2008
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Sufrí una fuerte crisis personal religiosa, me encontraba sin nada, espiritualmente necesitaba rehacerme, renacer. Entonces trasladé al arte, concretamente a la escultura, toda mi carga religiosa
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necesidad de salvación, de curación de hombre, curación de la muerte, le exigí todo a la escultura. Esta necesidad es la que me orientó artísticamente en una línea racionalista de experimentación (Pelay, 1978:
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Sufrí una fuerte crisis personal religiosa, me encontraba sin nada, espiritualmente necesitaba rehacerme, renacer. Entonces trasladé al arte, concretamente a la escultura, toda mi carga religiosa de necesidad
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salvación, de curación de hombre, curación de la muerte, le exigí todo a la escultura. Esta necesidad es la que me orientó artísticamente en una línea racionalista de experimentación (Pelay, 1978:
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Sufrí una fuerte crisis personal religiosa, me encontraba sin nada, espiritualmente necesitaba rehacerme, renacer. Entonces trasladé al arte, concretamente a la escultura, toda mi carga religiosa de necesidad de salvación,
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curación de hombre, curación de la muerte, le exigí todo a la escultura. Esta necesidad es la que me orientó artísticamente en una línea racionalista de experimentación (Pelay, 1978:
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Sufrí una fuerte crisis personal religiosa, me encontraba sin nada, espiritualmente necesitaba rehacerme, renacer. Entonces trasladé al arte, concretamente a la escultura, toda mi carga religiosa de necesidad de salvación, de curación
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hombre, curación de la muerte, le exigí todo a la escultura. Esta necesidad es la que me orientó artísticamente en una línea racionalista de experimentación (Pelay, 1978:
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Sufrí una fuerte crisis personal religiosa, me encontraba sin nada, espiritualmente necesitaba rehacerme, renacer. Entonces trasladé al arte, concretamente a la escultura, toda mi carga religiosa de necesidad de salvación, de curación de hombre, curación
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la muerte, le exigí todo a la escultura. Esta necesidad es la que me orientó artísticamente en una línea racionalista de experimentación (Pelay, 1978:
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Entonces trasladé al arte, concretamente a la escultura, toda mi carga religiosa de necesidad de salvación, de curación de hombre, curación de la muerte, le exigí todo a la escultura. Esta necesidad es la que me orientó artísticamente en una línea racionalista
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experimentación (Pelay, 1978: 442).
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1935ean Narkis
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Balenziagarekin Ameriketarako bidaia hasi aurretik, Oteizak Maternidad lanaren ezaugarri formal berdinak dituzten zenbait eskultura egin zituen, nahiz eta gaiak bestelakoak izan. Eskultura horietan argi geratzen da ezen Oteizak, hizkuntza plastiko pertsonala izan aurretik, frogatu zituela bere inguruan nahiz europar abangoardietan aurkitzen zituen erabilera formal eta materialak.
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Erakusketa horretan 24 eskultura aurkeztu zituen. Actualidad
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la Raza Vasca en el movimiento artístico europeo izan zen konferentziaren izenburua.
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–Chile, 1935: La prehistoria
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de
la poesía de Oteiza?, G. Insausti, (edit.), Poesía (Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43 or.
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–Chile, 1935: La prehistoria de la poesía
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de
Oteiza?, G. Insausti, (edit.), Poesía (Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43 or.
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–Chile, 1935: La prehistoria de la poesía de Oteiza?, G. Insausti, (edit.), Poesía (Edición Crítica
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la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43 or.
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–Chile, 1935: La prehistoria de la poesía de Oteiza?, G. Insausti, (edit.), Poesía (Edición Crítica de la obra
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Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43 or.
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Hasta hoy, en que nuestra misión frente a estos mitos [mitos paganos]
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de
tanto interés no ha de ser el representar plásticamente el mito objetivado. La función específica del arte no es la idolatría, sino desobjetivar, desentrañar el mito y dar expresión plástica actual y con la forma nuestra a sus valores universales y humanos (Oteiza, 1935a).
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Hasta hoy, en que nuestra misión frente a estos mitos [mitos paganos] de tanto interés no ha
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de
ser el representar plásticamente el mito objetivado. La función específica del arte no es la idolatría, sino desobjetivar, desentrañar el mito y dar expresión plástica actual y con la forma nuestra a sus valores universales y humanos (Oteiza, 1935a).
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Urte berean, 1935ean, eta hau ere Txileko hiriburuko Revista
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de
Arquitectura delakoan,. De la Escultura Actual en Europa. El Escultor Español Alberto Sánchez?
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Kolonbiako Cauca departamentuko Popayan Unibertsitateko aldizkarian argitaratu zuen Oteizak 1944 urtean. Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas
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América?, bere lehen idatzi garrantzitsua, eta ziur asko bere testurik landuena, hainbat gai jorratzen zituena: artearen eta mitoen arteko erlazioa, denboraren eta artelanaren arteko erlazioa, estetikaren eta sakratuaren arteko harremanak edo pintura muralaren arazo formalak.
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1947an, Limako Continente. Revista
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de
arte y cultura aldizkarian. Reinvención de la estatua, artikulu laburra argitaratu zuen.
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1947an, Limako Continente. Revista de arte y cultura aldizkarian. Reinvención
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la estatua, artikulu laburra argitaratu zuen.
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Batetik, Oteizak orduraino eginiko eskulturetan ikusi dugun ezaugarri espresiboa nabarmentzen zuen: «El artista busca la expresión
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la realidad en que vive, del mundo al que pertenece y lucha, al mismo tiempo, por conquistar una realidad mejor».
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Horregatik erabiltzen zuen reinvención hitza izenburuan. «El artista nuevo, descubrirá todas las presencias y se llenará
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todas las voces, pero cuando actúe, irá por el análisis a la eliminación y al sacrificio». Ikusten dugunez, eskulturaren berrikuntza ezabaketan eta sakrifizioan oinarritzen zuen.
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He comprendido biológicamente la función del hueco en el porvenir
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de
la estatua. [?] El hueco se nos revela como el concepto eje de una lógica para la renovación formal.
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He comprendido biológicamente la función del hueco en el porvenir de la estatua. [?] El hueco se nos revela como el concepto eje
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de
una lógica para la renovación formal. [?] En la próxima etapa experimental, el hueco ha de ser objeto de un nuevo razonar plástico.
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[?] El hueco se nos revela como el concepto eje de una lógica para la renovación formal. [?] En la próxima etapa experimental, el hueco ha
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de
ser objeto de un nuevo razonar plástico. [?] Y el hueco deberá constituir el tránsito de la estatua masa tradicional a la estatua energía del futuro, de la estatua pesada y cerrada a la estatua superliviana y abierta, la Trasestatua (Oteiza, 1947a).
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[?] El hueco se nos revela como el concepto eje de una lógica para la renovación formal. [?] En la próxima etapa experimental, el hueco ha de ser objeto
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un nuevo razonar plástico. [?] Y el hueco deberá constituir el tránsito de la estatua masa tradicional a la estatua energía del futuro, de la estatua pesada y cerrada a la estatua superliviana y abierta, la Trasestatua (Oteiza, 1947a).
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[?] En la próxima etapa experimental, el hueco ha de ser objeto de un nuevo razonar plástico. [?] Y el hueco deberá constituir el tránsito
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la estatua masa tradicional a la estatua energía del futuro, de la estatua pesada y cerrada a la estatua superliviana y abierta, la Trasestatua (Oteiza, 1947a).
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[?] En la próxima etapa experimental, el hueco ha de ser objeto de un nuevo razonar plástico. [?] Y el hueco deberá constituir el tránsito de la estatua masa tradicional a la estatua energía del futuro,
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la estatua pesada y cerrada a la estatua superliviana y abierta, la Trasestatua (Oteiza, 1947a).
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16 Lau eskultura hauek dira: Retrato del pintor Otano (1947); Retrato
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de
la vía láctea (1947); Figura de hombre caído (Laocoonte) (1940) eta Figura de mujer acostada (1940).
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16 Lau eskultura hauek dira: Retrato del pintor Otano (1947); Retrato de la vía láctea (1947); Figura
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hombre caído (Laocoonte) (1940) eta Figura de mujer acostada (1940).
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16 Lau eskultura hauek dira: Retrato del pintor Otano (1947); Retrato de la vía láctea (1947); Figura de hombre caído (Laocoonte) (1940) eta Figura
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de
mujer acostada (1940).
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Oteizak ikusi eta aztertu nahi zuen nola garatu ziren aldi berean kulturen adierazpide sinbolikoak eta eskulturaren ezaugarri formalak gizarte primitibo horietan, zeren, aurreko testuetan zioen bezala, kulturaren oinarriak arteak sortzen eta berritzen dituen mitoen bitartez sendotzen baitira. Ikerketa horien emaitzak 1948an Bilbora itzuli ondoren plazaratu zituen, 1952an Madrilen argitaratu zen Interpretacion estetica
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de
la estatuaria megalitica americana testuan, Oteizak argitaratutako lehen liburuan17 Liburu hori, Quousque tandem?! en modura, zati ezberdinez osatu arren, osotasun bat bezala uler daiteke. Perez de Barradas eta Konrad Preuss etnologoek eginiko ikerketetatik abiatuta, berauei estetikaren esparrutik korrekzioak egiten zizkien Oteizak.
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Ikerketa horien emaitzak 1948an Bilbora itzuli ondoren plazaratu zituen, 1952an Madrilen argitaratu zen Interpretacion estetica de la estatuaria megalitica americana testuan, Oteizak argitaratutako lehen liburuan17 Liburu hori, Quousque tandem?! en modura, zati ezberdinez osatu arren, osotasun bat bezala uler daiteke. Perez
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de
Barradas eta Konrad Preuss etnologoek eginiko ikerketetatik abiatuta, berauei estetikaren esparrutik korrekzioak egiten zizkien Oteizak. Korrekzio horietan oinarriturik, zenbait parekotasun ikusten zituen kultura primitibo horien garapenaren eta europar arteak izandako garapenaren artean.
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Aurreko testuetan Oteizak eskultura berriaren oinarria hutsunean zegoela uste bazuen ere, 1950ean ideia hori bere eskulturaren ezaugarri formal garrantzitsua izaten hasi zen. Urte horretakoak dira Figura para regreso
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de
la muerte, Coreano eta Unidad triple y liviana. Hiru eskultura horiek Oteizaren hizkuntza plastiko pertsonalaren lehen adibideak dira, eta horregatik esan daiteke 1950 urtea izan zela bere ibilbideko urterik garrantzitsuena.
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Lehen aldiz, gainerako artistekin zituen zorrak alde batera uzten ditu eta bere ibilbidea garbi definitzen hasten da. Figura para regreso
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de
la muerte eta Coreano lanen kasuan, giza figuraren erdian hutsune bat zabaltzen da, gorputzak sakrifikatu eta tripak husteko helburuarekin eginiko zauri handi bat balitz bezala, eta horri esker kanpoko espazioa eskulturaren osagai izaten hasten da. Horretarako materia kentzea da lehen pausoa, lehen beterik zegoena husten hastea, horrela eskultura osatzen duten formez gain, inguruko espazioak ere garrantzia hartzen baitu.
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(1952): Interpretación estética
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la estatuaria megalítica americana, Cultura
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3 irudia. Figura para regreso
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la muerte (1950).
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Kultura primitiboetan bezala, Oteizaren kasuan ere ordu arteko eskulturen tratamendu espresiboa mitoen ezaugarri kontzeptualekin zegoen lotuta. 1947ko. Reinvencion
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de
la estatua, testuan idatzi zuen bezala, eskulturaren etorkizunean garrantzitsuak ziren bi prozedurak, ezabaketa eta sakrifizioa, eskultura hauetan frogatzen ditu lehen aldiz, eta ondorengo eskulturetan modu erradikalean erabiliko ditu.
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testuan idatzi zuen bezala, eskulturaren etorkizunean garrantzitsuak ziren bi prozedurak, ezabaketa eta sakrifizioa, eskultura hauetan frogatzen ditu lehen aldiz, eta ondorengo eskulturetan modu erradikalean erabiliko ditu. Coreano eta Figura para regreso
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de
la muerte obren garapena izango da Oteizaren lanik ezagun eta garrantzitsuena, gerora hainbeste buruko min emango zizkion Arantzazuko apostoluen estatuaria.
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Idatzi horien izenburuek Oteizaren interesak edo bere hizkuntza plastikoaren beharrak nondik nora zihoazen garbi azaltzen zuten: . La investigación abstracta en la escultura actual?, Madrileko Revista Nacional
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de
Arquitectura delakoan 1951n argitaratutako artikulua;. Renovación de la estructura en el arte actual?, 1952ko urtarrilean Revista de Lecarotz izenekoan argitaratua;. V centenario de Leonardo de Vinci?, 1952ko maiatzean Revista de Lecarotz aldizkarian argitaratua;. Escultura dinámica?, 1952an Santanderko Udako Nazioarteko Unibertsitateko kurtsoetan eskainitako hitzaldia.
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Idatzi horien izenburuek Oteizaren interesak edo bere hizkuntza plastikoaren beharrak nondik nora zihoazen garbi azaltzen zuten: . La investigación abstracta en la escultura actual?, Madrileko Revista Nacional de Arquitectura delakoan 1951n argitaratutako artikulua;. Renovación
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la estructura en el arte actual?, 1952ko urtarrilean Revista de Lecarotz izenekoan argitaratua;. V centenario de Leonardo de Vinci?, 1952ko maiatzean Revista de Lecarotz aldizkarian argitaratua;. Escultura dinámica?, 1952an Santanderko Udako Nazioarteko Unibertsitateko kurtsoetan eskainitako hitzaldia.
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Idatzi horien izenburuek Oteizaren interesak edo bere hizkuntza plastikoaren beharrak nondik nora zihoazen garbi azaltzen zuten: . La investigación abstracta en la escultura actual?, Madrileko Revista Nacional de Arquitectura delakoan 1951n argitaratutako artikulua;. Renovación de la estructura en el arte actual?, 1952ko urtarrilean Revista
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Lecarotz izenekoan argitaratua;. V centenario de Leonardo de Vinci?, 1952ko maiatzean Revista de Lecarotz aldizkarian argitaratua;. Escultura dinámica?, 1952an Santanderko Udako Nazioarteko Unibertsitateko kurtsoetan eskainitako hitzaldia.
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Idatzi horien izenburuek Oteizaren interesak edo bere hizkuntza plastikoaren beharrak nondik nora zihoazen garbi azaltzen zuten: . La investigación abstracta en la escultura actual?, Madrileko Revista Nacional de Arquitectura delakoan 1951n argitaratutako artikulua;. Renovación de la estructura en el arte actual?, 1952ko urtarrilean Revista de Lecarotz izenekoan argitaratua;. V centenario
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Leonardo de Vinci?, 1952ko maiatzean Revista de Lecarotz aldizkarian argitaratua;. Escultura dinámica?, 1952an Santanderko Udako Nazioarteko Unibertsitateko kurtsoetan eskainitako hitzaldia.
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Idatzi horien izenburuek Oteizaren interesak edo bere hizkuntza plastikoaren beharrak nondik nora zihoazen garbi azaltzen zuten: . La investigación abstracta en la escultura actual?, Madrileko Revista Nacional de Arquitectura delakoan 1951n argitaratutako artikulua;. Renovación de la estructura en el arte actual?, 1952ko urtarrilean Revista de Lecarotz izenekoan argitaratua;. V centenario de Leonardo
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Vinci?, 1952ko maiatzean Revista de Lecarotz aldizkarian argitaratua;. Escultura dinámica?, 1952an Santanderko Udako Nazioarteko Unibertsitateko kurtsoetan eskainitako hitzaldia.
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Idatzi horien izenburuek Oteizaren interesak edo bere hizkuntza plastikoaren beharrak nondik nora zihoazen garbi azaltzen zuten: . La investigación abstracta en la escultura actual?, Madrileko Revista Nacional de Arquitectura delakoan 1951n argitaratutako artikulua;. Renovación de la estructura en el arte actual?, 1952ko urtarrilean Revista de Lecarotz izenekoan argitaratua;. V centenario de Leonardo de Vinci?, 1952ko maiatzean Revista
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Lecarotz aldizkarian argitaratua;. Escultura dinámica?, 1952an Santanderko Udako Nazioarteko Unibertsitateko kurtsoetan eskainitako hitzaldia.
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Orduko zenbait testutan agerian geratzen zenez, Oteizaren aburuz arte abstraktuak edo arte berriak bete behar zuen ordurainoko arte kristauak bete izan zuen zeregina. Interpretacion estetica
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la estatuaria megalitica americana liburuko azken orrialdeetan zioen bezala:
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18 Oteiza, J. (1952): Interpretación estética
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la estatuaria megalítica americana/ Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas de América, op., 416 or.
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Interpretación estética de la estatuaria megalítica americana/ Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas
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de
América, op., 416 or.
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serieko emaitzak ez ziren nahiko izan Oteizarentzat bere helburuak lortzeko, eta hurrengo bi urteetan, 1959 arte, Cajas vacías eta Cajas metafísicas deituriko eskultura sorta burutu zuen, aurrekoen hustutze prozedura azken muturreraino eramanez. 1950ean Figura para regreso
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de
la muerte eta Coreano eskulturetan lehen aldiz agertutako hutsunearen ideia espazio huts bihurtzen da. Eskultura haietan hutsune hori giza figura batek inguratzen zuen.
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Busco que la Estatua traspase un poco este muro
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de
la vida, esta depen dencia incesante. Necesito para mí mismo, en mi escultura, un sitio espiritual libre, a mi lado, vacío, inmóvil, lejano, duro, duro, en cierto modo hacia fuera?, desnudo, protestante, protestante, en cierto modo hacia fuera?, insoluble y trascendental.
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Por esto, puedo decir ahora, que mi escultura abstracta es arte religioso. No busco en este concepto
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de
la Estatua, lo que tenemos, sino lo que nos falta. [?] Lo que estéticamente nace como desocupación del espacio, como libertad, trasciende como un sitio fuera de la muerte.
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No busco en este concepto de la Estatua, lo que tenemos, sino lo que nos falta. [?] Lo que estéticamente nace como desocupación del espacio, como libertad, trasciende como un sitio fuera
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de
la muerte. Tomo el nombre de lo que acaba de morir.
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[?] Lo que estéticamente nace como desocupación del espacio, como libertad, trasciende como un sitio fuera de la muerte. Tomo el nombre
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de
lo que acaba de morir. Regreso de la Muerte.
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[?] Lo que estéticamente nace como desocupación del espacio, como libertad, trasciende como un sitio fuera de la muerte. Tomo el nombre de lo que acaba
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de
morir. Regreso de la Muerte.
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Tomo el nombre de lo que acaba de morir. Regreso
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de
la Muerte. Lo que hemos querido enterrar, aquí crece.
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Estetika horrek mistikoetatik eta teologia ezkorretik jasotzen zuen eragin zuzena eta, bereziki, Quousque tandem?! en azaltzen zuen bezala, Gurutzeko Joan Deunaren lanetatik20 Horregatik, huts horretan arte hizkuntzak eta behar espiritual eta erlijiosoek aldi berean soluzio berbera, bakarra aurkitzen zuten, Huts horren sinboloaren bidez artea eta erlijioa uztartuz. Espazio huts horretan Oteizaren eskuak hutsik geratzen ziren, lanean jarraitzeko materialik gabe, baina aldi berean, estetika ezkorra deitzen zuenaren bitartez, 1952 urtean Interpretacion estetica
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de
la estatuaria megalitica americana liburuan, lehen ikusi dugun beharrari erantzuna eman zion:
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19 Eskultura xume eta isil hauen bidez, Oteizak bere eskultore ibilbidea amaituta zegoela adierazi zuen: Homenaje al estilema vacío del cubismo (1959); Unidad mínima (1959); Oposición
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de
dos diedros (1959); Homenaje a Velázquez (1959) edota Homenaje a Leonardo (1959).
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Hoy creemos, que el porvenir del arte cristiano está identificado con el del arte nuevo. [?] Necesitamos intentar un arte capaz
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de
expresar al hombre en comunión con Dios[?] un arte capaz de intentar la expresión de la transfiguración, la conversión divina del hombre21.
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Hoy creemos, que el porvenir del arte cristiano está identificado con el del arte nuevo. [?] Necesitamos intentar un arte capaz de expresar al hombre en comunión con Dios[?] un arte capaz
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de
intentar la expresión de la transfiguración, la conversión divina del hombre21.
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Hoy creemos, que el porvenir del arte cristiano está identificado con el del arte nuevo. [?] Necesitamos intentar un arte capaz de expresar al hombre en comunión con Dios[?] un arte capaz de intentar la expresión
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de
la transfiguración, la conversión divina del hombre21.
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21 Oteiza, J. (1952): Interpretación estética
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de
la estatuaria megalítica americana/ Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas de América, Ibíd.
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Interpretación estética de la estatuaria megalítica americana/ Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas
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de
América, Ibíd.
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Dokumentu berean idatzi zuenez: « (3
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de
noviembre, 1961) Es el momento en que decido apartarme de este libro. He reunido sobre la mesa el material escrito.
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Dokumentu berean idatzi zuenez: « (3 de noviembre, 1961) Es el momento en que decido apartarme
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de
este libro. He reunido sobre la mesa el material escrito.
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Testu horretan dago, nire ustez, liburuaren muina. Bertan Ley
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de
los Cambios en el Arte eta Estetika ezkorra ideia garrantzitsu eta aberatsak azaltzen ditu, eta artelan bat zer den definitzen du. Eta gure ustez garrantzitsuagoa dena, ideia horiek eskulturak egiten zituen bitartean bere buruan nola sortzen joan ziren azaltzen digu.
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Oteizarentzat arteak dimentsio unibertsala duela argi geratzen da bere testu guztietan, eta Quousque tandem?! en proposatzen dituen bi ideia nagusiek, hau da, Ley
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los Cambios (Aldaketen Legea) eta Estetika ezkorra ideiek, dimentsio unibertsal hori garbi erakusten dute, kultur testuinguru konkretuen gainetik, leku eta garai guztietan islatu baitaitezke. Artearen dimentsio unibertsal hori pertsona konkretu bakoitzarengan gauzatzen da:
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–Chile, 1935: La prehistoria
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de
la poesía de Oteiza?, in G. Insausti (edit.), Poesía (Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43
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–Chile, 1935: La prehistoria de la poesía
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de
Oteiza?, in G. Insausti (edit.), Poesía (Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43
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–Chile, 1935: La prehistoria de la poesía de Oteiza?, in G. Insausti (edit.), Poesía (Edición Crítica
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de
la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43
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–Chile, 1935: La prehistoria de la poesía de Oteiza?, in G. Insausti (edit.), Poesía (Edición Crítica de la obra
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de
Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza, 43
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25 Zentzu honetan guztiz ados gaude Amador Vegarekin,. La, estética negativa?
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de
Oteiza: Lectura de Quousque tandem?!?, Oteiza, J. (2007):
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de Oteiza: Lectura
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de
Quousque tandem?!?, Oteiza, J. (2007): Quousque tandem?!, op., 43 or
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–, (2000): Tratado
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de
Historia de las religiones. Morfología y dialéctica de lo sagrado, Ediciones Cristiandad, Madril.
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–, (2000): Tratado de Historia
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de
las religiones. Morfología y dialéctica de lo sagrado, Ediciones Cristiandad, Madril.
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|
Tratado de Historia de las religiones. Morfología y dialéctica
|
de
lo sagrado, Ediciones Cristiandad, Madril.
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Golding, J. (2003): Caminos a lo absoluto, Turner Fondo
|
de
Cultura Económica, MadrilMexico D. F.
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Haas, A. M. (1998): . La nada
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de
dios y sus imágenes explosivas?, Er. Revista de Filosofía, 24/ 25, Bartzelona Sevilla, 13
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Haas, A. M. (1998): . La nada de dios y sus imágenes explosivas?, Er. Revista
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de
Filosofía, 24/ 25, Bartzelona Sevilla, 13
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Insausti, G. (edit.) (2006): Poesía (Edición Crítica
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de
la obra de Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza.
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Insausti, G. (edit.) (2006): Poesía (Edición Crítica de la obra
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de
Jorge Oteiza), edizio elebiduna, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza.
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Manterola, P. (2006): La escultura
|
de
Jorge Oteiza. Una interpretación, Jorge Oteiza Fundazio Museoa, Altzuza.
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Oteiza, J. (1935a): . Actualidad
|
de
la raza vasca en el movimiento artístico europeo?, 1935eko apirilean Buenos Airesen eta urte bereko abenduan Txileko Santiagon eskainitako hitzaldia. Jorge Oteiza FUndazioko artxiboan aurki daiteke.
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–De la Escultura Actual en Europa. El Escultor Español Alberto Sánchez?, Revista
|
de
Arquitectura, Santiago, Txile.
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–Sobre el Arte Nuevo en la Postguerra. Carta a los Artistas
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de
América?, Popayan Unibertsitateko aldizkaria, Cauca, Kolonbia.
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|
–El recuerdo: la grandeza y miseria
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de
Zuloaga?, Revista América, Bogota.
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–, (1947b): . Reinvencion
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de
la estatua?, Continente. Revista de arte y cultura, Lima.
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–Reinvencion de la estatua?, Continente. Revista
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de
arte y cultura, Lima.
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–, (1952v): . Renovación
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de
la estructura en el arte actual?, Revista de Lecarotz, Lekarotz.
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–, (1952v): . Renovación de la estructura en el arte actual?, Revista
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de
Lecarotz, Lekarotz.
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–, (1952c): . V centenario
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de
Leonardo de Vinci?, Revista de Lecarotz, Lekarotz.
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–, (1952c): . V centenario de Leonardo
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de
Vinci?, Revista de Lecarotz, Lekarotz.
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–, (1952c): . V centenario de Leonardo de Vinci?, Revista
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de
Lecarotz, Lekarotz.
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–, (1961b): . El árbol
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de
Guernica nace en el cromlech neolítico. Interpretación estética e investigación etnológica antes y después del cromlech.
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Cultura del cromlech megalítico y cultura del cromlech microlítico. Origen y continuidad
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de
un carácter vasco. Imaginación práctica y restablecimiento existencial?, El Bidasoa, Irun, ekainak 28.
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–, (1962b): . Aránzazu, cultura y tranquilizantes?, La Voz
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de
España, abuztuaren 8a, Donostia.
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Quousque Tandem?! Edición Crítica
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la obra de Jorge Oteiza (edizio elebiduna Euskara Gaztelera), Amador Vegaren edizioa, Jon Echeverria Plazaolaren laguntzarekin. Euskarazko itzulpena:
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Quousque Tandem?! Edición Crítica de la obra
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Jorge Oteiza (edizio elebiduna Euskara Gaztelera), Amador Vegaren edizioa, Jon Echeverria Plazaolaren laguntzarekin. Euskarazko itzulpena:
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–, (2007b): Interpretación estética
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la estatuaria megalítica america/ Carta a los artistas de América. Sobre el arte nuevo de la postguerra, Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza, María Teresa Muñózen edizio elebiduna, J. Lizasoain eta A. Rubioren laguntzarekin.
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–, (2007b): Interpretación estética de la estatuaria megalítica america/ Carta a los artistas
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América. Sobre el arte nuevo de la postguerra, Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza, María Teresa Muñózen edizio elebiduna, J. Lizasoain eta A. Rubioren laguntzarekin.
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Interpretación estética de la estatuaria megalítica america/ Carta a los artistas de América. Sobre el arte nuevo
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de
la postguerra, Edición Crítica de la obra de Jorge Oteiza, María Teresa Muñózen edizio elebiduna, J. Lizasoain eta A. Rubioren laguntzarekin. Euskarazko itzulpena:
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Interpretación estética de la estatuaria megalítica america/ Carta a los artistas de América. Sobre el arte nuevo de la postguerra, Edición Crítica
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de
la obra de Jorge Oteiza, María Teresa Muñózen edizio elebiduna, J. Lizasoain eta A. Rubioren laguntzarekin. Euskarazko itzulpena:
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Interpretación estética de la estatuaria megalítica america/ Carta a los artistas de América. Sobre el arte nuevo de la postguerra, Edición Crítica de la obra
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de
Jorge Oteiza, María Teresa Muñózen edizio elebiduna, J. Lizasoain eta A. Rubioren laguntzarekin. Euskarazko itzulpena:
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