2000
|
|
Emakidak hamar urtetarako izango dira, sistema analogiko guztietan bezala, iraupen bereko denbora tartetarako luzagarriak. Halaber, zenbait muga ezarri dira, besteak beste, hedapen estataleko programetan deskonexioen iraupenari dagokiolarik, gehienez jota ere, emisio denboraosoaren %30?, eta enpresen arteko kontzentrazioaren gainekoak (galaraziz, salbuespenetan izan ezik,
|
pertsona
fisiko zein juridiko bakar bati hedadura eremu bereko frekuentzia bat baino gehiagoren titularitatea edo horietan parte hartze gehiengodunaizatea).
|
|
Alde honetatik, honakoak dira agintzen duten arauak: pertsona atzerritar batek (Europakobatasunaren kanpotikoak, alegia) ezin du kapitalaren %25etik gora izan ala
|
pertsona
fisiko edo juridikobera ezin da hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako bi emakida bainogehiagoren titular izan. Eta hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako emakidabat baino gehiago eman zaizkio pertsona fisiko edo juridiko berari, soil soilik jadanik eman direnenkopuruagatik irrati eskaintzan pluraltasuna behar den mailan ziurtatua geratzen baldin bada.
|
|
pertsona atzerritar batek (Europakobatasunaren kanpotikoak, alegia) ezin du kapitalaren %25etik gora izan ala pertsona fisiko edo juridikobera ezin da hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako bi emakida bainogehiagoren titular izan. Eta hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako emakidabat baino gehiago eman zaizkio
|
pertsona
fisiko edo juridiko berari, soil soilik jadanik eman direnenkopuruagatik irrati eskaintzan pluraltasuna behar den mailan ziurtatua geratzen baldin bada. Azkenik, pertsona fisiko edo juridiko batek ezin du sozietate emakidadun bat baino gehiagotan parte hartzegehiengodunik izan, hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapena egiten dutenean.
|
|
Eta hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako emakidabat baino gehiago eman zaizkio pertsona fisiko edo juridiko berari, soil soilik jadanik eman direnenkopuruagatik irrati eskaintzan pluraltasuna behar den mailan ziurtatua geratzen baldin bada. Azkenik,
|
pertsona
fisiko edo juridiko batek ezin du sozietate emakidadun bat baino gehiagotan parte hartzegehiengodunik izan, hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapena egiten dutenean.
|
|
Autore batzuek, José J. Muñoz-ek eta César Gil-ek adibidez, prentsaurrekoak ere kontsideratzen dituzte iturritzat, nahiz eta hau eztabaidagarria izan daitekeen, zeren eta prentsaurrekoetarako deiak egiten dituzten
|
pertsona
fisiko edo juridikoak ere jo baitaitezke horrela. Nolanahi dela, era orokor batean, iturriak diren aldetik, irratilariak honi buruzko argitasun eta jakingarri batzuen berri eduki behar du.
|
2001
|
|
2003ko foru hauteskundeak gainean dira eta ildo nagusiak zehaztuta daude. Batetik, hauteskundeen aurretik geratzen diren aurrekontuak negoziatzea; bestetik ikusi behar da ea
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren erreformarik egongo den. Horrez gain, oposizioa gai taktikoagoetan gauzatu da:
|
|
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aplikazioa adierazteko adibideak egiteko unean, Bizkaiko eredua hartu dugu ¿ Araba eta Gipuzkoakoen hagitz berdintsua ¿, batetik, eta autonomi erkidego gehienetan aplikatzen dena, bestetik.
|
|
Neurri Fiskal, Administratibo eta Ordena Sozialaren abenduaren 30eko 50/ 1998 Legean jasotzen den salbuespen honek, zergaren subjektutzat jartzen du lursail bat erosi edo eskubide erreala jasotzen duen
|
pertsona
fisikoa, zergaduna Espainiako estatutik kanpo bizi den pertsona fisiko bat denean bakarrik.
|
|
Neurri Fiskal, Administratibo eta Ordena Sozialaren abenduaren 30eko 50/ 1998 Legean jasotzen den salbuespen honek, zergaren subjektutzat jartzen du lursail bat erosi edo eskubide erreala jasotzen duen pertsona fisikoa, zergaduna Espainiako estatutik kanpo bizi den
|
pertsona
fisiko bat denean bakarrik.
|
|
Subjektu pasiboak, usufruktu edo azalerako eskubide errealik ez duten zergapeko ondasun higiezinen jabe diren
|
pertsona
fisiko eta juridikoak.
|
|
1999ko urtarrilaren 1etik aurrera, zergak, Gizarte Segurantzako kotizazioak, Elkarteen Zergari buruzko aitorpenak eta BEZ eurotan ordain daitezke baina 2002ko urtarrilaren 1etik aurrera herritar guzti guztiek zergen aitorpenak baita
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gainekoa bera ere eurotan aurkeztu dituzte.
|
|
Izatez, horrelako ondorioa okerra izanen litzateke. Edozein
|
pertsona
fisiko edo moral bezalaxe, Hegoak bere obligazioak zuritu behar ditu: hortaz, erabat zilegia da Hegoarentzat gutxienez bere kanpo irabazi netoaren zati bat sakrifikatzea, bere kanpo hartzekodunei zerbitzatzearren, interesetan eta amortizazioan.
|
2002
|
|
Matrimonioetan,
|
pertsona
fisikoen errentaren gaineko zergaren aitorpena kide bakoitzak bere aldetik edo biek batera egin dezakete.
|
|
Horrela bada, apartamendu edo txalet horren jabea, erregimena sortu den eraikinaren jabea izango da beti(
|
pertsona
fisiko edo juridikoa izan daiteke); areago, baliteke saltzailea jabearen izenean diharduen beste pertsona bat izatea (fisiko zein juridikoa, halaber).
|
|
Ekonomia Itunaren azken aldaketatik aurrera (1997), araugintza ahalmenautonomoa duten zergen artean honako hauek daude, zenbait arlotan muga batzukbadituzte ere:
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Ondarearen gainekoZerga, Sozietateen gaineko Zerga (EAEn soilik zergapeturik dauden enpresentzat), Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare eskualdaketen eta EgintzaJuridiko Dokumentatuen gaineko Zerga (zenbait alorretan estatuaren arauak onartuz) eta tokian tokiko tributuak. Araugintza ahalmen autonomoa baina mugatutaduen tributua Jokoaren gaineko Tasa fiskala da.
|
|
Oinordetza eta Dohaintzen gaineko zergaren kasuan, senidezuzenen arteko oinordetzak eta dohaintzak zergetatik aske utzi dituzte, eta gainerako kasuetan jaitsi egin dira tipoak.
|
Pertsona
fisikoen errentaren gaineko zergarenkasuan, 1997ko erreformara arte lurralde historikoen araugintza ahalmena nahikoatxikia zenez, aukera gutxi zeuzkaten foru aldundiek arauak ezartzeko. Dena den, errenta profesionalen eta enpresarialen kasuetan zenbait hobari fiskal ezarri ziren, eta kuotaren gaineko kenketa pertsonalak sartu ziren.
|
|
Bigarren lekuan
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko zerga daukagu, bilketaosoaren %31, 6 eta %30, 3 izan dena, EAEn eta NFEn, hurrenez hurren.
|
|
Euskal erkidegoetan kudeaketa fiskala ez da beti egokia izan. PFEZ delakoak(
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) birdoikuntza batzuk izan ditu azkenurtean, eta horien ondorioz murriztu egin da zergak biltzeko ahalmena. Hori kezkatzekoa da, Hego Euskal Herriko presio fiskala (BPGrekiko) Europako kideenabaino baxuagoa baita.
|
|
Unibertsitateak publikoak edo pribatuak dira, titulartasunaren arabera. Titulartasuna unibertsitate publikoan Estatuak edo Erkidego Autonomoak dauka; Unibertsitate pribatuan, ordea, izaera pribatuko
|
pertsona
fisikoak edo juridikoak.
|
|
Lehenik eta behin, sustatzaileari buruz egiten den definizioa nabarmendu behar da:
|
pertsona
fisikoa edo juridikoa (sozietate bat, adibidez), bere edo besteren diruarekin eraikitzeko eta ondoren saltzeko obrak erabakitzen, bultzatzen, programatzen eta finantzatzen dituena. Ondoren, LOE proiektugileaz arduratzen da, eta sustatzailearen kontura proiektua idazten du, indarrean dagoen araudiaren arabera.
|
|
gizarte laguntza, osasuna, hezkuntza, kultura, kirola, I+G eta ingurumenaren alderdi batzuk. “Mezenasgoko jarduerak sustatu nahi dira, eta Ogasunaren kostua dohaintzak ematen dituzten
|
pertsona
fisikoen eskuzabaltasunaren araberakoa izango da”, adierazi du Rodríguez Ponek.
|
|
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) aitortzera beharturik ez dauden zergadunek bihar arte (apirilaren 16a) dute itzulketa azkarra eskatzeko epea. Hala ere, Zerga Agentziak hurrengo egunetan postaz bidaltzen diren eskaerak onartzen jarraituko du.
|
|
Aseguratutako pentsio planak eta etxebizitzak alokatzearen abantaila gehigarriak dira
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren berrikuntzetako batzuk; Parlamentutik igaro ondoren, 2003ko ekitaldian sartuko da indarrean (2004ko udaberrian aurkeztu beharreko aitorpena). Hemendik bertatik eta 2004ko abenduaren 31 arte alokairuan etxebizitzak jartzen dituzten jabeek etekin osoaren %25eko murrizketa gehigarria izango dute PFEZn, gehienez ere bost urtez.
|
|
Ogasunak aurten
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) aitorpen negatiboak zertxobait gehitzea aurreikusten du. Salvador Ruiz Gallud Zerga Administrazioko Estatu Agentziako (AEAT) zuzendari nagusiak kalkulatu zuenez, 10,7 milioi espainiar inguruk, kanpainako zergadunen %76k, Ogasunetik jasoko du dirua, hau da, 2001aren aldean %4 gehiagok.
|
|
Bihar edo, beranduenez, ostiralean, hasiko da Zerga Agentzia 2001eko
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) lehen itzulketak ordaintzen, itzultzeko eskubidea duten 10,7 milioi aitorpen baino gehiagori dagozkienak, kopuru osoaren %76 Ogasuneko iturriek jakinarazi zutenez, itzulketak lehenago jasoko dituzten zergadunak izango dira aitorpenak Internet bidez aurkeztu dituztenak eta joan den maiatzaren 2an hasi zen kanpainaren lehen egunetan aurkeztu dituztenak.... Aurten, itzultzeko batez besteko epea 28 egunetik beherakoa izanen da.
|
|
Enpresarien Zirkuluak atzo aurkeztu zuen dokumentuak bi zati ditu; lehenengoan, Gobernuaren PFEZ berriaren proposamena aldatzea proposatzen da, eta bigarren ideian, berriz, erreforma fiskala. Zirkuluak proposatu du PFEZren gehienezko tasa Sozietateengana hurbiltzea, %35ean baitago, eta
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren bideragarritasuna aztertzea, minimo salbuetsia eta tasa bakarra izanik.
|
|
Alde batetik, eragiketa definitzeko Ogasunak identifika dezakeen kontratu arrastorik uzten ez bada, Ogasunak opari bat dela interpreta dezake, eta, beraz, dohaintzen gaineko zerga ordaintzera behartu. Bestalde,
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko Legearen 6.3 artikuluak “onorosotasun presuntzioa” ezartzen duenez, Ogasunak uste du zenbateko guztia interesen truke ematen dela. Zenbateko hori zenbatekoa den ez dakienean, zergaldiko azken egunari dagokion diruaren legezko interes tasarekin bat datorrela suposatzen du, eta horren arabera egiten ditu kalkuluak, mailegua egiten duen pertsonak diru sarrera horiek jaso eta, beraz, ordaindu behar dituela onartuz.
|
|
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ)% 0,52 konturako diru-laguntzen banaketan, GKEek, aurten, beren zeregina babestu zuten zergadunen kopurua pixka bat handitu dute, hau da, aurreko ekitaldiaren% 40 baino gehiago. Bestalde, Elizaren laguntza mantendu egin da,% 39,1eko ekarpenekin.
|
|
Era berean, eta prozesu penalaren ezaugarriak kontuan hartuta, demandatzaileek pertsona jakin batzuei zuzendu dizkiete beren akusazioak, legeak ez baitu uzten entitate publiko edo pribatu bat (pertsona juridikoak) kriminalizatzen prozedura honi jarraitzen zaionean. Alde horretatik, salaketek
|
pertsona
fisikoen jarduna frogatu dute, eta haien jarduera aztertu dute emaitzari dagokionez, bai osasun publikoa arriskuan jartzeari dagokionez (arrisku delitua), bai pertsonei egindako kalte fisikoei dagokienez (lesioen delitu zehatza). Kasu horretan, ikerketak argitu du Santa María de Palautorderako edateko uraren horniduran zein pertsonak duten erantzukizuna, eta horietako bakoitzaren ekarpena zehaztu du, bai ekintzaz bai ez egitez.
|
|
Gure bigarren kaltetua, ordea, kaltetua izango da, eta eskubidea izango du perretxiko pozoitsua (zibilak zein penalak) eskuratu zuenaren aurka erreklamatzeko eta legezko ekintza guztiak egiteko, bai eta kontsumitzaileari saltzeko eta hornitzeko arauzko arau orokorrak hausteagatik aplikagarri iruditzen zaizkion erreklamazioak administrazio bidean aurkezteko ere. Araudiak babesa ematen dio, kontsumitzaile den aldetik, kontsumitzailetzat hartzen denari, hau da, ematen edo hornitzen dituztenen produktuak azken hartzaile gisa hartzen dituen
|
pertsona
fisikoari. Kasu horietan sor daitekeen arazorik larriena, eskubideak kontsumitzailea erabat babesten duen arren, saltoki batzuen “klandestinitate” egoeratik eratortzen da, eta horrek produktua hornitu duten pertsonak identifikatzea zailtzen du.
|
2003
|
|
Aipatutako salbuespenen artean, AZLak adierazten du ahozko epaiketetan ez dela abokaturik ez prokuradorerik behar baldin erreklamazioaren zenbatekoak ez badu 900 euroko kopurua gainditzen,
|
pertsona
fisikoen eta juridikoen artean bereizketarik egin gabe.
|
|
Bi abal mota daude:
|
pertsona
fisikoek ematen dituztenak abal pertsonalak eta banku abalak, hau da, zorra ordaintzeko konpromisoa hartzen duena finantza entitatea denean.
|
|
Zerga Administrazioko Estatu Agentziak (AEAT) aurreikusten du 2002 urtean
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) milioi eta erdi aitorpen baino gehiago aurkeztu direla Internet bidez. Horrek %30 inguruko igoera ekarriko luke, aurreko urtean erregistratutako zifraren aldean, Antonio Segarra Aat eko Zerga Informatikako zuzendariak gaur senatuan adierazi zuenez. Iaz, 1,15 milioi errenta aitorpen tramitatu ziren Sarearen bidez, hau da, 2001eko zifra (496.381) bikoiztu eta duela bi urtekoa (115.244) bider hamar egin zen.
|
|
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) aitorpenaren aurtengo kanpainan milioi eta erdi aitorpen baino gehiago aurkeztuko dira Internet bidez, Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren arabera. Izapide hau eta Administrazioarekin lotutako beste batzuk “on line” egin ahal izateko, beharrezkoa da ziurtagiri digitala.
|
|
Aurten, nobedade gisa, EAEko eta Nafarroako zerga sistemari buruzko gehigarri berezi bat dago. Edizio honek 96 orrialde ditu guztira,
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren eta Ondarearen gaineko Zergaren aitorpenari buruzkoak. Gainera, OCUko bazkideen kontsultak eta esperientziak biltzen ditu, eta argi azaltzen du nola egin behar den aitorpena eta, aldi berean, nola ordaindu zerga gutxiago legezko mugen barruan.
|
|
Arau horretan biltzen diren eskubide garrantzitsuenak hauek dira: a) Gure datuak jasotzen dituzten erakundeek,
|
pertsona
fisikoek edo juridikoek, fitxategiaren berri eman behar digute, baita fitxategiaren helburua eta egiten diren galderak aukerakoak edo nahitaezkoak diren ere. b) Datuek zehatzak eta eguneratuak izan behar dute.
|
2004
|
|
Espainiako Estatuaren izaera ez konfesionala guztiz zalantzazkoa da sos kontuei doakienez. Eliza Katolikoa da publikoa ez izanda
|
Pertsona
Fisikoen Gaineko Zerga aitorpenetik dirua zuzenean jaso dezakeen erakunde bakarra. Gainera, Estatuak diru hori aurreratu egiten dio.
|
|
50 artikulua.
|
Pertsona
fisikoen foru orokorra
|
|
1)
|
Pertsona
fisikoak.
|
|
Aurreko paragrafoaren kasuan ez dauden
|
pertsona
fisikoek agertu behar dute legeak zein ordezkaritza edo laguntza, baimen, gaikuntza edo defendatzaile agindu eta horrekin.
|
|
|
Pertsona
fisikoa aurreko artikuluaren bigarren paragrafoko kasuan egon eta epaiketan agertzeko legez ordezkatu edo lagunduko dion pertsonarik ez badago, pertsona hori izendatu arte, auzitegiak defendatzaile judiziala izendatuko du probidentzia bidez, eta horrek pertsona fisikoaren ordezkaritza eta defentsa bereganatuko ditu.
|
|
Pertsona fisikoa aurreko artikuluaren bigarren paragrafoko kasuan egon eta epaiketan agertzeko legez ordezkatu edo lagunduko dion pertsonarik ez badago, pertsona hori izendatu arte, auzitegiak defendatzaile judiziala izendatuko du probidentzia bidez, eta horrek
|
pertsona
fisikoaren ordezkaritza eta defentsa bereganatuko ditu.
|
|
Prozesurako egokia bada pertsona juridikoek eta erakunde publikoek garrantzitsu diren egitateen berri ematea, egitateok euren jarduerarekin lotuta daudelako, eta prozesurako interesgarri den hori jakiteko ezin bada edo beharrezkoa ez bada
|
pertsona
fisiko zehatzak bakoiztea, orduan froga horretan interesa duen alderdiak proposa dezake pertsona juridiko edo erakunde horrek, auzitegiak hala errekerituz, idatziz egitateoi buruz erantzuna ematea, epaiketa edo ikustaldia baino hamar egun lehenago.
|
|
Alderdiei dagokienez, legeak manu berriak sartu ditu; manuok osotasun handiagoarekin, eta antolaketa eta argitasun hobearekin arautu dute alderdientu egin dira beste alde batzuk, berbara arazoa. Prozesuaren ondoreetarako, gainditu egin da
|
pertsona
fisikoen eta juridikoen arteko bikoiztasuna, eta hobeko, prozesuko oinordetza, auzikidetzara gehitutako parte hartzea eta eragindakodiagoarekin ezarri dira auzilarien zere parte hartzea. Orobat, zehaztasun hangina eta erantzukizuna, esanbidez eta batera arautu baitira xedapen egintzak (uko egitea, amore ematea, atzera egiteazesua epai zuzenarekin buka dadin. eta transakzioa), bai eta, tokirik egokienean, alegazioaren eta frogaren zama ere.
|
|
Alderdi betearazleak hala eskatzen badu, berak ezin duelako betearazpenerako alderdi exekutatuaren behar besteko ondasunik zehaztu, auzitegiak probidentzia bitartez aginduko du alderdi betearazleak aipatu finantza erakundeetara, bestelako erakunde, eta erregistro publikoetara, eta
|
pertsona
fisiko eta juridikoengana jotzea, horiek alderdi exekutatuaren ondasun edo eskubideak zein diren jakinez gero, horien zerrenda eman dezaten. Eskabidea egitean, alderdi betearazleak labur azaldu behar du zein arrazoi duen, kasuan kasuko erakundeak, erregistroak edo pertsonak alderdi exekutatuaren ondareari buruzko informazioa duela uste izateko.
|
|
Horrelako aditurik ez badago, tasazioa egitea eska dakieke administrazio publikoen mende dauden erakunde edo zerbitzu teknikoei, baldin eta horiek pertsonal kualifikatua izan eta ondore horietarako Justizia Administrazioarekin elkarlanean aritzeko konpromisoa hartu badute. Erakunde edo zerbitzu horietara ere ezin bada jo, zerrenda batean jaso
|
pertsona
fisiko nahiz juridikoen artetik izendatuko da aditu tasatzailea. Zerrenda hori osatuko da, ondasunak baloratzeko baimenak ematen dituzten erakunde publiko eskudunek emandako zerrendekin, bai eta legearen arabera ondasunak baloratzeko gaitasuna duten kideez osatutako lanbide elkargoek ekarritakoekin ere.
|
|
Lau arlo handitan banatuta dago plana, eta neurri hauek hartzen ditu, besteak beste: zaintzaileak kontratatzeko hobariak sortzea,
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) kuotan kenkari bat ezartzea mendekotasuna duten pertsonei laguntzeko aseguruak harpidetzeagatik eta etxebizitzen barruan irisgarritasun lanetarako laguntzak sustatzea. Gainera, bulego espezializatu bat sortzea aurreikusten du, ezgaitasuna duten pertsonen parte hartzea sustatzeko, pertsona horiek lan merkatuan sartzeko neurriak abian jartzeko eta komunitateekin egindako Oinarrizko Prestazioen Katalogoa onartzeko.
|
|
Sevillak, gainera, esan zuen zerga propioen gaineko eskumenak dituzten lehen zerga agentzia horiek “lehen pausoa” izango direla autonomiek administrazio zentralaren eta eskualdekoaren artean partekatutako zergen gainean ere jardun ahal izateko. Hain zuzen, Sevillak iragarri zuen Gobernuak Agentzien Legea jarriko duela abian, agentzia zentralaren eta autonomikoen arteko harremanak arautzeko, hain zuzen ere, BEZaren edo
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) diru bilketan jarduteko koordinatu behar dutenean. PPren ikuspuntutik, “Estatuko Zerga Agentzia eraisteko proposamen oro akats bat da, izan ere, horrek Estatuaren zerga arloko eskumenei eutsi behar die, eta, beraz, baita ikuskapenaren eta diru bilketaren arloko eskumenei ere”.
|
|
Turismoaren Mundu Erakundearen (OMT) arabera, gure herrialdeak 71 milioi turista hartuko ditu 2020an, 1999an baino %40 gehiago. ...mu zabala dute, ez bakarrik turismo enpresa edo lanbideei dagokienez, beren jarduerak hainbat lurraldetan egiten dituztenean, baita beste edozein enpresa edo jarduerari ere, baldin eta horien trafikoak zuzenean edo zeharka turismoarekin lotutako zerbitzuak barne hartzen baditu; are gehiago, zerbitzu mota horren erabiltzaileari berari ere, zerbitzu horiek kontratatzen dituzten edo jasotzen dituzten
|
pertsona
fisiko nahiz juridikoei dagokienez. Oro har, turismo enpresak azken erabiltzaileari ematen dioten zerbitzuaren arabera sailkatzen dira, eta turismo ostatuko enpresak eta turismo ostatuko ez direnak bereizten dira.
|
|
Erantzukizunen araubidea Lege honetan berariazko erantzukizun sistema bat ezartzen da, arauak berak jasotzen dituen arau hausteen erantzuleak nor izango diren zehazteko. Alde horretatik, eta oro har, erantzuletzat hartzen ditu haiek egiten dituzten
|
pertsona
fisiko edo juridikoak, nahiz eta aldi baterako enpresa elkarte, talde edo ondasun erkidegoetan sartuta egon. Ontzien edo armadoreen jabeei, lankidetzarik ezagatik edo ikuskapen lanak oztopatzeagatik, zigor larria jaso dezakeen betebeharra ezartzen die.
|
|
Abantailak eta eragozpenak Pentsio publikoa nahikoa ez izateaz gain, arrazoi ekonomiko eta fiskalak daude plan bat sinatzeko. Abantaila fiskal garrantzitsuena da egindako ekarpenak
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) ken daitezkeela, zerga oinarria murriztuz. Egia esan, tratamendu fiskal horrek ekarpen aldian zergak atzeratzea besterik ez du esan nahi; izan ere, erretiro unea iristen denean, Ogasunari erantzun zaio jasotako prestazioagatik.
|
|
Hala ageri da Espainiako Interneteko helbideen tasak arautzen dituen ordena proiektuan, eta Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Kontseilu Aholku emaileak (CATSI), Gobernuaren organo aholku emaileak, onartu berri du. Ministerio aginduaren zirriborroak
|
pertsona
fisikoentzako zehaztapenak eta domeinu izenak ezabatzen ditu, eta hasierako tasa ezartzen du, 27,59 eurokoa, “.es” bigarren mailako domeinuentzat; urteko berritzea, berriz, 27,59 eurokoa izango da, hau da, egungo araudian aurreikusitako 86,21 euroak baino %68 gutxiago (2003koa da). Hirugarren mailako domeinuei dagokienez, “edu.es” eta “gob.es” adierazleak erregistratzea eta berritzea 30,17 euro kostatuko da; gaur egun, berriz, 51,72 eta 46,55 euro dira, hurrenez hurren.
|
|
Arauak zenbait betebehar ezartzen dizkio operadore ekonomikoek Kontsumo Ikuskaritzari, eta horiek ez betetzeak zehapena dakar. Horrela, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen eskubideak babesteko, ondasun edo zerbitzuen ekoizpenean edo komertzializazioan edozein modutan parte hartzen duten
|
pertsona
fisiko edo juridikoek edo erakundeek, kontsumo gaietan eskumena duten organoek edo Kontsumo Ikuskaritzako funtzionarioek egindako edozein motatako ikuskapen edo salgai motari buruzko informazioa eta datuak, izaera pertsonalekoak barne, emateko betebeharra izango dute, egindako salgaiak, salgaiak edo zerbitzuak egiaztatzeko kontratuak direla-eta, Eta alderdi garrantzitsu bat, zailtasun ugari izan ... Alderdi horrek, ikuskapena egiten denean, salmentarako indarrean dagoen legeriak eskatzen dituen baldintzak betetzen dituela justifikatu du.
|
2005
|
|
Lege horren arabera, babes ofizialekoak ez diren eta bizileku familiarrerako, eraikuntza hasi aurretik edo bitartean diru kopururen bat emanez, etxebizitzen eraikuntza sustatzen duten
|
pertsona
fisiko eta juridikoak baldintza hauek bete behar dituzte:
|
|
Inskripzioa zein
|
pertsona
fisiko edo juridikoren izenean egiten den.
|
|
|
Pertsona
fisikoak edo juridikoak, inskripzioa horren izenean egin behar denean; eskualdatzailea izateagatik edo bestelako arrazoien ondorioz, inskripzioaren ondoreak ziurtatzeko interes ezaguna duenak; horretarako batzuen eta besteen legezko zein borondatezko ordezkaritza dutenek ageri agerian, edo ordezkaritza hori modu kautoan egiaztatzen dutenek.
|
|
a)
|
Pertsona
fisikoen kasuan, ondoko datuok adierazi behar dira: horren izen abizenak; nortasun agiria; adin nagusikoa den edo, bestela, horren adina; emantzipatua izanez gero, emantzipazioaren arrazoia; ezkondua, ezkongabea, alarguna, banandua nahiz dibortziatua den; pertsona hori ezkondua bada, eta inskribatzen den egintzak edo kontratuak ezkontza sozietatearen oraingo nahiz bihar etziko eskubideak ukitzen baditu, ezkontzaren ondasun eraentza, beste ezkontidearen izen abizenak eta egoitza; subjektuaren naziokotasuna eta auzotartasun zibila, horiek egiaztatu edo adierazten badira; eta egoitza, hori zehazteko inguruabarrekin batera.
|
|
Pertsonaren inguruabarrak Erregistroko folio bereko beste idazkun batean azaldu badira, idazkun berrian
|
pertsona
fisikoaren izen abizenak edo pertsona juridikoaren mota eta izendazioa bakarrik agerrarazi behar dira; gainerako inguruabarrei dagokienez, kasu batean zein bestean aurreko idazkunaren aipamena egingo da, aurkeztutako agiriek eratorritako aldaketak adieraziz.
|
|
Ondasun higiezinak eta euren gaineko eskubide errealak inskriba daitezke, horiek zein
|
pertsona
fisiko edo juridikori dagozkion kontuan hartu gabe; horrenbestez, herri administrazioen eta erakunde zibilen nahiz eliza erakundeen ondasunak ere inskriba daitezke.
|
|
Inskripzioa zein
|
pertsona
fisiko edo juridikoren izenean egin eta pertsotzuen zein besteen legezko nahiz borondatezko ordezkaritza duenak ageri agena horrek; eskualdatzaile moduan edo bestelako arrazoi baten ondorioz inskripzioaren ondoreak ziurtatzeko interes ezaguna duenak; eta horretarako barian edo ordezkaritza hori modu kautoankoa, salbu eta kasuan kasuko inguruabarrek kontrakoa agintzen dutenean. egiaztatzen duenak.... Ordezkaritza modu akastunean egiaztatzen bada edo egiaztatzen ez bada, horretarako ematen den epean ongitu behar da akatsa; epe hori ezin izan daiteke hamar egunetik gora
|
|
Halaber, Erregistroan aurkeztu, inskribatu, idatzoharretan jaso edo bazterreko oharraren bidez agerrarazi diren eskubideen titularrei ere bidaliko die errekurtso hori, baldin eta egunen batean emango den ebazpenak kalte egin ahal badie. eman duen oharraren oinarria denean agintari edo erakunde publikoren batek eman beharreko lizentzia nahiz baimena eman ez dela, edota
|
pertsona
fisiko zein juridikoren batek eman beharreko adostasuna eman ez dela, erregistratzaileak horiei jakinaraziko die errekurtsoa jarri dela, hala behar denean.
|
|
Pertsonen Aurkibideko fitxek leku nabarian eramango dituzte
|
pertsona
fisikoen izen abizenak eta nortasun zenbakia, pertsona juridikoen izena edo izendazioa eta identifikazio kodearen zenbakia, eta, jarraian, honako laukitxook:
|
|
2 Publizitate formala errazteko, aurkibide nagusi informatizatua kontsultatu nahi denean, erregistratzaileek edozeindiko zehatzen izenean dauden titularta Erregistrotan
|
pertsona
fisiko edo jurisunen berri emango dute, eskatzaileak horretan interesa izanez gero.
|
|
Txostena baldintzekin onartu zen. LDAk ezarri duen zehapen berriak gogorarazten du erakunde honek baimena duela
|
pertsona
fisiko edo juridikoei 6.010,12 euroko zehapenak jartzeko, baldin eta “nahita edo axolagabekeriaz datuak edo informazioa ematen ez badizkiote edo osorik edo oker ematen badiote”. Bestalde, enpresak jakinarazi du isuna arrazoi administratiboengatik dela, eta jakinarazi du ehorzketa patronalak ebazpena Auzitegi Nazionalean aurkeztea erabaki duela.
|
|
Eraikin baten eraikuntzan esku hartzen duten
|
pertsona
fisiko edo juridikoen betebeharrak eta erantzukizunak Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko Legeak (LOE) arautzen ditu. Lege hori 2000ko maiatzaren 6an jarri zen indarrean, eta etxebizitza baten erosleen interesak babesten ditu.
|
|
Higiezinak eskrituratzeagatik% 0,5 ordaintzen da.
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ), erkidegoek zergaren tarifaren% 33ri buruz erabakitzeko ahalmena duten arren, ez du aldaketarik aplikatu zerga horretan, eta Kataluniak bakarrik arautu du etxebizitzaren kenkariaren zati autonomikoa, nahiz eta gutxixeago izan zergadun gehienentzat. Bai, nabarmen arautu dira familiako kenkariak, eta aholkulari fiskalek etxebizitzari buruzko kezka sumatzen dute; izan ere, etxebizitza erosteagatik edo alokatzeagatik kenkariak ezarri dira, nahiz eta ia beti etxebizitza eskuratzeko aukera ematen duten kolektibo jakin batzuek, hala nola gazteek, familia ugariek edo ezinduek.
|
|
Ziurtapen zerbitzuen emailea erakunde publikoa edo enpresa pribatua izan daiteke. ACk ziurtagiri digital bat ematen du, gako publiko baten eta
|
pertsona
fisiko edo juridiko baten arteko loturaren fede ematen duena: azken batean, igorlearen eta hartzailearen identitatea ezartzen du, trukatzen den informazioa eskuratu gabe.
|
|
Identitatea egiaztatzea erregistro bulego batean. Titularra
|
pertsona
fisikoa bada, NANa edo egoitza txartela (AIZ) eta ziurtagiria eskatzeko kodea aurkeztu ditu. Deskargatu erabiltzaile ziurtagiria, IFZ eta eskaera kodea sartuta.
|
|
Baina, aurreko ekitaldiko Errenta Aitorpena aurkeztu behar denez, agian konturatuko gara datorren urteko aitorpenean zerga gutxiago ordaindu ahal izango ditugula.
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) kenketak egiteko dirua erabiltzeko hainbat modu daude. Aholkulari ekonomikoek, finantza entitateek eta kontsumitzaileen erakundeek Zerga Agentziari gutxiago ordaintzeko laguntzen duten neurrien berri ematen diete herritarrei.
|
|
Gainera, tasak murrizteak kontuan hartzen du Domeinuen Plan Nazional berriaren “.es” domeinu izenak esleitzeko egiaztatze lanen sinplifikazio handia, onartzear dagoena, eta prezioak gure inguruko herrialdeetako lurralde domeinuen pareko mailan kokatzen ditu. Ordena Espainiari dagokion herrialde kodearen mendeko domeinu guztiei dagokie, hau da, bai “.es” eta “.edu.es” generikoei, hezkuntza erabileretarako; “.gob.es”, Administrazioaren erabileretarako; “.org.es”, erakunde eta elkarteetarako; “.nom.es”,
|
pertsona
fisikoentzako, eta “.com.es”, erabilera orokorretarako. Era berean, eragile erregistratzaile bidezko kudeaketaren eta zuzeneko kudeaketaren arteko tasen aldea azpimarratu du, Espainiako Internet sektorea dinamizatzeko eta ETEei zerbitzu horren kontratazioa errazteko.
|
|
Baimen horiek eskuratzeko baldintzei dagokienez, ezartzen da pertsona bera ezin dela izan bi emakidaren titularra, ez eta emakidadun erakunde batean baino gehiagotan parte hartu ere, emakidak funtsean bat badatoz bere estaldura eremuan. Halaber, izangaiek
|
pertsona
fisiko edo juridikoak izan dute, Espainiako edo Europar Batasuneko nazionalitatekoak, eta atzerriko kapitalak ezin izanen du, zuzenean edo zeharka, guztizkoaren %25 gainditu. Lizentzia lortzen dutenek egunean gutxienez 14 ordu eman dituzte.
|
|
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) aldatzeko proposamenak sortzen jarraitzen dute. Ekonomia eta Ogasun Ministerioak urritik azarora bitartean aurkeztu nahi du.
|
|
Ondare kaudimenaren eta kredituaren erregistroa da RAI, eta haren helburua da parte hartzen duten entitateen artean datuak trukatzea, JBErekin elkartuta daudenekin batera. Hirugarren
|
pertsona
fisiko edo juridikoek ez dute datu horiek eskuratzeko aukerarik. Legeak dio datu pertsonalak zehatzak eta eguneratuak izango direla, ukituaren egungo egoerari egiatasunez erantzuteko.
|
|
Diputatuen Kongresuak atzera bota zuen atzo IU ICVren legez besteko proposamen bat aintzat hartzea, Toki Ogasunei eta
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergari (PFEZ) buruzko egungo legeria aldatzea aldezten zuena, udalek Ondasun Higiezinen gaineko Zerga (OHZ) %50 eta %150 bitartean handitu ahal izan dezaten etxebizitza hutsen alokairua. Era berean, PFEZren legea aldatzeko eskatzen zuen, eta ehuneko handiagoa ezartzeko, betiko hutsik zeuden eta ohiko bizileku ez ziren higiezinei egotzitako errenta kalkulatzeko.
|
|
Udalaren titulartasunekoa denez, haren zenbatekoa higiezin horiek dauden udalerriko udalaren araberakoa izanen da. Hildakoaren
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) ere aurkeztu behar da, hil zen urteari dagokiona eta, aitortu ez bada, aurreko urteari dagokiona.
|
|
Ondoren, Ministerio hori eta baldintza orrien elementu nagusien laburpen fitxa argitaratuko ditu Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE). Hortik aurrera, edozein
|
pertsona
fisiko edo juridikok, bere eskubide edo interes legitimoak ukitutzat jotzen baditu, bi hilabeteko epea izango du nahi den erregistroari aurka egiteko. Horretarako, erregistroaren aurka egiteko eskaera egingo du, autonomia erkidegoko organo eskudunari edo Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioko Nekazaritzako Elikagai Industriako eta Elikadurako zuzendari nagusiari zuzendua, izenaren lurralde eremuak autonomia erkidego bat baino gehiago hartzen baditu.
|
|
Erregistroari aurka egiteko, kontuan hartu behar da ez direla betetzen Europar Batasuneko erreferentziazko Erregelamenduan ezarritako baldintzak, izen guztiz edo zati batean homonimoa edo marka bat dagoela, eskaera argitaratu aurreko bost urteetan gutxienez legez merkatuan egon daitezkeen produktuak egon daitezkeela edo eskatzen den izena orokorra dela ondorioztatzeko aukera ematen duten elementuak. Prozedura hasi ondoren, bai baldintza agiria, bai inskripzio eskaera eta horri erantsitako dokumentazioa aurkariak eta legez interesa duen edozein
|
pertsona
fisiko edo juridikok eskura izango dituzte, aztertu ahal izateko, organo eskudunari eskaera formala egin ondoren. Autonomia erkidegoko organo eskudunak edo Nekazaritzako Elikagai Industriako eta Elikadurako zuzendari nagusiak ebazpena hartuko dute izenaren lurralde eremuak autonomia erkidego bat baino gehiagoko lurraldea hartzen duenean, eta izena emateko eskatzaileari eta haren aurka dauden guztiei jakinaraziko zaie.
|
|
Orain, Europar Batasuneko Erregelamendua, 1992koa, aplikatu eta Espainiako zuzenbidera (1999an) egokitu edo argitu ondoren, beharrezkoa da oposizioko barne prozedura arautzea, erregistro eskaera Europako Batzordeari bidali aurretik. Kontua da estatu kideko agintari eskudunek eskaera eskualdatu aurretik aztertzea, izan ere, edozein
|
pertsona
fisiko edo juridikok aurka egiteko eskubidea du, bere eskubide edo interes legitimotzat jotzen duena babesteko. Alde horretatik, estatu kideek oposizioko barne prozedura bat dute, barne oposizioak ebazteko aukera emango diena, orain arte Europar Batasunean indarrean dagoen prozeduraren bidez aztertu ezin zirenak.
|
|
Europar Batasuneko arauak aurreikusten ez dituen arazo batzuk konpontzeko, arau nazional bat onartu da, Europar Batasunaren printzipioak eta oinarriak errespetatuz, Europar Batasunak aurkakotasun nazionalak aztertzeko eskaera egin aurretik prozedura intzidentala ezartzen duena. Hala, bada, araudi berriak, 1999ko indargabetuak zioenez, xedatzen du nekazaritzako edo elikadurako produktu baten ekoizleek edo eraldatzaileek, edo horien batasunek, eta, salbuespenezko kasuetan,
|
pertsona
fisiko edo juridiko batek, jatorrizko deitura babestuen eta adierazpen geografikoen erregistroan izen bat inskribatzeko eskatzen badute, dagokion eskaera aurkeztu behar diotela autonomia erkidegoko organo eskudunari edo MAPAri, autonomia erkidegoak bakarrik duen eremuaren arabera. Gainera, arauak eskatzen du inskribatzeko eskatzen diren produktuekin lotura profesionala, ekonomikoa eta lurraldekoa duela frogatzea, produktore edo eraldatzaile diren aldetik, izendapenarekin lotutako lurralde eremuan jarduten baitute.
|
2006
|
|
Legeak, argi eta garbi: obra baten kopia pribatua
|
pertsona
fisiko batek orijinaletik egin behar du, erabilera pribatuan baliatzeko.
|
|
Mozkinak osatzeko igaroko den denbora gorabehera (dela gordailu, inbertsio fondo edo aseguruen bidez), horiei
|
Pertsona
Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) %18ko tasa aplikatuko zaie.
|
|
Amaiera gertatzen bada konkurtsopekoak edo erantzukizuna duten hirugarrenek hartzekodunei ordaintzeko adina ondasun eta eskubiderik ez izatearen ondorioz, hartzekodunek zordunaren erantzukizuna etorkizuneko ondasunen gain gauzatzeko eskubidea dutenez gero, legeak onartzen du konkurtsoa berriro irekitzea, bai zorduna
|
pertsona
fisikoa denean, bai eta pertsona juridikoa denean ere. Azken kasu horretan, pertsona juridikoa azkendu denez ondare aktiborik ez izatearen ondorioz, konkurtsoa berriro irekitzen badagatik, horiek likidatu besterik ez da egin gero ondasun eta eskubideak agertzeago; zorduna pertsona fisikoa izanez gero, horren ondare jardueraren jarraipena ikus daiteke aktibo nahiz pasibo berriak agertu direlako, eta hori kontuan izan da inbentarioa eta hartzekodunen zerrenda eguneratzean.
|
|
Amaiera gertatzen bada konkurtsopekoak edo erantzukizuna duten hirugarrenek hartzekodunei ordaintzeko adina ondasun eta eskubiderik ez izatearen ondorioz, hartzekodunek zordunaren erantzukizuna etorkizuneko ondasunen gain gauzatzeko eskubidea dutenez gero, legeak onartzen du konkurtsoa berriro irekitzea, bai zorduna pertsona fisikoa denean, bai eta pertsona juridikoa denean ere. Azken kasu horretan, pertsona juridikoa azkendu denez ondare aktiborik ez izatearen ondorioz, konkurtsoa berriro irekitzen badagatik, horiek likidatu besterik ez da egin gero ondasun eta eskubideak agertzeago; zorduna
|
pertsona
fisikoa izanez gero, horren ondare jardueraren jarraipena ikus daiteke aktibo nahiz pasibo berriak agertu direlako, eta hori kontuan izan da inbentarioa eta hartzekodunen zerrenda eguneratzean.
|
|
Konkurtso adierazpena eman ahal izango da edozein zorduni begira, hori
|
pertsona
fisikoa zein juridikoa izan.
|
|
5) Zordunarekin lotura berezia izateagatik hurrengo artikuluan aipatzen diren pertsonen kredituak, 91 artikuluaren 1 zenbakian jasotakoak izan ezik, konkurtsopekoa
|
pertsona
fisikoa bada.
|
|
1 Ulertzen da
|
pertsona
fisikoa den konkurtsopekoarekin lotura berezia dutela pertsona hauek:
|
|
2 Hartzekodunen zerrendan zordunarekin lotura berezia duen hartzekodun gisa kalifikatu denak kalifikazio hori garaiz eta behar bezala aurkaratu ez badu, konkurtsoko epaileak, behin aurkaratze epea agortuta, eta beste inolako izapiderik gabe, autoa emango du haren titulartasunpeko kredituei begira eratutako berme oro azkendutzat joz, eta, hala denean, edukitza itzultzea eta kasuan kasuko erregistro idazkunak ezereztea aginduz. Kasu horretatik salbuespen moduan hartzen dira 91 artikuluaren 1 zenbakian jasotako kredituak, betiere konkurtsopekoa
|
pertsona
fisikoa denean.
|
|
Hitzarmen proposamenean jaso ahal izango dira, berebat, eskualdaketa proposamenak, bai konkurtsopekoaren enpresa edo lanbide jarduerari lotutako ondasun eta eskubide guztiak eskualdatzeko, bai
|
pertsona
fisiko edo juridiko zehatzaren ekoizpen unitate jakin batzuk eskualdatzeko. Proposamenetan nahitaez agertuko da eskuratzaileak aurrera egingo duela ukitutako ekoizpen unitateei dagokien enpresa edo lanbide jarduerarekin, eta hartzekodunen kredituak ordainduko dituela, hitzarmen proposamenean adierazitakoaren arabera.
|
|
1
|
Pertsona
fisikoa den zordunak ondasun eta eskubiderik ez izatearen ondorioz konkurtsoa amaitu eta hurrengo bost urteetan beste bat adierazi denean, ulertuko da hori berriro ireki dela. Epaile eskudunak inguruabar horren berri duenetik erabakiko du gauzatzen ari den prozeduran sartzea aurretik egindako jardun osoa.
|
|
7 Zordunaren egoitza ezezaguna bada edo epatzearen emaitza negatiboa izan bada, epaileak, ofizioz edo alderdiak hala eskatuta, Prozedura Zibilarentak egin ahal izango ditu. Zorduna
|
pertsona
fisikoa izanik hil egin bada, Pro Legeko 156 artikuluan ezarri ikerkezedura Zibilaren Legean oinordetzari buruz ezarritako arauak aplikatuko dira. Pertsona juridikoa izanik, bera non dagoen jakiterik ez badago, epailea erregistro publikoetara joan ahal izango da, erakundeko administratzaileak edo ahaldunak zeintzuk diren zehazteko, eta erakundea pertsona horien bidez epatzeko.
|
|
1 Epaileak prozedura bereziki laburtua aplikatu ahal izango du, merkataritzako legeriaren arabera, zorduna balantze laburtua aurkezteko baimena duen
|
pertsona
fisikoa edo juridikoa denean, eta, kasu bietan, pasiboaren hasierako balioespenak 1.000.000 euro gainditzen ez dituenean.
|
|
Zorduna
|
pertsona
fisikoa bada, Erregistro Zibilean inskribatuko dira konkurtso adierazpena, administrazio eta xedatze ahalmenen gaineko, edo, hala denean, etendura, bai eta konkurtsoko administratzaileen izendapena ere.
|
|
Konkurtsoko administratzaile izendatutako hartzekoduna bada kontu hartzaile, ekonomialari edo merkataritzako tituludun elkargokidearen baldintza betetzen ez duen
|
pertsona
fisikoa, horrek konkurtso administrazioan parte hartu ahal izango du, edo aurreko 2 idatz zatian ezarri baldintzak betetzen dituen profesionala izenda dezake, artikulu honen 3 paragrafoan ezarritako prozedura beteta; modu horretan izendatutako profesionalari aplikatuko zaio administrazio konkurtsoko gainerako kideen ezgaitasun, bateraezintasun, debeku eta ordainketaren araubidea.
|
|
2) Konkurtsopeko erakundea kreditu edo aseguru erakundea bada, hartzekoduna izendatu beharrean, kasuan kasuko gordailuaren berme funtsa edo Aseguruen Konpentsaziorako Partzuergoa izendatuko da, hurrenez hurren; horiek berehala komunikatu behar diote epaileari kargu horretan euren ordezkari izango den
|
pertsona
fisikoaren nortasuna. Abokatu, auditore, ekonomialari edo merkataritzako tituludun diren administratzaileei dagokienez, epaileak izendatuko ditu, hurrenez hurren, Gordailuen Berme Funtsak eta Aseguruen Konpentsaziorako Partzuergoak proposatutakoen artean.
|
|
1 Pertsona juridikoa izendatu denean konkurtsoko administratzaile gisa, horrek kargua onartzean adierazi du nor izango den kargu hori betetzeko ordezkari moduan jardungo duen
|
pertsona
fisikoa.
|
|
2 Izendatutako pertsona juridikoei 28 artikuluko bateraezintasun eta debekuen araubide bera aplikatuko zaie. Gisa bertsuan,
|
pertsona
fisikoa izendatu denean administratzaile, horrek epaitegiari adierazi dio lanbide izaerako pertsona juridikoren batean parte hartzen duen, gainerako kide edo laguntzaileei bateraezintasun araubide bera aplikatzeko.
|
|
Pertsona juridikoa bere lanbide prestakuntzaren ondorioz izendatu denean, prestakuntza bera izan behar du ordezkari moduan izendatu den
|
pertsona
fisikoak ere.
|
|
Konkurtso administrazioaren ordainsaria arantzelaren bidez arautuko da, aktiboaren eta pasiboaren zenbatekoa eta konkurtsoak izan dezakeen konplexutasuna aintzat hartuta. Konkurtsoko administratzaile izendatutako profesionalek partaidetza berbera izango dute ordainsari horretan, betiere hartzekoduna den administratzailearen bikoitza, baldin eta administratzaile hori
|
pertsona
fisikoa bada eta bere ordezkari moduan jardungo duen profesionalik izendatu ez badu, 27 artikuluko 1 paragrafoaren azken lerrokadan ezarritakoari helduta.
|
|
Kargua utzi duena pertsona juridiko administratzailearen ordezkaria bada, epaileak eskatuko du administrakoak berak utzi behar duenean kargua, kasu horretan beste izendapen bat egintzaile horren ordezkaritza izango duen
|
pertsona
fisikoaren nortasuna berari komunikatzea, salbu eta konkurtsoko administratzailea den pertsona juridigo baita.
|
|
Kargua utzi duena pertsona juridiko administratzailearen ordezkaria bada, epaileak eskatuko du administratzaile horren ordezkaritza izango duen
|
pertsona
fisikoaren nortasuna berari komunikatzea.
|