Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2001
‎Hau da, propietateberrien emergentzia sortzen da materiaren oinarrizko osagarrien arteko elkarrekintzen bidez, hain zuzen ere. " Oinarrizko" partikulez osaturiko aglomeratuaren portaera ezin da ulertu partikula gutxi batzuen estrapolazioaren bidez; era berean, futbol estadio bateko paniko egoerak ezin diraulertu bi pertsonen arteko elkarrekintzen bidetik. Propiet ate" emergente" berriak agertzen dira, sasoi batean marxistek, Engels aipatuz, esaten zutena:
2002
‎Sexu desberdineko pertsonen arteko lankidetzak mesfidantza pizten du gizartean. Herrialde batzuek espazio banatuak ezarri dituzte lokal eta garraio publikoetan.
2003
‎Ondorioz, giza zientziek ekartzen dizkiguten aukerabe rrian aurrean —gizakiaren funtzionamenduaren gakoa eta herrien eta pertsonen arteko bizikidetzan gertaturikohorrenbeste gatazka historikoen zergatia aurkituz—, begi-bistakoa dirudi saiatu behar dela arrazoimenari kasu egin eta lurraldea, kultura eta antolaketarako autonomia ematen ofizialki halakorik ez duten herriei. Prozesu horretan, natiboek lehentasuna izan behar dute euren lurral dearen gainean.
2004
‎E rdozaintzik pertsonen arteko harremana ren eta elkarrizketa ren beharra azpimarratzen zuen, besteekiko jarrera ireki bat. Izan ere, besteak entzunez, ulertuz, maitatuz eta elkarlanean arituz gizateria aske eta ireki bat lor daiteke, gure herri edo eskualde mailan ez ezik, mundu mailan ere bai.
2006
‎• Behar linguistikoak, EAEko hizkuntza ofizial bat edo biak ez ezagutzetik eratorriak. Gabezia horiek eragina dute pertsonen arteko harremanetan eta harreman sozialetan nahiz ikaskuntzan.
‎Lehena irakaskuntzako irakats hizkuntza ikastea da. Hizkuntza ezinbesteko eramailea da pertsonen arteko harremanetarako, gizartean integratzeko eta ikaskuntzarako. Ikasle etorkinen hizkuntza-ikaskuntzako beharrak behar adina ez bideratzeak, gainditzeko zailak diren eskola-atzerapenak eragin ditzake kasu askotan.
2008
‎Egile horien ustez, eratutako estatu-nazioen neutraltasun eza, aldez aurretik desberdintasuna ezabatzeko baino ez da, eta, aldi baterako bakarrik denez, komenigarria litzateke horri aurre egitea14 Azkenik, badira zenbait egile, esaterako, G. Sartori eta azken etapako J. Habermas egilea(" abertzaletasun konstituzionala") pluralismoaz bakarrik aritzen direnak, eta, azken batean," espazio publikoan" kulturaedo nazio-aniztasunaz aritzeari uko egiten diotenak. Egile horien ustez, estatu-nazioek politikak aitortzea bakarrik zilegi da estatua osatzen duten pertsonen arteko berdintasuna" espazio publikoan" bermatzeko, kontuan hartu gabe migratzaileen taldeek edo bertakoek izan ditzaketen desberdintasun etnokulturalak beren" espazio pribatuetan" 15.
‎Hirugarren zutabea zibismoa da, hots, pertsonen arteko erlazioa gidatuko duen oinarrizko araua (edozein dela ere horien jatorrizko hizkuntza, kultura, erlijioa edo azal kolorea). ‘Zibismoa’, praktikan, horrela definitzen da:
‎‘Zibismoa’, praktikan, horrela definitzen da: " akzio publikoko jokabide-jarrera edo-araua, pertsonen arteko bizikidetza bermatu eta kohesioa ziurtatzen duena".
‎Pertsonen arteko desberdintasun genetiko nagusia, gutxi gorabehera 1.000 nukleotidotik behin nukleotido bakar baten aldakuntzan dago (bariantea edo polimorfismoa deitzen dena). Genoma osoa kontuan hartuta, %0, 2 da pertsonen arteko desberdintasuna. Jakina, gure genoma oso luzea denez, horrek esan nahi du bizpahiru milioi nukleotido direla desberdinak pertsona batetik bestera.
2009
‎• Eleka Ingeniaritza Linguistikoa (Elhuyar Fundazioa) (www.eleka.net). Helbide elektroniko honetan makinen eta pertsonen arteko komunikazioa ahalbideratzen duten teknologiak daude: itzulpen automatikoa (OPentrad), bilatzaileak (Elebila, Miatu), itzulpengintza laguntzeko tresnak, zuzentzaileak (Xuxen), euskaraz lan egiteko aplikazioak...
2014
‎Egungo genero ideologia nagusia diodanean, ikerketa eta teorizazio feministen emaitzak egiten ditut neure, hau da, honako ardatz hauek: indarrean den genero sistemak pertsonen arteko bereizketa nagusia sexu bikotasunean ezartzen duela; alegia, ustez aratza eta zehatza den sexu binarismo biologikotik abiatuta4 bereizten dituela arrak eta emeak. Eta pertsona arrei atxikitzen diela ezaugarri sorta bat, eta eraikuntza sozial horren ondorio dela maskulinitatea (eta gizonezkoak).
2015
‎Zergatik gara ezberdinak? Zergatik dirudite ezberdinak pertsonen arteko harremanek osatutako sare egiturek. Sareek eta horien egiturek gu egiten gaituzte edo guk erabakitzen ditugu gure sareen egiturak?
‎Bada sare sozialen azterketan, ez Interneteko sare sozialetan soilik, baizik eta pertsonen arteko harremanak definitzen dituzten sareetan, propietate berezi bat: asortatibitatea.
2016
‎Orduan hasi eta gaur arte, 30 -40 dira gutxi gorabehera Hala Bedin bertan sortzen diren irratsaioak eta 90 pertsona inguru astero estudioetatik pasatzen direnak. Horrek, gabeziak gabezia, irratia osatzen duten pertsonen arteko aniztasuna bermatzen du; bai jatorriari, bai estiloari zein adinari dagokienez ere.
‎Informazio eta komunikazio teknologiek pertsonen arteko komunikazioetan eta informazio kudeaketan jokatutako paperak hobekuntzak ekarri bazituen, Industria 4.0 horrek makinek ia osorik kudeatzen dituzten prozesuetan eragin nahi du. Horrek, noski, eztabaida asko eta erantzun gabeko galdera asko uzten dizkigu airean:
2018
‎Hori izango litzateke gure utopia: esplotaziorik gabeko gizartea, pertsonen arteko harremanak eta zaintza landuko dituena, lehentasuna pertsona erdigunean jartzea eta pertsona guztien premiak asetzea izanik. Guztionak berdin.
‎Lehenik, esan behar dugu garuna begiratzea eta ikaslea begiratzea ez direla gauza bera. Brailovskyk (2016) azaldu duenez, irakaskuntza, batetik, pertsonen arteko topaketa hunkibera eta bizia nahasten duen erlazioa da, bizipen askotarikoak bezain sakonak suspertzeko ahalmena baduena, non eta sinesteak, usteak, ohiturak, ideologia... denak jokoan jarrita diren; baina, irakaskuntza, aldi berean, prestakuntzak eman eta egiaztagiriak eta tituluak banatzen dituen sistema politiko eta soziala ere bada. Bi zereginak ondo betetzeko zailtasun nabariak izan arren, bietan eraginkorra izatea, hala eskatzen zaio.
2019
‎Kooperaziotik jaiotzen den sentimendu nagusietako bat, beraz, maitasuna da, pertsonen arteko lotura sakon eta iraunkorra, alegia. Kooperazioa unibertsala da, hartzen duen forma aldatu egiten bada ere kulturatik kulturara.
‎Zaintzaren etikan, aldiz, pertsona kontzeptua konkretutasunari eta norbanakotasunari lotzen zaio, bestea konkretua. Horregatik, pertsonen arteko diferentziak hartzen ditu kontuan. Pertsonak identitate propioko gizakiak dira, historia bat eta afektibitate sistema bat dute.
‎azkena Harmonia izango zen. Aro harmonikoan, pultsioak ez lirateke erreprimituko, baizik eta pertsonen arteko harremanen erregaia eratuko lukete. Falansterio deitu zion aro horren gauzatze materialari.
‎2012an, Ingo Niermann idazleak, Martti Kalliala arkitektoarekin batera, Drill Love proposatu zuen: erakargarritasun, edertasun eta gaztetasun estandarrak (sexualitate garaikidearen ardatzak) betetzen ez zituzten pertsonen arteko topaketei bide emateko espazioa.
‎Haurrei benetako erabakitze ahalmena eman eta eurek diseinatutako aisia hezitzaile eta euskaldunaren bitartez euskararen erabilera sustatuz, gure hurbileko gune urbanistiko, ekimen eta pertsonen arteko harremanak hobetzea eta komunitate sarea indartzea, beti ere estetikaren lanketari estu atxikita, edertasuna xede dela.
2020
‎Beste era batera ere formulatu liteke: pertsonen arteko lankidetza eta enpresa kooperatiboa diskurtso erlijioso batean bilduak daude.
‎Kooperatibetan, halakoak nahi zituen pertsonak, langile-bazkideak: jakinaren gainean hitz egiten duten eta emandako hitzaren jabe diren herrikideak; pertsonen arteko harremanak (hartu eta emanak) arautzen dituzten auziak ezagutu, eztabaidatu, ebatzi, betearazi eta zaintzeko beren hitzaren eta lanaren jabe direnak; hitza hartu eta betetzen duten pertsona erantzuleak.
2021
‎Hala, belaunaldi berrien ekimenek alde batera uzten dute alderdi eta erakunde politikoek zuten nagusitasuna, nahiz eta ekintzaile gazte askok afiliazio organikoren bat mantentzen duten, eta zentzu politikoa ematen diete jarduera eta hautu arruntei: zein hizkuntzatan komunikatzen diren, pertsonen arteko harremanak eta horiek zeharkatzen dituzten menderatzeeta mendekotasun-mekanismoak nola eratzen diren, zer lan mota aukeratzen duten, kontsumo-moduak, naturarekiko harreman-eredua, sexualitatea garatzeko askatasuna, nortasun indibidualak eta kolektiboak eraikitzeko aukerak... Eremu horietan guztietan garatutako ekintzak ekintza etiko-politiko bihurtzen dira gazte aktibisten bizitzan.
‎2020an filmaketetan ezarri ziren neurri espezifikoek urte honetan jarraitu dute: pertsonen arteko distantzia, bi metrokoa; filmaketa lantaldearentzat, maskara kirurgikoak erabiltzea, eskuak etengabe garbitzea, batez ere platora sartzean eta bertatik irtetean edo lokalizazioan. Instalazioak aldizka desinfektatzea, testak egitea, egunero tenperatura hartzea...
2022
‎Hau da, gizakia besteekin erlazionatzen den izakia da. Bada, pertsonen arteko erlazio horri politiko deritzo, publikoki hitz egiten duelako eta besteekin erlazionatzen delako. Bere aburuz, gure existentzia espazio publiko-politiko baten menpe dago.
2023
‎Lurraldea eta komunitatea dira aldaketa ahalmen hori bultzatzen edo mugatzen dutenak. Ezagutza tazitua, kodetuta ez dagoenez, pertsonen arteko harremanen bidez transmititzen da (Maillat 1995). Lurraldeek, beraz, ideia berriekin esperimentatzeko giro egokia sor dezakete, eta konponbide erabilgarrien hedapena erraztu (Rullani 2000), tokiko kohesioa kulturalki indartzen bada.
‎Horren arabera, harreman horrek honako transakzio mota hauen artean pibotatu dezake: dimentsio soziala, pertsonen arteko lotura emozionala eta adiskidetasuna indartzen dituena; ezagutza dimentsioa, ezagutzaren partekatze irekia errazten duena; eta balio dimentsioa, non alderdiek zerbitzuak partekatzen dituzten proiektu eta ekimen bateratuen barruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia