2002
|
|
Beraz, ikusi dugunez, gizakia ez da beti erabat libre bere harreman pertsonaletan edo sozialetan eta informazioaren trukaketan. Existitze hutsa komunikatzea baldin bada, ezinezkoa da ez komunikatzea, eta, hartara, ezinezkoak dira, edozein komunikazio aukeratan, informazioa emateaz gain, nork bere giza eta
|
pertsona
identitatearen kokapena agirian ez uztea, eta modu zuzenean nahiz zeharkakoan bestearengandik erantzunen bat igurikatzen duen ametsa bazterrean uztea.
|
2005
|
|
Interesdunek erregistratzaileei zuzendutako eskabidearen bidez egin den aurreneurrizko idatzoharra ezerezteko, nahiko izango da interesdunok beste eskabide bat aurkeztea, bertan uko egitea agerrarazi eta ezereztea eskatuz. Kasu horretan, erregistratzaileak uko egileari eskatuko dio beraren aurrean berrestea eskaera, eta ziurtatuko du, hala
|
pertsonaren
identitatea, nola horrek kasuan kasuko eskubidea egikaritzeko gaitasuna eta xedatze ahalmena ditutela.
|
2007
|
|
Eta beti joan da identitateari loturik: kulturakerakusten eta agertzen zuelako nazioaren, klasearen edo
|
pertsonaren
identitatea.
|
|
Identitate sozialari buruzko teoriak eta gizarte kategorizazioari buruzkoteoriak diotenez, identitate sozial bat garatzeak zenbait ondorio kognitibo ditu, besteak beste, barne taldearekiko lehentasuna, kanpo taldeei buruzko aurreiritziaketa barne taldearen zein kanpo taldeen estereotipazioa. Teoria horien arabera, ondorio horiek nabarmenagoak dira, baldin eta gizabanakoarentzat talde jakinbateko kide izateak garrantzi handia badu (identitate sozialaren teoria) nahiz, testuinguruaren ondorioz,
|
pertsonarentzat
identitate sozial batek besteek bainogarrantzi handiagoa hartzen badu (gizarte kategorizazioari buruzko teoria).
|
2008
|
|
5) Hasieran sozietatearen administrazio eta ordezkaritzaz arduratuko diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
5) Hasieran sozietatearen administrazio eta ordezkaritzaz arduratuko diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
2) Banandu edo baztertutako bazkideak dituen partaidetzen benetako balioa, balioespena egin duen pertsonaren edo
|
pertsonen
identitatea, balioespen hori egiteko prozedura, baita auditoreak eginiko txostenaren data, halakoa egonez gero; kasu horretan, txostena eskriturari erantsiko zaio.
|
|
7) Administrazio organoaren egitura aldatzen denean, egitura berria eta karguak betetzeko izendatu diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
f) Sozietatearen hasierako administrazio eta ordezkaritza lanak egin behar dituen pertsonaren edo egin behar dituzten
|
pertsonen
identitatea.
|
|
Batza orokorrerako deialdia egiten denean, sozietate egoitzan bazkideen esku utzi behar da administrazio organoak egindako txostena ondoko datuekin: kredituen izaera eta ezaugarriak, ekarpenak egiten dituzten
|
pertsonen
identitatea, sortu beharreko sozietate partaidetzen kopurua eta kapital gehikuntzaren zenbatekoa; txosten horretan esan-bidez agerrarazi behar da kredituen inguruko datuok bat datozela sozietate kontabilitatearekin.
|
|
2) Sozietate berriaren jardunbidea arautzeko estatutuak, baita hasieran sozietatearen administrazio eta ordezkaritzaz arduratuko diren
|
pertsonen
identitatea, eta, hala denean, kontu auditoreena. Irenspen bidezko bat egiteetan, bidezkoak diren estatutu aldarazpenak aipatuko dira.
|
|
4) Hasieran sozietatearen administrazio eta ordezkaritzaz arduratuko diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
3) Hasieran erakundearen administrazio eta ordezkaritzaz arduratuko diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
8) Administrazioaz arduratuko diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
Hizkuntzak garrantzitsuak dira” esan zuen atzo erakundeko zuzendari nagusi Koichiro Matsuurak, Ama Hizkuntzaren Nazioarteko Eguna dela eta bidalitako mezuan. Hizkuntzak, herrien eta
|
pertsonen
identitatearen funtsezko bektorea direnak, ez daude egoera berean. Planeta osoko 6.700 hiztunen erdiak baino gehiago etorkizunean desagertzeko arriskuan daudela kalkulatzen da.
|
|
Memoria hurbilaz gogoeta egiteko, eta hizkuntzak
|
pertsonen
identitateak garatzeko duen indarraz gogoeta egiteko, sigillataki pila ederra bilduko duzue Terra Sigillata rekin bidaian.
|
2009
|
|
Josu Amezaga soziologoak, nortasuna eta kultura kontzeptuak argitu eta sarri eman ohi diren nahasketak ekidinez abiatzen du bere idatzia.
|
Pertsonen
identitateak osatzeko bideez dihardu, jarraian, gaiaren inguruko kontzeptu nagusiak eta ezinbesteko autoreen teoriez zertzelada batzuk emanaz. Jarraian identitateak osatzeko modu hauek globalizazioan hartzen duten formaren zenbait ezaugarri ematen ditu.
|
|
Ariel Rotter zinegile argentinarrak zuzenduriko lanak Juan Desouza gizon galduaren istorioa kontatzen du. Bere bizitzari norabide zuzena eman nahian bidaia berri bati ekingo dio beste
|
pertsonen
identitatea eskuratuz.
|
|
Hobiaren inguruan bildurik dagoen dokumentazioa eta hobian egondaitezkeen
|
pertsonen
identitatea.
|
|
Ez utzi mezua postontzian metatzen. Ezezagunei atea irekitzean zuhur jokatzea eta etxebizitza barrura sartzeko eskatzen duten
|
pertsonen
identitatea egiaztatzea, gasa edo elektrizitatea bezalako horniduren kontagailuak egiaztatu nahi dituztela argudiatuz. Zer egin lapurretan Badaezpadako neurriak hartu arren, inor ez dago libre bere etxean lapurreta egiteko.
|
|
Pertsona horiek agertu izana da, bereziki?, Herrizaingo Sailak prentsa oharrean zabaldu duenez, debekua erabakitzeko arrazoia: . Informazioa hedabideei zabaltzeaz arduratu ziren pertsonek legez kanpoko erakundeekin dituzten lotura argiak, pertsona horien adierazpenak eta Ertzaintzari manifestazioaren berri emateko izapideak egin zituen
|
pertsonaren
identitatea?.
|
|
fedea, klasea, nazioa, progresoa. Bere oinarriak (identitate oinak), lehendabiziko modernitatean
|
pertsonen
identitate kolektiboak sostengatu dituzten berberak izan dira: erlijioa, klasea eta nazioa.
|
2010
|
|
Giza proiektu bera dute sermoi guztiek,
|
pertsonaren
identitatea eraikitzeko diskurtso bat, kristauaren tasun batzuk: Kristaua X da, ez Y.
|
|
Beraz, testuaren eta komunikazioedo ekoizpen egoeraren arteko erlazio hau azal daiteke esanez gizarteak moldatzen duela diskurtsoa baina diskurtsoak, era berean, egiten ere duela gizartea: egiten du jakintzagaiak definitu,
|
pertsonen
identitate soziala sortu eta mamitu, eta baita pertsonen eta taldeen arteko erlazioak eratu ere. Diskurtsoa praktika soziala da.
|
2011
|
|
Adorno ironiaz burlatu da saio ezagun batean Jaspersen (eta Heideggerren), jatorkeriaren ele meleaz?. Jaspersi zehazkiago Nia objektibatzea egozten dio, injustuki, nik uste?,
|
pertsonaren
identitatean errefuxiatzea azkeneko ziurtasun metafisikoan bezala. Jaspersek pentsatzen omen du berak badakiela gizakia bere barneenean zer den, eta handik hara operatzen ei du.
|
2012
|
|
Adorno ironiaz burlatu da saio ezagun batean Jaspersen (eta Heideggerren), jatorkeriaren ele meleaz?. Jaspersi zehazkiago Nia objektibatzea egozten dio, injustuki, nik uste?,
|
pertsonaren
identitatean errefuxiatzea azkeneko ziurtasun metafisikoan bezala. Jaspersek pentsatzen omen du berak badakiela gizakia bere barneenean zer den, eta handik hara operatzen ei du.
|
|
10 eta 60 urte bitartekoak. 10 urte baino gazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua eta, gainera, 20 urtetik gorakoak lehenetsi ditugu, adin hori hartu dezakegulako
|
pertsonaren
identitateko elementuak (hizkuntza barne) finkatuago dauden garaitzat. Adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...).
|
2013
|
|
1) ez bakarrik bi ibilbideen artekotasuna ezinbestez ematen delako, 2) prozesu guztien artekotasuna ere dagoelako, 3) subjektuan bertan beti prozesuen eta ibilbideen lotura egiten delako, pertsonetan bereziki, eta neurri batean taldeetan ere adibidez. Lotura horrek egiten duena da
|
pertsonaren
identitatea eraikitzea: (1) lotura horren ondorioa dena (pertsona hartzaile moduan), (2) prozesu psikologiko eta psikosozialak maneiatzeko gida izango dena (pertsona emaile moduan).
|
|
Txostenean askotan aipatzen dena da identitatea, eta honako ideia hau ere: pertsonak egiten dituen prozesu guztien lotura, eta prozesu eta portaeren artean gertatzen diren loturak eta emaitzak,
|
pertsonak
identitatearen bitartez bideratzen ditu. Horregatik, identitatea pertsona definitzeko baliagarria da, horren arabera azaldu daitezkeelako, orokorrean:
|
|
2 Nola egin identitatearekin?, nola ulertu
|
pertsonen
identitatean (pertsonala, soziala...) egunean ematen diren bi joera ezberdinen (kontraesanekoak ere?) artekotasuna, eta ondorengo emaitzak?: 1) alde batetik, bakoitzaren identitatean halako mantentze joeraren ondoan, psikologikoki, 2) bestetik, eguneko munduan ematen diren globalizazioa, neoliberalismoa... giroan, bakoitzaren identitatean bestelako joera aldakorra indartzen ari da, psikosozialki.
|
|
1) egunean, identitateak gero eta konplexuagoak, malguagoak, likidoagoak, zatituagoak... badira, gorago aipatutako prozesu psikosozialak ere (kognitiboak, motibazionalak, emozionalak) horrela funtzionatzen dutelako da, eta prozesu eta portaeren artekoak ere horrelakoak direlako; 2) honek esan nahi du, egunean kontraesanezko egoeran gertatzen garela: (1) alde batetik, psikologikoki, barne koherentzia gordetzea, ohiturak mantentzea..., joeraren beharra dugu, (2) bestalde ordea, psikosozialki, alderantziz, joera zatituagora, likidoaNola egin identitatearekin?, nola ulertu
|
pertsonen
identitatean (pertsonala, soziala...) egunean ematen diren bi joera ezberdinen (kontraesanekoak ere?) artekotasuna, eta ondorengo emaitzak?: 1) alde batetik, bakoitzaren identitatean halako mantentze joeraren ondoan, psikologikoki, 2) bestetik, eguneko munduan ematen diren globalizazioa, neoliberalismo... giroan.
|
2014
|
|
Horixe erakusten du Giles eta Johnsonen (1987) identitate etnolinguistikoaren teoriak, Tajfelen (1981) identitate sozialaren teoria oinarri hartuta eraikitakoak. Psikologo sozial horren arabera, kategorizazio eta konparazio sozialeko prozesu batetik eratzen da
|
pertsonon
identitatea. Kategoriak erabiltzen dira errealitatea ordenatzeko, sinplifikatzeko eta ulertzeko; horrelaxe kokatzen du norberak bere burua eta sailkatzen ditu besteak gizarte kategoriatan.
|
|
Izateko, sentitzeko eta jokatzeko modu ezberdinak ditu.
|
Pertsonaren
identitatearen, oroimenaren eta kontzientziaren alderdi batzuen integrazioan porrota gertatu da, eta nortasunaren integrazio maila apal hori zirkunstantzia berezi batzuetan nabarmen gelditzen da: estres egoeretan.
|
|
Atal honetan, parafiliez gainera, bortxaketak, sexu abusua eta genero identitatearen nahastea aztertu ditugu. Pertsonaren genero fisikoa
|
pertsonaren
identitate zentzuarekin bat ez datorrenean gertatzen da genero identitatearen nahastea.
|
|
Alkoholarekiko mendetasunaren kausak aztertu dituztenek mendetasuna jasaten duen
|
pertsonaren
identitatearen mugen arazoa planteatu izan dute sarritan. Nahaste honen sustraian nartzisismoa, identitatea eta autoestimu galera egongo lirateke.
|
2015
|
|
Baina teknologia artifizial horrek kanpotik kontrola daitekeen modu berezi bateko portaera sorrarazi dezake zugan, zuk zurea bezala identifikatzen ez duzuna gainera. Protesi kognitiboen kasuetan, neuroprotesiak dira eta funtzio kognitiboak garatzen laguntzen dute?, nahiz eta oraindik etorkizuneko gauza izan,
|
pertsonaren
identitatea ukitua izan liteke. Horregatik, protesien kritikari batzuek proposatu dute gorputzaren osotasuna babestu behar dela, hori baita garrantzitsuena.
|
2016
|
|
Oro har, ez da zabalduko mehatxatutako
|
pertsonen
identitatearen berri, horretarako baimena eduki ezean.
|
|
62 art. Zuzendaritzak ezin diezaieke inola ere jakinarazi hirugarrenei informazio iturrien identitatea edo ebazpen judizialen babespean dauden
|
pertsonen
identitatea.
|
|
EFSAtik (Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritza) gomendatzen da ziurgabetasuna sortzen duten alderdietan lan egitea, Europako Batasunean kontsumo historiarik ez dagoelako, adibidez, alergenotasuna edo abeletxeko intsektuen ekoizpen intentsiboaren ingurumen inpaktua. Luxu berrirako lekua ere badago, gero eta produktu pertsonalizatuagoak eta esklusiboagoak dituena, bizi estilora egokituta,
|
pertsonaren
identitatea (estatusa) adierazteko aukera ematen duena. Era berean, «luxu berrian» egunerokotasunetik irtetea eta prezioaren faktorea noizean behin ahaztea ahalbidetzen duten produktuak ere sartzen dira, gutizia bat emateko:
|
2017
|
|
Hasieran administratzeaz arduratuko den eta sozietatearen ordezkari izango den per tsonaren edo izango diren
|
pertsonen
identitatea.
|
|
Hortik aurrera, telefonoa txartel bihurtuko da, eta ordainketa ahalbidetzen duten datafono guztietan erabili ahal izango da. Abonuak egiteko, aplikazioan identifikatu behar da, mugikorra datafonora hurbildu, eta 20 eurotik gorako erosketa bada, Pina telefonoan bertan sartu edo
|
pertsonaren
identitatea egiaztatu hatz markaren irakurgailuarekin.
|
|
|
Pertsonaren
identitatearen eta pentsatzeko moduaren askatasuna mugatzen dute horrelako arauek, tradizioak. Estankatuta geratzen zara leku berean, bilakaerarako aukerarik gabe.
|
2018
|
|
Hona hemen saihestu beharreko praktika batzuk: informazio sentikorra zifratu gabe bidaltzea, mezuak trukatzen dituzten
|
pertsonen
identitatea ez ezagutzea eta bidaltzaile ezezagunen mezuak, estekak edo fitxategi erantsiak edo spam karpetan irekitzea. 3 Pasahitzen garrantzia Gakoak Sarean autentifikatzeko aukera ematen duten tresnak dira, baina ahal den guztia egin behar da seguruak eta eraginkorrak izan daitezen, zibereraso asko haien ahultasunaren ondorioz gertatzen baitira.
|
|
Lidergoaren eta anonimotasunaren arteko tentsioa ere islatzen du izen abizenen auziak. Konforme, kolektiboak ikusgarri egitea garrantzitsua da, baina, kolektibo batek ere zapuztu edo zurrupa dezake
|
pertsonen
identitatea. Sarritan aritu gara kolektiboaren tiraniaz ere.
|
2019
|
|
Azkenik, herri mugimendu horien praktikek, herritartasunean aldaketak eragiteaz gain, identitatean ere ondorioak dituztela baieztatzen genuen (Hainbaten artean, 2018). Izan ere, egitura etaerakunde handiek garrantzia galtzen duten krisi testuinguru batean, norbanakoak zentraltasunairabazten du eta, ziurtasunak eraiki nahian,
|
pertsonak
identitatearen (berr) eraikuntza prozesuetanmurgiltzen dira (Giddens, 1991; Melucci, 2002).
|
|
Horregatik, pertsonen arteko diferentziak hartzen ditu kontuan.
|
Pertsonak
identitate propioko gizakiak dira, historia bat eta afektibitate sistema bat dute. Elkarren artean amankomunean dutena kontuan hartzen bada ere, bakoitzaren singulartasuna azpimarratzen da.
|
2020
|
|
Mexikoko tlaxkalteka kulturan, esaterako, Chalchiuhtlicue dute; Indian, Ganga; eta eskandinaviar mitologian, Njörðr. Historiak erakusten digu zer lotura estua izan duen urak
|
pertsonen
identitatearekin, eta baita haien sinesmen, lotura emozional eta edertasunaren ulertzeko erarekin ere
|
2021
|
|
Zirriborroak beste hamaika arlo lantzen ditu, kirol mundua eta kartzela besteak beste, eremu binarizatuetan
|
pertsonen
identitatea errespetatze aldera. Trans pertsonen %42ak lan esparruko diskriminazioa bizi izan duela kontuan hartuta, gizarteratze eta lan politikak sustatzea ere agintzen du.
|
|
Aldaketa kulturalen abiadura gero eta biziagoa da, hamarkada eskasean Gauzen Internetik Oihaneko Internetera pasatu baikara. Gizartean bezala, lehian daude gaur egun edukiz zein harremanez aberastu gaitzakeen teknologia demokratikoa eta inklusiboa, eta merkantilismoa; Internet
|
pertsonen
identitate eta harremanetan sartu baita.
|
|
|
Pertsonek
identitatea dute, identitate hori ulertzeko kode bat behar da eta kode hori da balioen multzoa. Eta tradizioak dira balio horiek pasatu, transmititu eta aktibatzen dituztenak.
|
|
Hezkuntza ez formalaren arloan, aisialdi hezitzailearen balioa mahai gainean jarri izan da behin baino gehiagotan. Aisialdi hezitzaile deritzen eta
|
pertsonen
identitatearen eraikuntzan ekarpen garrantzitsua egin dezaketen jardun eremuak ezagutzea gako garrantzitsua izan daiteke horien jarduna fintzeko eta hobetzeko.
|
2022
|
|
Euskararen inguruko lehen ezaugarritzean segituan azaleratzen dira euskara ondarearekin lotzen duten narratibak, euskara
|
pertsonaren
identitatetik at dagoen elementu deskribatzailea izango balitz bezala.
|
|
Euskararen inguruko lehen ezaugarritzean segituan azaleratzen dira euskara ondarearekin lotzen duten narratibak, euskara
|
pertsonaren
identitatetik at dagoen elementu deskribatzailea izango balitz bezala. Euskararen deskribatze horretan, eremu geografikoa azaltzen da, eta baita euskal kulturarena ere, aisialdiarekin lotuta.
|
|
Fernand de Varennes gutxiengoen gaietako adituak, Alexandra Xanthaki kultur eskubideetako adituak eta Koumbou Boly Barry hezkuntza eskubideetako adituak. «Frantziako hizkuntza eta kultura historiko gutxituetako
|
pertsonen
identitateari, duintasunari, askatasunari, berdintasunari eta diskriminaziorik ezari kalte egin diezaioke erabaki honek», hiru txostengileen hitzetan.
|
|
Itsasotik arrainak hartzen ditugu, adibidez. Baina gu ere naturan bizi gara, beste dimentsio bat da —kostaldeko
|
pertsonek
identitate berezia dute, bestelako bizipenak ere baditugu itsasoarekin ustiapenaz gainera... —; naturarekin batera bizi gara —itsasoan bizi dira beste espezie batzuk ere: algak, arrainak... —, eta naturarekin bat gara —parte gara— Herri indigenek batez ere azken hori oso garatuta daukate.
|
2023
|
|
Horrek, ezinezko egiten die pertsona askori binariotik kanpo genero autodeterminazioa eta hormonazioa lortzea. Trans
|
pertsonentzako
Identitate Unitatea oso leku deserosoa da, baita nahiko patologizatzailea ere.
|
|
Baita zahartzearekin ere. Izan ere, zahartze prozesua, gizartean modu naturalean ematen den hori, modu negatiboan ulertzen da, adin nagusiko
|
pertsonak
identitate negatibo gisa definitzen dira, eta pertsona asko, nahiz eta adinekoak izan, ez dira irudi horrekin identifikatzen. XXI. mendeko gizarte kontsumista honetan, denok bizi gara apur bat Peter Pan sindromearekin:
|