Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.449

2010
‎Eusebio Erkiaga, Larreko, Augustin Zubikarai etab. ere bat zetozen horretan. Baina garbizaletasunaren alde ere agertu zen Augustin. Idazleen artean bi joera ziren garai hartan:
‎Augustinek herriarentzako idatzi behar zela ulertzen zuen, berak, hain zuzen ere, herria prestatzeko antzerkia lantzen baitzuen. Baina euskaraz idazterakoan, modu jasoan idatzi behar zelako ustekoa zen, euskal literatura, hain zuzen ere, beste herrialdeetako literaturaren mailara igotzeko.
‎Guda hotsak entzuten dira. Baina komunikabideak zentsurapean zeuden eta, ez zekiten gauza garbirik. Horregatik dio Ana Urkizak:
‎Herritar askoren gogo gogoan zen Txomin Agirre. Baina hura idazle handi goi mailakotzat zuten. Augustin herritik hurbilago ikusten zuten:
‎Aurrez, Iparraldera ihes egin eta Ziburun beste euskaldun batzuekin batera zela, Parisera joan eta han iheslari euskaldunak argitaratzekotan ziren aldizkari baten buru izateko deia jaso zuen. Baina kontzientziak ez zion uzten halakorik onartzen. Urteko gudari izanik, bere lagunek frontean ziharduten bitartean ezin zen bera Parisen gozo gozo egon.
‎Lehenago ere adierazi digu autoreak Augustinen pentsaera komunikabideetan erabili beharreko euskarari buruz. Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin.
‎Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin. Egunan erabiltzen zuten euskara zela eta, alderdiko batzuk haserre zeuden:
‎Zuzendaria agintarien beldur zen, ordea, eta ahalegintzeko eskatu zion Augustini, baina honek irmo azalduko zuen bere jarrera: Egunak, euskal eguneroko bakarra izanik, zabala izan behar zuen.
‎Hasiera batean, Egunako erreportajeak besteen ahotik entzundakoak izaten ziren, ez Augustinek berak lekuan jasoak. Baina apurka apurka, tokian tokikoak jasotzen saiatuko zen. Andima Orueta, Euzkadi egunkariko erreportariarekin hasiko zen batera eta bestera gertaerak jarraitzen.
‎Oraindik bide luze eta aberatsa du eta Ana Urkizaren liburua bidelagun on ona gertatuko zaio. Nik, biografia hau gidari dudala, liburuaren iruzkin txiki bat egin nahi izan dut Karmelen irakurleentzat, baina ez biografia osoarena, guretzat urrunena den zatiarena baizik. Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut.
‎Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
‎Ez da Txomin Agirre bezalako estilista bat. Baina bere berea izango zuen idazkera finkatu zuen. Dena dela, aldian aldiko joera nagusietara moldatzen jakin zuen, 60ko hamarkadan sortu zen euskara batura izan ezik.
‎Bizkaieran eta idazkera forma zaharrean, h gabekoan, irmo iraun zuen. Salbuespen hori bai, baina bestela, garai honetako haren testuetatik guk ezagutu dugun Augustinen azken testuetara alde handia dago. Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik.
‎Nahita edo jakinaren gainean jokatu ohi zuen horrela, berak garbi ikusten baitzuen Ekinen idaztea, Euzkadin idaztea edota Egunaeuskarazko egunkari bakarrean euskaldun guztientzat idaztea ez zela berdin. Baina ñabardurak ñabardura, gehiago edo gutxiago, lexiko eta idazkera sabindarra erabiltzen zuen hauetan guztietan.
Baina Augustinen idazle ekarria ez da kroniketara mugatzen. Arlo zabalagoa behar zuen:
‎16 urteko gazte harengan jarri zituzten begiak hura antolatzeko. Augustinek baietz, baina berriro ere gaixoaldiak jota, etxera itzuli behar. Astekari hark 1932an ikusi zuen argia, Ekin izenaz.
‎Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala. Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan.
‎Nori? Senide, adiskide eta lagunei lehenik; Euskal Herriko eta kanpoko milaka eta milaka herritarri bigarrenik; BABES TALDEAri hirugarrenik; erakunde, alderdi politiko, sindikatu, euskalgintzako enpresa eta talde askori laugarrenik, eta aipatu ez dudan? baina ahaztu ere ez, hiri eta herri mordotako babes talde guztiei, bereziki Madrilen epaiketa amaitu ostean afari eta giro goxoa eskaini ziguten haiei guztiei.
‎Bukaeran gela utzi eta bainura sartzeko baimena eskatu nuen, handia eta txikia? egin behar nituela; txikia irten zen aise, handia ezinezkoa baina : baten presentziak, galerazi?
‎Elkarrizketa luzea egin genuen (4 ordukoa?) nire ondoan zetozen bi g.z.ek eta hirurok. Burua altxata baina estalita, bidea ikus ez nezan. Zeru lurrak astindu genituen:
‎Kezkaturiknago baina barne bake handiaz.
‎Beti goian, ez gure ziegetan noski! Lo geunden Xabier eta biok ohe bakarraren gainean, bakoitza zati erdia edo hartuz (makur makur eginda, baina ondo). Ateko danbatekoak eragindako sustoa gainetik kendu ezinik eraman ninduten pasilo batzuetan barrena, gela hotz batera.
‎Ez dakit, 2zpa3 besterik mintzatu ez baziren ere, koadrila handi samarra (8/ 10?) otu zitzaidan. Begiak itxita (buruan estalkiren bat jarrita nengoela uste dut, baina ez nago seguru), pareta baten aurrean zutik, paretara begira, eta nire atzean, urruti samar, besteak.
‎argitu nahian. Lehenengoaz gure artean inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez, eta bigarrenaz neuk ez nuela hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
‎–¡ Déjese/ déjate de ostias?!? Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: –Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz??
‎–Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna, ez egia baina –. (Erdarazko hitzak ziren eta askoz borobilagoak.
‎Oso lasai eta bake handiaz bueltatu nintzen ziegara. Ez dakit kaka noiz egin nuen, egun honetan seguru, baina itaunketa aurretik ala ondoren ez zait gogoratzen?. Burumakur, begiak itxita sartu ninduten ziegara eta pareta ondoan zutik utzi.
‎Espero gabeko bisitaldia noiz eta zergatik suertatu zen ezin dut argitu. Igandean, goizeko orduetan (06:00etan edo?) izan zelakoan nengoen, baina forentseak esan edo adierazi zidanez larunbatean izan zen. Larunbat iluntzean edo gauean?
‎Hura bukatzen ari zenaren 1 seinalea! Baina aurrean beste egun t, erdi gelditzen zitzaidan!
‎(Irten baino lehen, aukera izanda? norbaiti nire galdera egiteko erabakia hartu nuen, tinko, baina ez nuen gauzatzerik izan. Jainkoa ere(. Jainkoa, Aberria, Erregea?
‎Eta neuk: . Ez dakit nolako demokraziaz ari zaren, baina seguru nago justiziak/ zuzentasunak ez zaituela babesten atxilotuei holako tratu inhumanoa eman diezaieten baimenduz?. –No tengo por qué discutir con Vd.?, epaileak;. Yo tampoco?, neure aldetik.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎orain bete daitekeela inoiz baino hobeto. Eroaren eletzat har daitezke ene hitz hauek, baina ero baino guztiz ohardun naiz diodanaz. Jesusen Espirituaren arabera bizi eta eraman nahi dut egoera berri hau.
‎Auzi honetan ere ez dago salaketa partikularrik gure kontra, bai ordea Herri salaketa deritzana(. Dignidad y Justicia? elkartearena) eta fiskalarena, honek bat egin baitu DyJ delakoak eskatutakoarekin, baina epaiketa Audiencia Nacionalean egin beharrean Tolosako epaitegian?, epaitegi naturalean?, egitea eskatu du, auzi nagusiak ez baitu, bere iritziz, inolako ustezko delitu terroristarekin zerikusirik.
‎zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino? Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
‎Eta orain, zer? Bada, orain epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina , aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri. Dagoeneko joan da epaileburuak epaia ezagutarazteko denbora, epaileak 10 eguneko epea esan zigun epaiketa amaitzean?
‎Ni guztiz itxaropentsua izan naiz lehen egunetik guri egindako bidegabekeria hau dela-eta. Ez dakit ez noiz eta ez nola, baina justizia noizbait egingo zaigula sinetsirik nago, erabat. Nola bizi bestela pozik, gorrotorik gabe, mendeku goseak harrapatzeke, beste askori (Euskal Herrian eta kanpoan) egindako bidegabekeriei begira eta lagundu guran, mundu zuzenagoa eta gizatiarragoarekin amesten eta bere alde lan egiten?
‎Epaiketa bukatu arte, berriz, ez naiz baikor edo optimista izan. Edo bai, baina gutxi, ez bainintzen fiskalaren jarreraz fidatzen. Orain, bai, fiskalak bere jarrerari tinko eutsi dio hasieratik amaiera arte eta 5 auzipetuon askatasuna edo absoluzioaren alde egin du inolako dudarik gabe.
‎Besterik ez. Baina niri, eta badakit beste batzuei ere, txaloak jotzeko gogoa etorri zitzaidan.
‎txaloak jotzeko gogoa etorri zitzaidan. Ez nuen/ genuen egin bere beharra ari zelako betetzen eta euskal herritarrekin horrenbeste bidegabekeriaren testigu izan den Audiencia Nacional ean aurkitzen ginelako, baina zuzen jokatzen saiatzen den pertsona txalotzea ez dut uste bekatua denik. Inola ere ez.
‎Zaldiz igorriren deizut zuri cherkaria/ Artan ga, en jinen zira zu eta frutia. Haritschelharren 15 ahapaldiak lehen erdian berdina du baina azkena desberdin: Arañeko süjeta, ororen lilia,/ Neskatila gaztetan parerik gabia; Hanitx plazer hatü düzü (düzün) haitatü lekhia/ Barkoxen igaiteko zure zahartzia.
‎Zergatik, baina , landatu ditugu zehazki horiek eta ez beste batzuk. Irizpide batzuen arabera aukeratu ditugu zuhaitzok.
‎Denok dakizuen moduan euskara hizkuntza pre indoeuroparra da. Behinola hizkuntza preindoeuroparrek azalera oso handia hartzen zuten, baina hizkuntza indoeuroparrekin lehian hedadura galtzen joan ziren, eta, gaur egun, Europan euskara da, hizkuntza indoeuroparrez inguratuta, irla modura, hizkuntza erreliktiko modura, desagertzera bultzatzen duten indarrei aurre eginez bizirik irautea lortu duen hizkuntza preindoeuropar bakarra. Guk landatuko ditugun zuhaitzetariko batzuk espezie erreliktikoak dira, fosil biziak deritzenak, edota, euskararen antzera, desagertzeko arriskuan daudenak.
‎Beste espezie batzuk ez daude desagertzeko arriskuan, baina munduan zehar naturan oso leku gutxitan aurki daitezke. Horrelakoak dira gainerako guztiak, batzuk lorezaintza komertzialari esker munduan zehar artifizialki eta beti gizakiaren eskutik asko hedatu badira ere, Magnolia grandifloraesate baterako.
‎Horrelakoak dira gainerako guztiak, batzuk lorezaintza komertzialari esker munduan zehar artifizialki eta beti gizakiaren eskutik asko hedatu badira ere, Magnolia grandifloraesate baterako. Baina unibertsitarioak garen, edo izan garen, neurrian, unibertsalak ere izan behar dugu. Horrexegatik, zuhaitz espezie bakoitzaren jatorria eta gaur egungo hedadura oso mugatuak izan arren, bost kontinenteetariko bakoitzak badu bere ordezkaria guk landatuko dugun zu haitz bilduma horretan.
‎ditugu denak aipatu. Badago bat, baina , landareen munduan bere izen deiturarekin arrasto oso sakona utzi duena, Ezpeletako lapurtar bat, Armand David izeneko misiolaria, panda izenekoa animalia zientziarentzat ezaguna egin zuena. Bere omenez zuhaitz genero batek Davidiaizena darama, eta izen espezifiko moduan armandiiedo davidiidaramaten landare espezieak kontaezinak dira; agian,, kontaezina?
‎Bai aspaldi dala, oi bai aspaldi!, umearen bakeajoana da, eta joana gaztaroa eta maitasuna eta atsegina; baina zu, nire aberri, deunkiegonarritsu, beitu, zu gelditu egin zara!
‎Filosofiako karreran badago asignatura bat zaiona izena antropologia, baina ni ez nago ados hor estudiatzen dena antropologia deitzearekin, niretzat hor historia da estudiatzen dena, zeina hasten baita historia naturalean, antropologiak humanoak agertzean estudiatu lukeena baino lehenago hasten dena, jakina denez. Eta antropologiako asignatura horretan bada agerikoa, sentido comun?
‎Hipotesis batekin. Eta suposatu egiten dut ezen oparotasun materialean joera ekonomikoa birbanatzailea dela, redistributivoa, baina igarotzen baldin bagara egoera material urrietara, privaziozkoetara, orduan joera aldatu egiten da eta akumulativoa da, metatzailea (paradigmatikoa izango litzateke basamortuetan garatu den kultura orientala, akumulativoa, gerrazale ondorioz, eta patriarkala). Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa.
‎Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
‎Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean, ageri dena erabat legedi logikoaren barruan sartzen, hau da, indartsuenen nagusigoa ez da sustituitzen behar den moduan legedi horrek erakusten duen jakituriatik.
‎ageri dena erabat legedi logikoaren barruan sartzen, hau da, indartsuenen nagusigoa ez da sustituitzen behar den moduan legedi horrek erakusten duen jakituriatik. Baina bada jabego pribatuaren inguruko legedia, erromatarrek hainbeste garatua, bake ekarlea, behintzat halako kondizio privaziozkoetan. Gerra, ostera, ez da horregatik desagertu, jakina den moduan, eta imperioen historia, kultura klasistaren barreneko historia, denok ezagutzen dugu.
‎Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau: oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik).
‎Eta historiaren filosofia hau bururatzean nik ez dut ahazten ezen hasi naizela hipotesis batekin, eta hori garatu dut. Nahikoa simplea da nire hipotesia, baina garbi daukat ezen ez nagoela historia universala erabat esplikatzeko moduan. Baina argi piska bat badut eman.
‎Nahikoa simplea da nire hipotesia, baina garbi daukat ezen ez nagoela historia universala erabat esplikatzeko moduan. Baina argi piska bat badut eman. Eta daukat ezen hipotesien bitartez historiaren filosofia ezberdinak egiten ahal direla, eta ez bada ahazten oinarriak suposamenak direla, ez gaude falazian eroriak, eta bai egiazko bideetatik.
‎Falaziazkoa da trazu ezinago laburretan deskribatu dudan kultura klasikoa, klasista, joera akumulativoak eragina, konsideratzea universala dela (Jesusek ez du halakorik egiten!). Egia da ezen bertan teorizatu dela ondoen universaltasunaz, baina universaltasuna misterioa denez nola demontre lotu daiteke kultura bat (gaiztoena dena gainera), zabalduena bada ere, universaltasunari?, ezinezkoa da. Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela).
‎Hauxe adibide bat izan da, eta ekonomia hartu dut hipotesitzat badakidalako zelako importantzia duen historian. Baina ez dut universaltzat hartu ekonomiaren garrantzia. Hor dago falazian ez jaustearen sekretua.
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia). Baina aurreratzea posibleago egiteko nik zientzia politikoaren barnean proposatu egiten dut beste zientzia bat egitea, eta da zientzia fikzioa, hipotesien bitartez ere etorkizuneko problema posibleak ikertuko lituzkeena. Zeren ez baitakigu gure umeek, gure ondorengoek, zer egingo duten.
‎Leku batzutan gitxiago, beste batzutan asko. India nazino bat da, baina an 180 inguru leku eta komunidade bisitatu ditut. Asko diralako an karmeldar familiako komunidadeak.
‎Europa aipatzean Erdikoa eta Mendebalekoa dot gogoan. Sortaldekoa, lehen komunismo azpian izan zana, oso ezbardina da, baina han be Polonia-k eta Kroazia-k, esate baterako, eboluzino guztiz apartekoa izan dabe, hareen egoerea eta erristentzia lehenago be bereziak izan ziranez. Baina horregaitik, hain zuzen, Bielorrusia zein Ukraina, edo, gehiago oindino, Siberia eta Kazakistan bisitatzea hunkigarria izan zan niretzat, gizarte aldetik eta erlijino aldetik daben beharrizan gorriagaitik.
‎Sortaldekoa, lehen komunismo azpian izan zana, oso ezbardina da, baina han be Polonia-k eta Kroazia-k, esate baterako, eboluzino guztiz apartekoa izan dabe, hareen egoerea eta erristentzia lehenago be bereziak izan ziranez. Baina horregaitik, hain zuzen, Bielorrusia zein Ukraina, edo, gehiago oindino, Siberia eta Kazakistan bisitatzea hunkigarria izan zan niretzat, gizarte aldetik eta erlijino aldetik daben beharrizan gorriagaitik. Itxaropena, konfiantza eta adorearen beharrizenean sentidu nintzan.
‎Itxaropena, konfiantza eta adorearen beharrizenean sentidu nintzan. Txirotasun materiala han dago, baina gizazkoa sakonagoa da beharbada.
‎Azken aldian nazionalismo kulturala eta erlijiosoa sortu da, gogorkeriaz be bai. Baina kristautasunaren kontrako lege eta ekintzetan arazo soziala dago azpian: orain arte goi mailako kastak agindu dabe danetan, eta kristautasunak bere mezuan eta egitezko ekintzetan behe mailakoai emoten deutse heziketa eta duintasuna.
‎Baliteke holako zerbait izatea, kultura diferentea diranez, eta gure gizarteagaz historian zehar esperientzia bidegabekoak eta gogorrak izan dituelako. Baina nik esperientzi ona izan dot eurakaz. Begirunez, zabaltasunez eta konfiantzaz tratatu behar dira, eta euren kultura eta balioak aintzakotzat hartu.
