2000
|
|
Kontuan izan behar dugu gure artean denak ez garela berdinak, zentro bakoitzak helburu ezberdin batzuk bete behar dituela, erabiltzaile ezberdinak ditugula, medio ekonomiko eskasak gustatuko litzaigukeen mailara iristeko, eta abar.
|
Baina
testu honetan zertzelada orokor batzuk besterik ezin izango ditugu aurkeztu, etxean beheko sua erabiltzetik mikrouhin labea erabiltzerako jauzia baino handiagoa ematen ari baikara liburutegi eta dokumentazio zentroetan.
|
2008
|
|
Izan ere, badago aurre galdera bat, aipatu ez duguna
|
baina
testu honetan zehar inplizitu dagoena: ba al dauzkate edo eduki behar al dituzte etorkinen seme alabek autoktonoen seme alabek dauzkaten eskubide berberak hezkuntzari dagokionez?
|
2009
|
|
Geroztik, Interneteko de facto estandar bilakatu dira. 2001eko apirilean, RFC 2821/ 2822 tandemak RFC 821/ 822 estandarra ordezkatzeko proposamena egin zen,
|
baina
testu hau idaztean, estandar ofiziala RFC 821/ 822 da oraindik. Internetena ez ezik, beste saio batzuk ere egin dira posta elektronikoa estandarizatzeko, baina gaur egun Interneteko RFC 821/ 822 da jaun eta jabe sistema eta sare guztietan.
|
2014
|
|
Artera hurbiltzeko modu okerrena hari buruz idazteko enkargua da, intelektualizatu guran poetika, artearen esentzia galtzeko arriskuagatik. Hain justu, poetikotasuna, arrazionalizatu ezin daitekeen hori, ulertu eta kontzeptualki adierazi ezin daitekeena da mostraren ardatza, motibazioa, eta horregatik nire egiten ditut poeta frantsesaren berbak; agian hurbildu bai
|
baina
testu honekin nekez ulertuko duzu ezer erakusketaz, ez bainaiz hura adierazteko gai izango. Ahalegina egin beharra dago, baina.
|
|
Adostasun horretan hainbat oztopo egon daitezke,
|
baina
testu honetan binabarmendu nahiko nituzke euskal gizartean/ kulturan bakarrik ez, baina horretanere eragina dutenak. Biak ere nahiko izaera paradoxikoa dutenak.
|
2015
|
|
ideologia, praktikak eta kudeaketa. Zalantzarik gabe luke horietako bakoitzean sakontzea,
|
baina
testu honen helburua bakoitza aurkeztea da; irudikatzea elementu horietako bakoitzari loturiko galderak eta interes guneak.
|
2016
|
|
artikuluaren lehen bertsioa Galde aldizkariaren 8 zenbakian kaleratu zen (2014ko udazkena), eta bigarren bertsio batean Oharrak & Hondarraken (III). Azkenean ematen du ez dela horrela guztiz izango,
|
baina
testu hau idatzi nuenean Kirmen Uriberen hurrengo lana Gauzaren ingurumarietan ibiliko zela zirudien,. Nobela nahiko korala izango denez, jende askorekin bildu nahi dut, Euskal Herriko azken 40 urteetako gertakariekin lotura duen jendea elkarrizketatzea baita asmoa, baitzioen Gaztezulok elkarrizketatu zuenean (145 zenbakian, 2013 XI); ematen du azkenean badatorren Elkarrekin esnatzeko ordua nobelak atzerago jotzen duela, 1950ean torturen ondorioz hildako Txomin Letamendi jeltzalearen historia izango baitu ardatz edo oinarri, baina nobela haren emaztearen eta ondorengoen bitartez luzatuko denez, posible da Gauza ere nabarmen azaltzea:
|
|
d) Jose Felix de Amundarain abadea ere beste testu interesgarri baten egilea dugu13Espainiako lege baten itzulpena egin baitzuen. Testuak Reglamento provisional para la Milicia nacional delakoa ematen du euskaraz; 1820ko udan emandako araudi horren arabera, miliziako taldeak sortu behar ziren herriz herri; Amundarainen ekimenari esker posible izango zen ahozko mailan euskaraz antolatutako jarduera horri euskarazko oinarri idatzia ematea,
|
baina
testu hau, katiximarena bezala, argitaratu eta zabaldu gabe geratu zen, paper zaharren artean ahaztuta gaur egun arte.
|
2018
|
|
Arestik bi bertsioen osagaiak hartzen ditu eta testu berri bat sortzen du, baina bigarrenaren ildokoa da bere testuaren sakoneko gaia. Kantua osatzen duenerako egileak urteak daramatza euskara estandarrean idazten,
|
baina
testu hau bizkaiera oso lokal batean idatzia da. Modu horretan egileak forgerie gisako bat osatzen du, egiazki herrikoia izango zatekeen kantuaren bertsio bat oinarri izan balu bezala idatziz.
|
2019
|
|
Sexuak eta maitasunak binomio bat osatzen dutela onarpen zabala duenez, sexu eta desira espazioen lanketa kritikoek maitasunaren gaia ere abordatzen dutela esan zitekeen,
|
baina
testu honek maitasunaren ideologian tematzeko gogoa du. Horrek esan nahi du, sexua baino gehiago, indibiduoen arteko harreman afektibo moduek sexualak izan edo ezarkitektura nola baldintzatzen duten ikertu nahi dela bi ikuspegietatik:
|
|
Etxe idilikoaren iruditeriaren errelatua, berriz ere, ez da batere inozentea. Idealizazio horretan zoriontasunaren eraikuntza bat dago bikote maitasunarekin estuki harremanetan, kapitalarekin eta klasearekin inplikazio zuzenak dituena;
|
baina
testu honetan maitasun ideologiarekin loturikoetan zentratuko naiz. Publizitate eta komunikazioen eragina oso indartsua da iruditeriaren eraikuntzan, eta agintzen duen etxe idealak familia egitura jarraitzen du fidelki.
|
2021
|
|
Ni ez naiz batere didaktikoa ezta pedagogikoa ere.
|
Baina
testu honek duen interesgarritasuna hori da: ez dago modu didaktikoan egina".
|
|
Zergatik hartzen du norbaitek bere gain bere posizio soziala kaltetzen duen narratiba politikoa? Erantzun ugarik argitu ditzakete planteatutako galderak,
|
baina
testu honetan elementu jakin bati erreparatuko diot soil soilik.
|
2022
|
|
Aldaketa horrek generoan izan zituen ondorio nagusiak XVII. eta XVIII. mendeetan bihurtu ziren ageriko,
|
baina
testu honen laburtasunaren alde, hemen aipatuko ditut. Eguneroko bizi baldintzak aldatzeak erabateko indibidualtasuna posible egin zuen.
|
|
Gehiago izango da intuizioa, ados, ikerketek erakusten baitute gauza bat eta kontrakoa.
|
Baina
testu honen motibazioa ez da hain zuzen bizi esperantzaren zergatia ezartzea, ezpada maskulinitate molde batez hitz egitea, maskulinitate molde hori kritikatzea, maskulinitate molde horren alternatibak badirela, are osasungarriagoak direla agerian uztea.
|