Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 296

2000
‎Filosofo katedradun zegamarrarentzat ez dago zalantzarik krisi batean gaudela. Historiaren arabera eraikitzen ditugu gure uste eta sinisteak, baina Jainko baten beharra du gaur egungo gizakiak ere, Jainko horri beste izen batzuk ematen dizkiogun arren: Ilustrazioa, demokrazia...
‎—Badaki berorrek ezen nik ere elizarako nahi nukeela geure seme Joanes, berorrek baino gehiago, benturaz, ene senar prestu hori. Kontua, ordea, ez da berorrek edo nik nahi izaitea, baina Jainkoak nahi izaitea. Zeren, Joanes apez izaitekotan, zinezko apez izaitea nahi nuke, Jainkoak zinez eta minez deitua...
‎Zeren zinez baitzegoen ama liluraturik aita jesuitaren hitzekin eta haren presentziarekin; eta entusiasmaturik zegoen, gainerat, uste zuelako ezen bi gertaki haiek —kaperako obren akabatzea eta aita Bartolome Urbiainerat etortzea— ez zirela kointzidentzia huts, baina Jainkoaren probidentziaren aieru eta seinale.
‎Eta hura erran zuen eta bertze anitz gauza erran zituen... eta erran zuen, konparazione, ezen tigre hura koska hartan geratzea ez zela kasualitate hutsa izan, baina Jainkoaren probidentziak bideratu eta xuxendu garazia eta faborea, Urbiaingo hainbat herritarrek ere parte hartu ahal izan zezan deabruaren kontrako garaitian; eta erran zuen, halaber, ezen jauregiko jauna konfesatu egin zela harat joan aitzin, eta bonabentura eta betiko bozkarioa zirela konfesione on baten ondore eta sari ezin hobeak.
‎—Aita hil zaigu, Mattin hil zaigu, eta zu zaitugu orain herederoa eta etxeko gizon bakarra —erran zidan— Baina Jainkoaren deia ere tartean dago, eta jakin nahi nuke ea oraino apez izan nahi duzunetz...
‎—Zer erran nahi didak horrekin, Jainkoa mago bat dela, eta hala egin zuela mundua, inkaminari eleontziak eta malabarista enganatzaileak beren joko faun bezain hutsaletarat joka daitezen amoreakatik? Baina Jainkoa hori baino seriosagoa duk, eta, horregatik hain zuzen ere, hitzaren logos aldakorretik baino areago, matematikaren logos aldaezinetik sortu zian mundua... Eta numeroen etxea ez duk eroetxea, nola maiz baita hitzen etxea!
‎Eta nor da jakintsuago, finean: baserritar noharroin on beharra baina Jainkoaren bidetik dabilena, edo kapare aberats kasik guztiahalduna baina deabruari arima saldua diona. Eta gogorat datozkit Indietan ezagutu nituen indiar haiek:
‎—Aita ez zuan hil, Joanikot, zeren hilen ausentzia bizien presentzia baino biziagoa eta eraginkorragoa izan baitaiteke batzuetan, are gehiago ene aitaren kasuan, zeren aitak, hainbat handikik eta hainbat jauntxok ez bezala, maite baitzuen pintura, eta ulertzen zuen pinturaz, eta ezin nioan, halatan, haren memoriari ez ukorik ez engainurik egin, ohorea galdu nahi ez banuen bederen... Eta nik ez nian, bertzalde, Ubarneko etxeko heredero izan nahi, baina jainkotzat nituen Italiako pintore handien heredero, Rafaelena bere batez, aitari argi eta garbi adierazi nion bezala, bere denboran... Eta amak ere bazekik hori, zeren karta batean jakinarazi bainion hori guztia —eta, begiak urrunean galtzen zituela, malenkoniaren besoetan harturik bezala, erran zuen—:
‎—Jainkoak guztiok ukitzen gaitik behin edo behin, eta hi ere ukituko hau egunen batean, zeren eta hi ez baihator honat kasualitatez, baina Jainkoaren borondatez...
‎—Bada, komunionea, edo poesia da, edo ez da deus ere —jaurtiki zidan, bat batean— Eta amorioa da, edo ez da deus ere, zeren eta komunionean Jain koa hartzen dugu, bai, baina Jainkoak har gaitzan amoreakatik.
‎—Begi bakarra diat, bai, baina Jainkoak ere begi bakarra dik, eta ene begia, halatan, Jainkoaren begia duk, Frantziaren alde honetan bai bederen, zeren eta ene begia bizitzaren begia duk eta heriotzaren begia duk, eta zeren, halatan, ene begi hau zabaltzen denean, zabaltzen baita bizia ere, eta hersten denean... —eta, begia hertsirik, leporat eraman zuen eri erakuslea, alde batetik bertzerat, keinu ezin adierazgarriago batean.
‎Orain banekien, beraz, nor zen Alain Coup d’Œil, eta banekien, halatan, ezen gure harremanak ez zirela anaien artekoak, haren anaia oroitarazten banion ere, baina Jainko alditsuaren eta menekoaren artekoak, eta hala zor niola menekotasuna eta obedientzia, haren begi hersterik nahi ez banuen behintzat...!
‎...n eta, guardia buruak saskian zegoen jaka bat eskuan hartzen zuela, erran baitzigun ezen Kristoren manuak eta aginduak zituela berak bizibide eta jokabide... eta, nola haren manuetarik bat zen ezen jantzi beharra zegoela biluzgorri zegoena, hala itzultzen zizkigutela puta haiek edo puten konplizeek beren ihesaldian kanpoan utzi zituzten jantziak, ez geure amoreakatik, deus ere merezi ez genuelako, baina Jainkoaren amoreakatik.
2001
‎Bere ontasuna urtaroek ere frogatzen omen zuten eta, Jainkoa belauniko bere buruari otoitzean imajinatzen genuen. Baina Jainkoaren justizia ez zen hain ulerterraza, hiltzeko kondena orokorraz aparte infernuan ezartzen zituen zigorren krudelegia esate baterako. Zeure ama bera ere infernuko suzko amildegian higatu zen, eta hatz puntak uretan bustiko zituen, Padre Mendiberen esanetan, eta hatz puntetako ur tanta hori ezpain erreetara eramaten ahaleginduko zen sekula betiko, alferrik beti.
2002
Baina jainkoren batek eguna alaitzea erabakia du, eta xirula zuberotar baten hotsak hasi dira sartzen tabernako ataritik. Hurbiltzen doa, gainean da, barrikadaren bat hausten ari direla iragartzen duen doinu jostalaria.
Baina Jainkoa bezalako azken esanahirik ez, eta gizakiak berak duenean hitza, beste aukera bat ere sor daiteke: aurkakoak diren definizio borroka, baina gutxi batzuk izanaz erabakia hartzeko aukera, betiere, segurtasun teknikoaren bidetik.
2003
Baina Jainkoak orregaitik dau/ ezin gorago goratu: izen guztien gaineko izena/ emonez dau sariztatu!"
‎Nobela, igarlearen kondenarekin bukatzen da, nahiz eta emakume gajoak epailearen aurrean berak ez duela errurik errepikatzen duen, errudunik egotekotan bere baitako ahotsa dela esanez, berea ez den zerbait beraz, etorkizunaren lekuko gisa aritzen zaion mintzoa, belarriak itxi arren ozenki entzuten duena eta, idazle batek berea jasaten duen bezala, zigor baten antzera eraman beharrekoa. Eta epaileak ea nobela horiek hitzez hitz idazteko gauza izango ote zen galdegitean, emakumea negarrez hasten da, izuaren izuz, eta negar zotinen artean olerki bat edo ipuin labur bat beharbada jasango lukeela erantzuten du, baina Jainkoagatik ez ezartzeko horrelako zigorrik, ez eskatzeko arren bere baitako ahotsari horren kontakizun luze eta aspergarririk.
‎Bai, Wolff bekataririk handiena zen, baina Jainkoak bere erruki handian guztiok maite gaitu, eta hari ere eman zion aldatzeko aukera. Halako suertez, non, egun batean san Pablori bezala, berari ere tximistaren antzeko argi batek argitu baitzion adimena!
‎Eta Eskilo11 txorakeriatan dabil Akiles Patrokloren maitale zela esaterakoan, ez Patroklo baino ederrago bakarrik, gainerako heroi guztiak ere baino ederrago zena, eta oraindik bizargabea, beraz askoz gazteago, Homerok dioen bezala. Baina jainkoek maitasunaren inguruko bertute hori izugarri aintzat hartzen badute ere, gehiago miretsi, poza hartu eta b saritzen dute ordea maiteak maitalea estimatzen duenean maitaleak maitea baino; maitalea maitea baino jainkozkoago baita jainkoa barneratuta edukirik. Horrexegatik ere gehiago ohoratu zuten Akiles Alkestis baino, zorionekoen uharteetara bidalita.
‎Eta eskulangintzen jarduera, ez al dakigu jainko hori irakasle duena ospetsu eta distiratsu gertatzen dela, eta Maitasunak ukitzen ez duena, ilun? ...ela, eta Musek musika, eta Hefestok errementaritza, eta Ateneak ehungintza, eta Zeusek ‘jainko eta gizakien gobernua’ Horren ondorioz jainkoen arazoak ere Maitasuna agertu eta gero antolatu ziren, edertasunarena noski (itsuskeriaren gainean ez baita maitasunik jartzen); eta bera baino lehen, hasieran nioenez, jainkoei izugarrikeria asko gertatu omen zitzaizkien Beharraren erregetzagatik; baina jainko hori sortu zenetik, edertasunaren maitatzetik onura guztiak sortu dira bai jainko eta bai gizakientzat.
‎Domatek, berriz, mailakatu egiten du ideia bera, moldatu eta leundu, arrazoia eta maitasuna ararteko dituela. Domatek ondotxo daki arrazoia bera ez dela beti gizabanakoaren jokaera nagusia, baina Jainkoaren probidentzia ere hor dago, Labur zurrean, Jainkoak arrazoiaren argia ematen die gizakiei, eta, berari esker, nork bere burua maitatze horretatik ondorio onuragarriak lor daitezke. Bi gertaera horien bitartez, gizarteak aurrera dirau, bera eratzen duten gizaki berberekin.
2004
‎–Zin egiten diat, Eneko, Jainkoa Errealaren bazkide egiten saiatuko naizela, hik jokatzen duan bakoitzean animo faltarik izan ez dezagun, baina Jainkoa ere burugogorra duk batzuetan eta...
‎Horrela bururatutako Jainkoak ez luke mugarik izango anabasa, eromen handiena, eragiteko orduan. Baina Jainkoa ahalguztiduna egiten badugu maila honetaraino, Jainkoa bera edozein lege logikotik kanpo jaregingo genuke, ulergarritasun aukera guztiak ukatuz, eta ez hori bakarrik, Jainkoaren autokontzientzia bera ere ezinezkoa izango litzateke gainera. Descartesentzat Jainkoak, beharbada, egin lezake mundua ametsetan agertzen zaigun xelebrekeriez osatuta, sar ditzake irudipen horiek guztiak gure buruan, baina du sartu bere mundu horretan lau alde dituen hirukia.
2005
‎Behin bat eskatu zidan norbaitek. Erran nion, meza eman nezakeela bere etsaia hobetzeko bainan Jainkoak ez zuela madarikatuko. tziako erregeren konfesore izendatua izan behar zuenak, sorginen baitan sinesten zuen.
‎Bainan hitz horien erratea bera ez ote liteke Jainkoan sinesten dugula aitortzeko molde bat? Ez zaizkigu Mohamed edo Buda heldu gogora, ez eta deabrua, bainan Jainkoa. Otoitza, Jainkoarekin mintzatzea bada, ez ote da otoitza hori ere?
‎Zientzia eta teknologiaren eskutik, gainera, ma te riaespiri tu lehia klasikoa ahaztu eta filosofian hain gogaikarri izan den mundu erreala itxurazko mundua dikotomiaren inguruan hasi zen zientzia fikzioa giza-ingurunea kategorizatzen: supernat urala benetako errealitatea izanik; teknozientziaren —edoho rren asmakizun ideal baten— hizkuntza izanik balioduna; lehenagoko erlijio mitoak egungo gurtza berri bihurtuz, baina jainkoen ordez" alien" ak erabiliz. Zientzia fikzioaren irudi multzo teknozientifikoak, beraz, lehendabizikopu lp amerikar aldizkari, liburu eta filmei esker hartuzuen paregabeko indarra XX. mendean.
2006
‎Eta ene ez naute egundaino horretara bultzatu. Pentsa, Baionara joan aitzin, nik hamaika urte, bezperan, ene aferak prestatzen ari nintzela, amak erran zidan, «bagenian eta etxean hire beharra zaharrena bainintzen baina jainkoak galdetzen hau». Beraz ez nintzen pusatua, baina bazen giro bat, orain ez dena, horretaratzen gintuena.
baina Jainkoak ez zidan erantzun.
baina jainkoak tantrismotik. Eta gainera, ikusten duzunean
‎Itzulerakoa ere ez zitzaigun oso samurra suertatu. Baina Jainkoak emandako 1725 urte hartan mirari bat gertatu zen, nekeen gozagarri.
2007
‎Gizakia gizakiarentzat, ez otso, baina Jainko.
2008
‎–Bai, ongi ulertu didazu. Baina Jainkoak bidaltzen dizkigun probei aurre egin behar diegu, eta horretan nabilkizu orain ere. Zuk, ordea, laguntza ezin baliotsuagoa eman diezadakezu, baldin eta ahizpari buruz dakizun guztia esaten badidazu?
‎eta muina ezerezetik hurbilago dago iruditik baino, ezer ez garela aitortzen dugun bakoitzean hutsune bat zabaltzen baita gure baitan, Jainkoak bere egonleku bihur dezakeena, bestela nekez. Baina Jainkoak akats bakoitzarentzako konponbide egokia eskaini zigun, eta hara zer bururatu zaidan ariketa gisa, gure bide espiritualean barrena aurrera egiteko asmotan: santu guztiak zapi morez estali, ea hiru egunetan zer esperientzia geureganatzen dugun:
‎Ez gara urrun ibiliko Diogenes Zinikoaren haritik abiatu eta Nietzscherengan bilatzen badugu erantzuna. Zientzia Alaia ren 125 aforismoan, zoroak berdintsu galdetzen du plaza publikoan baina Jainkoaren inguruan. Bere lepo trufaturik jendea begira zeukala, «Zoroak aurre egin zien, eta beha beha begiratzen zielarik oihu egin zuen:
‎Etorkizunari gehiegi begiratu gabe oraina bizitzea nahiago dut, eta eguneroko lanarekin osatzen du batek bere etorkizuna. Une hartan Lehen Mailan berriz entrenatzea ia ezinezkoa ikusten nuen, baina Jainkoari esker, lortu dut.
‎Izan ere, kontu hauetan irudia beti da akzidentea, eta izatea muina... eta muina ezerezetik hurbilago dago iruditik baino, ezer ez garela aitortzen dugun bakoitzean hutsune bat zabaltzen baita gure baitan, Jainkoak bere egonleku bihur dezakeena, bestela nekez. Baina Jainkoak akats bakoitzarentzako konponbide egokia eskaini zigun, eta hara zer bururatu zaidan ariketa gisa, gure bide espiritualean barrena aurrera egiteko asmotan: santu guztiak zapi morez estali, ea hiru egunetan zer esperientzia geureganatzen dugun:
‎–Bai, ongi ulertu didazu. Baina Jainkoak bidaltzen dizkigun probei aurre egin behar diegu, eta horretan nabilkizu orain ere. Zuk, ordea, laguntza ezin baliotsuagoa eman diezadakezu, baldin eta ahizpari buruz dakizun guztia esaten badidazu...
2009
Baina Jainkoagana iristeko biderik ez du ikusten Leturiak, edo bide asko sumatzen du, erlijioen arabera. Eta badirudi hautatu ezinik geratzen dela Leturia:
‎2 Alkohola edango duzu, baina Jainkoak berak ere ez du edalontzia hautsiko.
‎G ANDIAGAK SEGURUENIK J AINKOA urrundu ez, baino hurrandu egin nahiko zukeen guregana, esperientziako Jainko baten bila. Baina Jainko filosofiko bati ihes egiten zion hark ere. Ez da posible filosofikoki eraikitako Jainkoaren kontzeptu bat erlijiosoki erabiltzea, Jainkoaren kontzeptu erlijiosoa filosofikoki erabiltzea posible ez den bezalaxe.
‎gizon emakumea nolako, bere Jainkoa halako, esan ohi da. Baina Jainkorik ez badago, ez dago, kito: –egiazko?
‎Jainkoa balitz, kontuak eskatzeko. Baina jainkorik ez da, ez, eta ezin daitekeela izan sentiarazteko, betidanik aipatu dira sofrimenduak eta heriotza; ahalguztidun batek horrelakoak sortzea, hori bai itsuskeria latza, ankerkeria gordinena. Bakuninek zioenez, jainkoa balitz, injustizia eta sofrimenduen sortzailerik balego, suntsitu genuke.
‎Heriotzak ez du erantzunik, horregatik dago Jainkoa. Baina Jainkoa ez da erantzun bat, erantzunik ez duen ate itxian, heriotza, gizakiak jarri duen ate irekia baino:
‎–El mundo es mi representación? biribila eta buelta gabekoa iruditzen zaio; baina Jainkoa ene errepresentazioa baino, gehiago, ez bada, ez da ezer nonbait.
‎–Noski badela. Baina Jainkoarena soil soilik. Berak aterako gaitu ataka honetatik.
‎diozu zurean, baina adoretsu jokatu duzu errua aitortuz. ? Baina Jainkoa handia da, eta Jainkoari eskaintzen dizkiot neke guztiak, nire minak arin dezan zuk aurrerantzean izan dezakezun mina, diozu, eta nik, berriz, Jaunari eskainiko dizkiot min guztiak aurrerantzean, zuk minik izan ez dezazun.
‎Egun batean, gainera, tuberkuloso batzuk marraztu nituen, Napoleonen armadari aurre egiten ziotenak: gustu txarreko marrazki bat zen, aitari min handia egin ziona, baina Jainkoak guztia ikusten du eta ni neu egin nau azkenean tuberkuloso, epelak ematen dituenak epelagoak hartzen ditu-eta.
‎–Min egin nion, bai, eta hari egin niòn min guztia nire aurka itzuli da. Baina Jainkoa handia da, eta Jainkoari eskaintzen dizkiot neke guztiak, nire minak arin dezan Felipek aurrerantzean izan dezakeen mina.
‎esan zion txoferrak, eta Nazariok baietz: . Halaxe da, bai, Timoteo, norberaren haragia hiltzea baino berri gaiztoagorik!, baina Jainkoak hala nahiko zuen eta zer egingo diogu, bada??, nahiz eta segundo bat lehenago beste pentsamendu bat izan zuen, ausaz, begiratu ere, begiratu zion orduan txoferrari, kexuzkoa izan zitekeèn begirada batekin, kexu nolabaitekoa konpromisozko irri bihurtu bazuen ere istantean?, ezpainetan halabeharrez isildu behar izan zuena: –Urte erdi lehenago esan behar zenuen hori, adixkide!?.
‎–Bai, baina Jainkoak bitxi egin zintuen, harribitxi bat bezala, eta eskerrak eman zenizkioke?
‎–Bai, baina Jainkoak egin zituen tximeletak? –erantzun zion Domingok zorrotz, hitzetik hortzera; eta nola nabaritu baitzuen aitaren begirada ukabilkada bat bezala, honela jarraitu zuen, atzetik etor zitezkeèn ukabilkadak saihesteko edo?:
‎Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
‎Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat. Zoritxarrez, baina, badakizue zer gertatzen den askotan:
‎–Bilbo maitatuko duzu guztiaren gainetik. Alkohola hartuko duzu, baina Jainkoak ere ez du edalontzia hautsiko, eta edateari utziko diozu zure izenaz ez gogoratzean. Ez dituzu jaiak politizatuko, ezta santutuko ere.
‎Aldare bikiak dira, baina jainko ezberdinei eskainiak, eta pentsatzekoa da, horregatik, bi jainkoen gurtzaren arteko elkartze bat izan zela. Galian ere gertatu zen hori, Tutatis jainkoaren eta Merkurio jainkoaren artean identifikazio bat izan zen.
‎Jainkoaren Eskua izena du Maccabiren kantxak, baina Jainkoa bosniarra izan zen atzo, eta Mirza Teletovic aukeratu zuen Tel Aviven esku bedeinkatua izan zedin. Boston Celticseko Larry Bird jokalari mitikoak 90 hamarkada hasieran esan bezala, Michael Jordan handiak Jainko mozorroa jantzi zuen, beste mundu bateko jokalariek bakarrik egin ditzaketen jokaldiak egiteko.
‎–Bai, baina Jainkoak egin zituen tximeletak... –erantzun zion Domingok zorrotz, hitzetik hortzera; eta nola nabaritu baitzuen aitaren begirada ukabilkada bat bezala, honela jarraitu zuen, atzetik etor zitezkeèn ukabilkadak saihesteko edo–:
‎Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
‎Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat. Zoritxarrez, baina, badakizue zer gertatzen den askotan:
‎Egun batean, gainera, tuberkuloso batzuk marraztu nituen, Napoleonen armadari aurre egiten ziotenak: gustu txarreko marrazki bat zen, aitari min handia egin ziona, baina Jainkoak guztia ikusten du eta ni neu egin nau azkenean tuberkuloso, epelak ematen dituenak epelagoak hartzen ditu-eta.
‎–Min egin nion, bai, eta hari egin niòn min guztia nire aurka itzuli da. Baina Jainkoa handia da, eta Jainkoari eskaintzen dizkiot neke guztiak, nire minak arin dezan Felipek aurrerantzean izan dezakeen mina.
‎" Berri gaiztoak dira horiek, inondik ere" esan zion txoferrak, eta Nazariok baietz: " Halaxe da, bai, Timoteo, norberaren haragia hiltzea baino berri gaiztoagorik!, baina Jainkoak hala nahiko zuen eta zer egingo diogu, bada?", nahiz eta segundo bat lehenago beste pentsamendu bat izan zuen, ausaz –begiratu ere, begiratu zion orduan txoferrari, kexuzkoa izan zitekeèn begirada batekin, kexu nolabaitekoa konpromisozko irri bihurtu bazuen ere istantean–, ezpainetan halabeharrez isildu behar izan zuena: " Urte erdi lehenago esan behar zenuen hori, adixkide!".
‎–Bai, baina Jainkoak bitxi egin zintuen, harribitxi bat bezala, eta eskerrak eman zenizkioke...
‎Negar egin nuen pozaren pozez, Daniel jauna. Baina Jainkoak zigortu egin ninduen beste aita baten mina eta desohorea zirela-eta pozteagatik. Egoera ona lortu zuenetik, nitaz lotsatzen hasi zen semea.
Baina jainkoa jadanik beltza zen.
2010
‎Nonbait irakurria dut Kafkaren mundua Itun Zaharrekoa dela, baina Jainkorik gabe.
‎Horrez gero nahikoa ikusita zegoenez, azken urteak itsu pasatu zituen. Power Balance pulsera jantzita daramat artikulua idazten hasi naizenetik, eta, egia esan, ez dakit zer sinestu, baina Jainkoak bakardadeari beldurra bere irudira egin zuen teoria aise defendituko nuela sinesten hasia naiz.
‎motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste, erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai, baina Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko?, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da, edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok, mundua mundu denetik, batzuk besteen kontra, harri jaurtika:
‎Baina orduan ere, aitagurea errezitatu eta etengabe errepikatzen nuen, egin bedi zure nahia?: nik ez nuen hura ulertzen, nola ulertuko nuen, bada, Jainko akasgabe batek horrelako munstro bat egitea, akatsez josia!?, baina Jainkoak bai, eta hura zen inportanteena, Berak bazekiela, nahiz eta gauza bat zen buruz esatea eta bestea bihotzean sentitzea, hain egiten zitzaidan latza batzuetan Jainkoaren ausentzia?. Aita, zergatik utzi nauzu bazterrera??
‎Jainkoaren grazia da?, Lisieuxekoak aditzera ematen duena baino sosegu handiagoarekin bizi naiz bederen, Jainkoaren gauak hartzen nauenean ere gaua hartzen baitut Jainkoaren sehaskatzat, eta haur txiki batek bezala egiten baitiot otoitz, egin bedi eta egin bedi? gaua baita, azken batean, egunsentirako bidea; Benjamin Mariaren itsustasunarekin topatu nintzenean ulertu nuen, halaber, norberak bizitzan koadro bat pintatu behar duela, bai, baina Jainkoak jartzen dizkiola lehen baldintzak: markoaren neurriak eta mihisea, baita kolore batzuk ere, kolore ezin zatarrago batzuk tartean; eta nik hantxe nuen, bada, haurra, semetxotzat ere banuena, arras itsusia; handik aurrera, baina, neuri zegokidan harekin jainkozko koadro bat osatzea, harekiko jarrera baldintzarik gabea sendotuz eta neurririk gabeko maitasunez maitatuz, Jainkoaren baldintzak abiapuntutzat harturik, Jainkorik gabe ez baitzegoen jainkozko kadrorik egiterik, egin eta egon, egon eta egin?
‎–Hori bai, mirarira jotzen duen ateko atezaina Bera da, noiznahi ireki lezakeena, eta Hari eskatu zenioke?. Eta Heinrichek Jainkoari eskatzen zion, baina Jainkoak entzuten ez, eta Heinrich gero eta estuago, harik eta egunkarian berri baten titularra irakurri zuen arte:
‎Arrazoi bat ere bazenuen, itsu sinesten zenuena eta berehala aditzera eman zenidana: . Nik huts egin dezaket, baina Jainkoak ez, eta nire meza berria orbetarron salbazioaren alde eskaini dut: zure arimaren salbazioaren alde bereziki??.
‎galdetu nuen nik;. Nik galdetu diot lehendabizi!? esan zuen Adak;. Bai, baina Jainkoak Adan egin zuen lehendabizi eta Eba gero, badakizu?, erantzun zion amak; gero, markesarengana jiratzen zela, jarraitu zuen:
‎–Bekatu egin genuen, bai, eta istripua Jainkoaren zigorra izan zen, nik guztiz onartzen dudana, besterik ez nuen merezi eta. Baina Jainkoak bizirik utzi nau, eta, damuaren bidetik, bide berri bati ekingo diot, zuk ere zeureari ekin??; gero, isilune baten ondotik, honela jarraitu zuen: –Barkatzen dizut, Tasio, baina ez zaitut hemen gehiago ikusi nahi.
‎Popatik hartzera?! Aitak, beraz, bere amorru eta bere ezinikusi hura zuen, ordura arte bere aurka bideratu zuena baina Jainkoaren aurka ere bidera zezakeena: aski zuen hartarako Haren agindua haustea, Jainkoak bekatu mortaltzat baitzuen nork bere burua hiltzea; eta orduan, ispiluari, bere buruari, alegia?
‎il suffit d? être aussi cruel qu, eux??, halakorik onartzekotan! . Bai, baina Jainkoak libre egiten gaitu, eta gu geu kondenatzen gara, esaten ziguten apaizek?
‎Ederki ikasi nion esaldi hori frai Millani, eta arrazoi osoa zuelakoan nago. Izan ere, nik ezer gutxi dakit mundualdi honetaz, eta gero eta gutxiago dakit, baina Jainkoak badaki, eta hori da garrantzizkoa: Jainkoak badakiela?.
‎Eta niri ere primeran iruditzen zait. Baina Jainkoak, zer?. Ez al luke Berak, berak?
Baina Jainkoak bere buruari halakoak onartu bazizkion, ez ziren txikiagoak izan Israelgo herritarrei eginaraziak: adulteriogileak hil behar zituzten (Lb 20, 10), baita homosexualak (Lb 20, 13) eta larunbatean lan egiten zutenak ere (Ir 35, 2); azaleko gaixoak erbesteratu behar zituzten (Lb 13, 46), biraogileak harrikatu (Lb 24, 16) eta beste hiri eta beste tribu batzuk suntsitu:
‎era horretan, etxea ere norberak egiteko moduan egongo ginateke, prezio ezin hobean, gure azienda eta bestelako ondasunak hipotekatu gabe??. Baina Jainkoak ez dit entzuten, eta zergatik ez diozu zuk eskatzen, zuri entzungo dizu-eta, beharbada, Gabino?
‎Nik sekula ez dut bat ikusi. Baina Jainkoa bada providenciala, badu mundu honetan errevelatzen bere mezua, eta Bera pertsonalki ere gure artean egona da, denbora gutxi, baina egona. Eta Elizaren historian hor dugu, adibidez, Lourdes, eta Fatima ere.
‎Historiador hombre: â? ¦ bi jainko izaera zeuden, bata eguzkia zen, eztabaida ezinezkoa bizitza sortzen zuelako eta hori zen jainko sortzailea â? ¦ baina jainkoak bizitza sortu zuen eta itsasoan egin zuen gainera â? ¦ orduan lehenengo gizakia, gure arbasoentzat inondik inora emakumea izan zen, eta itsas emakumea â? ¦ jainkosa horri izen asko jarri zaizkio eta horietako bat hain ezaguna den â?. Mari â?
‎Arantzazun dena dago hain berde, non harkaitz zuriak ere berdea baitirudi. Ez da ordu erosoa, baina Jainkoz betea dago dena. Bakean nago eta ez dut gorrotorik, baina deliberatu beharrean naiz.
‎Nik bai. Txikitatik hala irakatsi zidatelako izango da, baina Jainkoaren eskua ikusten nuen gauza guztietan. Eta Eliasen heriotza ere, ez nekien zergatik gertatu zen, zergatik kendu zigun Jainkoak lehen eman zigun opari hura, baina arrazoiren bat izango zuela pentsatzen nuen eta konfiantza osoa nuen epaiketan.
‎Baina orduan ere, aitagurea errezitatu eta etengabe errepikatzen nuen" egin bedi zure nahia": nik ez nuen hura ulertzen —nola ulertuko nuen, bada, Jainko akasgabe batek horrelako munstro bat egitea, akatsez josia! —, baina Jainkoak bai, eta hura zen inportanteena, Berak bazekiela... nahiz eta gauza bat zen buruz esatea eta bestea bihotzean sentitzea, hain egiten zitzaidan latza batzuetan Jainkoaren ausentzia —" Aita, zergatik utzi nauzu bazterrera?" esan zuen Kristok gurutzetik—, Lisieuxeko Teresari egiten zitzaion bezala, inor gutxik pairatu baitu Jainkoaren ausentzia eta fedearen laiotza hark ... hain ilun, non, bere bizitzako azken hilabeteetan, ez zerurik ez Jainkorik ez zela iruditzen baitzitzaion...
‎obligazioa ere bai, nire kasuan—, nahiz eta, neure izaeragatik, nekez desesperatzen naizen, Gabino —hori, baina, ez da nire meritua: ...era ematen duena baino sosegu handiagoarekin bizi naiz bederen, Jainkoaren gauak hartzen nauenean ere gaua hartzen baitut Jainkoaren sehaskatzat, eta haur txiki batek bezala egiten baitiot otoitz, egin bedi eta egin bedi... gaua baita, azken batean, egunsentirako bidea; Benjamin Mariaren itsustasunarekin topatu nintzenean ulertu nuen, halaber, norberak bizitzan koadro bat pintatu behar duela, bai, baina Jainkoak jartzen dizkiola lehen baldintzak: markoaren neurriak eta mihisea, baita kolore batzuk ere, kolore ezin zatarrago batzuk tartean; eta nik hantxe nuen, bada, haurra, semetxotzat ere banuena, arras itsusia; handik aurrera, baina, neuri zegokidan harekin jainkozko koadro bat osatzea, harekiko jarrera baldintzarik gabea sendotuz eta neurririk gabeko maitasunez maitatuz, Jainkoaren baldintzak abiapuntutzat harturik, Jainkorik gabe ez baitzegoen jainkozko kadrorik egiterik, egin eta egon, egon eta egin...
‎Eta niri ere primeran iruditzen zait. Baina Jainkoak, zer.... Ez al luke Berak —berak— obligazio handiagoa eduki behar, gu baino askoz onagoa eta infinituki hobea denez gero?
Baina Jainkoak bere buruari halakoak onartu bazizkion, ez ziren txikiagoak izan Israelgo herritarrei eginaraziak: adulteriogileak hil behar zituzten (Lb 20, 10), baita homosexualak (Lb 20, 13) eta larunbatean lan egiten zutenak ere (Ir 35, 2); azaleko gaixoak erbesteratu behar zituzten (Lb 13, 46), biraogileak harrikatu (Lb 24, 16) eta beste hiri eta beste tribu batzuk suntsitu:
‎Ederki ikasi nion esaldi hori frai Millani, eta arrazoi osoa zuelakoan nago. Izan ere, nik ezer gutxi dakit mundualdi honetaz, eta gero eta gutxiago dakit, baina Jainkoak badaki, eta hori da garrantzizkoa: Jainkoak badakiela".
‎Umetan jaso genituèn Jainkoaren irudi haiek —tronu batetik sariak eta kondenak banatzen zituèn aita bizardun hura, adibidez— motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste —erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai, baina Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko—, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da... edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok, mundua mundu denetik, batzuk besteen kontra, harri jaur... hots, Jainkoa Jainkoaren kontra eta harresia harresiaren kontra; izan ere, Jainkoari buruzko definizioak —eta definizoek idolatriarako bidean jartzen gaituzte, gero eta ziurrago nago horretaz— arma hutsak dira, guk noiznahi erabil ditzakegunak, gezi batzuk bezala, etsaiari aurre egiteko; izan ere, Jainkoaz mintzo diren mintzo guztiak muga bat dira... eta horregatik geratzen naiz isilik, isiltasuna misterioaren mugagabetasuna hobekien definitzen duen hitza delakoan, hitz orotatik haratago dagoena...
‎gaua egun bihur dezake, ezerezetik eguzki bat sortuta"; nik ez dakit zer bururatu zitzaidan orduan, baina, pasarte hura oroitzen dudan bakoitzean, beti pentsatzen dut bezperan Benjamin Mariaz jardun zutela, eta markesak hitz haiekin ama lasaitu nahi izan zuela, Jainkoak munduko gauzarik itsusiena ederren bihur zezakeelakoan; gero, Ama Birjinaren agerketez aritu ziren, markesa anderea gai hartan espezialista baitzen, bere kontakizunak etengabe apaintzen zituena, harik eta, halako batean, esan zuen arte: " Ama Birjina merezi duenari agertzen zaio, eta zuk ere merezi duzu, Regina...";" Eta niri...?" galdetu zuen Adak;" Eta niri...?" galdetu nuen nik;" Nik galdetu diot lehendabizi!" esan zuen Adak;" Bai, baina Jainkoak Adan egin zuen lehendabizi eta Eba gero, badakizu..." erantzun zion amak; gero, markesarengana jiratzen zela, jarraitu zuen: " Oi, mutil honena adierazgarria da!
‎probetxuko zerbait gutxienez... era horretan, etxea ere norberak egiteko moduan egongo ginateke, prezio ezin hobean, gure azienda eta bestelako ondasunak hipotekatu gabe...". Baina Jainkoak ez dit entzuten... eta zergatik ez diozu zuk eskatzen, zuri entzungo dizu-eta, beharbada, Gabino?
‎il suffit d’être aussi cruel qu’eux" —, halakorik onartzekotan! " Bai, baina Jainkoak libre egiten gaitu, eta gu geu kondenatzen gara" esaten ziguten apaizek...
‎‘Baina sendatuko naiz, bai ala ez...? ’ Eta Schultz agurgarriak erantzuten zion Jainkoak bakarrik zekiela hura: ‘Hori bai, mirarira jotzen duen ateko atezaina Bera da, noiznahi ireki lezakeena, eta Hari eskatu zenioke’ Eta Heinrichek Jainkoari eskatzen zion, baina Jainkoak entzuten ez, eta Heinrich gero eta estuago... harik eta egunkarian berri baten titularra irakurri zuen arte: ‘Sendaketa miragarria Lourdesen! ’.
‎Arrazoi bat ere bazenuen, itsu sinesten zenuena eta berehala aditzera eman zenidana: " Nik huts egin dezaket, baina Jainkoak ez, eta nire meza berria orbetarron salbazioaren alde eskaini dut: zure arimaren salbazioaren alde bereziki...".
‎" Bekatu egin genuen, bai, eta istripua Jainkoaren zigorra izan zen, nik guztiz onartzen dudana, besterik ez nuen merezi eta. Baina Jainkoak bizirik utzi nau, eta, damuaren bidetik, bide berri bati ekingo diot, zuk ere zeureari ekin..."; gero, isilune baten ondotik, honela jarraitu zuen: " Barkatzen dizut, Tasio, baina ez zaitut hemen gehiago ikusi nahi.
‎Popatik hartzera...! Aitak, beraz, bere amorru eta bere ezinikusi hura zuen, ordura arte bere aurka bideratu zuena baina Jainkoaren aurka ere bidera zezakeena: aski zuen hartarako Haren agindua haustea, Jainkoak bekatu mortaltzat baitzuen nork bere burua hiltzea; eta orduan, ispiluari —bere buruari, alegia— tiro egin ondoren, bere buruari egin zion tiro —Jainkoari, alegia—, horra nola ulertzen dudan nik aitari gertatua.
baina Jainkotik haratago baizik
‎Izaki guztien gozamenezko dardarak eta oinazezko ikarak Jainkoaren gozamenezko dardara eta oinazezko ikara dira. Ontasun eta zorion betetik urrun gaude, ontasun eta zorionetik urrun dago mundua, bai, baina Jainkoa geure haragian daramagu eta saia gaitezke dena jainkotzen. Bihur dezagun guk ere hitza haragi, Jesusek egin zuen bezala:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina 288 (1,90)
bainan 8 (0,05)
Lehen forma
baina 196 (1,29)
Baina 92 (0,61)
bainan 6 (0,04)
Bainan 2 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 109 (0,72)
Karmel Argitaletxea 32 (0,21)
Booktegi 30 (0,20)
Pamiela 22 (0,14)
Alberdania 17 (0,11)
Berria 12 (0,08)
Jakin liburuak 10 (0,07)
Open Data Euskadi 9 (0,06)
Argia 6 (0,04)
Susa 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
UEU 5 (0,03)
Maiatz liburuak 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Goenkale 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Labayru 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina jainko ez 35 (0,23)
baina jainko bera 7 (0,05)
baina jainko ere 7 (0,05)
baina jainko guzti 5 (0,03)
baina jainko handi 5 (0,03)
baina jainko egin 4 (0,03)
baina jainko geu 4 (0,03)
baina jainko hori 4 (0,03)
baina jainko jakin 4 (0,03)
baina jainko nahi 4 (0,03)
baina jainko on 4 (0,03)
baina jainko bai 3 (0,02)
baina jainko begi 3 (0,02)
baina jainko borondate 3 (0,02)
baina jainko eman 3 (0,02)
baina jainko esker 3 (0,02)
baina jainko gu 3 (0,02)
baina jainko hala 3 (0,02)
baina jainko lagun 3 (0,02)
baina jainko probidentzia 3 (0,02)
baina jainko ukan 3 (0,02)
baina jainko Adam 2 (0,01)
baina jainko akats 2 (0,01)
baina jainko baino 2 (0,01)
baina jainko bat 2 (0,01)
baina jainko bezalako 2 (0,01)
baina jainko bidali 2 (0,01)
baina jainko bide 2 (0,01)
baina jainko bitxi 2 (0,01)
baina jainko bizirik 2 (0,01)
baina jainko deabru 2 (0,01)
baina jainko den 2 (0,01)
baina jainko entzun 2 (0,01)
baina jainko esan 2 (0,01)
baina jainko hil 2 (0,01)
baina jainko hitz 2 (0,01)
baina jainko ideia 2 (0,01)
baina jainko jarri 2 (0,01)
baina jainko joan 2 (0,01)
baina jainko laudatu 2 (0,01)
baina jainko libre 2 (0,01)
baina jainko mesede 2 (0,01)
baina jainko zerbitzu 2 (0,01)
baina jainko zigortu 2 (0,01)
baina jainko adiskide 1 (0,01)
baina jainko agindu 1 (0,01)
baina jainko ahalguztidun 1 (0,01)
baina jainko aho 1 (0,01)
baina jainko aita 1 (0,01)
baina jainko alde 1 (0,01)
baina jainko alditsu 1 (0,01)
baina jainko amore 1 (0,01)
baina jainko aparte 1 (0,01)
baina jainko aratz 1 (0,01)
baina jainko bada 1 (0,01)
baina jainko bakardade 1 (0,01)
baina jainko barkamen 1 (0,01)
baina jainko barkatu 1 (0,01)
baina jainko bedeinkatu 1 (0,01)
baina jainko bedeinkazio 1 (0,01)
baina jainko beldur 1 (0,01)
baina jainko Bera 1 (0,01)
baina jainko berak 1 (0,01)
baina jainko berori 1 (0,01)
baina jainko berri 1 (0,01)
baina jainko bete 1 (0,01)
baina jainko beti 1 (0,01)
baina jainko Biblia 1 (0,01)
baina jainko bihurtu 1 (0,01)
baina jainko bizitza 1 (0,01)
baina jainko boa 1 (0,01)
baina jainko bosniar 1 (0,01)
baina jainko dei 1 (0,01)
baina jainko deitu 1 (0,01)
baina jainko desagertu 1 (0,01)
baina jainko ene 1 (0,01)
baina jainko eraman 1 (0,01)
baina jainko erantzun 1 (0,01)
baina jainko erreinu 1 (0,01)
baina jainko eskatu 1 (0,01)
baina jainko esku 1 (0,01)
baina jainko eutsi 1 (0,01)
baina jainko existitu 1 (0,01)
baina jainko ezagutu 1 (0,01)
baina jainko ezberdin 1 (0,01)
baina jainko filosofiko 1 (0,01)
baina jainko galdetu 1 (0,01)
baina jainko gaurko 1 (0,01)
baina jainko gehiago 1 (0,01)
baina jainko gero 1 (0,01)
baina jainko gorde 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia