Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Hizkuntzarenganako pedagogiaren interesa hezkuntzaren antropologia filosofikoaren eta sozio-kulturalaren perspektibatik aztertu ondoren, jarraian, interes horren dimentsio etikoari heldu nahi diogu, jakinik dimentsio hori ere egiaz —eta bete betean— antropologikoa dela. ...nimalia moral eta linguistikoa", eta horregatik pedagogiak —Bollnowek azpimarratzen duen bezala— ezinbestean kontsideratu eta aztertu behar du" hizkuntzaren eta hezkuntza linguistikoaren esanahi etiko morala" 169 Hain zuzen hizkuntzaren jabe delako ahal du gizakiak gertueneko ingurunetik urrundu, erreakzio primarioenak akzio askeetan eraldatu eta, modu horretan, bere burua pertsona bezala garatu. Horren haritik, eta aurrekoa osatuz, zera dio berriz ere Bollnowek:
‎Gizakiak, egiaz, hizkuntza duelako behar du eta hizkuntzari esker ahal du —biak dira garrantzitsuak eta biak daude elkarri lotuta— bere burua intelektualki eta moralki osatuz eta, horrekin, bere burua pertsona bezala garatuz joan. Horregatik dio Heideggerrek:
2011
‎Bidaiatzeko modu berri bat dela gaineratu du Zubizarretak, bidea hasiz gero, jada atzera bueltarik ez dago eta amaitu arte egin behar da. Horrelako bidaiak egitean, pertsona bezala garatu egiten zarela diote denek. –Ibilbidean aurrera egin ahala, ahuldu ordez, konfiantza gehitu eta indarrak batzen dira?, azaldu digu tolosarrak.
2015
‎Bat batean gurpil zoroan sartu zela ohartu zen,, independentzia ekonomikoa eskuratzeko aukera ikusten duzu, baina horrek berarekin itzelezko menpekotasuna dakarkizu?. Dirutan ez zuen euskarazko komunikabide pribatu bateko kazetari batek baino askoz gutxiago kobratzen,, baina nik pertsona bezala garatzeko ez neukan inolako aukerarik, objektu bat bainintzen. Baina zer egin behar nuen paperik ez baneukan??.
2016
‎Hiriak eta herriak badira jendartea garatzeko eta eraldatzeko beharrezkoak diren pertsonen arteko harremanen sorleku eta eremu, txikienen harremanak eta topaketak jasotzeko gai ere izan dute. Haurrek, pertsona bezala garatzeko, beharrezkoa dute euren bizigunean aske eta bakarrik mugitu eta esperimentatzea. Umeei arrotzak eta deserosoak egiten zaizkien hiriguneak diseinatuz, haien hirirako eskubidea ukatzen ari gara, haien garapenerako eskubidea urratuz.
2017
‎Eta, gurean, Euskara bakarrik dakitenak (AB/ 0) ezin izango dira gizartean diskriminatu beren elebakartasunagatik, gainerako elebakarrak beren lurraldeetan ez diren bezala: italiar batek, Italieraz bakarrik jakinik, ez du inolako arazorik bizitzeko eta pertsona bezala garatzeko Italian, ez eta frantses batek Frantzian..., normala den bezala. Mintzaira normalizatuetan gehiengo zabala, funtsean, elebakar hiztunez osatuta dago; haien oinarri sendoena da, mintzairek elebakarrak behar dituzte; hizkuntzarentzat hauek baitira hizkuntza haientzat dena:
‎Hominidoek pertsona bihurtzeko egindako bidean sortu zuten tresnarik garrantzitsuena eta eraginkorrena mintzoa da, dudarik gabe. Are gehiago, pertsona bezala garatu ote zitekeen mintzorik gabe?
2018
‎Adibidez, Oñati, Antzuola edo Aretxabaletara joan nahi duen errenteriar batek gorriak ikusi behar ditu denbora laburrean iritsi gura badu, azkenean, autoa eta autopista pribatua erabiliko baititu, bidaia horretan garraio publikoan 2 ordu ez baditu eman nahi. Halaber, norbanakoek, unibertsitarioek adibidez, pertsona bezala garatzeko aukera murritzagoak izango dituzte; berdin lanera joateko edo beraien produktuak hiriburura ekartzeko, nahiz pentsarazten diguten ondo komunikatuta daudela, baina hori faltsua da, norbanakoak bere kasara ordainduta mugi baitaitezke: autopistako erabiltzaileak lekuko.
2020
‎Baina hori da ohiko bidea: lehenengo kooperatibako bazkide egiten gara, eta gero komunitatean eta enpresan pertsona bezala garatzen garen bitartean egiten gara kooperatibista. Tamalez, hori ez da orokortutako bide bat, eta kultura kooperatibo indartsu bat garrantzitsua bada ere, ez da nahikoa.
2021
‎Zure senari jator entzuteko aukera, zeure irizpideak jarraitzeko askatasuna eta pertsona bezala garatzeko posibilidadeak mugatuak izan badituzu, agian oharkabean txikiago sentituz joan zara. Duin sentitzen al zara alor guztietan?
‎Zure senari jator entzuteko aukera, zeure irizpideak jarraitzeko askatasuna eta pertsona bezala garatzeko aukera mugatuak izan badituzu, agian, oharkabean, txikiago sentitzen aritu zara. Duinsentitzen al zara alor guztietan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia