2008
|
|
Babesik gabe senti daitezke adin nagusitasuna bete eta ordura arte bizi izan diren ikastetxetik irtetean. Arreta etxea ematean datza, bai eta
|
pertsonaren
garapen integralerako behar dituzten baliabide psikologiko, sozial eta ekonomikoak ematean ere. Bestalde, Patim Fundazioak gizarteratzeko etxebizitza bat du gizarteratze fasean dauden eta mendekotasun arazoak dituzten pertsonentzat.
|
2009
|
|
Hezkidetza kontzientea den prozesu hezitzailea dela gogorarazi du, eta neska eta mutil arteko aukera berdintasunean oinarritzen dela.
|
Pertsonen
garapen integrala lortu nahi du, eta jendarte justuago bat lortzen lagundu, sexuen arteko eskubide eta aukera berdintasuna bultzatuz.
|
2010
|
|
Bakoitza da pertsona izateko eredu bakarra eta errepikaezina.
|
Pertsonaren
garapen integrala lortu nahi dugu.
|
|
Buenos Airesen (Argentina) egiten du lan gure aztarnek 2007tik.
|
Pertsonen
garapen integrala sustatzen du bere komunitateetan, finantza solidarioen programen bidez. “Parte hartzeko, autogestiorako eta etikoki arduratsuak diren ekintzak” babesten ditu, eta elkartasuna, askatasuna, autonomia, aniztasunarekiko errespetua, konfiantza eta ekitatea ditu oinarri. Banku asko auzoka antolatzen dira eta horietan emakume ekintzaileei ematen zaie lehentasuna Herri bankuak autogestionatzen diren auzo erakundeak dira.
|
|
Horrexegatik, bada, ezinbestekoa dirudi —glotodidaktika kontutan zuzenean sartu aurretik— hezkuntzaren beraren komunikaziozko izaera elkarreragilea aintzat hartzea eta, horrekin, hizkuntzak berak hezkuntza prozesuan bertan jokatzen duen funtsezko papera aztertzea. ...kuntzak" berezkoa duela dimentsio hezitzaile bat, eta, zentzu horretan, beharrezkoa dela berori —Zabalzak dioen bezala—" diskurtso pedagogikoaren atal bezala" kontsideratzea255 Kontua da hizkuntzak gizakia gizaki bezala ezaugarritzen duela eta, egiaz, ez hominizazioari bakarrik dagokionez, baizik eta baita humanizazio prozesuari berari dagokionez ere, hain zuzen, hizkuntza
|
pertsonen
garapen integralaren ezinbesteko tresna delako.
|
2011
|
|
Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela
|
pertsonaren
garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
|
2012
|
|
Emozioek indar handia dute eta bizitzako esperientzien kalitateari modu nabarmenean eragiten diote, hura biziki baldintzatuz3 Azken urteotan asko aurreratu da emozioen azterketan.
|
Pertsonaren
garapen integralak auzi horri gero eta gehiago erreparatzea eskatzen du, eta organizazioen munduan ere emozioen inguruko aplikazioak seriotasunez aztertzen hasiak dira. Hori esanda, baina, argi gera bedi enpresa eta organizazioetan emozioen dimentsioa ez dela gaitasun intelektualen dimentsioaren ordezkoa, bata ez datorrela bestearen lekua hartzera; aitzitik, bata bestearen osagarri dira; areago, bien arteko sinergiak sormenaren eta berrikuntzaren eztanda bortitza eragin dezake, edo, gauza bera dena, garapena eta arrakasta ekar ditzake.
|
|
Indarkeriaren erroetara jo behar dugu, hezkuntza parekidea bultzatuz eta
|
pertsonaren
garapen integrala garatuko duen sistema hezkidetzailea praktikan jarriz.
|
2013
|
|
Adituen ustez, «hezkuntzaren kalitatea»
|
pertsonaren
garapen integralarekin edo multidimentsionalarekin lotzen da:
|
|
Gure ustez, kalitatezko hezkuntza erakundea, sozialki eraginkortasunez eta ekonomikoki efizientziaz jokatzen duena da. Hezkuntza erakundea eraginkorra izango da bere helburu nagusia betetzen duenean, hau da,
|
pertsonen
garapen integrala ahalbidetzen duenean. Bestetik, hezkuntza erakundea efizientea izango da, bere baliabideak modu egokian erabiltzen dituenean.
|
2015
|
|
" Curriculumaren eginkizuna da bizitzarako oinarrizko diren konpetentziak eskuratzen laguntzea. Eta
|
pertsonaren
garapen integralaz gain, sozialki batzen gaituena egituratzea eta elkarbizitzaren oinarriak finkatzea", azaldu digu Heziberriren gidaritzan aritu den kideak. Horretarako, esan digu, Euskal Curriculuma eta Euskal Herrirako Curriculuma hartu dituzte iturri nagusi gisa, edo hobe esanda, curriculum horien bien uztarketa den EAEko 2007ko curriculum dekretu ofiziala (ikusi ondoko orriko koadroa).
|
2016
|
|
Henri Wallon Parisen jaio zen, 1879an, eta 1962an hil. Filosofia eta medikuntza ikasketak egin zituen, eta
|
pertsonaren
garapen integralaren kontzeptua ikertu zuen. Wallonen ustez, gizakia unitate bat da:
|
|
" Natura
|
pertsonen
garapen integralerako iturri agorrezina delako eta natura zaintzeaz eta maitatzen jarraitzeaz gain, naturarekin dugun harremana berreskuratu behar dugulako". Helburu edo behar horretatik tiraka antolatu dituzte Hurbil Gaitezen Naturara jardunaldiak Txatxilipurdik, Besaide Mendizale Elkarteak, Leintz Eskola Kirolak, Sustraibarrik eta Garaion NaturArtean egitasmoa, asteburu honetarako.
|
2018
|
|
Alegia, 2008an irentsarazi ziguten krisi ekonomikoa ez ote zitzaien turbo kapitalistei aitzakia paregabea suertatu kultura kanporatzeko ongizatearen jendartetik. Krisi ekonomikoak batzuk horren gogor kolpatzen dituelarik, kulturak
|
pertsonaren
garapen integralerako ezinbestekoa izateari uztea ulergarria dela sinetsaraztea lortu zuten. Nork ez du ulertuko pertsonaren oinarrizko beharrizanak ase behar direnean, kulturak ilararen azken aurreko itxaron behar duela?
|
2020
|
|
Giro horretan, gero eta gehiago dira eraldaketa proiektuak garatzen ari diren Euskal Herriko hezkuntza erakundeak. Eraldaketa horien zentroan, ongizate eta aurrerapen sozialaren bidean, kokatzen da
|
pertsonaren
garapen integrala. Proiektu eraldatzaile horiek hezkuntza erakundeetan ekarri dituzte (er) aldaketak eta berrikuntzak:
|
2021
|
|
Izan ere, emozioak eta ikasleen garapen emozionala edozein proposamen didaktikoren xedeetako bat izan ohi da, batez ere azken hiru hamarkada hauetan62, Adimen Emozionalari buruzko ikerketen bidez faktore emozionalak adimenarekin duen harremana eta ikas prozesuetan duen garrantzia frogatzen eta aldarrikatzen hasi denetik. Hortaz, emozioen ezagutzak, horien erregulazioa eta pentsamenduak horietan duen eragina langai dira ikastetxeetan, esan dugunez, ikas prozesuetan giltzarri direlako, eta bestetik, ez soilik bitarteko, helburu ere badirelako
|
pertsonaren
garapen integralean.
|
|
Hori guztia aintzat hartuta, alfabetizazio anitzetan trebatuta egotea edo pluriliterate izatea
|
pertsonaren
garapen integrala eta alfabetizazioa bezalako alderdiak garapen maila egokira eramatean datza, baina, halaber, sistemei dagozkien bakarkako eta komunitate egiturak aktibatzean nahiz garatzean ere badatza. Markoaren arabera, Ezagutzaren Aroan ikasle konpetenteak alfabetizatuta egon du hizkuntza batean baino gehiagotan, baina, aldi berean, jakintza arlo, ezagutza zein kultur osagaien arteko konexio egiturak sortzeko gai izan du, eta, hori ikasleen ahalduntzetik igarotzen da (Meyer eta besteak, 2018).
|