Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6.445

2008
‎artearen eta mitoen artean erlazio zuzena ezartzen zuen, eta horrekin lotuta dago 1959an eskulturaren praktika alde batera uzteko arrazoiaren sustraia. Oteizaren iritziz, arteak eginkizun konkretu bat zuen garai bakoitzean, mitoak berritzea, eta funtzio hori betetzen zuenean, arte horrek zentzu guztia galtzen zuen, eta berak proposaturiko imajinek idolo, fetitxe edo merkatuaren produktu bihurtzeko arriskua zeukaten. Hori gerta ez zedin, garai bakoitzeko artistek artearen helburuak lortu ondoren arte hori bertan behera utzi lukete, garai berri bati, arte berri bati eta artista berri batzuei lekua uzteko.
‎Horiek guztiak aztertuta, arteak nondik nora joan edo eboluzionatu lukeen argitu nahi zuen. Lehen abangoardietan ohikoa zen bezala, testu hau planteamendu estetikoen manifestu bat zen, zeina komunikabide baten bidez beste artistei, kasu honetan Ameriketako artistei, zuzendua zegoen, Oteizak uste baitzuen Europako arte zaharkitua Ameriketako artista gazteek berrituko zutela.
‎Aipatu dugun bezala, testu horretako gai garrantzitsuenetako bat artearen eta mitoaren arteko harremanak ziren. Mitoak dira gizarte edo kultura ezberdinek munduari begiratu eta interpretatzeko beharrezko dituzten tresnak, edo bestela esateko, gizakiok mitoen bitartez munduari zentzua eta esanahia ematen diogu, zentzu sakratua alegia, egunerokotasunari eta denboraren joan etorriaren monotoniari egitura bat ezarriz15 Mitoak sortzea eta, batez ere, mito horiek etengabe berritzea zen testu horretan Oteizarentzat benetako artearen zeregina:
‎Aipatu dugun bezala, testu horretako gai garrantzitsuenetako bat artearen eta mitoaren arteko harremanak ziren. Mitoak dira gizarte edo kultura ezberdinek munduari begiratu eta interpretatzeko beharrezko dituzten tresnak, edo bestela esateko, gizakiok mitoen bitartez munduari zentzua eta esanahia ematen diogu, zentzu sakratua alegia, egunerokotasunari eta denboraren joan etorriaren monotoniari egitura bat ezarriz15 Mitoak sortzea eta, batez ere, mito horiek etengabe berritzea zen testu horretan Oteizarentzat benetako artearen zeregina: «Artistak gizartean duen garrantzia datza mito sortzaile izatea dagokion neurrian edo, baldin haien birsortzaile bada, haiek gauzatu behar dituen baldintzen sortzaile den heinean» (Oteiza, 2007b:
‎Testu horretan ere, Oteizaren helburua zen azaltzea nondik nora garatu behar zuen eskulturak. Horretarako, ordu arteko bere lau lan eta beraien inplikazio kontzeptualak aztertzen zituen16 Testu horretan bere lanaren eta ideien inguruko hausnarketa bat eginez, hurrengo eskulturetan hain garrantzitsua izango zen beste ondorio batera iritsi zen, zeina oraintxe aipatu dugun ezabaketarekin estuki loturik zegoen:
‎Oteizak ikusi eta aztertu nahi zuen nola garatu ziren aldi berean kulturen adierazpide sinbolikoak eta eskulturaren ezaugarri formalak gizarte primitibo horietan, zeren, aurreko testuetan zioen bezala, kulturaren oinarriak arteak sortzen eta berritzen dituen mitoen bitartez sendotzen baitira. Ikerketa horien emaitzak 1948an Bilbora itzuli ondoren plazaratu zituen, 1952an Madrilen argitaratu zen Interpretacion estetica de la estatuaria megalitica americana testuan, Oteizak argitaratutako lehen liburuan17 Liburu hori, Quousque tandem?! en modura, zati ezberdinez osatu arren, osotasun bat bezala uler daiteke. Perez de Barradas eta Konrad Preuss etnologoek eginiko ikerketetatik abiatuta, berauei estetikaren esparrutik korrekzioak egiten zizkien Oteizak.
‎Lehen aldiz, gainerako artistekin zituen zorrak alde batera uzten ditu eta bere ibilbidea garbi definitzen hasten da. Figura para regreso de la muerte eta Coreano lanen kasuan, giza figuraren erdian hutsune bat zabaltzen da, gorputzak sakrifikatu eta tripak husteko helburuarekin eginiko zauri handi bat balitz bezala, eta horri esker kanpoko espazioa eskulturaren osagai izaten hasten da. Horretarako materia kentzea da lehen pausoa, lehen beterik zegoena husten hastea, horrela eskultura osatzen duten formez gain, inguruko espazioak ere garrantzia hartzen baitu.
‎Lehen aldiz, gainerako artistekin zituen zorrak alde batera uzten ditu eta bere ibilbidea garbi definitzen hasten da. Figura para regreso de la muerte eta Coreano lanen kasuan, giza figuraren erdian hutsune bat zabaltzen da, gorputzak sakrifikatu eta tripak husteko helburuarekin eginiko zauri handi bat balitz bezala, eta horri esker kanpoko espazioa eskulturaren osagai izaten hasten da. Horretarako materia kentzea da lehen pausoa, lehen beterik zegoena husten hastea, horrela eskultura osatzen duten formez gain, inguruko espazioak ere garrantzia hartzen baitu.
‎Unidad triple y liviana lanaren kasuan, formek kanpo espazioa esanahiez betetzeko duten gaitasuna nabarmendu nahi da. Ezaugarri formal horietaz gain, eskultura horietan beste ezaugarri garrantzitsu bat aipatu behar da: ordu arteko eskultura eta testuetan mitoak eta ezaugarri primitiboek izan zuten garrantzia gutxitzen hasten da, eta, horrekin zuzenki erlazionaturik, materialen erabilera espresiboa ere itzaltzen doa.
‎Urte horietan arte abstraktuaren arazoaren inguruko eztabaidak oso arruntak ziren. Eztabaida horien helburuetako bat zen argitzea ea arte abstraktua gai erlijiosoak irudikatzeko erabiltzea zilegi ote zen ala ez (Autore Anitz, 1956). Eztabaida eliza katolikoaren barruan ez ezik, hainbat artisten artean ere ari zen jazotzen, eta Oteizaren testuetan oso garbi azaltzen da, hasieratik artearen eta erlijioaren artean ezarri zituen parekotasunen ondorioz.
‎501) deritzon legearen bidez. Quousque tandem?! eko orrietan saiakera horren berri aurkitu dezakegu: «Beste bat zen liburu hau. Beste hau Madrilen aterako da eta bertan uzten dut nire esperientzia pertsonalari buruz zor dudan lekukotasun puntuala arte garaikidean niri dagokidan ikerketaren barruan» (Oteiza, 2007a:
‎Liburu horren zenbait zati Oteiza Fundazioko artxiboan aurki daitezke22 Irakurketa bat nahikoa da ondorio honetara iristeko: bukatu izan balu, hau izango zen dudarik gabe Oteizak XX. mendeko arteari oparituko zion testurik garrantzitsuena.
‎proiektua burutu ezinak sorrarazi zion atsekabeak zerikusia izan zezakeen. Gogora dezagun 1959an Oteizak eta Roberto Puig arkitektoak proiektu bat aurkeztu zutela Uruguaiko lehendakaria izan zen José Batlle y Ordoñez omentzeko antolatu zen lehiaketara24 Proiektu horrek eskultura eta arkitektura uztartzen zituen, eta Oteizarentzat, bere ibilbideko azken proiektua izango zen, eskultura espazio arkitektonikoaren barruan desagertuko baitzen. 1961eko lehiaketan garaile suertatu arren, Quousque tandem?!
‎Testu horretan dago, nire ustez, liburuaren muina. Bertan Ley de los Cambios en el Arte eta Estetika ezkorra ideia garrantzitsu eta aberatsak azaltzen ditu, eta artelan bat zer den definitzen du. Eta gure ustez garrantzitsuagoa dena, ideia horiek eskulturak egiten zituen bitartean bere buruan nola sortzen joan ziren azaltzen digu.
‎Baina, zerengandik babestu nahi nuen nik? Haurretan jada, denek bezala, gure izatea ezerez txiki bat bezala sentitu ohi dugu, gauza, zirrara, mugazko biribilki ezkor bat bezala zertzen zaiguna, haren erdian, gure bihotzean heriotzaren beldurra, ukapen goren bezala, sumatzen dugularik.
‎Baina, zerengandik babestu nahi nuen nik? Haurretan jada, denek bezala, gure izatea ezerez txiki bat bezala sentitu ohi dugu, gauza, zirrara, mugazko biribilki ezkor bat bezala zertzen zaiguna, haren erdian, gure bihotzean heriotzaren beldurra, ukapen goren bezala, sumatzen dugularik.
‎Baina ez bakarrik balio izan dit ondorio pertsonal horretarako, esan baitezaket eta esaten dut orain: artea datzala, garai guztietan eta edozein tokitan, gizakia eta haren errealitatea integratzen, lotzen dituen prozesu batean, ezerez den ezerez batetik abiatuz Dena, Erabateko bat den beste Ezerez batean amaitzen dena existentziaren azken erantzun eta irtenbide izpiritual bezala (Oteiza, 2007a: 504).
‎Quousque tandem?! liburuko pasarte garrantzitsuenetan bere eskultore ibilbidearen berrikusketa bat burutzen du Oteizak, ibilbide hori aztertuz eta artea ulertzeko oso emankorrak izan daitezkeen ideiak proposatuz. Ideia horiek bere esperientzia pertsonalarekin estuki lotuz, artea gizakion bizitzari zentzua eta osotasuna ematen dion jarduera dela gogoratzen digu Oteizak.
‎liburuak gaurko irakurlearentzat? Gure ustez, ekarpena Oteizaren autobiografia estetiko gisa ulertu litzateke25, bere esperientzia ulertzeko eta azaltzeko saiakera bat . Horri ezartzen dion gehigarria, euskal kulturaren zenbait adierazpide folklorikoren interpretazio mitikoa, ordura arteko Oteizaren esparru estetikotik kanpo geratzen da.
‎Ikusi dugun bezala, Oteizarentzat mitoek beti aurrerantz joan behar dute, etengabe eraldatuz eta garai bakoitzeko ezaugarrietara egokituz baina horietara mugatu gabe. Zentzu horretan, bere ibilbide guztian mantendu izan zuen dimentsio unibertsala traizionatuz, edo Oteizari gehiago gustatuko litzaiokeen hitz bat erabiltzearren, dimentsio unibertsal hori sakrifikatuz, euskal kulturara soilik mugatzea erabaki zuen. Horretarako, Aranzadi, Barandiaran eta, oro har, tradiziozko euskal kultura ikertu zuten beste zenbaitzuen testuetara hurreratzen da, eta bere estetika irakurketa horien itzalean berreraiki egiten du.
‎Jorge Oteizaren Quousque Tandem?! liburuarenen edizio kritikoa argitaratu dela eta, artikulu honetan euskal kulturan hainbesteko eragina izan duen liburuaren irakurketa berri bat proposatzen da. Ikerketa eta material berriek aukera eskaintzen digute Quousque Tandem?!, eta oro har Oteizaren lan zabala, beste ikuspuntu batetik ulertzeko.
‎Eraikita esan dugu, eta ez idatzita, Quousque Tandem?! liburu eskultura bat baita. Beste era batean azaltzearren, eskuetan hartu eta irakur daitekeen kollage handi bat dela esan genezake, berak egiten zituen kollage eskultura horietako bat bezalakoxea1.
‎liburu eskultura bat baita. Beste era batean azaltzearren, eskuetan hartu eta irakur daitekeen kollage handi bat dela esan genezake, berak egiten zituen kollage eskultura horietako bat bezalakoxea1.
‎liburu eskultura bat baita. Beste era batean azaltzearren, eskuetan hartu eta irakur daitekeen kollage handi bat dela esan genezake, berak egiten zituen kollage eskultura horietako bat bezalakoxea1.
‎Eskultura liburu hau ulertzeko, Oteizaren eskultura serie konkretu bat aipatu dugu: Maklak izenekoa2 Zeintzuk dira Oteizaren Maklen ezaugarririk nabarmenenak?
‎* Testu hau, funtsean, 2007ko uztailaren 12an, PERIFERIAK programaren barruan Bilboko Rekalde Aretoan eskainitako hitzaldiaren birmoldaketa bat da. Irakurlearentzako oharra:
‎Unitate horien konbinaketaren bidez eraikitzen direnez, eskulturok ezaugarri nabarmen bat daukate: osotasunezko pertzepzioa zilegi ez egitea.
‎ere modu honetara deskriba daiteke: zati ezberdinez osaturiko osotasun iheskor bat , abiapuntu ezberdinetatik irakur daitekeen liburua; aurretik, atzetik edo erdiko aldetik. Zati ezberdin horiek liburu bakarra osatzen dute, baina Makletan bezala, irakurketa ez da lineala, zeren gai batetik bestera salto egitera behartzen baikaitu Oteizak.
‎Zati ezberdin horiek liburu bakarra osatzen dute, baina Makletan bezala, irakurketa ez da lineala, zeren gai batetik bestera salto egitera behartzen baikaitu Oteizak. Gai bat bukatzerako beste batekin hasten da, eta geroago, kolokan utzitako gaia ezustean berreskuratzen du, oraingoan beste zerbaitekin erlazionatuz.
‎Liburuaren erdiko aldean argazki sorta bat aurkitu dezakegu. Beraien antolakuntzak argitzen digu nolakoa den egilearen pentsatzeko modua, ezin esan baitaiteke irudi hauek liburuan esandakoaren ilustrazioa direnik.
‎Beraien antolakuntzak argitzen digu nolakoa den egilearen pentsatzeko modua, ezin esan baitaiteke irudi hauek liburuan esandakoaren ilustrazioa direnik. Kontzeptuen bidez baino gehiago imajinen bidez pentsatzen du Oteizak, bisualki, irudi bat beste batekin kontrajarriz, edo irudi batetik bestera salto azkarrak eginez. Quousque tandem?!
‎Erdialdeko orrietan Rothko, Boccioni, Pollock, bere eskulturen edo kronlech en imajinak aurkitzen ditugun bezala, liburuaren beste ataletan irudi bihurtzen diren hitzekin egiten dugu topo. Ezaugarri hau oso ohikoa da hainbat mistikoren eta poetaren idatzietan, zeren sistema kontzeptual bat baino gehiago sistema plastiko bat sortzen baitute (Hass, 1998: 13).
‎Erdialdeko orrietan Rothko, Boccioni, Pollock, bere eskulturen edo kronlech en imajinak aurkitzen ditugun bezala, liburuaren beste ataletan irudi bihurtzen diren hitzekin egiten dugu topo. Ezaugarri hau oso ohikoa da hainbat mistikoren eta poetaren idatzietan, zeren sistema kontzeptual bat baino gehiago sistema plastiko bat sortzen baitute (Hass, 1998: 13).
‎13). Oteizari dagokionez ere, bere gogoetek sistema kontzeptual abstraktua baino gehiago, irudi sorta bat osatzen dute, askotan kontraesankorrak diren imajinak nolabaiteko sistema bakar batean elkartuz. Hainbatetan erabiltzen dituen kronlech edo hutsa ez dira kontzeptuak, baizik eta bere pentsaera martxan ipini eta mugimendu egoeran mantentzeko sortuak diren imajinak.
‎Hainbatetan erabiltzen dituen kronlech edo hutsa ez dira kontzeptuak, baizik eta bere pentsaera martxan ipini eta mugimendu egoeran mantentzeko sortuak diren imajinak. Oteiza ez da teoriko bat , ez da kontzeptu sortzaile bat, irudi sortzaile bat baizik, eta are gehiago, sinbolo sortzaile bat da. Bere estetikak munduari modu ezohiko batetik begiratzeko irudieta sinbolo sistema bat osatzen du4.
‎Hainbatetan erabiltzen dituen kronlech edo hutsa ez dira kontzeptuak, baizik eta bere pentsaera martxan ipini eta mugimendu egoeran mantentzeko sortuak diren imajinak. Oteiza ez da teoriko bat, ez da kontzeptu sortzaile bat , irudi sortzaile bat baizik, eta are gehiago, sinbolo sortzaile bat da. Bere estetikak munduari modu ezohiko batetik begiratzeko irudieta sinbolo sistema bat osatzen du4.
‎Hainbatetan erabiltzen dituen kronlech edo hutsa ez dira kontzeptuak, baizik eta bere pentsaera martxan ipini eta mugimendu egoeran mantentzeko sortuak diren imajinak. Oteiza ez da teoriko bat, ez da kontzeptu sortzaile bat, irudi sortzaile bat baizik, eta are gehiago, sinbolo sortzaile bat da. Bere estetikak munduari modu ezohiko batetik begiratzeko irudieta sinbolo sistema bat osatzen du4.
‎Hainbatetan erabiltzen dituen kronlech edo hutsa ez dira kontzeptuak, baizik eta bere pentsaera martxan ipini eta mugimendu egoeran mantentzeko sortuak diren imajinak. Oteiza ez da teoriko bat, ez da kontzeptu sortzaile bat, irudi sortzaile bat baizik, eta are gehiago, sinbolo sortzaile bat da. Bere estetikak munduari modu ezohiko batetik begiratzeko irudieta sinbolo sistema bat osatzen du4.
‎Oteiza ez da teoriko bat, ez da kontzeptu sortzaile bat, irudi sortzaile bat baizik, eta are gehiago, sinbolo sortzaile bat da. Bere estetikak munduari modu ezohiko batetik begiratzeko irudieta sinbolo sistema bat osatzen du4.
‎Esan dugunez, liburua osotasun bat bezala ikustea zail gertatzen zaigu, gaiaren hariak ihes egiten baitigu hainbatetan. Horren erruduna liburuaren konposizio bera da:
‎Testu horietako gehienek 1958 Oteizak bere eskulturetan(, esku artean?) eraiki zuen huts horren inguruko gogoetak biltzen dituzte. Liburu honetan elkartuta, zilegi litzateke pentsatzea espazio huts horren zentzua eta esanahia ulertzeko saiakera bat izan nahi dutela.
‎Jakina denez, Quousque tandem?! liburuak euskal kulturaren azken 40 urteetako zati garrantzitsu bat mugatzen du, argitaratu bezain laster arrakasta eta eragin handia lortu zuena. Lehenengo argitalpena 1963an egin zen, eta hurrengo urteetan 5 edizio berri izan zituen7 Frankismoaren garai ilun haietan zentsura pasatu behar izaten zuten liburuek.
‎lanak testuinguru politiko eta sozial konkretu baten beharrak asetu zituen. Sabino Aranaren abertzaletasuna baztertuz, garaiko gazte mugimendu berriei beste abertzaletasun mota bat sortzeko, beharrezko zuten marko teorikoa eskaintzen zien. Horrekin zuzenean elkarturik, euskal kultura bigarren mailakoa zela pentsatzen zutenen aurka, Quousque tandem?! ek euskal kulturaren defentsarako nolabaiteko arrazoiak eskaintzen zituen.
‎Baina, Oteizaren Makla eskulturen forma ikuslearen ikuspuntua mugitzearekin batera aldatzen bada, Quousque tandem?! obraren kasuan ere horrela gertatzen da, esan baitugu liburu eskultura bat dela.
‎–Euskal arimaren ulerkera estetikorako saioa?. Hala ere, gaur egun, hori Oteizaren beste tranpa bat ez ote den galde geniezaioke geure buruari.
‎Oteiza aztertzean eskultura, pentsaera eta poesia osotasun bat bezala hartu behar direla iruditzen zaigu. Berak idatzitakoak eskultura kontuan hartu gabe aztertzean, testuen zati batzuk ilun eta zail suertatzen zaizkigu.
‎Eta gertakari hori ulertzea eta besteei azaltzea da Quousque tandem?! liburuaren helburu nagusietariko bat eta hor datza gure ustez bere muina, nahiz eta helburu hori bestelako ideiez estalita egon, gehienak euskal kulturaren aspektu batzuen interpretazio mitikotik datozenak. Ideia horiek izan dira gehienetan Quousque tandem?!
‎aparte lagata, Oteizak zer nolako testuak argitaratu zituen ikusteko ere balioko baitigu. Testu horietan eskulturak eta idazkiak lotzen dituen hari fin bat aurki dezakegu, 1929an hasi eta Quousque tandem?! libururaino iristen dena.
‎Bai gaiagatik, bai tamainagatik, eskultura hau Erdi Aroko ikonoekin nahiz kultura primitiboetako deboziorako irudiekin erlaziona daiteke. Lehen eskultura hau egin aurretik, Oteizak krisi erlijioso bat jasan zuen, eta Madrilen egiten ari zen medikuntza ikasketak alde batera utzi ondoren, eskulturak egiteari ekin zion. Gertaera horrek finkatu zuen betiko artearen aurrean Oteizak izango zuen jarrera.
‎Edonola ere, 1870eko Tratatuaren indarreangotasunaren inguruko jurisprudentzia errealitateak iraulketa berri bat ezagutuko du 2005 eta 2006 urteetan zehar, azkenean zenbait autonomia erkidegotako Auzitegi Nagusiek Auzitegi Gorenaren jarrera, berandu bada ere, berea egin zutenean, nahiz eta ondorengo tratatuak hor mantendu4 Egoera horretan 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatuaren indarreangotasunaren inguruan errealitate araugilearen baitan zegoen gatazka behin betiko azaleratu eta espainiar ...
‎Proposamen ez legegile horri jarraiki, bertan aipatzen zen Goi Mailako Komisioaren lehen eta bakarra izan den bilera antolatu zen 2006ko apirilean. Bertatik jakin zenaren arabera, bi gobernuak elkarri epe bat ematearen alde agertu ziren. Epe horren atzetik Estatuko Abokatutzak 2005eko otsailean Auzitegi Gorenaren Hirugarren Salaren aurrean aurkeztutako helegitearen aurrean, honen sententziaren zain geratzea zen helburua.
‎Aipatutako epea aurrera zihoala inguruabar berri bat agertu zen orain arte azaldutako panorama horretan. Uruguaiko zenbait biztanle, auzitegietan aurkeztutako lan eta erresidentzia baimenengatiko demandetan, lehenengoz, Estatuaren ondarezko erantzukizuna eskatzen hasiko ziren, beraien baimenak Gobernuak ukatu ondoren auzitegietan aldeko sententziak lortuz gero, kalte ordainak jaso nahian7 Ikuspegi praktiko batetik aztertuta, hori gatazkaren behin betiko ebazpenaren aldeko presio elementu berri gisa eratuko da.
‎Kasu honetan, tratatuen arteko erlazio klausulen existentzia aztertzea. Izan ere, horrelakoren bat topatuz gero, horretara egokitu bailitzateke aplikazioa. Zentzu horretan, Remiro Brotons irakasleak klausula horietako 5 mota identifikatu ditu, esklusioa/ baztertzea, lehentasuna, harrera, mendekotasuna edota bateragarritasuna finkatzen duten (Remiro, et al., 1997:
‎2.1.2 Espainiar ordenamenduaren barne legedian oinarritutako interpretazio proposamen bat
‎Xedapen horren interpretaziorako beste elementu bat izan daiteke Latinoamerikako beste zenbait estaturekin sinatutako instrumentuetan jasotako antzeko xedapenen arteko konparaketa. Ildo horretatik, Espainiako Erreinuaren eta Kolonbiaren artean 1992ko urriaren 29an sinatutako Kooperazio eta Adiskidetasun Tratatu Orokorrak bere 12 artikuluan jasotzen duenez:
‎Aldi berean,, facilidades? terminoaren interpretazioak ez dirudi batere pazifikoa; izan ere, Uruguaiko herritarrei modu bateko edo besteko tratu pribilegiatu bat eskaintzea bezala ulertzea badago ere, hori errealitatean konkretuki zertan datzan zaila delako zehaztea. Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera.
‎terminoaren interpretazioak ez dirudi batere pazifikoa; izan ere, Uruguaiko herritarrei modu bateko edo besteko tratu pribilegiatu bat eskaintzea bezala ulertzea badago ere, hori errealitatean konkretuki zertan datzan zaila delako zehaztea. Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera. Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske.
‎Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera. Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske. Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez.
‎Zenbait auzitegik, gure ustez, sinpleegia den logika semantiko bat besterik ez dute azaleratzen, diotenean, facilidades, hitza gerora edozein atzerritarrekin konparatuta betebehar berdintsuak eskatzearekin bat ez litzatekeela etorriko.
‎Hala ere, muga horretatik beherako sarreretan Uruguaiko herritarrentzat horrelakorik eskatzen ez denez, Espainian sartzeko arazorik ez lukete gerora begira beren egonaldiaren luzapena 1992ko Tratatu Orokorrean oinarrituz gero, bertan jasotako eskubideen egikaritza galarazterik ez legokeelako. Edonola ere, 4/ 200 Lege Organikoaren 25.1 eta 32.1 artikuluen14 eta 2393/ 2004 Erret dekretuaren 6.2 e) artikuluaren15 aplikazio bateratuak duda honi erantzun irmoago bat aurkituko lioke; izan ere, atzerriko edozein herritar 32 artikuluan aipatutako eskubideak aurrezagutuak izateko baldintzak betetzeko egoeran egongo balitz, ez litzaioke inolako bisaturik eskatuko, lan eta erresidentziarako eskubideak espainiarrekin maila berean egikaritzeko eskubidea bailuke.
‎Azken urte hauetan espainiar auzitegiek aurrera eraman duten lanak orain gutxi arte espainiar gizartearentzat isilean mantentzen zen gatazka bat aditzera eman du. Gatazka hori dugu Espainiako Erreinuak eta Uruguaiko Ekialdeko Errepublikak sinatutako 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatua indarrean ote dagoen zalantzaren inguruan sortu dena.
‎Auzitegiek azken urteotan aurrera eramandako lanak finkatu duen jurisprudentzia errealitateak gatazka honen konplexutasuna azaleratu du. Eta hau horrela izan da nahiz eta gatazka honen jatorrian Auzitegi Gorenaren beraren sententzia bat abiapuntu izan. Auzitegi horren 2002ko urriaren 10eko sententziak ondorioztatzen zuenez 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatuari zegokionez, Txilerekin (1958ko maiatzaren 24koa, urte bereko urriaren 28ko instrumentuaren bitartez berretsitakoa) eta Perurekin (1959ko maiatzaren 16koa, urte bereko abenduaren 15eko instrumentuaren bitartez berretsitakoa) sinatutako antzeko tratatuei aplikatutako jurisprudentzia irizpide berdintsuak aplikagarri zitzaizkion, ondorioa izanik, bertan jasotakoa «una remisión específica del contenido propio, y no sólo una abstracta remisión a la legislación de los Estados firmantes» bezala ulertzea.
‎Horren aurrean, 2004 urtean zehar autonomia erkidegoetako Auzitegi Nagusiek erabaki horren inguruan egindako ulermena ez zen aurrekoarekin bat etorriko, ulertuz 1870eko Tratatua ezin zela modu isolatu batean kontuan hartu, gai beraren inguruan ondoren onartutako eta indarrean jarraitzen zuen beste hitzarmen sorta bat alde batera utzita. Batez ere, auzitegi horien ikuspuntutik, azken hitzarmen horien edukiak arauketaren erabateko iraulketa suposatzen zuenean3 Horrela, alde batetik, Bisatuen Desagerrarazte Akordioak, 1961eko abenduaren 18ko Nota Elkartrukean jasotakoak (BOE, 150 zk., 1982ko ekainaren 24koa, 17333 or.), bere 3 artikuluan jasotzen zuenez, «la supresión de visado?
‎Horren aurrean, 2004 urtean zehar autonomia erkidegoetako Auzitegi Nagusiek erabaki horren inguruan egindako ulermena ez zen aurrekoarekin bat etorriko, ulertuz 1870eko Tratatua ezin zela modu isolatu batean kontuan hartu, gai beraren inguruan ondoren onartutako eta indarrean jarraitzen zuen beste hitzarmen sorta bat alde batera utzita. Batez ere, auzitegi horien ikuspuntutik, azken hitzarmen horien edukiak arauketaren erabateko iraulketa suposatzen zuenean3 Horrela, alde batetik, Bisatuen Desagerrarazte Akordioak, 1961eko abenduaren 18ko Nota Elkartrukean jasotakoak (BOE, 150 zk., 1982ko ekainaren 24koa, 17333 or.), bere 3 artikuluan jasotzen zuenez, «la supresión de visado?
‎Bigarren aipamen bat metodologikoa dugu. Auzitegi Gorenak bere sententzian ez dio inolako aipamenik egiten aplikagarria den zuzenbideari.
‎Auzitegi Gorenak bere sententzian ez dio inolako aipamenik egiten aplikagarria den zuzenbideari. Bere lana tratatu ezberdinen bi artikuluen bateragarritasuna aztertzera zuzentzen dela aipatuz ez du lerrorik erabiltzen ondorio horretara nola iritsi den azaltzeko, hau da, zein zuzenbidek ahalmentzen duen horrelako jarrera bat hartzea. Eta hau, dudarik gabe, Nazioarteko Zuzenbidea dugu eta konkretuki, behe mailako auzitegietan argi geratu zen bezala, Tratatu Zuzenbideari buruzko Vienako Hitzarmena.
‎Iruzkin honi ezin zaio amaierarik eman azken sententzia honen ondorio juridiko zein politikoei erreferentzia labur bat egin gabe. Dagoeneko aipatu dugun moduan, sententzia honek eskumenezko bideari amaiera ematen badio ere, eta horren ondorioz eta behe mailako auzitegietan Auzitegi Gorenaren doktrinaren izaera loteslearen ondorioz eskumenezko bidean arazoa konpondutzat jo behar bada ere19, oraindik 2007 urtean gatazka honek ez ditu bere azkenak eman, bai Uruguaiko (2007ko irailaren 18ko Ordezkarien Kamerako Ebazpena.
‎Edonola ere, izan diren ekimen ezberdinen artean lehentasunez nabarmendu beharrekoa litzateke aipatutako Goi Mailako Komisio horretara gatazka hau bideratuko duen Espainiako Kongresuak aho batez onartutako Proposamen ez legegilea. Bertan, 1870eko Tratatua izendatzeko orduan ageri den zorroztasun juridiko falta alde batera utzita, bada nabarmendu beharreko eduki garbi bat . Proposamen horrek, lehenengoz, edozein nazioarteko testu araugileren interpretaziorako elementu klabe baten aurrean jartzen gaitu:
‎16 Ekimen hauen nondik norakoa ikusita, hemen defendatutako ondorioa oinarritzeko egitate nabarmenena dugu Talde Parlamentario Popularrak aurrera eramandako ekimen sorta, non Uruguaiko herritarren aldeko jarrera argi bat ikus daitekeen baina jarrera horren islarik ezin izan zen modu berean aurkitu Talde Popularreko kideak Gobernuan izandako aurreko legealdietan.
‎Dena den, nazioarteko jurisprudentziak beste betekizun bat eskatzen du nazioarteko gatazka baten aurrean gaudela ondorioztatu ahal izateko: desadostasunaren kanporatzea beharrezkoa da, hau da, estatuek jarrera kontrajarriak kanpora begira adieraztea.
‎Ezinbestekoa suertatzen den lehenengo aipamen bat auzitegiak berak egiten duen lehengo baieztapenari lotuta doa. Sententziaren Bigarren Oinarri Juridikoan onartzen duenez, azken urte hauetan Uruguaiko herritarren egoera juridikoaren inguruko gatazka honen abiapuntua Auzitegi Goren honen sententzia batean aurki daiteke.
‎Ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez duten gaitasun komunikatiboa ezagutu nahi dugu. Gainera, gaitasun komunikatiboa neurtzeko modu bat proposatu nahi dugu gaitasun diskurtsiboa ardatz hartuta.
‎Idatziz, argazkian ikusten dutena deskribatzea proposatu diegu bakarka egindako saioan. Horretarako, koloretako argazki bat jarri zaie mahai gainean.
‎1Hren araberako taldekatzea prestatu dugu. Saio bakoitzean, eztabaidagai izango duten gaia kokatzeko bideokasete bat ikusi dute; ondoren, partaide bakoitzari jokatu behar duen rolaren nondik norakoa idatziz eman eta ahoz azaldu dio ikertzaileak. Bukatzeko, kameraren aurrean, telebista saio batean ari direlakoan eztabaida grabatu zaie.
‎Argazkiaren ahozko deskribapena egitea eskatu zaie aurrena. Horretarako, leku adizlagunak erabiltzeko aukera handia ematen duen argazki bat aurkeztu diegu. Bideoz grabatu dugu banaka egindako deskribapena.
‎Bukatzeko,, post it? delako batean beren amari zuzendutako ohartxo jakin bat idaztea eskatu zaie. Izan ere, telefonoz jasotako oharra, amari idatziz jakinaraztea eskatu zaie.
‎Aipagarria da atalak atzeratzeko joera ere, eskutitzaren xedearekin ikusi dugun bezala IDAZ 2 proban. Atalen bat gutxienekora sintetizatzea ere sarri egiten duten zerbait da, MINTZA 1 ariketan kasurako.
‎(1998). Gaitasun komunikatiboa: asmo pedagogikoek sortutako eredu bat , osagaien edukiak zehaztuta?, Hizpide, 41, 59
‎Diskurtsoaren gaitasuna. Hitz, egitura, esaldi eta adierazpenak hautatu, ordenatu eta antolatzean datza, batasuna izango duen ahozko eta idatzizko testu bat lortzeko asmoz. Bi ardatz nagusi bereizten dira:
‎Testu honen helburua ez da aniztasun horrek eragindako nahasketa maila konponduko lukeen parte hartzearen definizio unibertsal bat ematea, baizik eta esanahi, praktika eta helburu desberdinek irudikatzen duten errealitate konplexu horren barruan kokatzeko irizpideak eskaintzea. Lan horretan hasteko, ordea, gure ikerketaren objektu den fenomenoaren definizio bat ematea erabilgarria izan daiteke, eta, bide batez, bilatzen den garapeneko parte hartze eraldatzailearen eredu horretatik gertu kokatzen den definizio bat erakusten dugu orain:
‎Testu honen helburua ez da aniztasun horrek eragindako nahasketa maila konponduko lukeen parte hartzearen definizio unibertsal bat ematea, baizik eta esanahi, praktika eta helburu desberdinek irudikatzen duten errealitate konplexu horren barruan kokatzeko irizpideak eskaintzea. Lan horretan hasteko, ordea, gure ikerketaren objektu den fenomenoaren definizio bat ematea erabilgarria izan daiteke, eta, bide batez, bilatzen den garapeneko parte hartze eraldatzailearen eredu horretatik gertu kokatzen den definizio bat erakusten dugu orain:
‎Testu honen helburua ez da aniztasun horrek eragindako nahasketa maila konponduko lukeen parte hartzearen definizio unibertsal bat ematea, baizik eta esanahi, praktika eta helburu desberdinek irudikatzen duten errealitate konplexu horren barruan kokatzeko irizpideak eskaintzea. Lan horretan hasteko, ordea, gure ikerketaren objektu den fenomenoaren definizio bat ematea erabilgarria izan daiteke, eta, bide batez, bilatzen den garapeneko parte hartze eraldatzailearen eredu horretatik gertu kokatzen den definizio bat erakusten dugu orain:
‎Prozesu bat da zeinean garapen proiektu, programa edo politika batean bidezko interesak dituzten komunitateak edo sektore sozialak, aurretiaz bazterturikoak bereziki, inplikatuta dauden ekimen horietan eragiteko erabakiak hartzeko edo baliabideak kudeatzeko, nor bere garapen propioaren aktore bihurtuta (Perez de Armiño, 2000).
‎komunitate edo giza taldeen garapeneko parte hartzeak balio dezake, batetik, komunitate edo giza talde horiek aldaketa barik dirauen sisteman barneratzeko (bazterketa sortzaile den sisteman, hain zuzen), edo balio dezake, bestetik, gizartea eraldatzeko eta subjektu horien enpoderamendurako. Berezko anbiguotasun hori dela eta, azpimarratu nahiko nuke parte hartzearen formak eta helburuak hein handi batean baldintzatuko dituen erreferente ideologikoa kontuan hartzearen garrantzia, parte hartzearen definizio positibo berak erreferente normatibo bat eskatzen baitu (Dubois, 2000).
‎izenburupean antolatutako kongresuan autoreak aurkeztutako. Condiciones para una participación emancipadora en el desarrollo? lanaren berrikuspen eta moldaketa bat da.
‎Lan honen izenburuan zer motatako parte hartzea bilatzen den aipatu da, eraldatzaileak diren ereduak hain zuzen. Bilaketa horretan ez da defendatuko zenbat eta parte hartze gehiago izan, hobe delako ideiarik, ez da eskala kuantitatibo soil bat eskaini nahi, baizik eta sakoneko begirada kualitatibo bat. Zentzu horretan, eraldaketarako klabea ez da zenbat alditan dagoen erabakitzeko aukera, baizik eta biztanleek euren parte hartzea definitzeko bitartekoak izatea ala ez (Kaufman, 1997).
‎Lan honen izenburuan zer motatako parte hartzea bilatzen den aipatu da, eraldatzaileak diren ereduak hain zuzen. Bilaketa horretan ez da defendatuko zenbat eta parte hartze gehiago izan, hobe delako ideiarik, ez da eskala kuantitatibo soil bat eskaini nahi, baizik eta sakoneko begirada kualitatibo bat . Zentzu horretan, eraldaketarako klabea ez da zenbat alditan dagoen erabakitzeko aukera, baizik eta biztanleek euren parte hartzea definitzeko bitartekoak izatea ala ez (Kaufman, 1997).
‎Parte hartzearen zeinua eta izaera ebaluatzeko orduan, ohiko banaketa bat da ea parte hartzea beste helburu baterako bitarteko edo instrumentu huts gisa ulertzen dugun edo berezko helburutzat hartzen dugun. Lehenengo kasuan, parte hartzea teknika bat baino ez da beste askoren artekoa, hots, kasuaren arabera proiektu konkretu baten helburuak betetzeko eraginkorra izan badaiteke, hautatuko dugun bitarteko bat.
‎Parte hartzearen zeinua eta izaera ebaluatzeko orduan, ohiko banaketa bat da ea parte hartzea beste helburu baterako bitarteko edo instrumentu huts gisa ulertzen dugun edo berezko helburutzat hartzen dugun. Lehenengo kasuan, parte hartzea teknika bat baino ez da beste askoren artekoa, hots, kasuaren arabera proiektu konkretu baten helburuak betetzeko eraginkorra izan badaiteke, hautatuko dugun bitarteko bat. Bigarren kasuan, parte hartzea garapen prozesuaren ezinbesteko partea da:
‎Parte hartzearen zeinua eta izaera ebaluatzeko orduan, ohiko banaketa bat da ea parte hartzea beste helburu baterako bitarteko edo instrumentu huts gisa ulertzen dugun edo berezko helburutzat hartzen dugun. Lehenengo kasuan, parte hartzea teknika bat baino ez da beste askoren artekoa, hots, kasuaren arabera proiektu konkretu baten helburuak betetzeko eraginkorra izan badaiteke, hautatuko dugun bitarteko bat . Bigarren kasuan, parte hartzea garapen prozesuaren ezinbesteko partea da:
‎Maila ordezkatzailean, instituzioek, beren ekimenen eraginkortasuna ez ezik, behin sostengu publikoa kenduta, programa konkretu baten iraunkortasuna ere bilatzen dute, eta parte hartzaileek programa horien atal gehienetan eragitea eta horien burutze prozesuen gainbegiraketa bilatzen dute. Azkenik, maila eraldatzailean enpoderamendua bilatzen da bi aldetatik, bien arteko lan sinergia bat gertatzen delarik.
‎Baina horrek zehazki zer suposatzen duen jakiteko aurretiaz jakin behar dugu nola egikaritzen duen botereak. Boterea kontzeptu konplexua da, aldi berean, gaitasun bat , erlaziozko fenomeno bat eta egiturazko fenomeno bat izan baitaiteke. Berau hausnartzeko hiru eskola aurkeztuko ditugu ondoren (Nelson eta Wright, 1995).
‎Baina horrek zehazki zer suposatzen duen jakiteko aurretiaz jakin behar dugu nola egikaritzen duen botereak. Boterea kontzeptu konplexua da, aldi berean, gaitasun bat, erlaziozko fenomeno bat eta egiturazko fenomeno bat izan baitaiteke. Berau hausnartzeko hiru eskola aurkeztuko ditugu ondoren (Nelson eta Wright, 1995).
‎Baina horrek zehazki zer suposatzen duen jakiteko aurretiaz jakin behar dugu nola egikaritzen duen botereak. Boterea kontzeptu konplexua da, aldi berean, gaitasun bat, erlaziozko fenomeno bat eta egiturazko fenomeno bat izan baitaiteke. Berau hausnartzeko hiru eskola aurkeztuko ditugu ondoren (Nelson eta Wright, 1995).
‎Lehenik, boterea sistema itxi baten barruan ondasun eskas eta finitu bat bezala ikusten duten gatazkaren ikusmoldearen teorikoak daude. Kasu honetan boterea zero batura suposatzen duen jokoa da, indibiduo edo talde batek izan dezakeen boterea ezin du beste batek aldi beran izan, batek irabazten duena besteen kontura da, eta horrexegatik banaketa gatazka gisa aurkezten da.
‎Hirugarrenik, boterea bai gatazkazalea nola kontsentsuzalea izan daitekeela aldarrikatzen duten teorikoak daude. Hauen artean aukera bat zentrurik gabeko botere eredua da, boterea ez da substantzia eta objektu konkretu bat, ezin gara horretaz jabetu ez eta berau pilatu, baizik eta soilik harreman bat gauzatzen deneko unean existitzen dela.
‎Hirugarrenik, boterea bai gatazkazalea nola kontsentsuzalea izan daitekeela aldarrikatzen duten teorikoak daude. Hauen artean aukera bat zentrurik gabeko botere eredua da, boterea ez da substantzia eta objektu konkretu bat , ezin gara horretaz jabetu ez eta berau pilatu, baizik eta soilik harreman bat gauzatzen deneko unean existitzen dela.
‎Hirugarrenik, boterea bai gatazkazalea nola kontsentsuzalea izan daitekeela aldarrikatzen duten teorikoak daude. Hauen artean aukera bat zentrurik gabeko botere eredua da, boterea ez da substantzia eta objektu konkretu bat, ezin gara horretaz jabetu ez eta berau pilatu, baizik eta soilik harreman bat gauzatzen deneko unean existitzen dela.
‎Boterea ulertzeko hiru ereduen arteko eztabaida sakonetan galdu aurretik, guztiak kontuan hartu eta nolabaiteko teoria eklektiko bat osatuko dugu. Izan ere, boterea multidimentsionala eta dinamikoa baita, eta, beraz, testuinguruaren arabera aldakorra izan baitateke.
‎Aurreko hausnarketei jarraituz, jada enpoderamendua zer den definitzeko modu erraz bat dugu: lau botere mota horiek lortzen direneko prozesua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat 6.445 (42,43)
Lehen forma
bat 6.445 (42,43)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bat egin 278 (1,83)
bat sortu 184 (1,21)
bat ukan 149 (0,98)
bat ere 145 (0,95)
bat eman 138 (0,91)
bat baino 110 (0,72)
bat egon 110 (0,72)
bat etorri 72 (0,47)
bat erabili 71 (0,47)
bat osatu 71 (0,47)
bat eskaini 63 (0,41)
bat lortu 59 (0,39)
bat eduki 53 (0,35)
bat bezala 52 (0,34)
bat ezarri 50 (0,33)
bat hartu 46 (0,30)
bat proposatu 45 (0,30)
bat eraiki 42 (0,28)
bat aurkeztu 41 (0,27)
bat aurkitu 41 (0,27)
bat behar 41 (0,27)
bat jaso 39 (0,26)
bat eskatu 38 (0,25)
bat garatu 36 (0,24)
bat jarri 36 (0,24)
bat ekarri 34 (0,22)
bat ez 33 (0,22)
bat baizik 29 (0,19)
bat ikusi 29 (0,19)
bat bera 27 (0,18)
bat gehitu 26 (0,17)
bat besterik 25 (0,16)
bat bilatu 24 (0,16)
bat eratu 24 (0,16)
bat gertatu 24 (0,16)
bat gehiago 22 (0,14)
bat idatzi 21 (0,14)
bat agertu 20 (0,13)
bat aurre 19 (0,13)
bat bete 18 (0,12)
bat burutu 18 (0,12)
bat erakutsi 18 (0,12)
bat gauzatu 18 (0,12)
bat planteatu 18 (0,12)
bat aipatu 17 (0,11)
bat argitaratu 17 (0,11)
bat beste 16 (0,11)
bat eragin 16 (0,11)
bat ireki 16 (0,11)
bat utzi 16 (0,11)
bat adierazi 15 (0,10)
bat bihurtu 15 (0,10)
bat zabaldu 15 (0,10)
bat datorren 14 (0,09)
bat eraman 14 (0,09)
bat euskara 14 (0,09)
bat landu 14 (0,09)
bat atera 13 (0,09)
bat bakarrik 13 (0,09)
bat bizi 13 (0,09)
bat onartu 12 (0,08)
bat sartu 12 (0,08)
bat bidali 11 (0,07)
bat diseinatu 11 (0,07)
bat sustatu 11 (0,07)
bat urte 11 (0,07)
bat antolatu 10 (0,07)
bat aztertu 10 (0,07)
bat bilakatu 10 (0,07)
bat eskuratu 10 (0,07)
bat euskal 10 (0,07)
bat hasi 10 (0,07)
bat hautatu 10 (0,07)
bat irudikatu 10 (0,07)
bat prestatu 10 (0,07)
bat azaldu 9 (0,06)
bat hil 9 (0,06)
bat jokatu 9 (0,06)
bat mantendu 9 (0,06)
bat sorrarazi 9 (0,06)
bat ahalbidetu 8 (0,05)
bat aldarrikatu 8 (0,05)
bat bultzatu 8 (0,05)
bat ekoitzi 8 (0,05)
bat erantsi 8 (0,05)
bat irakurri 8 (0,05)
bat izendatu 8 (0,05)
bat pairatu 8 (0,05)
Konbinazioak (3 lema)
bat baino gehiago 76 (0,50)
bat behar ukan 24 (0,16)
bat baino ez 22 (0,14)
bat besterik ez 22 (0,14)
bat egin behar 16 (0,11)
bat egin nahi 14 (0,09)
bat ere egon 13 (0,09)
bat bera ere 12 (0,08)
bat aurre eraman 10 (0,07)
bat bezala ulertu 8 (0,05)
bat baizik ez 7 (0,05)
bat bezala ikusi 6 (0,04)
bat aurkitu ezan 5 (0,03)
bat egin ez 5 (0,03)
bat eman ez 5 (0,03)
bat ere aipatu 5 (0,03)
bat ere bada 5 (0,03)
bat ere egin 5 (0,03)
bat etorri esan 5 (0,03)
bat sortu behar 5 (0,03)
bat beste bat 4 (0,03)
bat egon behar 4 (0,03)
bat ere eduki 4 (0,03)
bat gehitu behar 4 (0,03)
bat osatu behar 4 (0,03)
bat sortu aukera 4 (0,03)
bat sortu erabaki 4 (0,03)
bat aipatu behar 3 (0,02)
bat beste baino 3 (0,02)
bat bilatu behar 3 (0,02)
bat egin ezan 3 (0,02)
bat eman ahal 3 (0,02)
bat ere eskaini 3 (0,02)
bat ere ukan 3 (0,02)
bat ez egon 3 (0,02)
bat ez ukan 3 (0,02)
bat ezarri nahi 3 (0,02)
bat garatu arrisku 3 (0,02)
bat gehitu nahi 3 (0,02)
bat hartu ezan 3 (0,02)
bat jaso eskubide 3 (0,02)
bat lortu asmo 3 (0,02)
bat lortu aukera 3 (0,02)
bat lortu bide 3 (0,02)
bat lortu lehen 3 (0,02)
bat lortu nahi 3 (0,02)
bat mantendu behar 3 (0,02)
bat sortu bide 3 (0,02)
bat sortu euskal 3 (0,02)
bat sortu nahi 3 (0,02)
bat sustatu nahi 3 (0,02)
bat ukan bera 3 (0,02)
bat ukan gu 3 (0,02)
bat aurkeztu behar 2 (0,01)
bat aurkitu behar 2 (0,01)
bat aurre atera 2 (0,01)
bat aurre esposizio 2 (0,01)
bat azaldu une 2 (0,01)
bat baino ezin 2 (0,01)
bat bakarrik eduki 2 (0,01)
bat behar baita 2 (0,01)
bat bete behar 2 (0,01)
bat bete ukan 2 (0,01)
bat bezala aurkeztu 2 (0,01)
bat bezala hartu 2 (0,01)
bat bizi ukan 2 (0,01)
bat eduki ahal 2 (0,01)
bat eduki behar 2 (0,01)
bat eduki beharrezko 2 (0,01)
bat eduki ezaugarri 2 (0,01)
bat egin baldin 2 (0,01)
bat egin Juan 2 (0,01)
bat ekarri berak 2 (0,01)
bat ekarri nahi 2 (0,01)
bat ekarri separata 2 (0,01)
bat eman ari 2 (0,01)
bat eman asmo 2 (0,01)
bat eman behar 2 (0,01)
bat eman saiatu 2 (0,01)
bat erabili aztertu 2 (0,01)
bat erabili behar 2 (0,01)
bat eraiki ari 2 (0,01)
bat eraiki behar 2 (0,01)
bat eraiki egitasmo 2 (0,01)
bat eraiki lagundu 2 (0,01)
bat eratu nahi 2 (0,01)
bat ere agertu 2 (0,01)
bat ere aztertu 2 (0,01)
bat ere bai 2 (0,01)
bat ere ekarri 2 (0,01)
bat ere ekoitzi 2 (0,01)
bat ere eman 2 (0,01)
bat ere ez 2 (0,01)
bat ere hartu 2 (0,01)
bat ere kalkulatu 2 (0,01)
bat ere proposatu 2 (0,01)
bat ere sortu 2 (0,01)
bat ere topatu 2 (0,01)
bat eskaini lehen 2 (0,01)
bat eskaini nahi 2 (0,01)
bat eskuratu saiakera 2 (0,01)
bat etorri beste 2 (0,01)
bat etorri saharar 2 (0,01)
bat euskal herri 2 (0,01)
bat euskara irakurri 2 (0,01)
bat ez baldin 2 (0,01)
bat ez etorri 2 (0,01)
bat ez ez 2 (0,01)
bat ezarri ohi 2 (0,01)
bat garatu ahal 2 (0,01)
bat garatu behar 2 (0,01)
bat garatu joan 2 (0,01)
bat gehiago eman 2 (0,01)
bat hartu ez 2 (0,01)
bat hasi aukera 2 (0,01)
bat hasi egin 2 (0,01)
bat jaso behar 2 (0,01)
bat jaso ez 2 (0,01)
bat lortu behar 2 (0,01)
bat lortu posible 2 (0,01)
bat planteatu nahi 2 (0,01)
bat sortu asmotan 2 (0,01)
bat sortu eragin 2 (0,01)
bat sortu ez 2 (0,01)
bat sortu kezka 2 (0,01)
bat sortu proposatu 2 (0,01)
bat ukan abiapuntu 2 (0,01)
bat ukan albo 2 (0,01)
bat ukan ere 2 (0,01)
bat ukan esan 2 (0,01)
bat ukan garai 2 (0,01)
bat ukan harrera 2 (0,01)
bat ukan musikari 2 (0,01)
bat ukan protagonista 2 (0,01)
bat adierazi ezan 1 (0,01)
bat adierazi hainbat 1 (0,01)
bat adierazi zer 1 (0,01)
bat agertu ere 1 (0,01)
bat agertu espero 1 (0,01)
bat agertu ezan 1 (0,01)
bat agertu nahi 1 (0,01)
bat agertu omen 1 (0,01)
bat ahalbidetu egin 1 (0,01)
bat ahalbidetu ekin 1 (0,01)
bat aipatu aurre 1 (0,01)
bat aipatu ezan 1 (0,01)
bat aipatu moduko 1 (0,01)
bat aipatu nahi 1 (0,01)
bat aldarrikatu hasi 1 (0,01)
bat aldarrikatu nahi 1 (0,01)
bat antolatu asmo 1 (0,01)
bat antolatu behar 1 (0,01)
bat antolatu egon 1 (0,01)
bat antolatu garrantzizko 1 (0,01)
bat antolatu modu 1 (0,01)
bat argitaratu bat 1 (0,01)
bat argitaratu ohi 1 (0,01)
bat atera ahal 1 (0,01)
bat atera lortu 1 (0,01)
bat atera tenore 1 (0,01)
bat atera ukan 1 (0,01)
bat aurkeztu ere 1 (0,01)
bat aurkeztu nahi 1 (0,01)
bat aurkitu bide 1 (0,01)
bat aurkitu egin 1 (0,01)
bat aurkitu espero 1 (0,01)
bat aurkitu nahi 1 (0,01)
bat aurkitu ordu 1 (0,01)
bat aurre begi 1 (0,01)
bat aurre egin 1 (0,01)
bat aurre eman 1 (0,01)
bat aurre idatzi 1 (0,01)
bat aurre ikusi 1 (0,01)
bat azaldu asmo 1 (0,01)
bat azaldu ezan 1 (0,01)
bat aztertu ari 1 (0,01)
bat aztertu behar 1 (0,01)
bat aztertu kategoria 1 (0,01)
bat aztertu ordu 1 (0,01)
bat aztertu ukan 1 (0,01)
bat baino aberats 1 (0,01)
bat baino eraginkor 1 (0,01)
bat baino garesti 1 (0,01)
bat baino gehixeago 1 (0,01)
bat baino gutxi 1 (0,01)
bat baino zerbait 1 (0,01)
bat baizik erakutsi 1 (0,01)
bat baizik islatu 1 (0,01)
bat bakarrik aurkeztu 1 (0,01)
bat bakarrik aztertu 1 (0,01)
bat bakarrik egin 1 (0,01)
bat bakarrik hartu 1 (0,01)
bat bakarrik joan 1 (0,01)
bat bakarrik zinema 1 (0,01)
bat behar baldin 1 (0,01)
bat behar beharrezko 1 (0,01)
bat behar jo 1 (0,01)
bat behar omen 1 (0,01)
bat bera ez 1 (0,01)
bat bera gaixotasun 1 (0,01)
bat bera garai 1 (0,01)
bat bera giza 1 (0,01)
bat bera harreman 1 (0,01)
bat bera herri 1 (0,01)
bat bera jaioterri 1 (0,01)
bat bera kabu 1 (0,01)
bat bera lanpostu 1 (0,01)
bat bera meritu 1 (0,01)
bat bera onartu 1 (0,01)
bat bera ondoan 1 (0,01)
bat bera termino 1 (0,01)
bat beste aitzin 1 (0,01)
bat beste batzuk 1 (0,01)
bat beste esanahi 1 (0,01)
bat beste gizarte 1 (0,01)
bat beste menpe 1 (0,01)
bat beste merkatu 1 (0,01)
bat beste pasatu 1 (0,01)
bat beste sakrifikatu 1 (0,01)
bat beste zer 1 (0,01)
bat besterik agerrarazi 1 (0,01)
bat besterik egin 1 (0,01)
bat bete atera 1 (0,01)
bat bete baldintza 1 (0,01)
bat bete bi 1 (0,01)
bat bete egin 1 (0,01)
bat bete eskatu 1 (0,01)
bat bete etorri 1 (0,01)
bat bete ez 1 (0,01)
bat bete ezan 1 (0,01)
bat bezala agerrarazi 1 (0,01)
bat bezala agertu 1 (0,01)
bat bezala aldarrikatu 1 (0,01)
bat bezala asmatu 1 (0,01)
bat bezala baizik 1 (0,01)
bat bezala begiratu 1 (0,01)
bat bezala bizi 1 (0,01)
bat bezala eraiki 1 (0,01)
bat bezala garatu 1 (0,01)
bat bezala hauteman 1 (0,01)
bat bezala identifikatu 1 (0,01)
bat bezala iltzatu 1 (0,01)
bat bezala irakurri 1 (0,01)
bat bezala pentsatu 1 (0,01)
bat bezala planteatu 1 (0,01)
bat bezala sentitu 1 (0,01)
bat bezala zenbatu 1 (0,01)
bat bezala zertzen 1 (0,01)
bat bihurtu ez 1 (0,01)
bat bilakatu ere 1 (0,01)
bat bilatu ahalegin 1 (0,01)
bat bilatu nahi 1 (0,01)
bat bilatu prozedura 1 (0,01)
bat bizi asmo 1 (0,01)
bat bizi betebehar 1 (0,01)
bat bizi jende 1 (0,01)
bat bizi ohi 1 (0,01)
bat bultzatu ukan 1 (0,01)
bat burutu ari 1 (0,01)
bat burutu behartu 1 (0,01)
bat burutu bezero 1 (0,01)
bat burutu eman 1 (0,01)
bat burutu informazio 1 (0,01)
bat datorren antolakuntza 1 (0,01)
bat datorren elementu 1 (0,01)
bat datorren estimulazio 1 (0,01)
bat datorren euskal 1 (0,01)
bat datorren ezagutza 1 (0,01)
bat datorren gertakari 1 (0,01)
bat datorren irudi 1 (0,01)
bat datorren kondena 1 (0,01)
bat datorren ondare 1 (0,01)
bat datorren proposamen 1 (0,01)
bat diseinatu ordu 1 (0,01)
bat eduki aditz 1 (0,01)
bat eduki administrazio 1 (0,01)
bat eduki antzeman 1 (0,01)
bat eduki desira 1 (0,01)
bat eduki egurrezko 1 (0,01)
bat eduki emakume 1 (0,01)
bat eduki ezarri 1 (0,01)
bat eduki funtsezko 1 (0,01)
bat eduki harrera 1 (0,01)
bat eduki Irulegi 1 (0,01)
bat eduki lehen 1 (0,01)
bat eduki Madril 1 (0,01)
bat eduki pertsona 1 (0,01)
bat eduki populazio 1 (0,01)
bat egin alderdi 1 (0,01)
bat egin ari 1 (0,01)
bat egin bera 1 (0,01)
bat egin berak 1 (0,01)
bat egin Ezkerro 1 (0,01)
bat egin herri 1 (0,01)
bat egin honako 1 (0,01)
bat egin nehoiz 1 (0,01)
bat egin ohi 1 (0,01)
bat egin sortu 1 (0,01)
bat egin ulertu 1 (0,01)
bat egon aipatu 1 (0,01)
bat egon aldarrikatu 1 (0,01)
bat egon atzetik 1 (0,01)
bat egon beldur 1 (0,01)
bat egon bermatu 1 (0,01)
bat egon beti 1 (0,01)
bat egon datu 1 (0,01)
bat egon defendatu 1 (0,01)
bat egon emakume 1 (0,01)
bat egon erakutsi 1 (0,01)
bat egon Euskaltzaindia 1 (0,01)
bat egon euskara 1 (0,01)
bat egon froga 1 (0,01)
bat egon gabe 1 (0,01)
bat egon herri 1 (0,01)
bat egon hor 1 (0,01)
bat egon horretarako 1 (0,01)
bat egon hura 1 (0,01)
bat egon interes 1 (0,01)
bat egon ka 1 (0,01)
bat egon kontzientzia 1 (0,01)
bat egon lan 1 (0,01)
bat egon lanean 1 (0,01)
bat egon listu 1 (0,01)
bat egon lurralde 1 (0,01)
bat egon margotu 1 (0,01)
bat egon patio 1 (0,01)
bat egon suposatu 1 (0,01)
bat egon uste 1 (0,01)
bat ekarri argi 1 (0,01)
bat ekarri azal 1 (0,01)
bat ekarri barne 1 (0,01)
bat ekarri biztanleria 1 (0,01)
bat ekarri ezan 1 (0,01)
bat ekarri Iruñea 1 (0,01)
bat ekarri liburu 1 (0,01)
bat ekarri Mendebalde 1 (0,01)
bat ekarri orain 1 (0,01)
bat ekarri urri 1 (0,01)
bat ekoitzi beharrezko 1 (0,01)
bat ekoitzi egin 1 (0,01)
bat ekoitzi ezan 1 (0,01)
bat eman agertu 1 (0,01)
bat eman alor 1 (0,01)
bat eman ara 1 (0,01)
bat eman behartu 1 (0,01)
bat eman bideratu 1 (0,01)
bat eman egon 1 (0,01)
bat eman ekidin 1 (0,01)
bat eman erabaki 1 (0,01)
bat eman erabilgarri 1 (0,01)
bat eman ere 1 (0,01)
bat eman eredu 1 (0,01)
bat eman espetxe 1 (0,01)
bat eman etzan 1 (0,01)
bat eman ezan 1 (0,01)
bat eman gonbidatu 1 (0,01)
bat eman gura 1 (0,01)
bat eman haratago 1 (0,01)
bat eman hasi 1 (0,01)
bat eman konpromiso 1 (0,01)
bat eman legegile 1 (0,01)
bat eman mugatu 1 (0,01)
bat eman nahi 1 (0,01)
bat eman ohi 1 (0,01)
bat eman ordu 1 (0,01)
bat eman Paris 1 (0,01)
bat erabili adiera 1 (0,01)
bat erabili alderdi 1 (0,01)
bat erabili ari 1 (0,01)
bat erabili beharrezko 1 (0,01)
bat erabili beste 1 (0,01)
bat erabili edozein 1 (0,01)
bat erabili erabaki 1 (0,01)
bat erabili estimulu 1 (0,01)
bat erabili hautu 1 (0,01)
bat erabili hori 1 (0,01)
bat erabili joera 1 (0,01)
bat erabili saiakera 1 (0,01)
bat eragin ere 1 (0,01)
bat eragin ezan 1 (0,01)
bat eragin ukan 1 (0,01)
bat eraiki amerikar 1 (0,01)
bat eraiki Arlaban 1 (0,01)
bat eraiki asmo 1 (0,01)
bat eraiki egon 1 (0,01)
bat eraiki erronka 1 (0,01)
bat eraiki ez 1 (0,01)
bat eraiki ezinbesteko 1 (0,01)
bat eraiki hasi 1 (0,01)
bat eraiki nahi 1 (0,01)
bat eraiki oso 1 (0,01)
bat eraman hori 1 (0,01)
bat eraman Málaga 1 (0,01)
bat eraman perpaus 1 (0,01)
bat erantsi atera 1 (0,01)
bat erantsi behar 1 (0,01)
bat erantsi egin 1 (0,01)
bat eratu ahal 1 (0,01)
bat eratu ahalegin 1 (0,01)
bat eratu behar 1 (0,01)
bat eratu beharrezko 1 (0,01)
bat eratu egin 1 (0,01)
bat eratu eskatu 1 (0,01)
bat eratu joan 1 (0,01)
bat ere ageri 1 (0,01)
bat ere antolatu 1 (0,01)
bat ere aplikatu 1 (0,01)
bat ere aurkitu 1 (0,01)
bat ere azalarazi 1 (0,01)
bat ere azaldu 1 (0,01)
bat ere bete 1 (0,01)
bat ere bilatu 1 (0,01)
bat ere deuseztatu 1 (0,01)
bat ere egungo 1 (0,01)
bat ere erabili 1 (0,01)
bat ere eraiki 1 (0,01)
bat ere erakutsi 1 (0,01)
bat ere erantsi 1 (0,01)
bat ere ezarri 1 (0,01)
bat ere fundatu 1 (0,01)
bat ere fusilatu 1 (0,01)
bat ere gaineratu 1 (0,01)
bat ere gehitu 1 (0,01)
bat ere gustuko 1 (0,01)
bat ere hor 1 (0,01)
bat ere hori 1 (0,01)
bat ere ikusi 1 (0,01)
bat ere iradoki 1 (0,01)
bat ere jaio 1 (0,01)
bat ere jasan 1 (0,01)
bat ere jaso 1 (0,01)
bat ere kaleratu 1 (0,01)
bat ere kontu 1 (0,01)
bat ere nabarmendu 1 (0,01)
bat ere osatu 1 (0,01)
bat ere plazaratu 1 (0,01)
bat ere sartu 1 (0,01)
bat ere topa 1 (0,01)
bat eskaini ahal 1 (0,01)
bat eskaini baizik 1 (0,01)
bat eskaini behar 1 (0,01)
bat eskaini bezala 1 (0,01)
bat eskaini ere 1 (0,01)
bat eskaini moduko 1 (0,01)
bat eskatu ahalmen 1 (0,01)
bat eskatu baimen 1 (0,01)
bat eskatu omen 1 (0,01)
bat eskuratu EHU 1 (0,01)
bat eskuratu eman 1 (0,01)
bat eskuratu sortu 1 (0,01)
bat etorri ala 1 (0,01)
bat etorri Aztiker 1 (0,01)
bat etorri baietsi 1 (0,01)
bat etorri behar 1 (0,01)
bat etorri berak 1 (0,01)
bat etorri bete 1 (0,01)
bat etorri bloke 1 (0,01)
bat etorri definizio 1 (0,01)
bat etorri EAE 1 (0,01)
bat etorri edizio 1 (0,01)
bat etorri egin 1 (0,01)
bat etorri erabat 1 (0,01)
bat etorri erran 1 (0,01)
bat etorri eskala 1 (0,01)
bat etorri estepa 1 (0,01)
bat etorri Europa 1 (0,01)
bat etorri Euskadi 1 (0,01)
bat etorri gai 1 (0,01)
bat etorri gauza 1 (0,01)
bat etorri haur 1 (0,01)
bat etorri hil 1 (0,01)
bat etorri horretan 1 (0,01)
bat etorri komunikazio 1 (0,01)
bat etorri liturgia 1 (0,01)
bat etorri maila 1 (0,01)
bat etorri noizbait 1 (0,01)
bat euskal editore 1 (0,01)
bat euskal estatu 1 (0,01)
bat euskal fronte 1 (0,01)
bat euskal Herria 1 (0,01)
bat euskal hizkera 1 (0,01)
bat euskal literatura 1 (0,01)
bat euskal narraziogintza 1 (0,01)
bat euskal preso 1 (0,01)
bat euskara aldatu 1 (0,01)
bat euskara dedikatu 1 (0,01)
bat euskara egin 1 (0,01)
bat euskara ez 1 (0,01)
bat euskara ezagutza 1 (0,01)
bat euskara hitz 1 (0,01)
bat euskara itzuli 1 (0,01)
bat euskara tesi 1 (0,01)
bat ez agresibo 1 (0,01)
bat ez bada 1 (0,01)
bat ez datorren 1 (0,01)
bat ez egin 1 (0,01)
bat ez erein 1 (0,01)
bat ez exekutatu 1 (0,01)
bat ez jaso 1 (0,01)
bat ez ni 1 (0,01)
bat ez ote 1 (0,01)
bat ez sortu 1 (0,01)
bat ezarri ahal 1 (0,01)
bat ezarri behar 1 (0,01)
bat ezarri beharrezko 1 (0,01)
bat ezarri ebaluatu 1 (0,01)
bat ezarri egin 1 (0,01)
bat ezarri gomendatu 1 (0,01)
bat ezarri helburu 1 (0,01)
bat ezarri joera 1 (0,01)
bat ezarri lankide 1 (0,01)
bat ezarri manifestazio 1 (0,01)
bat ezarri oinarri 1 (0,01)
bat ezarri sustatu 1 (0,01)
bat ezarri ukan 1 (0,01)
bat garatu asmo 1 (0,01)
bat garatu erabaki 1 (0,01)
bat garatu esan 1 (0,01)
bat garatu eskatu 1 (0,01)
bat garatu ez 1 (0,01)
bat garatu ezinbesteko 1 (0,01)
bat garatu garrantzi 1 (0,01)
bat garatu lan 1 (0,01)
bat garatu nahi 1 (0,01)
bat garatu oinarri 1 (0,01)
bat gauzatu behar 1 (0,01)
bat gauzatu lortu 1 (0,01)
bat gauzatu nahi 1 (0,01)
bat gauzatu oso 1 (0,01)
bat gehiago agertu 1 (0,01)
bat gehiago baino 1 (0,01)
bat gehiago baizik 1 (0,01)
bat gehiago barre 1 (0,01)
bat gehiago bihur 1 (0,01)
bat gehiago gehitu 1 (0,01)
bat gehiago ikasi 1 (0,01)
bat gehiago iradoki 1 (0,01)
bat gehiago jarri 1 (0,01)
bat gehiago pasatu 1 (0,01)
bat gehitu erabili 1 (0,01)
bat gehitu ezan 1 (0,01)
bat gertatu ari 1 (0,01)
bat gertatu den 1 (0,01)
bat hartu erabaki 1 (0,01)
bat hartu esan 1 (0,01)
bat hartu eskatu 1 (0,01)
bat hartu gauza 1 (0,01)
bat hartu hasi 1 (0,01)
bat hartu hitzordu 1 (0,01)
bat hartu uko 1 (0,01)
bat hasi aipamen 1 (0,01)
bat hautatu behar 1 (0,01)
bat hautatu eroso 1 (0,01)
bat hil eskubide 1 (0,01)
bat hil etzan 1 (0,01)
bat idatzi behar 1 (0,01)
bat idatzi ekin 1 (0,01)
bat idatzi entseatu 1 (0,01)
bat idatzi erabaki 1 (0,01)
bat idatzi eraman 1 (0,01)
bat idatzi eskatu 1 (0,01)
bat idatzi lehen 1 (0,01)
bat idatzi proiektu 1 (0,01)
bat ikusi ari 1 (0,01)
bat ikusi aukera 1 (0,01)
bat ikusi egin 1 (0,01)
bat ikusi eragin 1 (0,01)
bat ikusi ezan 1 (0,01)
bat ikusi sentsazio 1 (0,01)
bat irakurri ahal 1 (0,01)
bat irakurri behar 1 (0,01)
bat irakurri interes 1 (0,01)
bat ireki diol 1 (0,01)
bat ireki erraztu 1 (0,01)
bat ireki ezan 1 (0,01)
bat ireki konbentzio 1 (0,01)
bat ireki nahi 1 (0,01)
bat irudikatu balio 1 (0,01)
bat irudikatu garai 1 (0,01)
bat izendatu erabili 1 (0,01)
bat izendatu gune 1 (0,01)
bat izendatu lain 1 (0,01)
bat jarri ahal 1 (0,01)
bat jarri aukera 1 (0,01)
bat jarri behar 1 (0,01)
bat jarri egon 1 (0,01)
bat jarri magnitude 1 (0,01)
bat jarri nahi 1 (0,01)
bat jarri proiektu 1 (0,01)
bat jarri sortu 1 (0,01)
bat jaso helburu 1 (0,01)
bat jaso prest 1 (0,01)
bat jaso saiatu 1 (0,01)
bat jaso trukean 1 (0,01)
bat jokatu behar 1 (0,01)
bat jokatu ezan 1 (0,01)
bat jokatu genero 1 (0,01)
bat jokatu jarri 1 (0,01)
bat landu behar 1 (0,01)
bat lortu adimen 1 (0,01)
bat lortu ahalbidetu 1 (0,01)
bat lortu ahalegindu 1 (0,01)
bat lortu egin 1 (0,01)
bat lortu eskatu 1 (0,01)
bat lortu gaitasun 1 (0,01)
bat lortu grina 1 (0,01)
bat lortu lehenengo 1 (0,01)
bat lortu oso 1 (0,01)
bat lortu sortu 1 (0,01)
bat lortu zuzendu 1 (0,01)
bat mantendu oinarritu 1 (0,01)
bat onartu behar 1 (0,01)
bat onartu ezan 1 (0,01)
bat onartu jarrera 1 (0,01)
bat osatu ahal 1 (0,01)
bat osatu ari 1 (0,01)
bat osatu eratu 1 (0,01)
bat osatu ere 1 (0,01)
bat osatu gai 1 (0,01)
bat osatu heldu 1 (0,01)
bat osatu herri 1 (0,01)
bat osatu iritsi 1 (0,01)
bat osatu lagundu 1 (0,01)
bat osatu lain 1 (0,01)
bat osatu nahi 1 (0,01)
bat planteatu ari 1 (0,01)
bat planteatu behar 1 (0,01)
bat planteatu ez 1 (0,01)
bat prestatu ahal 1 (0,01)
bat prestatu komeni izan 1 (0,01)
bat prestatu pentsatu 1 (0,01)
bat proposatu ausartu 1 (0,01)
bat proposatu erabili 1 (0,01)
bat proposatu gai 1 (0,01)
bat proposatu nahi 1 (0,01)
bat sartu behar 1 (0,01)
bat sartu ezkerreko 1 (0,01)
bat sorrarazi lan 1 (0,01)
bat sorrarazi ukan 1 (0,01)
bat sortu adostasun 1 (0,01)
bat sortu ahalbidetu 1 (0,01)
bat sortu ahalegin 1 (0,01)
bat sortu ari 1 (0,01)
bat sortu asmo 1 (0,01)
bat sortu baliatu 1 (0,01)
bat sortu begira 1 (0,01)
bat sortu beharrean 1 (0,01)
bat sortu beste 1 (0,01)
bat sortu bultzatu 1 (0,01)
bat sortu egin 1 (0,01)
bat sortu erabili 1 (0,01)
bat sortu hasi 1 (0,01)
bat sortu ideia 1 (0,01)
bat sortu joan 1 (0,01)
bat sortu lehen 1 (0,01)
bat sortu lortu 1 (0,01)
bat sortu mesedegarri 1 (0,01)
bat sortu nazioarteko 1 (0,01)
bat sortu proposamen 1 (0,01)
bat sortu saiakera 1 (0,01)
bat sortu ukan 1 (0,01)
bat sortu zailtasun 1 (0,01)
bat sustatu behar 1 (0,01)
bat sustatu pertsona 1 (0,01)
bat ukan abiaburu 1 (0,01)
bat ukan aitortu 1 (0,01)
bat ukan alarma 1 (0,01)
bat ukan argitalpen 1 (0,01)
bat ukan argudiatu 1 (0,01)
bat ukan aurre 1 (0,01)
bat ukan auzotar 1 (0,01)
bat ukan azaleratu 1 (0,01)
bat ukan bai 1 (0,01)
bat ukan baieztatu 1 (0,01)
bat ukan baino 1 (0,01)
bat ukan berak 1 (0,01)
bat ukan berezko 1 (0,01)
bat ukan bide 1 (0,01)
bat ukan Bizkaia 1 (0,01)
bat ukan datu 1 (0,01)
bat ukan defendatu 1 (0,01)
bat ukan egin 1 (0,01)
bat ukan emakumezko 1 (0,01)
bat ukan esaldi 1 (0,01)
bat ukan Euskadi 1 (0,01)
bat ukan euskal 1 (0,01)
bat ukan Euskaltel 1 (0,01)
bat ukan faltan 1 (0,01)
bat ukan harreman 1 (0,01)
bat ukan hartu 1 (0,01)
bat ukan hau 1 (0,01)
bat ukan hemen 1 (0,01)
bat ukan hezetasun 1 (0,01)
bat ukan hitz 1 (0,01)
bat ukan hizkuntza 1 (0,01)
bat ukan hizpide 1 (0,01)
bat ukan hor 1 (0,01)
bat ukan ikusi 1 (0,01)
bat ukan Kanada 1 (0,01)
bat ukan kolektibo 1 (0,01)
bat ukan komun 1 (0,01)
bat ukan langile 1 (0,01)
bat ukan modifikatzaile 1 (0,01)
bat ukan norbait 1 (0,01)
bat ukan pertsona 1 (0,01)
bat ukan programa 1 (0,01)
bat ukan protektoratu 1 (0,01)
bat ukan soka 1 (0,01)
bat ukan testuliburu 1 (0,01)
bat ukan transbertsalitate 1 (0,01)
bat ukan unibertsitate 1 (0,01)
bat ukan xede 1 (0,01)
bat ukan zerbait 1 (0,01)
bat ukan zerbitzu 1 (0,01)
bat urte antzeman 1 (0,01)
bat urte beranduago 1 (0,01)
bat urte eduki 1 (0,01)
bat urte idatzi 1 (0,01)
bat urte ni 1 (0,01)
bat urte ukan 1 (0,01)
bat zabaldu Bizkaia 1 (0,01)
bat zabaldu egon 1 (0,01)
bat zabaldu eskaera 1 (0,01)
bat zabaldu zailtasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia