Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2002
‎Are gehiago, euskarazkoa da epe luzean bermatubeharko den ikasketen eskaintza zabala. Azken batean, munduko eta Europako unibertsitate askotan ikas daiteke bai gaztelaniaz eta bai frantsesez, baina euskaraz ikasteko ez dago beste aukerarik.
2005
‎Manelek dioenez, «hizkuntzaren sistema zein den ezagutzen duzu, oinarrizko ezagutzak dira eta niri ikuspegi hori interesatzen zait, aurrera egiten ari zaren bezala askoz ere hobeto ulertzen duzulako». Hizkuntza guztiak ditu gustuko, noski, baina euskara ikasteko gogoa beti izan du. Unibertsitateko aukera aprobetxatu du, baina Manelek nahiko lukeena da euskara jario errazean erabiltzera heltzea.
2008
‎Berak adierazi digunez gaur egun hezkuntzaren arloan erronka garrantzitsuak ditugu esku artean, besteen baitan utzi ezin direnak. " Delegazioaren garaian bizi gara, hezkuntza ikastolaren esku uzten da, baina euskaraz ikasi baino euskaraz bizi nahi badugu, ezin da hori inoren esku utzi, denon parte hartzea eskatzen du. Bi ardatz horietan, euskara eta euskal kultura, zein giza baloreak jorratzerakoan elkarlana edo auzolana oinarrizko osagaiak dira, ezin dira delegatu".
2009
‎Batzuek, euskararekiko sentimendu positiboak adierazten dituzte; beste batzuek, berriz, baztertuta sentitu direla adierazi dute. Hizkuntzak ikastearekiko jarrera positiboa agertzen dute, baina euskara ikasteko derrigortuta sentitzen dira. tzaren artean dauden desberdintasunak. Haien hizkuntza kontzientzia euskarara mugatzen da, lehen hizkuntza gisa.
‎Batzuek, euskararekiko sentimendu positiboak adierazten dituzte; beste batzuek, berriz, baztertuta sentitu direla adierazi dute. Hizkuntzak ikastearekiko jarrera positiboa agertzen dute, baina euskara ikasteko derrigortuta sentitzen dira.
2011
‎Familientzako oharra dirudi: «Zuek ikusi, baina Euskaraz ikasten badu, horrek prezioa dauka». Ildo beretik, 2009ko irailean, Hezkuntza Sailean zioten, Magisnet aldizkarian:
2012
‎Hori da etengabeko aitzakia. Krisia dagoela ukaezina da, baina euskara ikasteko orduan laguntza guztiak behar beharrezkoak dira. Orain arte, ikasleek maila gainditzeagatik jasotako laguntza hori baliatu dute, hurrengo ikasturteko matrikula ordaintzeko eta beraien ikas prozesuan aurrerapausoak ematen segitzeko.
‎Eskubideak eta sarritan komentatzen dira. Erdara ikasteko beharra egon da hemen, baina euskara ikasteko eskubidea… ez dakit. Nafarroara edo Iparraldera joaten bagara, zer esan.
‎Errealitate konplexu bat agertu da nabarmen elkarrizketak egiterakoan, EAEko egoera soziolinguistikoaren eta haren azken hamarkadetako bilakaera konplexuaren isla esanguratsutzat har daitekeena. Izan ere, gasteiztarra eta euskalduna da Iñaki Mart� nez de Luna, 18 urte zituela hasi zen euskara ikasten eta euskaraz bizi da nagusiki; donostiarra eta guztiz erdalduna da José Ignacio Esnaola, baina euskaraz ikasten dute haren semeek; erdalduna da baina guraso euskaldunak zituen Maitena Etxebarria bilbotarrak, eta euskaldunak ditu seme alabak; Gipuzkoako zonalde oso euskaldun batekoa (Hernanikoa) eta euskalduna izanagatik, bere bizitza pertsonalean batez ere gazteleraz aritzen da Oihana Etxebarria; gasteiztarra da Gerardo Armentia, eta orain hasi da euskararen errealitateaz jabetzen Bizkaian...
2013
‎PSE EEko legebiltzarkide Blanca Roncalek esan zuen gogoratu behar dela Osakidetza euskalduntzeko prozesuaren «abiapuntua» zein girotan egin zen. «Ahaleginak egin behar dira, baina euskara ikasteko aukerarik izan ez duten herritarrei ezin zaizkie emaitzak laster batean eskatu», kritikatu zuen. Epe motzeko helburuak nekez beteko direla esan zuen.
‎Bilboko Kafe Antzokian era guztietako jarduerak egiten direla azaldu digu Jabi Zabalak, Zenbat Gara elkartearen komunikazio arduradunak: . Askorentzat kontzertuak izango dira ezagunak, beste batzuentzat asteburuetako gaugiroa, baina euskara ikasten ari direnentzat ikastaroak, lantegiak, hitzaldiak eta jaiak dira interesgarrienak?. Euskara ikasi nahi dutenek jarduera eskaintza zabala daukate eskura, euskal dantza ikastaroa, esaterako.
‎Zazpi urte hauetan belarriak zabaltzen saiatu naiz lagun eta familia arteko elkarrizketetan, beraz, belarria ohitua nuen. Baina euskara ikasten hasi banaiz gramatika ikasteko eta euskaraz hitz egitera ausartzeko segurtasuna hartzeko da. Landu gabe hizkuntza bat hitz egitea aholkatzen duten arren, nik ez nuen besterik gabe hasi nahi esaten ari nintzena kontrolatu gabe, eta orain pixkanaka hasi naiz:
2014
‎“Baina, horregaz batera, lagun piloa ezagutu dut; ondo pasatu, eta asko ikasten dugu”. Aditzak eta berba jakin batzuk batzuetan mihi puntan geratzen zaizkiola onartu du Milak, baina euskara ikasteko prozesutik zailena egiten zaiona besteek diotena ulertzea da: “Aditzak ondo erabiltzea kosta egiten zait, baina hobetzen nabil; hitz egitea baino, euskara ulertzea da gaitzen egiten zaidana”.
Baina euskara ikasteko aukera dago; euskaraz hitz egiteko berriz, arazoak daude.
‎Madrilen igarotako aldia ez zan egonean egotea Jose Antoniorentzat, bestera baino: . Madrilen psikopedagogia askorik ez neban ikasi, baina euskerea ikasi eta irakatsi, bai?, dino berak. Eta horrez gainera, haren buruak, irudimenak, artistasenak lanean ziharduan bizi bizi, sortze lanean.
2015
‎Gaur egun euskara" belarritik erraz" ikasten dela esan zuen berak, baina euskara ikastea edo ez" beraien aukera" dela. Bere lehen senarrak Olabiden irakatsi zuen, baina bere bigarren senarraren semeak kontrako jarrerak zituen.
2018
‎Ezagutzan badatoz pausoak, nahiz beste jite batera ari den zabaltzen euskara —bigarren hizkuntza gisa, hitz egiteko erraztasun mugatuarekin... — Hori erabilerara eramatea da datozen urteetarako gako nagusia. Baina euskaraz ikasi duten milaka herritar (gazte) horiek zergatik egingo dute euskaraz? " Hori izango da etorkizuneko galdera izarra", ohartarazi du Martinez de Lagosek.
2019
‎Jüjek kontatu zidanez Lükü izena zuen mutil hura, zamalzainarena egiten zuena, dantzari trebea izateaz gain, ba omen zen ona ere beste zenbait arlotan, bereiziki pilotan. Laborari Anderea Okzitaniako Tolosakoa omen da, baina euskaraz ikasi eta ikaragarri ongi integratu omen dena.
‎Hiztun berriek euskara ikasteko izan dituzten motibaziorik garrantzitsuenak, motibazio identitarioak eta integratzaileak izan dira. Lanerako beharrak ikasle asko mugitzen ditu, baina euskara ikasi dutenen artean gehiago dira bestelako motibazioek bultzatutakoak. Horrekin lotuta, euskara ikasteak eman dizkien saririk indartsuenak zeintzuk izan diren galdetutakoan, erantzun gehienak sentimendu positiboekin daude lotuta (poza, harrotasuna, asebetetzea?), eta ez horrenbeste lan aukera gehiago izatearekin.
2020
‎" Mailaren arabera, baina euskara ikastera etortzen diren asko eta asko euskaldunak dira". Mailen artean bereizketa badagoela dio Odiagak, jauzi moduko bat B1etik C1era, B2ko talderik ez baita osatu azken urteotan.
2021
‎Lehenik, ikastola gehienak ezkutuan sortu ziren, Francoren diktaduraren garaian; euskarazko hezkuntzak jazarpena pairatzen zuelako. Hala ere, Franco hil ostean ikastolak legeztatu ziren, baina euskaraz ikasteko eskubidea ez zegoen guztiz bermatuta; eremu pribatura mugatzen zelako. Egoera hori 1993ko Euskal Eskola Publikoaren legeari esker aldatu zen.
2022
‎«Nola erakarri ikasle horiek euskarara, zeharkako mezua hau bada: ' Bigarren mailako herritarrak zarete, eta ez zarete ikasle deseatuak, baina euskara ikasi, ze guri komeni baitzaigu». Finean, eskubideak urratzen zaizkiela nabarmendu du:
‎Iazko udaberrian martxan jarritako ikastaroaren harrera bikaina ikusita, Udalak etorri berrientzako beste ikastaro bat iragarri du. “Herrira iritsi berri eta euskaraz ez dakiten horiei dago bereziki zuzenduta, baina euskara ikasteko aukerarik izan ez duten eta hutsetik abiatu nahi duten herritarrek ere aukera izango dute izena emateko”, udaletxetik aditzera eman digutenez.
2023
‎— Badakite euskara hizkuntza minorizatua dela baina euskaraz ikasteak ez dituela etorkinak beste minorizazio batera eramanen, eta emaitza, aldiz, kontrakoa izanen dela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia