2000
|
|
Erran dizut ezen osaba eta biok geure elkargo sekeretu hura fundatu eta handik sei zazpi hilabeterat heldu zela jaun Marcel: prezeptore berria heldu zenean, beraz, guztiz nengoen osabarekin liluraturik,
|
baina
jaun Marcelek ere berdin liluratuko ninduen handik aitzina.
|
|
Eta boz haiek entzuten nituen, gauetan partikularzki, eta boz bakoitzak bere iritzia emaiten zidan. "
|
Baina
jaun André brunotarra bada, salatu egin duk, Jainkoaren amoreakatik, zeren bere kulpagatik eta bere hutsagatik bertze anitzek egin baitezakete huts, eta halatan infernurat kondena... Edo, jaun André maite ote duk Jainkoa bera baino gehiago...?", erraiten zidan boz batek.
|
|
Pentsa dezakezun bezala, jaun Marcelen eta aita Bartolomeren eskola emaiteko moduak arras diferentak ziren: biak ziren katolikoak, eta biak hitz egiten trebeak, antzetsuak eta jasoak,
|
baina
jaun Marcel, buztina bezala, moldagarria zen, eta aita Bartolome, harria bezala, zurruna eta guztiz moldagaitza:
|
|
Edo, ez al ziren, bada, haiek katolikoak izan? Eta ez al digu nehoiz erran, bertzalde, ezen jaun Eusebiok Amaiurretik ihes egitea erdietsi zuela,
|
baina
jaun Pedro heroi bat bezala hil zela. Eta, baldin gauzak hala gertatu baziren, zer barkatu behar zion, bada, erregeordeak heroi bati, dominak eta sariak izan ohi direnean heroitasunaren ordain...?
|
|
Nik ere konpainiatu nahi izan nituen,
|
baina
jaun Marcelek erran zidan:
|
|
—Ezagutzen nauzue eta badakizue ene senarrarena naizela eta, ohorezko emazteki bati dagokion bezala, haren aldeko nauzuela orain ere...
|
baina
jaun Joanesi ere —halaxe deitzen zion amak osaba Joanikoti, izen tipigarri hura laket ez zuelako, zeren eta uste baitzuen ezen begirunearen etsaia zela gehiegizko konfiantza— zerbait erran nahi nioke. Egiak ez gaitu beti zoriontsu egiten, zeren, batzuetan, beldurra baino are beldurgarriagoa den...
|
|
Zergatik ez hitza numeroaren alde jarri, eta numeroa hitzaren alde? Zeren esmeraldak be rezko edertasuna du, begietarik sartzen zaiguna, baina hitzak ere bere edertasuna du, izen airos baten soinuan edo poema baten errezitaldian belarritik sar dakigukeena, eta ez dago begia belarriaren aurka jarri beharrik..."
|
Baina
jaun Marcel eta osaba Joanikot burutsuak ziren eta hitz errazekoak, eta Jainkoak bakarrik daki ez ote zuten bertze zerbait asmatuko, nork bere ikusmoldearen atxikitzeko, eta hegi batetik —eta bat bederaren egiatik— bertzearen egia ukatzeko...
|
2003
|
|
|
Baina
Jaunaren ikasbidea dogu aurrean, eta Apostoluaren berba ederrok gogoan: " Inok ez zagiezala aurrean erabili lapurrak edo gaizkileak zarielako; baina, hori Kristoren izenean egiten badeutsue, zorionekoak zarie!".
|
|
sortzaile, kreatzaile; horregaitik, ezin gu egon ezer egin barik, Jaungoikoak Berak dana egingo daualako ustetan. Lehenengo kristinauak izan eben holango tentazinoa,
|
baina
Jaunaren berbak argitu ebezan San Pauloren bitartez (Ts. 2, 1).
|
|
|
Baina
Jaunak bizia emoten deuskun artean, ekin egin behar deutsagu eskuetan daukagun eginbeharrari, Erreinuko balioak eguneroko bizitzan zabaldu, sustraitu eta aurrera eroaten.
|
|
Bere egoitza nagusia Bilbon duen Euskaltzaindiko lehendakariari, Jean Haritchelhar i galdetzen diotelarik kazetariek: ?
|
Baina
Jauna, ez ote zara zu frantsesa??, Baigorriko auzapez ohiak ihardesten die, holetan: –Frantsesa bai, frantses estatuaren hiritar edo, citoyen?
|
|
Sendagile alternatiboak berriz, txantxa bat onartzen ez zekiela erakutsiz, guztiokin haserretu zen, eta esan zion surrealista broma zaleari begizkoa egingo ziola, eta ibiltzeko kontuz. Bakea jarri nahi izan nuen; esan nion medikuari ez ginela ari bere bizkarretik barrez, bere buruarekin baizik (edo justu alderantzizkoa, ez dut gogoan),
|
baina
jaun naturopata ez zegoen barkazioetarako. Berarentzat okerrago.
|
|
Ze, noski, paisaia ederra da etzateko, futbolerako edo beste horretarako,
|
baina
jaun andreok, begira iezaiozue sega eskuan duzuela.
|
2007
|
|
gizaki guztiek pentsatu, frantsesez pentsatzen dute545, gero hala hitz egiten ez badute ere. Txantxa ematen du,
|
baina
Jaun Diderot txit ilustratua bera da eta ez inor gutxiago, XVIII. mendean jada eguzkitsu baieztatzen jarraitzen duena:
|
|
—...
|
baina
jauna, pentsatzen dut, hori ere ez duela nehork, nehon, nehoiz baieztatu ahal izan, ez?
|
2008
|
|
Baita azken egunetako kemenaz, Mundu hau uztearen ikaraz, penaz? Ez dakit zure ala nire zigorra,
|
Baina
Jauna zein den zorrotza, gogorra.
|
2009
|
|
–Ez dakit une egokia ote den, erran zuen Oskarrek?,
|
baina
jaun horrekin, Salustianorekin hitz egin nahi nuke.
|
2010
|
|
ea onen aldera itzultzen den garaiz, Elizaren zerbitzari diren aingeru eta arkaingeruen osteekin bat egiteko?; jarraian, amaren eskuak bereetan hartzen zituela, gehitu zuen: . Seme baten irrikan egon naiz bizitza osoan,
|
baina
Jaunak ez dit eman, badakizu. Egia da gero seme alaba asko izan ditudala, ikasleak seme alabatzat ere hartu izan ditut-eta, baina ez da berdina.
|
|
Nik ere bai baitut iloba gorri bat, neure otoitzetan gogoan daukadana noiznahi, Jainkoak noiz ukituko duen... ea onen aldera itzultzen den garaiz, Elizaren zerbitzari diren aingeru eta arkaingeruen osteekin bat egiteko"; jarraian, amaren eskuak bereetan hartzen zituela, gehitu zuen: " Seme baten irrikan egon naiz bizitza osoan,
|
baina
Jaunak ez dit eman, badakizu. Egia da gero seme alaba asko izan ditudala, ikasleak seme alabatzat ere hartu izan ditut-eta, baina ez da berdina.
|
|
Ahula goraltxatua da Jaunaren indarra haren baitan baita. Munduaren begitan ahula ahul da
|
baina
Jaunarentzat indartsu, armarik hartzen ez duelako, ihes egiten ez duelako eta" kopetan ahalgearen marka" erretzen zaion Garaileari ihardukitzen ez diolako.
|
|
|
Baina
Jaunaren eskuan soka ez da oraino dardaratzen!
|
|
|
Baina
Jaunaren egunsentian, Argia jalgitzen da. Izan den guzia, orain dena eta izanen denalehengo gorputza, hiltzen da, lurperatua, baina Jaunaren Egunaren goiztirian, gorputza pizten da. ekaia Argiz betetzen da.
|
|
Baina Jaunaren egunsentian, Argia jalgitzen da. Izan den guzia, orain dena eta izanen denalehengo gorputza, hiltzen da, lurperatua,
|
baina
Jaunaren Egunaren goiztirian, gorputza pizten da. ekaia Argiz betetzen da.
|
|
|
BAINA
JAUNA, OTOI ENTZUN NAZAK!
|
|
Txerto sakratua orainokoan gardena da, kasik ikusezina,
|
baina
JAUNAREN indarrez betea da.
|
2011
|
|
|
Baina
Jaun Kaito diozun bezain indartsua bada, merezi izango du.
|
|
E!
|
baina
jauna...
|
|
Eta San Jeronimoren berbak gogoratzen ditu: . Ogisantu apurra eta odolsantu tanta bat jausten bada zenbat arduratzen garan,
|
baina
Jaunak berba egiten deuskunean Eskritura Santuaren bidez, zenbat bider arreta jarri barik egoten garan berari entzuten?.
|
|
Tubalen garaitik bertatik Bizkaia libre izan omen zen beti Espainiako agintariekiko,
|
baina
Jaun Zuria jauntzat hartu zutenetik Gaztelako erregeen babespean bizi izan ziren bizkaitarrak, euren lege eta nobleziari eutsita.
|
2012
|
|
Ligiko jaunak, ordainez, bere arima emango zien lamiei, lana epean bukatuz gero.
|
Baina
jaunak, trikimailu bat baliatuz, oilarrari egunsentia baino lehen kantarazi zion. Lamiak, hura entzutean, oihuka eta biraoka desagertu egin ziren, baina ordurako zubia bukatuta, edo ia bukatuta?
|
|
Gure arteko jende gehiena behartua zegoela miserian bizitzera, soldata txikien truke egunero lan eginez, gutxi batzuk oparotasunean bizitzeko. Oso luzatu nintzen honetan eta antzerako beste xehetasun batzuetan,
|
baina
jaun ohoragarri hura ez zen halere asetzen, lurreko emaitzetan parte izateko eskubidea animalia guztiek dutela uste baitzuen, eta batez ere besteen buru diren haiek. Horregatik nahi zuen nik esatea zeintzuk ziren jaki garesti horiek eta nola zitekeen gutariko inor haien faltan egotea.
|
|
Eta errege zigilua zuten bere kredentzialak erakutsi eta begien aurre aurrean jarri zizkidalarik, hamar minutu inguruz hitz egin zuen, batere haserre itxurarik gabe, baina bai nolabaiteko tinkotasunez; sarri egiten zuen keinu aurrera, gutxi gorabehera milia erdira zegoen hiribururantz, geroago jakin nuenez?, ni hara eramatea erabakia baitzuen Maiestateak Kontseiluan. Hitz gutxitan erantzun nion, baina alferrik, eta aske nuen eskuaz keinu egin nuen beste eskurantz(
|
baina
jaun bikain haren buru gainetik, berari edo beraren segiziokoei min egiteko beldurrez), eta gero neure burura eta gorputzerantz ere bai, askatasuna nahi nuela adierazteko. Nahikoa ongi ulertu zidala ematen zuen, buruaz ezezkoa egin baitzuen, eta preso bezala eraman behar nindutela adierazteko moduan heldu zion bere eskuari.
|
|
Dena prest egon zenean, eta irteteko eguna iritsi zitzaidanean, agur esan nien ugazabari, andereari eta etxeko guztiei, begiak malkoz gainezka eta bihotza saminez eroria nituela.
|
Baina
jaun ohoragarri hark, ikusminez, eta agian (harrokeriarik gabe esan badezaket) maitakortasunez neurri batean, kanoan ikusi nahi ninduen, eta auzoko zenbait lagun eraman zuen berekin. Ordubete baino gehiago itxaron behar izan nuen mareagatik, eta gero, haizeak irlarantz oso ederki jotzen zuela ohartu nintzenez, hara bideratzeko asmoa nuenez, bigarrenez esan nion agur ugazabari; baina haren apatxari muin egiteko makurtzera nindoanean, poliki poliki apatxa nire ahorantz altxatzeko ohorea egin zidan.
|
2013
|
|
|
Baina
jauna ez dago Nora doa aita?
|
2014
|
|
–
|
Baina
jaun hori ez dago kanpamentuan. Nik, behintzat, ez dut ikusi, ohartarazi zuen Harry Blountek.
|
|
–Ez zait atsegin Jaunak egin dizkidan mesedeetatik esanak daudenak baino gehiago esatea, eta hauek ere gehiegi dira hain pertsona kaskarrari eginak direla sinesteko;
|
baina
Jaunaren esana egitearren, Berak agindu baitit, eta zuena, esan egingo ditut gauza batzuk haren aintzarako. Haren Maiestateak nahi beza arimaren bati on egitea, hain gauza ezerezari Jaunak honela lagundu nahi izan diola ikusita; zer ez ote dio egingo bene benetan zerbitzatu duenari?
|
|
Moldavian ezkontza ikusten du eta erraten berdin dela.
|
Baina
jaunak ezpata ekartzen du Hor dudak jauzten zaizkit... Gero" laborari eta laborarisa, le paysan et la paysanne ou la maitresse de maison" dio intuizio batek zuzendurik," habille de noir comme lespaysans d’autnfois.
|
2015
|
|
Batek daki, eta nik badakit. Baina ez dut esango, nik neure buruaz soilik hitz egin baitezaket, eta gizaki guztiak legearen aurrean berdinak
|
baina
Jaunaren aurrean desberdinak gara, zer esanik ez auzoaren edo notarioaren aurrean. Nik ez dut sekula utopiarik izan, liburuzain batek ezin du utopikoa izan (ezta militar batek pentsalari ere), eta tulunbioaren deiak ez nau inoiz erakarri; baina izan nuen amets bat sekula bete ez nuena, eta min hura izan zen nire olerkien ehuna, jostorratza eta haria, eta orain kontent nago, ez olerkiengatik, amets hura sekula bete ez nuelako baizik.
|
|
7 Badira arima batzuk, eta asko dira nirekin harremanak izan dituztenak? gure Jaunak kontenplazio gorenera eraman dituenez gero, hantxe beti gelditu nahi luketenak, eta hori ezin da;
|
baina
Jaunaren mesede honekin geratzen dira eta horrela ezin dute gogoetarik egin Pasioko misterioez eta Kristoren bizitzaz lehen egiten zuten bezala. Eta ez dakit zein den horren arrazoia, baina hau oso ohikoa da, hau da, adimena meditaziorako lehen adinako gaitasunik ez duela geratzen dela.
|
|
–Ez, inork ere ez. Guztiok diogu nahi dugula;
|
baina
Jaunak arima oso osoan berea izan dezan, ez da nahiko esatea, gazteari ere nahiko izan ez zitzaionez guztiz ona izan nahi ote zuen Jaunak galdetu zionean. Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere.
|
|
Hark bere bide ezkutuetatik entzuten digula dirudienean, orduan ona da isilik egotea, beragandik hurbil egoten utzi baitigu, eta ez da txarra izango adimenaren bidez lanik ez egiten saiatzea, ahal badugu, diot?. Baina Errege honek oraindik ez digula entzun eta ikusi ere ez gaituela ikusten uste dugunean, ez dugu inozoak izan behar, nahiko inozo geratzen baita arima hau lortzen saiatzean, eta irudimena askoz ere lehorrago eta, beharbada, urduriago ezer ez pentsatzeko egin duen indarraz,
|
baina
Jaunak nahi du eska diezaiogula eta pentsa dezagula beraren aurrean gaudela, Berak dakiela zer zaigun egoki. Nik ezin dut neure burua behartu giza ahaleginetara, Haren Maiestateak muga ezarri eta berarentzat gorde nahi izan zituela dirudien gauzetan; beste gauza batzuk, ordea, ez zituen berarentzat gorde eta burutu ditzakegu beraren laguntzaz, bai penitentziazko egintzak, bai bestelakoak, esaterako, otoitza, gure ezereztasunak ahal duen heinean.
|
|
Eta konparazio arruntegia bada ere, nik ez dut aurkitzen nahi dudan hori hobeki adieraz dezakeenik ezkontzako sakramentua baino besterik. ..., beste era batera izan arren, orain ari garen gai honetan sekula ez baita espirituzkoa ez den ezer (gorputzezko hau urruti geratzen da, eta Jaunak ematen dituen espirituzko poz eta gozotasunak ezkontzen direnek izango dituztenekin konparatuz, milaka legoara daude batzuk besteetatik), guztia maitasuna maitasunarekin delako, eta haren egintzak hain fin eta leunak, non ez baitago adierazteko erarik,
|
baina
Jaunak oso ongi daki sentiarazten.
|
|
Hemen estutu eta presa ematen zitzaidala neritzon eta, egonezineko gauza hasten zela ikusiz, zalantzan nenbilen zer egingo.
|
Baina
Jaunak horretaz askotan hitz egin zidan, hainbeste froga eta arrazoi aurrean jarririk; arrazoi argiak zirela ikusten nuen eta haren borondatea zela. Beraz, jadanik ez nintzen ausartu neure aitor entzuleari esatera baino beste ezertara, eta idatziz eman nion gertatzen zen guztiaren berri.
|
|
Honek gehiago ezinean estutu ninduen, guztiz nahasirik eta nahigabe handi handiz egoteraino.
|
Baina
Jaunak, sekula ere hutsik egiten ez zidanak, kontatu ditudan proba hauetan guztietan pozten eta bihotz ematen zidanak, ez dago haiek hemen aipatu beharrik?, esan zidan ez nahigabetzeko, nik asko egin nuela Jainkoaren zerbitzurako eta auzi hartan ez nuela iraindu; egiteko aitor entzulearen esana une hartan isilik egonik, harik eta hartara itzultzeko garaia iritsi arte. Hain kontsolaturik eta pozik geratu nintzen, non ezereza iruditzen baitzitzaidan nire aurka zen jazarpena.
|
|
1 Ez zait atsegin Jaunak egin dizkidan mesedeetatik esanak daudenak baino gehiago esatea, eta hauek ere gehiegi dira hain pertsona kaskarrari eginak direla sinesteko;
|
baina
Jaunaren esana egitearren, Berak agindu baitit, eta zuena, esan egingo ditut gauza batzuk haren aintzarako. Haren Maiestateak nahi beza arimaren bati on egitea, hain gauza ezerezari Jaunak honela lagundu nahi izan diola ikusita; zer ez ote dio egingo bene benetan zerbitzatu duenari?
|
|
Espirituak igarri egiten zuela dirudi igaro nuen guztia, honek iraun izan balu izan zitekeen bezain gogorra izan ez arren.
|
Baina
Jaunak ez zion utzi asko sufritzen bere zerbitzari gaixoari; izan ere, sekula ere ez ninduen utzi lagundu gabe atsekabeetan, eta oraingoan ere hala gertatu zen: argi pixka bat eman zidan deabrua zela ikusteko eta egia uler nezan eta guztia zela gezurrez izutu nahia.
|
|
|
Baina
Jaunak niri mesede hau egiteko eta egia hau agertzeko presa harturik, laster batean kendu zitzaidan neure irudipena zelako zalantza, eta harrezkero argi argi ikusten dut neure inozokeria; izan ere, hain gauza ederra irudikatu nahian urte luzeetan jardungo banu ere, nuke irudikatu ezta ez nuke jakingo nola irudikatu, irudimenak hemen landu dezakeena baino goragokoa delako, baita zuritasun eta dist...
|
|
8
|
Baina
Jaunagandik itxaro dut (Haren Maiestateak badaki, esana egin ondoren, nire asmoa arimak hain ondasun gorenaz zaletzea dela) lagunduko didala horretan. Neugan sarri esperimentatu ez dudanik ez dut esango.
|
|
10 Nik ez nuen jadanik etortzearen penarik; izan ere, perfekzio handiagorako eta Jainkoaren zerbitzurako zela jakinik, Jainkoa pozteak ematen zidan pozarekin igaro nuen hain nahigabe handiz ikusten nuen andre hura eta nik asko zor nien beste pertsona batzuk utzi beharra, batez ere Jesusen lagundikoa zen eta berarekin oso ongi nengoen neure aitor entzulea utzi beharra.
|
Baina
Jaunagatik poza galtzen nuela ikusten nuen heinean, poz handiagoa ematen zidan hura galtzeak. Ezin nuen ulertu nola izan daitekeen hau, argi ikusten nituelako elkarren aurkako bi hauek:
|
|
–Ez zait atsegin Jaunak egin dizkidan mesedeetatik esanak daudenak baino gehiago esatea, eta hauek ere gehiegi dira hain pertsona kaskarrari eginak direla sinesteko;
|
baina
Jaunaren esana egitearren, Berak agindu baitit, eta zuena, esan egingo ditut gauza batzuk haren aintzarako. Haren Maiestateak nahi beza arimaren bati on egitea, hain gauza ezerezari Jaunak honela lagundu nahi izan diola ikusita; zer ez ote dio egingo bene benetan zerbitzatu duenari?
|
|
17 Fundazio hau onartzeko erabakia harturik, uste nuen beharrezkoa izango zela ni neu joatea bertan geratuko ziren mojekin, gauza asko burura etorri zitzaizkidan arren; hala ere, berez gogor egiten zitzaidan, Malagón herriraino oso gaixo etorri nintzelako eta horrela nabilelako beti.
|
Baina
Jaunaren zerbitzurako izango zela uste izanik, prelatuari idatzi nion egokien zeritzon agindua eman diezadala esanez; hark fundaziorako baimena bidali zidan eta han egoteko agindua, eta niri egoki iruditzen zitzaizkidan mojak eraman nintzala; ardura handia jarri nuen horretan, lehendik bertan zeudenekin batera egon behar zutelako. Gure Jaunari bihotzez gomendatuz, bi atera nituen Toledoko San Jose monasteriotik, haietako bat ama priore izateko; eta beste bi Malagónetik, eta bietatik bat ama priore orde izateko.
|
|
Horrela, Beasko fundazioa buruturik, hara joango ginen.
|
Baina
Jaunak beste gauza bat erabakirik zuenez gero, gutxi balio izan zuten nire asmoek, Sevillako fundazioan esana geratu denez; Ordenen Kontseiluko baimena ekarri zuten eta horrela, jada joateko erabakia harturik banengoen ere, utzi egin zen.
|
|
5 Ez dut kontatzen miraritzat, beste gauza batzuk esan banitzake ere; ahizpa hauek zuten fedeagatik, honela, diodan bezala, gertatzen delako kontatzen dut, eta nire lehenbiziko asmoa ez delako monasterio hauetako mojak goratzea;
|
baina
Jaunaren ontasunagatik, orain arte guztiak horrelaxe doaz. Eta gauza hauei eta beste askori buruz idazteak luze joko luke, baina ez litzateke probetxurik gabea; izan ere, batzuetan, haiek imitatzera datozenei gogoa berotzen zaie.
|
|
Jainkoaren erruki handia izan zen, ordu hartan zezenak sartzen zituela itxituran beste egun batean zezenketa egiteko, eta guk haietako batekin ere topo ez egitea. Gu geure baitan murgildurik gindoazen eta ez ginen ezertaz gogoratu;
|
baina
Jaunak, beraren zerbitzuan jardun nahi dutenak beti gogoan dituenak, gorde gintuen; egia esan, han ez zen beste xederik Jaunaren zerbitzua baino.
|
|
5 Iritsi zen ezkonarazi nahi zuteneko garaia, baina berak ez zuen nahi, ezta ez zuen hartarako desirarik. Frantzisko Velázquez ek eskatzen zuela jakin zuen, berarekin batera etxe honen fundatzailea zenak, bere senarrak; eta, haren izena esan ziotenean, prest agertu zen harekin ezkontzeko ezkonarazten bazuten, bere bizian egundo ikusi ez bazuen ere;
|
baina
Jaunak ikusten zuen hori komeni zela, Haren Maiestatea zerbitzatzeko bien artean egin duten egintza ona burutu zedin. Izan ere, gizon bertutetsu eta aberatsa izanez gainera, hain maite zuen bere emaztea, non atsegin ematen baitzion guztian eta arrazoi osoz; izan ere, emakume ezkondu batengandik eska daitekeen guztia eta gehiago eman zion Jaunak.
|
|
4 Nik, hau aditu nuenean, ez joateko arrazoi handiak ikusten banituen ere, ez nintzen ausartu halakoetan egin ohi nuena baino besterik egiten, hau da, aitor entzulearen aholkuari jarraitzea. Eta horrela, etortzeko deia egin nion, otoitzean aditu nuenaren berri eman gabe (era horretara lasaiago geratzen naizelako beti),
|
baina
Jaunari haiei argi egin diezaien eskatuz, berezko bidetik ezagut dezaketenen arabera; eta Haren Maiestateak zerbait egin dadila nahi duenean, bihotzean jarri ohi die. Hau askotan gertatu izan zait.
|
|
16 Ohiko bultzada honela izaten da: Jainkoaren zerbitzuan jarduteko gogo hau etortzen da samurtasun handi eta malkoekin erbeste honetatik irtetearren;
|
baina
Jaunaren borondatea bizitzen jarraitzea dela pentsatzeko askatasuna dagoenez gero, horrekin pozten da, eta berari eskaintzen dio bizitzea, beraren aintzarako izan dadila eskatuz. Honekin igarotzen da.
|
|
Baina sekula ere ez diot eskatu Haren Maiestateari zer edo zer ulertarazteko niri, berehala begitanduko bailitzaidake neure irudimenak sortua dela eta deabruak engainatuko nauela; eta, Jainkoari eskerrak, ez nau sekula jo jakin minak gauzak jakin nahi izateko, ezta ez zait batere axola gehiago jakitea. Asko kosta zait hau, diodanez, nahi gabe ulertu baitut;
|
baina
Jaunak, ni hain kaskar ikusi ninduenez gero, nire salbamenerako aukeratu duen bidea izan dela uste dut, onek ez baitute behar hainbeste Haren Maiestatea zerbitzatzeko.
|
|
3 Baimenei dagokienez, erregearena erraza izango delakoan nago, Jainkoari eskerrak, zenbait neke igaro badira ere, nik esperientzia baitut deabruak gaizki hartzen dituela etxe hauek eta horrela beti jazartzen digu;
|
baina
Jaunak guztia dezake, eta horrela galtzaile ateratzen da.
|
|
9 Konturatzen naiz, deabruak ezin duela jasan hor fraide nahiz moja oinutsik izatea, eta horregatik egiten die halako gerra;
|
baina
Jaunagan itxaro dut ez diola asko balioko. Gogora beza berorren aitatasunak hor izan daitezen egin den ahalegina; premiarik handiena den honetan, lagun biezaio berorren aitatasunak San Jose aintzatsuari.
|
|
4 Niretzat on handia litzateke orain erreformen zalaparta hauetan ez izatea;
|
baina
Jaunak ez du nahi atsekabe iturri zaizkidan halako nekeetatik aska nadin. Gure aitak dio udarako joango naizela.
|
|
Bi haiek errentadunak dira; toki honetakoa, berriz, pobretasunekoa. Oraindik ez dugu geure etxerik;
|
baina
Jaunagan uste dut egingo dela. Gutun haietakoren bat berorren jauntasunaren eskuetara iritsiko zela ziurtzat jorik, ez diot honetan guztiaren kontu zehatzik ematen.
|
|
6 Eta badakit pertsona bat urte askoan beldur handiekin bizi zela, eta ez zen segurtasuna emango zion ezer,
|
baina
Jaunak nahi izan zuen Kanturik Ederrenetako zenbait gauza entzun zitzala, eta haietan konturatu zen bere arima ongi bideraturik zihoala. Izan ere, esan dudanez, ezagutu zuen arima maiteminduak igaro ditzakeela bere Senarragatik grazia horiek, ondoezak, heriotzak, atsekabeak eta atseginak eta pozak Harekin, munduko horiek guztiak haren maitasunagatik utzi eta bere burua erabat haren eskuetan jarria eta utzia izan ondoren.
|
|
Sufritzen hasten direnean, dena eginda dagoela ematen du:
|
baina
Jaunaren ohorearen kontu larrietan, biziberritu egiten da beraiena eta beraiek ez dira konturatzen; munduari ez diotela beldurrik uste, Jainkoari baizik. Arriskuak ateratzen dituzte gerta litekeenetik, bertutezko egintza bat oso kaltegarri bihur daitekeela; horrelakoak deabruak irakasten dizkiela dirudi; behar izanez gero, mila urte lehenagotik iragartzen dute etor daitekeena.
|
|
|
Baina
Jaun honek maitasun
|
|
|
Baina
Jaunagan ezarri zeuen
|
|
12
|
Baina
Jauna hartu berri zaretenean, pertsona bera aurrean baituzue, saia zaitezte gorputzeko begiak itxi eta arimakoak irekitzen eta zeuen bihotz barrura begiratzen; izan ere, nik diotsuet,, eta beste behin diot eta askotan esan nahiko nuke. Jauna hartzen duzuen guztian ohitura hau hartzen baduzue, eta ondasun honetaz sarri gozatzeko erako kontzientzia izaten saiatzen bazarete, esan dudanez?
|
|
zure Semearen alde ere, Hura ez baita sekula bere alde irtengo. Izan gaitezen gu geu, ene alabak, ausarkeria bada ere, garen bezalakoak izanik;
|
baina
Jaunak eskatzeko agintzen digula kontuan izanik, agindu honi men eginik, Jesus onaren izenean eska diezaiogun Haren Maiestateari, honelako mesede handia bekatariei eginez ez baitzaio geratu besterik egiteko, haren bihotz errukitsuak nahi dezala eta jar dezala erremedioa, hainbesteko tratu txarrik har ez dezan. Eta haren Seme santuak, oparitzat sarri sarri eskain dezagun, hain bitarteko ona jarri zuenez gero, baliagarri izan dadila dohain preziatu hau, luterotar hauen artean Sakramentu guztiz Santu hau zegoen tokietan egiten diren bezalako gaitz handi handi eta lotsagabekeriak, elizak suntsituz, hainbeste apaiz galduz, sakramentuak kenduz, aurrera joan ez daitezen.
|
|
zure Semearen alde ere, Hura ez baita sekula bere alde irtengo. Izan gaitezen gu geu, ene alabak, ausarkeria bada ere, garen bezalakoak izanik;
|
baina
Jaunak eskatzeko agintzen digula kontuan izanik, agindu honi men eginik, Jesus onaren izenean eska diezaiogun Haren Maiestateari, honelako mesede handia bekatariei eginez ez baitzaio geratu besterik egiteko, haren bihotz errukitsuak nahi dezala eta jar dezala erremedioa, hainbesteko tratu txarrik har ez dezan. Eta haren Seme santuak, oparitzat sarri sarri eskain dezagun, hain bitarteko ona jarri zuenez gero, baliagarri izan dadila dohain preziatu hau, luterotar hauen artean Sakramentu guztiz Santu hau zegoen tokietan egiten diren bezalako gaitz handi handi eta lotsagabekeriak, elizak suntsituz, hainbeste apaiz galduz, sakramentuak kenduz, aurrera joan ez daitezen.
|
|
Jainkoaren erruki handia izan zen, ordu hartan zezenak sartzen zituela itxituran beste egun batean zezenketa egiteko, eta guk haietako batekin ere topo ez egitea. Gu geure baitan murgildurik gindoazen eta ez ginen ezertaz gogoratu;
|
baina
Jaunak, beraren zerbitzuan jardun nahi dutenak beti gogoan dituenak, gorde gintuen; egia esan, han ez zen beste xederik Jaunaren zerbitzua baino.
|
|
|
Baina
Jaun honek maitasunsantu garbia emanik,, neuk diot, ez duzuelabeldurra zertan izanik, ez munduarenik, eztadeabruarenik ere, gaur lotua izan baita, goiko Jauna ezkontzean.
|
|
zure Semearen alde ere, Hura ez baita sekula bere alde irtengo. Izan gaitezan gu geu, ene alabak, ausarkeria bada ere, garen bezalakoak izanik;
|
baina
Jaunak eskatzeko agintzen digula kontuan izanik, agindu honi men eginik, Jesus onaren izenean eska diezaiogun Haren Maiestateari, honelako mesede handia bekatariei eginez ez baitzaio geratu besterik egiteko, haren biotz errukitsuak nahi dezala eta jar dezala erremedioa, hainbesteko tratu txarrik hartu ez dezan. Eta haren Seme santuak oparitzat sarri sarri eskain dezagun, hain bitarteko ona jarri zuenez gero, baliagarri izan dadila dohain preziatu hau, luterotar hauen artean Sakramentu guztiz Santu hau zegoen tokietan egiten diren bezalako gaitz handi handi eta lotsagabekeriak, elizak suntsituz, hainbeste apaiz galduz, sakrametuak kenduz, aurrera joan ez daitezen.
|
|
(Bizitza 17, 5). Ezinezkoa iruditzen zitzaidan gai hura erabiltzen asmatzea, grekoz mintzatzea baino ere zailago da izan ere.
|
Baina
Jaunak argitu egin zuen nire adimena, batzuetan hitzez eta beste batzuetan nola esan behar nuen adieraziz eta,(?) nik esan ezin dudana eta esaten ez dakidana Haren Maiestateak esan nahi duela dirudi? (Bizitza 18, 8).
|
|
Sarreratik bertatik ikusi du aspaldi ezagutu zuen emakume interesgarri hura,
|
baina
jaun batzuekin ari denez eleketan, aldizkariak ikuskatzen geratu da dendatxoan harengana hurreratu gabe. Horretan ari dela ukitu dute bizkarrean," Lorea Gernika, treina hartzera zu ere?".
|
|
Agian zu.
|
Baina
Jaunak dio:
|
|
HERRIA astekarian ikusiko dituzue antolatzaileen griñak uda hastapenetan. " Orai beretik jakin arazten dugu ez dutela radioko jaun buruzagiek eman denmendreneko ordrerik" gure" radioko mezetan predikuak erdaraz egiteko."
|
Bainan
jaun erretora bere elizan nagusi baita! Eta behin mikroak instalatuz geroz, nork zer egin dezake frantsesez ari bada?
|
2016
|
|
Ondoren, lotu zuen Isaak eta aldareko egur gainean ezarri. Eskua luzatuz hartu zuen aiztoa bere semea hiltzeko,
|
baina
Jaunaren aingeruak dei egin zion zerutik:
|
|
|
Baina
jauna
|
|
IDA: Filipek eta nik gaur jasaten ditugunak ez dira laketak,
|
baina
jaun andere horien aldean gu zoriontsu gira.
|
|
IDA: Baina,
|
baina
jauna. Baduzia bururik niri proposamen hori egiteko?
|
|
|
Baina
jauna, guk Plaka!
|
|
|
Baina
Jauna bizitza osoa isilik egon balitz ere, gaur arte, dakidan guztiak, egin dudan guztiak hari buruz hitz egiten du.
|
|
Ez.
|
Baina
Jauna hor goian dago, orain eta betiko.
|
|
Abisu hau komunikabideeri heldua izan da asteazken aratsaldean zortzi, Baionan hunen erabakitzeko egin beharra zen biltzarrea aitzin (oren bat lehenago). Juanden urteko maiatzean hetsi beharra zen gune hori,
|
bainan
jaun prefetak epea galdegina zuen bertze eginahalak ikertzeko. Hazparne auzitan sartua zen luzamen hunen aurka.
|
2017
|
|
|
Baina
jauna erantzun zion Chichibiok ataka honetatik zelan irten ez zekiela, bart ez zenuen" Hu, hu, hu" egin; egin izan bazenu kurriloak bigarren hanka luzatuko zukeen, hemengo hauek egin duten bezalaxe.
|
|
Buhameek, ijito nazkante eta kalapitatsu horiek, zerbaiten berri izango dute bai. Buhame handiarekin mintzatu beharra daukat, berandu baino lehen, herri malapartatu honetatik alde egiteko
|
baina
Jaun Beltz boteretsu eta hilezina bezala, mugarik gabekoa. Eta hori esanez, kapa beltza jantzi eta zaldiz atera zen gaztelutik Buhameen kanpalekurantz.
|
|
|
Baina
jaun andreok, italiarren ustez, 1610ean, Galileok edo holandarrek diotenez berriz Zacharias Janssenek,
|
2018
|
|
Pribatuki bizi izan zen artzainburu, iragaileak haziz urririk. Sodoma salbatu nahi zuen, ez zuen erdietsi,
|
baina
Jaunak seme bat salbatu zion usaia zaharreko sakrifiziotik.
|
|
|
Baina
jaun done Pacomio bihozbera da: hekatonbearen eguna heldu zenean, hiriko barrunbeetan bildurik zeuden kiristiak" Emaguzu Jauna zeure erresumako loria" kantatzen hasi, eta aita Cumeno iztupari su pizterako orduan, Sainduak haren gogoa bolatu zuen eta eraman, zuela hamar urte egona zen saindutegi honetara:
|
2019
|
|
|
Baina
jaun hark, haizea hartzera joan ordez, eskua sakelan sartu, zeraman dirua atera eta arrantzalearen eskuan jarri zuen. Kriseiluaren argitan begiratu zuen txalupariak zer jaso zuen.
|
|
–Naiara! Ez dakit zer daukazun buruan,
|
baina
jaunaren semeaz ari natzaizu! Otsoa Ustirikoaz!
|
|
Bidaiarien arabera, noski, hemen jaunaren armagizonak ez dira oso maitatuak, eta zerga biltzaileak are gutxiago. Ondo dakite hori inguruko herrietako jendeak eta baserritarrek, galdetu Beleagan, bestela,
|
baina
jaunaren gizonek nahiago dute oihandarrei buruzko hamaika ipuin izugarri asmatzea herritarrak hona hurbil ez daitezen, beraien iskiluek babestuta ez bada. Baina kontatu zer egiten duzun hemen!
|
|
|
Baina
Jaunak ez zaitu ezkontza suitean nahi.
|
2020
|
|
|
Baina
jaunak... jaunak... oihu egin zuen Bertiek Bitartean nitaz pentsa ezazue...!
|
|
Bai,
|
baina
Jaunok.
|
2021
|
|
Izen propioa eta izen arrunt biziduna biltzen dituen aposizio elkartuaren kasu berezitzat hartu izan da egitura hau, izen arrunta begirunezko deitura edo antzeko zerbait delakoan.
|
Baina
jaun eta andre ez ditugu izen propioen ondoan bakarrik erabiltzen, baita pertsona batek gizartean zer estatus duen adierazten duten izen arruntekin ere: abade jauna, alkate jauna, Aingeru Irigarai jauna, Balerdi jauna, erretore jauna, Nekane Etxegoien andrea, Ruth Benedict andrea, biltzarburu andrea, sekretario jauna, ugazaba andrea
|
|
Beste animalia eta abere asko aspaldi gorde zituzten mendi aldeko lurraldeetan, zerriak, behiak, ardiak eta ahuntzak kasu. Etxeko untxi eta oiloak ezkutatu zituzten aurreko egunetan,
|
baina
jaun Enekoren hazkuntzarako behor eta moxal, zaldiko eta ar batzuk, artean dorrearen ondoko itxitura batean zituzten. Iruñerriko beste herrietan bezala, Uharteko biztanleak, gehienak heldu, gazte eta sasoiko haurrak, mendira abiatu ziren.
|
|
|
Baina
jauna, iruindarrek ezin dituzte ordaindu. Zerga horiek handiegiak dira.
|
|
|
Baina
Jaunak eramatea erabaki zuen.
|
|
|
Baina
jauna, Cutter trenean dago.
|