2001
|
|
Francisco Yndurain ek" La novela desde la segunda persona" artikuluan dioenez,
|
pertsonaren
kontzientziaren solas ezkutua eta oraindik kontzienteak ez diren sentimenduak azaltzeko 2 pertsona oso egokia da, 1 Hasi aurretik azken oharra: azterketa hau burutu ahal izateko liburuaren bigarren argitalpena erabili dugu.
|
|
Mitoa, den bezalakoa, klasizismoaren garaietan agertu eta sendotu bazen ere, Erdi Aroan hartu zituen gaur ezagutzen dizkiogun trazak. Orduan hasi zen bidaia mendebaldeko
|
pertsonen
kontzientzian sartzen. Sinbolo honen bigarren zentzua geografiaren konkistarekin loratu zen XVI. mendean, portugaldarrek eta espainolek egindako bidaiei esker.
|
2002
|
|
...o erabiltzaileen kasuan kaleen egoerak eragin du suspentso orokorra (espaloiak estututa, mugimendua eragozten duten piboteak, beira edukiontziak eta hiri altzariak zakarrontzi, banku, falora eta seinaleak gaizki kokatuta, espaloietan ibilgailuak gelditurik...); horrez gain, aipagarri dira bestalde egokitu gabeko ibiak koska kendu gabe dutelako edo horietan ibilgailuak aparkatuta daudelako, zenbait
|
pertsonaren
kontzientzia sozial urria, eta minusbaliatuentzat egokituriko taxi edo autobusak hartzeko egin beharreko itxaronaldi luzeak.
|
2005
|
|
partekatzen dituzten komunitateko kideen arteko elkarrekintzari zimendua eman diotenak; horrela, komunitate etnikoak eta hauen nazionalismoak indarturik ageri dira. Mundu globalizatu batean, norbanakoek zein herriek ezberdinak direlako eta zerbaiten zati direlako kontzientzia bat behar dute,
|
pertsonek
kontzientzia horren barnean ematen diote-eta zentzua bere bizitzari. Horrela, eremu lokala globalizazioaren eta garapen iraunkorraren faktore erabakigarria da norbanakoarengandik hurbileneko inguruan ekintza zuzenak gauzatzera begira, eta norbanakoari berari aukera ematen dio autodeterminatzeko eta bere bizitzaren eta bizi den ingurunearen gobernua bere gain hartzeko.
|
2010
|
|
Baina aldi berean, prozesu soziala ere bada. Izan ere,
|
pertsonaren
kontzientziak zentzua du soilik dimentsio soziala den aldetik, eta gainerakontzientziazioare, nsubjektuaorozgainetabatezerekomunitateada, bizi garen gizartea, alegia.
|
2011
|
|
Cohenen iruzkin klasikoak ez du horrela interpretatzen), horregatik gertatzen da hain bihurria: poeta den Valeryren kontzientziak, une batean, Valery den
|
pertsonaren
kontzientziaren kulunkak —kontraesan artean— behatzen ditu, haztatzen ditu, eta bere kultura klasizistarekin (metafora askoren zailtasuna hortik dator) ebaluatzen ditu. Gogoetan bere bere hobiari gogoatuz, guraso eta arbaso aktiboak izanak orain Oro Batean lo han dautzanari(" peres profonds, tetes inhabitees/ qui... etes la terre"), Valeryren kontzientzia ere itzaltzen, Dena Batean urtzen, deusezean norgabetuz dihoa.
|
2012
|
|
. Entzuten duen jendearengana iristeko, zifrak emozioekin kargatu ditu: sentimenduak
|
pertsonen
kontzientzia aldatzeko bide zuzena dira. Erakutsi txakur baten tratu txarren zeinuak ezagutzen Zakur bat tratu txarrak jasaten ari dela ohartarazten duten seinaleak ezagutzea lagungarria da jokabide anker horrekiko sentiberatasuna areagotzeko.
|
2014
|
|
– Gehiegizko zelatatzea duen
|
pertsonak
kontzientzia aske eta argi sentitzen du, aurretik zeukan lotura batetik askatu balitz bezala. Gune batetik bestera erraz aldatzen du arreta, eta erraz distraitzen da.
|
2015
|
|
8 Egoera horretan dauden
|
pertsonei
kontzientzia garbiagoa komeni zaie adimenaren laguntzaz joka dezaketenei baino. Izan ere, mundua zer den eta Jainkoari zenbat zor dion eta zenbat sufritu zuen eta zein gutxi zerbitzatzen dueneta Jaunak maite duenari ematen diona, gogoeta egiten duenak doktrina ateratzen du pentsamenduetatik eta erorbide eta arriskuetatik babesteko.
|
2017
|
|
Psikologia
|
pertsonen
kontzientzia eta portaera aztertzen dituen zientzia da.
|
|
Soilik zera, kontzientzia erreflexiboak nia hartzen du zuzenean objektutzat; ordea, kontzientzia ez erreflexuak ez du pertsona hartzen zuzenean eta bere objektutzat:
|
pertsona
kontzientziari zaio presente Bestearentzako objektu delarik. Horrek esan nahi du bat batean nire kontzientzia hartzen dudala nigandik ihes egiten bezala; ez nire ezerez propioaren funtsa naizelarik, baizik eta nire funtsa nigandik kanpo dudalarik:
|
2018
|
|
Saramago fundazioan transmititzaile izan nahi dugu, giza eskubideak ez daitezen paper hutsa izan, baizik eta bete daitezela.Giza Betebeharren Gutuna toki askotara ari zarete eramaten. Bai, Nazio Batuetara ere eraman dugu. Baina
|
pertsonen
kontzientzietara eraman nahiko genuke. Horretarako, konplize asko behar ditugu:
|
2019
|
|
Pauso horretan, amigdalak funtzio garrantzitsua du: " Beldurraren gordelekua da amigdala, eta hor zer esperientzia dauden jasota, errazago edo zailago izango da
|
pertsonarentzat
kontzientzia hartzea", esan du Izagirrek. Alderdi horretatik, aurretik izandako esperientziek amaiera ona izan badute, pertsonak lehenago hartzen du kontzientzia.
|
2020
|
|
«Herritarrek berriz erabiltzeko ematen duten arropa modu lotsagarri eta legez kanpokoan botatzen ari da Gipuzkoako enpresa bat», adierazi dute. Toño Munilla Gurelurreko idazkariak BERRIAri esan dionez, «milaka
|
pertsonaren
kontzientzia zapaltzen ari dira».
|
|
«Milaka
|
pertsonaren
kontzientzia zapaltzen ari dira», esan dute ekologistek.
|
|
«Herritarrek berriz erabiltzeko ematen duten arropa modu lotsagarri eta legez kanpokoan botatzen ari da Gipuzkoako enpresa bat», adierazi dute. Toño Munilla Gurelurreko idazkariak BERRIAri esan dionez, «milaka
|
pertsonaren
kontzientzia zapaltzen ari dira».
|
|
Pensamiento de Arizmendiarrieta (Lan Kide Aurrezkia, 1984) lanean, adibidez, argi azaltzen du Arizmendiarrietaren pentsamenduan, beste eredu pedagogiko desberdinetan bezala, hezkuntza funtsezkoa dela jendarte humanoago, duinago eta demokratikoago baterako eraldaketa soziala ahalbidetzeko. Hezkuntzak aukerak ematen ditu
|
pertsonen
kontzientziak eraldatzeko, gizakiaren nortasunean eragiteko; beraz, pertsona kooperatiboak garatzeko, hezkuntza kooperatiboa (pedagogia kooperatiboa) baliagarria izan daiteke testuinguruko errealitatea eraldatzen laguntzeko. Gizakia komunitatearekin batera garatzen denez zatiezinak baitira pertsonen eraldaketa eta eraldaketa soziala.
|
|
Arizmendiarrietaren ekarpen nagusia. Gogoan izan dezagun pertsonalismoak
|
pertsonaren
kontzientzian aitortzen dituela absolutua eta sakratua bi mundu gerren arteko eta ondorengo existentzialismoa eta ‘ezereza’ eta ‘ezdeusa’ (Sartre, Heidegger, Txillardegi) eta Arizmendiarrieta eta Santamaria alderatzen ari naiz.5 Alde horretatik, azpimarratzekoa da Azurmendik historiaren filosofiaz eta, beste maila batean, antropologia filosofikoaz irakatsi digun guztia.... Gomutan izan behar dugu gizakia bere nahasmenaren jakitun den garaian (‘gizakiaren tragedia’, ‘pentsamendu mendebaldarraren krisia’) gaudela.
|
|
Gogoan izan dezagun pertsonalismoak (gure kasuan, bereziki tradizio frantziarra, Esprit aldizkariaren sokakoa: 1934 urteaz geroztik, Euzkadi aldizkarian bazegoen Esprit Nouveau sekzioa)
|
pertsonaren
kontzientzian aitortzen dituela absolutua eta sakratua.
|
|
Arizmendiarrietak honela dio: "
|
Pertsonaren
kontzientzian dago gakoa".
|
2023
|
|
Zimaskopeak gure inguruko soinuak ikuskarazten dizkigu irudi holografikotan. Soinuaren bibrazioek gorputza zeharkatu eta
|
pertsonaren
kontzientzia eta emozioak egituratzen laguntzen dute. Soinuaren disonantzia eta kontsonantziek harmonia edo disarmonia sortzen dute gizakiarengan.
|
|
Zimaskopeak gure inguruko soinuak ikuskarazten dizkigu irudi holografikotan. Soinuaren bibrazioek gorputza zeharkatu eta
|
pertsonaren
kontzientzia eta emozioak egituratzen laguntzen dute. Soinuaren disonantzia eta kontsonantziek harmonia edo disarmonia sortzen dute gizakiarengan.
|