Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎Babesik gabe senti daitezke adin nagusitasuna bete eta ordura arte bizi izan diren ikastetxetik irtetean. Arreta etxea ematean datza, bai eta pertsonaren garapen integralerako behar dituzten baliabide psikologiko, sozial eta ekonomikoak ematean ere. Bestalde, Patim Fundazioak gizarteratzeko etxebizitza bat du gizarteratze fasean dauden eta mendekotasun arazoak dituzten pertsonentzat.
2009
‎Hezkidetza kontzientea den prozesu hezitzailea dela gogorarazi du, eta neska eta mutil arteko aukera berdintasunean oinarritzen dela. Pertsonen garapen integrala lortu nahi du, eta jendarte justuago bat lortzen lagundu, sexuen arteko eskubide eta aukera berdintasuna bultzatuz.
2010
‎Bakoitza da pertsona izateko eredu bakarra eta errepikaezina. Pertsonaren garapen integrala lortu nahi dugu.
‎Buenos Airesen (Argentina) egiten du lan gure aztarnek 2007tik. Pertsonen garapen integrala sustatzen du bere komunitateetan, finantza solidarioen programen bidez. “Parte hartzeko, autogestiorako eta etikoki arduratsuak diren ekintzak” babesten ditu, eta elkartasuna, askatasuna, autonomia, aniztasunarekiko errespetua, konfiantza eta ekitatea ditu oinarri. Banku asko auzoka antolatzen dira eta horietan emakume ekintzaileei ematen zaie lehentasuna Herri bankuak autogestionatzen diren auzo erakundeak dira.
‎Horrexegatik, bada, ezinbestekoa dirudi —glotodidaktika kontutan zuzenean sartu aurretik— hezkuntzaren beraren komunikaziozko izaera elkarreragilea aintzat hartzea eta, horrekin, hizkuntzak berak hezkuntza prozesuan bertan jokatzen duen funtsezko papera aztertzea. ...kuntzak" berezkoa duela dimentsio hezitzaile bat, eta, zentzu horretan, beharrezkoa dela berori —Zabalzak dioen bezala—" diskurtso pedagogikoaren atal bezala" kontsideratzea255 Kontua da hizkuntzak gizakia gizaki bezala ezaugarritzen duela eta, egiaz, ez hominizazioari bakarrik dagokionez, baizik eta baita humanizazio prozesuari berari dagokionez ere, hain zuzen, hizkuntza pertsonen garapen integralaren ezinbesteko tresna delako.
2011
‎Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
2012
‎Emozioek indar handia dute eta bizitzako esperientzien kalitateari modu nabarmenean eragiten diote, hura biziki baldintzatuz3 Azken urteotan asko aurreratu da emozioen azterketan. Pertsonaren garapen integralak auzi horri gero eta gehiago erreparatzea eskatzen du, eta organizazioen munduan ere emozioen inguruko aplikazioak seriotasunez aztertzen hasiak dira. Hori esanda, baina, argi gera bedi enpresa eta organizazioetan emozioen dimentsioa ez dela gaitasun intelektualen dimentsioaren ordezkoa, bata ez datorrela bestearen lekua hartzera; aitzitik, bata bestearen osagarri dira; areago, bien arteko sinergiak sormenaren eta berrikuntzaren eztanda bortitza eragin dezake, edo, gauza bera dena, garapena eta arrakasta ekar ditzake.
‎Indarkeriaren erroetara jo behar dugu, hezkuntza parekidea bultzatuz eta pertsonaren garapen integrala garatuko duen sistema hezkidetzailea praktikan jarriz.
2013
‎Adituen ustez, «hezkuntzaren kalitatea» pertsonaren garapen integralarekin edo multidimentsionalarekin lotzen da:
‎Gure ustez, kalitatezko hezkuntza erakundea, sozialki eraginkortasunez eta ekonomikoki efizientziaz jokatzen duena da. Hezkuntza erakundea eraginkorra izango da bere helburu nagusia betetzen duenean, hau da, pertsonen garapen integrala ahalbidetzen duenean. Bestetik, hezkuntza erakundea efizientea izango da, bere baliabideak modu egokian erabiltzen dituenean.
2015
‎" Curriculumaren eginkizuna da bizitzarako oinarrizko diren konpetentziak eskuratzen laguntzea. Eta pertsonaren garapen integralaz gain, sozialki batzen gaituena egituratzea eta elkarbizitzaren oinarriak finkatzea", azaldu digu Heziberriren gidaritzan aritu den kideak. Horretarako, esan digu, Euskal Curriculuma eta Euskal Herrirako Curriculuma hartu dituzte iturri nagusi gisa, edo hobe esanda, curriculum horien bien uztarketa den EAEko 2007ko curriculum dekretu ofiziala (ikusi ondoko orriko koadroa).
2016
‎Henri Wallon Parisen jaio zen, 1879an, eta 1962an hil. Filosofia eta medikuntza ikasketak egin zituen, eta pertsonaren garapen integralaren kontzeptua ikertu zuen. Wallonen ustez, gizakia unitate bat da:
‎" Natura pertsonen garapen integralerako iturri agorrezina delako eta natura zaintzeaz eta maitatzen jarraitzeaz gain, naturarekin dugun harremana berreskuratu behar dugulako". Helburu edo behar horretatik tiraka antolatu dituzte Hurbil Gaitezen Naturara jardunaldiak Txatxilipurdik, Besaide Mendizale Elkarteak, Leintz Eskola Kirolak, Sustraibarrik eta Garaion NaturArtean egitasmoa, asteburu honetarako.
2018
‎Alegia, 2008an irentsarazi ziguten krisi ekonomikoa ez ote zitzaien turbo kapitalistei aitzakia paregabea suertatu kultura kanporatzeko ongizatearen jendartetik. Krisi ekonomikoak batzuk horren gogor kolpatzen dituelarik, kulturak pertsonaren garapen integralerako ezinbestekoa izateari uztea ulergarria dela sinetsaraztea lortu zuten. Nork ez du ulertuko pertsonaren oinarrizko beharrizanak ase behar direnean, kulturak ilararen azken aurreko itxaron behar duela?
2020
‎Giro horretan, gero eta gehiago dira eraldaketa proiektuak garatzen ari diren Euskal Herriko hezkuntza erakundeak. Eraldaketa horien zentroan, ongizate eta aurrerapen sozialaren bidean, kokatzen da pertsonaren garapen integrala. Proiektu eraldatzaile horiek hezkuntza erakundeetan ekarri dituzte (er) aldaketak eta berrikuntzak:
2021
‎Izan ere, emozioak eta ikasleen garapen emozionala edozein proposamen didaktikoren xedeetako bat izan ohi da, batez ere azken hiru hamarkada hauetan62, Adimen Emozionalari buruzko ikerketen bidez faktore emozionalak adimenarekin duen harremana eta ikas prozesuetan duen garrantzia frogatzen eta aldarrikatzen hasi denetik. Hortaz, emozioen ezagutzak, horien erregulazioa eta pentsamenduak horietan duen eragina langai dira ikastetxeetan, esan dugunez, ikas prozesuetan giltzarri direlako, eta bestetik, ez soilik bitarteko, helburu ere badirelako pertsonaren garapen integralean.
‎Hori guztia aintzat hartuta, alfabetizazio anitzetan trebatuta egotea edo pluriliterate izatea pertsonaren garapen integrala eta alfabetizazioa bezalako alderdiak garapen maila egokira eramatean datza, baina, halaber, sistemei dagozkien bakarkako eta komunitate egiturak aktibatzean nahiz garatzean ere badatza. Markoaren arabera, Ezagutzaren Aroan ikasle konpetenteak alfabetizatuta egon du hizkuntza batean baino gehiagotan, baina, aldi berean, jakintza arlo, ezagutza zein kultur osagaien arteko konexio egiturak sortzeko gai izan du, eta, hori ikasleen ahalduntzetik igarotzen da (Meyer eta besteak, 2018).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia