzaren kritika bat, berak, ipuin bezala garatu du, Zuberoako ipuin polit bat dago adibidez, baina sistematikoki ez du garatu nahiz eta pentsaera hori Miranderengan egon badagoen.
‎Ez da irakurriko tonu berean testua, baizik eta egunoroko hizketan erabiltzen dugun intonazioaren gora eta behera aberats bezain esanguratsuekin. Monotoniaren aurkako joera da biderik egokiena.
‎Idazle ez den egilea Euskaltzaindiak aurrera ateratzen duen Orotariko Euskal Hiztegian ari da lanean Segurola, eta artikulu zein zutabeak argitaratu izan ditu zenbait komunikabidetan. Hau da, ordea, bere testuak liburu batean jasotzen dituen lehen aldia. Izan ere, ez du bere burua idazletzat," eta are gutxiago sortzailetzat":
‎Frantziarren eta Nafarroako Errege kristau, Erregeen artean aparta zaren hori, liburu honek ausardia izan du zure izen ohoragarriarekin bere testua apaintzeko. Hori egiteko konfiantza ez da berezkoa, ezta egilearena ere, beronen argumentutik datorrena baino.
‎Bere ustetan hizkuntzak egiaz" bitarteko espazio" bat osatzen du —L. Weisgerber-en hitzetan" Zwischenwelt" 88 bat— eta honen ezaugarririk garrantzitsuena aldi berean gizatiarra eta mundutarra izatean datza. Bere testutan, era batera edo bestera, maiz aurkitzen dugu ideia hau eta, garrantzitsua delako, bere hainbat formulazio eskainiko ditugu jarraian adibide moduan: " Hitza erdian dagoen mundu bat da, kanpoan ageri denaren eta guregan ekiten duenaren erdian kokatzen dena" 89;" munduaren eta gizakiaren arteko kontaktua deskarga elektriko bat bezalakoa da, nondik hizkuntza ateratzen den" 90;" hizkuntza bigarren mundu bat bezala irudikatzen dugu, alegia, gizakiak bere baitatik eta egiazko mundutik jasotzen dituen inpresioetatik abiatuz objektibotu duen mundu bat bezala" 91; eta" hizkuntza benetako mundu bat da, hau da, espirituak, bere barne lanaren indarrari esker, beraren eta objektuen tartean jartzen duen mundu bat" 92 Adibide hauek guztiak bat datoz honako hau adierazterakoan:
‎Azken finean, intelektoak ez du gizabanakoaren nortasuna agortzen eta, beraz, garapen kognitiboak ere ezin du garapen pertsonala ordezkatu. Bien arteko elkarlana nahitaezkoa da eta, zentzu honetan, horrelako esaldiak aurkitzen ditugu bere testuetan: " gizakiaren benetako helburua[...] bere indarren formazio bateratua, garaiena eta proportzionatuena lortzea da";" osasunez eta energiaz beteriko gizakiaren zoriona, hain zuzen, bere indar fisiko eta morala erabiliz helburu Bati jarraitzean eta berau lortzean datza" 126 Berak giza-izakiaren formazioaz hitz egiten duenean, azken batean, bi gauza uztartu beharraren aldarrikapena egiten du:
‎Wilhelm von Humboldtekin, honela adierazi dugu idazlan honen sarreran, puntu garaienera iristen da Alemaniako mugimendu neohumanista, hain zuzen, hark lantzen duen giza-formazioaren edo" Bildung" delakoaren teoriarekin. Bere obrak, hala ere, ez digu eskaintzen honi buruzko azalpen sistematiko eta bukatu bat; alderantziz, bere testuen artean giza eta gizarte zientzien inguruko gai ezberdinei buruzko lanak aurkitzen ditugu eta, askotan, hauek nahas mahas heterogeneo baten itxura hartzen dute. Honi buruz esan behar da, lehenik, bere bizitza eta obra elkarreraginean ulertu eta aztertu behar direla:
‎honen haritik," gizakiaren ezagutza" jarduera berezi bezala kontsideratzen du, zeinek" subjektuaren baitan idealerantz hobetzeko gai den hura bilatzen" duen; eta gainera, gizakiaren" formazioa edota hezkuntza" zeregin dinamiko bezala ulertzen du, honen humanizazio prozesua" oinarritzera, garbitzera eta handitzera" zuzenduta dagoena27 Garapen prozesu honetan, beti ere, gizakiak unibertsala denaren eta singularra denaren arteko oreka errespetatuz jokatu behar du, hau da, leial izan behar du bai humanitateak berak dakarzkion exijentzia orokorrekin bai giza-indibidualitate bezala berak bertan dituen exijentzia partikularrekin. Honela dio bere testuetako batean:
‎Gogoan duen egitasmoa, egiaz, gizakia bere dimentsio guztietan aztertuko duen benetako teoria bat osatzea da, alegia, berau bai enpirikoki eta historikoki bai filosofikoki eta idealki hausnartzen duen" antropologia konparatu" bat abian jartzea. Honi buruzko bere testu esanguratsuenak, jada adierazi moduan," Das achtzehnte Jahrhundert"(?) eta" Plan einer vergleichenden Anthropologie" (1797?) dira. Hauek erreferentzia nagusi bezala hartuz, baina ez hauek bakarrik, pedagogikoki esanguratsuak diren humboldtiar antropologiaren hainbat aspektu azalduko ditugu jarraian.
2006
‎Kolaboratzaile gehienak Kazetaritzako ikasleak dira, egitasmoaren berri izandakoan parte hartzera animatu diren gazteak, baina denetarik dago. Emokumea ezizenarekin arteaz idatzi izan duen lagunak, adibidez, Arkitektura ikasi du eta gaian aditu izateak sakontasuna ematen die bere testuei.
‎Adibideetan ezluzatzearren,. Ikaroren erorketa? deitu poema irakurtzea gomendatu nahi nizueke14, bai eta bere aurrekaritzat jo daitekeen izen bereko testua ere (Hitzen ondoezan).
‎Eta zalantzaren onarpenarekin agitu legez, kritika eta autokritikaren beharraere praktikara darama gure idazleak, bere testuak horretara jarriz. Zeri egiten dio, bada, kritika (edo autokritika)?
‎Tamalez, hau guztia ikusi ez delakoan nago, edota ikusi nahi izan ez delakoan, Sarrionandiaren inguruan irudi militante, itxia eta hiperideologizatua gailendudelarik. Aitzitik, nik neuk Sarrionandiaren beste irudi bat erreibindikatu nahi nuke (irekiagoa, zalantzatiagoa, humanoagoa) eta gaurkoan hori egiten saiatu naiz.Baina bihoa, bukatzeko, azken ohar bat, hasieratik iradoki dudanari berriro helduz: gaurkoan eta hemen Sarrionandiaren aipatu irudia marrazten saiatu garelarik ere, eta hori bere testuen irakurketatik abiatuz, emaitza subjektiboa da halabeharrez, guztia gure irakurtzeko eran oinarritzen da eta. Sarrionandiaren hitzak gogoratuz, «gauzak, diren bezala ikusi beharrean, garen bezala ikusten ditugu»(. Gauzak?, Hitzen Ondoezan).
‎51). Internet da gaur egun publizitate kanpainetako euskarririk egokienetako bat, batez ere bere bitartez testuak eta irudiak aurkez baitaitezke, eta eskaintzen diren markak, merkantziak eta zerbitzuak modu errazean froga baitaitezke. Euskarri hori hartzaileak ordaindu behar izateak, ez du publizitate izaera aldatuko, egunkari batekin gertatzen den egoera bera baita; izan ere, egunkaria ere ordaindu egiten dugu eta barruan publizitatea darama.
‎Hori abantaila handia izan daiteke kontsumitzaileentzat. Gainera, ezin dugu ahaztu elikagai bat ez dela bere osagaiak bakarrik, bere testura, zaporea ere badela, kontsumitu ondoren lortzen den asebetetze maila eta prezioa. Zalantzarik gabe, ordezko bat merkeagoa izaten da beti, eta, beraz, gainerako elementuak onak badira, espero izatekoa da arrakasta komertziala izatea.
‎Google liburutegi bat sortzen ari da sarean milioika liburu digitalizatuz, edonork egin ditzan bilaketak bere testuan
‎Idazleak bere testuaren zati bat azpimarratzen du, ideiaren zama guztia zati labur horretan bildu nahian. Bere ustetan hortxe dago dena, munduaren, unibertsoaren erabateko laburpena, behin betikoa.
2007
Bertan testua xehatu, rolak eztabaidatu eta, inoiz, gidoiaren parteren bat auzian jarriko dute.
‎Legeetan ezarritako betekizun horren ostean, 1978ko abenduaren 27an, Gorteetako bi ganberak batera bilduta, Joan Karlos erregeak Konstituzioa sendetsi zuen, eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen 1978ko abenduaren 29an. Egun horretan bertan testua indarrean jarri zen.
‎Ondorio moduan, esan daiteke Baionako estatutuak osagai liberalak eta Antzinako Erregimeneko korporatibismoaren beste osagai batzuk nahasten zituela, baina argi eta garbi urruntzen zela absolutismotik eta garai bereko testuekin homologatzeko modukoa zela. Edonola ere, testu horrek Antzinako Erregimeneko monarkia hispanikoaren araubide juridikoa bertan behera utzi zuen.
‎Kazetariak berak ere gogoan izan behar ditu eredu horiek bere testuak ekoiztean, bere kamara aurreko diskurtsoak prestatzean eta gertakarien oinarrizko arrazoiak azaltzean. Edozerk ez du edonon balio.
Bere testuetan, nahiz Sokratesen ahotan jarritakoetan, Platon bera ere oso da kritikoa erretorika hutsarekin, eta baditu bere arrazoiak. Atenasen ezagutu zuen erretorika, eta mingarria zitzaion Platoni, zeren haren garaiko erretorikak populuaren baiespen hutsa baino ez baitzuen bilatzen gai baten edo bestearen inguruan.
‎cada lengua corta y analiza de manera específica la realidad objetiva»1188; berbertan diferentzia iragartzeko: «Pero este análisis específico de la realidad no quiere decir que los conceptos formados en una lengua sean irreducibles a las otras lenguas»1189 Txillardegik, haatik, ez dio, ez dagoela itzultzerik (etengabe itzulpenak egiten ari da bera testuan), ezpada «ez dago hitzez hitz itzultzerik». Itzulpenari buruz Ereñok ez baitu besterik esango1190 Ez hizkuntza denak berdinak dira, eta ez bata bestearekin zerikusi gabekoak.
‎• Herodotok berak, hain prosa neurtua erabili zuenak, publikoki irakurtzen zituen bere testuak; eta berdin Demokritok; eta Lisiasek; eta Isokratesek bere diskurtsoak154.
2008
‎487 Bustintzaren kazetari zereginaren eta estiloaren inguruko ondorio hauek bere testuen irakurketatik zein Díaz Nocik (1995: 80) egindako oharretatik atera ditut.
‎Zerbaitegatik idatzi zion Arana Goirik Angel Zabala alderdikideari« ¡ Cuanto daño nos ha hecho Azkue con el dinero de Sota! »32 Eta izatez, Azkuerekiko Arana Goirik zuen kezka eta ia obsesioa norainokoa zen erakusten duen indikadore objektibo bat dago: Arana Goiriren obra osoetako aurkibide onomastikoaren arabera, abandotarrak bere testuetan gehien aipatu zuen pertsona Azkue izan zen (122 aldiz) 33, Carlos María Borbon erregegaia baino gehiago (hau 105 aldiz aipatu zuen) 34, Arturo Campion baino gehiago (68 aldiz) 35, Ramon de la Sota baino gehiago (25 aldiz) 36, eta beste inor baino gehiago. Hau da, datu kuantitatiboen arabera, Arana Goirik askoz sarriago zuen buruan Azkue, Euskalerria Elkarteko liderra edo karlisten erregegaia baino.
‎Edonola ere, hiru­lau hilabeteko atzerapenez izan arren, Hendaiako planari segitzen zitzaion. Aranak bere testua idatzi zuen eta Guilbeau eta Ademari igorri zien azter zezaten. Punturen bat aldatzeko eskatu zioten, baina ez laster polemika sortuko zuena.
‎Edonola ere, idatzi eta denbora gutxira testua Gerhardt Bähr euskaltzain urgazleari utzi eta honek gipuzkerara moldatu zion. Beraz testuaren bi bertsio sortu ziren193.
‎Premiazkoa zen Azkueren azterketa bere horretan, bere testuetan eta testuinguruan. Eta horrela garaian garaiko goi mailako intelektualen taldean sartzeko gaitasuna irabazi du.
‎Araudia behin betiko finkatzeko 1918ko azaroaren 17an elkartu ziren Bilbon Agirre, Urreta, Azkue, Eleizalde, Olabide eta Biziola. Lau zuzenketa proposamen jaso zituzten (Altube, Arbeloa, Larrinaga eta Llonarenak), batez ere aurreproiektuak zehazten zituen lau akademikoak ez ezik beste batzuk ere hasiera beretik testuan ager zitezen. Arlo horretan, ordea, ez zen aldaketarik onartu (beste punturen batzuetan antza bai) 227 Eta hola, araudia osatuta lau Diputazioei bidali zitzaien.
‎Kolonbiako Cauca departamentuko Popayan Unibertsitateko aldizkarian argitaratu zuen Oteizak 1944 urtean. Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas de América?, bere lehen idatzi garrantzitsua, eta ziur asko bere testurik landuena, hainbat gai jorratzen zituena: artearen eta mitoen arteko erlazioa, denboraren eta artelanaren arteko erlazioa, estetikaren eta sakratuaren arteko harremanak edo pintura muralaren arazo formalak.
‎Eskultura haietan hutsune hori giza figura batek inguratzen zuen. Orain, giza figura hori erabat ezabatu eta sakrifikatu egiten zen, eta eskulturak espazio huts hori seinalatzeko beharrezkoak diren plano minimoez bakarrik osatzen ziren19 Prozedura horrekin, bere testuetan agertzen joan ziren ideia garrantzitsuenak, hala nola ezabaketa, sakrifizioa edo hutsunea, sinbolo bakar batean elkartzen ziren, espazio huts edo vacío cronlech horren barruan. Are gehiago, espazio huts kontzeptu horren bitartez, artearen eta erlijioaren arteko harremanak ere argitu egiten ziren.
‎Oteizarentzat arteak dimentsio unibertsala duela argi geratzen da bere testu guztietan, eta Quousque tandem?! en proposatzen dituen bi ideia nagusiek, hau da, Ley de los Cambios (Aldaketen Legea) eta Estetika ezkorra ideiek, dimentsio unibertsal hori garbi erakusten dute, kultur testuinguru konkretuen gainetik, leku eta garai guztietan islatu baitaitezke. Artearen dimentsio unibertsal hori pertsona konkretu bakoitzarengan gauzatzen da:
‎liluratzeko ahala. A. Arkotxak argiki jokoa du uzten bere testu parodiko eta hipotestuaren artean, elkarren arteko tartea hobeki sentiarazteko: pastichetik parodiara pasatzen da, narratzaile desberdinak asmatuz, Marko Polo eta Rustichelloren ordez:
‎Tabakalerako prentsaurrekoa eman baino hiru egun lehenago hasi zen bere blogean (alua.mundua.com) prentsaurrekoan esango zenari buruzko kezkak azaltzen. Eta eztabaida handirik sortu ez bada ere, badira bere testuetan eztabaidarako hainbat puntu. Honela dio batek:
2009
‎Jakin min handia duen haur batek hitz egingo du orain eta esperientziak erakutsitako helduak gero. Galdera erantzunak erabiliko ditu batzuetan bere testua egituratzeko, edo haur eta objektuei emango die hitza besteetan, kontua, lehen esan bezala, ikuspuntua aldatuz jolastea baita.
‎Euskal nazionalismoa Sabino Arana da. Bere testuak ulertu behar dira orduan arnasten zen atmosfera barneratzeko. Giro hura barneratu gabe ezin da Arana ulertu.
‎Salbatore Mitxelenak Montevideon irakurri zuen nonbait Txillardegiren nobela, 1954an Donostiatik Ameriketara aldatua baitzen misiolari. Ordurako idatzita baina argitaratu gabe zeukan bere Unamuno eta abendats liburua —1958an argitaratu zuten hori lehen aldiz—; oso gogoko eta agian hurbileko gertatu zitzaion Donostian ezaguturiko gaztea Unamuno zalearen nobela existentzialista, eta bere testuan sartu nahi izan zuen haren aipua. Unamunorekin elkarrizketan ari dela aipatzen du, hain zuzen ere," Txillardegi... tarren nobelagintza" besten hain euskal idazle garaikoekin batera; eta Euskal Herriaren minaz ari dela, aipu luze bat atera zuen nobelatik eta bere liburuan sartu:
‎Musikari frankoz lagunduta, gitarra akustikoaren laguntzaz berregin dio ibilbideari Lertxundik, arpa, teklatu eta tradiziozko instrumentuen doinuekin. Bere testuekin batera, Olatz Zugasti, Jon Maia, Andoni Egaña eta Iñaki Azkuneren konposizioak ere topatu ditzakegu bere lanean.
‎(553). Alegia, filosofo ingelesa bere testu askok pentsarazten duen baino erliiosoagoa dela, eta definitu gabeko Jainko moduko batean nolabait, sinetsiantza, ere egiten duela (mugagabekoaren joranaren forman eta:
‎Bere lana gutxi zabaldutakoaizan zen eta ez zen berraztertua izan 80ko hamarkadaren bukaerara arte. Orduzgeroztik, bere testuak asko aztertuak eta oso kritikatuak izan dira (Coser, 1992; Namer, 1998; Olick, 1998; Ricoeur, 2003).
‎Zerbait gertatu berri denean, albistea ahalik eta lasterren zabaltzeko erabiltzendira testu hauek. Laburrak dira, lerrokada bat gehienetan?, informazio tituluadaramate eta bere testu egitura iraulitako piramidean oinarritzen da. Azken ordukoalbistearen helburua ez da gertaera baten datu gehienak ematea, horretarako bestetestu luzeago batzuk eskegiko dira hedabidearen web gunean egunean zehar.
‎Kazetari espezializatuak ahalik eta informazio iturri gehienekinlan egin, haien esklusibitatea bilatu eta berorien errespetua irabazi behar du. Horiguztia lortzen badu, bere testuak hobeak izango dira. Informazioaz gain, interpretazioa eta argudioak eskainiko ditu.
‎Aspektu sozialei ere egiten zien so programa horrek eta emakumeentzako bozkatzeko eskubidea aldarrikatzen zuen, besteak beste. Kultura eta politika gaiak jorratu ohi zituen bereziki, dena den, Aintzinak, eta bere testuetan nabarmena zen Hegoaldean sortu berria zen abertzaletasun modernoaren eragina. Edonola ere, abertzalea barik erregionalista zen Euskalherrizaleak mugimenduaren programa eta Aintzina hilabetekaria ia bere osotasunean frantsesez argitaratzen zen.
‎Ikerketa berri batek aldatu egiten du bere testura eta lekale baten antza du, eta horrek elikagai honen erabilera desberdinak ahalbidetzen ditu.
‎Youtube rekin eta Picasa zerbitzuarekin ere interakzioan dabil. Google Sites egokia da testuen gainean taldean lan egiteko, bideoak ikusteko edo multimedia fitxategiak igo eta deskargatzeko intranet bat sortzeko Hori guztia dela eta, Sites unaherrherramienta egokia da intranet bat sortzeko (partekatutako web gune bat, pertsona talde batek itxia), eta bertatik testuak taldean sartzeko, bideoak ikusteko edo argazkiak edo musika bezalako multimedia fitxategiak igo eta deskargatzeko aukera ematen du. Zerbitzuak aukera ematen du erabiltzaileak nahi adina orrialde sortu eta, ondoren, editatu ahal izateko.
‎Zer ematen dio RCSk erabiltzaile bati? Teknologia horri esker, telefono mugikorra berehalako mezularitzako zerbitzuetarako, transmititutako eta jasotako mezuak gordetzeko edo, are, pertsona batzuekin aldi berean testu elkarrizketak izateko erabil daiteke. Gama altuko telefono mugikor jakin batzuen erabiltzaileek badute aukera hori, batez ere,= »https ://www.consumer.es/tecnologia/ hardware/ blackberry el email en el bolsillo.html»Blackberry»en jabeek.
‎Don' t worry be happy kantatu dute jarraian, ahoaren laguntzarik gabe. Nork bere testua gogoratu du gero, Santamariak aholkuak ematen dituen bitartean. Ondo ahoskatu, baina gehiegi puztu gabe.
‎Baina noski, ez gaur egungoena: Carlos Valverdek, bere testuaren bukaeran, egun guztiak txepelak direla baieztatu eta gero, The Cure entzutea nahiago duela dio. Eta Fernandez Valdesek Discharge taldearen 1982ko diskoaren izenetik atera du en esaldia, pareta batean interes puntu bat sortzen duen pintaketaren modukoa, eta erakusketari berari izena ematen diona.
‎Sanferminak beste Iratiko basoa eta Agoizko arrantzalekuak. Eta pareko maitasunez deskribatzen ditu guztiak bere testuetan.
‎Horrez gain, Hemingwayren txangoa ere antolatu dute. Estatubatuar idazleak Nafarroan ohikoak zituen hainbat gunetan panelak jarri dituzte azalpenekin, eta idazlearen beraren testuekin. Iru, ean, Lekunberrin, Ariben, Auritzen eta Esan jarri dituzte panelok.
‎Proposamen hori gehitzen zaie pasa den martxoan onartutakoei, hots, gune publikoetan terrazak ipintzeko eta baita lonjak etxebizitza egiteko neurriak arautzekoak. Besteak beste, ostalaritza jarduerak ere garatzen dituzten mintzalekuak ere hartuko ditu bere gain testuak. Argazkian, terraza bat Algortan.
‎Inoiz ez duela ikusi euskal mundua hain zokoraturik Iru, eko sanferminetan, ezta herrikoiak diren ekimenak ere, gehien gehienak debekaturik. Harriturik dagoela atzematen da bere testuan. Eta bera ez da gaztetto bat, gizona da, ez daki euskaraz eta, dirudienez,, no es de la ETA?.
‎Isidoro bere testua botatzen hasi eta EZIN behar bezala esan. Besteok EZIN gehiago disimulatu eta...
‎Onettiren emaztea –whiskya urtzen zion huraxe, Claudiori entzunda zekienez–, biolin jotzailea zen eta orkestra batean jotzen zuen garai hartan. Hala, pieza ezagunak jotzen zituen idazleak bere testuak mekanografiatu bitartean. Batak biolina jo, eta besteak idazmakina:
‎Askotan datorkit gogora irudi hura: idazlea bere testu baten irakurle, baina lupa baten laguntzarekin. Erraztasun dezentearekin egin duzuna, zehaztasun zorrotzenarekin zuzentzen.
‎Gonbidatzeko esan ordez, Azkueren bertsioko gonbida zitzala erabili izan banu, oker nengoela esango zidan alabak. Berarentzat bere testua zen kanonikoa, sakratua, ukitu ezina. Gonbida zitzala, aldiz, sasikoa zen.
‎Idazteak berak zekarkion saminaz ari zitzaidan. Bere testuetan askotan agertzen dira idaztea eta oinazea txanpon beraren aurki eta ifrentzu gisa. Bere ama hil berriari eskaini zion poeman ageri da deklarazio estetiko argiena:
‎Ribeyrok berak liburuaren hitzaurrean esplikatzen duenez, ez zekien nola sailkatu bere prosak, eta horregatik deitu omen zien apatridak: bere beste liburu konbentzionalagoetan tokirik aurkitu ez duten prosatxoen bilduma da liburua, bertako testuak ezin dira lotu genero jakin batekin.
‎Egia esan, aurkezpenaren hau ez den beste edozein espaziotan, nioke eutsi Marc Bioscak? bere testuan, inplizituki, eztabaidan parte hartzeko egiten digun gonbitari erantzuteko tentazioari.
‎Bestetik, Nietzscheren irakurketa oso eskasa egin duten naziak ditugu. Bere testuetako mila adibide jar litezke gaizki ulertu hori nahiko urrun joan zela erakusteko. Tamalez (edo zorionez), ordea, kontraesanez betetako pentsalaria izanik, irakurle entrenatu gabeak aski erraz topa dezake Nietzsche arrazista bat.
‎" Fue Nietzsche el primero en sugerir expKcitamente la exclusion de la idea de ‘conocer la verdad’". 31 Richard Rortyren esaldi horretatik abiatu nintzen Nietzscheri buruzko baieztapen hori osatzeko asmoz. Eta, noski, Nietzscheren testura jo nuen zuzenean; bere testu batean, Gizatiarra, gizatiarregia liburuan, horrekin zerikusi askorik ez zuen baina interesanteagoa zen bertze hau aurkitu nuen: " Cuando se escriba la historia de la genesis del pensamiento, entonces la siguiente proposicion de un eminente logico tambien estara iluminada por una nueva luz...". 32" La historia de la genesis del pensamiento" edo pentsamenduaren genesiaren historiaz ari da Nietzsche hemen:
2010
‎Sagardotegi bakoitzak bere nortasuna du, baina gurea beharbada familiei eta taldeei zuzendua dago, Jose Antonio Gaincerain Zelaia sagardotegiaren jabearen hitzak ere jaso ditu Hizckmanek bere testuan.
‎Adierazi EH ekimenak errepresioaren oztopo traketsen gainetik salto egin du gaur eta Euskal Herriaren eskubide zibilen aldeko mugimendua bihurtu da. Mugimendu honi hasiera ematen ari garen 44 taldeek eduki demokratikoak dituen akordioa gizarte, politika, erakunde, kultura, kirol eta herri instantzietara zabaldu eta partekatzeko asmoa azaltzen du bere testuan.
‎Bronckartek (1996) ISDaren eredutik, planteatzen du testuak elaborazio maila desberdinean enpirikoki aztertzeko beharra. Bronckartek berak testu generotzat edota generoaren barneko testu moldetzat hartuko ditu testuok. Eta are gehiago:
‎Izenburuak berak dioenez, 1931tik 1937ra arteko Augustinen idazlanak bildu ditu, egunkari eta aldizkarietan argitaratuak. Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan. Bestalde, garaia mugatua da eta garai horretako lan guztiak albait txukunen transkribaturik cd an argitaratu badira ere, liburuan lan hautatuak sartu dira soilik.
‎Euskara errotik maite du, eta honen sustraiak aztertzen urte luzeak eman dituenez gero, bere idazlanetan beti azaltzen dira ikertze prozesu horren berri ematen diguten aztarnak. Horretaz gain, aho korapiloak, zentzu anitzeko esapideak, hitzen musikalitateari jarraiki burututako perpausak eta desagertutako adizkera trinkoak, behin eta berriro, erabiltzen ditu bere testuak exotismoz eta ukitu hermetikoaz zipriztinduz.
‎37 Urte bereko urriaren 2an argitaratua, oraindik, egun, Frantzian zigor bitartekaritzaren ardaztzat jotzen da. Bere testu osoa ik. Zenbaiten artean (1997: 179 eta hur.).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 393 (2,59)
Bera 9 (0,06)
Lehen forma
bere 291 (1,92)
Bere 35 (0,23)
beraren 15 (0,10)
Berako 8 (0,05)
berak 8 (0,05)
berean 8 (0,05)
bereko 7 (0,05)
bertan 4 (0,03)
bera 3 (0,02)
beraz 3 (0,02)
bere aurreko 3 (0,02)
Beraz 2 (0,01)
berarekin 2 (0,01)
bere bitartez 2 (0,01)
bertako 2 (0,01)
Berak 1 (0,01)
Beraren 1 (0,01)
Bertako 1 (0,01)
Bertan 1 (0,01)
berari buruzko 1 (0,01)
bere aldetik 1 (0,01)
bere gain 1 (0,01)
beretik 1 (0,01)
bertatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera testu bat 8 (0,05)
bera testu irakurri 8 (0,05)
bera testu erabili 5 (0,03)
bera testu idatzi 5 (0,03)
bera testu asko 4 (0,03)
bera testu eman 4 (0,03)
bera testu esan 4 (0,03)
bera testu guzti 4 (0,03)
bera testu osatu 4 (0,03)
bera testu oso 4 (0,03)
bera testu propio 4 (0,03)
bera testu ere 3 (0,02)
bera testu gehien 3 (0,02)
bera testu genero 3 (0,02)
bera testu hori 3 (0,02)
bera testu irakurketa 3 (0,02)
bera testu ulertu 3 (0,02)
bera testu agertu 2 (0,01)
bera testu argitaratu 2 (0,01)
bera testu aurkeztu 2 (0,01)
bera testu autobiografiko 2 (0,01)
bera testu batzuk 2 (0,01)
bera testu benetan 2 (0,01)
bera testu bera 2 (0,01)
bera testu bertsio 2 (0,01)
bera testu beste 2 (0,01)
bera testu egin 2 (0,01)
bera testu eutsi 2 (0,01)
bera testu ez 2 (0,01)
Bera testu historiko 2 (0,01)
bera testu indar 2 (0,01)
bera testu itzulpen 2 (0,01)
bera testu liburu 2 (0,01)
bera testu maiz 2 (0,01)
bera testu muin 2 (0,01)
bera testu prestatu 2 (0,01)
bera testu sartu 2 (0,01)
bera testu sendotasun 2 (0,01)
bera testu sortu 2 (0,01)
bera testu Txirrita 2 (0,01)
bera testu ukan 2 (0,01)
bera testu zati 2 (0,01)
bera testu zenbait 2 (0,01)
bera testu zuzentzaile 2 (0,01)
bera testu adierazi 1 (0,01)
bera testu amaiera 1 (0,01)
bera testu anitz 1 (0,01)
bera testu antolatu 1 (0,01)
bera testu apaindu 1 (0,01)
bera testu aplikatu 1 (0,01)
bera testu arazo 1 (0,01)
bera testu argi 1 (0,01)
bera testu arindu 1 (0,01)
bera testu arrakasta 1 (0,01)
bera testu arrunt 1 (0,01)
bera testu artikulatu 1 (0,01)
bera testu atera 1 (0,01)
bera testu aurkitu 1 (0,01)
bera testu aztertu 1 (0,01)
bera testu bakar 1 (0,01)
bera testu baliatu 1 (0,01)
bera testu bar 1 (0,01)
Bera testu bereizketa 1 (0,01)
bera testu berri 1 (0,01)
bera testu bezain 1 (0,01)
bera testu bi 1 (0,01)
bera testu bizipen 1 (0,01)
bera testu bortitz 1 (0,01)
bera testu bota 1 (0,01)
bera testu bukaera 1 (0,01)
bera testu Daniela 1 (0,01)
bera testu defendatu 1 (0,01)
bera testu defentsa 1 (0,01)
bera testu definitu 1 (0,01)
bera testu eder 1 (0,01)
bera testu editore 1 (0,01)
bera testu egia 1 (0,01)
bera testu egitura 1 (0,01)
bera testu egituratu 1 (0,01)
bera testu egon 1 (0,01)
bera testu egunkari 1 (0,01)
bera testu ekarri 1 (0,01)
bera testu ekoitzi 1 (0,01)
bera testu elkarrizketa 1 (0,01)
bera testu emozionatu 1 (0,01)
bera testu epigrafe 1 (0,01)
bera testu erantsi 1 (0,01)
bera testu eratu 1 (0,01)
bera testu ero 1 (0,01)
Bera testu ez 1 (0,01)
bera testu Freud 1 (0,01)
Bera testu gaitasun 1 (0,01)
Bera testu guzi 1 (0,01)
bera testu Internet 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia