2000
|
|
Zintzo izanez. Zergatik ez du Didier Borotrak bilatuko balore politikoak partekatzen dituen
|
pertsonekin
harremanak berritzea. Borotra UDFko senatorea da, Kontseilu Nagusiaren eta Kontseilu Erregionalaren presidenteordea izandakoa, demokrata kristaua, eta azken hogeita bost urteotan RPRrekin aliatu den talde politiko bereko partaidea.
|
|
(Egunkaria III) Bilaketa hau ere aurreko narrazioetan ageri da. Besteak beste, ipuin hauetan bidaiak,
|
pertsonen arteko
harremanak, zoriontasunaren bilaketa... aurkeztu dizkigu. Nahiz eta sei narrazio hauek gai beraren inguruan harilkatu dituen, ezaugarri ezberdinekoak dira.
|
|
kontzeptua5 erabiliz, honela azaltzen du Calhoun ekauzia: alde batetik bizitzaren mundua edo lifeworld delakoa dugu, subjektuen artekoharremanak subjektuek berek eraikitakoak bailiren bizi direneko eremua alegia; bestetik sistema edo system, non
|
pertsonen arteko
harremanak beren borondatetik ateraikiak direla pertzibitzen baita. Zentzu honetan, gizarte estataletan egitura burokratikoek gure bizitzaren gero eta atal gehiagotan eskua sartzen dutenez, pertsonartekoharreman zuzenen mundua, batetik, eta gizarteko antolamenduaren maila gorenak, bestetik, gero eta urrunagotzen ari direla esan dezakegu.
|
|
Soziometria: zentzu zabalean,
|
pertsonaren arteko
harremanak aztertzea duhelburu (sinpatia, hoztasuna, talde giroa, autoritatearekiko erreakzioak, rolak eta abar) eta joko dramatikoan arakatzea.
|
|
Taldea osotasuna da, oro bat eta osotasun horretan edonor taldekide izateagatik baldintzatuta dago, eta
|
pertsonen arteko
harremana berez aztertu beharrekofenomenoa da. Ondorioz, taldea da interpretazio ororen eta ulermenaren fenomenofuntsezkoa eta abiapuntua.
|
2001
|
|
Adin, kezka, arazo eta zaletasun berdintsuak dituzten
|
pertsonen arteko
harremana errazten du.
|
|
Erakarpen fisikoak eragina du
|
pertsonen arteko
harremanetan eta norbere irudia osatzerakoan.
|
|
– Hizkuntza
|
pertsonen arteko
harremanetan.
|
|
a) bi muturren artekoa, mutur batean nortasunaren ezaugarrietan oinarritutako gizabanakoarteko harremanak kokatukolirateke, eta, bestean, talde identitatean oinarritutako taldearteko harremanak (Tajfel, 1978); b) esklusiboak eta beren artean aurkakoak diren hiru muturren arteko continuuma: giza mailakoa, taldeartekoa eta gizabanakoa (Turner, 1987); taldearteko mailak gizabanakoen arteko harremanak definitzendituenean, despertsonalizazioa sortzen da, eta, horren ondorioz, harremanak homogeneoak izaten dira; eta gizabanako mailak
|
pertsonen arteko
harremanak definitzen dituenean, aldiz, gizabanakoen ezaugarriak mantentzen dira eta harremanak heterogeneoagoak dira; c) lau muturren artekoa: gizabanakoa (taldearen partaideen motibazio eta ezaugarri pertsonalak), taldekoa (taldearen sinesmenak eta helburuak), (pertsonenarteko interakzioaren ondorioz sortzen diren rol informalak) eta taldeartekoa (gizabanakoei esleitutako rol sozialak) (Ayestar... 2) Identifikazio maila ezberdinak batera erabiltzekoaukera (Lorenzi Cioldi eta Doise, 1996); ikuspegi horretatik, aldiberekodesberdintzea, edo kontrakoa den aldibereko homogeneizazioa eta despertsonalizazioa (ardi beltzaren efektua) bezalako fenomenoak ikertzen dira.
|
|
Herritarrek indarkeriaren aurrean abiatua zuten arbuio prozesu gero eta zabalago baten ondorioa zen. Euskal gizarteak indarkeria eta haren inguruko fenomenoak ez zituen arrotz eta urrun, zuzeneko esperientzian bizi izaniko fenomenoak baitziren; norberak bizi izaniko gauzak ziren edo
|
pertsonen arteko
harremanen bidez edo partaide zaren elkarte edo taldeen bidez gizartean zabalduriko iritziak. Esperientzia horretan zituen erroak herritarrak ETAren indarkeriaren aurrean erakusten ari ziren arbuio gero eta zabalagoak.
|
|
Haren muina hedabideen boterea bada ere, zuzeneko esperientzia ere pertzepzio horren jatorria izan daitekeela adierazten du, eta honenbestez, batzuetan, jende sektore desberdinen artean lehian diharduen" iritzi giro bikoitza" sortu ohi da: hedabideengandik jasotzen du jendeak bata eta
|
pertsonen arteko
harremanetan edo bestelako gizarte erreferentzia batzuetan (eliza, gizarte mugimenduak, eta abar) bestea.
|
|
Eragin honek indar handiagoa eduki zuen oraindik ere, Espainiako Estatuko gainerako lurraldeetan. Ulertzen erraza den moduan, jendeak gatazkan duen esperientzia eta esperientzia horren sozializazio maila?
|
pertsonen arteko
harremanen edo harreman sozioestrukturalen bidez?, Euskadin baino askoz ahulagoa da. Gainera, Euskadin gizarte zibileko beste instituzio batzuen interbentzioak gizarte errealitatearen kazetari sorkuntzaren boterearen gainean zuzen zuzeneko eragina badu ere, prozesu hori oso bestelakoa da Espainian.
|
2002
|
|
Ikuskizuna ezustean eszenatoki gainera erortzen den argi foku batekin hasten bada ere, taldeak halabeharraren gaia haratago eraman nahi izan du,
|
pertsonen
harremanen, bakardadeen eta afektuen esparrura, alegia.
|
|
Ez ditzagun egoera horiek saihestu, aukera aparta baitira
|
pertsonen arteko
harremana sendotzeko, elkar hobeto ezagutzea bultzatzeko eta norbere buruarenganako estimua indartzeko.
|
|
Aire fresko eta garbia hartzen laguntzeaz gain, berdeguneak atseden-toki eta aisialdirako gune dira,
|
pertsonen arteko
harreman sozialak bultzatzeko ingurune egokiak.
|
|
–
|
Pertsonen arteko
harremanak (botere eta solidaritate harremanakbarne): gizarteko klase estruktura eta klaseen arteko harremanak; sexuen arteko harremanak (generoa, intimitatea); familia egitura etaharremanak; belaunaldien arteko harremanak...
|
|
Eta ez salbuespen bat. Arrazoi instrumentalak eta burokraziak lehentasuna hartu izanak, eta
|
pertsona
harremanen kosifikazioak, gizartea ingeniaritza sozialeko metodoekin erabil daitekeen zerbait bilakatu dute.
|
|
Baina egoerari aurre egiteko moduaren arabera, inoiz ezagutu ez diren aukerak ere zabal ditzakete. Hitzarmen berri baten bidez, bizidun guztiak bere baitan hartuko dituen gizarte global bateko politika demokratikoak, ondoko bi inperatiboak behar ditu bete,
|
pertsona
harremanetan eta sistema harremanetan baliagarria, eta era orotako baieztapen, metastasikorako, joerak ekiditea helburutzat duena (moral, unibertsala?
|
|
Aro zibernetikoak sareartean integratu gaitu; gaur egun, haren menpekoak dira giza harreman komunikatiboak oro: bai pribatuak, lagunen arteko gutunak,
|
pertsonen arteko
harremanak, sexua, aisia, hobbyak, jolasa, jokoa..., eta bai publikoak ere, prentsaren bidezkoak, ikus entzunezkoak, zuntzaren bidezkoak...?.
|
|
Komunikazioaren helburua giza harreman eraginkorra lortzea da. Kulturarteko komunikazioaren helburua beste kulturetako
|
pertsonekiko
harreman duina izatea da. Emoziak desberdinak dira kultura desberdinetan, baita emozioak islatzeko moduak ere.
|
|
Erreferente kultural urrunak dituzten
|
pertsonen arteko
harreman komunikatiboa dugu kulturarteko komunikazioa; terminoa eta ideia garrantzitsuak dira globalizazioaren eta lokalismoaren arteko borroka latz mediatikoan, uniformismo latzaren arriskuaren aurrean.
|
|
|
Pertsonen arteko
harremanetan, nola ofizialetan hala pribatuetan ere, informazioa dugu harreman hori ahalbidetzen duena.
|
|
Komunikazioa harreman moduan definitu dugu, zeren gune biren edo gehiagoren arteko lotura legez ulertzen baitugu, kontzeptu polisemiko eta definigaitza den hori.
|
Pertsonen arteko
harreman komunikazionala, giza taldeen arteko harreman komunikazionala, makinen arteko lotura zibernetiko komunikazionala... Ez dugu gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik:
|
|
Ez dugu gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu,
|
pertsonen arteko
harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute. Komunikazioa, beraz, harremana da.
|
|
Gazteenekin egindako inprimaketen trukea oso aberasgarria da, bizitzaren beste ikuspegi bat ematen baitizute, errealitatea aztertzeko beste modu batzuen gainean hausnartzeko. Askotan, adineko
|
pertsonekin
harremanak izaten saiatzen dira, adina, sexua, baldintzak, jarrerak eta gustuak kontuan hartuta. Lagun mota hori baztertu gabe, pertsona desberdinekiko, beste sinesmenekin edo beste kulturekiko elkarrizketa emankorra da ikasteko gustua galdu ez duenarentzat eta bere iritziak berrestea baino zerbait gehiago nahi duenarentzat.
|
|
Hala, elkarte horien alderdirik positiboenak hauek dira: «jende osasuntsua», defendatzen duten balio etikoak, defendatzen dituzten balio etikoak,
|
pertsonen arteko
harremana eta gizarte egituraketa, gizarte beharrekiko hurbiltasuna eta ekintzarako gaitasuna. Baina erakunde horien gizarte ekintzak gauzatzeko beharrezkoak dira giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak, gehienetan ez baitira nahikoak.
|
|
1993tik, txosten psikiatrikoak izan arren, gaixotasuna lanarekin lotzen zuten arren, mutuak gaixotasun komun bat zuen, eta horrek auzitara jo zuen. Auzitegi Gorenak aurreko bi epai berretsi zituen, zeinetan langilearen «izaera perfekzionista» nabarmentzen baitzen, eta «gaixotasuna, demandatzailea lan egiten duen
|
pertsonekin
harremanetan dagoelako sortu dela», haren gaixotasunik psikikoek aldi baterako ezintasunean gogo aldarte erabakigarria eragin baitute. Zenbait adituren iritziz, Gorenaren epai honek bide bat irekitzen du lanbide batzuen agortze psikikoak eragindako osasun laguntza, baja eta ezintasun iraunkorreko prozesu oso zenbakitsuak, lan istripu gisa onartuak, izateko.
|
2003
|
|
Bere izena adieraztera ausartzen ez den maitasuna omen da sexu bereko
|
pertsonekin
harremanak izatea gustuko dutenena. Aldiz, makina bat hitz asmatu izan dituzte menderik mende lesbianak eta gayak izendatzeko beren sexu aukera dela-eta haien aurka zeudenak (eta zoritxarrez oraindik ere horrela daudenak).
|
|
Alabaina, gizaki bakoitzak bere maitasun sentimenduak erakuts diezazkioke berak nahi duenari, kasuan kasuko inguruabarrek horretara behartzen badute behintzat. Horregatik, beste eginbehar mota batzuk ezarri behar izan dira edozein motatako
|
pertsonak
harremanetan jartzeko eta, are gehiago, guztiz arrotz direnak harremanetan jartzeko.
|
2004
|
|
politika, ekonomia, irakaskuntza, heziketa...
|
Pertsonen arteko
harremanak lantzen ari gara, eta oinarrian elkarren errespetua dago. Elkartearen iraunkortasunaren arrazoi nagusietako bat hori da.
|
|
Jokoaren ondorioz
|
pertsonen arteko
harreman garrantzitsuak, lana edo aukera profesionalak arriskuan jarri edo galdu egin dira.
|
|
Gauza normala da adiskideak edukitzea gustuko izatea: gizakia izatez da soziala, beste
|
pertsonekiko
harremanetan hazi eta heltzen da.
|
|
Gauza normala da adiskideak edukitzea gustuko izatea: gizakia izatez da soziala, beste
|
pertsonekiko
harremanetan hazi eta heltzen da.
|
|
Ondo kudeatutako gatazka lagungarria da: negoziatzeko trebezia zorrozten eta hobetzen laguntzeaz gainera,
|
pertsonen arteko
harremana sendotu egiten du.
|
|
Legeak ezarri du, ondasunak adierazi ezin izan dituen, edo betearazpena behar bezala gauzatzeko behar besteko eta kalitate egokiko ondasunik aurkitu ez dituen alderdi betearazleak hala eskatuta, auzitegiak herri erakundeei eta pertsona juridikoei nahiz fisikoei eskatu ahal izatea alderdi betearaziak bere erantzukizunari aurre egiteko ondasun eta eskubideei buruzko datuak. Alderdi betearazleak azaldu behar du, labur bada ere, zeintzuk diren alderdi betearaziaren eta elkarlanean aritzeko agindeia jaso duten erakunde eta
|
pertsonen arteko
harremanak, ez litzatekeelako zentzuzkoa izango lege agindu horiek oker erabiltzea, ondare ikerketa generikoetarako edo oinarririk ez duten ikerketetarako.
|
|
1 Administratzailea izendatu eta horrek kauzioa eman ostean, karguaz jabetuko da. Administratzaileak bere egitekoa gauzatzeko zein
|
pertsonarekin
harremanak izan behar eta horietatik berak izendatutakoei emango zaie karguaren berri.
|
|
Gure adimenaren bihotzean iltzaturik daukagun aurreiritzia aurreko atalean ere agertu zaigu: hau da, euskararen erabilera alde batera edo bestera makurtzen duen faktore andana
|
pertsonen arteko
harreman izaera duen auzigaia dela pentsatzea. Horretara, hiztunaren izaera eta testuinguru soziolinguistikoa erauzirik, hizkuntza pertsonen arteko mintzabide eta tresna mekaniko huts dela uste izanik, izozmendiaren eragin pisua axaleko jarrera eta nahimen psikologikoen lanbropean estaltzen da.
|
|
E rdozaintzik
|
pertsonen arteko
harremana ren eta elkarrizketa ren beharra azpimarratzen zuen, besteekiko jarrera ireki bat. Izan ere, besteak entzunez, ulertuz, maitatuz eta elkarlanean arituz gizateria aske eta ireki bat lor daiteke, gure herri edo eskualde mailan ez ezik, mundu mailan ere bai.
|
2005
|
|
Eta istorio bat kontatu nahi denean, rol zehatz batekin emozio bat sortu, hankekin bakarrik aski zaila da. Horren ordez eszena gainean diren
|
pertsonen arteko
harremanak lantzen ditugu, baina ez zaigu aski. Ikusi da gorputzak gehiago parte hartzen duen teknikak gurera integratzen ahal direnentz.
|
|
Teknologia berriei esker antzeko zaletasun edo kezkak dituzten
|
pertsonen arteko
harremanak sortzen dira eta, areago, norbait isolamendutik ateratzeko ere balio izaten dute; bestetik, ordea, nahaste eta gezurrezko errealitatean murgil daiteke pertsona eta, okerrago, hor bizi denak frustrazio larri eta arriskutsuak nozi ditzake.
|
|
Taldekatze modu honek
|
pertsonen arteko
harremanak eta integrazioa, adiskidetasuna eta lankidetza harremanak, desberdintasunak onartzen ikastea... errazten ditu (talde finkoak zenbat eta heterogeneoagoak izan, ikasleek orduan etaerrazago antzematen dituzte desberdintasunak). Talde horietan lider gogor etazorrotzak sortuko balira, irakasleak esku hartu luke.
|
|
Irudiaren funtzio nagusiekin jarraituz, hirugarren bat daukagu, funtzio konatiboa. Inperatiboa, bigarren
|
personaren
harremanean oinarritzen den komunikazioa, horrelako alde bien konplizitatea eskatzen duen harreman komunikatiboa da konatiboak adierazten duena.
|
|
Balio erantsia hazkunde pertsonalarekin eta osasunaren autogestioarekin lotutako jardueren eskaintza da. Mendebaldeko bizimoduaren aurrean jarrera kritikoa dute kideek, eta ekologismoan, osasunaren autogestioan eta
|
pertsonen arteko
harreman gizatiarragoak eta berdintasunezkoagoak sustatzeko interesa dute. Hauek dira bezeroen helburu nagusiak:
|
|
Kataluniako Generalitateak, esperientzia horiei erantzunez, ikasleen eskubide eta betebeharrei buruzko eta unibertsitateaz kanpoko ikastetxeen bizikidetza arautzeko dekretu proiektuaren ardatz bihurtu du eskola bitartekaritza. Bitartekaritza gatazkak konpontzeko metodo bat da,
|
pertsonen arteko
harremanen eremu guztietan aplika daitekeena: eskolak, enpresak, familiak, etab. Bitartekaritzaren abiapuntua da indarkeria behar bezala bideratu ez diren gatazka txikien ondorio dela.
|
|
Oraingo ikuspegitik, Idoia ezustekoen kutxa iruditzen zait; hasiera hasieratik liluratu ninduen, ustekabeko alderdiak erakutsiz, kaxa batetik inork espero ez dituen gauzak atereaz, azti batek bezala.
|
Pertsonekiko
harremanetan, denbora joan ahala gero eta hobeto ezagutzen ditugula uste dugu, haien jokabideak ere asma ditzakegula, harik eta, halako batean, ezusteko bat agertzen den arte; nortasunaren alde ezkutu bat izan liteke ezusteko hori, ez norbait ezkutukerian edo joko gaiztoan ari delako, baizik eta agertu arte ezezaguna izaten delako. Norbera harritzen da lehenik, halakorik gertatzen zaiolarik, eragin berri batek auskalo zein hari ukitu, eta ezagutzen ez zuen musika bat entzunarazten dio eta.
|
|
Humboldten arabera" hizkuntza pentsamenduaren organo konfiguratzailea da" eta, zentzu honetan, ez da soilik gizakien arteko komunikazio tresna bat, baizik eta baita ere" bakarrik dagoen gizabanakoaren pentsatzearen ezinbesteko baldintza" 84 Pentsatzea, beste gauza askoren artean, kontzeptuak osatzea eta irudiak ekoiztea da, alegia, subjektuari objektu bezala itzultzen zaizkion adigaiak sortzea, eta hau ez da posible hizkuntzak prozesu mental horretan eskurik hartzen ez badu. Azken finean, gizakia bere izaeran eta bere humanitatean zehazten du hizkuntzak, hau da," hizkuntzak gizatasunaren naturan bertan hartzen du parte" eta, honengatik," bere ekoizpenak gizatasun horren barne behar bati erantzuten dio" 85 Honek ez du esan nahi, ordea, hizkuntzak
|
pertsonen arteko
harremanetan jokatzen duen papera bigarren mailakoa denik; alderantziz, pentsatze eta hitz egitearen arteko korrelazioak berak agerian uzten du, garbi gainera, gizakiaren barne izaera berez dela komunikatiboa.
|
2006
|
|
Ni ama birjina agertu balitzait bezala gelditu nintzen. Aranzadin izena eman eta kobazuloetan esploratzen hasi nintzen, ehunka koba ikusi nituen, eta horrek naturarekin eta
|
pertsonekin
harremanetan jarri ninduen. Beraz, Valladoliden nengoen artean nire bizitza eta nire ikaskideena oso zen desberdina; ni asteburu oro kobazulo batera joaten nintzen, haiek diskotekara.
|
|
Fenomeno mikrosoziolinguistikoak hobesten dituzte, adibidez hizkuntza harremanak aztertuz. Horren arabera, hizkuntza aldaketak
|
pertsonen arteko
harremanen egituran dauden funtsezko aldaketak adierazten ditu eta ez testuinguru makrosoziolinguistikoarenak. Haatik, errealitatean, deskribatzen dituzten gertakizun mikro soziologikoek erakunde eta gertakizun makrosoziologikoei lotuak dira eta, ondorioz, gizarte osoari.
|
|
Bizitzaren aurreko jarrera aszetikoa hainbat norabidetan: kanpo naturarekin ezartzen diren harremanetan,
|
pertsonen arteko
harremanetan, eta nork bere buruarekin ezartzen duen harremanean. Bestela esanda:
|
|
Adibidez, badakigu bentzenoa giza kartzinogenoa dela, eta formaldehidoari eta perkloroetilenoari buruzko arrazoizko susmoak daude. Industria langileek, erretzaileek eta ibilgailuen zirkulazioaren eraginpean dauden
|
pertsonek
harreman estuagoa dute substantzia horiekin. Kantzerigeno efektuez gain, KOL horien eraginpean egoteak gibeleko, giltzurrunetako eta nerbio sistema zentraleko lesioak eragin ditzake epe luzean; epe laburrean, berriz, begiak eta arnasbideak narrita ditzake, buruko mina, zorabioak, ikusmen arazoak, nekea, koordinazio galera, azalaren erreakzio alergikoak, goragaleak eta oroimen arazoak.
|
|
• Behar linguistikoak, EAEko hizkuntza ofizial bat edo biak ez ezagutzetik eratorriak. Gabezia horiek eragina dute
|
pertsonen arteko
harremanetan eta harreman sozialetan nahiz ikaskuntzan.
|
|
Lehena irakaskuntzako irakats hizkuntza ikastea da. Hizkuntza ezinbesteko eramailea da
|
pertsonen arteko
harremanetarako, gizartean integratzeko eta ikaskuntzarako. Ikasle etorkinen hizkuntza ikaskuntzako beharrak behar adina ez bideratzeak, gainditzeko zailak diren eskola atzerapenak eragin ditzake kasu askotan.
|
2007
|
|
ideologia indartsu den garai batean. Ideologiaren gainean
|
pertsonen arteko
harremanek seinalatzen digute bidea. Hau da, pertsonek eta zirkunstantziek, eta aldian aldiko beharrek ideologiek baino gehiago eragiten dute gure baitan, antza.
|
|
Nolanahi ere, komunikazioan, elkarrenganako konfiantza eta errespetuan, jendetasunean, maitasunean eta familiaz kanpoko
|
pertsonekiko
harremanetan oinarrituriko bizi azturetara familiako kide berria egokitzeko ardura ez da haurrarena bakar bakarrik.
|
|
Egoki dena agintzea, hierarkian gorago dagoen
|
pertsonarekin
harremanetan jar ezin daitekeen langilea, bere segurtasunarentzat, beste langile batzuen segurtasunarentzat edo enpresatik kanpoko edonoren segurtasunarentzat arrisku larri eta hur hurrekoa dagoenean, arrisku horren ondorioak saihesteko egoeran izan dadin, langile horren ezaguerak eta beraren eskura jarritako baliabide teknikoak aintzat hartuta.
|
|
Teorian (ez praktikan) ni beste edozeinenpresatako pertsonaleko burua naiz. Baina Irizar-en pertsonak koordinatzekoarduraduna naiz,
|
pertsonekiko
harremanak koordinatzeko arduraduna.
|
|
Eta Irizar-en misioa lortzeko gure sekretua hauxe da: pertsonengansinistea, bezeroarekiko irrika,
|
pertsonen arteko
harremana, beti lan-talde terminoetan pentsatzea, erabakitzeko gaitasuna eta lan-talde autokudeatuak izatea. Azkenezaugarri horrekin esan nahi dugu, helburuak taldekideek beraiek jartzen dituztela, horrela, berena egiten dute lana, eta beren helburu horren alde borrokatuko dute.Helburu horiek beste batzuk ezarriko balizkiete, ez lukete lana bere egingo, etaaitzakia bat edukiko lukete, lortuko ez balituzte ere.
|
|
, moralaeta sozietala (societal knowledge). ezagutzaren garapenaz jardutean, Brooks Gunn en eta Lewis-en (1978) ikuspegiari jarraituz, hiru gai (norberarenezagutza, beste pertsonen ezagutza eta
|
pertsonen arteko
harremanen ezagutza) hartu, eta haien inguruko ezagueran gertatzen diren aldaketei buruz hitz egingo dugu.
|
|
Kapitulu honetan
|
pertsonen arteko
harremanen ulermenaren garapena deskribatukoda. Horretarako, adiskidetasun harremanak hartuko dira erreferentziatzat, ikerketekbatez ere harreman horiek jorratu baitituzte.
|
|
Legearen ulermenari dagokionez, legeak parlamentuak ezartzen dituelaulertzea da adin horretan gertatzen den aurrerapauso nagusia. Hala ere, 10 11urteko haurrek oraindik jarraitzen dute legeak agindutzat eta debekutzat hartzen; uste dute haien funtzioa istiluak ekiditea dela; eta pentsatzen dute legeak ezbetetzeak isunak, kartzela eta antzeko zigorrak dakartzala (Berti et al., 1997). Oraindik ez dute ulertzen legeek
|
pertsonen arteko
harremanak, estatuarenfuntzionamendua eta zerbitzuak arautzen dituztela. Beraz, legearen ikusmoldemurrizgarria dute.
|
|
– Hirugarren estadioak
|
pertsonen arteko
harremanak aintzat hartzendituen arrazoibidea agertzen du. Zuzena honako hau da:
|
|
Azkenik, faktore psikologiko eta psikosozial bat sartzen da jokoan: adinduak pixkanaka bakarrik eta bakartuta geratzen dira, ezkontideak, senideak edo lagunak galtzean,
|
pertsonen arteko
harremanetan, bizitza profesionalean eta afektiboan aldaketa bortitzak jasan ondoren, eta horrek eragin kaltegarria izan dezake haien errendimendu intelektualean.
|
|
RadiusIM: RadiusIM aplikazio bat da, berehalako mezularitzako zerbitzu nagusiak, erabiltzailea geolokalizatzeko aukera ematen du, haren berri emateko RadiusIMeko gainerako erabiltzaileentzako posizioa eta martxan jartzeko aukera hurbileko
|
pertsonekiko
harremana. Horrela Radiusim ek berehalako mezularitza sare batekin integratzen du soziala, hurbiltasun geografikoagatik.
|
|
Unicefek salatu du haurren arteko ezkontza dela “sexu abusua eta nesken esplotazioa modurik zabalduena”. Ondorio negatiboen artean daude familia eta lagunak banantzea, adin bereko
|
pertsonekin
harremanak izateko eta jarduera komunitarioetan parte hartzeko askatasunik eza eta hezkuntza jasotzeko aukera gutxiago. Gainera, lan behartuak, esklabotza, prostituzioa eta indarkeria matxista ekar ditzake.
|
2008
|
|
Kasu batzuetan ikasle berriek ez dute ez euskara eta ez gaztelaniaren ezagutzarik eta horrek komunikazioa erabat mugatzen du. Egoera honek irakasleengan ezinegon handia sorrarazten du, hizkuntza ezinbesteko tresna delako
|
pertsonen arteko
harremanetarako, gizartean integratzeko eta ikaskuntzarako.
|
|
|
Pertsonen arteko
harremanetan interpretatzeko mila kode eta arau daude eta sexua ere kontuan hartzen badugu moral bikoitzaren arazoa gehitu diogu prestatzen ari garen plater bero honi. Gainera, gure jendartean sentimenduak eta emozioak ezkutatu eta apaltzeko joerari begiratzen badiogu, gaia korapilatu eta zailtzen zaigu zinez.
|
|
|
Pertsonen arteko
harremanak gutxitzen dira, eta desagertu ere egin daitezke.
|
|
Asertibitatez jokatzen badugu
|
pertsonen arteko
harremanetan, alegia, norberaren eskubideak zein diren baieztatzeko gaitasuna erakusten badugu, inori aukerarik eman gabe ez gu manipula gaitzan, ez guk esaten duguna, orduan handitu egingo zaigu autoestimua, eta komunikazioa hobetu egingo da.
|
|
Wallonek dio horiek ez daudela kontrolaturik, baina egitura biologikoen eragina edo prozesu horretan psikismoaren parte hartzearen eragina ere ez.
|
Pertsonak
harremanak ditu beste gizakiekin; elkarrekintza horretan, taldeak harreman indibidualen gainetik erreakzionatzen du; halaber, erantzun hori, egoera, zehatz horretatik datozen faktoreek baldintzatuta dago.
|
|
Haurraren gaitasun psikologikoaren garapena gerta dadin, besteekiko harremanak ezinbesteko motorra dira. Horiek zeinuen bidez gauzatzen dira jendartean, eta hizkuntza izango da
|
pertsonen arteko
harremanak bideratzeko sortu eta moldatu den zeinu sistemarik emankorrena.
|
|
11/ 12 urtean, pubertaroko aldaketa fisikoek libidoa esnarazten dutenean, aro genitala hasten da; behar sexualak berpiztu egiten dira eta gizarteak onartutako jokabideen bidez asetzen dira. Hain zuzen ere, familiakoak ez diren
|
pertsonekin
harreman heterosexualen bitartez. Hala, aro horretan lortzen den sexualitate helduarekin amaitzen da garapena.
|
|
Hiru jatorrietako taldeetan oso antzekoa da harreman maila, bai hemen dauden herrikideekin, bai beren herrialdean daudenekin, baita bertakoekin ere. Beren herriko
|
pertsonekin
harreman maila, gutxi ertaina, dela diote, eta beren herrialdeetan dagoen jendearekin, ertaina?.
|
|
5 Enpatia Enpatia edo pertsonen arteko ulermena ezinbesteko trebetasuna da lantalde baten buru izateko eta lankideekin eta nagusiekin gatazkarik gabeko harremana izateko. Besteen ezkutuko sentimendu eta kezkak ulertzea, beste kultura batzuetako
|
pertsonekin
harremanak izateko sentsibilitatea izatea, edo solaskideen gogo aldartea erraz atzematea, ahotsaren tonua edo gorputzaren jarrerak behatuz soilik. Baina horrek ez du esan nahi besteen iritziak onartu behar direnik kontrakorik ez eramateagatik.
|
|
Erabakiak hartzen ere ohitu behar da, ikaskide, laguntzaile edo bezeroengan izan ditzaketen ondorio pertsonal emozionaletan pentsatuz beti. Beste teknika bat sentimenduak ozenki adierazten saiatzea da (hala, gainerakoak erosoago sentituko dira beren sentimenduak adieraztean), ikuspuntu berak partekatzen ez dituzten
|
pertsonekin
harreman gehiago izatea eta besteei buruz aldez aurretik iritzirik ez ematea. 6 Erabakiak hartzeko erraztasuna Lan munduaren eskakizunen ondorioz, erabaki egokiak hartzeko gai diren profesionalak baloratzen dira.
|
|
Eskaintzak gama altuko autoenak izan ohi dira, oso prezio baxukoak, eta oraindik ere nahigabeen dauden erabiltzaileei eragiten diete, Internauten Elkarteak (AI) ohartarazi duenez. Iruzurra da gaizkileak benetako atarietan beren autoa saltzen duten
|
pertsonekin
harremanetan jartzea. Mesfidatiak egiten dira eta, ibilgailua legezkoa dela egiaztatzeko aitzakiarekin, jabeari informazioa eskatzen diote eta autoaren dokumentazioa bidaltzen die (aseguruaren datuak, matrikulazioa, titulartasuna, etab.). eta NANaren fotokopia, benetan jabea dela frogatzeko.
|
|
Gainera, kaltetua pentsamendu obsesiboetan erortzen bada, segurtasun falta eta erru ideia gehiago sortzen dira, eta horrek, aldi berean, ezintasun partziala edo osoa gertatzeko aukera handiagoa sortzen du. Horri guztiari bikote harremanean aldez aurreko arazoak edo
|
pertsonen arteko
harremanak ezartzeko zailtasunak gehitzen bazaizkio, “egoera erabat mehatxagarria edo nahasia bihur daiteke”, dio Prietok. Espezialistak onartzen du jatorri psikogenoko erekzio disfuntzioagatiko kontsultak ugaritu egin direla.
|
|
Itxaropenaren Telefonoaren proiektu batek bakarrik sentitzen diren
|
pertsonak
harremanetan jartzen ditu
|
|
Kosta egiten zaie harremanak izatea, edo, migrazioa dela eta, familiakoengandik eta lagunengandik urrundu dira. Kasu batzuetan, maite dituzten
|
pertsonekiko
harremana ere galdu dute, eta, haientzat, asteburuak, zubiak, jaiegunak edo oporrak osagarriak dira. Denbora libre gehiegi, norekin betetzen den jakin gabe.
|
|
Arrelsekiko lotura “borondatezkoa eta afektuaren ondorioa da”. Esku hartzea kalean Etxerik gabeko
|
pertsonekiko
harremana eten egin behar da. Pixkanaka haiengana hurbildu behar da.
|
|
Identitate kulturalak eraikitzea kulturen artean biziz eta Komunikazioa testuinguru multikulturaletan. Testuinguru horietan identitateak nola eraikitzen diren aztertu du irakasleak, eta kulturen arteko komunikazio eraginkorra nola lor daitekeen ere zehaztu du. «Erreferente kultural ezberdinak dituzten
|
pertsonak
harremanetan jartzean, komunikazioa eraginkorra izateko zer egin behar den», alegia.
|
|
Bietatik dago. Diplomazia, noski, baina baita
|
pertsonen arteko
harreman onak ere. Ezagutzen ditut elkarri bostekoa zintzotasunez eman dioten eta gero eztabaidatzen 98 ordu jarraian eman zezaketen ezker abertzaleko eta PPko kideak; baita alderdi bereko beste bi ere, eta kasu horretan besarkada politikoa izatea.
|
|
administrazioak, gobernuak, legeak, eta abar; eta bestea, alor pribatuarena:
|
pertsonen arteko
harremanak, kultur kontsumoa, euskara transmisioa, eta bat eta beste.
|
2009
|
|
Begoña Ibarrolak, psikologo eta adimen emozionalean adituak, emozioek gizakion portaeretan berebiziko garrantzia dutela dio; zenbait emoziok ongi egoten laguntzen digutela eta beste batzuek elkarbizitza oztopatzen eta
|
pertsonen arteko
harremanetan arazoak sortzen dituztela (Ibarrola, 2009). Beraz, gure helburua hizkuntza portaeretan eragitea bada, emozioen alderdia aintzat hartzen saiatu behar dugula uste dugu.
|
|
politikarien lidergotza, enpresetako maila exekutiboan daudenena, euskara teknikariena, euskara batzordeena, planak eragiten dituen langileena edota langileen ordezkaritzena. Eta maila guztietan
|
pertsonen arteko
harremanak kudeatzeko modu berri bati ireki nahiko genioke atea EraLanen, erabilera planak eraginkorragoak izan daitezen bai, baina, erakundeak hobetu daitezen ere bai, berritzaileago, demokratikoago eta jasangarriagoak izan daitezen. Horra hor gure iparra.
|
|
Internet bidez edo beste bitarteko batzuen bidez (akademietako iragarki taulak, eskoletakoak...), hizkuntza bat ikasi nahi duten
|
pertsonak
harremanetan jartzen dira beste hizkuntza bat ikasi nahi dutenekin, eta elkarri erakusten diote nork berea.
|
|
Gure gizarteak zer joera hartu duen ikusita,
|
pertsonen arteko
harreman loturak ahul samarrak izaten dira, eta bakarrik geratzen ari direlako irudipena eragiten die horrek zenbait pertsonari; harremanetan konfiantza handirik ez dutelako edo, jendearekin egonik ere bakarrik daudela iruditzen zaie.
|
|
Lehendabizi harremanetarako web orriak sortu ziren; ondoren, gizarte sareak heldu zitzaizkigun.
|
Pertsonen arteko
harremanak aldatzen ari dira eta ez dago atzera egiterik. Internetek iraultza ekarri du gazteen, eta ez hain gazteen, harremanak izateko modura.
|
|
|
Pertsonen arteko
harremanetan iraultza izan da Internet, mugarik ez dagoela erakutsita eta globalizazioa bultzatuta. Estatuan, internauten %43k sarea erabiltzen dute lagunekin harremanak izateko.
|
|
Halaber, tiroren bat ere entzun dutela jakinarazi dute. Segituan, hainbat patruila bertaratu eta gertakarien tokian zeuden
|
pertsonekin
harremanetan jarri dira.
|
|
Adam gazte erakargarri eta misteriotsuak Beth ezagutuko du, bere auzora bizitzera joan berri den gazte kosmopolita bat. Honela hasiko da errealitate ezberdinak bizi dituzten bi
|
pertsonen arteko
harreman sinesgaitz eta apartekoa.
|
|
Morala beharrezkoa da, erlijioa ez (alegia, gizartearen naturaren beraren beharrez da morala beharrezkoa; erlijioak, aldiz, ezein, behar? naturali ez dio erantzuten); moralak
|
pertsonen arteko
harreman sozialak arautzen ditu, lotzen ditu, erlijioak pertsonaren intuizio, usteon edo itxaropen, erlazio (edo erlazio falta) transzendenteak irekitzen ditu, espresatzen ditu; moralaren errealitatea bere efikazia sozialarekin kontrasta eta neur daiteke, erlijioarena ez dago nola neurtu, etab.
|
|
Gizonakirudi erasokor eta asertiboekin identifikatu dira, boterea nahiz lidergoa eskuratzensaiatu izan dira eta objektuekiko harremanetan zentratu izan dira. Emakumeakmendeko eta esaneko irudiekin identifikatu dira, haurren zainketaz eta heziketazarduratu izan dira, eta
|
pertsonekiko
harremanetan zentratu izan dira. Ondorioz, gizonek interes handiagoa dute ekintzak agertzen dituzten iragarkiekiko, eta emakumeek interes handiagoa dute gizarte arazoak agertzen dituzten iragarkiekiko.Gizonek item espezifikoak prozesatzeko joera eta beren buruetan zentratutakoekintzen helburuekiko interesa agertzen dituzte.
|
|
Ez dira ohiko hedabideak, baina, Internet baliatzen duten bakarrak: sareak komunikazio aukerak biderkatu ditu, esparru berriak zabaldu dizkie
|
pertsonen arteko
harremanei. Esanikoaren erakusgarri da, literalki gainera, Kaixomaitia.com harremanetarako webgune euskalduna.
|
|
Hori dela eta, politika ekonomikoa lantzeko orduan, erakunde publikoak, antolaturiko gizarte zibila, azpiegiturak, ingurune kulturala, berrikuntza ingurunea, hezkuntza ingurunea eta, azkenik,
|
pertsonekin
harreman zuzenak dituzten enpresak hartu behar dira kontuan.
|
|
Elkarrizketak egiteko unean datuak jasotzeko bi prozedura erabili dira. Alde batetik, Gurutze Gorrira jo dugu elkarte horretako zuzendaritza taldearen aurreko onarpenarekin, zerbitzu mota ezberdinen beharrean dauden pertsonekin elkarrizketak egiteko, eta bestetik, autonomoak diren
|
pertsonekin
harremanetan jartzeko elurrezko bolaren prozedura erabili izan da, bitartekari kulturalez eta pertsona ezagunez baliatuz. Prozedura horren bidez, ohiko bideak erabiliz lokalizatu ezin diren biztanleengana ailegatu gara, etorkinak diren ezagunen sareak erabiliz.
|
|
Gainera, ikasleen profil lipidikoa nabarmen hobetu zen. Fisikoki aktiboak ziren haurrek autoestimu handiagoa, errendimendu akademiko hobea,
|
pertsonen arteko
harreman hobeak eta eguneroko jardueretan muga gutxiago izan zituzten. Jarduera fisikoaren garrantzia “Jarduera fisikorik eza eta elikadura ez oso osasungarria obesitatea eta beste gaixotasun batzuk izateko arriskua dakarten bi aldagai dira, hala nola II. motako mellitus diabetesa, gaixotasun kardiobaskularrak eta zenbait minbizi mota”, esan zuen Roberto Sabridok, AESANeko lehendakariak, ikerketaren aurkezpenean.
|
|
Agerraldiaren jatorriari dagokionez, gaixoei egiten ari diren elkarrizketa epidemiologiko guztiak amaitu arte itxaron da. Elkarrizketa horietan, Mexikon edo Estatu Batuetan egon diren, birusaren gune nagusiak diren edo han egon zitezkeen
|
pertsonekin
harremanik izan duten galdetuko zaie.
|
|
amatasunarekin. Imajinatzen dut oporretan gozatzeko etxeak trukatzeko prest dauden mundu osoko
|
pertsonen arteko
harremana errazteko atari batean lan eginda, The Holiday filma gustatuko zitzaiola, Cameron Diaz eta Jude Law protagonista dituena. Proiektu hau diseinatzeko inspiratu al zen?
|
|
Test soziometriko edo soziogrametan formulatzen diren gaietako batzuk dira. Ebaluazio teknika hori gelako
|
pertsonen arteko
harremanak aztertzeko diseinatuta dago.
|
|
Emandako konfiantza eskertu du EAren sorreratik dagoen politikariak, eta bere esperientzia baliagarria izango delakoan dago. Bere lehen zeregina izango da sentsibilitate desberdinekin lotura duten
|
pertsonekin
harremanak izatea. Zentzu horretan, bere helburua da Kongresuko azken emaitza osagarria izatea, kontrakoaren ordez.
|