‎Euren arteko komunikabideak bezailak dira, eta alkarregandik egitez urrin bizi beharra dabe. Baina arrotz maite dira, pozik sartzen dira hartuemonetan konpokoagaz, hizkuntzak hori ahalbidetu ezkero.
‎Polizi regimena asmatzen da hasikeratik, eta jendeagan inerzia, susmoa. Baina kubanoa historiagaitik eta formazinogatik, kritikoa da eta azkarra; beraz askatasuna lortzean, garapen bizkorra izango dabela dirudi, aurrerakuntza eta bizitasuna.
‎Aukera hori ordain ezinekoa da. Baina , egiaz, ezin daiteke turismo gogoz ibili. Diranak dirala bidaldiko orduak eta galdutako gauak, hara heltzean, prest eta zoli egon behar da eta euren programa trinkoa bete, gelditu barik, batzarrak, ospakizunak, alkarrizketak, erabagiak, batetik bestera, hilabete, bi nahiz hiru jarraian.
‎Bai ugari, norberarentzat interesgarriak. Baina zeozer aipatu geinke. Urte baten Gabon egunak Bagdag en ospatu nituen, inbasino ostean, dana gudalostez hartuta, bonben leherkuntzak entzuten zirala.
‎Era bardinean, kristautasunarentzat be kultura bakoitzaren barruan sartzea nahitanahiezkoa da, bere mezuaren erdi erdian gizakundea dagoanez, Jaungoikoa gizatasunean murgiltzea. Baina , batera, kristau fedea profetikoa da, aldatzailea, giza duintasunerako bultza eta deia, eta horrela kultura kreatzailea. Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza.
‎Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
‎Sartaldeko ia herrialde guztietan gertatu izan dira antzeko aldakuntzak. Baina hau be gogorazten neban: gure herrian jende askok, eta gazteen artean ez gitxik, boluntario erakundeetan lan egiten dabela, Euskal Herrian bertan naiz garapen nazinoetan.
‎Erantzun osorik ez dot uste inork daukanik, estrategia lakoa izango litzaken erantzunik ez dago. Baina bitartean, eguneroko ekintzak betetzen jarraitzen dogula, pentsa egin behar dogu sakon, bakean, garraztasun barik, pentsatu. Eta zuzentasunaren alde jarri koherentziaz.
‎Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten jarraitu zuen, kementsu jarraitu ere.
Bainan zinez dena berdin zaitaltzemeirrak piztu dit, the light? 4.ez bihurtzeko ni ere copyright, zuei kantatzeko ta gare jotzeko alait, egiteko irain eta trufa zonbait.
Bainan halere:
‎Izorra hadiHi, les rois5de la Frantzi, de l. Espaiñi, de là et d, ici6.Izor hadi bainan har zak kasu handieta buruz belarri adi zak ongi, adi:
‎Tobera! Hau ez duk sobera! bainan hobe orain uztea nere jarrera, nahiz eta ez minbera, hori diat nik barneko afera.
‎Lurdeko lorea ama paregabeak txuri du azalaGure toberaz leze barnetik otoizka bedeinka gaitzalaTa Ama Puyk12santifikatuta betiko utz nazala, denak barka diezazkidala, ni ez bainaiz Atila, ezta ere Pakito edo Argala13, bainan gorrotoa ez dut apala, gorrotoari gorroto baitagokiola.AT! Madrileko zapat ero ala zapat hila, Zaharkozi, Segolene, Xirak ala edozein urde zakila.Utz gaitzatela bakean!
‎Gaizki esanei kanta! Neri ere tobera egin diezadatela! Bainan zuei Ferry, Robespier, Isabel eta Fernando, apaingela! Zuri frantximent, españolazo eta euskalu, bainu eta garbigela! Zuri banketxe, espetxe, dorretxe, putetxe, ikasgela! Zuei Jainko, Jehoba, Mahoma ta, eskela! eta ahantzi ditudan guziei otoitza eta kandela!
‎Egia erran behar badizuet, Begiraleak elkartea, aurretik ezagutzen nuen eta banekien dantzari on eta trebeen harrobia zela, baita Telesforo Monzon bera elkarteko antzerki taldean ibilia zela ere. Baina ene erreferentzia bakarrak euskal prentsatik jasotako berriak ziren.
‎Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
‎Berak bere burua definitzeko orduan, Lapurdiko baztandarra dela dio. Sustrai ugari eta sakoneko gizona dugu, beraz, iturri aunitzetatik edandakoa, baina , denbora berean, autodidakta. Haurtzaroan eta gaztaroan, amaren aldeko familiaren sentimendu abertzale sutsuak bere euskalduntasuna eta bere abertzaletasuna suspertu eta bideratu zituen betiko.
‎Bere lurrarekiko erreferentziak beti present dira bere koadroetan. Baztan izaten da bere margo gai nagusia, baina bestelako koadroak ere baditu. Donibaneko itsasoak ere badu bere tokitxoa artistaren obran.
‎Denboraren presiopean, hiztunak ez du askotan komunikatu gura duena zehatz azaltzen, baina horretarako badauka esandakoa zuzentzeko edo biribiltzeko aukera, baliabide batzuk erabiliz: autozuzenketa, errepika, parafrasia eta abar.
‎Orain arte esaten gabiltzanak jatorrizko hiztunen mintzamenaren funtzionamenduan oinarritzen dira. Guretzat, baina , horiek ikasteaz gainera, oso jakingarria da hizkuntza ikasi duten ikasleek eurek dituzten komunikazio estrategiak ezagutzea, horien bidez gainditzen baitituzte zailtasunak:
Baina , hizkuntzaren funtzioa lehen mailakoa da igarotzean inpresioetatik bozetoetara eta gero hauetatik kontzeptu ondo elaboratuetara, igarotze hau kontzeptualizazioa deitzen da. Esaldi ondo eraikiak lagundu egiten du kontzeptua sorrarazten edo garatzen.
‎Idazteko edo klasea emateko nahitaezko lehen premisa kontzeptuak edukitzea da. Hori hola izanik ere, baina azalpenerako trebetasuna, ordenatzearena, bata bestearen atzean jartzea eta kontzeptuak elkarrekin lotzea, estudio bidez eta ariketen bitartez lortzen da.
‎Historiako liburuada, berak etxean sintesia egiteko. Miren harenadiskideak ere badauka liburu hori, baina azpimarraturik eta daukalako ez dio laga.
‎Testuko perpausen artekoa kohesioa, ordezkoek izenordeek eta perifrasiek bermatzen dute, testuaren iraunkortasun tematikoa seinalatuz, baita konektoreek ere; juntagailuek: eta, baina , ze, nean, zeren..; baitaadberbioek ere: orduan,?; eta espresioek begira, aditu, esango dizut?.
‎Koherentzia eta kohesioa bazter daitezke hizkera arruntean, solaskidea aurrean delako, intonazioagatik, keinuengatik?, baina zorrotz zaindu behar dira, esaterako, testu zientifikoetan, hots, irakaskuntzakoetan eta.
‎Jesus Mari Txurrukak Leioako Campusean barraskiloen eta bareen artzain denak txintxo bezain fin garraiatu zuen arbela, hartan ere metroan Bilboko Batzar Nagusietako aretoraino. Zer da, baina , kontua. Hainbeste neke kostatako arbel hori Mendebaldeko Jardunaldietako hizlari bakan batek ere ez zuela erabili.
‎Urduritasunari aurre egiteko antidotoa dela aipatu dugu, etxean edo bakarrik entrenatzea, baina Simon Callow k erantzuten du, Publikorik barik entrenatzea, olatu barik surf egitea1dela, alegia, bai baina, suposatzen duela saiatzeak.
‎Urduritasunari aurre egiteko antidotoa dela aipatu dugu, etxean edo bakarrik entrenatzea, baina Simon Callow k erantzuten du, Publikorik barik entrenatzea, olatu barik surf egitea1dela, alegia, bai baina –suposatzen duela saiatzeak.
‎Azken baten, ordea, prestatu egin ohi dudan arren berbaldia, fortunaren esku ezer uzten ez badut ere, Will Rogers-en esaldiaren jakitun nago, hots: . Mundu guztia da ezjakina, baina gai desberdinetan? 3.
‎Isiluneak nasaitu egiten du giroa eta astia ematen hurrengo ideia pentsatzeko. Beti ere, Aristotelesi jarraituta dioenean,. Pentsatu egizu pertsona jakintsuaren eran, baina mintzatu pertsona normala legez? 4.
‎Finean eta buruan, autokonfidantza handia behar dugu izan irakasle zein hizlariok, entzule, parte hartzaileen aitzinean, jakinik, andre gizonok pianoaren 88 tekla dauzkagula, baina praktikan gure melodiak erdiko oktabara murrizten ditugula; beraz, dakiguna baino askoz gehiago eta gorago jotzeko gaitasuna duguna.
‎Bina bertso kantatu behar izan zituzten bertsolariek lehenengo saio honetan. Eurak jakitun zeudenez, posible izan zuten, aurretiaz, luzimenduari begira pieza elaboratuak prestatu eta bertan kantatzea, denek ez zuten egin baina . Basarrik, ostera, epaimahaian Aitzolek eta gustura entzuteko moduko bertsoak kantatzeari ekingo dio, garaiko Euskal Pizkundeko iruditeria erabilita:
‎Ebatzia, baina , Eusko Etxean eginiko bazkaria amaitu arte ez zen aditzera eman: txapelduna, aho batez, Basarri; bigarrena, Matxin; hirugarrena, Zepai; eta laugarrena, Alkain18 Epaimahaikoen arabera, berdintasun handia egon zen puntuazioen artean, eta sari gehiago egon balira, zerrenda luzeagoa izango zela zioten.
‎txapelduna, aho batez, Basarri; bigarrena, Matxin; hirugarrena, Zepai; eta laugarrena, Alkain18 Epaimahaikoen arabera, berdintasun handia egon zen puntuazioen artean, eta sari gehiago egon balira, zerrenda luzeagoa izango zela zioten. Ekitaldi nagusia bertsolarien agurrekin eta Aitzol eta Monzon jaunen berbaldiekin amaitu zen, baina bertsoen durundiak luzaro iraun zuen Donostiako Eusko Etxean19.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina 1.427 (9,39)
bainan 22 (0,14)
Lehen forma
baina 993 (6,54)
Baina 434 (2,86)
Bainan 14 (0,09)
bainan 8 (0,05)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
baina ez 114 (0,75)
baina ni 39 (0,26)
baina hori 27 (0,18)
baina bera 26 (0,17)
baina bai 23 (0,15)
baina baita 21 (0,14)
baina hura 18 (0,12)
baina beste 15 (0,10)
baina bat 14 (0,09)
baina gu 13 (0,09)
baina gero 11 (0,07)
baina orain 11 (0,07)
baina gauza 8 (0,05)
baina hau 8 (0,05)
baina azken 7 (0,05)
baina beti 7 (0,05)
baina euskara 7 (0,05)
baina jaun 7 (0,05)
baina argi 6 (0,04)
baina euskal 6 (0,04)
baina hor 6 (0,04)
baina oraingo 6 (0,04)
baina bizi 5 (0,03)
baina buru 5 (0,03)
baina era 5 (0,03)
baina gutxi 5 (0,03)
baina hala 5 (0,03)
baina hasiera 5 (0,03)
baina oraindik 5 (0,03)
baina urte 5 (0,03)
baina uste 5 (0,03)
baina zer 5 (0,03)
baina zu 5 (0,03)
baina Teresa 4 (0,03)
baina aurre 4 (0,03)
baina behin 4 (0,03)
baina berri 4 (0,03)
baina bertso 4 (0,03)
baina bertsolaritza 4 (0,03)
baina etxe 4 (0,03)
baina guzti 4 (0,03)
baina hauek 4 (0,03)
baina hemen 4 (0,03)
baina herritar 4 (0,03)
baina hizkuntza 4 (0,03)
baina jainko 4 (0,03)
baina jakin 4 (0,03)
baina nor 4 (0,03)
baina ondo 4 (0,03)
baina pentsatu 4 (0,03)
baina urri 4 (0,03)
baina ustekabe 4 (0,03)
baina Jesus 3 (0,02)
baina Platon 3 (0,02)
baina aintzat 3 (0,02)
baina arima 3 (0,02)
baina asko 3 (0,02)
baina bi 3 (0,02)
baina bizitza 3 (0,02)
baina definizio 3 (0,02)
baina den 3 (0,02)
baina egon 3 (0,02)
baina emakume 3 (0,02)
baina filosofia 3 (0,02)
baina frak 3 (0,02)
baina garai 3 (0,02)
baina gehiago 3 (0,02)
baina gehien 3 (0,02)
baina gertatu 3 (0,02)
baina gogor 3 (0,02)
baina gorputz 3 (0,02)
baina hain 3 (0,02)
baina han 3 (0,02)
baina hedabide 3 (0,02)
baina historia 3 (0,02)
baina ikusi 3 (0,02)
baina iruditu 3 (0,02)
baina isil 3 (0,02)
baina itzuli 3 (0,02)
baina jakina 3 (0,02)
baina joan 3 (0,02)
baina kasu 3 (0,02)
baina laster 3 (0,02)
baina lehor 3 (0,02)
baina mundu 3 (0,02)
baina nahiko 3 (0,02)
baina nola 3 (0,02)
baina nolako 3 (0,02)
baina oraindino 3 (0,02)
baina santa 3 (0,02)
baina sekula 3 (0,02)
baina tartean 3 (0,02)
baina testu 3 (0,02)
baina ziur 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
baina ni ez 11 (0,07)
baina bat ere 8 (0,05)
baina gauza bat 6 (0,04)
baina ez egon 5 (0,03)
baina hori ez 5 (0,03)
baina ez jakin 4 (0,03)
baina hala ere 4 (0,03)
baina orain arte 4 (0,03)
baina oraindik ez 4 (0,03)
baina berri hasi 3 (0,02)
baina bertsolaritza ere 3 (0,02)
baina beste pentsatu 3 (0,02)
baina emakume miresgarri 3 (0,02)
baina era bera 3 (0,02)
baina ez ukan 3 (0,02)
baina frak zuri 3 (0,02)
baina guzti langile 3 (0,02)
baina hedabide pribatu 3 (0,02)
baina pentsatu nahi 3 (0,02)
baina santa Teresa 3 (0,02)
baina sekula ez 3 (0,02)
baina ustekabe haize 3 (0,02)
baina argi egon 2 (0,01)
baina azken bat 2 (0,01)
baina bai gehien 2 (0,01)
baina baita euskara 2 (0,01)
baina bera aitasantutza 2 (0,01)
baina bera ez 2 (0,01)
baina beste alde 2 (0,01)
baina beti egia 2 (0,01)
baina definizio unibertsal 2 (0,01)
baina ez hainbeste 2 (0,01)
baina ez horrenbeste 2 (0,01)
baina ez jainko 2 (0,01)
baina filosofia natural 2 (0,01)
baina garai hura 2 (0,01)
baina gogor egin 2 (0,01)
baina gu ere 2 (0,01)
baina gu ez 2 (0,01)
baina gutxi ukan 2 (0,01)
baina hau ez 2 (0,01)
baina hemen ere 2 (0,01)
baina hor ez 2 (0,01)
baina hura bihotz 2 (0,01)
baina hura ez 2 (0,01)
baina jaun eskatu 2 (0,01)
baina kasu hau 2 (0,01)
baina laster bat 2 (0,01)
baina nola egia 2 (0,01)
baina urte aurre 2 (0,01)
baina uste ukan 2 (0,01)
baina ziur asko 2 (0,01)
baina aintzat har 1 (0,01)
baina aintzat hartz 1 (0,01)
baina argi azaldu 1 (0,01)
baina argi ikusi 1 (0,01)
baina argi pixka 1 (0,01)
baina argi sentitu 1 (0,01)
baina arima betiko 1 (0,01)
baina arima hau 1 (0,01)
baina arima kausa 1 (0,01)
baina asko luzatu 1 (0,01)
baina aurre aurre 1 (0,01)
baina aurre beste 1 (0,01)
baina aurre joan 1 (0,01)
baina azken bera 1 (0,01)
baina azken desberdin 1 (0,01)
baina azken hori 1 (0,01)
baina bai antolatu 1 (0,01)
baina bai antzinako 1 (0,01)
baina bai argitsu 1 (0,01)
baina bai ari 1 (0,01)
baina bai Baltasar 1 (0,01)
baina bai baserri 1 (0,01)
baina bai beste 1 (0,01)
baina bai bizkaiera 1 (0,01)
baina bai buruz 1 (0,01)
baina bai entzun 1 (0,01)
baina bai euskal 1 (0,01)
baina bai ezaguera 1 (0,01)
baina bai gauza 1 (0,01)
baina bai gordin 1 (0,01)
baina bai han 1 (0,01)
baina bai itzuli 1 (0,01)
baina bai XIX. 1 (0,01)
baina baita barneko 1 (0,01)
baina baita Bilbo 1 (0,01)
baina baita bizitza 1 (0,01)
baina baita eliza 1 (0,01)
baina baita erakunde 1 (0,01)
baina baita esan 1 (0,01)
baina baita eskualdaketa 1 (0,01)
baina baita euskal 1 (0,01)
baina baita fantasia 1 (0,01)
baina baita gertatu 1 (0,01)
baina baita giro 1 (0,01)
baina baita hainbat 1 (0,01)
baina baita heziketa 1 (0,01)
baina baita ideia 1 (0,01)
baina baita irudimenezko 1 (0,01)
baina baita lan 1 (0,01)
baina baita Lapurdi 1 (0,01)
baina baita Maule 1 (0,01)
baina bat bat 1 (0,01)
baina bat batzuk 1 (0,01)
baina bat be 1 (0,01)
baina bat hori 1 (0,01)
baina bat zabalik 1 (0,01)
baina behin ibili 1 (0,01)
baina behin kafe 1 (0,01)
baina behin leku 1 (0,01)
baina bera arte 1 (0,01)
baina bera baztertu 1 (0,01)
baina bera begi 1 (0,01)
baina bera benetako 1 (0,01)
baina bera bera 1 (0,01)
baina bera bolumen 1 (0,01)
baina bera buru 1 (0,01)
baina bera delitu 1 (0,01)
baina bera egiazko 1 (0,01)
baina bera esan 1 (0,01)
baina bera euskara 1 (0,01)
baina bera ezagun 1 (0,01)
baina bera familia 1 (0,01)
baina bera helduera 1 (0,01)
baina bera kazetari 1 (0,01)
baina bera papar 1 (0,01)
baina bera pintzel 1 (0,01)
baina bera pozbide 1 (0,01)
baina bera txakur 1 (0,01)
baina berri bera 1 (0,01)
baina bertso berak 1 (0,01)
baina bertso durundi 1 (0,01)
baina bertso jartzaile 1 (0,01)
baina bertso maite 1 (0,01)
baina bertsolaritza baratu 1 (0,01)
baina beste adinbat 1 (0,01)
baina beste batzuetan 1 (0,01)
baina beste eskuz 1 (0,01)
baina beste gertakizun 1 (0,01)
baina beste hutsik 1 (0,01)
baina beste ikerlari 1 (0,01)
baina beste inguru 1 (0,01)
baina beste sustrai 1 (0,01)
baina beste xehetasun 1 (0,01)
baina beti aitaren 1 (0,01)
baina beti auzo 1 (0,01)
baina beti ikasi 1 (0,01)
baina beti umore 1 (0,01)
baina bi esku 1 (0,01)
baina bi talde 1 (0,01)
baina bi ume 1 (0,01)
baina bizi irudikatu 1 (0,01)
baina bizitza ez 1 (0,01)
baina bizitza labur 1 (0,01)
baina bizitza liburu 1 (0,01)
baina buru argi 1 (0,01)
baina buru tente 1 (0,01)
baina buru zein 1 (0,01)
baina definizio hobe 1 (0,01)
baina den jakin 1 (0,01)
baina den josi 1 (0,01)
baina egon Biblia 1 (0,01)
baina egon den 1 (0,01)
baina era arrazoizko 1 (0,01)
baina era asko 1 (0,01)
baina etxe anaia 1 (0,01)
baina etxe hau 1 (0,01)
baina etxe on 1 (0,01)
baina euskal herri 1 (0,01)
baina euskal jatorri 1 (0,01)
baina euskal kultura 1 (0,01)
baina euskal letra 1 (0,01)
baina euskal lumaje 1 (0,01)
baina euskara deskuidu 1 (0,01)
baina euskara ez 1 (0,01)
baina euskara idatzi 1 (0,01)
baina euskara ikasi 1 (0,01)
baina euskara kontu 1 (0,01)
baina euskara lehentasun 1 (0,01)
baina euskara oso 1 (0,01)
baina ez aberats 1 (0,01)
baina ez abertzale 1 (0,01)
baina ez ahaztu 1 (0,01)
baina ez azkeneko 1 (0,01)
baina ez bera 1 (0,01)
baina ez berba 1 (0,01)
baina ez beste 1 (0,01)
baina ez bestelako 1 (0,01)
baina ez betiko 1 (0,01)
baina ez biografia 1 (0,01)
baina ez bufoi 1 (0,01)
baina ez eduki 1 (0,01)
baina ez egia 1 (0,01)
baina ez egun 1 (0,01)
baina ez ermitau 1 (0,01)
baina ez esan 1 (0,01)
baina ez Espainia 1 (0,01)
baina ez estilo 1 (0,01)
baina ez etxekoandre 1 (0,01)
baina ez ezan 1 (0,01)
baina ez forma 1 (0,01)
baina ez frankismo 1 (0,01)
baina ez gehiago 1 (0,01)
baina ez goi 1 (0,01)
baina ez gora 1 (0,01)
baina ez gudaketa 1 (0,01)
baina ez hutsik 1 (0,01)
baina ez inor 1 (0,01)
baina ez iritzi 1 (0,01)
baina ez isil 1 (0,01)
baina ez kontradikzio 1 (0,01)
baina ez kristau 1 (0,01)
baina ez larrialditxo 1 (0,01)
baina ez liburutegi 1 (0,01)
baina ez lorratz 1 (0,01)
baina ez melenga 1 (0,01)
baina ez neba 1 (0,01)
baina ez nu 1 (0,01)
baina ez osoro 1 (0,01)
baina ez ote 1 (0,01)
baina filosofia ganorazko 1 (0,01)
baina garai bat 1 (0,01)
baina gauza eder 1 (0,01)
baina gauza txiki 1 (0,01)
baina gehiago egin 1 (0,01)
baina gehiago kinatu 1 (0,01)
baina gehiago nahiz 1 (0,01)
baina gehien giputz 1 (0,01)
baina gero bide 1 (0,01)
baina gero euskara 1 (0,01)
baina gero ez 1 (0,01)
baina gero franko 1 (0,01)
baina gero guzti 1 (0,01)
baina gero hiru 1 (0,01)
baina gero ongi 1 (0,01)
baina gero pentsatu 1 (0,01)
baina gertatu beste 1 (0,01)
baina gogor esan 1 (0,01)
baina gorputz behar 1 (0,01)
baina gorputz hil 1 (0,01)
baina gorputz saindu 1 (0,01)
baina gu aulki 1 (0,01)
baina gu bakoitz 1 (0,01)
baina gu begi 1 (0,01)
baina gu era 1 (0,01)
baina gu erlijioso 1 (0,01)
baina gu espiritu 1 (0,01)
baina gu ikerketa 1 (0,01)
baina gu ikusi 1 (0,01)
baina gu kar 1 (0,01)
baina gutxi hitz 1 (0,01)
baina gutxi iraun 1 (0,01)
baina guzti XX. 1 (0,01)
baina hain hurbil 1 (0,01)
baina hain interes 1 (0,01)
baina hain txiki 1 (0,01)
baina han be 1 (0,01)
baina han den 1 (0,01)
baina han ere 1 (0,01)
baina hasiera adore 1 (0,01)
baina hasiera behin 1 (0,01)
baina hasiera hasiera 1 (0,01)
baina hasiera hil 1 (0,01)
baina hasiera lehia 1 (0,01)
baina hau batera 1 (0,01)
baina hau be 1 (0,01)
baina hau egia 1 (0,01)
baina hau gertatu 1 (0,01)
baina hau ikusi 1 (0,01)
baina hau irmo 1 (0,01)
baina hauek ez 1 (0,01)
baina hauek kasu 1 (0,01)
baina hauek txosten 1 (0,01)
baina hemen behe 1 (0,01)
baina hemen filosofia 1 (0,01)
baina herritar bizipen 1 (0,01)
baina herritar eman 1 (0,01)
baina herritar gehien 1 (0,01)
baina herritar xume 1 (0,01)
baina historia dokumentatu 1 (0,01)
baina historia ez 1 (0,01)
baina historia orokor 1 (0,01)
baina hizkuntza ahul 1 (0,01)
baina hizkuntza errealitate 1 (0,01)
baina hizkuntza indoeuropar 1 (0,01)
baina hizkuntza nora 1 (0,01)
baina hor agortu 1 (0,01)
baina hor dagoeneko 1 (0,01)
baina hor geratu 1 (0,01)
baina hor hemen 1 (0,01)
baina hori antzeko 1 (0,01)
baina hori aplikatu 1 (0,01)
baina hori bai 1 (0,01)
baina hori batera 1 (0,01)
baina hori eduki 1 (0,01)
baina hori egin 1 (0,01)
baina hori ezin 1 (0,01)
baina hori froga 1 (0,01)
baina hori gain 1 (0,01)
baina hori gezur 1 (0,01)
baina hori gu 1 (0,01)
baina hori izendatu 1 (0,01)
baina hori lehen 1 (0,01)
baina hori lehenengo 1 (0,01)
baina hori martxa 1 (0,01)
baina hori muturreko 1 (0,01)
baina hori ni 1 (0,01)
baina hori ume 1 (0,01)
baina hura agurgarritasun 1 (0,01)
baina hura bat 1 (0,01)
baina hura erakutsi 1 (0,01)
baina hura gai 1 (0,01)
baina hura gainditu 1 (0,01)
baina hura idazle 1 (0,01)
baina hura iritsi 1 (0,01)
baina hura izen 1 (0,01)
baina hura jainko 1 (0,01)
baina hura nahigabe 1 (0,01)
baina hura ukan 1 (0,01)
baina hura uste 1 (0,01)
baina ikusi ez 1 (0,01)
baina ikusi hartu 1 (0,01)
baina iruditu kostalde 1 (0,01)
baina iruditu maisu 1 (0,01)
baina isil filosofia 1 (0,01)
baina itzuli testu 1 (0,01)
baina jainko aratz 1 (0,01)
baina jainko bada 1 (0,01)
baina jainko ukan 1 (0,01)
baina jakin den 1 (0,01)
baina jakin jakin 1 (0,01)
baina jakin Nemesio 1 (0,01)
baina jaun argitu 1 (0,01)
baina jaun berba 1 (0,01)
baina jaun esan 1 (0,01)
baina jaun hau 1 (0,01)
baina Jesus irtenbide 1 (0,01)
baina Jesus soilik 1 (0,01)
baina joan aurrera 1 (0,01)
baina joan hirugarren 1 (0,01)
baina joan orain 1 (0,01)
baina kasu Matxin 1 (0,01)
baina laster ni 1 (0,01)
baina lehor etorri 1 (0,01)
baina lehor goraipatu 1 (0,01)
baina lehor lan 1 (0,01)
baina mundu ez 1 (0,01)
baina mundu natura 1 (0,01)
baina ni aholku 1 (0,01)
baina ni anaia 1 (0,01)
baina ni arrangura 1 (0,01)
baina ni arrapostu 1 (0,01)
baina ni aukeratu 1 (0,01)
baina ni bai 1 (0,01)
baina ni bakardade 1 (0,01)
baina ni egon 1 (0,01)
baina ni Elortz 1 (0,01)
baina ni erantzun 1 (0,01)
baina ni esan 1 (0,01)
baina ni esperientzia 1 (0,01)
baina ni ezin 1 (0,01)
baina ni filosofo 1 (0,01)
baina ni harea 1 (0,01)
baina ni harridura 1 (0,01)
baina ni hiru 1 (0,01)
baina ni historia 1 (0,01)
baina ni ikuspuntu 1 (0,01)
baina ni jaio 1 (0,01)
baina ni jakin 1 (0,01)
baina ni lan 1 (0,01)
baina ni mende 1 (0,01)
baina ni salaketa 1 (0,01)
baina ni txakur 1 (0,01)
baina nola hasi 1 (0,01)
baina nor esan 1 (0,01)
baina nor hil 1 (0,01)
baina nor idatzi 1 (0,01)
baina ondo egiazki 1 (0,01)
baina ondo saldu 1 (0,01)
baina ondo ulertu 1 (0,01)
baina orain ere 1 (0,01)
baina orain hurbildu 1 (0,01)
baina orain ni 1 (0,01)
baina orain tentaldi 1 (0,01)
baina oraindik uste 1 (0,01)
baina oraindino bide 1 (0,01)
baina oraindino sakon 1 (0,01)
baina oraindino txiri 1 (0,01)
baina oraingo aparteko 1 (0,01)
baina oraingo arazo 1 (0,01)
baina oraingo ere 1 (0,01)
baina oraingo ez 1 (0,01)
baina oraingo prisa 1 (0,01)
baina Platon intuizio 1 (0,01)
baina Platon larregi 1 (0,01)
baina Platon maisu 1 (0,01)
baina Teresa aurre 1 (0,01)
baina Teresa konprenigarritasun 1 (0,01)
baina Teresa oztopo 1 (0,01)
baina testu antolatzaile 1 (0,01)
baina testu bakar 1 (0,01)
baina testu hau 1 (0,01)
baina urri hasiera 1 (0,01)
baina urri hura 1 (0,01)
baina urte batzuk 1 (0,01)
baina urte harta 1 (0,01)
baina urte hauek 1 (0,01)
baina uste baino 1 (0,01)
baina ustekabe beste 1 (0,01)
baina zer arazo 1 (0,01)
baina zer gertatu 1 (0,01)
baina zer hil 1 (0,01)
baina ziur egon 1 (0,01)
baina zu akordu 1 (0,01)
baina zu gu 1 (0,01)
baina zu seme 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia