2010
|
|
Euskal preso politikoen taldeari eta euren senideei eragiten die estrategia honek. Pertsona bakoitzaren jarraipen iraunkor eta luzea, bakoitzaren ahultasunak eta beharrizanak detektatu eta bere kontra erabiltzea, espetxe tratamendu desberdinak jartzea saritu eta zigortzeko, espetxeratuta dauden
|
pertsonen
morala hondatzea gizaki legez eta fisikoki… Egunero ikusten ari gara hori eta estrategia anker honen arduradunek eurek ere ez dute hori ukatzen.
|
|
legea erkidea dela, ez erkidegoari ezartzen zaiolako talde mistikoa izango balitz bezala, ezpada orokorrean ezartzen delako, hots, batzuei eta besteei, legearen xedea kontuan hartuta. Esangura horretan, egia da benetako pertsonentzako erregela moduan ematen dela, eta ez itxurazko pertsonentzat edo
|
pertsona
moralentzat bakarrik.
|
|
Harako bi baldintzak betez gero, estatutuak benetako lege bihurtzen dira, arauak erkidego bakarrarentzat eman arren, baina horretarako, erkidego hori perfektua izan behar da, gero azalduko dudan bezala. Lehenik, itxurazko pertsona edo
|
pertsona
moral deitu arren, legeak eskatzen duen betikotasuna duen erkidegoa baino ez delako, guztion ontasuna erdietsi nahi duena. Bigarrenik, lege horrek erkidegoko kide guztiak behartzen dituelako beraren kontra ez jardutera.
|
2012
|
|
2) Ezin zaio eskatu politikariari ikuspegi moral batetik biolentzia goraipatu edo kondenatzea, indarkeria hori Estatutik etorri edo banakoengandik. Barkamenaren antzeko ezer exijitu ezin zaion bezalaxe
|
pertsona
morala ez den beste inori. Buruzagi batek, bere izenean, pertsona pribatu gisa biolentzia politikoak kondenatzea zeharo posible da, eta, gertatu, halaxe gertatzen da normalean.
|
2013
|
|
Garai hartan sortu ziren hiru pentsamendu eta, konbinatuta, «errudunaren ideologia» delakoan agertu ziren: obesitatea elikagaien neurriz kanpoko kontsumoaren ondorio da obesitatea duten
|
pertsonek
moral susmagarria dute, eta gorputza arimaren irudikapen bat da. XVIII. mendean, pertzepzio horiek literatura boomaren eta komunikabideen bidez zabaldu eta zabaldu ziren, eta pisu gehiegi duten pertsona askok gaur egun duten estigma sortu zuten.
|
2017
|
|
Populuaren izpiritu eta kultura unibertsala bilakatu da. Orain berak lantzen eta bihurtzen du indibiduo naturala
|
pertsona
moral. Gizarteak badu Ni handi bat, ideala, eta umeak, bera ere Ni bilakatzeko, Ni handi hura ikasten eta beretakotzen egiten ditu negarrak eta senperrak.
|
2019
|
|
Gizarteak inguruan jartzen dion errespetu guztiaren bitartez, haurdunaldiak higuin espontaneo bat sortzen du. Eta mutikoak haurtxoa denean amaren haragiari modu sentsualean loturik segitzen badu, haragi horri beldurra izango dio hazi, sozializatu eta bere existentzia indibidualaren kontzientzia hartzen duenean; ez ikusiarena egin nahi dio, eta amarengan
|
pertsona
moral bat baino ez atzeman; ama aratz eta kastoa dela pentsatzen tematzen bada, ez da amodiozko jelosiaz tematzen, baizik uko egin nahian hari gorputz bat onartzeari. Mutiko nerabe bat lotsatu eta gorritu egiten da amarekin, arrebekin edo familiako emakumeren batekin topatzen bada lagunekin paseoan dabilenean:
|
2022
|
|
•
|
Pertsona
moralaren heriotza: gizartea atomizatua eta bortizkeria onartzen duen gizartea antolatu.
|
|
Azken 50 urteetan garatu dugun unibertsitate sistemak bizitzera goazen errealitate krisietan lur hartu eta horietan Euskal Herriari aterpea eskaini behar dio. Mediku, ingeniari, informatikari euskaldun horiek guztiak pentsalari zientifiko eta
|
pertsona
moral izatea behar dugu, errealitate krisiak interpretatzen dituztenak, lur honekiko konpromisoa erakusten dutenak, gure ibaiak zaintzeko, airea eta inguruko animaliak, elikagaiak bermatzeko, energia iturriak babesteko, ekonomia indartzeko, gure jendartea eta nortasuna garatzeko eta herria epistemikoki heltzeko.
|