Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.839

2000
‎Ez naiz euskara batuaren kontrakoa, baina gaurko euskara batu askoren kontrakoa bai. Gaurko euskara batua erdaraz jantzita ikusten dut askotan eta euskarak nahiko aberastasun badu berekin, hitz bera esan liteke lau edo bost modutara eta askotan gure herriko hitzak baztertu eta erdarazkoak sartzen dituzte. Nik herri hizkuntza dut gogoko eta badakit, ez da harrokeria, irakurle batzuk baditudala.
‎Ara ba, berrogei ta amarri galdetzen badiyo, berrogei ta amarrak bakoitzak bere gisa esango diyo.
‎Andu Lertxundiren «Gogoa Zubi» liburuan hainbat hausnarketa egiten dira eta nik adibide batzuk hartu ditut. Berak dio gehiegikeria batzuk ere egin direla: telebistako saio baten, aitak hitz egiten du nafarreraz, alabak bizkaieraz eta semeak lapurteraz...
‎Hizkuntza batean dialektoak sortzen dira, gure kasuan esate baterako, euskara ofiziala izan ez delako, euskaldunok administrazio aldetik zatituak egon garelako... horrela joan dira sortu eta handituaz. Mitxelenak berak esaten du, XVII. mendean Bizkaiko euskara eta Lapurdikoa XX. mendean baino gertuago zirela. Orduan, gauzak ondo bidean euskalkiak bateratuz edo urreratuz joan lirateke.
‎Goi mailako bi profesional ditu gainera, Mirentxu Purroy «Mundo. hoy» saioko arduraduna (ikus ARGIAko 1743 alea) eta Koldo San Sebastian, ETBrentzat 300 dokumentaletik gora egin dituena. Berak dioskunez,
‎Inoiz lehorreratu ez den arren, badaki nolakoa den Parisko Point Neuf zubitik" Bateau Mouche" ak (untziak) pasatzen ikusten egotea.Bederatziehunentzat emakume bat ezagutu, ezkondu eta seme alabak munduratzearen plana ez da batere kilikagarria. Berak dioen moduan" nire mundua pianoaren teklak dira"," ni ezin naiz munduaz jabetu tekla gehiegi dituelako" eta" mundua teklatu bat da non bakarrik Jaungoikoak jotzen duen".
‎Areago oraindik haiek lirateke demokraziaren izenean aritu diren bakarrak. Berak dioenez gatazka honi buruz ez daukagu ezjakintasuna baino. Baina ahaztu zaio aipatzea, eta ukitu barik uzten du, indioak zapaltzeaz gainera, odoletan bai aurpegi zuriek besteek zeukaten oro lapurtu zietela, hor zegoen gizatasuna suntsitu arteino.
‎Gunter Grassek aipatu izan du" Hiru Txerrikumeen" a. Bere esanetan, mitoak etengabe gurutzatzen dira gure bidean, mitoetan irauten dugu. Azken finean, ipuinak istorioen gaineko istorioak dira
‎Dirudienez, ordea, Olmeda maisuak eginiko hainbat kantuk neurri bera du. Olmedak berak dioenez, Gaztelan eta baita Sorian ere" rueda" k dantzatzen dira, eta 5/ 8koa da hauen konpas zaharrena eta berezkoena.
‎Gauza bera esan daiteke TVEri dagokionean.
‎" Bertakoak nazka nazka eginak gaude egoera honekin. Edozeini galdegin eta gauza bera esango dizu" eta dendako leihotik Brazomar hondartza ingurua, etxe berriz josia dagoena seinalatu digu, Bilbo Handitik etorri direnak han bizi direla esanez. Osasungintzaz aritu ondoren garraioaren gaia aipatu du.
‎1986ko irailean hasita, bertan bere bizitzaren gorabeherak jaso zituen, aldi berean, bizitako garaiaren berri emanez. Berak zioenez, Ameriketan bizi zen alabak eskatu zion biografia burutzea eta laurogei urte betetzera zihoala ekin zion lan honi. Ez zuen ordea, bizirik zegoen artean lana argitaratuta ikusi, 1997an zendu baitzen.
‎Jardunaldi batzuetan aritu ginen hortaz hizketan eta ikusi genuen nik berak baino dezente gehiago saltzen nuela. Berak esaten zuen saria jasotako lanak saltzen zituela soilik.
‎Barreraren beste aldean dagoena ez dakit zer neurritan dagoen geure esku. Mundu guztiak gauza bera esaten du: irakurzaletasuna bultzatu behar da.
‎Bai, ni burugogorra naiz, baina askotan konturatzen zara zuk daukazun irudipen horrekin gauzak ez direla ondo ateratzen, eta orduan oroitzen zara hark esandakoarekin. Eta Martin Ezkurrarekin hori gertatu izan zait, entzun bai, kasurik egin ez eta gero berak esandakoa egitera behartua egotea.
‎Iban Zaldua EHUko historia fakultateko irakasleari bururatu zitzaion gaia. Berak dioenez," urte askotan historia azaltzeko lehengaia testua izan da, irudiaren indarra eta zehaztasuna itzalean utziz. Baina ez dago dudarik irudiak, bere zentzurik zabalenean hartuta, argazkia, komikia eta zinema, tresna baliagarriak direla historia irakasteko".
‎Kalteak kalte, adituek droga seguruenen artean dute kalamua. Ezin da gauza bera esan, ordea, bere deribatuez. Euskal Herrian haxixa da gehien kontsumitzen dena eta berau oso kalitate txarrekoa omen da Barriusok esan digunez.
‎Alde batetik, eguerdiko atalak aisialdia izango du iparrorratz eta agenda zabal moduan egituraturik dago, Euskal Herri osoko ekitaldiak kontutan hartuz. Gauean, berriz, Andoni Aizpururen beraren esanetan, egunean zehar gertatutakoari buruz bestelako ikuspegia azaltzen ahaleginduko dira, bigarren irakurketaren bila alegia, batzuetan tonu umoretsu eta zirikatzailean, beste batzuetan serio eta sakonago. Orokorrean, eguerdiko atalak goizeko martxa jasoko duela esan genezake, eta gauekoak, bere aldetik, hortik aurrerakoa; lehena bat batekoagoa izanen dela, eta bigarrena sakonagoa, nahiz eta bietan dekoratu zein gaiak beretsuak izan.
‎Alde batetik, eguerdiko atalak aisialdia izango du iparrorratz eta agenda zabal moduan egituraturik dago, Euskal Herri osoko ekitaldiak kontutan hartuz. Gauean, berriz, Andoni Aizpururen beraren esanetan, egunean zehar gertatutakoari buruz bestelako ikuspegia azaltzen ahaleginduko dira, bigarren irakurketaren bila alegia, batzuetan tonu umoretsu eta zirikatzailean, beste batzuetan serio eta sakonago.
‎Ekitaldi hauez gain, hainbat hitzaldi, proiekzio eta erakusketa ere antolatu da, eta duela hiru hilabete gainera" Sanferminak" liburua argitaratu zen. Egileak Fermin Erbiti eta Javier Manero idazleak dira, eta lanaren izenak berak dioen bezala, San Fermin patroiaren eta haren omenez egiten den festa ospetsuaren inguruan egiten dute berba. Orotara 230 argazki biltzen dira liburuan, eta Nafarroa Oinez San Fermin Ikastolak antolatu duela aprobetxatuz kaleratu da.
‎Pentsatzaille ta pentsarazlea, bere neurtitzik onenetakoak gizonaren oinarri oinarriko kaietan dabillenean ematen dizkiguna. Ta aozko poesiari ba gagozkio, indar berezia du bere esateko erak. Ba dirudi txikitandiko inguru giroz datorkiola bertsolaritzaren eta kopla zaaren giarra ta teknika. (...) J.A. ARTZE(" Harzabal"):
‎Bertsotan ongi egitea ez da aski horrelakoetan. Komunikatzera iristeko entzulegoaren askotariko tenperatura hori oso ongi hartzen jakin behar du berea esan edo berea moldatu nahi duen bertsolariak.
‎AHULDUA bere esan indarrean. Entzulegoaren zati handi batek hizkuntza bakantasunaren xarma ezinbestean galdu egin duelako.
‎Kandelako kritikoak dioenez, Narrazioak ipuinetan kontaketa bera da nagusitzen dena, eta prosa poetikotik hurbil dabil kasu askotan, hain zuzen ere, oso harira eta ongi lotuta datozen konparazioak eransten dituelarik. Era berean esaten du liburuan erregistro barietatea sumatzen dela, autoreak aitortua baitu liburu honetan duen helburuetako bat euskarari literaturan bide berriak ibiltzen laguntzea duela.
‎Atal honetan aipatzen ari diren genero aldetik sailkagaitz gertatzen direnen artean berriena dugun hau hiztegi baten modura eratua dago eta tankera ezberdineko osagaiez taiutua. Hiztegi baten tankera du, baina ez da" hiztegia bakarrik, ipuin laburrak, saio tipi ugariz osatzen da" egileak berak dioenez," eta aforismoz, eta munduaren lau partetako ene auzokoen aipuek hornitzen dutela". Osagai ezberdin horien elkartzetik sortzen dena sorpresa da ordea:
‎Liburua egiterakoan egileak hitzak aintzat hartzeko premia sentitzen duela dio, oraindik munduko gauzak izenda daitezkeela sinesteko. Izan ere Sarrionandiak liburu honen xede eta ilusio handia zera omen du egileak berak dioenez: " mintzairak oraindik balio duela eta munduko gauzak hobetu daitezkeela" sinetsi nahi du.
‎Esan bezala liburuaren egitura hamar narraziok osatzen dute, luzera, taxuera eta gai ezberdinekoak dira. Amaieran, Sarrionandiak berak erantsiriko oharrak ikus daitezke, berak dioen moduan" irakurlearentzat erreferentzia literarioen azalpen gisa" erantsiak. Azkenik, aldiz, Bernardo Atxagak POTT bandaren kide ziren garaietako idazle lagunen arteko konplizitatea agertu alde Jean Baptiste Hargous
‎Batetik, hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa dugu; bestetik, bi narratzaile intradiegetiko izango genituzke: lehena, amaren papera betetzen duen narratzaile autodiegetikoa; bigarrena, amamaren papera betetzen duen narratzaile metadiegetikoa, bizkaieraz mintzo dena eta bere esanak letra etzanez azpimarratuz bereizten dituenak. Narratzaile intradiegetiko hauek, bestalde, narratarioari zuzenean mintzatzen zaizkio.
‎Edozein herrialdetako liburu salduenen zerrenda begiratzea aski da konturatzeko horien artean literatura ona salbuespena dela. Gil Berak esan duen bezala (Ostiela 9, 23 orr.)" edozein literaturan gehiena zaborra da", baina gure literatur mundu nimiñoan ez dugu literatura ona, ez hain ona eta kaskarra desberdintzeko ohiturarik, ez horretarako tresna ikonografikorik (bilduma ezberdinak, adibidez). Lagun batek esan zidan, behin, euskal literaturak abenturazko eleberrien eta best-sellerren beharrean zegoela, hots," bigarren mailako" literatura baten beharrean.
‎Idazleak berak dioen bezala," nagusiki fikzio giroa da." Hala ere, ondoren, gogoetek narrazioan duten lekua ere azpimarratzen saiatuko da:
‎Lehen zatian plano bakarra aurkezten zaigun arren, bigarren zatitik aurrera aurreikusgarria zirudien narrazioa korapilotuz joango da. " Honela, partitzeko orduan liburu osoaren haria zena ez da azkenean kristal zati hautsi bat baino, ispilua eratzen duten kristal zati guztien arteko bat." (Egunkaria) Egileak berak dioskun bezala," Hasieran, beharbada, errealagoa, sinesgarriagoa da kontakizuna, baina apurka apurka gero eta gauza eta pertsonaia bitxiagoak hasten dira agertzen." (Egunkaria XII) Ondorioz, bigarren zatian aurrera egin ahala, eleberrian hiru plano ezberdin azaltzen zaizkigula ikusi ahal izango dugu. Hiru plano hauek bigarren zatiko lehen atalean egiten dute bat.
‎Egileak berak dioen bezala" espetxea abiapuntua da". (Gara VI) Honela, espetxeko bizimodua nola eramaten den azaltzen saiatzen da:
‎Bartolomek berak diosku 1615 urtean 13 urte zeramatzala Markinako169
‎Hainbat urte pasatu ditu Euskal Herriak etengabeautodeterminazio eskubidea aldarrikatzen, eta zentzu horretan bereziki azpimarratubehar da ezker abertzaleak jorratutako lana, urte askotan bakarrik aritu delako autodeterminazio eskubidea era duin eta koherentean aldarrikatzen, orain gurekin batera gauza bera aldarrikatzen ari diren horiek Euskal Herriaren hitza mugatzen zuenmarko batean etengabe murgildurik egon ziren bitartean, Euskal Herriaren kalterako denbora galtzen. Edozein kasutan, gaur indar abertzaleak denak hein berean esaten ari gara Euskal Herriak baduela erabakitzeko ahalmenik. Baina, guretzat behintzat, hori ez da nahikoa: Euskal Herriak bere hitzaeta erabakiak hartzen hasteko garaia iritsi da.
‎Barne Eredu hauek etengabe birmoldatuak izaten dira, eta batzuetan, guztizeraldatuak ere; baina aldi berean esan daiteke sendoak direla jadanik adingoiztiarrean. Gehiago zehaztuz, bost urte dituztenerako (Bowlby, 1988) haurgehienek nahiko garatua dute amari edo ordezkoari buruzko Barne Eredua, etaeredu honek ahalbidetzen dio harekin harreman egokiagoak edukitzen, amarenjokabideak aurresaten laguntzen dion heinean.
‎Aside edoaparteak, aktoreak aparte batean sentitzen duena adierazten duenean. Doblea, aktoreak sentitu baina adierazten ez duena ni laguntzaile batek adierazten duenean (double in) edo bere ordez esaten duenean (double out). Rol aldaketa, protagonistaarazoa eragiten dion antagonistaren paperean jarri eta bera balitz bezala adieraztendenean.
‎Nonbait egotekotan ez dago atzean, aurrean baizik. Txillarrek bainohobeto inork ez daki zenbateraino dagokion Joneri berari buruz esaten ari den hainbatgauza.
‎Bidarrain berean diote (Arana 1986, 108) Saindiaren harpeko bidea hetsi zutelaauzo etxekoek, Harrusekoek, hara joaten ziren beilariei dirua ordainarazteko edo, betiere hango sosak hartu zituztela eta Saindiak punitu zuela etxekanderea. Jarririk omenzegoen arratsean supazterrean, senarraren beha, eta denbora gaizto egin zen.
‎Diskurtso operatzaile edo diskurtso markatzaileei buruzko bibliografia irakurtzeak ezdigu askorik lagunduko bi izenen artean aukeratzeko orduan, izan ere, bati buruz lekubatean esaten den gauza bera esaten da besteari buruz beste leku batean. Badirudi, bada, autore bakoitzak bere terminologia eta azalpenak darabiltzala.
‎Protagonistak ezagututa, badirudi Ondarroan Aranguren eta Lasak emandakoMisioa (Arakama parroko zegamar karlistaren gidaritzapean) euskaraz eman zela (1941eko azaroan); eta are segurtasun osoagoarekin gauza bera esan daiteke D.Garmendiak San Ignazioko Parrokian emandako Sortzez Garbiaren bederatziurrenaz.Egia Atotxan ere bederatziurren bera goizeko elizkizunean euskaraz egin zen, databerean (1941eko abenduan) (Cronica: I, 558).
‎Estatuak izan behar zuen hezkuntza sistema antolatzearen ardura.67 Zentzu horretan, adibidez, irakaslearen aukeraketak izugarrizko garrantzia izango zuen Condorcet en iritziz, ez baitzuen uste, beste arrazoien artean, irizpide, lokalek? inongo baliorik izan behar zutenik; Estatua arduratu litzateke oposizio sistemaren bideaz, irakasleek funtzionario estatusa izango luketelarik (noski, irakasleek Estatuaren kontrolpean egon lukete) 68 Gauza bera esan daiteke herritarren irakaskuntzari buruz (berdina oinarrizko eskoletan) edota erabili beharreko liburuei dagokionez (irakaskuntzaren lehenengo hiru mailetan); horrek guztiak ere botere publikoaren pean luke izan.
‎Gauza jakina da, edozein hezkuntza politikak ikuspegi ideologikoari erantzuten diola, eta orduan jokoan zegoena eliteen formazioa zen, gizarte berriaren eraikuntzarako funtsezkoa zen klase nagusiarena hain zuzen. Beste modu batean esanda, Estatu modernoaren eraikuntzaren erronkari erantzuteko, burgesiaren oinarri politiko ideologikoak finkatu behar ziren, eta Estatuak kontu handia izan zuen hori horrela gertatu zedin (kontuan izan behar da institutuek Estatuaren aldetik jasotako mimo berezia) 217 Gauza bera esan daiteke goi mailako irakaskuntzari dagokionez, izan ere aurrenekoak, oraintxe bertan genioenez, funtsean zubi funtzioa betetzen du.
‎Labur esanda, Antzinako Erregimenarekiko lotura hautsi eta Estatu berria eraikitzea. Izan ere, Gil de Zarate ek berak dioen moduan,. La instrucción... estriba en ella la base más firme de todo sistema político? 152 Helburu horretara zuzendu zen epealdi hartako antolakuntza sukarra, eta diogunaren adibide batzuk aipatzearren, hona hemen Estatu Nazio espainiarraren eraikuntza prozesuan guztiz garrantzitsu suertatu izan diren. Ministerio de Fomento, hark hartutako bi erabaki:
‎Ez luke zentzurik izango oinarrizko irakaskuntzari heltzeak, etorkizunari begira ematen den aurre pausoa ez bada behintzat, bigarren mailakoarekin lotuko ez balitz; eta gauza bera esan genuke, unibertsitate mailako irakaskuntzari dagokionez. Edo, beste era batera esanda, ez dago eraikuntzarik edifizio osoa eraikitzeari heltzen ez bazaio.
‎Op.; 383). Gauza bera esan daiteke Cossio ren lanaz ere (COSSIO, M.: Op.; 58).
‎Bizitzaren onenean, dudarik gabe. Hori bera esan diot nik, bizitzaren onenean aurkitzen dela, eta aprobetxatzeko; baina aho zabalik gelditu zait begira eta nire adinaz galdetu dit. Erantzun diodanean, 28 ditudala alegia, lasaitu ederra hartu du, eta algaraka hasi zait, txantxetako zaplastekoak jotzen zizkidan bitartean.
‎Oraingo Rocíok (bestela adarretatik joango naiz) ez du inoiz hamar minutu baino gehiago itxaron autoren bat bere ondoan gelditu arte. Hori, berak esana. Eta gehienetan, gainera, kamioilariak izaten dira Rocío batetik bestera garraiatzen dutenak.
‎Izan ere, behin eta birritan erraiten zigun aita Leokadiok ezen atseginari, noiz eta ukitzen baikintuen eta gorputzean barrena sartzen, uko egin behar zitzaiola, eta arbuiatu eta errefusatu beharra zegoela, halatan, ezezko batez, zeinak atsegina bezain biribila behar baitzuen. Eta, nola tentaldi orotan borroka etenik gabekoa zen eta mementu bakoitzean ziren baiezko bat eta ezezko bat elkarren etsai, eta nola, bertzalde, mementuz mementu behar zuen ezezkoak bentzutu eta garaitu, zeren, Axularrek berak zioen bezala, bekatuaren egiteko aski da puntu bat, gogoaren egozte bat, borondatearen deliberatze bat eta konsentitze bat, eta zeren aski baitzen, ondorez, baiezko bakar baten garaitia ahalegin osoaren bekatuzkotasunaren erabakitzeko; eta nola, finean, milaka eta milaka ezezkoren artean ez zen gaitz ez neke baiezkoren batek menera nintzan edo zalantzan utz nintzan —eta hura beti zen errazag...
‎Ez al nuen akaso haren lastoz  ko bihotza ikusi? Ez al nuen, menturaz, nik neuk esan panpinari berari esan ere harriduraz ikuskatzailea mamu harrigarri bat zela. Zergatik txulatu zizkigun txartelak bost aldiz?
‎Mendi gailurra igota zeukan; orain jaistea baizik ez zitzaion gelditzen. Zenbat iraungo zuen jaitsierak, erraza edo zaila izango zen ibilbidea, ibiliak berak esango zion, ez beste ezerk. Noragaldua sentitu zen une batez, hala ere, Brown jauna, zein arrastori jarraitu ongi ikusten ez zuela.
‎Atsedenaldia du. Goazen berarengana esan zuen Migelek, eta belarretatik jaiki ginen.
‎Guztiarekin, Dabid ere asko aldatu zen garbitasuna dela eta, batez ere higiene per  tsonalarekiko, batez ere arroparekiko, batez ere, berak zioenez," luxuzko ertzain" izatea lortu zuenetik. Baina orduan ere nork eta nik neuk garbitu, lisatu eta jaso behar haren arropak dotore baino dotoreago ematen ziotenak, bestalde.
‎/ zenburuak berak dioenez, Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan, izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue. Zer esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
‎Halako jakinduriaz non esan bailiteke gure ruralismo guztiak deskubritu ezin izan zuen Naturaren kantore handi bat dugula bere obra. Ez ordea jarrera ideologiko edo aldeaurreko hautu baten ondorioz; ez dugu haren lanetan deus aurkituko elaborazio hutsez egina, dena ematen zaigu lehenagoko hausnartze zuhur baten ostean —hitzaren adiera jatorrean," auzmartze" baten ostean, berak esanen lukeen gisan—, Perurena zentzumenen poeta delako lehenik: berezko dohain garesti horixe dauka.
‎Baina han hemenka ageri dituen aitorpen biluziengatik eta hasperen etsiengatik, merezia du Nemesio Etxanizek poeta handien ereinotza. Berak esana zuen" bihotzak agindu erara" ondu zituela poemak. Egia da tresneria handirik gabeko poeta dugula, baina halako gardentasunaz mintzo zaigu non lirika sentimental bat osatzen baitu nahiaren eta ezinaren, grinaren eta lotsaren arteko pultsuan.
‎Halakoetan eskubide horien kobraketa uztarturik dago zuzenbidearen arazorik latzenekin eta zerga biltzaileak edo zerga errentariak eskura du, itun misteriotsu hori dela bide, botererik arriskutsuena. Erregistroaz esan dugun gauza bera esan daiteke hipoteka kodeaz. Erakunde horietan, ñabardurak baztertu eta ez ditzagun ugaritu aurreko arreta pisuegiak; batera ditzagun ogasunaren eta legeriaren asmoak.
‎Berba batez esateko, eskubide politikoak eta eskubide zibilak. Ezin argiago nabari daiteke puntu hori, berak dioena hona eraldatuz gero:
‎Egiaztagarritasun printzipioaren sintetizatzaile fidelena Alfred J. Ayer izan zen, batez ere 1936ko Language, Truth and Logic [Hizkuntza, egia eta logika] kontuan izaten badugu. Berak dioenez, lehendabiziko bertsioak, hertsienak, bete zuen enpirismo logikoaren etapa hau, Vienako Zirkuluarena, hain zuzen. Jo dezagun, bada, Ayerrengana.
‎Vienako Zirkuluan inferentzia induktibo hauek legezkotzat hartzeko modurik onartu ez zutenek, legeen ikusmolde erabat artifizial eta batere ez erakargarri baten menpe ikusi zuten beren burua. Carnapek, bere hasieratan, Aufbau ean esate baterako, ‘Gizaki oro hilkorra da’ motako orokorpen batek hilda daudela dakigun gizakiei buruz soilik ari direla zioen; gauza bera esan genezakeen ‘Eguzkia egunero ateratzen da’ enuntziatuaren inguruan. Beraz, ‘Bihar eguzkia aterako da’ ez da eguzkiak egingo duenari buruzko enuntziatua, nik iraganean esperientziaturikoaren eta etorkizunean proiektatzen dudanaren deskribapen zeiharra besterik ez baizik.
‎Bere partaideek matematika esperientzian ez dela oinarritzen onartzen zuten, bere baliozkotasuna guztiz autonomoa delako. Eta gauza bera esan zitekeen logikari buruz, ez baitu esperientziak inola ere aldatzen edo birmoldatzen. Biak, logika eta matematika, a priori dira baliozkoak; hau da, esperientziarekiko independenteak dira.
‎Denboraren poderioz, Wittgenstein izan bazen ere Tractatus aren tesiei buruz bere iritzia aldatu zuena, gauza bera esan liteke Carnapi buruz. Honek 1934an Logische Syntax29 idatzi zuenerako, ez zegoen ados logika klasikoa pentsamendua errepresentatzeko logika bakarra zela baiesten zuen ikuspegiarekin.
‎Baina besterik gabe ez du zentzurik esateak tautologia batek harritzen duenik. Aipatu d (it) udan beste esperientziaz (esperientziez) —erabateko ziurtasunaren esperientziaz— gauza bera esan daiteke. Ohizko bizitzan guztiok dakigu zer esan nahi duen salbu egoteak.
‎Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakite... Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
Berak esan zidan
‎– Tira, hori berari esaiozu. Ni jada ez naiz Egunkaria koa.
‎Luzaz egon zen han, bankuan eserita, egunkaria ia ia osorik irakurri arte, errealitateari zuzenean aurre egin aurretik derrigor kontsultatu beharreko gida iruditzen baitzitzaion paper mordoska hura. Egunkaria n berari buruz esaten zutena ere oso osorik irakurri zuen, hunkidurak xehetasunez jabetzea eragozten bazion ere. Artikuluez gain, Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak kontratatutako iragarki bat ere bazen gehigarri hartan," Euskal kazetarien lehen martiria" eta" Euskadiren eta euskararen aldeko aitzindaria" izan zenaren ohoretan ezarria.
‎" Etxekoek ez zekiten. Berak esan zigun"; pentsakor gelditu ziren; handik pixka batera: " denbora nahasiak izan dira", segitu zuen Belek;" berak aldegin eta gero borroka handiak izan ziren:
‎Goian batzuek jakingo zitean... guk ez behintzat"; ilunki gogoratzen zituen Xanek gertakizun haiek; Garik beste zigarro bat piztu zuen;" hura izan eta handik egun gutxira Henrirekin eztabaida izan nian. Berak esaten zian, egurra ematen segitu behar zela, eta aldi berean gure aldera indarrak bildu. Nik kristoren kontradikzioa ikusten nian horretan".
‎Handik gutxira berriz, kasernako leherketa hura izan zuan eta... hi orduantsu atzeman hinduten ala?"; Xanek baiezkoa egin zuen;" ba, beharbada jakingo ez duana duk, Henrik egun haiek, edo aste haiek, ez zakiat, herritxo batean eman zituela, hemendik ez urruti. Eta, leherketa izan zen egun hartan, herri hartako ostatuan zela, ostalariari (nire ezaguna dena, nik hau berak esanda zakiat) esan ziola, tipo bat han bazterretan ostuka ikusi zuela; bere kusan ote zebilen; eta gure etxeko telefonoa eman zioan, edozer gertatzera guri abisu emateko"; apur batean isildu egin zen, gero jaiki egin zen eta: " egon hadi pixka batean", esan zuen.
‎Zer esan nahi zuen? " Berak esan dizu?", galdetu zuen Xanek. Elik keinu anbiguo bat egin zuen.
2001
‎Egoera arri eltzen jakin etziotela aitortzeak badu bere garrantzia. Baia gaur behintzat guretzat interesgarriena, bere esan nahia, aztertu nahi genduan. Bere demokrazi esan nahia".
‎Ternuara doazenena terminologia bat da, arotzena beste bat, motorraren mekanika beste bat... azpigai asko daude, denak ez itsasoari bakarrik dagozkionak baina hemen ere oso garrantzitsuak", dio Bastarrikak. Bere esanetan, erdaraz abantaila dago, bibliografia handia daukate. Adituek diotenez gaztelaniazkoa ez da oso entziklopedia ona, baina definizioak dakartza eta zerbait bada.
‎Baina jakin badakite lehenbiziko unetik ikuspegi juridiko batetik sumario honek ez duela bukaera onik. Garzoni berari esan nion: " Espetxera bialduko nauzu, baina badakizu ez nauzula inola ere epaituko".
Bere esanetan munduan pilotaleku gehien egin dituen pertsona izan daiteke. Historian zehar frontoiak altxarazi dituzten pertsonak ugariak izan badira ere (asko auzolanez ere bai) arruntena arkitekto batek hiruzpalau proiektatu eta aurrera eramatea da.
‎Karrera amaitzen dutenean, praktika falta dutela eta kexatu egiten dira. Jon Etxeberriak dioenez," dut gauza bera esan. Tabernan psikologia asko lantzen da, baina nire kasuan teoria da falta zaidana.
‎Koldo Izagirrek," XX. mendeko poesia kaierak" bildumarako eginiko antologian, Omar Nabarroren hogeita hamar poema eskaintzen dizkigu, Bilbo hiriaren gogortasuna zein bizipoza bere poemen oinarri dauzkan olerkari mundakar honen lanaren ezaugarri gisa. Izagirrek berak dioenez, kresal egarri handi batean bizi den poeta dugu Omar Nabarro. Eta Bilbo espazio poetiko bezala hautatu arren, berarentzat hiri hau ez da paisaje hutsa, maitasunezko istripuen ibilbidea eta porrot kolektiboen kontzientzia ere bada.
‎Elkartzen garenero eztabaida bera izaten dugu: berak esaten du mago bat mago bat dela, ez duela aktoreekin zerikusirik. Eta nik esaten dut mago bat aktorea dela.
‎Halere, beraiei benetan axola zitzaiena handik aurrera izango zuten irakaslearena zen, oso ospe txarra zuen maisu berria egokitu baitzitzaien. Zorionez, ordea, ez izaki hain gaiztoa, berari buruz esaten zirenak bazekizkiela, esamesak baino ez zirela eta lasai egoteko, esan baitzien. Eta horrez gain, hurrengo egunean zirkura joango zirela eman zien aditzera!
‎Frantziako dokumentalista bikain eta konprometituaren lehenengo film luzea da «Autrement». Gizartearen aurrean mesfidati agertu izan da beti, bere esanetan, gizakien jokabidea ulertzea zaila egiten zaio. Hori horrela, 1999an" Fragments sur la misere" zinta apartekoa filmatu zuen, giza jokabideei kritika zorrotza eginez.
‎Nire arrebari eskatzen diot beti: " Entzun kanta hau"; eta berak esaten badit," Berri Txarrak total", egina dago. Problema litzateke berezko soinu hori ez aurkitzea eta estilo ezberdinak ukitzen ibiltzea, baina uste dut ez dela gure kasua.
‎Gauza bera esan genezake ESPAZIOAZ. Bere diskurtsoa zalantzan jartzen duen nobela modernoan, espazioaren deuseztapena, hau da, espaziorik eza dagoela esan behar.
‎Eta Errealismoaz hitz egin nahi badugu laugarren nobela honek eduki ditzakeen arriskuak aipatzeko da. Izan ere, nobela honetaz 1995eko elkarrizketa batean egileak berak esandakoek nolabaiteko" igurikimen" errealistak sor baititzake zenbait irakurlerengan7.
‎Eta Saizarbitoriaren nobelan gertakizun horren inguruko datu zehatz ugari ematen bada ere (sumarioko eta egunkarietako testuen etengabeko aipamena dago), helburua ez da dokumentu historikoa egitea," guztiok ezagutzen dugun historiaren" alderdi ezkutua argitzea baino. Egileak berak esandakoek argi eta garbi uzten dute testimonioa gaindituz nobelak dituen helburuak:
‎Txuma Lasagabasterrek Hamaika pauso z egiten dituen iruzkinak ez direla" benetakoak" jakinda ere, berdin dio, izugarri" sinesgarriak" gertatzen baitzaizkio irakurleari. Gauza bera esan genezake Zabalegiren atxiloketaz eta komandokideez nobelan esaten direnei buruz: testuan kontatzen diren gertakari askorekiko narratzaileak izan duen zehaztasun eta egiazkotasuna (Zabalegiren atxiloketaz, Ergobiako eta Ibaetako atentatuez, sumarioaren prozedura guztiaz," Tupa" ri Arrazola neurozirujanoak egindako ebaketaz,...) izugarriak badira ere, bertan azaltzen diren komandokideen izen eta" alias" ak aldatuak azaltzen dira maiz(" Tupa" Jose Antonio Garmendia Artola dugu, eta ez Javier Garmendia Apaolaza;" Zapa" ez da Ortiz de Zarate izeneko inor izan; etab.) Narratzaileak berak esango duenez, dokumentuaz haraindi" sinesgarritasuna" da egileak bilatzen duena:
‎Gauza bera esan genezake Zabalegiren atxiloketaz eta komandokideez nobelan esaten direnei buruz: ...etako atentatuez, sumarioaren prozedura guztiaz," Tupa" ri Arrazola neurozirujanoak egindako ebaketaz,...) izugarriak badira ere, bertan azaltzen diren komandokideen izen eta" alias" ak aldatuak azaltzen dira maiz(" Tupa" Jose Antonio Garmendia Artola dugu, eta ez Javier Garmendia Apaolaza;" Zapa" ez da Ortiz de Zarate izeneko inor izan; etab.) Narratzaileak berak esango duenez, dokumentuaz haraindi" sinesgarritasuna" da egileak bilatzen duena:
‎Nobela honetan, espresiobide berrien esperimentazioaz harago, kontaketaren beraren ezintasuna da, behin eta berriro, nabarmendu nahi zaiguna. Jon Juaristik nobela honetan hizkuntzaren patologiaren azalpena bazekusan, guk baieztapen hori moldatuz, nobelaren patologia, idazketarena berarena dela behin eta berriro azaleratzen dena esangu dugu (azken finean, gauza bera esatea dela onartuz ere). Ene Jesus irakurri ondoren, modernitatean gertatzen den haustura tragikoa dela esan daiteke.
‎Eta ez da falta sinesmen honen adibiderik. Greziako K. a. V. mendeko ontzietan aurkitzen da orakuluak asmatzen, Pompeya ko freskoetan orakuluak bere esana ontzia erabiliz ematen du. 1496 urtean Ausberg eko grabatu sotil batean deabrua ikusten du ispiluan dama ederrak.
‎elementu berdinen aipamena, eta, era berean, batak bestearekiko duen atxikimendua. Gauza bera esan dezakegu Sarrionandiaren lanaz ere?
‎Eszenatoki hau pantailaren eszenatokia izango da. Lan honek, une honetan pitin bat bazterturik dagoen (eta Atxagak berak zioen) abangoardia literaturari hurbilketa egin nahi lioke. Mendearen hasieran zinemaren artea zabaltzen hasten den unean, irakurketa berria ikasi behar du jendeak, pantailan gertatzen den narrazioa ulertu nahi badu.
‎Zuzendariak profesional talde bat dauka bere esanetara: langile horiek beren proposamenak aurkezten dizkiote, tokiak, jantziak, argazkia, apainketa, musika eta beste hainbat alorretan.
‎Ez dut uste Antonek gauza bera esango duenik...
‎Ezagutzen dut: Danik ere gauza bera esan dit etxean zuen beste batekin...
‎Familia estrategia hori Gartzia Santxez-ek, Antso Gartzes enanaiak, gidatu zuela susma daiteke. Claudio Sanchez Albornoz ek uste zuen, aurreko dinastia egotziahal izateko, Antso Gartzes ek estatu kolpe baten bitartez eskuratu zuela aginpidetza, Leon goAlfontso III.aren eta Pallars ko kondearen laguntzaz baliaturik; baina, egileak berak zioenez, horihipotesi hutsa baino ez da: ik. Sanchez Albornoz, Claudio (1985):
‎alde batera utzi, baina gertaera politiko eta belikoen berri ematea ez danahikoa. Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena. Zer nolako ezaugarriak zituen monarkia hark. Antolamendu politiko edo. Erdi Arorako hitz anakronikoegia ez bada?
‎Lasagabasterren aburuz, euskal eleberrigintza zuzenean igaro zen erromantizismoohiturazaletik modernotasunera, hots, errealismoaren etapatik igaro gabe. Eta, berak dioen legez, «hain zuzen, errealismoa da genero gisa eleberria heldutasunerairitsi dela adierazten duen markagailua»1 Izan ere, Lasagabasterren iritziz, eleberriaren eta errealismoaren arteko lotura ontologikoa da, eleberriaren azkenhelburua, azken hitzaren zentzu bikoitza besarkatuz, «errealitatearen sinbolizazioeta errepresentazio forma bat»2 ematea baita. Zerk oztopatu du, bada, hain luzazeuskal eleberrigintzaren bitarteko errealitatearen errepresentazio edota sinbolizazioa?
‎Alabaina, tradizioa onartzen denean, ez da tradizio horri gatibaturik geratzekoonartzen. Sarrionandiak betidanik defendatu duenez (bere lehen lanetik bertatik: ikuskera honen emaitza da-eta IGB), nork bere tradizioa bilatu eta eraiki behar du.Alegia, testu orok bere erroak aurreko testuetan dauzkala esaten entzun diogu, baina erroak? berak dioenez, ez dira lotuta geratzeko:
‎Planteatu eta baieztatu den ereduak erakusten duen bezala, euskararen erabilera bultzatzeko, euskararen presentzia edo euskaldunen trinkotasuna ziurtatzeada oro har funtsezkoena subjektuen testuinguruan. Horrekin ez dugu ezer berririkesaten, euskal testuinguruan eta euskararen egoerari buruzko ikerketek eten gabehori bera esan dutelako, batez ere azkeneko epealdian burutu direnek.
‎Fisikaren ikuspuntutik aztertuta, kolorea eta uhin luzera baliokidetzat har daitezke. Gauza bera esan genezake entzumena deskribatzean, hots, musika notari bibrazio bat dagokio, eta, beraz, frekuentzia eta energia bat. Deskribapen fisikoa nahiko zehatza daukagu.
‎Duela gutxi hasi dira kontsumitzaileen hizkeran ekintza desinfektatzailea duten produktuak erabiltzen. Horien bidez, hondakin makroskopikoak ezabatzeaz gain, mikroorganismoak edo, gauza bera esanda, ikusi ezin diren hondakin mikroskopikoak desagerrarazi nahi dira. Gure herrialdean, maiz erabiltzen den desinfektatzaile bat gehitzeko ohitura dago, hala nola lixiba edo sodio hipokloritoa.
‎Azken urteotan gai horri buruz agertu diren informazio eta ikerketen bilduma bat biltzen dute. Erakundeak berak esan duenez, ekimen honen helburua da kontsumitzaileari informazioa ematea eta elikagaien segurtasunari buruzko zalantzak argitzea. Hala, fitxa bilduma honetan elikagaiek dituzten substantzia erantsiei buruzko gaiak agertzen dira, horiek kontserbatzeko modurik onena zein den, azienda hazteko gaur egungo moduak edo laboreak nola egiten diren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 4.126 (27,16)
Bera 713 (4,69)
Lehen forma
berak 1.683 (11,08)
bera 1.166 (7,68)
Berak 712 (4,69)
bere 420 (2,76)
Bere 314 (2,07)
berean 139 (0,92)
berari 89 (0,59)
beraren 43 (0,28)
berea 35 (0,23)
berari buruz 27 (0,18)
Berari 23 (0,15)
bertan 23 (0,15)
bertatik 23 (0,15)
beretik 17 (0,11)
berarekin 14 (0,09)
Beraz 10 (0,07)
Bere alde 7 (0,05)
beragatik 6 (0,04)
berarentzat 6 (0,04)
beraz 6 (0,04)
bere aldetik 6 (0,04)
bere kontra 5 (0,03)
Beraren 4 (0,03)
berataz 4 (0,03)
beregi 4 (0,03)
beren artean 4 (0,03)
Bera 3 (0,02)
bere alde 3 (0,02)
bere inguruan 3 (0,02)
bereak 3 (0,02)
beregan 3 (0,02)
bere aurrean 2 (0,01)
bere gain 2 (0,01)
bere lekuan 2 (0,01)
beretzat 2 (0,01)
Bera gabe 1 (0,01)
Berari buruz 1 (0,01)
Bere aurkakoen 1 (0,01)
Bere aurrean 1 (0,01)
Bere kontra 1 (0,01)
Berean 1 (0,01)
beragaz 1 (0,01)
berarekiko 1 (0,01)
beraren alde 1 (0,01)
berarengana 1 (0,01)
berari buruzko 1 (0,01)
bere aurrekoek 1 (0,01)
bere gisa 1 (0,01)
bere kontrakoak 1 (0,01)
bere lekukoek 1 (0,01)
bere mendekoei 1 (0,01)
bere ordez 1 (0,01)
bereari 1 (0,01)
bereaz 1 (0,01)
bereganakoa 1 (0,01)
bereko 1 (0,01)
berekoa 1 (0,01)
beren 1 (0,01)
berera 1 (0,01)
bertakoen 1 (0,01)
bertara 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 848 (5,58)
Berria 399 (2,63)
Alberdania 331 (2,18)
Argia 318 (2,09)
Pamiela 279 (1,84)
Open Data Euskadi 234 (1,54)
Booktegi 218 (1,44)
UEU 212 (1,40)
EITB - Sarea 193 (1,27)
Susa 183 (1,20)
Labayru 152 (1,00)
Consumer 150 (0,99)
Karmel Argitaletxea 128 (0,84)
Euskaltzaindia - Liburuak 108 (0,71)
Goenkale 93 (0,61)
Jakin 84 (0,55)
Jakin liburuak 83 (0,55)
goiena.eus 49 (0,32)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 47 (0,31)
Herria - Euskal astekaria 47 (0,31)
Uztaro 41 (0,27)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 34 (0,22)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 32 (0,21)
Karmel aldizkaria 32 (0,21)
ETB serieak 30 (0,20)
Hitza 29 (0,19)
Urola kostako GUKA 28 (0,18)
ETB dokumentalak 26 (0,17)
Erlea 25 (0,16)
Noaua 24 (0,16)
Guaixe 23 (0,15)
Bertsolari aldizkaria 23 (0,15)
aiurri.eus 21 (0,14)
Maiatz liburuak 21 (0,14)
Uztarria 19 (0,13)
Kondaira 19 (0,13)
Anboto 18 (0,12)
HABE 17 (0,11)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 16 (0,11)
Euskaltzaindia - Sarea 16 (0,11)
Zarauzko hitza 15 (0,10)
Euskaltzaindia - EHU 14 (0,09)
barren.eus 14 (0,09)
hiruka 14 (0,09)
Deustuko Unibertsitatea 13 (0,09)
aiaraldea.eus 12 (0,08)
LANEKI 11 (0,07)
Sustraia 11 (0,07)
Euskalerria irratia 8 (0,05)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 8 (0,05)
Txintxarri 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 6 (0,04)
Ikaselkar 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
Maxixatzen 6 (0,04)
plaentxia.eus 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
aikor.eus 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EITB 3 (0,02)
Chiloé 2 (0,01)
Antxeta irratia 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
bera esan 4.126 (27,16)
Bera esan 713 (4,69)
Konbinazioak (3 lema)
bera esan ezan 121 (0,80)
bera esan nahi 69 (0,45)
bera esan behar 66 (0,43)
bera esan moduan 49 (0,32)
bera esan ez 29 (0,19)
bera esan ukan 25 (0,16)
bera esan bezala 24 (0,16)
bera esan egon 20 (0,13)
bera esan ohi 20 (0,13)
bera esan jarri 18 (0,12)
bera esan ari 17 (0,11)
Bera esan ez 14 (0,09)
bera esan modu 14 (0,09)
bera esan azalpen 11 (0,07)
bera esan egin 11 (0,07)
bera esan ni 11 (0,07)
bera esan al 10 (0,07)
Bera esan bezala 10 (0,07)
Bera esan jakin 10 (0,07)
bera esan eutsi 8 (0,05)
bera esan hitz 8 (0,05)
bera esan jakin 8 (0,05)
bera esan omen 8 (0,05)
bera esan baino 7 (0,05)
bera esan bera 7 (0,05)
bera esan bete 7 (0,05)
bera esan gabe 7 (0,05)
bera esan guzti 7 (0,05)
bera esan eduki 6 (0,04)
bera esan ere 6 (0,04)
Bera esan haatik 6 (0,04)
Bera esan moduan 6 (0,04)
bera esan utzi 6 (0,04)
bera esan ahal 5 (0,03)
bera esan bi 5 (0,03)
bera esan esan 5 (0,03)
bera esan euskara 5 (0,03)
bera esan lege 5 (0,03)
Bera esan ohi 5 (0,03)
bera esan baterako 4 (0,03)
Bera esan behar 4 (0,03)
bera esan behin 4 (0,03)
bera esan beti 4 (0,03)
bera esan den 4 (0,03)
bera esan diol 4 (0,03)
Bera esan egin 4 (0,03)
bera esan Espainia 4 (0,03)
bera esan euskal 4 (0,03)
bera esan ezin 4 (0,03)
bera esan Nafarroa 4 (0,03)
Bera esan nahi 4 (0,03)
bera esan zer 4 (0,03)
bera esan agintari 3 (0,02)
bera esan bat 3 (0,02)
bera esan behintzat 3 (0,02)
bera esan beldur 3 (0,02)
bera esan beste 3 (0,02)
bera esan bezalaxe 3 (0,02)
bera esan egia 3 (0,02)
bera esan euskaldun 3 (0,02)
bera esan ezetz 3 (0,02)
bera esan gu 3 (0,02)
bera esan gustatu 3 (0,02)
bera esan hau 3 (0,02)
bera esan hori 3 (0,02)
bera esan joan 3 (0,02)
bera esan legez 3 (0,02)
bera esan maitasun 3 (0,02)
bera esan makurtu 3 (0,02)
bera esan ohar 3 (0,02)
bera esan ote 3 (0,02)
bera esan adi 2 (0,01)
bera esan adierazpen 2 (0,01)
bera esan ahala 2 (0,01)
bera esan aita 2 (0,01)
Bera esan al 2 (0,01)
bera esan alderdi 2 (0,01)
bera esan argi 2 (0,01)
bera esan atera 2 (0,01)
bera esan aukera 2 (0,01)
bera esan azken 2 (0,01)
bera esan baina 2 (0,01)
Bera esan baino 2 (0,01)
bera esan baldin 2 (0,01)
bera esan beharreko 2 (0,01)
Bera esan bete 2 (0,01)
bera esan bide 2 (0,01)
Bera esan egia 2 (0,01)
Bera esan emakume 2 (0,01)
bera esan eragin 2 (0,01)
bera esan eran 2 (0,01)
bera esan errepikatu 2 (0,01)
bera esan esaldi 2 (0,01)
bera esan etorri 2 (0,01)
Bera esan euskal 2 (0,01)
Bera esan eutsi 2 (0,01)
Bera esan ezan 2 (0,01)
bera esan garai 2 (0,01)
bera esan garbi 2 (0,01)
Bera esan gu 2 (0,01)
Bera esan guzti 2 (0,01)
bera esan Humboldt 2 (0,01)
Bera esan ni 2 (0,01)
Bera esan abisatu 1 (0,01)
Bera esan abisu 1 (0,01)
Bera esan abuztu 1 (0,01)
Bera esan agindu 1 (0,01)
Bera esan ahal 1 (0,01)
Bera esan Aitzol 1 (0,01)
Bera esan alaitasun 1 (0,01)
Bera esan apenas 1 (0,01)
Bera esan ari 1 (0,01)
Bera esan ariketa 1 (0,01)
Bera esan arin 1 (0,01)
Bera esan arratsalde 1 (0,01)
Bera esan artelan 1 (0,01)
Bera esan aski 1 (0,01)
Bera esan ate 1 (0,01)
Bera esan azken 1 (0,01)
Bera esan baietz 1 (0,01)
Bera esan baldin 1 (0,01)
Bera esan barre 1 (0,01)
Bera esan baso 1 (0,01)
Bera esan bat 1 (0,01)
Bera esan bera 1 (0,01)
Bera esan berba 1 (0,01)
Bera esan berori 1 (0,01)
Bera esan berri 1 (0,01)
Bera esan bertako 1 (0,01)
Bera esan bezalako 1 (0,01)
Bera esan bizitza 1 (0,01)
Bera esan bufoi 1 (0,01)
Bera esan desira 1 (0,01)
Bera esan deus 1 (0,01)
Bera esan erabat 1 (0,01)
Bera esan erakusketa 1 (0,01)
Bera esan eran 1 (0,01)
Bera esan erretiratu 1 (0,01)
Bera esan errudun 1 (0,01)
Bera esan esan 1 (0,01)
Bera esan Eulogio 1 (0,01)
Bera esan ezin 1 (0,01)
Bera esan foru 1 (0,01)
Bera esan gatazka 1 (0,01)
Bera esan gauza 1 (0,01)
Bera esan gehiegikeria 1 (0,01)
Bera esan geltoki 1 (0,01)
Bera esan gerla 1 (0,01)
Bera esan gerlari 1 (0,01)
Bera esan gobernu 1 (0,01)
Bera esan handi 1 (0,01)
Bera esan harri 1 (0,01)
Bera esan hartu 1 (0,01)
Bera esan herritar 1 (0,01)
Bera esan hiri 1 (0,01)
Bera esan hitz 1 (0,01)
Bera esan holako 1 (0,01)
Bera esan honako 1 (0,01)
Bera esan hor 1 (0,01)
Bera esan hori 1 (0,01)
Bera esan kasu 1 (0,01)
Bera esan Katalunia 1 (0,01)
Bera esan klase 1 (0,01)
Bera esan lan 1 (0,01)
Bera esan lege 1 (0,01)
Bera esan legez 1 (0,01)
Bera esan liburu 1 (0,01)
Bera esan Lurra 1 (0,01)
Bera esan luze 1 (0,01)
Bera esan maia 1 (0,01)
Bera esan maitasun 1 (0,01)
Bera esan marrazketa 1 (0,01)
Bera esan Oslo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia