2012
|
|
ETAren baitan klase borrokarako paradigmak sartu zirenean, Jose Luisek beldur izan zuen euskal naziotasun modernoaren aldeko dinamika klase dinamikaren menpe itoko ez ote zen. Guk geuk Marxismoa eta nazional arazoa Euskal Herrian idatzi genuenean, arazo horri erantzun nahi izan genion, euskal nazio borroka eta klase borroka uztartu nahirik, bietarik
|
bat
bestearen menpe jarri gabe. Simone de Beauvoir-ek, bere Le deuxième sexe liburuan, klase borrokaren dinamika sendoa zen herrietako emakume mugimenduentzat autonomia eskatzen zuen.
|
2013
|
|
Halako gogortasunik ere ez zuen ikusi Thiessek, eskoletako liburuetan Frantziako beste hizkuntzak eta kulturak aipatzen zirela azalduz. Baina, funtsean, Chanetek berak aipatzen du, Flandriaren kasuan, akademia ikuskaritzak idatzi zuela ez zutela hango hizkuntza deuseztea bilatzen, baizik eta ondoan frantsesa ere errotzea, baina hori ez zutenez lortzen, hizkuntza
|
bat
bestearen menpe baizik ezin zela bizi.
|
2016
|
|
botatzeko, sexu
|
bat
bestearen menpe egotea eragiten dutenak barne. (?) Etorkizuneko
|
2017
|
|
" Ez soilik gizonen eta emakumeen arteko berdintasun politikoa lortzeko (&), emakume burgesen mugimenduaren helburu bakarra dena, baizik eta harago joateko eta gizaki bat beste baten mendean egotea eragiten duten hesi guztiak botatzeko, sexu
|
bat
bestearen menpe egotea eragiten dutenak barne. (&) Etorkizuneko gizarteko emakumea sozialki eta ekonomikoki independentea izango da, menderatze edo esplotazio arrastorik txikienak ere ez du zapalduko, librea izango da, gizonaren maila berean egongo da eta bere patuaren jabe izango da".
|
2019
|
|
Pedagogiatik arkitekturara eta arkitekturatik pedagogiara, batak bestearengan eragin nahian edota
|
bata
bestearen menpe jarriz, norabide bakarreko begiradaren ondorio izan dira hezkuntza espazio gehientsuenak. Helburu higienista eta funtzionalen araberako programen definiziotik sortutako edukiontzien barruan, espazioa oztopo bihurtu da praktika pedagogiko berritzaileenetan.
|
|
Arkitektura pedagogikorantz egin beharreko bidea, beraz, ezin da norabide bakarrekoa izan. Espazioak bere gain hartzen duen konplexutasunak diziplinarteko begiraden bateratzea eskatzen du ezezaguna eta mugagabea den elkargunean, ez
|
bata
bestearen menpe, elkar eraginez baizik.
|
|
Aldiz, bizirauteko besteen menpe bizi behar lukeen gizabanakoa ez litzateke askea izango, eta beraz, ez legoke sui iuris bezala ulertzeko modurik; bai ordea alieni iuris gisa. Batik
|
bat
besteen menpe bizitzeko beharra izango lukeelako, bere existentzia materialarekiko ardura etengabeari so eginez aurrera egin beharrean legokeelako. Ezin lezake gizarte zibilaren (aske eta berdinen) parte izan eta gauza komunekiko ardurarik edo eskubiderik izan.
|
2021
|
|
Bizkitartean, perifrasiak eta adizki analitikoak oso desberdinak dira sintaxiari dagokionez. Analitikoetan, adizki jokatugabea eta jokatua, gorputzeko organoen gisan,
|
bata
bestearen menpe dira eta bat egiten dute (ikus § 26.3). Perifrasietan, berriz, ez dira perpaus bereko bi osagaiak; alderantziz, perifrasiek egitura biperpausduna dute:
|
|
Hau da, gure kasuan eta ikuspegitik, literatur konpetentzia ere helburu izango da, eta, heziketa emozionalari dagokion zeharkakotasuna aitortzen diogun arren, elkarreraginean dauden gaitasunen garapen holistikoa sustatzea komeni da. Elkarrekiko menpekotasunean dauden eta elkar elikatzen duten trebetasunak dira, noski, baina ez
|
bata
bestearen menpe modu konstante batean. Eta, hori beharrezkoa izango da heziketa literariorantz jo ahal izateko:
|
|
Modu horretan, aldagai batek bestea elikatzen du, eta alderantziz, elkar berrelikatzen duten sistema bereko osagai bihurtuz. Edonola ere, merkatueta ekonomia beharrak eta hezkuntza ez dira maila bereko aldagaiak, hezkuntza modu argi
|
batean
bestearen menpe baitago. Hortaz, gaur egun bizi dugun iraultza digitalean profil teknikoak lehenesten eta balioesten dira merkatueskaeraren izenean, eta Nussbaum ek (op.) dioenaren ildotik, irudimenarekin, pentsamendu kritikoarekin, sormenarekin eta emozioekin harremana duten ezaugarriak eta gaitasunak alde batera geratzen dira, lan merkatuak eskatzen dituen profiletatik kanpo, lehenik, eta hezkuntzatik, ondoren eta, ondorioz.
|
2023
|
|
Feminismo materialistak esango du bai sexua bai generoa eraikuntza materialak direla, hau da, ez bata ez bestea ez direla egitate biologiko izango, baizik eta gorputz
|
bat
bestearen menpe izateko ezinbesteko kategoriak. Ezin ditugu bereizi bat kultural bezala eta bestea biologiko bezala, biak gorpuzten ditugulako aldi berean eta biak direlako momentuko egoera politikoaren produktu.
|