Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.547

2000
‎Edergailua ez baita bakarrik forma mailan atzematen, apaingarri esaten dugun hori izan liteke mezuari desmezu egiten dion joko kontzeptuala ere. ...a dira beti. gogoratuko duzu heriotzak zuen masaila horia gelako itzal ketsuan agurea eta amona aulki marroietan betebeharrekin jarrita korridorean zoru freskoa pauso ahul batzuen azpitik eta negar pixka bat isilik haurraren bideak leuntzen bi koadrotan arbasoak denbora hatzetan balego bezala eta behakoak horman erailak edo ezpain gorrien puzturan jendetza triste marmarka besarkadak eta intsentsua pertsonen joateaz solasa eta bihotzean gorde ezin lurpera zeramaten kaxa eskaileretan beherantz baldar karreran kalean airean geldiro kanpaiak haurtzaroa iheska arropa beltz haiek eta atea itxi zuteneko danbada
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola. Sentsazio berri bat esperimentarazi.
‎" Chat semanal" bezala ezagutzen den berriketa foroa ere aipagarria da nabigatzaileen artean duen arrakastagatik. Gune elkarreragile honetan astean behin, ostegunetan, 22:00etatik 23:00etara bitartean, katalanez, pertsona publiko ospetsu bat internauten galdera guztiei erantzuten saiatzen da. Horrez gain, publikoak eztabaida guneetan parte har dezake eta posta elektronikoaren bidez erredakziora helaraz ditzake bere iritziak eta iradokizunak.
‎Gure gizarteetan, eguneroko esperientzian bizimodu onen aniztasuna islatzen dituzten honako adibide hauek aipa ditzakegu: ...auka, baina baita ere zerbeza kaxa bat eskura duelarik asteko hainbat egunetan telebista aurrean amaigabeko orduak ematen dituen futbolzale amorratuak; bizimodu on batek irudimen sexual ezberdinen adierazpenak, homosexual izaerakoak barne, errespetatu lituzkeela sostengatzen dute batzuek, beste batzuek, aldiz, bizimodu on bakarra sexuak espezie ugaltzea helburu duena dela sinesten duten bitartean; pertsona batzuen arabera, opera kantagintzaren adierazpenik bikainena den bitartean, beste batzuentzat hip hop a edota bakailaoa izango litzateke.
‎Kolaboratzaileen kopurua oso handia zen; aipatutako bi fundatzaileak izan zirenekin batera, izen handiko pertsonak ditugu: Lopez de Mendizabal, Inazio Eizmendi, Victor Ruiz Añibarro, Justo GarateOlars o, Miguel Astiz
‎Jakina denez, horien artean militarrek begi onez ikusten ez zituzten intelektual eta artista asko zeuden, besteak beste, Pio Baroja, Rafael Picavea, Isidoro de Fagoaga edo Jose Miguel de Barandiaranen mailako pertsonalitateak. Horrelako kolektiboen garrantzia azaltzeko, esan daiteke, ihes egiten zutenen artean hainbeste kazetari zeudenez, 1939 urtean Donibane Lohizuneko Argizabal baitan ospe handia lortuko zuen" kazetarien errepublika" deritzona sortu zela, hau da, hedabideekin lotura zuzena zeukaten zenbait pertsonek antolatutakoa.
‎Grafikagintza Lanbide Eskolaren bidez, Lapurdin zegoen euskal ume atzerriratuen koloniak bultzatu zuen proiektu apal hau, hiru zenbaki bakarrik argitaratuz. Ekimen honen bultzatzaile nagusia Manuel Maria de Inchausti izan zen, geroago Euskal Gobernuaren ordezkaritza lan garrantzitsuak egingo zituen pertsona bera.
‎Rafael Picavea, kazetaria eta Madrilgo Gorteetan EAJren diputatua izandakoa. Gainera, kolpe militarra izan arte, Picavea Donostiako El Pueblo Vasco egunkariaren jabea izan zen, eta horrek euskal kanpo aferetan arduratzeko oso pertsona egokia bihurtzen zuen. Bada, Parisera doa eta une horretatik hiri horretan euskal arazoen ardura eramaten hasten da.
‎Poesia sozialari bezala poesia existentzialari uko eginez eta sentimentalismoari bezala baikortasunari bizkar emanda, jardun poetikoari berari buruzko jarrera berri bat zekarren Etiopiak: poeta ez da mintzo lehen pertsonan , sentimenduak gorde edo intelektualizatu egiten ditu inozotasuna ekiditearren; inguruarekiko behakoa urruna du, ez ordea insolidarioa, maite ditu baztertuak eta derrotatuak;" dena esana balego bezalako" zuhurtzia hotzak ez darama isiltasunera, baizik eta egunkarietako, liburuetako eta filmeetako erreferentziak ekartzera ingurua deskribatu eta ulertzeko collagearen teknikaz, gure oroimen... Liburu hartan, mendeetako gai eta paisaia tradizionalak behingoz utzita gure literaturak konkistatu nahi zuen" kalea" edo" hiria" baino, mundua da oparitzen zaiguna.
‎Azurmendiren poesiaren protagonista lehen pertsonan mintzo den ni bakarti hori da, egia establezituen aurka eta, ondorioz, Jainkoaren aurka ere matxinatua. Urrun gelditu da denboran hain hurbil zegoen Jainko asetzaile hura (hirurogeita batekoa da poema).
‎Orixek kontestu batean egiten du arnas, garrantzi berezia ematen dio inguru fisikoari, gorputz baten jabe da. Lehen pertsona konkretu batean mintzo zaigu beti. Giharra duen mistika da berea.
‎Web orrian, besteak beste, Sare Nazionalean dauden liburutegien inguruko datu orokorrak eskainiko dira: liburutegien helbidea, telefono zenbakia, liburuzainaren edo harremanetarako pertsonaren izena, ordutegia, eskaintzen diren zerbitzuak, estatistika eta liburutegien fondoen inbentarioa.
‎herrietan, barrutietan eta autonomian. Hiru maila horietako bakoitzean erantzukizun zuzena duten pertsonak daude zerbitzuak behar bezala funtziona dezan.
‎Biblinleka honetan sortzen dena, nahi izanez gero, momentuan gutxi batzuen edo milioika pertsonen eskuetan jar daiteke.
‎Xenda arriskutsu horretatik jarraituz, badirudi ere pertsona sekulan ez dugula bere osotasunean onartzen. Aldareetara eramaten dugunean bere nortasunaren puska handi eta ederra, akaso, preziatuena, gizaseme alaben gure barneko tirabirak argitan jartzen dituena, hots, moztu, ohostu, ezabatu egiten ohi dugu.
‎33 zk. (1984), 93 OTAN izango da laster naturalena. 33 zk. (1984), 113" Jabier Bilbao", edo anonimato zurituaren oraingo inbentuak. 33 zk. (1984), 125 Aresti: sentsibilitate konkretu bat. 36 zk. (1985), 5 Victor Hugo Euskal Herrian. 37 zk. (1985), 137 Errefuxiatuak ez dira pertsonak (Orain eta Hemen). 39 zk. (1986), 91 Istripu nuklear larri bat eta ezker baten larritasunak (Orain eta Hemen).
‎33 zk. (1968), 31 Gaurko gai bat (Nota laburrak). 34 zk. (1969), 58 Dimensio bateko gizona. 35 zk. (1969), 17 Unibertsitateko kulturaz. 1 zk. (1977), 67 Marx eta giza pertsonaren problematika. 30 zk. (1984), 75 Euskal jitea Karrantzan (Orain eta Hemen). 14/ 15 zk. (1980), 165
‎REGILLAGA, Joxe Mari Gidariak sortzeko metodo komunistak. 16 zk. (1964), 23 Marx eta giza pertsonaren problematika. 30 zk. (1984), 75
‎19/ 20 zk. (1981), 145 Estradiziorik ez, eta kitto (Orain eta Hemen). 33 zk. (1984), 89 Errefuxiatuak ez dira pertsonak (Orain eta Hemen). 39 zk. (1986), 91" ETA asesina" (Orain eta Hemen).
2001
Pertsona bat bera heroi eta traidore izatea tradizio literario luze samarreko errekurtsoa da, Borgesek inork baino hobeki desarroilatu duena. Alonsok zorabioraino esploratu nahi izan du bikoiztasunaren bidea.
‎Gure hizkuntzaz ematen den irakaskuntza testuak, azken hamarurteotan, praktikan %100ean hizkuntza estandarrean eskaintzen dira, eredu horretan gure gazte guzti guztiak alfabetatuak izanez. Euskaltegietan ari diren ia pertsona nagusi guzti guztiek euskara batua ikasten dihardute. Gure irrati telebista nagusiek hizkuntza eredu literarioa bultzatzen dute.
‎Ez du etsipenik adierazten, gizamina baizik. Gizatasunaren ezaugarriei begiratzen dio literaturak, pertsonak komunean ditugun balioei behatu, hemen eta beste edonon konparti ditzakegun itemak agerian jarri, gizateria bat eta bakarra baita, eta patu bera konpartitzen dugu guztiok, partiketan zorte ezberdinak suertatu bazaizkigu ere.
‎Eta hemen nobela historikoaren arazo handienetako batzuekin topo egiten dugu. Nik ez dakit oso ondo zer ote den nobela historikoa, baina susmatzen dut irakurlea garai historiko zehatz batera eraman nahi duen fikziozko obra legez (eta are gehiago garaiko lekuko batek lehen pertsonan idazten badu) ahalegin handia egin behar duela irakurleak garai horretan murgildurik dagoela sinets dezan. Hori lortzeko, dudarik gabe, bide anitz dago, baina Txillardegik aukeratutakoek kale egiten dute, neurribatean behintzat.
‎Egileak hartu duen dokumentazio lana zabala eta eskertzekoa da, noski, baina ez du ondo kudeatzen, eta eleberria rentzatzama bihurtzen du, berriro ere (alor horretan, bestalde, trama konspiratiboak bereziki atsegin dituela argi uzten du). Fikzioan ondo txertatu ezean, kronika edo kronologia historiko batean (edo lan zientifikoen gehigarri dokumentaletan) onargarriak diren estilo eta xehetasunak soberan leudeke hau bezalako liburu batean, eleberria literatur artefaktu eraginkorra bihurtu gura bada behintzat; are gehiago narrazioa protagonistak berak egiten badu, lehenengo pertsonan , irakurlearen aurreanorojakileegiadelaemateko arriskua hartzen baitu, eleberriaren une batzuetan kazetari lanak egiten baditu ere (mota horretako informazioa —askotan gertakari berberak aipatzen dira—, segu ruenik, ugariagoa da Paz en la guerr a n, baina Unamunok narrazioaren jarioan modu naturalagoan integratu zuelakoan nago). Eleberri historikoaren dilemetako bat da, ezbairik gabe:
‎Hau da, propietateberrien emergentzia sortzen da materiaren oinarrizko osagarrien arteko elkarrekintzen bidez, hain zuzen ere. " Oinarrizko" partikulez osaturiko aglomeratuaren portaera ezin da ulertu partikula gutxi batzuen estrapolazioaren bidez; era berean, futbol estadio bateko paniko egoerak ezin diraulertu bi pertsonen arteko elkarrekintzen bidetik. Propiet ate" emergente" berriak agertzen dira, sasoi batean marxistek, Engels aipatuz, esaten zutena:
‎Gaur egun pertsona baten diagnostiko medikoa egiten den legez, etorkizunean pertsonaren genoma osoa irakurriko da. Medikuak gai izango dira gaitza diagnostikatzeko eta pertsona jakin horrentzako egokituriko tratamendu partikularizatua agintzeko.
‎Gaur egun pertsona baten diagnostiko medikoa egiten den legez, etorkizunean pertsonaren genoma osoa irakurriko da. Medikuak gai izango dira gaitza diagnostikatzeko eta pertsona jakin horrentzako egokituriko tratamendu partikularizatua agintzeko.
‎Gaur egun pertsona baten diagnostiko medikoa egiten den legez, etorkizunean pertsonaren genoma osoa irakurriko da. Medikuak gai izango dira gaitza diagnostikatzeko eta pertsona jakin horrentzako egokituriko tratamendu partikularizatua agintzeko.
‎Eta zergatik ez, medikuntzako ebakuntzetan kirurgialaria zainetatik, giharretatik, pertsonen barrenera sartuko da. Kiru rgialari mekanikoa odol zainetan ipiniz bihotzeraino zuzenduko da, eta inguruan" begiratu" ostean (informazioz elikatu litzateke), gaizki dagoen zaina aurkitu eta, laban txikitxo bat zabalduz, hura ebaki eta josteko gai izango da.
‎Nik neuk, esate baterako, ez daukat Armanik sortutako jantzirik, eta ez horretarako ahalbide gehiegi ere. Pertsona konkretuengana bideratzen da Armaniren lana, eta zentzu horretan, artelan batek behar duen unibertsaltasunik gabekoa da jostun italiarraren sormen lana. Baina, hala ere, Guggenheim Bilbao Museoaren udarako izarra izan da.
‎Erronka teorikoa da batetik, nekez onartuko baitugu enpresan neurtu ezinezkogestiotresnarik, baina baita praktikoa ere, neurria baita hainbat adierazkin ekonomikoren artean errefe rentzibalorerik propioenetakoa. Ez da falta, Irizarreneko Koldo Saratxaga kasu, Ezagutzaren Kudeaketa ezin dela kudeatu dioen aditurik," pertsona ren belarri bien artean dagoena" kudeatzerik ez dagoelakoan, baina lexiko eztabaida guztien gainetik eta eguneroko premien azpitik, zer gerta ere edozein gestio motak emaitzak neurtuko dituen metodoren bat behar du.
‎Lehen eta orain, frankismo garaian etaga ur, adierazpen askatasunaren alde eta mehatxuen kontra nago. Mehatxaturiko pertsonak bakarrik ez, mehatxuekin guk ere askatasuna galdu egiten dugu desadostasuna agertzeko unean. Euskararen alde mehatxuka ibiltzeak ez dakarkio onik ez euskarari, ez euskalgintzari.
‎Euskalgintzak bere diskurtso autonomo propio bat sortu eta plazaratu behar du. Gizarteakorain arte euskarari eta euskal kulturari erakutsi zion aldekotasun eta atxikimendua baliarazi behar ditu ideologia eta ikuspegi politiko desberdinetako pertsonek nahi eta erabiltzen dutela aldarrikatuz. Aniztasun eta kalitate mezuak etengabe indartu behar dira eta gizarte eragileen inplikazio eta konpromiso ahalik eta zabalena lortu behar dira.
‎Honetaz gain, edozein hizkuntzaren erabilera ofizialak, justizia alorrean, administrazioan, hezkuntzan, komunikabideetan, etab., pertsonengan jarrera aldaketa sortarazi dezake hizkuntza horren aurrean.
‎Horretarako, aldian aldian egin izan duten bezala, diskurtso bat apailatzen saiatuko dira: arrazakeria, xenofobia, ETAren helburu berak, inposaketa, diskriminazioa, eskubideak pertsona renak direla eta ez kolektibitateenak... eta abar aipatuz. Euskara eta euskal kulturak bere lekua izatea" mehatxu" gisa izendatzea da modurik egokiena, kontraeraso bat antolatzeko.
‎UPNko kritikoen artean zegoen orduan, eta Juan Cruz Alliren itzalpean egin zuen karreraalde rdi barruan. Bere sorterri den Corella inguruetan, Azkoienen eta baita Errioxa aldean ere (Alfaro inguruetan batez ere) pertsona atseginaren fama zuen orduan Sanzek, eta ziurrenik baita gaur ere. Iruñeko aristokrazia eskuindarrarentzat, berriz, Erriberak eman ohi dituen pertsonaia sinpatiko eta" asilbestratu" horietako bat zen, Tutera inguruan alderdia sendotzeko balio zezakeena, sozialisteninda rra oraindik ere zabala zen eskualdean, ez oso konplexua eta, nolabait esateko, Iruñeko jauregi eta egoitza ofizialetatik ongi" telezuzendu" zitekeena.
‎ez dezala jakin eskuinekoak ezkerreko eskua zertan ari den. Pertsona bakar baten esku botere gehiegi uztearen arriskuak.
‎Eskuindarrak ere badira euskararen aldekoak —lehen orain baino gehiago, egia esan— eta euskararen kontra daudela egia izanik ere, onartezina da gaur egun jarrera hori. Bai ikuspuntu politikotik, pertsonaren eskubideak urratzen direlako, bai kulturaletik, ondare kulturalaren kontrako erasorik onartu ez daitekeelako, eta baita soziologikotik ere, euskararen kontrako diskurtso tinkoari ezin zaiolako jendaurrean eutsi. Beraz, derrigorrezkoa da, neke arrastorik gabe, UPNren eraso horri aurre egitea, eta ez besoak gurutzatuta gelditzea.
2002
‎Batzuetan kasualitateak gertatzen dira, edo kasualitate irudikoak bederen. Duela hilabete gutxi The body fikziozko filma ikusi genuen, Antonio Banderas protagonista duena, Jerusalemen ustekabean aurkituriko eskeleto bitxi batez, Kristoren denbora berekoa, gurutzean hildako etabu ruan arantzen zaurien markak zeuzkan pertsona batena, aparteko norbaiti zegokion hilobi ongi landuan ezarria. Argudio guztia Jesu Kristorena izan zitekeelakoan zetzan, eta, badaezpada ere, Elizak hori ezkutatzeko, edota juduek eta palestinarrek horrekin negoziatzeko interesen sarea nola josten zen erakusten zigun, fede eta maitasun problema pertsonal batzuekin nahasirik.
‎Sortu dugu Inguma (Euskal Komunitate Zientifikoaren datu basea, www.inguma.com). Horri esker jakin ahal izan dugu azkenurteetan lau mila eta bostehun pertsona baino gehiagok zerbait egin izan dutela euskaraz (hitzaldiak, aldizkari art ikuluak, liburuak eta abar), Inguma datu basean 17.000 erregistrotik gora dago dagoenekoz. Sortu dugu EuskarazkoSoftwa re Katalogoa, Ikastetxeko Hizkuntza Normal kuntzaproiekturik handienean (Uliba rriprograma) elkarte aholkularia gara, urteko 10 liburu eta Giza eta Gizarte Zientzien aldizkaria (Uz ta ro, www. uzta ro.com) argitaratzen ditugu, urteko bi jardunaldi berezi (glotodidaktika, informat ika, historia eta abar) eta hogeita hamar urte dira (orain Iruñean eta Miarritzen) udako ikastaldiak antolatzen ditugula.
‎Sortu dugu EuskarazkoSoftwa re Katalogoa, Ikastetxeko Hizkuntza Normal kuntzaproiekturik handienean (Uliba rriprograma) elkarte aholkularia gara, urteko 10 liburu eta Giza eta Gizarte Zientzien aldizkaria (Uz ta ro, www. uzta ro.com) argitaratzen ditugu, urteko bi jardunaldi berezi (glotodidaktika, informat ika, historia eta abar) eta hogeita hamar urte dira (orain Iruñean eta Miarritzen) udako ikastaldiak antolatzen ditugula. Milaka pertsonak ezagutu du UEUren lana.
‎Bat aldizkarian eta bestetan ere askotan neronek azpimarratu izan dudanez, hauxe izaten da Soziolinguistikaren alorrean jantziak ez diren pertsonek jasan ohi duten lehenengo ezustea: hemen txalotzen eta bultzatzen den" Unibertsitate elebiduna"... ez dela inon aurkitzen!
‎azken hogei hogeitamar urteetan euskal komunitate zientifiko intelektual bat sortu eta garatu da, ia ia ezerezetik abiatuta. UEUren Inguma proiektuan egiazta daitekeen bezala, une honetan gutxienez lau mila pertsona dago unibertsitate mailako kultur produkturen bat (liburu, artikulu, hitzaldi) sortuduena euskaraz. Datu hori publikoa da eta internet bidez kontsulta daiteke (www. inguma. org).
‎EHUren egiturek euskaraz lan egitea izango litzakete helburua, EHU osatzen duten pertsonen hizkuntza aukera errespetatuz beti ere. Alegia, pertsona eleanitzez osatutako euskarazko egitura baterantz joan ginateke.
‎EHUren egiturek euskaraz lan egitea izango litzakete helburua, EHU osatzen duten pertsonen hizkuntza aukera errespetatuz beti ere. Alegia, pertsona eleanitzez osatutako euskarazko egitura baterantz joan ginateke. Prozesu planifikatu baten bidez, enpresetan euskararenerabilera areagotzeko prozesuen antzeko baten bidez, oraingo lan egiteko ohiturak eta moldeak aldatu ditu.
‎gaztelaniaz. Enpresa mundua euskalduntzen abiatu ginenean, badira dagoeneko hamazazpi urte, laster ohartu ginen lan egiturak eta prozedurak euskaldundu ezean pertsonak trebatzen alferrik ari ginela, irabazitako trebetasun hori lan giro erdaldunean murgiltzeanberehalakoan galtzen zutelako. Lezio hori euskal unibertsitatea ren bidean ere aplikatzekoa dela iruditzen zait.
‎Hainbat azalpen egon daitezke euskararekiko atxikimendu falta horretarako, soziologikoak eta, baina, unibertsitatea ez da ikastola, edo ez luke izan behintzat. Unibertsitateko ikasleak pertsona helduak dira, argiak dira, eta kontsekuenteak ere. Eta horietako askok erdaraz egiten dute euskal taldeetan.
‎Honela, unibertsitate publikoak EHU, UPNA eta Iparraldekoa (sortzen baldin bada) izango lirateke. EHUri dagokionez, eta gaur egun daukagun unibertsitate publiko garrantzitsuena denez, elebiduna eta publikoa izaten jarraitu behar du, erakunde legitimatzaileak behar baitira gaur egungo ongizateko estatuan, eta unibertsitateak, pertsona kualifikatuak prestatzeaz gain, aipatu paper legitimatzaile hori ere bete behar baitu. Gainera, gaur egungo euskal irakasle gehienak ez lirateke prest egongo Euskal Unibertsitaterantz jauzia egiteko.
‎1. Aldez aurretik, azpimarratu behar da AEKren ikuspegia berezi samarra dela. Jakina denez, helduen euskalduntze alfabetatzea da AEK k jorratzen duen arloa, hau da, pertsona nagusiei euskara irakatsi eta euskaldunak euren hizkuntzan alfabetatzea. Beraz, begi bistakoa da AEKren zeregina irakaskuntzaren arloan kokatzen dela bete betean, eta, hortaz, euskal irakaskuntzarekin zerikusia duen oro interesgarria zaio AEKri.
‎Euskaraz maila unibertsitarioan arituko diren pertsonak falta zaizkigula entzuten da behin baino gehiagotan. Baina gaudenak hain gutxi ez gara.
‎Horra hor Jakin ek proposatzen digun lehenengo galdera. Zilegi bekit aditzaren pertsona aldatzea," gu" hori nor den ez baitakit. Egingarritasunaren auzi hutsari lotuko natzaio.
‎Planetako Bizia osatzen duen puzzlean nork bere tokia bete behar du, landareak izan, animaliak edo pertsonak , bere aniztasunean. Eta hau, gizakien kasuan, hizkuntza/ herri/ kultura dibertsitatea da (Orekan:
‎Sexu desberdineko pertsonen arteko lankidetzak mesfidantza pizten du gizartean. Herrialde batzuek espazio banatuak ezarri dituzte lokal eta garraio publikoetan.
‎Izan ere, hizkuntza bat ikastea gizabanakoaren mailako gertakizuna bada, hizkuntza horren hiztun osoa izateak izaera soziala du: pertsona ez ezik, gizartea ere tartean sartzen da, ezinbestez.
‎Esan bezala, uste dugu pertsona bat euskalduntzeko ikas etagiza rteprozesuak, biak, ezinbestez burutu behar direla, ostantzean, porrota gertatzeko arrisku handia egongo litzatekeelako. Baina, gogoan izan, planteamendu hau hipotesia baino ez da.
2003
‎Izan ere, aurrerapenak batzuei gauza onak ekartzen dizkie, baina ez dira horren gauza onak gizakien bizitzaren alderdi askotarako, hau da, guztiontzako. Hortaz, aurrerantz egin nahi dugu pertsona bakoitzaren onera ko eta haren hurbil egoteak balioko digu neurtzeko ona ala txarra izan den guk emandako pauso bakoitza.
‎Kontuan harturik gizakia ezin dela saio hodian bizi, ezta isolamenduan ere, pertsona bakoitzaren onerako aztertzearen xede horren osagarri, isuri soziala jarri behar dugu: guztion onerako, alegia.
‎4 Urtea iraganik, haurra bere kabuz ibiltzen hasten da, hori bai, ibilera moldakaitza izaten da. Sentsazioen bidez, bere gorputza ezagutuko du, bai eta inguruan dituen gauzak eta pertsonak ere. Ez ditu elkarren artean nahastuko.
‎gizabanakoa taldea gizabanakoa. Ezagutzaren prozesuak, gizabanakoaren ernamuin kultural gisa, linealki segitzen du urteekin batera, pertsona bakoitzaren jardueraren arabera, eta segitzen du gainerako gizabanako helduekin batera bere giza taldearen talde kultura osatu arte. Baina, garapenaren lehenbiziko urteotan, taldeak —bizidun berria talde batean sortua baita— haurrari oinarrizko osagaiak ematen dizkio bere kultur eraikina eraikitzeko.
‎Multzo osoak egitura mentala eratzen du eta horretan ere sentimenduak, sentsazioak, sentikortasunak... partaide dira, gure biologiak ez baitu ezagutza neutrorik onartzen. Horiek guztiek eurekin dakartzate euren inpresio on eta txarrak, eta pertsonak gogo handiagoz edo txikiagoz onartzen ditu, bere esperientziaren arabera. Dena dela, gure interesak atenditu ditzan, guretzat onak ala txarrak izan behar dute eta une horretantxe, gainera.
‎10 Haurtzaroan eratutako garuna (herentzia genetikoa+ garapena), inguruaren ezagutza, sentimen eta gizarte prozesuak osatua, gizakiaren muina da, pertsona , alegia. Gene batzuk herentzian hartu ditu, baina bere historia ere badu.
‎11 Ne rabetasunaren garai intseguruaren ondotik, gaztea ren nortasuna errotzen da. Inguruan duen mundu erre alari eta birtualari buruzko ezagutza zuzenak eta zeharkakoak etengabe erabiltzen dira bere pertsona ren onerako, be re esperientziak esaten dionari jarraikiz. Errotua dago, jadanik, bizitzak eskaintzen dizkion estimuluak atenditzeko, onartzeko edo errefusatzeko modua, eta horrek" nortasun" bat erakusten du.
‎Errotua dago, jadanik, bizitzak eskaintzen dizkion estimuluak atenditzeko, onartzeko edo errefusatzeko modua, eta horrek" nortasun" bat erakusten du. Jokatzeko modu horretako ezaugarri batzuk bat datoz bere taldeak dituenekin," taldearen nortasunezauga rriak", baina beste ezaugarri batzuk ez dira taldearenak, ezta bere familiarik minenarenak ere," pertsona reneza ugarri bereziak". Gizaki bakoitza ezberdina da, errepika ezina.
‎14 Pertsonak , izaki biziduna denez gero, bizi ibilbide mugatua du. Nahiz eta erlijioak esan gizakiaren jomuga" beste bizitza" dela, perspektiba horretan oinarrituriko itxaropenak ez du funtsik zientzian, eta soilik dirau alegoriaren nahiz poetikotasunaren alorrean.
Pertsonarengandik giza taldera
‎Beraz, gizabanakoaren nortasunaren kualitate genetikoak ez dira hutsean dagoen garatzen, baizik eta ontzen edo heltzen dira hainbat giza taldetan murgilduta, eta, aspektu batzuetarako, murgiltze hori oso erabakigarria izaten da (pentsa dezagun giza talde defizitarioetan hezitako pertsonez ). Alde horretatik, psikologia esperimentalak bere ñabardura eskaintzen du esaten digunean gizakia hipermetropia psikiko antzeko batek jota dagoela.
‎Horrela, ikusten dugu pertsona hazten den gizartetaldeen multzoa barne sartua dagoela dimentsio handiagoko gizarte instantzietan: herria, nazioa, aberria esaten diegu.
‎Kultur talde honetako kideen multzoak osaturiko kultura aztertzeko, pertsona rekin egin dugun prozesu paralelo bera egin genezake, taldearen beraren nortasuneraino iritsiarte. Baina, nire ustez, aski da aitortzearekin multzoa dela batugaien ezaugarrien batura.
‎Europa: pertsonak eta herriak. Antropologian oinarritutako azterketa
‎Testuinguru horretan, eta gizakiaren bilakaeraren bidegurutze honetara, azterketarako elementuak ekartzeko asmoz, pertsona ren aberastasuna aztertu dugu gizabanakoa den aldetik eta gizarte taldean partaidea den aldetik. Ezin dugu itxurarik egin pentsatuta guk mundu mailakoordena harmoniatsurako eredua dugunik —ezta Europa mailakorik ere—; baina, nire iritziz, baditugu elementuak geure izaeraren onena berritzeko, gizakiaren garapen indibidualaren eta sozialaren azterketa eguneratu batetik abiatuta.
‎Baina azken definizio hori gehiago erabiltzen da, eta ez dago erabat bazterturik presio ekonomikoak, sozialak edo militarrak erabiltzea. Izan ere, hipotesi horretan, ez da planteatzen ari pertsonaren onerako giza taldea, baizik eta pertsona gizabanakoen talde batean indarrez sarraraztea. Egia esan, horixe gertatzen ari da.
‎Baina azken definizio hori gehiago erabiltzen da, eta ez dago erabat bazterturik presio ekonomikoak, sozialak edo militarrak erabiltzea. Izan ere, hipotesi horretan, ez da planteatzen ari pertsonaren onerako giza taldea, baizik eta pertsona gizabanakoen talde batean indarrez sarraraztea. Egia esan, horixe gertatzen ari da.
‎historikoki, armek nazio askoren esparrua gehiago eratu dute, kideen atxikipenek baino. Beraz, XXI. mende honetan, bada garaia aitortzeko ez dagoela gizaki librerik, baldin eta pertsonari aitortzen ez bazaio baduela hautaketa librerako eskubidea giza talde identitarioari atxikitzen zaion unean.
‎Eta, ondorioz, unean uneko soluzioak lortu dituzte. Gaur egun, gizadiak duen eboluzio mailan, gure iritziz, ez gara behar bezalako soluzioetara iritsi pertsonak jokabide zuzena eta orekatua izan dezan identitate alorrean. Estamentu batzuek jokatzen segitzen dute gaindituak dauden egoeren arabera.
‎Eta uste hori oso kaltegarria gertatzen ari zaio benetako kulturari, giza faktoreaz ahaztu direlako. Pertsonak erritmo biologikoaren arabera eboluzionatzen du, eta, soilik ailegatzen zaizkion inpresioak aukeratzeko gaitasunari esker, ahalmena du probetxugarriak zaizkion datuak hautatzeko, datu jario ikaragarrien artean. Publizitatearen zaparradan ez da dena onuragarri oreka pertsonalarentzat, eta aukeraketak berak lan neketsua ekartzen dio gizakiari; hau da, zer hartu, zer utzi ibili behar du, komunikazioa gizabanakoaren onerako gerta dadin baino lehen.
‎Kultura, komunikazio tradizionalaren( pertsonen edo taldeen artekoa) geruza babesgarri gisa ulertuta, luzagarribezala agertu izan da muturreko mugetaraino, xafla elastikoa mugarik gabe luzatu ahal izanen balitz bezala" globalizazioaren" es kain tzaren neurrira. Hitz hori, muga gabe puz tu daitekeen puxika batekin duen antzekotasunetik etorriko balitz bezala.
‎Emaitza azalkeria da, errorik eza eta euskarripublizitario txikiagoko kulturen galera. Pertsona ren bizitza kulturalari dagokionez, estaldura horren handia ez denez, giza tamainakoa baizik, eta gizarte tradizionaleko gure arbasoek jada zekiten bezala, burua mantarekin estali nahi izatekotan, oinak agerian utziko dituzu. Horrexegatik, sekula baino kontu handiago eduki behar dugu kultur elikagaiekin, haiek kontserbatu, jan eta digeritzeko moduarekin, giza gorputzaren onerako izatea nahi badugu, bai gizabanakoari dagokionez, bai gizarteari dagokionez.
‎Gutxiengoetan garrantzitsua da protagonismoa, gizabanako bakoitzaren parte hartzea, talde txiki batean partaide izatearen ezaugarri marka, mundu hau gero eta homogeneoagoa eta globalizatuagoa denean. Horrek, pertsonari laguntzen dio bere burua garrantzitsutzat sentitzen, alderaketa ingurunearekin egiten baita. Nazio handi baten partaide izateak erronka fiktizio bat ekar lezake, baina aztertzen denean zertan datzan antropologiaren balio errealetatik ikusita, gizabanakoa eta taldearen arteko lotura gero eta txikiagoa da taldea zenbat eta handiagoa izan, betiere taldearen erabakietan parte hartzeari begira.
‎Eta gai berari helduz boterearen gailurretik ikusita, begi bistakoa ere bada boterea zenbat eta gehiago egon pertsona bakar baten borondatea ren mendean, gizatasuna gero eta txikiagoa dela. Behin gizabanakoak gizartean eta naturan autodefentsarako boterea edukirik (naturan badirudi gaur egun ziurtatuta dagoela, egia ez bada ere), besteezap robetxatzeko metatuko duen boterea, teorian argudiatu egiten dena guztientzako ona lortzeko bide gisa, gizatasunaren neurrira egina ez dagoen boterea da, antropologi aren ikuspegitik behintzat, eta, hobe esan, apuntatu litzateke pertsona ren" zorrean"," hartzekoan" bain o.
‎Eta gai berari helduz boterearen gailurretik ikusita, begi bistakoa ere bada boterea zenbat eta gehiago egon pertsona bakar baten borondatea ren mendean, gizatasuna gero eta txikiagoa dela. Behin gizabanakoak gizartean eta naturan autodefentsarako boterea edukirik (naturan badirudi gaur egun ziurtatuta dagoela, egia ez bada ere), besteezap robetxatzeko metatuko duen boterea, teorian argudiatu egiten dena guztientzako ona lortzeko bide gisa, gizatasunaren neurrira egina ez dagoen boterea da, antropologi aren ikuspegitik behintzat, eta, hobe esan, apuntatu litzateke pertsona ren" zorrean"," hartzekoan" bain o.
‎Argi izan behar dugu gure jokabideen ondorioak hobeak edo txarragoak izanen direla gure izaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokitzen dakigunaren arabera, egokiera horretan helburu antropologikoa mantenduz: pertsonaren onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde batean partaide den aldetik.
‎Identitate sentimenduak, taldekideen elkartasun eta bizikidetza balioen aberasgarri gisa, indar itsasgarri handia duela aitorturik, aldi berean pertsonari kulturalki laguntza eta seguritatea historian eta munduan eskainiz, begi bistakoa da interesatzen zaigula ohiturak eta zientzia soziala berritzeko gaitasun horretaz baliatzea, bizi diren espazioko giza talde autoktonoarekin identifikaturik sentitzen diren gizabanako guztiak lurraldean naturaltasunez integratzeko. Etorkinek eutsi diezaiokete euren sorlekuarekiko loturari, kalte egin gabe integratzeak ekarritako onurei.
‎Arrazoia hauxe da: pertsonaren onerako (edo taldearen onerako), bere azalpena eta baieztapena da bide bakarra, ez dago beste biderik hura zein den jakiteko, eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
‎4 Art. Giza eskubideak kultur aniztasunaren berme gisa(...): giza eskubideak eta funtsezko askatasunak errespetatzeko konpromisoa da, bereziki gutxiengoetan eta herri autoktonoetan partaide diren pertsonen eskubideak.
‎Ondorioz, giza zientziek ekartzen dizkiguten aukerabe rrian aurrean —gizakiaren funtzionamenduaren gakoa eta herrien eta pertsonen arteko bizikidetzan gertaturikohorrenbeste gatazka historikoen zergatia aurkituz—, begi bistakoa dirudi saiatu behar dela arrazoimenari kasu egin eta lurraldea, kultura eta antolaketarako autonomia ematen ofizialki halakorik ez duten herriei. Prozesu horretan, natiboek lehentasuna izan behar dute euren lurral dearen gainean.
‎Pribatuen multzoari erreparatuz gero, epealdi berean, talde orduen %23, 82 galdu dira. Jaitsiera, baina, 25 urtez azpikoen adin tartean —batez ere— gertatu da (1993 ikasturtetik 2001 euskara ikasten ibili eta 25 urte baino gutxiago dituztenak gainbehera etorri dira —hamar mila pertsona baino zerbait gehiago galdu dira adin tarte horretan—); gainerako adin tarteetan, beheranzko joera erakutsi arren, matrikulen beherakada ez da horrenbestekoa izan (2001 ikasturtean 25 urte baino gehiago zutenak %73, 54 izatera iritsi ziren, 1993 ikasturtean, aldiz, %53, 13 ziren). Jaitsiera ez da EAEn gertatu soil soilik, Nafarroan eta Iparral dean ere behera egin dute matrikulatutako ikasleen kopuruek.
‎Esan bezala, euskaltegietara hurbildutakoen adinaren batez bestekoak gora egiten dihardu azken urteetan; erabe rean, garai batean nagusi ziren ikasle eta langabetuen multzoak arian arian urritu egin dira eta lanean ari direnge roz eta pertsona gehiago hurbildu dira helduen euskalduntze alfabetatze sektorera. Geroz eta ikastaro apalagoak, malguagoak eta egunean zehar nahierara egituratzeko modukoak eskatzen ditu jendeak oro har (izan ere, garai batean ez bezala egungo gizarteetan denbora emateko aukera ugari dago bazterretan, bada, euskara ikasteari denbora are gutxiago eskaintzen zaio edota denbora hori beste era batera antolatzeko askatasuna eskatzen du jendeak), behe urratsetan hasten diren geroz eta jende urriago dago eta euskalduntze prozesua burutzeko asmoz geroz eta gizaseme gehiago hurbiltzen da bitarte edo goi mailetako ikastaroetara.
‎Euskararen ikaste prozesuak nola baita eskaintza birdefinitu/ egokitu eta euskararen erabilera ahalbidetuko duten egitasmoekin uztartu behar ditugu. Era berean, euskara ikastera hurbiltzen diren pertsona helduen konpromisoa eta ahalegina saritzeko (ezagutzeko) mekanismoak ere ezarri behar ditugu (lo rtutako mailaren eta asistentziaren arabera beka sistemak, ikasten segitzeko erraztasunak, zertifikazio sistema homologatuak —sarean lortutako mailak titulu bat eskuratzeko aukera ez ezik titulu hori administrazioek onartzeko bidea ere eginez, hartarako, kontrol mekanismoak ezarriz—, e.a.), ...
‎Gauzak horrela, aurtengo ikasturtean ‘soilik’ 33.990 pertsona euskaltegietan egotea ez da benetako kezka, hasi diren guztietatik euskal hiztunen komunitatean zenbatek bukatuko duten txertatuta baizik.
‎Milaka pertsona pasatu da euskaltegietatik urte hauetan eta neurri handi batez horiexek izan dira sektorearen sostengua. Hori dela eta, ikasleak galtzean sistema dar dar hasi da.
‎Poblet en, Katalunian omen dago hilobiratua Carlos, eta haren gorpua omen zenari ere hartu zizkioten DNA aztarnak —detailetxo txiki bat kontuan hartu gabe: Carlosen hilobian gutxienez hiru pertsona ezberdinen hezurrak agertu baitziren, eta inork ezin zuen ziurtatu hiru haietako bat Carlos bera ote zen, Blancaren semea. Kontuak kontu, azterketak ez zuen emaitzarik izan, nahiz etazalapa rta handia sortu, eta ez genuen jakin Blancarengorpua ote zen Gaztelan agertutakoa, eta Pobleten geneukan printzearen inguruko mitoa ere zertxobait desegin zen.
‎U rtebetez laurehun pertsona inguruk 19 txosten burutu dute Euskal Kultura definitzeko eta bultzatzeko asmoz. Lan mardula, egiatan, baina desigoala bere emaitzetan, txostengile batzuek lan sakona egin duten bitartean, beste batzuek Pelloren egien zerrendatzeari ekin baitiote.
‎Belem-en (Brasil), 2003ko urtarrilean Panamazoniar Foroa antolatu zen. Bertan bildu ziren, Amazonasko auziaazte rtzeko, lurralde horri lotutako herrialdeetako pertsonak —Bolivia, Peru, Ekuador, Kolonbia, Venezuela, Guyana eta, jakina, Brasilgoak—, eta herri indigenetako ordezkari ugarik ere parte hartu zuten. Herrialde anitzetan ere ari dira prestatzen Nazio, Lurralde edo Udalerri mailako Foroak, eta Florentzian uraren arazoari buruzko Foro bat ere aurreikusten da.
‎Munduko Gizarte Foroa Davosekiko guztiz desberdina bilakatu da, eta beheko gizarte zibilak goiko gizarte zibilaren aurrean egiten duen adierazpena agertzen du. Politika neoliberalen gizarte hondamendiak hain dira nabarmenak, ezen sistemari atxikitako hainbat pertsona ere (J. Stiglitz, kasu) aurrera eramaten diren politiken izaera ideologikoa eta ondorio negatiboak salatzen eta erantzuten hasi baitira.
‎Ezin izango zaio beti hain erritmo biziari eutsi. Pertsonen indarrak mugatuak dira, eta dirua lortzea gero eta zailagoa izango da. Porto Alegrekoa bezalako Munduko Foro batek 10 milioi dolar eskatzen ditu, eta hori ez da gehiegizkoa beste ekimen batzuekin konparatuz gero; eta, Foroaren eragina ikusiz, merezi zuela baieztatzen badugu.
‎Porto Alegrek Davosen aldean duen indarra bere izaera masiboan datza, eta hori ezin da galtzen utzi. Izan ere, Davosen pertsona gutxi batzuek munduaren etorkizunaz eztabaidatzen dute zirkulu oso itxi batean. Ondorioz, ez da Gizarte Foroa Davos berri batean bihurtu behar.
‎Nafarroako Gobernuak adituak izendatu zituen Euskararen Aholku Batzorderako, berez" euskararen eta euskal kulturaren esparruan ospe onartua duten pertsonen artean ". Ospe horren arrastorik ez noski.
‎Zorigaiztoko eztanda ankerrak hondatu zuen euskal kultura eta euskararen loratze amesgarria, artean egindako guztia bortizki salatua izan zelarik elkargo eta pertsonen haritik. Euskaltzaletasuna, besterik gabe, ezker alderdiko ekintza bezala hartua izan zen bere ondore guztiekin eta, gauez, itzultzerik gabeko bide bazterretan odolez sinatu zuen askok bere heriotza.
‎Pizkunde eraginkor honen atzean pertsona konkretuak zeuden noski. Migel Jabier Urmeneta zen aginte mailan sendo oinarritutako zutabea eta aurreiritzien talaiako begi ernea.
‎Aztertu beharrekoa da, atxikimenduak galtzeko bide horretan, zenbateko pisua duen odol isuriak. Pertsonen aurkako indarkeriak sortzen duen arbuioa euskarari eta euskaltzaleen mugimenduari erantsi diote askok; indarkeriaren desprestigioak kutsatu egin gaitu. Batzuen errua guztiei hedatuz, zaku berean sarturik dena, helburuak eta metodoak nahisirik, xede batzuen kointzidentziari erreparatuz, hortik konnibentzia edo konplazentzia ren ustera igaro, azkenik konplizitatearen estigmama rraztu digute kopetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona 1.537 (10,12)
pertson 8 (0,05)
persona 2 (0,01)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona bat 88 (0,58)
pertsona horiek 35 (0,23)
pertsona guzti 34 (0,22)
pertsona kooperatibo 29 (0,19)
pertsona bakoitz 26 (0,17)
pertsona bera 24 (0,16)
pertsona hori 24 (0,16)
pertsona batzuk 22 (0,14)
pertsona heldu 18 (0,12)
pertsona harreman 17 (0,11)
pertsona asko 15 (0,10)
pertsona izen 15 (0,10)
pertsona egon 14 (0,09)
pertsona oro 12 (0,08)
pertsona ukan 12 (0,08)
pertsona bakar 11 (0,07)
pertsona ez 11 (0,07)
pertsona gehiago 11 (0,07)
pertsona baino 10 (0,07)
pertsona ere 9 (0,06)
pertsona osatu 9 (0,06)
pertsona behar 8 (0,05)
pertsona bezala 8 (0,05)
pertsona bizitza 8 (0,05)
pertsona duintasun 8 (0,05)
pertsona inguru 8 (0,05)
pertsona hil 7 (0,05)
pertsona on 7 (0,05)
pertsona aske 6 (0,04)
pertsona ezagun 6 (0,04)
pertsona garapen 6 (0,04)
pertsona gehien 6 (0,04)
pertsona hartu 6 (0,04)
pertsona kopuru 6 (0,04)
pertsona oso 6 (0,04)
pertsona bizi 5 (0,03)
pertsona burujabe 5 (0,03)
pertsona egin 5 (0,03)
pertsona egoki 5 (0,03)
pertsona elkartu 5 (0,03)
pertsona erdigune 5 (0,03)
pertsona jakin 5 (0,03)
pertsona konkretu 5 (0,03)
pertsona kontatu 5 (0,03)
pertsona lan 5 (0,03)
pertsona multzo 5 (0,03)
pertsona sortu 5 (0,03)
pertsona zahar 5 (0,03)
pertsona zehatz 5 (0,03)
pertsona zentratu 5 (0,03)
pertsona erabili 4 (0,03)
pertsona eskubide 4 (0,03)
pertsona etxe 4 (0,03)
pertsona garrantzitsu 4 (0,03)
pertsona gertatu 4 (0,03)
pertsona gisa 4 (0,03)
pertsona gutxi 4 (0,03)
pertsona haiek 4 (0,03)
pertsona izaera 4 (0,03)
pertsona kontzientzia 4 (0,03)
pertsona mota 4 (0,03)
pertsona nagusi 4 (0,03)
pertsona parte 4 (0,03)
pertsona zer 4 (0,03)
pertsona ari 3 (0,02)
pertsona askatasun 3 (0,02)
pertsona atera 3 (0,02)
pertsona auzi 3 (0,02)
pertsona berak 3 (0,02)
pertsona bi 3 (0,02)
pertsona bildu 3 (0,02)
pertsona desberdintasun 3 (0,02)
pertsona dimentsio 3 (0,02)
pertsona euskara 3 (0,02)
pertsona fisiko 3 (0,02)
pertsona hitz 3 (0,02)
pertsona hizkuntza 3 (0,02)
pertsona identitate 3 (0,02)
pertsona ikusi 3 (0,02)
pertsona indarkeria 3 (0,02)
pertsona jarri 3 (0,02)
pertsona jokabide 3 (0,02)
pertsona larriki 3 (0,02)
pertsona lotura 3 (0,02)
pertsona moral 3 (0,02)
pertsona mundu 3 (0,02)
pertsona talde 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona bakar bat 10 (0,07)
pertsona baino gehiago 9 (0,06)
pertsona kooperatibo profil 8 (0,05)
pertsona kooperatibo definizio 5 (0,03)
pertsona bat bera 4 (0,03)
pertsona bat hil 4 (0,03)
pertsona erdigune jarri 4 (0,03)
pertsona bat beste 3 (0,02)
pertsona bat esan 3 (0,02)
pertsona bat euskara 3 (0,02)
pertsona hori hizkuntza 3 (0,02)
pertsona hori uste 3 (0,02)
pertsona inguru egon 3 (0,02)
pertsona kooperatibo garatu 3 (0,02)
pertsona larriki zauritu 3 (0,02)
pertsona parte hartu 3 (0,02)
pertsona zentratu arreta 3 (0,02)
pertsona asko falta 2 (0,01)
pertsona bakoitz bera 2 (0,01)
pertsona bakoitz eman 2 (0,01)
pertsona bakoitz on 2 (0,01)
pertsona bat berpizkunde 2 (0,01)
pertsona bat ez 2 (0,01)
pertsona batzuk harreman 2 (0,01)
pertsona behar antolatu 2 (0,01)
pertsona behar erantzun 2 (0,01)
pertsona behar ukan 2 (0,01)
pertsona bi multzo 2 (0,01)
pertsona burujabe gogoetan 2 (0,01)
pertsona duintasun bermatu 2 (0,01)
pertsona ezagun izen 2 (0,01)
pertsona gehien bildu 2 (0,01)
pertsona gisa aurkeztu 2 (0,01)
pertsona gutxi batzuk 2 (0,01)
pertsona guzti berdintasun 2 (0,01)
pertsona guzti duintasun 2 (0,01)
pertsona guzti ongizate 2 (0,01)
pertsona heldu asko 2 (0,01)
pertsona heldu osasun 2 (0,01)
pertsona hori egon 2 (0,01)
pertsona hori euskara 2 (0,01)
pertsona hori ukan 2 (0,01)
pertsona kontatu behar 2 (0,01)
pertsona kontzientzia aitortu 2 (0,01)
pertsona kooperatibo definitu 2 (0,01)
pertsona kooperatibo ezaugarritu 2 (0,01)
pertsona lan jabe 2 (0,01)
pertsona multzo osatu 2 (0,01)
pertsona talde bat 2 (0,01)
pertsona askatasun berdin 1 (0,01)
pertsona aske ote 1 (0,01)
pertsona asko bihotz 1 (0,01)
pertsona asko eskola 1 (0,01)
pertsona asko ez 1 (0,01)
pertsona asko eztabaida 1 (0,01)
pertsona asko ha 1 (0,01)
pertsona asko hori 1 (0,01)
pertsona asko lagundu 1 (0,01)
pertsona asko lan 1 (0,01)
pertsona asko ongizate 1 (0,01)
pertsona auzi berariaz 1 (0,01)
pertsona baino zerbait 1 (0,01)
pertsona bakoitz balio 1 (0,01)
pertsona bakoitz bi 1 (0,01)
pertsona bakoitz biologia 1 (0,01)
pertsona bakoitz genoma 1 (0,01)
pertsona bakoitz gertatu 1 (0,01)
pertsona bakoitz heriotza 1 (0,01)
pertsona bakoitz ikuspegi 1 (0,01)
pertsona bakoitz jarduera 1 (0,01)
pertsona bakoitz kontzientzia 1 (0,01)
pertsona bakoitz kultura 1 (0,01)
pertsona bakoitz maila 1 (0,01)
pertsona bakoitz muga 1 (0,01)
pertsona bakoitz pauta 1 (0,01)
pertsona bakoitz ukan 1 (0,01)
pertsona bakoitz zein 1 (0,01)
pertsona bat abertzale 1 (0,01)
pertsona bat adin 1 (0,01)
pertsona bat aldatu 1 (0,01)
pertsona bat ama 1 (0,01)
pertsona bat arduratu 1 (0,01)
pertsona bat atzerritar 1 (0,01)
pertsona bat azpikontratatu 1 (0,01)
pertsona bat baieztatu 1 (0,01)
pertsona bat bakarrik 1 (0,01)
pertsona bat bizi 1 (0,01)
pertsona bat diagnostiko 1 (0,01)
pertsona bat egin 1 (0,01)
pertsona bat ekimen 1 (0,01)
pertsona bat ere 1 (0,01)
pertsona bat erruduntasun 1 (0,01)
pertsona bat etxe 1 (0,01)
pertsona bat euskaldundu 1 (0,01)
pertsona bat ezin 1 (0,01)
pertsona bat gaixotasun 1 (0,01)
pertsona bat ganora 1 (0,01)
pertsona bat horrelako 1 (0,01)
pertsona bat idazle 1 (0,01)
pertsona bat ideia 1 (0,01)
pertsona bat ideologia 1 (0,01)
pertsona bat izaera 1 (0,01)
pertsona bat jarri 1 (0,01)
pertsona bat justu 1 (0,01)
pertsona bat leporatu 1 (0,01)
pertsona bat maitemindu 1 (0,01)
pertsona bat milaka 1 (0,01)
pertsona bat mirari 1 (0,01)
pertsona bat momentu 1 (0,01)
pertsona bat oinarrizko 1 (0,01)
pertsona bat prestigio 1 (0,01)
pertsona bat proposatu 1 (0,01)
pertsona bat senitarte 1 (0,01)
pertsona bat sentsazio 1 (0,01)
pertsona bat sozietate 1 (0,01)
pertsona bat toki 1 (0,01)
pertsona bat torturatu 1 (0,01)
pertsona bat ulertezintasun 1 (0,01)
pertsona bat urte 1 (0,01)
pertsona bat urtebete 1 (0,01)
pertsona bat utopiko 1 (0,01)
pertsona bat zain 1 (0,01)
pertsona batzuk agertu 1 (0,01)
pertsona batzuk asanblea 1 (0,01)
pertsona batzuk atze 1 (0,01)
pertsona batzuk balio 1 (0,01)
pertsona batzuk bekoki 1 (0,01)
pertsona batzuk beti 1 (0,01)
pertsona batzuk bizitza 1 (0,01)
pertsona batzuk egon 1 (0,01)
pertsona batzuk eurak 1 (0,01)
pertsona batzuk hizkuntza 1 (0,01)
pertsona batzuk iritzi 1 (0,01)
pertsona batzuk jarrera 1 (0,01)
pertsona batzuk liberatu 1 (0,01)
pertsona batzuk Tolosa 1 (0,01)
pertsona batzuk txat 1 (0,01)
pertsona batzuk ukan 1 (0,01)
pertsona behar energetiko 1 (0,01)
pertsona bera agerpen 1 (0,01)
pertsona bera askatasun 1 (0,01)
pertsona bera baino 1 (0,01)
pertsona bera batu 1 (0,01)
pertsona bera bigarren 1 (0,01)
pertsona bera bilakaera 1 (0,01)
pertsona bera bizitza 1 (0,01)
pertsona bera buru 1 (0,01)
pertsona bera ere 1 (0,01)
pertsona bera gaitasun 1 (0,01)
pertsona bera gozamen 1 (0,01)
pertsona bera irudi 1 (0,01)
pertsona bera joan 1 (0,01)
pertsona bera jokaera 1 (0,01)
pertsona bera kultura 1 (0,01)
pertsona bera osotasun 1 (0,01)
pertsona bera poliedro 1 (0,01)
pertsona bera sekula 1 (0,01)
pertsona bera sinesmen 1 (0,01)
pertsona bezala garatu 1 (0,01)
pertsona bezala gizarte 1 (0,01)
pertsona bezala ikasi 1 (0,01)
pertsona bi hizkuntza 1 (0,01)
pertsona bizi ari 1 (0,01)
pertsona bizi baita 1 (0,01)
pertsona bizitza arautu 1 (0,01)
pertsona bizitza baino 1 (0,01)
pertsona bizitza behar 1 (0,01)
pertsona bizitza bera 1 (0,01)
pertsona bizitza lehen 1 (0,01)
pertsona burujabe Arizmendiarrieta 1 (0,01)
pertsona burujabe osatu 1 (0,01)
pertsona desberdintasun genetiko 1 (0,01)
pertsona desberdintasun sozial 1 (0,01)
pertsona dimentsio psikosozial 1 (0,01)
pertsona dimentsio transzendente 1 (0,01)
pertsona duintasun balio 1 (0,01)
pertsona duintasun begirune 1 (0,01)
pertsona duintasun nola 1 (0,01)
pertsona duintasun ukiezintasun 1 (0,01)
pertsona egin egon 1 (0,01)
pertsona egin elkarrizketa 1 (0,01)
pertsona egoki berak 1 (0,01)
pertsona egoki bihurtu 1 (0,01)
pertsona egon hor 1 (0,01)
pertsona egon komunikazio 1 (0,01)
pertsona egon mundu 1 (0,01)
pertsona egon teknologia 1 (0,01)
pertsona egon unibertsitate 1 (0,01)
pertsona egon zerbitzu 1 (0,01)
pertsona elkartu ikertzaile 1 (0,01)
pertsona erabili ukan 1 (0,01)
pertsona erdigune ipini 1 (0,01)
pertsona ere batu 1 (0,01)
pertsona ere osatu 1 (0,01)
pertsona ere ukan 1 (0,01)
pertsona eskubide defentsa 1 (0,01)
pertsona eskubide urratu 1 (0,01)
pertsona etxe artatu 1 (0,01)
pertsona etxe barruko 1 (0,01)
pertsona etxe horiek 1 (0,01)
pertsona euskara bizi 1 (0,01)
pertsona euskara entzun 1 (0,01)
pertsona euskara jakin 1 (0,01)
pertsona ez egon 1 (0,01)
pertsona ez ez 1 (0,01)
pertsona ez oso 1 (0,01)
pertsona ezagun asko 1 (0,01)
pertsona ezagun batzuk 1 (0,01)
pertsona fisiko arteko 1 (0,01)
pertsona fisiko erkidego 1 (0,01)
pertsona fisiko menderatu 1 (0,01)
pertsona garapen baino 1 (0,01)
pertsona garapen ikuspegi 1 (0,01)
pertsona garapen integral 1 (0,01)
pertsona garapen kooperatibo 1 (0,01)
pertsona garapen prozesu 1 (0,01)
pertsona garapen sozial 1 (0,01)
pertsona gehiago begiratu 1 (0,01)
pertsona gehiago egon 1 (0,01)
pertsona gehiago formatu 1 (0,01)
pertsona gehiago hurbildu 1 (0,01)
pertsona gehiago kostalde 1 (0,01)
pertsona gehiago mugatu 1 (0,01)
pertsona gehiago tresna 1 (0,01)
pertsona gehiago ukan 1 (0,01)
pertsona gehien ohiko 1 (0,01)
pertsona gisa maitasun 1 (0,01)
pertsona gutxi berdin 1 (0,01)
pertsona gutxi gorabehera 1 (0,01)
pertsona guzti aniztasun 1 (0,01)
pertsona guzti aplikagarri 1 (0,01)
pertsona guzti baina 1 (0,01)
pertsona guzti bezala 1 (0,01)
pertsona guzti bi 1 (0,01)
pertsona guzti elebakar 1 (0,01)
pertsona guzti erabili 1 (0,01)
pertsona guzti esanguratsu 1 (0,01)
pertsona guzti euskal 1 (0,01)
pertsona guzti ez 1 (0,01)
pertsona guzti garrasika 1 (0,01)
pertsona guzti gauza 1 (0,01)
pertsona guzti hartu 1 (0,01)
pertsona guzti herritartasun 1 (0,01)
pertsona guzti inpaktu 1 (0,01)
pertsona guzti lan 1 (0,01)
pertsona guzti maitasun 1 (0,01)
pertsona guzti partaidetza 1 (0,01)
pertsona guzti parte 1 (0,01)
pertsona guzti premia 1 (0,01)
pertsona guzti zorion 1 (0,01)
pertsona haiek eskola 1 (0,01)
pertsona haiek gaztelania 1 (0,01)
pertsona haiek hizkuntza 1 (0,01)
pertsona haiek ziurrenik 1 (0,01)
pertsona harreman definitu 1 (0,01)
pertsona harreman egin 1 (0,01)
pertsona harreman erregai 1 (0,01)
pertsona harreman gabe 1 (0,01)
pertsona harreman gatazkatsu 1 (0,01)
pertsona harreman hobetu 1 (0,01)
pertsona harreman jarri 1 (0,01)
pertsona harreman osatu 1 (0,01)
pertsona harreman transmititu 1 (0,01)
pertsona hartu eman 1 (0,01)
pertsona heldu bat 1 (0,01)
pertsona heldu familia 1 (0,01)
pertsona heldu gain 1 (0,01)
pertsona heldu harreman 1 (0,01)
pertsona heldu hiru 1 (0,01)
pertsona heldu horiek 1 (0,01)
pertsona heldu konpromiso 1 (0,01)
pertsona heldu momentu 1 (0,01)
pertsona heldu ukan 1 (0,01)
pertsona hil milioi 1 (0,01)
pertsona hil odol 1 (0,01)
pertsona hitz egin 1 (0,01)
pertsona hitz eman 1 (0,01)
pertsona hitz hartz 1 (0,01)
pertsona hizkuntza aukera 1 (0,01)
pertsona hizkuntza eskubide 1 (0,01)
pertsona hizkuntza ohitura 1 (0,01)
pertsona hori esan 1 (0,01)
pertsona hori ez 1 (0,01)
pertsona hori ibilbide 1 (0,01)
pertsona hori sekula 1 (0,01)
pertsona horiek ahalegindu 1 (0,01)
pertsona horiek aldatu 1 (0,01)
pertsona horiek berak 1 (0,01)
pertsona horiek bizi 1 (0,01)
pertsona horiek botere 1 (0,01)
pertsona horiek egon 1 (0,01)
pertsona horiek elkarlan 1 (0,01)
pertsona horiek eman 1 (0,01)
pertsona horiek ere 1 (0,01)
pertsona horiek eredugarri 1 (0,01)
pertsona horiek eskubide 1 (0,01)
pertsona horiek euskara 1 (0,01)
pertsona horiek ezagutarazi 1 (0,01)
pertsona horiek hasiera 1 (0,01)
pertsona horiek herritartasun 1 (0,01)
pertsona horiek ikusi 1 (0,01)
pertsona horiek jo 1 (0,01)
pertsona horiek kale 1 (0,01)
pertsona horiek lagundu 1 (0,01)
pertsona horiek nini 1 (0,01)
pertsona horiek sortu 1 (0,01)
pertsona horiek uste 1 (0,01)
pertsona identitate garatu 1 (0,01)
pertsona identitate propio 1 (0,01)
pertsona ikusi ezan 1 (0,01)
pertsona indarkeria erabili 1 (0,01)
pertsona indarkeria sortu 1 (0,01)
pertsona inguru astero 1 (0,01)
pertsona inguru parte 1 (0,01)
pertsona inguru prest 1 (0,01)
pertsona izaera ez 1 (0,01)
pertsona izaera sozial 1 (0,01)
pertsona izaera soziopolitiko 1 (0,01)
pertsona izen auzi 1 (0,01)
pertsona izen egon 1 (0,01)
pertsona izen eman 1 (0,01)
pertsona izen hau 1 (0,01)
pertsona izen jazo 1 (0,01)
pertsona izen klasiko 1 (0,01)
pertsona izen propio 1 (0,01)
pertsona izen sailkatze 1 (0,01)
pertsona izen sexu 1 (0,01)
pertsona izen soilik 1 (0,01)
pertsona jakin bat 1 (0,01)
pertsona jakin batzuk 1 (0,01)
pertsona jakin ere 1 (0,01)
pertsona jakin hori 1 (0,01)
pertsona jarri behar 1 (0,01)
pertsona jokabide arraro 1 (0,01)
pertsona jokabide zuzen 1 (0,01)
pertsona konkretu bat 1 (0,01)
pertsona konkretu bideratu 1 (0,01)
pertsona konkretu bizitza 1 (0,01)
pertsona konkretu egon 1 (0,01)
pertsona kontatu egon 1 (0,01)
pertsona kontzientzia egon 1 (0,01)
pertsona kontzientzia eraldatu 1 (0,01)
pertsona kooperatibo aldagai 1 (0,01)
pertsona kooperatibo gaur 1 (0,01)
pertsona kooperatibo zentralitate 1 (0,01)
pertsona kopuru erdi 1 (0,01)
pertsona kopuru gogorarazi 1 (0,01)
pertsona kopuru hazkor 1 (0,01)
pertsona kopuru oso 1 (0,01)
pertsona kopuru zenbateko 1 (0,01)
pertsona lan ere 1 (0,01)
pertsona lan merkatu 1 (0,01)
pertsona lan zor 1 (0,01)
pertsona lotura emozional 1 (0,01)
pertsona lotura estu 1 (0,01)
pertsona lotura sakon 1 (0,01)
pertsona moral ez 1 (0,01)
pertsona moral heriotza 1 (0,01)
pertsona mota asko 1 (0,01)
pertsona mota bakar 1 (0,01)
pertsona mota jakin 1 (0,01)
pertsona multzo guzti 1 (0,01)
pertsona mundu era 1 (0,01)
pertsona mundu sortu 1 (0,01)
pertsona nagusi euskara 1 (0,01)
pertsona nagusi guzti 1 (0,01)
pertsona nagusi maiz 1 (0,01)
pertsona on gizatalde 1 (0,01)
pertsona on jardun 1 (0,01)
pertsona oro aitortu 1 (0,01)
pertsona oro aukera 1 (0,01)
pertsona oro auzolan 1 (0,01)
pertsona oro behar 1 (0,01)
pertsona oro bera 1 (0,01)
pertsona oro eskubide 1 (0,01)
pertsona oro hartu 1 (0,01)
pertsona oro heziketa 1 (0,01)
pertsona oro sortu 1 (0,01)
pertsona osatu egon 1 (0,01)
pertsona osatu herri 1 (0,01)
pertsona osatu multzo 1 (0,01)
pertsona oso bilakatu 1 (0,01)
pertsona oso erraz 1 (0,01)
pertsona oso ezagutza 1 (0,01)
pertsona oso frustratu 1 (0,01)
pertsona oso heldu 1 (0,01)
pertsona parte hartz 1 (0,01)
pertsona sortu artelan 1 (0,01)
pertsona sortu beste 1 (0,01)
pertsona sortu eduki 1 (0,01)
pertsona talde ehuneko 1 (0,01)
pertsona ukan afiliatu 1 (0,01)
pertsona ukan denbora 1 (0,01)
pertsona ukan esanahi 1 (0,01)
pertsona ukan gizon 1 (0,01)
pertsona ukan hiritar 1 (0,01)
pertsona ukan inguru 1 (0,01)
pertsona ukan iragan 1 (0,01)
pertsona ukan mundu 1 (0,01)
pertsona ukan potentzialtasun 1 (0,01)
pertsona zahar beharrizan 1 (0,01)
pertsona zahar ekonomia 1 (0,01)
pertsona zahar eraikin 1 (0,01)
pertsona zahar komunitate 1 (0,01)
pertsona zahar lan 1 (0,01)
pertsona zehatz bat 1 (0,01)
pertsona zehatz idatzi 1 (0,01)
pertsona zehatz iragan 1 (0,01)
pertsona zehatz izendatu 1 (0,01)
pertsona zehatz muga 1 (0,01)
pertsona zentratu ar 1 (0,01)
pertsona zentratu eredu 1 (0,01)
pertsona zer egin 1 (0,01)
pertsona zer pentsatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia