Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2012
‎ETAren baitan klase borrokarako paradigmak sartu zirenean, Jose Luisek beldur izan zuen euskal naziotasun modernoaren aldeko dinamika klase dinamikaren menpe itoko ez ote zen. Guk geuk Marxismoa eta nazional arazoa Euskal Herrian idatzi genuenean, arazo horri erantzun nahi izan genion, euskal nazio borroka eta klase borroka uztartu nahirik, bietarik bat bestearen menpe jarri gabe. Simone de Beauvoir-ek, bere Le deuxième sexe liburuan, klase borrokaren dinamika sendoa zen herrietako emakume mugimenduentzat autonomia eskatzen zuen.
2013
‎Halako gogortasunik ere ez zuen ikusi Thiessek, eskoletako liburuetan Frantziako beste hizkuntzak eta kulturak aipatzen zirela azalduz. Baina, funtsean, Chanetek berak aipatzen du, Flandriaren kasuan, akademia ikuskaritzak idatzi zuela ez zutela hango hizkuntza deuseztea bilatzen, baizik eta ondoan frantsesa ere errotzea, baina hori ez zutenez lortzen, hizkuntza bat bestearen menpe baizik ezin zela bizi.
2016
‎botatzeko, sexu bat bestearen menpe egotea eragiten dutenak barne. (?) Etorkizuneko
2017
‎" Ez soilik gizonen eta emakumeen arteko berdintasun politikoa lortzeko (&), emakume burgesen mugimenduaren helburu bakarra dena, baizik eta harago joateko eta gizaki bat beste baten mendean egotea eragiten duten hesi guztiak botatzeko, sexu bat bestearen menpe egotea eragiten dutenak barne. (&) Etorkizuneko gizarteko emakumea sozialki eta ekonomikoki independentea izango da, menderatze edo esplotazio arrastorik txikienak ere ez du zapalduko, librea izango da, gizonaren maila berean egongo da eta bere patuaren jabe izango da".
2019
‎Pedagogiatik arkitekturara eta arkitekturatik pedagogiara, batak bestearengan eragin nahian edota bata bestearen menpe jarriz, norabide bakarreko begiradaren ondorio izan dira hezkuntza espazio gehientsuenak. Helburu higienista eta funtzionalen araberako programen definiziotik sortutako edukiontzien barruan, espazioa oztopo bihurtu da praktika pedagogiko berritzaileenetan.
‎Arkitektura pedagogikorantz egin beharreko bidea, beraz, ezin da norabide bakarrekoa izan. Espazioak bere gain hartzen duen konplexutasunak diziplinarteko begiraden bateratzea eskatzen du ezezaguna eta mugagabea den elkargunean, ez bata bestearen menpe, elkar eraginez baizik.
‎Aldiz, bizirauteko besteen menpe bizi behar lukeen gizabanakoa ez litzateke askea izango, eta beraz, ez legoke sui iuris bezala ulertzeko modurik; bai ordea alieni iuris gisa. Batik bat besteen menpe bizitzeko beharra izango lukeelako, bere existentzia materialarekiko ardura etengabeari so eginez aurrera egin beharrean legokeelako. Ezin lezake gizarte zibilaren (aske eta berdinen) parte izan eta gauza komunekiko ardurarik edo eskubiderik izan.
2021
‎Bizkitartean, perifrasiak eta adizki analitikoak oso desberdinak dira sintaxiari dagokionez. Analitikoetan, adizki jokatugabea eta jokatua, gorputzeko organoen gisan, bata bestearen menpe dira eta bat egiten dute (ikus § 26.3). Perifrasietan, berriz, ez dira perpaus bereko bi osagaiak; alderantziz, perifrasiek egitura biperpausduna dute:
‎Hau da, gure kasuan eta ikuspegitik, literatur konpetentzia ere helburu izango da, eta, heziketa emozionalari dagokion zeharkakotasuna aitortzen diogun arren, elkarreraginean dauden gaitasunen garapen holistikoa sustatzea komeni da. Elkarrekiko menpekotasunean dauden eta elkar elikatzen duten trebetasunak dira, noski, baina ez bata bestearen menpe modu konstante batean. Eta, hori beharrezkoa izango da heziketa literariorantz jo ahal izateko:
‎Modu horretan, aldagai batek bestea elikatzen du, eta alderantziz, elkar berrelikatzen duten sistema bereko osagai bihurtuz. Edonola ere, merkatueta ekonomia beharrak eta hezkuntza ez dira maila bereko aldagaiak, hezkuntza modu argi batean bestearen menpe baitago. Hortaz, gaur egun bizi dugun iraultza digitalean profil teknikoak lehenesten eta balioesten dira merkatueskaeraren izenean, eta Nussbaum ek (op.) dioenaren ildotik, irudimenarekin, pentsamendu kritikoarekin, sormenarekin eta emozioekin harremana duten ezaugarriak eta gaitasunak alde batera geratzen dira, lan merkatuak eskatzen dituen profiletatik kanpo, lehenik, eta hezkuntzatik, ondoren eta, ondorioz.
2023
‎Feminismo materialistak esango du bai sexua bai generoa eraikuntza materialak direla, hau da, ez bata ez bestea ez direla egitate biologiko izango, baizik eta gorputz bat bestearen menpe izateko ezinbesteko kategoriak. Ezin ditugu bereizi bat kultural bezala eta bestea biologiko bezala, biak gorpuzten ditugulako aldi berean eta biak direlako momentuko egoera politikoaren produktu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia