Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2001
‎Francisco Yndurain ek" La novela desde la segunda persona" artikuluan dioenez, pertsonaren kontzientziaren solas ezkutua eta oraindik kontzienteak ez diren sentimenduak azaltzeko 2 pertsona oso egokia da, 1 Hasi aurretik azken oharra: azterketa hau burutu ahal izateko liburuaren bigarren argitalpena erabili dugu.
‎Mitoa, den bezalakoa, klasizismoaren garaietan agertu eta sendotu bazen ere, Erdi Aroan hartu zituen gaur ezagutzen dizkiogun trazak. Orduan hasi zen bidaia mendebaldeko pertsonen kontzientzian sartzen. Sinbolo honen bigarren zentzua geografiaren konkistarekin loratu zen XVI. mendean, portugaldarrek eta espainolek egindako bidaiei esker.
2002
‎...o erabiltzaileen kasuan kaleen egoerak eragin du suspentso orokorra (espaloiak estututa, mugimendua eragozten duten piboteak, beira edukiontziak eta hiri altzariak zakarrontzi, banku, falora eta seinaleak gaizki kokatuta, espaloietan ibilgailuak gelditurik...); horrez gain, aipagarri dira bestalde egokitu gabeko ibiak koska kendu gabe dutelako edo horietan ibilgailuak aparkatuta daudelako, zenbait pertsonaren kontzientzia sozial urria, eta minusbaliatuentzat egokituriko taxi edo autobusak hartzeko egin beharreko itxaronaldi luzeak.
2005
‎partekatzen dituzten komunitateko kideen arteko elkarrekintzari zimendua eman diotenak; horrela, komunitate etnikoak eta hauen nazionalismoak indarturik ageri dira. Mundu globalizatu batean, norbanakoek zein herriek ezberdinak direlako eta zerbaiten zati direlako kontzientzia bat behar dute, pertsonek kontzientzia horren barnean ematen diote-eta zentzua bere bizitzari. Horrela, eremu lokala globalizazioaren eta garapen iraunkorraren faktore erabakigarria da norbanakoarengandik hurbileneko inguruan ekintza zuzenak gauzatzera begira, eta norbanakoari berari aukera ematen dio autodeterminatzeko eta bere bizitzaren eta bizi den ingurunearen gobernua bere gain hartzeko.
2010
‎Baina aldi berean, prozesu soziala ere bada. Izan ere, pertsonaren kontzientziak zentzua du soilik dimentsio soziala den aldetik, eta gainerakontzientziazioare, nsubjektuaorozgainetabatezerekomunitateada, bizi garen gizartea, alegia.
2011
‎Cohenen iruzkin klasikoak ez du horrela interpretatzen), horregatik gertatzen da hain bihurria: poeta den Valeryren kontzientziak, une batean, Valery den pertsonaren kontzientziaren kulunkak —kontraesan artean— behatzen ditu, haztatzen ditu, eta bere kultura klasizistarekin (metafora askoren zailtasuna hortik dator) ebaluatzen ditu. Gogoetan bere bere hobiari gogoatuz, guraso eta arbaso aktiboak izanak orain Oro Batean lo han dautzanari(" peres profonds, tetes inhabitees/ qui... etes la terre"), Valeryren kontzientzia ere itzaltzen, Dena Batean urtzen, deusezean norgabetuz dihoa.
2012
‎. Entzuten duen jendearengana iristeko, zifrak emozioekin kargatu ditu: sentimenduak pertsonen kontzientzia aldatzeko bide zuzena dira. Erakutsi txakur baten tratu txarren zeinuak ezagutzen Zakur bat tratu txarrak jasaten ari dela ohartarazten duten seinaleak ezagutzea lagungarria da jokabide anker horrekiko sentiberatasuna areagotzeko.
2014
‎– Gehiegizko zelatatzea duen pertsonak kontzientzia aske eta argi sentitzen du, aurretik zeukan lotura batetik askatu balitz bezala. Gune batetik bestera erraz aldatzen du arreta, eta erraz distraitzen da.
2015
‎8 Egoera horretan dauden pertsonei kontzientzia garbiagoa komeni zaie adimenaren laguntzaz joka dezaketenei baino. Izan ere, mundua zer den eta Jainkoari zenbat zor dion eta zenbat sufritu zuen eta zein gutxi zerbitzatzen dueneta Jaunak maite duenari ematen diona, gogoeta egiten duenak doktrina ateratzen du pentsamenduetatik eta erorbide eta arriskuetatik babesteko.
2017
‎Psikologia pertsonen kontzientzia eta portaera aztertzen dituen zientzia da.
‎Soilik zera, kontzientzia erreflexiboak nia hartzen du zuzenean objektutzat; ordea, kontzientzia ez erreflexuak ez du pertsona hartzen zuzenean eta bere objektutzat: pertsona kontzientziari zaio presente Bestearentzako objektu delarik. Horrek esan nahi du bat batean nire kontzientzia hartzen dudala nigandik ihes egiten bezala; ez nire ezerez propioaren funtsa naizelarik, baizik eta nire funtsa nigandik kanpo dudalarik:
2018
‎Saramago fundazioan transmititzaile izan nahi dugu, giza eskubideak ez daitezen paper hutsa izan, baizik eta bete daitezela.Giza Betebeharren Gutuna toki askotara ari zarete eramaten. Bai, Nazio Batuetara ere eraman dugu. Baina pertsonen kontzientzietara eraman nahiko genuke. Horretarako, konplize asko behar ditugu:
2019
‎Pauso horretan, amigdalak funtzio garrantzitsua du: " Beldurraren gordelekua da amigdala, eta hor zer esperientzia dauden jasota, errazago edo zailago izango da pertsonarentzat kontzientzia hartzea", esan du Izagirrek. Alderdi horretatik, aurretik izandako esperientziek amaiera ona izan badute, pertsonak lehenago hartzen du kontzientzia.
2020
‎«Herritarrek berriz erabiltzeko ematen duten arropa modu lotsagarri eta legez kanpokoan botatzen ari da Gipuzkoako enpresa bat», adierazi dute. Toño Munilla Gurelurreko idazkariak BERRIAri esan dionez, «milaka pertsonaren kontzientzia zapaltzen ari dira».
‎«Milaka pertsonaren kontzientzia zapaltzen ari dira», esan dute ekologistek.
‎«Herritarrek berriz erabiltzeko ematen duten arropa modu lotsagarri eta legez kanpokoan botatzen ari da Gipuzkoako enpresa bat», adierazi dute. Toño Munilla Gurelurreko idazkariak BERRIAri esan dionez, «milaka pertsonaren kontzientzia zapaltzen ari dira».
‎Pensamiento de Arizmendiarrieta (Lan Kide Aurrezkia, 1984) lanean, adibidez, argi azaltzen du Arizmendiarrietaren pentsamenduan, beste eredu pedagogiko desberdinetan bezala, hezkuntza funtsezkoa dela jendarte humanoago, duinago eta demokratikoago baterako eraldaketa soziala ahalbidetzeko. Hezkuntzak aukerak ematen ditu pertsonen kontzientziak eraldatzeko, gizakiaren nortasunean eragiteko; beraz, pertsona kooperatiboak garatzeko, hezkuntza kooperatiboa (pedagogia kooperatiboa) baliagarria izan daiteke testuinguruko errealitatea eraldatzen laguntzeko. Gizakia komunitatearekin batera garatzen denez zatiezinak baitira pertsonen eraldaketa eta eraldaketa soziala.
‎Arizmendiarrietaren ekarpen nagusia. Gogoan izan dezagun pertsonalismoak pertsonaren kontzientzian aitortzen dituela absolutua eta sakratua bi mundu gerren arteko eta ondorengo existentzialismoa eta ‘ezereza’ eta ‘ezdeusa’ (Sartre, Heidegger, Txillardegi) eta Arizmendiarrieta eta Santamaria alderatzen ari naiz.5 Alde horretatik, azpimarratzekoa da Azurmendik historiaren filosofiaz eta, beste maila batean, antropologia filosofikoaz irakatsi digun guztia.... Gomutan izan behar dugu gizakia bere nahasmenaren jakitun den garaian (‘gizakiaren tragedia’, ‘pentsamendu mendebaldarraren krisia’) gaudela.
‎Gogoan izan dezagun pertsonalismoak (gure kasuan, bereziki tradizio frantziarra, Esprit aldizkariaren sokakoa: 1934 urteaz geroztik, Euzkadi aldizkarian bazegoen Esprit Nouveau sekzioa) pertsonaren kontzientzian aitortzen dituela absolutua eta sakratua.
‎Arizmendiarrietak honela dio: " Pertsonaren kontzientzian dago gakoa".
2023
‎Zimaskopeak gure inguruko soinuak ikuskarazten dizkigu irudi holografikotan. Soinuaren bibrazioek gorputza zeharkatu eta pertsonaren kontzientzia eta emozioak egituratzen laguntzen dute. Soinuaren disonantzia eta kontsonantziek harmonia edo disarmonia sortzen dute gizakiarengan.
‎Zimaskopeak gure inguruko soinuak ikuskarazten dizkigu irudi holografikotan. Soinuaren bibrazioek gorputza zeharkatu eta pertsonaren kontzientzia eta emozioak egituratzen laguntzen dute. Soinuaren disonantzia eta kontsonantziek harmonia edo disarmonia sortzen dute gizakiarengan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia