Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 215

2000
‎XVIII.mendekoetatikhauekaipagenitzake: FRANCISCO DE LAMADRE DE DIOS, Theatro
‎en alta voz las quatro oraciones, y los Artículos de la Fe, y los Mandamientos de la Ley de Dios,
‎Si real y verdaderamente existieran en el tiempo y elespacio, sufririan de no ser en lo eterno y lo infinito. Y ese sufrimiento, esta pasion, que no es sino la pasion de Dios en nosotros, Dios, que en nosotros sufre por sentirsepreso en nuestra infinitud (sic!) y nuestra temporalidad, este divino sufrimiento les hariaromper todos esos menguados eslabones logicos con que tratan de atar sus menguadosrecuerdos a sus menguadas esperanzas, la ilusion de su pasado a la ilusion de su porvenir? 6 Existentzialismo ezberdinak daudela esan dugu; eta guztiek Kierkegaard-enga... izateak, existitzeak?
‎El criterio fundamental que hade regir en esta materia es el de la mayor eficacia de nuestros ministeriossacerdotales. Que son harto gravisimos los deberes que sobre Nos pesan, para queen el templo santo de Dios hayamos de pararnos en otras consideraciones que enlas de hacer realidad viva[...] el ejemplo de Jesucristo y las paginas delEvangelio. Argudio hau, kasu honetan, euskararen erabilpen premiaren aldekoa da, garbiki.
‎Por ende, como mejor podemos, vos rogamos yrequerimos que entendais bien esto que os decimos, y tomeis para entenderlo y deliberarsobre ello el tiempo que fuere justo, y reconozcais a la Iglesia por señora y superiora delUniverso mundo y al Sumo Pontifice, llamado papa, y en su nombre al rey o a la reinadoña Juana, nuestros señores, en su lugar, como a superiores y señores destas islas ytierra firme, por virtud de la dicha donacion, y consintais y deis lugar que estos padresreligiosos os declaren y prediquen lo susodicho. ...o vos compeleran a que vos torneis cristianos, salvo si vosotros, informados de la verdad, os quisierdes convertir a nuestra sancta fe catolica, como lo han hecho cuasi todoslos vecinos de las otras islas; y allende desto, Sus Altezas vos daran muchos privilegios yexenciones y vos haran muchas mercedes; y si no lo hicierdes, y en ello dilacionmaliciosamente pusierdes, certificamos que con la ayuda de Dios, nosotros entraremospoderosamente contra vosotros y vos haremos guerra por todas las partes y maneras quepudieremos, y vos sujetaremos al yugo y obediencia de la Iglesia y de Sus Altezas ytomaremos vuestras personas y de vuestras mujeres e hijos y los haremos esclavos ycomo a tales venderemos y dispondremos dellos como Sus Altezas mandaren, e vostomaremos vuestros bienes y vos haremos todos ... y de como decimosy requerimos, pedimos al presente escribano que nos lo de por testimonio signado, y a lospresentes rogamos que dello nos sean testigos, etc. (en Las Casas, III, 1965, pp. 26).
2001
‎Santoral vasco. Santos, Beatos y Siervos de Dios, Bilbao: MisionerosClaretianos.
‎Inori tinta eroriz gero Padre Mendibek, istripuaren lekua hatz erakusleaz seinalatuz, Castigo de Dios esaten zuen. Inazitoren eta beste guztien errepika bihurtu zen hura ere:
‎Horregatik, tontor guzietatik Kodesko Ama Birjinaren gozos izeneko kantak kantatzen genituen: " De la celestial Sion/ donde habitas y nos ves,/ Ma dre de Dios de Codes,/ echanos tu bendicion". Gure mendi talde horri ere La celestial Sion deitzen genion.
2002
‎Europako Batzordeko iturriek azpimarratu zuten praktika hori “beharrezko arrisku komertziala” dela aire konpainientzat, “baina overbooking aren gehiegikeria konpentsatu behar da”. Juan de Dios Izquierdo eurodiputatu sozialistak Europar Batasuneko exekutiboaren demandaren murrizketa justifikatu zuen, errealismoagatik. Haren arabera, “konpainiek lituzkete jasan” Batzordeak eskatzen dituen konpentsazio handiak.
2003
‎Irigoyen Dutari Iruñeko apezpikuaren 1769ko ediktuak aurrekoan esandakoa errepikatzen du funtsean. Dantzekin" se ultraja el honor debido a la grandeza de Dios"," se exponen a la eterna perdición las Almas" eta" se fomentan el libertinage, la sensualidad, y otros vicios, de que resultan lamentables daños en lo sagrado y en lo polÃtico". Bekatuan erori gabe dantza egitea teorian posible bada ere, praktikan ikaragarri arriskutsua da giza kontzientzia ahulentzako.
‎aita Areso frantziskotarraren misio batean, ekitaldi baten amaieran, zaldi batzuk aztoratu eta irrintzika hasi ziren; jendea, nahasmen harekin izututa, etxeetan sartu eta teilatuetara igotzen hasi zen," deabruak beraiek eramatera zetozela" pentsatzen baitzuten. Azkenean gertakari hori Jainkoaren lagungarritzat jo zuten, zeren, iskanbilaren ondorioz," gentes que no pensaban confesarse, lo han hecho, creyendo que éste era un aviso de Dios" (Sagüés, 1960: 66).
‎Resulta paradójico. Cierta analogÃa en tintes severos, una idea de Dios animada mà ¡ s por el temor y el respeto que por el amor, no implica sin mà ¡ s derivación genética del jansenismo". Hori bai, batek baino gehiagok azpimarratu izan du (horien artean Unamunok Del sentimiento trà ¡ gico de la vidan) bai jesuiten sortzailea –Loiolako Inazio– eta bai jansenisten zabaltzaile nagusia –Baionako Saint Cyran– jatorri euskaldunekoak zirela.
‎Jakintza liburua dela dirudi eta, bai, Entomología Forense jartzen du erdi erdian, eta apur beherago, bi egileen izenak: María Soledad Rodríguez Albarrán eta Juan de Dios Casas Sánchez. Aurkibidera jo du, eta han, Cronotanatodiagnóstico deitzen den atala aurkitu du, 407 orrialdean.
‎Herritarren arteko bat ezagutu nuen. Han zen Gipuzkoa bouko marinel bulartsuetakoa bat, kaboa bera; Juan de Dios Telletxea. Sendaturik ematen zuen, edo akaso iluntasunak ez zidan haren zauriak ikusten utzi.
2004
‎Liburu honetan, zerbitzu sekretuen inguruan desagertu zen beste ustezko agente baten kasua ere aipatzen da. Manuel de Dios Unanuerena, euskal jatorrikoa eta New Yorkeko kazeta inportante baten zuzendaria. Agente bikoitza izan zela esan da.
‎" Dakigun bakarra da Caliko Kartela eta CIAren arteko loturak aztertzen ari zela akabatu egin zutela 1992an". Caliko Kartelak Manuel de Dios Unanue akabatzea erabaki zuen edo ez, argitzeke dago. Haatik, CIAk zer ikusia izan ote zuen susmoak daude.
‎31 Viktor Franklen obra guztiz interesgarria ezagutu nahi duenak, euskal itzulpenik ezean (guk dakigula), Bartzelonako Herder argitaletxean aurki ditzake bere liburu gehienak: El hombre en busca de sentido; La voluntad de sentido; La presencia ignorada de Dios; El hombre doliente; Logoterapia y analisis existencial; etc. Frantsesezko itzulpenen erreferentziak ez ditugu ezagutzen, zoritxarrez.
2005
‎Sin embargo, la vida nunca se quivoca: la Creación es obra de Dios, y como Él, es justa[...]. La mujer es, ante todo, madre.
‎Eta orduan, izaten dira beti: . Por la gracia de Dios: Rey?.
‎Egunean 400 mikrogramoko azido folikoa edukitzeak, jaioberrietan malformazio gutxiago agertzeaz gain, garuneko hodietako istripuak eta miokardioko infartuak gertatzeko arriskua murrizten du. Atzo aurkeztu zuten Sortzetiko Anomaliei buruzko Espainiako Lankidetza Azterketaren hogeita zortzigarren Urteko Bilera (ECEMC), Javier González de Dios, Alacanteko San Juan ospitaleko pediatra, Sortzetiko Anomalien Ikerketa Zentroko zuzendaria, María Luisa Martínez Frías, eta haren homologoa, Birth Unibertsitateko Jaime. Gomendio horiek gorabehera, egoera horretan dauden espainiarren %15ek bakarrik egiten du hori, eta ehuneko hori %80raino igotzen da haurdun daudenean, hain zuzen, neurria jada ez denean eraginkorra prebentziorako.
‎(i). GARCIA DE DIOS, Joaqum Marfa; MENENDEZ PONTE CRUZAT, Marfa/ Gonzalez Odriozola, Elisabet; Egiguren Golmaio, Ramon; Ossa Altzibar, Joseba. SM. Arrigorriaga.
‎(i). GARCIA DE DIOS, Joaqum Marfa; MENENDEZ PONTE CRUZAT, Marfa/ Gonzalez Odriozola, Elisabet; Oyanguren Azkue, Jon; Ossa Altzibar, Joseba. SM. Arrigorriaga.
2006
‎En la tierra de Alaua e de Gujpuscoa, antiguamente fueron del Reyno de Nauarra, e eran todas Ermandades, e ayuntauanse todos, vna ves en el año, el primero dia del mes de mayo, a faser sus cofradias, e leuar grandes candelas de çera de dos o tres quintales a las yglesias que lo acustunbrauan, e leuauan las en andas por que no podian otra mente, a fazian sus mjsas e ofrendas de aquellas candelas, e fasian sus comeres de muchas viandas para todos. El diablo, que sienpre se trauaja entre las gentes de poner omeçidas, trauajose entre estas gentes, que eran comunes e viujan en pas de poner mal entre ellos porque çesasen en el servjcio de Dios, e fallando logar, fizolo en esta manera: que fecha aquella candela vna ves, e fuendo juntos para la leuar, entrauaron a las andas, e los que primeros los travaron querian las leuar en alto sobre los onbros, que desian en su vascuençe gamboa, que quiere desir por lo alto.
‎E a este dicho año fue por muchas aguas que fizo en Março, e Abril, e Mayo, e Junio, e Julio. E estando los panes en flor, de nuevo grano, vino por yra de Dios e pecados de los pueblos, vn vuchorno que duró noche e día, tan caliente que quemó todos los panes que no quedó grano ninguno, e fue la gente trauajada por todas las tierras, pero soportáronlo con trauajo porque avía mucho pan del año pasado. Pero ya en la costa no lo podían auer a poco ni a mucho, e así pereçieran muchas gentes en el Reyno, si no por las muchas limosnas de los caualleros e religiosos, e buenas gentes.
‎...gente en Vizcaya quemando e Robando e matando en ella porque se quitaran del señorío de León e llegó fasta Baquio, E juntados todos los viscaynos en las çinco merindades, tañjendo las çinco vosinas en las çinco merindades segund su costumbre en Gernjca, e oviendo acuerdo de yr pelear con él para lo matar, o morir todos allí, E enbiáronle desir que querían poner este fecho en el juysio de Dios e de la batalla aplasada a donde él quisiese E por él les fue Respondido que él no aplasaría batalla sino con Rey o con ome de sangre Real e que les quería faser su guerra como mejor podiese, e sobre esto acordaron de tomar por mayor e capitán desta batalla aquel don Çuria que era njeto del Rey dEscoçia, E fueron a el sobre ello, e falláronlo bien presto para ello, e enbiando sus me... E morió allí aquel Sancho Astegas, señor de Durango, e otros muchos voscaynos.
‎Ondoren, proba klinikoak egin zituzten Andaluziako Osasun Zerbitzuko zenbait ospitaletan, eta haiekin egiaztatu zuten gaixoen erreaktibotasunean aldea zegoela, inokulatzen zen barietatearen arabera. Ikerketaren arduradunak, Juan de Dios Alchék, azaldu zuenez, gaixoa sentikorragoa den olibondo barietatea zehaztu ondoren, “txerto espezifiko bat prestatzen da”. Hala, alergikoak ez du “koktel” generikorik jasotzen, eta, agian, ez da sartzen erreakzionatzen duen alergenoa, estraktu pertsonalizatua baizik.
‎" Un territorio tiene un alma, un alma que se hizo por los hombres que dio a luz el cielo. Y cuando un territorio como es el de Hispania está fraguado de íntimas contraposiciones, obra de Dios, sus hijos son hijos de contraposición. Tienen el alma de Job" 361 Espainiaren batasuna (arima askoren arima hori), lurrak ez duela eman, inposatua dela, aitortzea adina da hori; eta barrutik –arima hori– zatitua dagoela.
‎Y a esto es a lo que he llamado en otra parte el sentimiento trágico de la vida. El profeta, el pueblo profético, sienten la responsabilidad de Dios. Y sienten la justicia" 362 Espainia bat dena, aspaldi erabakia dauka Salamancako errektorearen nahikariak, haren irakurlearentzat orriotan interesantea ezin izan liteke hori.
‎Todo pueblo no ario esta condenado a perecer o a servir a la raza indoeuropea. Los arios, hombres divinos, de ánimos ágiles y curiosos, de inexhaustas riquezas espirituales, únicos seres capaces de ironía y de matemáticas, adoradores de Dios Padre, Zeus Pater, Jupiter, Dyauspitar, inventores del régimen parlamentario, están preparados desde la eternidad para hacerse señores del mundo" 546 Lerrook, zalantza gabe, ironia pixka batez daude idatziak –hala suposatu ahal gura nuke behintzat–, baina seriotasun puska batez ere bai. Ortega-k bazekien" poetizazio" baskoiberistek berme zientifiko eskasa zutela.
‎López Morillas-ek gogoratzen digu, espainoltasun –izpiritu edo jeinu espainol– jatorraren arazo edo lehia hau XVIII. mendetik zetorrela etorri (agian aurretiazkoak dexente lehenago seinalatu lirateke, baina hemengo gaiarentzat berdintsu zaigu), eta XIX. mendean gori goritu egin dela: " la opinión –ya latente desde el siglo XVIII– de que el genio español, eminente en la captación intuitiva de la realidad interna y externa, en la visión poética de Dios, el mundo y el hombre, es incapaz para el razonamiento abstracto, la observación minuciosa y la experimentación paciente, incapaz, en suma, para la filosofía y la ciencia. Estimábanse como rasgos singulares del genio español la exuberancia imaginativa, el arrebato pasional, el individualismo absorbente, la falta de intimidad, elementos todos que habían contribuido a dar a la cultura nacida de ese genio un carácter eruptivo y espasmódico –" orgiástico", diría Ortega más tarde;" africano" lo llamaría Unamuno" 71 XVIII. mendeko Ilustratuek arima espainol afrikar hori zibilizatu egin nahiko dute:
‎Rafaela Ybarra. Jainkoaz maitemindu zen emakumea/ La enamorada de Dios. (e/ i).
‎(b/ i). DE DIOS RUIZ, Olga/ Alkain Kazabon, Ipar// De Dios, Olga. Denonartean.
‎(b/ i). DE DIOS RUIZ, Olga/ Alkain Kazabon, Ipar// De Dios, Olga. Denonartean.
‎(i). DE DIOS RUIZ, Olga/ Alkain Kazabon, Ipar// De Dios Ruiz, Olga. Denonartean.
‎(i). DE DIOS RUIZ, Olga/ Alkain Kazabon, Ipar// De Dios Ruiz, Olga. Denonartean.
2007
‎Las más naturales, las más fuertes, las más sencillas, el fundamento eterno de la educación humana a través de los siglos: sabiduría, en lugar de ciencia; temor de Dios, en lugar de sabiduría; amor a los padres, amor entre los esposos, amor a los hijos, en lugar de cortesías y desenfreno moral?? 374 Zentzubakoa da patriarka ekialdetar bati burges paristar moderno baten pentsaera eta moduak edo bertuteak eskatzea, edo gizarte ekialdetarrari gobernamendu ilustratu baten instituzioak. Erabakigarria da, hala ere, ulertzea, antzinako gizon emakume hori eta gaurkoa gizaki aldetik berdin berdinak direla:
‎para convertirse a nuestra civilización. Todos los hombres se aproximan a nuestra cultura, especialmente a través del aguardiente y la opulencia; en todas parte serán todos, con la ayuda de Dios, como nosotros, hombres buenos, fuertes, felices. –
‎–El 9 de enero de 1900 el senador Beveridge se expresa en los siguientes términos: «No renunciaremos a la misión de nuestra raza, mandataria, en nombre de Dios, de la civilización en el mundo. Avanzaremos en nuestra obra?
‎Ib., 149 Ik. orobat Buber, M., Yo y tú, Buenos Aires 1956, 9 ID., Eclipse de Dios, Mexiko 1993, 72, 161
‎Postura plagiozefaliak Espainiako bularreko haurren %12ri eragiten dio. Eta, Esplugues de Llobregat eko (Bartzelona) San Juan de Dios ospitalean egindako adostasun jardunaldian egiaztatu zenez, urtebetetik beherako haurretan plagiozefaliaren eragina hamar aldiz handiagoa izan da azken hamar urteetan. Gaur egun, 30 haurretik bati eragiten dio.' Beraz, sarritan gertatzen den errealitate bat da, hasieratik aurreikus daitekeena, baldin eta, erditu ondoren ospitaleko alta jasotzean, gurasoei prebentzio aholku batzuk ematen bazaizkie, APNPko lehendakariak azaldu du.
‎Eraikinaren sabaia haize bolada handien ondorioz erori zen. Uholdeak izan zituzten Son Dureta eta San Juan de Dios ospitaleetako zenbait unitatetan ere irten ziren. Palmako ospitale psikiatrikoan, ekaitzak eragindako gas ihes batek 50 gaixo eta 15 langile ebakuatu zituen.
‎Inondik ere Areiltzaren pentsamenduaren oihartzuna da berau: xedeen artean" difusion de la cultura en el mejor servicio de Dios y de España" aipatzen du Kondeak.
‎Xakurra trenpan jina dun nunbaitik, hak badakiken ba nor den ohoin zikin hori! hexak behar tinat atzeman eta segitu... gero askalduko nun, redios de dios... kalitzen dinat ba!
2008
‎En nombre de Dios zentsuratu zigutenean, Poligrameko arduraduna laban duelu batera desafiatu nuen. Tipoa poltsikoan neraman poltsa bezain zuri jarri zen.
‎El Rey se ha servido dirigirme el decreto siguiente: Don Fernando VII, por la gracia de Dios y por la Constitución de la Monarquía española, Rey de las Españas,
‎Seguramente que mi piedad sería más sólida, mi cariño al Señor más tierno y profundo. Haced, hijas mías, que al cabo todo cuanto yo haga en adelante, en papel pantado ú ordinario, cuanto escriba ó haga escribir, todo encienda más y más mi pobre corazón en el santo amor de Dios.
‎1906an zioenez: «No pertenezco á tal partido ni á ningún otro; y con el favor de Dios espero mantenerme aislado de luchas políticas»457 Antzera 1918an: «Mi divisa ha sido desde muy atrás no meterme en política; no porque la considere ocupación nefanda, sino porque tengo otros quehaceres que encajan mejor en mis aptitudes y en mis habitos»458, eta gauza bera 1921ean:
‎La voz de un niño bastó para que del prefecto de la ciudad de Olona surgiese «Ambrosio Obispo» el gran San Ambrosio de Milán. Si el pueblo en aquella ocasion oyó en la del niño la voz de Dios, V. E. verá indudablemente en mi deseo, el deseo del Pueblo Euskaldun, que por su dignidad y por sus intereses los más sagrados reclama un Obispo que hable su lengua479.
‎Me explicaré. No pertenezco á tal partido ni á ningún otro; y con el favor de Dios espero mantenerme aislado de luchas políticas. [...] No busco más que el trabajo, trabajo lo menos estéril posible.
‎«? y aunque la huviera oido, no es extraño que se le huviese olvidado con tantas desgracias como le han sucedido, de ver incendiada su casa con todo el omenage (sic), dejandole porr puertas, y aun haver sido llevado prisionero con toda su familia, y conducido a empujones precipitadamente hasta la jurisdiccion de Zumarraga en donde se libro con toda ella por altisima providencia de Dios a quien atribuye esta maravilla, pues los franceses en virtud de cierto expreso que recivieron, partieron a marcha doble para Tolosa dexando al deponente y su familia, por olvido y sin aprecio en dicho Zumarraga, y viendose de este modo, ya libres sin esperarlo, subieron a una caseria inmediata, en donde haciendo noche regresaron de monte en monte hasta llegar a esta referida villa en donde ...
‎Izan ere, 1794an Konbentzioaren gudarosteak Gipuzkoaz jabetzen ari zirenean, Eibarko errejimentua prest agertu zen«? para defender la causa de Dios, del Rey y de la Patria asta derramar su ultima gota de sangre». Trilogia hori?. Dios, Patria, Rey??
‎dijo su mrd. el dicho señor Alcalde. Mendizabal? les habia congregado para efecto de tratar, y resolver cosas tocantes al servicio de Dios, defensa de la Religion, del Rey, y de la Patria, en vista de las actuales y criticas circunstancias que ocurren entre la Diputacion de esta Provincia, y la Republica Francesa sobre la capitulacion que tratan para la union entre si con titulo de probisional. Y enterados dichos señores vecinos concurrentes, y despues de una larga conferencia entre sí, resolvieron todos de un acuerdo y conformidad, segregarse de la union de esta Provincia, y unirse al N. Señorio de Vizcaya, ofreciendose hazer el servicio con sus naturales?
‎gutuna jaso zuen Mendizabal alkateak, Getariako Batzarrak aintzat hartu ez eta diputazio berri bat egiteko proposamenarekin«? por la causa de Dios, el Rey y la Patria». Batzar horiek Arrasaten egin ziren, irailaren 1ean, baina eibartarrek ezin izan zuten parterik hartu,«?
‎– para defender la causa de Dios, del Rey y de la Patria?
‎de resulta de la entrega de la Ciudad y Castillo de San Sebastian sin haver echo defensa alguna sus Gobernadores del Castillo y de la Plaza que se hallavan con dos o tres mil hombres de tropa arreglada y el Paysanaje»187 Konbentzioaren gudarostea gero eta hurbilago zegoen, eta hain egoera kezkagarrian, espainiar armadaren agintari nagusiari. Colomerari? eta Getarian zegoen Gerra Diputazioari idatzi bana bidali zieten «poniendoles presente que sus naturales se hallavan impacientes interin que, dassen salir de Padres a Hijos al punto que se estava señalado y se les señalase para defender la causa de Dios, del Rey y de la Patria asta derramar su ultima gota de sangre». Baina Getariako Diputazioaren aldetik ez zuten erantzun egokirik jaso? «no le dieron más respuesta, por más que instó, sino la misma cubierta de la carta que llevo»? 188, nahiz eta oraindik ez zeuden frantziarren eskuetan.
‎por mayoria de votos». Lanpostua lortzeko aurkezturiko txostenean aitortzen zuenez, Juan Cruz nahiko elizkoia zen?. Soy timorato de Dios, zioen?, eta bitartean Madrilen egon zen, eskribautza ezberdinetan lanean.
‎Haas, A. M. (1998): . La nada de dios y sus imágenes explosivas?, Er. Revista de Filosofía, 24/ 25, Bartzelona Sevilla, 13
‎Arratsalde gaueko txandako eskola ordutegien eskaintzari esker, kezka intelektualak dituzten pertsona askok nerabezaroan edo gaztaroan utzi zituzten ikasketak amaitu ditzakete, lanpostuari uko egin beharrik gabe. Halaxe dio Elisa De Dios Cisneros Institutuko txanda horretako ikasketaburuak, ikasleen% 85ek lan egiten baitu. Zehazki, 16 urtetik gorako 250 pertsonak konpentsatzen dute beren lanaldiek uzten dieten denbora librea," asteburuan denbora lapurtzen" baitute.
‎Horregaitik, eta neuri be bertoko instrumentuak beti gustatu jatazalako, hasi naz albokeagaz. Ibili nintzan topetan irakasle on bat eta Fede de Dios aurkitu neban eta… Fede “ladedios” da. Irakasle eta lagun dot orain.
‎Ez dakit, nik egunero joten dot albokea, jo ezik ezin da instrumenturik ikasi. Erreferenteak Ibon Koteron, Fede de Dios, Julen Begoña, Juanmari Beltran neurri baten… izan daitekez; horreen mailara heltzea pentsatu be ez dot egiten, gainera ez da nire mundua atzo etorria naz eta, baina ahal danik eta ondoen jotea neuke, bai.
‎1906an zioenez: " No pertenezco a tal partido ni a ningun otro; y con el favor de Dios espero mantenerme aislado de luchas poHticas" 6 Antzera 1918an: " Mi divisa ha sido desde muy atras no meterme en politica; no porque la considere ocupacion nefanda, sino porque tengo otros quehaceres que encajan mejor en mis aptitudes y en mis habitos" 7, eta gauza bera 1921ean:
2009
‎Klausurako moja klaratarra. Sor Maria Jesus Agredakoak prosaz idatzitako Mística Ciudad de Dios liburuan oinarrituta, 1.532 bertsoz ondutako Ama Birjiñaren visitas liburua egin zuen Sor Justinak.
‎Fernando Meirelles Ciudad de Dios edota El jardinero fiel moduko filmen egileak Ensayo sobre la ceguera eleberria egokitu du. Jose Saramagok gizateriaren gaineko bere ikuspuntu ezkor eta apokaliptikoa erakutsi digu beste behin eleberri horretan.
‎Peñota San Juan de Dios Ospitalearen azpian dago eta Santurtzi Gernika parketik 13 metrora. Une honetan eremu hori urbanizatzen ari dira.
‎Pero que no le explicaran, que no le dijeran que todo aquello se hacía para no ir al infierno y no quemarse en lagos de azufre líquido y calderas de pez derretida; que no le hablasen, que no le razonasen, porque la palabra es el enemigo del sentimiento; que no trataran de imbuirle un dogma; que no le dijeran que todo aquello era para sentarse en el paraíso al lado de Dios, porque él, en su fuero interno, se reía de los lagos de azufre y de las calderas de pez, tanto como de los sillones del paraíso.
‎Es la Wartburg. Todo calla./ Aquel denso mutismo vegetal no lo altera/ sino el grito de un buho errante en primavera./ Aquí, sobre las hojas de la Biblia latina(???),/ un monje libre, obeso y purpúreo, se inclina/ con doble afán, herético y rebelde, con doble/ ardor contra las sílabas doctorales del noble,/ el ardor de bajar a bocas populares,/ a las bocas teutonas de sus rústicos lares,/ la voz de Dios, vestida de litúrgico idioma,/ y arrancándola al sacro sello oficial de Roma,/ derramarla en tudesco en pechos campesinos?. Lutero basatiak hizkuntza aleman basatian mintzarazi gura izan bide dio Jainko erromatar nobleari (grekeratik egin du itzulpena!).
‎–Egun osoko lanaz auldu ta/ Aita semiak etxera!?... Baina baserri hori, balio tradizionalen (Truebak bere ideal bezala proklamatzen zuen, la causa de Dios, de la patria y de la familia?) altxorra eta gordelekua da. Bere ahultasun, apaltasun, gogortasunean, baserriari eginkizun altu hori aitortzen dio Arrutik:
‎Nola zioen,. Tú, soldado de la Tradición? tendrás un puesto en el Reino de los Cielos...?, ala, en el Reino de Dios, zen?
‎Jainkoa gure alde dago, eta nola gure alde dagoen? bada, gure alde dago, eta kito!; parametro horien barruan, akabatuko ez zuen, bada, bere anaia, tartean egokituz gero?!, ez anaia zelako, baizik eta gaizkiaren taldekoa zelako. Errusiaren aldekoa eta Kainen taldekoa?, eta Kainek Abel hiltzea bekatu zen, bai, baina Abelek Kain ez, en defensa del orden y en defensa, por tanto, de Dios?
‎Bestalde, fedea oinarritzeko kristauek erabiltzen dituzten frogak harrigarriak dira. Berbarako, Richard Dawkinsek El espejismo de Dios liburuan gogoratzen duenez, ba omen da garbitoki edo purgatorio izeneko eremu bat. Bertara doaz hil ostean infernuratzen ez diren arimak, zerura baino lehen.
‎Comillasen hasitako tesia Arantzazun bukatu zuen, 1951n: La Sierva de Dios Mª Angeles Sorazu, Concepcionista Franciscana(). Estudio místico de su vida.
‎eta. Vizcaia?. Gainera, 4.000 peso ere utzi nahi dizkio Cadizeko San Juan de Dios ospitaleari gaixo behartsuak sendatzeko opari gisa, baina honako betebehar honekin: –en las ocasiones que llegaren a curarse de limosna en dicho hospital alguno o algunos nauarros y vizcainos an de ser admitidos a su curación y no despedidos?.
‎Sebastian Lopez zangozarrak 1577ko gutunean Peru aldera, eta Eguberri egunean zehazki, itzultzearen berri ematen du. Sanlucar de Barrameda portutik atera zen eta Nombre de Dios hirian gaixorik denboraldi bat eman zuen Perun sartu baino lehenago. Gabon gau hori honela izan zen:
‎Nosotros, los cruzados de Dios, Patria y Rey, nos presentamos a esta San Sebastianreconquistada para España con el derecho que nos da la sangre derramada enholocausto de la Patria.
‎Orain arte, bi neurologo bi gazte horiekin zer gertatzen ari den jakiten saiatu dira, eta, gainera, familiak behin eta berriz dei egin dio komunitate zientifikoari, haiek tratatzen ari diren medikuei erabilgarri gerta dakiekeen edozein informazio eman dezaten, etxera lehenbailehen itzul daitezen. Osasun Sailak, gainera, Bartzelonako San Juan de Dios ospitaleko Neuropediatriako taldearekin harremanetan jarri dela baieztatu zuen, bigarren iritzi bat eskatzeko. Bestalde, nesken familiek behin eta berriz dei egin diote komunitate zientifikoari, haiek tratatzen ari diren medikuei baliagarri izan dakiekeen edozein informazio eman dezaten, haien etxeetara lehenbailehen itzul daitezen.
‎Gaur egun, arlo horretan diharduten 175 erizainetatik 80k baino ez dute prestakuntza kualifikatua, Sierra Leonako Hezkuntza Ministerioak onartutako titulazioarekin. Ikastetxea Ilargiko San Juan de Dios ospitalean eraikiko da, eta lau gela, laborategia, liburutegia, informatika gela eta bulegoak izango ditu, besteak beste. Instalazioen ekipamendua, hala nola ordenagailuak, liburuak, material didaktikoa, ikasmahaiak eta aulkiak, San Joan Jainkoarenaren Anaiek hornituko dute.
‎Azken jardunaldia jokatuko du etxeko taldeak Mar Alacanten kontra. Espainiako Eskubaloi Federazioko presidente Juan de Dios Romanen eskutik hartuko dute kopa. –Nik oraindik ezin dut sinetsi; kopa jaso arte ez dut sinetsiko?, azpimarratu zuen atzo Marion Callave atezainak, Dusseldorfeko aireportuan (Alemania).
‎Berari eskatzen diogu, geure arteko desadostasun politikoak eta sozialak konpontzeko bide bezala indarkeria eta heriotza erabiltzeari beti uko egiten jakiteko beharrezko dugun argia eta indarra? (Espainiako Gotzainen Batzarra, La fidelidad de Dios dura siempre. Mirada de fe al siglo XX, 14).
‎Fernando Iturria eta Angel Garcia de Dios ibiltzen ziren aspalditik; ni txikia nintzenean ere bai. Iturriak hankekin kontuz ibiltzeko esan zigun, bueltak ematerakoan batez ere; oso zaila dela bueltak ematea.
‎Rio Madre de Dios natur erreserba. Perun Hunt konpainiak petrolioa ustiatzeko 166 eremu eraiki ditu, bakoitza bere heliportuarekin.
‎¡ Abajo España y arriba Rusia! – hartaratuta; ondorioz –oihuaren aurkako erreakzio gisa edo–, begiak amorruz zabaldu eta argiz bete zitzaizkion, gogoa ohiko sinestera itzuli balitzaio bezala, sineste garbi eta zalantzarik gabekora, gerra hartan Jainkoak beren alde behar baitzuen –Jainkoaren aldekoen alde eta Espainia zinez maite zutenen alde–, hain zen begien bistakoa egia hura, egiaztapenik behar ez zuena, silogismorik ere ez, lehenengo premisan agortzen baitzen argudio guztia: Jainkoa gure alde dago, eta nola gure alde dagoen... bada, gure alde dago, eta kito!; parametro horien barruan, akabatuko ez zuen, bada, bere anaia, tartean egokituz gero...!, ez anaia zelako, baizik eta gaizkiaren taldekoa zelako –Errusiaren aldekoa eta Kainen taldekoa–, eta Kainek Abel hiltzea bekatu zen, bai, baina Abelek Kain ez, en defensa del orden y en defensa, por tanto, de Dios...
‎Nietzschek esaten digunez: " Temo que no vamos a desembarazarnos de Dios porque seguimos creyendo en la gramatica". 81 Hitzek munduko gauzaren bat zuzenean designatzen dutelako sinesmena metafisika hutsa da. Niaren eta subjektuaren superstizismoa gramatikaren sedukziotzat dauka Nietzschek.
2010
‎" esta [perfección nueva] no puede alcanzarse, si todos la dejamos caer por nuestra parte entregándola al vulgo grosero y poco curioso". horra, bada, belaun berrientzako zeregin norabidea erakutsita. eta, hona iristean, beharbada espero ez genuen eremura pasatuko da Malon etxaide, gaztelako humanismo hizkuntza herrizaleak lehendik zekarren kapitulu batera49 etxaidek ez du mugatzen teologiara gaztelaniaz ere idatzi behar den gaien esparrua; aitzitik, zernahi dela ere gaztelaniaz emana ikusi nahi du, eta asmo politiko kulturalez hornituta ikusiko dugun pasartean ausarki zera dio,: " con el favor de dios, hemos de ver muy presto todas las cosas curiosas y graves escritas en nuestro vulgar". horra iristeko, ordea, tresneria egokia izango da politika, kultura eta eraikuntza inperial osatuarena; horra, bada, azken buruan plangintza orokor baterako deia, banderak, armak eta hizkuntzak elkarri lagunduz eraikiko den herrialde unibertsal berria: bere lan eta ideia hauekin, Malon etxaidek aitzindaritzat dauka bere burua, etorkizunari aurrea harturik dabilela uste du, garaipen politiko linguistikoaren eguna ez dagoela hain urrun, alegia:
‎Albertucho:   Palabras del Capitan Cobarde. Juan De Dios Martinen laguntzaz osatu du musikari sevillarrak estudioko lan berria. 13 kantu berri dakartza eta kolaborazio ugari izan ditu diskoa osatzerako orduan:   Ricardo Morenoren bateria (Los Ronaldos), Alejandro Pelayoren pianoa (Marlango), Xoel Lopezen gitarra (Deluxe), Diego El Ratón Pozo eta Canijo (Los delinqüentes)...
‎Ensayo sobre la ceguera (1995) izenekoa pantaila handira eraman zuen Fernando Meirelles brasildarrak, Ciudad de Dios (2001) eta El Jardinero Fiel (2005) lanen egileak, hain zuzen ere.
‎Ensayo sobre la ceguera (1995) izenekoa pantaila handira eraman zuen Fernando Meirelles brasildarrak, Ciudad de Dios (2001) eta El Jardinero Fiel (2005) lanen egileak, hain zuzen ere.
‎Don Antoniok otoitz bilera batzuk antolatzen zituen hiriburuan, udako ostiraletan, hondartzan egiten zirèn bekatuak garbitze eta ordaintzearren;. Ejército de vírgenes y de almas víctimas, hostia de amor, oasis de pureza, legión de castas Judits y de valerosas Juana de Arco con el objetivo de aplacar y descargar la ira de Dios, ante la irreligión, el libertinaje, la inmoralidad, la impiedad, la corrupción, el pillaje, la anarquía, el ateísmo y la destrucción, en vísperas de un cataclismo mundial?, idatzi zuen noizbait don Antoniok berak Andre Mariaren alaba kartsu haietaz; bere erlijiotasuna zorrotza eta hertsia zen, Jesusen Bihotzaren eskapularioen garaiko katolizismoari lotua, soldadu karlistek eskapulario... idatzita zeramatèn garaikoa, halako amarru batek etsaien balak geldiaraziko zituelakoan:
‎El amor de Dios te puede,
‎el amor de Dios te lleva?
‎“Joera kezkagarria dela uste dugu, eta egungo erabakiak egoera hobetzeko eragin positiboa izatea espero dugu”, adierazi zuen Mihail Georgiev Fundazioko lehendakariak. Kondena Juan de Dios Ramírez Heredia Erromatar Batasuneko lehendakariak ere sinatzen du. Gutxiengoei eta diskriminazioari buruzko Europako Batasunaren Inkesta (UE MIDIS) Europar Batasunean horrelako lehen lana da.
‎Malkaiz B Lekaroz B, larunbatean 11:30ean Burlatako Amor de Dios ikastetxean.
‎Burlada – Erreka, larunbatean 11:30ean Burlatako Amor de Dios ikastetxean.
‎Gogora ekarri zuten aurrekontu tramitazioan aukera izan zutela UPN CDN PSNk zuzenketak egiteko edo NaBai eta NEB IUNen zuzenketak onartzeko eta ez zutela egin. Bestalde, Kontu Ganberak San Juan de Dios ospitalearen 2008ko hitzarmena gogora ekarri zuten: " hitzarmenean aurreikusitako hasierako kreditua ez zen nahikoa 2008ko gastuei aurre egiteko eta aurrekontu aldaketa egin zen.
‎Don Antoniok otoitz bilera batzuk antolatzen zituen hiriburuan, udako ostiraletan, hondartzan egiten zirèn bekatuak garbitze eta ordaintzearren;" Ejército de vírgenes y de almas víctimas, hostia de amor, oasis de pureza, legión de castas Judits y de valerosas Juana de Arco con el objetivo de aplacar y descargar la ira de Dios, ante la irreligión, el libertinaje, la inmoralidad, la impiedad, la corrupción, el pillaje, la anarquía, el ateísmo y la destrucción, en vísperas de un cataclismo mundial", idatzi zuen noizbait don Antoniok berak Andre Mariaren alaba kartsu haietaz; bere erlijiotasuna zorrotza eta hertsia zen, Jesusen Bihotzaren eskapularioen garaiko katolizismoari lotua —soldadu karlistek e... badakizu zertaz ari natzaizun, Damaso... — eta bere mundu mugatuaren araberakoa, bere burua katoliko integristatzat zuenarengandik ezin baitzitekeen bestelakorik espero; bere mundu mugatu hartan, beraz, bazuen leiho bat, mundu mugagabera jotzen zuena:
‎Kautxu konpainiek itzelezko boterea hartu zuten Amazonian, industriaren demanda handitu zen neurrian. Putumayo ibaiaren erriberan Julio Cesar Arana peruarra, Ucayali ibaiarenean Carlos Fitzcarrald eta Madre de Dios ibaiarenean Maximo Rodriguez," Kautxuaren Baroiak" ziren. Putumayo aldeko lurraldeak soberania ezjakinekoak ziren, Peru, Kolonbia eta Ekuador artekoak, baina oihan zarratuan eta edonondik urrun, indigenak bizirauteko ekonomiarekin bizi ziren.
‎Helena Escalada Iruñeko San Juan de Dios erietxeko medikua da. Gogora ekarri duenez, 2008an 5.292 lagun hil ziren Nafarroan.
2011
‎Aitita eta amama izaten ziran bizirik egozan sendietan; semerik zaharrena aitaren eskumatara jesarri ohi zan, eta lekukoek ohitura hori esaldi honegaz lotzen dabe: a la diestra de Dios padre. Etxeko andrea surtatik hur jesarten zan, jatekoagaz aurrera eta atzera ibili behar izaten eban eta.
‎gizabereak zentzu moral natural bat edukiko luke, kontzientziaren agindu innatoak. Trotski irakurtzen jarraituz, hori dena, no es más que un cobarde seudónimo filosófico de Dios. La moral independiente de los «fines», es decir, de la sociedad, ya se deduzca de la verdad eterna, ya de la «naturaleza humana», sólo es, en resumidas cuentas, una forma de «teología natural»?.
‎–Imajina dezakegun objektu andanarik aberatsenak ere ez du fitsik balio antzinateko idazlariak edo kopiatzaileak buztinezko oholtxo batean eskura jartzen digun pentsamendua deszifratzearekin alderatzen badugu?. Javier Sádaba, De Dios a la nada, 2006, 33 or.
‎Hau da, Eusko Alderdi Jaungoiko eta Lege Zahar zalea. Hasier Etxeberriak galdetu du ea zergatik ez diren ausartzen gazteleraz Partido De Dios y La Ley Vieja deitzera. Galdera ona.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
de 210 (1,38)
DE 5 (0,03)
Lehen forma
de 204 (1,34)
De 6 (0,04)
DE 5 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia